abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22971519
Vervolg van: Wat luister je nu? -- Nieuwe stijl -- deel 24
quote:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 21-07-2005 01:42:04 ]
I intend to live forever, or die trying.
pi_22971544

Natalie Merchant - Tigerlily
Debuutalbum uit 1995 van de zangeres van 10.000 Maniacs, een band die bij het grote publiek vooral bekend is van het Unplugged optreden bij MTV. Natalie heeft één van de mooiste vrouwenstemmen op deze aardkloot, maar ze doet er zo verdomd weinig mee.

Hoogtepunt op deze cd is zonder twijfel Carnival, zes minuten lang pure popmuziek.
pi_22972226

Metallica - Ride The Lightning

Het tweede album van Metallica uit 1984 en eentje die, wat mij betreft, thuishoort in het rijtje klassiekers . Lekker gitaarwerk en zo. De beste nummers hier vind ik For Whom The Bell Tolls en Creeping Death.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22975765

INXS - The swing
Het zou nog drie jaar duren voordat INXS met het album Kick de echte top zou bereiken. Aan deze cd (en dat is nog meer het geval bij de opvolger Listen like thieves) kun je horen hoe de weg naar de top klinkt. Deze plaat uit 1984 is dansbaarder dan de voorgangers, en de gitaarriffs zijn scherper. Openingstrack Original Sin, geproduceerd door Nile Rodgers, is het nummer waarmee INXS ook in Europa doorbrak.
  zondag 31 oktober 2004 @ 19:50:42 #5
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22981685

Glenn Branca - Symphony No. 6 (Devil Choirs At The Gates Of Heaven)

Wankelend op de scheidslijn tussen klassieke- en rockmuziek; een soort kruising tussen de noise van Sonic Youth en de minimal music van Philip Glass. Tegenwoordig zouden we dit denk ik post-rock noemen.

Twee leden van SY (Thurston Moore en Lee Renaldo) hebben ook nog in het ensemble van Branca gespeeld, maar zij waren al vertrokken toen deze 6e symfonie in 1989 werd opgenomen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_22983423

Ayreon - The Human Equation

Een bijzonder lekker album (wat mij betreft het beste wat Ayreon heeft afgeleverd tot op heden) met een goed verhaal en mooi uitgevoerd. Een goede afwisseling tussen zang, gitaarwerk en sympho. Ook de afwisseling en het samenspel van de emoties vind ik erg .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22985840

Aneka - Japanese boy

Niemendalletje uit ik denk '81 of '82, nooit meer wat van gehoord daarna. Maar wel leuk om naar te luisteren af en toe .
  zondag 31 oktober 2004 @ 22:48:15 #8
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22986769

Miles Davis - Miles in Antibes

Opgenomen op het Antibes Jazz Fastival in 1963. Heel wat keren opnieuw uitgebracht, vaak als Miles Davis In Europe.
Tegenwoordig onderdeel van die Seven Steps box waar ik altijd een beetje hebberig van wordt.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_22997674

The Name Of This Band Is Talking Heads

En wel cd1. Talking Heads doen hun ding live ergens tussen '77 en '79, nog voordat ze het podium volpropten met allerhande sessiemuzikanten. Ook goed, erg goed zelfs, maar het is erg aardig om te horen waar de 3 heren en 1 dame als kwartet toe in staat zijn.
Onbegrijpelijk en zelfs schandalig dat dit (dubbel)album pas dit jaar op cd verscheen. Wel met extra nummers, als troost.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 1 november 2004 @ 14:17:03 #10
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22997696
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 22:15 schreef Modus het volgende:
[afbeelding]

Aneka - Japanese boy

Niemendalletje uit ik denk '81 of '82, nooit meer wat van gehoord daarna. Maar wel leuk om naar te luisteren af en toe .
Haha, deze ken ik van de soundtrack van Grand Theft Auto: Vice City.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:10:16 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23033045

Atmoz cd's, vanuit een discotheek uit Belgie. Ideale muziek om los te koppelen. Futuristic music. Lekker om op te ontspannen en vakantie-oorden te bekijken op internet.

Greatttt...Party..." Keep the spirit alive, the future will survivie " staat nu op, een nummer, om gigantisch om uit je dak te gaan.

ff plaatje van uitgaansleven erbij.....

Make the floor burn!!!!!

[ Bericht 26% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-11-2004 21:23:04 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23060707

Rose Royce - R.R. Express
Op dit moment is er een vrij slechte cover uit van Car Wash, de grootste hit van Rose Royce. Car Wash is een leuk nummer, R.R. Express is geweldig. Pas na een minuut begint de zang, maar dan zit je al een tijdje met je voet het aanstekelijke ritme mee te tikken. Met echte trompetten, een geweldige drummer (Henry Garner, tevens oprichter van de band) en een funky bas. Oorspronkelijk was Rose Royce de begeleidingsband van Edwin 'War! Huh! What is it good for?!' Starr, maar ze kregen gelukkig de ruimte om voor zichzelf te beginnen. In 1981 haalde dit nummer de top 10 in Nederland.
pi_23083372
Anthrax - She.

Cover van de KISS klassieker. Herkenbaar als Anthrax èn herkenbaar als KISS. Met een superdik gitaargeluid en de drums zijn (duh) een stuk beter dan die van Peter Criss. . Afkomstig van de KISS tribute Kiss my ass.
  vrijdag 5 november 2004 @ 08:37:50 #14
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_23091251
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:17 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Haha, deze ken ik van de soundtrack van Grand Theft Auto: Vice City.
Flash FM
De Narcis van Gabon
  vrijdag 5 november 2004 @ 16:39:49 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23100506

Joss Stone, een album dat ik ahum...via via kreeg. Goede stem, een nieuw talent toch wel. Stevige stem heeft ze, krachtig. Luistert lekker weg. Onder welke categorie ze valt? Ik vind het niet eens zozeer de 10 in een dozijn top 40 muziek. Er zit een speciaal tintje aan.

You had me staat nu op, nummer dan weliswaar bekend van de top 40. Zal verder het hele album eens afluisteren nu.

Stem krijgt een 8 van mij...vaak is 8 maximaal...iedere stem is ook anders dus vergelijkingen trekken met bijvoorbeeld Laura Pausini die meteen zacht zingt kan niet eens.
pi_23106489

Blaque - I'm good
Blaque is in 1999 opgericht en staat voor Believe, Life, Achieving, Quest, Unity and Everything (dat verzin ik niet zelf, dat zegt allmusic) en is een vrouwelijk arrenbie trio, net als TLC ooit was. Dit nummer komt uit de film Honey , een vreselijke film uit 2003 met Jessica Alba, die bekend werd met de serie Dark Angel. Dit nummer van Blaque is wel okay, niet de standaard slijmerige arrenbie, maar een fijn uptempo nummer.
pi_23200323
Rod Stewart & Dolly Parton - Baby it's cold outside
Dit nummer staat op het album Stardust: the great American Songbook part 3 van Rod Stewart. Een veel te lange titel voor een verzameling slaapverwekkende liedjes uit de vorige eeuw. Baby it's cold outside is geschreven door Frank Loesser ergens rond 1950, en is een klassiek voorbeeld van een goed duet. Helaas is de versie van Stewart en Dolly Parton zo dood als Julius Ceasar. Volkomen zielloos wordt de tekst gezongen, de stemmen passen totaal niet bij elkaar: de doorleefde stem van Stewart kan nog wel door de beugel, maar het ijle geluid van Parton doet pijn aan je oren als nagels op een ouderwets schoolbord. Bagger.
pi_23200428
Tom Jones & Cerys Matthews - Baby it's cold outside
In 1999 kwam het album Reload van Tom Jones uit. Op dit album zingt de eeuwig jonge Welshman klassiekers zoals Little green bag en Are you gonna go my way met artiesten uit de jaren '90 van de vorige eeuw, zoals Robbie Williams en The Cardigans. Ook baby it's cold outside, wat oorspronkelijk natuurlijk al een duet was, kreeg een plaats op deze cd. Tom Jones, zelf al gezegend met een geweldige stem, zingt het nummer met Cerys Matthews, van Catatonia. Cerys zingt altijd een beetje hees, alsof ze aangeschoten zijn. Laat ik er niet omheen draaien: Cerys Matthews heeft de geilste stem ooit. En dit duet is een duet zoals het bedoeld is: zanger en zangeres draaien om elkaar heen, vullen elkaar aan, geven elkaar de ruimte. Zo mooi.
pi_23227451

Lio - Amoureux solitaires
Frans blij hitje uit '81 ofzo met een bijna Lolita-achtig stemmetje. Luisteren en je komt er nooit meer van af. .
  donderdag 11 november 2004 @ 11:04:20 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23237539

Rico - Violent silences

Van mijn broertje gekregen voor mijn verjaardag, en zit er nu voor de eerste keer in. De reviews zijn nogal verschillend van juichend "album of the year" (http://www.atomicduster.com/albumreviews/albums07_04/index.php) tot "mwah" (http://www.barcodezine.com/revricoviolentsilences18062004.htm). Wel wordt er meerdere keren verwezen naar Tricky, Gary Numan en NIN's Trent Reznor, dus daar is men het wel weer over eens. Bevat ook een cover van Talking Heads' "Psycho Killer".

Ik ga hem maar een een paar keer luisteren....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_23239612
Frank & Mirella - De vissers van San Juan
In 1983 stond dit droeve verhaal hoog in de top 40. Frank & Mirella vertellen de geschiedenis van twee jonge vissers, die strijden om de hand van een meisje. Fernando en Ramon varen samen uit naar dat mooie eiland, maar zij komen daar nooit aan. Alleen de wind weet wat er toen is misgegaan. Een tragedie van drie minuten.
pi_23239770
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:38 schreef dwerg het volgende:
Frank & Mirella - De vissers van San Juan
Een tragedie van drie minuten.
In alle opzichten...

[ Bericht 100% gewijzigd door MuadDib op 11-11-2004 12:52:44 (magtochvandwerg) ]
  donderdag 11 november 2004 @ 14:58:29 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_23243036

Ineens kan ik me een betere voorstelling maken. Ze staan ook op 'Mooi was die tijd'.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_23243225
En dat is dan Volume 1. Op Volume 2 staan nog veel meer klassiekers.

Ik luister nu trouwens naar Radio 2.
  donderdag 11 november 2004 @ 16:38:56 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23245164

The Essential Sly and the Family Stone

Ik kreeg deze cd laatst als vervroegd verjaardagscadeau en ik wist niet echt wat ik er mee aanmoest. Ik mag de muziek van Sly & the Family Stone altijd erg graag horen, maar ik heb de meeste albums al tijden op cd en dan is zo'n verzamelaar eigenlijk hoogst overbodig.

Totdat ik het ding eens echt ging luisteren... want eindelijk zijn deze nummers eens in volle glorie te horen. Mijn oude cd-uitgaves op Epic/Sony klinken alsof er een gordijn over de speakers hangt, terwijl het op deze keurig geremasterde verzamelaar juist lijkt alsof de band bij mij thuis in de huiskamer staat te spelen. Een hele verbetering dus.

Ook op de trackselectie valt nauwelijks iets aan te merken. Sly's beste albums staan nagenoeg integraal op deze dubbelaar verzameld en worden aangevuld met een aantal hits die alleen op single zijn verschenen. Hoewel de meeste nummers inmiddels al dik 30 jaar oud zijn, staat de muziek nog steeds als een huis en is de positieve boodschap ("You can make it if you try") van de meeste teksten ook in de 21e eeuw nog steeds relevant en de moeite waard om gehoord te worden.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23277634

Pino d'Angio - Ma quale idea
Foute Italodisco uit begin jaren 80 met een zeer funky basloopje en übercoole zang. .
pi_23277745

Dexy's Midnight Runners - Geno
Omdat iedereen Come On Eileen kent en (bijna) niemand deze, en deze stiekum leuker is. .
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 november 2004 @ 23:47:44 #28
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23279584

Na 1 cd bracht Nailbomb al een live album uit, opgenomen op Dynamo Open Air in 1995. en dit hadden ze er zelf over te zeggen :

This album was recorded at the Dynamo festival in Holland, this being Nailbomb's second and last show. It was agreed that we would split up on the day of the show. Why? Because we would rather keep Nailbomb as intense as the day we started.
With Nailbomb we had the freedom to do whatever the fuck we wanted. It soon became obvious that if we continued the band we would lose the freedom and spontaneity of the original idea and become just another 'product' of the music business: Nailbomb on MTV. Nailbomb radio cuts. Nailbomb on tour. Nailbomb coffee mugs. Fuck that. You wanna see us end up like all those ridiculous coked-up plastic surgery dinosaur bands that just keep going and going?... Trying to squeeze every last penny out of it? Nailbomb was always meant to be short, to the point, and fun.
The Dynamo show is full of mistakes and technical problems, but that's how it was on the day. We think it captures the spirit of the band, unlike a lot of (live) albums today.
So enjoy the album, the same way we enjoyed making it and playing it live.
Proud to commit commercial suicide.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 13 november 2004 @ 17:33:51 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23291581

Top muziek, de muzieksmaak van Tarantino vastgelegd en bereikbaar gemaakt voor mensen die er nog niet van gehoord hadden, grens-verleggend, zeker omdat het zo op grote schaal gebeurt. Pulp Fiction soundtrack slaat alles, maar bij Jacky Brown heeft hij alweer een hoogstaand kunstwerk samen gesteld. Met de dialogen tussendoor super om helemaal af te luisteren.

Cd's afluisteren is iets dat ik niet vaak doe, in dit geval zou ik makkelijk van nummer 1 tot het einde van de cd kunnen gaan. Zonder iets anders op te zetten.

Cd krijgt een hoog punt, hoger dan een 10.

Straks pulp fiction erbij nemen, counting flowers on the wall, that don't bother me at all, doet me denken aan een dialoog op Jacky Brown, you already high, it's just 2 o'clock, melanie says....it's so late already!!!! "

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-11-2004 17:42:14 ]
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:11:59 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23292382

Wederom

Het nummer Dengue woman van Jimmy Vaughan staat op nu, is dit blues? Volgens mij is dit blues, nagevraagd aan mijn brother, tis blues. Relaxte muziek, sigaar erbij, wijntje ( moet eigenlijk whiskey zijn die wijn )

Wederom een cd van klasse.

Edit: Nu staat "After Dark" op van Tito & Tarantula. Soort bezeten muziek, heel aparte sfeer creatie. Alsof het gemaakt is door the devil himself.

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-11-2004 18:19:07 ]
pi_23293609
Lindsey Buckingham - Go Insane

Het tweede album van gitarist/zanger/producer Lindsey Buckingham, de voornaamste architect van de "poprock" versie van Fleetwood Mac is uit 1984 en zoals verwacht mag worden is de productie voor die tijd voortreffelijk. Dat heeft als voornaamste nadeel dat het 20 jaar na dato uiterst plastic en gedateerd klinkt, maar desalniettemin zijn er voor fans hier wel enige pareltjes tussenuit te vissen (het titelnummer, Slow Dancing en de aan Dennis Wilson opgedragen D.W. Suite). Voor Macfans of fans van puntige poprock een aanrader om een keer te luisteren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23294663

Jeff Beck - Flash

Jeff's eerste album sinds de vroege jaren '70 met zang blijkt verbazingwekkend goed te werken. Evenals het bovenstaande album van Lindsey Buckingham is de productie (Nile Rodgers, beter bekend van Chic en Arthur Baker) duidelijk jaren '80 maar onder die plasticlaag is de muziek melodieuzer en dichter bij de mainstream dan Beck ooit geweest is, mogelijk de vroege Jeff Beck Group met Rod Stewart uitgezonderd. Dezelfde Rod Stewart geeft hier acte de presence op een behoorlijk geslaagde cover van Curtis Mayfield's People Get Ready wat wat mij betreft direct het hoogtepunt van het album is. Niet het beste album van Jeff voor gitaarfans maar zeker geen misser in zijn oeuvre.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23309507

The Pretenders - Message of love
Omdat het een heerlijk nummer is, en omdat Chrissie Hynde een geweldig cool wijf is. .
  zondag 14 november 2004 @ 21:33:00 #34
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23316035

Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath

5e plaat van Sabbath, uit 1973. Sabbath Bloody Sabbath, A National Acrobat, Sabbra Cadabra en Spiral Architect zijn mijn favorieten van deze plaat. Sabbra Cadabra luister ik altijd veel als ik verliefd ben, en jawel, ik luister het erg veel de laatste tijd .
  maandag 15 november 2004 @ 15:19:49 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23329539
Slayer - Decade of agression

Ik ben dus vandaag naar de bibliotheek gegaan, dit maal ff wat anders geleend. Hardrock en heavy metal dus plus nog wat andere vage shit. Om te beginnen met het boven genoemde album...

Nummer 1 " Hell awaits" was keihard toch wel voor mij, ik kreeg het moeilijk beluisterd, overdosis!!!!! Ff gezapt tussen de nummers door naar het nummer "south of heaven" tis wat rustiger maar nog steeds wennen.

Frapant dat ze zowel over de hell als de hemel zingen Ik ben benieuwd wat ze te melden hebben, zal de teksten dus eens beluisteren nader wie weet met songteksten via internet.

Zometeen ff het album " Never apologise never explain" van Therapy? Beluisteren en wederom de booschap bestuderen. Vandaan en morgen rippen en morgen weer 6 nieuwe cd's halen.....................................

Heb mezelf voorgenomen om mijn muziek-beluisteren wat uit te breiden en zal deze 6 cd's die ik geleend heb ook zeker rippen om later nog eens te beluisteren.

Muziek is niet slecht, wie weet wordt ik nog wel liefhebber Dat zou best eens waar kunnen zijn. Maar ik kan ff niet verder luisteren omdat ik dan teveel krijg, zeker met een dolby digital 5.1 koptelefoon waar de muziek van alle kanten komt
pi_23330034

Van Der Graaf Generator - Still Life

Muziek die net zo bizar is als de bandnaam. Gesneden kost voor liefhebbers van prog, avantgarde en jazz. Niet iets wat ik vaak opzet maar elke beluistering is weer een weerzien met kippevel. Niet in het minst door opperkraai Peter Hammill, die met z'n stem de diepste krochten van je ziel weet te raken. Machtige muziek, dat is 't...
  maandag 15 november 2004 @ 23:19:22 #37
3185 Adelante
To let it go now
pi_23342307
Amanda Marshall - Beautifull Goodbye

mooi nummer, voor het laatst gehoord bij de crematie van een vriend van me brings back good memories....
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 15 november 2004 @ 23:22:02 #38
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23342389
Arockalypse And The Amazing Trans-Metropolitans - Super Scientist.

Echt een geweldige eenmansband uit Amerika. Ik ken hem via een forum dat ik vroeger had... later ben ik ook aangemeld op zijn forum en heb ik nog flink reclame voor hem lopen maken
Het mocht helaas niet baten, want nog steeds niemand kent het
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_23381891

Madonna - Like a virgin
In 1984 bracht Madonna haar tweede album uit. Geproduceerd door Nile Rodgers, die met David Bowie en Duran Duran liet zien dat hij een duidelijk stempel op een plaat kan drukken. Waar hij bij deze artiesten het gitaarspel meer op de voorgrond liet treden, kenmerkt Like a virgin zich vooral door de strakke drums. Opener Material Girl is daar het beste voorbeeld van. Op deze cd staat ook Into the groove, uit de b-film (die iedereen kent, maar waar niemand zich het plot van herinnert) Desperately seeking Susan, en wat nog steeds mijn favoriete Madonna-track is. De eerste zeven nummers van de cd zijn goed, de laatste drie puur opvulling.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:48:45 #40
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23445443
Dana
Mix > 01

Hard style techno of is het hardcore? Nou het is stevige beats. Beats die me vooruit laten denken, destructieve muziek in mijn kop, alles dat hard is dat is destructief Zometeen maar eens Rammstein " Live aus Berlin" opzetten.
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:35:49 #41
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23446329

Nu staat het nummer : " Hit 'em up " op, geweldige muziek om ff bij positieven te komen, lekker agressief gebracht met een vette beat eronder
  zaterdag 20 november 2004 @ 17:39:36 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23449915
Rammstein - live aus Berlin

Begint goed het album, tis ook nog eens een dubbel cd. Dus dubbele pret

Uitleggen waarom het goede muziek is Het ligt lekker in het gehoor. What else? De teksten kunnen wat plat zijn maar dat maakt ook niet uit, hoeft niet allemaal zo diepgaand te zijn.
pi_23455981
Future World Orchestra - Desire

Foute synthesizerhit uit de NL, begin jaren 80. Enigszins gedateerd, maar nog goed te beluisteren. .
pi_23463825

INXS - Kick
Allmusic geeft deze plaat 4,5 sterren, maar eigenlijk is dit het enige album van INXS wat recht heeft op de volle vijf sterren. De eerste single, Need you tonight, was geen echt grote hit, maar wel een volhouder in de Nederlandse hitlijsten. De volgende singles New Sensation en Devil inside scoorden ook aardig. En met Never tear us apart had de band een hit die tot het einde der tijden op de radio gedraaid zal worden. Mistify is ook een goed nummer, maar deed het als single een stuk minder. Een album zonder zwakke punten.
  zondag 21 november 2004 @ 12:09:20 #45
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_23464045
Digitally Imported Radio, Hardtrance channel

www.di.fm

Egt heerlijk, altijd goed veeeeel soorten trance en andere muziek
Vaste prik voor mij zo intussen
All I Need, is the air I breathe...
pi_23464648
De nieuwe van U2

Perfecte mix van de oude vertrouwde stijl met hedendaagse invloeden!!!
pi_23474432

One giant leap - My culture
Vijf minuten en 39 seconden. Jamie Catto (Faithless) en Duncan Bridgeman brachten in 2002 onder de naam One giant leap een album uit waarop zangers en zangeressen uit alle windstreken te horen zijn. De single die van de cd werd gehaald is dit nummer, gezongen door Robbie Williams en op typerende stijl gerapt door Maxi Jazz. Dromerig en triphopperig (sorry) in de stijl van Faithless en Massive Attack.
pi_23508496

Pink Floyd - Wish You Were Here

Er zit voor mij een heel verhaal aan vast en ik zal het een beetje uit de doeken doen....

Destijds begin jaren 70 toen ik nog een kleine ondeugd was..... sloot mijn veel oudere broer zich dikwijls in zijn kamer op om zijn muziek te draaien. Wat natuurlijk hele andere muziek was dan mijn ABBA waar ik als meisje graag op danste en nadeed natuurlijk. Een veel gedraaide band was Pink Floyd waar hij mijn mini pick-upje met mini boxjes natuurlijk ruimschoots mee overstemde wat weer heel wat kleine conflicten opleverde natuurlijk. Mijn ABBA.... Wat doe je ?

Een favoriet album van hem was Wish You Were Here..... uren lang heb ik hem aan moeten horen. Het duurde dan ook niet lang dat ik alle solo's, instrumenten en zang precies wist te vinden. In het begin vond ik het afschuwelijk, later ben ik het gaan waarderen. We luisterden soms samen op bed.
Samen lagen we daar zonder te spreken te luisteren. Ik een jaar of 8.... hij begin 20.

Toen hij eind 20 was ging hij het huis uit om zijn leven te gaan delen met een mooie mevrouw. Omdat hij wist dat zijn kleine zus hem zou gaan missen kreeg ik van hem een nieuw exemplaar van het betreffende album. Hij gebruikte een smoes; " Zodat je me niet gaat missen zus "
Ik heb het album grijs gedraaid. Niet zozeer omdat ik hem miste, we zagen elkaar natuurlijk regelmatig, maar omdat ik het zo bijzonder mooi vond.

Ik heb het album gekoesterd en altijd met mij 'meegenomen' ... en later hem zelf nog op CD aangeschaft. Helaas is mijn broer een paar jaar geleden onverwacht overleden en ik had de taak de muziek te regelen. Er was maar een nummer mogelijk: Shine On You Crazy Diamond , het openingsnummer van het album. Het nummer waar we beiden zo vaak van hebben genoten. Oke ik in het begin tegen wil en dank dan.

Het nummer roept geen verdriet op.... heeft het ook nooit gedaan. Wel de mooie herinneringen aan mij en mijn broer..... niks zeggend alleen de muziek voelend samen op dat grote bed....

Deze post is een kleine ode aan mijn broer én het album.
Wish you were here .....

[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 23-11-2004 02:32:36 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_23513180
Wat een lief verhaal, ondeugend.
  donderdag 25 november 2004 @ 15:56:36 #50
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23567843
Rammstein - Live aus Berlin

Helemaal in de stemming ben ik nu, ff wat actie in mijn hersens pompen

Edit ff toevoeging. Het wordt tijd om hardere destructieve muziek op te zetten, doet me goed . Alles in mijn kop afbreken en vernielen. Naar het nulpunt terug

[ Bericht 36% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 25-11-2004 16:09:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')