IK ben ervan uitgaand dat het CDA eronder valt met hun zetels (tegen de tijd)quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:34 schreef Stuart het volgende:
VVD, LPF en Wilders samen is toch geen meerderheid van 75+ zetels![]()
Okay, ja dan redden ze het wel, maar waarom zou het LPF er dan nog bij moetenquote:Op zaterdag 6 november 2004 21:36 schreef dagwaarde het volgende:
[..]
IK ben ervan uitgaand dat het CDA eronder valt met hun zetels (tegen de tijd)![]()
Angst onder stemmers kan voor vreemde situaties leiden hoor..quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:36 schreef Bioslock het volgende:
Angst. Niets meer.
Zo ook emotiequote:Op zaterdag 6 november 2004 21:39 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Angst onder stemmers kan voor vreemde situaties leiden hoor..
Ja. Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:39 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Angst onder stemmers kan voor vreemde situaties leiden hoor..
Hieruit valt te concluderen, dat als men een lijstje met de naam Wilders erop voorgeschoteld krijgt, men eerder zal denken "oh ja, die blonde gast die tegen moslims is", en op hem stemt. Worden ze echter niet aan hem herinnerd, dan zullen ze eerder op hun oorspronkelijke partij stemmen. Taak voor Wilders is dus om naamsbekendheid te creeeren.quote:Andere methode
De methode van de Hond is anders. Hij legt de respondent een lijst voor met partijen, waaronder de Groep Wilders. Interview/NSS vraagt de ondervraagde spontaan zelf een partij te noemen.
Zie persbericht.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:50 schreef Sidekick het volgende:
https://www.peil.nl/
Ik kon verder geen lijstje zien van de peiling van De Hond.
Hoe triest het ook is, Wilder krijgt die stemmen vanwege z'n anti-islam houding, net als Fortuyn. Hij kan dan nog zoveel doen aan z'n naamsbekendheid, de enige keren dat hij in het nieuws is geweest is vanwege z'n extreme uitspraken.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:55 schreef Speth het volgende:
[..]
Taak voor Wilders is dus om naamsbekendheid te creeeren.
Hij heeft het in PDF-vorm, en die kan ik niet bekijken in mijn browser op de een of andere manier....quote:
Oud artikel van de Frontpage: Interview/NSS peilde het meest nauwkeurigquote:Wederom verschilt deze peiling fors van die van Inter/View-NSS, waarbij de Groep Wilders op 7 zetels staat. Om onomstotelijk vast te stellen wat daar de reden van is heeft Maurice de Hond een derde onderzoeksbureau (Team Vier uit Amstelveen) gevraagd om op 5 en 6 november een telefonisch onderzoek uit te voeren naar de politieke voorkeur. Allereerst werd de vraag op de identieke wijze voorgelegd als Inter/View-NSS dat doet. Dat geschiedt dan via de zogenaamde “spontane herinnering”, dus dan worden de partijen waaruit gekozen kan worden niet aan de respondent voorgelegd. Vervolgens werd de vraag nogmaals gesteld, maar dan op een geholpen wijze.
Men kreeg dan ook expliciet de keuze voor Groep Wilders voorgelegd, hetgeen ook gebeurt via de aanpak van Peil.nl. Uit het onderzoek van Team Vier bleek dat de eerste vraag ongeveer de uitslag geeft die Inter/View-NSS gisteren heeft gepresenteerd en de tweede vraag ongeveer de uitslag geeft van Peil.nl, zoals u in dit persbericht aantreft. Op de website van www.peil.nl vindt u een uitgebreide technische verantwoording aan van dit vergelijkende onderzoek. Maurice de Hond tekent hierbij aan dat als er echt verkiezingen zijn dan staan op het stembiljet ook de deelnemende partijen waaruit men mag kiezen en derhalve vindt hij de “geholpen” aanpak methodisch de juiste.
CDA van 30 naar 28quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hij heeft het in PDF-vorm, en die kan ik niet bekijken in mijn browser op de een of andere manier....
1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 10...quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
5
In vergelijking met de vorige peiling van meneer De Hond.quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
5
Ik vind het vreemd dat die relatief zo veel stijgen...quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
In vergelijking met de vorige peiling van meneer De Hond.
Ik maak me meer zorgen om de PvdA.quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat die relatief zo veel stijgen...
Daarom moet het kiesstelsel ook anders, zoiets als bij de Senate in de VS is wel handig.quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:25 schreef Hymn het volgende:
Mooi volk, die nederlanders
Ik had het over het steeds wisselen van (1/3)e van de hele Senate om de twee jaar. Dan heb je minder last van hypes enzo.quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:39 schreef zakjapannertje het volgende:
ah, een soort districtenstelsel dus
ik vind dat geen goed idee, iedere door de kiezer uitgebrachte stem moet dezelfde waarde hebben, kunnen meetellen in het eindtotaal
wbt onze variant vd Senaat (Eerste Kamer): daar kan je de leden ervan bij ons niet rechtstreeks kiezen... dat vind ik jammer, daarvoor moeten rechtstreekse verkiezingen ook worden uitgeschreven
hmm, dan krijg je wel mogelijk minder uitvoering/zekerheid van beleid want ipv om de vier jaar om de twee jaar dan heb je mogelijk coalitiebesprekingenquote:Op zaterdag 6 november 2004 22:46 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ik had het over het steeds wisselen van (1/3)e van de hele Senate om de twee jaar. Dan heb je minder last van hypes enzo.
-edit-
Was een beetje onduidelijk dus in me post.
Wat ik dus ook al vele maanden zeg.quote:De Hond gaat anders te werk dan Inter/View-NSS. Bij de laatste peilt men via de zogenoemde spontane herinnering, waarbij de ondervraagde de partijen waaruit kan worden gekozen niet krijgt voorgelegd. De Hond gebruikt de 'geholpen' aanpak. Hij noemt alle mogelijke partijen en legt dus ook een keuze voor de Groep Wilders voor.
Hehe, owja, maar imo moet het iig wel anders hier of idd in de Eerste Kamer.quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:54 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hmm, dan krijg je wel mogelijk minder uitvoering/zekerheid van beleid want ipv om de vier jaar om de twee jaar dan heb je mogelijk coalitiebesprekingendat botst met ons partijenstelsel, waarin meer dan 2 partijen grote macht kunnen krijgen
Reeeler dan die van InterviewNSS.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:34 schreef Stuart het volgende:
De peilingen van Maurice vind ik niet altijd even reel
VVD, LPF en Wilders samen is toch geen meerderheid van 75+ zetels![]()
Perfecte uitlegquote:
De Hond is een mediageile hoer, die ik ervan verdenk uit commerciële overwegingen peilingen te manipuleren. Daarbij zet ik vraagtekens bij de wijze waarop hij zijn peilgroep samenstelt; mensen kunnen zichzelf aanmelden op zijn website, kunnen ook weer afhaken wanneer ze dat zelf willen en zijn niet verplicht aan de peiling deel te nemen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Perfecte uitleg
De Hond heeft 100% gelijk.
Behalve dat? Niets.quote:Wat brengen zij nu voor iets ? Behalve met elke wind meewaaien om 2 ministers te leveren ?? bij wijze van spreken
De Hond peilt het eerlijkst en is het snelst met de trentzettingen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:16 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De Hond is een mediageile hoer, die ik ervan verdenk uit commerciële overwegingen peilingen te manipuleren. Daarbij zet ik vraagtekens bij de wijze waarop hij zijn peilgroep samenstelt; mensen kunnen zichzelf aanmelden op zijn website, kunnen ook weer afhaken wanneer ze dat zelf willen en zijn niet verplicht aan de peiling deel te nemen.
Daarbij: Interview/NSS peilde het meest nauwkeurig
quote:Door Varkraj - zaterdag 6 november 2004 @ 23:21
Wordt de VVD nu samen met D66 de 'kleine liberale partijen'?
Laten de rechtse partijen maar lekker verdeeld rakenquote:Op zondag 7 november 2004 00:23 schreef du_ke het volgende:
Wilders zakt idd wel weer wanneer de hype over is.
Bij elk negatief Islamitisch Marokkaans nieuwsbericht krijgt hij er een zeteltje bij..dat worden er dan heel veelquote:Op zondag 7 november 2004 00:23 schreef du_ke het volgende:
Wilders zakt idd wel weer wanneer de hype over is.
En er gaat er een bij de VVD af. Ofwel je houdt 8 zetels wilders over (en elke maand na de verkiezingen stapt er dan 1 uit) en 14 zetels VVD. En dan ben ik blijquote:Op zondag 7 november 2004 00:37 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Bij elk negtief Islamitisch Marokkaans nieuws krijgt hij er een zetekltje bij..dat worden er dan heel veel![]()
quote:Op zondag 7 november 2004 00:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
En er gaat er een bij de VVD af. Ofwel je houdt 8 zetels wilders over (en elke maand na de verkiezingen stapt er dan 1 uit) en 14 zetels VVD. En dan ben ik blij.
En twee weken na die gebeurtenis zakt zijn hoeveelheid zetels sneller in dan een pudding op een drumstel terwijl de gehele jostiband op dat ding staat te rossen.quote:Op zondag 7 november 2004 00:37 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Bij elk negtief Islamitisch Marokkaans nieuws krijgt hij er een zetekltje bij..dat worden er dan heel veel![]()
Maar nu zal de Volkspartij voor Volksverlakkerij en Dramatiek z'n wonden moeten likken.quote:Op zondag 7 november 2004 00:39 schreef PJORourke het volgende:
Nou de vorige keer was de PvdAllochtoon juist het grootste slachtoffer.
Nu worden die alleen maar groterquote:Op zondag 7 november 2004 00:39 schreef PJORourke het volgende:
even de PvdA zetels in de gaten houden nu de grote Leo de W heeft ingebonden ...quote:Op zondag 7 november 2004 00:41 schreef Hymn het volgende:
[..]
En twee weken na die gebeurtenis zakt zijn hoeveelheid zetels sneller in dan een pudding op een drumstel terwijl de gehele jostiband op dat ding staat te rossen.
En dan zeggen ze dat Kerry een flip/flop is
Vind je het verkeerd dat een politieke partij het welzijn van alle burgers wilt bevorderen?quote:Op zondag 7 november 2004 00:39 schreef PJORourke het volgende:
De PvdA is alles behalve interessant.quote:Op zondag 7 november 2004 00:43 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
even de PvdA zetels in de gaten houden nu de grote Leo de W heeft ingebonden ...![]()
Heel rechts dusquote:Op zondag 7 november 2004 00:46 schreef pberends het volgende:
VVD rechts m'n reet. De VVD is gewoon bijna net zo links als D66.
Ze horen geen voorkeursbehandeling te krijgen. En een partij die speciaal mikt op deze doelgroep vertrouw ik net zo min als de fictieve Partij van Verkrachters en Moordenaars. (Ik vergelijk de PvdA daar dus niet mee, voordat iemand daar over gaat zeiken).quote:Op zondag 7 november 2004 00:44 schreef Bluesdude het volgende:
Vind je het verkeerd dat een politieke partij het welzijn van alle burgers wilt bevorderen?
Of vind je dat allochtonen eigenlijk niet meetellen....beetje 2derangs ballast ?
Maw, die De Hond is weer aan het klooien en ondertussen spammem we met z'n allen een heel topic vol.quote:Op zondag 7 november 2004 00:47 schreef Hymn het volgende:
De PvdA is alles behalve interessant.
De enige partijen die op dit moment interessant zijn, zijn de VVD die zijn zetels sneller weg gevreten ziet worden dan een bigmac in de handen van het koekiemonster, en de partij Wilders die zijn zetels sneller op en neer ziet gaan waarbij een tsunami in de sahara verbleekt.
Vertel, de PvdA heeft een apart program voor allochtonen ?quote:Op zondag 7 november 2004 00:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En een partij die speciaal mikt op deze doelgroep
De PvdA heeft een programma dat er op is afgestemd zoveel mogelijk moslims naar de stembus te krijgen. Kijk maar naar hun avances naar de Turken met de Europese verkiezingen.quote:Op zondag 7 november 2004 00:57 schreef Gallo het volgende:
Vertel, de PvdA heeft een apart program voor allochtonen ?
Dat wel, de hond is net zo betrouwbaar als de haren op Bos zn kont.quote:Op zondag 7 november 2004 00:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maw, die De Hond is weer aan het klooien en ondertussen spammem we met z'n allen een heel topic vol.
Dat zeiden ze bij Fortuyn ook, en zie: de PvdA verloor het meest. Zou ook het CDA kunnen zijn, als Wilders de verkiezingen haalt tenminste, want dat is met onze minderheden niet meer zo zeker.quote:Op zondag 7 november 2004 00:59 schreef Hymn het volgende:
Dat wel, de hond is net zo betrouwbaar als de haren op Bos zn kont.
Maar wat wel vrij zeker is dat wanneer Wilders stijgt, de VVD daalt.
De VVD als oppositiepartij, lijkt mij interessant.
Ben benieuwd tegen welke heilige huisjes de VVD dan tegenaan gaat trappen
Die krijgen ze ook niet..maar jij neigt ernaar autochtonen een voorkeursbehandeling te geven..quote:Op zondag 7 november 2004 00:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze horen geen voorkeursbehandeling te krijgen. En een partij die speciaal mikt op deze doelgroep vertrouw ik net zo min als de fictieve Partij van Verkrachters en Moordenaars. (Ik vergelijk de PvdA daar dus niet mee, voordat iemand daar over gaat zeiken).
Dus de VVD houdt de deur open voor de allochtone kiezers ?quote:Op zondag 7 november 2004 00:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kijk maar naar hun avances naar de Turken met de Europese verkiezingen.
Wilders pakt waarschijnlijk stemmers van alle partijen, maar als de hele 'wij hollanders, hunnie moslim *oeg*' hype is overgewaaid zullen denk ik veel conservatieven naar Wilders gaan. Aangezien de VVD praktisch een laten-we-rechts-van-het-midden-gaan-zitten-en-we-noemen-ons-liberaal-terwijl-we-gewoon-conservatief-zijn partij achtig iets is zullen daar flinke klappen vallen.quote:Op zondag 7 november 2004 01:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeiden ze bij Fortuyn ook, en zie: de PvdA verloor het meest. Zou ook het CDA kunnen zijn, als Wilders de verkiezingen haalt tenminste, want dat is met onze minderheden niet meer zo zeker.
Onzin. Klets niet. Leg me geen woorden in de mond. Ik nijg ernaar het sociale stelsel zo veel mogelijk af te breken, ambtenaren af te laten vloeien en de belastingen te verlagen. Dat beleid is gericht op werkende mensen, van alle soorten en rassen etc.quote:Op zondag 7 november 2004 01:00 schreef Bluesdude het volgende:
Die krijgen ze ook niet..maar jij neigt ernaar autochtonen een voorkeursbehandeling te geven..
en je vergelijking slaat nergens op.....
D66 is niet heel rechts... Zoveelste onzinopmerking van SCH.quote:Op zondag 7 november 2004 00:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel rechts dus![]()
De PvdA heeft ook een programma die afgestemd is zoveel mogelijk niet-moslims als stemmer te werven.quote:Op zondag 7 november 2004 00:59 schreef PJORourke het volgende:
De PvdA heeft een programma dat er op is afgestemd zoveel mogelijk moslims naar de stembus te krijgen. Kijk maar naar hun avances naar de Turken met de Europese verkiezingen.
Ja, als je incompetent optreedt in de formatie en vervolgens mooi weer speelt in de oppositie kom je helaas vrij ver in dit land.quote:Op zondag 7 november 2004 01:02 schreef du_ke het volgende:
Je zag echter ook dat de PvdA haar kiezers binnen no time weer terug had en ook niet meer kwijt raakte terwijl de VVD op een totaal dwaalspoor is gekomen.
Jij fixeert je er op hoor, ik niet.quote:Op zondag 7 november 2004 01:06 schreef Bluesdude het volgende:
De PvdA heeft ook een programma die afgestemd is zoveel mogelijk niet-moslims als stemmer te werven.
Waarom die fixatie van je op moslims?
Dat is jouw selectieve kijk op de PvdA in Amsterdam, ingegeven door een hekel aan moslims.quote:Op zondag 7 november 2004 01:05 schreef PJORourke het volgende:
Mijn ervaring met de PvdA in Amsterdam is dat er een systeem van voorkeursbehandeling t.o.v. moslims was, en dat dat systeem het hele publieke leven in de stad verrot heeft. Kijk maar naar de aanstelling van bv. mevrouw Belliot. Met een andere huidskleur was ze geen stadsdeelvoorzitter geworden.
Leg me geen woorden in de mond, mannetje. Ik heb geen hekel aan moslims, ik heb een hekel aan onderontwikkelde mensen. En een heleboel zijn helaas moslim.quote:Op zondag 7 november 2004 01:08 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is jouw selectieve kijk op de PvdA in Amsterdam, ingegeven door een hekel aan moslims.
Maar ... wat heeft huidskleur ermee te maken ?
Jij begint erover...dus vraag ik het aan jou..quote:Op zondag 7 november 2004 01:11 schreef PJORourke het volgende:
Wat huidskleur met kwaliteit en capaciteit te maken heeft moet je de PvdA vragen, die per se een zwarte stadsdeeldirecteur in de Bijlmer moesten hebben. Een ander zou het waarschijnlijk niet kunnen.
Dat is toch niet zo raar?quote:Op zondag 7 november 2004 01:11 schreef PJORourke het volgende:
Wat huidskleur met kwaliteit en capaciteit te maken heeft moet je de PvdA vragen, die per se een zwarte stadsdeeldirecteur in de Bijlmer moesten hebben. Een ander zou het waarschijnlijk niet kunnen.
Jij begint over moslims en allochtonen in deze.quote:Op zondag 7 november 2004 01:15 schreef Bluesdude het volgende:
Jij begint erover...dus vraag ik het aan jou..
Er is niks mis mee om een afspiegeling van de bevolking in de bestuurslagen na te willen streven.
CDA en de VVD zijn daarmee eens in principe.
Jij suggereert dat dit ten koste gaat van kwaliteit....ik denk van niet..
Vind jij het dan in orde dat hoger gekwalificeerde mensen die toevallige geen zwarte huidskleur hadden verworpen werden voor die functie en de Bijlmer feitelijk met een mindere kandidaat genoegen moest nemen?quote:Op zondag 7 november 2004 01:21 schreef Hymn het volgende:
Dat is toch niet zo raar?
Het lijkt mij niet dat wanneer je Mohammed Slaslik promoveert tot burgemeester in Urk je veel vrolijke gezichten zult treffen.
Niks mis met een afspiegeling van het stadsdeel/dorp mits die persoon geen kromme dingen in de naam van God/Allah/Barbie heeft gedaan of andere obscure dingen zoals Ken aanbidden etc.
Zeg..jij begon met PvdAllochtonen..en daarna over moslims..quote:Op zondag 7 november 2004 01:22 schreef PJORourke het volgende:
Jij begint over moslims en allochtonen in deze.
Geen aanteigingen meer?quote:Op zondag 7 november 2004 01:24 schreef Bluesdude het volgende:
Zeg..jij begon met PvdAllochtonen..en daarna over moslims..
Okee...verder.. we zijn offtopic..
Positieve discriminatie is voor mensen zonder een ruggegraat, dat hoort absoluut niet.quote:Op zondag 7 november 2004 01:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vind jij het dan in orde dat hoger gekwalificeerde mensen die toevallige geen zwarte huidskleur hadden verworpen werden voor die functie en de Bijlmer feitelijk met een mindere kandidaat genoegen moest nemen?
OK, maar een goede kandidaat verwerpen vanwege zijn of haar huidskleur terwijl er nog geen zwarte kandidaat gevonden is is werkelijk belachelijk.quote:Op zondag 7 november 2004 01:28 schreef Hymn het volgende:
Positieve discriminatie is voor mensen zonder een ruggegraat, dat hoort absoluut niet.
Maar voor burgemeester etc kijk je niet alleen naar die persoons cv , je kijkt ook of die persoon wel 'aansluit' bij zon buurt/dorp.
Je stelt geen satanist aan in een extremistisch christelijk dorp alleen vanwege het feit dat zn cv bestrooit is met glitters.
Liever iemand met een iets mindere cv die wel aansluit bij zn schapen dan iemand met een fantastische cv die zn schapen ziet als een stel achterlijke.
Alles in extreme maten getypt natuurlijk
Tuurlijk, die persoon die de sollicaties afhandelde moeten ze gewoon een trap onder de kant geven en dan stiekem doen alsof je hem een gouden handdruk wil geven maar dan hem gewoon knetterhard in de kloten trappen.quote:Op zondag 7 november 2004 01:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
OK, maar een goede kandidaat verwerpen vanwege zijn of haar huidskleur terwijl er nog geen zwarte kandidaat gevonden is is werkelijk belachelijk.
Maar wissel nu eens blank en zwart om in dit hele verhaal. Dan heb je een rel die ze in de politiek niet snel zouden vergeten.quote:Op zondag 7 november 2004 01:34 schreef Hymn het volgende:
Tuurlijk, die persoon die de sollicaties afhandelde moeten ze gewoon een trap onder de kant geven en dan stiekem doen alsof je hem een gouden handdruk wil geven maar dan hem gewoon knetterhard in de kloten trappen.
tsja, welkom in nederland zou ik zeggenquote:Op zondag 7 november 2004 01:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar wissel nu eens blank en zwart om in dit hele verhaal. Dan heb je een rel die ze in de politiek niet snel zouden vergeten.
Of hij écht leiderscapaciteiten heeft weet ik niet, maar dat vind ik iig niet van Balkenende.quote:Op zondag 7 november 2004 11:02 schreef trashcaneurope het volgende:
Is er dan nog iemand met leiderscapaciteiten die nog durft regeren?
Dat kan je denk ik niet zo zeggen. Ze kunnen net zo goed van de VVD en CDA komen, die nog steeds flink op verlies staan vergeleken met de laatste verkiezingen. Ik gok overigens dat Wilders zijn zetels bji alle grote partijen ophaalt, met de nadruk op VVD, PvdA en LPF.quote:Op zondag 7 november 2004 13:38 schreef Speth het volgende:
Die laatste 6 Wilders zetels lijken bij D66 en de PvdA weg te komen...
Eerder bij het CDA vandaan, dan de PvdA.quote:Op zondag 7 november 2004 16:47 schreef Potus het volgende:
[..]
Dat kan je denk ik niet zo zeggen. Ze kunnen net zo goed van de VVD en CDA komen, die nog steeds flink op verlies staan vergeleken met de laatste verkiezingen. Ik gok overigens dat Wilders zijn zetels bji alle grote partijen ophaalt, met de nadruk op VVD, PvdA en LPF.
Als je naar de laatste 2 peilingen kijkt, zie je dat de VVD niet op verlies staat, maar de PvdA en D66 wel, terwijl Wilders op winst staat. Het kan natuurlijk zijn dat ze doorgeschoven zijn naar de VVD, terwijl die aan de andere kant kiezers verliest, maar dat lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op zondag 7 november 2004 16:47 schreef Potus het volgende:
[..]
Dat kan je denk ik niet zo zeggen. Ze kunnen net zo goed van de VVD en CDA komen, die nog steeds flink op verlies staan vergeleken met de laatste verkiezingen. Ik gok overigens dat Wilders zijn zetels bji alle grote partijen ophaalt, met de nadruk op VVD, PvdA en LPF.
Wat ook wel een interessante tabel is, is hoeveel kans de partijen maken op de stem van de kiezer. Het CDA staat hier pas op de vierde plek, de VVD nog lager!quote:Bijna de helft van degenen die in 2003 LPF hebben gestemd geven nu aan Groep Wilders te stemmen. Onder degenen die VVD hebben gestemd is dat een kwart. Bij de CDA kiezers uit 2003 geeft nu 10% aan de Groep Wilders te zullen stemmen. Van de PvdAkiezers uit 2003 is dat 3%.
Van alle Nederlandse kiezers geeft inmiddels 27% aan dat de Groep Wilders een kans heeft op hun stem. Daarmee ligt de Groep Wilders op hetzelfde niveau als het CDA Dat was vorige week nog 19%! Van de LPF-ers uit 2003 geeft 60% aan de Groep Wilders een kans te geven. Bij de VVD-kiezers uit 2003 geeft bijna 50% het aan en van de CDA-kiezers is dat bijna 30%!
Wat Kozzmic zegt, dus. Klinkt logischer dan de door jouw geopperde verschuiving van PvdA en D66 naar Wilders.quote:Op zondag 7 november 2004 17:07 schreef Speth het volgende:
[..]
Als je naar de laatste 2 peilingen kijkt, zie je dat de VVD niet op verlies staat, maar de PvdA en D66 wel, terwijl Wilders op winst staat. Het kan natuurlijk zijn dat ze doorgeschoven zijn naar de VVD, terwijl die aan de andere kant kiezers verliest, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk
Ik geloof niet dat deskundigen er uit zijn wat de betere vraagstelling is. Maar het leidt wel tot verschillende staatjes inderdaad.quote:Op zondag 7 november 2004 17:21 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
http://www.politiekebarometer.nl/
Deze site geeft wel een heel ander beeld! Het verschil zit in de vraagstelling. Politieke barometer: "Hoe ga je stemmen" en De Hond: "welke partij zou je stem kunnen krijgen".
Methodologisch is het volgens mij beide verantwoord. Je bent alleen bij de vraagstelling van de politieke barometer iets terughoudender. En gezien het verschil niet zo'n klein beetje ook.quote:Op zondag 7 november 2004 17:27 schreef Speth het volgende:
Maar waar zou het verschil tussen die twee methoden dan vandaan komen?
Bovendien zoals Sidekick zei gebruikt de Hond een niet represenatieve groep mensen en corrigeert hij de uitslag dan op basis van eerdere peilingen. Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd iets minder betrouwbaar dan een peiling onder een representatieve doelgroep.quote:Op zondag 7 november 2004 17:27 schreef Potus het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat deskundigen er uit zijn wat de betere vraagstelling is. Maar het leidt wel tot verschillende staatjes inderdaad.
Van Agt haalt uit naar Balkenende en Wildersquote:Op zondag 7 november 2004 13:09 schreef pberends het volgende:
Dries van Agt noemde de partij van Geert Wilders ultra-rechts
Wat is het toch een heerlijke demagoog.
Schijnbaar wel, vergeleken met NIPO zit de Hond er niet ver naast. Maar hij is wel het eerste met bewegingen onder kiezers.quote:Op zondag 7 november 2004 17:40 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Inderdaad! Hij haalt zijn gegevens binnen via internet. Jongeren vindt je meer op het internet dan ouderen, waardoor de groep niet representatief. En trouwens er wordt niet eens gekeken of je 18 bent.
Misschien indien er nog iemand wordt afgeknald, maar anders niet hoor! Wilders komt met zo'n 6 zetels in 2007 in de kamer en dat is voldoende. Als hij echt 20 zetels zou krijgen, heeft de partij 5 goede kamerleden en voor de rest allemaal incompetente figuren.quote:Op zondag 7 november 2004 20:45 schreef JohnDope het volgende:
Mensen dit zijn paar peilingen.... Die wilders gaat namelijk veel meer zetels krijgen.
Wilders is nog niet bekend bij jan met de pet en als de jan met de pet weet ie ome Wilders is, dan gaan ze ook op Wilders stemmen.
Alles is beter dan die incompetente figuren die er nu zittenquote:Op zondag 7 november 2004 22:24 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Misschien indien er nog iemand wordt afgeknald, maar anders niet hoor! Wilders komt met zo'n 6 zetels in 2007 in de kamer en dat is voldoende. Als hij echt 20 zetels zou krijgen, heeft de partij 5 goede kamerleden en voor de rest allemaal incompetente figuren.
Misschien dat Peter r de Vries zin heeft bij zijn club te komen...?quote:Op zondag 7 november 2004 22:24 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Misschien indien er nog iemand wordt afgeknald, maar anders niet hoor! Wilders komt met zo'n 6 zetels in 2007 in de kamer en dat is voldoende. Als hij echt 20 zetels zou krijgen, heeft de partij 5 goede kamerleden en voor de rest allemaal incompetente figuren.
Nee, de peiling op zich is niet betrouwbaar aangezien de Hond niet exact weet wie aan zijn peiling deelnemen. De peiling is daardoor geen dwarsdoorsnede van de bevolking en daarom niet waardevol en al helemaal niet statistisch significant.quote:Op maandag 8 november 2004 11:49 schreef lionsguy18 het volgende:
Dat de peiling niet betrouwbaar wordt geacht ligt niet aan de onderzoeker, maar aan degene die de uitslag niet prettig vindt.
LOL@abraham!quote:Op maandag 8 november 2004 12:03 schreef abraham het volgende:
Waar zijn eigenlijk die 25 zetels van Peter R de Vries gebleven?
Iemand ? Maurice ?
Vergeet de 10 zetels voor Rob Oukerk ook niet.quote:Op maandag 8 november 2004 12:03 schreef abraham het volgende:
Waar zijn eigenlijk die 25 zetels van Peter R de Vries gebleven?
Iemand ? Maurice ?
Dat zijn momentopnames. Destijds was er sprake van een partij die onder leiding van Peter R. De Vries Den Haag zou gaan bestormen. Dan wordt gepeild hoe het zit met de electorale interesse. Hetzelfde geldt voor Rob Oudkerk. Inmiddels is er geen sprake meer van die partijen of is er in mindere mate sprake van die partijen waardoor ze uit de publiciteit en uit de peilingen verdwijnen.quote:Op maandag 8 november 2004 17:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vergeet de 10 zetels voor Rob Oukerk ook niet.
Of de 6 zetels voor Nieuwrechts.
Preciesquote:Op maandag 8 november 2004 17:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zijn momentopnames. Destijds was er sprake van een partij die onder leiding van Peter R. De Vries Den Haag zou gaan bestormen. Dan wordt gepeild hoe het zit met de electorale interesse. Hetzelfde geldt voor Rob Oudkerk. Inmiddels is er geen sprake meer van die partijen of is er in mindere mate sprake van die partijen waardoor ze uit de publiciteit en uit de peilingen verdwijnen.
Michiel Smit heeft natuurlijk zijn eigen ruiten ingegooid.
Klopt, maar je hebt er dus niets aan. De Hond heeft een heel grillige populatie blijkbaar, wat de betrouwbaarheid van de peiling niet ten goede komt. Hij kan dan wel als eerste trends aangeven, maar ik zie de peiling van Interview-NSS ook een duidelijke trend weergeven (en die was afgelopen week 2 dagen eerder).quote:Op maandag 8 november 2004 17:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zijn momentopnames.
De Hond stelt ook vaak vragen die een net wat ander beeld geven en een net wat andere bedoeling hebben. Voorbeeldje: ´Zou u eventueel op de partij van Peter R. De Vries stemmen?´. Dan krijgt zo´n partij meer zetels natuurlijk dan bij een open vraag waar je gewoon een partij moet noemen waarop je gaat stemmen....quote:Op maandag 8 november 2004 17:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt er dus niets aan. De Hond heeft een heel grillige populatie blijkbaar, wat de betrouwbaarheid van de peiling niet ten goede komt. Hij kan dan wel als eerste trends aangeven, maar ik zie de peiling van Interview-NSS ook een duidelijke trend weergeven (en die was afgelopen week 2 dagen eerder).
Het maakt in principe niet uit als de samenstelling van de populatie sterk varieert. De crux is dat de populatie groot genoeg (va. 500 personen) moet zijn en dat de populatie via een steekproef verkregen is. Het laatste is waar bijna alle peilers de mist in gaan.quote:Op maandag 8 november 2004 17:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt er dus niets aan. De Hond heeft een heel grillige populatie blijkbaar, wat de betrouwbaarheid van de peiling niet ten goede komt.
Inderdaad, met 20 kun je nog niet zo heel veel bereiken, 30 a 35 zetels zou beter zijn.quote:Op maandag 15 november 2004 17:24 schreef Gallo het volgende:
Nou ja, beter nu dan vlak voor de verkiezingen.
Hij stemde ook LPF he ?quote:Op maandag 15 november 2004 17:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Inderdaad, met 20 kun je nog niet zo heel veel bereiken, 30 a 35 zetels zou beter zijn.
quote:Op maandag 15 november 2004 17:58 schreef Gallo het volgende:
[..]
Hij stemde ook LPF he?
Hij moet jij zijn...quote:Op maandag 15 november 2004 18:01 schreef Tikorev het volgende:
[..]Het lijkt mij logischer dat hij op zichzelf stemde...
En Wilders zorgt door het gegarandeerde mismangement van populistische prutsers voor z'n eigen ondergan en iedereen is blijquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:28 schreef pberends het volgende:
Ik zeg het al jaren: Wilders is de ondergang voor de VVD
Zou kunnen, maar het blijft een fout van de VVDquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
En Wilders zorgt door het gegarandeerde mismangement van populistische prutsers voor z'n eigen ondergan en iedereen is blij.
Dan zou de VVD nu op 24 zetels staan, en de rest van de zetels zou naar CDA, PvdA en D66 gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het blijft een fout van de VVDZe hadden hem fractievoorzitter moeten maken.
Daarmee verandert het electoraat niet. Of gaan die dan maar bij gebrek aan beter op Wouter Bos stemmen?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
En Wilders zorgt door het gegarandeerde mismangement van populistische prutsers voor z'n eigen ondergan en iedereen is blij.
Erg grappig om omgekeerd je gelijk te krijgen... maar wel ironisch....quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:28 schreef pberends het volgende:
Ik zeg het al jaren: Wilders is de ondergang voor de VVD
Analyse :quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Daarmee verandert het electoraat niet. Of gaan die dan maar bij gebrek aan beter op Wouter Bos stemmen?
Je hebt gezien hoeveel dat uitmaakte bij Pim Fortuyn. Roepen dat je zeer actief iets aan moslims wilt doen is op dit moment genoeg voor vele zetels.quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:05 schreef YourMaster het volgende:
Ik denk dat al die mensen die zeggen op Wilders te stemmen er even voor het gemak van uitgaan dat hij ook een goede partij heeft om mee de kamer in te gaan. Als Wilders voor de verkiezingen weinig uit de grond heeft weten te stampen zal hij niet veel krijgen.
De LPF is nu zo klein omdat er zeer veel gedonder in hun partij is geweest tijdens het vorige kabinet. Dat roepen dat je Moslims wilt aanpakken belangrijk is bewijst Wilders nu toch overduidelijk dacht ik zo. Ik hoor mensen om me heen al jaren schelden op buitenlanders en dat nu eindelijk een buitenlandse bevolkingsgroep de klos dreigt te worden komt al die mensen alleen maar zeer goed van pas. We waren destijds al zeer blij dat Janmaat het charisma van een bloempot had... maar ook dat is veranderd met destijds Fortuyn en nu met Wilders (hoewel ik dat ook een droogkloot vind, maar veel mensen blijkbaar niet).quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:38 schreef YourMaster het volgende:
Mensen hebben daar van geleerd. Nu is niet alleen roepen dat je moslims aanpakt belangrijk, maar moet je ook een beetje vertrouwen hebben. De LPF is niet voor niks zo klein.
De PvdA zal binnen de kortste keren in conflict raken met SP en GL. Dat scenario gaat nooit werken, dat zie je nu al in de oppositie. Overigens zal de polarisatie blijven toenemen, want mensen voelen zich verraden. Een kabinetscrisis tot gevolg en bij de volgende verkiezingen in 2008 zal zich de polarisatie flink uiten. Enige meerderheidscoalitie is dan een rechtse partij met SP.quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:31 schreef scanman01 het volgende:
Bij de peiling die ik net zag hebben PVDA , SP en Groen Links met z'n drieen 75 zetels. Dus dat ziet er goed uit. D66 erbij en hoppa...
Je weet het nooit voordat je het geprobeerd hebt...quote:Op zaterdag 20 november 2004 09:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De PvdA zal binnen de kortste keren in conflict raken met SP en GL. Dat scenario gaat nooit werken, dat zie je nu al in de oppositie. Overigens zal de polarisatie blijven toenemen, want mensen voelen zich verraden. Een kabinetscrisis tot gevolg en bij de volgende verkiezingen in 2008 zal zich de polarisatie flink uiten. Enige meerderheidscoalitie is dan een rechtse partij met SP.![]()
Is misschien waar, maar met PVDA, SP en GL op 75 zetels is er dus geen rechts kabinet meer mogelijk. Daar ging het eigenlijk om.quote:Op zaterdag 20 november 2004 09:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De PvdA zal binnen de kortste keren in conflict raken met SP en GL. Dat scenario gaat nooit werken, dat zie je nu al in de oppositie.
Wat is er dan mis met een rechts kabinet Scanman?quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Is misschien waar, maar met PVDA, SP en GL op 75 zetels is er dus geen rechts kabinet meer mogelijk. Daar ging het eigenlijk om.
quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:24 schreef Drugshond het volgende:
.... Door de moord op Theo van Gogh, heeft de samenleving pas echt een zonnestraal ontvangen van waar extreme extremisten toe in staat zijn (vergetende de moorden op Ad Kosto, H. Janmaat, zelfs P.Fortuyn). ...
Rechts is alles wat ik niet ben.... vandaar dus.quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:23 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat is er dan mis met een rechts kabinet Scanman?
De SP zal wel drie keer nadenken of ze in een Kabinet willen zitten. Oppositie voeren, zeker in een economisch slechte tijd is vrij makkelijk, maar Marijnissen schrok al van de vorige "overwinning" bij de Fortuyn-verkiezingen twee jaar geleden. Bovendien zal hij wat basisprincipes (belasting van 72% voor de topinkomens en een anti-Amerikabeleid) moeten inleveren om deel te nemen aan een Kabinet.quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Is misschien waar, maar met PVDA, SP en GL op 75 zetels is er dus geen rechts kabinet meer mogelijk. Daar ging het eigenlijk om.
Maar zijn vrouw is invalide geworden door een aanslag ........quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:44 schreef dVTB het volgende:
Uhmmm... niet om het één of ander hoor, maar Hans Janmaat, leider van de Centrumdemocraten, is in juni 2002 op 67-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hartkwaal.
Waarom moet hij dat inleveren en wat is daar trouwens erg aan? Iedere partij in een coalitie doet toch wel wat water bij de wijn?quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
De SP zal wel drie keer nadenken of ze in een Kabinet willen zitten. Oppositie voeren, zeker in een economisch slechte tijd is vrij makkelijk, maar Marijnissen schrok al van de vorige "overwinning" bij de Fortuyn-verkiezingen twee jaar geleden. Bovendien zal hij wat basisprincipes (belasting van 72% voor de topinkomens en een anti-Amerikabeleid) moeten inleveren om deel te nemen aan een Kabinet.
Wie weet, maar zoals gezegd ging het mij erom dat als PVDA, SP en GL samen 75 zetels hebben er dus met geen mogelijkheid meer een rechts kabinet kan komen. Dat is inm ijn ogen zeer belangrijk!quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
De SP zal wel drie keer nadenken of ze in een Kabinet willen zitten. Oppositie voeren, zeker in een economisch slechte tijd is vrij makkelijk, maar Marijnissen schrok al van de vorige "overwinning" bij de Fortuyn-verkiezingen twee jaar geleden. Bovendien zal hij wat basisprincipes (belasting van 72% voor de topinkomens en een anti-Amerikabeleid) moeten inleveren om deel te nemen aan een Kabinet.
Zou je een samenleving van scanmanklonen wensen?quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Rechts is alles wat ik niet ben.... vandaar dus.
Lijkt me niet. Verschil is juist wat het leven boeiend maakt toch?quote:Op zondag 21 november 2004 12:13 schreef sjun het volgende:
[..]
Zou je een samenleving van scanmanklonen wensen?
Waarom zou je iets aan moslims willen doen? Meer effectief lijkt het mij iets samen met moslims te gaan doen, te weten het tegengaan van extremiteiten door mensen een plaats te bieden in de nederlandse maatschappij en hen uitdrukkelijk uit te nodigen te kiezen voor de maatschappij die hen voedt.quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:08 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je hebt gezien hoeveel dat uitmaakte bij Pim Fortuyn. Roepen dat je zeer actief iets aan moslims wilt doen is op dit moment genoeg voor vele zetels.
Dat lijkt me ook. Maar ik vind ons huidige kabinet dan ook uitermate boeiendquote:Op zondag 21 november 2004 12:15 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Verschil is juist wat het leven boeiend maakt toch?
quote:Groep Wilders tweede partij!
In opdracht van de NOS voert Maurice de Hond, met behulp van zijn onderzoeksinstrument www.peil.nl, onderzoek uit naar actuele onderwerpen. Vrijwel dagelijks worden de electorale ontwikkelingen vastgesteld. Het onderzoek van vandaag is gebaseerd op ruim 2000 ondervraagden in de laatste drie dagen. Omdat de gebeurtenissen sinds 1 november een grote invloed hebben op de Nederlandse bevolking worden de resultaten van het onderzoek van dit weekend vergeleken met die van kort voor de moord op Van Gogh.
In die periode is de Groep Wilders gestegen van 12 naar 26 zetels en is daarmee zowel VVD als CDA gepasseerd. Behoudens de kleine christelijke partijen en de Partij voor de Dieren verliezen alle overige partijen 1 of meer zetels. De 26 zetels van Groep Wilders zijn voor circa 80% afkomstig van kiezers van VVD, LPF en CDA uit 2003. Meer dan 60% van de kiezers van LPF, meer dan 30% van de kiezers van VVD en ongeveer 15% van de kiezers van CDA uit 2003 geven nu aan Groep Wilders te zullen stemmen. Bij de linkse partijen zijn deze percentages lager dan 5%. (Hierdoor verschilt de opkomst van Groep Wilders fundamenteel van die van Pim Fortuyn, die tot 6 mei 2002 ook kiezers van linkse partijen in behoorlijke mate aantrok). In feite heeft zich in de afgelopen maanden dus een herverdeling plaatsgevonden aan de rechterkant van het politieke spectrum. Het resultaat is wel dat de VVD op de laagste score staat sinds meer dan 35 jaar. En dat de drie regeringspartijen samen nu nog maar op 43 zetels staan, een afname van 35 zetels ten opzichte van de verkiezingen.
Deze omvang van daling van een regeringscombinatie is ook niet eerder vastgesteld in de peilingen in Nederland sinds het moment dat er peilingen in Nederland zijn gehouden. Bij de vraag over “welke partijen men een kans geeft op een stem” scoort Groep Wilders hoger dan CDA en VVD. 55% Van de VVD-kiezers uit 2003 geven aan dat ze Groep Wilders een kans geven. Bij de CDA is dat 33% en bij de PvdA 9%.
De vraag van welke ministers men hoge verwachtingen heeft laat zien dat Minister Verdonk duidelijk gestegen is en nu nog ruimer op de eerste plaats staat dan 3 weken geleden. Zij scoort nu 30% (was 23%). Ook Zalm is duidelijk vooruitgegaan (mede onder invloed van het Sociaal Akkoord). Hij scoort nu 26% (was 20%). Onder VVD-kiezers scoort Verdonk nu bijna net zo hoog als Zalm (57% tegen 64%). Onder CDA-kiezers haalt Verdonk 41% en staat hiermee 7% voor op Zalm. Balkenende staat van alle ministers op de derde plaats met 24%. Bij CDA-kiezers is de score 50%. De positie van Remkes is verslechterd, met name onder de VVD-kiezers. 14% Van deze groep had 3 weken geleden 13% een hoge verwachting in deze minister en 32% een lage verwachting. Dat is nu veranderd in 13% een hoge verwachting en 47% een lage verwachting. Ook Donners positie is onder de VVD-aanhang in de afgelopen drie weken verslechterd.
http://www.peil.nl/?1352
Ach, in de peilingen was er een miniem verschil die binnen de foutmarge lag, en dus was er een behoorlijke onzekerheid bij die uitspraak. Dat de PvdA uiteindelijk 1 a 2 zetels minder had dan de gemiddelde peiling, en het CDA 1 a 2 zetels meer, noem ik geen afstraffing.quote:Op zondag 21 november 2004 12:02 schreef lionsguy18 het volgende:
Ze voorspelden ook dat de PvdA de grootste partij zouden worden bij de laatste 2e Kamer verkiezingen, maar hun wens werd door de kiezers afgestraft.
Weet ik ook niet. Vraag het Wilders.quote:Op zondag 21 november 2004 12:19 schreef sjun het volgende:
[..]
Waarom zou je iets aan moslims willen doen?
Dat gebeurt ook.quote:Op zondag 21 november 2004 12:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Weet ik ook niet. Vraag het Wilders.
Dus eigenlijk staat Wilders op 52 zetels, volgens lionsguy18.quote:Op zondag 21 november 2004 12:22 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Boeiend? Maar ik mag hopen dat je het ook dramatisch vindt. Iemand met een avatar als die van jou zal toch ook wel behoorlijk links zijn?quote:Op zondag 21 november 2004 12:20 schreef sjun het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Maar ik vind ons huidige kabinet dan ook uitermate boeiend
Maatschappelijke betrokkenheid is niet slechts voorbehouden aan linksdraaiende gedachtegangen al doen sommige publicaties in Vrij Nederland, Volkskrant, Parool en NRC en publiek gemaakte overpeinzingen om den brode van diverse kleinkunstenaars zulke ideeën mogelijk postvatten.quote:Op zondag 21 november 2004 12:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Boeiend? Maar ik mag hopen dat je het ook dramatisch vindt. Iemand met een avatar als die van jou zal toch ook wel behoorlijk links zijn?
Hmmm, dit zijn toch wel opmerkelijke cijfers, en zelfs als Maurice de Hond er 25% naastzit, dan nog kun je imo toch wel spreken van een duidelijk signaal.quote:Op zondag 21 november 2004 12:22 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dat zijn de enige ware intelligentiaquote:Op zondag 21 november 2004 12:56 schreef sjun het volgende:
[..]
Maatschappelijke betrokkenheid is niet slechts voorbehouden aan linksdraaiende gedachtegangen al doen sommige publicaties in Vrij Nederland, Volkskrant, Parool en NRC en publiek gemaakte overpeinzingen om den brode van diverse kleinkunstenaars zulke ideeën mogelijk postvatten.
Ter informatie: ik overdenk zowel linkse als rechtse ideeën op hun merities voor onze nederlandse samenleving van de toekomst.
Zo veilig is die haven niet meer ... conservatief liberaal is het gat in de politieke markt en niet sociaal liberaal zoals de huidige VVD uitdraagt.quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:04 schreef Sidekick het volgende:
Verdonk zie ik bij de VVD blijven (of de VVD moet helemaal uit elkaar spatten). Peter R lijkt me ook niet iemand die bij Wilders past. En HA zal wrs ook wel in de veilige haven VVD willen blijven.
Nieuw dieptepunt. Hoe lang kunnen dat soort figuren blijven zeggen wat ze willen?quote:112 Teletekst di 23 nov
Imam wenst Geert Wilders dood
HILVERSUM De imam Abdul-Jabbar van de
Ven wil dat het Kamerlid Geert Wilders
sterft.In het EO-programma Het Elfde
Uur antwoordde hij bevestigend op de
vraag of hij Wilders binnen nu en twee
jaar dood wenst.De imam voegde er wel
aan toe dat hij niet hoopt dat Wilders
wordt vermoord door een moslim.
Hij zei moord in het algemeen niet goed
te keuren,maar bijvoorbeeld wel "iets
van blijdschap" te hebben gevoeld toen
hij hoorde dat Theo van Gogh dood was.
Van de Ven preekt veel in moskeeën.Hij
bestreed dat zijn uitspraken jongeren
aanzetten tot geweld.Hij wees op het
verschil tussen "wens en daad".
Op Fok! zouden ze een ban krijgen. Als we dat principe nu ook in de samenleving toepassen komen we er wel denk ik.quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nieuw dieptepunt. Hoe lang kunnen dat soort figuren blijven zeggen wat ze willen?
Deze nederlandse bekeerling lijkt me wat doorgeschoten in zijn geloofsbeleving.quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nieuw dieptepunt. Hoe lang kunnen dat soort figuren blijven zeggen wat ze willen?
quote:De moord op Van Gogh is voor veel moslims een heikel thema. Voor Van de Ven niet. ,,Je kon erop wachten dat het een keer zou gebeuren. Ik heb geen moment gerouwd om zijn dood. Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot diep in hun ziel beledigen. Hij had wat mij betreft ook onder een trein mogen komen of aan kanker mogen doodgaan. Hij is dood, dat is wat telt. Dat hij door een moslim is vermoord, betekent wel dat het hele circus weer is losgebarsten.''
Het 'circus' kan volgens Van de Ven nog ernstige gevolgen hebben. ,,Je merkt dat door de gebeurtenissen 'onze' jeugd radicaliseert. Juist brandstichtingen bij scholen en moskeeën zetten kwaad bloed bij de groep die tot nu toe gematigd was. Die zeggen 'als het nog een keer gebeurt slaan we terug'. Dat is gevaarlijk. Het echte gevaar zit ook niet bij de schreeuwers, maar bij degenen waar je normaal niets van hoort of ziet. Inderdaad, zoals de jongens die nu zijn opgepakt.''
Abdul-Jabbar van de Ven ziet de sfeer verharden, maar is daar niet blij om. ,,Volgens de islam moet je niet oordelen vanuit je emoties, maar vanuit de oude teksten. Ik heb al verschillende malen opgeroepen tot kalmte. Onder meer toen men Wilders bedreigde en op een moment dat er hevig werd gescholden op joden. ''
Maar ook Van de Ven, die net met zijn foto in de krant wil, vraagt zich af hoe lang het allemaal nog goed gaat. Hij is op en top Nederlander, Brabander van geboorte, maar voelt zich sinds zijn bekering tot de islam een vreemdeling. ,,Het idee van een tolerant Nederland ben ik al lang verloren. Het is niet te beschrijven wat ik allemaal heb meegemaakt de laatste jaren. De sfeer is totaal intolerant. De AIVD volgt mij, bekijkt mijn e- mail, luistert mijn telefoon af. Twee jaar geleden werd ik tijdens een vakantie in Indonesië op hun verzoek opgepakt en het land uitgezet. Nog erger is het wat je allemaal over je heen krijgt in de vorm van dreigbrieven en e-mails en telefoontjes. Teksten als: 'We komen je vrouw opensnijden'. En dat alleen maar omdat ik moslim ben. Nee, ik weet wel zeker dat ik uiteindelijk Nederland verlaat en ergens naar toe ga waar ik mijn geloof normaal kan beleven. De laatste paar jaar hoor je dat vaak. Er vertrekken steeds meer moslims, ook Nederlanders, omdat je hier niet als gelijkwaardig wordt behandeld.''
Voor een leraar is die man totaal onverantwoord bezig. Hoeveel autochtone Nederlanders worden eigenlijk moslim en met welke reden?quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:24 schreef sjun het volgende:
[..]
Deze nederlandse bekeerling lijkt me wat doorgeschoten in zijn geloofsbeleving.
[..]
quote:Peiling: Wilders stijgt naar 29 zetels
Het onhankelijke Tweede-Kamerlid Wilders is volgens een vandaag gepresenteerde peiling van Maurice de Hond goed voor 29 zetels. Dat zijn er drie meer dan een week geleden.
De winst van de uit de VVD gestapte Wilders gaat deels ten koste van de PvdA. Die zakt volgens De Hond terug van 52 zetels vorige week naar 47 nu. Dat zijn er overigens nog steeds vijf meer dan de sociaal-democraten er op dit moment in de Kamer hebben.
Het CDA zou volgens De Hond 25 zetels halen, evenveel als vorige week. Dat komt neer op een verlies van 19 ten opzichte van de huidige situatie. Ook de VVD verliest fors: zij zou uitkomen op 16 zetels. Dat is er weliswaar één meer dan vorige week, maar bij de vorige verkiezingen haalden de liberalen 28 zetels.
Ook D66 doet het in de peiling iets beter dan een week geleden. De kleinste regeringspartij komt bij De Hond uit op vier zetels. Dat is er één meer dan vorige week, maar twee minder dan bij de verkiezingen van 2003.
Wat doet Bush dan in Irak en Afghanistan ?quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:35 schreef Abu-al-Kafiruna het volgende:
En andere godsdiensten dan de islam kennen nauwelijks religieus fascisme, want het christendom zegt: keer je vijand de andere wang toe.
Bush is in de VS. Kun jij met droge ogen beweren dat Bush een heilige oorlog voert in naam van het Christendom/God?quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat doet Bush dan in Irak en Afghanistan ?
Nee, ik zeg enkel dat christenen niet de andere wang toekeren. Dat beweerde betreffende figuur.quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bush is in de VS. Kun jij met droge ogen beweren dat Bush een heilige oorlog voert in naam van het Christendom/God?
Dan zouden de consequenties volgens mij echt niet te overzien zijn geweest...quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bush is in de VS. Kun jij met droge ogen beweren dat Bush een heilige oorlog voert in naam van het Christendom/God?
Ik denk dat Wilders het ook zo bedoeld, maar soms zijn zijn uitlaten niet genuanceerd genoeg.quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:35 schreef Abu-al-Kafiruna het volgende:
Wilders maakt maar één fout. Hij richt zich specifiek op moslims, het is beter dat hij zegt: ik richt me specifiek op religieus fascisme. Daarmee pak je de kwaadaardige moslims en laat je onschuldigen zoals alevieten met rust. En andere godsdiensten dan de islam kennen nauwelijks religieus fascisme, want het christendom zegt: keer je vijand de andere wang toe.
Als Wilders zijn uitlatingen zou nuanceren zou hij lang niet zoveel stemmen krijgen. In principe zou hij dan niks anders zeggen dan de andere partijen. Wilders nuanceert zijn uitspraken bewust niet.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders het ook zo bedoeld, maar soms zijn zijn uitlaten niet genuanceerd genoeg.
Maar de verkiezingen zijn, als het goed is, pas in 2007, dat betekent dat hij tweeëneenhalf jaar lang deze populariteit moet zien te behouden en dat kan nog wel es een moeilijke taak blijken. Het is van belang dat hij in the picture blijft en dus zal hij bij zoveel mogelijk 'islamitische', 'allochtone' of 'immigratie-gerelateerde' problemen zijn hoofd moeten tonen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:10 schreef Lithion het volgende:
Wilders maakt al met al een goede kans om voor een flinke verrassing te zorgen, ook temeer daar een groot deel van zijn aanhang bestaat uit niet-kiezers.
Hij heeft in ieder geval wel ruim de tijd om een goede ploeg om zich heen te bouwen. Anders krijg je hetzelfde gedonder als met de baantjesjagers bij de LPF is gebeurd.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:15 schreef Monidique het volgende:
Maar de verkiezingen zijn, als het goed is, pas in 2007, dat betekent dat hij tweeëneenhalf jaar lang deze populariteit moet zien te behouden en dat kan nog wel es een moeilijke taak blijken. Het is van belang dat hij in the picture blijft en dus zal hij bij zoveel mogelijk 'islamitische', 'allochtone' of 'immigratie-gerelateerde' problemen zijn hoofd moeten tonen.
Klopt, maar ik zie de VVD nog niet zomaar uit de ideologische crisis komen waar ze nu in zitten, het CDA is gebonden aan haar eigen godsdienstige grondslag en kan derhalve niet teveel richting Wilders schurken en de PvdA zit met haar achterban. Ook al zou de PvdA mee kunnen liften zoals het CDA ten tijde van Fortuyn heeft meegelift, haar achterban zou denk ik toch wel wat duidelijkheid willen over waar de PvdA dan werkelijk staat.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:15 schreef Monidique het volgende:
Maar de verkiezingen zijn, als het goed is, pas in 2007, dat betekent dat hij tweeëneenhalf jaar lang deze populariteit moet zien te behouden en dat kan nog wel es een moeilijke taak blijken. Het is van belang dat hij in the picture blijft en dus zal hij bij zoveel mogelijk 'islamitische', 'allochtone' of 'immigratie-gerelateerde' problemen zijn hoofd moeten tonen.
Dat doet hij juist wel.... maar het hangt meer af van de waarnemer die zijn uitlatingen weegt op zijn persoonlijke weegschaal.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:14 schreef gelly het volgende:
Als Wilders zijn uitlatingen zou nuanceren zou hij lang niet zoveel stemmen krijgen. In principe zou hij dan niks anders zeggen dan de andere partijen. Wilders nuanceert zijn uitspraken bewust niet.
Dan zal hij snel in populariteit dalen gok ik, temeer omdat de rest van zijn program zal bestaan uit niet-sociale standpunten en een rechts-liberaal economische beleid. Bijna 30 zetels vanwege je anit-islam houding is absurd te noemen, kennelijk is dat de waan van de dag in Nederland. Ik ben bang dat Nederland voor de 2e keer een kapitale fout gaat maken.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar ik denk dat als je echt gaat zoeken naar het partij programma van G.W. dat hij deze scheiding wel degelijk juist aangeeft.
Balkenende in een persconferentie met een oranje armbandje om. Arme man, zo gemakkelijk te beinvloeden. Ik moest hard lachen om zo'n sul.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:25 schreef PJORourke het volgende:
Later Wilders nou maar lekker niet nuanceren . Elke politicus nuanceert zich te pletter en cohent zich verder een ongeluk. Mensen die bazelen over de boel bij elkaar houden krijgen gegarandeerd niet mijn stem.
Laat politici maar eens helder zeggen waar het op staat, waar de problemen liggen, en niet laf vluchtgedrag vertonen door te gaan knabbelen aan de vrijheid van meningsuiting. Dat impliceert namelijk dat Van Gogh zijn verdiende loon gekregen heeft. Zal ook wel de visie zijn van de allochtonen waar de PvdA zo overduidelijk op leunt.
Juist door te nuanceren laat je zien waar de problemen liggen. Als je enkel de extreme variant van de islam wilt aanpakken, wat heeft het dan voor nut de gehele islam te beschimpen ? Dan benoem je juist niet de problemen. Je gaat toch ook niet de problemen in het onderwijs aanpakken door het hele stelsel verrot en ongewenst te noemen ? Nee, dan pak je de punten die verbeterd moeten worden. Lijkt mij dan he.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:25 schreef PJORourke het volgende:
Laat politici maar eens helder zeggen waar het op staat, waar de problemen liggen, en niet laf vluchtgedrag vertonen door te gaan knabbelen aan de vrijheid van meningsuiting.
Juist door te nuanceren lijkt het alsof politici niet geinteresserd zijn in actie, en met graagte de boel onder het tapijt vegen. De Diamantbuurt is daar een schrijnend voorbeeld van.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:28 schreef gelly het volgende:
Juist door te nuanceren laat je zien waar de problemen liggen. Als je enkel de extreme variant van de islam wilt aanpakken, wat heeft het dan voor nut de gehele islam te beschimpen ? Dan benoem je juist niet de problemen. Je gaat toch ook niet de problemen in het onderwijs aanpakken door het hele stelsel verrot en ongewenst te noemen ? Nee, dan pak je de punten die verbeterd moeten worden. Lijkt mij dan he.
Dat is niet waar. Hij heeft het over de hele Islam gehad, die dan fascistisch zou zijn, en niet de extremistische Islam.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:31 schreef PJORourke het volgende:
Overigens heb ik Wilders nooit de hele islam horen beschimpen, dat is m.i. de interpretatie van zijn tegenstanders. Hij heeft het altijd over het aanpakken van extremisten.
Dus om het domme volk tevreden te houden moet men maar generaliseren ? Nou ja, als dat jouw manier van politiek bedrijven is. Het heeft echter niks te maken met het benoemen van problemen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Juist door te nuanceren lijkt het alsof politici niet geinteresserd zijn in actie, en met graagte de boel onder het tapijt vegen. De Diamantbuurt is daar een schrijnend voorbeeld van.
Het merendeel van de bevolking is dom, dat is nu juist waarom poltici zo'n notoire leugenaars zijn.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus om het domme volk tevreden te houden moet men maar generaliseren ? Nou ja, als dat jouw manier van politiek bedrijven is. Het heeft echter niks te maken met het benoemen van problemen.
Hij heeft het in ieder geval niet over de fundamentalistische of extremistische Islam, hij heeft het duidelijk over de gehele Islam.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:34 schreef PJORourke het volgende:
Interpretatie? Wat ik weet van de Koran zou ik met gerust hart fascistisch kunnen noemen. Dat wil niet zeggen dat iedere moslim dat ook is.
Of het is een overshoot na 30 jaar verkeerd integratie beleid. Het is een correctie aangebracht door het democratische stem volk. Maar hij zal zoals de situatie er nu voor staat (te) veel stemmen binnen halen. Er is in de afgelopen 30 jr te veel getollereerd en daar worden de gangbare politieke partijen nu op afgerekend.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:25 schreef gelly het volgende:
Dan zal hij snel in populariteit dalen gok ik, temeer omdat de rest van zijn program zal bestaan uit niet-sociale standpunten en een rechts-liberaal economische beleid. Bijna 30 zetels vanwege je anit-islam houding is absurd te noemen, kennelijk is dat de waan van de dag in Nederland. Ik ben bang dat Nederland voor de 2e keer een kapitale fout gaat maken.
Zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:33 schreef gelly het volgende:
Dus om het domme volk tevreden te houden moet men maar generaliseren ? Nou ja, als dat jouw manier van politiek bedrijven is. Het heeft echter niks te maken met het benoemen van problemen.
Laten we dat toch in godsnaam niet doen!quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:38 schreef PJORourke het volgende:
Verdachten uitzetten
Laten we dat wel doen. Persona non grata, weg ermee.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:39 schreef Monidique het volgende:
Laten we dat toch in godsnaam niet doen!
Je hebt gelijk... maar ergens ook weer niet.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:39 schreef Monidique het volgende:
Laten we dat toch in godsnaam niet doen!
Aan de andere kant heeft hij vaak genoeg benadrukt dat het om de uitwassen van de islam gaat en de extremen, maar het is maar welke quotes in je van pas komen denk ik...quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij heeft het in ieder geval niet over de fundamentalistische of extremistische Islam, hij heeft het duidelijk over de gehele Islam.
"Nederland moet worden beschermd tegen de import van de islamtische cultuur, die onze tolerantie en democratie alleen maar om zeep zal helpen."
De islam heeft volgens hen vanaf het begin een „politieke orde" willen zijn, waarin „een scheiding tussen het wereldlijke en geestelijke domein onmogelijk is"
Want zo gaat dat in een rechtstaat. Ik vind het altijd frapant dat lieden die het hoogste woord voeren over de verheven westerse manier van leven de eerste zijn die niet-westerse manieren willen pakken om een probleem op te lossen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Laten we dat wel doen. Persona non grata, weg ermee.
Uitzetten wil niet zeggen dat schuld bewezen is, maar wel dat we de betrokkkenen hier niet willen hebben.
Ja, eventueel een oogje in het zeil houden.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:43 schreef Drugshond het volgende:
Iemand die verdacht is met (rechtstreekse) terroristische banden...wil je die in de samenleving laten zitten ?
Met een dubbel paspoort zou je iemand best persona non grata kunnen bestempelen, zeker als die verdacht wordt van fundamentalistisch gedrag.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:44 schreef Monidique het volgende:
Lekker is dat,. Mensen die niet schuldig zijn bevonden uitzetten omdat de politiek, ondanks dat er niets bewezen is, nou eenmaal vindt dat iemand, die beschuldigd is maar niet strafbaar bevonden, hier niet hoort. Laten we dat dus maar niet doen.
Daar heb je ook gelijk in.......quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:44 schreef Monidique het volgende:
Lekker is dat,. Mensen die niet schuldig zijn bevonden uitzetten omdat de politiek, ondanks dat er niets bewezen is, nou eenmaal vindt dat iemand, die beschuldigd is maar niet strafbaar bevonden, hier niet hoort. Laten we dat dus maar niet doen.
Die heeft hij inderdaad ook gebruikt.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:44 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft hij vaak genoeg benadrukt dat het om de uitwassen van de islam gaat en de extremen, maar het is maar welke quotes in je van pas komen denk ik...
Gek dan dat het grootste deel van zijn aanhang en zijn grootste fans dat onderscheid ook niet maken. De islam is kut. punt. Wilders is ok olee oleeee.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:44 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft hij vaak genoeg benadrukt dat het om de uitwassen van de islam gaat en de extremen, maar het is maar welke quotes in je van pas komen denk ik...
Zolang dat geen officieel beleid is, hoeven we er aan de andere kant ook niet meteen paniekvogelig over te gaan doenquote:Op zaterdag 27 november 2004 14:44 schreef Monidique het volgende:
En wat is er op tegen om de Islam kut te vinden?quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Gek dan dat het grootste deel van zijn aanhang en zijn grootste fans dat onderscheid ook niet maken. De islam is kut. punt. Wilders is ok olee oleeee.
Ja, dat vind jij.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:47 schreef PJORourke het volgende:
Als jij omgaat met Samir A., Mohammed B. en de C., D. en E.'s van deze wereld, dan ben je per definitie verdacht. Ben je nog buitenlander ook, dan gedraag je je niet zoals een gast zich hoort te gedragen.
Ach, ja, er zijn nog wel meer snelle en gemakkelijke Eindoplossingen, het betekent echter niet dat het ook de gewenste zijn.quote:Moeten we dure AIVD-manschappen inzetten (waar we te weinig van hebben ook) om dit soort lui te begeleiden, terwijl we ze ook kunnen uitzetten?
Sterker nog, cases waarbij de aivd bewijzen had, maar ze niet mocht gebruiken bij de rechtszaak, leidden er wel toe dat de verdachten 'm zelf al smeerden. Hoezo schuldbekenning.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:48 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zolang dat geen officieel beleid is, hoeven we er aan de andere kant ook niet meteen paniekvogelig over te gaan doen
Uitzetting van iemand die terrorisme voorbereid lijkt mij ook niet zo slecht... of vind jij dat er beter maar eerst nog wat meer doden moeten vallen
Behalve dat het nogal kortzichtig en dom is ? Niks. Maar dan ook geen geouwehoer over een nuancerende Wilders en een aanhang die problemen benoemt graag.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En wat is er op tegen om de Islam kut te vinden?
Het is geen strafrechtelijke aanpak. Alleen uitzetting.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:45 schreef gelly het volgende:
Want zo gaat dat in een rechtstaat. Ik vind het altijd frapant dat lieden die het hoogste woord voeren over de verheven westerse manier van leven de eerste zijn die niet-westerse manieren willen pakken om een probleem op te lossen.
Iemand die terrorisme voorbereidt is nogal wat anders dan iemand die verdacht wordt van het voorbereiden van terrorisme.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:48 schreef kamagurka het volgende:
Uitzetting van iemand die terrorisme voorbereid lijkt mij ook niet zo slecht...
Graag, honderden het liefst.quote:of vind jij dat er beter maar eerst nog wat meer doden moeten vallen
Er is niets kortzichtigs aan, als iemand dat vindt, dan vindt die dat. Waarom moet ik voor iedere sprookjesaanhanger respect hebben? Wilders had liever nog ongenuanceerder geweest, dat heeft die ook al eens gezegd.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve dat het nogal kortzichtig en dom is ? Niks. Maar dan ook geen geouwehoer over een nuancerende Wilders en een aanhang die problemen benoemt graag.
Dus jij beoordeelt politici op basis van het soort volgelingen dat ze hebben?quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Gek dan dat het grootste deel van zijn aanhang en zijn grootste fans dat onderscheid ook niet maken. De islam is kut. punt. Wilders is ok olee oleeee.
Wilders benoemt problemen, niet de aanhang.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:49 schreef gelly het volgende:
Behalve dat het nogal kortzichtig en dom is ? Niks. Maar dan ook geen geouwehoer over een nuancerende Wilders en een aanhang die problemen benoemt graag.
Iemand met een Nederlands paspoort zonder strafrechtelijke grond uitzetten ? Fraai.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is geen strafrechtelijke aanpak. Alleen uitzetting.
Ze zijn niet te gast, ze hebben een Nederlands paspoort. Het zijn je huisgenoten.quote:Een gast die zich bij jou thuis misdraagt gooi je toch ook naar buiten?
Ik dacht dat jij wel wat volwassener in het debat was, M. Zo'n sneue holocaustvergelijking is helemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:49 schreef Monidique het volgende:
Ja, dat vind jij.
Ach, ja, er zijn nog wel meer snelle en gemakkelijke Eindoplossingen, het betekent echter niet dat het ook de gewenste zijn.
Ik ben toch niet de enige die dat cruciale woordje 'verdacht' ziet?
Wat een rare conclusie.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dus jij beoordeelt politici op basis van het soort volgelingen dat ze hebben?
Dat is een andere discussie.quote:Veel AIVD-bewijs wordt niet toegelaten. Wat mij betreft zou een afgetapt gesprek of emailtje al voldoende kunnen zijn voor uitzetting.
Met een enkele nationaliteit kan dat dus niet. Maar met een dubbele nationaliteit kan dat wel.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:52 schreef gelly het volgende:
Iemand met een Nederlands paspoort zonder strafrechtelijke grond uitzetten ? Fraai.
Huisgenoten die het huis willen afbreken tolereer je ook niet.quote:Ze zijn niet te gast, ze hebben een Nederlands paspoort. Het zijn je huisgenoten.
Helemaal niet.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:54 schreef gelly het volgende:
Wat een rare conclusie.
Maar slechts gebaseerd op roddel zul je iemand niet het huis uit trappen, dat mag ik althans hopen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:56 schreef PJORourke het volgende:
Huisgenoten die het huis willen afbreken tolereer je ook niet.
Laat die verdachtmakingen dan eerst worden gestaaft stel ik voor...quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Iemand die terrorisme voorbereidt is nogal wat anders dan iemand die verdacht wordt van het voorbereiden van terrorisme.
Nee, er moet een aanleiding voor uitzetting zijn. Anders vind je zo iemand niet. Dit lijkt me een geldige aanleiding.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:55 schreef Monidique het volgende:
Dat is een andere discussie.
Nee, dan kan het ook niet. Of je zou van elke Nederlander het papoort moeten kunnen afpakken.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Met een enkele nationaliteit kan dat dus niet. Maar met een dubbele nationaliteit kan dat wel.
[..]
Nee, dus ? Je had het over gasten, en dat zijn ze niet.quote:Huisgenoten die het huis willen afbreken tolereer je ook niet.
Ik snap niet wat je bedoelt. Er zijn twee discussies: ééntje over het gebruiken van AIVD-materiaal in de rechtszaal en eentje over het uitzetten van verdachten.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:58 schreef PJORourke het volgende:
Nee, er moet een aanleiding voor uitzetting zijn. Anders vind je zo iemand niet. Dit lijkt me een geldige aanleiding.
Het kan wel, mits de persoon in kwestie niet statenloos wordt.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:58 schreef gelly het volgende:
Nee, dan kan het ook niet. Of je zou van elke Nederlander het papoort moeten kunnen afpakken.
Duidelijker voorkauwen dan dat je zelf al hebt gedaan met "wildersfans die de islam kut vinden en wilders is okee, ole ole" kan ik het nietquote:Op zaterdag 27 november 2004 14:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een rare conclusie.
Binnenkort wel...... wat dat betreft worden de opsporings bevoegdheden behoorlijk uitgebreid.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:54 schreef PJORourke het volgende:
Veel AIVD-bewijs wordt niet toegelaten. Wat mij betreft zou een afgetapt gesprek of emailtje al voldoende kunnen zijn voor uitzetting.
Als je iemand wilt uitzetten moet er hoe dan ook een aanleiding voor zijn. Anders onderscheidt zo iemand zich niet van een "normale" burger. Die aanleiding zou kunnen bestaan uit AIVD-informatie.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:00 schreef Monidique het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt. Er zijn twee discussies: ééntje over het gebruiken van AIVD-materiaal in de rechtszaal en eentje over het uitzetten van verdachten.
Mits die informatie ook in een rechtszaal gebruikt mag worden.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:01 schreef PJORourke het volgende:
Die aanleiding zou kunnen bestaan uit AIVD-informatie.
Dat kan wel en gebeurt binnenkort ook, zie berichtgeving over intrekking paspoort van terroristen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:58 schreef gelly het volgende:
Nee, dan kan het ook niet. Of je zou van elke Nederlander het papoort moeten kunnen afpakken.
Je roept gewoon maar wat. In een rechstaat als de onze waar het gelijkheidsbeginsel voorop staat is het onmogelijk een verdachte te straffen zonder veroordeling of de ene crimineel anders te bahandelen dan de andere. Dat dubbele paspoort heeft niks te maken met het Nederlandse waar het Nederlandse strafrecht betrekking op heeft.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het kan wel, mits de persoon in kwestie niet statenloos wordt.
Idd, de meest achterlijke oplossingen worden aangedragen ter bescherming van onze elitaire westerse rechtstaat. Best zorgwekkend.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:04 schreef Monidique het volgende:
Echt kaas hebben sommigen niet gegeten van de zo vaak gepropageerde Verlichte ideeën.
Wetgeving op terrorisme zal jouw ogen doen openen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Je roept gewoon maar wat. In een rechstaat als de onze waar het gelijkheidsbeginsel voorop staat is het onmogelijk een verdachte te straffen zonder veroordeling of de ene crimineel anders te bahandelen dan de andere. Dat dubbele paspoort heeft niks te maken met het Nederlandse waar het Nederlandse strafrecht betrekking op heeft.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:03 schreef gelly het volgende:
In een rechstaat als de onze waar het gelijkheidsbeginsel voorop staat is het onmogelijk ... de ene crimineel anders te bahandelen dan de andere.
Maar jij bent een topjurist natuurlijk, en een groot kenner van ons wetboekquote:Op zaterdag 27 november 2004 15:04 schreef Monidique het volgende:
Echt kaas hebben sommigen niet gegeten van de zo vaak gepropageerde Verlichte ideeën.
Het kan noodzakelijk zijn om op korte termijn bepaalde vrijheden in te perken om andere (meer basale) vrijheden op de lange termijn te behouden.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:04 schreef Monidique het volgende:
Nee, jij roept maar wat. We zijn verbonden aan het verdrag over de statenloosheid. Verder kunnen we dit per wet allemaal regelen. Als een meerderheid in de kamer de wet op het gelijkheidsbeginsel op dit gebied wil aanpassen, dan kan dat.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:03 schreef gelly het volgende:
Je roept gewoon maar wat. In een rechstaat als de onze waar het gelijkheidsbeginsel voorop staat is het onmogelijk een verdachte te straffen zonder veroordeling of de ene crimineel anders te bahandelen dan de andere. Dat dubbele paspoort heeft niks te maken met het Nederlandse waar het Nederlandse strafrecht betrekking op heeft.
Idd, inperken die burgerrechten waar we zolang voor gestreden hebben. Op naar een staat waar ten koste van je rechten een onterecht gevoel van veiligheid gecreëerd wordt. Hulde. Of denk je werkelijk dat een terrorist zich laat weerhouden door een stukje papier waarop staat van welk land hij of zij ingezete is ? Nou nou, realistisch rechts. Papieren terroristen bestrijders.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wetgeving op terrorisme zal jouw ogen doen openen.
Daar heb ik het niet over,quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:07 schreef kamagurka het volgende:
Maar jij bent een topjurist natuurlijk, en een groot kenner van ons wetboek
Allicht.quote:Bovendien is een idee nog wat anders als de uitwerking van een idee...
Dat kan noodzakelijk zijn, ja, maar wat mij betreft betekent dat niet dat mensen die niet schuldig zijn bevonden wel worden behandeld als ware zij dat wel.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:08 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het kan noodzakelijk zijn om op korte termijn bepaalde vrijheden in te perken om andere (meer basale) vrijheden op de lange termijn te behouden.
Nou, vertel eens, realistisch rechtse gelly, wat zijn jouw plannen voor het bestrijden van internationaal terrorisme op Nederlandse bodem?quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:09 schreef gelly het volgende:
Nou nou, realistisch rechts. Papieren terroristen bestrijders.
Ik ben dan ook voor sluiting van de grenzen. Die burgerrechten worden ingeperkt dankzij de personen die lak hebben aan rechten en plichten. Misschien moet je daar eens gaan klagen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Idd, inperken die burgerrechten waar we zolang voor gestreden hebben. Op naar een staat waar ten koste van je rechten een onterecht gevoel van veiligheid gecreëerd wordt. Hulde. Of denk je werkelijk dat een terrorist zich laat weerhouden door een stukje papier waarop staat van welk land hij of zij ingezete is ? Nou nou, realistisch rechts. Papieren terroristen bestrijders.
Precies, weg met De Wijkerslooth.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:10 schreef Monidique het volgende:
Dat kan noodzakelijk zijn, ja, maar wat mij betreft betekent dat niet dat mensen die niet schuldig zijn bevonden wel worden behandeld als ware zij dat wel.
Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om het uitzetten van ongewenste vreemdelingen. Dat weet jij ook wel, dus de rest van je post doe ik af als stemmingmakerij.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:09 schreef gelly het volgende:
Of denk je werkelijk dat een terrorist zich laat weerhouden door een stukje papier waarop staat van welk land hij of zij ingezete is ?
quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:12 schreef Lithion het volgende:
[..]
Precies, weg met De Wijkerslooth.
Of justitie moet dusdaning worden aangepast, dat veroordeling van verdachten van terrorisme op een snelle en efficiente wijze met AIVD-informatie wel kan.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:10 schreef Monidique het volgende:
Dat kan noodzakelijk zijn, ja, maar wat mij betreft betekent dat niet dat mensen die niet schuldig zijn bevonden wel worden behandeld als ware zij dat wel.
Ten eerste AIVD materiaal gewoon als bewijslast kunnen voeren, en ten tweede de voedingsbodem voor terrorisme proberen weg te nemen. Want het is dweilen met de kraan open. Verder ben ik van mening dat terrorisme niet zo'n groot gevaar is dat er allerhande beperkingen en wijzigingen moeten plaatsvinden. Terreur is een resultaat van ons eigen handelen, en zolang we dat niet inzien is elke maatregel achterhaald en zinloos. Terreur hou je ook niet tegen door het afpakken van een paspoort.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:11 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nou, vertel eens, realistisch rechtse gelly, wat zijn jouw plannen voor het bestrijden van internationaal terrorisme op Nederlandse bodem?
Dat is dus, wat ik al zei, naar mijn mening een andere discussie, maar als zij onder de nieuwe wetgeving wel schuldig worden bevonden, ja, dan zijn ze schuldig. Maar we hebben het niet over schuldigen, we hebben het over verdachten.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Of justitie moet dusdaning worden aangepast, dat veroordeling van verdachten van terrorisme op een snelle en efficiente wijze met AIVD-informatie wel kan.
En je denkt niet dat die ongewenste vreemdelingen zonder paspoort weer terug komen ? Een terrorist met een doel laat zich niet weerhouden door grenzen, en al helemaal niet door een stukje papier.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om het uitzetten van ongewenste vreemdelingen. Dat weet jij ook wel, dus de rest van je post doe ik af als stemmingmakerij.![]()
En ik stel voor om criminaliteit verboden te maken.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ben dan ook voor sluiting van de grenzen.
Hallo, wake up! Terrorisme is een internationaal probleem en dus zijn wij als Nederland er niet toe in staat de voedingsbodem weg te nemen. Overigens zijn de terroristen in kwestie mensen die de problemen uit de orient hierheen halen, waar we er verder niks mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:15 schreef gelly het volgende:
Ten eerste AIVD materiaal gewoon als bewijslast kunnen voeren, en ten tweede de voedingsbodem voor terrorisme proberen weg te nemen. Want het is dweilen met de kraan open. Verder ben ik van mening dat terrorisme niet zo'n groot gevaar is dat er allerhande beperkingen en wijzigingen moeten plaatsvinden. Terreur is een resultaat van ons eigen handelen, en zolang we dat niet inzien is elke maatregel achterhaald en zinloos. Terreur hou je ook niet tegen door het afpakken van een paspoort.
quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Ten eerste AIVD materiaal gewoon als bewijslast kunnen voeren, en ten tweede de voedingsbodem voor terrorisme proberen weg te nemen. Want het is dweilen met de kraan open. Verder ben ik van mening dat terrorisme niet zo'n groot gevaar is dat er allerhande beperkingen en wijzigingen moeten plaatsvinden. Terreur is een resultaat van ons eigen handelen, en zolang we dat niet inzien is elke maatregel achterhaald en zinloos. Terreur hou je ook niet tegen door het afpakken van een paspoort.
Ja joh, wij dienen ons aan te passen aan de islamitische regels. Over mijn lijk.quote:Terreur is een resultaat van ons eigen handelen
Het houdt zichzelf in stand, er is niet een schuldige aan te wijzen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:18 schreef kamagurka het volgende:
Terreur is het gevolg van ons eigen handelen.... een beter voorbeeld van oorzaak en gevolg omdraaien heb ik nog niet kunnen vernemen![]()
Dat moet ik nog maar eens zien. Het zal zeker gebeuren, maar niet iedere vreemdeling zal terugkomen. En voorlopig zijn ze dan hier weg.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:16 schreef gelly het volgende:
En je denkt niet dat die ongewenste vreemdelingen zonder paspoort weer terug komen ? Een terrorist met een doel laat zich niet weerhouden door grenzen, en al helemaal niet door een stukje papier.
dat is al zo, wil je jezelf diskwalificeren nu?quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:17 schreef gelly het volgende:
[..]
En ik stel voor om criminaliteit verboden te maken.
Wat dacht je van terroristen? Wat is het toch moeilijk.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:19 schreef gelly het volgende:
Het houdt zichzelf in stand, er is niet een schuldige aan te wijzen.
Oké.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:15 schreef gelly het volgende:
Ten eerste AIVD materiaal gewoon als bewijslast kunnen voeren
Holle retoriek, welke voedingsbodem en hoe wil je die wegnemen?quote:en ten tweede de voedingsbodem voor terrorisme proberen weg te nemen.
Dit is blatante onzin. Hiermee zet je de eigen verantwoordelijkheid van de terroristen wel HEEL erg makkelijk aan de kant. Alsof zij geen andere keuze hebben dan tegen het Westen in het geweer komen. Wat hebben de Spanjaarden misdaan? Of de Marokkanen? Waarom kregen zij een terroristische aanval te verduren? Of Bali? Egypte?quote:Terreur is een resultaat van ons eigen handelen.
En dat deed hij zelf. Daar is hij zelf verantwoordelijk voor, niemand anders.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:20 schreef Monidique het volgende:
Terrorisme is ook een internationaal probleem, en islamitisch terrorisme zeker, maar toch is het in Nederland gebeurd dat Mohammed B. radicaliseerde.
Zeg ik dat ergens ? De westerse wereld mag echter ook de hand in eigen boezem steken wat terrorisme aangaat. Terrorisme is geen ideologie, maar een middel. Het ontstaat ergens uit. Wat islamitisch terrorisme betreft is dat het handelen van de VS in de gehele wereld.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
[..]
Ja joh, wij dienen ons aan te passen aan de islamitische regels. Over mijn lijk.
Je maakt jezelf belachelijk. Noord-Afrikaanse corrupte regimes zijn het echte probleem.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:22 schreef gelly het volgende:
Zeg ik dat ergens ? De westerse wereld mag echter ook de hand in eigen boezem steken wat terrorisme aangaat. Terrorisme is geen ideologie, maar een middel. Het ontstaat ergens uit. Wat islamitisch terrorisme betreft is dat het handelen van de VS in de gehele wereld.
En waarom is het handelen van de VS dan ineens ook 'ons' handelen? Of dat van Marokko, Spanje, Bali of Egypte?quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:22 schreef gelly het volgende:
Wat islamitisch terrorisme betreft is dat het handelen van de VS in de gehele wereld.
Dat is leuke liberale retoriek en, inderdaad, hij is zelf verantwoordelijk voor zijn daden, maar het is niet verstandig om spreekwoordelijk te kop in het zand te steken en te zeggen dat het alleen internationaal is. Iets in Nederland heeft hem geradicaliseerd. Op de een of andere manier zag Mohammed B. geen alternatieven in de Nederlandse samenleving dan de islamitisch-fundamentalistisch.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dat deed hij zelf. Daar is hij zelf verantwoordelijk voor, niemand anders.
Ja, en? Dat kun je nu dus iedere nederlandse staatsburger gaan verwijtenquote:Op zaterdag 27 november 2004 15:20 schreef Monidique het volgende:
Terrorisme is ook een internationaal probleem, en islamitisch terrorisme zeker, maar toch is het in Nederland gebeurd dat Mohammed B. radicaliseerde.
En dus moet Nederland er nu ook aan geloven?quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens ? De westerse wereld mag echter ook de hand in eigen boezem steken wat terrorisme aangaat. Terrorisme is geen ideologie, maar een middel. Het ontstaat ergens uit. Wat islamitisch terrorisme betreft is dat het handelen van de VS in de gehele wereld.
Uiteraard, maar die worden gesteund door ?quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je maakt jezelf belachelijk. Noord-Afrikaanse corrupte regimes zijn het echte probleem.
We kunnen het ook afdoen met een kronkel in zijn kop. Want hoe verklaar je anders dat niet iedere werkloze van Marokkaanse afkomst een moord pleegt op een columnist?quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:23 schreef Monidique het volgende:
Dat is leuke liberale retoriek en, inderdaad, hij is zelf verantwoordelijk voor zijn daden, maar het is niet verstandig om spreekwoordelijk te kop in het zand te steken en te zeggen dat het alleen internationaal is. Iets in Nederland heeft hem geradicaliseerd. Op de een of andere manier zag Mohammed B. geen alternatieven in de Nederlandse samenleving dan de islamitisch-fundamentalistisch.
Obscure verenigingen gesteund door Saudische organisaties.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:23 schreef Monidique het volgende:
Iets in Nederland heeft hem geradicaliseerd.
Omdat persoonlijke situaties inderdaad ook meespelen. Niet iedereen is hetzelfde.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
We kunnen het ook afdoen met een kronkel in zijn kop. Want hoe verklaar je anders dat niet iedere werkloze van Marokkaanse afkomst een moord pleegt op een columnist?
Dat klopt, maar in Nederland.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:26 schreef Lithion het volgende:
Obscure verenigingen gesteund door Saudische organisaties.
Daar ben ik het mee eens.quote:DAT zou een van de speerpunten moeten zijn. Die geld- en ideologiestromen zouden eens goed in kaart moeten worden gebracht en daar zouden richtlijnen voor opgesteld moeten worden. Wahabitische stromingen die met moskeebesturen geimporteerd worden kunnen we missen als kiespijn.
Misschien omdat wij de VS steunen in hun onvermoeibare bemoeizucht ?quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:23 schreef Lithion het volgende:
[..]
En waarom is het handelen van de VS dan ineens ook 'ons' handelen? Of dat van Marokko, Spanje, Bali of Egypte?
Ja, de VS is natuurlijk dol op Ghaddafi. En Mubarak is natuurlijk zo weg als Washington onvriendelijk tegen hem is.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:25 schreef gelly het volgende:
Uiteraard, maar die worden gesteund door ?
Schrijft op....... in Dafur gelieve geen inmening van de VN (gesteund door Amerikanen).quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:22 schreef gelly het volgende:
Nederland is anders ook behoorlijk bemoeizuchtig, maar als je dat niet deed, dan was je allang van het internationale toneel.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien omdat wij de VS steunen in hun onvermoeibare bemoeizucht ?
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:26 schreef Lithion het volgende:
[..]
Obscure verenigingen gesteund door Saudische organisaties.
DAT zou een van de speerpunten moeten zijn. Die geld- en ideologiestromen zouden eens goed in kaart moeten worden gebracht en daar zouden richtlijnen voor opgesteld moeten worden. Wahabitische stromingen die met moskeebesturen geimporteerd worden kunnen we missen als kiespijn.
T merendeel van dit land was anders TEGEN de oorlog in Irakquote:Op zaterdag 27 november 2004 15:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Aha, nou dat is inderdaad een goede reden om jezelf maar op te blazen temidden van Nederlandse burgers. Wat een in- en intrieste instelling zeg. Misschien moet de Nederlandse regering maar helemaal in zichzelf keren en altijd toegeven aan de eisen die dergelijke groeperingen stellen, want als we ertegenin gaan, dan roepen we het over onszelf af.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:27 schreef gelly het volgende:
Franse en Russische bemoeizucht zijn natuurlijk prima.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:27 schreef gelly het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |