Bio : Angela Schijf (Kim uit gtst)
Angela Schijf werd op 7 augustus 1979 geboren in een boerderij te Uithoorn. Ze groeide op tussen zes andere kinderen, waarvan Angela zelf de jongste uit het gezin is. Je kan best zeggen dat Angela al haar hele leven in de showbizz zit. Vanaf haar vierde was ze regelmatig te zien in reclamespots voor onder andere spaghetti, 'Dreft', 'Barbie' en 'De efteling'. In 1997 rondde ze met succes het gymnasium af: vijf jaar en twee jaar volwassenonderwijs.
Acteren
Voordat Angela haar debuut maakte bij 'Goede Tijden, Slechte Tijden' (RTL4) had ze al gastrollen in tv-series als 'Oppassen' (Vara), 'Mijn dochter en ik' (RTL4) en 'Ik ben je moeder niet' (RTL4). Angela vertolkte in 'GTST' sinds half 1996 de rol van Kim Verduyn, de geadopteerde dochter. Door de serie werd Angela mateloos popualair. Met haar trendy kleding en kapsel (vaak aangeduid als 'alto'-typetje) wat ze droeg in 'GTST' maakte ze een ware rage los. Sinds 13 augustus 1999 heeft Angela 'GTST' verlaten om zichzelf verder te ontplooien.
Vanaf september 1999 heeft Angela de rol van Suzanne gespeeld in de comedyserie 'Babes in the wood' (Veronica). Daarna was ze te bewonderen in de theatershow '42nd street', waar ze de hoofdrol had. Samen met Antonie Kamerling had Angela de hoofdrol in de film 'Ik ook van jou', een bewerking van het gelijknamige boek van Ronald Giphart. Op dit moment zijn de opnames gestart voor de thriller 'Van God los', waarin Angela wederom een hoofdrol heeft.
Tekenfilms
Naast acteren houdt Angela Schijf zich ook bezig met het inspreken van stemmen in tekenfilms (nasynchronisatie). Zo sprak ze onder andere stemmen in voor de 52 delige serie 'Jim Button' die bij Fox Kids te zien is geweest. Daarin deed ze de stem van de slimme en onverschrokken prinses Lisi. Ook sprak ze stemmen in voor de twee tekenfilms van 'Het dappere broodroostertje' die bij Canal+ zijn uitgezonden. Daarin deed ze de titelrol. Vorig jaar oktober was Angela te horen in de serie 'Rotkat Ralph' als het baasje Sarah bij de VPRO. Ook was Angela te horen in de Nederlandse versie van de film 'Shrek' als de mooie prinses Fiona. In de originele Engelstalige versie wordt deze rol vertolkt door Cameron Diaz.
Op dit moment is Angela's stem te horen in de tekenfilmseries 'Digimon' (Net5) en 'The wild thornberry's' (Net5 en Nederland 3). Ook is Angela is ook te horen als Sharon Spitz in de tekenfilmserie 'Beugelbekkie' op Fox Kids. Sharon Spitz is een meisje van dertien jaar die, zoals zoveel meiden van dertien, kampt met typische tienerproblemen. Sharon zit daarnaast ook nog eens opgescheept met (jawel) een beugel!
Dansen
Angela's andere grote passie is dansen. Ze danste op de dansschool in Uithoorn bijna alle stijlen. Sinds 'GTST' heeft Angela haar danskwaliteiten ook voor de televisie laten zien in de 'GTST-Quiz' (RTL4) in 1997 en 1998. Daar danste ze samen met haar ex-vriend Mischa.