Ik word zeer vaak geïnformeerd over beroepskansen bij de Luchtmacht. Leest de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap geen tijdschriften en kranten en kijken ze geen TV ofzo?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:33 schreef Chaveiro het volgende:
Ook de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap zal in de nabije toekomst geïnformeerd worden over beroepskansen bij de Luchtmacht. Maar plaats en tijd zijn nog niet bekend.
En waarom mag het dan niet volgens jou?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:44 schreef fayakill het volgende:
dat mag niet!!!![]()
![]()
schandalig, waar gaat het heen met dit land
het idee is dan ook om Nederlanders met Turkse ouders oid te ronselen, geen echte Turkenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kansloze actie. Geen echte Turk die het in zijn hoofd zal halen om NL te dienen als hij Turkije kan dienen. Of het moet voor het salaris zijn, dan is het goed
Kansloze reactie van jouquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kansloze actie. Geen echte Turk die het in zijn hoofd zal halen om NL te dienen als hij Turkije kan dienen. Of het moet voor het salaris zijn, dan is het goed
Precies! Daar win je de oorlog wel mee!quote:
nee ik denk dat ze vooral levende exemplaren willen hebbenquote:
En dan een autochtoon aannemen die, laten we zeggen, neo-fascistisch is aangelegd.quote:
Hoeveel moeite heeft het leger tegenwoordig om de vacatures te vervullen? Een paar jaar geleden was dat toch vrij lastig?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:33 schreef Chaveiro het volgende:
Op zich kan ik mij daar prima in vinden, echter niet dat dit straks gaat leiden tot "positieve discriminatie" bij de aanname van open vacatures bij de Luchtmacht.
Je kunt mensen er wel op selecteren.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:26 schreef sp3c het volgende:
klets toch niet zo stom
zolang het nog niet mogelijk is om mensen te klonen krijg je dit soort verschillen
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:24 schreef Darth-Vader het volgende:
Tegen! Als ik me ergens aan erger m.b.t. het leger, dan is het wel het ontbreken van eenheid, esthetische eenheid.
Soldaten op een rij, de een lang, de ander kort, de een zwart, de ander lichtbruin en weer een ander blank. Nee, dat vind ik geen gezicht. Het is verdomme geen circus!
Of het nou een neger is die een MP5 tegen m'n slaap aandrukt of een Chinees. Jij zou bij de Chinees anders reageren?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:28 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Je kunt mensen er wel op selecteren.
Zo maken de SS'ers van toen kwa uiterlijk 10.000x meer indruk op mij dan bijvoorbeeld het huidige Amerikaanse leger. Eenheid imponeerd en intimideerd.
En jij?
Nee, jij hebt gewoon een fetish voor meedogenloze blonde mannen, of wat daarvoor moet doorgaan. Gelukkig heeft de Amerikaanse legerleiding niet te kampen met waandenkbeelden over lengte en afstamming van de soldaten.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:28 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Zo maken de SS'ers van toen kwa uiterlijk 10.000x meer indruk op mij dan bijvoorbeeld het huidige Amerikaanse leger. Eenheid imponeerd en intimideerd.
En jij?
ja dat zijn ze nu ook van plan met allochtonen en dat vind ik een waste of cash ... laat ze mensen selecteren op kwaliteit dan kan het me niet schelen hoe ze eruit zienquote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:28 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
dat imponeren en intimideren komt bij mij toch vooral doordat de SS'ers te boek gingen als massamoordenaarsquote:Zo maken de SS'ers van toen kwa uiterlijk 10.000x meer indruk op mij dan bijvoorbeeld het huidige Amerikaanse leger. Eenheid imponeerd en intimideerd.
En jij?
ja want daarvan wordt hij niet geintimideerdquote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:36 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Of het nou een neger is die een MP5 tegen m'n slaap aandrukt of een Chinees. Jij zou bij de Chinees anders reageren?
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want daarvan wordt hij niet geintimideerd
besides ... het is de fok!king luchtmacht, tegen de tijd dat die dichtbij genoeg bent dat je hun gezichten kunt herkennen ben je dood of krijgsgevangen ... als het goed is
Dus een bataljon of squadron van 100% , Surinamers, Antillianen, Friezen, Turken of Marokkanen (laat ik ze zo maar even noemen, al zijn het natuurliljk 100%Nederlandersquote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:28 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
En jij?
Nee. Je moet Nederlander zijn, maar je mag wel over een dubbele nationaliteit beschikken. Alhoewel dat laatste al enige tijd bediscussieerd wordt.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:58 schreef freako het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere nationaliteiten? Mag je wel dienen in het Nederlandse leger als je alleen een Turks paspoort hebt?
Ach wat stom, dat had ik kunnen weten... Bij mij in het dorp woonde een aantal jaar geleden een Brit die zich had laten naturaliseren tot Nederlander om F-16's te kunnen vliegen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee. Je moet Nederlander zijn, maar je mag wel over een dubbele nationaliteit beschikken. Alhoewel dat laatste al enige tijd bediscussieerd wordt.
Ik ken verschillende militairen die, om in Nederlandse krijgsdienst te kunnen, genaturaliseerd zijn. Een ervan is de (voormalig?) basiscommandant van Soesterberg, dat was ooit een Canadese F-18 piloot..
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:37 schreef Johan_de_With het volgende:
En, gefeliciteerd, ''imponeerd'' en ''intimideerd'' zijn twee van de meest imponerende en intimiderende taalfouten die ik ooit heb gezien.
Als je een beetje had opgelet dan zijn de rijen tijdens officiele aangelegenheden en parades wel degelijk ingedeeld op lengte.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:24 schreef Darth-Vader het volgende:
Tegen! Als ik me ergens aan erger m.b.t. het leger, dan is het wel het ontbreken van eenheid, esthetische eenheid.
Soldaten op een rij, de een lang, de ander kort, de een zwart, de ander lichtbruin en weer een ander blank. Nee, dat vind ik geen gezicht. Het is verdomme geen circus!
Het ziet er strak uit op beelden die men wel eens ziet ja, de manier van marcheren.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:28 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
En jij?
Ik denk niet dat de gewone soldaat van de infanterie dat leuk zal vindenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:20 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Ik ben trouwens voorstander van militaire parades naar Noord-Koreaans model op feestdagen!
Op die manier hebben we nog een beetje plezier van ons defensiebudget
Ik heb eens gelezen dat in belgie iedereen dienst kan nemen in de belgische strijdkrachten. Men moest geloof ik wel een contract tekenen oid.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:58 schreef freako het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere nationaliteiten? Mag je wel dienen in het Nederlandse leger als je alleen een Turks paspoort hebt?
Maar dan ben jij zeker wel in het Turkse leger geweest als dienstplichtig soldaat, of niet KB?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Operation Human Shield en operation Get Behind The Blackies.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:37 schreef Chaveiro het volgende:
Moet het leger dan alleen op kleur gaan keuren?
Welnee joh.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dan ben jij zeker wel in het Turkse leger geweest als dienstplichtig soldaat, of niet KB?
Of is dit een staaltje salon-partriotisme?
Sorry wat???quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
Operation Human Shield en operation Get Behind The Blackies..
Check South park: Bigger, Longer & Uncutquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:05 schreef Chaveiro het volgende:
[..]
Sorry wat???![]()
"get behind the Blackies"??
Precies.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:41 schreef Re het volgende:
Naar goed Amerikaans model, daar recruteren ze voornamelijk in kansarme (minderheids) groepen.
Ohh "South Park". ok.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Check South park: Bigger, Longer & Uncut![]()
Nee hoor,KB doet aan olieworstelen op de PC.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dan ben jij zeker wel in het Turkse leger geweest als dienstplichtig soldaat, of niet KB?
Of is dit een staaltje salon-partriotisme?
Wat is dat eigenlijk een echte Turk?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat gek, de meeste mensen die ik ken die het leger in zijn gegaan lopen elke dag zo rondquote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Een vriend van mij, een Turkse Nederlander, wilde graag Apache piloot worden en kwam binnen tijdens het eerste gesprek bij de luchtmacht in zijn trainingspak en met zijn oorbelletje in en die stuurden ze al meteen weg voordat hij verder kwam dan zich voorstellen
En ja hij had een VWO diploma
Je bent me een beetje aan het stalken vandaag, niet? Maar je maakt toch geen kans, mijn hart ligt bij SCH.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:37 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat jij een ontzettend humorvolle user bent?
Ja, hij dacht dat het alleen maar ging om testjes maken, waar hij erg goed in is en niet om je uiterlijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:38 schreef RichardQuest het volgende:
Wat gek, de meeste mensen die ik ken die het leger in zijn gegaan lopen elke dag zo rond![]()
Onzin, toen de dienstplicht nog bestond zaten er een hele hoop Turken in het Nederlandse leger omdat ze de dienstplicht in Turkije wilden ontduiken.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En nu heeft wél iets zinnigs gevonden?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:42 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ja, hij dacht dat het alleen maar ging om testjes maken, waar hij erg goed in is en niet om je uiterlijk.
Het viel hem erg tegen om meteen weg gezonden te worden, het Turkse leger heeft hij nog even overwogen maar Europese Turken worden daar nogal eens verkracht het eerste jaar dus heeft maar besloten dat niet te doen :![]()
Zoek de verschillenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:55 schreef HarigeKerel het volgende:
Maja allochtonen bij de luchtmacht is toch niks nieuws?
Bernhard heeft ook weleens een marine vliegtuig mogen rondvliegen meen ik
De luchtmacht beschouwde de marine luchtvaart toch altijd als een soort stiefkind?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:15 schreef RonaldV het volgende:
Zoek de verschillen
De Luchtmacht beschouwde de piloten van de MLD altijd als vliegende duikbootchauffeurs. Alleen in het buitenland zijn ze (stief)familie.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:03 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
De luchtmacht beschouwde de marine luchtvaart toch altijd als een soort stiefkind?
In het Nederlands elftal zitten geen allochtonen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik maar denken dat het de NEDERLANDSE luchtmacht was![]()
![]()
What´s next Kalou en Leonardo in het Nederlands elftal?
1tje toch, Boularoez ofzo ?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:10 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
In het Nederlands elftal zitten geen allochtonen?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:12 schreef sp3c het volgende:
Nederlands elftal is misschien een slecht voorbeeld
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:56 schreef RonaldV het volgende:
De Luchtmacht beschouwde de piloten van de MLD altijd als vliegende duikbootchauffeurs. Alleen in het buitenland zijn ze (stief)familie.
Da vind ik ook zo'n totale onzin he waarom iemand met een VWo diploma alleen zou kunne vliegen in zo'n kist. En iemand met bijv een Mavo opleiding niet. Het is toch hoe je met het ding om kan gaan of niet? En waarom zou iemand met een VWO diploma dan wel kunnen vliegen en iemand met ervaring maar met een MAVO diploma niet?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:32 schreef HarigeKerel het volgende:
En dan beweren mensen nog dat bush een racist is enzoquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:41 schreef Re het volgende:
Naar goed Amerikaans model, daar recruteren ze voornamelijk in kansarme (minderheids) groepen.
Typische MAVO post ditquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 10:06 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Da vind ik ook zo'n totale onzin he waarom iemand met een VWo diploma alleen zou kunne vliegen in zo'n kist. En iemand met bijv een Mavo opleiding niet. Het is toch hoe je met het ding om kan gaan of niet? En waarom zou iemand met een VWO diploma dan wel kunnen vliegen en iemand met ervaring maar met een MAVO diploma niet?
Overigens zie ik dat soort figuren liever niet in een JSF oid zitten wie weet wat voor achterlijke acties ze uit gaan halen ......
Het gaat niet om het kunnen vliegen. Het gaat om het op een intelligente manier ermee kunnen vechten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 10:06 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Da vind ik ook zo'n totale onzin he waarom iemand met een VWo diploma alleen zou kunne vliegen in zo'n kist. En iemand met bijv een Mavo opleiding niet. Het is toch hoe je met het ding om kan gaan of niet? En waarom zou iemand met een VWO diploma dan wel kunnen vliegen en iemand met ervaring maar met een MAVO diploma niet?
Overigens zie ik dat soort figuren liever niet in een JSF oid zitten wie weet wat voor achterlijke acties ze uit gaan halen ......
Vast wel, maar kennelijk interesseren ze zich er niet voor. De Luchtmacht zal dus proberen vooral hen persoonlijk aan te spreken. Ik vind het wel een leuk nieuwsbericht, nadat ike en tijd geleden ben afgestapt van mijn Luchtmacht ideeën zie ik mezelf nu wel weer een opleiding aldaar volgen zodat ik uiteindelijk gewoon piloot kan worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik word zeer vaak geïnformeerd over beroepskansen bij de Luchtmacht. Leest de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap geen tijdschriften en kranten en kijken ze geen TV ofzo?
Zie je wel je slimme turkse vriend werd gediscrimineerd. Dag apache piloot met trainingspak en oorbelletje. Was hij wel met zijn zwarte leren jack en gouden ketting gekomen dan was het wellicht beter gegaan ? Ja als je zo slim begint maakt een vwo diploma ook niks meer uit.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Een vriend van mij, een Turkse Nederlander, wilde graag Apache piloot worden en kwam binnen tijdens het eerste gesprek bij de luchtmacht in zijn trainingspak en met zijn oorbelletje in en die stuurden ze al meteen weg voordat hij verder kwam dan zich voorstellen
U is de reïncarnatie van dhr. Janmaat?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:26 schreef XiNiX2004 het volgende:
<snip rant>
Het is pas positieve discriminatie als de allochtone medelander van Mediterrane afkomst wordt bevoordeeld. Ik lees hier daar helemaal niets over. Volgens mij is dit een capagne gericht op een specifieke doelgroep, net zoals dat jaren geleden het geval was bij de advertenties in de gay-krant.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 17:01 schreef sp3c het volgende:
nee het is ... '0h je bent allochtoon, wist je dat je ook bij de luchtmacht aan de slag zou kunnen als je gekwalificeerd bent?'
en ik vind het onzin ... maar om nu gelijk met zijn alle te gaan jammeren over positieve discriminatie vind ik een beetje zielig eerlijk gezegd
Je draait het om imho. Het doel van de campagne is om de ouders voor te lichten zodat ze toestemming geven aan hun kind, en niet om ouders te pressen om hun kind dienst te laten nemen. In heel veel culturen doen jongeren iets niet als ouderen ertegen zijn. Dit lijkt me zo'n geval.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 17:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind dat men helemaal extra geld moet spenderen aan dit soort zinloze acties. Mensen die geschikt en gemotiveerd zijn komen zelf wel. Je moet niet ongemotiveerde jongeren omdat ze allochtoon zijn en hun ouders dat zo leuk vinden persé in dienst nemen.
Dat risico lopen ze ook met Nederlanders. Ploegschaar, Onkruit, en nog een lading van die clubjes hebben in de afgelopen 25 jaar meer schade aangericht (gevallen militairen niet meegerekend) dan de Serviers, Kroaten, Bosniers, Irakezen, Cambodjanen en Eritrëërs bij elkaar. Er zijn meer doden gevallen in Nederland door etnisch Nederlandse militairen dan door etnisch buitenlandse.quote:Daar komt nog bij dat je grote risico's neemt dat er ineens een terrorist bij zit als de screening ff niet klopt. Ik vind het gevaarlijk en dom.
Waarom zou een Moslim geen goede luchtsteun kunnen gevenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:26 schreef XiNiX2004 het volgende:
Wat zal het een heerlijk gevoel zijn voor de grondtroepen in bijvoorbeeld irak wanneer zij snel luchtsteun behoeven en de piloot is een islamiet van maroccaanse afkomst. De luchtmacht bedoeld zeker grond personeel van buitenlandse afkomst neem ik aan ? Ik moet er niet aan denken als familie in irak bezig is de irakezen te helpen bruggen te bouwen en met mortieren bestookt worden door zieke moslim extremisten en luchtsteun behoeven. Laat ze dan bij de landmacht in de voorste linie gaan, zo kunnen ze het door hun gehaatte westen beter helpen. Turken in zuid irak kunnen ook fijn de koerden helpen met hun utopia van een eigen koerdenland. Krankzinnig, eerst personeel er uit gooien en nu gaan werven onder kansarmen. Zal wel storm lopen nu de allochtonen ook baantjes verliezen (met dank aan dit minderwaardige kabinet), not. Lekkere sfeer samen met hassan in de barak op de compound. Dit probeerde ze ook bij de politie en nu kan je wel spreken van goed mislukt. Wat wel lukt is zo'n gesubsidieerd baantje bij stadstoezicht, maar daar hoef je alleen maar kleuterschool voor te hebben gevolgd.
Hij kon wel eens besluiten zijn geloofsgenoten te gaan helpen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 17:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou een Moslim geen goede luchtsteun kunnen geven
En waar baseer je op dat allochtonen bij de politie een mislukte zaak is?
Wat is nu je punt? Dat de Turken stelen, of dat ze minder goed opletten? Misschien komen de dieven wel meer langs in de avond. Misschien hebben ze door de drukte eerder nog niet in de gaten gehad dat die computers weg zijn. Je claim bewijst alleen maar dat er dagelijks twee PCs worden gestolen, meer niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:22 schreef Code13.0 het volgende:
[..]
Hij kon wel eens besluiten zijn geloofsgenoten te gaan helpen.
Bij de politie zijn ze er ook alweer van terug gekomen en er zijn wat foute mensen terecht gekomen die informatie doorspeelden.
Recentelijk nog zelfs bij de AIVD.
Net als Turken in de beveiliging,
zelf meegemaakt in de RAI.
Komt 's avonds de beveiliging, allemaal Turken.
Resultaat : Iedere dag 2 computers weg.
Volgens mij ben je alleen maar bang dat je op een zeker moment een lid van wat jij een "risicogroep" tegenkomt die jou vertelt wat je moet doen of laten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:35 schreef Code13.0 het volgende:
Het gaat mij erom dat risico groepen niet op zulke functies gezet mogen worden.
Dus geen islamieten in het leger, beveiliging en politie.
Ze moeten beter screenen etc. Maar het zijn idd. vaak risicogevallenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:35 schreef Code13.0 het volgende:
het is prettig te weten dat jij iemand met een kleurtje als risico groep zietquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:35 schreef Code13.0 het volgende:
dat is onzin natuurlijk, ik vind alleen dat je niet speciale wervingsacties moet organiseren. degene die komt en geschikt is is welkom, maar door mensen te gaan werver die anders niet zouden komen en ze te lokken met extra geld en lagere functie-eisen, want gewoon gebeurt, is gewoon fout. Dan hol je je eigen organisatie uit.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:35 schreef Code13.0 het volgende:
Geboren te Maassluis. Als dat de enige "allochtoon" moet zijn waarom dan niet de andere kleurlingen en de halve spanjool v/d Vaart?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:17 schreef Code13.0 het volgende:
[..]
1tje toch, Boularoez ofzo ?
Waar haal je dat vandaanquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:02 schreef Re het volgende:
[..]
het is prettig te weten dat jij iemand met een kleurtje als risico groep ziet
Die laatste groepen kunnen geen probleem worden? Zie je Chinezen luchtsteun verlenen als we in China moeten opereren?quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:51 schreef Code13.0 het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan
Of een islamiet nou wit, blauw, groen of grijs is, ik wil ze hier niet op dergelijke functies.
Negers, Molukkers, Chinezen noem maar op geen probleem mee.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:22 schreef Code13.0 het volgende:
Eeej, ik heb de vliegbasis in L'warden toen nog gebeld dat ze de bommen op de verkeerde partij gooiden
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:22 schreef Code13.0 het volgende:
Eeej, ik heb de vliegbasis in L'warden toen nog gebeld dat ze de bommen op de verkeerde partij gooiden
Dan is er voor hen sowieso geen reden om er ook maar aan te denken om het Nederlandse leger in te gaan.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:42 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij verzwak je daarmee alleen maar je eigen leger. Het lijkt mij beter als ze alleen mensen aannemen die hun loyalitiet hebben liggen bij het land waarvoor ze eventueel moeten vechten. En bij de meeste allochtonen die ik ken ligt die loyaliteit zeker niet bij Nederland.
Geld misschien.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dan is er voor hen sowieso geen reden om er ook maar aan te denken om het Nederlandse leger in te gaan.
Wel voor de mensen die er voor kiezen om het leger in te gaan. Verder mag je je afvragen indien het waar is waarom een "allochtoon" in Nederland minder loyaal is dan bijvoorbeeld een Amerikaanse allochtoon.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:42 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij verzwak je daarmee alleen maar je eigen leger. Het lijkt mij beter als ze alleen mensen aannemen die hun loyalitiet hebben liggen bij het land waarvoor ze eventueel moeten vechten. En bij de meeste allochtonen die ik ken ligt die loyaliteit zeker niet bij Nederland.
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:54 schreef sampoo het volgende:
[..]
Verder mag je je afvragen indien het waar is waarom een "allochtoon" in Nederland minder loyaal is dan bijvoorbeeld een Amerikaanse allochtoon.
Je wordt (zeker de eerste tijd) niet bepaald rijk van het leger....Tevens, als dat je enige motief is, dan ben je het zo zat...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Geld misschien.
als dat je motief is dan kom je uberhaupt niet door de testenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:32 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je wordt (zeker de eerste tijd) niet bepaald rijk van het leger....Tevens, als dat je enige motief is, dan ben je het zo zat...
Ik suggereer niets het kwam gewoon bij me op. Er kan ook gedoe van "autochtone" Amerikanen worden opgesomt. Ik zie ook verder niet in wat loyaliteit te maken heeft met een foute reactie op pesterijen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]Die vraag suggereert dat ik zoiets beweerd zou hebben. De vraag of een allochtoon net zo loyaal is als een autochtoon lijkt mij veel relevanter. Anders krijg je hier ook dit soort gedoe:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,81898,00.html
Een opleiding en een vaste baan kunnen ook trekken natuurlijk, maar goed dat trekt ongemotiveerde boeren met een strafblad ook aan.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dan is er voor hen sowieso geen reden om er ook maar aan te denken om het Nederlandse leger in te gaan.
wordt er een verklaring omtrent het gedrag gevraagd?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:00 schreef sp3c het volgende:
klinkklare onzin
Gedoe:quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:42 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik zie ook verder niet in wat loyaliteit te maken heeft met een foute reactie op pesterijen.
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:03 schreef HarigeKerel het volgende:
Tja, de Telegraaf he
wattuh?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:03 schreef freako het volgende:
[..]
wordt er een verklaring omtrent het gedrag gevraagd?
Zo heet het bewijs van goed gedrag tegenwoordig, wat je bij de gemeente kunt aanvragen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:12 schreef sp3c het volgende:
wattuh?
niet dat ik weet?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:18 schreef freako het volgende:
[..]
Zo heet het bewijs van goed gedrag tegenwoordig, wat je bij de gemeente kunt aanvragen.
Eerder een andere krant dan de Telegraaf. Da's nou net de enige krant die het consequent over "onze jongens" heeft. Ze komen superlatieven te kort bij die krant om het Nederlandse leger te beschrijven.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:03 schreef HarigeKerel het volgende:
Tja, de Telegraaf he
Er wordt je niet gevraagd er één te overhandigen. Er wordt je wel gevraagd of je ooit iets met de politie van doen hebt gehad. Bij je veiligheidsonderzoek komt dat sowieso wel naar boven, en als je er over gelogen hebt is het een goede grond voor ontslag.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:03 schreef freako het volgende:
[..]
wordt er een verklaring omtrent het gedrag gevraagd?
Ik heb erover heen gekeken doordat ik mij moest haasten. Echter neemt het niet weg dat er ook problemen zijn geweest met "autochtonen". Verder zal iemand die binnen wil komen en "kwaad" wil berokkenen ook kunnen stellen dat hij geen moslim is. Je staat nergens geregistreerd als "moslim" dus wie kan het tegendeel bewijzen? Een Nederlander weigeren omdat zijn ouders uit het buitenland komen lijkt mij ook niet correct.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Gedoe:
A sergeant accused of killing a fellow serviceman by throwing grenades into tents at a military command center in Kuwait told his mother he feared persecution because he is a Muslim and reportedly had recently been reprimanded for insubordination.
Nee, het heet nog steeds "Verklaring omtrendt Gedrag".quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:18 schreef freako het volgende:
[..]
Zo heet het bewijs van goed gedrag tegenwoordig, wat je bij de gemeente kunt aanvragen.
Ik ben militair en ik kan je alvast uit de droom helpen. Defensie wil de "vaste baan" afschaffen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:43 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Een opleiding en een vaste baan kunnen ook trekken natuurlijk, maar goed dat trekt ongemotiveerde boeren met een strafblad ook aan.
en daarna mag je stoer wat afghaanse kids gaan bombarderen en sorry roepen als de media er achter komt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:05 schreef Youssef het volgende:Ik vandaag even gevraagd hoe het zit met een eerste contract. Zit je daar mooi 10 jaar vast na het behalen van je vliegbrevet, diploma of weet ik veel
Mooi niet dat ik de helft van mijn jonge leven daaraan verneuk.
![]()
Yep, dat systeempje hebben ze bij de amerikaanse marine in elk geval ook...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:33 schreef Balthar het volgende:
[..]
Ik ben militair en ik kan je alvast uit de droom helpen. Defensie wil de "vaste baan" afschaffen.
Alleen nog maar kortlopende contracten, jonge mensen om zo veel mogelijk uit te zenden.
Dus zo aantrekkelijk is het allemaal niet meer.
Nee, als het einde van je contract nadert maak je, als je in positieve zin bent opgevallen- kans op een langere periode. De gedachte is dat de goeien wel blijven hangen. De slechten worden op die manier eruit gefilterd.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:45 schreef Chadi het volgende:
dus nadat je gediend hebt kan je de tyfus krijgen de rest van jeleven?
Ja dat is wat beter .quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, als het einde van je contract nadert maak je, als je in positieve zin bent opgevallen- kans op een langere periode. De gedachte is dat de goeien wel blijven hangen. De slechten worden op die manier eruit gefilterd.
In de praktijk worden de slechten gefilterd, de goeien vertrekken naar goedbetaalde burgerbanen, en de middelmaat blijft zitten. Wat op zich al een verbetering is, want vroeger bleven de slechten zitten, en werd de middelmaat naar huis gestuurd.
Het hele leger ziet hoe de leiding functioneert. Men loopt en masse weg, en wat blijft zitten is niet altijd het beste. Iedereen in dit land hoort al 15 jaar "dit is de laatste bezuinigingsronde, daarna gaan we iets moois opbouwen." In werkelijkheid stapelen we bezuiniging op bezuiniging. En iedereen iedereen weet dat, vandaar dat we zo weinig instroom kennen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 08:01 schreef Balthar het volgende:
Ik hoop dat de jeugd inziet wat een onbetrouwbare leiding er op dit moment is.
Laat je niet gek maken met beloftes.
In hoeverre is hier sprake van positieve discriminatie? Men moet zich in de handen klappen als er zich meer geschikte lieden aan de poort melden. Pas dan kan je gaan discrimineren. Dit valt hooguit onder het onder de aandacht brengen van.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:35 schreef StefanP het volgende:
Slechte zaak. Ik dacht dat positieve discriminatie nu wel zijn langste tijd gehad had. Bovendien zit ik er echt niet op te wachten om zaken als de krijgsmacht, politie e.d. te 'allochtoniseren'.
Dat staat er toch ook niet? Lees nou toch eens! Ze willen juist een geschikte groep ontsluiten!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:03 schreef dewd het volgende:
Ik dacht altijd dat als je vacatures had je de geschikte kandidaten een baan gaf, en niet van te voren een hele groep geschikte mensen uit te sluiten.
Dat klopt maar half.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat staat er toch ook niet? Lees nou toch eens! Ze willen juist een geschikte groep ontsluiten!
En DAT is nou weer wel positieve discriminatie. Overigens waren de dames waarmee ik werkte het daar ook niet mee eens. Ze waren bang er door iedereen op aangekeken te worden dat ze alleen maar mochten blijven omdat ze vrouw waren, en niet om hun functioneren. Ook voor vrouwen is dit geen goeie ontwikkeling.quote:Op zondag 17 oktober 2004 07:40 schreef Balthar het volgende:
[..]
Dat klopt maar half.
Er moeten bijvoorbeeld nog 7000 man ontslagen worden. Er is dus al gezegd dat ze de dames hiervoor beschermen omdat ze er daar meer van willen hebben.
Dus een vent die bekwaam is kan ontslagen worden om een dame te laten zitten. Of ze nu wel of niet functioneert.
In het bedrijfsblad van de Luchtmacht, "De Vliegende Hollander" staat een artikel hierover, waarin precies het doel wordt uitgelegd. Het blad is ook in de boekhandel verkrijgbaar/in te zien. IMHO maken jullie je druk over niks.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:28 schreef rj1 het volgende:
is nu wel weer een heel actueel bericht ..... willen ze dat nog steeds ???
Is een van de best betaalde banen inderdaad.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Geld misschien.
is je geit door zo'n moslim gepakt?quote:Op donderdag 11 november 2004 22:50 schreef GewoneMan het volgende:
zolang het maar geen moslims zijnwe weten helaas wat dat tot stand kan brengen
En belangrijker, heeft de geit ervan genoten?quote:Op vrijdag 12 november 2004 00:17 schreef Chadi het volgende:
is je geit door zo'n moslim gepakt?![]()
Als straf moet je beloven dat je volgend jaar op vakantie in Marokko 1 hele dag een Oranje Unox mutsje gaat dragen net als deze broeders in Afrikaquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:37 schreef Chadi het volgende:
ik beken .. krijg ik nu strafvermindering
kan ik mijn shirtje niet laten sponsoren door de wiet shop uit amsterdamquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:42 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Als straf moet je beloven dat je volgend jaar op vakantie in Marokko 1 hele dag een Oranje Unox mutsje gaat dragen net als deze broeders in Afrika![]()
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |