nee, ik ben een leren-terwijl-je-het-doet iemandquote:Op donderdag 4 november 2004 18:24 schreef HuHu het volgende:
Stel dat je een stage krijgt, denk je dan niet dat je wat benodigde kennis mist
Nee.quote:Op donderdag 4 november 2004 18:23 schreef apekopje2 het volgende:
ik ben 3e jaars ik wil stage desnoods gratis en voor niks, krijg ik da, zonder da ze checken?
quote:Op donderdag 4 november 2004 18:30 schreef apekopje2 het volgende:
[..]
nee, ik ben een leren-terwijl-je-het-doet iemand
Ga duaal/ co-op volgen. Op de HvA kun je dan bv. na je prop een half jaar werken en daarnaast nog 2x een half jaar...quote:Op donderdag 4 november 2004 18:23 schreef apekopje2 het volgende:
Hoi. Laat ik het zo zeggen, als je een moraalridder bent dan zit je al 4 seconden het verkeerde topic te lezen, voor normale mensen heb ik een vraagje:
Kan ik mezelf bij een bedrijfje aanmelden voor een stage? Ik ben eerste jaars ambitieuze bedrijfseconoom, maar ik wil nie wachten tot eind 2e jaar of zelfs derde. ik wil nu stage lopen. als ik me dan aanmeld, hoe checken die bedrijven of ik wel 2 jaars/3 jaars ben en niet eerste jaars?
dus als ik mezelf dalijk bij prijswaterhuiscoopers begeef en zeg ik ben 3e jaars ik wil stage desnoods gratis en voor niks, krijg ik da, zonder da ze checken?
thanks bij voorbaat
Als je zo ambitieus bent, waarom ga je dan niet proberen een bijbaan te fixen?quote:Op donderdag 4 november 2004 18:23 schreef apekopje2 het volgende:
Kan ik mezelf bij een bedrijfje aanmelden voor een stage? Ik ben eerste jaars ambitieuze bedrijfseconoom
Ik zou ook eerst eens een poging doen om de naam van het bedrijf goed te spellen, komt iets beter over... En je spelling laat ook ernstig te wensen over...quote:Op donderdag 4 november 2004 18:23 schreef apekopje2 het volgende:
dus als ik mezelf dalijk bij prijswaterhuiscoopers begeef en zeg ik ben 3e jaars ik wil stage desnoods gratis en voor niks, krijg ik da, zonder da ze checken?
Als je eerstejaars bent zul je vakken moeten volgen ed. Hoe wil jij dat gaan combineren met een stage?quote:Op donderdag 4 november 2004 18:23 schreef apekopje2 het volgende:
Hoi. Laat ik het zo zeggen, als je een moraalridder bent dan zit je al 4 seconden het verkeerde topic te lezen, voor normale mensen heb ik een vraagje:
Kan ik mezelf bij een bedrijfje aanmelden voor een stage? Ik ben eerste jaars ambitieuze bedrijfseconoom, maar ik wil nie wachten tot eind 2e jaar of zelfs derde. ik wil nu stage lopen. als ik me dan aanmeld, hoe checken die bedrijven of ik wel 2 jaars/3 jaars ben en niet eerste jaars?
thanks bij voorbaat
niet noodzakelijk...mijn stage had ik achteraf best kunnen fakenquote:Op donderdag 4 november 2004 19:04 schreef Poerkie het volgende:
Er zullen ook de nodige papieren met school en bedrijf worden uitgewisseld. Gaat je dus niet lukken.
Dan heb je zeker nog niet zoveel geschreven.....aan je spelling te zien.quote:Op donderdag 4 november 2004 18:30 schreef apekopje2 het volgende:
[..]
nee, ik ben een leren-terwijl-je-het-doet iemand
Een cijferlijst manipuleren is valsheid in geschrifte en/of fraude, strafbaar dus. Als je dat zou doen is de stage overeenkomst nietig, je bent immers onder valse voorwendselen deze overeenkomst aangegaan. Afhankelijk van het studentenstatuut kan de examencommisie ook nog eens beslissen tot sancties, verwijderen van de opleiding bijvoorbeeld. (Bij ons verklaren ze bij één keertje spieken al alle resultaten uit het bewuste blok ongeldig. Mag je alles eventjes overdoen).quote:Op maandag 8 november 2004 00:11 schreef Neuralnet het volgende:
In de praktijk zal de onderwijsinstelling het grootste probleem opleveren. Met een vlotte babbel kan je eventueel een bedrijf binnenkomen als stagiair. Bij een aantal opleidingen zal je namelijk eerst zelf opzoek moeten gaan naar een stagebedrijf voordat je überhaupt op je onderwijsinstelling een begeleider gaat zoeken die een overeenkomst gaat tekenen. Zelf heb ik eerst mijn stage moeten zoeken zonder dat de onderwijsinstelling daarvan op de hoogte was. Formulieren als de overeenkomst haal je bij de onderwijsbalie of via een interne website; dat is allemaal geen probleem. CV's zijn vaak waardeloos: je komt als stagiair een bedrijfbinnen zonder werkervaring. Uitzonderingen daargelaten.
Cijerlijsten wordt meestal niet naar gevraagd. Wel of je goede punten hebt gehaald en natuurlijk sta je overal een 7 voor. Vragen ze er wel om, dan print je even een vervalste cijferboom uit. Die dingen zijn op veel opleidingen gewoon met ASCII codes opgebouwd. Het enige probleem wat je hebt is je kennis. Weet je genoeg om een werkgever te overtuigen? Dan kom je gerust wel ergens binnen.
Tot zo ver het "leuke" nieuws. Want je hebt er totaal niks aan. Daar is een hele simpele reden voor. Je opleiding eist dat je bepaalde onderdelen in een bepaalde volgorde doet. Dat is niet voor niks: je bouwt je kennis op en je ontwikkelt jezelf en dat gebeurt van makkelijk naar moeilijk om het kort te zeggen. Niet andersom. Als jouw opleiding bv eist dat om op stage te mogen je eerst je propedeuse en een deel van de hoofdfase van de opleiding moet afronden, dan krijg je op dit moment nooit stagetoestemming. Heb je die toestemming niet, dan betekent dat dat je nooit studiepunten voor een stage kan krijgen. Kort gezegd: je doet het dus voor niks.
En wie telang twijfelt slaapt uiteindelijk bij de geit.quote:Op donderdag 4 november 2004 18:24 schreef Jyrun het volgende:
wie niet waagt blijft maagd
Dat kan nogal tegenvallen. Loon is eigenlijk niet een probleem. Een stagiair krijgt vaak bijna geen loon. De standaard ligt rond de 250 euro per maand. Dat is voor een bedrijf sowieso niks. Het probleem is dat een stagiair werk wil doen op het niveau van zijn opleiding, maar dat niveau eigenlijk nog niet bereikt heeft. Veel bedrijven zien stagiairs daarom als een handig hulpje, maar niet meer dan dat. Het grote probleem zit hem juist in de begeleiding. Begeleiding is geen kwestie van een beetje praten, maar goede begeleiding vergt veel tijd en moeite van mensen die wel wat duurder kosten dan het loontje van de stagiair. Het is dan nog maar de vraag of een stagiair wel de moeite loont.quote:gratis en voor niets een werknemer, met een beetje begeleiding hebben ze gratis iets!
quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:38 schreef stukovich het volgende:
Hahahhahahhaahhahahaah ongelooflijk wat een loser ben jij zeg.
Ten eerste, om op stage te gaan moet je cijferlijsten meenemen op sollicitatiegesprek + je getuigschrift van je propedeuse. Daarnaast gaat PricewaterhouseCoopers contact zoeken met je school voor je stagebegeleider.
Weinig kans dat je bij PwC binnenkomt en ze zijn heel erg streng. Ik begin vanaf januari met mijn stage bij PricewaterhouseCoopers en zo te horen zal jij bij je sollicitatiegesprek snel door de mand vallen, niet doen dus
Waarom probeer je 't niet gewoon op de eerlijke manier.quote:Op donderdag 4 november 2004 18:23 schreef apekopje2 het volgende:
Ik ben eerste jaars ambitieuze bedrijfseconoom..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |