Deze vergelijking lijkt mij dus wel wat beter voor Kerry dan voor Bush.quote:CNN/TIME POLL
October 25-26
Likely voters' choice for president
Bush 49%
Gore 43
Nader 3
Buchanan 1
Sampling error: +/-3% pts
Tja, een constitioneel voordeeltje voor de zittende president. Of beter gezegd: de partij aan de macht. Het zou misschien beter zijn om in geval van een gelijk aantal kiesmannen, terug te grijpen op het aantal particuliere stemmen. Gore had vier jaar geleden ook meer stemmen dan Bush, maar ja....quote:Op maandag 1 november 2004 11:11 schreef Monidique het volgende:
Het kiesmannenstelsel is inderdaad wel begrijpelijk voor zo'n groot en divers land, daar is niets mis mee. Het is naar mijn idee gevaarlijker dat leden van het Hooggerechtshof, die worden gekozen door de president, kunnen bepalen wie de president wordt en dat in het geval van een gelijk aantal kiesmannen het Huis van Afgevaardigden mag stemmen wie er president wordt.
Tja, een constitutioneel voordeeltje voor de zittende president. Of beter gezegd: de partij aan de macht. Het zou misschien beter zijn om in geval van een gelijk aantal kiesmannen, terug te grijpen op het aantal particuliere stemmen. Gore had vier jaar geleden ook meer stemmen dan Bush, maar ja....quote:Op maandag 1 november 2004 11:11 schreef Monidique het volgende:
Het kiesmannenstelsel is inderdaad wel begrijpelijk voor zo'n groot en divers land, daar is niets mis mee. Het is naar mijn idee gevaarlijker dat leden van het Hooggerechtshof, die worden gekozen door de president, kunnen bepalen wie de president wordt en dat in het geval van een gelijk aantal kiesmannen het Huis van Afgevaardigden mag stemmen wie er president wordt.
Dat is in de Senaat (iedere staat twee senatoren). In het Huis van Afgevaardigden heeft California toch echt een berg meer Afgevaardigden dan Montana.quote:Op maandag 1 november 2004 11:13 schreef Pistol_Pete het volgende:
In het huis is het idd lekker krom. Montana heeft net zo veel inspraak als California
NEW - Here's a larget but better quaily WMV version. It's only 122 megs! Fahrenheit 9/11 WMV.quote:Op maandag 1 november 2004 11:50 schreef pberends het volgende:
Moore's 'Fahrenheit 9/11' gratis te downloaden
je bedoelt dat binnie maar zoveel mogelijk Amerikaanse burgerslachtoffers moet maken als Kerry wint?quote:Op maandag 1 november 2004 11:53 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind die F911 film een goede film. Bush moet gewoon winnen en als Bush niet wint dan wordt Binnie weer mijn favoriete acteur en dan hopen dat hij in de nieuwe afleveringen het leven van Kerry goed zuur mag maken.
Kwaliteit valt tegen, maar het is nog wel te volgen.quote:Op maandag 1 november 2004 11:56 schreef pberends het volgende:
Netjes inderdaad. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
Exact, als je nog een paar leuke targets weet moet je Binnie even aanschrijven.quote:Op maandag 1 november 2004 11:57 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt dat binnie maar zoveel mogelijk Amerikaanse burgerslachtoffers moet maken als Kerry wint?
quote:Michael Moore gaat verkiezingen controleren
Documentairemaker Michael Moore wil morgen met 1200 vrijwilligers toezicht gaan houden op het verloop van de Amerikaanse presidentsverkiezingen in Florida en Ohio. Naar verwachting zal in deze staten de beslissing van de verkiezingen vallen. Oscarwinnaar Moore is bang dat kiezers van etnische minderheden bij het uitbrengen van hun stem worden geïntimideerd.
"Intimidatie en onderdrukking bij de verkiezingen zal ik niet toestaan", zo heeft Moore laten weten in een verklaring. De controle lijkt geen overbodige luxe. Gisteren werd al bekend dat er al 53.000 klachten zijn binnengekomen uit het omstreden Florida over de verkiezingen. In de zuidelijke staat kan al sinds half oktober worden gestemd.
Moore onderneemt overigens meer actie. Vanochtend werd al bekend dat zijn laatste film 'Fahrenheit 9/11' gratis te downloaden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |