abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2004 @ 14:23:15 #1
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_23073969
Heeft de moord op Van Gogh jouw mening veranderd. Ik bedoel zou je als het nu verkiezingen waren op iemand anders stemmen?

Persoonlijk stemde ik in het verleden altijd op de VVD maar ik ga denk ik nu op Wilders stemmen. Al was het alleen maar om een signaal af te geven. Ik was al van plan op hem te stemmen voordat Van Gogh vermoord werd maar nu weet ik het zeker. Is jullie stemgedrag veranderd?

-edit -
poll van een ander gesloten topic erbijgezet
-edit-

Poll: Op welke partij zou jij stemmen ?
  • CDA
  • PvdA
  • SP
  • VVD
  • LPF
  • GroenLinks
  • D66
  • ChristenUnie
  • SGP
  • Groep Wilders
  • Partij voor de Dieren
  • Andere partijen
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 65% gewijzigd door Sidekick op 04-11-2004 15:20:03 ]
  •   donderdag 4 november 2004 @ 14:28:33 #2
    22386 the_RAVEN
    Radioactieve Raaf
    pi_23074088
    niemand een andere mening of een mening hierover?
    pi_23074103
    wtf is Wilders?
    pi_23074116
    Ik had niet gedacht dat het ooit zover zou komen dat ik zelfs zou nadenken om op die debiel Wilders te stemmen. Maar als ik nu de reakties zie van de overige politiek flitst zelfs die gedachte door m'n kop!
    pi_23074118
    Ik moet eerst nog even kijken wat er gaat veranderen (waarschijnlijk en helaas niks)
    Ook voor de moord dacht ik al een GroepWilders.

http://www.geertwilders.nl/
    http://www.parlement.com/9291000/biof/02258
    copyright 2006
    pi_23074121
    Ik stemde voor de moord op de VVD ik denk dat ik nog steeds op de VVD ga stemmen. Ik heb zelf weinig vertrouwen in nieuwe politieke partijen. Uiteindelijk hebben ze zoveel interne strijd dat ze niet meer aan hun daadwerkelijke werk toe komen. Kijk naar de LPF
      donderdag 4 november 2004 @ 14:33:45 #7
    22386 the_RAVEN
    Radioactieve Raaf
    pi_23074197
    ja de partijen die al wat langer bestaan: SP, Groenlinks, PvDA, D66, CDA en VVD hebben over het algemeen intern wat minder strubelingen. Maar toen PF vermoord werd ging mijn stem toch niet naar lyst Fortuyn en ik heb het gevoel dat mensen nu meer geneigd zijn om extremer te stemmen. BV op Wilders.
    pi_23074219
    waarom op iemand anders stemmen? vanwege het incident met van gogh? je doet alsof je verbaasd bent...wakker worden...kijk om je heen..kom naar de grote steden (zelf wonend in den haag) tis altijd gezeur en gevloek en vechtpartij-en..vaak zijn wij (nederlanders) de verstandige om er niet op in tegaan.. en onze mond dicht tehouden... stem nog steeds vvd...
    Goeie vrienden komen altijd te laat, en gaan altijd te vroeg weg
    pi_23074251
    Ow heet die knurft met dat haar Wilders.
    pi_23074272
    Groep Wilders .

Heerlijk al die overhaaste reacties.
    slettebak [@] gmail.com
      donderdag 4 november 2004 @ 14:37:22 #11
    22386 the_RAVEN
    Radioactieve Raaf
    pi_23074295
    ja met dat haar is Wilders ja

Maar ik ben niet verbaasd, ik was zoals ik dit al zei al langer van plan maar ik heb juist meer het gevoel dat de rest van NL wakker is geworden.

p.s. Ik ben maar wat blij dat ik niet in een grote stad woon.
    pi_23074300
    Ik stemde de laatste keer blanco en ga dat weer doen.

Als ik op een partij stem wordt dat ieder geval zeker geen rechtse partij. Rechts heeft al teveel verziekt. Iedereen zeikt op paars. Maar Paars heeft 8 jaar nodig gehad om dingen kapot te maken........Het huidige kabinet binnen 2 jaar.

Paars was te afwachtend en het huidige (te arrogante) kabinet denkt het binnen te korte tijd wel even te klaren.
    pi_23074304
    Ik stemde altijd op VVD, maar nu toch maar op Groenlinks of SP
    pi_23074312
    Het valt niet te ontkennen dat de VVD de laatste jaren flink naar links is verschoven. Des te duidelijker wordt het nu dat er in Nederland eigenlijk geen serieuze rechtse volkspartij is. Ik heb ook sympathie voor Geert Wilders, hopelijk dat hij een rechtse volkspartij kan leiden...
    pi_23074320
    steeds nieuw-rechts
    pi_23074331
    Geert Wilders.
    Ook al voor de moord, trouwens.
      donderdag 4 november 2004 @ 14:40:38 #17
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_23074353
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:36 schreef JaWi het volgende:
    Groep Wilders .

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      donderdag 4 november 2004 @ 14:41:06 #18
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_23074368
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:38 schreef DoctorFaustus het volgende:
    Het valt niet te ontkennen dat de VVD de laatste jaren flink naar links is verschoven.
    pi_23074372
    slettebak [@] gmail.com
      donderdag 4 november 2004 @ 14:41:35 #20
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_23074378
    Mijn stemgedrag is niet veranderd maar mijn optimisme over dit land is gebroken.
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
      donderdag 4 november 2004 @ 14:42:09 #21
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_23074395
    Toch jammer dat die mensen die op Wilders stemmen er nadat hij er een puinzooi van gemaakt heeft daar nooit op kunnen worden afgerekend.
      donderdag 4 november 2004 @ 14:42:11 #22
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23074399
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:38 schreef DoctorFaustus het volgende:
    Het valt niet te ontkennen dat de VVD de laatste jaren flink naar links is verschoven.
    Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
    Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
    N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
    pi_23074401
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:37 schreef devlinmr het volgende:
    Ik stemde altijd op VVD, maar nu toch maar op Groenlinks of SP

Als signaal. .

Nee, ik laat mijn stem niet beďnvloeden door hypes als deze.
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
      donderdag 4 november 2004 @ 14:43:15 #24
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23074431
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:42 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als signaal. .

Dat zeg je nu wel, maar ik zou zo op jou stemmen
    pi_23074447
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:43 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Dat zeg je nu wel, maar ik zou zo op jou stemmen
    Lief
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
      donderdag 4 november 2004 @ 14:46:48 #26
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_23074504
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:23 schreef the_RAVEN het volgende:
    Heeft de moord op Van Gogh jouw mening veranderd. Ik bedoel zou je als het nu verkiezingen waren op iemand anders stemmen?
    Nee, ben nog steeds zwevend tussen CDA en VVD. Het hangt bij mij van de verkiezingsprogramma's in 2007 af op wie ik stem.
    pi_23074554
    De enige reden om erg rechts te stemmen is om nog meer extremisme toe te laten.

Persoonlijk vind ik goede gezondheidszorg / studie / sociale zekerheid belangrijker dan paniekerig te lopen doen over een groepje extreme idioten.

Zijn we vergeten dat PF vermoord is door een extreem linkse Nederlander? Zowel extreem rechts als extreem links is foute boel. En dan lopen jullie te roepen over een Wilders of nieuwrechts........Onbegrijpelijk. Dat is hetzelfde als olie op het vuur gooien.

Alle partijen zijn tegen extreme moslims, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Nog rechtser opstellen is geen oplossing. Zeker niet als ook het hele sociale stelsel wordt omgegooid. Op die manier worden kansarme mensen nog ontevredener en in een hoek gedreven.

We gaan weer lekker....
    pi_23074615
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:42 schreef Posdnous het volgende:
    Toch jammer dat die mensen die op Wilders stemmen er nadat hij er een puinzooi van gemaakt heeft daar nooit op kunnen worden afgerekend.
    Hij wordt al weer gedemoniseerd hoor, terwijl hij valide standpunten heeft.
    En ja, de VVD heeft inderdaad een gat laten vallen, rechts.
      donderdag 4 november 2004 @ 14:52:57 #29
    22386 the_RAVEN
    Radioactieve Raaf
    pi_23074660
    maar linkse partijen hebben juist voor dit klimaat gezorgd tenminste zo zie ik het. En nee ik ga niet op nieuwrechts stemmen maar op Wilders (als hij blijk geeft van vertrouwen) dat is toch een verschil. En niet alle partijen zijn tegen extreme moslims, ik heb de SP en Groenlinks nog niets over horen zeggen. Misschien heb ik het nog niet gehoord
    pi_23074691
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:51 schreef Cheese het volgende:

[..]

Hij wordt al weer gedemoniseerd hoor, terwijl hij valide standpunten heeft.
    En ja, de VVD heeft inderdaad een gat laten vallen, rechts.
    De VVD is er om een mening te hebben, niet om gaten op te vullen.
    pi_23074692
    Het maakt eigenlijk niets uit waar je op stemt, Nederland is een schijndemocratie, met een eliite die elkaar de baantjes toespeelt en geld ontvangt van de grote bedrijven (of daar een commissariaat krijgt). Het maakt voor de elite ook geen ruk uit hoe het met Nederland gaat, immers er is altijd een baan bij het Europees parlemet o.i.d.
    Daarom zijn ze ook gebaat bij rust, mensen zoals bijv Fortuyn hebben veel politici onaangenaam uit hun slaap gewekt en hen geconfonteerd met hun eigen middelmatigheid en zelfgenoegzaamheid. Gelukkig konden ze na de dood van Fortuyn weer verder gaan met pappen en nathouden (thee drinken).

Wie zal er ijdel genoeg zijn om op het gevaar af ook vermoord te worden een politieke partij te beginnen die de belangen van de Nederlanders echt gaat behartigen ?
    Dit soort talent en ambitie komt in dit land vrijwel niet meer voor.

Stemadvies: stem niet op de gevestigde partijen bijv. groep Wilders, echter heb geen hoge verwachtingen
    Exaudi orationem meam
    Requiem aeternam dona eis, Domine.
    Et lux perpetua luceat eis.
    pi_23074702
    Op deze pygmee

hier het stukje
    do 4 nov 2004, 14:01
    Verdachte moord 'product van Nederlandse samenleving'
    AMSTERDAM - De verdachte van de moord op Theo van Gogh is een Nederlander en dus " een product van de Nederlandse samenleving". Dat vindt de vooraanstaande Marokkaanse sociologe Fatema Mernissi. "De gehele maatschappij moet zich afvragen hoe het zover heeft kunnen komen dat een 26-jarige jonge man zo verstrikt is geraakt in eenzaamheid en verwarring."
    Dat zei Mernissi donderdag in Amsterdam na de uitreiking van de Erasmusprijs, die behalve aan haar ook aan twee andere liberale moslimdenkers, Sadik Al-Azm (Syrië) en Abdulkarim Soroush (Iran) is toegekend. De Nederlandse samenleving is volgens haar medeverantwoordelijk voor de moord. "Wij zijn ook criminelen, omdat we zulke jonge mensen niet hebben geholpen om op een normale manier te communiceren."

zoals Van Gogh zo mooi kon doen hietr is haar e-mail: fatema@mernissi.net
    Hier haar web adres http://www.mernissi.net/contacts/fatema_mernissi/index.html
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
    pi_23074719
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:52 schreef the_RAVEN het volgende:
    maar linkse partijen hebben juist voor dit klimaat gezorgd tenminste zo zie ik het. En nee ik ga niet op nieuwrechts stemmen maar op Wilders (als hij blijk geeft van vertrouwen) dat is toch een verschil. En niet alle partijen zijn tegen extreme moslims, ik heb de SP en Groenlinks nog niets over horen zeggen. Misschien heb ik het nog niet gehoord
    Voor het huidige kabinet heeft er maar 1 linkse partij in de regering gezeten..............Zegt een hoop over de 2 andere partijen. Betekend dat ze meer om hun machtspositie denken dan aan voor elkaar krijgen wat zij willen.
    pi_23074720
    quote:
    Inderdaad, je hebt het niet gehoord.
      donderdag 4 november 2004 @ 14:57:04 #35
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_23074784
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:54 schreef basset het volgende:

[..]

Voor het huidige kabinet heeft er maar 1 linkse partij in de regering gezeten
    Welke linkse partij bedoel je dan? CDA, VVD of LPF?
      donderdag 4 november 2004 @ 14:57:31 #36
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23074793
    (:D)
      donderdag 4 november 2004 @ 14:59:37 #37
    12646 Oom_Agent
     Heee.......stop es ff......!!
    pi_23074839
    Hee me poll ( [POLL] Op welke partij zou jij nu stemmen ? is gesloten, had inderdaad een onderbouwing erbij moeten schrijven. Maar ik was zo in m'n nopjes met mijn eigen ontwikkelde eerste POLL dat ik onmiddelijk op invoeren had gedrukt. Maar goed, de reden van het openen van de POLL was dezelfde als de TS van dit topic.

Vraagje aan Moderator Sidekick:
    Moet ik nu een nieuwe POLL maken met mijn onderbouwing, kan de POLL weer geopend worden of kan ie er hier tussen ??

Oh ja... ontopic, ik stem voor Geert
    Wat zijn we aan het doen ???
    pi_23074858
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:57 schreef freako het volgende:

[..]

OH SJIT Natuurlijk! Geniaal! We hebben nog 1 rtegering hiervoor gehad natuurlijk! Jezus wat ben ik dom om te denken dat zij nergens voor verantwoordelijk geweest zijn

Komop zeg, Alsof dat een regering was. Dat was een groepje partijen die hun eigen hachje probeerden te redden voor de zooi binnen de LPF.
      donderdag 4 november 2004 @ 15:00:52 #40
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23074868
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:59 schreef Oom_Agent het volgende:
    Hee me poll ( [POLL] Op welke partij zou jij nu stemmen ? is gesloten, had inderdaad een onderbouwing erbij moeten schrijven. Maar ik was zo in m'n nopjes met mijn eigen ontwikkelde eerste POLL dat ik onmiddelijk op invoeren had gedrukt. Maar goed, de reden van het openen van de POLL was dezelfde als de TS van dit topic.

Vraagje aan Moderator Sidekick:
    Moet ik nu een nieuwe POLL maken met mijn onderbouwing, kan de POLL weer geopend worden of kan ie er hier tussen ??
    Feedback in Pol is het algemene Sidekick-bashtopic
    pi_23074905
    Ik stemde altijd D66, maar ga nu PvdA stemmen. Ik wil een linksere regering en dat krijg je niet door D66 te stemmen
      donderdag 4 november 2004 @ 15:02:47 #42
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_23074919
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 15:00 schreef basset het volgende:

Komop zeg, Alsof dat een regering was. Dat was een groepje partijen die hun eigen hachje probeerden te redden voor de zooi binnen de LPF.
    Okay, dan herformuleer ik m'n vraag. Ik neem dan maar dat je op Paars doelde. Welke was de enige linkse partij daarin? PvdA, D66 of VVD?
    pi_23074955
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 15:02 schreef freako het volgende:

[..]

Okay, dan herformuleer ik m'n vraag. Ik neem dan maar dat je op Paars doelde. Welke was de enige linkse partij daarin? PvdA, D66 of VVD?
    Hangt er van af welke definitie je van links bedoelt
    Als je progressief vs conservatief bedoelde dan zaten er twee linkse partijen in
    Als je het hebt over de invloed van de overheid, dan zat er een linkse partij in
      donderdag 4 november 2004 @ 15:06:28 #44
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_23075000
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:57 schreef freako het volgende:

[..]

hij zegt VOOR het huidige kabinet dus dat kan ook paars zijn, of daarvoor nog .. vvd is niet links, d66 is midden en pvda noem ik toch wel flink gematigd links... d66 en vvd btw ook weer in dit kabinet zittend.

en linkse partijen als de SP hebben wel degelijk allochtonenproblematiek aangekaard, al heeeeel lang voor pim fortuyn zelfs .

nee mijn mening is nog niet veranderd door de moord op van gogh. Iedere partij komt met een partijprogramma en het programma waar ik het het meest mee eens ben, naar die partij gaat mijn stem. ik luister niet naar populistisch geblaat
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_23075007
    WIlders... maar dat was ook al daarvoor.
    En hoe voelt u zich nu?
      donderdag 4 november 2004 @ 15:08:24 #46
    12646 Oom_Agent
    pi_23075031
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 15:00 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Feedback in Pol is het algemene Sidekick-bashtopic
    Bedankt
      donderdag 4 november 2004 @ 15:12:05 #47
    47630 Irris
    Catch a smile!
    pi_23075111
    nee ik ga niks anders stemmen
    Geluk is een richting, geen punt
    (Ż`ˇ._.ˇfotoboek ˇ._.ˇ´Ż)
    Icon
      donderdag 4 november 2004 @ 15:12:09 #48
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_23075112
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 15:06 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

hij zegt VOOR het huidige kabinet dus dat kan ook paars zijn, of daarvoor nog ..
    Zou hij dan op de PPR in het kabinet-Den Uyl doelen?
    pi_23075244
    Voor de moord op Van Gogh zou ik SP gestemd hebben en nu nog steeds

Mensen moet wat minder paranoďde worden, maar de rechtse partijen zijn erbij gebaat dat de mensen angstig worden zodat zij op hun stemmen.
    stop listening bad music
      donderdag 4 november 2004 @ 15:18:06 #50
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_23075248
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:36 schreef JaWi het volgende:
    Groep Wilders .

Nu helemaal na het betoog van 2 November die hij aan de 2de Kamer voorlas.
      donderdag 4 november 2004 @ 15:21:24 #51
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_23075324
    Ik heb in de openingspost een poll bijgevoegd die door Oom_Agent is gemaakt in een ander gesloten topic.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_23075351
    Denk de SP. Maar daar zat ik voor eergisteren ook al aan te denken.
    pi_23075352
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 15:12 schreef freako het volgende:

[..]

Zou hij dan op de PPR in het kabinet-Den Uyl doelen?
    Nee, Drees oke.
    pi_23075477
    Ik stemde altijd al VVD en blijf dit in de nabije toekomst ook nog zeker doen.
    pi_23075728
    Als D66 nog wat van dit kabinet weet te maken, buiten die "democratische" onzin zou ik er wederom op stemmen.
      donderdag 4 november 2004 @ 15:42:47 #56
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_23075808
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:42 schreef RichardQuest het volgende:

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      donderdag 4 november 2004 @ 15:47:07 #57
    53283 Captain_Chaos
    Aláááááááárm.....
    pi_23075921
    Het ombrengen van Van Gogh heeft geen enkele invloed op mijn stemgedrag.
    Jawohl Herr Kaloin!
    pi_23076035
    nog wel een boel wannabe communisten op dit forum.. SP.. *ril*
      donderdag 4 november 2004 @ 15:51:15 #59
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_23076036
    De moord heeft geen invloed op mijn stemkeuze. Daarnaast vind ik de preventieve werking, het realisme en de doordachtheid van de oplossingen van Wilders enkel leiden tot schijnveiligheid en een verdere polarisatie die (zo blijkt nu al) averrechts werken voor de veiligheid.
    pi_23076129
    Wilders en SP eerste twee.

En allebei tegen extremisme .
      donderdag 4 november 2004 @ 16:05:15 #61
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23076363
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 15:39 schreef RichardQuest het volgende:
    Als D66 nog wat van dit kabinet weet te maken, buiten die "democratische" onzin zou ik er wederom op stemmen.
    Alleen 66 klinkt zo leeg he
    pi_23077642
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 16:05 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Alleen 66 klinkt zo leeg he
    Mwa, Democraten hoeft niet per se te staan voor districtenstelsel of referenda.
      donderdag 4 november 2004 @ 17:00:29 #63
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_23077755
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 16:55 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Mwa, Democraten hoeft niet per se te staan voor districtenstelsel of referenda.
    Bij D66 wel. Voor de rest is het een kloon van de PvdA (of PvdA is een kloon van D66, kan ook).
      donderdag 4 november 2004 @ 17:05:50 #64
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23077904
    Indien Van Gogh begin 2007 zou zijn omgelegd, hadden we een tweede LPF gehad. Lijkt me verstandiger dat de Groep Wilders wat gestager gaat groeien, zodat hij de tijd heeft compentente mensen om zich heen te scharen.
    pi_23077955
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 17:00 schreef Sidekick het volgende:
    Bij D66 wel. Voor de rest is het een kloon van de PvdA (of PvdA is een kloon van D66, kan ook).
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Maar de verschillen zijn inderdaad niet erg groot..
    vreemd genoeg..
    pi_23077976
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 17:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De PvdA heeft wat stapjes richting het liberalisme gemaakt inderdaad. Toch is Brinkhorst toch echt een totaal ander type dan bijvoorbeeld Bos, als je begrijpt wat ik bedoel. D66 is nog steeds veel liberaler, wel zijn ze allebei even progressief.

Ik zit bijvoorbeeld eerder bij Rutte dan bij Bos.
      FOK!fotograaf donderdag 4 november 2004 @ 17:11:13 #67
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_23078033
    Groep Wilders gestemd. Wel met een duidelijke kanttekening: een uitbreiding van zijn aandachtspunten (niet blindstaren op allochtonenproblematiek) en een goeie coherente ploeg. Je hebt niets aan 20 zetels als je geen 20 goeie mensen hebt.

Als er geen goeie ploeg zou zijn, dan zou ik VVD stemmen. In ieder geval hoop ik dat die eeuwige criminelenknuffelaars zo min mogelijk te vertellen hebben.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_23078044
    quote:
    Bij D66 wel.
    Maar bij mij niet.
    pi_23078072
    quote:
    die eeuwige criminelenknuffelaars
    Hoi .
      donderdag 4 november 2004 @ 17:13:11 #70
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23078082
    Is er ook een site waar de zetel verdeling staat indien er op dit moment verkiezingen zouden worden gehouden?
      donderdag 4 november 2004 @ 17:17:46 #71
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_23078188
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 17:13 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
    Is er ook een site waar de zetel verdeling staat indien er op dit moment verkiezingen zouden worden gehouden?
    Vrijdagavond komt er een nieuwe politieke barometer. En bij Maurice de Hond weet ik het niet. Maar die zal al flink bezig zijn om dat te peilen.
      donderdag 4 november 2004 @ 17:24:59 #72
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_23078367
    Het duurt nog zo lang voor er weer verkiezingen zijn. Soms is dat een voordeel, zoals nu waar iedereen Wilders roept (mag iedereen die dat roept al stemmen eigenlijk? ) . Meestal is dat een nadeel. Waarom zweeft 'iedereen' zo? Een moord meer of minder zorgt er niet voor dat ik ineens een andere partij zal stemmen. Daar zijn andere dingen voor nodig, een veranderd partijprogramma bijvoorbeeld.
      donderdag 4 november 2004 @ 17:25:15 #73
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_23078372
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 17:13 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
    http://www.politiekebarometer.nl
    pi_23079145
    Geert Wilders .

De favo neo van velen .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 4 november 2004 @ 17:52:52 #75
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_23079175
    Geert Wilders
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_23079284
    Ik laat m'n stem echter ook niet door de waan van de dag beďnvloeden. En blijf dus zweven tussen links en iets linkser .
    pi_23079829
    Was VVD en blijft VVD
      donderdag 4 november 2004 @ 18:24:42 #78
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_23079870
    Heeft geen fuck te maken met Theo, maar ik denk SP. Ook al wil ik eerst onderzoeken wat de CU wil de komende verkiezingen.
      donderdag 4 november 2004 @ 18:27:16 #79
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23079934
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 17:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Vrijdagavond komt er een nieuwe politieke barometer. En bij Maurice de Hond weet ik het niet. Maar die zal al flink bezig zijn om dat te peilen.
    Inderdaad! Politieke barometer geeft aan dat Wilders op 29/10 op drie zetels stond, dat zal na de moord wel wat hoger liggen.
    pi_23080085
    Ik word echt zo moe van die hypes.. Alsof Nederland nu ineens een stuk crimineler of wat dan ook zou zijn omdat Van Gogh vermoord is.. Mijn god, omdat één zo´n gek (of twee) iemand moet vermoorden gaat heel Nederland ineens achter Wilders aanlopen. Kies alsjeblieft voor de lange termijn, daar hebben we veel meer aan.
    A smile is all you need
      donderdag 4 november 2004 @ 18:38:07 #81
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23080149
    Over het algemeen denkt de mens niet rationeel. Helemaal als het om politiek gaat, komen er door onderbuik gevoelens dit soort emoties los. De enige manier waarop ze het kunnen uiten is door te stemmen op een partij die hun gevoelens het beste weergeeft. Resultaat: Wilders 10 (ofzo) zetels in de peiling.
      Overall beste user 2022 donderdag 4 november 2004 @ 19:44:57 #82
    3928 Ulx
    you aint no punk you punk
    pi_23081839
    SGP
    I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    pi_23082237
    Dit soort gebeurtenissen beďnvloeden mijn stemgedrag niet echt. Wat ik zou stemmen? Geen idee. Iets uit het rijtje SGP, VVD, Wilders waarschijnlijk...
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_23082665
    VVD of D66. Daar heeft van Gogh niets aan veranderd.
    pi_23082673
    ik vind dat Eerdmans en Nawijn het heel goed doen en wil dat zij in de Kamer blijven.
    LPF dus.

Triest dat zoveel mensen op Wilders stemmen.
    Die vent heeft enkel standpunten over terrorisme en hard rijden.
    Voor de rest is het gewoon een stem op de partij voor de rijken.
    pi_23082707
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:05 schreef DaveM het volgende:
    ik vind dat Eerdmans en Nawijn het heel goed doen en wil dat zij in de Kamer blijven.
    LPF dus.
    Die zijn juist uit de LPF gestapt, ze willen er zelfs niets meer mee te maken hebben.
    pi_23082769
    VVD net als 'before'.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      donderdag 4 november 2004 @ 21:11:07 #88
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23082788
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:05 schreef DaveM het volgende:
    LPF dus.

Triest dat zoveel mensen op Wilders stemmen.
    Die vent heeft enkel standpunten over terrorisme en hard rijden.
    Voor de rest is het gewoon een stem op de partij voor de rijken.
    Ik verwacht eigenlijk dat onder andere Eerdmans zich bij de Groep Wilders aan gaan sluiten. Hopelijk brengt hij dan wat meer diepgang in het partijprogramma van Wilders?
    pi_23082803
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:07 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die zijn juist uit de LPF gestapt, ze willen er zelfs niets meer mee te maken hebben.

tja, dat kan ik ook niet allemaal bijhouden hoor.
    maar ik bedoel dus de lijst Eerdmans-Nawijn.

voor de moord op Van Gogh had ik SP gestemd maar heb bij hen geen geluiden over intrekken paspoorten gehoord en Nawijn schijnt dit wel te hebben gezegd
      donderdag 4 november 2004 @ 21:16:21 #90
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23082928
    Nou ja, in 2007 zijn er pas weer verkiezingen dus het is nog een lange weg voor Wilders. Misschien moet ie tegen die tijd een hitman inhuren om één of andere BN'er om te leggen. Misschien stijgt hij dan weer wat in de pijling. Suggesties?
    pi_23082970
    Ik waai niet met alle winden of emoties mee en stem dus op de partij waar ik al 12 jaar op stem, SP dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door mineo39-76 op 04-11-2004 21:25:03 ]
    pi_23082981
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:11 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk dat onder andere Eerdmans zich bij de Groep Wilders aan gaan sluiten. Hopelijk brengt hij dan wat meer diepgang in het partijprogramma van Wilders?
    Ik zie Wilders, Eerdmans en Nawijn nog wel de handen ineenslaan.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      donderdag 4 november 2004 @ 21:23:14 #93
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23083147
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik zie Wilders, Eerdmans en Nawijn nog wel de handen ineenslaan.
    Geloof dat Max Hermans dat ook gaat doen. Hij is minder bekent maar is met Eerdmans en Nawijn de enige politicus met inhoud binnen de LPF.
    pi_23083229
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:11 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat dat gaat gebeuren.
    De vraag is dan of ze behalve op het gebied van allochtonen en terrorisme nog meer raakvlakken hebben.
    pi_23083287
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:23 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Geloof dat Max Hermans dat ook gaat doen. Hij is minder bekent maar is met Eerdmans en Nawijn de enige politicus met inhoud binnen de LPF.
    Dan krijg je een partij met mogelijkheden, zeker als bijvoorbeeld Hirschi Ali en Gert-Jan Oplaat zich er ook nog bij aan zouden sluiten.
    pi_23083293
    Nog steeds D66... geen gek die daar wat aan verandert... (of hij moet heel gek zijn, een D66er zijn en de rest afmaken... dan logischerwijs niet meer)
      donderdag 4 november 2004 @ 21:30:59 #97
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23083337
    Eerdmans houdt zich metname bezig met zaken die te maken hebben met Justitie. Vreemdelingenzaken, Veiligheid en Economie zijn natuurlijk wel punten waar de rechtse partijen zich mee bezig houden. Dus of ze zich ook op het gebied van milieu gaan profileren (wel ver gezocht ik geef het toe), I don't think so!
      donderdag 4 november 2004 @ 21:33:06 #98
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23083391
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan krijg je een partij met mogelijkheden, zeker als bijvoorbeeld Hirschi Ali en Gert-Jan Oplaat zich er ook nog bij aan zouden sluiten.
    Nou dan maakt Hirschi Ali zich wel belachelijk en ongeloofwaardig! Eerst PvdA dan VVD en vervolgens Groep Wilders! De verkiezingen van 2011 gaat ze zich aansluiten bij Groen Links (weer is wat anders).
    pi_23083604
    Europa gaat met wat vertraging de VS achterna.. we schuiven collectief op naar rechts.
    Een logisch gevolg van in de verdediging gaan tegen Islam terreur.

Ik schuif nog iets verder op naar rechts... oog om oog
      donderdag 4 november 2004 @ 21:43:04 #100
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23083655
    Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Er was tenminste iets met vuur wat in de Koran stond.
    pi_23083693
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:33 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Nou dan maakt Hirschi Ali zich wel belachelijk en ongeloofwaardig! Eerst PvdA dan VVD en vervolgens Groep Wilders! De verkiezingen van 2011 gaat ze zich aansluiten bij Groen Links (weer is wat anders).
    Dan maak je je niet belachelijk. Bij de PvdA kon ze haar ei niet kwijt, die partij is te politiek correct. De VVD is af en toe ook net wat te politiek correct, komt door de linkse vleugel met voorheen opa Dijkstal en nu kutje Rutte.
    pi_23083720
    Michiel Smit van Nieuw Rechts
      donderdag 4 november 2004 @ 21:49:03 #103
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23083827
    Opa Dijkstal die kunnen ze zelf ook niet meer luchten of zien en Rutte....tja daar zullen we maar aan moeten wennen. Het zou me niets verbazen als hij de toekomstige fractieleider wordt. Persoonlijk vind ik hem af en toe ook te links voor de VVD. En dat politiek correcte van de VVD, komt natuurlijk ook omdat ze in de regering zitten en dan moet je ook rekening houden met de coalitiepartners. Dat is de prijs van regeren! Verwacht (hoop het niet) dat de volgende regeerperiode een linkse coalitie het voor het zeggen heeft, ben wel benieuwd hoe ze het oppositievoeren er vanaf brengen. Of ze die correctheid van zich af weten te gooien.
    pi_23083876
    Kaalkopjes verzamel topic.
    pi_23084079
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Xebrozius het volgende:
    Geitenwollensokken ril topic .. ( slaap je nog wel goed ? )
    pi_23084105
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Xebrozius het volgende:
    Ben ik met je eens...

*topic verlaat
      donderdag 4 november 2004 @ 22:00:54 #107
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23084174
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:58 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ben ik met je eens...

*topic verlaat
    Ja, ik ook! Al dat rechtse gelul kunnen we niet tegen.
      donderdag 4 november 2004 @ 22:10:02 #108
    22386 the_RAVEN
    Radioactieve Raaf
    pi_23084480
    Nou ja waar slaat dat nou weer op. Kaalkopjes verzamel topic

groei op! ik zocht een gewone discussie en er zijn wat meer mensen die het niet met jou eens zijn en je wil gelijk niet in discussie en laat een of andere onzinnige opmerking achter.

Bedankt voor je bijdrage aan de discussie......

ontopic:

Het lijkt er dus op dat de meeste mensen zich niet hebben laten beinvloeden door de moord op theo van Gogh. Alhoewel er toch behoorlijk veel bezoekers op Wilders zouden stemmen. Is er nog een oude poll van een maand terug ofzo waar ook de stemmen op staan?
    (ik heb geen tijd om te zoeken)
      donderdag 4 november 2004 @ 22:15:07 #109
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23084664
    Volgens Maurice de Hond (moeten we dus met een korreltje zand nemen) 12 zetels op dit moment!
    Zie: www.pijl.nl
      donderdag 4 november 2004 @ 22:16:40 #110
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23084737
    euh....ik bedoel www.peil.nl (tenzij je van boten houdt?!)
    pi_23085163
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 22:10 schreef the_RAVEN het volgende:
    Nou ja waar slaat dat nou weer op. Kaalkopjes verzamel topic
    wat denk je? Al die malloten die nu achter Wilders aanlopen. Dat is toch een bepaald slag mensen .
      donderdag 4 november 2004 @ 22:30:12 #112
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23085334
    Gezien jouw internetadres, kunnen we jou ook wel in een hokje drukken.
      donderdag 4 november 2004 @ 22:53:14 #113
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_23086051
    Kan het weer gewoon over de stemkeuze gaan?
      donderdag 4 november 2004 @ 22:58:17 #114
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23086205
    Jazeker! Stond net op teletekst dat Wilders een nieuwe partij zal gaan oprichten: http://teletekst.nos.nl/gif/113-01.html .
    pi_23086291
    VVD, maar dat was daarvoor ook al zo.

Voorkeurstem voor Hirsi Ali of Hans v. Baalen.
    pi_23086347
    Een conservatief-liberale partij. Whatever that may be. Ze willen de rechtstaat zoals die in eeuwen opgebouwd is beschermen door maatregelen te nemen die daar regelrecht tegenin druisen. Een partij voor angsthazen en moslimhaters. Nou ja, dan weten we iig wat voor mensen erop stemmen.
    pi_23086488
    quote:
    Ze willen de rechtstaat zoals die in eeuwen opgebouwd is beschermen door maatregelen te nemen die daar regelrecht tegenin druisen.
    Onderbouw dit eens?
    quote:
    Een partij voor angsthazen en moslimhaters. Nou ja, dan weten we iig wat voor mensen erop stemmen.
    Slappe retoriek.
    pi_23088890
    quote:
    En niet alle partijen zijn tegen extreme moslims, ik heb de SP en Groenlinks nog niets over horen zeggen. Misschien heb ik het nog niet gehoord
    Dit doet me denken aan een onderzoek onder bush stemmers: meer dan de helft van de bush stemmers geloofde dat de belangrijkste conclusie van de 9-11 commissie was dat er een verband bestond tussen al qaida en Saddam, terwijl het tegengestelde waar was.

Selectief luisteren heet dat.
      vrijdag 5 november 2004 @ 01:13:23 #119
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_23089263
    Mijn stem zou nu naar een andere partij gaan dan de partij die ik de vorige keer nog het voordeel van de twijfel gaf. Maar dat besluit heb ik al veel eerder genomen. Mijn stem nu is niet anders dan die van een jaar geleden. De moord op Van Gogh heeft mijn keuze dus niet beinvloed, wel nog eens bevestigd.
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
    pi_23089541
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 22:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

wat denk je? Al die malloten die nu achter Wilders aanlopen. Dat is toch een bepaald slag mensen .
    Mensen die Wilders nu al demoniseren zijn toch een bepaald slag mensen
    pi_23090748
    Alsof die Wilders het tot de verkiezingen overleeft.
    underground forever baby
      vrijdag 5 november 2004 @ 07:14:26 #122
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_23090774
    Ik zou het nu niet weten, D'66 is theoretische de partij waarmee ik het het meest eens ben, maar ze spelen zo weinig klaar. waarschijnlijk links pvda of SP
    pi_23090837
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 07:14 schreef Libris het volgende:
    Ik zou het nu niet weten, D'66 is theoretische de partij waarmee ik het het meest eens ben, maar ze spelen zo weinig klaar. waarschijnlijk links pvda of SP
    idd de D66 heeft qua ideologďen (schrijf ik het zo goed?) wel de meeste raakvlakken met mijn opinie, maar ze presteren nu al jaren nix. (tegenovergestelde zelfs o.a. studiefinanciering waar zij zich voor zouden hardmaken)
      vrijdag 5 november 2004 @ 07:32:03 #124
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23090846
    Jan Peter Balkenende. De man reageert niet overhaast, spreekt zijn mening helder uit en zet met zijn ploeg zaken in de gang om escalatie van deze grensoverschrijding tegen te gaan zonder olie op het vuur te gooien of misstanden te vergoeilijken.
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      vrijdag 5 november 2004 @ 07:32:45 #125
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23090851
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 21:58 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Geitenwollensokken ril topic .. ( slaap je nog wel goed ? )
    pi_23090954
    hehe hebben die NR ventjes de pol weer zitten verneuken.

Hopelijk kan hij een stabiele partij opzetten en sluit de rechtervleugel van de VVD zich ook bij hem aan.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_23091010
    SP heb ik gestemd, bij gebrek aan beter.
    Some say the world will end in fire
    Some say in ice
    Times went by, many memories died
    Imagination is more important than knowledge.
      vrijdag 5 november 2004 @ 08:13:40 #129
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_23091044
    Groen Links... de partij die momenteel nog met enige nuance op de toestanden in Nederland kan reageren zonder gelijk overboard te gaan met de meest bizarre maatregelen alleen om de xenofobe Nederlander te pleasen.

*wacht nu op de flamereacties*
      vrijdag 5 november 2004 @ 08:19:21 #130
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_23091086
    * Libris pakt vlammenwerper....

Ik heb trouwens nog van geen een partij maatregelen gehoord (anders dan iedereen eruit..)
      vrijdag 5 november 2004 @ 08:20:27 #131
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_23091097
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 08:19 schreef Libris het volgende:
    * Lord_Vetinari pakt vlammenwerper....

Ik heb trouwens nog van geen een partij maatregelen gehoord (anders dan iedereen eruit..)
    Partijen reageren niet op het moment zelf, maar bepalen eerst hun standpunt wanneer de eerste emoties gezakt zijn. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde forumbezoeker
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      vrijdag 5 november 2004 @ 09:37:15 #132
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_23091883
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 08:05 schreef Strolie75 het volgende:
    Wilders, maar dat was ik al van plan. De gebeurtenissen van de afgelopen tijd en het verhaal dat hij gisteravond bij Nova hield hebben die keuze alleen maar bekrachtigt.

Hopelijk kan hij een stabiele partij opzetten en sluit de rechtervleugel van de VVD zich ook bij hem aan.
    Als hij dan nog leeft (geldt trouwens ook voor Spruyt, die meermaals met de dood bedreigd is) krijgt hij MISSCHIEN ook mijn stem. Zijn verhaal bij NOVA was prima. Eens kijken of hij een solide partij op poten kan zetten.
      vrijdag 5 november 2004 @ 09:40:25 #133
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_23091933
    Ik was een ongelovige, ik vond Wilders tot dinsdag een grote lul. Hoe fout van mij!

Wilders is onze hoop in bange dagen. Zijn daadkracht zal het extremistisch moslimgespuis met wortel en tak uitroeien.
    pi_23092023
    Lijst Wilders gaat aan kop
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      vrijdag 5 november 2004 @ 09:54:21 #135
    57319 Orcaman1984
    Orca's zijn liev O+
    pi_23092136
    Ik zit te twijfelen tussen Groep Wilders en VVD.... maar ik denk VVD.
    pi_23092378
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 09:54 schreef Orcaman1984 het volgende:
    Ik zit te twijfelen tussen Groep Wilders en VVD.... maar ik denk VVD.
    Ik voorzie dat er een splitsing in de VVD zal plaatsvinden, de rechtervleugel voegt zich bij Wilders en de linkervleugel fuseert met D’66.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      vrijdag 5 november 2004 @ 10:13:52 #137
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_23092444
    De moord heeft mijn mening absoluut veranderd. Vroeger zou ik op GroenLinks gestemd hebben, maar vanaf nu ga ik op rechts stemmen. Alleen moet ik nog bekijken welke partij precies, want veel rechtse partijen maken er een rommeltje van
    Niet meer actief op Fok!
    pi_23092594
    probleem is dat de partij van Wilders nu veel stemmen zou krijgen maar er (waarschijnlijk) geen goede politici zijn te vinden die dan ook iets met dat vertrouwen doen.
    ander probleem is dat er nu allerlei politici (o.a. van aartsen) wakker schrikken en enkele forse uitspraken doen, daar stemmen mee winnen, en dan naderhand die uitspraken weer volledig nuanceren.

feit is en blijft dat hetgeen waar Fortuyn destijds voor stond, nog steeds actueel is en dat 80% van de Nederlanders nu zoiets heeft van: genoeg! maar wie o wie gaat daar daadwerkelijk iets aan doen...hoeveel van Goghs en Fortuyns accepteren we nog, of over hoeveel moorden maakt niemand zich er meer druk over....
      vrijdag 5 november 2004 @ 10:25:30 #139
    104779 divX_Xvid
    Retro Gangsta
    pi_23092615
    ajaan herschi-ali
    Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
      vrijdag 5 november 2004 @ 11:53:17 #140
    84009 girllover
    You had me at hello
    pi_23094132
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:23 schreef the_RAVEN het volgende:

Persoonlijk stemde ik in het verleden altijd op de VVD maar ik ga denk ik nu op Wilders stemmen. Al was het alleen maar om een signaal af te geven. Ik was al van plan op hem te stemmen voordat Van Gogh vermoord werd maar nu weet ik het zeker. Is jullie stemgedrag veranderd?

-edit -
    poll van een ander gesloten topic erbijgezet
    -edit-

Poll: Op welke partij zou jij stemmen ?
  • CDA
  • PvdA
  • SP
  • VVD
  • LPF
  • GroenLinks
  • D66
  • ChristenUnie
  • SGP
  • Groep Wilders
  • Partij voor de Dieren
  • Andere partijen
    Tussenstand:
    [afbeelding]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • Ik mis de mogelijkheid van blanco stemmen en van niet stemmen.
      vrijdag 5 november 2004 @ 11:55:25 #141
    84009 girllover
    You had me at hello
    pi_23094176
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 09:40 schreef Ippon het volgende:
    Ik was een ongelovige, ik vond Wilders tot dinsdag een grote lul. Hoe fout van mij!

Wilders is onze hoop in bange dagen. Zijn daadkracht zal het extremistisch moslimgespuis met wortel en tak uitroeien.
    Volgens mij moeten ze zich niet richten op moslimextremisme maar op extremisme in het algemeen. Milieufanatici lijken me net zo gevaarlijk als moslimfanatici. Uiteindelijk gaat het naar mijn idee om het voorkomen en bestrijden van criminaliteit, door wie die ook wordt gepleegd. Dat zou de kerntaak van de overheid moeten zijn.
      Redactie Frontpage vrijdag 5 november 2004 @ 11:56:55 #142
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_23094208
    Eerst PvdA, Nu SGP.
    pi_23094375
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 09:47 schreef JohnDope het volgende:
    Lijst Wilders gaat aan kop
    arm schaap..
      vrijdag 5 november 2004 @ 12:36:12 #144
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_23094948
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 10:13 schreef Viking84 het volgende:
    De moord heeft mijn mening absoluut veranderd. Vroeger zou ik op GroenLinks gestemd hebben, maar vanaf nu ga ik op rechts stemmen. Alleen moet ik nog bekijken welke partij precies, want veel rechtse partijen maken er een rommeltje van
    Ik vind het raar dat mensen zo'n grote switch kunnen maken.
    Dat lijkt me nu een typisch-met-de-wind-meewaai-stem

Al begrijp ik dat het klimaat stormachtig te noemen is nu.
    pi_23094966
    PvdA, natuurlijk.
    pi_23095136
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 12:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat mensen zo'n grote switch kunnen maken.
    Dat lijkt me nu een typisch-met-de-wind-meewaai-stem

Al begrijp ik dat het klimaat stormachtig te noemen is nu.
    Leeftijd speelt hierbij ook een rol. Iemand van 40 die zijn of haar hele leven op de PvdA heeft gestemd en nu opeens op Wilders gaat stemmen is natuurlijk een ander geval dan iemand van 20 die geen jarenlange overtuiging heeft gehad en hier plotseling van af stapt.
    pi_23095225
    Hou deze stemming na de jaar wisseling maar weer . In het begin kreeg LPF ook ongelovelijk veel stemmen, moet je eens zien wat ze nu krijgen.

GL trouwens. .
      vrijdag 5 november 2004 @ 12:51:15 #148
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_23095247
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 12:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Leeftijd speelt hierbij ook een rol. Iemand van 40 die zijn of haar hele leven op de PvdA heeft gestemd en nu opeens op Wilders gaat stemmen is natuurlijk een ander geval dan iemand van 20 die geen jarenlange overtuiging heeft gehad en hier plotseling van af stapt.
    Dat zou een aannemelijk argument kunnen zijn inderdaad.

Wel betekent het dan men verder niet goed op de hoogte is van de 'normale' standpunten van de partijen. Als we de moord nu eens even 'vergeten' dan liggen groenlinks en rechts mijlen uitelkaar met de standpunten. Het lijkt mij dat er dan ook niet goed over is nagedacht. En dat baart mij weer zorgen eigenlijk
    pi_23095249
    GL
    pi_23095321
    Als je n.a.v. een incident op een bepaalde partij stemt om een statement te maken, ligt de weg open voor manipulatie d.m.v. incidenten. Niet dat zoiets ooit dat bord voor de kop van de neanderthalers zal penetreren...

Misschien kunnen we beter overgaan op een kiesstelsel voor diensten i.p.v. partijen. Dit kwartaal is de dienst 'het uitroeien van moslim-fundamentalisme'. Volgend kwartaal is het 'de economie weer op gang helpen'. Het kwartaal daarna... vul maar in.
    pi_23095346
    Ik zou in principe niets anders stemmen dus ook geen fractie Wilders of een andere rechtse nieuwe partij.
    Het enige wat ik hoop is dat ALLE politiek partijen de ernst van het maatschappelijk probleem inschatten en derhalve actie ondernemen wat ten koste zou kunnen gaan van potentiele kiezers.

Ik hoop in elk geval dat er mensen zijn die het werk van van Gogh voortzetten, dat zou voor mij een overwinning zijn en het zou de kracht van de democratie en de daaraan gekoppelde kernwaarden vertegenwoordigen.
    Yeah baby Yeah!
    pi_23095400
    Als Wilders met de Burkestichting gaat dan krijgen zij mijn stem. Je proeft alweer de negatieve reacties van arrogant links over domme en bange mensen die Wilders stemmen. Je kan beter je kop in het zand steken en roepen dat het allemaal overdreven is. Van Gogh en Hirschi Ali hebben er natuurlijk gewoon om gevraagd. Je moet je gewoon aan de moslims aanpassen dan is er niets aan de hand. Over dom en bang gesproken.
    Hoe komt het dat een LPF of een LN fout loopt? Een belangrijke oorzaak is de minachting en tegenwerking die de partijen ondervinden van linkse ''collega'' kamergenoten en ambtenaren. Zodra je niet precies doet zoals het zou moeten (pappen nathouden en alles goedpraten) in Den Haag wordt het leven je zuurgemaakt. En wordt het onmogelijk je te profileren.
    pi_23095479
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 12:58 schreef NAH het volgende:
    En wordt het onmogelijk je te profileren.
    Ik zou zeggen dat de LPF zich voldoende heeft geprofileerd de afgelopen jaren.
    Ik en mijn leger van stokstaartjes.
      vrijdag 5 november 2004 @ 13:03:40 #154
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_23095519
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 12:55 schreef Bombie het volgende:
    Als je n.a.v. een incident op een bepaalde partij stemt om een statement te maken, ligt de weg open voor manipulatie d.m.v. incidenten. Niet dat zoiets ooit dat bord voor de kop van de neanderthalers zal penetreren...

Misschien kunnen we beter overgaan op een kiesstelsel voor diensten i.p.v. partijen. Dit kwartaal is de dienst 'het uitroeien van moslim-fundamentalisme'. Volgend kwartaal is het 'de economie weer op gang helpen'. Het kwartaal daarna... vul maar in.
    Ik quote een een post van 4 regels en krijg er gratis 4 bij

Een statement maken kan ik me we wat bij voorstellen. Maar bij dit soort statements gooi je alle andere principes daarmee overboord. (de principes die je had voor je de statement maakte) Stel het statement heeft wel effect, mag je dan straks wel klagen over de lijn die uitgevoerd wordt met betrekking tot het normale programma van die partij ?
    pi_23095612
    Ja hoelang heeft het geduurd en wat is er kapot gemaakt.
      vrijdag 5 november 2004 @ 13:23:34 #156
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_23095927
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 12:58 schreef NAH het volgende:

Hoe komt het dat een LPF of een LN fout loopt? Een belangrijke oorzaak is de minachting en tegenwerking die de partijen ondervinden van linkse ''collega'' kamergenoten en ambtenaren. Zodra je niet precies doet zoals het zou moeten (pappen nathouden en alles goedpraten) in Den Haag wordt het leven je zuurgemaakt. En wordt het onmogelijk je te profileren.
    Zowel LPF als LN hebben er zelf een grote puinhoop van gemaakt. Ze vochten elkaar de kamer uit. Daar hadden ze de hulp van andere Kamerleden niet eens voor nodig. De belangrijkste oorzaak is domweg een te korte voorbereidingstijd, waarbij mensen zonder noemenswaardige screening vooraf op kandidatenlijsten werden gepleurd. Ook bij eerdere protestpartijen (Boerenpartij, AOV) kwam hetzelfde voor.

Bij de andere partijen komt dit veel minder voor, omdat nieuwe Kamerleden vaak eerder al voor de partij gemeenteraadslid, Statenlid, fractiemedewerker of medewerker van het wetenschappelijk bureau zijn geweest. Men weet dus wat voor vlees men in de kuip heeft.

Wilders heeft nu 2,5 jaar de tijd om een lijst op te bouwen, dus een man of 30. Dat zal de kans op afsplitsingen en gedonder kleiner maken, maar niet uitsluiten.
    pi_23096059
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 13:03 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik quote een een post van 4 regels en krijg er gratis 4 bij

Een statement maken kan ik me we wat bij voorstellen. Maar bij dit soort statements gooi je alle andere principes daarmee overboord. (de principes die je had voor je de statement maakte) Stel het statement heeft wel effect, mag je dan straks wel klagen over de lijn die uitgevoerd wordt met betrekking tot het normale programma van die partij ?
    Je mag altijd klagen, maar of het terecht is... ik vind persoonlijk van niet. Mensen moeten zich realiseren dat ze een partij niet horen te kiezen om een maatschappelijk actuele quick-fix in werking te stellen. Het blijft me verbazen dat er anno 2004, met alle beschikbare informatie die we hebben, nog steeds mensen zijn die dom en blind willen blijven. Zouden ze echt niet zien dat het voor machtswellustelingen een succesgarantie is om 'begripvol en behulpzaam' in te springen op onderbuikgevoelens en de actuele, persoonlijke angsten van de gewone man?

Dat die angsten vaak voor ze gecreëerd worden waar ze bij staan, lijken ze ook maar even te vergeten voor het gemak.
    pi_23096205
    Gewoon PvdA .
    It's easier to get forgiveness than permission.
    pi_23096368
    VVD maar weer . Daar heeft Mohammed B. overigens niets aan veranderd
    pi_23096521
    Wilders, daar heeft Mohammed B niets aan veranderd maar wel bevestigd.
    pi_23097560
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:30 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik stemde voor de moord op de VVD ik denk dat ik nog steeds op de VVD ga stemmen. Ik heb zelf weinig vertrouwen in nieuwe politieke partijen. Uiteindelijk hebben ze zoveel interne strijd dat ze niet meer aan hun daadwerkelijke werk toe komen. Kijk naar de LPF.
    Dus je wilde beweren dat binnen de VVD geen interne strijd woedt? Waarom denk je dat Wilders is opgestapt? Waarom denk je dat Dijkstal furieus uithaalt naar zijn eigen partijgenoten? De VVD is zo verdeeld als de pest, maar weet dat, als ervaren politieke partij, alleen veel beter binnenskamers te houden dan de onervaren LPF. - Daar komt dan nog bij dat de VVD inmiddels zo'n 10 jaar achtereen in de regering zit en niets klaarspeelt.
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:37 schreef basset het volgende:
    Ik stemde de laatste keer blanco en ga dat weer doen. Als ik op een partij stem wordt dat ieder geval zeker geen rechtse partij. Rechts heeft al teveel verziekt. Iedereen zeikt op paars. Maar Paars heeft 8 jaar nodig gehad om dingen kapot te maken........Het huidige kabinet binnen 2 jaar.
    Paars was te afwachtend en het huidige (te arrogante) kabinet denkt het binnen te korte tijd wel even te klaren.
    Blanco stemmen heeft geen effect. Je stem gaat naar de grootste. Je geeft je volmacht. NIET stemmen heeft meer effect dan blanco stemmen, want als het opkomstpercentage dramatisch laag is, is dat een duidelijker signaal aan de politiek. Een ander signaal kan zijn door massaal te stemmen op de LAATSTE kandidaat op de partij waar je het minst op tegen hebt...
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 14:48 schreef basset het volgende:
    De enige reden om erg rechts te stemmen is om nog meer extremisme toe te laten. Persoonlijk vind ik goede gezondheidszorg / studie / sociale zekerheid belangrijker dan paniekerig te lopen doen over een groepje extreme idioten.
    Zo lang de persoonlijke veiligheid van Nederlandse burgers door dat groepje extreme idioten in het geding is, verdient die veiligheid prioriteit. Alle andere thema's als sociale zekerheid en gezondheidszorg vallen volkomen in het niet wanneer de veiligheid in het geding is. Mijn stem zal daarom gaan naar die partij die met concrete maatregelen komt om de veiligheid van de inwoners van dit land te verbeteren. Ik heb mijn keuze nog niet bepaald, ik wacht af waar de partijen mee komen... - Ik sluit wel alvast uit dat ik op het CDA, ChristenUnie of SGP stem, omdat ik sowieso niet stem op partijen die geloof aan politiek koppelen. Verder sluit ik uit dat ik extreem-links of extreem-rechts stem.
      vrijdag 5 november 2004 @ 15:26:03 #162
    1571 marky
    Heerlijk.... sleur
    pi_23098609
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 14:38 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dus je wilde beweren dat binnen de VVD geen interne strijd woedt? Waarom denk je dat Wilders is opgestapt? Waarom denk je dat Dijkstal furieus uithaalt naar zijn eigen partijgenoten? De VVD is zo verdeeld als de pest, maar weet dat, als ervaren politieke partij, alleen veel beter binnenskamers te houden dan de onervaren LPF. - Daar komt dan nog bij dat de VVD inmiddels zo'n 10 jaar achtereen in de regering zit en niets klaarspeelt.
    Pas in deze regeerperiode zie je werkelijk VVD beleid boven drijven. Nu heeft de VVD pas echt macht. En gelijk staat dan ook de dam/museumplein/malieveld (reken erop dat Zalm dit heeft voorzien en heeft uitgespeeld hij heeft nu waarschijnlijk precies wat hij wilde, laat de vakbonden maar denken dat het demonstreren geholpen heeft. Het enige wat het geholpen heeft is om hun kassen weer wat leger te maken) vol en demonstreert links tegen het uitzetbeleid van mevr Verdonk. Voorheen werd de VVD geremt door zijn grotere coalitiepartner.

Voor van Gogh was het VVD en nu nog steeds.

Eerlijk gezegd zie ik zo niet meteen een oplossing voor het moslimterrorisme in nederland. De harde aanpak of de softe... ik heb geen idee.
      vrijdag 5 november 2004 @ 15:28:00 #163
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_23098648
    Waarschijnlijk NVU.
    Maar dat was al zeker, als ze nu maar 's meedoen
    Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
    See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
      vrijdag 5 november 2004 @ 15:40:42 #164
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_23098932
    Zoals ik mij nu voel - de haat tegen elke moslim stroomt als nooit tevoren in mijn adr'en - stem ik op het Stormfront met der Adler als mijn geliefde leider.

Misschien dat dat gevoel wegebt, misschien ook niet. Hangt af of er binnenkort Nederlanders ritueel worden afgeslacht in naam van de Barmhartige dan wel bij een bomaanslag in 1000'en stukjes uiteen worden gereten.
    pi_23099827
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 15:40 schreef Ippon het volgende:
    Zoals ik mij nu voel - de haat tegen elke moslim stroomt als nooit tevoren in mijn adr'en - stem ik op het Stormfront met der Adler als mijn geliefde leider.

Misschien dat dat gevoel wegebt, misschien ook niet. Hangt af of er binnenkort Nederlanders ritueel worden afgeslacht in naam van de Barmhartige dan wel bij een bomaanslag in 1000'en stukjes uiteen worden gereten.
    En dit soort landgenoten denkt dan te handelen vanuit het gelijk, de tolerantie en de vredelievendheid. Hoe hypocriet...

Je voorspelde slachtingen komen uiteindelijk vanzelf met deze gedachtengang.
    The self-fulfilling prophecy in zijn meest pure vorm.
    pi_23100263
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 11:53 schreef girllover het volgende:

[..]

Ik mis de mogelijkheid van blanco stemmen en van niet stemmen.
    "Blanco" kan je op "andere partijen gooien"
    en "niet stemmen" ........... domme doosch, dan klik je toch niet
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:11:06 #167
    12646 Oom_Agent
    pi_23101275
    Ahaa..... m'n poll loopt nog steeds storm

Wilders aan de top, dat was eigenlijk wel te verwachten na al deze gebeurtenissen. Ben benieuwd wat de uitslag van de politieke barometer zal worden.
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:12:55 #168
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_23101317
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 16:14 schreef Bombie het volgende:

[..]

En dit soort landgenoten denkt dan te handelen vanuit het gelijk, de tolerantie en de vredelievendheid. Hoe hypocriet...

Je voorspelde slachtingen komen uiteindelijk vanzelf met deze gedachtengang.
    The self-fulfilling prophecy in zijn meest pure vorm.
    Nee hoor, mijn onderbuikgevoelens zijn op dit moment de baas over mijn verstand ...... en het voelt heerlijk.
    pi_23101380
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:12 schreef Ippon het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn onderbuikgevoelens zijn op dit moment de baas over mijn verstand ...... en het voelt heerlijk.
    Het zouden zomaar de woorden van Mohammed B. kunnen zijn, vlak voor zijn daad.
    pi_23101433
    Ik ben VVD naar Wilders gegaan. Dat een harde aanpak tot meer extremisme kan leiden maakt me echt niks uit, dat station zijn we allang voorbij. De enige weg terug is een keihard optreden.
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:23:07 #171
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_23101529
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 13:29 schreef Bombie het volgende:

[..]

Je mag altijd klagen, maar of het terecht is... ik vind persoonlijk van niet. Mensen moeten zich realiseren dat ze een partij niet horen te kiezen om een maatschappelijk actuele quick-fix in werking te stellen. Het blijft me verbazen dat er anno 2004, met alle beschikbare informatie die we hebben, nog steeds mensen zijn die dom en blind willen blijven. Zouden ze echt niet zien dat het voor machtswellustelingen een succesgarantie is om 'begripvol en behulpzaam' in te springen op onderbuikgevoelens en de actuele, persoonlijke angsten van de gewone man?

Dat die angsten vaak voor ze gecreëerd worden waar ze bij staan, lijken ze ook maar even te vergeten voor het gemak.
    Dat bedoel ik dus inderdaad

Wel wil ik even zeggen dat dit voor beide kanten geldt...
    Of je nu een grote sprong neemt van links naar rechts, of van rechts naar links
    Het blijft ergens een raar beredeneerde stap
    pi_23101565
    ChristenUnie. André Rouvoet is de enige die mijn mening verwoordt:

André Rouvoet: “Dit is afschuwelijk. Wat is er aan de hand in dit land? Als mensen vanwege hun uitspraken – even los van de inhoud daarvan – hun leven niet meer zeker zijn, is er iets fundamenteel mis. Ik maak me daar grote zorgen over. Opvattingen moet je met opvattingen bestrijden. Niet met geweld.”

“Het zal niemand verbazen dat we bij de ChristenUnie weinig warme gevoelens hadden over de opvattingen en de stijl van optreden van Theo van Gogh. Ik heb me regelmatig groen en geel aan hem geërgerd. Hij maakte op een heel provocerende manier gebruik van de vrijheid van meningsuiting. Het zou niet eerlijk zijn als ik die ergernis nu niet zou uiten. Hij wist wat hij losmaakte met wat hij schreef. Ik aarzel daarom om me te voegen in het koor dat hem als een held van het vrije woord bezingt. Juist omdat dat zo’n groot goed is, is het namelijk een eerste vereiste om er een zorgvuldig gebruik van te maken. Van Gogh zocht de grenzen van die zorgvuldigheid bewust op en ging – naar eigen zeggen – liefst een stap over de grenzen heen.”

“Het is op een dag als vandaag wel goed om te beseffen dat we in het opkomen voor de vrijheid van meningsuiting niet selectief kunnen zijn. Tolerantie betekent dat je op de bres wilt staan voor de vrijheid van degene met wie je het hartgrondig oneens bent. Echte tolerantie bewijst zich dus met name bij gevoelig liggende zaken en opvattingen van minderheden.”
    pi_23101587
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:16 schreef Bombie het volgende:

Het zouden zomaar de woorden van Mohammed B. kunnen zijn, vlak voor zijn daad.
    Een onderbuik schrijft geen brief van 5 kantjes plus een afscheidsdocument.
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:26:07 #174
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_23101600
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:18 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ik ben VVD naar Wilders gegaan. Dat een harde aanpak tot meer extremisme kan leiden maakt me echt niks uit, dat station zijn we allang voorbij. De enige weg terug is een keihard optreden.
    Uit de ministerraad van vanmiddag blijkt dat men eindelijk in de Real World is gearriveerd: de "dialoog" ("de boel bij elkaar houden") in geval fundamentalistische zeloten is een gepasseerd station. Hoe dat uit gaat pakken in concrete daden, is natuurlijk de vraag.
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:27:40 #175
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_23101673
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:24 schreef Henk-Jan het volgende:
    ChristenUnie. André Rouvoet is de enige die mijn mening verwoordt:

André Rouvoet: ?Dit is afschuwelijk. Wat is er aan de hand in dit land? Als mensen vanwege hun uitspraken ? even los van de inhoud daarvan ? hun leven niet meer zeker zijn, is er iets fundamenteel mis. Ik maak me daar grote zorgen over. Opvattingen moet je met opvattingen bestrijden. Niet met geweld.?

?Het zal niemand verbazen dat we bij de ChristenUnie weinig warme gevoelens hadden over de opvattingen en de stijl van optreden van Theo van Gogh. Ik heb me regelmatig groen en geel aan hem geërgerd. Hij maakte op een heel provocerende manier gebruik van de vrijheid van meningsuiting. Het zou niet eerlijk zijn als ik die ergernis nu niet zou uiten. Hij wist wat hij losmaakte met wat hij schreef. Ik aarzel daarom om me te voegen in het koor dat hem als een held van het vrije woord bezingt. Juist omdat dat zo?n groot goed is, is het namelijk een eerste vereiste om er een zorgvuldig gebruik van te maken. Van Gogh zocht de grenzen van die zorgvuldigheid bewust op en ging ? naar eigen zeggen ? liefst een stap over de grenzen heen.?

?Het is op een dag als vandaag wel goed om te beseffen dat we in het opkomen voor de vrijheid van meningsuiting niet selectief kunnen zijn. Tolerantie betekent dat je op de bres wilt staan voor de vrijheid van degene met wie je het hartgrondig oneens bent. Echte tolerantie bewijst zich dus met name bij gevoelig liggende zaken en opvattingen van minderheden.?
    Het siert hem in ieder geval dat hij in tegenstelling tot andere politici nu niet opeens heel huichelachtig zijn lof uit over van Gogh. Niet mijn partij en niet mijn politicus, maar in ieder geval wel iemand die integer blijft.
    pi_23101744
    Pff. Als ik nou een partij opricht, zeg dat ik alle buitelanders die ook maar wijzen naar een ander het land uit schop, en dat op tv zeg, heb ik zeker 20 zetels.

Wat een hype, die theo!
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:40:56 #178
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_23101900
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:25 schreef Cheese het volgende:

[..]

Een onderbuik schrijft geen brief van 5 kantjes plus een afscheidsdocument.
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:51:48 #179
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_23102087
    Ik zit in een dilemma, de punten van de SP hebben me altijd aangetrokken en daar heb ik met de vorige verkiezingen ook op gestemd.
    Maar rond deze zomer begon ik ook met het uitgebreid lezen van de standpunten van de VVD.
    Ik zou mogelijk op de VVD stemmen met de volgende verkiezingen...
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:53:30 #180
    104779 divX_Xvid
    Retro Gangsta
    pi_23102121
    kneus
    Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
    pi_23102149

Lekker tussenstandje mensen
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      vrijdag 5 november 2004 @ 17:57:23 #182
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_23102187
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:53 schreef divX_Xvid het volgende:
    kneus
    D'r komen bij jou echt alleen maar van dit soort hoogstandjes uit, is het niet?
    pi_23102200
    Damn

Dit land gaat echt naar de klote als dit stemgedrag representatief is voor de rest van NL.
    pi_23102212
    Op dit moment zou ik gewoon weer op de PvdA stemmen. En al zou half Nederland vermoord worden, dan nog op de PvdA.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      vrijdag 5 november 2004 @ 18:05:29 #185
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_23102323
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:57 schreef yootje het volgende:
    Damn

Dit land gaat echt naar de klote als dit stemgedrag representatief is voor de rest van NL.
    Ik verheug me nu alweer op de onderlinge ruzies en schandaaltjes zoals we ze kennen van de LPF.
    Lang leve lijst Wilders.
    pi_23102449
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 17:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
    Op dit moment zou ik gewoon weer op de PvdA stemmen. En al zou half Nederland vermoord worden, dan nog op de PvdA.
    En als de PvdA nu eens bij dat halve deel hoort?

Ik vind sowieso dat je je altijd moet bedenken of je de juiste keuze hebt gemaakt in dat stemhokje. Ik (en waarschijnlijk 90% van de andere nederlanders) kan me in geen een partij 100% vinden en probeer bij iedere verkiezing op de hoogte te zijn wat er alemaal te koop is.
    Dat bombie nu een eigen interpretatie heeft over het kiesgedrag van het volk is zijn goed recht, alleen niet dat hij zijn wil op gaat leggen aan anderen en vanuit zijn eigen visie de anderen belachelijk probeert te maken in de bevoogdende wijze die momenteel zo zwaar onder vuur ligt.

Stemgedrag kan van iedereen anders zijn en elk persoon heeft andere redenen om een partij te keizen, de een laat zich leiden door de aktuele problemen (door Bombie zo verfoeid), de ander door de idealistische/religieuze/liberale grondslag van de partij.

Mijn stemgedrag zal door de actualiteiten nauwelijks beďnvloed worden.
    Hoewel ik de frictie in de samenleving en daaraan gekoppeld internationaal terrorisme een belangrijk item vind, zal ik niet kiezen voor een partij met het hiervoor genoemde als enige speerpunt, ik kom in het dagelijks leven nameljk wel andere punten tegen waar ik me zorgen over maak.

Toch denk ik dat je bovenstaande bewering niet echt opgaat, wat de PvdA betreft, maar dat begrijp je zelf natuurlijk dondersgoed.

Prettig weekend iedereen.
    Yeah baby Yeah!
    pi_23102842
    Ook weer prachtig, hč... zo'n Dales die vol overtuiging op tv loopt te verkondigen dat je elkaar mág beledigen in Nederland, zelfs tot op het bot.

Maar racisme... dat mag dan weer niet.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat zij bepalen wat wij wel en niet mogen doen, wel en niet mogen zeggen, en waar de toegestane nuances liggen.

Ik vertik het om mee te werken aan het bevredigen van hun machtsgeilheid, en maak mijn eigen regels wel.

Alles moet schijnbaar uit de kast gehaald worden om het moslimfundamentalisme met wortel en tak uit te roeien. Ik zie het wel weer gebeuren dat de macht hiervoor aangegrepen zal worden om ongegeneerd vanalles te kunnen uitvreten met mensen. Dat is toch iets wat men uiteindelijk bij het stemmen in het achterhoofd moet houden.

Onze vrijheden beperken ten gunste van de strijd tegen het fundamentalisme, my ass.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bombie op 05-11-2004 18:41:00 ]
      vrijdag 5 november 2004 @ 21:02:48 #188
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_23106310
    Ik sta qua standpunten denk ik nog steeds het dichtst bij D66. Ik laat me in ieder geval niet naar rechts (of naar links) trekken door een moord. Niet op Pim Fortuyn, niet op Theo van Gogh. Ik heb in de laatste 3 verkiezingen D66 gestemd en doe dat waarschijnlijk weer in 2007.

Ik denk trouwens dat alle partijen - inclusief de PvdA - in de laatste 15 jaar allemaal wat rechtser zijn geworden, zegmaar sinds het einde van de koude oorlog.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_23106485
    Wilders dus premier.
      vrijdag 5 november 2004 @ 21:17:55 #190
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_23106659
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 21:10 schreef Steijn het volgende:
    Wilders dus premier.
    Niet dat ik echt blij ben met die aap die ze hier in het Witte Huis hebben gestoken, maar soms ben ik echt blij dat ik uit Nederland weg ben.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_23107002
    De LPF is tenminste voorgoed verdwenen. Daar hadden we toch niets meer aan. Er is een sterke rechtse partij nodig, die als een soort Amerikaans republiekeinse partij rechts van het CDA en de VVD gaat zitten.
      vrijdag 5 november 2004 @ 21:33:38 #192
    92476 Gallo
    Zinfandel
    pi_23107034
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 21:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
    De LPF is tenminste voorgoed verdwenen. Daar hadden we toch niets meer aan. Er is een sterke rechtse partij nodig, die als een soort Amerikaans republiekeinse partij rechts van het CDA en de VVD gaat zitten.
    Ja, zoiets als de LPF dus. Wat zijn mensen toch kort van geheugen.
    pi_23107397
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 21:33 schreef Gallo het volgende:

[..]

Ja, zoiets als de LPF dus. Wat zijn mensen toch kort van geheugen.
    Met een voormalig maoďst aan het hoofd zeker Wat zijn sommige mensen toch te dom voor woorden.
    pi_23107536
    Wat let je om er een op te richten, dokter?
      vrijdag 5 november 2004 @ 22:00:00 #195
    61927 DaveM
    uitgefokt
    pi_23107847
    ik denk dat Wilders zo populair is omdat z'n "partijprogramma" op een bierviltje past
    pi_23107857
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 21:50 schreef RichardQuest het volgende:
    Wat let je om er een op te richten, dokter?
    Ambitie, kennis, middelen en dat soort dingen waarschijnlijk.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      vrijdag 5 november 2004 @ 22:01:05 #197
    92476 Gallo
    Zinfandel
    pi_23107880
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ambitie, kennis, middelen en dat soort dingen waarschijnlijk.
    Dat weerhoudt Wilders toch ook niet ?
    pi_23108069
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 21:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Precies, daar zit ik ook op te wachten. Een soort van Republikeinse partij, maar dan in Nederland.
    pi_23108114
    Alsof ook maar een politieke partij zo'n moord kan voorkomen. Ik stem dus gewoon PvdA.
    pi_23108127
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Precies, daar zit ik ook op te wachten. Een soort van Republikeinse partij, maar dan in Nederland.
    Oi! We hebben al een partij die vol zit met conservatief-rechtse christenen hoor. Levert zelfs de premier...
    pi_23108145
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Alsof ook maar een politieke partij zo'n moord kan voorkomen. Ik stem dus gewoon PvdA.
    Het bloed van Pim en Theo kleeft aan je handen!
    pi_23108178
    * SCH geeft stukje zeep aan
    pi_23108196
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:01 schreef Gallo het volgende:

[..]

Dat weerhoudt Wilders toch ook niet ?
    pi_23108199
    overigens die Poll!

Wat zijn sommig mensen toch goedgelovig en naief
    pi_23108216
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het bloed van Pim en Theo kleeft aan je handen!
    jahoor,
    pi_23108218
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oi! We hebben al een partij die vol zit met conservatief-rechtse christenen hoor. Levert zelfs de premier...
    CDA is slappe hap. Niet hard genoeg op economisch gebied, niet conservatief genoeg op andere gebieden en te slap met de aanpak van criminalitiet.
    pi_23108279
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    te slap met de aanpak van criminalitiet.
    Hieruit begrijp ik dat jij tegen prostitutie bent?
    pi_23108775
    Hehehe. Leuke typo >Y
    pi_23108920
    ik stem op mezelf
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      vrijdag 5 november 2004 @ 22:47:09 #210
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_23109170
    Zal wel VVD worden, net zoals de laatste keer. Hooguit dat ik nu op Ayaan Hirsi Ali ga stemmen, alhoewel Jozias van Aartsen, Rita Verdonk en Laetitia Griffith ook wel mijn stem kunnen krijgen.

Mocht Joost Eerdmans nog met een interessante visie komen, dan zou ik nog een stem op de LPF overwegen.
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
    pi_23109637
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:35 schreef Meki het volgende:
    ik stem op mezelf
    Geweldig, heb je je partij al van de grond?
      vrijdag 5 november 2004 @ 23:12:45 #212
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_23109806
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:35 schreef Meki het volgende:
    ik stem op mezelf
    GCD

Gedwongen Celibataire Draaideurcrimineel.
    pi_23110491
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 22:47 schreef Tarak het volgende:
    Zal wel VVD worden, net zoals de laatste keer. Hooguit dat ik nu op Ayaan Hirsi Ali ga stemmen, alhoewel Jozias van Aartsen, Rita Verdonk en Laetitia Griffith ook wel mijn stem kunnen krijgen.

Mocht Joost Eerdmans nog met een interessante visie komen, dan zou ik nog een stem op de LPF overwegen.
    Ik schat zo in dat de kans niet zo groot is dat Hirsi Ali terugkeert in de politiek en de kans dat Eerdmans op de LPF-lijst staat, is ook nihil - die verkast vrijwel zeker naar Wilders.
      vrijdag 5 november 2004 @ 23:49:15 #214
    94405 Tarak
    pi_23110938
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 23:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik schat zo in dat de kans niet zo groot is dat Hirsi Ali terugkeert in de politiek
    "Een volk dat voor tirannen zwicht,
    zal meer dan meer dan lijf en goed verliezen:
    dan dooft het licht......"

H.M. van Randwijk
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
    pi_23111014
    Je kan leuk dichten maar wat heeft het ermee te maken dat HA er achter komt dat haar talenten niet in de politiek liggen?
      vrijdag 5 november 2004 @ 23:52:58 #216
    94405 Tarak
    pi_23111061
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 23:51 schreef SCH het volgende:
    Je kan leuk dichten maar wat heeft het ermee te maken dat HA er achter komt dat haar talenten niet in de politiek liggen?
    pi_23111311
    quote:
    Op vrijdag 5 november 2004 23:52 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat is serieus bedoeld. Ze is geen politica. Ze is veel beter in andere dingen, publiceren, maatschappelijke activiteiten enz.

Ze is een eenpersoonsfractie met een persoonlijke agenda en ik denk dat ze veel betere dingen kan doen buiten de kamer.

Ik volgde haar voor haar politieke carriere al redelijk en vond haar toen erg goed, veel beter uit de verf komen dan nu.
      zaterdag 6 november 2004 @ 00:03:00 #218
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_23111349
    Fok! is niet helemaal representatief voor de Nederlandse bevolking. Oh? Ja.
    Zie een peiling deze week: De Politieke Barometer

Discussie over die peiling ook graag in dat topic houden
    pi_23118619

Hahaahahah zo triesttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    PE#1
    pi_23119638
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 13:17 schreef convinced het volgende:
    [afbeelding]

Hahaahahah zo triesttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Daarom ben ik ook zo'n onvoorstelbaar misantroop.
    Omdat zoveel mensen onnadenkende prooien zijn voor potentiële nazi-rekrutering, en maar niet willen leren van de geschiedenis.
      zaterdag 6 november 2004 @ 17:20:12 #221
    94405 Tarak
    pi_23123352
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 14:07 schreef Bombie het volgende:

[..]

Omdat zoveel mensen onnadenkende prooien zijn voor potentiële nazi-rekrutering, en maar niet willen leren van de geschiedenis.
    Ik denk dat dat wel meevalt. Maar als jij je op deze manier boven het plebs verheven voelt, moet je dat vooral vinden.
      zaterdag 6 november 2004 @ 20:28:37 #222
    12646 Oom_Agent
    pi_23128018
    104 Teletekst za 06 nov
    De Hond:Wilders nu groter dan VVD

DEN HAAG Volgens onderzoeker Maurice de
    Hond zou de Groep Wilders nu de derde
    partij van het land zijn.Met 18 zetels
    peilt De Hond Wilders een zetel hoger
    dan de VVD.De peiling is gebaseerd op
    onderzoek ná de moord op Theo van Gogh.

De peiling van De Hond wijkt sterk af
    van die van Interview/NSS.Die kent
    Wilders 7 zetels toe.De Hond wijt dit
    aan het verschil in onderzoeksmethode.

Interview/NSS vraagt de respondenten om
    spontaan de partij van hun keuze te
    noemen.De Hond legt ze een lijst met
    deelnemende partijen voor.Dat leidt tot
    de spectaculair hogere uitslag voor de
    Groep Wilders.
      zaterdag 6 november 2004 @ 20:32:58 #223
    83417 MeneerGiraffe
    Het is Menéér Giraffe voor jou
    pi_23128100
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 14:07 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ja man, Van Gogh is echt een nazi!
    pi_23128128
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 17:20 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Maar als jij je op deze manier boven het plebs verheven voelt, moet je dat vooral vinden.
    De meerderheid kan zich vergissen.
    pi_23128147
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 20:32 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Ja man, Van Gogh is echt een nazi!
    Is Van Gogh verkiesbaar dan?
    pi_23128734
    daar gaan we weer: elke keer wanneer er onvrede in nederland ontstaat, stemmen we weer rechts en niet nadenken op wie men stemt, de organisatie achter zo''n partij, hun beleid, de stabiliteit van zo'n partij etc. THINK BEFORE YOU ACT
    make peace, not war!
      zaterdag 6 november 2004 @ 21:07:54 #227
    94405 Tarak
    pi_23128824
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:04 schreef schreeuwer het volgende:
    daar gaan we weer: elke keer wanneer er onvrede in nederland ontstaat, stemmen we weer rechts en niet nadenken op wie men stemt, de organisatie achter zo''n partij, hun beleid, de stabiliteit van zo'n partij etc. THINK BEFORE YOU ACT
    Ik stem altijd rechts...
      zaterdag 6 november 2004 @ 21:11:24 #228
    12646 Oom_Agent
    pi_23128891
    Misschien komt dat omdat de partijen die er tot nu toe gezeten hebben er niet veel van bakken en gewoon rustig op hun oude weg door blijven sudderen.
    pi_23128955
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 22:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat een onzin, wel erg makkelijk om te zeggen.
    pi_23129014
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:14 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee, het zijn dezelfde figuren die op de LPF stemden, daar ben ik vrij zeker van.
    pi_23129602
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:18 schreef Gallo het volgende:

[..]

Nee, het zijn dezelfde figuren die op de LPF stemden, daar ben ik vrij zeker van.
    Ik denk - nee - ik weet zeker dat je het mis hebt. Ik ken erg veel mensen die nu op Wilders stemmen, maar die absoluut niets van de LPF moeten hebben. De LPF is namelijk een ordinaire partij voor simpele mensen, Wilders is van een ander slag. Ik stem zelf overigens niet op hem.

Verder is de PvdA, waar de LPF haar kiezers vandaan trok, nog steeds even groot in de peilingen, daar komen die Wilders-kiezers deze keer dus niet vandaan, ze komen voornamelijk weg bij de VVD.
    pi_23129633
    Ik denk dat ik VVD zou stemmen
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_23129652
    quote:
    De LPF is namelijk een ordinaire partij voor simpele mensen, Wilders is van een ander slag.
    Wilders zelf heeft simpele standpunten die voor iedereen te begrijpen zijn. Dan is het niet te moeiljk te bedenken dat er mensen hierin meegaan die zelf ook het kaft niet weten te scheiden van het koren.
    pi_23129695
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:42 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wilders zelf heeft simpele standpunten die voor iedereen te begrijpen zijn. Dan is het niet te moeiljk te bedenken dat er mensen hierin meegaan die zelf ook het kaft niet weten te scheiden van het koren.
    Wilders verbindt zich met de Edmund Burke stichting, die wel intellectuele standpunten heeft. Verder neemt Wilders voor het grootste gedeelte het VVD program gewoon over.
    pi_23129968
    PvdA .
      zaterdag 6 november 2004 @ 21:57:35 #236
    94405 Tarak
    pi_23130066
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Speth het volgende:

[..]

Wilders verbindt zich met de Edmund Burke stichting, die wel intellectuele standpunten heeft. Verder neemt Wilders voor het grootste gedeelte het VVD program gewoon over.
    Ik ben zelf lid van de "Edmund Burke Stichting" maar het is me nog niet helder wat de verhouding tussen "Burkestichting" en Geert Wilders wordt.

Ik ben er niet zo blij mee dat de Edmund Burkestichting zich nu aan Wilders gaat commiteren. Ik ben bang dat het ten koste zal gaan van de "denktank" functie van deze stichting.
    pi_23130140
    quote:
    Ik ben zelf lid van de Edmund Burke Stichting
    Ik ook, maar vrij passief... Ik betreur het eigenlijk dat ze zich onlangs zo scherp tegen de VVD hebben afgezet, daarom ben ik er niet meer zo enthousiast over. Ik denk dat een huwelijk tussen liberalisme en conservastisme de enige levensvatbare rechtse stroming in Nederland kan zijn, en dat die stroming al in de VVD vertegenwoordigd was. Helaas mist de VVD momenteel sterke politici, met name een sterke lijsttrekker a la Wiegel.
    quote:
    Ik ben er niet zo blij dat de Edmund Burkestichting zich nu aan Wilders gaat commiteren. Ik ben bang dat het ten koste zal gaan van de "denktank" functie van de "Burkestichting".
    Eens. Ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen, omdat ik Wilders niet steun.
    pi_23130234
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Speth het volgende:

[..]

Het zal me worst wezen welke vriendjes Wilders heeft.

En inderdaad, hij kopieert veel van de VVD, de standpunten waarmee hij verschilt van de VVD komen op mij erg simplistisch over, zeker voor complexe problemen waarvan iedereen zegt dat er iets moet gebeuren, vult hij die roep in met generaliserende acties.
    pi_23130282
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:57 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik ben zelf lid van de "Edmund Burke Stichting" maar het is me nog niet helder wat de verhouding tussen "Burkestichting" en Geert Wilders wordt.

Ik ben er niet zo blij mee dat de Edmund Burkestichting zich nu aan Wilders gaat commiteren. Ik ben bang dat het ten koste zal gaan van de "denktank" functie van deze stichting.
    Er is nu veel rumoer binnen de Edmund Burke. Hans Hillen en Eimert van Middelkoop zijn gisteren meteen opgestapt. Die zijn het er niet mee eens dat de denktank zich lieert aan een partij.
    pi_23130305
    Ik kan trouwens niet rouwig zijn om de verbrokkeling van rechts die nu optreedt. Gaat zo door
      zaterdag 6 november 2004 @ 22:12:24 #241
    12646 Oom_Agent
    pi_23130465
    Wat ik me afvraag, wat gaat links doen om de burger weer moed te geven.
    pi_23130512
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
    Linkse mensen zijn de moed nooit verloren
    pi_23130544
    quote:
    Wat is links, dat vraag ik mij dan af.
      zaterdag 6 november 2004 @ 22:17:56 #244
    12646 Oom_Agent
    pi_23130608
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 22:14 schreef SCH het volgende:

[..]

das knap
    pi_23133230
    Links is idealistisch, heel leuk en aardig allemaal maar ik durf niet meer idealistisch te zijn. Eigenlijk ben ik altijd al een realist geweest.

Lijkt me ook het meest gezonde voor het "collectief" momenteel.
    pi_23136540
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
    Eigenlijk ben ik altijd al een realist geweest.
    Nederlanders (ja dat lees je goed) het land uit gooien is inderdaad heel realistisch
    Turkije tegenhouden ook. Wat gaat die kerel doen, zich vastketenen aan het EP-gebouw? Hij heeft geen moer te zeggen in europa
      zondag 7 november 2004 @ 09:52:33 #247
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_23136703
    Is altijd mooi om te zeggen dat je realist bent, en daarmee te impliceren dat iemand met een andere mening niet realistisch is wat vervolgens impliceert dat het standpunt van een ander nergens opslaat.
    60% of what you say is crap.
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      zondag 7 november 2004 @ 10:02:43 #248
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23136767
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 22:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Overmoed echter, brengt mensen nogal eens onnodig in gevaar...
      zondag 7 november 2004 @ 10:04:19 #249
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_23136779
    quote:
    Waarom zou links dat moeten doen? Dat is de taak van de regering, toch? En zijn de mensen hier niet de eerste om te roepen, dat 'we' met zijn allen voor deze regering gekozen hebben?
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      zondag 7 november 2004 @ 13:53:32 #250
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_23140038
    "Al was ik de laatste moslim in Nederland, dan nog zou ik mijn best doen het boek te laten verbieden" Mohamed Rabbae, voormalig duo-lijstrekker van Groenlinks over "de Duivelsverzen"
    Om even duidelijk te maken hoe groenlinksers er over denken....
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_23140122
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
    "Al was ik de laatste moslim in Nederland, dan nog zou ik mijn best doen het boek te laten verbieden" Mohamed Rabbae, voormalig duo-lijstrekker van Groenlinks over "de Duivelsverzen"
    Om even duidelijk te maken hoe groenlinksers er over denken....
    Wil je nu beweren dat Groenlinks als partij het eens was met Rabbae.
    Of dat de meeste partijleden het hier mee eens was ?
      zondag 7 november 2004 @ 14:01:09 #252
    45206 Pietverdriet
    pi_23140188
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 13:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wil je nu beweren dat Groenlinks als partij het eens was met Rabbae.
    Of dat de meeste partijleden het hier mee eens was ?
    Nee, ik zeg dat je het met zulke denkbeelden tot lijsttrekker kan schoppen bij groenlinks.
      zondag 7 november 2004 @ 14:08:40 #253
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_23140327
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
    Nee, ik zeg dat je het met zulke denkbeelden tot lijsttrekker kan schoppen bij groenlinks.
    Dan besef je dat die gans die er nu zit helemaal zo erg nog niet is.
      zondag 7 november 2004 @ 14:10:07 #254
    45206 Pietverdriet
    pi_23140360
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 14:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan besef je dat die gans die er nu zit helemaal zo erg nog niet is.
    Binnenkort sint maarten bedoel je?
    pi_23140522
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:18 schreef Gallo het volgende:

[..]

Bijna al die PvdA'ers dus. Nou ja, dan is het goed.
    pi_23140574
    quote:
    Op zaterdag 6 november 2004 21:04 schreef schreeuwer het volgende:
    Bagger, de meeste rechtsen hebben altijd rechts gestemt. Het zijn die trendgevoelige PvdA'ers die overal maar hun stem aan weggooien.
      zondag 7 november 2004 @ 14:44:13 #257
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_23141061
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
    Binnenkort sint maarten bedoel je?
    Hoe bedoel je dat?
      zondag 7 november 2004 @ 14:50:32 #258
    45206 Pietverdriet
    pi_23141200
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 14:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
    google maar eens op Sint maarten en gans
      zondag 7 november 2004 @ 14:53:22 #259
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_23141265
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
    google maar eens op Sint maarten en gans
    Hmmm gebraden Halsema
      zondag 7 november 2004 @ 17:15:24 #260
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23144525
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 14:19 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Bagger, de meeste rechtsen hebben altijd rechts gestemt. Het zijn die trendgevoelige PvdA'ers die overal maar hun stem aan weggooien.
    PvdF (Partij van de Flipfloppers)?
    pi_23146919
    op de partij die de moslims het allerhardst aanpakt! we hebben GEEN behoefte aan deze secte met hun dodenlijsten en terrorisme.
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_23147248
    'De' moslims hebben geen dodenlijst en geen terreur. Excessen binnen de (moslim-) gemeenschap helaas wel.
    PE#1
    pi_23147342
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 19:28 schreef convinced het volgende:
    'De' moslims hebben geen dodenlijst en geen terreur. Excessen binnen de (moslim-) gemeenschap helaas wel.
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_23147367
    Echt waar. De islam verbiedt het vermoorden van mensen.
    PE#1
    pi_23147607
    Laat de politiek eerst de import huwelijken maar eens helemaal verbieden, of in ieder geval voor 10 jaar de deur op slot.

Dweilen doe je met de kraan dicht.
    pi_23147613
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 19:33 schreef convinced het volgende:
    Echt waar. De islam verbiedt het vermoorden van mensen.
    ja net zo hypocriet als de bijbel. verbiedt het maar tegelijkertijd zetten ze ze ook aan tot moord en oorlog. lees de koran en de bijbel maar eens voor de gein! of dacht je dat Al quida namens allah zijn daden doet en het nergens gelezen heeft in de "heilige" boeken ???

gelukkig is het cristendom geen gevaar in nederland (en daar gaat het nu om) dus zie ik geen enkele reden om dat geloof te beperken, iets dat ik van de moslims niet kan zeggen helaas.
    pi_23147626
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 19:43 schreef Code13.0 het volgende:
    Laat de politiek eerst de import huwelijken maar eens helemaal verbieden, of in ieder geval voor 10 jaar de deur op slot.

Dweilen doe je met de kraan dicht.
    idd
    pi_23149219
    Ik mis NieuwRechts in die poll (die het bovendien bij mij niet doet)!

Maar ik stem dus in ieder geval op NieuwRechts , de enige partij die een keiharde aanpak eist van de problemen die er nu in Nederland spelen (met name omtrent integratie, criminaliteit en veiligheid).
    N I E U W R E C H T S - EENHEID DOOR INHOUD
    ~~~~~~~~~~www.nieuwrechts.nl~~~~~~~~~~
      zondag 7 november 2004 @ 20:56:43 #269
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_23149702
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 20:40 schreef nationalist101 het volgende:

Maar ik stem dus in ieder geval op NieuwRechts , de enige partij die een keiharde aanpak eist van de problemen die er nu in Nederland spelen (met name omtrent integratie, criminaliteit en veiligheid).
    Want meer issues hebben we natuurlijk niet in dit land, want alles valt die "verhipte allochtonen" natuurlijk te verwijten.
      zondag 7 november 2004 @ 21:01:39 #270
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23149846
    Vooral die charismatische man die achter de partij NieuwRechts staat is heel indrukwekkend!
      zondag 7 november 2004 @ 21:06:10 #271
    94405 Tarak
    pi_23149979
    quote:

Los van het feit dat "Nieuw Rechts" niet echt een intellectueel imago heeft, zijn ze volgens mij ook heel erg een one-issue partij.
      zondag 7 november 2004 @ 21:09:58 #272
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23150104
    Inderdaad, het bevorderen van vreemdelingenhaat is de speerpunt in hun programma. Over de "rest" zullen ze waarschijnlijk niet echt nadenken. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van Ctrl. + C en Ctrl. + V van het verkiezingsprogramma van Wilders.
    pi_23150161
    quote:

Ja, en verder zijn er geen dingen die fout gaan in dit land. Hell, het onderwijs, waar Nederland ooit om werd geprezen, is afgezakt naar een enorm laag niveau.

Overigens kan je alsnog stemmen op 'andere partijen'.
    Some say in ice
    pi_23150182
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 21:09 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
    Inderdaad, het bevorderen van vreemdelingenhaat is de speerpunt in hun programma. Over de "rest" zullen ze waarschijnlijk niet echt nadenken. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van Ctrl. + C en Ctrl. + V van het verkiezingsprogramma van Wilders.
    NR was er wel eerder...
    Some say in ice
    pi_23150685
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 21:09 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
    Wilders heeft zijn overige punten gecopieerd van de VVD (misschien dat er wat andere punten in gaan komen door Bart Jan Spruyt)

Nieuw Rechts heeft zijn andere punten eerder van de SP.
      zondag 7 november 2004 @ 21:35:03 #276
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23150854
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 21:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wilders heeft zijn overige punten gecopieerd van de VVD (misschien dat er wat andere punten in gaan komen door Bart Jan Spruyt)

Nieuw Rechts heeft zijn andere punten eerder van de SP.
    Wie was er eerder de kip of het ei? Als je nagaat dat er niet alleen prominente VVD'ers lid zijn van de Burke stichting maar bijvoorbeeld ook CDA'ers, is het niet gek dat veel punten overeenkomen. Maar goed de Burke stichting is dan ook een denktank voor bepaalde politieke partijen. Ik ben bank dat NieuwRechts er nog één moet vinden.
    pi_23151202
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 21:12 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

NR was er wel eerder...
    NR bestaat al bijna 2 jaar jah, bovendien is NR 1 van de weinige partijen die qua aanhang groeit...alleen al deze week kwamen er bijna 50 lidmaatschapformulieren binnen!
      zondag 7 november 2004 @ 21:49:32 #278
    104660 N.E.O.R.E.J.
    Audere est facere
    pi_23151342
    Die heb je dan toch maar mooi te pakken!
    pi_23151442
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 21:06 schreef Tarak het volgende:

[..]

Los van het feit dat "Nieuw Rechts" niet echt een intellectueel imago heeft
    dat is jouw'n mening...
    quote:
    zijn ze volgens mij ook heel erg een one-issue partij.

Natuurlijk is het geen one-issue partij, het is een partij met een heel uitgebreid programma (zie het programma op de site). NieuwRechts richt zich niet alleen op veiligheid of op de aanpak van criminaliteit, al zijn dit wel 2 speerpunten van NieuwRechts. Maar als je het zo bekijkt is iedere partij een 'one-issue partij'---> Groenlinks richt zich op het milieu, PvdAllochtonen op een 'sociaal' beleid, de SGP/CU op een grote rol van het 'christendom' in NL enz. enz.
      zondag 7 november 2004 @ 21:53:29 #280
    57381 DeGroeneRidder
    Compassionate Conservatism
    pi_23151472
    Zonder twijfel GroenLinks (maar wees niet bang, ik mag toch niet stemmen).
    -6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
    pi_23151685
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 21:44 schreef nationalist101 het volgende:

[..]

NR bestaat al bijna 2 jaar jah, bovendien is NR 1 van de weinige partijen die qua aanhang groeit...alleen al deze week kwamen er bijna 50 lidmaatschapformulieren binnen!
    En bij de Europese verkiezingen kregen ze ook zoveel stemmen
    pi_23151775
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 21:11 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Ja, en verder zijn er geen dingen die fout gaan in dit land. Hell, het onderwijs, waar Nederland ooit om werd geprezen, is afgezakt naar een enorm laag niveau.
    Dus kennelijk hebben de bestaande partijen er een grote rotzooi van gemaakt...dus ook in het onderwijs. Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat het onderwijs op een laag niveau is beland (of dat van andere landen is beter geworden, dat kan ook nog natuurlijk ). En dit terwijl de uitgaven aan het onderwijs en in de zorg enorm zijn gestegen, kennelijk heeft meer geld in het onderwijs steken geen zin! Je kan je beter gaan afvragen waarom het onderwijs er op achteruit is gegaan! Is de mentaliteit van jongeren misschien verandert? Zijn die leraren luier geworden? Blijft de rol van ICT in het onderwijs achter?
    quote:
    Overigens kan je alsnog stemmen op 'andere partijen'.
    Jah dat snap ik, maar ik begrijp alleen niet waarom een partij als PvdD wel in het lijstje staat...laat die er dan ook buiten!
    pi_23151867
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 21:52 schreef nationalist101 het volgende:

[..]

dat is jouw'n mening...
    [..]

Natuurlijk is het geen one-issue partij, het is een partij met een heel uitgebreid programma
    Hun standpunten lijstje neemt 1 A4tje in
    pi_23151972
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 22:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En bij de Europese verkiezingen kregen ze ook zoveel stemmen
    0,3% van de stemmen ging naar NieuwRechts, best veel voor een partij die GEEN media-aandacht kreeg, en op dat moment nog vrij onbekend was bij de Nederlandse bevolking.
    pi_23152043
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 22:08 schreef nationalist101 het volgende:

[..]

0,3% van de stemmen ging naar NieuwRechts, best veel voor een partij die GEEN media-aandacht kreeg, en op dat moment nog vrij onbekend was bij de Nederlandse bevolking.
    Ze kregen wel media aandacht hoor. Ik heb toendertijd genoeg over hun gehoord.
    pi_23152197
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ze kregen wel media aandacht hoor. Ik heb toendertijd genoeg over hun gehoord.
    Partijen als NieuwRechts en andere nieuwe partijen die meededen met de Europese Verkiezingen kregen in verhouding tot de bestaande partijen geen aandacht.
    Neem de stemwijzer.nl (een site van de OVERHEID, waar IK ook aan betaal), waar waren partijen als NieuwRechts, Europa Transparant en Democratisch Europa op deze site gebleven? Deze partijen deden toch ook mee?
    pi_23152581
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 22:02 schreef nationalist101 het volgende:

[..]
    Je kan je beter gaan afvragen waarom het onderwijs er op achteruit is gegaan! Is de mentaliteit van jongeren misschien verandert?
    Als je de BreEzaH taal even buiten beschouwing laat, nope.
    quote:
    Zijn die leraren luier geworden?
    Kan, maar denk het niet.
    quote:
    Blijft de rol van ICT in het onderwijs achter?
    Kan, maar vermoedelijk niet. ICT is ook niet alles.

Ik denk eerder dat er té veel is geluisterd naar de kinderen. (Lees, pubers, over het algemeen.) Er gaat geen dag voorbij of ik hoor wel dat school moeilijk is. (Goed, weekeinden uitgezonderd, dan zie ik meestal geen klasgenoten.) Moeilijk? Hooguit ingewikkeld, door die enorm goede (ahum, ahum) ontwikkeling die ze de 2e fase noemen. Maar ingewikkeld != moeilijk.
    Some say in ice
    pi_23152693
    quote:
    Op zondag 7 november 2004 22:15 schreef nationalist101 het volgende:

[..]

Partijen als NieuwRechts en andere nieuwe partijen die meededen met de Europese Verkiezingen kregen in verhouding tot de bestaande partijen geen aandacht.
    Neem de stemwijzer.nl (een site van de OVERHEID, waar IK ook aan betaal), waar waren partijen als NieuwRechts, Europa Transparant en Democratisch Europa op deze site gebleven? Deze partijen deden toch ook mee?
    Je kan elke nieuwe partij natuurlijk niet evenveel aandacht geven als de (grotere) gevestigde partijen. Maar NR heeft mijns inziens wel redelijk veel aandacht gekregen, zeker als je het vergelijkt met de meeste andere nieuwe partijen. Ook meer dan Europa Transparant die WEL goed scoorde.

De uitslag van NR bij de EU verkiezingen vielen gewoon zwaar tegen.
      maandag 8 november 2004 @ 13:26:34 #289
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_23164031
    Met zoveel mensen die op Wilders stemmen, kan je daarvan met afleiden dat de Nederlanders niets geleerd hebben van de kwestie LPF. Dan zouden we na 6-12 maanden regering zeer ws opniew naar de stembus moeten.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_23164474
    quote:

[..]

Als du_ku zich in dezelfde bewoordingen uitlaat maar Wilders vervangt door Mohammed de Profeet staat hij meteen te boek als racist en levensmoe.

Over de hypocrisie bij users (en dus de samenleving) gesproken....
    Yeah baby Yeah!
    pi_23165002
    quote:

[..]

Er heeft zich niemand met enige fatsoenlijke staat van dienst achter hem geschaard.

Zelfs de Burke stichting donderd ogenblikkelijk uit elkaar.
    pi_23165011
    Wilders zal de polarisatie enkel versterken. Deze gevaarlijke idioot denkt totaal niet na over de gevolgen die zijn manier van politiek bedrijven heeft.
    pi_23165017
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 13:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als du_ku zich in dezelfde bewoordingen uitlaat maar Wilders vervangt door Mohammed de Profeet staat hij meteen te boek als racist en levensmoe.

Over de hypocrisie bij users (en dus de samenleving) gesproken....
    !
    pi_23165254
    En dus wordt het Wilders
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
    pi_23165720
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 14:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er heeft zich niemand met enige fatsoenlijke staat van dienst achter hem geschaard.

Zelfs de Burke stichting donderd ogenblikkelijk uit elkaar.
    De Burke-stichting dondert niet uit elkaar. Ze raken enkele leden van aanbeveling kwijt die actief zijn voor politieke partijen.
    pi_23165904
    Vooralsnog gaat alleen de voorzitter mee. Verder zijn de opgestapten wel de bekendste personen binnen die stichting.
    pi_23166115
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 14:40 schreef du_ke het volgende:
    Vooralsnog gaat alleen de voorzitter mee. Verder zijn de opgestapten wel de bekendste personen binnen die stichting.
    Yep, omdat ze politieke bekendheid genieten. Daarom vind ik het geen slimme zet van Spruyt. Als hij politieke ambities heeft moet hij uit de Edmund Burke Stichting stappen, de stichting heeft die politieke ambities niet namelijk en bestaat uit conservatievelingen uit verschillende politieke partijen. Daardoor hebben ze inderdaad wat bekende namen en dat geeft een stichting aanzien. Dat aanzien verdwijnt nu. Toch jammer.

Een lobbyclub met bekende namen heeft meer macht dan ´n marginaal partijtje.
      maandag 8 november 2004 @ 14:54:04 #298
    95278 Scandum
    Conform Consume Obey
    pi_23166325
    Als wilders jongens besnijdenissen om niet medische redenen gaat verbieden heeft hij mijn stem. Dat gehele verminkings ritueel word net als incest en mishandeling op de volgende generatie overgedragen, haal door die achterlijke onzin een streep en dan word de integratie een stuk makkelijker.
    I'm nobody's sheep
      maandag 8 november 2004 @ 14:55:41 #299
    45206 Pietverdriet
    pi_23166376
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 14:54 schreef Scandum het volgende:
    Als wilders jongens besnijdenissen om niet medische redenen gaat verbieden heeft hij mijn stem.
    Mijn stem niet, maar het besnijden van minderjarigen dient verboden te worden.
    Jongens of meisjes, het is en blijft mutilering
      maandag 8 november 2004 @ 15:07:21 #300
    95278 Scandum
    Conform Consume Obey
    pi_23166656
    quote:
    Op maandag 8 november 2004 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
    Mijn stem niet, maar het besnijden van minderjarigen dient verboden te worden.
    Jongens of meisjes, het is en blijft mutilering
    Een vrouw van 18 kan zichzelf legaal laten besnijden in nederland, ik neem altijd aan dat mensen dat weten en beseffen dat het alleen om minderjarigen gaat.

Als we extremisme willen bestrijden, hetgeen mutilatie zeker is, dan moeten we duidelijke grenzen stellen.
    I'm nobody's sheep
    pi_23169092
    Is mannenbesnijdenis ook extremisme?

het is in grote delen van de wereld zeer normaal. Ik man dat in de VS iets van 40% van de jongens wordt besneden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')