quote:Op donderdag 4 november 2004 14:36 schreef JaWi het volgende:
Groep Wilders.
Heerlijk al die overhaaste reacties.
quote:Op donderdag 4 november 2004 14:38 schreef DoctorFaustus het volgende:
Het valt niet te ontkennen dat de VVD de laatste jaren flink naar links is verschoven.
quote:Op donderdag 4 november 2004 14:38 schreef DoctorFaustus het volgende:
Het valt niet te ontkennen dat de VVD de laatste jaren flink naar links is verschoven.
quote:Op donderdag 4 november 2004 14:37 schreef devlinmr het volgende:
Ik stemde altijd op VVD, maar nu toch maar op Groenlinks of SP
Dat zeg je nu wel, maar ik zou zo op jou stemmenquote:Op donderdag 4 november 2004 14:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als signaal..
Nee, ik laat mijn stem niet beďnvloeden door hypes als deze.
Nee, ben nog steeds zwevend tussen CDA en VVD. Het hangt bij mij van de verkiezingsprogramma's in 2007 af op wie ik stem.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:23 schreef the_RAVEN het volgende:
Heeft de moord op Van Gogh jouw mening veranderd. Ik bedoel zou je als het nu verkiezingen waren op iemand anders stemmen?
Hij wordt al weer gedemoniseerd hoor, terwijl hij valide standpunten heeft.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:42 schreef Posdnous het volgende:
Toch jammer dat die mensen die op Wilders stemmen er nadat hij er een puinzooi van gemaakt heeft daar nooit op kunnen worden afgerekend.
De VVD is er om een mening te hebben, niet om gaten op te vullen.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:51 schreef Cheese het volgende:
[..]
Hij wordt al weer gedemoniseerd hoor, terwijl hij valide standpunten heeft.
En ja, de VVD heeft inderdaad een gat laten vallen, rechts.![]()
Voor het huidige kabinet heeft er maar 1 linkse partij in de regering gezeten..............Zegt een hoop over de 2 andere partijen. Betekend dat ze meer om hun machtspositie denken dan aan voor elkaar krijgen wat zij willen.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:52 schreef the_RAVEN het volgende:
maar linkse partijen hebben juist voor dit klimaat gezorgd tenminste zo zie ik het. En nee ik ga niet op nieuwrechts stemmen maar op Wilders (als hij blijk geeft van vertrouwen) dat is toch een verschil. En niet alle partijen zijn tegen extreme moslims, ik heb de SP en Groenlinks nog niets over horen zeggen. Misschien heb ik het nog niet gehoord
Inderdaad, je hebt het niet gehoord.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:52 schreef the_RAVEN het volgende:
maar linkse partijen hebben juist voor dit klimaat gezorgd tenminste zo zie ik het. En nee ik ga niet op nieuwrechts stemmen maar op Wilders (als hij blijk geeft van vertrouwen) dat is toch een verschil. En niet alle partijen zijn tegen extreme moslims, ik heb de SP en Groenlinks nog niets over horen zeggen. Misschien heb ik het nog niet gehoord
Welke linkse partij bedoel je dan? CDA, VVD of LPF?quote:Op donderdag 4 november 2004 14:54 schreef basset het volgende:
[..]
Voor het huidige kabinet heeft er maar 1 linkse partij in de regering gezeten
OH SJIT Natuurlijk! Geniaal! We hebben nog 1 rtegering hiervoor gehad natuurlijk! Jezus wat ben ik dom om te denken dat zij nergens voor verantwoordelijk geweest zijnquote:Op donderdag 4 november 2004 14:57 schreef freako het volgende:
[..]
Welke linkse partij bedoel je dan? CDA, VVD of LPF?
Feedback in Pol is het algemene Sidekick-bashtopicquote:Op donderdag 4 november 2004 14:59 schreef Oom_Agent het volgende:
Hee me poll ( [POLL] Op welke partij zou jij nu stemmen ? is gesloten, had inderdaad een onderbouwing erbij moeten schrijven. Maar ik was zo in m'n nopjes met mijn eigen ontwikkelde eerste POLL dat ik onmiddelijk op invoeren had gedrukt. Maar goed, de reden van het openen van de POLL was dezelfde als de TS van dit topic.
Vraagje aan Moderator Sidekick:
Moet ik nu een nieuwe POLL maken met mijn onderbouwing, kan de POLL weer geopend worden of kan ie er hier tussen ??
Okay, dan herformuleer ik m'n vraag. Ik neem dan maar dat je op Paars doelde. Welke was de enige linkse partij daarin? PvdA, D66 of VVD?quote:Op donderdag 4 november 2004 15:00 schreef basset het volgende:
Komop zeg, Alsof dat een regering was. Dat was een groepje partijen die hun eigen hachje probeerden te redden voor de zooi binnen de LPF.
Hangt er van af welke definitie je van links bedoeltquote:Op donderdag 4 november 2004 15:02 schreef freako het volgende:
[..]
Okay, dan herformuleer ik m'n vraag. Ik neem dan maar dat je op Paars doelde. Welke was de enige linkse partij daarin? PvdA, D66 of VVD?
hij zegt VOOR het huidige kabinetquote:Op donderdag 4 november 2004 14:57 schreef freako het volgende:
[..]
Welke linkse partij bedoel je dan? CDA, VVD of LPF?
Bedanktquote:Op donderdag 4 november 2004 15:00 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Feedback in Pol is het algemene Sidekick-bashtopic
Zou hij dan op de PPR in het kabinet-Den Uyl doelen?quote:Op donderdag 4 november 2004 15:06 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
hij zegt VOOR het huidige kabinetdus dat kan ook paars zijn, of daarvoor nog
..
Nu helemaal na het betoog van 2 November die hij aan de 2de Kamer voorlas.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:36 schreef JaWi het volgende:
Groep Wilders.
Heerlijk al die overhaaste reacties.
Nee, Drees oke.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:12 schreef freako het volgende:
[..]
Zou hij dan op de PPR in het kabinet-Den Uyl doelen?
V.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:42 schreef RichardQuest het volgende:
Nee, ik laat mijn stem niet beďnvloeden door hypes als deze.
Alleen 66 klinkt zo leeg hequote:Op donderdag 4 november 2004 15:39 schreef RichardQuest het volgende:
Als D66 nog wat van dit kabinet weet te maken, buiten die "democratische" onzin zou ik er wederom op stemmen.
Mwa, Democraten hoeft niet per se te staan voor districtenstelsel of referenda.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:05 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Alleen 66 klinkt zo leeg he
Bij D66 wel. Voor de rest is het een kloon van de PvdA (of PvdA is een kloon van D66, kan ook).quote:Op donderdag 4 november 2004 16:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mwa, Democraten hoeft niet per se te staan voor districtenstelsel of referenda.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Maar de verschillen zijn inderdaad niet erg groot..quote:Op donderdag 4 november 2004 17:00 schreef Sidekick het volgende:
Bij D66 wel. Voor de rest is het een kloon van de PvdA (of PvdA is een kloon van D66, kan ook).
De PvdA heeft wat stapjes richting het liberalisme gemaakt inderdaad. Toch is Brinkhorst toch echt een totaal ander type dan bijvoorbeeld Bos, als je begrijpt wat ik bedoel. D66 is nog steeds veel liberaler, wel zijn ze allebei even progressief.quote:Op donderdag 4 november 2004 17:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bij D66 wel. Voor de rest is het een kloon van de PvdA (of PvdA is een kloon van D66, kan ook).
Vrijdagavond komt er een nieuwe politieke barometer. En bij Maurice de Hond weet ik het niet. Maar die zal al flink bezig zijn om dat te peilen.quote:Op donderdag 4 november 2004 17:13 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Is er ook een site waar de zetel verdeling staat indien er op dit moment verkiezingen zouden worden gehouden?
http://www.politiekebarometer.nlquote:Op donderdag 4 november 2004 17:13 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Is er ook een site waar de zetel verdeling staat indien er op dit moment verkiezingen zouden worden gehouden?
Inderdaad! Politieke barometer geeft aan dat Wilders op 29/10 op drie zetels stond, dat zal na de moord wel wat hoger liggen.quote:Op donderdag 4 november 2004 17:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vrijdagavond komt er een nieuwe politieke barometer. En bij Maurice de Hond weet ik het niet. Maar die zal al flink bezig zijn om dat te peilen.
Die zijn juist uit de LPF gestapt, ze willen er zelfs niets meer mee te maken hebben.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:05 schreef DaveM het volgende:
ik vind dat Eerdmans en Nawijn het heel goed doen en wil dat zij in de Kamer blijven.
LPF dus.
Ik verwacht eigenlijk dat onder andere Eerdmans zich bij de Groep Wilders aan gaan sluiten. Hopelijk brengt hij dan wat meer diepgang in het partijprogramma van Wilders?quote:Op donderdag 4 november 2004 21:05 schreef DaveM het volgende:
ik vind dat Eerdmans en Nawijn het heel goed doen en wil dat zij in de Kamer blijven.
LPF dus.
Triest dat zoveel mensen op Wilders stemmen.
Die vent heeft enkel standpunten over terrorisme en hard rijden.
Voor de rest is het gewoon een stem op de partij voor de rijken.
quote:Op donderdag 4 november 2004 21:07 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die zijn juist uit de LPF gestapt, ze willen er zelfs niets meer mee te maken hebben.
Ik zie Wilders, Eerdmans en Nawijn nog wel de handen ineenslaan.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:11 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat onder andere Eerdmans zich bij de Groep Wilders aan gaan sluiten. Hopelijk brengt hij dan wat meer diepgang in het partijprogramma van Wilders?
Geloof dat Max Hermans dat ook gaat doen. Hij is minder bekent maar is met Eerdmans en Nawijn de enige politicus met inhoud binnen de LPF.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zie Wilders, Eerdmans en Nawijn nog wel de handen ineenslaan.
Ik denk ook wel dat dat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:11 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat onder andere Eerdmans zich bij de Groep Wilders aan gaan sluiten. Hopelijk brengt hij dan wat meer diepgang in het partijprogramma van Wilders?
Dan krijg je een partij met mogelijkheden, zeker als bijvoorbeeld Hirschi Ali en Gert-Jan Oplaat zich er ook nog bij aan zouden sluiten.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:23 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Geloof dat Max Hermans dat ook gaat doen. Hij is minder bekent maar is met Eerdmans en Nawijn de enige politicus met inhoud binnen de LPF.
Nou dan maakt Hirschi Ali zich wel belachelijk en ongeloofwaardig! Eerst PvdA dan VVD en vervolgens Groep Wilders! De verkiezingen van 2011 gaat ze zich aansluiten bij Groen Links (weer is wat anders).quote:Op donderdag 4 november 2004 21:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan krijg je een partij met mogelijkheden, zeker als bijvoorbeeld Hirschi Ali en Gert-Jan Oplaat zich er ook nog bij aan zouden sluiten.
Dan maak je je niet belachelijk. Bij de PvdA kon ze haar ei niet kwijt, die partij is te politiek correct. De VVD is af en toe ook net wat te politiek correct, komt door de linkse vleugel met voorheen opa Dijkstal en nu kutje Rutte.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:33 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Nou dan maakt Hirschi Ali zich wel belachelijk en ongeloofwaardig! Eerst PvdA dan VVD en vervolgens Groep Wilders! De verkiezingen van 2011 gaat ze zich aansluiten bij Groen Links (weer is wat anders).
Geitenwollensokken ril topic ..quote:Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Xebrozius het volgende:
Kaalkopjes verzamel topic.
Ben ik met je eens...quote:Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Xebrozius het volgende:
Kaalkopjes verzamel topic.
Ja, ik ook! Al dat rechtse gelul kunnen we niet tegen.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ben ik met je eens...
*topic verlaat
quote:Op donderdag 4 november 2004 22:10 schreef the_RAVEN het volgende:
Nou ja waar slaat dat nou weer op. Kaalkopjes verzamel topic
Onderbouw dit eens?quote:Ze willen de rechtstaat zoals die in eeuwen opgebouwd is beschermen door maatregelen te nemen die daar regelrecht tegenin druisen.
Slappe retoriek.quote:Een partij voor angsthazen en moslimhaters. Nou ja, dan weten we iig wat voor mensen erop stemmen.
Dit doet me denken aan een onderzoek onder bush stemmers: meer dan de helft van de bush stemmers geloofde dat de belangrijkste conclusie van de 9-11 commissie was dat er een verband bestond tussen al qaida en Saddam, terwijl het tegengestelde waar was.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:52 schreef the_RAVEN het volgende:
En niet alle partijen zijn tegen extreme moslims, ik heb de SP en Groenlinks nog niets over horen zeggen. Misschien heb ik het nog niet gehoord
Mensen die Wilders nu al demoniseren zijn toch een bepaald slag mensenquote:Op donderdag 4 november 2004 22:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
wat denk je? Al die malloten die nu achter Wilders aanlopen. Dat is toch een bepaald slag mensen
.
idd de D66 heeft qua ideologďen (schrijf ik het zo goed?) wel de meeste raakvlakken met mijn opinie, maar ze presteren nu al jaren nix. (tegenovergestelde zelfs o.a. studiefinanciering waar zij zich voor zouden hardmaken)quote:Op vrijdag 5 november 2004 07:14 schreef Libris het volgende:
Ik zou het nu niet weten, D'66 is theoretische de partij waarmee ik het het meest eens ben, maar ze spelen zo weinig klaar. waarschijnlijk links pvda of SP
quote:Op donderdag 4 november 2004 21:58 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Geitenwollensokken ril topic ..( slaap je nog wel goed ?
)
Partijen reageren niet op het moment zelf, maar bepalen eerst hun standpunt wanneer de eerste emoties gezakt zijn. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde forumbezoekerquote:Op vrijdag 5 november 2004 08:19 schreef Libris het volgende:
* Lord_Vetinari pakt vlammenwerper....
Ik heb trouwens nog van geen een partij maatregelen gehoord (anders dan iedereen eruit..)
Als hij dan nog leeftquote:Op vrijdag 5 november 2004 08:05 schreef Strolie75 het volgende:
Wilders, maar dat was ik al van plan. De gebeurtenissen van de afgelopen tijd en het verhaal dat hij gisteravond bij Nova hield hebben die keuze alleen maar bekrachtigt.
Hopelijk kan hij een stabiele partij opzetten en sluit de rechtervleugel van de VVD zich ook bij hem aan.
Ik voorzie dat er een splitsing in de VVD zal plaatsvinden, de rechtervleugel voegt zich bij Wilders en de linkervleugel fuseert met D’66.quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:54 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Groep Wilders en VVD.... maar ik denk VVD.
Ik mis de mogelijkheid van blanco stemmen en van niet stemmen.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:23 schreef the_RAVEN het volgende:
Heeft de moord op Van Gogh jouw mening veranderd. Ik bedoel zou je als het nu verkiezingen waren op iemand anders stemmen?
Persoonlijk stemde ik in het verleden altijd op de VVD maar ik ga denk ik nu op Wilders stemmen. Al was het alleen maar om een signaal af te geven. Ik was al van plan op hem te stemmen voordat Van Gogh vermoord werd maar nu weet ik het zeker. Is jullie stemgedrag veranderd?
-edit -
poll van een ander gesloten topic erbijgezet
-edit-
Poll: Op welke partij zou jij stemmen ?CDA PvdA SP VVD LPF GroenLinks D66 ChristenUnie SGP Groep Wilders Partij voor de Dieren Andere partijen
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Volgens mij moeten ze zich niet richten op moslimextremisme maar op extremisme in het algemeen. Milieufanatici lijken me net zo gevaarlijk als moslimfanatici. Uiteindelijk gaat het naar mijn idee om het voorkomen en bestrijden van criminaliteit, door wie die ook wordt gepleegd. Dat zou de kerntaak van de overheid moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:40 schreef Ippon het volgende:
Ik was een ongelovige, ik vond Wilders tot dinsdag een grote lul. Hoe fout van mij!
Wilders is onze hoop in bange dagen. Zijn daadkracht zal het extremistisch moslimgespuis met wortel en tak uitroeien.
arm schaap..quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:47 schreef JohnDope het volgende:
Lijst Wilders gaat aan kop
Ik vind het raar dat mensen zo'n grote switch kunnen maken.quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:13 schreef Viking84 het volgende:
De moord heeft mijn mening absoluut veranderd. Vroeger zou ik op GroenLinks gestemd hebben, maar vanaf nu ga ik op rechts stemmen. Alleen moet ik nog bekijken welke partij precies, want veel rechtse partijen maken er een rommeltje van
Leeftijd speelt hierbij ook een rol. Iemand van 40 die zijn of haar hele leven op de PvdA heeft gestemd en nu opeens op Wilders gaat stemmen is natuurlijk een ander geval dan iemand van 20 die geen jarenlange overtuiging heeft gehad en hier plotseling van af stapt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat mensen zo'n grote switch kunnen maken.
Dat lijkt me nu een typisch-met-de-wind-meewaai-stem
Al begrijp ik dat het klimaat stormachtig te noemen is nu.
Dat zou een aannemelijk argument kunnen zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leeftijd speelt hierbij ook een rol. Iemand van 40 die zijn of haar hele leven op de PvdA heeft gestemd en nu opeens op Wilders gaat stemmen is natuurlijk een ander geval dan iemand van 20 die geen jarenlange overtuiging heeft gehad en hier plotseling van af stapt.
Ik zou zeggen dat de LPF zich voldoende heeft geprofileerd de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:58 schreef NAH het volgende:
En wordt het onmogelijk je te profileren.
Ik quote een een post van 4 regels en krijg er gratis 4 bijquote:Op vrijdag 5 november 2004 12:55 schreef Bombie het volgende:
Als je n.a.v. een incident op een bepaalde partij stemt om een statement te maken, ligt de weg open voor manipulatie d.m.v. incidenten. Niet dat zoiets ooit dat bord voor de kop van de neanderthalers zal penetreren...
Misschien kunnen we beter overgaan op een kiesstelsel voor diensten i.p.v. partijen. Dit kwartaal is de dienst 'het uitroeien van moslim-fundamentalisme'. Volgend kwartaal is het 'de economie weer op gang helpen'. Het kwartaal daarna... vul maar in.
Zowel LPF als LN hebben er zelf een grote puinhoop van gemaakt. Ze vochten elkaar de kamer uit. Daar hadden ze de hulp van andere Kamerleden niet eens voor nodig. De belangrijkste oorzaak is domweg een te korte voorbereidingstijd, waarbij mensen zonder noemenswaardige screening vooraf op kandidatenlijsten werden gepleurd. Ook bij eerdere protestpartijen (Boerenpartij, AOV) kwam hetzelfde voor.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:58 schreef NAH het volgende:
Hoe komt het dat een LPF of een LN fout loopt? Een belangrijke oorzaak is de minachting en tegenwerking die de partijen ondervinden van linkse ''collega'' kamergenoten en ambtenaren. Zodra je niet precies doet zoals het zou moeten (pappen nathouden en alles goedpraten) in Den Haag wordt het leven je zuurgemaakt. En wordt het onmogelijk je te profileren.
Je mag altijd klagen, maar of het terecht is... ik vind persoonlijk van niet. Mensen moeten zich realiseren dat ze een partij niet horen te kiezen om een maatschappelijk actuele quick-fix in werking te stellen. Het blijft me verbazen dat er anno 2004, met alle beschikbare informatie die we hebben, nog steeds mensen zijn die dom en blind willen blijven. Zouden ze echt niet zien dat het voor machtswellustelingen een succesgarantie is om 'begripvol en behulpzaam' in te springen op onderbuikgevoelens en de actuele, persoonlijke angsten van de gewone man?quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik quote een een post van 4 regels en krijg er gratis 4 bij![]()
Een statement maken kan ik me we wat bij voorstellen. Maar bij dit soort statements gooi je alle andere principes daarmee overboord. (de principes die je had voor je de statement maakte) Stel het statement heeft wel effect, mag je dan straks wel klagen over de lijn die uitgevoerd wordt met betrekking tot het normale programma van die partij ?
Dus je wilde beweren dat binnen de VVD geen interne strijd woedt? Waarom denk je dat Wilders is opgestapt? Waarom denk je dat Dijkstal furieus uithaalt naar zijn eigen partijgenoten? De VVD is zo verdeeld als de pest, maar weet dat, als ervaren politieke partij, alleen veel beter binnenskamers te houden dan de onervaren LPF. - Daar komt dan nog bij dat de VVD inmiddels zo'n 10 jaar achtereen in de regering zit en niets klaarspeelt.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:30 schreef MrX1982 het volgende:
Ik stemde voor de moord op de VVD ik denk dat ik nog steeds op de VVD ga stemmen. Ik heb zelf weinig vertrouwen in nieuwe politieke partijen. Uiteindelijk hebben ze zoveel interne strijd dat ze niet meer aan hun daadwerkelijke werk toe komen. Kijk naar de LPF.
Blanco stemmen heeft geen effect. Je stem gaat naar de grootste. Je geeft je volmacht. NIET stemmen heeft meer effect dan blanco stemmen, want als het opkomstpercentage dramatisch laag is, is dat een duidelijker signaal aan de politiek. Een ander signaal kan zijn door massaal te stemmen op de LAATSTE kandidaat op de partij waar je het minst op tegen hebt...quote:Op donderdag 4 november 2004 14:37 schreef basset het volgende:
Ik stemde de laatste keer blanco en ga dat weer doen. Als ik op een partij stem wordt dat ieder geval zeker geen rechtse partij. Rechts heeft al teveel verziekt. Iedereen zeikt op paars. Maar Paars heeft 8 jaar nodig gehad om dingen kapot te maken........Het huidige kabinet binnen 2 jaar.
Paars was te afwachtend en het huidige (te arrogante) kabinet denkt het binnen te korte tijd wel even te klaren.
Zo lang de persoonlijke veiligheid van Nederlandse burgers door dat groepje extreme idioten in het geding is, verdient die veiligheid prioriteit. Alle andere thema's als sociale zekerheid en gezondheidszorg vallen volkomen in het niet wanneer de veiligheid in het geding is. Mijn stem zal daarom gaan naar die partij die met concrete maatregelen komt om de veiligheid van de inwoners van dit land te verbeteren. Ik heb mijn keuze nog niet bepaald, ik wacht af waar de partijen mee komen... - Ik sluit wel alvast uit dat ik op het CDA, ChristenUnie of SGP stem, omdat ik sowieso niet stem op partijen die geloof aan politiek koppelen. Verder sluit ik uit dat ik extreem-links of extreem-rechts stem.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:48 schreef basset het volgende:
De enige reden om erg rechts te stemmen is om nog meer extremisme toe te laten. Persoonlijk vind ik goede gezondheidszorg / studie / sociale zekerheid belangrijker dan paniekerig te lopen doen over een groepje extreme idioten.
Pas in deze regeerperiode zie je werkelijk VVD beleid boven drijven. Nu heeft de VVD pas echt macht. En gelijk staat dan ook de dam/museumplein/malieveld (reken erop dat Zalm dit heeft voorzien en heeft uitgespeeld hij heeft nu waarschijnlijk precies wat hij wilde, laat de vakbonden maar denken dat het demonstreren geholpen heeft. Het enige wat het geholpen heeft is om hun kassen weer wat leger te maken) vol en demonstreert links tegen het uitzetbeleid van mevr Verdonk. Voorheen werd de VVD geremt door zijn grotere coalitiepartner.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:38 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dus je wilde beweren dat binnen de VVD geen interne strijd woedt? Waarom denk je dat Wilders is opgestapt? Waarom denk je dat Dijkstal furieus uithaalt naar zijn eigen partijgenoten? De VVD is zo verdeeld als de pest, maar weet dat, als ervaren politieke partij, alleen veel beter binnenskamers te houden dan de onervaren LPF. - Daar komt dan nog bij dat de VVD inmiddels zo'n 10 jaar achtereen in de regering zit en niets klaarspeelt.
En dit soort landgenoten denkt dan te handelen vanuit het gelijk, de tolerantie en de vredelievendheid. Hoe hypocriet...quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:40 schreef Ippon het volgende:
Zoals ik mij nu voel - de haat tegen elke moslim stroomt als nooit tevoren in mijn adr'en - stem ik op het Stormfront met der Adler als mijn geliefde leider.
Misschien dat dat gevoel wegebt, misschien ook niet. Hangt af of er binnenkort Nederlanders ritueel worden afgeslacht in naam van de Barmhartige dan wel bij een bomaanslag in 1000'en stukjes uiteen worden gereten.
"Blanco" kan je op "andere partijen gooien"quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:53 schreef girllover het volgende:
[..]
Ik mis de mogelijkheid van blanco stemmen en van niet stemmen.
Nee hoor, mijn onderbuikgevoelens zijn op dit moment de baas over mijn verstand ...... en het voelt heerlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:14 schreef Bombie het volgende:
[..]
En dit soort landgenoten denkt dan te handelen vanuit het gelijk, de tolerantie en de vredelievendheid. Hoe hypocriet...
Je voorspelde slachtingen komen uiteindelijk vanzelf met deze gedachtengang.
The self-fulfilling prophecy in zijn meest pure vorm.
Het zouden zomaar de woorden van Mohammed B. kunnen zijn, vlak voor zijn daad.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:12 schreef Ippon het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn onderbuikgevoelens zijn op dit moment de baas over mijn verstand ...... en het voelt heerlijk.![]()
Dat bedoel ik dus inderdaadquote:Op vrijdag 5 november 2004 13:29 schreef Bombie het volgende:
[..]
Je mag altijd klagen, maar of het terecht is... ik vind persoonlijk van niet. Mensen moeten zich realiseren dat ze een partij niet horen te kiezen om een maatschappelijk actuele quick-fix in werking te stellen. Het blijft me verbazen dat er anno 2004, met alle beschikbare informatie die we hebben, nog steeds mensen zijn die dom en blind willen blijven. Zouden ze echt niet zien dat het voor machtswellustelingen een succesgarantie is om 'begripvol en behulpzaam' in te springen op onderbuikgevoelens en de actuele, persoonlijke angsten van de gewone man?
Dat die angsten vaak voor ze gecreëerd worden waar ze bij staan, lijken ze ook maar even te vergeten voor het gemak.
Een onderbuik schrijft geen brief van 5 kantjes plus een afscheidsdocument.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:16 schreef Bombie het volgende:
Het zouden zomaar de woorden van Mohammed B. kunnen zijn, vlak voor zijn daad.
Uit de ministerraad van vanmiddag blijkt dat men eindelijk in de Real World is gearriveerd: de "dialoog" ("de boel bij elkaar houden") in geval fundamentalistische zeloten is een gepasseerd station. Hoe dat uit gaat pakken in concrete daden, is natuurlijk de vraag.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ben VVD naar Wilders gegaan. Dat een harde aanpak tot meer extremisme kan leiden maakt me echt niks uit, dat station zijn we allang voorbij. De enige weg terug is een keihard optreden.
Het siert hem in ieder geval dat hij in tegenstelling tot andere politici nu niet opeens heel huichelachtig zijn lof uit over van Gogh. Niet mijn partij en niet mijn politicus, maar in ieder geval wel iemand die integer blijft.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:24 schreef Henk-Jan het volgende:
ChristenUnie. André Rouvoet is de enige die mijn mening verwoordt:
André Rouvoet: ?Dit is afschuwelijk. Wat is er aan de hand in dit land? Als mensen vanwege hun uitspraken ? even los van de inhoud daarvan ? hun leven niet meer zeker zijn, is er iets fundamenteel mis. Ik maak me daar grote zorgen over. Opvattingen moet je met opvattingen bestrijden. Niet met geweld.?
?Het zal niemand verbazen dat we bij de ChristenUnie weinig warme gevoelens hadden over de opvattingen en de stijl van optreden van Theo van Gogh. Ik heb me regelmatig groen en geel aan hem geërgerd. Hij maakte op een heel provocerende manier gebruik van de vrijheid van meningsuiting. Het zou niet eerlijk zijn als ik die ergernis nu niet zou uiten. Hij wist wat hij losmaakte met wat hij schreef. Ik aarzel daarom om me te voegen in het koor dat hem als een held van het vrije woord bezingt. Juist omdat dat zo?n groot goed is, is het namelijk een eerste vereiste om er een zorgvuldig gebruik van te maken. Van Gogh zocht de grenzen van die zorgvuldigheid bewust op en ging ? naar eigen zeggen ? liefst een stap over de grenzen heen.?
?Het is op een dag als vandaag wel goed om te beseffen dat we in het opkomen voor de vrijheid van meningsuiting niet selectief kunnen zijn. Tolerantie betekent dat je op de bres wilt staan voor de vrijheid van degene met wie je het hartgrondig oneens bent. Echte tolerantie bewijst zich dus met name bij gevoelig liggende zaken en opvattingen van minderheden.?
quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:25 schreef Cheese het volgende:
[..]
Een onderbuik schrijft geen brief van 5 kantjes plus een afscheidsdocument.
D'r komen bij jou echt alleen maar van dit soort hoogstandjes uit, is het niet?quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:53 schreef divX_Xvid het volgende:
kneus
Ik verheug me nu alweer op de onderlinge ruzies en schandaaltjes zoals we ze kennen van de LPF.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:57 schreef yootje het volgende:
Damn
Dit land gaat echt naar de klote als dit stemgedrag representatief is voor de rest van NL.
En als de PvdA nu eens bij dat halve deel hoort?quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op dit moment zou ik gewoon weer op de PvdA stemmen. En al zou half Nederland vermoord worden, dan nog op de PvdA.
Niet dat ik echt blij ben met die aap die ze hier in het Witte Huis hebben gestoken, maar soms ben ik echt blij dat ik uit Nederland weg ben.....quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:10 schreef Steijn het volgende:
Wilders dus premier.
Ja, zoiets als de LPF dus. Wat zijn mensen toch kort van geheugen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
De LPF is tenminste voorgoed verdwenen.Daar hadden we toch niets meer aan. Er is een sterke rechtse partij nodig, die als een soort Amerikaans republiekeinse partij rechts van het CDA en de VVD gaat zitten.
Met een voormalig maoďst aan het hoofd zekerquote:Op vrijdag 5 november 2004 21:33 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ja, zoiets als de LPF dus. Wat zijn mensen toch kort van geheugen.
Ambitie, kennis, middelen en dat soort dingen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:50 schreef RichardQuest het volgende:
Wat let je om er een op te richten, dokter?
Dat weerhoudt Wilders toch ook niet ?quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ambitie, kennis, middelen en dat soort dingen waarschijnlijk.
Precies, daar zit ik ook op te wachten. Een soort van Republikeinse partij, maar dan in Nederland.quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
De LPF is tenminste voorgoed verdwenen.Daar hadden we toch niets meer aan. Er is een sterke rechtse partij nodig, die als een soort Amerikaans republiekeinse partij rechts van het CDA en de VVD gaat zitten.
Oi! We hebben al een partij die vol zit met conservatief-rechtse christenen hoor. Levert zelfs de premier...quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Precies, daar zit ik ook op te wachten. Een soort van Republikeinse partij, maar dan in Nederland.
Het bloed van Pim en Theo kleeft aan je handen!quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Alsof ook maar een politieke partij zo'n moord kan voorkomen. Ik stem dus gewoon PvdA.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:01 schreef Gallo het volgende:
[..]
Dat weerhoudt Wilders toch ook niet ?
jahoor,quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het bloed van Pim en Theo kleeft aan je handen!
CDA is slappe hap. Niet hard genoeg op economisch gebied, niet conservatief genoeg op andere gebieden en te slap met de aanpak van criminalitiet.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oi! We hebben al een partij die vol zit met conservatief-rechtse christenen hoor. Levert zelfs de premier...
Hieruit begrijp ik dat jij tegen prostitutie bent?quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
te slap met de aanpak van criminalitiet.
Geweldig, heb je je partij al van de grond?quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:35 schreef Meki het volgende:
ik stem op mezelf
GCDquote:Op vrijdag 5 november 2004 22:35 schreef Meki het volgende:
ik stem op mezelf
Ik schat zo in dat de kans niet zo groot is dat Hirsi Ali terugkeert in de politiek en de kans dat Eerdmans op de LPF-lijst staat, is ook nihil - die verkast vrijwel zeker naar Wilders.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:47 schreef Tarak het volgende:
Zal wel VVD worden, net zoals de laatste keer. Hooguit dat ik nu op Ayaan Hirsi Ali ga stemmen, alhoewel Jozias van Aartsen, Rita Verdonk en Laetitia Griffith ook wel mijn stem kunnen krijgen.
Mocht Joost Eerdmans nog met een interessante visie komen, dan zou ik nog een stem op de LPF overwegen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht,quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik schat zo in dat de kans niet zo groot is dat Hirsi Ali terugkeert in de politiek
quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:51 schreef SCH het volgende:
Je kan leuk dichten maar wat heeft het ermee te maken dat HA er achter komt dat haar talenten niet in de politiek liggen?
quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:52 schreef Tarak het volgende:
[..]
![]()
![]()
Daarom ben ik ook zo'n onvoorstelbaar misantroop.quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:17 schreef convinced het volgende:
[afbeelding]
Hahaahahah zo triesttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat dat wel meevalt. Maar als jij je op deze manier boven het plebs verheven voelt, moet je dat vooral vinden.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:07 schreef Bombie het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo'n onvoorstelbaar misantroop.
Omdat zoveel mensen onnadenkende prooien zijn voor potentiële nazi-rekrutering, en maar niet willen leren van de geschiedenis.
Ja man, Van Gogh is echt een nazi!quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:07 schreef Bombie het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo'n onvoorstelbaar misantroop.
Omdat zoveel mensen onnadenkende prooien zijn voor potentiële nazi-rekrutering, en maar niet willen leren van de geschiedenis.
De meerderheid kan zich vergissen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 17:20 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Maar als jij je op deze manier boven het plebs verheven voelt, moet je dat vooral vinden.
Is Van Gogh verkiesbaar dan?quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:32 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ja man, Van Gogh is echt een nazi!
quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:04 schreef schreeuwer het volgende:
daar gaan we weer: elke keer wanneer er onvrede in nederland ontstaat, stemmen we weer rechts en niet nadenken op wie men stemt, de organisatie achter zo''n partij, hun beleid, de stabiliteit van zo'n partij etc. THINK BEFORE YOU ACT
Wat een onzin, wel erg makkelijk om te zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
wat denk je? Al die malloten die nu achter Wilders aanlopen. Dat is toch een bepaald slag mensen
.
Nee, het zijn dezelfde figuren die op de LPF stemden, daar ben ik vrij zeker van.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat een onzin, wel erg makkelijk om te zeggen.
Ik denk - nee - ik weet zeker dat je het mis hebt. Ik ken erg veel mensen die nu op Wilders stemmen, maar die absoluut niets van de LPF moeten hebben. De LPF is namelijk een ordinaire partij voor simpele mensen, Wilders is van een ander slag. Ik stem zelf overigens niet op hem.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:18 schreef Gallo het volgende:
[..]
Nee, het zijn dezelfde figuren die op de LPF stemden, daar ben ik vrij zeker van.
Wilders zelf heeft simpele standpunten die voor iedereen te begrijpen zijn. Dan is het niet te moeiljk te bedenken dat er mensen hierin meegaan die zelf ook het kaft niet weten te scheiden van het koren.quote:De LPF is namelijk een ordinaire partij voor simpele mensen, Wilders is van een ander slag.
Wilders verbindt zich met de Edmund Burke stichting, die wel intellectuele standpunten heeft. Verder neemt Wilders voor het grootste gedeelte het VVD program gewoon over.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wilders zelf heeft simpele standpunten die voor iedereen te begrijpen zijn. Dan is het niet te moeiljk te bedenken dat er mensen hierin meegaan die zelf ook het kaft niet weten te scheiden van het koren.
Ik ben zelf lid van de "Edmund Burke Stichting" maar het is me nog niet helder wat de verhouding tussen "Burkestichting" en Geert Wilders wordt.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Speth het volgende:
[..]
Wilders verbindt zich met de Edmund Burke stichting, die wel intellectuele standpunten heeft. Verder neemt Wilders voor het grootste gedeelte het VVD program gewoon over.
Ik ook, maar vrij passief... Ik betreur het eigenlijk dat ze zich onlangs zo scherp tegen de VVD hebben afgezet, daarom ben ik er niet meer zo enthousiast over. Ik denk dat een huwelijk tussen liberalisme en conservastisme de enige levensvatbare rechtse stroming in Nederland kan zijn, en dat die stroming al in de VVD vertegenwoordigd was. Helaas mist de VVD momenteel sterke politici, met name een sterke lijsttrekker a la Wiegel.quote:Ik ben zelf lid van de Edmund Burke Stichting
Eens. Ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen, omdat ik Wilders niet steun.quote:Ik ben er niet zo blij dat de Edmund Burkestichting zich nu aan Wilders gaat commiteren. Ik ben bang dat het ten koste zal gaan van de "denktank" functie van de "Burkestichting".
Het zal me worst wezen welke vriendjes Wilders heeft.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Speth het volgende:
[..]
Wilders verbindt zich met de Edmund Burke stichting, die wel intellectuele standpunten heeft. Verder neemt Wilders voor het grootste gedeelte het VVD program gewoon over.
Er is nu veel rumoer binnen de Edmund Burke. Hans Hillen en Eimert van Middelkoop zijn gisteren meteen opgestapt. Die zijn het er niet mee eens dat de denktank zich lieert aan een partij.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik ben zelf lid van de "Edmund Burke Stichting" maar het is me nog niet helder wat de verhouding tussen "Burkestichting" en Geert Wilders wordt.
Ik ben er niet zo blij mee dat de Edmund Burkestichting zich nu aan Wilders gaat commiteren. Ik ben bang dat het ten koste zal gaan van de "denktank" functie van deze stichting.
Linkse mensen zijn de moed nooit verlorenquote:Op zaterdag 6 november 2004 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
Wat ik me afvraag, wat gaat links doen om de burger weer moed te geven.
Wat is links, dat vraag ik mij dan af.quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
das knapquote:Op zaterdag 6 november 2004 22:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn de moed nooit verloren
Nederlanders (ja dat lees je goed) het land uit gooien is inderdaad heel realistischquote:Op zondag 7 november 2004 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Eigenlijk ben ik altijd al een realist geweest.
Overmoed echter, brengt mensen nogal eens onnodig in gevaar...quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn de moed nooit verloren
Waarom zou links dat moeten doen? Dat is de taak van de regering, toch? En zijn de mensen hier niet de eerste om te roepen, dat 'we' met zijn allen voor deze regering gekozen hebben?quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
Wil je nu beweren dat Groenlinks als partij het eens was met Rabbae.quote:Op zondag 7 november 2004 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
"Al was ik de laatste moslim in Nederland, dan nog zou ik mijn best doen het boek te laten verbieden" Mohamed Rabbae, voormalig duo-lijstrekker van Groenlinks over "de Duivelsverzen"
Om even duidelijk te maken hoe groenlinksers er over denken....
Nee, ik zeg dat je het met zulke denkbeelden tot lijsttrekker kan schoppen bij groenlinks.quote:Op zondag 7 november 2004 13:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat Groenlinks als partij het eens was met Rabbae.
Of dat de meeste partijleden het hier mee eens was ?
Dan besef je dat die gans die er nu zit helemaal zo erg nog niet is.quote:Op zondag 7 november 2004 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, ik zeg dat je het met zulke denkbeelden tot lijsttrekker kan schoppen bij groenlinks.
Binnenkort sint maarten bedoel je?quote:Op zondag 7 november 2004 14:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan besef je dat die gans die er nu zit helemaal zo erg nog niet is.
Bijna al die PvdA'ers dus. Nou ja, dan is het goed.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:18 schreef Gallo het volgende:
[..]
Nee, het zijn dezelfde figuren die op de LPF stemden, daar ben ik vrij zeker van.
Bagger, de meeste rechtsen hebben altijd rechts gestemt. Het zijn die trendgevoelige PvdA'ers die overal maar hun stem aan weggooien.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:04 schreef schreeuwer het volgende:
daar gaan we weer: elke keer wanneer er onvrede in nederland ontstaat, stemmen we weer rechts en niet nadenken op wie men stemt, de organisatie achter zo''n partij, hun beleid, de stabiliteit van zo'n partij etc. THINK BEFORE YOU ACT
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 7 november 2004 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort sint maarten bedoel je?
google maar eens op Sint maarten en gansquote:Op zondag 7 november 2004 14:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Hmmm gebraden Halsemaquote:Op zondag 7 november 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
google maar eens op Sint maarten en gans
PvdF (Partij van de Flipfloppers)?quote:Op zondag 7 november 2004 14:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Bagger, de meeste rechtsen hebben altijd rechts gestemt. Het zijn die trendgevoelige PvdA'ers die overal maar hun stem aan weggooien.
quote:Op zondag 7 november 2004 19:28 schreef convinced het volgende:
'De' moslims hebben geen dodenlijst en geen terreur. Excessen binnen de (moslim-) gemeenschap helaas wel.
ja net zo hypocriet als de bijbel. verbiedt het maar tegelijkertijd zetten ze ze ook aan tot moord en oorlog. lees de koran en de bijbel maar eens voor de gein! of dacht je dat Al quida namens allah zijn daden doet en het nergens gelezen heeft in de "heilige" boeken ???quote:Op zondag 7 november 2004 19:33 schreef convinced het volgende:
Echt waar. De islam verbiedt het vermoorden van mensen.
iddquote:Op zondag 7 november 2004 19:43 schreef Code13.0 het volgende:
Laat de politiek eerst de import huwelijken maar eens helemaal verbieden, of in ieder geval voor 10 jaar de deur op slot.
Dweilen doe je met de kraan dicht.
Want meer issues hebben we natuurlijk niet in dit land, want alles valt die "verhipte allochtonen" natuurlijk te verwijten.quote:Op zondag 7 november 2004 20:40 schreef nationalist101 het volgende:
Ik mis NieuwRechts in die poll (die het bovendien bij mij niet doet)!
Maar ik stem dus in ieder geval opNieuwRechts
, de enige partij die een keiharde aanpak eist van de problemen die er nu in Nederland spelen (met name omtrent integratie, criminaliteit en veiligheid).
Los van het feit dat "Nieuw Rechts" niet echt een intellectueel imago heeft, zijn ze volgens mij ook heel erg een one-issue partij.quote:Op zondag 7 november 2004 20:40 schreef nationalist101 het volgende:
, de enige partij die een keiharde aanpak eist van de problemen die er nu in Nederland spelen (met name omtrent integratie, criminaliteit en veiligheid).
Ja, en verder zijn er geen dingen die fout gaan in dit land. Hell, het onderwijs, waar Nederland ooit om werd geprezen, is afgezakt naar een enorm laag niveau.quote:Op zondag 7 november 2004 20:40 schreef nationalist101 het volgende:
NR was er wel eerder...quote:Op zondag 7 november 2004 21:09 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Inderdaad, het bevorderen van vreemdelingenhaat is de speerpunt in hun programma. Over de "rest" zullen ze waarschijnlijk niet echt nadenken. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van Ctrl. + C en Ctrl. + V van het verkiezingsprogramma van Wilders.
Wilders heeft zijn overige punten gecopieerd van de VVD (misschien dat er wat andere punten in gaan komen door Bart Jan Spruyt)quote:Op zondag 7 november 2004 21:09 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Inderdaad, het bevorderen van vreemdelingenhaat is de speerpunt in hun programma. Over de "rest" zullen ze waarschijnlijk niet echt nadenken. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van Ctrl. + C en Ctrl. + V van het verkiezingsprogramma van Wilders.
Wie was er eerder de kip of het ei? Als je nagaat dat er niet alleen prominente VVD'ers lid zijn van de Burke stichting maar bijvoorbeeld ook CDA'ers, is het niet gek dat veel punten overeenkomen. Maar goed de Burke stichting is dan ook een denktank voor bepaalde politieke partijen. Ik ben bank dat NieuwRechts er nog één moet vinden.quote:Op zondag 7 november 2004 21:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wilders heeft zijn overige punten gecopieerd van de VVD (misschien dat er wat andere punten in gaan komen door Bart Jan Spruyt)
Nieuw Rechts heeft zijn andere punten eerder van de SP.
NR bestaat al bijna 2 jaar jah, bovendien is NR 1 van de weinige partijen die qua aanhang groeit...alleen al deze week kwamen er bijna 50 lidmaatschapformulieren binnen!quote:Op zondag 7 november 2004 21:12 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
NR was er wel eerder...
dat is jouw'n mening...quote:Op zondag 7 november 2004 21:06 schreef Tarak het volgende:
[..]
Los van het feit dat "Nieuw Rechts" niet echt een intellectueel imago heeft
quote:zijn ze volgens mij ook heel erg een one-issue partij.
En bij de Europese verkiezingen kregen ze ook zoveel stemmenquote:Op zondag 7 november 2004 21:44 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
NR bestaat al bijna 2 jaar jah, bovendien is NR 1 van de weinige partijen die qua aanhang groeit...alleen al deze week kwamen er bijna 50 lidmaatschapformulieren binnen!
Dus kennelijk hebben de bestaande partijen er een grote rotzooi van gemaakt...dus ook in het onderwijs. Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat het onderwijs op een laag niveau is beland (of dat van andere landen is beter geworden, dat kan ook nog natuurlijkquote:Op zondag 7 november 2004 21:11 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ja, en verder zijn er geen dingen die fout gaan in dit land. Hell, het onderwijs, waar Nederland ooit om werd geprezen, is afgezakt naar een enorm laag niveau.
Jah dat snap ik, maar ik begrijp alleen niet waarom een partij als PvdD wel in het lijstje staat...laat die er dan ook buiten!quote:Overigens kan je alsnog stemmen op 'andere partijen'.
Hun standpunten lijstje neemt 1 A4tje inquote:Op zondag 7 november 2004 21:52 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
dat is jouw'n mening...
[..]
Natuurlijk is het geen one-issue partij, het is een partij met een heel uitgebreid programma
0,3% van de stemmen ging naar NieuwRechts, best veel voor een partij die GEEN media-aandacht kreeg, en op dat moment nog vrij onbekend was bij de Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 7 november 2004 22:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bij de Europese verkiezingen kregen ze ook zoveel stemmen![]()
Ze kregen wel media aandacht hoor. Ik heb toendertijd genoeg over hun gehoord.quote:Op zondag 7 november 2004 22:08 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
0,3% van de stemmen ging naar NieuwRechts, best veel voor een partij die GEEN media-aandacht kreeg, en op dat moment nog vrij onbekend was bij de Nederlandse bevolking.
Partijen als NieuwRechts en andere nieuwe partijen die meededen met de Europese Verkiezingen kregen in verhouding tot de bestaande partijen geen aandacht.quote:Op zondag 7 november 2004 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze kregen wel media aandacht hoor. Ik heb toendertijd genoeg over hun gehoord.
Als je de BreEzaH taal even buiten beschouwing laat, nope.quote:Op zondag 7 november 2004 22:02 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
Je kan je beter gaan afvragen waarom het onderwijs er op achteruit is gegaan! Is de mentaliteit van jongeren misschien verandert?
Kan, maar denk het niet.quote:Zijn die leraren luier geworden?
Kan, maar vermoedelijk niet. ICT is ook niet alles.quote:Blijft de rol van ICT in het onderwijs achter?
Je kan elke nieuwe partij natuurlijk niet evenveel aandacht geven als de (grotere) gevestigde partijen. Maar NR heeft mijns inziens wel redelijk veel aandacht gekregen, zeker als je het vergelijkt met de meeste andere nieuwe partijen. Ook meer dan Europa Transparant die WEL goed scoorde.quote:Op zondag 7 november 2004 22:15 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
Partijen als NieuwRechts en andere nieuwe partijen die meededen met de Europese Verkiezingen kregen in verhouding tot de bestaande partijen geen aandacht.
Neem de stemwijzer.nl (een site van de OVERHEID, waar IK ook aan betaal), waar waren partijen als NieuwRechts, Europa Transparant en Democratisch Europa op deze site gebleven? Deze partijen deden toch ook mee?
Als du_ku zich in dezelfde bewoordingen uitlaat maar Wilders vervangt door Mohammed de Profeet staat hij meteen te boek als racist en levensmoe.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Er heeft zich niemand met enige fatsoenlijke staat van dienst achter hem geschaard.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 november 2004 13:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als du_ku zich in dezelfde bewoordingen uitlaat maar Wilders vervangt door Mohammed de Profeet staat hij meteen te boek als racist en levensmoe.
Over de hypocrisie bij users (en dus de samenleving) gesproken....
De Burke-stichting dondert niet uit elkaar. Ze raken enkele leden van aanbeveling kwijt die actief zijn voor politieke partijen.quote:Op maandag 8 november 2004 14:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er heeft zich niemand met enige fatsoenlijke staat van dienst achter hem geschaard.
Zelfs de Burke stichting donderd ogenblikkelijk uit elkaar.
Yep, omdat ze politieke bekendheid genieten. Daarom vind ik het geen slimme zet van Spruyt. Als hij politieke ambities heeft moet hij uit de Edmund Burke Stichting stappen, de stichting heeft die politieke ambities niet namelijk en bestaat uit conservatievelingen uit verschillende politieke partijen. Daardoor hebben ze inderdaad wat bekende namen en dat geeft een stichting aanzien. Dat aanzien verdwijnt nu. Toch jammer.quote:Op maandag 8 november 2004 14:40 schreef du_ke het volgende:
Vooralsnog gaat alleen de voorzitter mee. Verder zijn de opgestapten wel de bekendste personen binnen die stichting.
Mijn stem niet, maar het besnijden van minderjarigen dient verboden te worden.quote:Op maandag 8 november 2004 14:54 schreef Scandum het volgende:
Als wilders jongens besnijdenissen om niet medische redenen gaat verbieden heeft hij mijn stem.
Een vrouw van 18 kan zichzelf legaal laten besnijden in nederland, ik neem altijd aan dat mensen dat weten en beseffen dat het alleen om minderjarigen gaat.quote:Op maandag 8 november 2004 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn stem niet, maar het besnijden van minderjarigen dient verboden te worden.
Jongens of meisjes, het is en blijft mutilering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |