Ik zou zeggen dat je moet kijken op het forum van Autsider (link staat in de OP). Daar zijn veel jongeren te vinden.quote:Op maandag 27 september 2004 21:33 schreef Troel het volgende:Maarre, oxy, heb jij al sites gevonden voor autisten (en nossers) die tiener of twintiger zijn?
Reacties van ervaringsdeskundigen zijn geweldig heavenquote:Op maandag 27 september 2004 22:00 schreef heaven7 het volgende:
tvpMogen er ook tieners (ben 19) reageren enzo? Ben een kind van mn ouders
is dit grappig bedoeld ofzo?quote:Op maandag 27 september 2004 22:19 schreef encore04 het volgende:
quote verwijderd
Dinoman en het muziekmeisje bedoelde je vastquote:Op maandag 27 september 2004 22:12 schreef thaleia het volgende:
Mag ik even een boektip geven?
Wtfquote:Op maandag 27 september 2004 22:19 schreef encore04 het volgende:
quote verwijderd
Ja, even voor de duidelijkheid: ik kon schrijven en lezen toen ik nog geen 4 jaar oud was. En nu mag de Moderator dit en alle berichten die nergens op slaan weghalen, van mij!quote:Op maandag 27 september 2004 22:19 schreef encore04 een hoop onzin:
Heb jij een kind met autisme dan? Het is wel handig om te weten.quote:Op maandag 27 september 2004 22:38 schreef Lois het volgende:
Die boekentip vind ik echt super, als ik het zo lees wil ik het gelijk bestellen. Samen met de oudergids autisme, dat lijkt me ook wel wat.
Heel graag, ik ben echt een informatiejunk momenteel. In de bibliotheek hebben ze weinig, en wat ze hebben is uit het jaar kruikje.quote:Op maandag 27 september 2004 22:43 schreef loezzie het volgende:
ik weet nog wel verschillende leuke / interessante boeken. als daar interesse voor is wil ik wel eens wat titels geven.
Ja, de auti-test ken ik wel. Is niet hét diagnosemiddel, maar wel een hulpmiddel. Goed dat ze dat nog gebruiken! Verder kun je altijd vragen stellen hier, of mij mailen, via de mail kan ik ook uitgebreider persoonlijker antwoorden.quote:Op maandag 27 september 2004 22:45 schreef Lois het volgende:
Zeer waarschijnlijk, zeg maar gerust zo goed als ze nu zeker kunnen zijn, heeft onze oudste dochter autisme. We hebben een auti-test gedaan vorige week (ken je dat?) en, hoewel de uitslagen nog officieel moeten bevestigd, is het beeld wel duidelijk.
Storm, onze oudste zoon nu 3 jaar 9 maanden, heeft volgens mij geen auti-test gehad. Wel is hij in de maand mei helemaal doorgelicht door het medisch kinderteam hier in het ziekenhuis. Daar kwam uit de psychologische tests het duidelijkst naar voren dat Storm aan een vorm van contactstoornis lijdt. Ze waren daar ook niet echt heel begrensd in hun oordeel dus hij heeft nu het predikaat ADHD en/of PPD-NOS. Natuurlijk zijn ook wij direct het internet opgedoken om kennis te vergaren en bij het lezen van ervaringen van anderen kregen wij ook zo'n ''oja dat doet Storm ook'' gevoel, kortom veel herkenning in gevonden. Voor ons gevoel neigt hij ook veel meer naar de PDD-kant dan naar de ADHD kant. En toen begon de weg om hem zo snel mogelijk op een medisch kinderdagverblijf te krijgen. Lois, ook voor Eva is het prettig dat dit al zo vroeg bekend is, kinderen onder de 4 krijgen namelijk voorang bij buro Jeugdzorg. Bij Storm hebben we er heel erg bovenop gezeten en inmiddels gaat hij voor de derde week alweer naar zijn nieuwe school, een medisch kinderdagverblijf in het bos bij Boekelo. Deze afstand is dus zodanig dat hij met het busje gaat en de eerste week was het vooral alleen maar huilen smorgens maar vanochtend greep hij bij de voordeur al de tas uit mijn hand en rende naar de bus toe. Voor ons een teken dat hij echt begint te wennen. Het eten wat lange tijd heel slecht was begint te verbeteren. Natuurlijk is er nog altijd de drukte in huis als hij thuis is (we hebben nog 2 kids van 2 en 1 jaar) maar het naar school gaan van Storm brengt al zo'n rust voor de andere twee dat we er allemaal beter mee om kunnen gaan als hij weer thuis is en ik ook weer veel meer geduld met hem heb.quote:Op maandag 27 september 2004 22:45 schreef Lois het volgende:
Zeer waarschijnlijk, zeg maar gerust zo goed als ze nu zeker kunnen zijn, heeft onze oudste dochter autisme. We hebben een auti-test gedaan vorige week (ken je dat?) en, hoewel de uitslagen nog officieel moeten bevestigd, is het beeld wel duidelijk.
Precies hetzelfde verhaal hier, zo frustrerend. Het erge is dat ik heel lang (nog steeds wel eigenlijk) heb rondgelopen met een heeeeel groot schuldgevoel omdat ik het zo oneerlijk vond dat ik af en toe hem liever kwijt dan rijk wasquote:Op dinsdag 28 september 2004 23:10 schreef bastardhost het volgende:
Dan komt de vakantie en Storm gaat logeren.. Ineens begint Sverre met praten, Lune gaat zitten en stoppen als Storm er weer is, 2e logeerpartij zelfde verhaal.
quote:Natuurlijk niet alle dagen, hij kent ook zijn dagen waarop mensen ons voor gek verklaren wanneer we vertellen wat hem mankeert. Hij laat ook nooit zijn ware aard zien op een eerste bezoek, of in een minder bekende omgeving. Dan is hij net een papagaai en laat zich van zijn beste kant zien. Lief, beleefd, behulpzaam, voornamelijk gedrag dat hij van ons kopieert, is mijn idee. Komt hij er langer dan vervalt zijn kopieergedrag en kan hij zichzelf zijn.
Inderdaad de autist bestaat niet. Vandaar wordt er ook gesproken over een stoornis in het autisisch spectrum.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:33 schreef YPPY het volgende:
'De autist' bestaat ook niet. Ik heb nu zoveel mensen ontmoet met een vorm van autisme en die zijn allemaal verschillend. Het kan alleen wel handig zijn om te weten dat iemand een vorm van autisme heeft. Je hebt dan wat meer handvaten hoe je iets aan kunt pakken. Ikzelf zorg bijvoorbeeld meteen al voor meer structuur en vermijd opmerkingen die dubbel opgevat kunnen worden. .![]()
ja ! dat zijn ze... (worden bijna overal gebruikt) ..quote:Op woensdag 29 september 2004 11:51 schreef poemojn het volgende:
Er bestaat ook een agenda met pictogrammen, de pictogenda. Meer info over pictogrammen is ook te vinden bij autisme.klup.nl.
Zijn dit toevallig van die 5-hoek-picto's? klik
[offtopic-gel*l]quote:Op woensdag 29 september 2004 12:29 schreef E.T. het volgende:
Voor de fans van Winnie de Poeh:
Dagritmekaarten van Poeh
Mijn moeder zei tegen mij dat ik altijd moeilijk deed met oa de afwasmachine leegmaken. ( Bang om actief te zijn ) Die stuurde mij dus ook naar een SoVa-training, waar ook een psycholge bij was. Toen begon het balletje dus te rollen.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:34 schreef Catootje het volgende:
Hoe wisten jullie het? Waar merkten jullie het aan, dat het kind mogelijk autistisch was?
mocht je hulp / picto´s nodig hebben, mail even. misschien kan ik je ergens mee helpenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:27 schreef Logician het volgende:
troel, ik heb het momenteel heel erg druk met werk/kindjes en theater en weinig tijd over
om er even lekker voor te gaan zitten, maar ik zou heel graag binnenkort eens met een
pictogrammenbord willen gaan beginnen!
Daar kan ik nog de volgende tip aan toevoegen: Wat mijn ouders altijd deden was boekjes voor mij maken over wat er ging gebeuren. (Naast het gebruik van zelfgemaakte picto-mappen, die zijn namelijk draagbaar en ook mee te nemen naar opa/oma, school, winkel, in de auto, etc).quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:37 schreef YPPY het volgende:
Nog een tip voor het pictogrammenbord: foto's.
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:07 schreef Logician het volgende:
jee mariposa wat een heftig verhaal, ik ben er een beetje van geschrokken want alle voorbeelden
die je gaf zijn dagelijkse kost hier in huis van het schoonmaken tot het computeren
ik moet helaas even verder met mijn huishouden maar ik probeer later wat uigebreider te reageren
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:54 schreef bastardhost het volgende:
Ook hier veel herkenning Mariposa in je verhaal en je beschrijving van gedragingen.
Helpen in huishouding en het dirigeren van de dagelijkse gang van zaken tot en met het voorschrijven welk knopje wie in mag drukken met baby-typen....
En het negatief aandacht trekken (je onderbroek in de gebruikte wc gooien, eruit vissen en dan mee rondzwaaien valt daar ook wel onder, hè?)
Jullie opmerkingen herinneren me ook weer aan andere dingen. Mijn broertje loog erg veel, soms zo overduidelijk, net zoals Chavez met zijn Snicker papiertjes. Zo verdenk ik mijn broertje ervan dat hij een aantal keer uit mijn zakgeld potje gehaald heeft en mijn snoep van Sint Maarten achterover gedrukt heeft. Som zijn het eigenlijk wel grappiged dingen die hij uitgevroten heeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:58 schreef Logician het volgende:
wat dacht je van stiekum alle 8 snickers uit de kast opeten! en dan alle papiertjes op je kamer leggen.
Alsof niemand daar achter zou komen! af en toe twijfel ik echt aan zijn intelligentie, ik weet dat hij de
gevolgen van zijn daden niet goed kan overzien maar dit is gewoon dom..
Dat is een merknaam visolie/vetzuren. Op deze site wordt wat uitgelegd (en sorry, wat reclame gemaakt) daarvoor/erover.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:17 schreef heaven7 het volgende:
Wat is Eye-Q DigiJasper?
Preciesquote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:40 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Dat is een merknaam visolie/vetzuren. Op deze site wordt wat uitgelegd (en sorry, wat reclame gemaakt) daarvoor/erover.![]()
Op het internet zijn veel discussies over visolie bij autisme en adhd. Eye-Q is een merk, er zijn ook verschillende andere (huis)merken die het spul goedkoper verkopen (en met een hogere 'dosis').
Ikzelf gebruik ook visolie, maar ook zink.
Jee wat dubbel zeg, blij omdat hij geholpen kan worden en diep ongelukkig om hetgeen wat hij uitgehaald heeftquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:34 schreef Logician het volgende:
we hebben ineens een vooruitgang qua hulp, ipv. over 5wk volgende week al nieuwe therapie.
Helaas komt dit na een geld-steel-aktie van onze lieve zoonZe hebben me ieg. erg serieus genomen en ze gaan hem z.s.m op de wachtlijst voor de dagbehandeling plaatsen en voor betere hulp zorgen..
Ik vind het echt heel naar voor jullie. Heel veel sterktequote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:26 schreef Logician het volgende:
hij heeft ons laatste (eind v.d maand) geld gestolen om snoep mee te kopen, dit terwijl ik hem had verteld dat we even rustig aan moesten doen![]()
![]()
Ik heb een keer de duitse marken van mijn ouders ingewisseld bij het postkantoor en er een walkman voor gekocht.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:26 schreef Logician het volgende:
hij heeft ons laatste (eind v.d maand) geld gestolen om snoep mee te kopen, dit terwijl ik hem had verteld dat we even rustig aan moesten doen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:38 schreef Troel het volgende:
Ik heb een keer de duitse marken van mijn ouders ingewisseld bij het postkantoor en er een walkman voor gekocht.
Gelukkig ben ik over dit soort dingen heengegroeid.
* Logician knufs Logician
Waarom zo´n aversie tegen Risperdal?? Op mijn werk gebruiken veel autistische kinderen risperdal, soms zelfs in combinatie met de Ritalin. Een bijwerking van Risperdal KAN vermoeidheid zijn en ja het dempt iemand. Maar veel kinderen hebben er wel baat bij. Het wordt rustiger in hun hoofd, ze worden minder "warrig en klunzig" zoals een kind dat omschreef. Ik heb de kinderen met en zonder gezien en tot nu zijn zijn de resuklaten bij hen positief. Ze kunnen dus beter functioneren.quote:oja en ze gaan hem andere medicijnen geven omdat de ritalin minder goed werkt
de laatste tijd.. Ze kwamen laatst met rispeldal op de proppen maar daar heb ik
toch zeker voor bedankt, ik hoef geen zombie thuis
Ik sluit me helemaal bij je aan bastardhost, ik heb het boek in 1 adem uitgelezen. Niet (erg) veel herkenning wel heel veel begrip en ontroering. Ik begrijp sommige dingen nu beter hoewel Eva niet echt overeen kwam met de dinoman en ook echt niet met het muziekmuisje.quote:Op zaterdag 6 november 2004 09:55 schreef bastardhost het volgende:
Uurtje zitten lezen in "Dinoman en het muziekmeisje"
Zoveel herkenning, zoveel begrijp.... bijna verplichte kost voor mensen met kids met een stoornis in het autistisch sprectrum.
*Logician, verplicht lezen dit.. Chat ik wel ff een weekje niet met je, hou je tijd over*
logician, ik zie je vraag net pas.quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:32 schreef Logician het volgende:
wat voor bijwerkingen had je last van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |