Andere polls zijn closer.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:34 schreef Sidekick het volgende:
Zo, dat is een grote voorsprong voor Bush. Mijn vrees wordt weer wat groter.
Het zou wel mooi zijn als Bush wel meer stemmen krijgt, maar dat Kerry er met de meerderheid van de kiesmannen vandoor gaat. Revanche voor 4 jaar geleden.
Het halve land wordt ook op die dag gekozen: burgemeesters, senatoren (maar een deel dus), president, enz.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:43 schreef NorthernStar het volgende:
Van de week Jimmy Carter gezien bij Larry King.
Volgens hem zouden de Amerikaanse verkiezingen niet kunnen voldoen aan de internationale standaards die ze aan andere landen opleggen.
En dat is dan een excuus om het zo crappy te organiseren?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:47 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Het halve land wordt ook op die dag gekozen: burgemeesters, senatoren (maar een deel dus), president, enz.
Yep, vierendertig van de vijftig senaatszetels moeten opnieuw verdeeld worden, alle 435 zetels in het Huis van Afgevaardigden zijn beschikbaar, er zijn races voor een nieuwe gouverneur in 11 staten en over het hele land worden 88,000 lokale bestuurders gekozen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:47 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Het halve land wordt ook op die dag gekozen: burgemeesters, senatoren (maar een deel dus), president, enz.
Volgens mij wel. Maar hij was er volgens mij wel voorstander van om dit aan de staten over te laten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:16 schreef kingmob het volgende:
Ik heb overigens vernomen dat Kerry ook tegen het homohuwelijk is, klopt dit?
Hij is voorstander van een geregistreerd partnerschap voor homo's met dezelfde rechten, maar wil de term 'huwelijk' er niet aan geven. Maar hij wil wel individuele staten de mogelijkheid geven om het wel als huwelijk te erkennen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:16 schreef kingmob het volgende:
Ik heb overigens vernomen dat Kerry ook tegen het homohuwelijk is, klopt dit?
quote:Tienduizenden dubbel geregistreerd 22-10-'04
Bijna 70.000 kiezers in Florida staan dubbel geregistreerd, blijkt uit onderzoek door het dagblad The Orlando Sentinel. Behalve in hun eigen staat, staan ze ook als kiezer ingeschreven in de staten Georgia en North Carolina.
De krant uit Orlando vergeleek bestanden met alle kiezers uit Florida, Georgia en North Carolina met elkaar. Daaruit bleek dat 37.569 kiezers uit Florida ook in de database van Georgia voorkwamen, met dezelfde naam en geboortedatum. In North Carolina werden nog eens 30.956 dubbel geregistreerde kiezers gevonden.
In principe kunnen de dubbel geregistreerde kiezers in twee staten hun stem uitbrengen, twee keer dus. Dat is strafbaar, maar de kans dat iemand die op die manier twee keer stemt gepakt wordt, is verwaarloosbaar.
Slechte administratie
Dat zoveel kiezers in twee staten staan geregistreerd, is vooral het gevolg van slechte administratie. In de meeste gevallen zijn namen niet uit de database verwijderd toen kiezers naar een andere staat verhuisden. De meeste dubbel geregisreerde inwoners van Florida hebben dan ook geen flauw idee dat ze in twee staten kunnen stemmen, bleek uit een steekproef van de krant.
Hoe vaak er daadwerkelijk misbruik wordt gemaakt van het dubbele kiesrecht is niet te zeggen. Uit de uitslagen van vorige verkiezingen is nauwelijks meer af te leiden wie precies waar heeft gestemd.
Bron: Amerikakiest.nl
Laten we het maar een stap vooruit noemenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hij is voorstander van een geregistreerd partnerschap voor homo's met dezelfde rechten, maar wil de term 'huwelijk' er niet aan geven. Maar hij wil wel individuele staten de mogelijkheid geven om het wel als huwelijk te erkennen.
Bij leven en welzijn wel hoor. Denk je nou echt dat de wereld ten onder gaat met Bush?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:40 schreef Verbal het volgende:
Bush gaat het gewoon winnen.
Ben benieuwd of alle felle Bush-supporters hier over een jaar of twee drie hun neus dan nog durven te laten zien op Fok!.
Wedden van niet?
V.
Die peilen zeker in Nijmegen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:11 schreef pberends het volgende:
52/44%... dat loopt wel erg uiteen. Morgen in Nova een nieuwe peiling.
Die dubbele registratie in Florida heeft ook te maken met acties waarbij geregistreerde Democraten door stemmenwervers erin worden geluisd iets te tekenen, waardoor ze ineens in een andere county als Republikein geregistreerd staan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:22 schreef Sidekick het volgende:
Nog wat nieuws:
[..]
aantal posts: 3333quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die peilen zeker in Nijmegen.
Dat zegt weer iets over het denkniveau van Democraten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:28 schreef Verbal het volgende:
Die dubbele registratie in Florida heeft ook te maken met acties waarbij geregistreerde Democraten door stemmenwervers erin worden geluisd iets te tekenen, waardoor ze ineens in een andere county als Republikein geregistreerd staan.
V.
Neuh, de wereld zal er wel blijven...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bij leven en welzijn wel hoor. Denk je nou echt dat de wereld ten onder gaat met Bush?
Ja, ik vind het ook wel lachen dat dit kan in de 'grootse democratie ter wereld'quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zegt weer iets over het denkniveau van Democraten.![]()
Waarvoor dank. Helaas meldde niemand nummer 666.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:29 schreef kingmob het volgende:
aantal posts: 3333
Ik denk, ik meld het even
Dat is India en daar kan electoraal gezien idd van alles.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:31 schreef Verbal het volgende:
Ja, ik vind het ook wel lachen dat dit kan in de 'grootse democratie ter wereld'
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |