'quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:37 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je dacht de zinnige argumenten zijn op dus trek ik maar een blik drogredeneringen open?In welke situaties die je noemt veroorzaken deze gedragingen doden?
allemaal rijp voor het gekkenhuis dus.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:57 schreef gtotep het volgende:
en hoe is dit geauehoer begonnen
DOORDAT GROENLINKS DE MINISTER VROEG ZE HELEMAAL TE VERBIEDEN
Sommige mensen moeten gewoon tegen zichzelf worden beschermd. Als je een SUV wilt kopen, moet je maar eerst eens een extra test afleggen om te laten zien dat je daadwerkelijk in staat bent om zo'n ding GOED te besturen. Een groot deel van de mensen die nu zo'n rijdend hondehok bezitten zou eigenlijk op straat moeten lopen met een hond en een witte stok met rode banden.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:43 schreef retep1 het volgende:
deze droogreeneringen, zoals jij ze noemen wilt, zijn argumeneten waar dit topic eigenlijk
over gaat nl, moet je alles gaan verbieden wat men niet echt nodig heeft?
Nou ja, er zijn terreinwagens met een hoog zwaartepunt die dus snel omvallen bij een scherpe bocht. Maar anders kan ik niet bedenken waarom het bezit van een terreinwagen onmoedigd zou worden.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:17 schreef AchJa het volgende:
Het is lang geleden dat ik zoiets volkomen stompzinnigs gehoord heb...
Dat het grijs kenteken aangepakt wordt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dit??? En zeker die belachelijke argumenten die gehanteerd worden. Laat iedereen toch in een auto rijden die hij/zij mooi vindt. Wat is de volgende stap, de Amerikaanse klassiekers verbieden ofzo? (ook groot, lomp, zuipen en zwaar)
Persoonlijk vind ik ze foeilelijk maar verder ben ik het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:26 schreef Posdnous het volgende:
SUV's
Hoe mooi ik ze ook vind, moet ik toegeven dat het wel de spuigaten uit loopt met die dingen. Ze nemen veel plaats in, de bestuurders kunnen er niet echt mee omgaan en ze zijn vooral onnodig.
Maar een soort van verbod lijkt me wel overdreven.
Nemen veel plaats in: En dan??? Ze betalen toch ook een karrevracht wegenbelasting??? Het is heel simpel, wie groot en lomp wil rijden, die betaalt ook een hoop.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:26 schreef Posdnous het volgende:
SUV's
Hoe mooi ik ze ook vind, moet ik toegeven dat het wel de spuigaten uit loopt met die dingen. Ze nemen veel plaats in, de bestuurders kunnen er niet echt mee omgaan en ze zijn vooral onnodig.
Maar een soort van verbod lijkt me wel overdreven.
De politiek mag daar natuurlijk wel iets over zeggen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:42 schreef AchJa het volgende:
Onnodig: Zo lust ik er nog wel 10, je kunt ook op de fiets naar je werk. Wie ben jij om te bepalen wat onnodig is?
Een rijbewijs B+ dus. Dat zeg ik nou net.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:39 schreef retep1 het volgende:
[..]
Nee, het is niet de auto die een gevaar is, maar de bestuurder. laat peijs daar maar eens
iets voor verzinnen.
Schei toch uit, wordt er dadelijk ook nog bepaald of ik motor mag rijden oid?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
De politiek mag daar natuurlijk wel iets over zeggen.
Net zo goed als dat de politiek zaken als pre-pensioen mag afschaffen, en bezuinigingen mag doorvoeren.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
De politiek mag daar natuurlijk wel iets over zeggen.
Daar mag je dan weer tegen protesteren.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:50 schreef Zwartkijken het volgende:
[..]
Net zo goed als dat de politiek zaken als pre-pensioen mag afschaffen, en bezuinigingen mag doorvoeren.
Of niet, mijn beste brave gezagstrouwe burger SCH?
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schei toch uit, wordt er dadelijk ook nog bepaald of ik motor mag rijden oid?
Of voel jij je een stuk beter bij zo'n soort van communistisch gedachtengoed.
Jij stelt simpelweg dat de politiek mag bepalen wat voor type auto onnodig is voor de burgerij. Ik vind dat je zelf wel bepaald wat voor auto je koopt. Daar heeft Den Haag geen zak mee te maken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]Ik snap je niet. Het maken van wetten en regels is het mandaat van de politiek. En het is aan jou om meneer Duyvendak een mail te sturen of het binnenhof te bezetten met je auto.
Ik ben niet voor een verbod hoor, ik vroeg alleen of het die PC--Hooft bakken zijn?
Dat heb je mis.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij stelt simpelweg dat de politiek mag bepalen wat voor type auto onnodig is voor de burgerij. Ik vind dat je zelf wel bepaald wat voor auto je koopt. Daar heeft Den Haag geen zak mee te maken.
wat een flauwekul zeg, waarom heb je dan een rijbewijs gehaald?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Een rijbewijs B+ dus. Dat zeg ik nou net.
Mja, wat heb ik daar aan? Mensen hebben gewoon last van die dingen, het lijkt me niet dat je het veroorzaken van overlast telkens gewoon kan 'afbetalen' .quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nemen veel plaats in: En dan??? Ze betalen toch ook een karrevracht wegenbelasting??? Het is heel simpel, wie groot en lomp wil rijden, die betaalt ook een hoop.
Ook de politiek komt niet onder de Europese typegoedkeuring uit. Men kan hier in Nederland geen auto's verbieden die in de rest van Europa gewoon de weg op mogen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb je mis.
De politiek kan bepalen dat er geen auto hoger dan 5 meter verkocht mag worden en dat er geen F1 wagen op de snelweg mag rijden. Daar zul je je bij neer moeten leggen, uiteindelijk.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben geen fan van SUV´s maar de overheid is zelf schuld aan de geliefdheid ervan door overal hoge drempels te bouwen.,
Hoezo last van die auto's, kom nou eens met een voorbeeld van je zg. "overlast" Of is het formaat auto het enige waar je last van hebt?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, wat heb ik daar aan? Mensen hebben gewoon last van die dingen, het lijkt me niet dat je het veroorzaken van overlast telkens gewoon kan 'afbetalen' .
Denk je dat ik hier 200 honden mag houden die een teringherrie maken en dat ik dan kan zeggen: 'Ja, maar daar betaal ik toch voor' ?
Ik wist dat het woordje onnodig in een Nederlands Forum onmogenlijk , lang op zich kon laten wachten , maar dat het gelijk in de eerste reply valt, is bijna een record.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:47 schreef Argento het volgende:
Ze heeft toch gewoon gelijk? Zon BMW X5 is toch ook onnodig groot (en vertegenwoordigt dus een groter gevaar op de weg) en zuipt toch ook onnodig veel? Ik bedoel, in het terrein ben je sowieso verloren met een X5 (en elke andere vergelijkbare SUV).
Jawel, bij een botsing neemt het risico gigantisch toe als er een massaverschil tussen de voertuigen is. Zware voertuigen zijn per definitie gevaarlijk voor al het andere verkeer.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Groot betekent niet meteen gevaarlijker. Met die redenatie kun je alle bussen en vrachtwagens ook meteen afschaffen.
Maar die zijn onmisbaar voor de Nederlandse economie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
Belachelijk. Maak je dan ook druk om vrachtwagens, die vervuilen meer en komen nog harder aan.
Daar zijn toch ook regels voor?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
Belachelijk. Maak je dan ook druk om vrachtwagens, die vervuilen meer en komen nog harder aan.
Maar die gebruiken hun transportcapaciteit tenminste nuttig én je moet er een speciaal rijbewijs voor hebben én ze mogen een stuk minder hard.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
Belachelijk. Maak je dan ook druk om vrachtwagens, die vervuilen meer en komen nog harder aan.
Ja, en het feit dat ze als idioten de bocht om knallenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo last van die auto's, kom nou eens met een voorbeeld van je zg. "overlast" Of is het formaat auto het enige waar je last van hebt?
Dat zegt meer over de chauffeur dan de auto, dus kun je de auto niet de schuld geven.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, en het feit dat ze als idioten de bocht om knallen![]()
Om maar te zwijgen over smalle stukken snelweg, waar wegwerkzaamheden zijn. (En nee, vrachtwagen of bestelwagenchauffeurs zijn niet zo achterlijk dat ze er dan proberen langs te komen.)
Eens. Maar het werkt op die manier wel vervelende situaties in de hand.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de chauffeur dan de auto, dus kun je de auto niet de schuld geven.
Wel een stuk breder.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:05 schreef Toodles het volgende:
- Hij is niet veel langer dan een gemiddelde Passat station, hij is alleen hoger en daardoor lijkt hij groter
Net zoals er nu eisen gesteld worden aan elke personenauto op Neerlands wegen. Je kunt op basis van model geen onderscheid maken. Dat zou pure discriminatie zijn. (dat moet jou toch aanspreken)quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar zijn toch ook regels voor?
En mijn passat Station gebruikt 5,5 liter op 100 Km, dat is dik 1 op 18quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wel een stuk breder.
Spijker, kop! Maar die mentaliteit heeft een meerderheid van de Nederlanders natuurlijk. Alles willen wat de ander heeft maar er niet voor willen werken. En als dat niet kan dan mag de ander het ook niet hebben! Partijen als de PvdA zijn groot geworden dankzij deze gedachte.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:05 schreef Toodles het volgende:
Over het algemeen zijn de tegenstanders van dit soort auto's de mensen die ze zelf niet kunnen betalen en rijden. En wat men zelf niet heeft, gunt men doorgaans ook een ander niet....
Gefeliciteerd en (voorlopig nog) veel plezier met je (best gave) bak.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:05 schreef Toodles het volgende:
Dan maar even een reactie van een echte SUV-rijder (Ford Explorer):
- Ik heb die auto omdat ik hem mooi vindt, en ik heb hem niet eens gejat, maar gewoon betaald.
En die normen en eisen voldoen niet aan de eisen die de wereld waarin we leven stelt dus worden die nu even bekeken.quote:- De auto voldoet aan alle wettelijke normen en eisen.
Ja, logisch.quote:- Hij weegt 2000 kilo en daar betaal ik ook wegenbelasting naar (1000 euro per jaar)
Ja, je betaalt veel maar je verbrand twee keer zoveel van een schaars goed dan een normaal persoon en je blaast twee keer zoveel rotzooi de lucht in.quote:- Hij zuipt benzine, ongeveer 1 op 6, maar daarmee betaal ik ook veel accijnsen aan de staat
Ja, en zo'n 500 kg zwaarder en je hebt een luchtweerstand waar alleen Afrikaanse bosolifanten mee kunnen concurreren.quote:- Hij is niet veel langer dan een gemiddelde Passat station, hij is alleen hoger en daardoor lijkt hij groter
Remweg is ook afhankelijk van de massa, wedden dat een Twingo bij 50 Km/u een kortere remweg nodig heeft.quote:- Ik sta sneller stil dan een Renault Twingo, mede vanwege veel bredere banden en daardoor een betere wrijving met de weg
Als je dat gelooft ben je echt dom. Die emissieregels raken kant nog wal. Als jij twee keer zoveel benzine verbrand (bij een technologisch gelijkwaardig systeem) vervuil je ook twee keer zoveel.quote:- Ik ben helemaal niet extra vervuilend, de auto heeft gewoon een katalysator en voldoet aan dezelfde emissie-normen als iedere andere personen auto.
Oftewel, de kans dat iemand anders komt te overlijden door een botsing met jouw auto is vele malen groter. Heel sociaal van je. Fijn dat je alleen maar aan jezelf denkt.quote:- De auto is zwaarder en steviger, dus heb ik meer kans op overleven dan in een gemiddelde boodschappenauto. Dat geldt trouwens ook voor vrachtwagens.
Sinds wanneer voldoet zo'n auto plotseling niet meer aan de eisen? Of heb je zelf wat eisen verzonnen?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:26 schreef Karboenkeltje het volgende:
En die normen en eisen voldoen niet aan de eisen die de wereld waarin we leven stelt dus worden die nu even bekeken.
Denk het niet, een Leopard2 van 60 ton staat ook binnen zijn eigen lengte stil. Daar kan geen Twingo tegenop. Er zijn eisen gesteld aan de minimale remvertraging die een auto moet hebben. Die zijn voor de grote en zwaardere auto's echt niet anders.quote:Remweg is ook afhankelijk van de massa, wedden dat een Twingo bij 50 Km/u een kortere remweg nodig heeft.
quote:Oftewel, de kans dat iemand anders komt te overlijden door een botsing met jouw auto is vele malen groter. Heel sociaal van je. Fijn dat je alleen maar aan jezelf denkt.
BINGOquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:14 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Spijker, kop! Maar die mentaliteit heeft een meerderheid van de Nederlanders natuurlijk. Alles willen wat de ander heeft maar er niet voor willen werken. En als dat niet kan dan mag de ander het ook niet hebben! Partijen als de PvdA zijn groot geworden dankzij deze gedachte.
Dieseltje zeker? Mijn Passat verbruikte 1 op 10 op benzinequote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En mijn passat Station gebruikt 5,5 liter op 100 Km, dat is dik 1 op 18
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |