quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:26 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
* SCH moet schoorvoetend toegeven dat ie aankomend weekend het hele weekend in Sloten bivakkeerd![]()
Ik denk dat ik binnen 5 minuten ruzie heb met wat kutfriezen omdat ik de 1e de beste friese vlag in de fik steekquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]Welkom. Neukelje?
Domme friese studentes zijn welquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:37 schreef Doerga het volgende:
Friezen zijn dom en jij bent eigenlijk een hele vriendelijke jongen die open staat voor andere culturen en mensen die niet zo zijn als jij
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:35 schreef Doerga het volgende:
Blinder blinder blinder. Wat in núvere reaksjes allegear. Der bin der net safolle dyt op de fraach yngean en dat is wol spytich foar de topicstarter. Doch dyn bêst yn de polityk jonge en lit se mar lulle. It liket my net iens sa raar plan, as ik yn Amsterdam bin (of ergens oars) freegje se my altyd om myn paspoart. Grappich.... As wy dat no ek ris dwaan koene as se by ús (jaja, it úsgefoel en dêr bin ik wiis mei!) komme, dan witte we ek wa der wol yn mei en wa net! Alle minsken mei foaroardielen komme der net yn!
Voor de goede orde, als studente Nederlands kan ik u melden dat de term ABN niet meer gebruikt wordt. Het is nu AN, de B van beschaafd is nogal subjectief. De meeste reacties zouden hier dan zeker al niet ABN zijn.
Ik kan na het lezen van alle reacties niet anders dan concluderen dat het voor veel mensen doodnormaal is om met complete vooroordelen te komen of een ander gewoon te beledigen. Zou fijn zijn als we jullie konden weigeren bij de grens.
De rest van Nederland is van harte welkom!
Dan hast aardich by my yn 'e buurt wêstquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag trouwens een mooi boek over de Friese geschiedenis gekocht in Frentsjer
Ik haw my inskreun by it CWI, en op 'e weromreis nei et Bildt efkes by de kringloopwinkel delwestquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:51 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Dan hast aardich by my yn 'e buurt wêst![]()
Goed zoquote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:44 schreef Alexxxxx het volgende:
En, ja ik ben er trots op dat mijn voorvaderen hebben geholpen het Bildt droog te leggen. Ik ben niet zomaar in Friesland geboren, ik ben uit Friese voorouders geboren.
Vandaag trouwens een mooi boek over de Friese geschiedenis gekocht in Frentsjer
Nee dus!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:32 schreef huggy_bear het volgende:
[..]
Ik heb zo snel even geen research gedaan, maar als ik jouw plaatjes moet geloven was er in 1100 resp 1200 (na Christus ga ik vanuit) nog sprake van een Romeins Rijk. Volgens mij was dat toen toch echt al ter ziele gegaan...
Tubbigquote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hengel, Soasel, Hoksebarge, Old'nzel, Riessen?
Ik denk dat een euro die in het noorden is geinvesteerd meer opbrengt dan in het westen. In het noorden kan de euro namelijk direct in het project zelf worden geinvesteerd terwijl in het westen eigenlijk voornamelijk de file problemen en dergelijke worden opgelost zodat er weinig overblijft voor daadwerkelijke projecten. Bovendien is die hele infrastructuur die voornamelijk in het westen ligt dankzij de aardgasbaten aangelegd.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:27 schreef huggy_bear het volgende:
Friesland afscheiden van NL scheelt toch weer enkele tientallen miljoenen euro's aan subsidies die door de overheid in dat kansloos gebied gepomt worden om een en ander daar op peil te krijgen (en waar de rest van NL dus voor moet werken). Dus ik zeg GOED PLAN![]()
Jij bent hier niet uit het niets in fryslan gedropt. Om dat mogelijk te maken moest er heel wat gebeuren. En dan heb ik het niet zozeer over wat je ouders allemaal voor dingen hebben gedaan maar meer over de mensen die dit land (of je omgeving) hebben opgebouwd. Als dat niet was gebeurd had jij niet kunnen worden wie je nu was.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:34 schreef MarMar het volgende:
de geschiedenis van je voorvaders... wat maakt dat jij daarin erkend moet worden??? is het een verdienste van jezelf??
geef mij eens 1 goede reden waarom geschiedenis waar je niet bij was, toch iets zou moeten zijn waar je trots op hoort te zijn...
die link kan mijn brein namelijk niet maken
Jaaaaa...dat is het....een bantustan voor linkse mensen...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 01:06 schreef Herr_Ratt het volgende:
we kunne frieslaand toch ook gewoon platgooien en er 1 groot asielzoekerscentrum van maken? of een mooi plein waar de vakbonden zoveel mogen demonstreren als ze willen![]()
![]()
Ben je ooit in Friesland geweest?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 01:06 schreef Herr_Ratt het volgende:
we kunne frieslaand toch ook gewoon platgooien en er 1 groot asielzoekerscentrum van maken? of een mooi plein waar de vakbonden zoveel mogen demonstreren als ze willen![]()
![]()
Ik ben vrachtwagenchauffeur geweest en ken NL inmiddels wel van binnen en buiten.....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:12 schreef MarMar het volgende:
elke provincie heeft wel wat moois... ga maar eens op een motor touren door nederland...
quote:Op maandag 18 oktober 2004 00:42 schreef Cruoninga het volgende:
* Price hangt de onschuldige regio-patriotist uit.
[afbeelding]!!!!
toch wel.. het valt me op dat hoe zuidelijker, hoe meer up to date.. ga maar eens zomers op een terrasje zitten mensen kijken in Friesland en in bijvoorbeeld Tilburg ofzo.. het is me niet ontgaan dat het gehalte bentexkleding in Friesland toch echt iets hoger ligt..quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:06 schreef vdo28 het volgende:achterstand, yeah right
![]()
vreemd he, de Bentex is een Fries bedrijfquote:Op maandag 18 oktober 2004 20:08 schreef MarMar het volgende:
[..]
toch wel.. het valt me op dat hoe zuidelijker, hoe meer up to date.. ga maar eens zomers op een terrasje zitten mensen kijken in Friesland en in bijvoorbeeld Tilburg ofzo.. het is me niet ontgaan dat het gehalte bentexkleding in Friesland toch echt iets hoger ligt..
maar goed, dat zijn geen belangrijke dingen.. maar om nou te gaan doen alsof Friesland een vooruitstrevende provincie is, is ook weer een beetje overdreven.
Ja, dat heeft ook een beetje met de cultuur te maken ej. Waar ik vandaan kom, hechten veel mensen ook niet al te veel waarde aan kleding....dus?quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:08 schreef MarMar het volgende:
[..]
toch wel.. het valt me op dat hoe zuidelijker, hoe meer up to date.. ga maar eens zomers op een terrasje zitten mensen kijken in Friesland en in bijvoorbeeld Tilburg ofzo.. het is me niet ontgaan dat het gehalte bentexkleding in Friesland toch echt iets hoger ligt..
Veeel friezen lopen erg achter......weet niet wat je bedoelt, basisschool? Het klopt idd dat er in de dorpencultuur niet echt een universiteits"push' bestaat. Maar achterlopen, en dat stugge....dat herken ik zelf niet zo. En dat je Fries achterlijk vindt klinken, is jammer. Maar dan was je vast zo'n typje dat op school ook geen reet aan talen vond. Fries is fonetisch en grammaticaal helemaal niet lelijk.quote:Op maandag 18 oktober 2004 09:31 schreef Litso het volgende:
Ik heb het nu ook deels over mijn eigen familie, maar het valt me inderdaad wel op dat veeel friezen erg achterlopen, en vaak zo stug zijn dat het moeilijk is om normaal met ze om te gaan
Maar friesland onafhankelijk vind ik weer een beetje overdreven... we zouden ze juist moeten helpen hun achterstand een beetje op te halen
Kwestie van de tijdsgeest: volgens mij was de universiteit van Franeker de tweede van de lage landen (na Leuven, hmmm of was het nou Delft... nou ja een van die twee dus) en het oudste studentencafé staat dan ook in... Franeker. Dus de Friezen hebben best een traditie in wetenschappelijk opzicht, helaas wordt die alleen bij ceremoniële gelegenheden nog leven in geblazen. Van mij mag de universiteit van Franeker weer in oude luister hersteld worden! Wedden dat ze het dan niet meer zo gek zullen vinden bij jou in het dorpquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:01 schreef Grimm het volgende:
ik voetbal bij een dorpje dicht bij drachten en daar vinden ze het in principe get dat ik nog studeer met me 22ste :x
Net als de rest van NLquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:24 schreef Kaensterle het volgende:
Laat die Friezen toch lekker... buiten hun voorouders hebben ze niets om trots op te zijn (en zelfs die zijn dubieus).
Precies! In Harkema wonen kinderkledingdievenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 14:17 schreef Alexxxxx het volgende:
De universiteit van Franeker
Voetbal in een dorpje bij drachten? Mag ik dan even meldne dat Harkema niet tekenend is voor de rest van de provincie?
En Rommy... en de stille genieter... en nog meer rare figuren.. een beetje het kampersdorpje van Friesland.. in de jaren '60 wilden ze het zlefs opheffenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:32 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Precies! In Harkema wonen kinderkledingdieven![]()
Rommyquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En Rommy... en de stille genieter... en nog meer rare figuren.. een beetje het kampersdorpje van Friesland.. in de jaren '60 wilden ze het zlefs opheffen
Dus eigenlijk gewoon de rest van NL.....quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 14:27 schreef pieter_pontiac het volgende:
Goed idee, bouw dan een hoge muur langs de provincie, dan kunnen we daar alle criminelen en vervelende mannetjes overheen donderen die we in Nederland niet meer moeten.
Soort van moderne vorm van wat Australie vroeger was zeg maar.
liever niet kost alleen maar geldquote:Op donderdag 7 oktober 2004 21:49 schreef Varr het volgende:
Friesland zou sobiso niet toegelaten worden bij de EU...wat moet je daar nou mee...
Anders lees je de Op enzo...quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:15 schreef RijstNatie het volgende:
K*T friezen, land verraders... Zo kan elke provincie wel een eigen land gaan opstichten.
De fraktievoorzitter van de FNP, Kramer, wil ook een onafhankelijk Friesland. Die wil Groningen en Drenthe er ook bij betrekkenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 08:34 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Anders lees je de Op enzo...
Er is maar 1 figuur die het voorstelt, Friezen willen helemaal geen eigen land....
quote:Die wil Groningen en Drenthe er ook bij betrekken
hoe zouden "wij" in godsnaam moeten overleven, allemaal leuk en aardig enzo en leuk bedacht op papier enzo.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:33 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd wat de Friezen er zelf van vinden.
eensch is!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 01:16 schreef Grimm het volgende:
[..]
hoe zouden "wij" in godsnaam moeten overleven, allemaal leuk en aardig enzo en leuk bedacht op papier enzo.
de rest van Nederland zeg maar kijkt toch meestal raar tegen ons aan, op 1 of andere manier hebben de Friezen een naam opgebouwd.
als ik zeg dat ik uit Drachten kom, word ik direct voor 1 of andere idioot aangekeken die in zoals MarMar eerder zei Bentex kleren loop.
word d'r wel wat zat van af en toe, maar ja je doet d'r niks aan.
fries is een mooie taal en een mooie provincie, ik bedoel kom in Sneek en je weet direct waarom.
Sneekweek is dan ook top natuurlijk, gezelligheid en feest en alles wat je maar kunt wensen.
Maar een stad zoals Leeuwarden straalt helemaal niks uit, geen gezelligheid, alleen Cambuur is dan wel tof met een mooi publiek en ENORM wisselvallig voetbal.
Ik word liever niet vergeleken met een halve gare zoals Piet Paulusma met z'n oant moarn.
me pa oftewel heit die is wel zo patriotistisch, die vloekt alles bij elkaar als d'r "weer"zo'n arrogante hollander hem de les probeert te lezen.
het kan mij niks schelen, toen ik in Frankrijk werkte kende men zelfs de "crazy frisians, from the black and white cows"
Maar onafhankelijk, nee dank je.
ik bedank d'r voor dat een stel CDA of een andere streng gereformeerde party hier de dienst gaat uitmaken.
wat het geval al is in Drachten waar geen RUK te beleven valt omdat de heren dat niet evrantwoord vinden met de kerk enzo.
Nee maar z'n broer die heeft wel een bordeel, die hij angstvallig stil houd, meneer de wethouder
Dus laat ons maar mooi bij Nederland horen, en we houden onze eigen sporten sowieso en ons eigen taaltje ook.
Nee dan liever de omgeving Emmen waar je word ingehaald door een "trekker"op de snelweg![]()
Ach, ik vind het prima. Oostenrijk en Vlaanderen er ook nog bij en we hebben als land met meer dan 100 miljoen inwoners en de 2e economie ter wereld tenminste wat in de melk te brokkelen wereldwijd en Europees gezien.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Trouwens, als ik de reacties zo'n beetje lees van de meeste mensen die tegen zijn.... Die zijn dan volgens mij voor aansluiting van Nederland bij Duitsland.. exact dezelfde argumentenDe Duitsers zien NL toch al als een extra Bundesland.
Het enige wat dan Grossdeutschland in de weg staat is de bezetting van Sudetenland in Polen en Tjechië door de slavische mongolenhordes.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 09:43 schreef Luger het volgende:
[..]
Ach, ik vind het prima. Oostenrijk en Vlaanderen er ook nog bij en we hebben als land met meer dan 100 miljoen inwoners en de 2e economie ter wereld tenminste wat in de melk te brokkelen wereldwijd en Europees gezien.
Sudetenland ligt niet in Polenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 09:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het enige wat dan Grossdeutschland in de weg staat is de bezetting van Sudetenland in Polen en Tjechië door de slavische mongolenhordes.
Onzin, Kramer wil geen onafhankelijkheid, dat wil de Fryske Nationale Partij ook niet. Wat ze wel willen is, als dat uitkomt, meer samenwerking met Groningen en Drenthe om minder afhankelijk van Den Haag te worden en maar direct in Brussel te regelen. Hoofdstad van deze regio kan dan Groningen worden. Dus geen onafhankelijkheid maar wel een sterkere regio die minder afhankelijk is van het westen. Natuurlijk moeten de aardgasbaten ook in de regio blijven, de helft is al op en dat geld zit nu voornamelijk in de asfaltwegen, betuwelijnen en HSL spoorlijnen in de andere delen van het land.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:02 schreef Alexxxxx het volgende:
De fraktievoorzitter van de FNP, Kramer, wil ook een onafhankelijk Friesland. Die wil Groningen en Drenthe er ook bij betrekkenEn Stichting Auwerk wil zelfs een stuk van Duitsland wat van origine ook bij Friesland hoort bij een autonome regio binnen de EU betrekken. Ik sta dus niet allen met mn mening
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |