abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22446360
notendop: Rollenbankcontrole alkmaar vandaag, ik erheen op de fiets , zie geen koelbuis, steunpaal, + mogelijkheid om voorwiel vast te zetten, agenten controleerde met BEIDE voeten op de grond, + schreven valse verklaringen op
heb dit allemaal tegen iedere betrokkenne gezegd (niet tegen agenten want dan zou ik ze storen en dat helpt toch niet)
dat er geen geldige meting plaats vond + dat ze dat moesten zeggen in hun verklaring (weigerde meeste agenten + ambtseed overtreding)

als iemand verklaarde dat hij niet te hard reed schreef de agent op (betrokkenne wist niet dat hij te hard kom) + dat ze geen bezwaren op wouden schrijven

ik stoorde op geen enkele wijze niet het onderzoek of stoorde de politie ambtenaren in hun uitvoering va hun ambt (heb geen word met ze gesproken want dat heeft geen zin)

toen kreeg ik het verzoek van de agent dat ik weg moest en ik vroeg waarom want ik stoor niet het onderzoek, controle of een agent in het uitvoeren van ambt* (dit gaf ik als weerwoord)

ze zei als ik nu niet weg ga dat ik naar het bureau moest , ik zei ik nogmaals dat ik haar niet lastig viel maar betrokkenne op bepaalde zaken attendeerde

toen mocht ik mee naar bureau, en zal dus als ik niet 150 euro betaal (over my dead body)
omschrijving strafbaar feit,
niet voldaan aan ambtelijk bevel
(ik heb niks misdaan aub help mij)
betalen voor 10 november anders voorkomen 26 november (kan dit verzet worden imv vakantie 2 maanden)

ok ik zal waarschijnlijk 10 tot 12 jongeren helpen hun boete te seponeren (1.200 euro) en ik blijf hiermee ook doorgaan in alkmaar , dat is mijn roeping

ik kreeg geen kopie van mijn 3 pagina verklaring waarmee ik mezelf niet heb tegen gewerkt op geen enkele wijze

hoe kan ik dit het beste klaar spelen
dit zal mijn eerste rechtszaak worden!)

dus aub help me (wat voel ik me genaaid)

als ik voor ga komen, waar kan de rechter van mij beschuldigen, vervolgen etc. ?

hij heeft naar mijn inzien niks om te zeggen, ik deed toch niks fout, ik ben toch niet verplicht om zonder rede van opgaaf mijzelf te verplaatsen?

ze gaf niet eens een verweerwoord wat ik fout deed ofzo?
mocht ik dit winnen kan ik dan schade vergoeding vragen voor alle tijd die ik verloren heb?

mvg Rene
pi_22446686
Als je een verzoek van een agent niet opvolgt dan krijg je een boete. Simpel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_22446703
-knip- toen kreeg ik het verzoek van de agent dat ik weg moest
ze zei als ik nu niet weg ga dat ik naar het bureau moest -knip-
Volgens mij moet je zoiets gewoon opvolgen, als je dat niet doet ben je idd strafbaar
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_22446747
Dit win je niet, als een politie mbtenaar in functie zegt dat je weg moet gaan, moet je dus ook weggaan. Alle randzaken eromheen zijn totaal irrelevant.
Big dick.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:26:12 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22446760
Lekkere slimmerik, bedenk de volgende keer als je weer eens op de barricades denkt te moeten gaan staan wat je gaat doen met eventuele gevolgen!

Ik heb echt geen flauw idee wat je zou kunnen doen. Bureau Rechtshulp?
En zet eens netjes op papier wat volgens jou de gang van zaken is geweest...
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:26:51 #6
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22446775
de agent zei dat je weg moest.
Je deed het niet.
overtreding.

Het maakt niet uit of je de agent in kwestie stoorde of niet, je negeerde een ambtelijk bevel, ergo boete.
Ik zou gewoon betalen, de rechter zal het argument "ja maar ik liep niet in de weg" afdoen met: "u liep misschien niet in de weg, maar dat doet hier niet terzake. U negeerde bewust een ambtelijk bevel zoals u zojuist hebt beaamd. 250 euro boete. Zaak gesloten"
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:28:43 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22446824
los daarvan, brommerrijders helpen hun terechte boete te ontlopen.
Wat ben jij een kanslose kerel....

brommervolk, ik word er zooooooo misselijk van...
(nepviking)

[ Bericht 4% gewijzigd door DoctorB op 06-10-2004 17:33:54 ]
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:29:36 #8
17729 SP
I hate my interests
pi_22446846
Ben jij die nieuwe superheld, Brommerman?
pi_22447190
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:29 schreef SP het volgende:
Ben jij die nieuwe superheld, Brommerman?
Yuk dat ben ik

trouwens een agent heeft nooit het recht om te zeggen wat ik moet doen als ik haar werk niet belemmer of de controle of als ik de verdachte ben

trouwens heb al met een advocaat gebeld en de verklaring laten lezen, deze zaak word gewonnen

btw voor sommige mensen hier, dus als een agent zegt trek je broek uit en je doet dat niet dan is het volgens jullie terecht dat je een bon krijgt? je negeert haar bevel

als iemand je een bevel geeft moet daar een geldige strekking voor zijn , en zij nist iedere grondslag hiervoor , ze gaf niet eens een antwoord waarom ik weg zou moeten gaan

mensen hier denk in de toekomst aub langer dan 1 seconde na
pi_22447327
Tip 1: Voor je iets post eerst leren schrijven
Tip 2: Luisteren naar wat die agent zegt en gewoon doen wat hij je opdraagt
Tip 3: De verklaring die ze je voorleggen moet je ondertekenen. Ben je van mening dat de verklaring niet overeenkomstig is met wat jij tegen die agent hebt gezegd, teken hem dan simpelweg niet. Dan is de verklaring niet rechtsgeldig.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:51:20 #11
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_22447349
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
notendop:
1) toen kreeg ik het verzoek van de agent dat ik weg moest
2) ze zei als ik nu niet weg ga dat ik naar het bureau moest ,
3) toen mocht ik mee naar bureau
4) omschrijving strafbaar feit: niet voldaan aan ambtelijk bevel
5) dat is mijn roeping
6) hoe kan ik dit het beste klaar spelen
7) ik deed toch niks fout, ik ben toch niet verplicht om zonder rede van opgaaf mijzelf te verplaatsen?
8) ze gaf niet eens een verweerwoord wat ik fout deed ofzo?
9) mocht ik dit winnen kan ik dan schade vergoeding vragen voor alle tijd die ik verloren heb?
10) mvg Rene
Notendop terug)
1) had je moeten zorgen dat je weg was
2) had je helemaal moeten zorgen dat je weg was
3) ga niet zeggen dat je verbaasd bent
4) en daar hadden ze gelijk in
5) dure roeping
6) berouw komt na de zonde, gedane zaken nemen geen keer
7) jawel, jawel
8) je bemoeide je met andermans zaken en daar was ze flauw van
9) vast wel
10) groeten terug

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_22447384
mijn advocaat zei nog letterlijk tegen me (verre familie)
en burgers hoeven niet als een stel slaafse honden de commando's op te voeren
uit redelijkheid en billikheid zou moeten voortstromen dat jij mag vragen wat je fout deed

btw de rollenbank controle word altijd maar ook altijd verkeerd uitgevoerd
rijd je standaard kost het 50 euro
rijd je een beetje opgevoerd kost het je 100 euro extra
er zijn regels waar ze aan moeten houden (ook wij als burgers)

VRAAG: Aan welke eisen moet een rollenbankmeting voldoen?
ANTWOORD:
- De agent die de meting uitvoert, moet tenminste 75 kg wegen.
- De rollerbank moet door het NMI goedgekeurd zijn, en de keuring hierop mag niet verlopen zijn. Vanaf de keuring is het ijkrapport 1 jaar geldig. Het ijkrapport hoeft niet bij de rollerbank te zijn! Erom vragen heeft dus geen zin, dit moet je pas in de bezwaarfase doen.
- De agent die de meting uitvoert, moet in een normale houding op de scooter zitten, en moet zich vasthouden aan de daarvoor bedoelde steunpaal.
- De koeling moet op het motorblok gericht staan, en goed werken.
- Het voorwiel moet d.m.v. de klem vastgezet worden.
- Er moet minimaal 1 minuut gemeten worden, dit i.v.m. de stabilisatie.

op deze controle was alles fout - en ik wijs de betrokkene erop en dat is it =)

buiten het feit dat ze hun ambtseed nog eens overtreden, dat is nog het ergste van allemaal

maar laat ik het zo zeggen zonder uit te weiden, er zijn al 2 agenten vertrokken bij de politie wegens die overtreding dankzij mij

ik neem gewoon altijd de gesprekken op en ze is zo de lul, zij gaat ook ontslagen hiervoor worden . mark my words.
pi_22447395
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

trouwens een agent heeft nooit het recht om te zeggen wat ik moet doen als ik haar werk niet belemmer of de controle of als ik de verdachte ben
jawel
pi_22447406
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

Dat mag een agent dus WEL!!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:58:12 #15
33954 ElisaB
pi_22447493
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:53 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
maar laat ik het zo zeggen zonder uit te weiden, er zijn al 2 agenten vertrokken bij de politie wegens die overtreding dankzij mij

ik neem gewoon altijd de gesprekken op en ze is zo de lul, zij gaat ook ontslagen hiervoor worden . mark my words.
goede bezig Herman

Oftewel: man, zoek een hobby, krijg een leven, ga in therapie, doe iets nuttigs, grow up...
pi_22447499
overigens mogen brommers sinds 1997 gewoon opgevoerd zijn, maar de politie negeert dit
quote:
Vrij baan voor opgevoerde brommer
11 jan 1997
Weinigen weten het nog en onze overheid wíl het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met één, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht. Kortom, de beer is los in brommerland!

door BERRY ZAND SCHOLTEN - ZOETERMEER, zaterdag

Ook al geeft de rollentestbank straks zes pk aan, de bromfiets is toch volledig legaal. Slechts bij daadwerkelijk vaststellen van een snelheidsovertreding kan de politie nog iets doen.

Maar op fietspaden wordt zelden gecontroleerd. De brommer, door de jaren heen een groot zorgenkind van de overheid en ooit met dwaze bepalingen als trapperplicht en vele andere voorschriften aan banden gelegd, is weer zo vrij als een vogeltje...

De nieuwe Europese regels die bepalen dat brommers met een 'on-Nederlands' groot vermogen hier nu volledig legaal zijn, werden aanvankelijk angstvallig geheim gehouden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat en met name de Rijksdienst voor het Wegverkeer probeerden op de valreep nog allerlei beperkende voorschriften op te stellen, maar toen Peugeot-importeur Vanderhulst uit Veenendaal met een kort geding dreigde, ging de overheid overstag.

Twee weken geleden is er, in onderling overleg tussen importeurs en rijksdienst, alleen een gentleman's agreement gesloten. Daarin werd besloten "dat het de consument moeilijk gemaakt moet worden om dat grotere brommervermogen om te zetten in een veel hogere snelheid, door bijvoorbeeld aan de versnellingsbak te sleutelen".

Muisstil

Iedereen houdt zich muisstil over deze nieuwe ontwikkelingen. De Rijksdienst voor het Wegverkeer, omdat de ambtenaren nauwelijks weten waar ze aan toe zijn. De meeste importeurs, onder aanvoering van de RAI eveneens, omdat zij als de dood zijn voor bemoeienis van de politici, die in het verleden al nooit uitblonken door enig technisch inzicht op brommergebied. De importeurs gaan echter de brommers met groter vermogen wel degelijk leveren, al zou het maar zijn uit angst voor de concurrentie.

Politie en justitie weten in de meeste gevallen nog van niets. Er zijn nog geen richtlijnen uitgegaan naar de controlerende en corrigerende instanties. Eén organisatie is openlijk blij met de nieuwe ontwikkeling: de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV). "Dit is een enorme kans om jongeren te laten kennismaken met gemotoriseerde terreinsporten als enduro", zegt KNMV-voorlichter Jaap van Steenbergen, "met de nieuwe brommers en scooters kunnen zestienjarigen feilloos een echte endurowedstrijd rijden, met zware terreinproeven en al. Daar moet onze nieuwe aanwas vandaan komen!"

"In Europees verband wordt er nog aan nadere regelgeving gesleuteld", zegt Raymond Grollé, secretaris van de RAI, afdeling gemotoriseerde tweewielers, "zolang die regels er echter niet zijn, moeten de sterkere brommers uit Italië, Spanje, Frankrijk, of waar dan ook vandaan, gewoon in Nederland worden toegelaten. Dit kan beter niet in de publiciteit komen, want dan stort de nationale politiek er zich weer op en dan kan de chaos alleen maar groter worden. We proberen het in goed onderling overleg tussen importeurs en rijksoverheid te regelen! De nieuwe bepalingen hebben namelijk ook grote voordelen: door het grotere vermogen van de brommers is er straks beter mee te rijden; je kunt er bijvoorbeeld gemakkelijker met twee man op. Met dat kleine motorvermogen kwam je vroeger bijna niet weg."

Voordelen

"Er zijn nog meer voordelen", zegt Mang Yuan, de technische man van Yamaha-Nederland, "doordat de 49cc-tweetaktmotoren en dat zijn de meeste straks niet meer gesmoord en geknepen worden, draaien die motoren beter en vooral schoner. Er komt minder vervuiling, omdat verbranding beter wordt. Het rendement van de motoren wordt gewoon hoger en daardoor worden ze zuiniger en minder milieuvervuilend!"

VanderHulst, de Peugeot-tweewielerimporteur, rust zijn bromfietsen en scooters nu al met een groter vermogen uit. Directeur Henk van der Geijn van Peugeot: "Zo komen onze brommers en scooters gewoon uit de fabriek. De Nederlandse overheid wilde weer allerlei regeltjes toevoegen als "de mogelijkheden tot het verhogen van de snelheid beperken", maar toen hebben wij gezegd: "Niet moeilijk doen; zo en zo zijn thans de Europese richtlijnen en als jullie weer allerlei extra regeltjes gaan invoeren, dan spannen wij een geding aan. Per 1 augustus gelden de nieuwe Europese normen en vorige maand heeft de Nederlandse overheid zich er noodgedwongen bij neergelegd!"

Bij Honda-Nederland had men zich nog nauwelijks in de materie verdiept. "Ik denk dat wij gewoon brommers en scooters met twee pk vermogen blijven leveren", zegt Alex van 't Hoff van Honda. "Ze mogen in Nederland immers toch niet harder dan vijfenveertig kilometer per uur?" "Dat is niet waarschijnlijk", zeggen de collega's. "Honda bouwt z'n meeste scooters voor de Europese markt namelijk ook in Italië!"

Bart Roobol van importeur Brimex in Alkmaar wil de zaak liever niet aan de grote klok hangen. "We hebben net onze Siamoto Scross bij de KNMV geïntroduceerd", zegt hij, "we hebben twee proef-enduro's gereden met de oude, geknepen scooters en met de nieuwe, sterkere machines. Het bleek dat er met zes pk vermogen prima terrein-wedstrijdsport te bedrijven is. Het gaat heel eenvoudig: de uitlaat-restrictor eruit en hoofdsproeier 58 vervangen door 85/90. Dat resulteert in een vermogentoeneming van twee naar plusminus zes pk. En daarmee beantwoordt onze brommer exact aan de Italiaanse, en nu dus óók de Nederlandse, specificaties." Op 1 maart start de KNMV met deze nieuwe klasse in het endurokampioenschap van Nederland, tijdens de wedstrijd in het Overijsselse Holten.

"Het heeft allemaal te maken met enerzijds de wil tot Europese eenwording en anderzijds het onvermogen daartoe", zegt KNMV-man Jaap van Steenbergen. "De motorsport in Nederland staat nog altijd op achterstand. In vele landen mogen jongeren van zestien tot achttien jaar op lichtere motorfietsen rijden, om ervaring op te doen. Die kunnen dus ook wedstrijden rijden. In Nederland mag dat niet. Thans, met de sterkere brommers en scooters, kan het plotseling allemaal wel."

"Het is belachelijk", vindt Bart Roobol van Brimex, "sinds 1 juni moet je hier een soort rijbewijs voor je brommer hebben en dan nóg zou je qua vermogen aan banden worden gelegd. De situatie is thans net zo als met auto's en motoren: je mag dan een Mercedes Sport, een Ferrari of een Porsche hebben, harder rijden dan 120 km/u is verboden. Dat geldt eveneens voor motorfietsen die wel driehonderd halen. Voor brommers nu dus ook. Je kúnt nu weliswaar harder, maar het mág niet!"

Wie controleert dat allemaal? De politie heeft de handen al vol aan de 'grote' snelheidsovertreders, er is weinig apparatuur en mankracht om ook de fietspaden er nog eens bij te pakken. De vermogensmeetapparatuur voor brommers kan bovendien de schroothoop op, nu elk hoger vermogen in Nederland legaal is.

"Er wordt in Europees verband wel degelijk gewerkt aan anti-temperingsrichtlijnen", zegt Raymond Grollé van de RAI, "aan wettelijke regelingen die opvoermethoden moeten tegengaan, maar ja, die zijn er nog lang niet!"

Inconsequent

"De Nederlandse overheid is altijd zo hopeloos ouderwets in de regelgeving", vinden de importeurs. "Zij loopt meestal achter de feiten aan of hanteert belachelijke richtlijnen, zoals destijds de 'trapperplicht'. (Elke brommer was in Nederland, nog maar enkele jaren geleden, een 'rijwiel-met-hulpmotor' en diende daarom trappers te hebben. Toen die trapperplicht werd afgeschaft konden de brom-, en snor-scooters pas worden toegelaten). De overheid is bovendien ook zo inconsequent. Opvoersets mogen hier overal vrij worden verkocht, maar zij mogen niet worden toegepast. Dat is toch waanzin? Dan is het in België allemaal veel duidelijker, daar zijn opvoersets gewoon verboden. Klaar uit!"

In feite is het opvoeren zo oud als de brommer zelf. Vroeger was het echter aanzienlijk meer werk: het motorvermogen moest omhoog en de gearing (overbrengingsverhouding van de motor naar het achterwiel, BZS) moest worden aangepast. Nu is die sterkere motor standaard aan boord.

"Het wordt nog veel gekker", zegt Jaap van Steenbergen van de KNMV, "brommobielen, voertuigjes die lijken op kleine auto's, maar die door een 49cc-bromfietsmotortje worden aangedreven, zoals bijvoorbeeld invalidenwagentjes, moeten per 1 januari 1997 als motorvoertuig worden aangemerkt. Dit houdt in dat ze niet langer op de rijwielpaden mogen, dat ze van gordels moeten zijn voorzien, niet meer op het trottoir geparkeerd mogen worden, maar en dat is echt een revolutie in het Nederlandse verkeer auto's en motorfietsen dienen deze brommobielen nu voorrang te verlenen als ze van rechts komen. Om te voorkomen dat de brommobielen ook op de autosnelwegen terecht komen, heeft de overheid de toelatingssnelheid voor autowegen per 1 januari '97 verhoogd van vijfenveertig tot vijftig kilometer per uur. Dit werd in de Staatscourant van dinsdag 24 december gepubliceerd. Bestuurders van brommobielen mogen voorlopig echter nog wel met een eenvoudig bromfietscertificaat blijven rijden."

De gewone brommer en de bromscooter hebben qua vermogen het pleit dus gewonnen. "In feite is dat ook goed", zegt de RAI, "de meeste berijders kunnen zich nu, ook met z'n tweeën, comfortabeler verplaatsen. De trekkracht van de brommer is namelijk ontzettend toegenomen. Maar ja, de kans is zo groot dat de 'disco-scooteraars' en de pizzabezorgers het gaan verzieken door het toegenomen vermogen om te zetten in hogere snelheden. Met alle nadelige consequenties van dien, want dan is de beer pas echt los. Als echter dat niet, of slechts in geringe mate gebeurt, dan heeft het grotere vermogen in feite alleen maar voordelen!"

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden. e-mail: redactie@telegraaf.nl
pi_22447541
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:49 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Tip 1: Voor je iets post eerst leren schrijven
Tip 2: Luisteren naar wat die agent zegt en gewoon doen wat hij je opdraagt
Tip 3: De verklaring die ze je voorleggen moet je ondertekenen. Ben je van mening dat de verklaring niet overeenkomstig is met wat jij tegen die agent hebt gezegd, teken hem dan simpelweg niet. Dan is de verklaring niet rechtsgeldig.
-1ben niet van nederlandse afkomst, dit is mijn derde taal (zucht)
-2ik hoef niet te luisterren wat een agent zegt of roept (waar heb jij dat gelezen?)
zij moet een rede hebben om mij tot iets te dwingen en daar heeft ze ook alle recht toe, helaas ik heb gewoon betrokkene bijgestaan en daar is niks mis mee, ik ga geen woord wissellen met een agent
-3mijn verklaring die opgenomen was op het bureau was compleet juist
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:51 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Notendop terug)
5) dure roeping
7) jawel, jawel
9) vast wel
10) groeten terug

jij hebt een hekel aan brommer rijders en dat mag, laat dat je maar verteren &^%$@
ik heb een roeping en voor dit jaar al 17.000 euro geseponeerd aan boetes (boeyaka)
ik doe gewoon wat ik vind wat ik moet doen: de politie stoppen met bewust verkeerde/ongeldige metingen laten verrichten op brommers,

btw mensen die zonder helm, slechte conditie scooter(geen licht, remmen, banden , geen verzekering etc. help ik gewoon niet , want dat vind ik ook fout

woensdag 6 oktober 2004 @ 18:03:34 #18
33954 ElisaB
pi_22447599
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:00 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jij hebt een hekel aan brommer rijders en dat mag, laat dat je maar verteren &^%$@
waar haal je dát nou weer vandaan?

Te uwer info: in heb net 3 weken geleden een brommer voor mijn verjaardag gekregen. Ik ben dol op brommerrijders. Ik heb alleen een hekel aan van die mensen die menen dat ze alles beter weten en zich met zaken bemoeien die ze niet aangaan en vervolgens gaan lopen huilen dat ook anderen daar niet van gediend zijn.

Nou joh, prettige missie verder!
pi_22447624
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

goede bezig Herman

Oftewel: man, zoek een hobby, krijg een leven, ga in therapie, doe iets nuttigs, grow up...
jij hebt als hobby - forum.fok.nl
Vormgeving & Communicatie, Sociologie, twee jaar Rechten
jij doet 2 jaar rechten en jij vind het normaal dat de metingen fout zijn? (laat ik het anders zeggen: de overheid heeft 1400 euro van mij afgetroggeld op deze manier)

ga je schamen, ik zou als je op mijn grond zou staan helemaal verbouwen

btw heb een leven en ben grow up maar dit is oud zeer
btw als mod hoop ik dat je gewoon hieruit kan blijven heb geen zin in jouw anti brommer verhalen , gaat het ook niet over, jij kan je niet aan de kern van de zaak houden en daardoor ben je of word je een slechte jurist (is maar dat je het weet)
pi_22447677
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ik ben ook bezig met een verbouwing, je kunt hier zo aan de slag
pi_22449968
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:00 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
-2ik hoef niet te luisterren wat een agent zegt of roept
Wederom

Dat moet je dus wel...

Verdiep je eerst eens in de theorie voordat je allemaal moeilijk gaat lopen doen en jezelf voor lul zet op een openbaar forum, sukkel!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:32:02 #22
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_22450568
quote:
Wederom

Dat moet je dus wel...

Verdiep je eerst eens in de theorie voordat je allemaal moeilijk gaat lopen doen en jezelf voor lul zet op een openbaar forum, sukkel!
Ahum! Kuch… kuch…

Dat men elk bevel van een ambtenaar zou moeten opvolgen is idd lariekoek (wat niet wil zeggen dat hij je niet mee naar het bureau kan nemen omdat hij meent gelijk te hebben ), ik meen dan toch dat niemand hier de moeite heeft genomen om de desbetreffende bepalingen in het wetboek van strafrecht even door te nemen.

Allereerst, de delictsomschrijving van art. 184 Sr spreekt over een bevel of vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten. De vraag is dan ook of het bevel krachtens wettelijk voorschrift is gegeven. Kan een bevel niet steunen op een strafbepaling, dan is ook de ambtenaar niet bevoegd om het bevel te geven.

Een disproportioneel bevel kan zonder meer als onbevoegd gegeven worden beschouwd. In zo’n geval zal dus niet bewezen kunnen worden dat de opsporingsambtenaar het bevel krachtens een wettelijk voorschrift heeft gegeven en zal vrijspraak volgen.

Of daar sprake van is m.b.t. tot de hier geschetste casus laat ik me niet uit.
pi_22450678
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:32 schreef Sovereign het volgende:
Dat men elk bevel van een ambtenaar zou moeten opvolgen is idd lariekoek
je hoeft idd niet ELK bevel op te volgen, maar wanneer een agent je verzoekt ergens weg te gaan, dien je dit wel degelijk op te volgen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:41:15 #24
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_22450783
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:36 schreef Double_B het volgende:
je hoeft idd niet ELK bevel op te volgen, maar wanneer een agent je verzoekt ergens weg te gaan, dien je dit wel degelijk op te volgen.
Neen. Stel je eens voor, ik sta bij de frietboer en oom agent komt binnen en geeft me het 'bevel' dat ik maar buiten moet gaan staan te wachten, want oom agent heeft haast met zijn frikandel speciaal. Volgens jou is zo'n bevel 'bevoegd' gegeven? Lijkt me van niet.

Als een bevel niet gegrond is op een wettelijk voorschrift hoef je ook niet weg te gaan. Period. Dat is immers een vereiste wat direct voortvloeit uit de strafbepaling van 184 Sr. Ik wil je best een casuspositie van de Hoge Raad, waarbij ook iemand gesommeerd werd om te vertrekken op basis van een APV bepaling, voorleggen om dit te illustreren. Ik kan je verklappen dat de beste man werd vrijgesproken omdat het bevel onbevoegd was gegeven; de wettelijke grondslag voor het bevel was er niet.

Neem nu maar aan van deze (bijna) meester in de rechten dat dit zo in elkaar zit. Het is ook heel logisch, want beperkingen van grondrechten zijn nu eenmaal niet mogelijk zonder wettelijke grondslag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sovereign op 06-10-2004 20:49:20 ]
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:09:37 #25
33954 ElisaB
pi_22451497
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jij hebt als hobby - forum.fok.nl
Zou je denken
quote:
Gedraag je een beetje malloot
quote:
btw als mod hoop ik dat je gewoon hieruit kan blijven heb geen zin in jouw anti brommer verhalen
Had ik je al verteld over mijn nieuwe brommer? Ow ja, een paar posts naar boven

En ik mod dit forum, dus ben ik hier als ik dat wil...
quote:
jij kan je niet aan de kern van de zaak houden en daardoor ben je of word je een slechte jurist (is maar dat je het weet)
Jongen jongen toch... (lees je ergens dat ik ambitie heb om jurist te worden??)
Ik kan die agent erg goed begrijpen
pi_22451509
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:41 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Neen. Stel je eens voor, ik sta bij de frietboer en oom agent komt binnen en geeft me het 'bevel' dat ik maar buiten moet gaan staan te wachten, want oom agent heeft haast met zijn frikandel speciaal. Volgens jou is zo'n bevel 'bevoegd' gegeven? Lijkt me van niet.

Als een bevel niet gegrond is op een wettelijk voorschrift hoef je ook niet weg te gaan. Period. Dat is immers een vereiste wat direct voortvloeit uit de strafbepaling van 184 Sr. Ik wil je best een casuspositie van de Hoge Raad, waarbij ook iemand gesommeerd werd om te vertrekken op basis van een APV bepaling, voorleggen om dit te illustreren. Ik kan je verklappen dat de beste man werd vrijgesproken omdat het bevel onbevoegd was gegeven; de wettelijke grondslag voor het bevel was er niet.

Neem nu maar aan van deze (bijna) meester in de rechten dat dit zo in elkaar zit. Het is ook heel logisch, want beperkingen van grondrechten zijn nu eenmaal niet mogelijk zonder wettelijke grondslag.
Naja hier bne ik dan, de zogenaamde verre familielid van topicstarter.
In werkelijkheid gewoon een juridisch adviseur op internet.

iig Sovereign ik geef je gelijk in wat je zegt, echter hebben wij de laatste tijd te maken met een stel opsporings ambtenaren die nog wel eens misbruik van hun macht willen maken.
Zelf heb ik het nu meerdere malen meegemaakt, en ik denk dat het ook hier weer het geval is.
Daarom denk ik dat je deze zaak makkelijk in een beroepzaak zou kunnen winnen.
De agent gaf zelf immers al aan dat er geen rede waarom je weg moest, beetje jammer dat ze hij/zij je om "geen reden" een boete geef. Das scheef.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:15:08 #27
33954 ElisaB
pi_22451651
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:10 schreef Black_Phantom het volgende:

Naja hier bne ik dan, de zogenaamde verre familielid van topicstarter.
In werkelijkheid gewoon een juridisch adviseur op internet.
En daar registreer jij je helemaal voor
quote:
Denk je dat ik een zaak heb ivm bedreiging
pi_22451809
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En daar registreer jij je helemaal voor
[..]

sorry dat ik dat zo zei, maar jij als jurist in opleiding maakt je hier compleet belachelijk,
ik weet blijkbaar nog meer dan jij , ik snap niet ook dat jij als mod hier zo provoceert , vind dat niet tof,
je bent denk ik gewoon wat er in je onderschrift staat
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:27:31 #29
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_22451969
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:10 schreef Black_Phantom het volgende:
\iig Sovereign ik geef je gelijk in wat je zegt
Natuurlijk heb ik gelijk, ik ben niet voor niets strafjurist.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:28:16 #30
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_22451997
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef ElisaB het volgende:
pi_22452124
mja.. lachen

beter helpen we die jongen gewoon ff zijn zaakje te winnen
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:33:45 #32
33954 ElisaB
pi_22452176
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:20 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

sorry dat ik dat zo zei, maar jij als jurist in opleiding maakt je hier compleet belachelijk,
Pffttt... moet ik het spellen? Ik bén geen jurist in opleiding. Ik heb ooit - zeg zo'n 8 tot 10 jaar geleden - 2 jaar Rechten gestudeerd. Niet meer, niet minder. Ik ben geen ambities om jurist te worden en heb niet de illusie dat ik van de wet of van rechten meer afweet dan de gemiddelde Nederlander.
quote:
ik weet blijkbaar nog meer dan jij , ik snap niet ook dat jij als mod hier zo provoceert , vind dat niet tof, je bent denk ik gewoon wat er in je onderschrift staat
Heb ik net mn onderschrift veranderd; heb jij weer (en dat stond los van dit topic, is dat niet grappig )

Ik provoceer niet hoor; ik doe gewoon leuk mee in jouw opgewondenheid
pi_22452379
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:20 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ik weet blijkbaar nog meer dan jij
Weet je wat jij moet doen? Weer eens 100 keer met je scooter langs een flitspaal rijden. Joker.
I intend to live forever, or die trying.
pi_22461441
Wel grappig dat iedereen hier meent dat je maar op te volgen hebt wat een agent zegt. Als ie zegt, spring in de dichtsbijzijnde rivier, doe je het dan ook? Zo niet, niet zeiken als ze je dan een boete van ¤ 150,- uitschrijven, toch? Je hebt immers een "ambtelijk bevel" genegeerd....
pi_22463017
Je hebt ook niks geleerd van de vorige keer he?
Boete geen helm (heb de overheid terug gepakt)
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_22464857
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:47 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Je hebt ook niks geleerd van de vorige keer he?
Boete geen helm (heb de overheid terug gepakt)
het heeft helemaal niks met mekaar te maken
pi_22465612
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:53 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
mijn advocaat zei nog letterlijk tegen me (verre familie)
en burgers hoeven niet als een stel slaafse honden de commando's op te voeren
uit redelijkheid en billikheid zou moeten voortstromen dat jij mag vragen wat je fout deed
Haha, waar heeft die advocaat zijn bul gehaald. Bij twee pakken melk?
pi_22465649
Ik zou er persoonlijk ook iets van zeggen als die meting niet volgens de regels gaat. Meeste hier boeit het gewoon niets of het fout gaat of niet. Tot ze bij de APK dingen verkeerd gaan doen waardoor jij of dingen (onnodig) moet vervangen. In ieder geval iets waarbij automobilisten het idee krijgen dat er iets niet in de haak is, want dan is het opeens een zaak van belang.

Er zijn gewoon regels voor die rollerbank, en als dat niet volgens de regels gaat mag je er iets van zeggen lijkt me. Je hindert niemand, je attendeert een scooterbestuurder op de regels, en je bent niet bezig om de meting zelf te hinderen. Net als dat je volgens sommige agenten geen foto´s mag maken van de foute meting (bijv geen wielklem) zelfs als je het hoofd van de agent weglaat, of de agent zelf er helemaal niet op hebt staan.

ragna, je vorige topic vond ik dikke onzin om eerlijk te zijn, maar deze keer deed je niets fout in mijn ogen. En het is geen manier om de bestuurders met een opgevoerde brommers hun straf te laten ontlopen, want als de meting wel goed word gedaan zal er wel netjes een juiste boete uitgeschreven worden. (even los van het feit of het principe van de rollerbank wel of niet klopt)
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:20:28 #39
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_22465988
Prachtig, zo'n Ché Guevara in de dop. Jongen, je hebt geen idee hoe dom je over komt met je uitspraken.

Denk je nou werkelijk dat de politie of justitie zich maar één ruk aantrekt van zo'n scooterjochie als jij? Die hebben wel andere dingen aan hun hoofd.

Power to the people!
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_22466266
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:04 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Haha, waar heeft die advocaat zijn bul gehaald. Bij twee pakken melk?
:')

uhm er zit hier ook een bijna meester jurist of rechter (kweet niet meer)

en hij zei gewoon dat mijn grondrecht moedwillig werd afgepakt zonder enige rede, en dat ik gewoon gelijk had als mijn verhaal hier klopt
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:06 schreef xFriendx het volgende:
Ik zou er persoonlijk ook iets van zeggen als die meting niet volgens de regels gaat. Meeste hier boeit het gewoon niets of het fout gaat of niet. Tot ze bij de APK dingen verkeerd gaan doen waardoor jij of dingen (onnodig) moet vervangen. In ieder geval iets waarbij automobilisten het idee krijgen dat er iets niet in de haak is, want dan is het opeens een zaak van belang.

Er zijn gewoon regels voor die rollerbank, en als dat niet volgens de regels gaat mag je er iets van zeggen lijkt me. Je hindert niemand, je attendeert een scooterbestuurder op de regels, en je bent niet bezig om de meting zelf te hinderen. Net als dat je volgens sommige agenten geen foto´s mag maken van de foute meting (bijv geen wielklem) zelfs als je het hoofd van de agent weglaat, of de agent zelf er helemaal niet op hebt staan.
thx voor je steun betuiging (ja dat andere was dom misschien maar toch leuk en die agen was zo vervelend
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:20 schreef Mikkel het volgende:
Prachtig, zo'n Ché Guevara in de dop. Jongen, je hebt geen idee hoe dom je over komt met je uitspraken.

Denk je nou werkelijk dat de politie of justitie zich maar één ruk aantrekt van zo'n scooterjochie als jij? Die hebben wel andere dingen aan hun hoofd.

Power to the people!
ik zorg wel dat ze luisteren, ik zal als ik bij de rechter kom en mijn gelijk haal + schade vergoeding (gewoon verloren uren((niks anders)) zal ik hem uitnodigen om een keer te gaan kijken bij een controle want ik zal de rechter ook nog showen , gebackupt met tape dat agenten moedwillig de boel saboteren, hun ambtseed collectief overtreden , hopelijk is de rechter dan een keer geinteresseerd in dit soort zaken

(jullie mogen mij wel kinderachtig vinden enzo maar daar kan ik wel me leven)
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:33 schreef ElisaB het volgende:

[....het heeft helemaal niks met mekaar te maken ....]

En toch zie ik een overeenkomst. Knap he!
hoe kan een mod als jij nou zo zielig en offtopic reageren, ik begin gewoon een gruwelijke hekel aan je topic verziekende geblaat. Hou er gewoon mee op als je niks nuttigs te vertellen hebt

[ Bericht 6% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 07-10-2004 14:40:28 ]
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:33:57 #41
33954 ElisaB
pi_22466303
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 13:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

En toch zie ik een overeenkomst. Knap he!
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:39:35 #42
74075 qizl
--just live --
pi_22466436
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:51 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Notendop terug)
5) dure roeping
7) jawel, jawel
9) vast wel
10) groeten terug

Ondanks het feit dat TS niet al te snugger overkomt heeft hij wel een punt.

Omdat een agent toevallig geen zin heeft in je wil niet zeggen dat je weg moet al hellemaal niet zonder opgaaf van redenen. Het is ook de taak van de burger om kritisch te blijven richting ons bestuurlijk apparaat. We leven niet in een totalitaire staat waar de politie het voor het zeggen heeft.

Zolang je niks strafbaars doet of ze niet stoort in het uitvoeren van hun ambt is er niks aan de hand.

Politiemensen denken daar anders over en proberen regelmatig om mensen te intimideren. Als gewillig schaap kun je daaraan meedoen. Aan de andere kant waarom zou je. Je hebt als burger rechten niet alleen plichten.

Zelf ook zoiets meegemaakt. Een onterechte aanklacht wegens vandalisme. Daarin werd ik ook door een politieagent thuis opgezocht met de dagvaarding en werdt mij gezegd dat ik maar beter kon betalen omdat anders de boete 2x zo hoog werd als ik voor zou komen.

Ook werd mij in zoveel woorden duidelijk gemaakt dat mijn zaak geen kans had.

Ben toch doorgegaan tegen advies rechtswinkel in. Heb het voor laten komen. Mijn advocaat heeft het OM drie keer met een rode kop laten staan en de zaak werd door de rechter falikant van de tafel geveegd.

Gerechtigheid bestaat dus gelukkig wel.

moraal: agenten zijn niet heilig, daar zitten ook machtsgeile eikels (eikelinnen) tussen, meer dan gemiddeld denk ik zelfs. Past in het beroeps profiel zeg maar. Laat je niet te snel overdonderen door justitie. Veel geblaat weinig wol.
boredom makes one do crazy things, and boy am i ..... !
irony is wasted on the brainless.... let alone sarcasm.
violence aint the answer.... it's the solution !!!
pi_22466883
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:28 schreef DoctorB het volgende:
los daarvan, brommerrijders helpen hun terechte boete te ontlopen.
Wat ben jij een kanslose kerel....

brommervolk, ik word er zooooooo misselijk van...
(nepviking)
sorry dat JIJ zo een hekel aan scooter rijders hebt maar dat is jou probleem

maar ik help jongeren niet aan het ontkomen van teveel geluid (behalve als meting fout zoals altijd)
geen brommercertificaat , of verzekering , ondeugelijke brommers, (remmen, banden, verlichting etc niet in orde)

ik help ze alleen met de zeer foute disqutable* (ik ga vanmiddag een woordenboek kopen *zucht*)
meting

een week geleden kreeg een meisje van 16 een boete van 115 euro om dat ze 52 km reed in bebouwde kom, de agent wist en zag dat er een grote truck 2 meter achter haar zat te bumperkleven die er maar al te graag langs wou, zou wou dit absoluut niet laten gebeuren omdat het gewoon gevaarlijk was (dit op een hele drukke en snelle 70 kmh gemiddeld) op de autoweg, de agent zei heel droog , wil je weten wat de schade is,
zei janken omdat ze maar 60 per maand krijgt en zoals zovelen in dit soort situaties niks anders kunnen doen dan je aanpassen aan het autoverkeer , want anders word je gewoon een keer kapot gereden

dit is gewoon fout en ik ben gewoon boos en verdrietig eigenlijk over dit soort dingen
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:00:53 #44
33954 ElisaB
pi_22466911
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:39 schreef qizl het volgende:
Zolang je niks strafbaars doet of ze niet stoort in het uitvoeren van hun ambt is er niks aan de hand.
Ik denk dat 'm daarin de kneep zit.

TS zegt wel dat ie de onschuld zelve is, maar als je ziet hoe hij zich hier (en in zijn andere topic) uit, dan krijg ik toch een heel onaangenaam beeld van hem. Mij wil ie verbouwen, en de agent die hem een bon gaf voor rijden zonder helm, wil ie straffen door dat wat de agent lief is onder de wielen van zijn brommertje te wensen.

Het staat allemaal in geen verhouding en komt erg eenzijdig en agressief over. Volgens mij heeft TS een reality-check nodig.
pi_22467208
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

TS zegt wel dat ie de onschuld zelve is, maar als je ziet hoe hij zich hier (en in zijn andere topic) uit, dan krijg ik toch een heel onaangenaam beeld van hem. Mij wil ie verbouwen, en de agent die hem een bon gaf voor rijden zonder helm, wil ie straffen door dat wat de agent lief is onder de wielen van zijn brommertje te wensen.

Het staat allemaal in geen verhouding en komt erg eenzijdig en agressief over. Volgens mij heeft TS een reality-check nodig.
ach je hebt een punt zoals ik me hier uit, maar ik zei alleen maar dat ik je wou verbouwen omdat je gewoon irritant staat te stoken en dat voor iemand met forum bevoegdheden (hoe sneu imho)
jemig ik zei nog als je op mijn grond zou staan, en dan zou ik je nog niet aan willen raken,

en so what dat ik die agent dat gunde, ik lach nu nog steeds met die persoon om dat voorval, Haar vader werkt bij recherche en stond zelfs versteld hoe die agent zich gedroeg tegen ons, (zei heeft het verhaal vertelt in haar woorden tegen haar vader) die jongeman was gewoon een kwal en dat zal hij ook altijd blijven, daarintegen sprak ik ook lof over de volwassen agent, door neutraal te blijven want hij wist ook dondersgoed dat hij beter niks kon zeggen.
met die bon was ook helemaal niks mis want die was terecht maar mijn probleem was dat ik gewoon geen rede op mocht geven of verweer wwant dat is wel mijn recht (en opnieuw werd die ontnomen door een agent die van alles misbruikt )

ja elisa-b ik word kwaad en zeg schrijf domme dingen op als mensen zoals jij gewoon hun plaats niet weten
pi_22467323
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het is ook typisch Nederlands om zo tegen de politie tekeer te gaan. Op het moment zelf moet je je gewoon rustig houden. Is er iets niet in de haak, ga dan achteraf in bezwaar. Hoe meer je tegenwerkt, hoe erger het wordt. In dit land is dat een extra boete, in andere landen een flink aantal stokslagen. Wees maar blij dat je hier woont.

(Word een beetje naar van die mannetjes die continu over de schreef gaan tegenover agenten en dan gaan zeuren "dat de politie in Nederland maar watjes zijn". Moet je opletten wat er gebeurt als ze minder shit gaan pikken van Super-Rechtvaardigheid-Brommer-Man.)
Trust me, I know what I'm doing.
pi_22467376
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]
ja elisa-b ik word kwaad en zeg schrijf domme dingen op als mensen zoals jij gewoon hun plaats niet weten
Loop niet zo op Elisa te zeuren. Ze houdt gewoon in de gaten dat alles hier goed verloopt en discussieert ondertussen lekker mee. No problem.Laat je niet zo opfokken en speel niet zo op de man/vrouw.
pi_22467582
oh man hier gaaaaaaaaaaan we weer wat een loser die TS zeg
pi_22467699
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:30 schreef rickywilliams het volgende:
oh man hier gaaaaaaaaaaan we weer wat een loser die TS zeg
Kind van deze tijd... Overal recht op en verdomd fanatiek in het halen van dat recht. ("Ik haal de rechter erbij. " "Ik ga een modje vertellen wat je hier zegt." "Ik hoef niet te doen wat jij zegt, want ik sta in mijn recht.") Ach, wat doe je eraan?
pi_22467828
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:35 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Kind van deze tijd... Overal recht op en verdomd fanatiek in het halen van dat recht. ("Ik haal de rechter erbij. " "Ik ga een modje vertellen wat je hier zegt." "Ik hoef niet te doen wat jij zegt, want ik sta in mijn recht.") Ach, wat doe je eraan?
ik heb niet overal gelijk in, ik heb ook niks tegen de politie, maar wel altijd die foute rollenbank controles waar wij de dupe van zijn, en ik heb genoeg tijd, middellen om er tegen in te gaan
en ik vind het ook goed dat de politie controleert op verzekering certifcaat etc.

geef mij maar een reden waarom als het fout gaat dat ik het moet pikken, ik ben nu degene die het stukje extra doet om mijn gelijk te halen en daar is niks mis mee

kind van deze tijd? .. ugh ben net zo oud als gij

trouwens al die kritieken waar ik voor sta! waarom eigenlijk, ik zal mijn voldoening halen dat ik gelijk zal halen in de rechtbank
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:15:54 #51
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_22468593
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:42 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

ik heb niet overal gelijk in, ik heb ook niks tegen de politie, maar wel altijd die foute rollenbank controles waar wij de dupe van zijn, en ik heb genoeg tijd, middellen om er tegen in te gaan
en ik vind het ook goed dat de politie controleert op verzekering certifcaat etc.

geef mij maar een reden waarom als het fout gaat dat ik het moet pikken, ik ben nu degene die het stukje extra doet om mijn gelijk te halen en daar is niks mis mee

trouwens al die kritieken waar ik voor sta! waarom eigenlijk, ik zal mijn voldoening halen dat ik gelijk zal halen in de rechtbank
Of niet natuurlijk
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_22468674
}:O

[ Bericht 99% gewijzigd door Alicey op 07-10-2004 16:19:23 (Dubbel) ]
pi_22468680
quote:

Volgens mij heb je vooral zelf wat moeite met het kennen van je plaats.
pi_22469363
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:42 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.

Jij heb blijkbaar een erg groot rechtvaardigheidsgevoel, dat je hier en daar nogal heftig uit. Wat me vooral niet aanspreekt is dat je je zo ontzettend focust op het halen van je gelijk/recht. Als jou ook maar iets wordt gedaan, ben je helemaal op je tenen getrapt en moet er iets aan gebeuren. Anderen worden daar de dupe van. Laat ook eens iets lekker gaan, dan leef je veel relaxter.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:49:53 #55
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_22469386
zullen we die kerel gewoon voorgoed negeren?
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
pi_22469548
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:48 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.

Jij heb blijkbaar een erg groot rechtvaardigheidsgevoel, dat je hier en daar nogal heftig uit. Wat me vooral niet aanspreekt is dat je je zo ontzettend focust op het halen van je gelijk/recht. Als jou ook maar iets wordt gedaan, ben je helemaal op je tenen getrapt en moet er iets aan gebeuren. Anderen worden daar de dupe van. Laat ook eens iets lekker gaan, dan leef je veel relaxter.
Ja je hebt volledig gelijk maar je hebt ook een verkeerd beeld van mij, ik ga alleen tegen dit ontzettend fel tekeer, ik heb nu 6 jaar op een scooter gereden en is het is nu gewoon welletjes , met het scootertje pesten (jij denkt dat ik het erg zwart wit zie , maar ik heb gewoon 6 jaar ervaring, en in de auto of op een motor zal ik nooit zo behandeld worden zoals op een brommer)
ja ik heb er mijn roeping van gemaakt
pi_22470002
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 13:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

Komt beide op het zelfde neer:
"Ik ben een huillie, de politie is tegen mij, en heeft mij ten onrechte bekeurd"
pi_22470258
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:49 schreef Guidoweb5 het volgende:
zullen we die kerel gewoon voorgoed negeren?
Nee joh. Dit is toch leuk?
I intend to live forever, or die trying.
pi_22470621
Hulde aan TS. Juist de politie moet zich aan de regels houden. Een van de redenen waarom ze steeds minder respect en gezag genieten is omdat sommige slecht opgeleide en slecht begeleide agentjes daar met de pet naar gooien en maar wat aanklooien in hun contacten met burgers. Als ze zo'n scootercontrole naar eigen inzicht uitvoeren zonder zich aan de voorschriften te houden, heeft het voor burgers geen enkele zin meer zich nog aan de wet te houden - je bent dan immers toch de lul, of je je nou aan de wet houdt of niet.
pi_22470629
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 07-10-2004 17:48:40 ]
pi_22470652
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:42 schreef dvr het volgende:
Hulde aan TS. Juist de politie moet zich aan de regels houden. Een van de redenen waarom ze steeds minder respect en gezag genieten is omdat sommige slecht opgeleide en slecht begeleide agentjes daar met de pet naar gooien en maar wat aanklooien in hun contacten met burgers. Als ze zo'n scootercontrole naar eigen inzicht uitvoeren zonder zich aan de voorschriften te houden, heeft het voor burgers geen enkele zin meer zich nog aan de wet te houden - je bent dan immers toch de lul, of je je nou aan de wet houdt of niet.
dank U voor UW steun
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Komt beide op het zelfde neer:
"Ik ben een huillie, de politie is tegen mij, en heeft mij ten onrechte bekeurd" :')
zeg nou eerlijk!
jij gaat ervan uit dat ze de rollenbankcontrole goed uitvoeren?

ohw boy kijk er eens keertje, btw de politie is niet tegen mij maar tegen iedere scooter rijder
want iedereen die er eentje heeft kan dit beamen
en ik kan er niks aan doen dat ik een uitlokkende kop heb

dachten jullie dat ik zin had om politie van hun werk af te houden of dat ik op het bureau moet komen en dat ik een rechtszaak aan me broek krijg (dit kost justitie waardeloos veel geld omdat mevrouw de agent zich niet aan de regels hield en onterecht een van mijn grondrechten afpakte)

[ Bericht 18% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 07-10-2004 19:09:21 ]
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:17:53 #62
33954 ElisaB
pi_22472485
quote:
OMG

Enlighten me; wat is mijn plaats?
pi_22473015
Zou het misschien ook een ietsje pietsje door het gedrag van een zekere groep brommerrijders kunnen komen dat de politie bovenmatig geÏnteresseerd is in tweewielers die geacht worden niet harder dan 40 km per uur te kunnen?

Als ik zie hoe achterlijk er vaak door brom- en scootervolk gereden wordt (de goeien - zoals ElisaB - daargelaten, kan ik me helemaal niet zo druk maken over rollerbankcontroles. Als je het hebt over rechten, het is mijn recht beschermd te worden tegen idioten die de openbare weg aanzien voor een circuit. En het gehuil over de uitgevoerde controles doen mij net zoveel als het gejammer van een crimineel wiens advocaat een vormfout in zijn zaak ontdekt.
Kortom, the usual.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:46:19 #64
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_22473073
Je hebt een agent te gehoorzamen in zo een situatie. Niet lastig gaan doen met een grote mond terug, maar dien een klacht in op het bureau.

En "zonder rede van opgaaf"?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_22473082
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

zeg nou eerlijk!
jij gaat ervan uit dat ze de rollenbankcontrole goed uitvoeren?
Ja!
quote:
ohw boy
Dat klinkt gay
quote:
btw de politie is niet tegen mij maar tegen iedere scooter rijder
want iedereen die er eentje heeft kan dit beamen
Samen met 90% van de automobilisten ja.
quote:
dachten jullie dat ik zin had om politie van hun werk af te houden of dat ik op het bureau moet komen en dat ik een rechtszaak aan me broek krijg (dit kost justitie waardeloos veel geld omdat mevrouw de agent zich niet aan de regels hield en onterecht een van mijn grondrechten afpakte)
In jouw ogen misschien wel ja.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:50:07 #66
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_22473155
Wie weet was het wel een nepcontrole om een arrestatiemoment voor bepaalde terroristen te creeren weet jij veel. Als een agent je sommeert weg te gaan heb je dat te doen. Punt. Later kan je natuurlijk op het bureau verhaal gaan halen of een klacht indienen. Maar op dat moment heb je te gehoorzamen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_22473512
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:43 schreef Pokkehontas het volgende:
Zou het misschien ook een ietsje pietsje door het gedrag van een zekere groep brommerrijders kunnen komen dat de politie bovenmatig geÏnteresseerd is in tweewielers die geacht worden niet harder dan 40 km per uur te kunnen?

Als ik zie hoe achterlijk er vaak door brom- en scootervolk gereden wordt (de goeien - zoals ElisaB - daargelaten, kan ik me helemaal niet zo druk maken over rollerbankcontroles. Als je het hebt over rechten, het is mijn recht beschermd te worden tegen idioten die de openbare weg aanzien voor een circuit. En het gehuil over de uitgevoerde controles doen mij net zoveel als het gejammer van een crimineel wiens advocaat een vormfout in zijn zaak ontdekt.
Jij generaliseerd ook niet een klein beetje? (gelukkig houd jij van mensen in een hokje stoppen, ben je ook soms een racist?) wees er maar trots op
trouwens de algemene verkeersveiligheid is er niet me gediend als brommers maar 45 km kunnen, maar 60 / 65 km per uur als max constructie snelheid word als veilig beschouwd (dit word gestaafd door internationale onderzoeken en ook door tno nederland) hoe kan het nou in hemels naam veilig zijn als je als brommer op een 1 baansweg 30 mag en de auto 50 , dit zorgt gewoon voor gevaarlijke situaties en daarom ben ik ook niet met de rollenbank als middel al eens
dat ding is stront vervelend,

tuurlijk zijn er ook genoeg slechte scooterrijders tussen maar echt niet minder verhoudings gewijs dan automobilisten in de leeftijd 18 / 22 jaar

en nogmaals ik ben vals in beschuldiging gesteld van een misdrijf en niet een overtreding dus uiteraard neem ik dit hoog op!

als jij je geen zorgen maakt en zelf niks weet hoe mensen dit soort controlles uitvoeren hou dan wijselijk je mond aub - eerst zien of ervaren en dan pas praten
(btw elisa-b- ik zal lekker lachen als jij een rollenbank controle aan je broek krijgt want zoals er gecontroleerd word in alkmaar maakt het niet uit of je opgevoerd rijd of niet je krijgt altijd een bon omdat je 75 km mist + andere zaken die ongeveer voor 20% uitmaken )
ja elisa-b wacht maar, ik hoor je nog wel
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:50 schreef _Flash_ het volgende:
Wie weet was het wel een nepcontrole om een arrestatiemoment voor bepaalde terroristen te creeren weet jij veel. Als een agent je sommeert weg te gaan heb je dat te doen. Punt. Later kan je natuurlijk op het bureau verhaal gaan halen of een klacht indienen. Maar op dat moment heb je te gehoorzamen.
de fabeltjes krant
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:08:51 #68
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_22473704
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:50 schreef _Flash_ het volgende:
Lees nu nog eens wat ik op pagina een geschreven heb. Niet aan elk bevel hoef je te gehoorzamen. Belachelijk hoeveel mensen hier een mening op nahouden zonder ook maar enig verstand te hebben van het strafrecht.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:17:57 #69
33954 ElisaB
pi_22473989
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:02 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

Jij generaliseerd ook niet een klein beetje? (gelukkig houd jij van mensen in een hokje stoppen, ben je ook soms een racist?) wees er maar trots op
Je moet echt een beetje je gemak gaan houden.
quote:
btw elisa-b- ik zal lekker lachen als jij een rollenbank controle aan je broek krijgt want zoals er gecontroleerd word in alkmaar maakt het niet uit of je opgevoerd rijd of niet je krijgt altijd een bon omdat je 75 km mist + andere zaken die ongeveer voor 20% uitmaken )
ja elisa-b wacht maar, ik hoor je nog wel
Ik heb goed nieuws voor je: mijn brommer is 100% origineel en ik heb zelfs de politie om een oordeel gevraagd vóór ik hem kocht. Elders op dit forum is hier nog iets over terug te vinden. Ik ben niet heiliger dan de Paus, maar ik zou het een absolute blamage vinden om op m'n 35ste van de weg geplukt te worden en een bekeuring te krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer.
pi_22474048
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je moet echt een beetje je gemak gaan houden.
[..]

Ik heb goed nieuws voor je: mijn brommer is 100% origineel en ik heb zelfs de politie om een oordeel gevraagd vóór ik hem kocht. Elders op dit forum is hier nog iets over terug te vinden. Ik ben niet heiliger dan de Paus, maar ik zou het een absolute blamage vinden om op m'n 35ste van de weg geplukt te worden en een bekeuring te krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer.
mijn gemak houden ? sorry hoor maar ik analiseer en die persoon generaliseerd

trouwens elisaB, ik zou ook maar oppassen wat jij hier beweert, jij bent al 2 keer door een jurist tegengesproken ... en nu krijg je ook praktijkervaring waar ik me zo over erger

maak je zelf dan maar alvast van kant want je zal die boete snel genoeg krijgen (want jij snapt gewoon niet waar ik over praat en veel succes met een niet opgevoerde brommer op de autoweg )
pi_22474381
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:02 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

tuurlijk zijn er ook genoeg slechte scooterrijders tussen maar echt niet minder verhoudings gewijs dan automobilisten in de leeftijd 18 / 22 jaar
Ik generaliseer niet, ik kijk gewoon goed om me heen. Dat van dat racist zal ik maar beschouwen als een poging om me te zieken. Als je je net zo in de buurt van politie gedraagt snap ik best dat ze het er een keer mee gehad hebben.

Wat betreft de automobilisten, daar heb je een punt en dat is men zodanig met je eens dat we nu voor jonge automobilisten het puntenrijbewijs hebben.
Kortom, the usual.
pi_22474938
TS

Je hebt groot gelijk hoor, moet je al die tegensputteraars hier eens horen als zou blijken dat van de 3 snelheidsboetes die ze gekregen hebben er 2 met ondeugdelijk materiaal zouden zijn vastgesteld. Dan is het meteen vanuit de hoogste boom schreeuwen dat ze die niet hoeven te betalen. (voor de mindere geesten onder ons....de 3 bekeuringen hierboven zijn een voorbeeld)

Goed dat er nog mensen zijn die niet klakkeloos alles maar aannemen wat meneer agent zegt (en hun rechten kennen ) Het is nu eenmaal zo dat er procedures bestaan voor de controles die ze uitvoeren, en als de politie daar een potje van maakt dan is zon controle gewoon niet rechtsgeldig.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_22475066
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:30 schreef Pokkehontas het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet, ik kijk gewoon goed om me heen. Dat van dat racist zal ik maar beschouwen als een poging om me te zieken. Als je je net zo in de buurt van politie gedraagt snap ik best dat ze het er een keer mee gehad hebben.

Wat betreft de automobilisten, daar heb je een punt en dat is men zodanig met je eens dat we nu voor jonge automobilisten het puntenrijbewijs hebben.
tuurlijk ziek ik terug omdat jou post ook niks anders was, jij generaliseerd ons, jij hebt geen recht trouwens op een veilig verkeers situatie als ik daar onrechtmatig zal moeten onder lijden
we kunnen natuurlijk wel met ze allen proberen te werken aan een zo veilig mogelijke situatie

maar denk eens nu na, ik zweer dit op mijn graf:
toen ik mijn scooter NIEUW kocht ging ik al 3 dagen later op de rollenbank, boete 110 gulden omdat ik te hard zou kunnen (agent zat er niet op etc.) nou wat let mij dan om mij niet keihard tegen af te zetten en nu drie scooters in de schuur te zetten waarvan ze alledrie over 80 kmph gaan ??
want ik ben toch automatisch financieel de lul en met die superslechte georganiseerde controles zet alleen maar kwaad bloed bij iedere brommer rijder

ik zal wel een keertje wat foto's en geluidsmateriaal posten (jullie zullen je kapot schrikken)
  donderdag 7 oktober 2004 @ 21:18:00 #74
33954 ElisaB
pi_22475758
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:19 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
trouwens elisaB, ik zou ook maar oppassen wat jij hier beweert, jij bent al 2 keer door een jurist tegengesproken ... en nu krijg je ook praktijkervaring waar ik me zo over erger [/b]

Ik heb alleen beweerd dat ik me van alles kan voorstellen bij de irritatie van de agent en dat ik me dús kan voorstellen dat dat best eens een grond kan zijn om te vinden dat je moet ophoepelen.

[q] maak je zelf dan maar alvast van kant want je zal die boete snel genoeg krijgen (want jij snapt gewoon niet waar ik over praat en veel succes met een niet opgevoerde brommer op de autoweg )
goed idee; ga ik doen. Maar wil je me eerst nog even vertellen wat mijn plaats is? Ik wacht met smart.

Ow, en hou maar op met mailen. Ik heb een heel bizonder spamfilter met een detectie-progje. Dat beschermt mij. Tis een gave
pi_22475761
quote:

Wat is de plaats van ElisaB? Dit vraagstuk knaagt al de hele tijd aan me, dus verlicht me alsjeblieft.
pi_22477032
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

ok ik zal waarschijnlijk 10 tot 12 jongeren helpen hun boete te seponeren (1.200 euro) en ik blijf hiermee ook doorgaan in alkmaar , dat is mijn roeping

hoe kan ik dit het beste klaar spelen
dit zal mijn eerste rechtszaak worden!)

dus aub help me (wat voel ik me genaaid)

als ik voor ga komen, waar kan de rechter van mij beschuldigen, vervolgen etc. ?
Okee, we gaan het anders aanpakken. Dit is dus je roeping, je wilt dit onrecht aan de wereld tonen en zorgen dat het stopt. Je hoeft je dus niet genaaid te voelen dat je een boete hebt gekregen cq. voor moet komen. Je moet dit juist zien als een geniale zet van jóuw kant. Zonder zelf over de schreef te gaan hebben de agenten je een podium gegeven, een kans om je verhaal, foto's en geluidsbanden aan de wereld te openbaren.

Het is dus niet de vraag wat de rechter van jou wil, het is de vraag wat jij over wilt brengen aan het nederlandse volk tijdens de rechtszitting. Ik denk dat je een tweeledig doel hebt. Naast de rollenbankmisstanden zou ik ook zeker genoegdoening willen van de nederlandse staat dat jouw grondrechten met voeten zijn getreden. Je moet het zo groot mogelijk maken. Probeer iedereen ervan te overtuigen dat dit niet een kwestie is van een rollenbakje links of rechts, maar dat de burger van dit land ten prooi valt aan de willekeur van naar eigen inzicht opererende politiebeambten.

Kortom, the usual.
pi_22477106
ik bespeur enige sarcasme maar je hebt helemaal gelijlk =)

jouw plaats is elisa-b is dat je niet met juridische zaken moet bemoeien en dat je gewoon niet moet proberen de boel of mij op te hitsten

ik heb liever dat je gewoon uit dit topic blijft, jij kan niks concreet toevoegen als mod & persoon of iemand met juridische achtergrond, behalve onwaarheiden verspreiden en misleiden

[ Bericht 38% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 07-10-2004 22:30:48 ]
pi_22477489
Ik ben enigzins sarcastisch omdat ik het een triviaal onderwerp vindt, maar als het jouw roeping is moet je deze kans natuurlijk benutten.

ps, ik heb vaak gelijk. En, wat is de plaats van ElisaB nou?
Kortom, the usual.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 22:28:49 #79
33954 ElisaB
pi_22477541
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 22:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

jouw plaats is elisa-b is dat je niet met juridische zaken moet bemoeien en dat je gewoon niet moet proberen de boel of mij op te hitsten

ik heb liever dat je gewoon uit dit topic blijft, jij kan niks concreet toevoegen als mod & persoon of iemand met juridische achtergrond
Ow, owkee
pi_22477558
Ow, dat heb je net toegevoegd, dat van de plaats van ElisaB.....
Kortom, the usual.
pi_22477938
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 22:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

En de plaats van ElisaB is ook dat ze zich niet met de huishouding moet bemoeien. Ga ik ook eens een keer werken, verneukt die kut mijn hele was!
Kortom, the usual.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 22:46:33 #82
33954 ElisaB
pi_22478045
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 22:43 schreef Pokkehontas het volgende:

En de plaats van ElisaB is ook dat ze zich niet met de huishouding moet bemoeien. Ga ik ook eens een keer werken, verneukt die kut mijn hele was!
Kunnen we een béétje ontopic blijven ja
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:13:33 #83
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_22480579
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:08 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Lees nu nog eens wat ik op pagina een geschreven heb. Niet aan elk bevel hoef je te gehoorzamen. Belachelijk hoeveel mensen hier een mening op nahouden zonder ook maar enig verstand te hebben van het strafrecht.
Hoho mijnheertje de beterweter.. (Laat me raden, student rechten met frustraties?)

Je zegt net zelf:
Allereerst, de delictsomschrijving van art. 184 Sr spreekt over een bevel of vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten. De vraag is dan ook of het bevel krachtens wettelijk voorschrift is gegeven. Kan een bevel niet steunen op een strafbepaling, dan is ook de ambtenaar niet bevoegd om het bevel te geven.

Bij mijn weten is een agent op straat nog altijd een ambtenaar wettelijk belast met uitoefening van ondermeer toezicht. Punt. Your point being?

(_FlasH_ die vind dat in dit soort situaties de agent de neuzelende betweter mag voorzien van een intieme kennismaking met de gummieknuppel.)
pi_22481540
_Flash_ is voorstander van een totalitaire politie staat ?? (en een agent had mij moeten bewerken met een gummieknuppel?) volgens mij ben jij precies wat ze zoeken bij de politie!
ik heb geen agent belemmerd met uitvoeren van zijn/haar ambt, of dit controle was, toezicht houden op of dat de agent met de betrokkenne aan het praten was ?
ik heb geen woord gewisseld met de agent(en) in kwestie of stond op een verkeerde , belemmerende plaats

heb je problemen ermee dat ik weet waar de politie zich aan moet houden?
(jij vind het normaal dat je niet volgens de wet behandeld word?)
en dat ik daar slachtoffers op wijs?

alleen maar door jou kortzichtigheid voel ik me alleen maar meer gesterkt om dit misschien op hoger niveau te spelen

dus deze agent heeft misbruikt gemaakt van het strafrecht en ook al reeds haar ambtseed gebroken (door valse verklaringen te noteren!!)

dit gebeurt helaas op bijna elke scootercontrole, ik pik het niet langer, dit apparaat zal ik eigenhandig breken als het moet, ik heb de geduld ervoor en ook de middellen
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:51:37 #85
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_22481574
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:13 schreef _Flash_ het volgende:
Hoho mijnheertje de beterweter.. (Laat me raden, student rechten met frustraties?)
En jij bent zeker de internet nerd die zich op zijn teentjes getrapt voelt omdat iemand met verstand van zaken hem corrigeert? Over drie weken heb ik mijn bul, spreek je me dan nog aan met student?

Blijft amusant dat er toch altijd koppige ezels zijn te vinden die de mensen die ervoor hebben gestudeerd de 'beterweter' vinden. Ik zou zeggen, pak eens een spiegel.
quote:
Bij mijn weten is een agent op straat nog altijd een ambtenaar wettelijk belast met uitoefening van ondermeer toezicht. Punt. Your point being?
Mijn 'point being' is dat je geen bal hebt gesnapt van wat ik daar heb geschreven!

Een agent kan niet zomaar mensen wegsturen van de straat, er zal altijd een concreet "wettelijk voorschrift" tegenover moeten staan die dat bevel legitimeert; anders is het namelijk onbevoegd gegeven. De opsporingsambtenaar zal zich er dus van moeten gewissen dat dit wettelijk voorschrift ook de lading dekt die hij eraan meent te kunnen toekennen. Vaak komt namelijk voor dat de ambtenaar de proportionaliteit uit het oog verliest, laat staan dat hij niet altijd beseft wat onder een bepaalde gedraging valt, wat mogelijk tot gevolg heeft dat iemand wordt geverbaliseerd voor het niet opvolgen van een - uiteindelijk - onbevoegd gegeven bevel.

Ik heb echter zo'n gevoel dat het strafrecht wat te complex in elkaar zit voor je, als je het bovenstaande al niet begrijpt. Volgens mij weet je nog niet eens in welke wet de algemene toezichtstaak staat opgenomen, laat staan dat je niet beseft dat deze bevoegdheid niet legitimeert tot het inbreuk maken op een grondrecht.
quote:
(_FlasH_ die vind dat in dit soort situaties de agent de neuzelende betweter mag voorzien van een intieme kennismaking met de gummieknuppel.)
Pff.. Al deed ik de RAIO opleiding tot officier van justitie dan nog had je het bovenstaande geneuzel gepost. Leken die geen verstand hebben van strafrecht dienen zich van commentaar te onthouden. Ja daar bedoel ik jou mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sovereign op 08-10-2004 01:15:04 ]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:51:56 #86
16082 Wytze
...Confidential
pi_22481586
Ik heb onlangs ook een boete niet betaald, uit principe en omdat ik ze een brief gestuurd had. hij is uiteindelijk bij de rechter gekomen en ik moet gewoon betalen
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_22481604
leert je
pi_22481634
ga ff bij het politiebureau langs misschien ligt er een pc voor de deur, zaak opgelost
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_22481697
hehe
pi_22481822
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:51 schreef Wytze het volgende:
Ik heb onlangs ook een boete niet betaald, uit principe en omdat ik ze een brief gestuurd had. hij is uiteindelijk bij de rechter gekomen en ik moet gewoon betalen
principe, ach wat was er aan de hand, wat had je gedaan en waar was je niet mee eens,
ik zal me gedegen voorbereiden en hopelijk de rechter imponeren, (heb vandaag op sbs de volgende zaak gekeken niet veel wijzer eruit geworden?

waar kan ik op het internet lezen hoe het in ze werking gaat (bv bij aanvang) waar kan ik mijn eigen verklaring inlezen waar ik geen KOPIE van kreeg (mag ik een kopie eisen of alleen inzien? en waar kan ik inzien? bureau of rechtsgebouw?)

mag ik een rechtzaak bijwonen enzo?

take care all en bedankt voor al jullie positive en negative reply
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:52 schreef Rambaldi het volgende:
leert je
Huh? leert mij wat?, ja ik zal zeker van deze ervaring veel opdoen, in iedergeval niet van jou opmerking
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 09:21:06 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_22484139
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 01:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

principe, ach wat was er aan de hand, wat had je gedaan en waar was je niet mee eens,
ik zal me gedegen voorbereiden en hopelijk de rechter imponeren, (heb vandaag op sbs de volgende zaak gekeken niet veel wijzer eruit geworden?
Rechters zijn niet te imponeren. Zij passen de wet toe, je kunt je dus slechts beroepen op relevante wetten.
quote:
waar kan ik op het internet lezen hoe het in ze werking gaat (bv bij aanvang)
Google.
quote:
waar kan ik mijn eigen verklaring inlezen waar ik geen KOPIE van kreeg (mag ik een kopie eisen of alleen inzien? en waar kan ik inzien? bureau of rechtsgebouw?)
Je eigen verklaring moet je volgens mij altijd bij de politie kunnen opvragen. Aan de andere kant, als ze het voor de rechter brengen ontvang je een dagvaarding, en het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat je verklaring een van de bewijsstukken is, en ook als dusdanig aan de dagvaarding zal worden aangehecht.
quote:
mag ik een rechtzaak bijwonen enzo?
Behoudens enkele uitzonderingen mag je elke rechtszaak bijwonen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 09:42:33 #92
74075 qizl
--just live --
pi_22484402
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 09:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Rechters zijn niet te imponeren. Zij passen de wet toe, je kunt je dus slechts beroepen op relevante wetten.
[..]

Google.
[..]

Je eigen verklaring moet je volgens mij altijd bij de politie kunnen opvragen. Aan de andere kant, als ze het voor de rechter brengen ontvang je een dagvaarding, en het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat je verklaring een van de bewijsstukken is, en ook als dusdanig aan de dagvaarding zal worden aangehecht.
[..]

Behoudens enkele uitzonderingen mag je elke rechtszaak bijwonen.
Rechters zijn wel degelijk te beinvloeden door hoe je je opstelt en hoe je aanwezig bent. In mijn rechtzaak. In mijn rechtzaak werd er zelfs gezegd. Mede vanwege de eerlijke en integere indruk die de verdachte maakt............

Voor de rest je hebt idd altijd recht om de stukken in te zien die betrekking hebben op je rechtzaak. Ik moest het bij mijn advocaat lezen en mocht het niet meenemen. Recht van inzage ofzo.
boredom makes one do crazy things, and boy am i ..... !
irony is wasted on the brainless.... let alone sarcasm.
violence aint the answer.... it's the solution !!!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:02:08 #93
33954 ElisaB
pi_22484685
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 09:42 schreef qizl het volgende:
Rechters zijn wel degelijk te beinvloeden
Dat is iets anders dan imponeren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter heel erg geimponeerd zal raken van TS; hooguit geirriteerd
pi_22487710
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:02 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan imponeren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter heel erg geimponeerd zal raken van TS; hooguit geirriteerd
wat ben jij een kneus, en alweer zo domme niks toevoegende opmerking
tuurlijk kan ik de rechter wel degelijk beinvloeden door mijn profesioneel op te stellen en hem de ernst in te laten zien van de werkelijke ernst van de zaak
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:45 schreef Space-Chinees het volgende:
150 eurie?

Volgens mij mocht hij je niet.
Ik kreeg voor het negeren van ambtelijk bevel maar 90
(hoewel, dat vond ik ook al belachelijk veel. Maar het leert wel af )
het zal mij niks nieuws leren alleen de agent in kwestie ??
lees het verhaal even door

ach op het forum posten vaak toch alleen maar mensen met een extreme linkse of rechtse mening, dus van veel mensen is er toch al een verkeerd beeld

[ Bericht 30% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 08-10-2004 13:00:11 ]
pi_22487764
150 eurie?

Volgens mij mocht hij je niet.
Ik kreeg voor het negeren van ambtelijk bevel maar 90
(hoewel, dat vond ik ook al belachelijk veel. Maar het leert wel af )
pi_22487800
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 08-10-2004 12:58:23 ]
pi_22487873
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

wat ben jij een kneus, en alweer zo domme niks toevoegende opmerking
tuurlijk kan ik de rechter wel degelijk beinvloeden door mijn profesioneel op te stellen en hem de ernst in te laten zien van de werkelijke ernst van de zaak
gezien het niveau van je posts acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat jij je professioneel weet op te stellen en hoezo werkelijke ernst?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:12:47 #98
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_22488225
Sovereign, het zit je wel hoog heh, of niet? Dat je je verlaagt tot zulk taalgebruik en schelden.. of doe je dat tegen je docent ook als je het ergens niet mee eens bent?

Ook al denk je dat op een bepaald moment het bevel van een agent wettelijk gezien niet juist is, dan nog moet je daar pas *na afloop* over klagen. Op dat moment weet jij niet alle inns en outs van het verhaal en van de redenen van de agent om jou dit bevel te geven.

Poe, nu ik jouw post nog eens overlees voel ik mij alleen maar gesterkt in mijn eerdere beeld van jou als gefrustreerde student.
pi_22488482
TS, wat kanloos!!!! Whahahaha....
Jij gaat daar een beetje wijsneuzerig lopen doen totdat je wordt aangehouden...en dan denk je dat je je gelijk gaat halen voor de rechtbank tegenover een hele controleploeg van agenten! No way, je zult die boete moeten betalen...hahaha sorry hoor, maar ik vind het prachtig.

En dan ook nog die paar naiefe reacties, die denken dat de politie inderdaad zo krom heeft gehandeld zoals de TS het hier neerzet..ongelovelijk. Oh en Sovereign, je denkt er te theoretisch over na man. Het 'wettelijke voorschrift' verhaal klopt zeker, maar dat is behoorlijk buigzaam hoor...

PS: Je krijgt nooit een kopie van je verklaring mee bij de politie.

Greetz!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:28:54 #100
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_22488545
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:12 schreef _Flash_ het volgende:
Sovereign, het zit je wel hoog heh, of niet? Dat je je verlaagt tot zulk taalgebruik en schelden.. of doe je dat tegen je docent ook als je het ergens niet mee eens bent?
Volgens mij ben jij hier het gefrustreerde worstje, jongen. Ik ben niet begonnen met het typeren van iemand als 'beterweter'. Dat jij de nodige reflectie mist om je eigen stupide gedrag aan de kaak te stellen is helaas niet iets wat ik voor jou kan corrigeren.
quote:
Ook al denk je dat op een bepaald moment het bevel van een agent wettelijk gezien niet juist is, dan nog moet je daar pas *na afloop* over klagen. Op dat moment weet jij niet alle inns en outs van het verhaal en van de redenen van de agent om jou dit bevel te geven.
Dom antwoord. Ten eerste 'moet' je niets, een niet legitiem gegeven bevel hoef je niet op te volgen, immers volgt er vrijspraak bij de rechter als niet aan de voorwaarden van 184 Sr is voldaan. Dat de agent meent terecht een boete te kunnen opleggen doet daar niets aan af. Ten tweede betekent het gehoorzamen van een niet bevoegd gegeven bevel dat je de gang naar de rechter afsnijdt, er is immers geen proces verbaal en de interne klachtenprocedure van de politie is totaal niet vergelijkbaar. Je mag blij zijn als de agent wordt gecorrigeerd, maar in werkelijkheid is het maar afwachten of er iets met je 'klacht' ("meneer agent deed gemeen tegen me") wordt gedaan.
quote:
Poe, nu ik jouw post nog eens overlees voel ik mij alleen maar gesterkt in mijn eerdere beeld van jou als gefrustreerde student.
Wat ben je toch een sufferd. Klagen over mijn zogenaamd taalgebruik maar wel zelf volop eerst ermee beginnen. Vuile hypocriet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')