abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49298593
Fender Jazz Bass... Hij heeft ook een eigen signature model: http://www.thomann.de/thoiw7_fender_geddylee_jbass_prodinfo.html

Vroeger speelde hij nog wel op een rick...de goeie oude tijd
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:13:04 #252
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_49307512
RUSH
  maandag 4 juni 2007 @ 21:58:28 #253
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_50107836
quote:
RUSH To Play Nine Songs From 'Snakes & Arrows' On Upcoming Tour - May 30, 2007

RUSH fan site RushIsABand.com has posted an audio interview with RUSH guitarist Alex Lifeson, conducted earlier today (Wednesday, May 30) by Mark Jeeves of the U.K. digital radio station Planet Rock. In the interview Alex mentions that RUSH will play nine songs from "Snakes & Arrows" on its upcoming tour and that "Workin' Them Angels" is his current favorite.

RUSH has selected "The Larger Bowl" as the second single from its latest CD, "Snakes & Arrows".

RUSH's 18th studio album, "Snakes & Arrows", debuted at No. 3 on the Billboard album chart with sales of 93,000 copies. The disc, which has sold 150,000 copies in the U.S. since its May 1 release, is the first collection of all-new RUSH material since 2002's "Vapor Trails" and the 27th RUSH release to make the Billboard album chart. The band's chart peak was in 1993, when "Counterparts" debuted at No. 2.
Dat is mooi want dat nieuwe album bevalt me zeer goed.
pi_53921020
Het is alweer bijna zover. En als ik de setlist zo eens bekijk wordt het een mooie avond.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 14 oktober 2007 @ 09:39:56 #255
121217 Soli
Still I am...
pi_53921076
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 09:28 schreef MuadDib het volgende:
Het is alweer bijna zover. En als ik de setlist zo eens bekijk wordt het een mooie avond.
Als ik hem zie ben ik toch blij dat ik niet ga. Teveel materiaal van na de jaren '70/ begin jaren '80 naar mijn zin...
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  zondag 14 oktober 2007 @ 09:55:07 #256
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_53921145
Als ik hem zie ben ik toch blij dat ik niet wel ga. Te Lekker veel materiaal van na de jaren '70/ begin jaren '80 ...

Het maakt mij eigenlijk niet uit wat ze spelen. Het nieuwe album is gewoon erg goed, dus die verdient gewoon veel aandacht

Heb er zin in
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_53922751
Na twee tours die toch wel zwaar leunen op het 'vroege' materiaal vind ik het eigenlijk wel okee dat er wat meer 80's materiaal wordt gespeeld. Het moet geen herhalingsoefening worden. En persoonlijk houd ik wel van die albums (Sudivisions ) en zijn de nieuwe nummers het meer dan waard om gespeeld te worden.
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:02:57 #258
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53923293
Ik ben ook niet erg enthousiast over de setlist maar voor een eerste keer Rus is het wel ok. Ik heb er geen problemen mee dat er zoveel van het nieuwe album wordt gespeeld.
pi_53962700
zometeen richting Ahoy, ben benieuwd !
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:57:03 #260
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53965758
Wil je voor het hek staan?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:38:52 #261
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_53966707
Ik ben in elk geval blij dat ik op woensdag ga. De vorige keer was de mix in de eerste helft van het concert waardeloos. Nu hebben ze een hele dinsdagavond om de mix goed te krijgen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:03:07 #262
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53970775
RUSH To Film Live DVD In Rotterdam - Oct. 16, 2007

According to the official RUSH newsletter, the Canadian rock trio will film a live concert DVD at Ahoy in Rotterdam, the Netherlands on October 16 and October 17. More information will be made available soon.

dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:48:13 #263
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_53976724
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:03 schreef Djaser het volgende:
RUSH To Film Live DVD In Rotterdam - Oct. 16, 2007

According to the official RUSH newsletter, the Canadian rock trio will film a live concert DVD at Ahoy in Rotterdam, the Netherlands on October 16 and October 17. More information will be made available soon.

Maak me gek! Morgen ben ik erbij
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_53978246
Ik ga ook morgen, kheb er zin in

Ik ken niet zo heel veel van rush (alleen live CD Exit Stage left) maar me vader vind het kick en ik mag mee

Kzit nu op youtube ff nog wat nummers te luisteren, iemand nog tips?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 17 oktober 2007 @ 01:35:44 #265
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53980912
Loop gewoon de setlist af die eerder gepost is in dit topic.

Optreden was tof vanavond. Mooie show met een redelijke setlist. Wel jammer dat de gitaar te zacht in de mix stond en daardoor Far Cry nergens naar leek.
Ik heb een hoop camera's gezien.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:44:02 #266
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_53988278
Ik ben gisteravond ook naar het concert van Rush in Ahoy geweest. Helaas voldeed het niet helemaal aan mijn verwachtingen. Zo was het geluid waar wij zaten heel slecht (tribune vak "De"). Het leek de Amsterdam Arena wel. Nog nooit zo'n gegalm gehoord in Ahoy. Dit had misschien iets te maken met het feit dat de bovenste ring van tribunes niet in gebruik was (publiek dempt het geluid, toch?). Overigens hadden ze hierdoor de podiumspeakers wat lager gehangen hadden, zodat ze precies voor het rechter videoscherm hingen

Verder speelden ze veel (voor mij) onbekend werk. Ik ging toch meer voor de hits, maar er werd volgens mij vooral nieuw werk gespeeld. De echte Rush-fan zal hier waarschijnlijk wat minder problemen mee hebben. Gelukkig speelden ze Tom Sawyer en mijn favoriet, YYZ, wel.

De bandleden zelf waren wel heel erg enthousiast en ze speelden de sterren van de hemel. Ze moesten ook wel, want er was een heel peleton aan camera-mensen aanwezig. Geddy zei inderdaad dat er opnames gemaakt werden, die waarschijnlijk op DVD belanden. Misschien dat ze daardoor Ahoy ook niet helemaal volgestouwd hadden met mensen.

Overigens werden er tussen de nummers door best grappige filmpjes vertoond, met de bandleden (vooral Alex en in mindere mate Geddy) in de hoofdrol. Ik vond de South Park Lil' Rush-parodie als intro van Tom Sawyer heel goed gelukt.

Overigens: zag ik het goed dat Geddy Lee op z'n synthesizer een klein Stonehenge-beeldje had staan? Verwijzing naar Spinal Tap?
What's the speed of Dark?
pi_53990622
Fenomenaal, alhoewel ik even moeite had om erin te komen tijdens de eerste 3 nummers. Ik ben er nog niet uit of het beter was dan in 2004, anyway de nieuwe nummers gingen er goed in. Verder voldoende afwisseling tussen recenter materiaal en oud werk. De tweede set was vetter als je het mij vraagt dan de eerste, ook beter geluid.

De plus

+Enthousiasme van de band
+2,5 uur spelen
+Neil Peart die laat zien hoe een drumsolo hoort te zijn
+Gave lichtshow
+De hele zooi die gefilmd wordt voor een DVD
+Het enorm diverse publiek
+De liveversie van "The main monkey business"

De min

-te lange interlude
-openbaar vervoer, volgende keer weer mooi de auto pakken
-Rush heeft teveel goede nummers waardoor ik altijd een aantal favorieten mis in de set
pi_53991006
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:57 schreef Djaser het volgende:
Wil je voor het hek staan?
Nee, wel eerst nog mensen ophalen en hangen
pi_54003030
Potverdriedubbeltjes, dat was een goed concert. Lekker veel nummers uit de "80's" en de nieuwe nummers hakten er ook lekker in. En m'n favoriet, Subdivisions weer gespeeld . Het blijft ook een genot om Neil Peart te zien drummen. Een heerlijke avond was het en nu maar wachten op de dvd.
pi_54008321
Ook nog het vermelden waard was de zaalmuziek: Toen ik Ahoy binnenliep draaiden ze "In The court Of The Crimson King". Eén blik op m'n icoontje en je kan weten dat ik dat erg aardig vond
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:15:08 #271
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_54012490
Het was weer groots.
Erg goede zaak dat de setlist een stuk anders was dan de vorige tours (de niet in Europa gehouden vaipor trails (van rush in Rio meegerekend)).

Zeker nu blijkt dat er inderdaad een dvd van komt! Er is trouwens een goed ijkpunt om te zien van welke dag ze gefilmd hebben; middenvooraan stond er iemand met een schotse vlag. Dus als je die op de dvd ziet, weet je dat het de woensdag show was.

Voor mij waren de hoogtepunten Between the wheels en Natural Science...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:20:59 #272
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_54013516
Natural Science was inderdaad

Mooi concert
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_54013867
Freewill, YYZ en die drumsolo
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:28:46 #274
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_54014692
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:26 schreef MuadDib het volgende:
Ook nog het vermelden waard was de zaalmuziek: Toen ik Ahoy binnenliep draaiden ze "In The court Of The Crimson King". Eén blik op m'n icoontje en je kan weten dat ik dat erg aardig vond
Dan kwamen wij op exact hetzelfde moment binnen! Ook hoorde ik Comfortably Numb en Welcome to the Machine van Pink Floyd en Roundabout van Yes en ook iets van Porcupine Tree als ik het me goed herinner.
pi_54015436
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:15 schreef thedeedster het volgende:
Het was weer groots.
Erg goede zaak dat de setlist een stuk anders was dan de vorige tours (de niet in Europa gehouden vaipor trails (van rush in Rio meegerekend)).

Zeker nu blijkt dat er inderdaad een dvd van komt! Er is trouwens een goed ijkpunt om te zien van welke dag ze gefilmd hebben; middenvooraan stond er iemand met een schotse vlag. Dus als je die op de dvd ziet, weet je dat het de woensdag show was.

Voor mij waren de hoogtepunten Between the wheels en Natural Science...
ze gebruiken natuurlijk beide shows en mixen die tot 1 dvd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')