abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:39:57 #1
1087 Merisse
broddeltante
pi_22845265
Vervolg van Wachten op het tweede streepje #49
27 oktober AlsoStarring NOD
1 november Minoes_ NOD
1 november hartje dokter
4 november Marie79 NOD
4 november Slaapmeisje NOD
6 november hartje NOD
8 november Pizzakoeriertje echo
13 november heavenswoman NOD
20 november lunastar NOD
20 november Merisse NOD
22 november Ingrid19 NOD
25 november _amber_ NOD
26 november Suzziieee NOD
26 november AlsoStarring NOD

Wachtend op NOD:
Dreamgirl

NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom.

Handige links:

Foliumzuur
De menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientenvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 11% gewijzigd door Karin op 31-10-2004 11:48:22 ]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:43:42 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_22845360
Merisse echt gigantisch balen, die
Kan ik wat voor je doen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_22845367
Merisse We gaan gelijk op wat betreft het openen van topics!

Deze laten we open, want jij gaat vast en zeker in reeks 50 een streep halen!

En volgens mij geld dat ook voor Slaapmeisje!

Tjeempie...deel 50 al!

Beaker
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_22845563
verkeerde topic hier nog maar een keer dan

MERISSE.....meis,wat onwijs balen weer.Op naar de volgende ronde.
Je had zo'n zin in die spuiten

Groetjes,Minoes
pi_22845577
BEAKER.....lief skaapie
Welkom bij de thuisfokkers

Groetjes,Minoes
  zondag 24 oktober 2004 @ 18:04:04 #6
1087 Merisse
broddeltante
pi_22845773
Doe mij maar in deeltje 51 of verder want dit deel gaan we straks voljuichen als Slaapmeisje 2 streepjes behaald :')
Tja, ik was meer teleurgesteld over de negatieve test dan van mijn ongesteldheid hoor. Het had gekund maar ik achtte de kans klein dat ik te vroeg getest had Karin en Bix.
Over 2 weken gaan we een lang weekend naar Spanje bij mijn zus op bezoek. Laten we hopen dat mijn ovulatie lekker vroeg komt deze maand kunnen we lekker relaxed klussen.

Fluf
Beaker, ik ben blij dat je je oude zelf weer bent!
pi_22845848
Merisse Ik ben blij dat ik er weer ben als mijn oude ik!

OP naar deel 51
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 24 oktober 2004 @ 18:13:13 #8
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_22845958
Beaker, fijn dat je je internetverbinding en identiteit weer op orde hebt
... ♥ ik mis je ♥
pi_22845985
Minoessssss Hoi

Ik ben helemaal fan van schapen vraag me niet waarom,m aar schapen zijn gewoon leuk en vooral als ze eruit zien als mijn usericon! Ik vind "gekke" schapen dus leuk!

Beaker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22846016
Phluphy Hoe is het?

Kaartje en jullie foto met zijn drieen is mooi
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2004 @ 21:58:30 #11
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22851462
Jeutje deel 50 alweer, nooit gedacht dat ik al 50 deeltjes mee zou draaien. Vandaag zit ik alweer op wachtdag 5, het gaat hard. Ik voel me trouwens prima en ik hoop dat dat voorlopig zo blijft.

AlsoStarring en Amber hebben zo te zien over een paar daagjes weer hun NOD en Merisse naar de stollingsarts. Wat gaan ze daar dan nu doen/bespreken Merisse?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:22:17 #12
93804 Pizzakoeriertje
Je blijft mijn nummer 1!!
pi_22853853
Nog even een opmerking ik moet niet 4 november naar de huisarts voor een echo maar 8 november op maandag dus. Gaat hier verder neit echt lekker kreeg vrijdagavond last van mijn gehemelte en werd zaterdag wakker met een barstende koppijn, verstopte neus, doof oor, koorts en last van mijn keel en het word steeds erger. Zit nu lekker aan de karamelthee dat verzacht de keel wat

Slaapmeisje deel 50 is ook het laatste deeltje waar je in meedraait want dan schoppen we je met een rotvaart naar Zwangerschap & Geboorte!

Beaker wil je je aantal posts omhoog gooien ofzo Wat is je msn by tha way?
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:31:14 #13
1087 Merisse
broddeltante
pi_22854123
Slaapmeisje, de stollingsarts wilde onderzoeken of ik geen andere auto-immuunaandoening heb zoals bijv. lupus en daarvoor heeft hij mijn bloed onderzocht. Woensdag krijg ik de uitslag.
pi_22854235
Allereerst een dikke kus aan Merisse *knuffel*

Ik voel nog niks in mijn buik qua ongi maaaaaar dat heeft me wel vaker bedot zeg maar. Ik heb wel een week terug steken gehad in mijn onderbuik. Dus ik ben benieuwd.

wb Beaker.
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:41:02 #15
93804 Pizzakoeriertje
pi_22854394
Ik hoop dat het deze keer raak is voor je _amber_!!!

Merisse succes met wachten tot woensdag
pi_22858776
Goedemorgen.

Slaapmeisje. Wat PK zegt. De hoogste tijd om jou door te schoppen.
Eitje heeft ook deze keer netjes tot na jouw vakantie gewacht en dat is ook al positief. Toch?
Gewoon nog even wat jompels ertegenaan gooien.

Pk Beterschap.

Amber. Nog twee daagjes.
Ik zal ook voor jou duimen.

Merisse. Ik hoop echt dat de uitslag je meevalt woensdag en dat het allemaal wat duidelijker wordt over wanneer beginnen met spuiten.

Beaker. Wat een leuke Avatar zeg.

Minoes. Gaat het al een beetje beter met de kids?

Phileine. Het is idd ontzettend balen om geen ongi te krijgen.
Ik weet zo ook niet of ik uberhoudt wel vruchtbaar ben op het moment en zo ja, wanneer zou ik dan moeten testen?
Bovendien heb ik behoorlijk last van mijn hormonen die soms erg op verschijnselen lijken.
Balen die onzekerheid. Ik hou in ieder geval in mijn achterhoofd dat het wel een tijdje gaat duren om zwanger te worden anders gaat het me denk ik veel geld aan testen kosten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dreamgirl op 25-10-2004 08:09:34 ]
In my dreams I fly around the world and visit many places.
pi_22859387
Môge,dames
Nog ff en dan vliegen de nod's ons weer om de oren,ik moet zelf nog een weekje wachten,heb geen idee wat t zal worden.Ben benieuwd of het doorspoelen tijdens de operatie toch heeft geholpen,je hoort t wel meer.
Verder word ik een beetje sip van de discussie in mod.Zoals t er nu naar uitziet,mogen we straks alleen nog maar over ongi,zere buik over rode duivels melden en moeten we de rest gaan verttellen in t speeltuinbankje of in andere topics.Zoals ik in mod.al vermelde,ik vind het erg moeilijk om in 4 verschillende topics te gaan posten.
Je bent 1 mens met 1 verhaal,dat verdeel je zo moeilijk over meerdere topics.Als je het uitgebreid wil doen snap ik,dat je beter naar een ander topic kan gaan,maar zo een opmerking moet kunnen.En dan nog,die dingen horen bij ons en als je dan straksiets over iemand wil weten,dan moet je meerdere topics af gaan struinen.En ik vind het juist gezellig,dat hier het complete verhaal staat van iemand.
Maar goed,het gaat over de toegankelijkheid voor nieuwe mensen,maar die worden toch ook altijd welkom geheten?En dat kliekjes verhaal..........ik vind het gewoon een clubje,wat meeleeft met elkaar en elkaar steunt.....als iemand dat een kliekje vind.....so be it,ik heb er geen moeite mee.
Ik weet dat dit dus ff offtopic is,maar ik weet niet of iedereen in mod.kijkt en wilde dit toch even vermelden en vragen:ben ik de enige ,die er zo over denkt?
Groetjes,Minoes
pi_22859447
O en als ik dus antwoord op dreamgirl wil geven n.a.v. de vraag over mijn kinderen,moet ik dan zeggen:kijk voor een reactie in dat en dat topic?Dat werkt niet echt vind ik,zo blijf je verwijzen naar andere topics.Dus.........doe ik t toch nog even hier(mijn jongste dochter krijgt ws.een verwijzing voor een foto te laten maken van de heup woensdag,ze loopt nu bijna 2 weken mank.)
Groetjes,Minoes
pi_22859772
Hoi ladies!

Slaapmeisje, nog ffies en dan mag je weg hier, hopenlijk haal je deel 51 niet eens, nou ja niet halen, wel halen natuurlijk maar met een heel mooi boontje in je tummy *O**O*

Merisse maar twee woorden... knuffffffffffff en Succes (woensdag, hoop dat je een goed bericht krijg, kan je onderhand wel eens gebruiken he)

PK 8 november voor een echo? **schaam** heb de helft weer es niet meegekregen, is dat om te zien of alles goed zit of zo??

Beaker, wat lekker dat je nu thuis i-net heb joh, kan je nog verslaafder gaan worden aan fok :)
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 10:32:50 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22860086
Goedemorgen dames,

PK, wil je mij als het straks tijd is dan wel zachtjes schoppen alsjeblieft? Hoe gaat het trouwens met jou?

Ha die Amber, nog maar heel eventjes wachten en dan is het zover. Goed teken dat je nog geen kwaaltjes hebt. Ik zal voor je duimen hoor en nu alvast voor je jompelen

Dreamgirl, ik weet precies hoe het voelt hoor die PMS klachten. Elke maand heb ik een hele waslijst aan klachten en daarom kan ik nergens van uitgaan en alleen van overtijd en een positieve test uitgaan. Die laatste ga ik gewoon deze maand halen want ik vind het nu echt tijd worden

minoes, laat het lekker hangen joh die discussie. Ik heb zelf helemaal niet het idee dat het hier een kliekje is. Er zijn in de afgelopen 50 deeltjes al zoveel meiden gekomen en gegaan dat het onmogelijk is om een kliekje te vormen. Het is juist de bedoeling dat er hier een vlotte doorstroom is van meiden toch? Maar goed, we gaan vrolijk verder om elkaar zo snel mogelijk naar Z&G te schoppen

Merisse, woensdag dus. Ben benieuwd naar de uitslag!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 25 oktober 2004 @ 10:49:25 #21
1087 Merisse
broddeltante
pi_22860311
Renegate Leuk om je weer eens te zien! Hoe gaat het met je? Nog verandering in de plannen wat betreft wachten met kindjes en is het nog steeds de bedoeling dat je man aan het eind vh jaar naar Irak gaat?
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 10:55:43 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22860410
Renegate, long time no see. Ben benieuwd hoe het met je gaat meid! Vertel vertel, zolang het maar wel ontopic is
pi_22860597
* piglet kijkt eens op de kalender, jeetje alweer bijna november
Slaapmeisje je weet het hè, dus het moet eigenlijk wel raak zijn deze keer
pi_22860723
Haha nou idd long time no see..

En zal me verhaal ff mega ontopic posten :P

Nee gaat hier wel, we zijn wel gewoon aan de klus, en heb dus (joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) nu al 2 maanden een cyclus van rond de 40 dagen, toch een stuk beter als 115 he ;-)

Merisse lief dat je naar me man vraagt En neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee hij hoeft niet naar irak!!!! zoveel stress dat er van je afvalt ineens..!!!! Hij moet nu 4 weken naar frankrijk is ook niet leuk natuurlijk maar het is paradijs vergeleken met Irak!!

We hebben in de tijd een familiebak aangeschaft ja ja een echte officiele staion auto (is ontopic gaat over me toekomstige gezin) En een wasmachine met droger (is ontopic want babykleertjes moeten wel goed schoon worden) Dus was wel een ribje uit onze lijfjes (is ook ontopic want zo is eva van adam ook geboren) Ik weet het ben errug flauw nu :)
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:21:50 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22860903
Ha die piglet, liever is het deze maand raak, maar een zwangerschap zou natuurlijk nog kunnen in december volgens jouw berekeningen

Renegate, wat ontzettend goed om te horen dat je cyclus langzaam maar zeker een beetje in het normale terechtkomt. 40 dagen is wel vrij lang, maar als het in ieder geval regelmatig is dan heb je al de helft gewonnen. Ik zie dat wel goedkomen met jou
pi_22861163
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:21 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ha die piglet, liever is het deze maand raak, maar een zwangerschap zou natuurlijk nog kunnen in december volgens jouw berekeningen
Ik vind dat we nu wel lang genoeg gewacht hebben
Al zijn septemberkindjes natuurlijk wel heel erg leuk

Renegate wat heerlijk dat je man niet naar Irak hoeft En ook weer een beetje regelmaat in de cyclus
pi_22861224
Goedemorgen
Ben net uit bed

Renagate Welkom terug! Fijn om te horen dat je man niet naar Irak hoeft!
Succes met de streepjes!

PK Hoi hoi
Alles goed met je?

Merisse en Slaapmeisje

LW Hoe gaat het eigenlijk met jou? Ben je nou aan die medicijnen begonnen?

Jolene Meis, wat is het rustig van jou kant! Hopelijk gaat het goed met je!

Girly Voor jou nogmaals het allerbeste toegewenst!

Beaker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:40:16 #28
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_22861263
heeee hier kan je vrouwen scoren of niet...?

Nee! Doorlopen dus!

[ Bericht 56% gewijzigd door BE op 25-10-2004 11:41:40 (Even antwoord gegeven. :+) ]
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:43:38 #29
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22861321
minoes, ik ben het met je eens maar dat ga ik hier niet heel uitgebreid zeggen. Je weet dat ik aktief meepost in MOD, ook ik vraag bij deze iedereen daar mee te lezen en evt. te reageren. Alleen dan kan men gericht tot een oplossing komen denk ik.... en dan hoeft het 2e streepje topic daar niet voor gebruikt te worden.

reaktie dochtertjes heup staat op het speeltuinbankje

Renegate!! Hallo!!!! Hoe is ie flauwerd? Ga jij even op het speeltuinbankje zitten om over je man te praten?? Maar wel fijn dat je cyclus nu wat regelmatiger is.

beaker stukje voor je op het speeltuinbankje geschreven

slaapmeisje Jij komt straks gewoon deel 51 niet meer op hoor...! Tijd voor het volgende stapje voor jou.... door naar Zwanger ... alvast een jompeltje voor jou

Merisse Succes met de uitslag, hoop dat je duidelijkheid krijgt!! eindelijk!!

AlsoStarring en Amber

alvast wat jompeltjes zodat de ongi niet doorzet de 27e
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:44:00 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22861329
Het is al vaker gevraagd, gezegd en gedaan...

Is het nou echt zo moeilijk?
pi_22862071
Oké, ik ga iets engs doen, ik ga me hier melden.
Ik wil nog niet in de lijst, ben bang dat ik er anders te erg mee bezig ga zijn.
4 oktober was ik ongesteld, ik ben die week gestopt met de nuvaring, om precies te zijn heb ik hem er 8 oktober een half uurtje ingehad door de twijfels en daarna dus gestopt met anti conceptie.

Als ik het goed heb dan is de klusperiode rond dag 7 tot dag 14. Help me als ik het goed fout doe...
We hebben veel geklust wat voor ons geen straf is.

Ik weet mijn god niet hoe mijn cyclus is, of het 28 dagen is of wat dan ook. Was immers aan de anti-conceptie. Dus ik was altijd keurig op maandagmorgen om 9 uur ongesteld. Kon de klok erop gelijkzetten.

Nu zijn we dus 3 weken verder, volgende week maandag zou ik eigenlijk ongesteld moeten worden.
Maar... ik heb nu zware benen, wat last in mijn onderrug en een zeurende pijn in mijn buik. Gisteren was het seksen erg gevoelig, wat ik ook weleens heb vlak voor ik ongesteld ben.

Ik weet het, mag geen hoop hebben, het is de eerste maand dat we het zonder bescherming doen. Heb ook eigenlijk geen hoop, maar wil gewoon wat meer weten over het gericht klussen. Nee, wil nog niet beginnen aan het temperaturen etc. etc.
Ik wil er niet te geobsedeerd mee bezig zijn (wil niet zeggen dat jullie dat doen, maar ik vind dat ik geduld moet hebben met mijn eerste maand gestopt zijn).

Wie oh wie helpt me?
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:28:06 #32
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22862237
hi kleintje, ten eerste welkom!

Hopelijk pies je gauw een 2e streepje! Ik denk dat je even moet aankijken hoe je cyclus precies loopt en gewoon ondertussen lekker een beetje KvK-en. Meestal moet je cyclus na anti-conceptie even op gang komen voor je er echt duidelijkheid aan kan geven hoe jouw cyclus loopt.

Gewoon nog ff afwachten lijjkt mij en voor de zkerheid eens testen asl je echt denkt dat je al een tijdje overtijd bent... Succes hoor!! Want spannend is het wel!
pi_22862378
Voorlopig ga ik nog niet piessen. Als ik een dikke 2 weken over tijd zou zijn (dus dat duurt nog 3 weken) dan ga ik eens piessen. Weet nu toch nog niet hoe mijn cyclus is.

Iemand een idee of je echt voelt dat je eitje springt en waaraan ik dit zou kunnen herkennen...
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:37:09 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22862421
Oe Kleintje... mag ik stiekem even doen!
Jou hier te zien is toch wel heel gaaf hoor!
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 12:41:45 #35
43556 miss_dynastie
pi_22862529
Kleintje, wow.... * miss_dynastie even met BE mee
pi_22862554
Tnx Brighteyes.
Maar ik wil echt nog niet in het lijstje hoor. Ik vind dat ook te
Ik ga hier ook niet zitten mutsen van.. oh ik voel wat, mijn tiet is groter of weet ik veel wat.
*tenminste... dit hoop ik, ik hoop dat ik nuchter blijf*
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:45:59 #37
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22862623
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:35 schreef Kleintje het volgende:

Iemand een idee of je echt voelt dat je eitje springt en waaraan ik dit zou kunnen herkennen...
Ik kan het voelen als ik mijn eisprong heb. Het voelt als een doffe pijn ergens onderin in je buik (links of rechts, dat verschilt dus.) met af en toe een gemene scherpe steek. Het lijkt het meest op menstruatiebuikpijn. Ik zou gewoon als je zoiets voelt even een aantekening maken in je agenda. Als je dan precies 14 dagen later ongesteld wordt dan was dat dus inderdaad je eisprong.

Niet iedereen voelt het trouwens dus voor hetzelfde geld zit je erop te letten en merk je er dus niks van
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_22862629
hoi Kleintje

Ik merk aan mijn afscheiding (die verkleurd van doorzichtig naar wat donkerder, geler) dat ik mijn eisprong heb. Ik "voel" hem echter nooit! Laatst had ik zelfs wat bloed erbij
Maar volgens heeft niet iedereen dat!

iig veel succes
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:48:45 #39
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22862672
ik voel ook nooit mijn eisrpsong... soms denk ik van wel maar kan het niet aantonen helaas ...
meestal is het zo'n 14 dagen voor je ongi
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:49:10 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22862676
Kleintje en nuchter... Sorry wijffie!
Gewoon hier lekker je vraagjes stellen en als je in het lijstje wil geef je vast wel een gil
pi_22862723
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
Kleintje en nuchter... Sorry wijffie!
Tssss, niet dan???
quote:
Gewoon hier lekker je vraagjes stellen en als je in het lijstje wil geef je vast wel een gil
Komt voor elkaar.

Over de rest van de dingen... afscheiding heb ik eigenlijk zelden. Maar... ik merk wel dat ik dan ehm, sterker ga ruiken. Kan dat het ook zijn?
pi_22862923
wat betreft die afscheiding, kleintje, je kan ook 'ff graaien' als het slijm in je vagina helder is en lijkt op eiwit (draden trekt) dan heb je een eisprong lijkt het meer op kwark of yoghurt dan ben je niet of verminderd vruchtbaar, geen ei dus..
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 13:17:31 #43
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22863189
Wauw Jelief wat zeg je dat toch dichterlijk maar het klopt wel als een bus. In mijn geval wordt dat zelfs ondersteund/bewezen door inwendige echo bij de fertikliniek. En verder kun je natuurlijk werken met ovulatietesten, maar dat is van later zorg.

Kleintje feli met de grote beslissing en geniet ervan
pi_22863221
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:03 schreef Jelief het volgende:
wat betreft die afscheiding, kleintje, je kan ook 'ff graaien' als het slijm in je vagina helder is en lijkt op eiwit (draden trekt) dan heb je een eisprong lijkt het meer op kwark of yoghurt dan ben je niet of verminderd vruchtbaar, geen ei dus..
Jelief Dat heb je goed verwoord het klopt inderdaad
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22863312
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:18 schreef Beaker het volgende:

[..]

Jelief Dat heb je goed verwoord het klopt inderdaad
ik gebruik het vooralsnog, samen met tempen om nog ff niet zwanger te worden en dat lukt aardig al heb ik deze maand wel mijn twijfels ik voel nog geen rare dingen maar volgens mij hebben we ergens iets te enthousiast ge- FfF, duuse als ik overtijd ben kom ik me wel melden. (zal wel niks zijn hoor dus alsjeblieft niet allemaal SPANNEND roepen want dan ga ik me alleen maar dingen inbeelden enzo...
sow dat ik dit opgeschreven heb zeg...

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 25-10-2004 13:30:10 ]
pi_22863360
Beaker zegt niks
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22863425
ik heb zelfs vannacht gedroomd dat ik bevallen was van een jongen. en 'smorgens kwam mike thuis (is eigenlijk nooit weg 's nachts) en ik zie heel rustig kijk je zoon... bed was vrijwel schoon en ik kon meteen weer van alles doen. gaf borstvoeding maar zoonlief had al een heel stel tanden.
rare droom dus, of het nou komt omdat ik toch wel heel graag wil beginnen met kvk of omdat er toch al iets aan de hand is ??? we merken het wel..
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:56:08 #48
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22863709
Kleintje, wat leuk je hier te zien!!

*ontzettend duimen gaat*
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 13:56:33 #49
43556 miss_dynastie
pi_22863717
Jelief
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:59:08 #50
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22863787
* heavenswoman zegt niks hoor Jelief
pi_22863878
rofl jullie zijn lief hoor!
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:10:42 #52
1087 Merisse
broddeltante
pi_22864039
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:12 schreef Renegate het volgende:
Nee gaat hier wel, we zijn wel gewoon aan de klus, en heb dus (joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) nu al 2 maanden een cyclus van rond de 40 dagen, toch een stuk beter als 115 he ;-)
Toch weer aan de klus?! Jullie gaan dus ondanks je eerdere berichten toch weer voor een zwangerschap? Wat is de reden dat jullie van gedachten veranderd zijn? Komt dat doordat je man niet meer naar Irak hoeft?
En weer een regelmatige cyclus. Allemaal goed nieuws dus
Welcome back en succes met klussen.
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:21:45 #53
1087 Merisse
broddeltante
pi_22864299
Welkom Kleintje, ik vroeg me al af wanneer we je zouden zien naar aanleiding van je andere topic. Om je een beetje in te lezen in de materie zijn de eerste 3 links uit de openingspost wel interesting stuff. M.n. vruchtbaarheid. Tuurlijk ga je in eerste instantie niet temperaturen en misschien ook nog niet eens gericht klussen maar het kan nooit kwaad om te weten hoe je cyclus in elkaar zit. enne, niet vergeten om foliumzuur te gaan slikken he?
pi_22864339
foliumzuur kun je ook aan je man geven Jelief! Werkt het extra goed!! weet iemand nog waar ik dat had gepost die info daarover??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22864355
Tnx voor het welkom!

Ook als ik ga graaien heb ik nauwelijks afscheiding... dus... geloof niet dat ik daar veel aan kan zien.
Foliumzuur slik ik al sinds ik van plan ben zwanger te worden, dus sinds 8 oktober.
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:38:54 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22864462
Kleintje
Eindelijk dan toch.. (dem, ik word er gewoon emo van en dan moet je nog zwanger worden!)

enne.. neem maar van mij aan, de eerste maand kan je je nog inhouden, daarna muts je net zo hard met iedereen mee.. 'zallut?' "mijn tieten doen zeer" "m'n buik voelt nu net ff anders dan normaal"
Lieverd, ik hoop dat je hier gauw weer weg bent!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_22864914
Hmmmm, is dit ook een vorm van wegpesten, dat je me hier weg wil hebben?

Ik weet wel dat het van mijn part over mag zijn. Laat me maar ongesteld zijn, dan weet ik al dat het niet raak is, dan hoef ik niet nog een week te wachten
Maar goed, ik zal wel weer weken te laat ongesteld worden omdat ik waarschijnlijk een cyclus van niets heb.

Damn, me hier melden is nu al verkeerd, ben er nu al teveel mee bezig. Wil het wel erg graag....
  maandag 25 oktober 2004 @ 15:20:31 #58
1087 Merisse
broddeltante
pi_22864922
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:19 schreef Kleintje het volgende:
Maar... ik heb nu zware benen, wat last in mijn onderrug en een zeurende pijn in mijn buik.
Doet ze nu al ET
  maandag 25 oktober 2004 @ 15:21:15 #59
3011 E.T.
pi_22864936
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:20 schreef Merisse het volgende:

[..]

Doet ze nu al ET
Overduidelijk een gevalletje hopeloos
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_22864964
Hoho, dat zijn geen zwangerschapskwalen (toch) dat is wat ik heb voordat ik ongesteld moet worden. Tenminste... dat had ik toen ik nog geen nuvaring gebruikte.

EN BEDANKT!

*zich hier weer uitschrijft*
Ik wil niet mutsen!
  maandag 25 oktober 2004 @ 15:22:17 #61
3011 E.T.
pi_22864966
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:20 schreef Kleintje het volgende:
Hmmmm, is dit ook een vorm van wegpesten, dat je me hier weg wil hebben?

<-- kliekje in d'r eentje
  maandag 25 oktober 2004 @ 15:22:40 #62
1087 Merisse
broddeltante
pi_22864971
Ja da's een beetje het probleem als je er aan toe bent dan wil je het ineens erg graag en dan moet je nog maanden wachten...en dat is dan nog als je geluk hebt. Join the club
  maandag 25 oktober 2004 @ 15:25:28 #63
1087 Merisse
broddeltante
pi_22865041
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:22 schreef Kleintje het volgende:
Hoho, dat zijn geen zwangerschapskwalen (toch) dat is wat ik heb voordat ik ongesteld moet worden. Tenminste... dat had ik toen ik nog geen nuvaring gebruikte.

EN BEDANKT!

*zich hier weer uitschrijft*
Ik wil niet mutsen!
Ze lijken zo verdraaid veel op elkaar die PMS en zwangerschapsverschijnselen Kleintje. In mijn ogen muts je ook niet maar ik vind dat wij veteranen van het 2e streepje dat ook niet (al teveel) doen.
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:05:12 #64
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22865625
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:22 schreef E.T. het volgende:

[..]

<-- kliekje in d'r eentje
erbij aankliekt

Kleintje, gij gaat mutsen.
pi_22868231
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 14:23 schreef Beaker het volgende:
foliumzuur kun je ook aan je man geven Jelief! Werkt het extra goed!! weet iemand nog waar ik dat had gepost die info daarover??
Is dat echt zo?
pi_22868861
Nou merisse dat we besloten hebben te gaan klussen weet ik niet of ik het hier wel uit kan leggen (Niet vervelend bedoelt voor brighteyes hoor, maar weet echt serieus niet of ik het wel uit kan leggen, hoop niet dat je pissig word of wat is AB SO LUUT niet me bedoeling!!!)
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:37:51 #67
1087 Merisse
broddeltante
pi_22870256
Renegate, ik wist ook niet zeker of ik het wel kon vragen. Jammer dat je het hier niet kan vertellen.

Beaker, over foliumzuur en mannelijke vruchtbaarheid heb ik effe gegoogled en het volgende gevonden Man vruchtbaarder door foliumzuur en zink Wel niet echt recent (2001).

Kleintje, ik heb je toch niet echt weggejaagd he?
pi_22870718
HW,ik kan je reactie niet vinden hoor
DAt bedoel ik dus,ik zoek me een ongeluk naar een reactie in een topic waar ik nooit kom,maar goed,laat maar.............
Kleintje...welkom hier en wat gezellig dat je met ons mee gaat KvK,doe maar om de dag,dan heb je de beste kwaliteit en ben je toch niet meteen aan het mutsen en zenuwen,hahhahaha,succes ermee.
Groetjes,Minoes
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:31:27 #69
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_22872025
Hai,

Eindelijk ongi geworden Best wel een opluchting,heb iig een eitje gehad.Wel een cyclus van 37 dagen.Dus dat houden we nu ook maar aan...Dus zet mijn nod maar op 26 nov.

Groetjes en veel succes iedereen

Suzanne
pi_22872049
Amber Ja, het schijnt echt zo te zijn! Lees maar even dat gene wat Merisse gepost heeft
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  FOK!fossiel maandag 25 oktober 2004 @ 21:33:54 #71
2628 Karin
pi_22872100
Suzziieee fijn dat de zijn geweest, maar moeten wachten om ongesteld te worden lijkt me helemaal vreselijk.
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:34:52 #72
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22880634
Hey Suzziieee dat gaat de goede kant op hoor. Een cyclus van 37 is prima zolang hij regelmatig is. Ik had in het begin een cyclus van ong. 35 dagen, maar hij kruipt nu toch langzaam maar zeker terug naar 30 dagen.

Amber, morgen je NOD. Van wat voor cyclus ben je nu uitgegaan, hoeveel dagen? Bij jou geloof ik nog wat lastig te zeggen, maar ik ben zo benieuwd hoe je je voelt

Kleintje laat je niet op je kop zitten hoor door die mutsen en muts maar lekker mee of niet mee wat jij wil
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:36:40 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22880660
Jelief, ik zeg niks wel grappige droom trouwens
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:52:38 #74
86274 hartje
still waiting...
pi_22880827
hoi dames
as maandag moet ik naar de dokter voor ons 1e gesprek, om 8.30.
't zal wel een orienterend gesprek worden, dus ik zal wel niet al te veel nieuws hebben dan. maar ik laat uiteraard weten hoe het gegaan is.

& kleintje, welkom hier! leuk dat je gezellig met ons mee komt mutsen
en renegate, leuk dat je weer terug bent & succes met klussen!
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 11:33:57 #75
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22881990
Hoi hartje, leuk om je weer eventjes te zien hier. Hoe lang zijn jullie nu bezig dan?
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 11:58:32 #76
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22882248
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:20 schreef Kleintje het volgende:
Damn, me hier melden is nu al verkeerd, ben er nu al teveel mee bezig. Wil het wel erg graag....
Temperaturen doe ik ook nog niet, maar ik weet wel opeens drommels goed wanneer ik voor het laatst ongesteld was en wanneer ik het dus weer zou moeten worden (gisteren) en nu vraag ik me serieus af of ik me echt misselijk voel en of ik gevoelige tepels heb of dat het in m'n hoofd zit (ben eigenlijk al sinds zaterdag misselijk, maar dat kwam door een wijntje teveel op vrijdag)

Als ik dit weekend nog geen heb gezien ga ik maar eens een test doen denk ik.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:09:15 #77
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22882318
jellyrose spannend (en weet je zeker dat die misselijkheid door dat wijntje kwam )
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:36:18 #78
86274 hartje
still waiting...
pi_22882730
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 11:33 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hoi hartje, leuk om je weer eventjes te zien hier. Hoe lang zijn jullie nu bezig dan?
vanaf oktober 2002
dat is toch even lang als jij & slaapvriendje?
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:42:22 #79
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22882863
oew jellyrose, spannend hoor! mm weekend duurt nog lang, maar een paar kan geen kwaad alvast.
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:00:42 #80
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22883168
jellyrose als je altijd al een regelmatige cyclus hebt gehad sinds je gestopt bent met de pil kun je toch nu ook wel een testje doen? Aaaaah toe nou want je kunt ons niet zo lang in spanning laten zitten Alvast om je aan te moedigen

hartje, Slaapvriendje en ik zijn sinds juli 2002 bezig en sinds maart dit jaar lopen we bij de fertikliniek. Voor jullie wordt het nu ook wel eens tijd hoor voor een 2e streepie hupsakee
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:09:21 #81
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22883325
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
jellyrose als je altijd al een regelmatige cyclus hebt gehad sinds je gestopt bent met de pil kun je toch nu ook wel een testje doen?
Ach, regelmatig, regelmatig.. ik kan er de klok niet op gelijkzetten, maar als ik zaterdag niet ongesteld ben doe ik een test! Beloofd.. Ik wil me nu nog niet zitten verkneukelen op een paar uur overtijd en achteraf blijkt het vals alarm te zijn!
Red de zeehond!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:55:43 #82
86274 hartje
still waiting...
pi_22884184
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Voor jullie wordt het nu ook wel eens tijd hoor voor een 2e streepie hupsakee
vind ik ook jah!

toen jullie voor het 1st naar de ha gingen, hoe ging dat zo'n beetje? wat kunnen we verwachtten?
enne...jullie eerst een 2e streep hoor! dat we netjes de volgorde aanhouden
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 14:01:29 #83
81992 Githa
pi_22884318
4 november hebben we 3 tweede streepjes tegelijk dat hadden we zo afgesproken en dat zou dan als verjaardagskado voor mallemeid en mijzelf zijn
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 19:08:11 #84
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22888599
Githa ik doe mijn best hoor

hartje, wij zijn zelf in december al naar de huisarts geweest en zij stelde voor om zelf alvast wat tests uit te voeren die ze ook bij de fertikliniek doen: inwendige echo bij de gyn, bloedonderzoek op hormonen, uitstrijkje om te kijken of je o.a. chlamydia hebt gehad en ook zaadonderzoek. Toen alle uitslagen daarvan binnen waren mochten we een afspraak maken bij de fertikliniek en omdat we via de huisarts die onderzoeken al hadden gedaan mochten we die overslaan. Wel is het zo dat de uitslagen een jaar geldig zijn.

Als ik zo om me heen hoor en lees op diverse fora is het zeer verschillend per huisarts/ziekenhuis/kliniek/geval wat voor volgorde de onderzoeken plaatsvinden en wanneer de behandelingen (bijv. IUI) van start kunnen. We hebben bij de kliniek nog een bloedonderzoek gehad, nog een zaadonderzoek en 3 samenlevingstesten voordat we uiteindelijk aan de IUI mochten beginnen. Op www.freya.nl kun je in ieder geval al heel veel informatie vinden over de verschillende onderzoeken.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 08:52:27 #85
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22899050
Vandaag mn NOD, eigenlijk gisteren maar omdat ik vorige maand het
op mn 29ste dag had er maar 29 ipv 28 geteld.
Nog niet ongesteld maar heb niet het idee dat ik zwanger ben.
Heb alleen de laatste weken last van maagzuur, maar dat zal hier
wel niks mee te maken hebben. Als je trouwens zwanger bent
wanneer voel je dan die dingen zoals pijnlijke borsten, misselijk ed?
Is dat al vrij vroeg, dus voor dat je je NOD hebt?
Wij zijn nu bezig sinds Juni 2001, mag nu toch wel eens raak zijn he
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 09:00:32 #86
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22899129
Hoi AlsoStarring, leuk weer wat van je te horen. Helaas lijken PMS klachten en zwangerschapsklachten zoveel op elkaar dat het heel lastig te zeggen is wanneer je kwaaltjes kunt krijgen. Alleen een positieve test geeft het antwoord. Blijkbaar ben je wel altijd vrij regelmatig ongesteld met 28 en soms 29 dagen wauw! Wat zijn jullie al lang bezig trouwens, wordt het dan niet eens tijd om een bezoekje aan de dokter te brengen?
pi_22899132
Alsostarring

Al die pijntjes en dingen die je kunt gaan voelen als je zwanger bent is denk ik voor iedere vrouw verschillend

Mijn HA vraagt vaak, voel je je anders?

Dus......voel je je anders?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22899133
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 08:52 schreef AlsoStarring het volgende:
Vandaag mn NOD, eigenlijk gisteren maar omdat ik vorige maand het
op mn 29ste dag had er maar 29 ipv 28 geteld.
Nog niet ongesteld maar heb niet het idee dat ik zwanger ben.
Heb alleen de laatste weken last van maagzuur, maar dat zal hier
wel niks mee te maken hebben. Als je trouwens zwanger bent
wanneer voel je dan die dingen zoals pijnlijke borsten, misselijk ed?
Is dat al vrij vroeg, dus voor dat je je NOD hebt?
Wij zijn nu bezig sinds Juni 2001, mag nu toch wel eens raak zijn he
*ff uit lurkstand springt*

Volgens mij is dat bij iedereen anders, sommigen hebben het al voor hun NOD, en sommigen pas daarna of zij hebben weinig tot geen verschijnselen van zwangerschap.

Het is heel vervelend voor jou dus, want er is geen peil op te trekken. Ik hoop dat je bij de categorie hoort dat je het pas later merkt, succes
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 27 oktober 2004 @ 09:14:44 #89
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22899291
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
(...)Wat zijn jullie al lang bezig trouwens, wordt het dan niet eens tijd om een bezoekje aan de dokter te brengen?
Waarschijnlijk heb je er overheen gelezen maar heb alles al doorlopen.
Het enige wat mis was is dat mn man voor 78% misvormde zaadcellen heeft.
Maar volgens de gyn heeft een man 20% goede nodig om een vrouw zwanger
te maken. Dus in weze zou de 22% gezonde zaadcellen die hij heeft genoeg
moeten zijn. Ik ben over de 40 dus dat zit ook tegen.
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:00 schreef Beaker het volgende:
(...)

Dus......voel je je anders?
Zie je vraag nu pas

Nee voel me niet anders, heb juist het idee dat ik vandaag wel ongesteld
word. Heb nog geen buikpijn ofzo maar denk wel dat dat gaat komen.

[ Bericht 26% gewijzigd door AlsoStarring op 27-10-2004 09:34:42 ]
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 09:54:06 #90
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22899812
AlsoStarring, kun je dan toch niet vanwege je leeftijd om een klein stapje extra vragen (bijv. IUI)? Het is toch het proberen waard om nogmaals contact op te nemen en vragen of jullie daarvoor in aanmerking kunnen komen? In ieder geval sterkte met wachten.

Amber???????? waar zit je en hoe gaat het met jou op je NOD Heb je al testdrang?
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 09:55:18 #91
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22899831
Merisse veel succes bij de stollingsarts en ik duim voor goed nieuws!!!!!
pi_22899848
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:14 schreef AlsoStarring het volgende:

[..]

Zie je vraag nu pas

Owh.....getsie!

Ik sluit me helemaal bij wat Slaapmeisje zegt!

Heel veel sterkte en succes de komende tijd!

Merisse Succes vandaag!

Beaker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22899940
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:14 schreef AlsoStarring het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is telkens, maand in maand uit, hoop te hebben als je er al zo lang mee bezig bent. Maar wie weet.. eens zou het toch kunnen gebeuren. Succes!!
Red de zeehond!
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 10:05:35 #94
43556 miss_dynastie
pi_22899987
Merisse, veel succes vandaag !!!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:06:49 #95
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22900009
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:54 schreef Slaapmeisje het volgende:
AlsoStarring, kun je dan toch niet vanwege je leeftijd om een klein stapje extra vragen (bijv. IUI)? Het is toch het proberen waard om nogmaals contact op te nemen en vragen of jullie daarvoor in aanmerking kunnen komen? In ieder geval sterkte met wachten.
Ik ben 2 weken gelden bij hem geweest en toen hebben we het over IUI en IVF gehad.
Hij zegt dat de kans dat het "aanslaat" heel klein is omdat je over de 40 bent.
Het is een hoop geld zegt hij en de praktijk wijst uit dat het boven de 40 niet echt
succesvol is. Ik kan erg goed met hem opschieten en neem aan dat hij wel weet waar
hij over praat. Dus heb dat idee ook maar laten varen.
Heb het nog niet opgegeven hoor en klus nog altijd
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:07:43 #96
1087 Merisse
broddeltante
pi_22900020
AlsoStarring, ik had vorige maand volgens mij een linkje gepost naar Freya inz. ziekenhuisinformatie. IUI doen ze ook nog na je 40e in veel ziekenhuizen. Heb je daar nog iets mee gedaan? Hopelijk is het niet nodig en word je niet ongesteld maar anders is het toch de moeite waard lijkt me.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 10:08:50 #97
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22900035
Gisteravond was ik zo misselijk dat ik bijna mijn avondeten + koffie eruit gooide. Het heeft zowat de hele avond geduurd bah! Net kreeg ik een bakkie koffie van mijn collega en ik moet me echt inhouden en me sterk houden om het op te drinken omdat het naar vis smaakt (anders heeft ze in de gaten dat ik misselijk ben). Je kunt toch niet al 7 dagen na eisprong al zo misselijk zijn? Heeft iemand ergens gehoord dat er iets heerst op dit moment?
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:14:28 #98
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22900116
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:07 schreef Merisse het volgende:
AlsoStarring, ik had vorige maand volgens mij een linkje gepost naar Freya inz. ziekenhuisinformatie. IUI doen ze ook nog na je 40e in veel ziekenhuizen. Heb je daar nog iets mee gedaan? Hopelijk is het niet nodig en word je niet ongesteld maar anders is het toch de moeite waard lijkt me.
Ja zeker ben 13 Oktober bij hem geweest en we hebben het besproken maar hij heeft
het me dus afgeraden
Wel jammer dacht dat IUI misschien wel wat voor ons was.
pi_22900119
Dit is misschien wel een mooi verhaal (waargebeurd!!) voor alle dames hier die al heel lang wachten op een tweede streepje

De moeder van mijn beste vriendin heeft een vriendin, zij kon niet zwanger worden op de "normale" manier. Doormiddel van behandelingen is ze 5 jaar geleden op 40 jarige leeftijd toch zwanger geworden, 9 maanden later is ze bavallen van een prachtige zoon
Zelf heeft ze altijd gedacht dat het aan de behandelingen heeft gelegen dat ze toch zwanger is geworden, dus heeft ze nooit "veilig" gevreeen met haar man, want vanzelf zwanger worden kon toch niet?!
Nu 4 jaar later, op 44 jarige leeftijd blijkt ze toch spontaan zwanger te zijn geraakt en is ze 3 weken geleden op 45 jarige leeftijd bavallen van een gezonde dochter

Met dit verhaal lieve meiden hier wil ik jullie positieve hoop geven, want zeg nooit nooit!

Heel veel liefs, Beaker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:17:00 #100
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22900152
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
Gisteravond was ik zo misselijk dat ik bijna mijn avondeten + koffie eruit gooide. Het heeft zowat de hele avond geduurd bah! Net kreeg ik een bakkie koffie van mijn collega en ik moet me echt inhouden en me sterk houden om het op te drinken omdat het naar vis smaakt (anders heeft ze in de gaten dat ik misselijk ben). Je kunt toch niet al 7 dagen na eisprong al zo misselijk zijn? Heeft iemand ergens gehoord dat er iets heerst op dit moment?
Nou!! Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen.. maar dit heb ik dus ook al sinds zaterdag!! Ik word echt overal misselijk van en m'n kopje thee smaakt naar een soort muffige gehaktkruiden ofzo!? Of zijn we allebei misschien wel zw..?!
Red de zeehond!
pi_22900195
Slaapmeisje & Jellyrose Last van een buikgriepje misschien

ik zeg niets, alleen dat ik het vreselijk spannend vind
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:20:41 #102
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22900196
Alsostarring ik hoop van harte dat je ongi wegblijft en je morgen of over een paar daagjes toch echt een positieve test in je handen hebt

en ik snap t nie waarom zou t geen nut hebben bij jou als ze het wel doen bij vrouwen boven de 40, er zijn goede zaadcellen aanwezig bij je man, ik zie het probleem niet zo eigenlijk
misschien tijd voor een andere gyn? second opinium (schrijf je dat zo)?
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 10:28:56 #103
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22900354
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:17 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Nou!! Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen.. maar dit heb ik dus ook al sinds zaterdag!! Ik word echt overal misselijk van en m'n kopje thee smaakt naar een soort muffige gehaktkruiden ofzo!? Of zijn we allebei misschien wel zw..?!
wanneer moet jij ongesteld worden dan jellyrose? Ikke dus pas volgende week woensdag/donderdag dus ik zit echt nog een week voor NOD, dat lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:33:40 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22900424
Slaapmeisje, er heerst wel een behoorlijke buikgriep volgens mij, maar als ik jou zo hoor...

Mijn zwangere zusje kan dus ook echt geen koffie meer zien of ruiken...
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:36:54 #105
86274 hartje
still waiting...
pi_22900466
githa ik hoop op een paar mooie kadootjes voor je verjaardag!

jolene, wat heb ik je al lang niet gezien? hoe is het met jou?

slaapmeisje: ik had al een beetje georienteerd op internet & ik hoop dat we ook gelijk wat onderzoeken kunnen laten doen (ik wil nou wel 's weten of er echt een reden is waarom het allemaal maar zo lang duurt ) ik moet ook voor een uitstrijkje dus ik lig dan toch al met mijn beentje wijd, dus laat ze de boel maar ff checken.
als ik nou een jaar of 10 jonger was geweest had ik me er nog niet zo druk om gemaakt, maar voor mij speelt toch ook mijn leeftijd wel mee dat ik nu graag naar de dokter wil: ik heb altijd geroepen dat ik op mijn 35ste een kindje wil: nou deze maand is het weer niks hoor (weet ik nu al) & als het volgende maand nou wel lukt ben ik 1 dag na mijn (36ste) verjaardag uitgerekend

AlsoStarring, over kwaaltjes: ik dacht vorige keer dat ik ziek was, ongeveer een week voor mijn nod heeeeel moe, nergens zin in, af & toe fllink duizelig & als ik 's avonds in bed lag een beetje misselijk & heel erg zere onderbenen. maar het is idd voor iedereen verschillend (& ook per zwangerschap) dus er zit niks op dan rustig af te wachtten. enne, wbt je leeftijd: ik zou denk ik ook even contact opnemen met de dokter om te vragen of jullie niet een beetje extra "hulp" kunnen krijgen. ik heb af&toe dat ik echt die klok zo voel tikken & je moet steeds weer een maand afwachtten: het jaar gaat zo snel voorbij op die manier wordt jij er nou niet zenuwachtig van?
het lijkt me ook heel frustrerend wanneer na alle onderzoeken blijkt dat er eigenlijk niet echt een probleem is (zoals bij jullie) zou liever hebben dat er iets aan de hand is wat met bv. medicijnen/behandeling op te lossen is ofzo. maar ja, daar heb je natuurlijk niks over te zeggen word al een beetje zenuwachtig wat de uitslag zal zijn bij ons.

merisse: succes vandaag!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:43:01 #106
86274 hartje
still waiting...
pi_22900574
zie net dat ik op dingen gereageerd heb die in de tussentijd al lang beantwoord zijn zat een beetje te typen & te werken tussendoor, dus was niet zo vlot.

slaapmeisje: er heerst wel een griep maar is volgens mij meer hoofdpijn & hoestten.
ik vind het spannend! (ik had ook al een week voor mijn nod zwangerschapsklachtten, alleen had ik dat toen niet door ik dacht achteraf pas....hé! )
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:46:55 #107
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22900639
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:36 schreef hartje het volgende:
(...) het jaar gaat zo snel voorbij op die manier wordt jij er nou niet zenuwachtig van?
Niet zenuwachtig maar vind het zoooo jammer. Zou best een leuke moeder zijn
denk ik
Ik kan ook niet echt een leeftijdsgrens stellen. Zeker niet omdat je wel van die verhalen
hoort dat iemand toch opeens op latere leeftijd zwanger is geworden, en omdat mn man
pas 33 is
Mn gyn vertelde laatst nog dat een vrouwelijke arts ( jah logisch vrouwelijk ) op 47
jarige leeftijd zwanger is geworden van haar eerste kindje.
Ik vroeg hem ook of ik niet te oud ervoor werd. Hij zei "te oud?, jah als je voetballer wil
worden" Moest er wel om lachen...
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 10:51:18 #108
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22900734
Brighteyes, ik heb vorige week een paar dagen diarree en hevige buikkrampen gehad en kon gelukkig tussen twee toiletbezoeken in nog voor de IUI terecht Het ging al een paar dagen weer prima met mij tot gisteravond en dan nu vanmorgen weer (geen diarree dan, maar alleen die vreselijke misselijkheid). Helaas kunnen we alleen maar afwachten Wel heb ik met Slaapvriendje gisteravond afgesproken dat het deze keer gewoon klaar is omdat het nu tijd is voor Slaapkindje. We hebben besloten niet langer meer te wachten, deze keer is het raak
pi_22900769
Slaapmeisje

jij hebt je buikgriep opvergedragen aan mij
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:02:44 #110
86274 hartje
still waiting...
pi_22900951
dat heb ik nou ook: aan de ene kant heb "ik" nog alle tijd. maar je hebt geen grip op je lijf, en je wordt toch ook steeds ouder, je hoort weer verhalen over vervroegde overgang etc. daar wordt ik dan best wel een beetje zenuwachtig van. maar ja, dan heb je toch ook alle positieve verhalen dus dan denk ik weer: niet druk maken 't lukt echt wel een keer!
ik denk ook wel eens: wat nou als het gewoon niet gaat lukken? ik heb mezelf toch altijd wel als moeder gezien. mijn vriend wil ook heeeel graag een kindje. kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen hoe ons leven er kinderloos uit zou zien. we staan allebei open voor adoptie, ik denk dat we daar dan wel voor zouden gaan. maar ik vind het ook zo'n heel mooi & leuk idee dat je samen zo'n kindje gemaakt heb: dat je evt. overeenkomsten gaat zien in uiterlijk & gedrag. weet niet goed hoe ik dat uitmoet leggen, maar dat er zo'n klein kloontje van mij & hartjes-man rondloopt
(lijkt me zo'n schattig kindje worden )
anyway: we zien wel wat er uit de onderzoeken komt (mijn vriend is nu al zenuwachtig, omdat hij denkt dat hij onvruchtbaar is) maar ja, ik zei ook al daar gaan we ons pas druk over maken als het echt zo is, eerst maar kijken of er echt iets mis is toch? en wat daar evt. aan te doen is & of we dat ook willen.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:05:09 #111
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22901005
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:28 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

wanneer moet jij ongesteld worden dan jellyrose? Ikke dus pas volgende week woensdag/donderdag dus ik zit echt nog een week voor NOD, dat lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk.
Eergisteren...
Red de zeehond!
pi_22901033
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:05 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Eergisteren...
Nee ojee.......heb je een testje thuis
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:09:57 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22901091
Slaapmeisje, ik weet dat je soms liever hebt dat we een beetje temperen hier, maar als ik zo over die misselijkheid en alles lees... ik kan het niet helpen hoor, maar ik zit hier echt met een gevoel van 'Wedden dat het deze keer echt raak is!'
En nu ga ik maar gewoon verder een week mijn kop dicht houden...
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 11:13:48 #114
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22901200
hartje heel herkenbaar hoor en het is nu ook een spannende tijd voor jou en je vriend.

Wat de leeftijd betreft zijn vrouwen over het algemeen wat ouder als ze voor het eerst moeder worden. Ook blijven mensen gemiddeld langer leven dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. En natuurlijk de verbeterde zorg en meer kennis over het hele gebeuren. Daar zit ik niet zo over in alswel het feit dat mijn kindje straks oudere ouders heeft. Zelf ben ik 33, maar mjin man is alweer 40 (bijna 41). Tja, het lijkt me leuk om nog van alles met de kinderen te ondernemen en daar dan ook de energie voor hebben.

Beaker beterschap
pi_22901241
Slaapmeisje Ik ben weer beter hoor Ben driftig aan het werk, maar dat wil niet erg lukken want er gebeurd teveel op Fok! dat ik niet aan werken toe kom
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 11:17:27 #116
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22901271
jellyrose ga als de donder testen en waag het niet met een negatieve testuitslag te komen Hups piesen met die handel!

Brighteyes, deze keer heb ik er zelf ook wel een goed gevoel bij, maar dat gevoel heeft me wel vaker in de steek gelaten. Gelukkig nog "maar" een week wachten, pfft het lijkt wel een jaar
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:27:57 #117
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22901500
Beaker & Slaapmeisje > Ik beloof: als ik zaterdag nog geen zie doe ik een test!!
Red de zeehond!
pi_22901727
Jellyrose je weet dat de meldplicht is dat je voor 9 uur s'morgens de uitslag moet melden

Dat word F5en dus zaterdagmorgen en de wekker zetten

Slaapmeisje Knap hoe jij altijd dat postieve gevoel houd!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:39:48 #119
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22901758
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:38 schreef Beaker het volgende:
Jellyrose je weet dat de meldplicht is dat je voor 9 uur s'morgens de uitslag moet melden

Dat word F5en dus zaterdagmorgen en de wekker zetten
Ack, zondagochtend voor 9 uur dan?
Red de zeehond!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:40:42 #120
86274 hartje
still waiting...
pi_22901776
wb de "oudere" moeders-tendens. ik ben natuurlijk ook opgegroeid in de "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" periode. dus een leuk carriere opbouwen & jezelf kunnen onderhouden: hardstikke leuk hoor & ik ben er ook blij mee dat ik leuk werk heb & aardig verdien. maar je wordt zo gedwongen om keuzes te maken (op het juiste moment? maar wanneer is dat dan?).
omdat ik toch vrij serieus met mijn werk bezig was kreeg ik ook pas laat het besef dat ik toch 's moest gaan bedenken of ik een "vaste" relatie wilde. om nou altijd maar in mijn 1tje te gourmetten is toch ook niet alles & ik wilde toch ook graag ooit een kindje. heb dus mijn vriend ontmoet toen ik 30 was. hij was 27 & nog niet echt aan kinderen toe & je wil elkaar eerst ff goed leren kennen natuurlijk, dan koop je samen een huis & ga je bedenken; willen we een kind. kan dat wel met m'n/ons werk, hoe doen we dat dan & financieel? etc.
ben soms wel eens jaloers op onze moeders: toen was het gewoon normaler om te trouwen & dan kinderen zo rond je 24ste. dat hoorde een soort zo. nu ben je eerst al snel te jong, dan je opleiding, je werk, je huis & wanneer je denkt; nu ben ik er wel klaar voor: ben je ineens al weer "oud" & voel je je weer een beetje opgejaagd omdat je "haast" hebt. tegenwoordig ben je ook gewend dat alles wel te koop of te regelen is & dan moet je ineens op de "natuur" gaan zitten wachtten.
pi_22901811
Ik ben een weekendje weg aankomend weekend

Vergeet die meldplicht maar, ik kan pas maandag kijken
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:48:18 #122
86274 hartje
still waiting...
pi_22901944
beaker: is daar geen internet-cafe dan?
pi_22902155
Hartje We zitten midden in de bossen dus dat denk ik niet!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:03:09 #124
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22902290
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:57 schreef Beaker het volgende:
We zitten midden in de bossen dus dat denk ik niet!
Center Parcs zit ook midden in de bossen en daar is het wel hoor

of zit je in een tentje?, brrrr
pi_22902315
We zitten niet op een park van Center Parcs
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22902926
Voor een ieder waarbij het zwanger worden niet zo makkelijk gaat....

Inladen duurt even en het "filmpje" zelf is ook lang.. maar o wat mooi.. kzit hier met tranen in mijn ogen...

www.vocalicious.com/empty_arms/empty_arms_mod.html
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:51:53 #127
1087 Merisse
broddeltante
pi_22903351
Bezoek gebracht aan stollingsarts. Drie kwartier te laat was ik aan de beurt. Vraagt ie: er was onenigheid over de hoeveelheid te spuiten Fraxodi he? Ik: nee er was onenigheid over wanneer beginnen met spuiten!

Wat blijkt: hij wil dus de dosering bijstellen naar beneden: 0,3 i.p.v. 0,8 omdat niet gebleken is dat 0,8 beter is en het bloed dan wel erg dun wordt. De spuiten die ik nu al in huis heb breng ik dus maar terug naar de apotheek. Gelukkig heb ik er van de apotheek maar 15 meegekregen.

Over het moment van spuiten was hij van mening dat het bij mij beter is om vanaf het moment van een positieve test te gaan spuiten Ik ben er maar niet meer over begonnen dat ik een telefoontje van zijn baas had gehad. Ik mag toch aannemen dat ze onderling communiceren daar. (volgens mij niet maar dat zoeken ze zelf maar uit)

Ik had geen andere auto-immuunziekte.
En verder mag ik me weer melden als ik een positieve test heb.

Ik zie trouwens heel veel berichtjes waar ik op wil reageren maar dat doe ik vanavond wel want er moet ook nog gewerkt worden vandaag.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 12:54:37 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22903408
Luckepuk ontzettend bedankt voor het neerzetten van de link. Wat is het prachtig en ik herken echt ELK woord erin. Jeetje, ik weet dat heel veel vrouwen er zo over denken, maar wat komt het dichtbij als je het zo op je schermpje ziet. Dank je wel Ik zit nu wel met kippenvel over mijn hele lijf
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:58:02 #129
86274 hartje
still waiting...
pi_22903479
jeetje, luckepuk wat een mooi maar :'( filmpje!

merisse, gelukkig is er verder niks gevonden & mag je spuiten vanaf je
ik hoop toch zo dat het snel zover is!

wel raar dat je nu naar 0,3 moet hebben ze je bloed dan nog getest op "dunheid" dan?
ik ga ook ff aan de slag, tot vanmiddag allemaal

[ Bericht 7% gewijzigd door hartje op 27-10-2004 13:03:20 ]
  FOK!fossiel woensdag 27 oktober 2004 @ 13:14:53 #130
2628 Karin
pi_22903866
Merisse fijn zeg dat hij toch gezegd heeft vanaf je positieve test te mogen spuiten. Anders had je het misschien toch wel gedaan maar het is toch prettiger als je de arts achter je hebt staan.

Slaapmeisje ik wil ook niet al te enthousiast zijn maar bij mij (en volgens mij ook bij Lois) was het misselijk worden van een bakkie koffie toch wel een teken dat ik echt zwanger was. Ik hoop het zo voor je
  woensdag 27 oktober 2004 @ 13:23:37 #131
86274 hartje
still waiting...
pi_22904063
slaapmeisje: viel mij ook al op van die koffie
maar ik zeg maar niks meer (het is al zooo spannend!) & ga gewoon als een gek duimen voor je!
pi_22904414
Slaapmeisje ook hier wordt nog steeds aan je gedacht, ik ga gewoon vanaf nu al duimen dan moet het zeker goedkomen toch??

Merisse jou volg ik ook hoor! (Klinkt wel raar stalkerig... )

Alle andere meiden succes met het bemachtigen van dat o zo gewenste tweede streepje!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 13:43:37 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22904622
Dames, ik geloofde dat nooit zo dat je misselijk kunt worden van koffie. Zelf vond ik dat een beetje overdreven Ik lust ook altijd heel graag koffie, maar zowel gisteravond als vanmorgen kwam het er bijna direct weer uit. Wat ik alleen een beetje raar vind is dat ik dat dan NU al zou hebben. We gaan er voor deze keer YIEEEHAAAAAAA

Merisse, positief nieuws zeg. Gelukkig is jouw plan van spuiten vanaf het moment van een positieve test toch ergens doorgedrongen, maar dan wel weer vaag dat de dosering minder is geworden. Toch zou ik wel de lagere dosering zoals aangegeven aanhouden. En geen auto-immuunziekte
  woensdag 27 oktober 2004 @ 13:46:46 #134
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22904699
voor Slaapmeisje
Ik begin vast met duimen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 27 oktober 2004 @ 13:52:10 #135
1087 Merisse
broddeltante
pi_22904830
Slaapmeisje, klinkt goed die misselijkheid maar van de andere kant ben ik de afgelopen drie maanden ook steeds erg misselijk geweest en was het PMS helaas... Het verschil met toen ik wel zwanger was is dat ik toen ook een trekkend gevoel in mijn buik had. Nog 7 nachtjes slapen...

AlsoStarring, ik geloof dat ik als ik jou was een second opinion zou vragen. Als je jonger was had je een grotere kans om zwanger te worden en zouden ze in jullie geval WEL IUI doen. Nu je ouder bent en dus al minder kans hebt om zwanger te raken willen ze het niet doen. Imho: pure leeftijdsdiscriminatie! Ik weet niet wat je vergoed krijgt van je verzekeraar maar ik zou zeker overwegen naar een andere arts/ziekenhuis te gaan. Misschien een ziekenhuis met een speciale afdeling voortplantingsgeneeskunde of een fertiliteitskliniek.

Hartje, goed dat je naar de huisarts gaat. Het is niet leuk natuurlijk maar jullie zijn al zo lang bezig, misschien gaat dit wel iets opleveren. Veel succes alvast. Ik heb dat trouwens ook ja met die "jaloezie" op vorige generaties Maar bij mijn ouders die al trouwden op latere leeftijd duurde het ook 4 jaar voordat mijn moeder zwanger raakte van mij op haar 33e. En ze heeft na mij nog 2 kinderen gekregen dus vruchtbaar waren ze wel.

Beaker bedankt voor het verhaal van die vrouw van in de 40. Altijd prettig om te horen. Ik hoorde overigens laatst dat een zus van mijn moeders moeder, een oudtante dus, in de tijd voor de voorbehoedsmiddelen trouwde op haar 40e en ze heeft behalve 2 miskramen ook 2 gezonde kinderen gekregen.

Luckepuck, bedankt voor de mooie link. Ondanks dat ik niet precies in het plaatje van onvruchtbaar pas, heel herkenbaar.

ik reageer toch nu maar even want lees dat FOK vanavond uit de lucht is
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 13:57:49 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22904984

Voor iedereen die niet al net zo zenuwachtig is als ik zal ik dan maar niet vertellen dat ik net een klein drupje bloed in mijn onderbroek aantrof
  woensdag 27 oktober 2004 @ 13:59:52 #137
1087 Merisse
broddeltante
pi_22905033
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:58 schreef hartje het volgende:
wel raar dat je nu naar 0,3 moet hebben ze je bloed dan nog getest op "dunheid" dan?
ik ga ook ff aan de slag, tot vanmiddag allemaal
Die aanpassing van de dosering heeft niks met mijn individuele geval te maken, maar met beleid. De werkzaamheid van 0,8 zou niet groter zou zijn maar er zou wel een grotere kans zijn op een bloeding.
en bloeding dus niet als in ongi of miskraam maar als ik een ongeluk(je) krijg of een inwendige bloeding ofzo

[ Bericht 8% gewijzigd door Merisse op 27-10-2004 14:07:49 ]
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:01:42 #138
1087 Merisse
broddeltante
pi_22905080
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:35 schreef clauwheee het volgende:
Merisse jou volg ik ook hoor! (Klinkt wel raar stalkerig... )
Ieeeks ik heb een stalker
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:02:24 #139
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22905090
slaapmeisje????

Je maakt het nu wel heeeeel spannend hoor!!!
Wanneer ga je testen? Een drupje bloed??? Misschien innestelbloedinkje??

OW ik hoop t zo voor je
ff wat jompels hoor
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:03:35 #140
86274 hartje
still waiting...
pi_22905138
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:57 schreef Slaapmeisje het volgende:

Voor iedereen die niet al net zo zenuwachtig is als ik zal ik dan maar niet vertellen dat ik net een klein drupje bloed in mijn onderbroek aantrof
innestellingsbloeding??????
men, ik krijg echt de zenuwen!!!!!!!!!
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 14:03:47 #141
43556 miss_dynastie
pi_22905143
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:51 schreef Merisse het volgende:
Ik had geen andere auto-immuunziekte.
En verder mag ik me weer melden als ik een positieve test heb.
pi_22905149
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 14:01 schreef Merisse het volgende:

[..]

Ieeeks ik heb een stalker

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:04:33 #143
1087 Merisse
broddeltante
pi_22905162
Slaapmeisje, engerd innestelingsbloeding?
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:04:52 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22905174
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:57 schreef Slaapmeisje het volgende:

Ik heb niks gezegd...

Innesteling?
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 14:05:18 #145
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22905188
Heavenswoman, ik mag pas volgende week testenop 4 november dus dat duurt nog effe hoor

woensdag 27 oktober 2004 @ 14:05:52 #146
86274 hartje
still waiting...
pi_22905207
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:59 schreef Merisse het volgende:

[..]

Die aanpassing van de dosering heeft niks met mijn individuele geval te maken, maar met beleid. De werkzaamheid van 0,8 zou niet groter zou zijn maar er zou wel een grotere kans zijn op een bloeding.
dan lijkt 0,3 me toch beter jah
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 14:07:35 #147
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22905250
Net als dat ik niet geloofde in het misselijk worden van koffie, geloofde ik ook niet echt in typische innestellingsbloedingen, maar het begint er verdacht veel op te lijken

Toch blijf ik realistisch want ik zou dus nu best zwanger kunnen zijn maar dan moet Slaapboontje wel blijven zitten natuurlijk
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 14:09:31 #148
43556 miss_dynastie
pi_22905298
whahahaha... slaapmeisje..... spannend
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:13:46 #149
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22905388
tuurlijk blijft slaapboontje zitten!!

En mag pas 4 november testen??? Van jezelf of ...?
En als je er stiekum al eentje eerder doet?? Bij anderen gaf de test soms ook voor de NOD al 2 strepen aan?
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 14:33:15 #150
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22905797
4 november is het 15 dagen na de IUI en de eerste twee keer IUI werd ik op die dag ongesteld. Ik zit dus nu 7 dagen voor mijn NOD en dat is wel erg vroeg voor een test. Het nadeel van te vroeg testen is dat je niet kunt uitgaan van de uitslag als ie negatief is, want dan kun je te vroeg getest hebben en daardoor nog niet genoeg HCG in je urine hebben. Er zijn uitzonderingen die al 4 dagen voor NOD positief testen, maar dat is voor mij dan alsnog een paar dagen wachten
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:38:43 #151
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22905924
maar dat is toch al sneller dan 4 november hihi.... ben helemaaaal niet nieuwsgierig hoor
  woensdag 27 oktober 2004 @ 14:39:50 #152
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22905950
Overigens geef ik je groot gelijk nog te wachten hoor met testen, dus ik hoop niet dat je je gepushed voel ofzo!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:05:16 #153
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22906571
Gadverpielekus Slaapmeisje, ga verder met al die positieve signalen.
Ik gun, begrijp me niet verkeerd , van harte misselijkheid van de koffie, innestelingsbloedinkjes, ontploffende tieten en vermoeidheid toe.
pi_22906596
Aaargh.

Wat spannend hier op het moment.
Ik kan niet wachten tot het 4 Nov is.

Slaapmeisje. Dat verhaal van die koffie heeft mijn schoonzusje ook.
Ow ik hoop het zo voor je.
In my dreams I fly around the world and visit many places.
pi_22906755
SLaapmeisje ik durf het bijna niet te doen

spannend hoor

Merisse Geen dank voor het verhaal ik doe het met veel liefde
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22906880
ps. LadyS Heb jij voor mij die link nog even naar die trouwen site?

Thanx alvasl
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 15:22:37 #157
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22906954
toen ik zwanger was lustte ik nog gewoon zwarte koffie zonder suiker hoor

maar dr moest er niet een met koffie met melk naast me gaan zitten
pi_22906972
Jeetje Slaapmeisje, wat een spannende verhalen tik jij allemaal in. Alhoewel ik hier alleen maar lees wil ik je nu toch wel even laten weten dat ik keihard voor je ga duimen meid!!!
oei was het maar volgende week donderdag
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:35:52 #159
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22907274
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 14:33 schreef Slaapmeisje het volgende:
Er zijn uitzonderingen die al 4 dagen voor NOD positief testen, maar dat is voor mij dan alsnog een paar dagen wachten
Owwww.. duim duim duim duim!!!!
Red de zeehond!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:50:02 #160
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22907626
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:19 schreef Beaker het volgende:
ps. LadyS Heb jij voor mij die link nog even naar die trouwen site?

Thanx alvasl
omg, das lang geleden!!! ik zou het echt niet meer weten.., maar volgens mij had ik iets van "trouwen" ingetiept op google (het ging toch om een soort checklist? die kun je zo vinden via google)
pi_22907822
Ladys inderdaad het gaat om checklist

Ik ga zoeken!

uhmmm...oja...ik heb op Amber gestemd enne....heb je Sari en Rom in het T.O.E.T. topic zien staan?

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22907830
Slaapmeisje wat maak je het weer spannend !! Verschil met de vorige keer is dat je er nu zelf een goed gevoel over hebt.. EN dan je misselijkheid en misschien een innestelingsbloeding... DUIM DUIM DUIM !!!!!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 16:04:16 #163
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22907940
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 14:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Net als dat ik niet geloofde in het misselijk worden van koffie, geloofde ik ook niet echt in typische innestellingsbloedingen, maar het begint er verdacht veel op te lijken

Toch blijf ik realistisch want ik zou dus nu best zwanger kunnen zijn maar dan moet Slaapboontje wel blijven zitten natuurlijk
is het stom dat ik nu met kippevel zit hier
ow mèèènnnnn... wat spannend

* LadyS gaat 2x zo hard duimen
volgens mij haalt mijn hart het niet tot 4 november
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 16:14:32 #164
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22908139
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:22 schreef lady-wrb het volgende:
toen ik zwanger was lustte ik nog gewoon zwarte koffie zonder suiker hoor

maar dr moest er niet een met koffie met melk naast me gaan zitten
Ik zal morgen eens overstappen op capuccino ipv zwart, misschien gaat dat beter
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:10:46 #165
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22910841
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 16:04 schreef LadyS het volgende:

[..]

is het stom dat ik nu met kippevel zit hier
nee hoor hier nog eentje
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 oktober 2004 @ 18:51:18 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_22911718
Slaapmeisje, spannend!!!
Nu elf maanden geleden kwam ik met dezelfde symptomen: bloedinkje, misselijk van bepaalde dingen... Jullie wisten het toen te voorspellen en voilá Isa. Ik hoop dat het nu voor jou ook zo is!!!

Duimdieduimdieduimdieduim
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage woensdag 27 oktober 2004 @ 19:26:12 #167
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_22912577
Leuk Kleintje, dat jij nu ook kindje wilt! Zoals je kunt lezen, willen Ingrid en ik ook al een tijd eentje. Maarre, wanneer zet je je MSN es aan, ik wil weer net als vroeger ( toen ICQ ) met je MSN-en!
aan alle dames, Ingrid en Kleintje in het bijzonder!

[ Bericht 0% gewijzigd door Djeez op 27-10-2004 19:35:09 ]
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_22912928
Mag ik ook in het lijstje? 22 november.

Djeez terug! Of mag dat niet?
  Jubileum moderator woensdag 27 oktober 2004 @ 19:43:08 #169
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22913025
Ik weet nog goed, 27 december 2002 werd ik ineens enorm misselijk op mijn werk. De reden? Het kopje koffie dat mijn baas voor zichzelf had gehaald. Ik kon nog net het toilet halen
's middags getest en op 9 sept 2003 was daar Iris

Het vertellen aan de familie was ook al zo leuk. Wij kwamen bij zowel mijn ouders als mijn schoonouders binnen voor een "kletspraatje" Enthousiast werd er beide keren gezellig koffie gezet door de familie en tijdens het doorlopen van het koffiezetapparaat was het al duidelijk wat we kwamen vertellen. Ik zag nl. letterlijk groen
Die koffiemisselijkheid was gelukkig na 3 maanden over want je kan zowat nergens heen zonder ergens koffie te ruiken. Ik heb wat keren winkels vervloekt waar personeel koffie dronk, of zoals bij AH waar een koffiezetapparaat staat voor de klanten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22913186
SLAAPMEISJE.......volgens mij ga je binnen een paar dagen testen echt wel En dan maar hopen op die twee machtige streepjes,of dat plusje Veel sterkte met afwachten nog hoor,hou vol.
Verder alle wachtenden ook sterkte
Hier had ik van de week wat steekjes in de liezen,eerst links en toen rechts,gister had ik 2 stapels handdoeken tegen mijn boopies en dat deed zeer En nu,van de het één op andere moment diaree.....ach ja,zal ook wel dat buikgrieppie van fok zijn,hahahaha.
Groetjes,Minoes
pi_22913288

slaapmeisje, mn duimen draaien door hoor

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:00:17 #172
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22913444
buikgriep heerst enorm op het moment, ik wil niemand ontmoedigen hoor maar ik ken er in real life al een paar die er last van hebben.
Maar auwie tietjes hoort daar echt niet bij hoor, bij die buikgriep
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:08:12 #173
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22913681
Slaapmeisje spannond!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_22914114
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:28 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 14:33 schreef Slaapmeisje het volgende:
4 november is het 15 dagen na de IUI en de eerste twee keer IUI werd ik op die dag ongesteld. Ik zit dus nu 7 dagen voor mijn NOD en dat is wel erg vroeg voor een test. Het nadeel van te vroeg testen is dat je niet kunt uitgaan van de uitslag als ie negatief is, want dan kun je te vroeg getest hebben en daardoor nog niet genoeg HCG in je urine hebben. Er zijn uitzonderingen die al 4 dagen voor NOD positief testen, maar dat is voor mij dan alsnog een paar dagen wachten
*KUCH!*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Jonnetje gaat nu al duimend een tijdje haar giegel houden... *

[ Bericht 52% gewijzigd door Jonnetje op 27-10-2004 20:46:53 ]
W ~ H ~ T
  donderdag 28 oktober 2004 @ 08:29:46 #175
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22916308
Nog niet ongesteld

30ste dag
pi_22916368
ALSOSTARRING......zeg.....ga jij es ff snel testen
Hahaha,grapje hoor,maar ben wel reuze benieuwd.
Groetjes,Minoes(hartje smilie)
  donderdag 28 oktober 2004 @ 09:09:12 #177
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22916404
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 08:55 schreef minoes_ het volgende:
ALSOSTARRING......zeg.....ga jij es ff snel testen
Hahaha,grapje hoor,maar ben wel reuze benieuwd.
Groetjes,Minoes(hartje smilie)
Ik ook maar wil niet testen voor zondag. Aangezien wij al zo lang bezig
zijn en al zo vaak negatief gestest hebben staat het me een beetje tegen.
Ben meestal ongesteld tussen de 27ste en 30ste dag en het is ooit 2x voor-
gekomen dat het pas de 34ste dag kwam. Dus zondag is het de 33ste dag
en als ik dan nog niet ongesteld ben test ik
als ik zolang kan wachten hoor
pi_22916420
volgens mij zit er hier een streepjeshoos aan te komen....

oe wat is het spannend voor veel mensen ik durf bijna niet te kijken als er weer is gepost hier
mooi he, alles
  donderdag 28 oktober 2004 @ 13:55:02 #179
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22916752
er is vast een streepjesboom op komst
Ik voel het aan mijn water
pi_22916808
duimduimduimduim
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 28 oktober 2004 @ 18:16:30 #181
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22917764
Nog niet ongesteld maar even het volgende:
Ivm jullie reacties gisteren over de uitspraak van mijn
gyn ivm uiu/ivf bij vrouwen over de 40 ga ik toch voor
een second opinion.
Heb op Freya een ziekenhuis in Beverwijk (voor mij is dat
de dichtsbijzijnde) gevonden die bij ivf de leeftijd tot
45 handteerd. Maandag as heb ik een belafspraak met mn gyn
ivm mn uitstrijkje en dan ga ik hem meteen vragen of ik nog
papieren van hem moet meenemen over mijn situatie.
Ook heb ik gistermiddag een mailtje naar mijn zorgverzekeraar
(AGIS) gestuurd en daar heb ik net een zeer gunstig antwoord
op ontvangen. (zie hieronder)

IVF en IUI vallen onder verschillende regelingen.
De eerste IVF-poging per te realiseren zwangerschap
wordt vanuit uw aanvullende comfort verzekering volledig
vergoed.
Als een tweede en derde poging nodig zijn, dan worden
deze betaald via de subsidieregeling van het ziekenfonds.
In beide gevallen is de vergoeding 100 % en ook de kosten
van hormoonpreparaten worden vergoed.
Behandeling door middel van Intra Uterine Inseminatie (IUI)
is een medisch specialistische behandeling en komt op
verwijzing voor vergoeding in aanmerking.
Eventuele noodzakelijke hormoonpreparaten om de eisprong
te bevorderen worden bij IUI behandeling niet vergoed.
Ook in onze aanvullende verzekeringen is hiervoor geen
vergoeding opgenomen.

Het is een heel verhaal geworden maar wou het ff vertellen
  donderdag 28 oktober 2004 @ 19:21:44 #182
3011 E.T.
pi_22918070
jemig, wat is het spannend hier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_22918627
Ik ben ongesteld geworden Mijn volgende NOD is op 25 November.

Ik moest ook een temperatuurschema maken voor de huisarts maar daar is dus echt geen touw aan vast te knopen.
Nu nog de uitslag van het bloedonderzoek afwachten en dan naar de huisarts

Slaapmeisje Ik denk aan je meid
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2004 @ 19:58:25 #184
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22918861
amber shit wat rot. Dat temperaturen lijkt mij echt een drama en ik ben blij dat ik dat nooit heb hoeven doen. Vooral omdat je zo afhankelijk bent van dat je het elke dag op precies hetzelfde tijdstip moet doen en dat betekent dat je zelfs op je vrije dag de wekker moet gaan zetten om te tempen. Dikke knuffel voor jou
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:02:00 #185
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22918962
hee wat vervelend amber! Ik ken je hele voorgeschiedenis niet zo maar t is altijd vervelend om weer die duvels te zien als je ze liever niet wilt zien. Sterkte en succes met de uitslag!

- Zelf ben ik aan t tempen en zou vandaag als het goed is mijn eisprong hebben. Ook slijm toont dit aan. Even kijken of de temp. stijgt en dan weet ik dat zeker in ieder geval. Maar mij KvK-en is een beetje ondergesneeuwd deze week doordat vriendje ziek was. Laatste keer is vier dagen geleden dus deze maand zal ik minder inspanning zitten dan vorige maand. Probeer vanavond nog wel t vriendje te verleiden, maarja dat ligt er dus aan of hij nog ziek is. (buikgriep, dus dat is dan echt niet te doen hoor). Door de foon vertelde hij dat hij al weer stukken beter was dus laten we hopen dat het zo blijft. Dan gaan we gewoon voor de last shot, en daarna weer gewoon ongedwongen FvF, want soms gaat het van mij uit allemaal best geforceerd. Dan wil ik gewoon sex grofgezegd omdat ik bang ben mijn (onze eigenlijk) kans te missen, ik baalde dus ook dat hij ziek was.....maar dat zeg ik niet hoor

* heel verhaal geworden was eig niet de bedoeling...hopelijk is het geen probleem
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2004 @ 20:04:30 #186
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22919039
heavenswoman heel herkenbaar wat je schrijft. Je wilt gewoon geen kans missen en soms is het echt balen als je niet aan de KvK toekomt. Gelukkig denkt Slaapvriendje daar ook zo over, maar het is niet altijd even ´spontaan´
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:06:18 #187
1087 Merisse
broddeltante
pi_22919089
Amber wat ontzettend jammer

Slaapmeisje, hoest nu? Nog zo misselijk? Ik krijg een beetje de zenuwen nou, jompels
En Jellyrose hoe is het met jou dan testtechnisch?
AlsoStarring, good for you maar o o o wat zo het tof zijn als je niet meer hoefde te gaan he?

Laat die strepen maar komen meiden
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2004 @ 20:08:48 #188
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22919188
AlsoStarring wat fijn om te lezen dat je toch die stap hebt gezet om evt. naar het ziekenhuis in Beverwijk te gaan. Spannende ontwikkelingen dus voor jullie. Zelf zit ik ook bij de Agis met pakket comfort, voor de IUI hormonen moet je zo´n 600 euro rekenen volgens mijn arts. Bij ons hebben ze eerst 3 x IUI in eigen cyclus gedaan, dus zonder hormonen, maar ik denk dat ze gezien jouw leeftijd toch het slagingspercentage zo hoog mogelijk willen hebben en dus voor hormoonstimulatie gaan. Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen!
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:10:31 #189
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22919240
Slaapmeisje Ik baal ook zo omdat ik nu net deze maand met tempen begonnen ben .... heb een beetje het idee dat ik dat dan voor jan l*l heb gedaan maar dat is natuurlijk ook niet, want je krijt zo wel inzicht in je cyclus maar toch...
ach... we hebben altijd nog de hoop dat het zaad 4 dagen heeft kunnen overleven, en zolas gezegd we hebben nog 1 gedwongen sessie te gaan ....

Maaruh,....... hoe is het met jou ?
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:14:05 #190
1087 Merisse
broddeltante
pi_22919332
heavenswoman been there, done that. Herkenbaar hoor. Ik heb me ook wel eens schuldig gevoeld in het begin als ik hem verleidde tot een potje sex alleen omdat mijn eisprong eraan zat te komen. Maar tegenwoordig vraagt hij zelf steeds aan me of we vanavond weer gaan Kvk-en Soms moeten we ons er echt even toe zetten maar dan is het eigenlijk toch altijd wel tof. Succes vanavond
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:15:05 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22919367
Balen Amber!
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:19:51 #192
1087 Merisse
broddeltante
pi_22919497
Van de Frontpage:

Hoe meer seks, hoe beter het sperma
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: maandag 18 oktober 2004 @ 23:06

Mannen die vaker seks hebben, bezitten over een betere kwaliteit sperma. Dat beweert David Greening, IVF-expert (invitro-fertilisatie) uit Sydney. Zijn bewering is tegendraads met de raad die veel koppels meekrijgen, wanneer ze een IVF-behandeling ondergaan. Hen wordt verteld dat ze drie dagen zich seksueel moeten onthouden.

"Er bestaat geen twijfel over dat er bij onthouding een verhoogde DNA-beschadiging is bij het sperma", aldus Greening. "Volgens mij is het idee dat onthouding de kwaliteit van het sperma bevordert helemaal verkeerd. Koppels die proberen zwanger te raken moeten zoveel mogelijk seks hebben."

Het onderzoek van Greening en collega-wetenschappers bestond uit het volgen van 42 mannen, die elke dag hun witte goud moesten laten komen en dat gedurende een periode van zeven dagen. Deze sperma werd vergeleken met de kwaliteit van het sperma die voor het begin van het onderzoek was afgenomen. Conclusie daaruit was dat bij 37 mannen een vermindering van DNA-beschadiging werd vastgesteld.
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:54:20 #193
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_22920546
slaapmeisje , alsostarring en de andere dames natuurlijk, ik ga voor jullie duimen dat het deze keer raak mag zijn. Aan de verhalen te horen wordt het de laatste dagen mij kapotduimen en spannend. Hopelijk komen er véél 2e streepjes bij.

groetjes
  Jubileum moderator donderdag 28 oktober 2004 @ 21:28:27 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22921537
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 18:16 schreef AlsoStarring het volgende:

Heb op Freya een ziekenhuis in Beverwijk (voor mij is dat
de dichtsbijzijnde) gevonden die bij ivf de leeftijd tot
45 handteerd.
Is dat het Rode Kruis in Beverwijk? Want dan weet ik nog wel een goede gyn daar voor je, de enige echt menselijk in dat hok.

Amber wat ontzettend jammer
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2004 @ 21:30:16 #195
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22921581
O jee, dat klinkt bemoedigend Lois Het schijnt een kwaal van het vak te zijn want mijn ferti arts is ook niet te pruimen zo bot. Mag je eigenlijk een gyn kiezen? Of wordt er een toegewezen? Bij ons is er maar 1 specialist dus valt er weinig te kiezen.
  FOK!fossiel donderdag 28 oktober 2004 @ 21:30:54 #196
2628 Karin
pi_22921591
Amber wat jammer weer

En helaas kan ik meepraten over de plorkerige gyn's in Beverwijk. Ik hoop dat je een voorkeur kan aangeven bij het maken van de afspraak.
  donderdag 28 oktober 2004 @ 21:36:45 #197
3011 E.T.
pi_22921713
Ben ik ff blij dat in 't Dijkzigt voornamelijk schatten van mensen rondlopen
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2004 @ 21:39:08 #198
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22921758
E.T. wat was jouw reden om zo vroeg al te testen eigenlijk?
pi_22923308
SPOILER
mooi he, alles
pi_22923355
-edit-

ok, het is te laat al, ik heb niet eens teruggelezen Eerst maar es doen voor ik dingen ga zeggen
pi_22923479
Amber wat jammer!

Enne Merisse, nu snap ik er werkelijk niks meer van!
Moet je nu wel of niet elke dag Kvken? Grrr, waarom moet alles ook zo tegenstrijdig zijn?!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 00:02:09 #202
1087 Merisse
broddeltante
pi_22923674
Ingrid Tja, het is verwarrend inderdaad. Ik zou het gewoon doen als jullie er zin in hebben en als dat elke dag is lijkt me dat niet zo erg. Als je maar een keer in de week vrijt wordt het moeilijker.

In het kader daarvan nog een leuke van de Frontpage:

Geen kinderen door geen seks
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: maandag 17 mei 2004 @ 12:46
Rossdale had ons via de nieuws-submit te melden:

Een getrouwd stel uit Duitsland dat na 8 jaar huwelijk tot hun teleurstelling nog altijd geen kinderen had, blijkt nooit aan seks te hebben gedaan. Het koppel, een 30-jarige vrouw en een 36-jarige man, bezocht een vruchtbaarheidskliniek die het koppel er op attent maakten dat ze wel seksuele gemeenschap moesten bedrijven wilde het kinderen krijgen.

Een woordvoerder van de kliniek: ''Het koppel moest verschillende tests ondergaan en de dokters stelden vast dat beiden vruchtbaar waren. Normaal gezien moest er geen probleem zijn in het verwekken van een kind. Toen we hen vroegen hoeveel seks ze gemiddeld hadden, keken ze ons erg verbaasd aan. Ze begrepen niet wat we bedoelden.''

Volgens de artsen is het stel niet achterlijk, maar gewoon opgevoed in een zeer strenge religieuze omgeving. Ze waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken. De twee krijgen nu een spoedcursus in seksuele opvoeding. Men is tevens een onderzoek gestart om na te gaan of er nog meer getrouwde stellen met hetzelfde probleem rondlopen.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 06:19:56 #203
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22927007
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 21:28 schreef Lois het volgende:

[..]

Is dat het Rode Kruis in Beverwijk? Want dan weet ik nog wel een goede gyn daar voor je, de enige echt menselijk in dat hok.
(...)
Ja dat is het ziekenhuis. Ik zou het idd fijn vinden als je me de naam van de gyn zegt,
dan kan ik proberen met hem/haar een afspraak te maken
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 08:44:43 #204
3011 E.T.
pi_22927565
Slaapmeisje, mijn borsten pastten niet meer in mijn gewone bh, en ik voelde gewoon dat 't goed zat. Ik mocht donderdags testen van het ziekenhuis, maar zaterdags hield ik 't niet meer en heb getest (met het idee; als 't negatief is doe ik gewoon elke dag zo'n test ) En die was dus mooi duidelijk positief! Zondags heb ik meteen 2 bh's een maatje groter bij de Hema gekocht (dat mocht ik ook alleen van mezelf als 't inderdaad echt zo was)

Ik vind 't wel opvallend dat meerderen (veel) eerder testen omdat ze 'voelden' dat 't goed zat
  FOK!fossiel vrijdag 29 oktober 2004 @ 08:56:13 #205
2628 Karin
pi_22927665
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 06:19 schreef AlsoStarring het volgende:

[..]

Ja dat is het ziekenhuis. Ik zou het idd fijn vinden als je me de naam van de gyn zegt,
dan kan ik proberen met hem/haar een afspraak te maken
spreek even voor Lois want die is vanavond pas thuis en misschien wil je vandaag nog bellen
Lois is geholpen door A. Remmink, de enige vrouw in het gezelschap daar. Zij is toen een aantal keer nadat Lois een spoedkeizersnee heeft gehad aan haar bed geweest of ze erover wilde praten enzo. Ik heb mijn gyn na mijn keizersnee pas weer gezien op de nacontrole 6 weken later. Hij had me niet eens gefeliciteerd. Om maar even een klein voorbeeldje te noemen.
pi_22928213
MERISSE........tjee,breng jij ons ff in de war met dat "elke dag klussen"verhaal
Er staat alleen iets in over de dna-kwaliteit,niet dat ze langer blijven leven of krachtiger zijn of zow,beetje onduidelijk
En ik vind het raar,dat dat er nu in ene uitkomt,er is toch al bewezen,dat om de dag of om de 2/3 dagen beter is,hoe komen ze hier nou weer aan dan.
Affijn,we horen er miss.nog wel meer over.(Arme mannen.....moeten ze straks ELKE dag,whahahha .
Hier nog een beetje zere boopies,maar wel meer afsch.en pukkels,dus.............zal wel weer niks zijn
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 09:51:19 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22928343
slaapmeisje, ik wou nog even kwijt dat ik het heel leuk vond je op irc te treffen. zeker na onze aanvaring van onlangs in het mod topic.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:21:13 #208
86274 hartje
still waiting...
pi_22929792
heeee, amber wat balen zeg

merisse, dat verhaal over dat streng gelovig opgevoedde stel wat een mop zeg!
gek dat zoiets nog steeds voorkomt zeg, maar ja ze zullen dan ook wel geen tv hebben thuis etc.
mijn schoonmoeder dacht ook bij haar eerste dat 'ie uit haar navel zou komen, niet te geloven hè & wat zal je dan schrikken als je erachter komt...... alhoewel mijn navel is een nog kleiner gaatje dan.....

alsostarring
spannend hoor!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:33:30 #209
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22930007
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 00:02 schreef Merisse het volgende:
Ze waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken. De twee krijgen nu een spoedcursus in seksuele opvoeding.
Hahahhahahahahaha.. een spoedcursus?? zouden ze inmiddels al zwanger zijn?

Nog steeds niet ongesteld (3/4 dagen overtijd dus) en ik voel me elke ochtend nogal weeïg en gisteravond in bed ook, maar verder helemaal geen symptonen.. m'n boobs zijn zoals altijd en ik voel me eigenlijk 'normaal' (alhoewel ik toch echt hardnekkig probeer om iets te voelen wat abnormaal zou moeten zijn.. ) Maar goed, morgen testen en dan zullen we zien..

Ik duim intussen vrolijk door voor iedereen.. zou toch leuk zijn als er idd een heuse streepjeshoos aan zou komen!!!
Red de zeehond!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:39:16 #210
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22930098
jellyrose, wat maak je het spannend.....
Morgen lekekr f5/en... al enig idee hoe laat je gaat testen en posten???
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:49:44 #211
93804 Pizzakoeriertje
pi_22930278
Hallo Dames hier even een berichtje van mij!

Ben woensdag naar de dokter geweest omdat ik niks meer kon dan op de bank zitten en voor me uit staren. Ik heb toen een antibiotica kuur gekregen en prednison. Gistermiddag verloor ik heel veel bloed met allemaal stukjes erin??? En daarna eigenlijk alleen nog maar bruine afscheiding. Ik moet woensdag weer komen voor controle en dan zorg ik gewoon dat ik met volle blaas kom zodat ik niet af hoef te wachten tot 8 november voor de echo. Mocht mijn baarmoeder dan 'schoon' zijn dan gaan vriendjelief en ik gewoon weer verder met klussen! Ook ga ik met de HA praten over dat we toch wel graag kinderen willen en dergelijke en wat hij mij aanraad voor de volgende keer omdat ik niet weer hetzelfde wil want ik was nu sinds 10 augustus niet meer ongesteld geweest.

Slaapmeisje ik hoop echt dat het raak is en dat we je snel over kunnen schoppen naar Z&G

Jellyrose veel succes met testen!!!!

En dat stel dat geen sex had en zich verbaasde dat ze nog geen kinderen hadden ik snap echt niet dat zoiets in deze tijd nog voor komen kan. Zouden ze geen televisie, internet en tijdschriften hebben ofzo???
pi_22930353
Hoi allemaal

Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen met het behalen van de streepjes!
Jullie verdienen het!!

Liefs, Beaker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 12:42:39 #213
1087 Merisse
broddeltante
pi_22931309
Joh, Pizzakoeriertje wat raar, prednison en antibiotica, waarom dan? Was je zo ziek? Het zal niet vanwege je cyclus zijn. Maar goed er lijken zich toch weer ontwikkelingen af te spelen op dat gebied.

Ik verbaas me erover hoeveel er te vroeg positief getest hebben omdat het goed voelde.
Slaapmeisje ik denk aan je

Bij mij ook weer een vervolg op de dokterssoap; ik werd gebeld door de apotheek dat de dosering 0,3 ml van de heparinespuitjes niet bestaat. Er bestaat wel een dosering van 0,3 ml met dezelfde werkzame stof maar met een andere merknaam. Moet ik dus uitvinden via internet
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 12:48:45 #214
86274 hartje
still waiting...
pi_22931427
merisse, bel de dokter ook even dan. is dat niet beter dan het zelf op te zoeken op internet?
al weet ik nu al dat je dat toch ga doen (zou ik ook!) om er achter te komen of het écht wel hetzelfde is.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 12:55:30 #215
1087 Merisse
broddeltante
pi_22931585
Doe ik hoor Hartje, ik bel de dokter ook nog wel en ik wil ook helemaal niet zelf dokteren maar ik verbaas me er steeds over hoe je als patient toch je kop erbij moet houden en zelf initiatief moet nemen.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 12:59:28 #216
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22931675
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 08:56 schreef Karin het volgende:
[..]
spreek even voor Lois want die is vanavond pas thuis en misschien wil je vandaag nog bellen
Lois is geholpen door A. Remmink, de enige vrouw in het gezelschap daar. Zij is toen een aantal keer nadat Lois een spoedkeizersnee heeft gehad aan haar bed geweest of ze erover wilde praten enzo. Ik heb mijn gyn na mijn keizersnee pas weer gezien op de nacontrole 6 weken later. Hij had me niet eens gefeliciteerd. Om maar even een klein voorbeeldje te noemen.
Bedankt voor de snelle info Maandag hoor ik of mn uitstrijkje goed is en als dat het geval is
ga ik meteen bellen voor een afspraak.
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 11:33 schreef jellyrose het volgende:

[..]
Nog steeds niet ongesteld (3/4 dagen overtijd dus) en ik voel me elke ochtend nogal weeïg en gisteravond in bed ook, maar verder helemaal geen symptonen.. m'n boobs zijn zoals altijd en ik voel me eigenlijk 'normaal' (alhoewel ik toch echt hardnekkig probeer om iets te voelen wat abnormaal zou moeten zijn.. )
Ik nu ook een dag of 3/4 overtijd, is nu dag 31. Voel ook niets bijzonders behalve soms pijn
in mn onderrug maar dat is ook als ik ongesteld moet worden. Probeer ook hardnekkig iets
te voelen wat abnormaal zou moeten zijn hoor
En het is elke keer spannend als ik naar het toilet moet
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:03:56 #217
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22931766
dames jullie houden het wel erg spannend hoor
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:04:30 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22931778
Is het al 4 November?
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:07:00 #219
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22931837
ik wou net zeggen: * LadyS vindt dat het tijd is om te testen

vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:20:40 #220
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22932164
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 12:42 schreef Merisse het volgende:
Bij mij ook weer een vervolg op de dokterssoap; ik werd gebeld door de apotheek dat de dosering 0,3 ml van de heparinespuitjes niet bestaat. Er bestaat wel een dosering van 0,3 ml met dezelfde werkzame stof maar met een andere merknaam. Moet ik dus uitvinden via internet
Sheesh.. wat een gedoe allemaal zeg!!! Het kan ook nooit gewoon in 1 keer duidelijk zijn ofzo.. heb je inmiddels die merknaam gevonden?
Red de zeehond!
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:23:51 #221
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22932239
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 09:51 schreef lady-wrb het volgende:
slaapmeisje, ik wou nog even kwijt dat ik het heel leuk vond je op irc te treffen. zeker na onze aanvaring van onlangs in het mod topic.
lady-wrb, weet je dat ik daar pas later aan dacht? Ik herkende je niet in de chat omdat je je deegroller niet bij je had denk ik. Ik vond het ook er leuk

Nog even een ontopic update, ik voel me nog steeds een beetje brak maar wel weer aan de beterende hand. Nog wel wat misselijk, maar ik heb toch doorgezet met een kop koffie vanmorgen want ik laat me niet gekmaken. En voor de testmaffia hier, ik ga niet eerder testen dan 4 november
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:27:06 #222
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_22932470
SLAAPMEISJE....whahaha,testmaffia We willen het allemaal wel erg graag hé,die 2e streepregen Als het maar geen tranendal word,ik durf eig.nergens meer op te hopen,krijgen we weer een douw met z'n allen.
Nou,voor alle wachtenden en bijna testenden onder ons:Veel sterkte met wachten en testen en hopen en dromen en nog meer wachten
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:52:06 #224
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22932894
PK ik schrik een beetje van je verhaal, antibiotica en prednison? Het klinkt best heftig allemaal, maar gelukkig ben je nu wel onder dokterscontrole en hoef je niet meer zelf aan te modderen. Dikke knuf

Merisse, het begint bij jou echt net op een soap te lijken. Dat snap je toch niet al die tegenstrijdige verhalen? Jeetje ik zou er echt knettergek van worden. Ook voor jou een dikke vette klapzoen

Alle anderen hier die ook zitten te wachten op hun NOD (of die van een ander ) en die paar dames die er allang overheen zijn om de moed erin te houden.
pi_22933809
Merisse donders! Het zit jou ook allemaal niet zo mee zeg

Mega hug voor jou

Slaapmeisje Hier spreekt te testmaffia
heb eigenlijk niks te melden maar weet dat er aan je gedacht word!

Beaker

JIPPIE
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:35:39 #226
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22933880
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:32 schreef Beaker het volgende:
Slaapmeisje Hier spreekt te testmaffia
heb eigenlijk niks te melden maar weet dat er aan je gedacht word!
Beaker In plaats van dat je droomt dat je met mij koffie ( ) aan het drinken bent, droom dan maar dat ik een vette positieve test scoor

YIEEEHAAAA
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:47:33 #227
93804 Pizzakoeriertje
pi_22934147
Het klinkt erg en het was ook erg alleen het gaat steeds beter met me dankzij de medicijnen!
Ik ben ook erg blij dat ik nu niet meer zelf hoef aan te modderen maar echt geholpen word!

Ik zat na te denken en het klinkt misschien stom maar ik denk dat als we een soap gaan maken van het 2de streepje en de testmafia dat goede tijden slechte tijden, onderweg naar morgen en welke andere soap dan ook wel van de buis kan verdwijnen
pi_22934734
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:35 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Beaker In plaats van dat je droomt dat je met mij koffie ( ) aan het drinken bent, droom dan maar dat ik een vette positieve test scoor

YIEEEHAAAA
* Beaker droom insteld voor vanavond en dromen gaat dat Slaapmeisje een streepje heeft! *

Ik moet je wel bekennen dat er constant door mijn hoofd gaat dat het een tweeling is

JOEHOEPIE
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_22935954
Pff wat is het weer spannend hier zeg, het lijkt echt wel een soap..

Jellyrose, dat weeige gevoel was bij mij eigenlijk het enige waarvan ik (achteraf!) kon merken dat ik zwanger was, verder had ik alle normale PMS klachten dus ik ging er helemaal vanuit dat ik ongesteld zou worden, ik dacht dat het weeige gevoel gewoon mijn zenuwen waren Spannend hoor morgen !

Pizzakoeriertje, wat rot dat het nou allemaal zo moeilijk gaat, gelukkig voel je je inmiddels wat beter maar al die onzekerheid is ook niet goed voor je..

Slaapmeisje, trek je maar niets aan van de testmafia hoor, het is zo al spannend genoeg voor je. Duimpjes blijven duimen hier voor je.

Merisse, het wordt bij jou echt een soap zeg.. wat een geklungel. Hartstikke goed dat je er zelf zo achteraan zit, als je op hun moet wachten ben je iedere keer zo weer een week verder. Maar het gaat uiteindelijk om de werkzame stof toch, niet om de naam die het middeltje heeft gekregen. Tenminste zo is het ook bij mijn medicijnen, toen ik die in een hogere dosis kreeg was het ook opeens een ander middel maar precies dezelfde werkzame stof. (en nog goedkoper ook haha)

AlsoStarring, jij houdt ook lekker de spanning erin he ? Wanneer ga je testen ? (Heb ik even gemist sorry)
pi_22936351
Succes met testen allemaal

Fijn weekend allemaal

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 16:47:31 #231
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22936736
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 16:10 schreef Ladybos het volgende:
AlsoStarring, jij houdt ook lekker de spanning erin he ? Wanneer ga je testen ? (Heb ik even gemist sorry)
Ik ga zondag (dag 33) testen maar kan nog steeds niet geloven dat ik dan nog niet
ongesteld ben, ga nog steeds elke keer met angst naar de wc
Jij succes morgen, ik duim voor je enne... natuurlijk voor iedereen hier
pi_22937238
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 00:02 schreef Merisse het volgende:

In het kader daarvan nog een leuke van de Frontpage:

Geen kinderen door geen seks
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: maandag 17 mei 2004 @ 12:46
Rossdale had ons via de nieuws-submit te melden:

Een getrouwd stel uit Duitsland dat na 8 jaar huwelijk tot hun teleurstelling nog altijd geen kinderen had, blijkt nooit aan seks te hebben gedaan. Het koppel, een 30-jarige vrouw en een 36-jarige man, bezocht een vruchtbaarheidskliniek die het koppel er op attent maakten dat ze wel seksuele gemeenschap moesten bedrijven wilde het kinderen krijgen.

Een woordvoerder van de kliniek: ''Het koppel moest verschillende tests ondergaan en de dokters stelden vast dat beiden vruchtbaar waren. Normaal gezien moest er geen probleem zijn in het verwekken van een kind. Toen we hen vroegen hoeveel seks ze gemiddeld hadden, keken ze ons erg verbaasd aan. Ze begrepen niet wat we bedoelden.''

Volgens de artsen is het stel niet achterlijk, maar gewoon opgevoed in een zeer strenge religieuze omgeving. Ze waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken. De twee krijgen nu een spoedcursus in seksuele opvoeding. Men is tevens een onderzoek gestart om na te gaan of er nog meer getrouwde stellen met hetzelfde probleem rondlopen.
Dat zulke mensen nog bestaan zeg! Eik vind ik dat best wel triest!
pi_22937339
En een ws rare vraag. Kunnen je borsten ineens gaan groeien, of zwellen oid? Mn bh's zijn ineens te krap nml. Afkickverschijnseleen van de pil ofzo. Of stel dat ik aankom, wat hopelijk niet zo is, tenzij er een beebje groeit natuurlijk, kunnen je boobs dan ook ineens ietsjes groeien?

Enne, wat betreft dat elke dag of om de dag, vind het wel lastig om te bepalen hoe vaak we het nu doen. Djeez wil wel elke dag, dat is het probleem niet!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:23:43 #234
62233 Jelief
ikke lief!
pi_22937557
Hallo! ik wil even melden dat ik mijn gewoonlijke voor-ongi vreetbui heb dus ik zal me gewoon wel van alles in mijn hoofd hebben gehaald... weet nog niet of ik nou teleurgesteld ben of opgelucht...
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 18:15:46 #235
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22938655
Jelief, gek is dat he dat je nog helemaal niet in je hoofd had dat je nu al voor een tweede wil gaan maar door die rare kwaaltjes toch weer aan het denken wordt gezet en toch stilletjes een beetje hoopt dat het wel raak is. Het blijft dus nog even afwachten voor jou...

Jellyrose, nog 1 nachtje slapen voor jou

AlsoStarring, spannend zeg. Dat elke keer met angst naar het toilet gaan om te kijken of er al iets heeft doorgezet heet trouwens broekloeren en wij maken ons er allemaal wel eens schuldig aan Nog effies en dan is het zondag.

Ingrid geen idee, ik heb er niet zoveel last van. Wel dat ze aan het eind van mijn cyclus wat steviger aanvoelen. Op welke cyclusdag zit je nu dan? Je weet het nooit natuurlijk!
pi_22939302
Ingrid als ik aankom gaat dat altijd meteen naar mijn borsten toe Ook als ik afval trouwens, dan merk ik het ook meteen aan mijn borsten. Alleen gebeurd dat niet heel erg plotseling zeg maar.

Broekloeren doe ik trouwens nog steeds, ook al ben ik nu 6 maanden zwanger. Gek he Blijf het maar vreemd vinden dat ik zo lang niet ongesteld ben. 'k weet het, ben een rare
  Redactie Frontpage vrijdag 29 oktober 2004 @ 19:02:05 #237
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_22939507
Slaapmeisje, ik zit op dag 11.

Ladybos, ik weet niet waar ik aankom. Als het daar aan ligttenminste, mn gewicht is nog hetzelfde. Ms ben ik ergens anders afgevallen en bij mn borsten aangekomen! Wie weet.

Dit was dus Ingrid19.

[ Bericht 5% gewijzigd door Djeez op 29-10-2004 19:02:40 (Stomme bug.) ]
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:15:01 #238
62233 Jelief
ikke lief!
pi_22944015
slaapmeis, het wordt de eerste hoor, ik snap je verwarring wel, Lotus is mijn nichtje!

ik lag woensdagavond in bed en vond het opeens heel eng dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, ik wil het al zo lang en nou komt het allemaal zo dicht bij (MikeAir en ik hadden afgesproken om in januari met kvk te beginnen) En op het werk zijn al twee zwangeren en er zijn er meer die ook zwanger willen worden, lijkt wel aanstekelijk...
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 22:18:47 #239
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22944103
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 18:51 schreef Ladybos het volgende:
Broekloeren doe ik trouwens nog steeds, ook al ben ik nu 6 maanden zwanger. Gek he Blijf het maar vreemd vinden dat ik zo lang niet ongesteld ben. 'k weet het, ben een rare
daar sta je niet alleen in
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 01:03:55 #240
1087 Merisse
broddeltante
pi_22947988
Zouden we dat de rest van ons leven blijven doen: broekloeren? Ik doe het voortdurend, ook als er geen reden is, bijv. als ik net ongesteld geweest ben.

Jelief, wanneer moest jij eigenlijk ongesteld worden? En januari is nog maar 2 maanden

Jellyrose, toi toi toi voor het testen als jij nou even het strepenseizoen opent
pi_22948026
Da's voer voor psychologen denk ik... Waarom doen vrouwen aan broekloeren ????
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 07:19:51 #242
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22949668
ik denk dat het een soort van gewoonte is geworden of zo en voer voor psychologen zit ook wel wat in ja

Jellyrose en AlsoStarring zet em op met streepjes testen
JeLief kga toch duimen dat het deze keer een niet-ongi-vreetbui was
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 09:49:04 #243
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22950111
Gisteravond ongesteld geworden Nou ja dat heb ik liever dan zondag nog niet ongesteld en
een negatieve test.
Mn volgende NOD is 26 November
Hoop dat de rest wel positief test
pi_22950128
Balen AlsoStarring maar idd wat je zegt beter eerder ongesteld dan een negatieve test. De volgende is gewoon raak hoor
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 10:06:01 #245
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_22950206
Ach, wat balen AlsoStarring!

Hier nog geen ongi te bekennen, gelukkig! Als ik kijk naar mijn vorige cyclussen, dan had ik het ondertussen wel moeten zijn (2 weken ertussen, daarna 2 1/2 week). Dan zou er nu wel iets van 3 weken tussen moeten zitten, ofzo! Nu is dat ook wel ongeveer, het is nu 3 weken en een beetje geleden dat ik voor het laatst ongi ben geweest.
Begin ook weer misselijk te worden (lees: heb af en toe een erg misselijk gevoel), nu ik hier over nadenken doen mijn borsten pijn... Hellup, de vorige keer werd ik ook daarna ongi... Ik houd daar ook wel sterk rekening mee hoor! Maar nu mijn NOD dichterbij komt... Het is gewoon spannend! En nu ben ik toch heel erg aan het MUTZEN!!!!!!!!!!!!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_22950388
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 01:03 schreef Merisse het volgende:
Jelief, wanneer moest jij eigenlijk ongesteld worden? En januari is nog maar 2 maanden
merisse vandaag is dag 26, het afgelopen half jaar heb ik een cyclus van 26 dagen, daarvoor was het 28.vorige maand was het 28, toen zat ik opdag 27 toch echt even te rekenen en te denken maar toen kon het echt niet. Ik ga nu dus maar uit van eencyclus van 28 dagen en verwacht dus iig maandag ongi te zijn zo niet dan wordt het eind van de week testen. Maar alles wijst er nu op dat er gewoon een ongi aankomt hoor! Mike had de fijne opmerking dat het helemaal niet handig zou zijn als ik nu zwanger zou zijn omdat over 9 maanden op kamp is met de welpen . Ach ja we zien wel...
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2004 @ 10:36:30 #247
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22950464
AlsoStarring wat jammer dat je ongesteld bent geworden zeg. Maar het is in ieder geval beter dan eerst negatief testen en dan een uur later ongesteld worden. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik tijdens het over de test heen plassen ongesteld werd Kop op meid, we zullen je weer aanmoedigen in de volgende ronde hoor

Hey Marie, ik dacht al waar blijf je? Het is bijna 1 november. Die misselijkheid schijnt echt te heersen hier in dit topic Ik duim met je mee dat je ongesteldheid wegblijft en alvast veel succes morgen

Jelief, o het is je nichtje Sorry ik kom eigenlijk nooit in TOET, maar ik zal Lotus daar binnenkort eens gaan bewonderen. Als je maandag nog niet ongesteld bent en eind van de week nog niet dan zou ik zeker even gaan testen. En dan is het gewoon vette pech voor het welpenkamp hoor! Wat Merisse ook al zegt, januari is nog maar 2 maanden.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 11:32:29 #248
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22951057
AlsoStarring wat jammer nou, had zon goede hoop voor je. dikke knuf
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 13:05:39 #249
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_22952455
Slaapmeisje, ik heb als NOD 4 november aangehouden, tegelijk met jou dus!
Maar... we wachten gewoon rustig af (al is dat zó moeilijk)
18-11-2008 Maarten Alexander
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 13:05:50 #250
1087 Merisse
broddeltante
pi_22952459
AlsoStarring ach meis wat onzettend balen nou weer...
Op naar de 2nd opinion van een andere gyn dan maar.

Marie, sterkte met de misselijkheid en het wachten.

[offtopic]Jelief, * Merisse heeft ook heeeeel lang bij scouting gezeten, tof! [/offtopic]

Zou Jellyrose niet gaan testen vandaag? f5 f5 f5
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:06:15 #251
1087 Merisse
broddeltante
pi_22955417
Ik had trouwens nog niet verteld hoe het afgelopen is met de dosering van de heparinespuiten: ik moet nu i.p.v. 1x per dag 0,3 ml Fraxodi omdat dat niet bestaat , 2x per dag 0,3 ml fraxiparine gaan spuiten. Hetmoet 2x per dag omdat het iets ander spul is wat sneller uitgewerkt is. Balen. Maar goed ik heb het er graag voor over als het werkt.

Jellyrose, woarbendegij?

[ Bericht 2% gewijzigd door Merisse op 30-10-2004 16:12:17 ]
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:13:42 #252
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22955516
Zo net terug van boodschappen en mezelf maar verwent met chocolade ,
mag ook weer niet teveel want ben diabeet maar ja spuiten we een beetje
meer vandaag

nog niets van Jellyrose gehoord?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:41:44 #253
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22956045
Hallo lieve dames.. excuses voor de vertraging. Zojuist getest: negatief

Ik baal eigenlijk eerlijk gezegd als een stekker, want ik had er eigenlijk al min of meer op gerekend dat ik een plus zou zien! Gisteravond trok ik een pakje met bifiworstjes open omdat ik er zo'n zin in had en ik werd van die lucht zo onwijs misselijk dat ik echt dat: zo, ben je zwanger ofzo?

Maar goed, op dus naar de ongesteldheid, want nog steeds geen bezoek

Jammer AlsoStarring, hopelijk ik ook snel ongesteld, dan kunnen we samen naar de volgende NOD!

En Merisse, ik ben blij dat je nu in ieder geval weet wat je moet doen en wanneer.. hopelijk slaat het aan!! duim duim duimen dus!
Red de zeehond!
pi_22956467
ALSOSTARRING en JELLYROSE.......meiden,wat een dompertje voor jullie,allebei ongi,dat hadden we niet afgesproken
Sterkte en een dikke troostknuffel vanuit hier
Groetjes,Minoes
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 18:09:03 #255
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22958018
Wat jammer jellyrose ik had zo gehoopt dat het bij jou wel positief zou zijn.
Hoop dat je gauw bezoek krijgt dan kunnen we idd weer samen op
het NOD lijstje.
Maar trouwens er zijn toch ook wel mensen geweest die zwanger
waren maar pas laat een positieve test hadden?
pi_22959884
Jammer Alsostarring en Jellyrose!

Ik denk dat ik eind volgende week mn ovulatietesten ga uitproberen.
  Jubileum moderator zaterdag 30 oktober 2004 @ 20:09:05 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22960725
Alsostarring en Jellyrose wat een teleurstelling
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22960933
Ow wat jammer AlsoStarring en Jellyrose, het zag er allemaal zo goed uit

Merisse, kan het echt niet anders dan (misschien toch je oude dosering) want nu moet je dubbel zo vaak spuiten, lijkt me toch niet echt lekker ?
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:42:36 #259
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22964164
Merisse, twee keer per dag spuiten Jeetje het klinkt op dit moment allemaal heel heftig, maar ik denk dat als je eenmaal zwanger bent je 3 x per dag op je kop zou staan als dat voorgeschreven werd ja toch niet dan? Ik zal het waarschijnlijk hebben gemist, maar hoe lang moet je dan eigenlijk blijven spuiten?

Jellyrose toch een negatieve test Ik kan het bijna niet geloven. Nou meid sterkte dan maar met afwachten op de duivels of totdat je zo ver overtijd bent dat je alsnog positief test. Het is zo vreselijk niks om tussen wal en schip te zitten.

Het lijkt wel alsof de misselijkheid hier heerst in dit topic. Vandaag ook weer met vlagen supermisselijk geweest. Wel heb ik koffie gedronken en dat gaat best aardig, maar het is meestal voor het eten dat ik misselijk ben en dan ook weer daarna. Zo maar lekker slapies doen en kijken of ik me morgen ietsie beter voel, of niet
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:46:19 #260
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_22964222
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 16:13 schreef AlsoStarring het volgende:
Zo net terug van boodschappen en mezelf maar verwent met chocolade ,
mag ook weer niet teveel want ben diabeet maar ja spuiten we een beetje
meer vandaag

nog niets van Jellyrose gehoord?
Hoi AlsoStarring..

Nog een diabeetje hier..dat had ik niet verwacht.Ben jij perfect ingesteld? en hoe hou je dat vol?of laaat je je ook nog steeds gewoon gaan zo nu en dan?En wat vind je arts daarvan?

als ik teveel vraag..sorry maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Groetjes Suzanne
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:59:29 #261
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22964479
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 22:46 schreef Suzziieee het volgende:

[..]

Hoi AlsoStarring..

Nog een diabeetje hier..dat had ik niet verwacht.Ben jij perfect ingesteld? en hoe hou je dat vol?of laaat je je ook nog steeds gewoon gaan zo nu en dan?En wat vind je arts daarvan?

als ik teveel vraag..sorry maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Groetjes Suzanne
Hoi Suzanne
Ik heb een goed ingestelde diabeet (zoals dat heet) HBA1C gemiddeld 6.5
Ik check mn waarde een keer of 3 per dag en spuit 4x pd insuline
Tuurlijk is het wel eens een dagje mis maar probeer er wel op te letten.
Als je me meer wil vragen wil ik wel ff 5 min of zo mn mail adres neer zetten
Dan moet je dat maar ff zeggen.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 23:35:53 #262
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_22965188
zou nu eigenlijk niets weten, mijn laatste hba1c was 8.0.dus heb mijn toestemming nog niet.Maar ben wel benieuwd hoe het eventueel bij je loopt als je zwanger bent.Ik ben al wel met de pil gestopt,maar meer om mijn cyclus op orde te krijgen dan bewust te KvK-en.Heb eerder wel toestemming gehad en toen was ie 7.0.En als ik echt mijn best doe is dit ook zo weer te realiseren.Ik spuit niet meer,heb een insuline pomp,werkt perfect.

Als je zwanger ben zou ik graag een beetje op de hoogte willen blijven hoe het eventueel met je suiker gaat.Artsen vertellen het toch vaak anders dan hoe het in werkelijkheid gaat.
mijn mail adres staat in mijn profiel(msn)mocht je eventueel nog wat aan mij willen vragen.

Groetjes Suzanne.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 23:43:25 #263
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22965354
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 23:35 schreef Suzziieee het volgende:
zou nu eigenlijk niets weten, mijn laatste hba1c was 8.0.dus heb mijn toestemming nog niet.Maar ben wel benieuwd hoe het eventueel bij je loopt als je zwanger bent.Ik ben al wel met de pil gestopt,maar meer om mijn cyclus op orde te krijgen dan bewust te KvK-en.Heb eerder wel toestemming gehad en toen was ie 7.0.En als ik echt mijn best doe is dit ook zo weer te realiseren.Ik spuit niet meer,heb een insuline pomp,werkt perfect.

Als je zwanger ben zou ik graag een beetje op de hoogte willen blijven hoe het eventueel met je suiker gaat.Artsen vertellen het toch vaak anders dan hoe het in werkelijkheid gaat.
mijn mail adres staat in mijn profiel(msn)mocht je eventueel nog wat aan mij willen vragen.

Groetjes Suzanne.
Ik heb een heel mooi boek over zwangerschaps ervaringen van vrouwen met diabetes.
Staan ongeveer 20 verhalen in hoe zij de zwangerschap in combinatie met diabetes
ervaren hebben. Ga morgen even zoeken waar hij ligt en dan mail ik je de titel en
schrijver.
  zondag 31 oktober 2004 @ 00:06:19 #264
1087 Merisse
broddeltante
pi_22965792
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 22:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
Merisse, twee keer per dag spuiten Jeetje het klinkt op dit moment allemaal heel heftig, maar ik denk dat als je eenmaal zwanger bent je 3 x per dag op je kop zou staan als dat voorgeschreven werd ja toch niet dan? Ik zal het waarschijnlijk hebben gemist, maar hoe lang moet je dan eigenlijk blijven spuiten?
Uiteraard wil ik graag op mijn kop staan als dat zou helpen Ik zou moeten spuiten tot en met week 37 van mijn zwangerschap met alle liefde en plezier! Ter illustratie: zoals ik al schreef in Als zwanger worden etc.: toen ze me zeiden dat ik misschien beter in mijn been zou kunnen gaan spuiten ivm het steeds dikker worden van mijn buik had ik zoiets van ooojaaaa da's waar ik doe dit omdat ik ooit hoop met een dikke buik rond te lopen. Kortom: ik hoop het heel hard maar kan me er weinig bij voorstellen.

Ah gos, Jellyrose, verdorie, had toch echt wel gehoopt dat jij positief getest zou hebben. Wat jammer zeg. Het lijkt wel een virus idd, iedereen misselijk en iedereen overtijd maar niemand zwanger. Behalve Slaapmeisje dan daar maken we graag een uitzondering voor!
  zondag 31 oktober 2004 @ 00:11:50 #265
1087 Merisse
broddeltante
pi_22965895
Suzziieee en AlsoStarring, begrijp ik het nou goed dat jullie als diabeten eerst een HBA1C uitslag moeten hebben die onder een bepaalde waarde ligt alvorens jullie van jullie internist mogen proberen zwanger te worden? Hebben jullie alletwee diabetes 1?
Ik ben nieuwsgierig omdat mijn man diabetes (2) heeft. N.B. HBA1C is je bloedsuiker waarde over een langere termijn. Een normale bloedsuiker van een niet diabetes patient ligt rond de 5. Correct me if I'm wrong
pi_22965975
Hoi Merisse, ik bedoelde ook niet te zeggen dat je niet zou willen spuiten hoor, ik weet dat je met liefde tien keer op een dag zou spuiten als dat nodig was. Maar als het niet nodig is (eerst had je toch die andere dosis ?) en het scheelt je de helft, dan lijkt me dat toch een stuk prettiger, of niet dan ?
pi_22965999
tussen de 4 en 7 word als normale waarde gezien idd Merisse
  zondag 31 oktober 2004 @ 00:18:57 #268
1087 Merisse
broddeltante
pi_22966031
Is ook wel hoor Ladybos, zeker weten is 1 x per dag spuiten fijner, maar ik leg me er maar bij neer, wat moet ik anders nu? Ik zal het nog wel eens bij de heren en dames medici ter sprake brengen als ik terug moet komen nadat ik zwanger ben geworden (hopelijk).
  zondag 31 oktober 2004 @ 01:09:32 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22966925
Even snel gelurkt, balen van de negatieve testen meiden!
  Moderator zondag 31 oktober 2004 @ 05:06:03 #270
5428 crew  miss_sly
pi_22969101
Dit is niet volgens afspraak, dit topic zou leeg zijn als ik terug kwam van vakantie

Jammer hoor van de negatieve testen en rode duivels. ik hoop dat ik dan nu snel een hoop positieve testen live mag meemaken en dat eind november iedereen is doorgeschoven naar Z&G
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 31 oktober 2004 @ 08:40:25 #271
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22969538
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 00:11 schreef Merisse het volgende:
Suzziieee en AlsoStarring, begrijp ik het nou goed dat jullie als diabeten eerst een HBA1C uitslag moeten hebben die onder een bepaalde waarde ligt alvorens jullie van jullie internist mogen proberen zwanger te worden? Hebben jullie alletwee diabetes 1?
Ik ben nieuwsgierig omdat mijn man diabetes (2) heeft. N.B. HBA1C is je bloedsuiker waarde over een langere termijn. Een normale bloedsuiker van een niet diabetes patient ligt rond de 5. Correct me if I'm wrong
Goedemorgen, ja dat klopt we moeten eerst groenlicht van de internist krijgen voor we
mogen zwanger worden. Bij de meeste internisten is dat een waarde onder de 7.
Ik ben sinds 3 jaar diabeet en heb diabetes 2. Ik ben omdat ik zwanger wil worden toen
ook meteen begonnen met 4x p.d. spuiten en geen pillen dat mag ivm de mogelijke
zwangerschap niet namelijk. (moest ik trouwens mn huisarts uitleggen, tsss)
Ik denk idd dat de hba1c van een niet diabetes patient rond de 5 ligt. Ik test mn man
en mensen van mijn werk wel eens en dan is hij bijna altijd 4.nog iets.
Voor diabeten is het idd het mooiste om overdag tussen de 4 en de 7 (8) te blijven.
En je hba1c zo rond de 6 te hebben.
  † In Memoriam † zondag 31 oktober 2004 @ 08:43:31 #272
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22969544
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 05:06 schreef miss_sly het volgende:
Dit is niet volgens afspraak, dit topic zou leeg zijn als ik terug kwam van vakantie

Jammer hoor van de negatieve testen en rode duivels. ik hoop dat ik dan nu snel een hoop positieve testen live mag meemaken en dat eind november iedereen is doorgeschoven naar Z&G
1 november Minoes_ NOD
4 november Marie79 NOD
6 november hartje NOD

Dit zijn de NODs voor volgende week miss_sly en we gaan voor allevier positief
  zondag 31 oktober 2004 @ 09:00:35 #273
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22969627
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 08:43 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

1 november Minoes_ NOD
4 november Marie79 NOD
6 november hartje NOD

Dit zijn de NODs voor volgende week miss_sly en we gaan voor allevier positief
Ik hoop het ook voor jullie en ga zeker duimen
  zondag 31 oktober 2004 @ 09:53:14 #274
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_22969963
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 00:11 schreef Merisse het volgende:
Ik heb idd diabetes type 1.Mijn hba1c moet het liefst onder de 7 komen.Maar een aantal jaar terug toen ik ook voor kinderen wou gaan,maar een hernia roet in het eten gooide kreeg ik al groen licht bij 7.2.Heb bijna 20 jaar diabetes en sinds ruim 4 jaar een insuline pomp.
Met spuiten kreeg ik mijn nuchtere waarden niet onder controle voor een zwangerschap(altijd hoger als 12) En met mijn pomp had ik binnen 3 maanden toestemming.Dus ik weet al ik nu ook even heel goed mijn best doe en 100 % aan de regels hou ik weer zo toestemming heb.Doe al aardig mijn best en mijn hba1c was al wat gezakt.in december moet ik weer terug en wil dan sowieso onder de 8 zitten.

Dit is een beetje hoe het bij mij zit.

Groetjes Suzanne
  FOK!fossiel zondag 31 oktober 2004 @ 11:49:16 #275
2628 Karin
pi_22971601
Alsostarring en Jellyrose wat jammer zeg

Suzziieee wat een gedoe voordat je uberhaupt zwanger mag worden. Lijkt me vreselijk als die wens er eenmaal is om dan eerst nog af te wachten of het wel kan.
  zondag 31 oktober 2004 @ 12:17:39 #276
1087 Merisse
broddeltante
pi_22972127
Ik heb me nooit gerealiseerd dat je bepaalde waarden moest hebben alvorens je zwanger mag proberen te raken. En dan onder de 7, da's best heel streng. En AlsoStarring dat was nogal een heftige beslissing om meteen met spuiten te beginnen omdat je zwanger wil worden. Suzziieee wat scheelt dat veel zeg met die pomp. Hopelijk zit je snel onder de 7.
  zondag 31 oktober 2004 @ 13:11:00 #277
62233 Jelief
ikke lief!
pi_22973116
zijn gearriveerd!
In januari weer verder..
  zondag 31 oktober 2004 @ 13:15:50 #278
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_22973246
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:49 schreef Karin het volgende:
Alsostarring en Jellyrose wat jammer zeg

Suzziieee wat een gedoe voordat je uberhaupt zwanger mag worden. Lijkt me vreselijk als die wens er eenmaal is om dan eerst nog af te wachten of het wel kan.
Het kan natuurlijk altijd,maar het is beter voor je kindje als je zo goed als mogelijk ingesteld bent.En dat heb je er natuurlijk voor over.Ik kan me een leven zonder suikerziekte haast niet voorstellen dus je weet al jaren voordat je uberhaupt aan kinderen wil beginnen al dat je er rekening mee moet houden..dat gaat dus eigenlijk bij mij dus al vanzelf.

Groetjes Suzanne
  † In Memoriam † zondag 31 oktober 2004 @ 15:48:23 #279
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22976668
Jelief dan is die vreetbui toch een goede indicator geweest voor het ongesteld worden. Nog maar 2 maandjes
  zondag 31 oktober 2004 @ 16:15:33 #280
24361 Neva
Mania lovin'
pi_22977264
meisje bij deze een berichtje van mij.. ik hoop net zoals half fok dat het dan eindelijk zo mag wezen.. nog maar een paar nacthjes slapen.. zou drie maal scheepsrecht zijn voor jou? zou je lichaam je nu niet voor de gek houden? reuze spannend hoor
knap dat je het volhoudt allemaal en sterkte/succes met afwachten een paar "jompels"
ook veel sterkte van mijn mama die elke keer naar je vraagt en net zo hard voor je mee duimt
pi_22980674
Jellyrose en Alsostarring wat jammer zeg

Neva, wat een leuke cavia

Op naar 4 november
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † zondag 31 oktober 2004 @ 22:58:59 #282
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22987034
Neva dank je wel voor je lieve berichtje. En dat zelfs je mama meeleeft... daar word ik wel een beetje verlegen van hoor

Beakerschapie, nog maar een paar dagen en dan is het zover
  maandag 1 november 2004 @ 07:52:58 #283
1087 Merisse
broddeltante
pi_22991453
Jelief nog 2 maandjes
pi_22991832
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:26 schreef Djeez het volgende:
Leuk Kleintje, dat jij nu ook kindje wilt! Zoals je kunt lezen, willen Ingrid en ik ook al een tijd eentje. Maarre, wanneer zet je je MSN es aan, ik wil weer net als vroeger ( toen ICQ ) met je MSN-en!
aan alle dames, Ingrid en Kleintje in het bijzonder!

Leuk dat ik je weer gevonden heb... of jij mij!

Goed, ben nu pas aan het bijlezen, vorige week wat mindere dingen gehad waardoor ik niet aan fok toekwam.

Maar goed.... met mijn cyclus is niets mis. Normaal zou ik vandaag ongesteld moeten worden... en... het is normaal.
Ben dus niet in mijn eerste klusmaand zwanger geworden. Teleurgesteld? Nou nee, ik weet nu dat mijn cyclus het nog gewoon doet. We weten nu waar we aan toe zijn en vanaf nu gaan we er volledig voor!

Dus..dit is weer dag 1 van mijn cyclus. Nog even en dan mogen we weer gaan klussen!!!
pi_22991881
Nu pas echt bijgelezen... alsostaring en jelief ... *KNUF* Wat balen zeg!

Overigens.. ben dus ongesteld, maar niet aan de anticonceptie doet wel rare dingen met je.
Iets wat ik zelden had blijft nu doorgaan, steeds druppels uit mijn borsten. Lekker vaag. Meer mensen dit verschijnsel toen ze ongesteld waren nadat ze met de anti conceptie stopten???
  maandag 1 november 2004 @ 09:52:27 #286
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22992307
Het is nu maandag, nog steeds niet ongesteld.. bijna een week overtijd. Vanochtend ging ik zowat over m'n nek toen ik een plakje ham pakte, maar had ik wel onwijze zin in paprika chips!??! Snap er niks meer van, maar ik hoop dat ik heel snel ongesteld wordt, want dit is ook niks hoor!

Nou ja, in ieder geval veel tweede streepjes om naar uit te kijken hier deze week.. hup hup hup meiden!
Red de zeehond!
pi_22992393
*grijns*
Jellyrose... normaal MOEST ik chocola als ik ongesteld werd. Je wil niet weten wat ik nu als ontbijt op heb....
*schaam*
Chips met dipsaus...
  maandag 1 november 2004 @ 10:04:05 #288
1087 Merisse
broddeltante
pi_22992469
Dames toch, tsssk, chips als ontbijt!
Kleintje, fijn dat je cyclus "het doet"
Minoes, vandaag je NOD. Hoe voel je je. Nog geen duvels hopelijk?
  maandag 1 november 2004 @ 10:16:46 #289
86274 hartje
still waiting...
pi_22992632
ben terug van de ha
was een vrouw was ik erg blij mee! nou eerst het gesprekje over onze kinderwens: ik kan volgende week maandag een verwijsbrief voor de gyn ophalen. nav ons gesprek kregen we de brief omdat ik nu 35 ben, maar ze zei dat als ik 30 was geweest we nog een half jaartje moestten afwachtten omdat ze de indruk kreeg dat alles picobello inorde was: omdat ik regelmatig ongesteld ben heb ik een eisprong & omdat het al een keer gelukt is zijn mijn eileiders gewoon open & mijn vriendje zijn zwemmertjes inorde ze zei zelfs letterlijk dat ze ons heel vruchtbaar vond omdat het de 1e keer al binnen het jaar gelukt was (wat een mop hè: heel vruchtbaar) ze denk dat we in de tijd dat we wachtten op de uitslagen van de gyn we ineens zwanger zijn ze heeft ook mijn temp.lijsten bekeken en zag daar een eisprong op. ze zei ook nog dat de regel dat je ± 14 dgn voor je menstruatie het vruchtbaarst bent vaak niet op gaat & dat je juist vaak ziet dat de week direkt na je ongi je vruchtbaarste week is! dus dames: klussen direkt na je ongi! ga wij natuurlijk gelijk mee startten volgende maand
nou toen moest ik natuurlijk dat uitstrijkje nog ze vertelde alles & was heel aardig dus dat viel gelukkig mee! maar....het was een beetje gaan bloedden: was helemaal niet erg zei ze & zou kunnen komen omdat ik de 6e m'n nod heb, maar damn..nou moet dat waarschjnlijk over hoor ik over 4 wkn: of de uitslag gelukt is of niet. ze heeft gelijk een inwendig onderzoek gedaan & ik heb een baarmoeder & 2 eileiders & ze waren nog inorde ook.
al met al zijn we nu al blij, maar laten toch ook een vervolgonderzoek bij de gyn doen (gewoon om het zeker te weten) maar nu mogen we zelf een ziekenhuis/gyn uitzoeken & wilde ik vragen of er iemand ervaring heeft met een gyn in het ziekenhuis in spijkenisse of in dirksland? & welke moet ik beslist niet of wel nemen? laat ook ff weten als je via via iets gehoord hebt. ik zou echt niet weten welke ik moet kiezen
pi_22992809
HARTJE
Om je even gerust te stellen:ik bloed ook altijd bij een uitstrijkje en ik hoefde het niet over te doen hoor,dus maak je daar maar geen zorgen over .
Verder goede berichten dus,gelukkig een brief voor de gyn.En dat je vaak dicht op je ongi het vruchtbaarst ben ,heb ik ook wel eens gehoord.
Groetjes,Minoes
  maandag 1 november 2004 @ 10:38:47 #291
86274 hartje
still waiting...
pi_22992954
o, minoes, gelukkig maar, ik hoop dat ie bij mij ook gewoon goed is. uiteindelijk viel het me weer enorm mee, maar heb wel een beetje slapeloze nacht gehad. ik moet me daar ook niet zo druk over maken van die vruchtbare week net na je ongi: toen het bij ons vorige keer gelukt was hebben we ook flink geklust nadat de nog maar net weg waren. dus ik denk dat dat bij mij ook wel opgaat. nou, we gaan het 's uittestten volgende maand ben benieuwd!
  maandag 1 november 2004 @ 10:44:32 #292
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_22993054
Hartje Fijn dat je er zo'n gevoel bij hebt (en je HA ook)
Succes met de volgende stap !
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 10:46:04 #293
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22993079
Kleintje van die druppels uit de borsten heb ik wel eens gehoord, maar meestal in combinatie met een zwangerschap Je was toch wel ongesteld geworden?

hartje, ben blij dat het enorm is meegevallen je bezoekje. Heb helaas geen ervaring met zelf een gyn uitzoeken, maar misschien hebben de andere dames nog tips. Veel klusplezier

Hier gaat alles zijn gangetje, ben nog steeds af en aan misselijk en heb verder eigenlijk geen klachten. Nog 3 nachtjes slapen en dan is het 4 november!
  maandag 1 november 2004 @ 10:49:13 #294
86274 hartje
still waiting...
pi_22993157
phluph thanks!
we zijn ook erg blij & hebben er ook weer zin in! (is ook wel belangrijk natuurlijk )

slaapmeisje: ik kan bijna niet wachtten joh ik vind het zoooooo spannend.
duim duim duim duim
pi_22993257
Hier nog niks gesignaleerd
Zat vanmorgen in dubio om te testen,maar ik wacht iig.tot woensdag.Morgenochtend ben ik nl.bij mijn ouders,we gaan naar de crea-doe.Dus....nog ff geduld
Groetjes,Minoes
  maandag 1 november 2004 @ 10:54:50 #296
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_22993267
Klinkt toch verdacht hoor Jellyrose, paprikachips als ontbijt
Als je het eind van de week nog niet ongesteld bent zou ik weer ff testen

Ik verwacht om 11.30 uur een telefoontje van de gyn of mn uitstrijkje goed
is. Ben best wel zenuwachtig. Vorig jaar was hij goed maar het jaar ervoor
ben ik behandeld omdat hij niet goed was.
Als hij wel goed is ga ik meteen vragen hoe of wat ivm met ivf in Beverwijk.

nog 35 min, brrr
  maandag 1 november 2004 @ 11:04:31 #297
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22993498
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:16 schreef hartje het volgende:
maar nu mogen we zelf een ziekenhuis/gyn uitzoeken & wilde ik vragen of er iemand ervaring heeft met een gyn in het ziekenhuis in spijkenisse of in dirksland? & welke moet ik beslist niet of wel nemen? laat ook ff weten als je via via iets gehoord hebt. ik zou echt niet weten welke ik moet kiezen
Hoi Hartje, de gynacologen in Dirksland ken ik niet. Die in het Ruwaard wel( met vier van de vijf heb ik gewerkt) Zal even een grove omschrijving geven:

dr Pot: verlegen man, erg lomp in sommige gevallen, heeeeeeeeeeele grote handen
dr Worst: rustige, vriendelijke man, neemt echt de tijd voor je.
dr Meershoek: echt een arts à la nieuwe generatie( is dus wat jonger dan de andere twee) heeft dus ook sociale vaardigheden gehad in zijn opleiding, echt een fijne rustige vent!!!
dr Groeneweg: vrouwelijke arts, ook een jonger persoon, leuk vlot mens, erg aardig voor patienten

En dan loopt er nog 1 dr Huikeshoven, die ken ik niet persoonlijk, wel 1 echo bij gehad bij mijn laatste zwangerschap. Het was een wat oudere man, toen niet zo spraakzaam, maar goed wat kun je over iemand zeggen die je 1 keer hebt ontmoet.

Verder kan ik nog melden dat ze alle vijf erg kundig zijn( van Huikeshoven heb ik dan van horen zeggen), ik heb er niet echt 1 waarvan ik zeg: die springt er bovenuit ofzo. Succes met je keuze hartje!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_22993644
Minoessssss

ik weet wel wat ik woensdag ga doen
F5F5F5F5

Kom op dames Beaker wil een streepjes hoos!!

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 1 november 2004 @ 11:20:52 #299
1087 Merisse
broddeltante
pi_22993889
Hartje, fijn dat je serieus werd genomen en je een verwijzing krijgt naar de gyn. Hopelijk heeft ze gelijk en is er niks mis en raak je snel zwanger.
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:16 schreef hartje het volgende:
ze zei ook nog dat de regel dat je ± 14 dgn voor je menstruatie het vruchtbaarst bent vaak niet op gaat & dat je juist vaak ziet dat de week direkt na je ongi je vruchtbaarste week is!
Wat bedoelt ze met "het vruchtbaarst"? Een gemiddelde eisprong vind op dag 14 van een 28 daagse cyclus plaats en dan kun je het beste vrijen op dag 10 tm 14. Bedoelt ze dat een eisprong vaak eerder plaatsvindt? Maar dat kan ze toch ook niet zo in zijn algemeenheid zeggen want dat is wel bij iedereen anders en verschilt ook nog eens per cyclus.

Bij mij is het bijv. meestal later dan dag 14. Wanneer was jouw eisprong in de cyclussen dat je getemperatuurd hebt volgens je HA?
  maandag 1 november 2004 @ 11:30:30 #300
86274 hartje
still waiting...
pi_22994085
loena! dank je wel!
mijn ha had het juist over pot, maar als ik dat dan lees van die handen..... die toch maar niet dan.
ik ga dan denk ik in 1e instantie voor meershoek of groeneweg.
hou ik dr worst als 3e keus.
van het zh in dirksland is hier in het dorp nog een polikliniek, leek me evt. ook wel handig. maar voor het ziekenhuis zelf moet je echt de outback in (is een eiland verder) & ik weet niet hoe dat gaat: als je er eenmaal zit dan blijf je daar misschien wel tot je bevalling (ik zou denk ik wel in het zh willen bevallen) & dan moet mijn vriendje natuurlijk helemaal nerveus midden in de nacht over die donkere landweggetjes.
ik weet ook helemaal niet hoe die ziekenhuizen van kwaliteit zijn: ik dacht dat vroeger spijkenisse niet zo goed was maar nu wel? & dirksland heb ik 1 keer iets over gehoord & was geloof ik ook niet helemaal positief, maar ja, mensen dikken altijd zo snel vanalles aan. maar jou advies ben ik heel blij mee! dank je wel!
pi_22994134
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:54 schreef minoes_ het volgende:
Hier nog niks gesignaleerd
Zat vanmorgen in dubio om te testen,maar ik wacht iig.tot woensdag.Morgenochtend ben ik nl.bij mijn ouders,we gaan naar de crea-doe.Dus....nog ff geduld
Groetjes,Minoes
daar gaat muh verjaardagscadeau

grappie.. nou dant ot woensdag in spanning wachten shir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')