abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22599562
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:26 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

* SCH moet schoorvoetend toegeven dat ie aankomend weekend het hele weekend in Sloten bivakkeerd

Welkom. Neukelje?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 16:30:23 #227
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22599625
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Welkom. Neukelje?
Ik denk dat ik binnen 5 minuten ruzie heb met wat kutfriezen omdat ik de 1e de beste friese vlag in de fik steek
pi_22599791
"wij" in Friesland noemen mensen zoals jij agressieve ruziezoekers die geen respect hebben voor hun medemens maar goed, Friezen zijn dom en jij bent eigenlijk een hele vriendelijke jongen die open staat voor andere culturen en mensen die niet zo zijn als jij
"Ik zie mezelf als een intelligent, gevoelig mens met de ziel van een clown die mij dwingt te ontploffen op de belangrijkste momenten." --Jim Morrison
  woensdag 13 oktober 2004 @ 16:40:00 #229
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22599847
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:37 schreef Doerga het volgende:
Friezen zijn dom en jij bent eigenlijk een hele vriendelijke jongen die open staat voor andere culturen en mensen die niet zo zijn als jij
Domme friese studentes zijn wel

neuqen?
pi_22599965
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:35 schreef Doerga het volgende:
Blinder blinder blinder. Wat in núvere reaksjes allegear. Der bin der net safolle dyt op de fraach yngean en dat is wol spytich foar de topicstarter. Doch dyn bêst yn de polityk jonge en lit se mar lulle. It liket my net iens sa raar plan, as ik yn Amsterdam bin (of ergens oars) freegje se my altyd om myn paspoart. Grappich.... As wy dat no ek ris dwaan koene as se by ús (jaja, it úsgefoel en dêr bin ik wiis mei!) komme, dan witte we ek wa der wol yn mei en wa net! Alle minsken mei foaroardielen komme der net yn!

Voor de goede orde, als studente Nederlands kan ik u melden dat de term ABN niet meer gebruikt wordt. Het is nu AN, de B van beschaafd is nogal subjectief. De meeste reacties zouden hier dan zeker al niet ABN zijn.

Ik kan na het lezen van alle reacties niet anders dan concluderen dat het voor veel mensen doodnormaal is om met complete vooroordelen te komen of een ander gewoon te beledigen. Zou fijn zijn als we jullie konden weigeren bij de grens.
De rest van Nederland is van harte welkom!

Twarres en de Kast zijn al lang en breed uit elkaar. Syb zit nu in Spanner engelstalig te zingen, Johan van Twarres is gelukkig getrouwd met zijn man, en Mirjam is bezig met haar CD.

En, ja ik ben er trots op dat mijn voorvaderen hebben geholpen het Bildt droog te leggen. Ik ben niet zomaar in Friesland geboren, ik ben uit Friese voorouders geboren.

Vandaag trouwens een mooi boek over de Friese geschiedenis gekocht in Frentsjer
pi_22599969
I rest my case.
"Ik zie mezelf als een intelligent, gevoelig mens met de ziel van een clown die mij dwingt te ontploffen op de belangrijkste momenten." --Jim Morrison
  woensdag 13 oktober 2004 @ 16:46:41 #232
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22600007
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:45 schreef Doerga het volgende:
I rest my case.
niet neuqen?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 16:47:27 #233
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_22600034
KUT friezen OPROTTEN
Het helpt geen nut!
pi_22600144
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:44 schreef Alexxxxx het volgende:

Dan hast aardich by my yn 'e buurt wêst
Leave it to me. We're checking out.
pi_22600183
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:46 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

niet neuqen?
pi_22600205
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:51 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Dan hast aardich by my yn 'e buurt wêst
Ik haw my inskreun by it CWI, en op 'e weromreis nei et Bildt efkes by de kringloopwinkel delwest
  woensdag 13 oktober 2004 @ 17:00:17 #237
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_22600350
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:44 schreef Alexxxxx het volgende:
En, ja ik ben er trots op dat mijn voorvaderen hebben geholpen het Bildt droog te leggen. Ik ben niet zomaar in Friesland geboren, ik ben uit Friese voorouders geboren.

Goed zo Koester dat Friese erfgoed, cultiveer het, wentel je erin om, draag het Fries-zijn uit in al zijn facetten, benadruk het tot in den treure..

(maar val ons er niet mee lastig )
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_22601182
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:32 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Ik heb zo snel even geen research gedaan, maar als ik jouw plaatjes moet geloven was er in 1100 resp 1200 (na Christus ga ik vanuit) nog sprake van een Romeins Rijk. Volgens mij was dat toen toch echt al ter ziele gegaan...
Nee dus! Zo rond 12 voor Christus trokken de Romeinen ons land binnen. De stammen die hier woonden, onder andere de Bataven en de Friezen, boden lange tijd verzet tegen de Romeinen. Uiteindelijk lukte het de Romeinen om het zuiden van ons land te bezetten. Daar woonden voornamelijk de Bataven. De stammen in het noorden van ons land, waaronder de Friezen, kregen zij er maar niet onder. De Romeinse legers kozen daarom de Rijn als grens. Die grens liep dus dwars door ons land. (hier werd Friesland dus al opgesplits..) De Romeinen kozen een rivier als grens omdat ze dan de vijand (Friezen) goed zagen aan komen en konden tegenhouden. De Bataven (nu bezet dus) waren vaak boer. Ze leefden van landbouw en veeteelt en zorgden voor hun eigen voedsel. Soms verkochten ze hun producten ook aan de Romeinen. Toen de Romeinen kwamen, mochten de boeren hun eigen gang blijven gaan. Alleen moesten ze wel belasting betalen en soldaten leveren aan de Romeinen.

Uiteindelijk is er ook een opstand van de Bataven gezamelijk met de Friezen tegen de Romeinen geweest (Batraafse opstand). Ze plunderden alle Romeinse forten en brandden ze plat. Ze kruisigden een aantal belastinginners en brachten 1300 Romeinen om het leven. Ondanks dat ze de Romeinen op sommige plaatsen de pan in hakten is het niet gelukt om het overgrote deel van het gebied onder de rivieren te bevrijden . Maar Friesland is dus wel Onafhankelijk gebleven. De naam van de Friezen boezemde in Rome angst in en je zou ze dus de Galliërs van het Noorden kunnen noemen

[ Bericht 0% gewijzigd door -Jay-20- op 13-10-2004 17:52:45 (typo..) ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  woensdag 13 oktober 2004 @ 17:39:47 #239
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22601257
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Hengel, Soasel, Hoksebarge, Old'nzel, Riessen?
Tubbig
  woensdag 13 oktober 2004 @ 17:56:44 #240
909 Num
Núm dus!
pi_22601644
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:27 schreef huggy_bear het volgende:
Friesland afscheiden van NL scheelt toch weer enkele tientallen miljoenen euro's aan subsidies die door de overheid in dat kansloos gebied gepomt worden om een en ander daar op peil te krijgen (en waar de rest van NL dus voor moet werken). Dus ik zeg GOED PLAN
Ik denk dat een euro die in het noorden is geinvesteerd meer opbrengt dan in het westen. In het noorden kan de euro namelijk direct in het project zelf worden geinvesteerd terwijl in het westen eigenlijk voornamelijk de file problemen en dergelijke worden opgelost zodat er weinig overblijft voor daadwerkelijke projecten. Bovendien is die hele infrastructuur die voornamelijk in het westen ligt dankzij de aardgasbaten aangelegd.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 17:58:32 #241
909 Num
Núm dus!
pi_22601677
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:34 schreef MarMar het volgende:
de geschiedenis van je voorvaders... wat maakt dat jij daarin erkend moet worden??? is het een verdienste van jezelf??
geef mij eens 1 goede reden waarom geschiedenis waar je niet bij was, toch iets zou moeten zijn waar je trots op hoort te zijn...
die link kan mijn brein namelijk niet maken
Jij bent hier niet uit het niets in fryslan gedropt. Om dat mogelijk te maken moest er heel wat gebeuren. En dan heb ik het niet zozeer over wat je ouders allemaal voor dingen hebben gedaan maar meer over de mensen die dit land (of je omgeving) hebben opgebouwd. Als dat niet was gebeurd had jij niet kunnen worden wie je nu was.

En wat is er mis om bij een kudde te horen?
pi_22602016
Precies! Cultuur is belangrijk en geschiedenis moet niet vergeten worden! Dit betekent natuurlijk niet dat je hierdoor minder respect/begrip voor andere culturen zou hebben. Maar je mag best trots op je eigen cultuur zijn zonder je te schamen.

Oh en binnen een "kudde" zoals jij het noemt (= kromme vergelijking) kun je je ook onderscheiden hoor...
pi_22608409
cultuur respecteren en interessant vinden en er dingen over weten en leren, is nog wat anders dan je identiteit ontlenen aan waar je geboren bent..
"om dat mogelijk te maken moest er heel wat gebeuren"
nou..
mijn ouders gingen trouwen, woonden in sneek en gingen fokken...
dat is er gebeurd..
was ik nu bij in utrecht of in engeland of in duitsland geboren, moest ik dan terwijl ik nogsteeds marrit ben, opeens ergens anders trots op zijn?
wat een flauwekul...
ergens respect voor hebben of ergens trots op zijn alsof het je eigen verdienste is, zijn nog wel twee verschillende dingen imho...
pi_22609601
Je snapt het niet helemaal he?
pi_22611987
of jij niet... jullie argumenten zijn voor mij geen argument..
pi_22612351
we kunne frieslaand toch ook gewoon platgooien en er 1 groot asielzoekerscentrum van maken? of een mooi plein waar de vakbonden zoveel mogen demonstreren als ze willen
  donderdag 14 oktober 2004 @ 01:10:53 #247
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22612424
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 01:06 schreef Herr_Ratt het volgende:
we kunne frieslaand toch ook gewoon platgooien en er 1 groot asielzoekerscentrum van maken? of een mooi plein waar de vakbonden zoveel mogen demonstreren als ze willen
Jaaaaa...dat is het....een bantustan voor linkse mensen...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22614540
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 01:06 schreef Herr_Ratt het volgende:
Ben je ooit in Friesland geweest?
Ik bedoel ik heb er nog nooit gewoon, ben er niet geboren, maar weet wel dat het de mooiste provincie van Nederland is....
Geweldig, ik zou er best willen wonen later....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_22614723
elke provincie heeft wel wat moois... ga maar eens op een motor touren door nederland...
pi_22614767
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:12 schreef MarMar het volgende:
elke provincie heeft wel wat moois... ga maar eens op een motor touren door nederland...
Ik ben vrachtwagenchauffeur geweest en ken NL inmiddels wel van binnen en buiten.....
pi_22660026
Ik moet eerlijk bekennen, toen ik nog bijna nooit buiten Fryslân kwam, wild eik niets liever dan in een grote stad wonen. Toen leerde ik mn huidige verloofde kennen. Een Haagse. En ineens woonde ik de helft van de week in Den Haag. Dat was een half jaar leuk, maar dan pas weet je te wardeeren hoe mooi Friesland is Ik ben blij dat we nu met zn tweetjes in een mooi huisje wonen In het gebied wat nota bene door mn eigen voorouder is ingepolderd
pi_22692444
* Cruoninga hangt de onschuldige regio-patriotist uit.

!!!!
  maandag 18 oktober 2004 @ 03:29:53 #253
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_22694846
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 00:42 schreef Cruoninga het volgende:
* Price hangt de onschuldige regio-patriotist uit.

[afbeelding]!!!!
Fraizen benn'n nait wies!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  maandag 18 oktober 2004 @ 09:31:11 #254
105263 Litso
Interlectueel.
pi_22695798
Ik heb het nu ook deels over mijn eigen familie, maar het valt me inderdaad wel op dat veeel friezen erg achterlopen, en vaak zo stug zijn dat het moeilijk is om normaal met ze om te gaan
Maar friesland onafhankelijk vind ik weer een beetje overdreven... we zouden ze juist moeten helpen hun achterstand een beetje op te halen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 18 oktober 2004 @ 09:33:59 #255
105263 Litso
Interlectueel.
pi_22695822
En ik vind dat fries ook ontzettend achterlijk klinken
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_22698037
achterstand, yeah right
pi_22707989
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:06 schreef vdo28 het volgende:
achterstand, yeah right
toch wel.. het valt me op dat hoe zuidelijker, hoe meer up to date.. ga maar eens zomers op een terrasje zitten mensen kijken in Friesland en in bijvoorbeeld Tilburg ofzo.. het is me niet ontgaan dat het gehalte bentexkleding in Friesland toch echt iets hoger ligt..

maar goed, dat zijn geen belangrijke dingen.. maar om nou te gaan doen alsof Friesland een vooruitstrevende provincie is, is ook weer een beetje overdreven.
pi_22726217
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:08 schreef MarMar het volgende:

[..]

toch wel.. het valt me op dat hoe zuidelijker, hoe meer up to date.. ga maar eens zomers op een terrasje zitten mensen kijken in Friesland en in bijvoorbeeld Tilburg ofzo.. het is me niet ontgaan dat het gehalte bentexkleding in Friesland toch echt iets hoger ligt..

maar goed, dat zijn geen belangrijke dingen.. maar om nou te gaan doen alsof Friesland een vooruitstrevende provincie is, is ook weer een beetje overdreven.
vreemd he, de Bentex is een Fries bedrijf

Ik heb tot voor kort heel Nederland doorgereisd als hobby, en ik meot zeggen, ze zijn overal even up to date hoor
pi_22727135
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:08 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ja, dat heeft ook een beetje met de cultuur te maken ej. Waar ik vandaan kom, hechten veel mensen ook niet al te veel waarde aan kleding....dus?
pi_22727226
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 09:31 schreef Litso het volgende:
Ik heb het nu ook deels over mijn eigen familie, maar het valt me inderdaad wel op dat veeel friezen erg achterlopen, en vaak zo stug zijn dat het moeilijk is om normaal met ze om te gaan
Maar friesland onafhankelijk vind ik weer een beetje overdreven... we zouden ze juist moeten helpen hun achterstand een beetje op te halen
Veeel friezen lopen erg achter......weet niet wat je bedoelt, basisschool? Het klopt idd dat er in de dorpencultuur niet echt een universiteits"push' bestaat. Maar achterlopen, en dat stugge....dat herken ik zelf niet zo. En dat je Fries achterlijk vindt klinken, is jammer. Maar dan was je vast zo'n typje dat op school ook geen reet aan talen vond. Fries is fonetisch en grammaticaal helemaal niet lelijk.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 17:01:09 #261
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_22727280
ik voetbal bij een dorpje dicht bij drachten en daar vinden ze het in principe get dat ik nog studeer met me 22ste :x
pi_22728081
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 17:01 schreef Grimm het volgende:
ik voetbal bij een dorpje dicht bij drachten en daar vinden ze het in principe get dat ik nog studeer met me 22ste :x
Kwestie van de tijdsgeest: volgens mij was de universiteit van Franeker de tweede van de lage landen (na Leuven, hmmm of was het nou Delft... nou ja een van die twee dus) en het oudste studentencafé staat dan ook in... Franeker. Dus de Friezen hebben best een traditie in wetenschappelijk opzicht, helaas wordt die alleen bij ceremoniële gelegenheden nog leven in geblazen. Van mij mag de universiteit van Franeker weer in oude luister hersteld worden! Wedden dat ze het dan niet meer zo gek zullen vinden bij jou in het dorp

[ Bericht 1% gewijzigd door Pitbulleke op 19-10-2004 19:13:27 ]
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:03:08 #263
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_22728555
ik voetbal d'r alleen ..in dat dorp
pi_22792214
Laat die Friezen toch lekker... buiten hun voorouders hebben ze niets om trots op te zijn (en zelfs die zijn dubieus).
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_22792294
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:24 schreef Kaensterle het volgende:
Laat die Friezen toch lekker... buiten hun voorouders hebben ze niets om trots op te zijn (en zelfs die zijn dubieus).
Net als de rest van NL
pi_22817538
De universiteit van Franeker

Voetbal in een dorpje bij drachten? Mag ik dan even meldne dat Harkema niet tekenend is voor de rest van de provincie?
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:27:23 #267
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_22817727
Goed idee, bouw dan een hoge muur langs de provincie, dan kunnen we daar alle criminelen en vervelende mannetjes overheen donderen die we in Nederland niet meer moeten.
Soort van moderne vorm van wat Australie vroeger was zeg maar.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_22819139
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:17 schreef Alexxxxx het volgende:
De universiteit van Franeker

Voetbal in een dorpje bij drachten? Mag ik dan even meldne dat Harkema niet tekenend is voor de rest van de provincie?
Precies! In Harkema wonen kinderkledingdieven
pi_22821849
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:32 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Precies! In Harkema wonen kinderkledingdieven
En Rommy... en de stille genieter... en nog meer rare figuren.. een beetje het kampersdorpje van Friesland.. in de jaren '60 wilden ze het zlefs opheffen
pi_22828593
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

En Rommy... en de stille genieter... en nog meer rare figuren.. een beetje het kampersdorpje van Friesland.. in de jaren '60 wilden ze het zlefs opheffen
Rommy
  zondag 24 oktober 2004 @ 00:02:08 #271
78320 James_lover
I'm lovin' it
pi_22831294
Valt me wel op hoeveel vooroordelen er over Friezen zijn... en dan heb ik niet eens t hele topic doorgelezen. Er word hier wel veel over een kam gescheerd..
Ik ben zelf overigens een fries, heb niks tegen op mede friezen en ook niet op nederlanders.
Maar toch grappig om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die vinden dat Friesland onafhankelijk moet en kan worden En met dan met de meest vreemde argumenten komen
pi_22836126
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:27 schreef pieter_pontiac het volgende:
Goed idee, bouw dan een hoge muur langs de provincie, dan kunnen we daar alle criminelen en vervelende mannetjes overheen donderen die we in Nederland niet meer moeten.
Soort van moderne vorm van wat Australie vroeger was zeg maar.
Dus eigenlijk gewoon de rest van NL.....
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:57:06 #273
96666 pda
zo niet dan toch:P
pi_22870895
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:49 schreef Varr het volgende:
Friesland zou sobiso niet toegelaten worden bij de EU...wat moet je daar nou mee...
liever niet kost alleen maar geld
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:13:47 #274
88620 Compile
Cannon Project
pi_22873402
Prima, laat Frÿslan maar bij Duitsland horen dan
pi_22873478
K*T friezen, land verraders... Zo kan elke provincie wel een eigen land gaan opstichten.
Nothing to see here, carry on
pi_22880062
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:15 schreef RijstNatie het volgende:
K*T friezen, land verraders... Zo kan elke provincie wel een eigen land gaan opstichten.
Anders lees je de Op enzo...
Er is maar 1 figuur die het voorstelt, Friezen willen helemaal geen eigen land....
pi_22918841
Trouwens, als ik de reacties zo'n beetje lees van de meeste mensen die tegen zijn.... Die zijn dan volgens mij voor aansluiting van Nederland bij Duitsland.. exact dezelfde argumenten De Duitsers zien NL toch al als een extra Bundesland.
pi_24924076
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 08:34 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Anders lees je de Op enzo...
Er is maar 1 figuur die het voorstelt, Friezen willen helemaal geen eigen land....
De fraktievoorzitter van de FNP, Kramer, wil ook een onafhankelijk Friesland. Die wil Groningen en Drenthe er ook bij betrekken En Stichting Auwerk wil zelfs een stuk van Duitsland wat van origine ook bij Friesland hoort bij een autonome regio binnen de EU betrekken. Ik sta dus niet allen met mn mening
pi_24924670
Ben benieuwd wat de Friezen er zelf van vinden. Hebben die wel zo'n binding met Nederland? Overigens mag Baskenland van mij wel onafhankelijk worden.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:44:05 #280
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_24924879
Ja, laten we deze weer eens naar bovenhalen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 4 februari 2005 @ 22:26:45 #281
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24926939
quote:
Die wil Groningen en Drenthe er ook bij betrekken

Nadat ik was uitgelachen heb ik dat idee even aan een aantal provinciegenoten voorgeschoteld. Nadat zij waren uitgelachen kom ik tot de conclusie dat een groot aantal Drenthenaren niet zit te wachten op aansluiting bij Friesland.

Niets voor niets luidt het oude Drenthse/Twentse spreekwoord: 't kán dooi'n en't kán vriez'n, moar we heb liever dooie Friez'n..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 5 februari 2005 @ 01:16:26 #282
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_24930219
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:33 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd wat de Friezen er zelf van vinden.
hoe zouden "wij" in godsnaam moeten overleven, allemaal leuk en aardig enzo en leuk bedacht op papier enzo.
de rest van Nederland zeg maar kijkt toch meestal raar tegen ons aan, op 1 of andere manier hebben de Friezen een naam opgebouwd.
als ik zeg dat ik uit Drachten kom, word ik direct voor 1 of andere idioot aangekeken die in zoals MarMar eerder zei Bentex kleren loop.
word d'r wel wat zat van af en toe, maar ja je doet d'r niks aan.

fries is een mooie taal en een mooie provincie, ik bedoel kom in Sneek en je weet direct waarom.
Sneekweek is dan ook top natuurlijk, gezelligheid en feest en alles wat je maar kunt wensen.
Maar een stad zoals Leeuwarden straalt helemaal niks uit, geen gezelligheid, alleen Cambuur is dan wel tof met een mooi publiek en ENORM wisselvallig voetbal.

Ik word liever niet vergeleken met een halve gare zoals Piet Paulusma met z'n oant moarn.
me pa oftewel heit die is wel zo patriotistisch, die vloekt alles bij elkaar als d'r "weer"zo'n arrogante hollander hem de les probeert te lezen.
het kan mij niks schelen, toen ik in Frankrijk werkte kende men zelfs de "crazy frisians, from the black and white cows"
Maar onafhankelijk, nee dank je.
ik bedank d'r voor dat een stel CDA of een andere streng gereformeerde party hier de dienst gaat uitmaken.
wat het geval al is in Drachten waar geen RUK te beleven valt omdat de heren dat niet evrantwoord vinden met de kerk enzo.
Nee maar z'n broer die heeft wel een bordeel, die hij angstvallig stil houd, meneer de wethouder

Dus laat ons maar mooi bij Nederland horen, en we houden onze eigen sporten sowieso en ons eigen taaltje ook.
Nee dan liever de omgeving Emmen waar je word ingehaald door een "trekker"op de snelweg
  zaterdag 5 februari 2005 @ 04:22:23 #283
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24931417
Vóór. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24931759
Mijn zegen hebben jullie. Kijken hoe sne jullie een belastingparadijs kunnen worden met kloteweer en zonder een rooie cent. Dat uitbaggeren van de halve noordzee om containerschepen in harlingen te laten binnen komen wordt vast ook een mooi spektakel, evenals de annexatie van slochteren door het friese leger.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  zaterdag 5 februari 2005 @ 08:47:37 #285
85634 Arti
sjok sjok
pi_24931801
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 01:16 schreef Grimm het volgende:

[..]

hoe zouden "wij" in godsnaam moeten overleven, allemaal leuk en aardig enzo en leuk bedacht op papier enzo.
de rest van Nederland zeg maar kijkt toch meestal raar tegen ons aan, op 1 of andere manier hebben de Friezen een naam opgebouwd.
als ik zeg dat ik uit Drachten kom, word ik direct voor 1 of andere idioot aangekeken die in zoals MarMar eerder zei Bentex kleren loop.
word d'r wel wat zat van af en toe, maar ja je doet d'r niks aan.

fries is een mooie taal en een mooie provincie, ik bedoel kom in Sneek en je weet direct waarom.
Sneekweek is dan ook top natuurlijk, gezelligheid en feest en alles wat je maar kunt wensen.
Maar een stad zoals Leeuwarden straalt helemaal niks uit, geen gezelligheid, alleen Cambuur is dan wel tof met een mooi publiek en ENORM wisselvallig voetbal.

Ik word liever niet vergeleken met een halve gare zoals Piet Paulusma met z'n oant moarn.
me pa oftewel heit die is wel zo patriotistisch, die vloekt alles bij elkaar als d'r "weer"zo'n arrogante hollander hem de les probeert te lezen.
het kan mij niks schelen, toen ik in Frankrijk werkte kende men zelfs de "crazy frisians, from the black and white cows"
Maar onafhankelijk, nee dank je.
ik bedank d'r voor dat een stel CDA of een andere streng gereformeerde party hier de dienst gaat uitmaken.
wat het geval al is in Drachten waar geen RUK te beleven valt omdat de heren dat niet evrantwoord vinden met de kerk enzo.
Nee maar z'n broer die heeft wel een bordeel, die hij angstvallig stil houd, meneer de wethouder

Dus laat ons maar mooi bij Nederland horen, en we houden onze eigen sporten sowieso en ons eigen taaltje ook.
Nee dan liever de omgeving Emmen waar je word ingehaald door een "trekker"op de snelweg
eensch is! Kom zelf uit hartje friesland en ben er trots op om een frys te zijn, maar in een zelfstandig fryslân daar geloof ik niet in en zie der ook geen heil in. Oh ja, valt me trouwens op hoeveel hollanders er op vakantie komen naar fryslân, is het in de rest van nederland niet mooi dan?
Signature? daar doe ik niet aan.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 08:53:26 #286
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24931816
Heeey dit topic moet dood.
pi_24931997
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Trouwens, als ik de reacties zo'n beetje lees van de meeste mensen die tegen zijn.... Die zijn dan volgens mij voor aansluiting van Nederland bij Duitsland.. exact dezelfde argumenten De Duitsers zien NL toch al als een extra Bundesland.
Ach, ik vind het prima. Oostenrijk en Vlaanderen er ook nog bij en we hebben als land met meer dan 100 miljoen inwoners en de 2e economie ter wereld tenminste wat in de melk te brokkelen wereldwijd en Europees gezien.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24932032
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 09:43 schreef Luger het volgende:

[..]

Ach, ik vind het prima. Oostenrijk en Vlaanderen er ook nog bij en we hebben als land met meer dan 100 miljoen inwoners en de 2e economie ter wereld tenminste wat in de melk te brokkelen wereldwijd en Europees gezien.
Het enige wat dan Grossdeutschland in de weg staat is de bezetting van Sudetenland in Polen en Tjechië door de slavische mongolenhordes.
pi_24932120
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 09:47 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het enige wat dan Grossdeutschland in de weg staat is de bezetting van Sudetenland in Polen en Tjechië door de slavische mongolenhordes.
Sudetenland ligt niet in Polen

Daar wonen trouwens geen Duitsers meer dus die gebieden hoeven niet geanexxeerd te worden. Ik heb het hier over een vrijwillige samengang in een al bestaande federale staat waar iedereen beter van zou worden. Geen barbaarse expantie-oorlog zoals gezien in de vorige eeuw
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24933299
Het Fryske leger onder leiding van Foppe de Haan.
  zondag 6 februari 2005 @ 13:29:33 #291
909 Num
Núm dus!
pi_24952051
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:02 schreef Alexxxxx het volgende:
De fraktievoorzitter van de FNP, Kramer, wil ook een onafhankelijk Friesland. Die wil Groningen en Drenthe er ook bij betrekken En Stichting Auwerk wil zelfs een stuk van Duitsland wat van origine ook bij Friesland hoort bij een autonome regio binnen de EU betrekken. Ik sta dus niet allen met mn mening
Onzin, Kramer wil geen onafhankelijkheid, dat wil de Fryske Nationale Partij ook niet. Wat ze wel willen is, als dat uitkomt, meer samenwerking met Groningen en Drenthe om minder afhankelijk van Den Haag te worden en maar direct in Brussel te regelen. Hoofdstad van deze regio kan dan Groningen worden. Dus geen onafhankelijkheid maar wel een sterkere regio die minder afhankelijk is van het westen. Natuurlijk moeten de aardgasbaten ook in de regio blijven, de helft is al op en dat geld zit nu voornamelijk in de asfaltwegen, betuwelijnen en HSL spoorlijnen in de andere delen van het land.
pi_24954372
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 04:22 schreef JAM het volgende:
Vóór. .
Tegen.

Laat maar mooi bij nederland blijven.
  zondag 6 februari 2005 @ 16:35:19 #293
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24955081
als friesland onafhankelijk wil zijn dan heb ik daar geen moeite mee, ik hou wel van een rel
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')