![]()
Pink Floyd - Wish You Were HereEr zit voor mij een heel verhaal aan vast en ik zal het een beetje uit de doeken doen....
Destijds begin jaren 70 toen ik nog een kleine ondeugd was..... sloot mijn veel oudere broer zich dikwijls in zijn kamer op om zijn muziek te draaien. Wat natuurlijk hele andere muziek was dan mijn ABBA waar ik als meisje graag op danste en nadeed natuurlijk.
![]()
Een veel gedraaide band was Pink Floyd waar hij mijn mini pick-upje met mini boxjes natuurlijk ruimschoots mee overstemde wat weer heel wat kleine conflicten opleverde natuurlijk. Mijn ABBA.... Wat doe je ?
![]()
Een favoriet album van hem was Wish You Were Here..... uren lang heb ik hem aan moeten horen. Het duurde dan ook niet lang dat ik alle solo's, instrumenten en zang precies wist te vinden. In het begin vond ik het afschuwelijk, later ben ik het gaan waarderen. We luisterden soms samen op bed.
Samen lagen we daar zonder te spreken te luisteren. Ik een jaar of 8.... hij begin 20.
Toen hij eind 20 was ging hij het huis uit om zijn leven te gaan delen met een mooie mevrouw. Omdat hij wist dat zijn kleine zus hem zou gaan missen kreeg ik van hem een nieuw exemplaar van het betreffende album. Hij gebruikte een smoes; " Zodat je me niet gaat missen zus
![]()
"
Ik heb het album grijs gedraaid. Niet zozeer omdat ik hem miste, we zagen elkaar natuurlijk regelmatig, maar omdat ik het zo bijzonder mooi vond.
Ik heb het album gekoesterd en altijd met mij 'meegenomen' ... en later hem zelf nog op CD aangeschaft. Helaas is mijn broer een paar jaar geleden onverwacht overleden en ik had de taak de muziek te regelen. Er was maar een nummer mogelijk: Shine On You Crazy Diamond , het openingsnummer van het album. Het nummer waar we beiden zo vaak van hebben genoten. Oke ik in het begin tegen wil en dank dan.
![]()
Het nummer roept geen verdriet op.... heeft het ook nooit gedaan. Wel de mooie herinneringen aan mij en mijn broer..... niks zeggend alleen de muziek voelend samen op dat grote bed....
Deze post is een kleine ode aan mijn broer én het album.
Wish you were here .....
[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 23-11-2004 02:32:36 ]