Moeilijker is niet altijd beter. En Geddy zingt er ook nog eens bij en speelt af en toe ook nog keyboard met z'n voetenquote:Op zondag 3 oktober 2004 13:24 schreef _Etter_ het volgende:
ik heb hier ook nog die tribute cd met allemaal top muzikanten die Rush coveren maar daar staan echt 20x zo moeilijke bass dingen op.
Maar snel volpraten dan.quote:Op zondag 3 oktober 2004 16:46 schreef fripper het volgende:
Eens kijken of ze ook aan het einde van het 2e Rush-topic weer gaan touren.
nee, da's wel zo maar het was af en toe wel erg rommelig met z'n bassloopjes.quote:Op zondag 3 oktober 2004 16:44 schreef MuadDib het volgende:
En hier verder...
[..]
Moeilijker is niet altijd beter. En Geddy zingt er ook nog eens bij en speelt af en toe ook nog keyboard met z'n voeten
Viel mij ook op, maar volgens mij lag het (behalve bij het intro van Red Barchetta) aan de mix. Er zat erg veel echo op de bassdrum en/of de floor-tom, waar door de boel onderin nogal in elkaar ging overlopen. Op de momenten dat Geddy hogere tonen speelde was er niks rommeligs aan.quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:31 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
nee, da's wel zo maar het was af en toe wel erg rommelig met z'n bassloopjes.![]()
kolere, maar hoe weet je nou dat dit niet een gewoon gekocht shirt is? Dat verschil ziet toch niemand en die waren "maar" E30 (Vond ik jammer genoeg te duur), je kan ze bovendien via hun website ook nog bestellen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 14:36 schreef Seborik het volgende:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)item=3842472935&rd=1
Als je een shirt gevangen hebt, mag je nog flink je handjes klappen ook!
Een topalbum van Rush?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:51 schreef Seborik het volgende:
Vapor Trails vind ik heel goed.
Pleonasmequote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:45 schreef kriele het volgende:
[..]
Een topalbum van Rush?
Ja hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:55 schreef Seborik het volgende:
Topalbum is ook maar zo'n powerterm. Ik luister er graag naar, is dat niet genoeg?
Ga je nu ook vertellen waarom je het een minder album vind?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:10 schreef kriele het volgende:
[..]
Ja hoor.![]()
Dat wil ik wel doen. Het album pakt mij niet, zoals een 2112, hold your fire en bijvoorbeeld een Counterparts dat wel deden. Vapor Trails heeft zeker zijn momenten wel, maar overall vind ik hem compositioneel niet altijd even sterk. Hetzelfde heb ik ook bij Test for echo.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:12 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ga je nu ook vertellen waarom je het een minder album vind?
Inderdaa. Somige mensen zijn ook nooit tevreden. Voor ahoy begrippen vond ik het geluid juist wel goed.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:59 schreef Zander het volgende:
Wat een zure recensie op http://www.progwereld.org, zeg. Da's ook de eerste keer dat ik een recensent zie klagen over het feit dat een concert te _lang_ duurt.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:47 schreef Radjesh het volgende:
Hmz heb net die dvd Rush Live In Rio gekregen
Nice!
Roll The Bones!
Signals is ook een van mijn Rush-favo albumsquote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:19 schreef Seborik het volgende:
Inderdaad, je kunt het album Signals waar het van komt dan ook blindelings aanschaffen. En de remasters kosten vaak onder de 10 euro dus is dat makkelijk te doen.
quote:Alex Lifeson trial date set for May 16...
A trial date has been set for the lead guitarist of the internationally known rock group Rush, who is facing felony charges for an altercation with deputies at the Ritz-Carlton, Naples on New Year's Eve 2004.
Alex Zivojinovich, who is accused of pushing a female deputy down a hotel stairwell and spitting his blood on another, is scheduled to stand trial on May 16.
But this could be avoided if the state and defense reach a plea agreement in the meantime. A judge on Wednesday also approved of scheduling an April 27 "sounding hearing."
At these hearings, a judge can continue the case or accept a plea bargain.
Zivojinovich's Naples defense attorney Jerry Berry and prosecutor Rick Montecalvo would not comment whether plea discussions have been underway.
"I think it's going to trial May 16," Berry said as he was leaving the courthouse on Wednesday morning.
quote:Rush’s lead guitarist Alex Lifeson and his son Justin accepted a plea agreement Thursday and will not be serving time for a New Year’s Eve 2003 scuffle involving Collier County Florida sheriff’s deputies.
As detailed in the agreement, Lifeson and his 34-year-old son will serve 12 months probation and assume the court costs, but won’t be subject to any prison time. The plea agreement involved Lifeson and son pleading guilty to a single misdemeanour charge of resisting arrest without violence.
The charges stemmed from an incident at a New Year’s Eve bash at a Florida Ritz-Carlton hotel, when Lifeson allegedly pushed a female deputy down the stairs and spit in another deputy’s face.
Lifeson incurred a broken nose and a few minor injuries in the ensuing melee.
According to the Associated Press, Lifeson issued a statement that said the agreement marks the end of a “difficult and painful period” in his life.
Judge Charles T. Carlton decided that the act was not serious enough for the third-degree resisting arrest with violence charge to apply.
Tragisch dat zoiets zo lang moet voortslepen.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:30 schreef fripper het volgende:
Het lijkt toch nog allemaal goed te komen met Alex Lifeson.
[..]
quote:
Ja maar ik had nog nooit van de band RUSH gehoord.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:13 schreef horned_reaper het volgende:
EFFE VOOR DE DUIDELIJKHEID IK HEB HET NIER OVER DJ.rush
Techno, Schranz...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:24 schreef Dirman het volgende:
En wat voor muziek is Rush?
Prog rock of symphonische rock.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:24 schreef Dirman het volgende:
En wat voor muziek is Rush?
TS bedoeld GEEN dj rushquote:
Je hoeft niet weg.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:29 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
I know. Ik ben al weg.
Gegroet symfonierockers
Ja smaken verschillen nou eenmaal.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:35 schreef Dirman het volgende:
Oke, doet me weinig. (moet wel eerlijk toegeven dat ik slecht naar die bagger op de site geluisterd heb, miscshien hebben ze ooit een fantastisch album uitgebracht).
Klopt, gelukkig wel.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:39 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ja smaken verschillen nou eenmaal.
![]()
De band bestaat al zo'n dertig jaar en heeft tientale albums uitgebracht dus wellicht zit er iets voor jou tussen. Who knows.quote:
Ja je moet het soms een paar keer horen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:49 schreef horned_reaper het volgende:
ik vind al hun werk geweldig van 1974 tot nu aan toen en ik meot ook eerlijk toegeven dat ik het de eerste keer ook effe een paar keer moest horen voor ik het echt goed vond maar ik vind tot het album exit stage left dat dat echt hun oude werk is en daanra niewe werk ik vind het alebij even goed maar luister moet ik eerlijk toegeven meer naar hun nieuwe werk neem bijvoorbeeld het album hold your fire wat is daar nou minder aan dan hun oude werk en als je echt RUSH op hun top wil zien kijk dan de DVD RUSH in rio ( de eerst digaat opgenomen muziek dvd)
Naar libië nog wel ! Waarom dat dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 03:09 schreef horned_reaper het volgende:
ik wou naar hun concert maar mijn ouders moesten onverwachts naar libië![]()
ik ben nog maar 14 snap je
alleen jaren 80 is mischien wel andere stijl maar nog steets kwa muziek en vooral de vocals is het echt tegek ik ken niet 1 band die ook maar in de buurt komt van RUSH !_o_
Ik maak liever geen gebruik van msn. Daarom zit ik hier.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 03:22 schreef horned_reaper het volgende:
weetje voeg me anders toe op msn praat wat beter![]()
me_dennis_rulez@hotmail.com
Idem.quote:
Omdat dat kan en gaaf is en je topic zo niet dicht hoefde.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:38 schreef horned_reaper het volgende:
waaron is dit topic 1 geworden met een andere
Op zo'n reactie was Djaser nu net uit.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:52 schreef horned_reaper het volgende:
alles goed Djaser:?
Rush heeft geen ene flikker met DJ Rush temaken![]()
ik nietquote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:04 schreef MrTorture het volgende:Rush
k was "toevallig" net aan et luisteren
Toevallig stond niet voor niets tussen " "quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:20 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik niet
ik luister t vrijwel dagelijks
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:03 schreef TheGrandWazoo het volgende:
een absolute aanrander!
Je kent Between The Wheels en Red Sector A, als het goed is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Klopt, ik heb je Subdivisions toen gestuurd![]()
Dat Grace gebeuren ken ik nog niet en gaat mijn volgende worden
Zo jong en nu al een kras op je ziel, dat je zo overslaat, vent!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:22 schreef horned_reaper het volgende:
maakt niet uit van welke tijd elke stijl die rush heeft gehad was meesterlijk
Aja! Die staan op de pc in Woensel Westquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:29 schreef Seborik het volgende:
[..]
Je kent Between The Wheels en Red Sector A, als het goed is.
Het was een flauwe grap, dat je nogal eens in herhaling valt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:51 schreef horned_reaper het volgende:
kras op mijn ziel die snap ik neit :$
iddquote:
ik heb ze toen in Essen gezienquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:08 schreef horned_reaper het volgende:
woow 25 jaar waar ben je toen wel heen gerijst om ze te zien ???
ze bestonden toen al langer hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:43 schreef horned_reaper het volgende::?:? toen bestonden ze nog maar 5 jaar en toerden toen al door europa dat had ik nooit van ze verwacht
ja maar je zij dat is 25 jaar geleden en als ze 30 jaar bestaan bestonden ze toen 5 jaarquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:55 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ze bestonden toen al langer hoor.
en ze hadden toen al heel wat albums uitgebracht.
kort na die tour kwam signals uit.
Limelightquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Er is 1 nummer van ze wat ik dag en nacht kan aanhoren en me noooit verveelt en dat is Limelight. Heerlijk nummer.
quote:RUSH will be releasing the highly anticipated "R30" DVD in late fall 2005. "R30" will feature the sold-out concert that RUSH played in Frankfurt, Germany in October 2004 during their 30th anniversary tour.
quote:During the course of 2006 three more DVDs will see the light of day: Exit Stage Left, Grace Under Pressure and A Show Of Hands.
lekker hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 10:34 schreef Jasperr het volgende:
tracklist van de dvd die ik heb;
Exit stage left
Limelight
Tom Sawyer
The Trees
Xanadu
Red Barchetta
Freewill
Closer to the heart
YYZ (niet compleet, geen goeie beelden en gelul er door heen)
Medley:
By tor and the snow dog
In the mood
2112 Finale
Daar is Rush alleen een klein beetje in de war: ze waren op 24 september 2004 in Frankfurt, en in oktober zijn ze alleen nog in de Ahoy geweest en niet meer in Duitslandquote:Op donderdag 1 september 2005 20:20 schreef Seborik het volgende:
RUSH will be releasing the highly anticipated "R30" DVD in late fall 2005. "R30" will feature the sold-out concert that RUSH played in Frankfurt, Germany in October 2004 during their 30th anniversary tour.
quote:RUSH’S FIRST THREE CONCERT HOMEVIDEOS DEBUT ON DVD IN
RUSH REPLAY X 3 BOX SET
Four-Disc Package Features New 5.1 Surround Sound And Stereo Mixes
The band’s first three concert homevideos, each of which is out of print in any format, will be issued for the first time together and on DVD. The four-disc box set Rush Replay x 3 (Mercury/UMe), released June 13, 2006, combines the three DVDs-- Exit…Stage Left, Grace Under Pressure and A Show Of Hands--with a never-before-released CD soundtrack version of Grace Under Pressure.
Each DVD features new 5.1 surround sound and stereo mixes created by guitarist Alex Lifeson and Mike Fraser from the original concert multi-tracks as well as digitally transferred and remastered visuals. The package also includes mini reprints of the original tour booklets for the three concerts.
In 1981, the double LP Exit…Stage Left was released. The 60-minute homevideo of the same name, filmed March 27, 1981 at The Forum in Montreal, Quebec, Canada, includes “Limelight,” “Tom Sawyer,” “The Trees,” “Xanadu,” “Red Barchetta,” “Freewill,” “Closer To The Heart” and “YYZ.”
The 70-minute-plus Grace Under Pressure, released 1985, was shot at Maple Leaf Gardens in Rush’s hometown of Toronto. Some of the songs included are; as “The Spirit Of Radio” ,“New World Man” “The Enemy Within,” “Distant Early Warning,” “Red Sector A,” , “Witch Hunt” and a finale of “Vital Signs”/“Finding My Way”/“In the Mood.”
A Show Of Hands released in 1991 is the the 90-minute video of a 1988 concert in Birmingham, England nearly duplicates the songs on the same-named live album. Perennial favorites were joined by newer songs such as “Marathon,” “Turn The Page,” “Manhattan Project” and “Force Ten,” plus an encore medley of “2112”/“La Villa Strangiato”/“In The Mood.”
gezien de omschrijvingen die ik over deze had gelezen, had ik al de nodige twijfels.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:15 schreef fripper het volgende:
Die Music In Review dvd's (er zijn er een hoop in deze serie) zijn niet door de bands goedgekeurd. Ik heb er nooit 1 gezien, maar ze schijnen voornamelijk te bestaan uit wat losse fragmentjes van tv-opnames. Voornamelijk stukjes van minder dan een minuut, waarschijnlijk ivm auteursrechten denk ik.
En ze zijn nog duur ook. Niet kopen lijkt mij.
Prachtige kapsels!quote:Op vrijdag 1 september 2006 20:44 schreef dolle_hond het volgende:
replay x 3 is binnen
nu nog kijken
dat zag ik al wel iddquote:
Er staat een hele rits Rush video's en filmpjes op YouTube, leuk om naar te kijken. Ik heb Rush ontdekt ten tijde van het A Show of Hands album, erg laat omdat ik wel de Rush gerechtigde leeftijd hebquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:27 schreef typtypo het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=U262fyRoJS0
![]()
Jij bent niet de enige volgens mij.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:10 schreef thecrook het volgende:
[..]
Er staat een hele rits Rush video's en filmpjes op YouTube, leuk om naar te kijken. Ik heb Rush ontdekt ten tijde van het A Show of Hands album, erg laat omdat ik wel de Rush gerechtigde leeftijd heb
Heb ze helaas nooit live mogen aanschouwen, hopelijk komt dat er ooit nog van voordat ze het bijltje er bij neer gooien, want als ik zo de DVD's zie moet het een hele ervaring zijn.
Nou! Het zijn vast zeeeeer representatieve seconden.quote:Op maandag 19 februari 2007 09:29 schreef fripper het volgende:
Het nieuwe album Snakes and Arrows komt op 1 mei uit.
Hier kan je een heel klein stukje van de nieuwe single luisteren :
http://rush.com/php/home.php?f=1
Klinkt nog seeds als Rush
Dat klinkt veel belovend maar wel ergggggg kort!quote:Op maandag 19 februari 2007 09:29 schreef fripper het volgende:
Het nieuwe album Snakes and Arrows komt op 1 mei uit.
Hier kan je een heel klein stukje van de nieuwe single luisteren :
http://rush.com/php/home.php?f=1
Klinkt nog seeds als Rush
Ik heb de complete single al...klinkt heel goed.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:32 schreef fripper het volgende:
Ondertussen is op rush.com meer te horen van de nieuwe single Far Cry.
Morgen worden ook de details van de nieuwe tour bekend ; er gaan geruchten dat ze op 16 en 17 oktober in Ahoy staan. (oa hier)
Dat zal wel meevallen , Rushconcerten zijn meestal vrij lang . Meestal wordt van iedere periode wel wat gespeeld.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:05 schreef Soli het volgende:
dan spelen ze natuurlijk bijna alleen van het nieuwe album?
Het nieuwe album zal wel een minuut of 50 duren, het concert misschien wel tegen de 3 uur. Blijft over± 2 uur lang krakers!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:05 schreef Soli het volgende:
dan spelen ze natuurlijk bijna alleen van het nieuwe album?
In dat geval....quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:18 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Het nieuwe album zal wel een minuut of 50 duren, het concert misschien wel tegen de 3 uur. Blijft over± 2 uur lang krakers!
Ik denk dat het wel meevalt, omdat ze twee keer in Ahoy staan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 08:58 schreef Necromancer het volgende:
Hoe snel zouden deze uitverkocht raken? Ik raak zaterdag niet in Roosendaal en aangezien België ze blijkbaar niet moet ben ik aangewezen op Nederland om Rush eens een keer te zien...
Ik weet dat er mensen zijn die zonder problemen 100 euro voor een band als U2 neerleggen maar ik vind 49 euro toch erg veel. Ik betwijfel of de lengte van het concert veel invloed heeft op de prijs.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:43 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
Valt toch reuze mee deze prijzen, vooral gezien de lengte van het concert
U2quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:09 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik weet dat er mensen zijn die zonder problemen 100 euro voor een band als U2e neerleggen maar ik vind 49 euro toch erg veel. Ik betwijfel of de lengte van het concert veel invloed heeft op de prijs.
Nee, Yes wel zeker! Na 5 minuten krijg ik al kriebels van die vervelende Anderson.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:47 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
U2Ik denk niet dat ik die drie uur achter elkaar aan kan horen.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Nee, Yes wel zeker! Na 5 minuten krijg ik al kriebels van die vervelende Anderson.
Maar goed, RUSH! IK MOET ER OOK ZIJN!
Rofl, sorry ik was wat melig. Ben namelijk een enorme Yes fanquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:10 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Hey, ik moest toch een nick verzinnen? Nu moet ik wel toegeven dat ik Close To The Edge een fantastische plaat vind en alles wat erna uitgekomen is wel wat minnetjes vind.
Twee jaar terug ook naar Rush geweest en mooi op tijd vertrokken vanuit het mooie Zeeuws-Vlaanderen. Helaas waren er een paar onverlaten (die ook nog eens bekenden van me zijn) boven op elkaar gereden en stond er mede dankzij hun een enorme file om Rotterdam binnen te komen.
Eenmaal in Rotterdam aangekomen hebben we ook in de file gestaan omdat het koopavond was en er dus maar mondjesmaat parkeerplaatsen in de parkeergarage vrijkwamen.
Door al die misere hebben we bijna een uur van de show gemist en kwamen we pas binnen bij "Roll the bones". Maar de rest van de show maakte een boel goed! (op de terugweg ook nog een uur in de file gestaan)
Aj das balen! Heb je de R30 Overture gemist!quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:10 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Hey, ik moest toch een nick verzinnen? Nu moet ik wel toegeven dat ik Close To The Edge een fantastische plaat vind en alles wat erna uitgekomen is wel wat minnetjes vind.
Twee jaar terug ook naar Rush geweest en mooi op tijd vertrokken vanuit het mooie Zeeuws-Vlaanderen. Helaas waren er een paar onverlaten (die ook nog eens bekenden van me zijn) boven op elkaar gereden en stond er mede dankzij hun een enorme file om Rotterdam binnen te komen.
Eenmaal in Rotterdam aangekomen hebben we ook in de file gestaan omdat het koopavond was en er dus maar mondjesmaat parkeerplaatsen in de parkeergarage vrijkwamen.
Door al die misere hebben we bijna een uur van de show gemist en kwamen we pas binnen bij "Roll the bones". Maar de rest van de show maakte een boel goed! (op de terugweg ook nog een uur in de file gestaan)
Verschilt 'ie erg veel van de officiële R30 opname? Afgezien het duitse commentaar van Geddy Lee natuurlijkquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:12 schreef Jasperr het volgende:
Hebben jullie ook de R30 bootleg van Ahoy ?![]()
Het keyboardwerk tot en met Moving Pictures stoorde mij niet echt, bij Signals en Grace Under Pressure werd het hier en daar wat hinderlijk, en Power Windows en Hold Your Fire konden mij aanvankelijk niet echt boeien.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:15 schreef kriele het volgende:
Zijn er nog meer mensen die het jammer vinden dat de keyboards nagenoeg verdwenen zijn uit het recente werk van Rush?
Keyboards worden vaak geassocieerd met bands als duran-duran en de petshopboys.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:15 schreef kriele het volgende:
Zijn er nog meer mensen die het jammer vinden dat de keyboards nagenoeg verdwenen zijn uit het recente werk van Rush?
Komt dit van het nieuwe album?quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:05 schreef typtypo het volgende:
Een andere Twilight Zone dan die van Golden Earing.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=HxQuCOgow6c&mode=related&search=
Daar sluit ik me volledig bij aan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:42 schreef MuadDib het volgende:
Wat ik vooral knap vind van Rush is dat ze zich altijd hebben aangepast aan de heersende trends, zonder ordinaire trendvolgers te zijn. De lange, epische symfo nummers uit de jaren '70, de koele synths uit de jaren '80 en de het rauwe gitaarwerk van de laatste tijd. En dat alles zonder hun eigen identiteit te verliezen, het blijft altijd herkenbaar als Rush.
Er staat rechts in de kantlijn bij youtube allerlei aanvullende info o.a. de tekst en deze info.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:07 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Komt dit van het nieuwe album?
Het lijkt zo van het album "Caress of Steel" af tekomen, die hoge harde stem, en ook de sfeer van het nummer.
Ben ik hier de enige in?![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:26 schreef typtypo het volgende:
[..]
Er staat rechts in de kantlijn bij youtube allerlei aanvullende info o.a. de tekst en deze info.
Album: 2112
2112
A Passage To Bangkok
The Twilight Zone
Lessons
Tears
Something For Nothing
Die bigwallypants maakt denk ik zijn eigen clips op de muziek van rush.
Al met al niet verkeerd aangezien een hoop nummers nooit met een officiele clip
door RUSH zijn uitgebracht, zover ik weet.
De helft van de titels ontgaat mij ook.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:58 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Oh wat erg, ik heb 2112 zelf
![]()
Vandaar dat het zo oud klonk, maar toch, ik schaam me diep![]()
![]()
Is natuurlijk ook geen titel, he dat 2112quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:58 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Oh wat erg, ik heb 2112 zelf
![]()
Vandaar dat het zo oud klonk, maar toch, ik schaam me diep![]()
![]()
We zitten nog steeds op planningquote:Op zondag 3 oktober 2004 16:46 schreef fripper het volgende:
Eens kijken of ze ook aan het einde van het 2e Rush-topic weer gaan touren.
Haha! Ook 3 kaarten besteld, voor 17 oktober. En een vrije dag opgenomen zodat ik extra vroeg kan vertrekken en zodoende het gehele concert zou kunnen volgenquote:
Begin dan eens met de beste van de laatste jaren 'Counterparts'., uit begin jaren 90. Natuurlijk is 'Different Stages' , een 3 dubbelaar ook een absolute must!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:25 schreef Djaser het volgende:
Ik moet bekennen dat ik van Rush alleen de albums Allemaal, 2112, Hemispheres, Moving Pictures, en Signals ken.
Welke albums kan ik nu het best aanschaffen? 'Allemaal' heb ik al.
Ken enkel de single, maar die vind ik nog niet denderend. 'Vapor Trails' kon me ook niet bekoren. Ik hoop echt dat de nieuwe CD in ieder geval een stuk beter als die plaat is.quote:Op vrijdag 20 april 2007 08:56 schreef Radjesh het volgende:
Snakes_and_Arrows is ondertussen leaked. Klinkt best goed![]()
Klinkt goed hoewel Geddy niet meer de stem van vroeger heeft.quote:Op maandag 30 april 2007 17:49 schreef fripper het volgende:
Hier is meer van de nieuwe cd te horen :
http://www.kkrw.com/cc-common/mfeatures/rushOD/
Naar mijn idee is hij inderdaad veel beter dan VT . Ik heb hem nu in ieder geval al vaker gedraaidquote:Op maandag 23 april 2007 11:31 schreef kriele het volgende:
[..]
Ken enkel de single, maar die vind ik nog niet denderend. 'Vapor Trails' kon me ook niet bekoren. Ik hoop echt dat de nieuwe CD in ieder geval een stuk beter als die plaat is.
Eensch, voor mij is dit toch wel de beste plaat sinds 'Counterparts'. Een minpuntje vind ik de recht toe recht aan songs en dus het praktisch ontbreken van het progressieve element. Pluspunt vind ik dat het goede pakkende songs zijn die blijven hangen en het album is fantastisch geproduceerd. De sound is werkelijk overdonderend en alle instrumenten zijn prima te horen. Geddy is lekker bezig op zijn Rickenbacker(?).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 08:10 schreef fripper het volgende:
[..]
Naar mijn idee is hij inderdaad veel beter dan VT . Ik heb hem nu in ieder geval al vaker gedraaid
Dat is mooi want dat nieuwe album bevalt me zeer goed.quote:RUSH To Play Nine Songs From 'Snakes & Arrows' On Upcoming Tour - May 30, 2007
RUSH fan site RushIsABand.com has posted an audio interview with RUSH guitarist Alex Lifeson, conducted earlier today (Wednesday, May 30) by Mark Jeeves of the U.K. digital radio station Planet Rock. In the interview Alex mentions that RUSH will play nine songs from "Snakes & Arrows" on its upcoming tour and that "Workin' Them Angels" is his current favorite.
RUSH has selected "The Larger Bowl" as the second single from its latest CD, "Snakes & Arrows".
RUSH's 18th studio album, "Snakes & Arrows", debuted at No. 3 on the Billboard album chart with sales of 93,000 copies. The disc, which has sold 150,000 copies in the U.S. since its May 1 release, is the first collection of all-new RUSH material since 2002's "Vapor Trails" and the 27th RUSH release to make the Billboard album chart. The band's chart peak was in 1993, when "Counterparts" debuted at No. 2.
Als ik hem zie ben ik toch blij dat ik niet ga. Teveel materiaal van na de jaren '70/ begin jaren '80 naar mijn zin...quote:Op zondag 14 oktober 2007 09:28 schreef MuadDib het volgende:
Het is alweer bijna zover. En als ik de setlist zo eens bekijk wordt het een mooie avond.
Maak me gek! Morgen ben ik erbijquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:03 schreef Djaser het volgende:
RUSH To Film Live DVD In Rotterdam - Oct. 16, 2007
According to the official RUSH newsletter, the Canadian rock trio will film a live concert DVD at Ahoy in Rotterdam, the Netherlands on October 16 and October 17. More information will be made available soon.
Dan kwamen wij op exact hetzelfde moment binnen! Ook hoorde ik Comfortably Numb en Welcome to the Machine van Pink Floyd en Roundabout van Yes en ook iets van Porcupine Tree als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:26 schreef MuadDib het volgende:
Ook nog het vermelden waard was de zaalmuziek: Toen ik Ahoy binnenliep draaiden ze "In The court Of The Crimson King". Eén blik op m'n icoontje en je kan weten dat ik dat erg aardig vond
ze gebruiken natuurlijk beide shows en mixen die tot 1 dvd...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:15 schreef thedeedster het volgende:
Het was weer groots.
Erg goede zaak dat de setlist een stuk anders was dan de vorige tours (de niet in Europa gehouden vaipor trails (van rush in Rio meegerekend)).
Zeker nu blijkt dat er inderdaad een dvd van komt! Er is trouwens een goed ijkpunt om te zien van welke dag ze gefilmd hebben; middenvooraan stond er iemand met een schotse vlag. Dus als je die op de dvd ziet, weet je dat het de woensdag show was.
Voor mij waren de hoogtepunten Between the wheels en Natural Science...![]()
Klopt!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:07 schreef monco76 het volgende:
[..]
ze gebruiken natuurlijk beide shows en mixen die tot 1 dvd...
Nu snap ik ook waarom ze die vorige tours van die wasmachines op het podium hadden. Ben benieuwd wat er nu met die gebraden kippen gaat gebeuren.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:56 schreef monco76 het volgende:
Precies, kijk naar de mannen van Iron Maiden die hebben de hele tour dezelfde kleding aan, niet voor niets
By the way, Geddy had hetzelfde shirt aan als tijdens de show van 3 jaar terug hier.
Heb je dat niet gezien? Die werden verkocht bij de uitgangquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:55 schreef thedeedster het volgende:
Ben benieuwd wat er nu met die gebraden kippen gaat gebeuren.![]()
Volgens mij spelen ze iedere avond het zelfde , dit is de set die MuadDib eerder heeft gepost.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:21 schreef monco76 het volgende:
iemand die iets kan vertellen over de 2e avond? was het een andere set?
Ja, de productie is erg goed en er staan een paar geweldige versies op (the mission bv.). Ik wacht nu echter op de dvd-versie...quote:Op maandag 26 mei 2008 20:28 schreef fripper het volgende:
John Rutsey , de drummer op het eerste album , is een paar weken geleden overleden .....
Iemand de nieuwe dubbel-live cd al gehoord (opgenomen in Rotterdam) ?
Als ik iets wil weten over albums van bands die ik niet zo goed ken, ga ik altijd naar de site van amazon. Daar selecteer je dan gewoon de band - rush in dit geval - en dan zie je de waarderingen voor de albums en ook vele recensies. Op deze manier kan je heel goed een beeld krijgen van een discografie.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:04 schreef emokid het volgende:
Moving Pictures, wat een geweldig album. Welke kan ik na deze checken? Ik wil de eerste wel luisteren vanwege de awesome cover.
Nog een dag of 10 voor de dvd uitkomt .....quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ja, de productie is erg goed en er staan een paar geweldige versies op (the mission bv.). Ik wacht nu echter op de dvd-versie...
Tot nu toe alleen maar een versie zonder cd's gezien.quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:04 schreef MuadDib het volgende:
Wat voor uitvoeringen komen er eigenlijk? Ook eentje waar de live cd bij zit?
Ik vrees eigenlijk van niet omdat die al los is uitgebracht, maar ik heb toch maar gewacht om die aan te schaffen. Voor de zekerheid.
Woohoo!quote:Op maandag 29 november 2010 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
Jaja! 27 Mei spelen ze in Ahoy![]()
Die kaartjes worden van mij!
En van mij! Dat wordt de derde keer dat ik Rush live zie. M'n vriendin heeft ze al 5 keer gezien.quote:Op maandag 29 november 2010 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
Jaja! 27 Mei spelen ze in Ahoy![]()
Die kaartjes worden van mij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |