Yuk dat ben ikquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:29 schreef SP het volgende:
Ben jij die nieuwe superheld, Brommerman?
Notendop terug)quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
notendop:
1) toen kreeg ik het verzoek van de agent dat ik weg moest
2) ze zei als ik nu niet weg ga dat ik naar het bureau moest ,
3) toen mocht ik mee naar bureau
4) omschrijving strafbaar feit: niet voldaan aan ambtelijk bevel
5) dat is mijn roeping
6) hoe kan ik dit het beste klaar spelen
7) ik deed toch niks fout, ik ben toch niet verplicht om zonder rede van opgaaf mijzelf te verplaatsen?
8) ze gaf niet eens een verweerwoord wat ik fout deed ofzo?
9) mocht ik dit winnen kan ik dan schade vergoeding vragen voor alle tijd die ik verloren heb?
10) mvg Rene
jawelquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
trouwens een agent heeft nooit het recht om te zeggen wat ik moet doen als ik haar werk niet belemmer of de controle of als ik de verdachte ben
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
trouwens een agent heeft nooit het recht om te zeggen wat ik moet doen als ik haar werk niet belemmer of de controle of als ik de verdachte ben
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:53 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
maar laat ik het zo zeggen zonder uit te weiden, er zijn al 2 agenten vertrokken bij de politie wegens die overtreding dankzij mij
ik neem gewoon altijd de gesprekken op en ze is zo de lul, zij gaat ook ontslagen hiervoor worden . mark my words.
quote:Vrij baan voor opgevoerde brommer
11 jan 1997
Weinigen weten het nog en onze overheid wíl het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met één, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht. Kortom, de beer is los in brommerland!
door BERRY ZAND SCHOLTEN - ZOETERMEER, zaterdag
Ook al geeft de rollentestbank straks zes pk aan, de bromfiets is toch volledig legaal. Slechts bij daadwerkelijk vaststellen van een snelheidsovertreding kan de politie nog iets doen.
Maar op fietspaden wordt zelden gecontroleerd. De brommer, door de jaren heen een groot zorgenkind van de overheid en ooit met dwaze bepalingen als trapperplicht en vele andere voorschriften aan banden gelegd, is weer zo vrij als een vogeltje...
De nieuwe Europese regels die bepalen dat brommers met een 'on-Nederlands' groot vermogen hier nu volledig legaal zijn, werden aanvankelijk angstvallig geheim gehouden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat en met name de Rijksdienst voor het Wegverkeer probeerden op de valreep nog allerlei beperkende voorschriften op te stellen, maar toen Peugeot-importeur Vanderhulst uit Veenendaal met een kort geding dreigde, ging de overheid overstag.
Twee weken geleden is er, in onderling overleg tussen importeurs en rijksdienst, alleen een gentleman's agreement gesloten. Daarin werd besloten "dat het de consument moeilijk gemaakt moet worden om dat grotere brommervermogen om te zetten in een veel hogere snelheid, door bijvoorbeeld aan de versnellingsbak te sleutelen".
Muisstil
Iedereen houdt zich muisstil over deze nieuwe ontwikkelingen. De Rijksdienst voor het Wegverkeer, omdat de ambtenaren nauwelijks weten waar ze aan toe zijn. De meeste importeurs, onder aanvoering van de RAI eveneens, omdat zij als de dood zijn voor bemoeienis van de politici, die in het verleden al nooit uitblonken door enig technisch inzicht op brommergebied. De importeurs gaan echter de brommers met groter vermogen wel degelijk leveren, al zou het maar zijn uit angst voor de concurrentie.
Politie en justitie weten in de meeste gevallen nog van niets. Er zijn nog geen richtlijnen uitgegaan naar de controlerende en corrigerende instanties. Eén organisatie is openlijk blij met de nieuwe ontwikkeling: de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV). "Dit is een enorme kans om jongeren te laten kennismaken met gemotoriseerde terreinsporten als enduro", zegt KNMV-voorlichter Jaap van Steenbergen, "met de nieuwe brommers en scooters kunnen zestienjarigen feilloos een echte endurowedstrijd rijden, met zware terreinproeven en al. Daar moet onze nieuwe aanwas vandaan komen!"
"In Europees verband wordt er nog aan nadere regelgeving gesleuteld", zegt Raymond Grollé, secretaris van de RAI, afdeling gemotoriseerde tweewielers, "zolang die regels er echter niet zijn, moeten de sterkere brommers uit Italië, Spanje, Frankrijk, of waar dan ook vandaan, gewoon in Nederland worden toegelaten. Dit kan beter niet in de publiciteit komen, want dan stort de nationale politiek er zich weer op en dan kan de chaos alleen maar groter worden. We proberen het in goed onderling overleg tussen importeurs en rijksoverheid te regelen! De nieuwe bepalingen hebben namelijk ook grote voordelen: door het grotere vermogen van de brommers is er straks beter mee te rijden; je kunt er bijvoorbeeld gemakkelijker met twee man op. Met dat kleine motorvermogen kwam je vroeger bijna niet weg."
Voordelen
"Er zijn nog meer voordelen", zegt Mang Yuan, de technische man van Yamaha-Nederland, "doordat de 49cc-tweetaktmotoren en dat zijn de meeste straks niet meer gesmoord en geknepen worden, draaien die motoren beter en vooral schoner. Er komt minder vervuiling, omdat verbranding beter wordt. Het rendement van de motoren wordt gewoon hoger en daardoor worden ze zuiniger en minder milieuvervuilend!"
VanderHulst, de Peugeot-tweewielerimporteur, rust zijn bromfietsen en scooters nu al met een groter vermogen uit. Directeur Henk van der Geijn van Peugeot: "Zo komen onze brommers en scooters gewoon uit de fabriek. De Nederlandse overheid wilde weer allerlei regeltjes toevoegen als "de mogelijkheden tot het verhogen van de snelheid beperken", maar toen hebben wij gezegd: "Niet moeilijk doen; zo en zo zijn thans de Europese richtlijnen en als jullie weer allerlei extra regeltjes gaan invoeren, dan spannen wij een geding aan. Per 1 augustus gelden de nieuwe Europese normen en vorige maand heeft de Nederlandse overheid zich er noodgedwongen bij neergelegd!"
Bij Honda-Nederland had men zich nog nauwelijks in de materie verdiept. "Ik denk dat wij gewoon brommers en scooters met twee pk vermogen blijven leveren", zegt Alex van 't Hoff van Honda. "Ze mogen in Nederland immers toch niet harder dan vijfenveertig kilometer per uur?" "Dat is niet waarschijnlijk", zeggen de collega's. "Honda bouwt z'n meeste scooters voor de Europese markt namelijk ook in Italië!"
Bart Roobol van importeur Brimex in Alkmaar wil de zaak liever niet aan de grote klok hangen. "We hebben net onze Siamoto Scross bij de KNMV geïntroduceerd", zegt hij, "we hebben twee proef-enduro's gereden met de oude, geknepen scooters en met de nieuwe, sterkere machines. Het bleek dat er met zes pk vermogen prima terrein-wedstrijdsport te bedrijven is. Het gaat heel eenvoudig: de uitlaat-restrictor eruit en hoofdsproeier 58 vervangen door 85/90. Dat resulteert in een vermogentoeneming van twee naar plusminus zes pk. En daarmee beantwoordt onze brommer exact aan de Italiaanse, en nu dus óók de Nederlandse, specificaties." Op 1 maart start de KNMV met deze nieuwe klasse in het endurokampioenschap van Nederland, tijdens de wedstrijd in het Overijsselse Holten.
"Het heeft allemaal te maken met enerzijds de wil tot Europese eenwording en anderzijds het onvermogen daartoe", zegt KNMV-man Jaap van Steenbergen. "De motorsport in Nederland staat nog altijd op achterstand. In vele landen mogen jongeren van zestien tot achttien jaar op lichtere motorfietsen rijden, om ervaring op te doen. Die kunnen dus ook wedstrijden rijden. In Nederland mag dat niet. Thans, met de sterkere brommers en scooters, kan het plotseling allemaal wel."
"Het is belachelijk", vindt Bart Roobol van Brimex, "sinds 1 juni moet je hier een soort rijbewijs voor je brommer hebben en dan nóg zou je qua vermogen aan banden worden gelegd. De situatie is thans net zo als met auto's en motoren: je mag dan een Mercedes Sport, een Ferrari of een Porsche hebben, harder rijden dan 120 km/u is verboden. Dat geldt eveneens voor motorfietsen die wel driehonderd halen. Voor brommers nu dus ook. Je kúnt nu weliswaar harder, maar het mág niet!"
Wie controleert dat allemaal? De politie heeft de handen al vol aan de 'grote' snelheidsovertreders, er is weinig apparatuur en mankracht om ook de fietspaden er nog eens bij te pakken. De vermogensmeetapparatuur voor brommers kan bovendien de schroothoop op, nu elk hoger vermogen in Nederland legaal is.
"Er wordt in Europees verband wel degelijk gewerkt aan anti-temperingsrichtlijnen", zegt Raymond Grollé van de RAI, "aan wettelijke regelingen die opvoermethoden moeten tegengaan, maar ja, die zijn er nog lang niet!"
Inconsequent
"De Nederlandse overheid is altijd zo hopeloos ouderwets in de regelgeving", vinden de importeurs. "Zij loopt meestal achter de feiten aan of hanteert belachelijke richtlijnen, zoals destijds de 'trapperplicht'. (Elke brommer was in Nederland, nog maar enkele jaren geleden, een 'rijwiel-met-hulpmotor' en diende daarom trappers te hebben. Toen die trapperplicht werd afgeschaft konden de brom-, en snor-scooters pas worden toegelaten). De overheid is bovendien ook zo inconsequent. Opvoersets mogen hier overal vrij worden verkocht, maar zij mogen niet worden toegepast. Dat is toch waanzin? Dan is het in België allemaal veel duidelijker, daar zijn opvoersets gewoon verboden. Klaar uit!"
In feite is het opvoeren zo oud als de brommer zelf. Vroeger was het echter aanzienlijk meer werk: het motorvermogen moest omhoog en de gearing (overbrengingsverhouding van de motor naar het achterwiel, BZS) moest worden aangepast. Nu is die sterkere motor standaard aan boord.
"Het wordt nog veel gekker", zegt Jaap van Steenbergen van de KNMV, "brommobielen, voertuigjes die lijken op kleine auto's, maar die door een 49cc-bromfietsmotortje worden aangedreven, zoals bijvoorbeeld invalidenwagentjes, moeten per 1 januari 1997 als motorvoertuig worden aangemerkt. Dit houdt in dat ze niet langer op de rijwielpaden mogen, dat ze van gordels moeten zijn voorzien, niet meer op het trottoir geparkeerd mogen worden, maar en dat is echt een revolutie in het Nederlandse verkeer auto's en motorfietsen dienen deze brommobielen nu voorrang te verlenen als ze van rechts komen. Om te voorkomen dat de brommobielen ook op de autosnelwegen terecht komen, heeft de overheid de toelatingssnelheid voor autowegen per 1 januari '97 verhoogd van vijfenveertig tot vijftig kilometer per uur. Dit werd in de Staatscourant van dinsdag 24 december gepubliceerd. Bestuurders van brommobielen mogen voorlopig echter nog wel met een eenvoudig bromfietscertificaat blijven rijden."
De gewone brommer en de bromscooter hebben qua vermogen het pleit dus gewonnen. "In feite is dat ook goed", zegt de RAI, "de meeste berijders kunnen zich nu, ook met z'n tweeën, comfortabeler verplaatsen. De trekkracht van de brommer is namelijk ontzettend toegenomen. Maar ja, de kans is zo groot dat de 'disco-scooteraars' en de pizzabezorgers het gaan verzieken door het toegenomen vermogen om te zetten in hogere snelheden. Met alle nadelige consequenties van dien, want dan is de beer pas echt los. Als echter dat niet, of slechts in geringe mate gebeurt, dan heeft het grotere vermogen in feite alleen maar voordelen!"
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden. e-mail: redactie@telegraaf.nl
-1ben niet van nederlandse afkomst, dit is mijn derde taal (zucht)quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:49 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Tip 1: Voor je iets post eerst leren schrijven
Tip 2: Luisteren naar wat die agent zegt en gewoon doen wat hij je opdraagt
Tip 3: De verklaring die ze je voorleggen moet je ondertekenen. Ben je van mening dat de verklaring niet overeenkomstig is met wat jij tegen die agent hebt gezegd, teken hem dan simpelweg niet. Dan is de verklaring niet rechtsgeldig.
jij hebt een hekel aan brommer rijders en dat mag, laat dat je maar verteren &^%$@quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Notendop terug)
1) had je moeten zorgen dat je weg was
2) had je helemaal moeten zorgen dat je weg was
3) ga niet zeggen dat je verbaasd bent
4) en daar hadden ze gelijk in
5) dure roeping
6) berouw komt na de zonde, gedane zaken nemen geen keer
7) jawel, jawel
8) je bemoeide je met andermans zaken en daar was ze flauw van
9) vast wel
10) groeten terug![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:00 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jij hebt een hekel aan brommer rijders en dat mag, laat dat je maar verteren &^%$@
jij hebt als hobby - forum.fok.nlquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]goede bezig Herman
Oftewel: man, zoek een hobby, krijg een leven, ga in therapie, doe iets nuttigs, grow up...
ik ben ook bezig met een verbouwing, je kunt hier zo aan de slagquote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ga je schamen, ik zou als je op mijn grond zou staan helemaal verbouwen![]()
Wederomquote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:00 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
-2ik hoef niet te luisterren wat een agent zegt of roept
Ahum! Kuch… kuch…quote:Wederom
Dat moet je dus wel...
Verdiep je eerst eens in de theorie voordat je allemaal moeilijk gaat lopen doen en jezelf voor lul zet op een openbaar forum, sukkel!
je hoeft idd niet ELK bevel op te volgen, maar wanneer een agent je verzoekt ergens weg te gaan, dien je dit wel degelijk op te volgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:32 schreef Sovereign het volgende:
Dat men elk bevel van een ambtenaar zou moeten opvolgen is idd lariekoek
Neen. Stel je eens voor, ik sta bij de frietboer en oom agent komt binnen en geeft me het 'bevel' dat ik maar buiten moet gaan staan te wachten, want oom agent heeft haast met zijn frikandel speciaal. Volgens jou is zo'n bevel 'bevoegd' gegeven? Lijkt me van niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:36 schreef Double_B het volgende:
je hoeft idd niet ELK bevel op te volgen, maar wanneer een agent je verzoekt ergens weg te gaan, dien je dit wel degelijk op te volgen.
Zou je denkenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jij hebt als hobby - forum.fok.nl
Gedraag je een beetje mallootquote:ga je schamen, ik zou als je op mijn grond zou staan helemaal verbouwen![]()
Had ik je al verteld over mijn nieuwe brommer? Ow ja, een paar posts naar bovenquote:btw als mod hoop ik dat je gewoon hieruit kan blijven heb geen zin in jouw anti brommer verhalen
quote:jij kan je niet aan de kern van de zaak houden en daardoor ben je of word je een slechte jurist (is maar dat je het weet)
Naja hier bne ik dan, de zogenaamde verre familielid van topicstarter.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:41 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Neen. Stel je eens voor, ik sta bij de frietboer en oom agent komt binnen en geeft me het 'bevel' dat ik maar buiten moet gaan staan te wachten, want oom agent heeft haast met zijn frikandel speciaal. Volgens jou is zo'n bevel 'bevoegd' gegeven? Lijkt me van niet.
Als een bevel niet gegrond is op een wettelijk voorschrift hoef je ook niet weg te gaan. Period. Dat is immers een vereiste wat direct voortvloeit uit de strafbepaling van 184 Sr. Ik wil je best een casuspositie van de Hoge Raad, waarbij ook iemand gesommeerd werd om te vertrekken op basis van een APV bepaling, voorleggen om dit te illustreren. Ik kan je verklappen dat de beste man werd vrijgesproken omdat het bevel onbevoegd was gegeven; de wettelijke grondslag voor het bevel was er niet.
Neem nu maar aan van deze (bijna) meester in de rechten dat dit zo in elkaar zit. Het is ook heel logisch, want beperkingen van grondrechten zijn nu eenmaal niet mogelijk zonder wettelijke grondslag.
En daar registreer jij je helemaal voorquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:10 schreef Black_Phantom het volgende:
Naja hier bne ik dan, de zogenaamde verre familielid van topicstarter.
In werkelijkheid gewoon een juridisch adviseur op internet.
Denk je dat ik een zaak heb ivm bedreigingquote:ga je schamen, ik zou als je op mijn grond zou staan helemaal verbouwen
sorry dat ik dat zo zei, maar jij als jurist in opleiding maakt je hier compleet belachelijk,quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En daar registreer jij je helemaal voor![]()
[..]
Denk je dat ik een zaak heb ivm bedreiging![]()
Natuurlijk heb ik gelijk, ik ben niet voor niets strafjurist.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:10 schreef Black_Phantom het volgende:
\iig Sovereign ik geef je gelijk in wat je zegt
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef ElisaB het volgende:
Denk je dat ik een zaak heb ivm bedreiging![]()
Pffttt... moet ik het spellen? Ik bén geen jurist in opleiding. Ik heb ooit - zeg zo'n 8 tot 10 jaar geleden - 2 jaar Rechten gestudeerd. Niet meer, niet minder. Ik ben geen ambities om jurist te worden en heb niet de illusie dat ik van de wet of van rechten meer afweet dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:20 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
sorry dat ik dat zo zei, maar jij als jurist in opleiding maakt je hier compleet belachelijk,
Heb ik net mn onderschrift veranderd; heb jij weer (en dat stond los van dit topic, is dat niet grappigquote:ik weet blijkbaar nog meer dan jij , ik snap niet ook dat jij als mod hier zo provoceert , vind dat niet tof, je bent denk ik gewoon wat er in je onderschrift staat
Weet je wat jij moet doen? Weer eens 100 keer met je scooter langs een flitspaal rijden. Joker.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:20 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ik weet blijkbaar nog meer dan jij
het heeft helemaal niks met mekaar te makenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:47 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Je hebt ook niks geleerd van de vorige keer he?
Boete geen helm (heb de overheid terug gepakt)
Haha, waar heeft die advocaat zijn bul gehaald. Bij twee pakken melk?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:53 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
mijn advocaat zei nog letterlijk tegen me (verre familie)
en burgers hoeven niet als een stel slaafse honden de commando's op te voeren
uit redelijkheid en billikheid zou moeten voortstromen dat jij mag vragen wat je fout deed
:')quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Haha, waar heeft die advocaat zijn bul gehaald. Bij twee pakken melk?
thx voor je steun betuiging (ja dat andere was dom misschien maar toch leuk en die agen was zo vervelendquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:06 schreef xFriendx het volgende:
Ik zou er persoonlijk ook iets van zeggen als die meting niet volgens de regels gaat. Meeste hier boeit het gewoon niets of het fout gaat of niet. Tot ze bij de APK dingen verkeerd gaan doen waardoor jij of dingen (onnodig) moet vervangen. In ieder geval iets waarbij automobilisten het idee krijgen dat er iets niet in de haak is, want dan is het opeens een zaak van belang.
Er zijn gewoon regels voor die rollerbank, en als dat niet volgens de regels gaat mag je er iets van zeggen lijkt me. Je hindert niemand, je attendeert een scooterbestuurder op de regels, en je bent niet bezig om de meting zelf te hinderen. Net als dat je volgens sommige agenten geen foto´s mag maken van de foute meting (bijv geen wielklem) zelfs als je het hoofd van de agent weglaat, of de agent zelf er helemaal niet op hebt staan.
ik zorg wel dat ze luisteren, ik zal als ik bij de rechter kom en mijn gelijk haal + schade vergoeding (gewoon verloren uren((niks anders)) zal ik hem uitnodigen om een keer te gaan kijken bij een controle want ik zal de rechter ook nog showen , gebackupt met tape dat agenten moedwillig de boel saboteren, hun ambtseed collectief overtreden , hopelijk is de rechter dan een keer geinteresseerd in dit soort zakenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:20 schreef Mikkel het volgende:
Prachtig, zo'n Ché Guevara in de dop. Jongen, je hebt geen idee hoe dom je over komt met je uitspraken.
Denk je nou werkelijk dat de politie of justitie zich maar één ruk aantrekt van zo'n scooterjochie als jij? Die hebben wel andere dingen aan hun hoofd.
Power to the people!
hoe kan een mod als jij nou zo zielig en offtopic reageren, ik begin gewoon een gruwelijke hekel aan je topic verziekende geblaat. Hou er gewoon mee op als je niks nuttigs te vertellen hebtquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:33 schreef ElisaB het volgende:
[....het heeft helemaal niks met mekaar te maken ....]
En toch zie ik een overeenkomst. Knap he!
En toch zie ik een overeenkomst. Knap he!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
het heeft helemaal niks met mekaar te maken![]()
Ondanks het feit dat TS niet al te snugger overkomt heeft hij wel een punt.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Notendop terug)
1) had je moeten zorgen dat je weg was
2) had je helemaal moeten zorgen dat je weg was
3) ga niet zeggen dat je verbaasd bent
4) en daar hadden ze gelijk in
5) dure roeping
6) berouw komt na de zonde, gedane zaken nemen geen keer
7) jawel, jawel
8) je bemoeide je met andermans zaken en daar was ze flauw van
9) vast wel
10) groeten terug![]()
![]()
sorry dat JIJ zo een hekel aan scooter rijders hebt maar dat is jou probleemquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:28 schreef DoctorB het volgende:
los daarvan, brommerrijders helpen hun terechte boete te ontlopen.
Wat ben jij een kanslose kerel....
brommervolk, ik word er zooooooo misselijk van...
(nepviking)
Ik denk dat 'm daarin de kneep zit.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:39 schreef qizl het volgende:
Zolang je niks strafbaars doet of ze niet stoort in het uitvoeren van hun ambt is er niks aan de hand.
ach je hebt een punt zoals ik me hier uit, maar ik zei alleen maar dat ik je wou verbouwen omdat je gewoon irritant staat te stoken en dat voor iemand met forum bevoegdheden (hoe sneu imho)quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik denk dat 'm daarin de kneep zit.
TS zegt wel dat ie de onschuld zelve is, maar als je ziet hoe hij zich hier (en in zijn andere topic) uit, dan krijg ik toch een heel onaangenaam beeld van hem. Mij wil ie verbouwen, en de agent die hem een bon gaf voor rijden zonder helm, wil ie straffen door dat wat de agent lief is onder de wielen van zijn brommertje te wensen.
Het staat allemaal in geen verhouding en komt erg eenzijdig en agressief over. Volgens mij heeft TS een reality-check nodig.
Het is ook typisch Nederlands om zo tegen de politie tekeer te gaan. Op het moment zelf moet je je gewoon rustig houden. Is er iets niet in de haak, ga dan achteraf in bezwaar. Hoe meer je tegenwerkt, hoe erger het wordt. In dit land is dat een extra boete, in andere landen een flink aantal stokslagen. Wees maar blij dat je hier woont.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik denk dat 'm daarin de kneep zit.
TS zegt wel dat ie de onschuld zelve is, maar als je ziet hoe hij zich hier (en in zijn andere topic) uit, dan krijg ik toch een heel onaangenaam beeld van hem. Mij wil ie verbouwen, en de agent die hem een bon gaf voor rijden zonder helm, wil ie straffen door dat wat de agent lief is onder de wielen van zijn brommertje te wensen.
Het staat allemaal in geen verhouding en komt erg eenzijdig en agressief over. Volgens mij heeft TS een reality-check nodig.
Loop niet zo op Elisa te zeuren. Ze houdt gewoon in de gaten dat alles hier goed verloopt en discussieert ondertussen lekker mee. No problem.Laat je niet zo opfokken en speel niet zo op de man/vrouw.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
ja elisa-b ik word kwaad en zeg schrijf domme dingen op als mensen zoals jij gewoon hun plaats niet weten
Kind van deze tijd... Overal recht op en verdomd fanatiek in het halen van dat recht. ("Ik haal de rechter erbij. " "Ik ga een modje vertellen wat je hier zegt." "Ik hoef niet te doen wat jij zegt, want ik sta in mijn recht.") Ach, wat doe je eraan?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:30 schreef rickywilliams het volgende:
oh man hier gaaaaaaaaaaan we weerwat een loser die TS zeg
ik heb niet overal gelijk in, ik heb ook niks tegen de politie, maar wel altijd die foute rollenbank controles waar wij de dupe van zijn, en ik heb genoeg tijd, middellen om er tegen in te gaanquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:35 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Kind van deze tijd... Overal recht op en verdomd fanatiek in het halen van dat recht. ("Ik haal de rechter erbij. " "Ik ga een modje vertellen wat je hier zegt." "Ik hoef niet te doen wat jij zegt, want ik sta in mijn recht.") Ach, wat doe je eraan?
Of niet natuurlijkquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:42 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
ik heb niet overal gelijk in, ik heb ook niks tegen de politie, maar wel altijd die foute rollenbank controles waar wij de dupe van zijn, en ik heb genoeg tijd, middellen om er tegen in te gaan
en ik vind het ook goed dat de politie controleert op verzekering certifcaat etc.
geef mij maar een reden waarom als het fout gaat dat ik het moet pikken, ik ben nu degene die het stukje extra doet om mijn gelijk te halen en daar is niks mis mee
kind van deze tijd? .. ugh ben net zo oud als gij
trouwens al die kritieken waar ik voor sta! waarom eigenlijk, ik zal mijn voldoening halen dat ik gelijk zal halen in de rechtbank
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ja elisa-b ik word kwaad en zeg schrijf domme dingen op als mensen zoals jij gewoon hun plaats niet weten
Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:42 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
kind van deze tijd? .. ugh ben net zo oud als gij
trouwens al die kritieken waar ik voor sta! waarom eigenlijk, ik zal mijn voldoening halen dat ik gelijk zal halen in de rechtbank
Ja je hebt volledig gelijk maar je hebt ook een verkeerd beeld van mij, ik ga alleen tegen dit ontzettend fel tekeer, ik heb nu 6 jaar op een scooter gereden en is het is nu gewoon welletjes , met het scootertje pesten (jij denkt dat ik het erg zwart wit zie , maar ik heb gewoon 6 jaar ervaring, en in de auto of op een motor zal ik nooit zo behandeld worden zoals op een brommer)quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:48 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.
Jij heb blijkbaar een erg groot rechtvaardigheidsgevoel, dat je hier en daar nogal heftig uit. Wat me vooral niet aanspreekt is dat je je zo ontzettend focust op het halen van je gelijk/recht. Als jou ook maar iets wordt gedaan, ben je helemaal op je tenen getrapt en moet er iets aan gebeuren. Anderen worden daar de dupe van. Laat ook eens iets lekker gaan, dan leef je veel relaxter.
Komt beide op het zelfde neer:quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
het heeft helemaal niks met mekaar te maken![]()
Nee joh. Dit is toch leuk?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:49 schreef Guidoweb5 het volgende:
zullen we die kerel gewoon voorgoed negeren?
dank U voor UW steunquote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:42 schreef dvr het volgende:
Hulde aan TS. Juist de politie moet zich aan de regels houden. Een van de redenen waarom ze steeds minder respect en gezag genieten is omdat sommige slecht opgeleide en slecht begeleide agentjes daar met de pet naar gooien en maar wat aanklooien in hun contacten met burgers. Als ze zo'n scootercontrole naar eigen inzicht uitvoeren zonder zich aan de voorschriften te houden, heeft het voor burgers geen enkele zin meer zich nog aan de wet te houden - je bent dan immers toch de lul, of je je nou aan de wet houdt of niet.
zeg nou eerlijk!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Komt beide op het zelfde neer:
"Ik ben een huillie, de politie is tegen mij, en heeft mij ten onrechte bekeurd" :')
OMGquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
Ja!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
zeg nou eerlijk!
jij gaat ervan uit dat ze de rollenbankcontrole goed uitvoeren?
Dat klinkt gayquote:ohw boy
Samen met 90% van de automobilisten ja.quote:btw de politie is niet tegen mij maar tegen iedere scooter rijder
want iedereen die er eentje heeft kan dit beamen
In jouw ogen misschien wel ja.quote:dachten jullie dat ik zin had om politie van hun werk af te houden of dat ik op het bureau moet komen en dat ik een rechtszaak aan me broek krijg (dit kost justitie waardeloos veel geld omdat mevrouw de agent zich niet aan de regels hield en onterecht een van mijn grondrechten afpakte)
Jij generaliseerd ook niet een klein beetje? (gelukkig houd jij van mensen in een hokje stoppen, ben je ook soms een racist?) wees er maar trots opquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:43 schreef Pokkehontas het volgende:
Zou het misschien ook een ietsje pietsje door het gedrag van een zekere groep brommerrijders kunnen komen dat de politie bovenmatig geÏnteresseerd is in tweewielers die geacht worden niet harder dan 40 km per uur te kunnen?
Als ik zie hoe achterlijk er vaak door brom- en scootervolk gereden wordt (de goeien - zoals ElisaB- daargelaten, kan ik me helemaal niet zo druk maken over rollerbankcontroles. Als je het hebt over rechten, het is mijn recht beschermd te worden tegen idioten die de openbare weg aanzien voor een circuit. En het gehuil over de uitgevoerde controles doen mij net zoveel als het gejammer van een crimineel wiens advocaat een vormfout in zijn zaak ontdekt.
de fabeltjes krantquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:50 schreef _Flash_ het volgende:
Wie weet was het wel een nepcontrole om een arrestatiemoment voor bepaalde terroristen te creeren weet jij veel. Als een agent je sommeert weg te gaan heb je dat te doen. Punt. Later kan je natuurlijk op het bureau verhaal gaan halen of een klacht indienen. Maar op dat moment heb je te gehoorzamen.
Lees nu nog eens wat ik op pagina een geschreven heb. Niet aan elk bevel hoef je te gehoorzamen. Belachelijk hoeveel mensen hier een mening op nahouden zonder ook maar enig verstand te hebben van het strafrecht.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:50 schreef _Flash_ het volgende:
Wie weet was het wel een nepcontrole om een arrestatiemoment voor bepaalde terroristen te creeren weet jij veel. Als een agent je sommeert weg te gaan heb je dat te doen. Punt. Later kan je natuurlijk op het bureau verhaal gaan halen of een klacht indienen. Maar op dat moment heb je te gehoorzamen.
Je moet echt een beetje je gemak gaan houden.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:02 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
Jij generaliseerd ook niet een klein beetje? (gelukkig houd jij van mensen in een hokje stoppen, ben je ook soms een racist?) wees er maar trots op
Ik heb goed nieuws voor je: mijn brommer is 100% origineel en ik heb zelfs de politie om een oordeel gevraagd vóór ik hem kocht. Elders op dit forum is hier nog iets over terug te vinden. Ik ben niet heiliger dan de Paus, maar ik zou het een absolute blamage vinden om op m'n 35ste van de weg geplukt te worden en een bekeuring te krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer.quote:btw elisa-b- ik zal lekker lachen als jij een rollenbank controle aan je broek krijgt want zoals er gecontroleerd word in alkmaar maakt het niet uit of je opgevoerd rijd of niet je krijgt altijd een bon omdat je 75 km mist + andere zaken die ongeveer voor 20% uitmaken )
ja elisa-b wacht maar, ik hoor je nog wel
mijn gemak houden ? sorry hoor maar ik analiseer en die persoon generaliseerdquote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je moet echt een beetje je gemak gaan houden.
[..]
Ik heb goed nieuws voor je: mijn brommer is 100% origineel en ik heb zelfs de politie om een oordeel gevraagd vóór ik hem kocht. Elders op dit forum is hier nog iets over terug te vinden. Ik ben niet heiliger dan de Paus, maar ik zou het een absolute blamage vinden om op m'n 35ste van de weg geplukt te worden en een bekeuring te krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer.
Ik generaliseer niet, ik kijk gewoon goed om me heen. Dat van dat racist zal ik maar beschouwen als een poging om me te zieken. Als je je net zo in de buurt van politie gedraagt snap ik best dat ze het er een keer mee gehad hebben.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:02 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
Jij generaliseerd ook niet een klein beetje? (gelukkig houd jij van mensen in een hokje stoppen, ben je ook soms een racist?) wees er maar trots op
tuurlijk zijn er ook genoeg slechte scooterrijders tussen maar echt niet minder verhoudings gewijs dan automobilisten in de leeftijd 18 / 22 jaar
tuurlijk ziek ik terug omdat jou post ook niks anders was, jij generaliseerd ons, jij hebt geen recht trouwens op een veilig verkeers situatie als ik daar onrechtmatig zal moeten onder lijdenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:30 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet, ik kijk gewoon goed om me heen. Dat van dat racist zal ik maar beschouwen als een poging om me te zieken. Als je je net zo in de buurt van politie gedraagt snap ik best dat ze het er een keer mee gehad hebben.
Wat betreft de automobilisten, daar heb je een punt en dat is men zodanig met je eens dat we nu voor jonge automobilisten het puntenrijbewijs hebben.
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:19 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
trouwens elisaB, ik zou ook maar oppassen wat jij hier beweert, jij bent al 2 keer door een jurist tegengesproken ... en nu krijg je ook praktijkervaring waar ik me zo over erger [/b]
Ik heb alleen beweerd dat ik me van alles kan voorstellen bij de irritatie van de agent en dat ik me dús kan voorstellen dat dat best eens een grond kan zijn om te vinden dat je moet ophoepelen.
[q]maak je zelf dan maar alvast van kant want je zal die boete snel genoeg krijgen (want jij snapt gewoon niet waar ik over praat en veel succes met een niet opgevoerde brommer op de autoweg )
Wat is de plaats van ElisaB? Dit vraagstuk knaagt al de hele tijd aan me, dus verlicht me alsjeblieft.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
Okee, we gaan het anders aanpakken. Dit is dus je roeping, je wilt dit onrecht aan de wereld tonen en zorgen dat het stopt. Je hoeft je dus niet genaaid te voelen dat je een boete hebt gekregen cq. voor moet komen. Je moet dit juist zien als een geniale zet van jóuw kant. Zonder zelf over de schreef te gaan hebben de agenten je een podium gegeven, een kans om je verhaal, foto's en geluidsbanden aan de wereld te openbaren.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok ik zal waarschijnlijk 10 tot 12 jongeren helpen hun boete te seponeren (1.200 euro) en ik blijf hiermee ook doorgaan in alkmaar , dat is mijn roeping
hoe kan ik dit het beste klaar spelen
dit zal mijn eerste rechtszaak worden!)
dus aub help me (wat voel ik me genaaid)
als ik voor ga komen, waar kan de rechter van mij beschuldigen, vervolgen etc. ?
Ow, owkeequote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jouw plaats is elisa-b is dat je niet met juridische zaken moet bemoeien en dat je gewoon niet moet proberen de boel of mij op te hitsten
ik heb liever dat je gewoon uit dit topic blijft, jij kan niks concreet toevoegen als mod & persoon of iemand met juridische achtergrond
En de plaats van ElisaB is ook dat ze zich niet met de huishouding moet bemoeien. Ga ik ook eens een keer werken, verneukt die kut mijn hele was!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jouw plaats is elisa-b is dat je niet met juridische zaken moet bemoeien en dat je gewoon niet moet proberen de boel of mij op te hitsten
Kunnen we een béétje ontopic blijven jaquote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:43 schreef Pokkehontas het volgende:
En de plaats van ElisaB is ook dat ze zich niet met de huishouding moet bemoeien. Ga ik ook eens een keer werken, verneukt die kut mijn hele was!
![]()
Hoho mijnheertje de beterweter.. (Laat me raden, student rechten met frustraties?)quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:08 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Lees nu nog eens wat ik op pagina een geschreven heb. Niet aan elk bevel hoef je te gehoorzamen. Belachelijk hoeveel mensen hier een mening op nahouden zonder ook maar enig verstand te hebben van het strafrecht.![]()
En jij bent zeker de internet nerd die zich op zijn teentjes getrapt voelt omdat iemand met verstand van zaken hem corrigeert?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:13 schreef _Flash_ het volgende:
Hoho mijnheertje de beterweter.. (Laat me raden, student rechten met frustraties?)
Mijn 'point being' is dat je geen bal hebt gesnapt van wat ik daar heb geschreven!quote:Bij mijn weten is een agent op straat nog altijd een ambtenaar wettelijk belast met uitoefening van ondermeer toezicht. Punt. Your point being?
Pff.. Al deed ik de RAIO opleiding tot officier van justitie dan nog had je het bovenstaande geneuzel gepost. Leken die geen verstand hebben van strafrecht dienen zich van commentaar te onthouden. Ja daar bedoel ik jou mee.quote:(_FlasH_ die vind dat in dit soort situaties de agent de neuzelende betweter mag voorzien van een intieme kennismaking met de gummieknuppel.)
principe, ach wat was er aan de hand, wat had je gedaan en waar was je niet mee eens,quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:51 schreef Wytze het volgende:
Ik heb onlangs ook een boete niet betaald, uit principe en omdat ik ze een brief gestuurd had. hij is uiteindelijk bij de rechter gekomen en ik moet gewoon betalen
Huh? leert mij wat?, ja ik zal zeker van deze ervaring veel opdoen, in iedergeval niet van jou opmerkingquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:52 schreef Rambaldi het volgende:
leert je
Rechters zijn niet te imponeren. Zij passen de wet toe, je kunt je dus slechts beroepen op relevante wetten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 01:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
principe, ach wat was er aan de hand, wat had je gedaan en waar was je niet mee eens,
ik zal me gedegen voorbereiden en hopelijk de rechter imponeren, (heb vandaag op sbs de volgende zaak gekeken niet veel wijzer eruit geworden?
Google.quote:waar kan ik op het internet lezen hoe het in ze werking gaat (bv bij aanvang)
Je eigen verklaring moet je volgens mij altijd bij de politie kunnen opvragen. Aan de andere kant, als ze het voor de rechter brengen ontvang je een dagvaarding, en het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat je verklaring een van de bewijsstukken is, en ook als dusdanig aan de dagvaarding zal worden aangehecht.quote:waar kan ik mijn eigen verklaring inlezen waar ik geen KOPIE van kreeg (mag ik een kopie eisen of alleen inzien? en waar kan ik inzien? bureau of rechtsgebouw?)
Behoudens enkele uitzonderingen mag je elke rechtszaak bijwonen.quote:mag ik een rechtzaak bijwonen enzo?
Rechters zijn wel degelijk te beinvloeden door hoe je je opstelt en hoe je aanwezig bent. In mijn rechtzaak. In mijn rechtzaak werd er zelfs gezegd. Mede vanwege de eerlijke en integere indruk die de verdachte maakt............quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Rechters zijn niet te imponeren. Zij passen de wet toe, je kunt je dus slechts beroepen op relevante wetten.
[..]
Google.
[..]
Je eigen verklaring moet je volgens mij altijd bij de politie kunnen opvragen. Aan de andere kant, als ze het voor de rechter brengen ontvang je een dagvaarding, en het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat je verklaring een van de bewijsstukken is, en ook als dusdanig aan de dagvaarding zal worden aangehecht.
[..]
Behoudens enkele uitzonderingen mag je elke rechtszaak bijwonen.
Dat is iets anders dan imponeren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter heel erg geimponeerd zal raken van TS; hooguit geirriteerdquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:42 schreef qizl het volgende:
Rechters zijn wel degelijk te beinvloeden
wat ben jij een kneus, en alweer zo domme niks toevoegende opmerkingquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan imponeren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter heel erg geimponeerd zal raken van TS; hooguit geirriteerd
het zal mij niks nieuws leren alleen de agent in kwestie ??quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:45 schreef Space-Chinees het volgende:
150 eurie?
Volgens mij mocht hij je niet.
Ik kreeg voor het negeren van ambtelijk bevel maar 90
(hoewel, dat vond ik ook al belachelijk veel. Maar het leert wel af)
gezien het niveau van je posts acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat jij je professioneel weet op te stellenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
wat ben jij een kneus, en alweer zo domme niks toevoegende opmerking
tuurlijk kan ik de rechter wel degelijk beinvloeden door mijn profesioneel op te stellen en hem de ernst in te laten zien van de werkelijke ernst van de zaak
Volgens mij ben jij hier het gefrustreerde worstje, jongen. Ik ben niet begonnen met het typeren van iemand als 'beterweter'. Dat jij de nodige reflectie mist om je eigen stupide gedrag aan de kaak te stellen is helaas niet iets wat ik voor jou kan corrigeren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:12 schreef _Flash_ het volgende:
Sovereign, het zit je wel hoog heh, of niet? Dat je je verlaagt tot zulk taalgebruik en schelden.. of doe je dat tegen je docent ook als je het ergens niet mee eens bent?
Dom antwoord. Ten eerste 'moet' je niets, een niet legitiem gegeven bevel hoef je niet op te volgen, immers volgt er vrijspraak bij de rechter als niet aan de voorwaarden van 184 Sr is voldaan. Dat de agent meent terecht een boete te kunnen opleggen doet daar niets aan af. Ten tweede betekent het gehoorzamen van een niet bevoegd gegeven bevel dat je de gang naar de rechter afsnijdt, er is immers geen proces verbaal en de interne klachtenprocedure van de politie is totaal niet vergelijkbaar. Je mag blij zijn als de agent wordt gecorrigeerd, maar in werkelijkheid is het maar afwachten of er iets met je 'klacht' ("meneer agent deed gemeen tegen me") wordt gedaan.quote:Ook al denk je dat op een bepaald moment het bevel van een agent wettelijk gezien niet juist is, dan nog moet je daar pas *na afloop* over klagen. Op dat moment weet jij niet alle inns en outs van het verhaal en van de redenen van de agent om jou dit bevel te geven.
Wat ben je toch een sufferd. Klagen over mijn zogenaamd taalgebruik maar wel zelf volop eerst ermee beginnen. Vuile hypocriet.quote:Poe, nu ik jouw post nog eens overlees voel ik mij alleen maar gesterkt in mijn eerdere beeld van jou als gefrustreerde student.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |