abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 24 oktober 2004 @ 21:54:31 #1
2628 Karin
pi_22852958
Nog even over het tweede streepje......mag het nog ff?Ehm.........ik vind het een groepje,wat erg betrokken is met elkaar en zeer met elkaar meeleeft en dus geen kliekje(maar dat is mijn mening)
Verder hoop ik dat het open blijft,want het is best een spannende tijd en ik zou het niet leuk vinden,om dan een week ofzo niet meer te kunnen/mogen posten
Verder heeft iemand ,ik durf niet te zeggen wie,volgens mij een v/d modjes gezegd,dat we best wat mogen vertellen over een baan,verhuizing,of weet ik veel wat meer,als het maar binnen de grenzen bleef.Want dat hoort nu eenmaal op dit moment bij degene die nu in t 2e streepje posten.En als je dan nieuws van bv.je ovulatietest in t 2e streepje moet posten,je nieuws van je huisje in t speeltuinbankje en van je auto in een één of ander autotopic,dan is t verhaaltje toch niet meer compleet.Je bent 1 mens,met 1 verhaal,dat kun je zo moeilijk over 3 of 4 topics verdelen.
Wel ben ik t er mee eens,dat je,als je een uitgebreide discussie wilt opzetten,je of in een desbetreffend topic maar moet gaan posten,of er zelf 1 moet openen.Maar zo een losse opmerking over huis,baan ofzoiets,moet er bij kunnen in t 2e streepje.
Ehm.....snappen jullie het een beetje,ik hoop dat mijn gevoel zo duidelijk is.
Prettige avond verder
Groetjes,Minoes
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:16:19 #3
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22853657
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 22:50 schreef minoes_ het volgende:
Je bent 1 mens,met 1 verhaal,dat kun je zo moeilijk over 3 of 4 topics verdelen.
Maar ik denk dat dat toch meer geprobeerd moet worden. Om het maar in het extreme te trekken: dan zou iedereen haast een eigen topic moeten openen, en daar alles over zichzelf in moeten posten

Een topic heeft nu eenmaal een onderwerp, en over dat onderwerp kun je praten. Een keertje een losse opmerking over iets anders, ok. Maar nu is het meer "een topic waarin mensen die zwanger proberen te worden vertellen wat ze zoal dagelijks meemaken, ongeacht of dat met zwanger worden te maken heeft of niet". En daarmee werk je het "groepjesgevoel" in de hand.
pi_22854752
het conflict gaat natuurlijk tussen toegankelijkheid voor anderen, versus een plek waar iedereen zich thuis voelt. Als ik eerlijk ben, is een belangrijk criterium voor een open forum de toegankelijkheid, als je een plek wil waar je je hele verhaal kwijt kunt zonder dat je aan een onderwerp bent gebonden, kun je misschien beter een mailinglist oprichten. Maar goed, da's misschien een rare opvatting van mij.
mooi he, alles
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 00:12:55 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_22855194
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 23:55 schreef phileine het volgende:
het conflict gaat natuurlijk tussen toegankelijkheid voor anderen, versus een plek waar iedereen zich thuis voelt. Als ik eerlijk ben, is een belangrijk criterium voor een open forum de toegankelijkheid, als je een plek wil waar je je hele verhaal kwijt kunt zonder dat je aan een onderwerp bent gebonden, kun je misschien beter een mailinglist oprichten. Maar goed, da's misschien een rare opvatting van mij.
Nou nee, vind ik niet, dat het een rare opvatting is.

Als alles zo veel mogelijk in 1 topic gepropt, omdat je anders als met je persoonlijke verhaal opgesplitst moet worden, is oud weer terug bij af. Één topic waar alles samensmelt en waar nog 1 onderwerp boven kan staan; van (vage) testen tot puber.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22855247
*poging doet om een zinnige opmerking te maken*

Volgens mij ligt het probleem hem meer in hoe men een topicnaam opvat. Het 2e streepjestopid is geen topic waar de "wachtenden" gezellig kunnen keuvelen tot er een 2e streepje verschijnt, het 2e streepjestopic is wel een topic waar je over het wachten en de daarbijbehorende aspecten kan praten! Dus niet dat iemand die op haar nod wacht het over het nieuwe behang voor de slaapkamer gaat hebben, maar dat iemand die nieuw behang voor haar slaapkamer heeft gekocht het over haar nod heeft!

Het speeltuinbankje is niet bedoeld voor diegene die irl ook op een bankje zitten terwijl de kinderen in de zandbak zitten, maar het speeltuinbankje is bedoeld om datgene te doen wat er ook irl op een speeltuinbankje kan gebeuren, praten over allerhanden dingen die je dwars zitten of die je kwijt wilt.

(of loop ik nu te zwetsen??)
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 25 oktober 2004 @ 00:50:37 #7
99052 titsch
nieuwsgierig aagje
pi_22856101

wat jammer dat zulke nare discussies ontstaan, het zou een saaie wereld worden als iedereen er dezelfde menig op na houdt...... maar dat hoeft niet te escaleren.
geef iedereen ruimte om zijn eigen mening te hebben.... het ene nare woord brengt het volgende.

opvallend dat er in de laatste posts helemaal geen sprake meer was van het beginthema (TC).

karin/lois en be: in plaats van een deegrol kan deze "hark" misschien dienst doen.

nogmaals jammer van de nare disussies; daarbij was het topic van DANYEL een toonbeeld van eensgezindheid, medeleven en "steunpunt".

misschien zinvol om in de andere topics op de zelfde manier met elkaar om te gaan........
laat de lurkers genieten, bezorg ze geen ergernis.

voor allemaal: welterusten (nach-nach).
  maandag 25 oktober 2004 @ 02:29:54 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22857730
Luckepuck, je omschrijft het denk idd prima.

En ik geloof dat ik degene was die ooit zei dat je best eens een keertje een andere opmerking kan maken, bijvoorbeeld over jarig oid. En je kan best melden dat je een nieuwe baan hebt, en daar mag je best mee gefeliciteerd worden, maar hele beschrijvingen van de sollicitatieprocedure en uitgebreide 'bij mij ging dat zus of zo' kunnen dus gewoon niet.

En geneuzel ja, ik vind het geneuzel over ik kom liever niet op het speeltuinbankje want ik heb geen kinderen dus ik kom daar nomaal ook niet.... Puhlease... Kom op zeg! Lees je eens een beetje in, je ziet dan (en dat had je je ook best kunnen bedenken) dat het echt niet alleen over kindjes gaat, en dat er ook mensen zitten die geen kindjes hebben etc. etc.
  maandag 25 oktober 2004 @ 02:32:41 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_22857760
Ik ben blij dat ik mod ben, anders zou ik er met de botte bijl ingaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 25 oktober 2004 @ 05:39:45 #10
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22858486
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 02:29 schreef Brighteyes het volgende:
En geneuzel ja, ik vind het geneuzel over ik kom liever niet op het speeltuinbankje want ik heb geen kinderen dus ik kom daar nomaal ook niet....
pfff ... GRRRR.... praat ik arabisch ofzo? "ik kom liever niet op het speeltuinbankje " .....waar staat dat dan???

regelmatig post ik in andere topics en lurk ik mee in bijvoorbeeld Zwanger en met de nieuwe moeders terwijl ik niet zwanger ben . Ik zeg alleen dat het niet zo toegankelijk overkomt, niet zo duidelijk is, niet zo uitnodigend klinkt voor tweede-streepjes wachtertjes....

Tuurlijk hoeft er geen naam veranderd te worden, dat is niet gezegd ook. Wel gaf ik de hint de openingspost aan te passen (hetzij tijdelijk) waar dit duidelijk in vermeld word en al standaard verwezen word naar bijv het speeltuinbankje voor off-topic onderwerpen. Je kan dan ook eerder iemand erop aanspreken, lijkt mij

en inderdaad wat minoes zegt is ook waar. Je bent iemand met 1 verhaal, en dat kan je niet altijd in stukjes vertellen en daar horen soms wat andere zaken bij. Uitgebreidde duscussies en slow-chats dient men elders te plegen, maar dat zei ik geloof ik al in een van mijn eerste reaktie over dit

Kijk, voor mij is het niet zo onduidelijk, daarom post ik ook in andere topics en op andere fora.... ik geef het slechts aan. Ik praat dan ook niet over carriere, sollicitaties, verjaardagen, verhuizingen e.d. in het 2-streepje.
Maar goed dat was jullie oplettende lezers natuurlijk al opgevallen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 07:17:21 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22858641
Wat is er nu zo onduidelijk aan het Speeltuinbankje? Dat is het topic waar je over niet per se kindgerichte onderwerpen kunt praten die niet rechtstreeks onder een ander topic vallen (en waarmee je in een ander topic compleet off topic zou zijn). Daarvoor is het juist opgezet. En of je nu kinderen hebt of niet heeft daar niets mee te maken. De naam is bedacht om aan te geven dat je er gezellig een eind weg mag kletsen over van alles en nog wat. Het is maar een naam hoor...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 oktober 2004 @ 10:26:18 #12
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22859995
Ik heb er nog eens over na zitten denken en wat mij aan het Tweede Streepjestopic opvalt is er (oogluikend) wordt toegestaan dat er ook de dagelijkse belevenissen worden gepost van iemand die (nog) niet zwanger probeert te worden. Dat is al een stuk minder sinds BE (toen ze nog geen mod was) en Merisse er een keer wat van hebben gezegd maar het gebeurd wel nog steeds. Ik denk dat daardoor ook het "wij-gevoel" van de Tweede Streepjesmeiden wat meer wordt versterkt. Omdat ze ook met die verhalen meeleven en daarop reageren en er verder ook niks van wordt gezegd is het natuurlijk volledig gerechtvaardigd dat ze zelf ook hun (offtopic) belevenissen daar vertellen ipv op het Speeltuinbankje.
En op die manier blijf je in een kringetje ronddraaien en krijg je de situatie dat zelfs de meiden die zwanger zijn en een topicje opschuiven een beetje in het Tweede Streepje blijven plakken. Omdat ze niet of nauwelijks buiten dat topic komen hebben ze zelf het gevoel dat ze geen aansluiting zullen vinden in de andere topics want daar 'kennen' ze verder niemand. En het is ook best eng om zomaar in een bestaande groep binnen te vallen.

Nog even voor de duidelijkheid:
-Ik zeg niet dat bepaalde mensen niet in TS mogen/kunnen posten.
-Ik zeg wel dat hun verhaal in andere topics beter op hun plaats zouden zijn.

Mocht je toch perse je verhaal op één plek willen doen en niet over meerdere topics verspreiden dan is een weblog misschien meer jouw ding.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:25:13 #13
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_22860967
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 07:17 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er nu zo onduidelijk aan het Speeltuinbankje?
<knip>
Het is maar een naam hoor...
Maakt ook niet uit welke naam er aan gegeven wordt. Denk alleen dat het nu niet zo laagdrempelig klinkt en er daarom velen niet komen. De naam op zich maakt niet uit, maar maak dan duidelijk dan men daar terecht kan voor off-topic-zaken.
Nogmaals ... ik denk dat dat dus niet echt duidelijk was. Wellich dat daarom de "problemen" blijven voordoen?
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:29:05 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22861054
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 05:39 schreef heavenswoman het volgende:
Kijk, voor mij is het niet zo onduidelijk, daarom post ik ook in andere topics en op andere fora.... ik geef het slechts aan. Ik praat dan ook niet over carriere, sollicitaties, verjaardagen, verhuizingen e.d. in het 2-streepje.
Maar goed dat was jullie oplettende lezers natuurlijk al opgevallen.
Maar waarom ga je je dan zitten verdedigen in eerste instantie?
Als je je niet aangesproken voelt kan je het verhaal toch voor kennisgeving aannemen?

Als jij niet over al die andere dingen spreekt in het 2e streepje gaat het verhaal en de commentaren dus niet over jou...
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:32:43 #15
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22861115
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:26 schreef Spindizzy het volgende:
Omdat ze niet of nauwelijks buiten dat topic komen hebben ze zelf het gevoel dat ze geen aansluiting zullen vinden in de andere topics want daar 'kennen' ze verder niemand. En het is ook best eng om zomaar in een bestaande groep binnen te vallen.
Wat fijn dat je ook even voor ons nadenkt dan hoeven we dat zelf niet meer te doen Nu even serieus een reactie hierop: heel veel meiden in Ouders zijn begonnen in het tweede streepjestopic en doorgestroomd naar Z&G en sommigen zijn zelfs al bevallen. Dit betekent dat er buiten het huidige tweede streepjestopic al heel veel meiden rondlopen die we 'kennen' en dat dat (voor mij) geen reden is om niet teveel in andere topics te posten.

Verder ben ik wel klaar met deze discussie aangezien ik nog steeds bij een kliekje het idee heb dat we praten over het avondmaal van gisteren dat vandaag opnieuw opgebakken en opgediend wordt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:33:53 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_22861134
ff uit Wachten op het tweede streepje #50 geplukt
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 09:33 schreef minoes_ het volgende:

Maar goed,het gaat over de toegankelijkheid voor nieuwe mensen,maar die worden toch ook altijd welkom geheten?En dat kliekjes verhaal..........ik vind het gewoon een clubje,wat meeleeft met elkaar en elkaar steunt.....
Wat is het verschil tussen een kliekje en een clubje, of is dat de nieuwe hippe benaming?

Wat mij overigens opvalt daar, is dat er stug door ge-offtopict- wordt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 11:33:56 #17
13151 crew  Rewimo
pi_22861137
Tja, ik denk dat de mods daar iets op moeten bedenken. Voor de meeste mensen is het doel van het bankje wel bekend. Maar niet voor iedereen zoals nu blijkt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:36:07 #18
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22861184
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dit betekent dat er buiten het huidige tweede streepjestopic al heel veel meiden rondlopen die we 'kennen' en dat dat (voor mij) geen reden is om niet teveel in andere topics te posten.
Is het vandaag soms Nationale Voel-Je-Overal-Persoonlijk-Over-Aangesproken-Dag?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:38:47 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22861234
Je bent me net voor Moussy

De hele post van Minoes_ ( Wachten op het tweede streepje #50 ) is een klassiek voorbeeld van 'ik ga bij het 2e streepjes topic mijn verhaal doen want daar voel ik me het meeste thuis'.

Er loopt hier toch een discussie? Waarom dan in vredesnaam er daar ook over beginnen? Daar hebben we een MOD topic voor, om de andere topics schoon te houden van gedoe over rellen, ruzies, vragen etc. etc.
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:39:44 #20
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22861253
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:33 schreef moussy het volgende:
ff uit Wachten op het tweede streepje #50 geplukt
[..]

Wat is het verschil tussen een kliekje en een clubje, of is dat de nieuwe hippe benaming?

Wat mij overigens opvalt daar, is dat er stug door ge-offtopict- wordt
Ik krijg er net zo'n gevoel bij als bij veel andere fora op internet: elk topic heeft zijn eigen clubje mensen, die daar alles delen. De topictitel zegt niks over de inhoud, maar over de mensen die er posten. Het topic gaat dus bv niet zozeer over zwanger worden, maar draait om de dagelijkse belevenissen van een groep meiden die zwanger willen worden. Een soort mailinglist, maar dan op een website dus.

FOK! vind ik juist zo leuk omdat het hier anders in elkaar zit, maar zo langzamerhand lijkt het wel of het ook hier steeds meer die kant op gaat. En dat vind ik best jammer, en ik hoop dan ook dat dat tegengehouden kan worden.
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:43:04 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22861311
En idd gaat het off topic gebeuren gewoon door... We hebben gewoon lekker allemaal maling aan enig commentaar, vriendelijke vragen of wat dan ook...
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:49 schreef Merisse het volgende:
Renegate Leuk om je weer eens te zien! Hoe gaat het met je? Nog verandering in de plannen wat betreft wachten met kindjes en is het nog steeds de bedoeling dat je man aan het eind vh jaar naar Irak gaat?
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:12 schreef Renegate het volgende:
Merisse lief dat je naar me man vraagt En neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee hij hoeft niet naar irak!!!! zoveel stress dat er van je afvalt ineens..!!!! Hij moet nu 4 weken naar frankrijk is ook niet leuk natuurlijk maar het is paradijs vergeleken met Irak!!

We hebben in de tijd een familiebak aangeschaft ja ja een echte officiele staion auto (is ontopic gaat over me toekomstige gezin) En een wasmachine met droger (is ontopic want babykleertjes moeten wel goed schoon worden) Dus was wel een ribje uit onze lijfjes (is ook ontopic want zo is eva van adam ook geboren) Ik weet het ben errug flauw nu :)
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:43:57 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22861327
Is het vandaag Nationale-Bash-Het-Tweede-Streepjes-Topic?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:44:37 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_22861349
Kan het topic titel veranderd worden in schijt aan de modjes, er staat nu een typefoutje... Wachten op het tweede streepje #50

bvd
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:46:20 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22861384
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:43 schreef Slaapmeisje het volgende:
Is het vandaag Nationale-Bash-Het-Tweede-Streepjes-Topic?
Nee! Het is vandaag en zolang als het nodig is 'laten we alles eens uit spreken dag'.
En als het 2e streepjes topic dan een keertje aan bod komt... so be it...

Er is daar meer dan eens het verzoek geplaatst om on-topic te blijven, in een verleden naar ik meen zelfs ook door jouzelf...
Als we dan nu toch de bezem door OUD aan het halen zijn, eerst het Speeltuinbankje, dan nu dus het 2e streepjes topic, en morgen vast wel een ander topic.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 11:46:58 #25
13151 crew  Rewimo
pi_22861394
We kunnen het ook omdopen in een Speeltuinbankje Dan zitten ze ineens goed Misschien zien ze dan ineens dat het niet eng is op het bankje?
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')