abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2004 @ 15:45:58 #126
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23193467
Die van Schepseltje is wel leuk. Die andere vind ik niks aan, zie de humor er niet van in en ze zitten inderdaad een beetje op het randje!
  maandag 15 november 2004 @ 15:56:52 #127
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_23330258
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:18 schreef calvobbes het volgende:
Als de focus niet alleen op de Islam zou liggen en hij meer grappen over de Nederlandse politiek e.d zou maken, dan zou het misschien nog wel leuk zijn. Dit is gewoon "maak de Islam zoveel mogelijk belachelijk".
Heeft niks met cartoons te maken.
Het is een prima auteur, een hele hele goede
pi_23330918
ik kan er eigenlijk wel een beetje om lachen
Life sucks
  woensdag 12 januari 2005 @ 01:32:41 #129
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24525765
Weet iemand of er al aangifte is gedaan?
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24530882
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:45 schreef Gallo het volgende:

[..]

Moslims en links Nederland dus, gaat er al een belletje rinkelen ? Alle cartoons gaan over de multicultuur en mensen die dat steunen. Zie jij een echt rechtse politicus op de hak worden genomen ?

Dus Balkenende en Dijkstal zijn links? Thanks for the update...
pi_24530984
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:05 schreef BdR het volgende:
Politieke cartoons beelden zijn over het algemeen reacties op opvallende uitlatingen of opvallend gedrag van politieke figuren of partijen. Je kan de mening makkelijk afleiden, bijv deze cartoon wil zeggen "Kerry probeert Bush zwart te maken, maar brengt zichzelf daarmee ook schade aan".

Wat ik slecht vind aan deze extreemrechts cartoons is dat ze niet zozeer een politieke mening weergeven, maar gewoon vooroordelen. Zoals in die cartoon met hoersubsidie wil zeggen "turken komen hier alleen om te profiteren".

Trouwens, de meeste geven geen enkele mening maar zijn gewoon grof, zoals die Dijkstal-zombie cartoon wil zeggen "Dijkstal is een vies oud lijk die allochtonen neukt" nou nou wat een politiek inzicht zeg, en met zoveel humor gebracht ook.. not!

En bij een aantal is het mij niet duidelijk wat ermee bedoeld wordt, zoals die "Prins Carnavael" Ik snap hem iig niet.. maar goed, gezien de bron wil ik hem denk ik ook niet snappen.

Ik vind het ook best wel grof, maar die van Prins Carnaval was dan nog wel een waarvan ik (heel ver ergens) nog wel de humor van in kon zien.. Allah ipv alaaf enzo.. Tjah, kan miss grappig zijn?

Maar de stijl, etc vind ik vrij ranzig plus het feit dat het (zoals jij zegt) erg beledigen.
pi_24531011
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:52 schreef DvT het volgende:

[..]

Dus Balkenende en Dijkstal zijn links? Thanks for the update...
Nou ja, sinds Dijkstal het gedurft heeft om kritiek te leveren op de Realisten, wordt hij inderdaad door rechts beschouwd als een naïeve, allochtonenknuffelende quasi-linkserd.
pi_24531184
Deze heeft op zich wel wat

God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24687695
Ik weet niet wanneer een cartoon rechts-extremistisch is (deze is in ieder geval niet kinderachtig) maar Cursus versieren voor Marokkaanse jongeren was al dichtgegooid.

Bron: Dutch Disease Report .

[ Bericht 3% gewijzigd door rroloff op 22-01-2005 14:10:24 ]
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:01:11 #135
111743 Porcus
Pigs in cyberspace!
pi_26426597
Complete kletskoek, zo'n aangifte. Van de cartoons waar je naar verwijst herken ik er een aantal van Gregorius' eigen site. Jouw bewering dat hij ze niet allemaal online zet is dus gewoon NIET WAAR! Het is inderdaad keiharde satire die ik af en toe over het randje vind gaan. Maar wat die rappers doen zijn, gemeend of niet, regelrechte en letterlijke doodsbedreigingen. Dat is een compleet ander verhaal. Dat de allochtonen in Nederland een dankbaar onderwerp zijn voor satire, dat zal niemand kunnen ontkennen. Maar de platen van Gregorius gaan écht niet alleen daarover hoor. Een aangifte is echt een volstrekt belachelijk idee.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:44:23 #136
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_32876041
grappig
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_32876635
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 05:30 schreef Gallo het volgende:
Ik zit erover te denken om aangifte te doen vanwege het aanzetten tot haat en discriminatie.
Gelukkig maar, de gedachtenpolitie slaapt nooit, als we het met argumenten niet kunnen winnen hebben we altijd nog de anti-discriminatie wetgeving.

Soms wat smakeloze maar over het algemeen wel grappige cartoons. En ook al waren ze niet grappig dan nog is er geen enkele reden het te verbieden. Ik ben ook niet voor het verbieden van anti-hirsi-ali raps trouwens.
pi_32876818
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:16 schreef cultheld het volgende:
Deze heeft op zich wel wat

[afbeelding]
dit is zo ontzettend slecht dat je het zielig gaat vinden voor de tekenaar dat ie geen talent heeft.
pi_32892251
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 05:30 schreef Gallo het volgende:
Ik zit erover te denken om aangifte te doen vanwege het aanzetten tot haat en discriminatie.

Wat vinden jullie hiervan ?
Freak/bluffer, het is maar je tijd voor wilt maken.

Wat ik verder van de plaatjes vind? Humor.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32892458
Slechte cartoons...

Enorm slecht getekend, te plat, humorloos, en vaak veel te onduidelijk.
pi_32892899
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 14:04 schreef rroloff het volgende:
Ik weet niet wanneer een cartoon rechts-extremistisch is (deze is in ieder geval niet kinderachtig) maar Cursus versieren voor Marokkaanse jongeren was al dichtgegooid.

[afbeelding]

Bron: Dutch Disease Report .
pi_32893131
waarom moet er altijd geweld inzitten? Die jongens kunnen beter platenhoezen voor grindcorebands gaan ontwerpen...
pi_32894945
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:18 schreef nikk het volgende:
Slechte cartoons...

Enorm slecht getekend, te plat, humorloos, en vaak veel te onduidelijk.
Beetje saaie pik ben je wel denk ik
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32898087

Wat voor onmens maakt deze tekeningen!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')