Wat is daarmee aan de hand?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:12 schreef Drugshond het volgende:
. Ik hoef alleen maar de wetenschappers aan te halen uit de middeleeuwen
Waar gedwongen bekering niet gewenst werd?quote:kruistochten
quote:De tweede wereld oorlog
Het is nooit met geweld onderdrukt, hoor, het had nauwelijks aanhangers in tegenstelling tot andere sekten.quote:De R.K. wereld heeft vroeger deze dit evangelie met geweld proberen te onderdrukken omdat dit niet canoniek was, maar feitelijk wel ouder dan de leer van de R.K. kerk.
Bij starre interpretatie net zo goed.quote:Geloof is zo-ie-zo een gevaarlijk instrument omdat deze bij vrije interpretaties de bron of oorzaak kan zijn om andere mensen te verachten.
Ik doel meer op de wetenschappelijke prestaties van geestelijken of de Kerk in de Middeleeuwen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat ze oude fouten van +300 jr. van Galileo verbeteren is wel goed te noemen. Maar niet alle wetenschap is bewaard als je kijkt naar Da Vinci. Hier heeft de kerk zeker 75% van zijn ontdekkingen verbrand en daar kun je achteraf niet op terugkomen..
Ja, omdat je dan hopelijk inziet dat het een ontzettende WASP is.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:20 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
toen zei je 4 more years..
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:23 schreef Monidique het volgende:
Nee, het christelijk/zionistische geloof is welvarender en machtiger, waardoor het meer verplichtingen heeft in de wereld agressief haar status probeert te verdedigen. Kortom, eigen conclusies uit een zelf gemaakt lijstje...
Ja, veronderstellen dat geloof altijd een drijfveer is voor geweld.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:22 schreef Drugshond het volgende:
In mijn lijstje komt de VS als ook Israel 2 keer voor... Is het christelijk / zionistisch geloof dan toch geweldadiger (als agressor gezien)., dan het islamitisch geloof als je dit globaal uitzet. ?!?
Of doe ik iets fout in bovengenoemd lijstje ?
Ach, hoe je het ook wilt noemen, het komt op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Leuke/goeie conclusie... maar geeft dit deze landen het recht om politieagent te spelen in andere landen. ?.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:23 schreef Monidique het volgende:
Nee, het christelijk/zionistische geloof is welvarender en machtiger, waardoor het meer verplichtingen heeft in de wereld. Kortom, eigen conclusies uit een zelf gemaakt lijstje...
Israel tegen Iran is hetzelfde als Iran tegen Israel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:22 schreef Drugshond het volgende:
Welk land vormt nu de grootste bedreiging voor de wereld?
Mijn top 12.....
Agressor versus doelwit.
01. Noord Korea versus VS/Zuid Korea
02. VS versus Noord Korea
03. China versus Taiwan
04. Israel versus Iran.
05. VS versus Iran
06. Rusland versus Tjetjenie
07. Burgeroorlog Irak.
08. Iran versus Israel.
09. Israel versus Syrie
10. Burgeroorlog S.A.
11. Burgeroorlog Iran.
12 Pakistan versus India
In mijn lijstje komt de VS als ook Israel 2 keer voor... Is het christelijk / zionistisch geloof dan toch geweldadiger (als agressor gezien)., dan het islamitisch geloof als je dit globaal uitzet. ?!?
Of doe ik iets fout in bovengenoemd lijstje ?
Nou nee.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ach, hoe je het ook wilt noemen, het komt op hetzelfde neer.
Het gaat er om wie er begintquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Israel tegen Iran is hetzelfde als Iran tegen Israel.
Werkelijk?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:25 schreef Drugshond het volgende:
Hier heeft de kerk zeker 75% van zijn ontdekkingen verbrand
Heb je een goed voorbeeld ?......want ik kan me hier niks bij voorstellen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:25 schreef Monidique het volgende:
Ik doel meer op de wetenschappelijke prestaties van geestelijken of de Kerk in de Middeleeuwen.
Ik weet niet of het hun het recht geeft dit te doen, ik ben in ieder geval blij dat zij, met name Amerika en Europa, zich dit recht af en toe toeëigenen. Maar of zij nou het recht hebben of niet, waarbij opgemerkt dient te worden dat internationaal recht geen antuurwet is, het is volgens mij gewoon zo dat macht al dan niet gerechtvaardige verplichtingen met zich meebrengt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:27 schreef Drugshond het volgende:
Leuke/goeie conclusie... maar geeft dit deze landen het recht om politieagent te spelen in andere landen. ?.
Oh, van mij mag je, hoor...quote:PS : Waarom mag ik geen conclusies trekken uit een zelf gemaakt lijstje... Ik bespreek ze hier toch ?!.
Het bewaren van de klassieke kennis, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Heb je een goed voorbeeld ?......want ik kan me hier niks bij voorstellen.
Was laatst bij Discovery.... na zijn dood zijn al zijn werken in bewaarheid gegeven aan de kerk (geloof gezinde). En decenia's later waren er een hoop boeken en pagina's verdwenen .... door censuur.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Werkelijk?
WIe begon er dan? De Joden of de Arabieren?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat er om wie er begint![]()
GC Moderatie deeltsje zoveelquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is een 100% fantopic, in de POL-SC is iedereen ook fan van hem. Iedereen loopt hem altijd af te zeiken op de frontpage, ik wilde hem eens van een andere kant belichten.
Jawel, want ik maak geen moreel oordeel, ik stel slechts dat de macht, realistisch gezien, deze dingen voortbrengen. En of je het dan agressie of verplichtingen jegens hun eigen macht wilt noemen, het blijft feitelijk hetzelfde.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee.
Dat is precies hetzelfde als wat Nawijn gisteren bij BvD zei.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet niet of het hun het recht geeft dit te doen, ik ben in ieder geval blij dat zij, met name Amerika en Europa, zich dit recht af en toe toeëigenen. Maar of zij nou het recht hebben of niet, waarbij opgemerkt dient te worden dat internationaal recht geen antuurwet is, het is volgens mij gewoon zo dat macht al dan niet gerechtvaardige verplichtingen met zich meebrengt.
Nou, nee, ik ben niet zo'n LPF-er.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:32 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde als wat Nawijn gisteren bij BvD zei.
Zet je stem alvast klaar.![]()
Het bewaren van de klassieke kennis ?! ... zoals bij Da Vinciquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:30 schreef Monidique het volgende:
Het bewaren van de klassieke kennis, bijvoorbeeld.
Vind ik niet. De reden waarom er tot een bepaalde actie wordt overgegaan is van immens groot belang. Al was het alleen maar om een dergelijke actie te legitimeren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jawel, want ik maak geen moreel oordeel, ik stel slechts dat de macht, realistisch gezien, deze dingen voortbrengen. En of je het dan agressie of verplichtingen jegens hun eigen macht wilt noemen, het blijft feitelijk hetzelfde.
Oei, Discovery. Voorzover ik weet heeft een van zijn leerlingen het mee genomen naar Italie, waar zijn eigen erfgenamen er de waarde niet van inzagen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Was laatst bij Discovery.... na zijn dood zijn al zijn werken in bewaarheid gegeven aan de kerk (geloof gezinde). En decenia's later waren er een hoop boeken en pagina's verdwenen .... door censuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |