abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:04:08 #1
18653 crew  D.
pi_22508591
Ik was benieuwd hoe de Fokkers er over denken, vandaar deze dubbel-poll

Poll: Voor wie ben jij?
  • Bush
  • Kerry
  • maakt mij niets uit
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie denk je dat er gaat winnen?
  • Bush
  • Kerry
  • geen flauw idee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_22508676
    Kerry natuurlijk. Als Amerikanen naar de cijfers kijken dan moeten ze wel.
    pi_22509169
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 12:10 schreef pberends het volgende:
    amerikanen kijken toch nooit naar cijfers
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:09:34 #4
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22509564
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 12:10 schreef pberends het volgende:
    Je bedoelt de cijfers van de extra belastingen die ze dan moeten betalen zeker?
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
    pi_22509583
    Kan deze poll niet in GC? Krijg je veel meer respons dunkt me.
    pi_22509953
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 13:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je bedoelt de cijfers van de extra belastingen die ze dan moeten betalen zeker?
    Onzin, boven de 200.000 dollar aan inkomen zal Kerry niet verhogen.

Besides al zou hij dat wel doen, dan wordt aan de andere kant medicare en onderwijs goedkoper, dus dat zal koopkracht-neutraal verlopen. Wat is je argument nou eigenlijk? Mensen doen net alsof de belastingen omhoog gaan, dat de koopkracht dan achteruit gaat. Dat hoeft natuurlijk niet.

Ik had het meer over "echte" cijfers ipv die 0,1% taxverhoging. Zoals het begrotingstekort, handelstekort, zwakke dollar, 1.5 miljoen mensen extra in de armoede en een verlies van 2 miljoen banen. Dat zijn pas relevante cijfers ipv je onliner over een taxverhoginkje dat niet eens waar is.
    pi_22510010
    Toch heb ik het idee dat Bush beter uit de bus kwam gisteren. Inhoudelijk niet, maar in hoeverre kijken Amerikanen daar nou eigenlijk naar ? Ik vond Kerry sterk, maar ik denk niet dat hij het gaat halen, helaas.
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:56:57 #8
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_22510187
    Qua grote lijnen zal het weinig uitmaken. Kerry is niet de Verlosser voor Links Europa waar de keuze voor deze Amerikaanse VVD-er meer gebaseerd is op afkeer van Bush dan op de standpunten en visie van Kerry.

Four More Years wat mij betreft, maar het wordt een close call.
      Moderator zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:00:11 #9
    18653 crew  D.
    pi_22510235
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 13:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Kan deze poll niet in GC? Krijg je veel meer respons dunkt me.
    Dat kan.

Had m hier geplaatst omdat ik dacht dat ie anders toch wel hierheen verplaatst zou worden.
    Ook wou ik eens weten hoe het voelt hier en topic te openen

Mocht een mod de behoefte voelen, verplaatsen staat vrij
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:19:43 #10
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22510516
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 13:39 schreef pberends het volgende:
    Onzin, boven de 200.000 dollar aan inkomen zal Kerry niet verhogen.

Besides al zou hij dat wel doen, dan wordt aan de andere kant medicare en onderwijs goedkoper, dus dat zal koopkracht-neutraal verlopen. Wat is je argument nou eigenlijk? Mensen doen net alsof de belastingen omhoog gaan, dat de koopkracht dan achteruit gaat. Dat hoeft natuurlijk niet.

Ik had het meer over "echte" cijfers ipv die 0,1% taxverhoging. Zoals het begrotingstekort, handelstekort, zwakke dollar, 1.5 miljoen mensen extra in de armoede en een verlies van 2 miljoen banen. Dat zijn pas relevante cijfers ipv je onliner over een taxverhoginkje dat niet eens waar is.
    Hoe gaat Kerry dan al die beloftes waarmaken? Hij wil meer uitgeven, de begroting onder controle brengen en de belastingen niet verhogen. Dan vraag ik me af: hoe dan in godsnaam?

De afgelopen paar keer dat de belastingen omhoog gingen (Clinton en Bush-41) daalde de koopkracht wel degelijk en vertraagde het herstel. Het lijkt me dus nogal stom als dit weer zou gebeuren.

Zwakke dollar zal iedereen aan z'n anus roesten en het handelstekort is ontstaan onder Clinton, die van dezelfde partij is als Kerry. Er zijn in Nederland relatief meer banen verloren gegaan dan in de VS, het is per slot van rekening een tijd van recessie. Dat Kerry het in deze omstandigheden beter zou doen is dus zeer onwaarschijnlijk, want het uitgangspunt van Taxachusetts Liberals is uitgeven, uitgeven en uitgeven.

Ik durf er geld op in te zetten dat Kerry binnen het jaar zijn belofte breekt. Net als Clinton. Als hij wint tenminste, wat ik niet geloof.
    pi_22510648
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 14:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoe gaat Kerry dan al die beloftes waarmaken? Hij wil meer uitgeven, de begroting onder controle brengen en de belastingen niet verhogen. Dan vraag ik me af: hoe dan in godsnaam?

[...]
    Dat Kerry het in deze omstandigheden beter zou doen is dus zeer onwaarschijnlijk, want het uitgangspunt van Taxachusetts Liberals is uitgeven, uitgeven en uitgeven.

Ik durf er geld op in te zetten dat Kerry binnen het jaar zijn belofte breekt. Net als Clinton. Als hij wint tenminste, wat ik niet geloof.
    Hoi ORourke!

Kerry gaat de belastingverlaging van Bush voor de inkomens boven 2 ton terugdraaien. Dat levert heus een leuke hoeveelheid geld op.
    Waar Bush het geld voor zijn plannen vnadaan denkt te halen is een groot raadsel, want het beetje belasting wat h ij nog binnenhaalt wil hij ook alweer teruggeven.

Bush: spend and spend. Nee dat is een briljante strategie.

Ik denk dat de belofte overigens dat Kerry zijn belofte langer vol kan houden dan Bush senior en de geleerden waren het er ook over eens dat Bush zijn tweede termijn niet overleeft zonder op een gegeven moment de belasting te moeten verhogen. Hij durft de belofte om geen belastingen te verhogen dan ook niet aan.
    Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:41:27 #12
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22510800
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 14:30 schreef Potus het volgende:
    Hoi ORourke!

Kerry gaat de belastingverlaging van Bush voor de inkomens boven 2 ton terugdraaien. Dat levert heus een leuke hoeveelheid geld op.
    Waar Bush het geld voor zijn plannen vnadaan denkt te halen is een groot raadsel, want het beetje belasting wat h ij nog binnenhaalt wil hij ook alweer teruggeven.
    Bezuinigen lijkt mij een prima uitgangspunt. Maar dat is vloeken in de kerk natuurlijk.

Een groot deel van de tax cuts (iki dacht zo'n 40-50%) zit bij de vermogensrendementsheffing en meer van dat soort dingen. Daar profiteren de hogere inkomens het meest van, maar het tarief is uniform. Wat wil Kerry daar mee doen?

Hoeveel verschil maakt het om de inkomstenbelastingen voor 1-2% van de beroepsbevolking te verhogen? Ik denk niet zo heel veel. Het is weer het oude nivelleringsverhaal, het Robin Hood-sprookje. Alleen zijn er niet zo veel "rijken".
    quote:
    Bush: spend and spend. Nee dat is een briljante strategie.
    Eensch. Maar ik vrees dat Kerry dit wil gaan overtreffen.
    quote:
    Ik denk dat de belofte overigens dat Kerry zijn belofte langer vol kan houden dan Bush senior en de geleerden waren het er ook over eens dat Bush zijn tweede termijn niet overleeft zonder op een gegeven moment de belasting te moeten verhogen. Hij durft de belofte om geen belastingen te verhogen dan ook niet aan.
    Maar Kerry deed dat, zo ver ik op het VRT-journaal gezien heb, wel. Zou wel eens dodelijk kunnen zijn.
    pi_22511404
    quote:

[..]

De afgelopen paar keer dat de belastingen omhoog gingen (Clinton en Bush-41) daalde de koopkracht wel degelijk en vertraagde het herstel. Het lijkt me dus nogal stom als dit weer zou gebeuren.

Zwakke dollar zal iedereen aan z'n anus roesten en het handelstekort is ontstaan onder Clinton, die van dezelfde partij is als Kerry. Er zijn in Nederland relatief meer banen verloren gegaan dan in de VS, het is per slot van rekening een tijd van recessie. Dat Kerry het in deze omstandigheden beter zou doen is dus zeer onwaarschijnlijk, want het uitgangspunt van Taxachusetts Liberals is uitgeven, uitgeven en uitgeven.

Dat staat op zijn site: http://www.johnkerry.com/pdf/economic_plan.pdf

Koopkracht van Amerikanen is ook niet altijd het middel om de economie te stimuleren. Het moet soms van het buitenland komen.

Als de dollar echt crashed zit de VS (en natuurlijk ook de wereld) in veel grotere problemen, en heb je opeens geen grote Amerikaanse economie meer. De waarde van de dollar is uberbelangrijk.

Handelstekort liep inderdaad hoog op bij Clinton, maar onder Bush natuurlijk nog verder. Bij Clinton was het verschil dat er wel superveel banen werden geschept, economische groei hoger was en een recordoverschot op de staatsbegroting was.

De wereld en de VS zitten trouwens helemaal niet in een recessie. De wereldeconomie groeit dik 5% en die van de VS zo'n 3%. Alleen komt die economische groei het Amerikaanse volk niet ten goede, zeker niet in banen.

Ik denk ook niet dat Kerry het zoals in z'n plannen waar gaat maken, maar hij zal het een stuk beter dan Bush doen. Kerry zegt als eerste kandidaat-president ooit dat de VS meer onafhankelijker moet worden van Midden-Oosten olie. Dat kan het handelstekort dik terugdringen.
    De Amerikaanse economie zal trouwens veel baat hebben bij Kerry's plannen om de VS met de rest van de wereld te verzoenen. De export zal daardoor toenemen.
    pi_22511472
    quote:
    Dat Kerry het in deze omstandigheden beter zou doen is dus zeer onwaarschijnlijk, want het uitgangspunt van Taxachusetts Liberals is uitgeven, uitgeven en uitgeven.
    Je vergeet Bush' zijn begrotinstekort even? Clinton was ook toch ook een liberal
    pi_22511590
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 14:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bezuinigen lijkt mij een prima uitgangspunt. Maar dat is vloeken in de kerk natuurlijk.

Een groot deel van de tax cuts (iki dacht zo'n 40-50%) zit bij de vermogensrendementsheffing en meer van dat soort dingen. Daar profiteren de hogere inkomens het meest van, maar het tarief is uniform. Wat wil Kerry daar mee doen?

Hoeveel verschil maakt het om de inkomstenbelastingen voor 1-2% van de beroepsbevolking te verhogen? Ik denk niet zo heel veel. Het is weer het oude nivelleringsverhaal, het Robin Hood-sprookje. Alleen zijn er niet zo veel "rijken".
    [..]

Maar Kerry deed dat, zo ver ik op het VRT-journaal gezien heb, wel. Zou wel eens dodelijk kunnen zijn.
    Als ik het me goed herinner heeft Bush er een paar miljardenbelastingverlagingen op zitten. Die kwamen voor 98 procent bij de rijkste 1 procent terecht. Als je die verlaging terugdraait, dan komen er toch weer miljarden dollars binnen ? Of zie ik dat verkeerd?

Kerry beloofde de belastingen niet te verhogen voor iedereen onder de 2 ton. Dat levert in mijn ongetwijfeld naïeve berekening nog steeds die miljarden op van het terugdraaien van de belastingverlaging van die top 1 procent.
    Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 15:36:39 #16
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22511741
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 15:26 schreef Potus het volgende:
    Als ik het me goed herinner heeft Bush er een paar miljardenbelastingverlagingen op zitten. Die kwamen voor 98 procent bij de rijkste 1 procent terecht. Als je die verlaging terugdraait, dan komen er toch weer miljarden dollars binnen ? Of zie ik dat verkeerd?

Kerry beloofde de belastingen niet te verhogen voor iedereen onder de 2 ton. Dat levert in mijn ongetwijfeld naïeve berekening nog steeds die miljarden op van het terugdraaien van de belastingverlaging van die top 1 procent.
    Klopt niet. Vermogensrendemenstheffing en heffingen op erfenissen zijn verlaagd. Dat zijn uniforme tarieven die voor iedereen gelden, maar waar de meest welvarende mensen het meest van profiteren. Dit is ongeveer de helft van de lastenverlichtingen. Echter, als je die terugdraait, gaat iedereen er op achteruit. Sommige meer dan anderen, maar toch echt iedereen met vermogen of een erfenis. Dus kan Kerry alleen de inkomstenbelastingen, die werken met tariefschalen, terugdraaien, als hij die belofte echt en letterlijk wil waarmaken.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 15:39:48 #17
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22511806
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 15:19 schreef pberends het volgende:
    Je vergeet Bush' zijn begrotinstekort even? Clinton was ook toch ook een liberal
    Dat begrotingstekort is conjunctureel, maar heeft ook te maken met de gestegen defensieuitgaven, die na 9/11 echt onvermijdelijk zijn geworden. Was er met Gore, vooral na 9/11, ook gekomen.

Clinton is niet echt een liberal, hij komt ook uit het zuiden. Eerder een opportunist.
    pi_22511820
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 15:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Klopt niet. Vermogensrendemenstheffing en heffingen op erfenissen zijn verlaagd. Dat zijn uniforme tarieven die voor iedereen gelden, maar waar de meest welvarende mensen het meest van profiteren. Dit is ongeveer de helft van de lastenverlichtingen. Echter, als je die terugdraait, gaat iedereen er op achteruit. Sommige meer dan anderen, maar toch echt iedereen met vermogen of een erfenis. Dus kan Kerry alleen de inkomstenbelastingen, die werken met tariefschalen, terugdraaien, als hij die belofte echt en letterlijk wil waarmaken.
    Ik snap het niet helemaal, want ik ben een domme alfa. Bush heeft volgens mij ook (ik dacht vooral) de inkomstenbelasting verlaagd. Als je dat weer terugdraait moet dat toch weer wat opleveren?
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 15:44:33 #19
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_22511891
    quote:

[..]

Hij wil niet meer uitgeven, waar Bush door de oorlog in Irak en enorme belastingverlagingen dat wel doet. De begroting is in betere handen bij Kerry.
    quote:
    In de VS is er geen recessie; er is een groei van 4%. Alleen weet Bush dat niet in echte concrete zaken om te zetten zoals werkgelegenheid. Werkgelegenheid die ontzettend tegenvalt volgens analyses. Dan is het erg leuk dat je een leuk cijfer hebt, maar de mensen zonder werk staan niet te juichen. Het is een wassen neus.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 15:47:16 #20
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22511944
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 15:15 schreef pberends het volgende:
    Dat staat op zijn site: http://www.johnkerry.com/pdf/economic_plan.pdf

Koopkracht van Amerikanen is ook niet altijd het middel om de economie te stimuleren. Het moet soms van het buitenland komen.

Als de dollar echt crashed zit de VS (en natuurlijk ook de wereld) in veel grotere problemen, en heb je opeens geen grote Amerikaanse economie meer. De waarde van de dollar is uberbelangrijk.
    Buitenlandse handel is altijd goed voor een economie. Staat buiten kijf. De dollar is nu op het niveau van begin jaren 90. Clinton had te maken met en dollar die overdreven hoog stond.
    quote:
    Handelstekort liep inderdaad hoog op bij Clinton, maar onder Bush natuurlijk nog verder. Bij Clinton was het verschil dat er wel superveel banen werden geschept, economische groei hoger was en een recordoverschot op de staatsbegroting was.
    Na twee belastingverhogingen onder Bush-41 en Clinton die het herstel vertraagt hebben.

http://www.house.gov/jec/growth/taxpol/taxpol.htm

Onder Clinton zaten we in een economische boom die we nu kwijt zijn. Dan is het makkelijk om het begrotingsevenwicht te herstellen.
    quote:
    De wereld en de VS zitten trouwens helemaal niet in een recessie. De wereldeconomie groeit dik 5% en die van de VS zo'n 3%. Alleen komt die economische groei het Amerikaanse volk niet ten goede, zeker niet in banen.
    Het gaat niet zo goed als vijf jaar geleden, de economie aarzelt.
    quote:
    Ik denk ook niet dat Kerry het zoals in z'n plannen waar gaat maken, maar hij zal het een stuk beter dan Bush doen. Kerry zegt als eerste kandidaat-president ooit dat de VS meer onafhankelijker moet worden van Midden-Oosten olie. Dat kan het handelstekort dik terugdringen.
    Waar moet hij zijn olie dan vandaan halen? Dit kan hij never nooit waarmaken. Naief dus.
    quote:
    De Amerikaanse economie zal trouwens veel baat hebben bij Kerry's plannen om de VS met de rest van de wereld te verzoenen. De export zal daardoor toenemen.
    Lijkt me onzin. Mensen kopen gewoon de beste producten voor de beste prijs. Wie er in het witte Huis zit zal ze echt worst wezen; misschien is de VS gewoon te duur. Consumentenboycots zijn altijd mogelijk maar die treffen zelden echt vitale industrieen; meestal gaat het om wijn of zoiets. De VS wordt overigens nu niet echt geboycot of zo.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 15:51:23 #21
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22512009
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 15:40 schreef Potus het volgende:
    Ik snap het niet helemaal, want ik ben een domme alfa. Bush heeft volgens mij ook (ik dacht vooral) de inkomstenbelasting verlaagd. Als je dat weer terugdraait moet dat toch weer wat opleveren?
    In Nederland is het vermogensrendemenstarief 30 % van 4 % virtueel rendement. Haal je zelden, maar da's weer een ander verhaal. Dit tarief geldt voor iedere euro boven de EUR 17 500 persoonlijk bezit. Als je dus EUR 18 000 hebt, betaal je 30 % van de 4 % van EUR 500. Heb je 4 miljoen, betaal je nog steeds hetzelfde tarief: 30% van 4% van 4 miljoen - EUR 17 500. Iedereen heeft dus baat bij een verlaging van het tarief. Dat heeft Bush gedaan. Een verhoging treft dus iedereen met meer vermogen dan de drempel, en dat is zowat iedere belastingbetaler.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 15:53:59 #22
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22512067
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 15:44 schreef Sidekick het volgende:
    Hij wil niet meer uitgeven, waar Bush door de oorlog in Irak en enorme belastingverlagingen dat wel doet. De begroting is in betere handen bij Kerry.
    Hij wil een soort ziekenfonds oprichten, om maar wat te noemen. Dat kost handen vol geld. Dus wil hij meer uitgeven.
    quote:
    In de VS is er geen recessie; er is een groei van 4%. Alleen weet Bush dat niet in echte concrete zaken om te zetten zoals werkgelegenheid. Werkgelegenheid die ontzettend tegenvalt volgens analyses. Dan is het erg leuk dat je een leuk cijfer hebt, maar de mensen zonder werk staan niet te juichen. Het is een wassen neus.
    Banengroei is niet iets voor de overheid; dat is iets voor de bedrijven in de VS. Bush noch Kerry kunnen dit veranderen. Met een belastingverhoging druk je de consumptie en de groei alleen maar.
    pi_22512177
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 15:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In Nederland is het vermogensrendemenstarief 30 % van 4 % virtueel rendement. Haal je zelden, maar da's weer een ander verhaal. Dit tarief geldt voor iedere euro boven de EUR 17 500 persoonlijk bezit. Als je dus EUR 18 000 hebt, betaal je 30 % van de 4 % van EUR 500. Heb je 4 miljoen, betaal je nog steeds hetzelfde tarief: 30% van 4% van 4 miljoen - EUR 17 500. Iedereen heeft dus baat bij een verlaging van het tarief. Dat heeft Bush gedaan. Een verhoging treft dus iedereen met meer vermogen dan de drempel, en dat is zowat iedere belastingbetaler.
    Zucht. Had ik maar een echt vak geleerd.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:32:10 #24
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_22512705
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 15:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hij wil een soort ziekenfonds oprichten, om maar wat te noemen. Dat kost handen vol geld. Dus wil hij meer uitgeven.
    Maar naast extra bestedingen, staan wel extra bezuinigingen van Kerry. Kerry wil niet meer uitgeven dan Bush, en gezien het historische begrotingstekort zou het ook vrij onmogelijk lijken.
    quote:
    [..]

Banengroei is niet iets voor de overheid; dat is iets voor de bedrijven in de VS. Bush noch Kerry kunnen dit veranderen. Met een belastingverhoging druk je de consumptie en de groei alleen maar.
    Banengroei is inderdaad niet primair maakbaar, maar wel secundair stuurbaar door beleidsmaatregelen. De maatregelen van Bush sturen de economische groei wel leuk omhoog, maar gezien de achterblijvende werkgelegenheid blijkt wel hoe Bush enkel de top-topinkomens en megabedrijven sponsoren.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:36:14 #25
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22512777
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 16:32 schreef Sidekick het volgende:
    Maar naast extra bestedingen, staan wel extra bezuinigingen van Kerry. Kerry wil niet meer uitgeven dan Bush, en gezien het historische begrotingstekort zou het ook vrij onmogelijk lijken.
    Belastigverhogingen dus.
    quote:
    Banengroei is inderdaad niet primair maakbaar, maar wel secundair stuurbaar door beleidsmaatregelen. De maatregelen van Bush sturen de economische groei wel leuk omhoog, maar gezien de achterblijvende werkgelegenheid blijkt wel hoe Bush enkel de top-topinkomens en megabedrijven sponsoren.
    En traditioneel creeren de megabedrijven ook banengroei. Kleine ondernemers gaan er ook op vooruit sinds Bush de belastingen verlaagde. Een periode van "jobless growth" is overigens niet abnormaal. Eind jaren 80 hadden we er in Nederland ook mee te maken.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:46:11 #26
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_22512935
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 16:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Belastigverhogingen dus.
    Het terugdraaien van onveantwoorde belastingverlagingen zou je zo kunnen noemen. Maar daarnaast zijn er ook andere bezuinigingen waarbij de belastingen niet omhoog gaan.

Bush is meer de spend, spend, spender. Hij wil het defensiebudget de komende 4 jaar nog meer verhogen, waar het nu al in absolute cijfers op recordhoogte staat.
    quote:
    [..]

En traditioneel creeren de megabedrijven ook banengroei. Kleine ondernemers gaan er ook op vooruit sinds Bush de belastingen verlaagde.
    Nou, je ziet dus dat dit niet het geval is.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:49:29 #27
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22513002
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 16:46 schreef Sidekick het volgende:
    Het terugdraaien van onveantwoorde belastingverlagingen zou je zo kunnen noemen. Maar daarnaast zijn er ook andere bezuinigingen waarbij de belastingen niet omhoog gaan.
    Noem er maar eens eentje. En kom niet met de afschaffing van het heliumfonds.
    quote:
    Bush is meer de spend, spend, spender. Hij wil het defensiebudget de komende 4 jaar nog meer verhogen, waar het nu al in absolute cijfers op recordhoogte staat.
    Klopt. Ik betoog alleen dat er geen reden is te geloven dat Kerry minder zal uitgeven. En dat men te graag goedgelovig is omtrent vage campagnebeloftes van de man.
    quote:
    Nou, je ziet dus dat dit niet het geval is.
    Waar heb je het over?
    pi_22513320
    Ik denk dat Bush gaat winnen
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 17:16:14 #29
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_22513567
    Die idioot van een Bush hoort niet in het witte huis. Daarom vind ik dat Kerry moet winnen. Vanmorgen heb ik een stukje van dat debat gezien en Bush is tegen abortussen en tegen embroniaal stamcel onderzoek. Dat noem ik de tijd terug draaien. Maar waar ik niet op tegen was, is dat Amirika Irak binnen viel. Ze zijn misschien niet om de juiste reden Irak binnen gevallen en ze hadden op meer steun moeten wachten. Alles wijst erop, zodra Saddam de kans had gehad, dat hij het wapen programma op zou starten.
    Are you nuts??
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 17:26:34 #30
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_22513857
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 16:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Noem er maar eens eentje. En kom niet met de afschaffing van het heliumfonds.
    Defensie.
    pi_22514379
    JFK II
    Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 18:04:30 #32
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_22514687
    Ik heb de titel aangepast want er zijn al wat topics met "Bush vs Kerry" in de titel, en dat wordt onoverzichtelijk. Verder is het goed om dit topic alleen te gebruiken om je keuze kenbaar te maken, en eventueel met onderbouwing. Anders krijgen dezelfde discussie in meerdere topics, en dat is ook niet de bedoeling.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 18:18:29 #33
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22515006
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2004 17:26 schreef Sidekick het volgende:
    Defensie.
    Slim hoor, als je tot over de oren in Irak zit. Zal de legertop echt blij mee zijn.
    pi_22515145
    Moeilijk dit. :'(

Kerry op Economy, Bush op Social/International en tussenin op Education/Benefit/Crime/Security issues.

[ Bericht 15% gewijzigd door NightH4wk op 09-10-2004 19:05:48 ]
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:04:49 #35
    57381 DeGroeneRidder
    Compassionate Conservatism
    pi_22515906
    Kerry indien ik in een battleground state zou wonen, anders Nader of Cobb.
    -6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
      zaterdag 9 oktober 2004 @ 20:19:16 #36
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_22517377
    Kzou stemmen op Michael Badnarik, een van de weinigen of misschien de enige die hardop zegt dat de troepen weg moeten uit Irak. Maar Bush gaat denk ik winnen (al wordt het wel close).
      Moderator zaterdag 9 oktober 2004 @ 21:45:41 #37
    18653 crew  D.
    pi_22519690
    TTT
    pi_22523746
    Bush
    pi_22523902
    onder het huidige kiessysteem Kerry
    pi_22533675
    Ik zou op Kerry stemmen.
    Om de redenen die we allemaal wel kennen
    pi_22533900
    Kerry.
    Weg met die Bush-kliek.
    pi_22535132
    Terugdraaien van die belastingverlagingen voor de rijken levert al 89 miljard op volgens Kerry.
    pi_22536767
    Ik heb nog (zelfgemaakte ) usericons in de aanbieding voor Kerry supporters:

pi_22536851
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 18:47 schreef DePresident het volgende:
    Ik heb nog (zelfgemaakte ) usericons in de aanbieding voor Kerry supporters:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
    pi_22536862
    pi_22536944
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 18:52 schreef NightH4wk het volgende:
    [afbeelding]
    pi_22536951
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 18:56 schreef DePresident het volgende:

[..]

[afbeelding]
    pi_22536986
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 18:57 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Laura is een pop, zij niet.
    pi_22536998
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 18:57 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

[afbeelding]

20 ton make-up

Normaal & gezond
    pi_22537062
    pi_22537133

Laura Bush is duidelijk dement. Theresa is 10x spontaner en zwaait in de goede richting

Laura Bush geeft Theresa de 'evil-puppet'-look
    pi_22537311
    Ondertitels mogen niet.
    pi_22537801
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 19:06 schreef DePresident het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]

Laura Bush is duidelijk dement. Theresa is 10x spontaner en zwaait in de goede richting

[afbeelding]

Laura Bush geeft Theresa de 'evil-puppet'-look
    Dresscode was wel duidelijk.
    pi_22538983
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 19:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Dresscode was wel duidelijk.
    Theresa heeft veel meer stijl. Ze heeft een wit pak aan, in tegenstelling tot Laura Bush, die een verwassen 'wit' pak aanheeft. Voor ons is dat niet belangrijk.... maar als ze met wereldleiders moeten praten, dan gaat het niet alleen maar om hoeveel make-up je op je kop plamuurt, maar ook om je kleren.
    pi_22543082
    Jullie zien alleen wat je wil zien Zelf vind ik Teresa Heinz wat ordinair
    pi_22543596
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 22:52 schreef Speth het volgende:
    Jullie zien alleen wat je wil zien Zelf vind ik Teresa Heinz wat ordinair
    Waarom ordinair? Omdat ze nog niet grammaticaal correct Amerikaans spreekt?
    pi_22543676
    Beetje te society-achtig, en lijkt me een hysterisch type.

Althans, zo komt ze bij mij over. Ik vind het verder niet zo belangrijk voor mijn keuze.
      zondag 10 oktober 2004 @ 23:18:42 #60
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22543755
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 23:15 schreef Speth het volgende:

Althans, zo komt ze bij mij over. Ik vind het verder niet zo belangrijk voor mijn keuze.
    Ben ik het wel mee eens. Ze is niet ladylike. Eerder wat onbeschaafd.
    pi_22543789
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 23:15 schreef Speth het volgende:

Ze is direct en zegt soms de verkeerde dingen (dat incident met die journalist dat ik nog op de FP heb gezet, waartegen ze zei dat hij z'n bek moest houden) maar ze lijkt me geschikt om een 'first-lady' te zijn (ze heeft ook haar goede dingen/kwaliteiten enz)
      zondag 10 oktober 2004 @ 23:23:25 #62
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22543860
    Ik wil een beschaafde First lady die zich niet met de poltiek bemoeit, omdat ze niet verkozen is. Laura Bush doet het dus naar mijn mening prima.
    pi_22548378
    quote:
    Op zondag 10 oktober 2004 23:23 schreef PJORourke het volgende:
    Ik wil een beschaafde First lady die zich niet met de poltiek bemoeit, omdat ze niet verkozen is. Laura Bush doet het dus naar mijn mening prima.
    Je had dus wat meer problemen met Nancy Reagan?
      maandag 11 oktober 2004 @ 10:30:48 #64
    92803 Bela
    homo ludens
    pi_22549044
    Amerika ontbeert een man als Jan Peter Balkenende...
    De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
    Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
    pi_22549708
    De grafiekjes die pberends hier heeft gepost zeggen eigenlijk alles. Bush gooit dat zelf graag op de verslechterde economie, maar het is toch wel frappant dat zijn pappie al precies dezelfde wanprestatie leverde, alhoewel zoonlief het nog een paar tandjes slechter doet. Geen wonder ook, als je een buikspreekpop aan het bewind zet, die voornamelijk oog heeft voor oorlog voeren en die bij belastingverlagingen het liefst eerst naar de rijkste Amerikanen kijkt.

Wat Kerry ook zou neerzetten, slechter dan Bush het nu doet, kan simpelweg niet ! Als hij de uitstekende prestaties van Clinton weet te benaderen, is dat niet alleen erg goed voor Amerika, maar ook voor onze economie en voor de stabiliteit in de wereld in z'n algemeenheid.

Kerry, dus. Waarbij ik nog graag even naar mijn signature verwijs. Uitgesproken door de man die 4 jaar de MEESTE STEMMEN bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen kreeg...
    pi_22550857
    quote:
    Op maandag 11 oktober 2004 10:30 schreef Bela het volgende:
    Amerika ontbeert een man als Jan Peter Balkenende...
    Er lopen in Amerika anders genoeg mannen als Jan Peter Balkenende rond. Om mij volstrekt onduidelijke redenen schoppen die het echter zelden tot verkozen posities.
    Slaapt winter
    en zomer
      maandag 11 oktober 2004 @ 12:26:01 #67
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22551055
    quote:
    Op maandag 11 oktober 2004 08:04 schreef Potus het volgende:
    Je had dus wat meer problemen met Nancy Reagan?
    Jazeker, maar dat werd weer gecompenseerd door Ronnie. Maar ik had nog de meeste problemen met Billary.
    pi_22551778
    quote:
    Op maandag 11 oktober 2004 12:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jazeker, maar dat werd weer gecompenseerd door Ronnie. Maar ik had nog de meeste problemen met Billary.
    Dat vermoedde ik al.
    pi_22557009
    we moeten gewoon Jee Pee er heen sturen, die kan daar de boel wel goed op orde stellen, daar in ThA gHeTtO en in het witte huis zouden ze best wat normen & waarden kunnen gebruiken
    pi_22662052

Too close to call...
    Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
    pi_22686169
    Kerry

Life sucks
    pi_22686324
    Waarom staat Michael Badnarik niet in de poll?
    pi_22692742
    kerry voor honderd procent.
    lollig
      maandag 18 oktober 2004 @ 19:45:40 #74
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_22707389
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 20:16 schreef Schepseltje het volgende:
    Kom op zeg, Ralph Nader haalt nog meer stemmen!

Wel jammer, Badnarik is erg luid en duidelijk, no-nonsense.

Go Kerry!
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      maandag 18 oktober 2004 @ 20:24:17 #75
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_22708444
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 20:16 schreef Schepseltje het volgende:
    Om dezelfde reden als Nader, Cobb, Peroutka, Brown, Amondson, Peltier, Jay, Dodge, Van Auken, Calero, Parker, Harens en Andress.
      maandag 18 oktober 2004 @ 20:25:11 #76
    104022 JasperE
    daar is de kont
    pi_22708472
    blanco blanco
    gezellig!
    pi_22710945
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 20:24 schreef Sidekick het volgende:

Om dezelfde reden als Nader, Cobb, Peroutka, Brown, Amondson, Peltier, Jay, Dodge, Van Auken, Calero, Parker, Harens en Andress.
    niet zo bijdehand he

maar serieus, ik zou erop hebben gestemd
      dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:52:38 #78
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_22724457
    quote:
    Op zaterdag 16 oktober 2004 16:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
    [afbeelding]

Too close to call...

Ralph Nader en wel hierom
    quote:
    "The liberty of a democracy is not safe if the people tolerate the growth of private power to a point where it becomes stronger than the democratic state itself. That in its essence is fascism: ownership of the government by an individual, by a group or any controlling private power."

What the citizenry should expect of their governments depends in no small part on how much people know about their governments, their duties, their commitments, and who has unworthy or craven influence over them. There is no substitute for voters doing their homework, studying records, and seeing through the dense mists of fabricated political advertisements, shams, and evasions. Without such civic engagement, and without candidates for office who faithfully represent their constituents, our broken politics cannot be repaired.[b] Whether we think in terms of justice under law or equal protection of the laws, [b]it is untenable that artificial entities called corporations are given most of the constitutional rights of real humans while aggregating powers, privileges, and immunities that individuals, no matter how wealthy, could never come close to attaining.

The primacy of civic values, rooted in our Declaration of Independence and the Constitution, must become our common objective for the common good.
    When state governments started chartering corporations in the early 1800s, these relatively small business entities were not supposed to be our masters. No one contemplated the emergence of gigantic global conglomerates using governments and trade agreements for their narrow ends. Corporations were seen as our servants under the vigilant rule of law. That's a vision we need to re-create. The people must stand tall so as to reclaim their sovereignty over big business. Strengthening the blessings of liberty and the benefits of justice invites us all to these challenges, both inside the electoral arenas and outside in the civic action arenas.
    Ik schat echter in dat het vier jaar extra voor Bush wordt.

[ Bericht 38% gewijzigd door sjun op 19-10-2004 22:30:57 ]
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      dinsdag 19 oktober 2004 @ 16:08:01 #79
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_22726079
    doe mij kerrysaus maar
    OJAAJOH?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')