abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22934118
Vervolg op [US2004] Bush v Kerry, round 11

Alle andere relevante topics

polltrackers:
http://www.cnn.com/ELECTION/2004/special/polls/index.html
www.electoral-vote.com
http://www.uselectionatla(...)PAIGN/2004/polls.php (per staat)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3658490.stm

de kandidaten:
www.johnkerry.com
www.georgebush.com

En fok heeft z'n eigen razende reporter (corc) in San Francisco, CA.
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 05:41 schreef corc het volgende:
Mag dit in de volgende openingspost?
Bij deze.

Weblog van potus

Four more days.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22934204
Nou ik hoop dat Bush echtwel blijft zitten.
Bush begrijpt tenminste wat terrorisme inhoud.
Bush heeft tenminste scheit aan wat andere mensen denken.
Bush waait niet met alle winden mee.
Bush heeft lef.
Bush heeft humor en is dus een vermaak om naar te kijken. En hij kan harde dingen op een hele droge manier brengen (Ook humor dus).
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:52:27 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22934244
Post van ExtraWaskracht uit het vorige topic:
quote:
Een derde optie is dat de staten waarin het principe niet geldt van "the winner takes all" ervoor zorgen dat er kiesmannen in het electoral college komen die niet van de democraten of de republiekijnen zijn. (op het moment hebben alleen Maine en Nebraska geen winner takes all, en in Colorado gaat erover gestemd worden .. middels .. jawel, een referendum
Het idee van de systemen in Maine en Nebraska is niet dat er eventueel kiesmannen van een derde partij kunnen worden gekozen, maar dat de kiesmannen verdeeld worden tussen Republikeinen en Democraten, bv. 3 Democraten en 1 Republikein. In Colorado kan het overigens wel makkelijk gebeuren dat een derde kandidaat een kiesman wint, maar dan moet ie wel >11% van de stemmen halen (9 kiesmannen), en het referendum moet aangenomen worden.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:52:51 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22934252
dubbel, stomme edit-knop
pi_22934262
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:50 schreef JohnDope het volgende:
Bush heeft humor en is dus een vermaak om naar te kijken. En hij kan harde dingen op een hele droge manier brengen (Ook humor dus).
Geniet er nog maar even van.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:54:27 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22934289
Stukje huisvlijt van me, geen idee of zoiets al eerder gepost is: .

Stembussluitingstijden op woensdag 3 november (Nederlandse tijd):

0.00

Indiana (11)
Kentucky (8)

1.00

Florida (27)
Georgia (15)
New Hampshire (4)
South Carolina (8)
Vermont (3)
Virginia (13)

1.30

North Carolina (15)
Ohio (20)
West Virginia (5)

2.00

Connecticut (7)
Delaware (3)
D.C. (3)
Maine (4)
Maryland (10)
Massachusetts (12)
Michigan (17)
New Jersey (15)
Pennsylvania (21)
Tennessee (11)
Alabama (9)
Illinois (21)
Kansas (6)
Mississippi (6)
Missouri (6)
Oklahoma (7)
Texas (34)

2.30

Arkansas (6)

3.00

New York (31)
Rhode Island (4)
Louisiana (9)
Minnesota (10)
Nebraska (5)
South Dakota (3)
Wisconsin (10)
Arizona (10)
Colorado (9)
New Mexico (5)
Wyoming (3)

4.00

Iowa (7)
North Dakota (3)
Idaho (4)
Montana (3)
Utah (5)
Nevada (5)

5.00

Californie (55)
Oregon (7)
Washington (11)
Hawaii (4)

6.00

Alaska (3)

NB: veel staten liggen in 2 tijdzones, als dit het geval is, is de tijd vermeld waarin de stembussen sluiten in het grootste deel van de staat. De staten die vet gedrukt zijn, zijn swing states (of zijn dat naar mijn mening, daar kan over gediscussieerd worden ). Zenders zullen voorzichtiger zijn met opiniepeilingen dan in 2000, waarschijnlijk zullen voorspellingen van de uitslag na stembussluiting geregeld neerkomen op "too close too call".
pi_22934294
Bush: "Saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity terrorist osama danger saddam weapons of mass destruction iraq enemy danger saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity terrorist osama danger saddam weapons of mass destruction iraq enemy danger saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity mass destruction iraq enemy danger saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity terrorist osama saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity terrorist osama danger saddam weapons of mass destruction iraq enemy danger saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity mass destruction iraq enemy danger saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity terrorist osama saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity terrorist osama danger saddam weapons of mass destruction iraq enemy danger saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity mass destruction iraq enemy danger saddam hussein danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity danger terrorism osama bin laden danger acts of atrocity terrorist osama etc etc etc.....

america is facing a "subliminable" danger...
pi_22934327
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:53 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Geniet er nog maar even van.
haha doe ik ook, ik heb de laatste tijd wel veel documentaires gezien over Bush en ik vond hem echt tof daar in. Het enige wat wij voor hem kunnen doen is bidden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:56:01 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22934335
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:52 schreef freako het volgende:
Post van ExtraWaskracht uit het vorige topic:
[..]

Het idee van de systemen in Maine en Nebraska is niet dat er eventueel kiesmannen van een derde partij kunnen worden gekozen, maar dat de kiesmannen verdeeld worden tussen Republikeinen en Democraten, bv. 3 Democraten en 1 Republikein. In Colorado kan het overigens wel makkelijk gebeuren dat een derde kandidaat een kiesman wint, maar dan moet ie wel >11% van de stemmen halen, en het referendum moet aangenomen worden.
Hmm, het systeem in Maine en Nebraska is toch dat er per county een kiesman komt? Dat kan dus wel makkelijker dan bij een winner-takes-all op het niveau van staten, maar goed, makkelijk zal dat inderdaad niet zijn ..
Hopelijk stemmen ze in Colorado voor dat voorstel, zijn daar ook polls over?
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:56:58 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22934352
Over http://www.electoral-vote.com/

Bush staat wel flink voor qua kiesmannen daar, maar het kan iedere kant nog opvallen. Michigan en Minnesota zijn nu nipt in het voordeel van Bush, waar ze gister nog in het nipte voordeel van Kerry waren. En gezien de foutmarge is het too close to call. Pennsylvania is op die site al helemaal onbeslist. Florida is ook nog in het bereik van Kerry (hij heeft maar een 1% achterstand).

Daarentegen is New Jersey en Iowa voor Kerry ook onzeker (ook weer 1% verschil).

It's anybody's game.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22934378
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja, dat doen ze niet. De kiesmannen zijn te belangrijk. Zo'n referendum tegelijk met de verkiezingen heeft weinig zin.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:58:31 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22934387
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hmm, het systeem in Maine en Nebraska is toch dat er per county een kiesman komt? Dat kan dus wel makkelijker dan bij een winner-takes-all op het niveau van staten, maar goed, makkelijk zal dat inderdaad niet zijn ..
Per kiesdistrict voor het Huis van Afgevaardigden 1 kiesman, voor de staat in z'n geheel nog 2 kiesmannen (want dat is het kiesdistrict van allebei de senatoren). Misschien dat Bush dit jaar in Maine 1 kiesman pakt (het noordelijke kiesdistrict) en Kerry de rest. Zou de eerste keer zijn dat het gesplitst wordt.
quote:
Laatste poll waarvan ik me bewust ben was 38% voor, en >50% tegen.
pi_22934395
Haha dat wordt nog spannend dus, FritsievanE maakt gewoon een fout, je kan altijd maar beter bescheiden zijn voordat het gevecht is afgelopen en na de uitslag pas je grote bek opentrekken.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:00:10 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22934421
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:54 schreef freako het volgende:

Stembussluitingstijden op woensdag 3 november (Nederlandse tijd):

Het wordt een lange nacht.
pi_22934461
quote:
Top.
pi_22934577
quote:
Top Kun je ook zo'n overzichtje maken van de uitspraken in de rechtszaken waar de uitslag wordt aangevochten?
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:11:50 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22934687
Nog even doorgaand op speculaties van ExtraWaskracht over de verdeling van kiesmannen, las ik zonet dit scenario (dat nu niet meer mogelijk is):
quote:
Stupidity news revisited: Yesterday I pointed out that one of Kerry's Ohio electors, Rep. Sherrod Brown, is constitutionally ineligible to be an elector because he is a federal officeholder. He resigned yesterday as elector, undoubtedly due to my pointing this out to 650,000 people. Suppose he had stayed on and Kerry won the popular vote and Ohio and the electoral college 270 to 268. If the Republicans had gone to the Supreme Court and gotten Brown declared ineligible and also gotten a ruling saying that Ohio could not replace him with someone the voters had not selected, the score would be Kerry 269, Bush 268. Since Kerry would no longer have the required 270 electoral votes needed to win, the House, controlled by the Republicans, would then choose Bush. We could have had a situation in which Kerry won the popular vote, Kerry won the electoral vote, and Bush became president. I don't think that would have been good for the country.
-Edit-
En:
quote:
Even more unlikely news: A reader pointed this out to be. Suppose the EC is tied 269 to 269 and the House deadlocks 25 states to 25 states. This is exceedingly unlikely, but just suppose. Then the Senate gets to choose the vice president. Also suppose the new Senate is divided 50-50, a very real possibility. Then the sitting vice president, Dick Cheney, gets to cast the deciding vote, electing himself as the new vice president. In the absence of a president, Cheney would be acting president for four years. This is not likely to happen because the Republicans are virtually certain of controlling at least 26 state delegations in the House. Still, scenarios like this one support the case for electoral college reform.
pi_22934796
Het zou me overigens wel een stunt lijken, Bush wint de verkiezingen en Fortuyn wordt de grootste nederlander allertijden, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden bij die linksepartijen.
pi_22934814
Ik denk dat Kerry gaat winnen vanwege de nieuwe kiezers. De polls bekijk ik wel om trends te zien, maar heilig zijn ze niet. Slechts één op de zes mensen die benaderd worden werkt op dit moment mee aan zo'n opiniepeiling, aldus een commentator op CNN. Hoe representatief zijn ze dan eigenlijk?

Gisteren hoorde ik eindelijk het aantal nieuw geregistreerde kiezers: 15 miljoen, waarvan 1,5 miljoen in Florida en 800.000 in Ohio. Volgens de Democraten hebben zij in deze zogeheten key battleground states de Republikeinen "outregistered by 200%." Zoals jullie weten zijn de meeste polls gebaseerd op likely voters, mensen die al eerder hebben gestemd.

Als al die mensen op komen dagen zal hun stem beslissend zijn.
pi_22934823
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 15:15 schreef JohnDope het volgende:
Het zou me overigens wel een stunt lijken, Bush wint de verkiezingen en Fortuyn wordt de grootste nederlander allertijden, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden bij die linksepartijen.
Tja, dan moeten we Lenin toch gelijk gaan geven dat het proletariaat een intellectuele voorhoede nodig heeft.
Slaapt winter
en zomer
pi_22934881
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 15:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik denk dat Kerry gaat winnen vanwege de nieuwe kiezers. De polls bekijk ik wel om trends te zien, maar heilig zijn ze niet. Slechts één op de zes mensen die benaderd worden werkt op dit moment mee aan zo'n opiniepeiling, aldus een commentator op CNN. Hoe representatief zijn ze dan eigenlijk?

Gisteren hoorde ik eindelijk het aantal nieuw geregistreerde kiezers: 15 miljoen, waarvan 1,5 miljoen in Florida en 800.000 in Ohio. Volgens de Democraten hebben zij in deze zogeheten key battleground states de Republikeinen "outregistered by 200%." Zoals jullie weten zijn de meeste polls gebaseerd op likely voters, mensen die al eerder hebben gestemd.

Als al die mensen op komen dagen zal hun stem beslissend zijn.
Je kan wel speculeren, maar die tussenstanden zeggen me helemaal niks.
Gewoon geduld hebben en bidden.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:21:54 #23
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22934944
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 15:16 schreef Parabola het volgende:

[..]

Tja, dan moeten we Lenin toch gelijk gaan geven dat het proletariaat een intellectuele voorhoede nodig heeft.
Nee joh, ze kunnen het gewoon niet uitleggen
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:23:37 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22934990
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zijn de economische cijfers van het derde kwartaal al bekend?

V.
quote:
Groei economie VS lager dan verwacht

WASHINGTON - De Amerikaanse economie is in het derde kwartaal op jaarbasis met 3,7 procent gegroeid. Het cijfer is lager dan verwacht. Analisten waren ervan uitgegaan dat de groei van het bruto binnenlands product, de som van alle goederen en diensten, zou uitkomen op 4,3 procent.

Het Amerikaanse ministerie van Handel maakte het groeicijfer vrijdag bekend. Het gaat om een eerste raming. Naar de publicatie was met grote belangstelling uitgekeken in verband met de Amerikaanse presidentsverkiezingen, die komende dinsdag worden gehouden. In het tweede kwartaal bedroeg de groei 3,3 procent.

ANP

Bron: LC
pi_22935082
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:56 schreef Sidekick het volgende:
Over http://www.electoral-vote.com/
Bush staat wel flink voor qua kiesmannen daar, maar het kan iedere kant nog opvallen. Michigan en Minnesota zijn nu nipt in het voordeel van Bush, waar ze gister nog in het nipte voordeel van Kerry waren. En gezien de foutmarge is het too close to call. Pennsylvania is op die site al helemaal onbeslist. Florida is ook nog in het bereik van Kerry (hij heeft maar een 1% achterstand).
Daarentegen is New Jersey en Iowa voor Kerry ook onzeker (ook weer 1% verschil).
It's anybody's game.
Ik denk dat Bush uiteindelijk toch aan het langste eind trekt. Temeer omdat ik er niet in geloof dat Florida naar de democraten zal switchen, met Jeb Bush aan het bewind en nu alweer gedoe rond verdwenen stembiljetten.

http://www.electionprojection.com zegt vandaag: EV update for Oct. 29: Bush 266 - Kerry 272 ... Bush loses Wisconsin ... Kerry takes lead

Op deze pagina staan gemiddelden: http://www.realclearpolitics.com/Presidential_04/RCP_EC.html

Ik ben bang dat de meeste Toss-Up of Swing states uiteindelijk toch in Republikeinse handen zullen terechtkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')