tuurlijk niet, stel gewoon een grens; op vrijdag en en zaterdag tussen 00:00 en 06:00 bv mogen mensen tussen de 18 en 21 niet meer rijden. wel rijden en gesnapt worden is innemen rijbewijs. ( desnoods doe het ALLEEN op de risico trajecten zoals de N35)quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:03 schreef pberends het volgende:
Vaag plan en moeilijk uitvoerbaar. Moet de politie elke auto op straat stoppen om te zien of er een jongere achter het stuur zit...
kzag het zonet op nu.nl staan. Pure discriminatie!quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:08 schreef Sidekick het volgende:
Is er een digitale bron met wat meer info?
Gaat dit alleen om auto's? En wat is de leeftijdsgrens?
Ja, en de Franse en Nederlandse jongeren die dan op de Belgische weg zijn? Kost ook veel politieinzet. Blijft een vaag en onrealistisch plan.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:08 schreef deantoine het volgende:
[..]
tuurlijk niet, stel gewoon een grens; op vrijdag en en zaterdag tussen 00:00 en 06:00 bv mogen mensen tussen de 18 en 21 niet meer rijden. wel rijden en gesnapt worden is innemen rijbewijs.
simpel.
ik ben voorstander trouwens.
heb je meteen geen last meer van dat 18jarige petjes volk met hun vw'tjes om 3 uur s'nachts
Als ze dit plan erdoorheen drukken dan vind ik trouwens dat ze de wegenbelasting omlaag mogen doen, en dat de verzekering ook enorm omlaag mag!!quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:08 schreef deantoine het volgende:
[..]
tuurlijk niet, stel gewoon een grens; op vrijdag en en zaterdag tussen 00:00 en 06:00 bv mogen mensen tussen de 18 en 21 niet meer rijden. wel rijden en gesnapt worden is innemen rijbewijs.
simpel.
heb je meteen geen last meer van dat 18jarige petjes volk met hun vw'tjes om 3 uur s'nachts
meeste ongelukken met jongeren gebeuren echt wel in het weekend hoor.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:12 schreef dancemissiongangster het volgende:
[..]
Als ze dit plan erdoorheen drukken dan vind ik trouwens dat ze de wegenbelasting omlaag mogen doen, en dat de verzekering ook enorm omlaag mag!!
En btw het is gewoon een dom plan, net alsof dodelijke ongelukken alleen in het weekend gemaakt worden.
Dus ik mag in het weekend s'avonds nergens heen? Ik drink geen enkele druppel alcohol als ik moet rijden (kun je van veel volwassenen niet zeggen) en rij om die tijden op dezelfde manier als anders. Ook heb ik geen VW/Opel en ik draag ook nooit een petje. (ben ook geen 18, maar zit wel in de genoemde leeftijdsgroep)quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:08 schreef deantoine het volgende:
[..]
tuurlijk niet, stel gewoon een grens; op vrijdag en en zaterdag tussen 00:00 en 06:00 bv mogen mensen tussen de 18 en 21 niet meer rijden. wel rijden en gesnapt worden is innemen rijbewijs. ( desnoods doe het ALLEEN op de risico trajecten zoals de N35)
simpel.
Dan wachten ze als ze om 06.00 de discotheek uit komen gestuiterd en uurtje en stappen ze nog net wat vermoeider achter het stuur om de regel te omzeilen.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:08 schreef deantoine het volgende:
[..]
tuurlijk niet, stel gewoon een grens; op vrijdag en en zaterdag tussen 00:00 en 06:00 bv mogen mensen tussen de 18 en 21 niet meer rijden. wel rijden en gesnapt worden is innemen rijbewijs. ( desnoods doe het ALLEEN op de risico trajecten zoals de N35)
simpel.
Ik praat over dodelijke ongelukken, net alsof ouderen nooit dodelijke ongelukken veroorzaken in het verkeerquote:Op zondag 24 oktober 2004 21:13 schreef deantoine het volgende:
[..]
meeste ongelukken met jongeren gebeuren echt wel in het weekend hoor.
zie het als een stukje veiligheid, man... hoevaak ik s'nachts wel niet ben ingehaald door 2 golfjes met 160 km/h, om ze daarna 1 km verderop in de sloot te zien hangen...quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:17 schreef Billengezicht het volgende:
Dit is een triest voorbeeld van generalisatie.
Niet alle jongeren rijden slecht.. Misschien naar verhouding iets meer ja. Maar met zon regel straf je alle jongeren. Zeker onaanvaardbaar en als dat doorkomt is het gewoon ziek.
Netzoals een wet dat negers niet meer mogen winkelen?
Dat oudere niet meer naar de WC mogen in restaurants (knoeien enzo)?
Zieke shit gek!
het nieuws niet gevolgd de laatste tijd?quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:18 schreef dancemissiongangster het volgende:
[..]
Ik praat over dodelijke ongelukken, net alsof ouderen nooit dodelijke ongelukken veroorzaken in het verkeeren trouwens waar baseer jij dat op ?? heb je cijfers hiervoor??
Bepaalde 'minderheden' worden nu ook al geweigerd in bepaalde 'uitgaans gelegenheden'.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Bepaalde 'minderheden' zorgen in het weekend ook voor veel meer ongeregeldheden dan de gemiddelde (echte) Nederlander. Deze groep ook maar verbieden om op straat te komen? Scheelt een hoop gedonder![]()
Ik weet wel dat er per jaar 3 keer zoveel doden zijn als in Nederland. Dit terwijl er zeker 30% minder mensen wonen.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:15 schreef aloa het volgende:
Weet iemand ook hoeveel doden/gewonden er dan zoal vallen(onder de jongeren) in een weekend in Belgie? Als het er opvallend veel zijn, dan moet daar wel wat aan gedaan worden.....maar of dit nou de oplossing is? (lijkt mij niet)![]()
Uuh jawel, maar hoe weet jij nu hoeveel jongeren dodelijke ongelukken veroorzaken in BELGIE ? Ik kan me niet herinneren dat daar iets van op het nieuws was de laatste tijd, alleen een dodelijk ongeluk wat gebeurd is met jongeren uit Zeewolde in het weekend.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:19 schreef deantoine het volgende:
[..]
het nieuws niet gevolgd de laatste tijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |