Sato voor Schumacher en Barrichelloquote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:57 schreef MonoSynth het volgende:
Het gaat regenen in Suzuka:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=65545
Gaat Ferrari het hele veld op een ronde zetten of gaan de Michelin teams verrassen? Ik hoop het laatste....
Met Button, Villeneuve, Räikkönen en Alonso er tussen jaquote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:27 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Sato voor Schumacher en Barrichello
quote:Dallara werkt aan F1-team
Het Italiaanse Dallara hoopt komend weekend tijdens de Grand Prix van Japan zijn rentree in de Formule 1 bekend te maken, zo meldt de website autosport.com. Hoewel de constructeur zegt in 2006 voor het eerst aan de start te verschijnen, doen geruchten de ronde dat het merk volgend jaar al wedstrijden wil rijden.
misschien krijgen we dan net zo'n gp als jaren terug toen mansel nog reed, toen waas t daar echt guur, t hoosde en t leek wel avond, latarenpalen rond het cicuit waren aan dat zag er echt bijzonderuit.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:57 schreef MonoSynth het volgende:
Het gaat regenen in Suzuka:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=65545
Gaat Ferrari het hele veld op een ronde zetten of gaan de Michelin teams verrassen? Ik hoop het laatste....
quote:Tropische storm bedreigt Suzuka
De Formule 1 kan zich opmaken voor een nat en stormachtig weekend. De tropische storm Ma-on zet momenteel koers richting Suzuka. De FIA houdt de situatie nauwlettend in de gaten, veel coureurs maken zich zorgen.
“Als de tyfoon inderdaad komt dan denk ik niet dat er gereden wordt”, zegt Juan Pablo Montoya. “Er worden enorme windstoten verwacht en het is bepaald geen pretje om dan door snelle bochten als de 130 R te gaan.”
BAR-coureur Takuma Sato is bekend met de lokale weersomstandigheden en bevestigt dat het flink kan spoken in de regio waar het circuit ligt. “Een paar weken geleden kwam er een orkaan over en toen waren de eerste twee bochten volledig overstroomd. Als dat komend weekend ook gebeurt dan gaat de race niet door en dat zou jammer zijn.”
Vooral de snelle bochten baren veel coureurs zorgen. In slechte weersomstandigheden kunnen die gevaar voor de coureurs opleveren. Bovendien zijn de uitloopstroken op Suzuka niet groot. “Het is een ouderwets circuit, als het mis gaat kun je geen kant op”, zegt Jarno Trulli. “We zijn dit seizoen erg met veiligheid bezig geweest maar in Suzuka is er gewoon weinig ruimte.” Montoya verwacht ondanks alle dreigingen niet dat het echt problematisch wordt. “Als we moeten rijden dan doen we dat. We zien wel wat er gebeurt, ik doe overal aan mee. Als het echt gevaarlijk wordt dan grijpt de FIA wel in.”
Bronnen: F1 Racing.quote:David Coulthard lijkt er niet op te moeten rekenen dat hij Jenson Button mag vervangen bij BAR indien de Brit naar Williams trekt. Ondanks de manier waarop DC zichzelf onlangs nog aanprees aan het team zou de teamleiding meer heil zien in Anthony Davidson. Insiders beweren dat de testrijder van BAR nu op pole staat om eventueel Button te vervangen in 2005.
http://www.grandprix.com/gpe/rr547.html ?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:06 schreef rubbereend het volgende:
is er dan niemand die zich de regen GP van Suzuka kan herinneren? Prachtige beelden waren dat!
daar kan je een team heel redelijk draaiende mee houden, Minairdi en Jordan doen t met veel minderquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 15:48 schreef MonoSynth het volgende:
Als Jaguar opgekocht wordt en Minardi, Jordan en Renault er in 2006 nog bij zijn ja.
Met 80 miljoen moet je een F1 team draaiende kunnen houden. Als dat niet kan, dan heeft de F1 echt een heel groot probleem.
Bernie Ecclestone zei dat hij Jaguar niet zou missen omdat ze een budget van 'maar' 160 miljoen per jaar hadden, en zodoende onmogelijk konden winnenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 18:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar kan je een team heel redelijk draaiende mee houden, Minairdi en Jordan doen t met veel minder
De la Rosa dusquote:Op maandag 11 oktober 2004 12:06 schreef TimoBasso het volgende:
ik kan niet op de site komen.. maar laat me raden... Bernoldi?
Hyundai inde formule 1, 't moet niet veel gekker worden!quote:Hyundai mengt zich in strijd om Jaguar
De Koreaanse autofabrikant Hyundai lijkt zich te mengen in de strijd om het team van Jaguar. Het Britse Formule 1-team is te koop en de Koreanen lijkt hiermee een ideale mogelijkheid gevonden te hebben om hun entree te maken in de Formule 1.
Een gebrek aan potentiële kopers heeft Jaguar Racing in ieder geval niet. Red Bull lijkt nog altijd de meest belangrijke kanshebber op het team, maar er zijn meerdere kapers op de kust. Hyundai is het nieuwste concern dat interesse getoond heeft in Jaguar.
Naast Hyundai en Red Bull wordt ook Roman Abramovitsj nog altijd genoemd als mogelijke kopers. De steenrijke voorzitter van de Londense voetbalclub Chelsea toonde aan het begin van dit seizoen al interesse in het team van Minardi en als de Rus zijn Formule 1-plannen wil doorzetten in Jaguar ook voor hem een ideale optie. Geld is in ieder geval geen probleem voor de Russische miljardair.
Jaguar-teambaas Tony Purnell heeft het er maar druk mee. De Brit was niet aanwezig tijdens de Grand Prix van Japan. "Het was van belang dat Tony dichterbij de mensen in kwestie was", verklaart manager David Pitchforth de afwezigheid van Purnell.
bron: F1RACING
Misschien de 1e 65+'er in een F1 autoquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hyundai inde formule 1, 't moet niet veel gekker worden!![]()
Hyundai F1Racing
Zelfs niet vanwege zijn ongeluk in San Marino '94? Daar had ie toch een gebroken arm?quote:Op maandag 11 oktober 2004 13:32 schreef MonoSynth het volgende:
Ja hoor, en Schumi heeft *weer* een record : op 1 dag pole halen en een race winnen. Beeeetje ver gezocht.
http://www.raceplanet.net/nieuws_show.rp?berichtid=8207
En dat terwijl Barrichello dit jaar toch een veeeel beter record brak : Hij heeft 198 races gereden, en heeft er nog *nooit* eentje gemist! In Australie volgend jaar gaat hij de 200 pakken.
http://f1-facts.com/statistics/series/drivers/entries/races
hij staat bij san marino 1994 als DNSquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Zelfs niet vanwege zijn ongeluk in San Marino '94? Daar had ie toch een gebroken arm?
daarmee houden ze beide wel lekker in de DTM zoals Mercedes graag heeft. Testen en DTM rijden kan prima samenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:14 schreef kriele het volgende:
De laatste geruchten:
Paffett en Albers worden mogelijk testcoureur bij Mc Laren.
bron: ttquote:06/03 Australië Melbourne
20/03 Maleisië Sepang
03/04 Bahrein Sakhir
17/04 Frankrijk * Magny-Cours
24/05 San Marino * Imola
08/05 Spanje Barcelona
22/05 Monaco Monaco
../.. Europa + Nürburgring
12/06 Canada Montreal
../.. Verenigde St. + Indianapolis
03/07 Gr.-Brittannië * Silverstone
17/07 Duitsland Hockenheim
31/07 Hongarije Boedapest
21/08 Turkije Istanbul
04/09 Italië Monza
11/09 België SpaFrancorchamps
25/09 Brazilië Sao Paulo
09/10 Japan Suzuka
../.. China + Sjanghai
* onder voorbehoud/+ datum nog onbekend
I second that: http://www.reuters.co.uk/(...)rSportsNews§ion=newsquote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:11 schreef ChatGirl het volgende:
las ook ergens dat Hakkinen DTM wil gaan rijden.
