abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22861774
NUMMER 12?! Zo gaat ie goed, heheh.
Hiero dames en heren voor de nostalgasten: Het topic voor mensen die gitaar spelen #11

Nu heb ik eindelijk weer eens een topic kunnen openen. Niet vergeten dat ik 12 topics geleden deze serie begonnen ben, hè!

Joeper!!

Nou dit is me een openingspost wel, hoor.

[ Bericht 19% gewijzigd door Big_Boss_Man op 25-10-2004 16:00:47 ]
feest
pi_22861915
Ik stel hem hier nog maar een keer. Er is me al wat aangeraden, maar dat is met een tape. Is het niet slimmer om iets digitaals te kopen? Krijg je het dan niet makkelijker je computer in?
quote:
Ik ben dus op zoek naar een ' .. sporen recorder'. Wat is wil is een simpel apparaat, met weinig poeha, maar dat ik mijn gitaar makkelijk op kan nemen, en de opnames m'n computer in kan sluizen. Ik wil dus niet via een geluidskaart rechtstreeks opnemen, maar een los apparaat. Het bewerken van het geluid die ik achteraf, dus de kwaliteit van de opnames hoeven ook niet heel hoog te liggen, bovendien is er niks mis met een beetje lo-fi opnames

Kan iemand me wat aanraden?
Aldus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:21:34 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22862116
Ja, een sporenrecorder met tapes is inmiddels wel erg achterhaald, ben zelf sowieso niet zo'n fan van die dingen omdat je bij het 'bouncen' van tracks echt enorm veel ruis krijgt.

Ik geloof dat Korg bijv. wel aardige digitale multitrackers met Smartmedia opslag maakt, maar daar zitten meestal ook weer een hoop effecten ingebouwd, en als je 't verder toch op de PC gaat bewerken, dan wil je dat misschien weer juist niet.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_22862218
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:12 schreef Z het volgende:
Er is me al wat aangeraden, maar dat is met een tape.
Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vond

En om die OP dan maar een beetje goed te maken:

pi_22862393
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:21 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, een sporenrecorder met tapes is inmiddels wel erg achterhaald, ben zelf sowieso niet zo'n fan van die dingen omdat je bij het 'bouncen' van tracks echt enorm veel ruis krijgt.

Ik geloof dat Korg bijv. wel aardige digitale multitrackers met Smartmedia opslag maakt, maar daar zitten meestal ook weer een hoop effecten ingebouwd, en als je 't verder toch op de PC gaat bewerken, dan wil je dat misschien weer juist niet.
Je ontkomt niet aam allerlei effecten idd, ik zal die Korg(en) eens bekijken. Dit lijkt me ook wel een koel ding:
Tascam Pocket Studio 5
Ook in de aanbieding bij Feedback voor 299,-
Aldus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:37:58 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22862442
M'n Fender Strat is nu trouwens weer helemaal opgelapt: nieuwe electronica d'r in, nieuwe Kinman-elementen, nieuwe slagplaat d'r op.. Hij klinkt weer helemaal perfect.

Die Kinmans zijn echt perfect voor classic rock, funk, blues en jazz, mooi Strat-geluid maar net iets minder snijdende hoge tonen er in, en nauwelijks ruis meer. Voor metal zou ik ze niet aanraden, maar goed.. dat speel ik zelf toch zelden.
pi_22862566
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:37 schreef Zanderrr het volgende:
dat speel ik zelf toch zelden.
Dat komt dan goed uit!

Ik wil gaarne bij deze een oproep doen aan alle gitaristen die met geluidsbewerking, multitrack of weet ik veel wat voor programma's werken die natuurlijk wel iets te maken hebben met mijn vraag: neem hier eventjes een kijkje Alternatief voor Cool Edit / Adobe Audition danku danku!
feest
pi_22863006
quote:
Prep2Fight schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 11:10:
ja, ik bedoel ook niet moet Ookal zei ik het, maar het is wel een programma, waarmee je leuke dingen kunt doen, en goed kunt mixen, en zo heel moeilijk vond ik het zelf nou ook weer niet
Klopt, maar zoals BBM al aangeeft, het is wel een beetje overkill. Zeker als je het ook nog wil kopen ipv downloaden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:40:51 #9
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22864496
Ja, dat is waar Als ie het ook nog is koopt dan is ie een vermogen kwijt idd
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_22865426
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dat komt dan goed uit!

Ik wil gaarne bij deze een oproep doen aan alle gitaristen die met geluidsbewerking, multitrack of weet ik veel wat voor programma's werken die natuurlijk wel iets te maken hebben met mijn vraag: neem hier eventjes een kijkje Alternatief voor Cool Edit / Adobe Audition danku danku!
Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorus
In The Presence Of Enemies!
pi_22865554
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:57 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorus
Wat is een logicje?
feest
pi_22865637
logic.... Zoiets als Pro Tools, alleen met Windows als driver, ipv Macentosch...... Superkewl progje, waar ik mijn nummers ook mee fix
In The Presence Of Enemies!
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:19:38 #13
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22869668
tvp
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:44:09 #14
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_22872406
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 16:05 schreef Ibanez het volgende:
logic.... Zoiets als Pro Tools, alleen met Windows als driver, ipv Macentosch...... Superkewl progje, waar ik mijn nummers ook mee fix
Logic is juist MAC-only (de laatste 2 versies dan, versie 6 en sinds deze maand 7). Daarentegen is protools compatible voor beiden.
pi_22874423
* kuchtpv
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:27 schreef Scylla het volgende:

[..]

Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vond

En om die OP dan maar een beetje goed te maken:

[afbeelding]
[afbeelding]
Wie zijn dat nou weer.
pi_22881628
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:39 schreef super-muffin het volgende:
* kuchtpv
[..]

Wie zijn dat nou weer.
Ik dacht, ik post wat live-action foto's van mijn band om de watkale OP goed te maken
pi_22881720
Aha, en wie ben jij dan?
pi_22882348
Die blonde met die jazzbass. Daar dus even geen gitarist, mag ik hier nu nog wel komen?
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:25:04 #19
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22882582
Tuurlijk Scylla
Tim's LastFM Charts
pi_22888294
Altijd... alles met snaren waar op getokkeld kan worden wat mij betreft
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 18:50:21 #21
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22888386
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 18:35 schreef Gitarist het volgende:
Altijd... alles met snaren waar op getokkeld kan worden wat mij betreft
Dus harpspelers (of ..speelsters )) hoeven zich nu ook niet meer buitengesloten te voelen..
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:47:25 #22
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22891973
Zoiets ja Zanderrr =)
Tim's LastFM Charts
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:14:22 #23
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22913822
Hoi

heb ff niks over gitaren maar om dit topic toch nog levend te houden maar even iets over cooledit.
Afgelopen zondag hebben we weer opgenomen tijdens het repeteren, maar door een kapotte kabel of uitgang op een mangpaneel is op het linkerkanaal alleen maar gitaar en bas terecht gekomen.
Op het rechterkanaal staat wel alles

Nu wil ik eigenlijk alles opnemen in cooledit en vervolgens het rechterkanaal er uit halen en die weer terug zetten op een dubbel spoor. Kan dit? En zo ja, hoe?
pi_22913989
Ik denk dat ik eruit ben, ik denk dat het deze wordt (lekker klein)

Zoom PS04

Aldus.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:30:49 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22914186
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:14 schreef Tomek het volgende:
Nu wil ik eigenlijk alles opnemen in cooledit en vervolgens het rechterkanaal er uit halen en die weer terug zetten op een dubbel spoor. Kan dit? En zo ja, hoe?
Als je in 'Edit view' op de bovenkant of de onderkant van de wave klinkt, dan komt er een "L"-etje of een "R"-etje bij je cursor te staan en zo selecteer je alleen het linker- of rechterkanaal. Alles van 1 kanaal selecteren en 'Copy' drukken. Vervolgens maak je een nieuw leeg stereo-wav bestand aan en klik je "paste". Nu converteert Cooledit het automatisch naar stereo op beide kanalen.

Heb het ff met Adobe Audition getest, maar volgens mij werkte het ook al zo toen het pakket nog Cooledit heette
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:45:01 #26
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22914532
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:30 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Als je in 'Edit view' op de bovenkant of de onderkant van de wave klinkt, dan komt er een "L"-etje of een "R"-etje bij je cursor te staan en zo selecteer je alleen het linker- of rechterkanaal. Alles van 1 kanaal selecteren en 'Copy' drukken. Vervolgens maak je een nieuw leeg stereo-wav bestand aan en klik je "paste". Nu converteert Cooledit het automatisch naar stereo op beide kanalen.

Heb het ff met Adobe Audition getest, maar volgens mij werkte het ook al zo toen het pakket nog Cooledit heette
Zanderrr my man!
Werkt prima, bedankt!
pi_22925525
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:22 schreef Z het volgende:
Ik denk dat ik eruit ben, ik denk dat het deze wordt (lekker klein)

Zoom PS04

[afbeelding]
Zo een wil ik ook kopen. Maar ik zit nu een beetje te twijfelen. Of dit ding of een Les Pauls Standaard Studio.... hmzzz...
pi_22928187
Zit er een hdtje in ofzo?? Hoe groot?

Ik moet toegeven dat ik zo m'n twijfels heb bij de naam Zoom... vroeger ook een multi-effectje van gehad en was opzich prima, totdat ik de "losse" Boss pedaaltjes te horen kreeg.... En op een gegeven moment kwam er rook uit die Zoom dus da's ook niet alles...
pi_22928373
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 01:24 schreef FiZz het volgende:

[..]

Zo een wil ik ook kopen. Maar ik zit nu een beetje te twijfelen. Of dit ding of een Les Pauls Standaard Studio.... hmzzz...
Lijkt mij toch geen moeilijke keuze eerlijk gezegd En Zoom...mijn broertje heeft een multi effecten bak van dat merk, overgekocht van de gitarist van mijn band die er jarenlang de vetste dingen mee gedaan, en ik ken nog iemand die een Zoom effectenbakje heeft. En die Zoom spulen zien er echt het allergaarst en eht allerbreekbaarst uit (plastic behuizing en dergelijke), maar kwalitiatief zijn ze best top.
pi_22928436
Ik had ook twijfels bij Zoom, maar heb een effecten bak van Zoon, en die doet het prima (ik ben overigens niet zo veeleisend). En die Zoom PS04 werk met flash kaartjes, maar die heb je tegenwoordig al van 1 Gig...
Aldus.
pi_22928803
Das wel mooi, 1 gyg...hoeveel betaal je er voor?
pi_22929316
Dat valt ook wel weer mee, volgens mij heb ik wel eens een aanbieding gezien voor 80 euro, dat is nou ook weer niet heel veel geld...
Aldus.
pi_22931257
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 10:21 schreef Scylla het volgende:
Das wel mooi, 1 gyg...hoeveel betaal je er voor?
En hoeveel minuten gaan daar in totaal op? (±)
feest
pi_22931480
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 12:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

En hoeveel minuten gaan daar in totaal op? (±)
Dat weet ik niet zeker, dat hangt natuurlijk weer af van de kwaliteit van de opnames, ik ga het even uitzoeken
Aldus.
pi_22931630
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 12:51 schreef Z het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker, dat hangt natuurlijk weer af van de kwaliteit van de opnames, ik ga het even uitzoeken
Kan je kiezen in welke kwalititeit je opneemt of staat dat er dan standaart in?
feest
pi_22931948
Zoom PS-04 Specifications

* RECORDER Projects: Maximum 100
* Physical Tracks: 4
* Virtual Tracks: 40 (10 Virtual takes / track)
* Simultaneous Recording Tracks: 2
* Data Card: Smart Media (3.3V, 16~128MB)
* Maximum Recording Time (32MB SmartMedia, converted to monaural track): 16 minutes (HI-FI) / 32minutes (LONG)
* Marker: 100points
* A-B Repeat: 1 block section
* Location Display: Min/Sec/m-Sec, Measure/Beat
* Track Edit: Copy, Move, Erase, Trim, Exchange, Bounce
* Punch In/Out: Manual and Automatic

* MIXER Input Channels: 9 channels (7 tracks + 2 inputs)
* Simultaneous Playback Tracks: 7 (4 audio + stereo drum + bass)
* Track Parameters: Equalizer, Effect Send, Pan (Balance)
* Equalizer: High (f: 500-8000Hz, Gain: ±12dB), Low(f: 63-2000Hz, Gain: ±12dB)
* Stereo Link: Track 1 & 2 or Track 3 & 4

* EFFECT Algorithms: 5 (Guitar/Bass, Mic, Dual, Line, Mastering)
* Effect Modules: 5 for Insert, 1 for Send/Return
* Effect Types: 87 for Insert, 6 for Send/Return
* Effect Patches: 170 for Insert, 40 for Send/Return
* Tuner Mode: Auto chromatic, Guitar, Bass, Open A/D/E/G, D modal

* RHYTHM Data Format: 16-bit linear PCM
* Drum Kits: 7
* Bass Programs: 5
* Voices: Drum 5, Bass 1
* Resolution: 48 PPQN
* Odd Meter: 1/4-8/4
* Rhythm Song: 1/project, 999 measures / song
* Rhythm Patterns: 511/project, 99 measures/pattern
* Maximum Note: Approx. 10000/song
* Tempo: 40.0-250.0 BPM

* GENERAL Hi-Z Input: 1/4" phone jack
o Rated input level: -50dBm < Variable < +4dBm
o Input impedance: 16k ohms < Variable < 1M ohms
* Line Input: 1/8" stereo jack
o Rated input level: -20dBm
o Input impedance: 10k ohms
* Built-in Mic: Omni-directional condenser electrostatic microphone
* Line Output: 1/4" stereo phone jack
o Rated output level: +3dBm
o Output load impedance: 10k ohms or higher
* Headphone Output: 1/8" stereo phone jack (50mW into 32 ohms load)
* A/D Conversion: 20-bit, 64 times oversampling
* D/A Conversion: 20-bit, 8 times oversampling
* Sampling Frequency: 31.25kHz Display: 42 x 26mm original LCD, with backlight
* Power Requirements: AA size (LR6) battery x 4 (optional), or AC adaptor DC9V/300mA / Center minus type (optional, AD-0006 recommended)
* Battery Life: Approx. 10 hours (display backlight off)
* Dimensions: 3.35 x 5.24 x 1.42" (85W x 133D x 36H mm)
* Weight: 3.52 lbs. 160g (without batteries)
* Supplied Accessories: 32MB SmartMedia
* Optional Accessories: MA-01 (Mic stand adaptor), BC-01 (Belt clip), AD-0006 (AC adaptor), AA size battery
* 0 dB = 0.775 Vrms
Aldus.
pi_22931993
Ik ga er vanuit dat je de kwaliteit van de opname in te stellen is. Ik weet alleen niet zeker of het apparaat smartmedia kaartjes aankan die groter zijn dan 128 MB:
Het lijkt er op dat je max een 128 MB kaart er in kan stoppen ...
Aldus.
pi_22932752
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:13 schreef Z het volgende:
Ik ga er vanuit dat je de kwaliteit van de opname in te stellen is. Ik weet alleen niet zeker of het apparaat smartmedia kaartjes aankan die groter zijn dan 128 MB:
Het lijkt er op dat je max een 128 MB kaart er in kan stoppen ...
Er staat dat je onder 2 kwaliteiten kan opnemen, hifi en long en bij hifi heb je 16 minuten ruimte. Dat zijn 3 tracks van 5 minuten en dan is ie bijna vol. Maar daar staat dat dat geld voor een kaartje van 32mb. Als je dan een kaartje hebt van 128mb dan heb je 64 minuten om op te nemen. Dat zijn 12 tracks van 5 minuten en dan past de 13e er net niet op. Das toch wel genoeg lijkt mij zo? Als je klaar bent haal je het er toch vanaf.
feest
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:49:13 #39
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22932812
Dit staat in een review:
quote:
The Zoom PS04 is more than just a 4-track recorder - with the virtual tracks, you can record up to 40 tracks. You can record 2 tracks simultaneously. Choose your best 4 takes for mixing. Recording time with the supplied 32 MB SmartMedia card is 32 minutes. But you can use a 128MB card for up to 134 minutes (Long mode). Plug in guitars, mics, and any instruments. Or use the built-in condenser mic to record your tracks.
Het lijkt er idd op dat 128MB het maximum is. Maar da's op zich toch wel genoeg? Je kunt 'm zo 'leeggooien' op je PC.

Maar 't is wel een beetje misleidend, zijn dit nou 134 minuten per spoor? Eerder in totaal, denk ik, dus als je 4 sporen gebruikt kun je weer 'maar' 33 minuten in totaal opnemen. Of niet?
pi_22932898
Dat is ruim voldoende. En ik ben niet van plan hem mee te nemen op vakantie ...
Aldus.
pi_22932914
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:52 schreef Z het volgende:
Dat is ruim voldoende. En ik ben niet van plan hem mee te nemen op vakantie ...
Als je slechts 1 track gebruikt heb je ruim voldoende met een 128mb kaartje, lijkt me zo.
feest
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 18:32:34 #42
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22938954
Ingebouwde condensator microfoon?
Hmm, ergens vermoed ik dat dit geen geweldig apparaatje is.
Hij kan teveel voor dat geld.
pi_22939624
je moet het ook meer zin om gewoon even wat ideeen op te kunnen nemen en iets verder uit te werken. Niet om met dat ding echte tracks te maken die je op cd gaat fikken. Mij lijkt het wel handig dat je op vakantie gewoon wat gitaar in kan spelen, beetje erbij zingen. Basje erachter zetten en wat drums om zo een leuk idee te krijgen voor een nieuw nummer...

Hmmzz... koop ik nu een Les Paul of een Fender Jaguar? Lastig. Ik heb namelijk al een fender (wel heel ander geluid dan die jaguar natuurlijk).... maar... hmzz.. damn... moeilijke keus...
pi_22939651
In mijn oude telefoon (Nokia 3650) kon volgens Nokia ook maar tot 128mb in (MMC, dat wel) maar er zijn mensen die hebben er tot 512Mb werkend in gekregen.

Het zou kunnen, maar niet met elk kaartje. Áls het uberhaubt kan!
pi_22960325
Een tip voor gitaarliefhebbers: The Five Great Guitars, ze spelen dit seizoen in heel veel theaters.
Ik ben gisteren in Venlo geweest, en het was echt super!! Gelukkig ga ik zeker nog 2 keer
Harry Sacksioni, Digmon Roovers, Jan Kuiper, Eric Vaarzon Morel en Zou Diarra, allemaal gitaristen uit verschillende hoeken van de gitaarmuziek, maar dan samen!

(zie Website Five Great Guitars)
pi_22960491
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 19:55 schreef inkie1010 het volgende:
Een tip voor gitaarliefhebbers: The Five Great Guitars, ze spelen dit seizoen in heel veel theaters.
Ik ben gisteren in Venlo geweest, en het was echt super!! Gelukkig ga ik zeker nog 2 keer
Harry Sacksioni, Digmon Roovers, Jan Kuiper, Eric Vaarzon Morel en Zou Diarra, allemaal gitaristen uit verschillende hoeken van de gitaarmuziek, maar dan samen!

(zie Website Five Great Guitars)
Kijk hier eens Het topic voor mensen die gitaar spelen #11

Daar kan je dus lezen dat ik er ook geweest ben en het fantastisch vond!
feest
pi_22960556
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 19:07 schreef FiZz het volgende:
Hmmzz... koop ik nu een Les Paul of een Fender Jaguar? Lastig. Ik heb namelijk al een fender (wel heel ander geluid dan die jaguar natuurlijk).... maar... hmzz.. damn... moeilijke keus...
Whatever suits your style... Maar ik zou voor een LP gaan. Is toch een heel andere gitaar en heel mooi Gibson?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_22978463
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 20:02 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Whatever suits your style... Maar ik zou voor een LP gaan. Is toch een heel andere gitaar en heel mooi Gibson?
Geen gibson helaas, heb ik het geld niet voor. Ephiphone. Ik denk ook wel dat ik dan voor de LP ga, tenzij ik die Jaguar toch echt fijner vind spelen
  maandag 1 november 2004 @ 10:36:25 #49
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22992916
FiZz, als jij die Jaguar fijner vind spelen, dan zal ik dat doen
Tim's LastFM Charts
pi_23001504
Een jaguar speelt best fijn, maar het geluid is echt heel erg wennen!!! Da's ook de reden waarom ik er niet aan ben begonnen. Het leek me heel vet enzo, maar toen ik hem eenmaal in de winkel bespeelde viel het veis tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')