abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:10:36 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22372246
Na Turkjke denk ik nu als eerste aan landen als Marokko, Algerije , Tunesië, Libië en Egypte. Er worden al Europese structuurfondsen gebruikt om de landen te stimuleren aan de europese normen te laten voldoen (zie bericht op FP) om toetreding mogelijk te maken. Ik denk dat Marokko en Libië als eerste in aanmerking komen omdat dat de meest vooruitstrevende en welvarende landen zijn. Met name Libië voldoet eigenlijk al aan alle eisen voor europese toetreding. Ik denk dat het niet lang gaat duren eer er hierover gesprekken gaan beginnen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:14:06 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22372324
Je slaat Israël over maar voor de rest is je rijtje Middellandse Zee landen wel compleet zo ongeveer.
Maar heeft Libië niet nog grensconflicten met Tsjaad?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22372332
Ik hoop dat Libië EU-lid wordt, want dan stem ik voor Moeamar als president.
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:16:24 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22372367
-

[ Bericht 99% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-10-2004 14:17:46 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:17:29 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22372386
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:14 schreef Dagonet het volgende:
Je slaat Israël over maar voor de rest is je rijtje Middellandse Zee landen wel compleet zo ongeveer.
Israel voldoet voorlopig niet echt aan de europese norm voor toetreding denk ik, in tegenstelling tot de meeste andere landen die ik noemde. Dat conflict met Tsjaad hebben de Franse legionnairs een einde aan gemaakt.

Over Libië gesproken heeft Khadaffi al wel eens door laten schemeren president te willen zijn van een groot europa. Hij heeft er in ieder geval wel de kwaliteiten en ambitie voor.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22372425
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er worden al Europese structuurfondsen gebruikt om de landen te stimuleren aan de europese normen te laten voldoen (zie bericht op FP) om toetreding mogelijk te maken.
Dat staat er helemaal niet
pi_22372433
Oost-Europa en Turkije. Israel zal er denk ik niet bijkomen en Noord-Afrika misschien later.
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:21:19 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22372453
Rusland hoort er eigenlijk ook bij verder vind ik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:21:55 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22372464
Israel zou wel goed bij de EU passen, alleen is het conflict met de Palestijnen de reden dat Israel er nu nog niet bij moet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22372469
Rusland zeker niet. En Noord-Afrika ook zeker niet.
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:22:15 #11
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22372474
China.

En Iran.
Als ik morgen niet meer leef, dan ben ik geliquideerd door moslimterroristen. Zoals al duizenden voor mij...
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:23:39 #12
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22372508
Oh en nog liever een oorlog dan Turkije die toetreed tot de EU. Een aziatisch moslimarmoede land bij een Europese Unie van democratische (christelijke) landen Dan nog liever een allesvernietigende oorlog
Als ik morgen niet meer leef, dan ben ik geliquideerd door moslimterroristen. Zoals al duizenden voor mij...
pi_22372523
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:23 schreef Puta het volgende:
Oh en nog liever een oorlog dan Turkije die toetreed tot de EU. Een aziatisch moslimarmoede land bij een Europese Unie van democratische (christelijke) landen Dan nog liever een allesvernietigende oorlog
Wat een onzin.
pi_22372562
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:21 schreef Sidekick het volgende:
Israel zou wel goed bij de EU passen, alleen is het conflict met de Palestijnen de reden dat Israel er nu nog niet bij moet.
Ik denk niet dat Israel er veel trek in heeft, en zodra het gebeurd gaan een paar Arabische landen wel flippen en draaien de oliekraan weer dicht om de EU op andere gedachten te brengen. (re-enactment van paar decennia terug)
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:26:42 #15
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22372577
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Nee hoor. Ik trek nog liever ten strijde tegen de moslimturken dan ze toe te laten als 1 van ons Europeanen.
pi_22372600
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:23 schreef Puta het volgende:
Turkije kan als ze een beetje brains hebben in de top van de EU de redder zijn van de EU als economische en militaire macht. Maar atm heb ik er ook nog weinig vertrouwen in want dan moet echt het hele beleid om op een paar sociale gebieden.
pi_22372614
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:26 schreef Puta het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik trek nog liever ten strijde tegen de moslimturken dan ze toe te laten als 1 van ons Europeanen.
Oh, dat geloof ik wel, maar het blijft nog steeds onzin. Zielige, fatalistische, xenofobe onzin.
pi_22372626
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:26 schreef Puta het volgende:

[..]

Waarom? En ga je de Europese Moslims er ook nog uitgooien?
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:33:37 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22372693
Over Turkije loopt een ander topic: Turkije bij de EU deel 9

Laten we dit topic gebruiken voor andere landen die je graag erbij ziet komen, en waarom. Of discussieren over landen die er niet bij horen, die er nu wel bij zitten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22372765
Rusland hoort er wat mij betreft niet bij, zeker niet meer dan Turkije.
pi_22373628
En dan pleuren we de EU aan de FTAA.
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:30:43 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22373641
Als we een aantal arabische landen toelaten kunnen we van europa een groot arabische superstaat maken als tegenwicht voor de VS. Het liefst met een arabische leider dan, iemand als Khadaffi, die redelijk gematigd is en goede ideëen heeft over het hervormen van onze staatsvormen lijkt me een goede start!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:33:15 #23
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22373686
De huidige EU is zo groot en onsamenhangend aan het worden dat je 'm veel beter maar weer kunt afschaffen. Een politieke eenheid nastreven tussen - inmiddels - zulke verschillende bevolkingsgroepen is vragen om strijd en moeilijkheden. 'Soort zoekt soort' is namelijk nog altijd een sterke menselijke eigenschap.

Volgens mij heeft het dus meer zin om in plaats van een gedrochtelijk groot en tegen de zin van veel inwoners opgezet monster-Europa, een systeem van deel-EU-tjes op te zetten, bestaande uit landen die wél bij elkaar (willen) passen. Bijvoorbeeld de Benelux, Scandinavië, het Iberisch Schiereiland, enzovoorts.

Die deel-EU-tjes onderhouden vervolgens wél op economisch gebied nauwe contacten met elkaar, maar zijn op politiek vlak zelfstandig. Lijkt me een veel bevredigender oplossing in het van oudsher rijkgeschakeerde Europa. Veel inwoners zouden er zich mi veel prettiger en minder 'verdwaald' bij voelen.
Stop the world, I want to get out.
pi_22373688
Enige land waar ik het mee eens zou zijn als ze er bij komen is Israël. Maar aangezien dat niet in Europa ligt ben ik eigenlijk tegen maar als Turkije lid mag worden dan moet Israël zeker lid worden. Maar logisch dat de Israëliers dat niet willen ze zitten niet op die hullies in Brussel te wachten.
pi_22373729
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 15:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als we een aantal arabische landen toelaten kunnen we van europa een groot arabische superstaat maken als tegenwicht voor de VS. Het liefst met een arabische leider dan, iemand als Khadaffi, die redelijk gematigd is en goede ideëen heeft over het hervormen van onze staatsvormen lijkt me een goede start!
Ok, nou weet ik het zeker, je bent een kloon, kan niet anders...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22373778

Zoiets zal het wel worden, denk ik.
pi_22374246
Zwitserland
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_22374556
Wit-Rusland, Zwitserland, de Balkan en de Oekraine. En dan is het wat mij betreft afgelopen met uitbreiden.
  zondag 3 oktober 2004 @ 18:45:34 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22377732
Ik zal wel ff wat landen op een rijtje zetten die kandidaat zijn om bij europa te gaan horen, met de voordelen en nadelen:

MArokko: open democratie met geëmancipeerde vrouwen, voordeel voor europa, visquota's toerisme, rijke cultuur , Marokkanen zullen massaal terug gaan naar eigen land en ook nog redelijk welvarend; nadeel eigenlijk niet.

Algerije: voordeel: eerste echte arabische democratie. Nadeel:onstabiel

Libië: rijk land, veel olie, open samenleving met goed alternatief voor democratie (dictatuur met volksraadplegingen) Leider met visie doe goed gebruikt kan worden in europa. nadeel: niet

Tunesië: zie Marokko

Egypte: Voordeel: land met veel invloed, hereniging tot europa kan tot matigen van de nu radicalisering daar leiden. Nadeel: relatief arm.

oekraïne, Rusland: veel invloed, prima aanvulling, potentieel rijke landen. Nadeel: corruptie.

Israel: Voor: kan leiden tot verbroedering met arabieren, kan Israel weer bij de club halen.. nadeel: kan leiden tot splitsing binnen europa tussen de arabische staten en de pro israel staten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 4 oktober 2004 @ 03:08:54 #30
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22388799
quote:
Ik denk niet dat die zitten te wachten op een paar miljoen Turkse immigranten die voor de Islam met hun EU paspoorten de staat Israel claimen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22388871
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Na Turkjke denk ik nu als eerste aan landen als Marokko, Algerije , Tunesië, Libië en Egypte. Er worden al Europese structuurfondsen gebruikt om de landen te stimuleren aan de europese normen te laten voldoen (zie bericht op FP) om toetreding mogelijk te maken. Ik denk dat Marokko en Libië als eerste in aanmerking komen omdat dat de meest vooruitstrevende en welvarende landen zijn. Met name Libië voldoet eigenlijk al aan alle eisen voor europese toetreding. Ik denk dat het niet lang gaat duren eer er hierover gesprekken gaan beginnen.
wat betreft Topictitel zou ik zeggen: China!
India mag er ook bij.
Waarom, dit vanwege onze economische vrienden, daar ze in deze contreien dezelfde benodigde arbeid daar voor een fooitje kunnen laten doen en dat vooral het 'Nieuwe China' het land van de 'Onbegrensde mogelijkheden' zal gaan worden.
Ook hier weer niet op humaan gebied maar puur economisch gezien.
Een nieuwe slavernij is geboren.
Maar ja wie interesseert dat nog heden ten dage, ook al gaat 't jezelf aan.

Paranoia keeps me hypnotized!
  maandag 4 oktober 2004 @ 03:23:28 #32
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22388879
Paraguay lijkt mij ook wel wat, hebben we zo een basis in Zuid-Amerika en ze hebben er nog blonde enigzins politiek bedenkelijke mensen dus dat brengt weer wat leven in de brouwerij.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22391560
Europa is Europa. Noord-Afrika ligt in Afrika, met Midden-Oosten valt onder Azië. Met andere woorden: Europa moet zijn buitengrenzen kennen, anders is het geen Europese Unie meer. Als het een haalbare kaart is, zie ik in het kader van de stabiliteit wel wat in verregaande samenwerking met Noord-Afrikaanse landen en Rusland. Ik heb er in elk geval niet al op voorhand iets op tegen. Turkije vind ik een twijfelgeval. Ik zou graag zien dat dat land eerst een jaartje of 5 tot 10 bewijst dat het de mensenrechten beter respecteert dan tot dusver het geval was.

Tot die tijd vind ik dat uitbreiding van de EU zich alleen zou moeten richten op alle overige landen op het Europese vasteland die nog geen EU-lid zijn. Bijvoorbeeld een Zwitserland, maar ook andere Oostbloklanden.
pi_22392610
de vraag is niet wie erbij moet komen , maar wie eruit moet

Ik stel voor de EWR weer in het leven te roepen en alles Oostenlijk van Wenen , Zuidelijk van Neapel westelijk van Calais ( met uitzondetring van Portugal ) er met onmiddelijke werking eruit te gooien.

ENgeland, Malta , Cyprus, Griekenland , fijna alles inde EWR maar uit de EU.

Turkije en Israel kunnen dan ook mooi de EWR bijtreden.
  maandag 4 oktober 2004 @ 12:03:12 #35
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_22392660
Welke landen moeten volgens jou toetreden tot de EU? Het word tijd dat er eentje uitstapt, en wel Nederland.
Satan Stole My Teddybear
pi_22392790
Persoonlijk zou ik liver zien dat Europa de banden met het caraibisch gebied duidelijk zou versterken, eventueel venezuela erbij trekken:
Daar is minder sprake van bestaande conflicten, zoals in de arabische wereld, die toch een duidelijker eigen identiteit hebben, maar er zijn meer groerimogelijkheden, denk aan ontwikkeling van landbouw, en zeker wat betreft venezuela olie ...

Op die manier zou Europa de tanden zetten in de oude Monroe-doctrine, die de VS latijns-amerika laat behandelen als hun eigen achtertuin en daar geen invloedssfeer-concurrentie toelaat.

Vanuit de geschiedenis is de band van het caraibisch gebied en latijns-amerika helemaal niet zo gek, en evenmin puur negatief (veel latijns amerikaanse landen zijn trots op hun europese wortels).

Ik denk dat de amerikanen graag een opschuiving van europa in de richting van het midden-oosten zien, om daar eigenlijk amerikaanse belangen zeker te stellen (delobby voor toetreding van turkije wordt ook flink door de amerikanen gesteund).
Maar voor europa is daar geen winst te behalen, en maakt het europa als 'staat' enkel onwerkzamer, logger en minder concurrererend tov de amerikanen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22396238
Ik denk dat aan het einde van de 21e eeuw de westerse landen allang uit de Eu zijn gestapt. Met de uitbreidingsdrift die ze nu hebben gaat het nooit goed. Dat Implodeert een keer.
pi_22397735
we moeten zwitserland en de overgebleven scandinavische landen toevoegen en mischiemn ook turkije. en dan kappen want het is nu al te log en dat wordt nog veel erger als wenopg verder uitbreiden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 4 oktober 2004 @ 16:30:40 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22398234
Servie, Kroatie en Macedonie komen er zeker nog bij. Dan waarschijnlijk ook nog Bosnie en Albanie (moslimland!) indien haalbaar. Dan kun je Wit-Rusland, de Oekraine, Georgie en Armenie moeilijk meer tegenhouden. En dat Israel in het kader van een vredesoplossing wordt toegelaten (zoals destijds met Griekenland gebeurde) sluit ik zeker niet uit.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22398357
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:14 schreef Dagonet het volgende:
Turkije heeft geen conflicten?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22398400
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 12:10 schreef RM-rf het volgende:
Persoonlijk zou ik liver zien dat Europa de banden met het caraibisch gebied duidelijk zou versterken, eventueel venezuela erbij trekken:
Daar is minder sprake van bestaande conflicten, zoals in de arabische wereld, die toch een duidelijker eigen identiteit hebben, maar er zijn meer groerimogelijkheden, denk aan ontwikkeling van landbouw, en zeker wat betreft venezuela olie ...
Yeah right. Europa zit echt te wachten op Chávez. Venezuela is een olieland, maar Chávez heeft vriendjes die zelf niet zo goed overweg kunnen met de EU dus Venezuela lijkt me geen optie.

Libie wel en Israel ook.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:30:01 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22417245
Op korte termijn lid (2007): Bulgarije en Roemenie
Niet lang daarna (2010?): Kroatie en Macedonie

Ik denk dat tussen nu en 10 jaar Zwitserland en Noorwegen het lidmaatschap ook wel aangevraagd zullen hebben (en eventueel IJsland, maar dat zal van de visserij-rechten afhangen) . Die kunnen alledrie vrij snel lid worden, omdat al veel met de EU wordt samengewerkt.

Blijven over: Bosnie-Hercegovina, Servie, Montenegro, Moldavie en Albanie. Dat wordt een langdurige zaak denk ik. 2020?

Verder moet het wat mij betreft niet gaan. Turkije richt zich maar op het Midden-Oosten, net zoals Libie en Israel. Oekraine en Wit-Rusland kunnen beter met Rusland verder gaan. Dat laatste geldt ook voor de Kaukasusrepublieken
pi_22417466
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 16:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Yeah right. Europa zit echt te wachten op Chávez. Venezuela is een olieland, maar Chávez heeft vriendjes die zelf niet zo goed overweg kunnen met de EU dus Venezuela lijkt me geen optie.

Libie wel en Israel ook.
Als je op basis van een persoon politiek gaat bepalen, loop je al snel in kortzichtige vallen, Chavez is voornamelijk een uiting van anti-amerikaanse sentimenten, evenals Castro bijvoorbeeld..
Er is in zuid-amerika heel veel haat tegen de amerikanen, de wijze waarop ze de monroe-doctrine in uitvoer brengen ...

Probleem is onder meer dat er eigenlijk geen alternatief is, de oppositie kwam vroeger dus al makkelijk onder invloed van de russen te staan, met alle negatieve gevolgen van dien ...

Europa kan juist als 'redelijk alternatief' ook pogen al te zeer radicale regeringen als die van Castro en Chavez meer naar het middden te krijgen, hen ook weg te houden van verdere radicalisatie, zoals bv contacten aanknopen met fundamentalistische moslim-regeringen, wat een direkt gevaar nu is.
(chavez is overigens democratisch verkozen, kun je zien hoe hoog de venezuelanen het hebben zitten) .
Juist handel is een perfecte methode om je invloedssfeer te vergroten op een positieve wijze (het was, met de marshall-plannen dé methode waarop de amerikanen in west-europa de koude oorlog daar in hun voordeel konden ombuigen: anderszijds, de aggressieve variant in oost-azie bracht ze weinig resultaat).

Om dat te doen moet Europa enkel de amerikaanse neo-cons weerstaan, die het liefste europa zien als vazalstaat van de amerikanen (en met Nederland dan als brilsmurf voorop, die altijd weet wat Grote Smurf het liefste zou zien) ..

Natuurlijk hebben de amerikanen veel voordeel door toetreding van Turkije of Israel tot de EU, de problemen komen dan op de EU terecht, terwijl de partners van de VS in het lastige midden-oosten versterkt worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22417621
Liever delen van Azië dan Noord-Afrika. Noord-Afrika komt er van mij part echt nooit bij.
pi_22417888
quote:
Nou? Turkije onderdrukt de koerden.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 13:47:28 #46
60783 Europeaan
The Protector of Europe!
pi_22418925
Wat een rottopic. wat dVTB al zei :
quote:
Europa is Europa. Noord-Afrika ligt in Afrika, met Midden-Oosten valt onder Azië. Met andere woorden: Europa moet zijn buitengrenzen kennen, anders is het geen Europese Unie meer. Als het een haalbare kaart is, zie ik in het kader van de stabiliteit wel wat in verregaande samenwerking met Noord-Afrikaanse landen en Rusland. Ik heb er in elk geval niet al op voorhand iets op tegen. Turkije vind ik een twijfelgeval. Ik zou graag zien dat dat land eerst een jaartje of 5 tot 10 bewijst dat het de mensenrechten beter respecteert dan tot dusver het geval was.

Tot die tijd vind ik dat uitbreiding van de EU zich alleen zou moeten richten op alle overige landen op het Europese vasteland die nog geen EU-lid zijn. Bijvoorbeeld een Zwitserland, maar ook andere Oostbloklanden.

en daar ben ik het helemaal mee eens. Dit moet uiteindelijk de Europese Unie worden:

België
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
Italië
Letland
Litouwen
Luxemburg
Malta
Nederland
Oostenrijk
Polen
Portugal
Slovenië
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Joegoslavie
Noorwegen
Zwitserland
Albanië
Bulgarije
Kroatië
Roemenië

Turkije

Dat laatste Turkije is een twijfelgeval.

En hiermee is de Europese Unie compleet!. Klaar. Permanent. Geen uitbreidingen meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Europeaan op 05-10-2004 14:19:07 ]
Eenheid in verscheidenheid 1. Elke poging die mislukt, vergroot de kans op succes 2. " EUROPA VINDT ALTIJD EEN OPLOSSING of het een goede of een mooie is dat is een 2e, maar EUROPA VINDT EEN OPLOSSING simpelweg omdat het moet"
pi_22421468
Marokko heeft bij mijn weten al eens lidmaatschap aangevraagd, dat verworpen werd omdat Marokko niet in Europa ligt. Dat Turkije eventueel toetreedt vind ik al raar, aangezien dat land slecht een heel klein puntje in Europa heeft liggen (al zijn er geen officiele geografische grenzen die continentaal Europa van Azie scheidt).
pi_22421516
Voorlopig moeten we ons maar eens gaan richten op de goede integratie van de 10 nieuwe lidstaten en een sterker economisch en sociaal blok gaan vormen die kan gaan wedrijven met de VS. Zodra die 10 er goed bij zitten, kunnen we over de toevoegingen gaan praten, welke voorlopig inderdaad maar ff tot Europa beperkt moet blijven.

Turkije is gedeeltelijk Europees, net als Rusland en mag er van mij best bij. Een Islamitische bondgenoot geeft ons zakelijk een voordeel t.o.v. de VS en andere handelsblokken. Maar ze moeten nog ff wachten. We hebben net 10 nieuwe leden aan boord. Eerst die op de rails, dan nieuwe leden.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:10:56 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22421878
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:48 schreef Fys het volgende:
Marokko heeft bij mijn weten al eens lidmaatschap aangevraagd, dat verworpen werd omdat Marokko niet in Europa ligt.
Klopt, in 1987 al.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:44:55 #50
60783 Europeaan
The Protector of Europe!
pi_22424936
quote:
Marokko heeft bij mijn weten al eens lidmaatschap aangevraagd, dat verworpen werd omdat Marokko niet in Europa ligt. Dat Turkije eventueel toetreedt vind ik al raar, aangezien dat land slecht een heel klein puntje in Europa heeft liggen (al zijn er geen officiele geografische grenzen die continentaal Europa van Azie scheidt).
Turkije wilde al sinds 1959 lid worden van de EU dat is 9 jaar later dan de oprichting van de EU (9 mei 1950).
Turkije is daarbij ook nog lid van de NAVO. Dus toetreding tot de EU is makklijker. Bovendien ligt Turkije net voor een deel in Europa en een deel niet. Het is de perfecte brug tussen Europa en het Midden-Oosten/Azië. Ook geografisch gezien.

Marokko Libië, Algerije liggen niet in Europa, maar aan de andere kant van de zee in Afrika. Bovendien zijn de grenzen van Europa makkelijker te bewaken door de zee als een buffer te gebruiken dan zonder de zee en de grens aan de andere kant van de zee te trekken in Afrika.
quote:
Voorlopig moeten we ons maar eens gaan richten op de goede integratie van de 10 nieuwe lidstaten en een sterker economisch en sociaal blok gaan vormen die kan gaan wedrijven met de VS. Zodra die 10 er goed bij zitten, kunnen we over de toevoegingen gaan praten, welke voorlopig inderdaad maar ff tot Europa beperkt moet blijven.

Turkije is gedeeltelijk Europees, net als Rusland en mag er van mij best bij. Een Islamitische bondgenoot geeft ons zakelijk een voordeel t.o.v. de VS en andere handelsblokken. Maar ze moeten nog ff wachten. We hebben net 10 nieuwe leden aan boord. Eerst die op de rails, dan nieuwe leden.
Voor een deel heb je gelijk in. We moeten ook eerst inderdaad sterker worden en dan andere Europese landen toelaten. Tenzij de andere Europese landen al klaar zijn met de nodige hervormingen , aan de eisen voldoen etc. Want dan kun je ze wel toelaten. Bovendien snap ik Turkije ook wel. Ze wachtten nu al bijna een halve eeuw en hebben al veel vooruitgang geboekt. Dus ze hebben veel geduld gehad en willen nu toch wel eindelijk duidelijkheid.

Maar zodra de eenwording in Europa voltooid is(m.b.t. uitbreiding: alle Europese landen zijn lid van de EU), dan is de uitbreiding klaar. En zullen we niet meer verder uitbreiden naar een ander continent.
Rusland is een heel groot land met een communistische verleden, wat dat land verzwakt heeft. Corruptie, te veel staatsbemoeienis, geen veiligheid, werloosheid etc. En als Rusland lid wordt van de EU dan is ons zeggenschap over ons Europa en dus ook nederland een "beetje" ingedamd. Dus Rusland is uitgesloten.
Maar Rusland zal ook niet toetreden.
Eenheid in verscheidenheid 1. Elke poging die mislukt, vergroot de kans op succes 2. " EUROPA VINDT ALTIJD EEN OPLOSSING of het een goede of een mooie is dat is een 2e, maar EUROPA VINDT EEN OPLOSSING simpelweg omdat het moet"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')