eeuh is 3.0 uit????quote:Op dinsdag 21 december 2004 02:06 schreef MaartenHG het volgende:
Vandaag via de torrentweg 3.0 geprobeerd. Tot nu toe veelbelovend!!!
Dat moet dan een beta-versie zijn, of niet? Volgens Propellerhead:quote:Op dinsdag 21 december 2004 02:06 schreef MaartenHG het volgende:
Vandaag via de torrentweg 3.0 geprobeerd. Tot nu toe veelbelovend!!!
quote:When will Reason 3.0 be released?
Reason 3.0 is currently being beta tested. There is no set release date yet, and the beta testing goes on until the bugs are gone. How long this will take is very hard to say in advance, but don't have too high hopes of finding Reason 3.0 in your Xmas stockings. At least not this year.
Dat kan natuurlijk sowieso inderdaadquote:Op maandag 10 januari 2005 21:41 schreef teknomist het volgende:
Je kunt misschien ook (ik heb het niet getest) laden in een editor zoals Audition en daar "time stretching" toepassen en vervolgens de aangepaste sample in Redrum laden en zo pitchen dat ie in je nummer past...
Het is waarschijnlijk ook mooier. Maar time-stretchen met de samplestart kan wel een heel vet effect zijn. Een beetje granulair-achtig.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:57 schreef trance40 het volgende:
En tijn ook thanx voor je uitleg. Maar dat gaat van Teknomist ging toch net ff een stukje sneller.
Helemaal hetzelfde is het natuurlijk niet. Cool Edit heeft geen VST-support, multichannel mixing en een cd-brandfunctiequote:Op maandag 10 januari 2005 22:57 schreef trance40 het volgende:
Ik helemaal adobe audition gedownload. Kom ik er achter dat dat dus precies het zelfde is al Cool edit 2.1
Betekent dat dat je iets in kleine stukjes ophakt en per stukje kan bewerken? Of...quote:
Dat laatste redt nero of alcohol 120% ook prima. Maar is inderdaad offtopic.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Helemaal hetzelfde is het natuurlijk niet. Cool Edit heeft geen VST-support, multichannel mixing en een cd-brandfunctie. Vooral bij dat laatste kun je heel makkelijk met een cuesheet een mix branden.
Maar goed, dit is offtopic.
Granulaire synthese werkt inderdaad op basis van hele kleine stukjes audio (grains). De gemiddelde granulaire synth heeft wel een optie voor time-stretching van audio en dat kan een hele specifieke klank hebben. Die klank kun je benaderen door te doen wat ik uitlegde.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:24 schreef teknomist het volgende:
[..]
Betekent dat dat je iets in kleine stukjes ophakt en per stukje kan bewerken? Of...
Daar heb ik met sommige gedownde refills ook ja. Niks aan te doen volgens mij.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:58 schreef trance40 het volgende:
Ook laat ie sommige refills helemaal niet zien. Erg vreemd. Zijn er meer die hier last van hebben?
Ja maar je moet het toch ff testen voor je het koopquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:22 schreef Reefer het volgende:
Dat krijg je met die corrupte, illegale files
Waarom zijn refills illegaal?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:22 schreef Reefer het volgende:
Dat krijg je met die corrupte, illegale files
Je koop zo'n pakket niet om te kijken of het een beetje werkt. Daar ga je eerste even mee expirimenteren om te kijken of het bevalt. Als reason 3 uit komt ben ik zeker van plan die aan te schaffen. Inclusief de nodige refillsquote:Op woensdag 12 januari 2005 20:45 schreef Reefer het volgende:
Jullie gaan me niet vertellen dat jullie in de eerste plaats reason hebben gekocht,
en de meeste refills zijn niet gratis. dusch.
Dat kan niet. De NNXT is alleen een sampler, er zitten wat tweak-opties op, maar waar je voornamelijk het realisme uit moet halen, is de kwaliteit van het sample dat je erin stopt en de manier waarop je deze sample bespeelt. Onderschat ook vooral dat laatste niet, zelfs een briljante sample library als Vienna Symphonic klinkt niet realistisch als je geen goeie partijen ervoor programmeert.quote:Op donderdag 13 januari 2005 09:15 schreef the_real_joontje het volgende:
[vraagmodus]
Weet iemand hoe ik de nn-xt zo goed mogelijk instel zodat het echt klinkt als bijvoorbeeld een viool ?
misschien iemand een screenie
[/vraagmodus]
Hoe bedoel je "realistisch"?? Je kan het redelijk realistisch maken door er een effect achter te plakken waarvan ik de naam kwijt ben; dat effect simuleert zeg maar in wat voor omgeving het geluid word gemaakt, of dat een grote concertzaal is of een kleine huiskamer. Ik vind zelf dat daardoor geluiden al wat beter worden en wat "echter".quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan niet. De NNXT is alleen een sampler, er zitten wat tweak-opties op, maar waar je voornamelijk het realisme uit moet halen, is de kwaliteit van het sample dat je erin stopt en de manier waarop je deze sample bespeelt. Onderschat ook vooral dat laatste niet, zelfs een briljante sample library als Vienna Symphonic klinkt niet realistisch als je geen goeie partijen ervoor programmeert.
Gewoon, realistisch, net echtquote:
Ik denk dat je convolutie reverb bedoelt, bijvoorbeeld de IR1 van Waves en AltiVerb van AudioEase gebruiken deze techniek. Ook kun je het bijvoorbeeld terugvinden in Tascam Gigastudio 3 in de vorm van GigaPulse.quote:Je kan het redelijk realistisch maken door er een effect achter te plakken waarvan ik de naam kwijt ben; dat effect simuleert zeg maar in wat voor omgeving het geluid word gemaakt, of dat een grote concertzaal is of een kleine huiskamer. Ik vind zelf dat daardoor geluiden al wat beter worden en wat "echter".
Qua performance maakt het volgens mij weinig uit. Zodra je een sample laadt uit een ReFill wordt 'ie in je RAM gezet, aan disk-streaming doet Reason niet.quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:23 schreef DJ_WB het volgende:
vraagje heb 2 HD's
nu vraag ik me af is het verstandiger om je rfls op de HD waar alle muziek op staat op te slaan
of juist de HD waar de soft op staat op te slaan ?
...en mag je soms wel 3 minuten wachten totdat je patch is ingeladen!quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:25 schreef Tijn het volgende:
Zodra je een sample laadt uit een ReFill wordt 'ie in je RAM gezet...
Met wat voor patches heb je dat? Ik gebruik zelf nooit externe ReFills, maar met de factory en orkester-patches heb ik zoiets nog nooit gehad.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:07 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
...en mag je soms wel 3 minuten wachten totdat je patch is ingeladen!![]()
Nee, met die patches voor die softsynths is er niks aan de hand. Ik heb het over 150 mb grote Bosendorfer refill die ik zelf heb gemaakt... die 's echt gruwelijk groot.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:11 schreef Tijn het volgende:
Met wat voor patches heb je dat? Ik gebruik zelf nooit externe ReFills, maar met de factory en orkester-patches heb ik zoiets nog nooit gehad.
dat effect ken ik wel maar er zijn bepaalde effecten op het apparaat zelf in te stellen substain etc. daarmee moet iets te doen zijnquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:12 schreef pAin het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "realistisch"?? Je kan het redelijk realistisch maken door er een effect achter te plakken waarvan ik de naam kwijt ben; dat effect simuleert zeg maar in wat voor omgeving het geluid word gemaakt, of dat een grote concertzaal is of een kleine huiskamer. Ik vind zelf dat daardoor geluiden al wat beter worden en wat "echter".
Edit: Het best is natuurlijk om samples zelf op te nemen of nog liever in te spelen in je stuk muziek. Ik speel alleen geen instrumenten; ja een paar accoorden op gitaar en piano en een beetje blokfluit, maar daar is ook alles mee gezegt.
Je moet natuurlijk sowieso een envelope kiezen die bij je sample past, dat lijkt me logischquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:33 schreef the_real_joontje het volgende:
[..]
dat effect ken ik wel maar er zijn bepaalde effecten op het apparaat zelf in te stellen substain etc. daarmee moet iets te doen zijn
dat doe ik dus eigenlijk nooitquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk sowieso een envelope kiezen die bij je sample past, dat lijkt me logisch
Ik zou de Operation Manual van Reason er anders ff bijpakken. Er staat een uitgebreid hoofdstuk over de NNXT, met uitleg over alle functiesquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:43 schreef the_real_joontje het volgende:
[..]
dat doe ik dus eigenlijk nooittnx ik ga het vanaaf is proberen
De meeste juist wel.quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:45 schreef Reefer het volgende:
en de meeste refills zijn niet gratis. dusch.
Dat is echt iets wat iedereen in het begin fout doet...quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:25 schreef Reefer het volgende:
je moet wel op het juiste foldertje klikken in de NN-XT om een wav te kunnen laden , dus niet die waarmee je patches laadt.
Heb je die 160db en 260db Drum & Bass Interface refills al? En in de Drum & Bass X-Citers zitten veel breakbeats.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:41 schreef Disorder het volgende:
Weet er iemand trouwens nog goed breakbeat refills? Voornamelijk jungle, drum 'n bass als het kan. Ik heb die van Norman Cook al. Erg leuk, maar het is voor mij iets te 'funky'. Niet mijn stijl.
Doe ik ook, maar dat heb ik nu even gehad.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:01 schreef Tranceptor het volgende:
Euhm maak je eigen breakbeats?
Ik weet het, het kan soms een hels karwei zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:32 schreef Disorder het volgende:
[..]
Doe ik ook, maar dat heb ik nu even gehad.
Ik heb wel eens vaker van 'ghostnotes' gehoord. Wat zijn dat? Als ik google krijg ik bijna alleen Deutsche sites.quote:
Ghostnotes zijn noten die aangeslagen zijn met een lagere velocity of volume en die je in principe nauwelijks hoort maar wel het beeld opvullen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:40 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb wel eens vaker van 'ghostnotes' gehoord. Wat zijn dat? Als ik google krijg ik bijna alleen Deutsche sites.
- Je maakt een SubTractorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:33 schreef Attelenooien het volgende:
misschien vraag die al eerder hier is gevraagt maar kan t niet terug vinden of iemand moet een linkje voor me hebben, maar mij probleem is met de sequencer...ik kan er niet echt uitkomen hoe ik bv een melodie van de subtracker daar ik kan dat ie naar aantal seconde begint te spelen , ik weet uberhaupt nog niet hoe ik met die sequencer aan de slag kan,
iemand kort en bondig uitlegje? heb wel de orginele documentatie, alleen word er niet direct wijs uit.
Ja. Dan moet je wel even bij de preferences (edit --> preferences --> midi) de juiste instellingen invoeren. Er verschijnt dan een groen vinkje. Ook moet je in het spoor klikken (links van de naam)wat je wilt bespelen, zodat er een icoontje van een midiplug te zien is.quote:Ik ben sinds gisteren ook maar weer eens begonnen met Reason, vraag me alleen af of je ook direct midi kunt inspelen via mijn synthesizer? Vind het zo irritant om eindeloos met een potloodje streepjes te trekken, terwijl het veel makkelijker is om het ff op te nemen, zodat het er gelijk staat.
Kan dat?
Selecteer de driver met de laagste latency bij de preferences. Een ASIO 2.0 driver geeft bijvoorbeeld lage latency.quote:trouwens wanneer ik op mijn synth tonen aansla (bijvoorbeeld in de subtractor) dan zit er aardig wat latency op (iets minder dan halve seconde) maar te goed merkbaar. Heb er een Audiophile 2496 inhangen, kan ik de latency enigszins verlagen in reason ofzo?
Ik heb daar idd zo'n midiplug staan, maar als ik vervolgens op opname klik en op play kan ik spelen wat ik wil maar er word niets opgenomen.... dus neem aan dat ik iets verkeerd doe. Het kan onmogelijk aan de driver liggen, want die heb ik maar 1 in het geval van midi.quote:Op zondag 13 februari 2005 20:10 schreef Stupide het volgende:
[..]
Ja. Dan moet je wel even bij de preferences (edit --> preferences --> midi) de juiste instellingen invoeren. Er verschijnt dan een groen vinkje. Ook moet je in het spoor klikken (links van de naam)wat je wilt bespelen, zodat er een icoontje van een midiplug te zien is.
[..]
Selecteer de driver met de laagste latency bij de preferences. Een ASIO 2.0 driver geeft bijvoorbeeld lage latency.
Klik eerst in het spoor dat je wilt opnemen en zorg dat daar het midi-plugje staat. Dan is dat spoor dus (links) blauw want geselcteerd. Dan klik je op REC en dan op PLAY. Als je midi het doet, dan neemt 'ie zo je noten op.quote:Op zondag 13 februari 2005 20:58 schreef MusicGenious het volgende:
[..]
Ik heb daar idd zo'n midiplug staan, maar als ik vervolgens op opname klik en op play kan ik spelen wat ik wil maar er word niets opgenomen.... dus neem aan dat ik iets verkeerd doe. Het kan onmogelijk aan de driver liggen, want die heb ik maar 1 in het geval van midi.
latency is nu wel helemaal goed trouwens![]()
Lukt dus niet.... denk dat het kanaal verkeerd staat (kan kiezen uit 20kanaals ofzo) hoe moet ik weten welke dat moet zijn? en van die geavanceerde instellingen (onder midi) begrijp ik helemaal niets, maar heb je volgens mij alleen nodig als je wilt afspelen op een extern apparaatquote:Op zondag 13 februari 2005 21:12 schreef Stupide het volgende:
[..]
Klik eerst in het spoor dat je wilt opnemen en zorg dat daar het midi-plugje staat. Dan is dat spoor dus (links) blauw want geselcteerd. Dan klik je op REC en dan op PLAY. Als je midi het doet, dan neemt 'ie zo je noten op.
quote:Op zondag 13 februari 2005 22:28 schreef MusicGenious het volgende:
[..]
Lukt dus niet.... denk dat het kanaal verkeerd staat (kan kiezen uit 20kanaals ofzo) hoe moet ik weten welke dat moet zijn? en van die geavanceerde midi instellingen snap ik al helemaal de ballen, maar die heb ik volgens mij niet nodig, is voor afspelen op een extern instrument...
Nee, die instellingen zijn belangrijk wanneer je een externe sequencer (bijvoorbeeld) een apparaat binnen Reason wil laten aansturen. Reason 2.5 stuurt geen MIDI-informatie uit, dus je score via externe synths afspelen, kan out-of-the-box niet.quote:Op zondag 13 februari 2005 22:28 schreef MusicGenious het volgende:
[..]
en van die geavanceerde instellingen (onder midi) begrijp ik helemaal niets, maar heb je volgens mij alleen nodig als je wilt afspelen op een extern apparaat
Werkt het 'gewoon' spelen, zonder op te nemen, wel?quote:Op zondag 13 februari 2005 22:28 schreef MusicGenious het volgende:
[..]
Lukt dus niet.... denk dat het kanaal verkeerd staat (kan kiezen uit 20kanaals ofzo) hoe moet ik weten welke dat moet zijn? en van die geavanceerde instellingen (onder midi) begrijp ik helemaal niets, maar heb je volgens mij alleen nodig als je wilt afspelen op een extern apparaat
het werkt nu helemaalquote:Op zondag 13 februari 2005 23:05 schreef Stupide het volgende:
[..]
Werkt het 'gewoon' spelen, zonder op te nemen, wel?
Bedankt voor je reactie. Heb je het over de UR80, met controller / mixer of over de FA66?quote:Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef Stupide het volgende:
Latency hou je waarschijnlijk altijd wel, het is de kunst om die zo laag mogelijk te houden. hetgeen het beste werkt, is een geluidkaart met lage latency te kiezen. Aangezien dat apparaat een ASIO 2.0 driver heeft, zal de latency niet erg hoog zijn, gunstig dus.
Ik weet niet of USB/FireWire veel uitmaakt voor de latency, misschien iemand anders?
Ik had het over de UR 80.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:59 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Heb je het over de UR80, met controller / mixer of over de FA66?
De FA66 heeft een MIDI poort om je gitaar erop aan te sluiten. Zie de foto in de link bovenstaande bericht.
Hoe kun je je gitaar met een JACK aansluiting, aansluiten op een MIDI poort?
niemandquote:Op maandag 31 januari 2005 14:58 schreef DJ_WB het volgende:
ik heb hier trouwens nog een nieuwe versie van rebirth (TR-808,TB-303 und TR-909) liggen
uit doos gehaald en meteen weer terug toen ik er achter kwam dat het niet met os-x werkt
geintresseerden
Reason zelf is niet zo geschikt voor live PA's. Ik vermoed dat ze gebruik maken van Ableton Live.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:02 schreef pAin het volgende:
Zojuist trouwens de nieuwe clip van de The Prodigy gezien (de nieuwe single dus van de nieuwe CD). Nu is het zeg maar zo'n "live" clip en zoals jullie allemaal wel weten is die CD voor een zeer groot deel met Reason gemaakt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze dat ook zo live zouden doen?? Dus er staat iemand (of 2 personen) met 2 laptop's en een stel (midi) synth's / controllers live met Reason muziek te maken.
ReWire is de enige manier om VST's en Reason te combineren.quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:01 schreef commeric het volgende:
K ben nu een paar dagen met reason bezig, maar ik vraag me af hoe ik mn vsti's (softsynths) zoals vanguard kan aansluiten. Want die dingen ruleren ontzettend maar ik krijg ze met geen mogelijkheid in reason. Wel kan ik reason rewireren aan sony acid en dan kan ik mn vstis bespelen maar daar heb ik weinig aan als ik het in reason wil gebruiken.
Je kan geen vst's aansturen vanuit reason. De enige optie is een andere sequencer nemen (sonar, cubase enz..). Hierin kan je reason rewiren en tegelijk vst's gebruiken.quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:01 schreef commeric het volgende:
K ben nu een paar dagen met reason bezig, maar ik vraag me af hoe ik mn vsti's (softsynths) zoals vanguard kan aansluiten. Want die dingen ruleren ontzettend maar ik krijg ze met geen mogelijkheid in reason. Wel kan ik reason rewireren aan sony acid en dan kan ik mn vstis bespelen maar daar heb ik weinig aan als ik het in reason wil gebruiken.
Overigens zijn alle timing problemen met rewire nu verdwenen door de Phase 28. Was dus toch gewoon een Asio probleem. Maar ja, nu ik toch die kaart heb draai ik liever betere (echte) VSTi's.....quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
ReWire is de enige manier om VST's en Reason te combineren.
Interview met Liam over hoe hij Reason gebruikt:quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:02 schreef pAin het volgende:
Zojuist trouwens de nieuwe clip van de The Prodigy gezien (de nieuwe single dus van de nieuwe CD). Nu is het zeg maar zo'n "live" clip en zoals jullie allemaal wel weten is die CD voor een zeer groot deel met Reason gemaakt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze dat ook zo live zouden doen?? Dus er staat iemand (of 2 personen) met 2 laptop's en een stel (midi) synth's / controllers live met Reason muziek te maken.
Prachtig!quote:Op donderdag 17 februari 2005 17:00 schreef teknomist het volgende:
http://www.propellerheads.se/
De trailer van Reason 3.
Voor zover ik weet, stuurt Reason geen MIDI uit. Je kunt alleen MIDI apparaten gebruiken als input, maar de klanken moeten altijd uit Reason zelf komen. Je kunt natuurlijk wel met een sequencer als Cubase je externe synths gebruiken en Cubase vervolgens aan Reason koppelen via ReWire, maar met alleen Reason lukt het niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:55 schreef thian het volgende:
Ik ben sinds enige tijd bezig met reason , ik heb een zeer goede geluidkaart(tascam us428) alle midiaansluitinfµgen en audio zijn ok, alleen weet ik nie goed te beginnen voor een externe synthesizer aan te sluiten. ik hoorde al van rewire maar hoe begin ik eraan?ik heb ook een D2 van Roland en zou deze ook graag gebruiken als vb klankmodule. weet er iemand een tip?
Knip de acapella in stukken (bijvoorbeeld zinnen), en laad die allemaal in de NN-XT. Pas je tempo aan op de samples of andersom door middel van timestretching o.i.d. in een audioeditor (kan niet in Reason). Nu heb je veel kleinere stukken en dat is makkelijker te matchen in de maat.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:35 schreef timbob het volgende:
vraagje:
stel (nee, ik heb gewoon) ik heb een accapella mp3 van een liedje, hoe maak ik daar het beste muziek onder?
als ik dat hele accapella ding in een sampler gooi loopt ie zowiezo na X maten al niet meer gelijk..
en waar kan ik die het best in afspelen?
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, stuurt Reason geen MIDI uit. Je kunt alleen MIDI apparaten gebruiken als input, maar de klanken moeten altijd uit Reason zelf komen. Je kunt natuurlijk wel met een sequencer als Cubase je externe synths gebruiken en Cubase vervolgens aan Reason koppelen via ReWire, maar met alleen Reason lukt het niet.
ja, dat dacht ik ook al..quote:Op zaterdag 12 maart 2005 14:28 schreef Stupide het volgende:
[..]
Knip de acapella in stukken (bijvoorbeeld zinnen), en laad die allemaal in de NN-XT. Pas je tempo aan op de samples of andersom door middel van timestretching o.i.d. in een audioeditor (kan niet in Reason). Nu heb je veel kleinere stukken en dat is makkelijker te matchen in de maat.
Dat wil ik ook weten. De oplossingen die Tijn en Stupide hebben gegeven werken bij mij helaas ook niet.quote:Op zondag 13 februari 2005 20:00 schreef MusicGenious het volgende:
Ik ben sinds gisteren ook maar weer eens begonnen met Reason, vraag me alleen af of je ook direct midi kunt inspelen via mijn synthesizer? Vind het zo irritant om eindeloos met een potloodje streepjes te trekken, terwijl het veel makkelijker is om het ff op te nemen, zodat het er gelijk staat.
Kan dat?
trouwens wanneer ik op mijn synth tonen aansla (bijvoorbeeld in de subtractor) dan zit er aardig wat latency op (iets minder dan halve seconde) maar te goed merkbaar. Heb er een Audiophile 2496 inhangen, kan ik de latency enigszins verlagen in reason ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |