abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22992359
Vervolg op [US2004] Bush vs Kerry -round 12- .

Nog anderhalve dag, nog anderhalve dag en dan weten we hopelijk meer. Kerry of Bush? Het spant erom en de peilingen geven de beide presidentskandidaten ongeveer evenveel kans, wat niet veel hoeft te zeggen door het principe van the winner takes it all.

Polltrackers:
  • http://www.cnn.com/ELECTION/2004/special/polls/index.html
  • www.electoral-vote.com
  • http://www.uselectionatla(...)PAIGN/2004/polls.php (per staat)
  • http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3658490.stm

Kandidaten:
  • www.johnkerry.com
  • www.georgebush.com

Weblogs:
  • Potus 2004
  • Talking Points Memo
  • Prospect: Tapped

: Ja, twee nogal liberal weblogs, maar suggereer maar wat anders. Nummer 13 om begrijpelijke redenen overgeslagen.
  • pi_22992372
    girllover: er is één ding wat ik werkelijk schandalig vind van de Democraten, en dat is het frustreren van Naders verkiezingscampagne.
    pi_22992463
    Kerry moet het worden
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      maandag 1 november 2004 @ 10:08:36 #4
    17114 Pistol_Pete
    Hard to be a saint in the city
    pi_22992529
    Leuke OP, maar ik snap niet waarom www.georgebush.com erin blijft staan. Die link werkt niet van buiten de VS

btw: Bush for president
    [b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
    pi_22993210
    Voorspellingen zijn altijd link, maar hier komt mijn inschatting in volgorde van voorkeur:

Bush wint de populaire en electorale stemming duidelijk 40% kans

Kerry wint de populaire en electorale stemming duidelijk 15% kans

Kerry wint maar met een zo kleine marge (en/of minderheid van de populaire stemming) dat er maanden controverse komen 20% kans

Bush wint maar met een zo kleine marge (en/of minderheid van de populaire stemming) dat er maanden controverse komen 25% kans

Al-Qaida doet aanslag voor/tijdens de verkiezingen en het wordt een complete teringzooi: 0,5%
    pi_22993295
    In de polls staat het nu ongeveer gelijk, maar dat zegt dus eigenlijk niet zoveel door het kiesmannenstelsel.

Vier jaar geleden was het zo, volgens CNN:
    quote:
    CNN/TIME POLL
    October 25-26

Likely voters' choice for president
    Bush 49%
    Gore 43
    Nader 3
    Buchanan 1

Sampling error: +/-3% pts
    Deze vergelijking lijkt mij dus wel wat beter voor Kerry dan voor Bush.
      maandag 1 november 2004 @ 10:57:32 #7
    17114 Pistol_Pete
    pi_22993330
    resultaten behaald in het verleden bieden geen zekerheid voor de toekomst
    pi_22993549
    Dat stelsel van kiesmannen zou nog niet zo erg zijn als het aantal kiesmannen in een juiste verhouding tot het aantal kiezers in een staat zou staan. Het stelsel op zich is niet verkeerd denk ik. Het geeft uitdrukking aan de staatsvorm van de VS, namelijk een federale staat. Maar doordat de verhouding zo scheef is, is het goed mogelijk dat de uiteindelijke uitslag geen representatieve weerspiegeling is van de stembusuitslag op huiskamerniveau. Dat maakt het dan weer primitief.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_22993668
    Het kiesmannenstelsel is inderdaad wel begrijpelijk voor zo'n groot en divers land, daar is niets mis mee. Het is naar mijn idee gevaarlijker dat leden van het Hooggerechtshof, die worden gekozen door de president, kunnen bepalen wie de president wordt en dat in het geval van een gelijk aantal kiesmannen het Huis van Afgevaardigden mag stemmen wie er president wordt.
      maandag 1 november 2004 @ 11:13:36 #10
    17114 Pistol_Pete
    pi_22993739
    In het huis is het idd lekker krom. Montana heeft net zo veel inspraak als California
    pi_22993791
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 11:11 schreef Monidique het volgende:
    Het kiesmannenstelsel is inderdaad wel begrijpelijk voor zo'n groot en divers land, daar is niets mis mee. Het is naar mijn idee gevaarlijker dat leden van het Hooggerechtshof, die worden gekozen door de president, kunnen bepalen wie de president wordt en dat in het geval van een gelijk aantal kiesmannen het Huis van Afgevaardigden mag stemmen wie er president wordt.
    Tja, een constitioneel voordeeltje voor de zittende president. Of beter gezegd: de partij aan de macht. Het zou misschien beter zijn om in geval van een gelijk aantal kiesmannen, terug te grijpen op het aantal particuliere stemmen. Gore had vier jaar geleden ook meer stemmen dan Bush, maar ja....

Hebben staten overigens hun eigen kieswetten en reglementen, of wordt dat op federaal niveau geregeld?
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_22993810
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 11:11 schreef Monidique het volgende:
    Tja, een constitutioneel voordeeltje voor de zittende president. Of beter gezegd: de partij aan de macht. Het zou misschien beter zijn om in geval van een gelijk aantal kiesmannen, terug te grijpen op het aantal particuliere stemmen. Gore had vier jaar geleden ook meer stemmen dan Bush, maar ja....

Hebben staten overigens hun eigen kieswetten en reglementen, of wordt dat op federaal niveau geregeld?
    pi_22994276
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 11:13 schreef Pistol_Pete het volgende:
    In het huis is het idd lekker krom. Montana heeft net zo veel inspraak als California
    Dat is in de Senaat (iedere staat twee senatoren). In het Huis van Afgevaardigden heeft California toch echt een berg meer Afgevaardigden dan Montana.
    Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
      maandag 1 november 2004 @ 11:53:27 #17
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_22994591
    Hee, geinig. Die heb ik nog niet gezien
    Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
    Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
    N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
    pi_22994607
    Ik vind die F911 film een goede film. Bush moet gewoon winnen en als Bush niet wint dan wordt Binnie weer mijn favoriete acteur en dan hopen dat hij in de nieuwe afleveringen het leven van Kerry goed zuur mag maken.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_22994619
    Nog zeseneenhalve minuut. 240Kb/s is wel... handig.
    pi_22994671
    Netjes inderdaad. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
      maandag 1 november 2004 @ 11:57:06 #21
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_22994679
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 11:53 schreef JohnDope het volgende:
    Ik vind die F911 film een goede film. Bush moet gewoon winnen en als Bush niet wint dan wordt Binnie weer mijn favoriete acteur en dan hopen dat hij in de nieuwe afleveringen het leven van Kerry goed zuur mag maken.
    je bedoelt dat binnie maar zoveel mogelijk Amerikaanse burgerslachtoffers moet maken als Kerry wint?
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_22994694
    Jongens dat kreng is 116 mb, dat kan nooit veel goeds zijn.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_22994705
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 11:56 schreef pberends het volgende:
    Netjes inderdaad. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
    Kwaliteit valt tegen, maar het is nog wel te volgen.
    pi_22994713
    quote:
    Op maandag 1 november 2004 11:57 schreef Re het volgende:

[..]

je bedoelt dat binnie maar zoveel mogelijk Amerikaanse burgerslachtoffers moet maken als Kerry wint?
    Exact, als je nog een paar leuke targets weet moet je Binnie even aanschrijven.
    En als je genoeg doekoe hebt, dan moet je even in hem investeren.
    pi_22994731
    quote:
    Michael Moore gaat verkiezingen controleren

Documentairemaker Michael Moore wil morgen met 1200 vrijwilligers toezicht gaan houden op het verloop van de Amerikaanse presidentsverkiezingen in Florida en Ohio. Naar verwachting zal in deze staten de beslissing van de verkiezingen vallen. Oscarwinnaar Moore is bang dat kiezers van etnische minderheden bij het uitbrengen van hun stem worden geïntimideerd.

"Intimidatie en onderdrukking bij de verkiezingen zal ik niet toestaan", zo heeft Moore laten weten in een verklaring. De controle lijkt geen overbodige luxe. Gisteren werd al bekend dat er al 53.000 klachten zijn binnengekomen uit het omstreden Florida over de verkiezingen. In de zuidelijke staat kan al sinds half oktober worden gestemd.

Moore onderneemt overigens meer actie. Vanochtend werd al bekend dat zijn laatste film 'Fahrenheit 9/11' gratis te downloaden is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')