De Vanguard Milennium 4 was bij mij ¤ 59,-quote:Op maandag 1 november 2004 16:43 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb zelf een Vanguard. Wat ie precies kostte weet ik niet meer (ik vergeet dat het liefst zo snel mogelijk) Maar het is niet zoiets waar je losse koppen bij koopt. Redelijke prijs voor een stevig statief.
Ja...die heb ik dusquote:Op maandag 1 november 2004 16:55 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
De Vanguard Milennium 4 was bij mij ¤ 59,-
Wat wel handig is bij een statief is dat het een schoentje heeft die je aan je camera kan doen en dan op het statief kan klikken, hoef je niet steeds de camera op je statief te schroeven. Soms kan een waterpas ook van pas komen, op het eerder genoemde statief zitten er 2.
Wat vind je er een rotding aan? Of anders gezegd, wt verwacht je van een andere dat ie wel doet wat deze niet doet of andersom? Dat kan natuurlijk schelen voor de koper. Ik denk niet dat ik hem zo intensief gebruik als jij.quote:Op maandag 1 november 2004 18:30 schreef dawg het volgende:
De mijne gaat ergens dit jaar nog de deur uit (Vanguard millenium 5). Wat een rotding is dat zeg (sorry pea en duck).
Kijk ook eens naar Manfrotto (beste prijs/kwaliteit), of Gitzo (superkwaliteit, superduur), of Velbon (geen ervaring mee).
Ik gebruik hem niet, omdat ik die kop nogal irritant vind. Ik moet teveel losdraaien eer die kop fatsoenlijk kan bewegen. Hij kan niet echt laag, en ik vind hem niet echt stabiel, als ik de tele erop heb, dan weegt het zaakje dik 2 kilo, en dan voelt dat statief erg slap aan. Vind hem zowiezo een beetje aanvoelen alsof die kop er elk moment af kan breken.quote:Op maandag 1 november 2004 18:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Wat vind je er een rotding aan? Of anders gezegd, wt verwacht je van een andere dat ie wel doet wat deze niet doet of andersom? Dat kan natuurlijk schelen voor de koper. Ik denk niet dat ik hem zo intensief gebruik als jij.
ik heb dus sinds kort een Manfrotto, erg fijn!quote:Op maandag 1 november 2004 19:10 schreef Dacide het volgende:
Wil je een gewone standaard statief met daarop een lekkere kop?
neem dan een manfrotto (basic of de classic). Hierbij koop je dan een 3dkop of een balhoofd.
ben je voor ongeveer 170140 euro klaar.
voordeel: Zeer stevig en stabiel + Waardevast
055DB met de RC141quote:Op maandag 1 november 2004 19:49 schreef Dacide het volgende:
Welk type tripod heb je dan?
(of heb je er een goedkope kop op zitten?)
Dan scheelt het misschien dat ik geen tele heb. Maar hij zou toch 10 kilo moeten kunnen houden...quote:Op maandag 1 november 2004 19:17 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik gebruik hem niet, omdat ik die kop nogal irritant vind. Ik moet teveel losdraaien eer die kop fatsoenlijk kan bewegen. Hij kan niet echt laag, en ik vind hem niet echt stabiel, als ik de tele erop heb, dan weegt het zaakje dik 2 kilo, en dan voelt dat statief erg slap aan. Vind hem zowiezo een beetje aanvoelen alsof die kop er elk moment af kan breken.
Kopen, iemand?![]()
Waarom is het een rotding?quote:Op maandag 1 november 2004 18:30 schreef dawg het volgende:
De mijne gaat ergens dit jaar nog de deur uit (Vanguard millenium 5). Wat een rotding is dat zeg (sorry pea en duck).
Kijk ook eens naar Manfrotto (beste prijs/kwaliteit), of Gitzo (superkwaliteit, superduur), of Velbon (geen ervaring mee).
mijne kan hoog (okee, met middenkolom)quote:Op maandag 1 november 2004 22:06 schreef sander0105 het volgende:
ik ben ook aan het kijken naar een statief. Alleen zoek ik een vrij hoog statief (+- 170-180) veel statieven komen alleen tot die hoogte als je de midden kolom helemaal uitschuift. Ik heb alleen het idee dat dit alleen maar instabiel is (aangezien de middenkolom alleen aan de onderkant ingeklemd is) Zeker als je er een camera met teletoeter oid op zet.
Iemand een voorstel?
Das voor mij geen ooghoogtequote:Op maandag 1 november 2004 22:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
mijne kan hoog (okee, met middenkolom)
maar dan staat ie op oog hoogte (1.80 ) nog stabiel!
hij kan zo hoog dat ik er niet in kan kijkenquote:Op maandag 1 november 2004 22:19 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Das voor mij geen ooghoogte
ow...ik ging sluiten
Jij boft maarquote:Op maandag 1 november 2004 22:19 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Das voor mij geen ooghoogte
ow...ik ging sluiten
Wie mij op de portretmeet heeft gezien weet dak wel wat gewend benquote:Op maandag 1 november 2004 22:24 schreef Lucille het volgende:
Denk ook even na hoe vaak je gaat sjouwen met je statief. Iemand die met de auto op pad gaat om naar de foto plek te gaan kan een zwaarder statief meenemen dan een backpacker die de hele dag met rugzak, fotospullen en statief moet rondlopen. Zeker als je veel de natuur in gaat en bergachtig gebied is een lichter statief dan te prefereren.
Zelf gebruik ik een redelijk standaard statief, zonder veel toeters en bellen, een Slik 512QF. Goed genoeg voor wat ik wil fotograferen. Met snelkoppeling wat best handig is.
mijn is ook met schroeven is erg fijn.quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:55 schreef lotje11 het volgende:
( @XILANTOF, mijn reden om niet die pod van jou te kiezen) en werkt met schroeven, wat voor mijn gevoel langer mee zou moeten gaan dan kliksystemen.
Succes met kiezen!
precies!quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:05 schreef lotje11 het volgende:
Nou dat zijn alweer twee tevreden manfrotto gebruikers!
quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:10 schreef Xilantof het volgende:
[..]
precies!
en Shark.Bait is er ook nog één.
dus dat maakt al weer 3
Hoe eh....quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
volgens mij hebben we een 4de gevonden!
euhm..quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hoe eh....kwam jij eh...kuch... ook al weer bij Manfrotto uit
quote:Op zondag 7 november 2004 00:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
euhm..
het kwam ineens uit de lucht vallen.
De Benbo is inderdaad een wat vreemde eend in de statievenbijt, maar wel een hele stabiele eendquote:Op zondag 7 november 2004 00:37 schreef fr.oosje het volgende:
ik werk sinds een tijdje met een bembo (of is het benbo) met een manfrotto balhoofd e op.
Wat een geweldig statief is dit zeg. Je kan alle poten en de middenkonsol alle kanten op bewegen. op die mannier kan ik van 1 cm boven de grond tot 150 cm gaan. Zoek maar eens op het net, het is een heel apart ontwerp. Goed voor macro in de natuur
En natuurlijk mega stabiel, wel wat zwaar
wat heb je op het oog?quote:Op zondag 7 november 2004 11:11 schreef k_man het volgende:
Ah, ik zal Sinterklaas vragen dit topic in de gaten te houden.
Ik heb me er nog niet zo in verdiept.quote:Op zondag 7 november 2004 11:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
wat heb je op het oog?
Samen met Puckzzz vroeg ik me dit ook af...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:42 schreef Puckzzz het volgende:
Oei, dat is een hele lijst statieven die ik voor m'n neus krijg. Varierend van ¤190,= tot ¤15,=. Moet ik nog zoeken naar een specifiek model? 3-poots lijkt me logisch, maar past elke camera op elk willekeurig statief?
Volgens mij als je een foto-kop erop hebt zitten, past het in principe wel. Maar je wilt geen ultrazware nikon van meer dan 1000 euro op een statief hebben zitten wat officieel maar een halve kilo aankan (geschikt voor de 'gamma'-digitale camera gebruikers)quote:Op dinsdag 18 januari 2005 11:49 schreef Rewimo het volgende:
*kick*
[..]
Samen met Puckzzz vroeg ik me dit ook af...
http://www.kamera-cupio.d(...)Set_Photo/Video.htmlquote:Op dinsdag 18 januari 2005 16:54 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben op zoek naar een Quick Release Adapter Photo/Video voor mijn statief, maar bij de verschillende hoofdstedelijke zaken die ik heb aangedaan is het alleen op bestelling te krijgen, met een levertijd van 2 tot 4 weken.
Dan kan ik het net zo goed online bestellen, maar ik kom het daar niet tegen.
Heeft iemand suggesties voor een goede webwinkel waar ik het zou moeten kunnen vinden?
Dan bestel ik hem gewoon in de winkel op de hoek, en oefen ik mijn geduldquote:*** Dieser Artikel kann leider nicht an den von Ihnen gewünschten Ort versandt werden. Sie können entweder die Versandadresse ändern oder den Artikel aus Ihrer Bestellung löschen, indem Sie seine Stückzahl auf 0 setzen und dann den Aktualisierungsbutton unten anklicken ( Mögliche Länder anzeigen) ***
Deze combo heb ik ook, oerstevig en absoluut zijn geld waardquote:
ik heb hem inmiddels al een tijd in mijn bezit, en ik ga er in meequote:Op woensdag 19 januari 2005 08:57 schreef DeadLock het volgende:
[..]
Deze combo heb ik ook, oerstevig en absoluut zijn geld waard
Misschien is je vanguard dan iets voor puckzzz?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:33 schreef dawg het volgende:
Ik ga straks een Manfrotto 458B Neotec met 488RC2 balhoofd bestellen. Na maanden twijfelen en zoeken en vergelijken is er deze combi uitgekomen.
Pea!!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Misschien is je vanguard dan iets voor puckzzz?
Dat jij er niet tevreden over bent wil niet zeggen dat ie voor haar niks is...Ik heb die vanguard ook en ben er wel tevreden mee...toevallig
Ik denk meequote:
Ik las het van je waterrekening ja...ach wie weetquote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:37 schreef Puckzzz het volgende:
Ja ik weet hetEn ik weet niet hoeveel eurootjes hij ervoor zou willen hebben.
De portemonnee is erg dun deze tijd
Zou je mij dat kunnen mailen? als hij daar geen bezwaar tegen zal hebben Dan kan ik wat afspreken met hemquote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:39 schreef Re het volgende:
ik heb zijn nummer ook,
En een Manfrotto 680B aangeschaft
Ik kan het mishebben, maar volgens mij is het eigenlijk hetzelfde, alleen als er videostatief bijstaat zijn ze over het algemeen wat robuuster, omdat die dingen zwaarder zijn dan fotocamera's...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:08 schreef robbedoeseos300d het volgende:
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een foto statief en een vidio statief??
ik zag n.l. deze advertentie en vindt het wel wat. http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=foto&u=statieven&ID=5392 Nu zegt mijn buurman dat het een video statief is.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil
ja dat klopt en vanwege het feit dat hij dubbele poten heeft dat schijnt ook bij video statieven voor te komenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:12 schreef Rewimo het volgende:
Wedden dat ie dat denkt vanwege die hendel?![]()
Jemig, daar kan je een koe opzetten....quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:31 schreef Rewimo het volgende:
4,1 kilo lees ik op de site van Manfrotto
Hij wordt daar aangeprezen als 'het ideale studio-statief'
Uhm...dat was bij wijze van spreken natuurlijkquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:42 schreef Rewimo het volgende:
Als die koe niet zwaarder is dan 5 kilo wel ja
Moet ook wel ik gebruik hem dan voor mijn canon 300d met mijn Sigma 50-500quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Jemig, daar kan je een koe opzetten....
Dat is dubbel slepen dan...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:52 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Moet ook wel ik gebruik hem dan voor mijn canon 300d met mijn Sigma 50-500
die zijn er meerquote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is dubbel slepen dan...
trek het je niet aan, eigenlijk ben ik gewoon jaloers hoor
dan hoef ik het ook niet meer door te mailenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:43 schreef dawg het volgende:
Mijn mobiel is dood, en mijn abbo ook.
Anyway, je hebt mail Puckzzie liever morgen, maar zie mail!
Je bedoelt zo'n oma boodschappentas op wieltjes?quote:Op zondag 23 januari 2005 00:31 schreef blackbully het volgende:
ik wil ook wel zo'n lens
verders ben ik wel blij met mijn camera plus gewicht wat ik mee sleep
(hey is een trollie geen idee. kun je je statief gewoon voor je uit rollen , zeker asl je er 1 pakt met wat grotere wielen. ik wordt al moe bij het iedee alles mee te moeten slepen kwa gewicht dan)
Off-road versie bouwen met rollatorwieltjes en schokempersquote:Op zondag 23 januari 2005 16:26 schreef Rewimo het volgende:
Op ongelijk terrein schiet dat ook niet op denk ik![]()
Stevig geval met 9 lb. Da's een kilo of 4 meen ik.quote:Op zondag 23 januari 2005 16:44 schreef robbedoeseos300d het volgende:
wat vinden jullie van dit statief tis een monopod
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30094&item=3868081823&rd=1&ssPageName=WD2V
De prijs mag er ook best zijn. Verzendkosten zijn minder: 24 dollar, binnen de VS. Naar Europa zal dat nog wel veeeeel meer zijn.quote:Op zondag 23 januari 2005 18:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Stevig geval met 9 lb. Da's een kilo of 4 meen ik.
Meteen even erop uit getrokken om puckzzz aan het idee te laten wennen met een statief op stap te gaan?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:50 schreef dawg het volgende:
Zo, net mijn Vanguardstatief verkocht aan puckzzie. Weer twee mensen blij. Wat is het leven toch mooi.
Nee, Helmond is een kutstad.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Meteen even erop uit getrokken om puckzzz aan het idee te laten wennen met een statief op stap te gaan?
Was er vast 1 van buiten de stad die haar omver reedquote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:14 schreef dawg het volgende:
[..]
Nee, Helmond is een kutstad.
Eigenlijk moeten we puckzzie nu kielhalen, he pea. Dat laten we niet over ons mooi stadje zeggen, toch?
Anyway, mooi dat je er tevreden mee bent puckzzie.
Prijsindicatie en typenummer kloppen helemaal, ik betaalde 'iets uit de onderste regionen' .quote:Op maandag 31 januari 2005 14:30 schreef Rewimo het volgende:
Dat Cullman ministatiefje vind je tussen de 14 en de 39 (!) euro als je even googletDe 50001 toch, Sok?
Bedoel je zoiets?quote:Op maandag 31 januari 2005 15:35 schreef Ouwesok het volgende:
Velbon heeft in het verleden eens een tweetal hele kleine driepootjes geproduceert, waarvan er eentje net als mijn VEF3 op zijn hurken kan zitten. De afgelopen fotograficabeurzen heb ik me blind gezocht naar zo'n dingetje, de enige die ik vond werd door de handelaar als vasthouder voor zijn handelswaar gebruikt en was niet te koop.
Nee, die bedoel ik niet. De Velbon was een van de eerste ministatieven en ziet er gewoon uit als een normale driepoot, is alleen veel kleiner (ingeschoven een centimetertje of 20)quote:Op maandag 31 januari 2005 16:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
[afbeelding]
Deze heeft buigbare pootjes. Voor 5,99 op eBay.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |