abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg zaterdag 30 oktober 2004 @ 13:26:33 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_22952754
Vorige delen
quote:

Waar kan ik Mozilla Firefox downloaden?
quote:
Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Firefox Preview Release.

* Windows: Installer of Zip

* Linux: GTK2 + XFT installer of GTK + XFT (no installer)

* MacOS X: Compressed Disk Image

* Nederlandstalige versie: http://mozillanl.mozdev.org/

* Mirrors: klik voor een uitgebreide lijst

* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.

Systeemvereisten: hier te vinden.
Laatste Nieuws
quote:
* 2004-11-04: Firefox RC2 vrijgegeven
Vorige versies downloaden
quote:
Wat is er nieuw in de laatste versie?
quote:
* Live bookmarks
Je kan nu RSS feeds in je bookmarks bekijken. Als je een site bezoekt die via een <link> tag zijn RSS-feed aanprijst zie je in de statusbar een RSS icoon. Klik er op deze site toe te voegen aan je bookmarks, zodat je alle recente topics kunt bekijken.

* Verbeterde zoekfunctie
Zoeken is makkelijker met de nieuwe zoekbalk aan de onderkant van je scherm. Deze zoekbalk selecteert automatisch de gevonden tekst terwijl je typt en kan ook alle gevonden items markeren.

* Verbeterde beveiliging en omgang met ergernissen
Geblokkeerde pop-ups kunnen met 1 klik geopend worden, het installeren van extensies van een andere site van update.mozilla.org wordt standaard geblokkeerd. Je kunt sites toevoegen aan een whitelist, maar nooit word er software automatisch geïnstalleerd. Verder is geprobeerd phising te voorkomen en extra duidelijkheid te geven wanneer een site over een beveiligde verbinding verzonden wordt.

* Betere bookmarks
Bookmarks hebben verschillende verbeteren ondergaan, zoals het beter afbeeldingen van favicons en een gespleten panel zodat makkelijk bookmarks verplaatst en bekeken kunnen worden.

* Sterke encryptie voor wachtwoorden beschikbaar
Wachtwoorden die opgeslagen zijn met de password manager kunnen nu nog beter beveiligd worden met encryptie door het ‘master password’. Als je dit aanmaakt wordt er 1x per sessie gevraagd om dit wachtwoord om wachtwoorden in te vullen bij logins. Dit is vooral handig voor mensen die hun computer delen met anderen en een goede beveiliging willen.

* Linux: betere systeemintegratie voor Gnome
Firefox is nu als standaardbrowser voor Gnome in te stellen, verder zijn er worden Gnome sneltoetsen overgenomen etc.

* Veel bug fixes en verbeteringen
Mini FAQ
quote:
Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden
Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:

network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8

Men profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?
Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.

Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?
De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.

MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleer
Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.

Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vinden
Handige extensies
quote:
Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
Adblock: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
FOK! SML help tool: Een extensie gemaakt door user Jump, een bewerking van de BBCode extensie maar meer naar FOK! en DIG toe gericht.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
SingleWindow: alle links worden in hetzelfde venster geopend.
Super Drag&Drop: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Close Tab On Double Click 0.1.2: dubbelklik op een tab sluit nu ook een tab. Klikken met de middelste muisknop werkt ook nog, maar kan dan ergens anders voor gebruikt worden.
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:

Waar kan ik Mozilla Thunderbird downloaden?
quote:
Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.

* Windows: Installer of Zip

* Linux: GTK2 + XFT (no installer)

* MacOS X: Compressed Disk Image

* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Laatste Nieuws
quote:
* 2004-11-04: Thunderbird 0.9 vrijgegeven
Vorige versies downloaden
quote:
Wat is er nieuw in de laatste versie?
quote:
* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.

* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.

* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Mini FAQ
quote:
Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:
----

Over deze openingspost
quote:
Misschien herken je sommige stukjes tekst wel, dit kan komen omdat ik een niet nader te vernoemen forum als bron gebruikt heb . Sommige stukjes zijn daarvan gekopiërd, andere weer herschreven, en andere delen dan vertaald of zelf 'verzonnen'.

En voor een volgend deel?
Deze openingspost kan je ook terugvinden als een tekstbestand op het internet.

Wie maakte deze openingspost?
Deze uitgebreide post is gemaakt door Jump .

Toevoegingen
* Arjan321 wees me erop dat Launchy iets beter is dan IEview
* Werewolf stelde 2 vragen voor voor in de MiniFAQ van Firefox

[ Bericht 0% gewijzigd door Sander op 04-11-2004 18:11:15 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_22952765
Op naar de 1.0 final!

Verkapte tvp
For great justice!
pi_22952784
Ik wil de final
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22952996
* keijz gebruikit FF én TB
pi_22953097
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 13:40 schreef keijz het volgende:
* SHERMAN gebruikit FF én TB
* SHERMAN geen TB meer
pi_22953204
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 13:40 schreef keijz het volgende:
* slakkie gebruikit FF én TB
Stupid question:
Waarom gebruik je dan geen Mozilla?
pi_22953756
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 13:53 schreef slakkie het volgende:

[..]

Stupid question:
Waarom gebruik je dan geen Mozilla?
Mozilla is een heel stuk logger dan FF en TB bij elkaar.
For great justice!
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:33:01 #8
92627 Scat-man
Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop
pi_22953850
Voor een up-to-date webbrowser ga naar www.ie.nl.
pi_22954242
Hoe krijg ik mijn searchbar breder? Dat gaat in 1.0 (RC1) anders dan in 0.9 weet ik iig wel.
For great justice!
pi_22954408
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 14:27 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Mozilla is een heel stuk logger dan FF en TB bij elkaar.
Dat was het antwoord wat ik al verwachte.. Ik gebruik mozilla, en moet zeggen, ik merk er niks van..
pi_22955485
TVP
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:20:48 #12
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22955624
Ik wacht ook op de final
pi_22955642
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 16:20 schreef Exuimtum het volgende:
Ik wacht ook op de final
Ik ook
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 17:11:14 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_22956644
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 14:54 schreef QyRoZ het volgende:
Hoe krijg ik mijn searchbar breder? Dat gaat in 1.0 (RC1) anders dan in 0.9 weet ik iig wel.
IN 1.0 is hij al breder dan in 0.9.3
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_22956691
in 0.9 kon je hem aanpassen door een bestand aan te maken, het is een ander bestand in 1.0, maar ik weet niet welke.
For great justice!
pi_22956997
Ik vind dat de IEview extensie genoemd wordt in de OP vervangen moet worden voor Launchy ( http://gemal.dk/mozilla/launchy.html ).. Ik vind beter programma, het kan links en pagina's naast IE, ook in Opera, mozilla of 63 andere programma's openen, waardoor je bijvoorbeeld ook weer streaming naar een WMV bestand kan kijken..
  Lieve Belg zaterdag 30 oktober 2004 @ 20:00:20 #17
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_22960487
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 17:29 schreef Arjan321 het volgende:
Ik vind dat de IEview extensie genoemd wordt in de OP vervangen moet worden voor Launchy ( http://gemal.dk/mozilla/launchy.html ).. Ik vind beter programma, het kan links en pagina's naast IE, ook in Opera, mozilla of 63 andere programma's openen, waardoor je bijvoorbeeld ook weer streaming naar een WMV bestand kan kijken..
toegevoegd.

Werewolf: je 2 vragen ook toegevoegd
pi_22961178
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 20:00 schreef Jump het volgende:

Werewolf: je 2 vragen ook toegevoegd

pi_22961726
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 17:12 schreef QyRoZ het volgende:
in 0.9 kon je hem aanpassen door een bestand aan te maken, het is een ander bestand in 1.0, maar ik weet niet welke.
http://texturizer.net/firefox/tips.html#app_searchbarsize

En om dat makkelijk te editten hebben ze een mooie extension gemaakt genaamd ChromEdit 0.1.1.1
https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=17&vid=1028

Ik kom er net achter dat dit trucje dus niet meer werkt in RC1

[ Bericht 13% gewijzigd door Dubbeldrank op 30-10-2004 21:16:46 ]
Powered by Janetje®
pi_22963862
TVP men
pi_22964526
Mooie OP
pi_22964540
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 23:02 schreef CasB het volgende:
Mooie OP
  Lieve Belg zaterdag 30 oktober 2004 @ 23:12:30 #23
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_22964695
thx
pi_22967048
Kan ik firefox als hij opent default ook een aantal webpagina's in TAB's laten openen? Bijvoorbeeld, frontpage, forum, en AT ?
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_22970185
Ja
Als startpagina dit doen:
forum.fok.nl | frontpage.fok.nl | http://forum.fok.nl/active

Je meot dus een | gebruiken dus de urls
  zondag 31 oktober 2004 @ 10:20:54 #26
81237 releaze
best of both worlds
pi_22970260
ik had de stylesheet chooser plugin gedownload, dacht, lekker handig, kan ik ff gaan spelen met css voor een aantal websites waar ik naartoe ga.. (kijken of het op fok ook zou werken)

maar daardoor opende hij de links niet meer op de achtergrond jammerrr... dus die er ook weer vanaf gemikt.
pi_22970861
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 10:15 schreef SHERMAN het volgende:
Ja

Weer wat geleerd

Ik categoriseer mijn bookmarks op thema.
Als je dan kiest voor "Open in tabs" zal hij alle bookmarks in die folder openen in een nieuwe tab (hoe verrassend!)

maandag 1 november 2004 @ 16:07:07 #28
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_22999799
De extensie om geluidsprogramma's te bedienen vanuit je browser werkt ook pefekt. Je kunt kiezen welk programma je wilt bedienen vanuit je browser, en kunt dus ook switchen tussentijds.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_23000040
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:07 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Weer wat geleerd

Ik categoriseer mijn bookmarks op thema.
Als je dan kiest voor "Open in tabs" zal hij alle bookmarks in die folder openen in een nieuwe tab (hoe verrassend!)

[afbeelding]
Die is inderdaad ook handig
pi_23001086
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 10:15 schreef SHERMAN het volgende:
Ja

Dat is handig. Weet ik ook weer hoe dat moet.
pi_23009919
Handig ook van Firefox dat het mijn bookmark-library heeft verwijderd na de meest recente systeemcrash. Helemaal toppie, hoor!

pi_23011690
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 17:29 schreef Arjan321 het volgende:
Ja so? IEview doet alleen openen in IE, voor velen is dat al voldoende dan hoeft er niet nog zoiets als launchy (dat ik ongelooflijk brak vind werken omdat je er totaal niets aan kunt instellen) geinstalleerd te worden. Liever beide opnemen dan.

Wat opzich ook handig is om te doen: check de extensions op www.extensionsmirror.nl of op de site van de maker zelf. Op update.mozilla.org staat niet altijd de nieuwste versie. Dat is niet altijd handig als je een nieuwere versie hebt van firefox waardoor een aantal oude extensie versies het niet meer correct doen. Meestal staat er op extensionsmirror.nl een rework van een extension of een nieuwe versie die dus wel weer werkt. Denk hierbij wel aan het feit dat je de sites even moet toevoegen aan de whitelist van sites die onderdelen mogen installeren.
quote:
Op maandag 1 november 2004 22:34 schreef Bombie het volgende:
Handig ook van Firefox dat het mijn bookmark-library heeft verwijderd na de meest recente systeemcrash. Helemaal toppie, hoor!

Waarna jij uiteraard je backup hebt teruggezet want je maakt trouw altijd backups van je data...
pi_23012440
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:34 schreef dyn het volgende:

[..]

Waarna jij uiteraard je backup hebt teruggezet want je maakt trouw altijd backups van je data...
Ik heb idd altijd wel een backup, maar van mijn bookmarks geen superrecente. Wat betreft Firefox was ik geen neurotische backupper, want ik had niet verwacht dat dit zou kunnen gebeuren.

Achteraf bekeken blijkt het wel vaker voor te komen.
pi_23013087
quote:

Ligt meer aan je systeem dan aan Firefox
  dinsdag 2 november 2004 @ 01:19:31 #35
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23013607
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 00:37 schreef CasB het volgende:
Nou, nee. Dit is niet iets wat voor zou moeten komen, punt.

Dat huidige data, waar je aan werkt verloren gaat, vooruit. Maar dat al opgeslagen informatie wordt gewist door een programma bij een crash ligt wel degelijk aan het programma zelf.
pi_23015480
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 00:03 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik heb idd altijd wel een backup, maar van mijn bookmarks geen superrecente.
Of je laat het automatisch bij het openen en/of sluiten van FireFox doen met BookmarkFTP!
pi_23015818
De "Close Tab On Double Click" is niet meer. Hij is opgevolgd door Tab Clicking Options
  dinsdag 2 november 2004 @ 09:22:36 #38
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23015943
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 01:19 schreef Leshy het volgende:
Dat huidige data, waar je aan werkt verloren gaat, vooruit. Maar dat al opgeslagen informatie wordt gewist door een programma bij een crash ligt wel degelijk aan het programma zelf.
Weet je zeker dat ie is gewist? Firefox wist nl. alleen een profiel (met de bijbehorende data) als je daar specifiek opdracht voor geeft. Als ie een nieuw profiel maakt, komt dat in een nieuwe directory te staan. Als ik jou was, zou ik nog maar eens rondneuzen in de profile-directories.

Edit: ik zie nu dat het probleem bij Bombie was, dus @Bombie
pi_23020778
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 00:37 schreef CasB het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 2 november 2004 00:03 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik heb idd altijd wel een backup, maar van mijn bookmarks geen superrecente. Wat betreft Firefox was ik geen neurotische backupper, want ik had niet verwacht dat dit zou kunnen gebeuren.

Achteraf bekeken blijkt het wel vaker voor te komen.
En toch is het duf dat Firefox je favorieten dus zodanig gebruikt dat hij bij een crash alles wist .
Heb het zelf ook al eens gehad.
pi_23020872
quote:

Staat er geen bookmarks.bak bestand in je profile folder?

Hernoemen naar bookmarks.html en je hebt ze weer...
pi_23021706
heb net firefox geinstaleerd.. maar behalve dat er niet al het gefrunik van MS erin zit vind ik hem vrijwel hetzelfde???
pi_23021872
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:20 schreef blablasjit het volgende:
heb net firefox geinstaleerd.. maar behalve dat er niet al het gefrunik van MS erin zit vind ik hem vrijwel hetzelfde???
Voordelen te over.....
Zie onderstaande link voor 'slechts; 10 van de vele...
http://www.switch2firefox.com/whyswitch/
pi_23028520
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:26 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Voordelen te over.....
Zie onderstaande link voor 'slechts; 10 van de vele...
http://www.switch2firefox.com/whyswitch/
Zie er niet bij staan dat je spyware op je pc echt beduidend minder zal worden als je FireFox hebt en dus ook gebruikt, ook een echt voordeel van FireFox.
pi_23029748
starte ik toenet firefox op moest ik een nieuw profiel aan maken wat dus helemaal default is
nu is mijn vraag hoe haal ik een profile weg heb in die help gekeken en word er niet veel wijzer van ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_23030059
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:05 schreef Steve-O het volgende:
starte ik toenet firefox op moest ik een nieuw profiel aan maken wat dus helemaal default is
nu is mijn vraag hoe haal ik een profile weg heb in die help gekeken en word er niet veel wijzer van ..
Het antwoord staat in de FAQ in deze openingspost,,,,

Hier een directe link...
Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 6 ]
pi_23030320
thnx
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_23033991
euh hoe krijg ik mijn toetsenbord instellingen naar firefox? Als ik dat weet wil ik wel overstappen maar tot nu toe lukt me dat niet!

Ik heb dus een logitech bluetooth toetsenbord/muis combi!

Ik bedoel dus de sneltoetsen naar bepaalde sites en je favorieten!
Alavst bedankt!
Klik eens hier???
IK HEB EEN GIGANTISCHE SCHIJTHEKEL AAN DOLF JANSEN!!
Hartkwalen??
pi_23034999
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:44 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Of je laat het automatisch bij het openen en/of sluiten van FireFox doen met BookmarkFTP!
Ik heb bij het zoeken naar de oorzaak idd vernomen dat het geautomatiseerd kan worden.

Punt is dat dit hoe dan ook niet mag gebeuren. Ik ben sinds kort bookmarks gaan beheren in Firefox, nadat lange tijd een bibliotheek heb opgebouwd in SV Bookmarks (legale versie), maar van laatstgenoemd programma werd ik stapelgek door de meest ergerlijke bugs die me het internetleven zuur maakten. Ik hecht dus waarde aan m'n bm's en daarom moet je die te allen tijde met een gerust hart kunnen uitbreiden.

Verder is Firefox dé browser, uiteraard.
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 09:22 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ie is gewist? Firefox wist nl. alleen een profiel (met de bijbehorende data) als je daar specifiek opdracht voor geeft. Als ie een nieuw profiel maakt, komt dat in een nieuwe directory te staan. Als ik jou was, zou ik nog maar eens rondneuzen in de profile-directories.

Edit: ik zie nu dat het probleem bij Bombie was, dus @Bombie
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 12:42 schreef Murray het volgende:

[..]

Staat er geen bookmarks.bak bestand in je profile folder?

Hernoemen naar bookmarks.html en je hebt ze weer...
Ik heb op meerdere plaatsen idd meteen na de crash de bookmarks.html en bookmarks.bak onderzocht, zowel in mijn profiel als in localservice, maar die waren allemaal gereset. Helaas...
pi_23035455
Wat ik trouwens wel een groot nadeel aan FF vind is dat als je veel plaatjes achter elkaar wilt opslaan, ook met andere dingen trouwens, dat FF dan steeds trager word en tenslotte vast loopt
  dinsdag 2 november 2004 @ 23:14:07 #50
81237 releaze
best of both worlds
pi_23036507
firefox loopt bij mij (en vele anderen) sowieso traag als ie iets gaat opslaan.. die download manager komt pas na 15 seconden te voorschijn. ik vind dit toch wel een kutbug die ze nog niet opgelost hebben. (was ook in release nummer 0.9.x)

maar misschien dus met de officiele release... en tot zo lang kan ik er wel mee leven.
pi_23036705
Over het algemeen draait firefox prima en valt er weinig op aan te merken. Alleen een tijd van inactiviteit is rampzalig. Het lijkt wel alsof FF van grond af opnieuw gecompileerd wordt, waarom moet dat zo verrekte lang duren
  woensdag 3 november 2004 @ 05:16:54 #52
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_23042129
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 21:46 schreef oldenzaaltjuh.nl het volgende:
euh hoe krijg ik mijn toetsenbord instellingen naar firefox? Als ik dat weet wil ik wel overstappen maar tot nu toe lukt me dat niet!

Ik heb dus een logitech bluetooth toetsenbord/muis combi!

Ik bedoel dus de sneltoetsen naar bepaalde sites en je favorieten!
Alavst bedankt!
Kan je dat niet instelling in het programma wat bij je toetsenbord kwam? Meestal kan je die toetsen wel anders indelen.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_23043079
quote:
Op woensdag 3 november 2004 05:16 schreef whoops het volgende:

[..]

Kan je dat niet instelling in het programma wat bij je toetsenbord kwam? Meestal kan je die toetsen wel anders indelen.
Precies, FF als standaard browser instellen en dan URI's ingeven in het programma...

Voor zelf toetsenbordshortcuts in te stellen heb je Keyconfig...
  donderdag 4 november 2004 @ 12:01:21 #54
10017 Vaan_Banaan
Geen banaanvragen a.u.b.
pi_23070839
Inmiddels is er weer een nieuwe update uit. Volg de instructies van http://www.mozilla.org/projects/firefox/qa/softwareupdate.html om te updaten of http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0rc2/ om de hele zwik te downloaden
ik ben de dorpsgek
Met een lange jas aan en geen onderbroek.
Loituma
pi_23073999
Thunderbird 0.9 is uitgekomen.
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/
quote:
New in Thunderbird 0.9

* Saved Search Folders
* Message Grouping
* Global Inbox
* Comprehensive Data Migration
* RSS Integration
* Improved Privacy Controls
* Improved Quick Search
pi_23074619
Is het eigenlijk de bedoeling dat FF 1.0 en TB 1.0 tegelijkertijd uitkomen? Zou wel mooi wezen, maar vraag me af of ze dat halen.... FF zal er iig niet om uitgesteld worden.
pi_23151573
kan niet wachten
  Lieve Belg zondag 7 november 2004 @ 22:00:07 #59
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_23151681
quote:
Op zondag 7 november 2004 21:57 schreef SHERMAN het volgende:
kan niet wachten
troost je, je bent niet alleen
pi_23151808
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:00 schreef Jump het volgende:

[..]

troost je, je bent niet alleen
het lgit dus niet aan mij
  zondag 7 november 2004 @ 22:19:09 #61
81237 releaze
best of both worlds
pi_23152310
*nerdhug*

sta ook te popelen..
pi_23153090
Thunderbird 1.0 schijnt ook de 9e te komen!
  Lieve Belg zondag 7 november 2004 @ 22:47:06 #63
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_23153311
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:39 schreef Murray het volgende:
dan al ? de 0.9 is nog maar een paar dagen uit. het zou me sterk verwonderen als ze de 1.0 dan al doen zonder een voorafgaande release candidate
pi_23153556
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:47 schreef Jump het volgende:

[..]

dan al ? de 0.9 is nog maar een paar dagen uit. het zou me sterk verwonderen als ze de 1.0 dan al doen zonder een voorafgaande release candidate
Ja ik verbaasde mij er ook over, maar ze gaan het wel proberen....

Maar vraag me niet om een bron want ik kan niet meer terugvinden waar ik dat gelezen heb.

Hmok, aan het aantal bugs te zien gaat dat ook niet lukken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Murray op 07-11-2004 23:13:00 ]
  maandag 8 november 2004 @ 06:45:41 #65
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_23158377
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:39 schreef Murray het volgende:
Dat was wel de bedoeling idd.
For great justice!
  maandag 8 november 2004 @ 06:47:00 #66
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_23158379
quote:
Op maandag 8 november 2004 06:45 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Dat was wel de bedoeling idd.
Ik vind het vreemd dat ze 5 dagen voor de release van 1.0 een 0.9 uitgeven...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 8 november 2004 @ 06:54:19 #67
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_23158398
quote:
Op maandag 8 november 2004 06:47 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat ze 5 dagen voor de release van 1.0 een 0.9 uitgeven...
Ja, ik ook. Kon blijkbaar niet eerder. En dus denk ik dat TB 1.0 nog even op zich laat wachten. Toch jammer, zou mooi zijn als ze allebei tegelijk uit zouden komen.
For great justice!
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:28:08 #68
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_23184147
Testink 1.0 preview release. Werkt goed, maar omdat het de preview versie is zijn de toolbars niet verplaatsbaar zodat ik de navigation toolbar niet kan verplaatsen naar de bovenste regel wat ik bij IE gewend ben.
The Internets, I needs it..
pi_23184290
Nou het is vandaag 9 november..... maar nog geen FF 1.0...
pi_23184443
Wellicht zijn ze in de US nog niet opgestaan.....er is namelijk nogal wat tijdsverschil...
pi_23184867
Maar het is er voor het grootste deel toch al wel dinsdag
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:37:10 #72
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_23185092
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:41 schreef JeroenH het volgende:
Nou het is vandaag 9 november..... maar nog geen FF 1.0...
De dag is nog jong.
For great justice!
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:42:28 #73
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_23185180
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:37 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

De dag is nog jong.
Hij is al uit hoor...

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_23185250
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:42 schreef Spyder het volgende:
Hij is al uit hoor...

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/
Wow! Is dat de echte 1.0? Geen Preview of wat dan ook? Wat vreemd dat er op de officiële sites nog niets over te lezen is.
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:49:59 #75
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_23185312
Deze is het:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0

En dit is de release directory van de officiele ftp server (je wordt vanzelf naar een mirror doorverwezen)
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_23185450
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:46 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Wow! Is dat de echte 1.0? Geen Preview of wat dan ook? Wat vreemd dat er op de officiële sites nog niets over te lezen is.
Mozilla Firefox 1.0 Released

The Mozilla Foundation today released Firefox 1.0, the first major new product release since the Mozilla Suite's 1.0 in June of 2002. Firefox 1.0 is the completion of roughly 2 years of work on the revolutionary new browser, which has raised the Mozilla Foundation's profile greatly in it's year of existance. The release follows up the hugely successful Preview Release which had over eight million downloads.

Included in the release is a new start page which was formulated from user research including the home page poll taken here. Futhermore, the release will feature over a dozen localized builds released at the same time as the main English build, a first for the Foundation. In coming days, the Foundation expects at least a dozen more to be available.

Builds are available from GetFirefox.com or from the FTP server and release notes are also available. Support is available in our Firefox Support Forum and you can discuss the release in the other Firefox Forums.

http://www.mozillazine.org/
pi_23185554
Downloaden lukt mij maar niet.....
pi_23185611
Ik heb ze al!!!

Alleen de release notes zijn (via mozillazine.org) wijzen nog naar de preview release...
pi_23185666
Nederlandse versie is er nog niet, jammer. Mozilla.org is ook al aangepast.

Release notes zullen zo ook wel aangepast worden...

Heb ze al gevonden:
http://www.mozilla.org/products/firefox/releases/1.0

pi_23185804
http://www.google.nl/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official

Hey deze startpagina krijgt je.. samenwerking met Google?
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:24:58 #81
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_23185939
Got it!
For great justice!
pi_23186096
Iemand enig idee waarom de frontpage van tweakers zo traag is in FF? (Is altijd al geweest, niet specifiek voor 1.0). Is daar een oplossing voor? Of is tweakers.net gewoon niet goed?
pi_23186256
Ik wacht de nederlandstalige versie nog even af.
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:25:26 #84
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23187190
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:17 schreef Murray het volgende:
Hey deze startpagina krijgt je.. samenwerking met Google?
De Mozilla Foundation heeft haar geld ergens vandaan moeten krijgen voor die Firefox advertentie-campagne
pi_23187625
1.0

[ Bericht 32% gewijzigd door keijz op 09-11-2004 12:19:28 ]
pi_23187952
ook in bezit nu
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:03:59 #87
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23187985
Volgens mij komt er rook uit de server waar Mozilla draait.
Ik heb hier een 1mbit verbinding, maar de pagina is niet te openen...
  Lieve Belg dinsdag 9 november 2004 @ 12:08:16 #88
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_23188043
woehoew, vanavond eens installeren
pi_23188047
Hehe, ja hij is aardig overbelast

Heb mn Vosje gelukkig al kunnen updaten
  Lieve Belg dinsdag 9 november 2004 @ 12:09:06 #90
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_23188057
en ook eens de OP aanpassen dezer avond
pi_23188223
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:03 schreef buzzer het volgende:
Bij mij was er niks aan de hand. Kon m gewoon downloaden met 65 kb/s
* Maethor heeft nu ook 1.0
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_23188420
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:03 schreef buzzer het volgende:
Ik heb de link via Tweakers.net aangeklikt. Dan kom je gelijk bij de downloadlocatie uit. Ging bij mij vrij snel.
  Lieve Belg dinsdag 9 november 2004 @ 12:31:04 #93
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_23188452
http://users.telenet.be/m(...)ox%20Setup%201.0.exe

snelle mirror

edit: verkeerde url
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:43:33 #94
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_23188699
Ik wil de sneltoets ctrl+f voor de download manager, hoe kan ik dat veranderen?
  Lieve Belg dinsdag 9 november 2004 @ 12:47:56 #95
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_23188817
denk niet dat het mogelijk is webforce
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:51:57 #96
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_23188923
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:47 schreef Jump het volgende:
denk niet dat het mogelijk is webforce

Baggerzooi, ctrl+f was zo makkelijk, nu moet ik leniger worden .

Kan dat niet met about:config ofzo...
pi_23188926
ik heb hem erop gezet maar zou niet weten wat er beter aan is dan maxthon
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:00:56 #98
23170 WebForce
Kijk mij nou!
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:14:57 #99
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23189458
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:52 schreef Hayek het volgende:
ik heb hem erop gezet maar zou niet weten wat er beter aan is dan maxthon
Probeer deze pagina maar eens te bezoeken met Maxthon. Of deze PNG-test.
pi_23189803
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:14 schreef Leshy het volgende:

[..]

Probeer deze pagina maar eens te bezoeken met Maxthon. Of deze PNG-test.
als ik maxthon op gecko zet werken ze prima, maar anders niet goed, maar ik ben in de praktijk nog nooit zo'n pagina tegen gekomen, alleen nog maar demonstratie pagina's zoals deze
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_23193426
Trouwens het lijkt net of FireFox 1.0 iets sneller is qua laden van web-pagina's als RC2, of is dat maar verbeelding?
pi_23194470
Hier ook nog een mirror.
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:32:08 #103
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23194777
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:21 schreef sylvesterrr het volgende:
Hier ook nog een mirror.
Mozilla.org kwam ik niet eens meer op
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:49:09 #104
14806 CrashOne
100% compliant
pi_23197926
Hier nog een mirror.
pi_23198084
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:49 schreef CrashOne het volgende:
Hier nog een mirror.
Ik weet niet wat er op die mirror staat, maar het is geen FF
pi_23198157
Ik heb de nieuwe ff ook net geleeched...
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:00:36 #107
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_23198209
ik ook
  Redactie Games dinsdag 9 november 2004 @ 19:58:13 #109
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_23199795
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:01:21 #110
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23199876
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:29 schreef Hayek het volgende:
maar ik ben in de praktijk nog nooit zo'n pagina tegen gekomen, alleen nog maar demonstratie pagina's zoals deze
Die eerste is absoluut geen demonstratie-pagina
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:04:33 #111
14806 CrashOne
100% compliant
pi_23199968
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:55 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er op die mirror staat, maar het is geen FF
Fixed!
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:04:54 #112
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_23199979
Hier nog een link naar speciale hardware builds van 1.0

Moox: Optimized Firefox & Thunderbird Builds
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:09:07 #113
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_23200085
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:44 schreef f1sven het volgende:
Trouwens het lijkt net of FireFox 1.0 iets sneller is qua laden van web-pagina's als RC2, of is dat maar verbeelding?
Gevoel heb ik soms ook.
For great justice!
  Redactie Games dinsdag 9 november 2004 @ 20:12:01 #114
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_23200151
PDF'jes laadt ie bij mij ook een stuk sneller in als ik ze van het internet bekijk...

Jammer dat de Noia Extreme Theme nog niet geupdate is....die was wel zo mooi
pi_23200228
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
PDF'jes laadt ie bij mij ook een stuk sneller in als ik ze van het internet bekijk...

Jammer dat de Noia Extreme Theme nog niet geupdate is....die was wel zo mooi :'(
Ehm, ik gebruik em (= Noia Extreme Theme) wel?
  Redactie Games dinsdag 9 november 2004 @ 20:19:03 #116
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_23200351
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:14 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ehm, ik gebruik em (= Noia Extreme Theme) wel?
In de Mozilla Firefox 1.0 versie werkt ie hier niet...ik kan em niet kiezen uit the theme-manager..

Dit is toch gewoon über...
pi_23200353
Een goeie browser met een paar pijnpunten:

1) Als ik zie welke kritieke bugs worden gefixed, vraag ik mij af hoeveel er nog in zitten.
2) Ik kan maar niet wennen aan dat tabbed browsen.
3) De browser voelt trager aan dan Internet Explorer.
4) De combinatie mIRC/Invision werkt niet lekker met Firefox. Het copy/pasten van IRC url's (bijvoorbeeld http://www.ircspy.com/search.asp )werkt niet. Moet je die lange commando's handmatig overtypen.
5) Het sorteren van de bookmarks werkt nog steeds niet naar behoren.

Verder werkt ie goed hier.
pi_23200423
Viel me op dat de 'Single window mode' (Sinds RC2?) verdwenen is, en TBP staat ook nog niet op Mozilla Update....

Maar er is wel een pref om single window in Firefox terug te krijgen:
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs

Het menu staat nu weer onder Tabbed Browsing (Options, Advanced).
Staat niet standaard aan omdat het nog niet blijkbaar nog niet perfect werkt...
pi_23200956
Een vraagje: kon je niet ergens instellen dat als je een externe link opent, Firefox niet een nieuw venster maar een nieuwe tab opent (ik meen het me te herinneren)? Of moet je daar een extension voor hebben.
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:42:04 #120
100054 Quarks
pi_23200992
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:19 schreef Premium het volgende:
Een goeie browser met een paar pijnpunten:

1) Als ik zie welke kritieke bugs worden gefixed, vraag ik mij af hoeveel er nog in zitten.
2) Ik kan maar niet wennen aan dat tabbed browsen.
3) De browser voelt trager aan dan Internet Explorer.
4) De combinatie mIRC/Invision werkt niet lekker met Firefox. Het copy/pasten van IRC url's (bijvoorbeeld http://www.ircspy.com/search.asp )werkt niet. Moet je die lange commando's handmatig overtypen.
5) Het sorteren van de bookmarks werkt nog steeds niet naar behoren.

Verder werkt ie goed hier.
2) Hoe bedoel je wennen, het werkt bijna hetzelfde als een nieuw venster en je kunt alles zelf instellen.
3) Dat is weer omdat IE zit ingebakken in explorer
4) Daar heb ik ook af en toe last van.
5) Je moet het gewoon even door hebben.

Ik hoop wel dat update.mozilla.org binnenkort weer te bereiken is, want dat standaard thema is echt lelijk.
Smoke
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_23201012
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:40 schreef Maethor het volgende:
Een vraagje: kon je niet ergens instellen dat als je een externe link opent, Firefox niet een nieuw venster maar een nieuwe tab opent (ik meen het me te herinneren)? Of moet je daar een extension voor hebben.
Tools, Options, Advanced, Tabbed Browsing: 'Open links fro mother applications in'

Zie anders m'n vorige post...
pi_23201039
quote:
Dat kun je instellen in opties -> advanced -> tabbed browsing.

De rest spreekt voor zich.
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:43:58 #123
100054 Quarks
pi_23201045
quote:
Je kunt het volgens mij instellen bij: tools » options » advanced » tabbed browsing

Maar met de Tabbrowser Extension kun je veel meer instellen
  Redactie Games dinsdag 9 november 2004 @ 20:44:07 #124
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_23201049
Inmiddels Noia 2.0 Extreme v2.79 aan de gang gekregen...

Uninstallen die hap en de laatste versie opnieuw installen, de update werkt niet....
pi_23201075
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:19 schreef Premium het volgende:

IE heeft er nog veel meer, alleen hoor je dat niet zo snel, omdat MS er nix aandoet
pi_23201102
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:43 schreef Quarks het volgende:

[..]

Je kunt het volgens mij instellen bij: tools » options » advanced » tabbed browsing

Extensions is sloooooom, je kan beter preferences nemen. !
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:47:05 #127
100054 Quarks
pi_23201155
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:45 schreef Markster het volgende:

[..]

Extensions is sloooooom, je kan beter preferences nemen. !
Die bedoelde ik ook: de Tabbrowser Preferences extension
pi_23201233
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:47 schreef Quarks het volgende:

[..]

Die bedoelde ik ook: de Tabbrowser Preferences extension
gelukkig
  Redactie Games dinsdag 9 november 2004 @ 21:02:51 #129
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_23201602
Die websearch <CTRL> <K> optie is ook wel goed... JE typt nu gewoon in de adresbalk bijvoorbeeld "halo2" in en neemt je meteen naar de XboX pagina
pi_23201668
Hoe werken die themes dat ziet wel leuk uit natuurlijk
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:11:26 #131
100054 Quarks
pi_23201835
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:05 schreef T1andonly het volgende:
Hoe werken die themes dat ziet wel leuk uit natuurlijk
Van Mozilla update

Die nu heel traag is
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:46:38 #132
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_23202928
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:43 schreef Quarks het volgende:

[..]

Het leuke aan dit topic vind ik dat elke keer wanneer ik met een vraag zit en ik hem hier wil stellen, ik het antwoord ook meteen vind.
Ik wilde dus vragen of er een nieuwere versie van SingleWindow was, maar ik zal TE proberen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 10 november 2004 @ 00:17:26 #133
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_23208298
  • Is het mogelijk om de tabs-toolbar onderaan in het venster te positioneren ipv bovenin?
  • Is het mogelijk om, net als in Opera en Avant Browser, letters te gebruiken om specifieke searches te doen? Zodat als je in de Address bar invoert "i corvette" dat je dan bijvoorbeeld direct naar de Google Images search results voor "corvette" gaat? Dat is mijns inziens een onmisbare browse-feature.
  • And so I throw the windows wide /
    And call to you across the sky
    Lissabon!
    pi_23208475
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 00:17 schreef bolivian het volgende:
  • Is het mogelijk om de tabs-toolbar onderaan in het venster te positioneren ipv bovenin?
  • Is het mogelijk om, net als in Opera en Avant Browser, letters te gebruiken om specifieke searches te doen? Zodat als je in de Address bar invoert "i corvette" dat je dan bijvoorbeeld direct naar de Google Images search results voor "corvette" gaat? Dat is mijns inziens een onmisbare browse-feature.
  • 1e: Heb ik ooit wel een extensie voor gezien.... maar da's wel een hele tijd geleden. Zou nu geen extensie weten waarmee dat kan.

2e: Quick searches! Echt zoooooo handig!

Maak een bookmark aan, en vul een keyword in. Zoekterm in de url vervangen door vervangen %s

Of ga bv. naar http://images.google.com/ , rechterklik in het deel waar je je zoekterm typt: 'Add keyword for this search'

* klik *
    pi_23208536
    quote:
  • http://kb-upgrade.mozilla(...)the_tabbar_(Firefox) zou je kunnen proberen.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      woensdag 10 november 2004 @ 00:30:46 #136
    35245 bolivian
    Gun-toting hip gangster
    pi_23208623
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 00:23 schreef Murray het volgende:

1e: Heb ik ooit wel een extensie voor gezien.... maar da's wel een hele tijd geleden. Zou nu geen extensie weten waarmee dat kan.
    Beetje vreemd dat dat niet gewoon standaard te customizen valt bij de toolbars, .
    quote:
    Maak een bookmark aan, en vul een keyword in. Zoekterm in de url vervangen door vervangen %s
    Kijk, dát is nog eens een handige manier om keywords te configureren! Geen gezoek naar de search string in de pagina die je wilt gebruiken, gewoon rechtsklikken! Plusje voor Firefox!
    And so I throw the windows wide /
    Lissabon!
    pi_23208625
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 00:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

http://kb-upgrade.mozilla(...)the_tabbar_(Firefox) zou je kunnen proberen.
    Dat werkt....

(Allemachtig wat irritant! )
      woensdag 10 november 2004 @ 00:44:42 #138
    35245 bolivian
    Gun-toting hip gangster
    pi_23208914
    quote:

[..]

Yep, dat werkt!
    Nu nog een manier om de grootte van de tabs te configureren en ik ben helemaal tevreden voor vandaag, .
    Lissabon!
      woensdag 10 november 2004 @ 00:47:00 #139
    35245 bolivian
    Gun-toting hip gangster
    pi_23208956
    Oh, en is het toevallig ook mogelijk om Ctrl-N in te stellen voor een nieuwe tab ipv Ctrl-T?
    Lissabon!
      woensdag 10 november 2004 @ 00:52:14 #140
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_23209036
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 00:47 schreef bolivian het volgende:
    Oh, en is het toevallig ook mogelijk om Ctrl-N in te stellen voor een nieuwe tab ipv Ctrl-T?
    Uiteraard, moet je er wel nog een extensie tegenaan gooien
    pi_23209089
    Weet iemand wat de refresh interval is van live bookmarks?
    En hoe je die eventueel kan veranderen?
    quote:
    Denk het wel...

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=72994

Alleen ligt Mozilla update nogal plat.
      woensdag 10 november 2004 @ 00:58:36 #142
    35245 bolivian
    Gun-toting hip gangster
    pi_23209131
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 00:23 schreef Murray het volgende:
    Ik realiseer me zojuist dat dit natuurlijk ook voor Opera werkt.
    Lissabon!
      woensdag 10 november 2004 @ 01:23:45 #143
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_23209404
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 00:58 schreef bolivian het volgende:
    Ik realiseer me zojuist dat dit natuurlijk ook voor Opera werkt. [afbeelding]
    Voor Opera is er overigens ook een tooltje beschikbaar: Opsed.
      woensdag 10 november 2004 @ 04:33:29 #144
    6290 Dr_Crouton
    pi_23210242
    quote:

[..]

Thanks!
    pi_23210752
    quote:
    Lees het topic eens door....

Keyconfig

Is al eerder langsgekomen dit topic...

@Jump
    Misschien ook eentje voor in de FAQ en/of LINKS sectie in de OP???

En misschien is een link naar uitleg over Quicksearches ook wel handig...

[ Bericht 15% gewijzigd door Werewolf op 10-11-2004 08:45:20 ]
    pi_23211097
    quote:
  • quote:

Maar het kan ook zonder XPI!!!
    quote:
    Use the ChromEdit extension to edit your userChrome.css file to add the code you need, as follows.

Move it to the Bottom

/* Display the tabbar at the bottom */

#content > tabbox {-moz-box-direction: reverse;}
    pi_23211143
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 20:19 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

In de Mozilla Firefox 1.0 versie werkt ie hier niet...ik kan em niet kiezen uit the theme-manager..

Dit is toch gewoon über...
    Ik heb hem nu ook
    pi_23211249
    Ik zit hier nu hier in de mediatheek bij mij op school en hier hebben ze nog steeds IE. Ik word hier echt overspoelt met reclame.
    pi_23211346
    Dan download je toch Firefox?
    pi_23211378
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 09:17 schreef CasB het volgende:
    Dan download je toch Firefox?
    Ik kan hier geen *.exe bestanden donwloaden en niet instaleren.
      woensdag 10 november 2004 @ 09:24:36 #151
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_23211449
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 09:10 schreef mrkanarie het volgende:
    Ik zit hier nu hier in de mediatheek bij mij op school en hier hebben ze nog steeds IE. Ik word hier echt overspoelt met reclame.

Dat is altijd weer zo'n domper hè?
    Thuis zit je "clean" te browsen zonder dat je met ads in alle vormen en maten om de oren geslagen wordt.
    En op school zie je alles weer, en zie je ook hoe rustig je thuis kan internetten zonder ergernissen.
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_23211476
    Ja da's kut
    pi_23211493
    Ja idd, ik vind gewoon dat ze in alle internetcafé's, mediatheken en andere openbare internetplaatsen ff moeten nemen.
    pi_23211899
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 09:20 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Ik kan hier geen *.exe bestanden donwloaden en niet instaleren.
    En MSI?

Check dit topic eens....
    Misschien kan je ze overtuigen om een 'silent rollout' te doen...
      woensdag 10 november 2004 @ 11:58:17 #155
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_23214850
    Nu ik Firefox 1.0 heb met Tab Extensions crasht hij steeds.
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
      woensdag 10 november 2004 @ 17:04:25 #156
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_23220877
    extentions werken nogsteeds niet....
    maar ben blij dat ik Noia Lite aan de praat heb kunnen krijgen.. wat een geweldig theme is dat toch

straks maar eens ff verder kijken naar wat 1 te bieden heeft.. hopelijk doet die downloadmanager het een beetje
    pi_23220978
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 11:58 schreef Witchfynder het volgende:
    Nu ik Firefox 1.0 heb met Tab Extensions crasht hij steeds.
    Eigenlijk heb je Tab Extensions toch helemaal niet meer nodig?

Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 7 ]
      woensdag 10 november 2004 @ 17:11:01 #158
    6290 Dr_Crouton
    pi_23220990
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:04 schreef releaze het volgende:
    extentions werken nogsteeds niet....
    maar ben blij dat ik Noia Lite aan de praat heb kunnen krijgen.. wat een geweldig theme is dat toch

straks maar eens ff verder kijken naar wat 1 te bieden heeft.. hopelijk doet die downloadmanager het een beetje
    Waar haal je die Noia Lite vandaan?
    pi_23221035
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:11 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Waar haal je die Noia Lite vandaan?
    ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/themes/noia_2.0_(lite)/

Brrr, ik blijf Noia extreem lelijk vinden.

Nautical.

[ Bericht 24% gewijzigd door Murray op 10-11-2004 17:24:19 ]
      woensdag 10 november 2004 @ 17:40:03 #160
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_23221597
    ik heb mn theme op text-only.. heb echt een foeihekel aan icoontjes enzo.. ja, dan is noia ook wat minder, maar met text-only vind ik em wel geweldig (ik vind alle themes met icoontjes lelijk, maar goed... ook nautical)

maar ik ga ook voor de ronde vormen een beetje...
    ga ooit binnenkort eens even uitzoeken hoe ik mn eigen theme kan maken.. die ronde vormen is een css achtig filetje, maar nou die bookmark ico's nog enzo....
      woensdag 10 november 2004 @ 17:42:26 #161
    100054 Quarks
    pi_23221652
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:13 schreef Murray het volgende:

[..]

ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/themes/noia_2.0_(lite)/

[afbeelding]
    Nautical.
    Nautical en Mostly Crystal zijn de enige die er nog een beetje fatsoenlijk uitzien, de rest is afschuwelijk.
    Ik wil weer Smoke en Orbital

Smoke:

Orbital:
      Lieve Belg woensdag 10 november 2004 @ 17:45:02 #162
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_23221706
    Qute theme
    pi_23221725
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:42 schreef Quarks het volgende:

[..]

Nautical en Mostly Crystal zijn de enige die er nog een beetje fatsoenlijk uitzien, de rest is afschuwelijk.
    Ik wil weer Smoke en Orbital

Smoke:
    [afbeelding]

Orbital:
    [afbeelding]
    Zien er ook zeer mooi uit. Ik gebruik zelf Charamel:
      woensdag 10 november 2004 @ 18:00:41 #164
    100054 Quarks
    pi_23222015
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:46 schreef ElmarO het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Veel te lomp en flitsend, het moet echt rustig en zwart wit
    Erg jammer dat de leuke theme's het juist niet meer doen, qute is ook niet meer compatible

Zeg nou zelf, dit is toch verschrikkelijk

Lieve Belg woensdag 10 november 2004 @ 18:13:30 #165
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_23222264
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 18:00 schreef Quarks het volgende:

[..]

Erg jammer dat de leuke theme's het juist niet meer doen, qute is ook niet meer compatible

[afbeelding]
    ik gebruik dan ook nog de PR versie. ga nog een weekje wachten tot ik er zeker van ben dat al de extensions die ik gebruik werken en ook de theme's. zeker Qute
    pi_23222367
    quote:

[..]

[afbeelding]
    Die paarse theme vind ik ook maar niks (en de variaties er op ook niet)
      woensdag 10 november 2004 @ 18:22:42 #167
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_23222455
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:46 schreef ElmarO het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Ziet eruit alsof het in mijn cappuccino gehangen heeft.
      woensdag 10 november 2004 @ 18:32:15 #168
    100054 Quarks
    pi_23222693
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 18:13 schreef Jump het volgende:

[..]

ik gebruik dan ook nog de PR versie. ga nog een weekje wachten tot ik er zeker van ben dat al de extensions die ik gebruik werken en ook de theme's. zeker Qute
    Hier heb ik alle extensions nog gewoon draaien, het is alleen wachten op een leuk theme.
      woensdag 10 november 2004 @ 18:41:00 #169
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_23222875
    orbital is ook hot.. die had ik "vroeger" altijd, maar op een gegeven moment werkte ie niet meer goed in een nieuwe release..

ik wil mn extentions terug.. tab close on double click en firesomething..
      woensdag 10 november 2004 @ 18:45:18 #170
    100054 Quarks
    pi_23222962
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 18:41 schreef releaze het volgende:
    orbital is ook hot.. die had ik "vroeger" altijd, maar op een gegeven moment werkte ie niet meer goed in een nieuwe release..

ik wil mn extentions terug.. tab close on double click en firesomething..
    Die orbital icoontjes zijn echt
    Heb ze niet voor niets op mijn desktop
    Maar Smoke lijkt er erg veel op.

Dat close on dubbelclick etc.. zit ook in het veel uitgebruidere Tabbrowser Preferences
    pi_23223108
    quote:

[..]

[afbeelding]
    Ik vind wit meestal te fel aan m'n ogen en dat heb ik bij deze theme niet. Maar binnenkort zullen ze neem ik aan de meeste themes wel hebben geupdate voor 1.0
    En dat paarse is inderdaad afschuwelijk. Na een tijdje kijken doet ie pijn aan m'n ogen.
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 18:22 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ziet eruit alsof het in mijn cappuccino gehangen heeft.
    Lijkt het wel een beetje op ja . Maar ik vind de kleuren vrij rustig aan m'n ogen. Dat is wel de voornaamste reden dat ik deze theme gebruik. En ik vind hem ook vrij goed uitgewerkt.
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:45 schreef Jump het volgende:
    Qute theme
    Hoe ziet die theme er dan uit?
      woensdag 10 november 2004 @ 19:04:31 #172
    100054 Quarks
    pi_23223411
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 18:52 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Hoe ziet die theme er dan uit?
    Qute

woensdag 10 november 2004 @ 19:07:16 #173
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_23223487
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 18:45 schreef Quarks het volgende:

[..]

Die orbital icoontjes zijn echt
    Heb ze niet voor niets op mijn desktop
    Maar Smoke lijkt er erg veel op.

Dat close on dubbelclick etc.. zit ook in het veel uitgebruidere Tabbrowser Preferences
    ik kan de close on doubleclick niet in tabbrowser prefernce vinden
      woensdag 10 november 2004 @ 19:12:32 #174
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_23223639
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:09 schreef Murray het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je Tab Extensions toch helemaal niet meer nodig?

Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 7 ]
    Gaaf topic. Had ik nog niet gezien!

Jawel, want als ik op een link klik, zoals die van jou, dan opent hij in een nieuw venster. Ik wil het in een tab hebben! En ik wil dat een nieuw tab met mijn homepage begint, want ik open 9 van de 10 keer een nieuwe tab om te gaan googlen (ja, ik ken de rechtsklikfunctie).
    pi_23223640
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 19:07 schreef releaze het volgende:

[..]

Die zit er ook niet in.
    pi_23223707
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 19:12 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

En ik wil dat een nieuw tab met mijn homepage begint,
    Daar heb je helaas een extensie voor nodig.

Er zit wel een pref in 'browser.tabs.loadOnNewTab' alleen die doet weinig.
    Had gehoopt dat ze dat nog voor 1.0 zouden fixen.
      woensdag 10 november 2004 @ 19:35:40 #177
    100054 Quarks
    pi_23224248
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 19:12 schreef Murray het volgende:

[..]

Die zit er ook niet in.
    Klopt, mijn fout, het was close tab on middleclick wat je daarmee kon instellen
    pi_23228053
    * keijz wil de smoke theme
      woensdag 10 november 2004 @ 22:18:09 #179
    100054 Quarks
    pi_23229002
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 21:49 schreef keijz het volgende:
    keijz wil de smoke theme
    * Quarks huilt mee
      woensdag 10 november 2004 @ 22:32:21 #180
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_23229524
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 19:14 schreef Murray het volgende:

[..]

Daar heb je helaas een extensie voor nodig.

Er zit wel een pref in 'browser.tabs.loadOnNewTab' alleen die doet weinig.
    Had gehoopt dat ze dat nog voor 1.0 zouden fixen.
    Ik wacht maar op een nieuwe versie van SingleWindow. Tab Extensions vind ik veel te zwaar en verneukte mijn browser. Als ik hier zo lees dan ben ik niet de enige met klachten.
    pi_23230251
    Ik heb nu ook maar tab extensions genomen, omdat ik gewoon niet zonder tabbed browsing kan. Preferences en Single Window zijn er nog niet voor deze versie.

Als je in het begin *light settings* neemt, valt het best mee, en je kan echt veel handige dingen instellen.
    Nou maar hopen dat ie niet veel crashed, anders is ie er zo weer af.
    pi_23231741
    Kee, tussen al het prefs-geweld even een technische vraag. Is het bij Firefox mogelijk om de proxysettings (en evenueel andere configsettings) uit te zetten? I
      woensdag 10 november 2004 @ 23:42:11 #183
    100054 Quarks
    pi_23231824
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 23:39 schreef TimberWolf het volgende:
    Kee, tussen al het prefs-geweld even een technische vraag. Is het bij Firefox mogelijk om de proxysettings (en evenueel andere configsettings) uit te zetten? I
    Bij opties » connection settings

En met de Tweak Network Extension kun je proxy pipelining en connections per proxy veranderen
    pi_23231922
    Ho pardon, ik was even te onduidelijk. Ik wil de mogelijkheid om proxy in te stellen, te wiijzigen of andersinds te verkloten uitzetten. Het hele connections-stukje mag wmb weg of uit. Bij IE kan dat met een policy key, maar die heb ik voor FF nog niet kunnen vinden op Google en vriendjes.
      woensdag 10 november 2004 @ 23:59:06 #185
    100054 Quarks
    pi_23232297
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 23:45 schreef TimberWolf het volgende:
    Ho pardon, ik was even te onduidelijk. Ik wil de mogelijkheid om proxy in te stellen, te wiijzigen of andersinds te verkloten uitzetten. Het hele connections-stukje mag wmb weg of uit. Bij IE kan dat met een policy key, maar die heb ik voor FF nog niet kunnen vinden op Google en vriendjes.
    Hmm dan zou je bij custom builds moeten kijken of iets dergelijks.
    pi_23232882
    Dat zou niet handig zijn. Wat beperkt dan mijn lieve usertjes om een normale build te downloaden, en via een proxy te gaan surfen. Hm. Kan me toch haast niet voorstellen dat FF die optie niet heeft? Iets policy achtigs?
    pi_23233971
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 00:20 schreef TimberWolf het volgende:
    Dat zou niet handig zijn. Wat beperkt dan mijn lieve usertjes om een normale build te downloaden, en via een proxy te gaan surfen. Hm. Kan me toch haast niet voorstellen dat FF die optie niet heeft? Iets policy achtigs?
    Ga eens op zoek naar een kiosk browser tutorial... misschien heb je daar wat aan.

of vraag het gewoon op mozillazine

Edit: http://tln.lib.mi.us/~amutch/pro/phoenix/kiosk.htm dit iets?
    Weet nl. zeker dat het wel kan.
    pi_23234263
    Dit is iig. al een begin.

Heb

<groupbox>
    <caption label="&connectionsInfo.caption;"/>
    <hbox align="center">
    <description flex="1">&proxiesInfo.label;</description>
    <button id="catProxiesButton" label="&showConnections.label;"
    accesskey="&showConnections.accesskey;"
    oncommand="showConnections();"/>
    </hbox>
    </groupbox>

Uit pref-navigator.xul gehaald.

Nog nog voorkomen dat ze in about:config kunnen komen om het daar in te stellen.
    pi_23235332
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 19:07 schreef releaze het volgende:

[..]

"Close tab on doubleclick' is niet meer...

Het is Tab Clicking Options geworden...
    pi_23236867
    Weet iemand hoe je de Bookmarks Toolbar Folder verwijderd als je boven in het menu op Bookmarks klikt? Als je er met de rechtermuistoets op klikt, kun je 'm niet deleten.
      donderdag 11 november 2004 @ 10:49:23 #191
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_23237265
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 17:13 schreef Murray het volgende:
    Understatement.

Noia is waarlijk een gedrocht. Maargoed, we mogen niet discrimineren he? Blinden hebben ook recht op hun eigen theme's. 8).
    Ik ga naar huis.
      donderdag 11 november 2004 @ 10:50:40 #192
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_23237294
    Overigens vind ik het behoorlijk suf dat de aquaficationrelease naar Maart 2005 verschoven is. (FF 1.1.)

Dat zelfs de middelstemuisknop nog niet werkt op de Mac terwijl er al in Juni een fix ingecheckt is, is al helemaal een schande.
    Ik ga naar huis.
    pi_23237383
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 10:30 schreef Premium het volgende:
    Weet iemand hoe je de Bookmarks Toolbar Folder verwijderd als je boven in het menu op Bookmarks klikt? Als je er met de rechtermuistoets op klikt, kun je 'm niet deleten.
    view->toolbars->bookmarks toolbar... uitvinken

Je kan hem volgens mij niet uit je bookmarks-menu halen...

[ Bericht 8% gewijzigd door Jordy-B op 11-11-2004 11:02:45 ]
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_23237414
    Tja, smaken verschillen. Ik heb ook de Noia 2.0 theme en vindt 'm prachtig.
    pi_23237606
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 10:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

view->toolbars->bookmarks toolbar... uitvinken

Je kan hem volgens mij niet uit je bookmarks-menu halen...
    Ja dat laatste bedoel ik dus. Jammer dat dat niet kan. Wat die Bookmarks betreft, vind ik Internet Explorer fijner met per bookmark een los bestand. Jammer dat Firefox alles in één joekel van een bestand gooit.
      donderdag 11 november 2004 @ 11:20:33 #196
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_23237860
    Ik heb niet alles doorgelezen enzo, dus misschien is deze vraag al 100 keer langsgekomen.
    Maar ik gebruik sinds kort firefox. Ik ben heel tevreden, minder spyware enzo. Maar ik krijg heel vaak de foutmelding "the document contains no data". Als ik dan even op refresh druk doet die site t meestal wel weer, maar t blijft vervelend.

Ook heb ik heel vaak dat afbeeldingen niet willen laden.
    Bijvoorbeeld hier op fok als iemand meerdere afbeeldingen achter elkaar post krijg ik meestal 3 van de 5 plaatjes te zien.

Ook zit ik al een tijdje te zoeken naar de optie die ervoor zorgt dat links automatisch in een nieuw tab worden geopent ipv in een nieuw venster
    of niet natuurlijk
      donderdag 11 november 2004 @ 11:35:46 #197
    100054 Quarks
    pi_23238259
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 11:20 schreef Leep het volgende:
    Ik heb niet alles doorgelezen enzo, dus misschien is deze vraag al 100 keer langsgekomen.
    Maar ik gebruik sinds kort firefox. Ik ben heel tevreden, minder spyware enzo. Maar ik krijg heel vaak de foutmelding "the document contains no data". Als ik dan even op refresh druk doet die site t meestal wel weer, maar t blijft vervelend.

Ook heb ik heel vaak dat afbeeldingen niet willen laden.
    Bijvoorbeeld hier op fok als iemand meerdere afbeeldingen achter elkaar post krijg ik meestal 3 van de 5 plaatjes te zien.

Ook zit ik al een tijdje te zoeken naar de optie die ervoor zorgt dat links automatisch in een nieuw tab worden geopent ipv in een nieuw venster
    Dat eerste heb ik ook heel af en toe (had ik met IE ook).

Voor dat laatste is de Tabbrowser preferences extension handig.

Kun je alles instellen wat er in een nieuwe tab of nieuw venster geopent moet worden.
      donderdag 11 november 2004 @ 11:47:34 #198
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23238546
    Ik heb ook een probleem.
    Net de nieuwste Firefox 1.0 geinstalleerd en nu doen onder meer de knoppen om een pagina terug of verder te gaan het niet meer.

Iemand hetzelfde probleem/ suggesties?
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 11:50:51 #199
    100054 Quarks
    pi_23238620
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 11:47 schreef Quincy5 het volgende:
    Ik heb ook een probleem.
    Net de nieuwste Firefox 1.0 geinstalleerd en nu doen onder meer de knoppen om een pagina terug of verder te gaan het niet meer.

Iemand hetzelfde probleem/ suggesties?
    Bedoel je de 'back' en 'previous' knoppen van firefox zelf, of op een website ?
      donderdag 11 november 2004 @ 11:53:09 #200
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23238678
    Ik bedoel de back en previous..
    Een ander probleem is dat als ik een bookmark of link in een nieuwe tab of window open, deze tab of window blank blijtt.
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 11:57:24 #201
    100054 Quarks
    pi_23238771
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 11:53 schreef Quincy5 het volgende:
    Ik bedoel de back en previous..
    Een ander probleem is dat als ik een bookmark of link in een nieuwe tab of window open, deze tab of window blank blijtt.
    Welk thema gebruik je en welke extensies heb je geinstalleerd?

Post ook even de onderste regel van wat je ziet in de popup bij: Help » About Mozilla Firefox.
      donderdag 11 november 2004 @ 12:01:57 #202
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23238858
    Thema: Noia 2.0
    Extensies: Ieview en Adblock

De onderste regel bij About:
    Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 12:04:04 #203
    100054 Quarks
    pi_23238899
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 12:01 schreef Quincy5 het volgende:
    Thema: Noia 2.0
    Extensies: Ieview en Adblock

De onderste regel bij About:
    En als je het 'default' theme gebruikt doet ie het dan wel?
      donderdag 11 november 2004 @ 12:11:54 #204
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23239050
    Nee, nadat ik geupdate had moest Noia ook geupdate worden en toen deed ie het al niet.
    Ook nu weer default theme geprobeerd, helpt niets.
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 12:18:59 #205
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23239191
    Hoop nie dat ik alles moet uninstallen en een oudere versie moet zoeken.
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 12:21:11 #206
    100054 Quarks
    pi_23239222
    Vreemd, dus je ziet de knoppen wel.
    Kun je wel: alt + linkerpijl en alt + rechterpijl doen?

Probeer anders eens een nieuw profiel aan te maken, misschien dat het daaraan ligt.
      donderdag 11 november 2004 @ 12:22:53 #207
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23239265
    Alt + pijl werkt ook nie.
    Hoe maak je een nieuw profiel?
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 12:23:40 #208
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23239279
    Ben even lunchen dus volgende reactie kan een half uurtje duren.
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 12:25:44 #209
    100054 Quarks
    pi_23239328
    Voor windows:

Start » run » "x:\map firefox\firefox.exe -p"
      donderdag 11 november 2004 @ 12:59:51 #210
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23240072
    Dat is bij mij dus: "C:\Progs\Mozilla Firefox\firefox.exe -p"
    En dan gaat ie naar "C:\Progs\Mozilla" zoeken! en die vindt ie natuurlijk niet! Aarrgh!
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 13:08:22 #211
    100054 Quarks
    pi_23240285
    Je moet wel uitvoeren doen, niet zoeken.
    Dus windows toets + R; dan zonder de haakjes: "C:\Progs\Mozilla Firefox\firefox.exe -p"

Of probeer eens in safe mode: "C:\Progs\Mozilla Firefox\firefox.exe -safe-mode"
    pi_23240288
    Kunnen jullie de update pagina bereiken?
      donderdag 11 november 2004 @ 13:10:42 #213
    100054 Quarks
    pi_23240349
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:08 schreef Tha_T het volgende:
    Kunnen jullie de update pagina bereiken?
    Hier nu wel; de afgelopen dagen was er zoveel verkeer dat het nagenoeg onmogelijk was om er te komen.

Gewoon blijven proberen
      donderdag 11 november 2004 @ 13:11:26 #214
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23240374
    Heb het nieuwe profiel toch aan de gang gekregen, maar de problemen zijn gebleven
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 13:14:00 #215
    100054 Quarks
    pi_23240446
    De themes van Aaron Spuler zijn nu 1.0 compatible

Spuler.us

Dat zijn dus:

Apollo
    Atlas
    Blue
    iCandy Junior
    Mars
    Neptune
    Playground
    Pluto
    Rain
    Smoke
      donderdag 11 november 2004 @ 13:19:16 #216
    100054 Quarks
    pi_23240564
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:11 schreef Quincy5 het volgende:
    Heb het nieuwe profiel toch aan de gang gekregen, maar de problemen zijn gebleven
    Dan weet ik het ook niet meer.
    Je kunt het misschien proberen op het Firefox support forum
    pi_23240585
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:10 schreef Quarks het volgende:

[..]

Hier nu wel; de afgelopen dagen was er zoveel verkeer dat het nagenoeg onmogelijk was om er te komen.

Gewoon blijven proberen
    Ik net ook weer. Kreeg tot nu een melding dat update.mozilla.org de connectie weigerde
    pi_23240599
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:14 schreef Quarks het volgende:
    De themes van Aaron Spuler zijn nu 1.0 compatible

Spuler.us

Dat zijn dus:

Apollo
    Atlas
    Blue
    iCandy Junior
    Mars
    Neptune
    Playground
    Pluto
    Rain
    Smoke
    eindelijk
    pi_23240651
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:11 schreef Quincy5 het volgende:
    Zo te zien is het dus niet je profile.

Ik zou dan je profile backuppen en firefox even opnieuw installeren...
      donderdag 11 november 2004 @ 13:31:20 #220
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_23240842
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 11:35 schreef Quarks het volgende:

[..]

Dat eerste heb ik ook heel af en toe (had ik met IE ook).

Voor dat laatste is de Tabbrowser preferences extension handig.

Kun je alles instellen wat er in een nieuwe tab of nieuw venster geopent moet worden.
    jah ik heb t dus niet met IE. En ik hoor het probleem niet bij andere gebruikers van deze sites (die ook FF gebruiken).

bedankt voor je tooltje:)

iemand die een oplossing weet voor het image probleem???
    of niet natuurlijk
      donderdag 11 november 2004 @ 13:38:55 #221
    100054 Quarks
    pi_23241043
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:31 schreef Leep het volgende:

[..]

jah ik heb t dus niet met IE. En ik hoor het probleem niet bij andere gebruikers van deze sites (die ook FF gebruiken).

bedankt voor je tooltje:)

iemand die een oplossing weet voor het image probleem???
    Heb je gecontroleerd of die plaatjes niet worden geblokeerd door adblock of iets dergelijks?

Iedereen aan de Smoke

donderdag 11 november 2004 @ 13:42:56 #222
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23241156
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:23 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Zo te zien is het dus niet je profile.

Ik zou dan je profile backuppen en firefox even opnieuw installeren...
    Hoe kan ik het makkelijkst mijn profile backuppen?
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 13:52:23 #223
    100054 Quarks
    pi_23241403
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:42 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Met MozBackup kun je alle instellingen (bookmarks, profielen, history etc..) backuppen en restoren
    pi_23241423
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:42 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Mozilla Backup

Alleen zelf ook nog nooit gebruikt...
      donderdag 11 november 2004 @ 13:54:40 #225
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_23241457
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:38 schreef Quarks het volgende:

[..]

Heb je gecontroleerd of die plaatjes niet worden geblokeerd door adblock of iets dergelijks?
    nee hoe doe je dat?
    iig ik denk niet dat hetprobleem is. Als er bijvoorbeeld 5 plaatjes staan dan zie ik de ene keer 1,2 en 5
    en de volgende keer ( na het refreshen)2,3 en 4
    of niet natuurlijk
      donderdag 11 november 2004 @ 13:57:31 #226
    100054 Quarks
    pi_23241525
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:53 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Mozilla Backup

Alleen zelf ook nog nooit gebruikt...
    Is wel aan te raden om dat regelmatig te doen, ookal is er geen probleem verder
      donderdag 11 november 2004 @ 13:58:34 #227
    100054 Quarks
    pi_23241554
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:54 schreef Leep het volgende:

[..]

nee hoe doe je dat?
    iig ik denk niet dat hetprobleem is. Als er bijvoorbeeld 5 plaatjes staan dan zie ik de ene keer 1,2 en 5
    en de volgende keer ( na het refreshen)2,3 en 4
    Hmm, dan denk ik niet dat het daaraan ligt nee.
    Ik weet verder ook niet beter dan dat het misschien aan de site kan liggen.
      donderdag 11 november 2004 @ 14:00:28 #228
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_23241603
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:58 schreef Quarks het volgende:

[..]

Hmm, dan denk ik niet dat het daaraan ligt nee.
    Ik weet verder ook niet beter dan dat het misschien aan de site kan liggen.
    hmm maar ik heb t dus vooral als mensen plaatjes posten op fora (dus ook fok!) en ik heb er nog nooit een ander over gehoord .
    of niet natuurlijk
    pi_23241925
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:57 schreef Quarks het volgende:

[..]

Is wel aan te raden om dat regelmatig te doen, ookal is er geen probleem verder
    Hmmz

Hij doet alleen Bookmarks, History, Saved Passwords, Cookies, Saved form details, Downloaded file list en Certificates.

Dus eigenlijk heb ik er niets aan...

Bookmarks upload ik naar mijn website en de rest boeit me eigenlijk niet.....

Wat wel boeit, maar hij niet backupped, zijn mijn XPI's!
      donderdag 11 november 2004 @ 14:24:22 #230
    100054 Quarks
    pi_23242197
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 14:13 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Hmmz

Hij doet alleen Bookmarks, History, Saved Passwords, Cookies, Saved form details, Downloaded file list en Certificates.

Dus eigenlijk heb ik er niets aan...

Bookmarks upload ik naar mijn website en de rest boeit me eigenlijk niet.....

Wat wel boeit, maar hij niet backupped, zijn mijn XPI's!
    Die horen bij je profiel die hij wel backupped.
    Ik heb meerdere malen firefox eraf gehaalt en weer erop gezet; met Mozbackup zette hij mooi alles terug alsof er nooit iets mee gebeurt was
      donderdag 11 november 2004 @ 14:44:13 #231
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_23242683
    Heb Firefox opnieuw geinstalleerd (download wel traag, zeker nog druk ).
    Nu werkt alles weer naar behoren. Thanx everyone (Quarks in het bijzonder)!!
    www.bttf.com
    I hate mornings
      donderdag 11 november 2004 @ 14:48:19 #232
    100054 Quarks
    pi_23242786
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 14:44 schreef Quincy5 het volgende:
    Heb Firefox opnieuw geinstalleerd (download wel traag, zeker nog druk ).
    Nu werkt alles weer naar behoren. Thanx everyone (Quarks in het bijzonder)!!
    No prob.
    pi_23242822
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 13:38 schreef Quarks het volgende:

[..]

Iedereen aan de Smoke

[afbeelding]
    de 'Rain' theme is ook zeer oke
    pi_23243298
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 14:24 schreef Quarks het volgende:

[..]

Die horen bij je profiel die hij wel backupped.
    Ik heb meerdere malen firefox eraf gehaalt en weer erop gezet; met Mozbackup zette hij mooi alles terug alsof er nooit iets mee gebeurt was
    Als je firefox uninstalleerd en daarna er weer installeerd hehoudt hij alle XPI's.
    Maar als je ook nog eens je profiledirectory weggooit, dan ben je je XPI's ook kwijt.

En deze zet ie ook niet meer terug met mozbackup
    pi_23243914
    Gewoon je hele profile directory kopieren en na crash terugplaatsen does the trick...

Wel even profilemanager starten....
    pi_23245343
    Heb ik nog 1 vraag: ik wilde CDDB bij de zoekmachines zetten maar dat doet hij niet op de een of andere manier niet. Hij vraagt wel of hij hem erbij wil zetten maar daarna gebeurt niks (voor de slimmerikken: Hij staat ook niet in het rijtje)

Hoe krijg ik hem alsnog erbij?
      donderdag 11 november 2004 @ 16:53:17 #237
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_23245471
    hier baal ik een beetje van, ik en mn aesthetics

die streep, hoe krijg ik dat pokkeding weg? nu heb ik.... neptune geinstalleerd, maar hij doet het ook bij Smoke.. (bij noia lite liet ie een andere streep zien) en als ik de icoos wel laat zien, dan skint ie firefox ook niet.. dan laat ie alleen de icoos zien, maar niet het mooie achtergrondkleurtje van Smoke bijvoorbeeld.

Hmm.
      donderdag 11 november 2004 @ 16:56:29 #238
    100054 Quarks
    pi_23245541
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 16:53 schreef releaze het volgende:

[afbeelding]

die streep, hoe krijg ik dat pokkeding weg? nu heb ik.... neptune geinstalleerd, maar hij doet het ook bij Smoke.. (bij noia lite liet ie een andere streep zien) en als ik de icoos wel laat zien, dan skint ie firefox ook niet.. dan laat ie alleen de icoos zien, maar niet het mooie achtergrondkleurtje van Smoke bijvoorbeeld.

Hmm.
    Over welke streep heb je het nou ?
    pi_23245670
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 16:46 schreef Tha_T het volgende:
    Heb ik nog 1 vraag: ik wilde CDDB bij de zoekmachines zetten maar dat doet hij niet op de een of andere manier niet. Hij vraagt wel of hij hem erbij wil zetten maar daarna gebeurt niks (voor de slimmerikken: Hij staat ook niet in het rijtje)

Hoe krijg ik hem alsnog erbij?
    Waarom maak je geen quicksearch aan?
      donderdag 11 november 2004 @ 17:08:04 #240
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_23245802
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 16:56 schreef Quarks het volgende:

[..]

Over welke streep heb je het nou ?
    de streep die file van back scheidt.
      donderdag 11 november 2004 @ 17:11:05 #241
    100054 Quarks
    pi_23245894
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 17:08 schreef releaze het volgende:

[..]

de streep die file van back scheidt.
    Hmm, zou het niet weten/

Maar wat bedoel je met het achtergrond kleurtje van Smoke, bij mij is het gewoon grijs.
    pi_23246537
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 16:53 schreef releaze het volgende:

[afbeelding]

Hmm.
    Komt die streep nou uit een theme of uit Firefox zelf?
    Uitgaande van dat laatste heb ik gekeken in browser.xul, daar kom ik deze regel tegen:

<menubar id="main-menubar" statusbar="statusbar-display"
    style="border:0px;padding:0px;margin:0px;-moz-appearance:none">

Maar waar main-menubar gedefinieerd wordt heb ik nog niet kunnen vinden...

Jij bent echt minimalist tot op het bot of niet?
    pi_23247928
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 17:01 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Waarom maak je geen quicksearch aan?
    Hoe doe ik dat dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tha_T op 11-11-2004 19:12:31 ]
      Lieve Belg donderdag 11 november 2004 @ 18:43:14 #244
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_23248027
    Werewolf: ik zal je toegestuurde wijzigingen aanpassen in het volgende deel
      donderdag 11 november 2004 @ 18:58:54 #245
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_23248314
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 17:36 schreef Murray het volgende:

[..]

Komt die streep nou uit een theme of uit Firefox zelf?
    Uitgaande van dat laatste heb ik gekeken in browser.xul, daar kom ik deze regel tegen:

<menubar id="main-menubar" statusbar="statusbar-display"
    style="border:0px;padding:0px;margin:0px;-moz-appearance:none">

Maar waar main-menubar gedefinieerd wordt heb ik nog niet kunnen vinden...

Jij bent echt minimalist tot op het bot of niet?
    nee een mierenneukster

ik ga, als ik eens tijd ervoor vrij wil maken, maar eens in die themes duiken... *lazy*
    pi_23248429
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 18:43 schreef Jump het volgende:
    Werewolf: ik zal je toegestuurde wijzigingen aanpassen in het volgende deel
    Mijn dank is groot....

Nog eentje dan...
    quote:
    Super Drag&Drop Go: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
    Versleep een plaatje om hem in een standaardfolder te downloaden.
    pi_23251308
    Het is zo ver
    Na maanden probleemloos gedraaid te hebben liep FF net vast en kreeg ik de profilemanager te zien
    pi_23253688
    Ik lees trouwens net de mini faq en zie mijn eigen oplossing maar dat werkt dus niet
    Krijg heel leuk FireFox op gestart maar in het verkeerde profiel

Als ik nu FF deinstalleer en ik gooi de RC2 erop zou ik dan weer de goede te zien krijgen
    pi_23254208
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 22:24 schreef SHERMAN het volgende:
    Ik lees trouwens net de mini faq en zie mijn eigen oplossing maar dat werkt dus niet
    Krijg heel leuk FireFox op gestart maar in het verkeerde profiel

Als ik nu FF deinstalleer en ik gooi de RC2 erop zou ik dan weer de goede te zien krijgen
    Is er niet toevallig nog een 'firefox.exe' actief?

Taskmanager --> Processes --> Firefox.exe --> End proces
    pi_23254358
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 22:40 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Is er niet toevallig nog een 'firefox.exe' actief?

Taskmanager --> Processes --> Firefox.exe --> End proces
    Sterker nog ik had er niet aan gedacht om firefox afteluisten
    Firefox stond dus nog gewoon open

Het werkt weer
    pi_23261108
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 22:45 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Sterker nog ik had er niet aan gedacht om firefox afteluisten
    Firefox stond dus nog gewoon open

Het werkt weer
    pi_23262628
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 10:25 schreef Werewolf het volgende:

[..]

pssst je sig klopt niet meer
      vrijdag 12 november 2004 @ 12:34:22 #253
    100054 Quarks
    pi_23263994
    Leuk nieuws bericht.
    Zijn ze nou echt zo naïef?
    quote:
    Open-source browser set for challenge

A new front has been opened in the long-dormant browser war, with an open-source program called Firefox aiming to challenge Microsoft's dominant Internet Explorer.

But Microsoft Australia says there is no threat and Internet Explorer users do not want features that Firefox offers.

The Mozilla Foundation, a non-profit group "dedicated to preserving choice and promoting innovation on the internet," announced the release this week of its Firefox 1.0 browser.

Some eight million people downloaded a preview version issue last month.

Although Explorer, integrated into the Windows operating system used on most personal computers, has dominated the browser market, recent security problems with Explorer have prompted renewed interest in other browsers.

In early November, the magazine Computerworld reported that Firefox's market share had risen to 6%. Among early adopters, 14% of visitors to Computerworld's website were using Firefox, according to the online magazine.

As an open-source product, Mozilla's technical details are free and available to computer experts, who can test and offer improvements to the software.

It is available as a free download worldwide for computers with the Windows, Apple Macintosh or Linux operating systems.

"We are delighted to be announcing this major milestone for the Mozilla Foundation and for the Firefox browser, which has been made possible thanks to the tireless effort of hundreds of community volunteers and developers around the world," said Mitchell Baker, president of the Mozilla Foundation.

"Now, millions more will be able to enjoy a better Web experience."

Do we need tabbed browsing?

Firefox features include "tabbed" browsing to allow several pages to be contained within a single window, accessibility to search engines and pop-up blocking.

It also says it helps to protect against some fraud schemes by displaying the true identity of sites in an effort to thwart "spoofed" sites mimicking a legitimate website.

Microsoft Australia's managing director Steve Vamos told the IT website ZDNet Australia that he did not believe Internet Explorer would be threatened by the Firefox launch.

"I'm not sure that that is the reality," he said.

Vamos said tabbed browsing, provided by the new browser, was not important to Internet Explorer users. And he encouraged customers to contact Microsoft if they wanted extra features added to their existing browser.

What has been described as a "warts and all" review of Firefox is available via the ZDNet US website.

Mozilla provided the basis for the original Netscape browser that dominated the early internet before being crowded out by Microsoft. Netscape, now part of AOL Time Warner, has its own browser, which shares some features with Firefox.
    pi_23264074
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 12:34 schreef Quarks het volgende:
    Leuk nieuws bericht.
    Zijn ze nou echt zo naïef? :')
    [..]

Typisch Microsoft, ik geloof juist datiedereen die nu FF gebruikt toch wel ooit met IE gewerkt heeft, en dus willen we dat wel degelijk allemaal wel hebben. .
    pi_23265331
    Heb nu ook 1.0, maar merk nog niet echt veel verscheel met de PR.
    pi_23265372
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 12:37 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Typisch Microsoft, ik geloof juist datiedereen die nu FF gebruikt toch wel ooit met IE gewerkt heeft, en dus willen we dat wel degelijk allemaal wel hebben. [afbeelding].
    Vergeet niet dat er echt veel mensen zijn die zeggen" ach IE werkt ook, waarom FF gebruiken"

Ik heb al aantal mensen gezegd dat FF veel beter is en dat ze die moeten gaan gebruiken, maar IE werkt voor hun ook.
    pi_23266001
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 11:40 schreef SHERMAN het volgende:

pssst je sig klopt niet meer
    Ik weet het....maar ik wacht wel met aanpassen tot deel 8 wordt aangemaakt
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 13:30 schreef Markster het volgende:
    Heb nu ook 1.0, maar merk nog niet echt veel verscheel met de PR.
    Het is ook niet echt een nieuwe versie...
    Vooral bugfixes zijn opgelost (zie release notes)
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 13:32 schreef Markster het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er echt veel mensen zijn die zeggen" ach IE werkt ook, waarom FF gebruiken"

Ik heb al aantal mensen gezegd dat FF veel beter is en dat ze die moeten gaan gebruiken, maar IE werkt voor hun ook.
    Kijk, iedereen heeft natuurlijk zijn of haar voorkeur...
    Wat vaak wel helpt is het de mensen de voordelen laten zien....

Tabbed browsing, Adblock, Quicksearches, veel minder popups, banners en spywarem, volledig aan te passen naar eigen smaak etc. etc.

Familie en andere mensen voor wie ik privé-systeembeheertaken doe heb ik min of meer gedwongen Firefox & Thundebird te gaan gebruiken

En van de mensen die ik Firefox heb laten gebruiken heeft er geen een meer heimwee naar Internet Explorer.

Het enige nadeel vind ik dat ik zoveel aan de browser en de plugins moet instellen voordat het echt naar mijn wens is (ik ben veeleisend). Maar daar ben ik ook al mee bezig.
    Als je in een 'clean install' je oude profile directory plaatst, heb je je instellingen en je XPI's allemaal terug.
    Deze plaats ik binnenkort wel ergens op een webspace...
    pi_23266620
    Daarbij is IE toch wat sneller. En ik ga niemand overhalen hoor, mij intresseert het niet als hun PC helemaal onder de troep zit, omdat ze vertikken een goede browser te installeren. Dat is niet mijn zorg, zolang ze maar niet gaan zeggen dat ik ze niet gewaarschuwd heb
      vrijdag 12 november 2004 @ 14:35:20 #259
    100054 Quarks
    pi_23266893
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 14:24 schreef Markster het volgende:
    Daarbij is IE toch wat sneller. En ik ga niemand overhalen hoor, mij intresseert het niet als hun PC helemaal onder de troep zit, omdat ze vertikken een goede browser te installeren. Dat is niet mijn zorg, zolang ze maar niet gaan zeggen dat ik ze niet gewaarschuwd heb
    IE start alleen sneller op, FF rendert pagina's sneller.

Maar goed, ik heb echt een hekel aan mensen die FF opdringen aan mensen; ik wijs mensen af en toe op de mogelijkheid van een andere browser en dan mogen ze het zelf uitzoeken.
    pi_23267059
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 14:35 schreef Quarks het volgende:

[..]

Maar goed, ik heb echt een hekel aan mensen die FF opdringen aan mensen; ik wijs mensen af en toe op de mogelijkheid van een andere browser en dan mogen ze het zelf uitzoeken.
    Volgens mij rendert IE ook sneller, net als Opera (de snelste )

Maar goed, het verschil is zo klein dat het niet storend is.

En idd, opdringen is supervervelend, ik vertel gewoon dat FF beter is, en dat ze die maar eens moeten proberen. Zeggen ze "nee", dan is dat jammer
    pi_23267160
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 14:43 schreef Markster het volgende:

[..]

En idd, opdringen is supervervelend, ik vertel gewoon dat FF beter is, en dat ze die maar eens moeten proberen. Zeggen ze "nee", dan is dat jammer
    En daarna moeten ze niet gaan janken dat hun hele systeem übertraag is geworden.
    pi_23267188
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 14:47 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

En daarna moeten ze niet gaan janken dat hun hele systeem übertraag is geworden.
    Precies
      vrijdag 12 november 2004 @ 16:09:42 #263
    100054 Quarks
    pi_23269290
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 14:43 schreef Markster het volgende:

[..]

Volgens mij rendert IE ook sneller, net als Opera (de snelste )

Maar goed, het verschil is zo klein dat het niet storend is.

Opera en FF zijn inderdaad de snelste; IE zeker niet (3 jaar oude techniek )
    Waar ik je wel gelijk in geef is dat IE sneller 'aanvoelt' omdat die ingebakken zit.

Voor de mensen die wel veiliger en sneller willen browsen maar nog wel de IE look&feel willen behouden, is er een tutorial:

FirefoxIE
    quote:
    FirefoxIE is a customization of Firefox 1.0 by Mozilla.org to make it look and feel more like Internet Explorer.
      vrijdag 12 november 2004 @ 16:42:58 #264
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_23270197
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 16:09 schreef Quarks het volgende:
    FirefoxIE
    Wat nodeloos ingewikkeld overigens. Soortgelijke proces kost bij Opera iets van vier muisklikken. Maar goed, iedereen die zijn browser een MSIE-look wil geven verdient dan ook wel wat hij krijgt
    pi_23270236
    Meestal probeer je je browser mooier te krijgen
      vrijdag 12 november 2004 @ 16:51:18 #266
    100054 Quarks
    pi_23270425
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 16:44 schreef Markster het volgende:
    Meestal probeer je je browser mooier te krijgen
    Ja inderdaad, maar je hebt van die mensen die meteen in paniek zijn als het blauwe e'tje weg is.
    Voor die mensen is zoiets wel handig.

Maar voor de rest: Smoke!

vrijdag 12 november 2004 @ 17:14:33 #267
    62182 Georges
    That's the shit
    pi_23271012
    Ik heb net Firefox geinstalleerd, versie 1.0.
    Ben er erg tevreden over tot nu toe alleen vreet ie wel veel ramgeheugen, meer dan IE, is dat normaal?
    Nu is het gebruik zo'n 50.000kb en ik heb 5 vensters open.
    Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
    pi_23271162
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 17:14 schreef Georges het volgende:
    Ik heb net Firefox geinstalleerd, versie 1.0.
    Ben er erg tevreden over tot nu toe alleen vreet ie wel veel ramgeheugen, meer dan IE, is dat normaal?
    Nu is het gebruik zo'n 50.000kb en ik heb 5 vensters open.
    Hier 74.208kb met 1 venster en 5 tabbladen
    pi_23277041
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 16:51 schreef Quarks het volgende:

Maar voor de rest: Smoke!
    Ziet er goed uit!
      vrijdag 12 november 2004 @ 22:08:53 #270
    62182 Georges
    That's the shit
    pi_23277206
    Is het normaal dat Firefox meer geheugen vreet dan IE?
    Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
      vrijdag 12 november 2004 @ 22:14:50 #271
    100054 Quarks
    pi_23277353
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 22:08 schreef Georges het volgende:
    Is het normaal dat Firefox meer geheugen vreet dan IE?
    Volgens mij wel, omdat IE ingebakken zit in Explorer (Windows Shell) kun je niet echt een objectief beeld krijgen.
    pi_23291070
    even iets intressants, misschien al genoemd, maar toch:

Je kan in je adresbalk "about:config" tikken en dan van alles aanpassen.

Onder andere single window mode, waar dus geen extensie meer voor nodig is:

FF 1.0 has built-in single window functionality. To enable this feature type "about:config" in address bar and set "browser.tabs.showSingleWindowModePrefs" to "true". Then in "Tools/Options/Advanced", enable "Force links that open new windows to open it" option. Thats it.
    pi_23298138
    hoe kan ik ook alweer de foksearch in de searchbar gebruiken?
    staat niet in de op......
      zaterdag 13 november 2004 @ 23:52:47 #274
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_23298303
    Misschien dat ik het ook ff gemist hebt.... maar de dubbel klik op de tab zodat die weer verdwijnt.... staat die ook ergens? die draait namelijk niet onder 1.0 of ik doe wat fout
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_23301159
    quote:
    Op zaterdag 13 november 2004 23:52 schreef appelsientje het volgende:
    Misschien dat ik het ook ff gemist hebt.... maar de dubbel klik op de tab zodat die weer verdwijnt.... staat die ook ergens? die draait namelijk niet onder 1.0 of ik doe wat fout
    http://twanno.mozdev.org/tabclicking.html
      zondag 14 november 2004 @ 09:38:31 #276
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_23301906
    quote:
    Op zondag 14 november 2004 03:06 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

http://twanno.mozdev.org/tabclicking.html
    thnx
    pi_23303153
    quote:
    Je kunt tabs overigens ook sluiten door met het scrollwieltje te klikken op een tab. Daar heb je geen extension voor nodig.

Net zo goed als dat je er een link mee kunt openen in een nieuwe tab.
    pi_23303211
    quote:
    ja dat staat dus wel in de o.p.
      zondag 14 november 2004 @ 11:59:18 #279
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_23303243
    quote:
    Op zondag 14 november 2004 11:57 schreef keijz het volgende:

[..]

ja dat staat dus wel in de o.p.
    Maar die werkt dus niet met 1.0.....
    tenminste niet bij mij...
    pi_23373800
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 14:24 schreef Markster het volgende:
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 14:35 schreef Quarks het volgende:

Ik dring het ook niet zomaar op aan mensen. En opdringen is een groot woord.
    Ze willen dat ik als familiesysteembeheerder kom helpen als ze problemen hebben met spyware en/of virussen; dan wil ik mijj taak goed doen en ze laten overschakelen op betere en veiligere software... Voor de rest raad ik het alleen mensen aan en vertel de voordelen...

De snelheid van FF is trouwens ook helemaal af te stellen op de snelheid van je PC i.c.m. je internetverbinding. Op een van de forums van mozillazine.org is er een Tuning Topic.

Ik heb trouwens mijn backupprobleem opgelost. Installeer en configureer firefox naar eigen wens compleet met alle XPI's. Kopieer vervolgens de gehele Mozilla-directory uit 'Documents and Settings\%profilename\applicationdata'.

Als je nu een nieuwe, kale firefox installeerd, hoef je alleen maar deze directory te overschrijven. Ik heb de mijne zelfs op een webserver staan, dus overal ter wereld mijn eigen FF instellingen

PS. Als je dit ook wilt doen, vergeet dan niet je passwords en eventueel je cache en history te cleanen voordat je hem online zet...
    pi_23375088
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 18:39 schreef Tha_T het volgende:

Hoe doe ik dat dan?
    Rechtermuis in een willekeurig zoekveld op een willekeurige website....

"Add a Keyword for this search"
    Bookmarknaam en Keyword ingeven.
    Vervolgens kan je een quicksearch doen door je opgegeven keyword in te vullen met de zoekopdracht erachter.

Enkele quicksearch tips:
    Zoeken in de internet movie database (bijvoorbeeld keyword film)
    http://www.imdb.com

Online encyclopedie
    http://nl.wikipedia.org met wiki

Betekenissen van moeilijke woorden opzoeken
    http://www.vandale.nl

Persoonsgegevens bij telefoonnummers opzoeken
    http://www.gebeld.nl

Uitleg over computertermen
    http://www.whatis.com voor uitleg computerterminalogie

Spelling van Nederlandse woorden
    http://www.nederlandsewoorden.nl/
    pi_23381671
    Dat is inderdaad een beetje handiger
    pi_23382130
    Ik heb ff een foksearch gemaakt.. was eigelijk best makkelijk

*klik*
    pi_23382923
    Okay, vraagje!

Ik gebruik thunderbird 0.9 en Firefox 1.0 op Gentoo Linux met gnome 2.8
    Nou heb ik het probleem dat wanneer ik op een link in een email klik, hij wel firefox opent, maar niet de link/url maar de startpagina. Ook komt deze in een nieuwe window.

Hoe en waar is dit in te stellen? Het is best irritant dat ik nu copy/paste link moet doen als ik een link gemaild krijg.

bvd
      woensdag 17 november 2004 @ 20:48:42 #285
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_23386559
    Ik gebruik mozilla ook maar ik heb 2 dingen als ik CRTL+N (new window) dan gaat die naar mijn startpagina ik wil dat die gewoon naar de pagina gaat waar ik opzat

en Als ik in msn mijn inbox aanklik opent die het nog in IE ik heb mozilla wel als standaard browser
    pi_23386852
    Dat van MSN klopt, daar doe je niks aan dat zit er in geprogrammeerd
    pi_23389935
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 20:58 schreef SHERMAN het volgende:
    Typisch Microsoft
    pi_23395475
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 18:19 schreef Markster het volgende:
    Okay, vraagje!

Ik gebruik thunderbird 0.9 en Firefox 1.0 op Gentoo Linux met gnome 2.8
    Nou heb ik het probleem dat wanneer ik op een link in een email klik, hij wel firefox opent, maar niet de link/url maar de startpagina. Ook komt deze in een nieuwe window.

Hoe en waar is dit in te stellen? Het is best irritant dat ik nu copy/paste link moet doen als ik een link gemaild krijg.

bvd
    Tools - Options - Advanced

Daar heb je het kopje: Tabbed browsing

Open links from other applications in:
    - A new window
    - A new tab in the current window
    - The most recent tab/window

Als je via about:config de optie browser.tabs.showSingleWindowModePrefs aanzet, krijg je nog de optie "Force links that open new windows to open in" erbij.
      donderdag 18 november 2004 @ 08:36:11 #289
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_23395579
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 20:58 schreef SHERMAN het volgende:
    Kut microsoft
    pi_23395789
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 20:48 schreef Dos37 het volgende:
    Ik gebruik mozilla ook maar ik heb 2 dingen als ik CRTL+N (new window) dan gaat die naar mijn startpagina ik wil dat die gewoon naar de pagina gaat waar ik opzat

en Als ik in msn mijn inbox aanklik opent die het nog in IE ik heb mozilla wel als standaard browser
    Ik gebruik de 'tab clicking options'. Daar kan je vanalles mee instellen.

Dubbelklik op een tab = Close tab
    Dubbelklik naast een tab = New tab

Verder kan je ook combinaties maken met SHIFT, CTRL en ALT en daar acties als "duplicate tab", "reload tab" of "reload all tabs" aan hangen.

Als je het eenmaal gewend bent, wil je niet anders....Ik doe nooit meer CTRL + T
    pi_23398779
    quote:
    Op donderdag 18 november 2004 08:25 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Tools - Options - Advanced

Daar heb je het kopje: Tabbed browsing

Open links from other applications in:
    - A new window
    - A new tab in the current window
    - The most recent tab/window

Als je via about:config de optie browser.tabs.showSingleWindowModePrefs aanzet, krijg je nog de optie "Force links that open new windows to open in" erbij.
    Bedankt, maar ik heb het al zo staan, ook heb ik de singlewindowmode optie aan, en staat ingesteld op "new tab"

Ik kijk nog even in Thunderbird, misschien ligt het daaraan
    pi_23432729
    Overigens vind ik de FoxyTunes-extensie ook heel erg handig
      vrijdag 19 november 2004 @ 20:59:07 #293
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_23433669
    Het lukt me maar niet om een link die ik intyp in een nieuw tab geopend te krijgen, en ook niet om elke link die ik aanklik in een nieuwe tab te krijgen
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
    pi_23433767
    quote:
    Op vrijdag 19 november 2004 20:59 schreef --Christiaan-- het volgende:
    en ook niet om elke link die ik aanklik in een nieuwe tab te krijgen
    mij wel
    en dat komt door dit topic, dus het moet jou ook lukken
    pi_23463623
    Trouwens ik heb een paar tips om FireFox nog sneller te maken:

Zet deze settings is in about:config en je zal merken dat het surfen veel sneller gaat:

In een nieuw venster tik je in de adresbalk "about:config"
    Nu zoek je naar de volgende settings en verander je de waarden

nglayout.initialpaint.delay veranderen naar 0
    network.http.max-connections veranderen naar 64
    network.http.max-connections-per-server veranderen naar 21
    network.http.max-persistent-connections-per-server veranderen naar 8
    network.http.pipelining veranderen naar true
    network.http.pipelining.maxrequests veranderen naar 200
    network.http.proxy.pipelining veranderen naar true
    nglayout.initialpaint.delay op 0 (Het kan zijn dat je deze instelling moet toevoegen, rechtsklikken in about:config)

Met dank aan het mozbrowser forum!
    pi_23464170
    In mijn Firefox 1.0 zitten enkele tabs van Altavista, Ebay, Google, etc.

Die wil ik verwijderen, hoe pak ik dat aan?
      zondag 21 november 2004 @ 12:28:26 #298
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_23464349
    quote:
    Op zondag 21 november 2004 11:39 schreef f1sven het volgende:
    Trouwens ik heb een paar tips om FireFox nog sneller te maken:

nglayout.initialpaint.delay op 0 (Het kan zijn dat je deze instelling moet toevoegen, rechtsklikken in about:config)
    Ok, en dan?

Moet ik kiezen voor String, Integer of Bolean?
    The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
      Lieve Belg zondag 21 november 2004 @ 12:32:03 #299
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_23464408
    ik ga zo dadelijk niew topic openen
      Lieve Belg zondag 21 november 2004 @ 12:33:15 #300
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_23464430
    nu dus
      Lieve Belg zondag 21 november 2004 @ 12:33:33 #301
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_23464439
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')