Je bent van harte welkom, hoor, en ik maak toch altijd veel teveel.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:31 schreef spookvrouw het volgende:
dan kom ik bij je eten![]()
* shmoopy legt vast sterretjes langs de rand van Shmoopy's bord voor het feestelijke
Ik eet zuurkool vanavond.
Mmmmmmh, sounds good to me!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:23 schreef Saekerhett het volgende:
Vrijdag patatdag
Plus de randverschijnselen erbij natuurlijk, frikandel speciaal, kaassoufflétje, kipnuggets, evt. bitterbal, gewoon SNACKDAGquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:28 schreef Tokay het volgende:
[..]
Mmmmmmh, sounds good to me!![]()
Je hebt er zin an, merk ik.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:32 schreef Saekerhett het volgende:
Plus de randverschijnselen erbij natuurlijk, frikandel speciaal, kaassoufflétje, kipnuggets, evt. bitterbal, gewoon SNACKDAG
Lang leve de vriezerquote:Op zondag 3 oktober 2004 17:47 schreef Evertje het volgende:
ik heb weer eens teveel ingekocht....
dinsdag kan ik (vanwege verandering plannen) niet thuis eten en heb ik nu dus teveel vlees in huis. Zodadelijk gaat het biefstukje eraan
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:34 schreef pos het volgende:
stokbrood, garnalen, krabsalade, pate, franse kaas ect.
Bij zeedingen hoort witte wijnquote:Op maandag 4 oktober 2004 10:15 schreef Doekes het volgende:
[..]
![]()
Met een glaasje (flesje) rode wijn erbij natuurlijk![]()
Bij pate en Franse kaas nietquote:Op maandag 4 oktober 2004 10:26 schreef moussy het volgende:
[..]
Bij zeedingen hoort witte wijn
Misschien stroganoff? Is niet heel duur en redelijk goedkoop.quote:Op maandag 4 oktober 2004 13:13 schreef Faithy het volgende:
ik ben op zoek naar iets wat gezond, lekker, goedkoop, origineel en geen pasta is
help!
Oke hier komt ie:quote:Op maandag 4 oktober 2004 13:13 schreef Faithy het volgende:
ik ben op zoek naar iets wat gezond, lekker, goedkoop, origineel en geen pasta is
help!
Vlees vries ik liever niet in. Dan moet ik er in de ochtend aan denken om het al uit de vriezer te halen en dat vergeet ik toch altijd (jaja, ontdooien in magnetron ofzo, maar weet echt niet hoe dat ding werkt:)).quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:04 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Lang leve de vriezerWij hebben continu allerlei vlees op voorraad.. Heerlijk ook als je 's avonds nog wat wilt snacken.. lekker speklapje of kipfiletje
![]()
![]()
Paprika en courgette zijn in de oven gegaan met knoflook en kaas, zalmfilet gemaakt met veel gehakte dille en knoflook. Was erg lekker.quote:Op maandag 4 oktober 2004 13:30 schreef Angeles het volgende:
Oh ja, we eten vandaag zalmfilet, gekruide aardappeltjes en geroerbakte paprika en courgette.
Wat is hier mis mee?quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:30 schreef NiTiN het volgende:
rare combo vandaag,
gebraden kippen vleugeltjes
aardappelkroketjes
ovenfriet
Ik heb het BNN kladblok gekregenquote:Op maandag 4 oktober 2004 17:58 schreef Leonoor het volgende:
de BNN-kalender (wie heeft hem niet?)
ik heb weleens eendenborstfilet gehad, dat was erg lekker, maar in de supermarkt heb ik het nooit gezien, moet ik zeker voor naar de slager?quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:10 schreef gimme.shelter het volgende:
Eendenborstfilet, aardappelpuree en zuurkool. Het is herfst!!
Ik zag het toevallig gisteren nog bij de Appie, naast de struisvogelbiefstuk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:06 schreef DJRoberto1978 het volgende:
[..]
ik heb weleens eendenborstfilet gehad, dat was erg lekker, maar in de supermarkt heb ik het nooit gezien, moet ik zeker voor naar de slager?
Gawd, wat ruikt het lekker in m'n huis.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 10:01 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga vandaag een grote pan woest lekkere spaghetti bolognese maken.
Lekker tochquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:38 schreef turnpike het volgende:
braadworst, broccoli met een sausje en aardappelschijfjes.
Iemand een tip om die braadworst goed te krijgen, tis er 1 van de AH en die zijn errug vet, zo gauw je ze open snijdt loopt/sprietst het vet eruit.
Maar wel duurquote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:53 schreef gimme.shelter het volgende:
Gegrilde kogelbisfstuk, gebakken aardappeltjes en sla!! Eevoudig, maar zoo lekker!!
Het was heerlijk!quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:38 schreef Doekes het volgende:
Ik ga vanavond woest lekkere macaroni maken
Sterkte dan maar.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:22 schreef Oblivion het volgende:
Vandaag iets vaags uit de vriezer gehaald, moet eerst ondooien voordat ik zie wat het is...![]()
Zal wel "lekker" zijn...![]()
Neehee, eet smakelijk voor zo...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:28 schreef Tokay het volgende:
Sterkte dan maar.![]()
mmmm dat klinkt lekker, zie dat we uit dezelfde plaats komenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 16:26 schreef gimme.shelter het volgende:
Vanvavond: hertenbiesftukje, cantharellen, spruitjes en aardappeltjes uit de oven. Met uiteraard een lekker flesje rood der bij!! Krijg een gast te eten die dat nickoledeon (of zo) niet op de tv heeft...gaan we daarna onze jongens kijken!!![]()
ik vandaag ook tomatensoep, zal waarschijnlijk niet zo vers zijn als de jouwequote:Op zaterdag 9 oktober 2004 17:28 schreef Liejannuh het volgende:
Het is bijna standaard, maar alweer verse tomatensoep.
Die van Appie? Die zijn erg okay!quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:09 schreef ruby het volgende:
Cathelaanse worstjes
Ontzettende burger :-)quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:22 schreef turnpike het volgende:
Ik ga naar.....*kuch* v/d Valk *kuch*
Daar heb ik dus nog nooit gegeten.quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:22 schreef turnpike het volgende:
Ik ga naar.....*kuch* v/d Valk *kuch*
Standaard biefstukjes en schnitzels.. Beetje massaproduktie eigenlijk.quote:Op zondag 10 oktober 2004 21:06 schreef Tokay het volgende:
[..]
Daar heb ik dus nog nooit gegeten.
Is het wat?
v/d Valk heeft de kaart opgefrist met "moderne" gerechten. Onder de nieuwe gerechten staat wel nog gewoon de klassieke kaart. Dat hadden ze ook beter zo kunnen houden.quote:Op zondag 10 oktober 2004 21:28 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Standaard biefstukjes en schnitzels.. Beetje massaproduktie eigenlijk.
de laatste keer dat ik een whopper heb gegeten ben ik 1 dag ziek geweestquote:Op zondag 10 oktober 2004 11:39 schreef NiTiN het volgende:
denk dat ik zo een triple whopper ga proberen.... doe eens gek![]()
![]()
Ben jij Belg? Gebraad is werkelijk Goddelijk, maar dan wel het Belgische, Het Nederlandse zuigt...quote:Op maandag 11 oktober 2004 13:56 schreef rvrb_ke het volgende:
gebraad
Ik denk niet dat ik er ooit zal eten...quote:Op maandag 11 oktober 2004 10:38 schreef turnpike het volgende:
v/d Valk heeft de kaart opgefrist met "moderne" gerechten. Onder de nieuwe gerechten staat wel nog gewoon de klassieke kaart. Dat hadden ze ook beter zo kunnen houden.
Maar ik had een excuus om er te zijn, m'n opa was jarig en zijn tere verzorgingstehuisvoedsel gewende spijsverteringsgestel verteert geen voedsel met smaak.
knip - EEN TOT DE VERBEELDING SPREKEND VERHAAL - knip
Al met al was het een heerlijk nostalgische, hollandsche avond
Nee ? klinkt mijn recensie jou niet uitnodigend in de oren ?quote:Op maandag 11 oktober 2004 16:49 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik er ooit zal eten...
Het klinkt niet echt als een aanrader.![]()
Neu, niet echt.quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:00 schreef turnpike het volgende:
Nee ? klinkt mijn recensie jou niet uitnodigend in de oren ?
Het trieste is, ik heb nog nooit, nee nee nooit een restaurant op zondagavond zo stampvol gezien.
Je zou je voor minder door Patty laten doorspoelen.
OT : chili con carne *yum*
Het is 'veilig', omdat het er nogal standaard is dus...quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:31 schreef turnpike het volgende:
Recensies schrijven ? Nee zoveel verstand van eten heb ik nou ook weer niet, dan had ik mijn opa namelijk vrolijk in z'n uppie z'n verjaardag laten vieren.
Echt duur kan je het niet noemen, maar ook niet goedkoop....je hebt wel vrijwel altijd plaats dus reserveren hoeft niet. En je weet wat je krijgt, smaakt volgens mij in iedere Valk hetzelfde. Blijkbaar heeft het een goede reputatie.
Ik zal er zonder lichte dwang nooit meer een been binnen zetten. Er was gewoon teveel mis.
Een rasechte ;-)quote:Op maandag 11 oktober 2004 14:01 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ben jij Belg? Gebraad is werkelijk Goddelijk, maar dan wel het Belgische, Het Nederlandse zuigt...
Een rauw kaneelstokje?quote:Op maandag 11 oktober 2004 21:50 schreef NiTiN het volgende:
en een kaneelstokje
Je hebt ons op een idee gebracht. Vandaag. Hmm.quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:32 schreef rvrb_ke het volgende:
Een rasechte ;-)
En 't was heerlijk (we eten niet zo heel vaak gebraad dus daarom was het des te lekkerder).
Morgen de restjes
Ja, mogen wij dat ook weten?quote:Op maandag 11 oktober 2004 21:12 schreef _Flash_ het volgende:
Vertel vertel was is gebraad precies?
jeweettoch, kaneelstoksnoep!quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:47 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Een rauw kaneelstokje?![]()
Kalfvlees met tonijnsaus klinkt apart!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
We waren uit eten,
Al Dente in Bocholt.
Vooraf kregen we brood (duidelijk zelfgebakken) met een schaaltje olijven, een knoflookcreme en een schaaltje met kleingesneden tomaten met kruiden.
De olijven waren standaard.
De knofloofcreme was heerlijk, goddelijke kwark/knoflookcreme met een heel duidelijk idee van, als het knoflookcreme is, dan moet het ook naar knoflook smaken.
De tomaten waren rijp en terughoudend gekruid, en smaakten naar tomaat. Prima.
Het brood was vers en huisgebakken, lekker en kwam in rijkelijke hoeveelheden.
Voorgerechten
Ik had kalfsvlees met een tonijn saus, kappertjes en tomaten, was heerlijk
MIjn vriend had Carpachio, met rucola en parmasaanse kaas, ook verrukkelijk.
Hoofdgerechten
Mijn vriend had kalfsvlees met parmaham en salie, in een witte wijnsaus, smikkel en smul
Ik had lamszadel met porcini (wat is dat in het Nederlands, in het duits "steinpilze") wilde paddestoelen in een barolo saus.
Smikkel en smul
Hadden een karafje rode huiswijn erbij en een fles San Pellegrino
Heerlijk gegeten
Kalfsvlees in tonijnsaus Vitello Tonnato is een klassieker uit de Italiaanse keuken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:32 schreef Litman het volgende:
[..]
Kalfvlees met tonijnsaus klinkt apart!
Porcini is eekhoorntjesbrood in het nederlands.
Wat is een eierbalquote:Op woensdag 13 oktober 2004 07:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:
En vandaag wordt het waarschijnlijk friet, en ik denk met een eierbal.. we hebben niet zoveel tijd!
Wat voor vlees heb je daarvoor gebruikt? (of was het zonder vlees)quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:21 schreef Angeles het volgende:
Het is geworden: Rogan Josh van Patak's (Engelse winkel was dicht) met naanbrood, bruine basmatirijst en haricots verts.
Leg is uit?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:08 schreef Troel het volgende:
Luie WIjven Witlof
Volgens mij kun je gewoon alle soorten vlees gebruiken die je kunt stoven, dus ook rundvlees. Indiaase mensen eten veelal geen rund vanwege hun geloof, misschien dat er daarom niets over ander vlees op staat.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:43 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:
[..]
Wat voor vlees heb je daarvoor gebruikt? (of was het zonder vlees)
Ik heb al een jaar zo'n pot in de kast staan en ik wil hem nu eens gebruiken, maar is hij alleen lekker met lamsvlees? Op de pot staat niets over andere soorten vlees..
Ken je dat de witlofstronkjes in ham en kaas worden gewikkeld en dan gegratineerd worden?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:51 schreef pos het volgende:
[..]
Leg is uit?
En uiteindelijk is het spaghetti gewordenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 07:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:
En vandaag wordt het waarschijnlijk friet, en ik denk met een eierbal.. we hebben niet zoveel tijd!
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 09:38 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wat is een eierbal![]()
Owquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:28 schreef NiTiN het volgende:
[..]
jeweettoch, kaneelstoksnoep!![]()
ken je dat niet?
![]()
Dat noemen ze toch ook wel eens 'frietei'quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja, uh hoe moet ik dat uitleggen? Een gekookt ei, met daarom heen zeg maar een kroket.. weet je dan wat ik bedoel?
Hier (in Groningen dus) noemen we dat gewoon een eierbal, teminste voor zover ik weet..quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:20 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Dat noemen ze toch ook wel eens 'frietei'![]()
Mmm ja, heel vaak op de kaart zien staan, maar nooit gegeten. Ik ga op zoek naar een recept!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kalfsvlees in tonijnsaus Vitello Tonnato is een klassieker uit de Italiaanse keuken.
Ik ben van Limburg en ik heb er nog nooit van gehoord.....quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hier (in Groningen dus) noemen we dat gewoon een eierbal, teminste voor zover ik weet..
En zelfgefabriceerde tsaziki saus. En om iedereen voorlopig van zijn/haar eetlust af te helpen:quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:14 schreef Shark.Bait het volgende:
vanavond gegrilde octopus (op z'n kretaans) met aardappelen uit de oven besprenkeld met rozemarijn en zeezout, en als toetje cream caramel
wat doppertjes als groentes erbij...
Ik zou het receptje van die aardappels wel willen hebben.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En zelfgefabriceerde tsaziki saus. En om iedereen voorlopig van zijn/haar eetlust af te helpen:
[afbeelding]
Het was erg lekker--de octupus was subliem met een sausje van olijfolie en citroen met oregano
Aardappels wassen (ik schrob ze ook nog eens voorzichtig met een tandenborstel) dan in 4-en, 6-en of 8-en snijden (niet schillen dus). In een schaal waarin wat olijfolie gedaan is mengen totdat ze allemaal bedekt zijn met een beetje olijfolie. Wat zeezout erop gooien en (liefst verse) rozemarijn, (teentje knoflook eventueel voor de smaak) en dan in de oven, 200 graden voor tussen de 40 en 50 minuten (in de gaten houden je weet maar nooit) tot ze knapperig zijn. Je keuken ruikt dan naar rozemarijn, heerlijkquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:02 schreef kaatje65 het volgende:
Ik zou het receptje van die aardappels wel willen hebben.
herstel: het is zelfgemaakte lasagne gewordenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:25 schreef Tokay het volgende:
Gebakken aardappeltjes (krieltjes), een salade, tartaartjes.
Toe: chocolade slagroomvla.
Oeh lekker. Ga ik zeker een keer uitproberen maar dan doe ik kip bij de aardappeltjes ipv octopus. Bedankt!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Aardappels wassen (ik schrob ze ook nog eens voorzichtig met een tandenborstel) dan in 4-en, 6-en of 8-en snijden (niet schillen dus). In een schaal waarin wat olijfolie gedaan is mengen totdat ze allemaal bedekt zijn met een beetje olijfolie. Wat zeezout erop gooien en (liefst verse) rozemarijn, (teentje knoflook eventueel voor de smaak) en dan in de oven, 200 graden voor tussen de 40 en 50 minuten (in de gaten houden je weet maar nooit) tot ze knapperig zijn. Je keuken ruikt dan naar rozemarijn, heerlijk
Taai spul zo'n octopus! Of niet?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En zelfgefabriceerde tsaziki saus. En om iedereen voorlopig van zijn/haar eetlust af te helpen:
[afbeelding]
Het was erg lekker--de octupus was subliem met een sausje van olijfolie en citroen met oregano
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:08 schreef kaatje65 het volgende:
Oeh lekker. Ga ik zeker een keer uitproberen maar dan doe ik kip bij de aardappeltjes ipv octopus. Bedankt!
Als je em net in de pan doet wel, maar na 45 minuten koken issie mals en zacht :')quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:50 schreef Doekes het volgende:
Taai spul zo'n octopus! Of niet?
Greenpeacesoep is toch geen straf? Voor mij niet iig.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:55 schreef Shark.Bait het volgende:
Vanavond ga ik ome Unox maar sponsoren met green peace soep. Na het festijn van gisteren vandaag maar eens sobertjes eten. Da's goed voor de lijn
Dat ga ik ook eens proberen!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Aardappels wassen (ik schrob ze ook nog eens voorzichtig met een tandenborstel) dan in 4-en, 6-en of 8-en snijden (niet schillen dus). In een schaal waarin wat olijfolie gedaan is mengen totdat ze allemaal bedekt zijn met een beetje olijfolie. Wat zeezout erop gooien en (liefst verse) rozemarijn, (teentje knoflook eventueel voor de smaak) en dan in de oven, 200 graden voor tussen de 40 en 50 minuten (in de gaten houden je weet maar nooit) tot ze knapperig zijn. Je keuken ruikt dan naar rozemarijn, heerlijk
Heb nog nooit rode poon gegeten en zou wel graag je recept willenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:19 schreef Joene het volgende:
Rode Poon in Boursin Cuisine
Hee hartstikke bedankt, klinkt heel lekkerquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:24 schreef Joene het volgende:
Rode poon met Boursin Cuisine.
(...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |