abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22761289
quote:
Finland minst corrupte land ter wereld

Net als in de vier voorgaande jaren is Finland uitgeroepen tot minst corrupte land ter wereld. Dat blijkt uit het jaarlijkse rapport van anticorruptiewaakhond Transparency International (TI). Volgens TI is Bangladesh net als vorig jaar het meest corrupte land ter wereld. Het deelt die eerste plaats met Haïti.

Finland scoorde een 9,7 op een schaal van 0 tot 10. Nederland, dat zakte van een zevende naar een tiende plek, scoorde een 8,7. Nieuw-Zeeland, Denemarken, IJsland, Singapore, Zweden, Zwitserland, Noorwegen en Australië eindigden op de plaatsen twee tot en met negen. Landen als Nigeria, Myanmar, Tsjaad, Azerbeidzjan, Paraguay, Angola, de Democratische Republiek Congo, Ivoorkust, Georgië en Indonesië deden het nauwelijks beter dan de slechtst scorende landen Bangladesh en Haïti, die beide een 1,5 kregen.

Het grote geheim van Finland is dat de fiscus over alle informatie over alle bankrekeningen in het land beschikt. Een overzicht van belastingen, inkomsten en bezit van alle inwoners van het land wordt jaarlijks gepubliceerd. Niemand hoeft zich dus af te vragen waar zijn buurman het van doet, als die een nieuwe auto voor de deur heeft staan.
Bron: Fok

Interessant stuk die laatste alinea. Misschien een idee voor Nederland, of vinden wij privacy zo'n groot goed?
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:33:00 #2
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22761341
privacy is wel wat waard ja
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:34:13 #3
102277 DirtyDude
gewoon realistisch
pi_22761373
als iemand zomaar 100.000den uit het midden-oosten krijgt toegespeeld kan je ook snel de terroristen eruit halen ik heb nog nooit wat gehoord over terrorisme in Finland ... jij wel ?

en op TV bleek dat de meeste mensen wel bereid waren om hun privacy (deels) op te geven omwille van het goede
dit is natuurlijk precies hetzelfde verhaal... en ik zou er zeker mee in stemmen
in Finland gaat het toch ook goed met de bevolking?

zien we in ieder geval waar al die criminele allochtonen hun dikke BMW's vandaan hebben

[ Bericht 16% gewijzigd door DirtyDude op 20-10-2004 23:41:16 ]
pi_22761374
En wat als corruptie wordt betaald in natura?
pi_22761403
staat dat op naam, adres en tel. nr ed., of op nummer oid dat alleen onder voorwaarden is op te vragen, handig voor als je iemand wilt beroven denk ik dan als het eerste vooral zou gelden...
pi_22761424
Wat maakt het mij nou uit of de buurman weet wat ik verdien en waaraan ik dat uitgeef. Goed plan vind ik zelf, maar je zult altijd wel van die figuren hebben die zogenaamd gesteld zijn op hun "privacy".
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:38:11 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22761486
Leuk systeem.....Een preventievere criminaliteitsbestrijding kun je niet hebben. Iedereen let op deze manier ook een beetje op elkaar. Zorgt ook voor een beter collectief beeld van de samenleving.

- Ik ben wel voor -
pi_22761489
Kom nu niet met dingen aanzetten als "lekker, geen privacy meer, nu weet je precies waar je moet inbreken" want je ziet toch zelf wel aan een huis en omgeving of de bewoner veel of weinig geld heeft. Daar heb je toch geen informatie over zijn bankrekening voor nodig.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:40:19 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22761551
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:38 schreef boyv het volgende:
Kom nu niet met dingen aanzetten als "lekker, geen privacy meer, nu weet je precies waar je moet inbreken" want je ziet toch zelf wel aan een huis en omgeving of de bewoner veel of weinig geld heeft. Daar heb je toch geen informatie over zijn bankrekening voor nodig.
Beetje onzinnige opmerking, als je in een kast van een huis woont, dan zul je ook wel geld hebben lijkt me. Om die correlatie te leggen heb je geen bankrekening of nadere info nodig.
pi_22761562
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Bron: Fok

Interessant stuk die laatste alinea. Misschien een idee voor Nederland, of vinden wij privacy zo'n groot goed?
ach.. inzage in ALLE rekeningen,verzekeringsrapporten, medische rapporten ect. is al lang mogenlijk vanaf bepaalde werkplekken..
Alleen die informatie wordt niet gebruikt voor wat belastingontduikers en wordt al zeker niet gedeeld met justitie.
Nederland staat erg hoog aangeschreven al het gaat om informatie inwinning.
pi_22761568
quote:
Dat mensen niet zomaar je huis binnen mogen komen is ook privacy, dat ook afschaffen?
I mean, het is property en iedereen mag toch wel weten hoe het eruit ziet.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:43:01 #12
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22761614
privacy is me meer waard... laat de buurman maar lekker doen wat ie wil doen, doe ik het ook !
Neerkomen wel!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:43:46 #13
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_22761636
Ik ben zo iemand die gewoon graag privacy heeft. Heb er geen goede argumenten voor, het voelt gewoon lekkerder. .
...as always
pi_22761646
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:40 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Beetje onzinnige opmerking, als je in een kast van een huis woont, dan zul je ook wel geld hebben lijkt me. Om die correlatie te leggen heb je geen bankrekening of nadere info nodig.
Dat bedoelde ik ook. Het was meer een reactie op de post van zakjappanertje (zo kun je zien wie je moet beroven).
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:44:11 #15
102277 DirtyDude
gewoon realistisch
pi_22761651
NightH4wk jij snapt het niet helemaal...
het gaat hierbij erom dat de overheid precies kan zien hoe jij aan geld en bezittingen komt..
dit is natuurlijk superhandig om de grote criminelen er tussenuit te pikken.
als jij nu een groot huis ziet met een dure auto ervoor, dan weet je niet hoe die persoon dat heeft verdiend... als jij inzicht hebt in al zijn bezit en waar dat vandaan komt dan kan je wel zien of hij er legaal aan gekomen is
daar gaat het om!
pi_22761733
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:41 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Dat mensen niet zomaar je huis binnen mogen komen is ook privacy, dat ook afschaffen?
Ik bedoel hier niet alle privacy mee, maar gewoon het inkomen, uitgaven, belasting etc. Wat is er zo erg aan als iemand ziet wat je uitgeeft en verdient? Ik snap niet dat mensen dit erg vinden.

De eerste keer dat zoiets openbaar wordt gemaakt zal er natuurlijk wel leuk gepraat worden over "die man daar op de hoek verdiend echt veel" en dingen als "die kakker is eigenlijk helemaal niet zo rijk" maar uiteindelijk raakt iedereen eraan gewend.
pi_22761758
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:44 schreef DirtyDude het volgende:
NightH4wk jij snapt het niet helemaal...
Jij volgt mij niet.
quote:
het gaat hierbij erom dat de overheid precies kan zien hoe jij aan geld en bezittingen komt..
dit is natuurlijk superhandig om de grote criminelen er tussenuit te pikken.
als jij nu een groot huis ziet met een dure auto ervoor, dan weet je niet hoe die persoon dat heeft verdiend... als jij inzicht hebt in al zijn bezit en waar dat vandaan komt dan kan je wel zien of hij er legaal aan gekomen is
daar gaat het om!
Je zegt hier zelf: "als je zelf inzicht hebt in al zijn bezit". Waar reageer je op want daar had ik het ook over?
pi_22761759
quote:
niet iedereen spendeert zijn geld aan een groot welvarend huis, auto of een ander makkelijk zichtbaar iets

het lijkt mij beter dat er verschillende drempels moeten zijn, dat iemands geld pas bekend mag zijn bij het vermoeden van criminele activiteiten, en alleen bekend voor de politie en natuurlijk de fiscus (in sommige zaken), niet voor je buren tenzij vd politie

[ Bericht 2% gewijzigd door zakjapannertje op 20-10-2004 23:53:01 ]
pi_22761788
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:46 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik bedoel hier niet alle privacy mee, maar gewoon het inkomen, uitgaven, belasting etc. Wat is er zo erg aan als iemand ziet wat je uitgeeft en verdient? Ik snap niet dat mensen dit erg vinden.

De eerste keer dat zoiets openbaar wordt gemaakt zal er natuurlijk wel leuk gepraat worden over "die man daar op de hoek verdiend echt veel" en dingen als "die kakker is eigenlijk helemaal niet zo rijk" maar uiteindelijk raakt iedereen eraan gewend.
Ok, post het de volgende keer compleet dan, en niet "maar je zult altijd wel van die figuren hebben die zogenaamd gesteld zijn op hun "privacy"".
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:49:20 #20
102277 DirtyDude
gewoon realistisch
pi_22761802
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:41 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

jij zegt dit.... dat staat recht tegenover wat ik zeg :p
jij bent tegen privacy afschaffen, ik juist voor (tenwille van het goede dan natuurlijk he)
pi_22761833
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:49 schreef DirtyDude het volgende:

[..]

jij zegt dit.... dat staat recht tegenover wat ik zeg :p
jij bent tegen privacy afschaffen, ik juist voor (tenwille van het goede dan natuurlijk he)
Al het privacy? Waar is de grens.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:51:18 #22
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_22761860
Nee dank je, niet iedereen hoeft te weten waar ik mijn geld aan verbras, dat vind ik hele persoonlijke dingen.

Hoewel het wel leuk is om even in de administratie van de buurman te kijken natuurlijk
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:59:08 #23
102277 DirtyDude
gewoon realistisch
pi_22762099
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:50 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Al het privacy? Waar is de grens.
de grens is een non-crimineel Nederland
pi_22762202
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:59 schreef DirtyDude het volgende:

[..]

de grens is een non-crimineel Nederland
Waarom moeten miljoenen mensen de lul zijn omdat er een paar crimineel willen doen?
Want het lukt nooit om een land compleet crimineel-vrij te maken, dus die privacy gaat extreem achteruit dan.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 00:04:18 #25
102277 DirtyDude
gewoon realistisch
pi_22762263
daar heb je gelijk in, maar hoeveel generaties na ons zullen daar plezier van hebben ?
hoeveel mensen zullen daardoor niet sterven,
hoeveel mensen zullen thuiskomen zonder dat hun huis is leeggeplukt,
hoeveel mensen zullen niet beroofd worden op straat
en hoeveel mensen zullen 's avonds laat vrolijk over straat lopen zonder zich druk te maken over wat hun kon overkomen ?

niet zo egoistisch manneke..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')