Je hebt gelijk. Het gaat in het lijstje om entries (deelname aan raceweekends). Qua starts staat alleen Prost nog voor hem (183 om 178)quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:54 schreef JPM01 het volgende:
[..]
hij staat bij san marino 1994 als DNS![]()
ik zal Coulthard niet missenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:24 schreef MonoSynth het volgende:
Ferrari heeft nu de twee meest ervaren coureurs in huis, met Schumacher (2 overall) en Barrichello (9 overall). Coulthard staat 14de, maar ik vraag me af of we die volgend jaar nog terugzien.
http://f1-facts.com/statistics/drivers/entries
Zijn hier geen foto's van?quote:Tweede DTM-test Mika Hakkinen met Mercedes Christijan Albers
14 okt - De kans op een terugkeer van Mika Hakkinen in de autosport wordt steeds groter. De Fin lijkt serieus zijn zinnen te hebben gezet op een rentree in de... DTM. De wereldkampioen van 1998 en 1999 bestuurde woensdag op de Lausitzring de CLK van Christijan Albers. Hij kreeg daarbij ondersteuning van de engineers die afgelopen seizoen de coureur uit Laren bedienden. Hakkinen reed dinsdag overigens ook al enkele rondjes op de Lausitzing, eveneens met een Mercedes.
quote:Davidson mag Button bij BAR opvolgen
13 okt - Antony Davidson rijdt in 2005 Grand Prix' voor BAR, als Jenson Button van de Contract Recognition Board tenminste toestemming krijgt over te stappen naar Williams. Dat zegt teambaas Dave Richards in het Italiaanse tijdschrift Autosprint. ,,Anthony is de man die Jenson dan mag opvolgen.'' Davidson maakte dit seizoen als derde rijder van BAR op vrijdag grote indruk.
Die uitspraak van Richards is een gevoelige dreun voor David Coulthard, wiens contract bij McLaren afloopt. De Schot heeft nauwelijks meer kans op een cockpit voor 2005 en zag BAR als een laatste strohalm zijn loopbaan als Grand Prix-coureur voort te kunnen zetten. Tenzij McLaren in 2005 een derde wagen inzet is Coulthard in het nieuwe seizoen zo goed als zeker géén Grand Prix-coureur.
Ben benieuwd naar dat circuit in Istanbul.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:34 schreef Nyluzzz het volgende:
De kalender voor 2005.
[..]
bron: tt
China als laatste, laten we hopen dat het kampioenschap daar beslist gaat worden. Turkije is nieuw, is dat een nieuw circuit? En kan iemand me vertellen waarom ze weer naar Hongarije gaan?
Jup, Zonta zal in Brazilië rijden naast Trulli. Panis is in Japan gestopt, zodat Zonta in zijn thuisland kan rijden (denk ik) en Trulli weer ervaring opdoet met de auto en het team.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:31 schreef Nyluzzz het volgende:
Wie gaat Panis eigenlijk vervangen de laatste race, Ricardo Zonta? En waarom is hij eigenlijk nu al gestopt, 1 race voor het einde van het seizoen.
ach so, een mooi gebaar van een respectabel correurquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:43 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Jup, Zonta zal in Brazilië rijden naast Trulli. Panis is in Japan gestopt, zodat Zonta in zijn thuisland kan rijden (denk ik) en Trulli weer ervaring opdoet met de auto en het team.
Okay, ik vind hem ook niet de tofste enzo, maar dat gaat wel erg ver om te doen als ie weer eens gewonnen heeftquote:Onbekenden hebben afgelopen nacht op het kerkhof van Kerpen-Manheim het graf van Michael's moeder, Elisabeth Schumacher geschonden.
Vandalen bezochten het graf, graafden tot ze op de kist stuitten en lieten deze vervolgens open en bloot in de grond liggen. De kist is naar zeggen van de politie niet geopend geweest. Het misdrijf wordt momenteel onderzocht. Van de dader(s) ontbreekt ieder spoor.
Mocht de politie de daders oppakken dan zullen deze worden vervolgd voor "het verstoren van een dode in rust".
Elisabeth Schumacher verloor april afgelopen jaar het leven als gevolg van een val tijdens huishoudelijke werkzaamheden. Enkele uren na het verlies van hun moeder zouden zowel Ralf als Michael 'gewoon' van start gaan tijdens de Grandprix van Imola. Michael Schumacher passeerde ruim anderhalf uur later huilend de start/finish als overwinnaar.
Woorden schieten ons tekort om verder in te gaan op deze respectloze, mensonterende daad.
bron: www.michael-schumacher.nl
Tijdens de tests op Jerez was Montagny steeds terug te vinden in de top3 van snelste rijders en op de laatste testdag was hij zelfs de snelste man, hij lijkt klaar te zijn voor Brazilië.quote:<knip>
Officieel is er geen sprake van een wissel, maar een aantal insiders beweren dat Villeneuve niet aanwezig zal zijn in Brazilië. Ze baseren zich daarbij vooral op het feit dat Montagny deze week drie dagen mocht testen in Jerez. Villeneuve reed slechts 1 dag op het Spaanse circuit en dat terwijl zijn test bedoeld was om extra ervaring in de wagen op te doen en een goede afstelling te zoeken voor Brazilië.
Het feit dat Montagny meer mocht testen zou er volgens ingewijden nu op kunnen wijzen dat hij en niet Villeneuve de laatste race zal rijden voor Renault. Villeneuve zou na zijn ontgoochelende race in Japan en test in Jerez besloten hebben zich in alle rust voor te bereiden op 2005.
De speculatie werd ook nog aangemoedigd na uitspraken van voormalig wereldkampioen Prost die te kennen gaf dat Renault Montagny had moeten inzetten als vervanger voor Trulli. Volgens Prost verdiende zijn jonge landgenoot de kans om ervaring op te doen
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=66451
quote:Ondanks eerdere berichten zal Jacques Villeneuve gewoon deelnemen aan de Grand Prix van Brazilië. Er werd gespeculeerd dat de Canadees zijn racestoeltje zou moeten afstaan aan Renault-tester Franck Montagny. Villeneuve kende een zware race in Japan, maar kijkt inmiddels uit naar het circuit van Interlagos.
goed hoor, weer een nieuw F1 team erbijquote:'Team Dubai F1' is de nieuwste Formule 1 aanwinst
In 2006 zullen we niet één, maar zelfs twee nieuwe Formule 1-teams zien. Niet alleen Midland F1 maar ook 'Team Dubai F1' zal haar debuut in de Formule 1 gaan maken. Het team zal met Mercedes motoren gaan racen en zal tevens van het McLaren team technische ondersteuning krijgen om het chassis te bouwen.
Twee weken geleden werd nog aangekondigd dat MidLand F1 haar debuut zou gaan maken in 2006 met een Dallara Chassis. Vandaag werd redelijk onverwacht bekend gemaakt dat een familie uit Dubai haar eigen team zal beginnen.
Eddie Jordan heeft eerder dit seizoen nog gesprekken gehad met deze familie over het verkopen van zijn team, of aandelen er van. Echter de familie heeft besloten een geheel eigen team te beginnen.
"We hebben uiteindelijk besloten dat wanneer we een team zouden kopen we nooit ons compleet konden bewijzen als eigen team. Als we successen zouden behalen zou er altijd een link blijven bestaan met het voormalige team", zei Team Dubai woordvoerder Tim Fulton.
bron: F1racing.nl
Beetje vreemd, aangezien Barrichello in zijn contract heeft staan om Schumacher te helpen aan wereldtitels.quote:Barrichello wil niet meer op tweede plan
Ferme taal van de Braziliaanse Formule 1-coureur die aanstuurt op vertrek.
Jarenlang al is hij de ideale tweede coureur bij Ferrari, maar nu is Rubens Barrichello het zat. Hij wil meer: ,,Ik ben even snel als Michael Schumacher. Het wordt nu tijd dat ik de wereldtitel pak.''
De 32-jarige Braziliaan liet zich, een week voor de Braziliaanse Grand Prix, in niet te verstane bewoordingen uit in 'Bild am Sonntag'. ,,Als ik de mindere van Schumacher was, zou ik mijn racepak inleveren en stoppen. Ik word niet betaald om de rol van nummer twee te spelen. Ik word betaald om elk jaar beter te worden en de wereldtitel te veroveren. Met Ferrari. In het nieuwe seizoen ga ik alles doen om Schumacher te verslaan.''
Of de Ferrari-leiding daar blij mee zal zijn, valt nog te bezien. Het is bekend dat Schumacher hun eerste coureur is en eenieder dient zich daar simpelweg naar te schikken.
Eerst zijn de ogen van Barrichello gericht op een overwinning in de Grand Prix van Brazilië. De Braziliaan won nog nooit in zijn vaderland en is vastberaden op een zege: ,,Er zijn tijden geweest dat ik erg emotioneel was in de cockpit van mijn auto, maar tegenwoordig ben ik zo koel als een komkommer.''
Bron: Planet.nl
No offence, maar Rubens is toch net effe wat beter dan Davidquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:43 schreef MonoSynth het volgende:
Tjonge jonge, dachten we net van die oude zeur van een Coulthard af te zijn, krijgen we dit
Ja, want Jos heeft nog wat tegoed van Michael en Ferrari, en vergeet Honda niet bij BAR, na het mislukte raceproject.quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:03 schreef rubbereend het volgende:
Als Rubens gaat mag Michael wel Jos binnenhalen als teamgenoot!
jammer dat Jos destijds niet dat testcontract bij Ferrari heeft getekend.quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:05 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Ja, want Jos heeft nog wat tegoed van Michael en Ferrari, en vergeet Honda niet bij BAR, na het mislukte raceproject.
Ben ik nog wat vergeten?
Jammer dat Jos in 1994 niet dat testcontract bij McLaren getekend heeft. Want toen is het allemaal misgegaan.quote:Op maandag 18 oktober 2004 00:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
jammer dat Jos destijds niet dat testcontract bij Ferrari heeft getekend.
Coulthard heeft meer punten in minder races binnengehaald, en ik denk dat ze gemiddeld in even goede auto's reden. Beide zijn ze net-niet kampioenen.quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:04 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
No offence, maar Rubens is toch net effe wat beter dan David
Barrichello reed voor Jordan, Stewart en Ferrari, Coulthard voor Williams en McLaren.quote:Op maandag 18 oktober 2004 08:32 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Coulthard heeft meer punten in minder races binnengehaald, en ik denk dat ze gemiddeld in even goede auto's reden. Beide zijn ze net-niet kampioenen.
En dat wordt weer rechtgetrokken doordat Barrichello de laatste vijf jaar in de (veruit) betere auto reed.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:03 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Barrichello reed voor Jordan, Stewart en Ferrari, Coulthard voor Williams en McLaren.
Natuurlijk was McLaren niet echt top in de 1e paar jaren, maar nog altijd een stuk beter dan Stewart en Jordan..
Waarom testen de vaste rijders niet met de auto van volgend jaar? Zal Doornbos er gaan rijden of is het gewoon dat hun huidige rijders er volgend jaar toch niet meer zijn?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:23 schreef MonoSynth het volgende:
En Robert Doornbos heeft weer de nodige kilometertjes gemaakt, ook in een auto met onderdelen voor volgend jaar:
http://f1.racing-live.com(...)l/041016170838.shtml
Gevaarlijke uitspraak om Raikkonen nu al als topklasse te beoordelen. Hij is zeker getalenteerd en hij rijdt DC aan gort, maar er komt echt wel wat meer bij kijken om tot de allergrootsen gerekend te worden. Kimi zal volgend jaar om te beginnen eens regelmatig moeten gaan winnen. Dat geldt trouwens ook voor mannen als Alonso, Button en Montoya. Ben wel benieuwd wie straks het stokje van Schumacher gaat overnemen, ik denk dat het tussen al deze heren erg close gaat worden.quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:08 schreef erikh het volgende:
Barrichello mag dan ook wel eens laten zien dat hij net zo goed is als schumi want dat heeft hij nog steeds niet gedaan, het is een goede coureur hoor anders kom je ook niet in de formule1 maar hij is geen absolute topklasse. Iets wat in ieder geval schumacher en raikkonen wel zijn.
Ik denk het laatste, ik hoop het eerste.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:34 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Waarom testen de vaste rijders niet met de auto van volgend jaar? Zal Doornbos er gaan rijden of is het gewoon dat hun huidige rijders er volgend jaar toch niet meer zijn?
dat gedoe met Rossi zou Ferrari weleens heel serieus kunnen gaan nemen. laten ze hem eerst een half jaar testen en dan kan hij de F1 inquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gevaarlijke uitspraak om Raikkonen nu al als topklasse te beoordelen. Hij is zeker getalenteerd en hij rijdt DC aan gort, maar er komt echt wel wat meer bij kijken om tot de allergrootsen gerekend te worden. Kimi zal volgend jaar om te beginnen eens regelmatig moeten gaan winnen. Dat geldt trouwens ook voor mannen als Alonso, Button en Montoya. Ben wel benieuwd wie straks het stokje van Schumacher gaat overnemen, ik denk dat het tussen al deze heren erg close gaat worden.
http://www.formule1nieuws(...)cle.php?storyid=8667quote:Prost: Tankstops afschaffen
Alain Prost, die de laatste tijd weer veel in het nieuws is met commentaar op de huidige F1, heeft nu zijn aandacht gericht op de pitstops van de teams.
Alain vindt dan ook dat de tankstops afgeschaft moeten worden. Hijzelf reed in zijn actieve carrière ook zonder tankstops, en volgens hem leverde dat een veel mooiere race op. Vooral na de race van zondag in Japan werd het hem duidelijk dat de stops verdwijnen moeten.
"De eerste 14 ronden was het een leuke race, maar na de eerste stop ben je volledig de draad kwijt, en weet je niet wie wat gaat doen. In mijn tijd kon een coureur in het begin van de race hard wegrijden van het veld, om vervolgens aan het eind van de wedstrijd weer ingehaald kon worden omdat zijn banden op waren, of de aërodynamica niet goed meer werkte door het lage gewicht van de auto."
"Als we dat nu ook weer zouden doen, dan krijgen de toeschouwers veel meer spektakel te zien, omdat een ieder op de baan moet blijven, en pitstop strategieën geen winst meer kunnen opleveren" verklaarde Prost tegenover TF1.
Prost is dan ook voor een grondige wijziging van de reglementen voor de F1 om de sport aantrekkelijk te houden.
"Er wordt weinig meer gediscussieerd over de F1 als Schumacher alles wint. Maar Schumacher heeft daar zelf geen schuld aan. Het zijn de fabrikanten die van de sport een hightech gebeuren hebben gemaakt en het contact met de wortels van de F1 dreigen te verliezen, de fans. Er zal dus iets moeten gebeuren om dit te voorkomen."
Ik keek laatst een seizoenssamenvatting uit 1981 (van eMule geplukt), en daar kwamen de eerste geplande pitstops uit de geschiedenis van de F1 in voor. Bij Brabham, en drie keer raden wie daarvan de teambaas was. Precies, Bernie Ecclestone. Dezelfde Ecclestone die het nu zo ver heeft laten komen met oersaaie races die slechts om de pitstops draaien.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 11:53 schreef TheGHunter het volgende:
Ik ben ook voor afschaffen van de pitstops
Maar Prost is zeker niet de 1e die dat zegt, een aantal jaar geleden is het ook al eens voorgesteld, maar toendertijd door de FIA afgewezen.
Ik heb ook niets tegen pitstops op zich, maar je kunt tegenwoordig, met de tankstops, zo veel winnen of verliezen met pitstops dat er maar twee momenten in de race zijn waarop duidelijk is wie waar rijdt, namelijk de eerste twaalf en de laatste zes ronden. Daar tussenin zul je geen gewaagde inhaalacties zien omdat iedereen voor zijn strategie zijn eigen individuele race rijdt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:20 schreef Nyluzzz het volgende:
Je mag blij zijn dat er nog pitstops zijn. Anders blijft er helemaal geen spanning meer over. Dan wordt het net een optocht.
Inderdaad..quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:20 schreef Nyluzzz het volgende:
Je mag blij zijn dat er nog pitstops zijn. Anders blijft er helemaal geen spanning meer over. Dan wordt het net een optocht.
Onzin, het is nu juist zon optocht omdat de coureurs er liever met een pitstop proberen langs te geraken (minder risico op ongelukken) dan dat er keihard op de baan gevochten wordt voor posities.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:20 schreef Nyluzzz het volgende:
Je mag blij zijn dat er nog pitstops zijn. Anders blijft er helemaal geen spanning meer over. Dan wordt het net een optocht.
omdat heineken er bewust voor heeft gekozen om geen reclame te maken in de autosportquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:18 schreef MonoSynth het volgende:
Alcoholproblemen voor Webber:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=66777
(trouwens, als Budweiser Williams kan sponsoren, Becks op de Jaguar pronkt en Schumi met Bitburger sponsoring gereden heeft, waarom kunnen we volgend jaar dan geen groene Heineken Jordan met Renault motor zien en Doornbos en Montagny als coureurs?)
Als Ferrari fan zijnde snap ik ook wel dat t wel ns nadelig voor Ferrari kan uitpakken, maar wat dan nog, je ziet het elke race weer, de auto's worden niet meer gebouwd op inhalen, maar puur op snelheid over een heel rondje. Dit komt deels door de pitstops, omdat die nu eenmaal uitnodigen op het uitdenken van secundaire strategies, zoals het 'inhalen via de pitstraat'.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:22 schreef Atreidez het volgende:
Alleen omdat ferrari zo goed is nu moeten de pitstops afgeschaft wordenAls ferrari niet had mee gereden hadden we een superspannend seizoen gehad. En vorig jaar was het ook spannend, met pitstops. Ik vind dat ze moeten blijven... maar dan wel alle teams met dezelfde banden
In principe een goed statement....quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:24 schreef JPM01 het volgende:
[..]
omdat heineken er bewust voor heeft gekozen om geen reclame te maken in de autosport![]()
en zolang amstel aant voetbal vastzit blijft het daarbij, mocht Amstel ooit stoppen met voetbal komt er budget vrij, voordeel waar alcohol reclame verboden is kan dan Buckler op de auto's maargoed.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:24 schreef JPM01 het volgende:
[..]
omdat heineken er bewust voor heeft gekozen om geen reclame te maken in de autosport![]()
Jouw poging is goedbedoeld, maar mist iedere realiteitszin. Dat is niet jouw schuld. Maar vraag even aan je vader welke Nederlander er namens 'Theodorus Niemeijer' begin jaren tachtig heeft deelgenomen aan de F1.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en zolang amstel aant voetbal vastzit blijft het daarbij, mocht Amstel ooit stoppen met voetbal komt er budget vrij, voordeel waar alcohol reclame verboden is kan dan Buckler op de auto's maargoed.
...
hoohooo, ik heb niet gezegd dat ze het zullen doen, ik acht het zelfs onwaarschijnlijk, ik noem alleen een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:36 schreef sooty het volgende:
[..]
Jouw poging is goedbedoeld, maar mist iedere realiteitszin. Dat is niet jouw schuld. Maar vraag even aan je vader welke Nederlander er namens 'Theodorus Niemeijer' begin jaren tachtig heeft deelgenomen aan de F1.
Cut the crap. Waar het om gaat is dat Nederlandse bedrijven toen (Samson, Niemeijer) en nu (Tust, Willux) slechts beperkte financiële middelen kunnen en willen aanwenden om zich te profileren in de F1.
Ik wacht wel op Dubai F1 vanaf 2006, dat ongelimiteerde bronnen kan aanboren.
Toch zou het voor een bedrijf als Philips naar mijn mening een goede investering zijn. Ik snap zoiets als Willux eigenlijk niet, badkamers toch?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 01:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoohooo, ik heb niet gezegd dat ze het zullen doen, ik acht het zelfs onwaarschijnlijk, ik noem alleen een mogelijkheid.
Feit is dat Nederlandse bedrijven nauwelijks warm zijn te krijgen voor substantiele bedragen te investeren in de F1
Wilux wou zich op GB en Italië richten, en dan is Verstappen + Wilson + Minardi niet eens zo'n gekke keus toch?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 04:22 schreef Libris het volgende:
[..]
Toch zou het voor een bedrijf als Philips naar mijn mening een goede investering zijn. Ik snap zoiets als Willux eigenlijk niet, badkamers toch?
Onbegrijpelijk! de saaiste grandprix namelijk die van Hongarije blijft tot 2011 op de grandprix kalender staan en één van de gaafste circuits (voor mij de gaafste race van het seizoen) verdwijnt, wederom een rare actie van (de dementerende) Bernie Ecclestone.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 09:14 schreef MonoSynth het volgende:
Silverstone gaat definitief niet door:
http://nu.nl/news.jsp?n=428873&c=47
Ja, die herinnerde ik me ook, jammer dat ze een nieuwe slogan hebben, anders was: Let's make Minardi better' ook wel een mooie kromme zin..quote:Op woensdag 20 oktober 2004 08:10 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Wilux wou zich op GB en Italië richten, en dan is Verstappen + Wilson + Minardi niet eens zo'n gekke keus toch?
En over Philips:
[afbeelding]
http://www.julienerens.tm(...)os_Arrows_1996_1.jpg
Maar waarom ze het nu niet meer doen.... zal denk ik moeilijk in hun nieuwe visie van 'sense and simplicity' passen.
bron : http://www.raceplanet.netquote:20 oktober 2004 19:06 - Eindelijk is daar dan de langverwachte uitspraak van de Contracts Recognition Boards; Jenson Button moet bij BAR blijven. Op het moment van schrijven zijn er nog niet meer details bekend.
Meer details volgen zo spoedig mogelijk
http://www.raceplanet.netquote:CRB :: BUTTON MOET BIJ BAR BLIJVEN
20 oktober 2004 19:06 - Jenson Button heeft zojuist van de Contracts Recognition Board te horen gekregen dat hij bij BAR moet blijven volgend seizoen. De Brit dacht over te kunnen stappen naar Williams, maar de BAR-renstal vocht deze transfer – naar nu blijkt – met succes aan.
Na een weekend lang in spanning te hebben gezeten maakte een Williams-woordvoerder het nieuws bekend: “De CRB heeft uitspraak gedaan in het voordeel van BAR. Een volledig statement zal zo snel mogelijk volgen.”
Beide renstallen hadden er het grootste vertrouwen in dat ze een rechtsgeldig contract met de Brit hadden. Zelf wilde Button graag voor Williams uitkomen in 2005 omdat hij denkt daar een grotere kans op de wereldtitel te hebben.
De coureur in kwestie zal nu na moeten gaan denken over zijn toekomst bij het team en kan ervoor kiezen om een jaar op de reservebank plaats te nemen. Daarna is hij in 2006 vrij om voor het Williams-team te racen. Een andere mogelijkheid is dat er een afkoopsom wordt betaald aan BAR en dat Button toch voor het team van Frank Williams rijdt in 2005.
Als één van deze scenario's zich daadwerkelijk ontvouwt, dan zal ook BAR op zoek moeten naar een nieuwe coureur. Als mogelijke vervanger van Button circuleren de namen van de huidige vrijdagtester Anthony Davidson en de bij McLaren vertrekkende David Coulthard.
Wordt ongetwijfeld vervolgt.
inderdaad en wat dacht je van de rijders die doorkrijgen dat ze de laatste rondes rustiger moeten rijden omdat ze anders zonder benzine komen te staan.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:54 schreef mvt het volgende:
Trouwens, naast wat Prost zeg over meerspanning door minder pitstops, dus meer gevechten op de baan.
Ik kan me nog herinneren hoe geweldig het soms was om iemand met een lege tank naast de baan te zien in de laatste 1 of 2 rondes. Sneu voor een dominante Prost, maar voor de de anderen was het geweldig. Nu maken ze nog even snel een splash & dash indien ze het niet vertrouwen. Kost ook tijd, maar toch.
Maar wat wel helemaal in het straatje van de FIA past is dat de auto's groter worden (kan schelen in de aerodynamica) en vooral zwaarder aan het begin van de race. En ze hebben ongeveer eenzelfde gewicht in de kwalificatie. En vooral dat zwaarder = langzamer moet de FIA wel aanspreken.
ja er kan er nu maar 1 de snelste zijnquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:02 schreef Poerkie het volgende:
Gave bak!
Zit nu de training te bekijken. Doornbos sneller dan Heidfeld en Glock!
op welke zender word het uitgezonden dan?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:02 schreef Poerkie het volgende:
Gave bak!
Zit nu de training te bekijken. Doornbos sneller dan Heidfeld en Glock!
Wat een onzinregels weer, de FIA is echt de verkeerde weg ingeslagenquote:FIA stelt nieuwe regels voor
Ecclestone en Whiting hebben hun nieuwe reglement af
De nieuwe technische reglementen die de teams vanaf volgend seizoen moeten naleven zijn eindelijk bekend. Omdat de teams het zelf niet eens konden worden over welk van de drie voorgestelde opties ze moesten kiezen, mocht de FIA uiteindelijk zelf beslissen. De FIA koos voor pakket 2 en dat houdt in dat er volgend seizoen ingrijpende wijzigingen aan het bodywork komen, dat kwalificatie en race met hetzelfde setje banden moeten worden afgewerkt en dat motoren twee raceweekends gebruikt moeten worden. En in 2006 moeten de topteams overschakelen op V8-motoren.
Vooral de die laatste regel is op zijn minst dubbelzinnig te noemen. De FIA dwingt de grote constructeurs wel een nieuwe V8-motor te gebruiken, maar de kleinere teams mogen gerust nog even doorgaan met de oude V10. Het vermogen daarvan zou wel beperkt worden. Op die manier wil de FIA ervoor zorgen dat de kleine en nieuwe teams competitief kunnen zijn zonder grote kosten te moeten maken.
Naast deze belangrijke wijziging voor 2006 zijn er ook een aantal nieuwe eisen voor volgend seizoen. Vanaf 1 maart 2005 moeten de teams volgende regels respecteren:
Bodywork
De voorvleugel moet hoger worden, de achtervleugel moet meer naar voor worden geplaatst, de hoogte van de diffuser moet verlagen en het bodywork voor de achterwielen moet verminderen. Deze maatregelen moeten de wagens aërodynamisch 20% minder effectief maken.
Banden
Hetzelfde bandensetje moet zowel voor kwalificatie als race worden gebruikt. Het hardere rubber dat daarvoor nodig is, moet de snelheid in de bochten verminderen.
Motor
Een motor moet twee volledige raceweekends aankunnen. Daardoor zullen ze minder krachtig worden dan de huidige krachtbronnen en de snelheid terugdringen.
Bron: F1Racing.nl
Dan gaan er een aantal teams met 3 auto's rijden, want de regels zeggen minimaal 20 auto's op de grid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:23 schreef Radegast het volgende:
Misschien gaat het seizoen 2005 van start met één team minder.
Het gerucht gaat dat Benson & Hedges zich wil terugtrekken als hoofdsponsor van Jordan.
Mocht dat gebeuren, dan heeft Eddie Jordan geen geld voor motoren in het nieuwe seizoen.
Dat word nog eens watquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:02 schreef Poerkie het volgende:
Gave bak!
Zit nu de training te bekijken. Doornbos sneller dan Heidfeld en Glock!
nee.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:37 schreef Atreidez het volgende:
Dus geen bandenwissels meer..
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:20 schreef D.Rose het volgende:
ff een managervraagje:
hoe strak wordt de tijd va 0:01 aangehoude m.b.t het aanpassen van je team?
Strak. Binnen een paar minuten daarna zijn de teams vastgezet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:20 schreef D.Rose het volgende:
ff een managervraagje:
hoe strak wordt de tijd va 0:01 aangehoude m.b.t het aanpassen van je team?
ik heb mijn team net na twaalven nog aangepast.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:39 schreef mbn het volgende:
[..]
Strak. Binnen een paar minuten daarna zijn de teams vastgezet.
Bij je persoonlijke pagina op de f1manager http://sport.fok.nl/f1/profiel/18653 , staat achter Brazilië tussen haakjes als het goed is samenstelling, daar zie je je team zoals die is opgeslagen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:42 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik heb mijn team net na twaalven nog aangepast.
Hoe kan ik nou zien of ie dit, of mijn oude team meeneemt voor de race?
kloptquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:54 schreef mbn het volgende:
[..]
Bij je persoonlijke pagina op de f1manager http://sport.fok.nl/f1/profiel/18653 , staat achter Brazilië tussen haakjes als het goed is samenstelling, daar zie je je team zoals die is opgeslagen.
Launch control is toch al afgeschaft als ik mij niet vergis?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:57 schreef TheGHunter het volgende:
Allemaal die belachelijke nieuwe regels, ipv dat ze de traction en launch controll ns van de auto's halen. Daar perk je de snelheid ook mee in, aangezien ze dan niet meer zo hard de bocht in en uitkunnen.
Klopt als een busquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:00 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Launch control is toch al afgeschaft als ik mij niet vergis?
Die soap zal nog wel even doorgaan, ondanks de uitspraak van het CRB.quote:Frank Williams wil Jenson Button nog graag hebben als coureur voor volgend seizoen. De teambaas heeft BAR-Honda nu een bod van 5,6 miljoen dollar gedaan voor de 24-jarige Brit. Vorige week besloot het Contract Recognition Board (CRB) van de FIA dat Button contractueel verplicht is om nog een jaar voor BAR-Honda te blijven rijden.
Ook is Pizzonia nog in de running voor het tweede Williams zitje, en laat het a.u.b. Pizzonia worden! wat moet je in vredesnaam met Coulthard of Heidfeld, persoonlijk gun ik het die Pizzonia ook wel.quote:Nick Heidfeld en David Coulthard zijn nu officieel kandidaat om het tweede Williams-zitje op te vullen in 2005. Technisch directeur Sam Michael bevestigde in Brazilië dat het team met dit duo in gesprek is.
Bron: NOS-TTquote:Mexico krijgt in 2006 weer een plaats
op de Formule 1-kalender.De organisatie
en de autoriteiten in Mexico zijn het
eens geworden over een contract voor
vijf seizoenen.
Mexico wordt wel geacht voor die tijd
een nieuw,5 km lang,circuit te bouwen.
Dat verrijst nabij de luchthaven van
Cancun.In januari gaat de eerste paal
de grond in.De eerste Formule 1-race
staat op de agenda voor oktober 2006.
Het Midden-Amerikaanse land was tussen
1960 en 1992 al enkele malen gastheer
van het Formule 1-circus.In 1992 werd
Mexico echter van de kalender geschrapt
omdat de baan te hobbelig was geworden.
Waar haal jij dat vandaan?quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:58 schreef -Hans- het volgende:
uuhhm ben benieuwd! helaas gaat dit wel ten koste van Silverstone.
Ik denk dan eerder dat Magny Cours op de schopstoel zit.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:58 schreef -Hans- het volgende:
uuhhm ben benieuwd! helaas gaat dit wel ten koste van Silverstone.
Sowieso moet Ecclestone dan wel de FIA achter zich krijgen. MC en Silverstone zijn 'traditionele' circuits, die hebben een soort 'beschermde status'.quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk dan eerder dat Magny Cours op de schopstoel zit.
Ik dacht eerder aan Magny Cours omdat die er al vaker op hebben gezeten en ze meestal de kosten er niet uit krijgen als ik het goed heb. San Marino of de Nurburgring zou ook kunnen omdat Duitsland en Italië beide al een andere race hebben. Maar ja dat zijn ook vrij historische races. Dus het is afwachten welk circuit eraf gegooid word.quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:02 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Sowieso moet Ecclestone dan wel de FIA achter zich krijgen. MC en Silverstone zijn 'traditionele' circuits, die hebben een soort 'beschermde status'.
schumi stopt al eerderquote:Op maandag 25 oktober 2004 21:23 schreef rubbereend het volgende:
Dat Rossi naar Ferrari gaat in 2006 had k al voorspelt, dan kan in 2005 flink wat test kilometers maken en jaartje leren naast Michael en dan Michael eind 2006 afscheid nemen
Wat heeft iedereen met Silverstone, vind het altijd maar een gare race zonder ook maar enige uitstralingquote:Op maandag 25 oktober 2004 23:04 schreef -Hans- het volgende:
Sorry jongens, het is pas in 2006.![]()
Was even bang dat het doek echt was gevallen voor Silverstone en dat zou ik bijzonder jammer vinden.
Waarschijnlijk wel jaquote:Op maandag 25 oktober 2004 23:49 schreef JPM01 het volgende:
[..]
schumi stopt al eerder
2005 zal zijn afscheids jaar zijn![]()
zal dan wel Alonso worden, met 2 italianen bij Ferrari rijden is wel een grote gok hoor, want een Italiaan bij Ferrari heeft altijd 3 keer zoveel druk dan enige anderequote:Op dinsdag 26 oktober 2004 00:22 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja
En daarna heeft Ferrari Rossi, die dan waarschijnlijk naast Fisichella/Liuzzi/Alonso ofzo komt te rijden.
Ferrari is far from over
eensch, Hockenheim is er na de verbouwing van het circuit echt flink op achteruit gegaanquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 08:17 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik hoop persoonlijk dat ze dan maar Imola of de Nurburgring eraf gooien. Al zou ik ook geen nee zeggen tegen een jaartje geen Hockenheim.
Vind dat echt leuke foto's! Zo krijg je niet dat afstandelijke gevoel wat ik heb bij de Formule 1.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 08:46 schreef MonoSynth het volgende:
[afbeelding]
Donkey met chassisnummer
[afbeelding]
SchumiDonkey
[afbeelding]
Bernie en Donkey
[afbeelding]
zoefzoef
http://www.donkeydoesf1.co.uk/
quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:24 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Vind dat echt leuke foto's! Zo krijg je niet dat afstandelijke gevoel wat ik heb bij de Formule 1.
Barrichello had 'm een klap om z'n oren gegeven, kennelijk kwam hij wat hard aan.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:53 schreef MonoSynth het volgende:
idd. F1 krijgt zo een veel persoonlijker karakter
Alleen jammer dat Donkey nogal hard onderuit gegaan blijkt te zijn:
[afbeelding]
Mooie bochtencombinaties, voldoende inhaalmogelijkheden, vaak wisselende weersomstandigheden, en meestal mooie races en ga zo maar door. Kijk een circuit zoalsquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 00:20 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen met Silverstone, vind het altijd maar een gare race zonder ook maar enige uitstraling
blabla historie, ik vind er gewoon helemaal niks aan, dan liever een nieuw circuit
Hakkinnen terug, dat zou echt helemaal fantastisch zijnquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:11 schreef Poerkie het volgende:
Haug ontkent DTM-plannen Häkkinen
Williams overweegt terugkeer Häkkinen
Jacques is met afstand de beste.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:28 schreef rubbereend het volgende:ja topper die Hakkinnen, doet t net zo bijzonder als Vlleneuve
Je bedoelt dat ze met een halve Ferrari rijden en ook gebruik gemaakt hebben van Fiarano?? Neuh, denk niet dat Sauber een Ferrari satelliet isquote:Op dinsdag 2 november 2004 21:12 schreef -Hans- het volgende:
want in het verleden en ik weet niet of dat nu nog zo is (kennelijk niet) werd Sauber het satelliet team van Ferrari genoemd.
Precies! en ik heb ook wel eens gehoord van Olav Mol dat het Ferrari team heeft geholpen met het oplossen van problemen aan de Sauber wagen, de samenwerking tussen beide teams was behoorlijk nauw. Er waren ook afspraken gemaakt dat Massa en Fisico voor Ferrari zouden gaan testen, ik vraag mij nu alleen wel af of het zover is gekomen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:11 schreef mvt het volgende:
Je bedoelt dat ze met een halve Ferrari rijden en ook gebruik gemaakt hebben van Fiarano?? Neuh, denk niet dat Sauber een Ferrari satelliet is
Mja ik weet niet wat precies is afgesproken met de FIA, maar het klopt inderdaad wel dat de bandenleveranciers verplicht kunnen worden om banden aan een bepaald team te leveren. Ik zie Michelin ook Toyota of Renault kwijt raken, beiden teams hebben al aangegeven over te willen stappen.quote:Volgens mij mag Michelin nieteens weigeren omdat ze een minimum aan teams vn banden moeten voorzien (mag ook wel minder, maar als een team aangeeft dat ze met die band willen rijden en ze leveren nog niet aan genoeg teams mogen de bandenleveranciers niet weigeren en ook niet meervragen voor de banden dan een bepaald bedrag) Aangezien Jaguar geen Michelin meer gebruikt () moet Michelin het verzoek van Sauber wel inwilligen
Dan heb je niet op de F1manager gezochtquote:Op vrijdag 5 november 2004 16:57 schreef Atreidez het volgende:
Ik las ergens dat Zuid Afrika weer zeker op de kalender staat, maar kan er nergens iets over terugvinden. Iemand meer info ?
En dan maar hopen dat Doornbos het beter doet (maar daar ga ik wel van uit) dan Klienquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:00 schreef Bec het volgende:
5 november 2004 17:03 - Red Bull heeft bij Ford een aanbod neergelegd om Jaguar Racing over te nemen, heeft Red Bull-adviseur Helmut bevestigd tegenover Autosport. “Tot op heden heeft Ford om de één of andere manier echter nog niet kunnen reageren op het voorstel”, liet Marko ook weten.
Volgens Autosport is Red Bull bereid aan alle financiële eisen van Ford tegemoet te komen, toch is er nog steeds geen reactie vernomen uit Detroit. Wellicht dat Ford wil afwachten of er vanuit China wellicht toch nog interesse bestaat voor Jaguar, om zo een betere deal te maken. Op 15 november sluit de inschrijvingstermijn voor F1-teams bij de FIA.
Als het door gaat wordt het:
A een compleet Amerikaans team
B we zien Robert Doornbos volgend jaar ( Red Bull is sponsor van Robert)
http://spitsnet.nl/anp.php?rid=16&id=344461quote:MUNCHEN (ANP) - Energiedrankenfirma Red Bull gaat de formule-1-renstal van Jaguar kopen. Dit kan gebeuren voor een relatief laag bedrag, omdat de liquidatie met ontslag voor driehonderd werknemers in het Engelse Milton Keynes veel duurder zou uitvallen.
Jaguar kan dan onder de naam Red Bull deelnemen aan het WK 2005 in de formule 1. Jaguar besloot onlangs uit kostenoverwegingen niet verder te gaan in de hoogste raceklasse. Red Bull was al een van de grootste sponsors voor tientallen miljoen euro's per jaar.
Red Bull sponsort volgens mij veel meer coureurs. Ik denk dat Robert het toch van Muermans/Trust/Burgfonds en andere Nederlandse sponsors moet hebben....quote:Op vrijdag 5 november 2004 20:00 schreef Bec het volgende:
[..]
B we zien Robert Doornbos volgend jaar ( Red Bull is sponsor van Robert)
100% Klienquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:48 schreef rubbereend het volgende:
Red Bull zal een Amerikaan in de wagen zetten en wie de 2e wagen krijgt zal spannend worden. Er zijn meerdere coureurs in de Red Bull stal.
dan kan Doornbos al niet meer dan testcoureur wordenquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:07 schreef mvt het volgende:
[..]
100% Klien
Aan de andere kant is hij als sinds ie in de karts zit gesponsered door Red Bull en is hij de rede dat Red Bull naar Jaguar gng. Zijn aanstelling was de voorwaarde van red Bull om een team te aponseren. Denk niet dat ze hem droppen als ze een eigen team zouden beginnen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:45 schreef Murray het volgende:
Klein heeft niet echt indruk gemaakt dit jaar, of wel?
Op mij iig niet echt....
Ik zou niet weten waarom niet? Die gast heb afgelopen seizoen toch helemaal niks(!!!!!) gepreseert?!quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:17 schreef mvt het volgende:
[..]
Aan de andere kant is hij als sinds ie in de karts zit gesponsered door Red Bull en is hij de rede dat Red Bull naar Jaguar gng. Zijn aanstelling was de voorwaarde van red Bull om een team te aponseren. Denk niet dat ze hem droppen als ze een eigen team zouden beginnen.
Officieel: Häkkinen in 2005 in de DTMquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:11 schreef Poerkie het volgende:
Haug ontkent DTM-plannen Häkkinen
Williams overweegt terugkeer Häkkinen
Hjma...quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Officieel: Häkkinen in 2005 in de DTM
Hakkinen gaat dus wel DTM rijden.
Deed hij mee dan? ooh wacht dat is die gast die andere rijders (incl. teammate) van de baan rost...quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:45 schreef Murray het volgende:
Klein heeft niet echt indruk gemaakt dit jaar, of wel?
Op mij iig niet echt....
quote:Op maandag 15 november 2004 11:12 schreef MonoSynth het volgende:
Jordan met Toyota motoren :
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=69316
[droom-modus]
+Trust
+Muermans
+JV
+RD
[/droom-modus]
Jos zien we echt nooit meer.quote:Op maandag 15 november 2004 11:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]mooie als Jos zal gaan rijden dan denk k niet dat er een 2e Nederlandse courreur naast komt, maar t zou heel mooi zijn
Cool! dan gaat Jordan echt wel een stap vooruit maken, de Toyota motoren zijn krachtiger dan de Cosworth motor.quote:Op maandag 15 november 2004 11:12 schreef MonoSynth het volgende:
Jordan met Toyota motoren :
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=69316
[droom-modus]
+Trust
+Muermans
+JV
+RD
[/droom-modus]
Eddie Jordan zei in het persbericht van deze aankondiging ook dit:quote:Op maandag 15 november 2004 13:59 schreef Atreidez het volgende:
Jordan zal wel beter worden als Minardi weer, maar of ze echt een grote stap maken
Vraag me af wat die 'enkele andere die snel zullen volgen' zijn.... personeel bij topteams weggeplukt? Nieuwe hoofdsponsor? Topcoureur aangetrokken?quote:Deze aankondiging en enkele andere die snel zullen volgen betekenen de wederopstanding van het team
Precies, maar sommigen willen dat maar niet inzien. Onze sterkste troef is volgens mij Doornbos. Maar ook hij wordt nergens genoemd.quote:Op maandag 15 november 2004 11:46 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Jos zien we echt nooit meer.
Idd. Jos moet een baantje aan de andere kant van de oceaan zoeken, en als dat niet lukt kan hij nog altijd Le Mans gaan rijden ofzo en als dat niet lukt dan moet hij zijn dagen maar in de DTM slijten.quote:Op maandag 15 november 2004 14:52 schreef kriele het volgende:
[..]
Precies, maar sommigen willen dat maar niet inzien. Onze sterkste troef is volgens mij Doornbos. Maar ook hij wordt nergens genoemd.
Een hoofdsponsor kunnen ze wel gebruiken ja. Topcoureur aangetrokken? Je bedoelt Coulthard?quote:Op maandag 15 november 2004 14:52 schreef MonoSynth het volgende:
Vraag me af wat die 'enkele andere die snel zullen volgen' zijn.... personeel bij topteams weggeplukt? Nieuwe hoofdsponsor? Topcoureur aangetrokken?
Ah neequote:Op dinsdag 16 november 2004 18:58 schreef MonoSynth het volgende:
...and the soap continues...
of we hier zo blij mee moeten zijn...
mooi!
Het schijnt dat Jos nu wel weer bij -ardi wil gaan rijden, mits het technische en financiele pakket goed is.......................yeah right. Gelooft hij het zelf? Er zit geen rooie rotcent bij dat flutteam. Nooit geweest en dat zal ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 16 november 2004 21:10 schreef Atreidez het volgende:
JOS
Ik las dat de Minardi 2005 zal exact dezelfde versie zijn waar ze 2004 mee eindigden in Suzuka.quote:Op woensdag 17 november 2004 19:09 schreef rubbereend het volgende:
Minardi is het team wat aankomend seizoen gaat rijden mar een wagen uit 2002 denk k zo ongeveer en alleen elk jaar aangepast aan de neiuwe regels
Klien is al zo goed als zeker bij het Red Bull team. Als het aan eigenaar Dietrich Mateschitz ligt, komt naast Lauda Gerhard Berger het team versterken.quote:Op maandag 15 november 2004 13:59 schreef Atreidez het volgende:
...
En Klien uit de F1, godzijdank..
Coulthard , die man heeft helemaal niets meer in de F1 te zoekenquote:Op woensdag 17 november 2004 22:07 schreef sooty het volgende:
[..]
Klien is al zo goed als zeker bij het Red Bull team. Als het aan eigenaar Dietrich Mateschitz ligt, komt naast Lauda Gerhard Berger het team versterken.
Lauda heeft zijn steun aan een stoeltje voor Coulthard al toegezegd.
Jammer voor jou is jouw mening totaal nietsbetekend in tegenstelling tot bijvoorbeeld die van Lauda ( klik ).quote:Op woensdag 17 november 2004 23:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Coulthard , die man heeft helemaal niets meer in de F1 te zoeken
helaas ja, ze zouden mij eens in moeten huren in tegenstelling tot de meest overschatte teammanagerquote:Op woensdag 17 november 2004 23:06 schreef sooty het volgende:
[..]
Jammer voor jou is jouw mening totaal nietsbetekend in tegenstelling tot bijvoorbeeld die van Lauda ( klik ).
lauda daar noem je ook iemandquote:Op woensdag 17 november 2004 23:06 schreef sooty het volgende:
[..]
Jammer voor jou is jouw mening totaal nietsbetekend in tegenstelling tot bijvoorbeeld die van Lauda ( klik ).
zou mooi zijn als Robert Doornbos hem die dag om de oren mag rijdenquote:Op vrijdag 19 november 2004 10:35 schreef kriele het volgende:
Cristijan Albers meldt dat hij gaat testen bij Jordan. Dit gebeurt op 1 december. Het schijnt dat dit een test is om zijn basissnelheid te testen. Het is dus erop of eronder voor Chris!
Morgen mag Albers ook voor Minardi testen op Misano.quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:35 schreef kriele het volgende:
Cristijan Albers meldt dat hij gaat testen bij Jordan. Dit gebeurt op 1 december. Het schijnt dat dit een test is om zijn basissnelheid te testen. Het is dus erop of eronder voor Chris!
bron: http://f1manager.fok.nlquote:Christijan Albers zal morgen op het circuit van Misano voor Minardi testen. Hij was eerder gevraagd standby te staan voor een eventuele test.
Minardi werkt deze week een testprogramma af, waarbij veel verschillende coureurs een kans krijgen. Nu mag onverwachts toch ook Albers testen. Hij testte in 2001 en 2002 ook al voor Minardi en zal 1 december ook in de Jordan gaan rijden.
Gisteren was het de dag van de Australische coureurs Will Davison en Will Power. Daarnaast mocht Chanock Nissany voor de tweede dag testen. Nissany reed de meeste rondes, maar was niet echt snel. Zijn snelste tijd was 1 minuut 14.000. Davison en Power reden beiden 22 ronden en zetten respectievelijk snelste rondes van 1 minuut 11.900 en 1 minuut 11.790 op de klokken.
Hebben we hier weer te maken met een gevalletje van een gefrustreerde Jos supporter?quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zou mooi zijn als Robert Doornbos hem die dag om de oren mag rijden
nee hoor geen gefrustreede Josfanquote:Op woensdag 24 november 2004 15:56 schreef kriele het volgende:
[..]
Hebben we hier weer te maken met een gevalletje van een gefrustreerde Jos supporter?![]()
Wees toch eens blij als er uberhaupt een Nederlander in beeld is bij een F1 stal.
De kans dat Heidfeld en Klien voor Red Bull gaan rijden is best groot, het zijn nou niet de coureurs waar ik fan van ben.quote:1 JP. Montoya McLaren 01:14:202
2 R. Schumacher Toyota 01:14:618
3 F. Massa Sauber 01:14:943
4 C. Klien Red Bull 01:15:148
5 M. Webber Williams 01:15:369
15 E. Bernoldi BAR 01:19:977
een goed begin is het halve werk vind montoyaquote:Op woensdag 24 november 2004 18:53 schreef -Hans- het volgende:
[afbeelding]
Montoya in de Mclaren, en hij was bruut snel vandaag.(gaaf die hoge neus)
[..]
De kans dat Heidfeld en Klien voor Red Bull gaan rijden is best groot, het zijn nou niet de coureurs waar ik fan van ben.![]()
hij heeft ergens in een interview gezegd dat hij nog zeker nog 2 jaar in de 500cc blijft rijden en daarna staat hij open voor andere dingen als F1, oftewel, nog 2 jaar Schumacher en dan zal Rossi hem opvolgen bij Ferrariquote:Op vrijdag 26 november 2004 00:58 schreef Zwansen het volgende:
Is er nog nieuws over Rossi de laatste tijd?
quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:55 schreef ChatGirl het volgende:
McNish naar DTM
http://www.allanmcnish.com/news.cfm?flag=2&id=380
ik hoop het. dat was altijd leuk om te zien.quote:Op vrijdag 26 november 2004 13:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]krijgen we dan weer voorspellen met Allan?
Champ Car !!quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:29 schreef rubbereend het volgende:
Jos moet zijn geluk eens in de VS gaan beproeven
quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:32 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Champ Car !!
Maar dat vind hij nu niet meer, hoor! Het wordt waarschijnlijk DTM of Champ cars.quote:Op zaterdag 27 november 2004 12:55 schreef JPM01 het volgende:
[..]
![]()
IRL is niks voor jos dat zei die zelf ook
Dat is toch geen IRL?quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Maar dat vind hij nu niet meer, hoor! Het wordt waarschijnlijk DTM of Champ cars.
Daar hoef je niet om te huilen!quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:35 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Dat is toch geen IRL?
ja en er komt een nederlandstalige site over champcarquote:Op zaterdag 27 november 2004 17:17 schreef Atreidez het volgende:
IRL is voor suckers.. Champcar is cool
quote:Op zaterdag 27 november 2004 22:05 schreef Atreidez het volgende:
Dit is echt grappig. Die GP league waar ze t over hebben heb ik ook nog 1 seizoen in geraced20 starts, beste eindklassering een 2e plaats. http://www.gp-proleague.nl
Goed dat er een nl champcar site komt!
quote:Doornbos test voor Jordan in Jerez
Robert Doornbos gaat deze week van woensdag tot en met zaterdag testen voor het team van Jordan op het circuit van Jerez de la Frontera in Spanje. De Nederlander zal als enige coureur de 2005-specificatie aan een grondige test mogen onderwerpen. Doornbos was de laatste drie races van het seizoen vrijdagrijder voor Jordan.
bron: F1 Racing
Het lijkt er dus op dat Doornbos op pole position staat als het gaat om een race stoeltje bij het team van Jordan, al zou een jaar testen ook geen slechte keuze zijn. Wat het ook mag worden ik hoop van harte dat in het komende F1 seizoen weer een Nederlander actief is, want dat maakt het toch wel extra leuk.quote:Arden dichtbij overname Jordan
Volgens de Britse krant Sunday Times ziet het ernaar uit dat voor de kerst Eddie Jordan zijn renstal verkoopt aan Arden International van Christian Horner.
bron: RTL Grandprix
Inderdaad!quote:Op donderdag 25 november 2004 09:18 schreef JPM01 het volgende:
[..]
een goed begin is het halve werk vind montoya![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:24 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Inderdaad!
verwacht dan maar dat albers sneller isquote:Op dinsdag 30 november 2004 22:59 schreef s0d het volgende:
morgen dus zowel albers als doornbos in de jordans
Robert in de interim wagen, en albers in de ej14
Denk toch eens na, voordat je zoiets zegt!quote:Op woensdag 1 december 2004 12:44 schreef TheGHunter het volgende:
Albers is een prutser imho
Als hij uit de spotlights kan blijven dat gaat het nog wel (zie zn 2e plaats in het dtm kampioenschap in 2003 achter Bernd Schneider) maar wanneer hijzelf ook maar iets van druk opgelegd krijgt zakt hij door het ijs![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 14:45 schreef MrX1982 het volgende:
Albers en Doornbos zijn cool. Hopelijk krijgen ze een stoeltje in de Formule 1. Bovendien hoop ik dat we eindelijk verlost zijn van de loser der losers in de Formule 1: onze eigen Jos Verstappen
Arrogante kwal die totaal niet kan rijden terwijl hij zichzelf de beste vindt, merkwaardig dat hij dat nooit heeft laten zien, oh wacht het lag natuurlijk altijd aan de auto. Goede smoes ja
Maar hij kon die snelheid nooit laten zien omdat hij telkens in een team zat wat eigenlijk te min voor hem wasquote:Op woensdag 1 december 2004 14:47 schreef The_Hives het volgende:
Jos is(was) één van de snelste coureurs van deze aardkloot.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | F. Massa Sauber 01:17:513 59 J. Trulli Toyota 01:18:287 53 M. Webber Williams 01:20:171 90 E. Bernoldi BAR 01:20:370 48 L. Badoer Ferrari 01:21:672 60 T. Sato BAR 01:21:724 70 V. Liuzzi Red Bull 01:21:900 48 R. Schumacher Toyota 01:22:069 37 N. Heidfeld Williams 01:22:713 87 C. Klien Jaguar 01:22:731 46 M. Gené Ferrari 01:23:191 41 A. van der Merwe BAR 01:23:730 30 C. Albers Jordan 01:24:452 61 R. Doornbos Jordan 01:25:291 73 A. Caroll BAR 01:28:865 25 |
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Kimi wereldkampioen, à la, maar voorlopig heeft ie alleen maar koppijn:
http://portal.tequila.fortytwo.nl/download/video/kimi-video.mpeg
Hij heeft zich onlangs een aantal dagen volledig klemgezopen omdat z'n vrouw bij 'm weg is geloof ikquote:Op donderdag 2 december 2004 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Jammer van de bagger kwaliteit, maar wat doet hij daar?
En hoe oud is dat filmpje?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | J. Villeneuve Sauber 01:22:061 74 N. Heidfeld Williams 01:22:430 96 V. Liuzzi Red Bull 01:22:631 68 C. Klien Red Bull 01:23:124 35 A. Pizzonia Williams 01:23:382 48 T. Sato BAR 01:24:114 44 G. Fisichella Renault 01:24:525 42 A. Wurz McLaren 01:24:700 48 F. Montagny Renault 01:24:774 41 A. van der Merwe BAR 01:25:446 36 R. Schumacher Toyota 01:26:200 54 L. Badoer Ferrari 01:27:553 38 M. Gené Ferrari 01:28:929 37 P. de la Rosa McLaren 01:29:697 23 R. Doornbos Jordan 01:32:211 51 J. Rossiter BAR 01:33:474 34 E. Bernoldi BAR 01:33:493 14 |
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:33 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[afbeelding]
De nieuwe wagen van R. Schumacher allicht?
quote:
Minardi wil rijdersduo behouden
Minardi wil ook volgend jaar graag met Zsolt Baumgartner en Gianmaria Bruni samenwerken. Dat liet de stichter van het team Gian Carlo Minardi weten. Vooral voor de Hongaar zit een contractverlenging er dik in.
"Nu we zeker zijn dat we volgend seizoen de motor zullen hebben die Jaguar gebruikte hebben de sponsors van Zsolt er opnieuw veel vertrouwen in", verklaarde Minardi aan Autosprint.
De Italiaan gaf in hetzelfde interview ook aan dat huidige teambaas Stoddart graag Bruni wil behouden, maar dan moeten diens Italiaanse sponsors wel stilaan wakker worden.
Als ik nog even mag reageren: ik vind het allebei leuk !! Vooral in IRL de slipstream gevechten tot aan de finish. Kan me herrinderen dat er vorig jaar een foto finish was met de top 3 naast elkaarquote:Op zaterdag 27 november 2004 17:17 schreef Atreidez het volgende:
IRL is voor suckers.. Champcar is cool
quote:Noteer de volgende data in de agenda:
6 maart - Grand Prix van Australië
20 maart - Grand Prix van Maleisië
3 april - Grand Prix van Bahrein
24 april - Grand Prix van San Marino => er toch bij.
8 mei - Grand Prix van Spanje
22 mei - Grand Prix van Monaco
29 mei - Grand Prix van Europa
12 juni - Grand Prix van Canada
19 juni - Grand Prix van de Verenigde Staten
3 juli - Grand Prix van Frankrijk
10 juli - Grand Prix van Groot-Brittannië => er toch bij.
24 juli - Grand Prix van Duitsland
31 juli - Grand Prix van Hongarije =>
21 augustus - Grand Prix van Turkije => nieuw.
4 september - Grand Prix van Italië
11 september - Grand Prix van België
25 september - Grand Prix van Brazilië
9 oktober - Grand Prix van Japan
16 oktober - Grand Prix van China
Inderdaad, dat zou wel tof zijn! Nu maar hopen dat hij wel in de MP4/20 past want Wurz heeft zijn lengte niet echt mee.quote:
Ben ook echt benieuwd hoe hij het gaat doen @ DTMquote:Op zaterdag 11 december 2004 13:05 schreef TheGHunter het volgende:
Testrijder bij McLaren dus? Mwah ik zie liever jonge coureurs testen bij F1 teams. Hakkinen is passe, DTM is daarom ook een goede klasse om het racen weer mee op te pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |