Bron: Fokquote:Finland minst corrupte land ter wereld
Net als in de vier voorgaande jaren is Finland uitgeroepen tot minst corrupte land ter wereld. Dat blijkt uit het jaarlijkse rapport van anticorruptiewaakhond Transparency International (TI). Volgens TI is Bangladesh net als vorig jaar het meest corrupte land ter wereld. Het deelt die eerste plaats met Haïti.
Finland scoorde een 9,7 op een schaal van 0 tot 10. Nederland, dat zakte van een zevende naar een tiende plek, scoorde een 8,7. Nieuw-Zeeland, Denemarken, IJsland, Singapore, Zweden, Zwitserland, Noorwegen en Australië eindigden op de plaatsen twee tot en met negen. Landen als Nigeria, Myanmar, Tsjaad, Azerbeidzjan, Paraguay, Angola, de Democratische Republiek Congo, Ivoorkust, Georgië en Indonesië deden het nauwelijks beter dan de slechtst scorende landen Bangladesh en Haïti, die beide een 1,5 kregen.
Het grote geheim van Finland is dat de fiscus over alle informatie over alle bankrekeningen in het land beschikt. Een overzicht van belastingen, inkomsten en bezit van alle inwoners van het land wordt jaarlijks gepubliceerd. Niemand hoeft zich dus af te vragen waar zijn buurman het van doet, als die een nieuwe auto voor de deur heeft staan.
Beetje onzinnige opmerking, als je in een kast van een huis woont, dan zul je ook wel geld hebben lijkt me. Om die correlatie te leggen heb je geen bankrekening of nadere info nodig.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:38 schreef boyv het volgende:
Kom nu niet met dingen aanzetten als "lekker, geen privacy meer, nu weet je precies waar je moet inbreken" want je ziet toch zelf wel aan een huis en omgeving of de bewoner veel of weinig geld heeft. Daar heb je toch geen informatie over zijn bankrekening voor nodig.
ach.. inzage in ALLE rekeningen,verzekeringsrapporten, medische rapporten ect. is al lang mogenlijk vanaf bepaalde werkplekken..quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: Fok
Interessant stuk die laatste alinea. Misschien een idee voor Nederland, of vinden wij privacy zo'n groot goed?
Dat mensen niet zomaar je huis binnen mogen komen is ook privacy, dat ook afschaffen?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:38 schreef boyv het volgende:
Kom nu niet met dingen aanzetten als "lekker, geen privacy meer, nu weet je precies waar je moet inbreken" want je ziet toch zelf wel aan een huis en omgeving of de bewoner veel of weinig geld heeft. Daar heb je toch geen informatie over zijn bankrekening voor nodig.
Dat bedoelde ik ook. Het was meer een reactie op de post van zakjappanertje (zo kun je zien wie je moet beroven).quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Beetje onzinnige opmerking, als je in een kast van een huis woont, dan zul je ook wel geld hebben lijkt me. Om die correlatie te leggen heb je geen bankrekening of nadere info nodig.
Ik bedoel hier niet alle privacy mee, maar gewoon het inkomen, uitgaven, belasting etc. Wat is er zo erg aan als iemand ziet wat je uitgeeft en verdient? Ik snap niet dat mensen dit erg vinden.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:41 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dat mensen niet zomaar je huis binnen mogen komen is ook privacy, dat ook afschaffen?
I mean, het is property en iedereen mag toch wel weten hoe het eruit ziet.
Jij volgt mij niet.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:44 schreef DirtyDude het volgende:
NightH4wk jij snapt het niet helemaal...
Je zegt hier zelf: "als je zelf inzicht hebt in al zijn bezit". Waar reageer je op want daar had ik het ook over?quote:het gaat hierbij erom dat de overheid precies kan zien hoe jij aan geld en bezittingen komt..
dit is natuurlijk superhandig om de grote criminelen er tussenuit te pikken.
als jij nu een groot huis ziet met een dure auto ervoor, dan weet je niet hoe die persoon dat heeft verdiend... als jij inzicht hebt in al zijn bezit en waar dat vandaan komt dan kan je wel zien of hij er legaal aan gekomen is
daar gaat het om!
niet iedereen spendeert zijn geld aan een groot welvarend huis, auto of een ander makkelijk zichtbaar ietsquote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:38 schreef boyv het volgende:
Ok, post het de volgende keer compleet dan, en niet "maar je zult altijd wel van die figuren hebben die zogenaamd gesteld zijn op hun "privacy"".quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:46 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik bedoel hier niet alle privacy mee, maar gewoon het inkomen, uitgaven, belasting etc. Wat is er zo erg aan als iemand ziet wat je uitgeeft en verdient? Ik snap niet dat mensen dit erg vinden.
De eerste keer dat zoiets openbaar wordt gemaakt zal er natuurlijk wel leuk gepraat worden over "die man daar op de hoek verdiend echt veel" en dingen als "die kakker is eigenlijk helemaal niet zo rijk" maar uiteindelijk raakt iedereen eraan gewend.
jij zegt dit.... dat staat recht tegenover wat ik zeg :pquote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:41 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dat mensen niet zomaar je huis binnen mogen komen is ook privacy, dat ook afschaffen?
I mean, het is property en iedereen mag toch wel weten hoe het eruit ziet.
Al het privacy? Waar is de grens.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:49 schreef DirtyDude het volgende:
[..]
jij zegt dit.... dat staat recht tegenover wat ik zeg :p
jij bent tegen privacy afschaffen, ik juist voor (tenwille van het goede dan natuurlijk he)
de grens is een non-crimineel Nederlandquote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:50 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Al het privacy? Waar is de grens.
Waarom moeten miljoenen mensen de lul zijn omdat er een paar crimineel willen doen?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:59 schreef DirtyDude het volgende:
[..]
de grens is een non-crimineel Nederland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |