Israel voldoet voorlopig niet echt aan de europese norm voor toetreding denk ik, in tegenstelling tot de meeste andere landen die ik noemde. Dat conflict met Tsjaad hebben de Franse legionnairs een einde aan gemaakt.quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:14 schreef Dagonet het volgende:
Je slaat Israël over maar voor de rest is je rijtje Middellandse Zee landen wel compleet zo ongeveer.
Maar heeft Libië niet nog grensconflicten met Tsjaad?
Dat staat er helemaal nietquote:Op zondag 3 oktober 2004 14:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er worden al Europese structuurfondsen gebruikt om de landen te stimuleren aan de europese normen te laten voldoen (zie bericht op FP) om toetreding mogelijk te maken.
Wat een onzin.quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:23 schreef Puta het volgende:
Oh en nog liever een oorlog dan Turkije die toetreed tot de EU. Een aziatisch moslimarmoede land bij een Europese Unie van democratische (christelijke) landenDan nog liever een allesvernietigende oorlog
Ik denk niet dat Israel er veel trek in heeft, en zodra het gebeurd gaan een paar Arabische landen wel flippen en draaien de oliekraan weer dicht om de EU op andere gedachten te brengen. (re-enactment van paar decennia terug)quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:21 schreef Sidekick het volgende:
Israel zou wel goed bij de EU passen, alleen is het conflict met de Palestijnen de reden dat Israel er nu nog niet bij moet.
Nee hoor. Ik trek nog liever ten strijde tegen de moslimturken dan ze toe te laten als 1 van ons Europeanen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Turkije kan als ze een beetje brains hebben in de top van de EU de redder zijn van de EU als economische en militaire macht. Maar atm heb ik er ook nog weinig vertrouwen in want dan moet echt het hele beleid om op een paar sociale gebieden.quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:23 schreef Puta het volgende:
Oh en nog liever een oorlog dan Turkije die toetreed tot de EU. Een aziatisch moslimarmoede land bij een Europese Unie van democratische (christelijke) landenDan nog liever een allesvernietigende oorlog
Oh, dat geloof ik wel, maar het blijft nog steeds onzin. Zielige, fatalistische, xenofobe onzin.quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:26 schreef Puta het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik trek nog liever ten strijde tegen de moslimturken dan ze toe te laten als 1 van ons Europeanen.
Waarom? En ga je de Europese Moslims er ook nog uitgooien?quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:26 schreef Puta het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik trek nog liever ten strijde tegen de moslimturken dan ze toe te laten als 1 van ons Europeanen.
Ok, nou weet ik het zeker, je bent een kloon, kan niet anders...quote:Op zondag 3 oktober 2004 15:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als we een aantal arabische landen toelaten kunnen we van europa een groot arabische superstaat maken als tegenwicht voor de VS. Het liefst met een arabische leider dan, iemand als Khadaffi, die redelijk gematigd is en goede ideëen heeft over het hervormen van onze staatsvormen lijkt me een goede start!
Ik denk niet dat die zitten te wachten op een paar miljoen Turkse immigranten die voor de Islam met hun EU paspoorten de staat Israel claimenquote:Op zondag 3 oktober 2004 14:21 schreef Sidekick het volgende:
Israel zou wel goed bij de EU passen, alleen is het conflict met de Palestijnen de reden dat Israel er nu nog niet bij moet.
wat betreft Topictitel zou ik zeggen: China!quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Na Turkjke denk ik nu als eerste aan landen als Marokko, Algerije , Tunesië, Libië en Egypte. Er worden al Europese structuurfondsen gebruikt om de landen te stimuleren aan de europese normen te laten voldoen (zie bericht op FP) om toetreding mogelijk te maken. Ik denk dat Marokko en Libië als eerste in aanmerking komen omdat dat de meest vooruitstrevende en welvarende landen zijn. Met name Libië voldoet eigenlijk al aan alle eisen voor europese toetreding. Ik denk dat het niet lang gaat duren eer er hierover gesprekken gaan beginnen.
Turkije heeft geen conflicten?quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:14 schreef Dagonet het volgende:
Je slaat Israël over maar voor de rest is je rijtje Middellandse Zee landen wel compleet zo ongeveer.
Maar heeft Libië niet nog grensconflicten met Tsjaad?
Yeah right. Europa zit echt te wachten op Chávez. Venezuela is een olieland, maar Chávez heeft vriendjes die zelf niet zo goed overweg kunnen met de EU dus Venezuela lijkt me geen optie.quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:10 schreef RM-rf het volgende:
Persoonlijk zou ik liver zien dat Europa de banden met het caraibisch gebied duidelijk zou versterken, eventueel venezuela erbij trekken:
Daar is minder sprake van bestaande conflicten, zoals in de arabische wereld, die toch een duidelijker eigen identiteit hebben, maar er zijn meer groerimogelijkheden, denk aan ontwikkeling van landbouw, en zeker wat betreft venezuela olie ...
Als je op basis van een persoon politiek gaat bepalen, loop je al snel in kortzichtige vallen, Chavez is voornamelijk een uiting van anti-amerikaanse sentimenten, evenals Castro bijvoorbeeld..quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Yeah right. Europa zit echt te wachten op Chávez. Venezuela is een olieland, maar Chávez heeft vriendjes die zelf niet zo goed overweg kunnen met de EU dus Venezuela lijkt me geen optie.
Libie wel en Israel ook.
Nou? Turkije onderdrukt de koerden.quote:Op zondag 3 oktober 2004 14:21 schreef Sidekick het volgende:
quote:Europa is Europa. Noord-Afrika ligt in Afrika, met Midden-Oosten valt onder Azië. Met andere woorden: Europa moet zijn buitengrenzen kennen, anders is het geen Europese Unie meer. Als het een haalbare kaart is, zie ik in het kader van de stabiliteit wel wat in verregaande samenwerking met Noord-Afrikaanse landen en Rusland. Ik heb er in elk geval niet al op voorhand iets op tegen. Turkije vind ik een twijfelgeval. Ik zou graag zien dat dat land eerst een jaartje of 5 tot 10 bewijst dat het de mensenrechten beter respecteert dan tot dusver het geval was.
Tot die tijd vind ik dat uitbreiding van de EU zich alleen zou moeten richten op alle overige landen op het Europese vasteland die nog geen EU-lid zijn. Bijvoorbeeld een Zwitserland, maar ook andere Oostbloklanden.
Klopt, in 1987 al.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:48 schreef Fys het volgende:
Marokko heeft bij mijn weten al eens lidmaatschap aangevraagd, dat verworpen werd omdat Marokko niet in Europa ligt.
Turkije wilde al sinds 1959 lid worden van de EU dat is 9 jaar later dan de oprichting van de EU (9 mei 1950).quote:Marokko heeft bij mijn weten al eens lidmaatschap aangevraagd, dat verworpen werd omdat Marokko niet in Europa ligt. Dat Turkije eventueel toetreedt vind ik al raar, aangezien dat land slecht een heel klein puntje in Europa heeft liggen (al zijn er geen officiele geografische grenzen die continentaal Europa van Azie scheidt).
Voor een deel heb je gelijk in. We moeten ook eerst inderdaad sterker worden en dan andere Europese landen toelaten. Tenzij de andere Europese landen al klaar zijn met de nodige hervormingen , aan de eisen voldoen etc. Want dan kun je ze wel toelaten. Bovendien snap ik Turkije ook wel. Ze wachtten nu al bijna een halve eeuw en hebben al veel vooruitgang geboekt. Dus ze hebben veel geduld gehad en willen nu toch wel eindelijk duidelijkheid.quote:Voorlopig moeten we ons maar eens gaan richten op de goede integratie van de 10 nieuwe lidstaten en een sterker economisch en sociaal blok gaan vormen die kan gaan wedrijven met de VS. Zodra die 10 er goed bij zitten, kunnen we over de toevoegingen gaan praten, welke voorlopig inderdaad maar ff tot Europa beperkt moet blijven.
Turkije is gedeeltelijk Europees, net als Rusland en mag er van mij best bij. Een Islamitische bondgenoot geeft ons zakelijk een voordeel t.o.v. de VS en andere handelsblokken. Maar ze moeten nog ff wachten. We hebben net 10 nieuwe leden aan boord. Eerst die op de rails, dan nieuwe leden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |