Gewoon, tape, oftewel: bandquote:Op maandag 15 november 2004 11:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Okee bedankt, maar waar staat "tape" voor.
Thanks voor de uitlegquote:Op dinsdag 16 november 2004 00:41 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet of dit je vraag beantwoord, maar zo werkt ReWire met Cubase en Reason iig:quote:Op zaterdag 20 november 2004 21:13 schreef Disorder het volgende:
Hoe zat het ook al weer? Ik wil graag een deuntje maken met de substractor. Deze wil ik vervolgens naar Cubase routen zodat ik dat deuntje in Cubase door een VST instrument af kan laten spelen. Wie weet hoe dit moet?
Je bedoelt dat je de score in Reason maakt en dat laat spelen door een VSTi in Cubase?quote:Op zaterdag 20 november 2004 21:48 schreef Disorder het volgende:
Ik zal het eens proberen. Bedankt in ieder geval.
Hmmm. Ik krijg Cubase wel zo ver om in Cubase zelf gebruik te maken van de substractor. Maar ik krijg het nog niet voor elkaar om een deuntje in reason te maken en dat in cubase door een ander instrument te laten afspelen. Ik kan me herinneren dat het wel kon. Dacht ik. Misschien. Ik weet het niet meer
Helaas bewegen dan meerdere parameters in je rackquote:Op zondag 21 november 2004 11:27 schreef Disorder het volgende:
Als je rechtermuisknop op een knop doet en er staat 'midi learn' bij, dan is het mogelijk zo'n knop met een midicontroller te besturen.
De sequencer van Reason is dan wel veel beperkter maar in mijn ogen toch veel prettiger en sneller werken dan de logge, lompe sequencer van Cubase, dus om die reden zou ik het kunnen begrijpen. Anders zou ik ook niet weten waarom een mens dat zou willen.quote:Op zondag 21 november 2004 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de score in Reason maakt en dat laat spelen door een VSTi in Cubase?
Hmm... ik zou niet weten hoe dat moet. Ik zie er ook het nut niet zo van eigenlijk. Als ik een VSTi wil programmeren, gebruik ik de sequencer van Cubase wel.
Heel veel... en ik maak er voornamelijk (minimale) techno mee.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:15 schreef DJ_WB het volgende:
vraagje ?
welke refill's gebruiken jullie allemaal en welke muziek maken jullie ermee ?
en welke zijn datquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heel veel... en ik maak er voornamelijk (minimale) techno mee.
Maar als iemand de Speedy J - Loudboxer Refill heeft mag je me adden op MSN.
Ik heb het over meer dan vijftig... maar dit zijn mijn meest gebruikte:quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:25 schreef DJ_WB het volgende:
[..]
en welke zijn dat![]()
Ik gebruik nooit refills, als ik dingen wil die niet in Reason zitten, rewire ik meestal met Nuendo om VST's enzo te gebruiken. Wat ik wel eens wil doen is zelf NNXT-patches maken van een AKAI CD die ik heb met ReLoad. Zo heb ik bijvoorbeeld de Miroslav orkest library als NNXT-patches, dat kan wel eens handig zijnquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:15 schreef DJ_WB het volgende:
vraagje ?
welke refill's gebruiken jullie allemaal en welke muziek maken jullie ermee ?
Ach, met ReWire aan boord hebben ze dat ook helemaal niet nodig. VST zou het pakket een stuk minder stabiel en overzichtelijk maken. Ik vind het prima zoals het concept nu is.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:45 schreef MaartenHG het volgende:
Overigens baal ik wel dat ze nog steeds geen VST support hebben geimplementeerd in 3.0.
Komt ie weer aan met z'n ReWire...quote:Op woensdag 1 december 2004 00:48 schreef Tijn het volgende:
Ach, met ReWire aan boord hebben ze dat ook helemaal niet nodig. VST zou het pakket een stuk minder stabiel en overzichtelijk maken. Ik vind het prima zoals het concept nu is.
Nee, maar FL is ook niet gebasseerd op een vast rack.quote:Op woensdag 1 december 2004 01:45 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
Nee, aan de ene kant heb je wel gelijk, maar toch... FLoops heeft ook VST support en die is ook niet erg instabiel of onoverzichtelijk.
ASIO is een type geluidsdriver geoptimaliseerd voor muziek en low latency betekent dat er zo min mogelijk vertraging optreedt. Een consumentengeluidskaart heeft zoiets niet (hoewel er wel ASIO drivers voor de SoundBlaster Audigy zijn geloof ik), maar een geluidskaart gericht op mensen die muziek maken wel. Zo kun je bijvoorbeeld je gitaar laten processen door je computer en het resultaat direct terughoren. Of ReWiren zonder vertragingen. Of uberhaupt Reasonnen zonder vertragingen.quote:Op woensdag 1 december 2004 08:32 schreef teknomist het volgende:
WTF zijn "low latency ASIO-drivers"... je moet tegenwoordig een dikke nerd zijn om fatsoenlijk muziek te maken.
Een externe sequencer laat wel tempowisselingen met reason toe (midi sync). Werkt probleemloos.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:45 schreef MaartenHG het volgende:
Hopelijk zijn ze wel zo verstandig geweest om tempowisselingen te kunnen toepassen.
Hey Tijn, help me eens uit de brand! Ik heb dus een Audigy en dat is dikke rotzooi. Ik kan niet geloven dat ze hun product aanprijzen als "asio compatible" en "incredible sound" blaat. Wat een ongelooflijke meuk, maar om nu een 24 kanaals terratec of M-Audio te kopen... Heb jij een tip voor een goede(kope) maar toch profi low-latency soundcard?quote:Op woensdag 1 december 2004 09:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
ASIO is een type geluidsdriver geoptimaliseerd voor muziek en low latency betekent dat er zo min mogelijk vertraging optreedt. Een consumentengeluidskaart heeft zoiets niet (hoewel er wel ASIO drivers voor de SoundBlaster Audigy zijn geloof ik), maar een geluidskaart gericht op mensen die muziek maken wel. Zo kun je bijvoorbeeld je gitaar laten processen door je computer en het resultaat direct terughoren. Of ReWiren zonder vertragingen. Of uberhaupt Reasonnen zonder vertragingen.
Stel je maakt een vette patch met de SubTractor en wilt 'em live bespelen met je midi keyboard, terwijl de rest van je track loopt. Met een consumentengeluidskaartje gaat dat voor geen meter, als je een toets indrukt hoor je een halve seconde later pas geluid waardoor je timing heel slecht is. Maar met low latency ASIO-drivers is die vertraging maar enkele milliseconden (je kunt instellen hoe lang precies, maar ik hou het graag onder de 5 ms bij live performance). En dan merk je er niet tot nauwelijks wat van en kun je lekker jammen.
Trouwens, je moest altijd al een dikke nerd zijn om met een computer muziek te maken, dat is de laatste jaren juist minder geworden
Ja, SoundBlaster maakt al jaren dikke rotzooi.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:22 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
Hey Tijn, help me eens uit de brand! Ik heb dus een Audigy en dat is dikke rotzooi[. Ik kan niet geloven dat ze hun product aanprijzen als "asio compatible" en "incredible sound" blaat. Wat een ongelooflijke meuk, maar om nu een 24 kanaals terratec of M-Audio te kopen... Heb jij een tip voor een goede(kope) maar toch profi low-latency soundcard?
In ieder geval optioneel firewire (voor toekomstige uitbreiding), hoeft niet per se midi (heb ik nog tig poorten voor liggen), outputs zou een spdif optie handig zijn en verder nog qua inputs heb ik geen eisen. Ik neem namelijk in elke sessie de instrumenten, zang enzo apart op. Namelijk niet de mogelijkheid om een "thuisstudio" te bouwen...quote:Op woensdag 1 december 2004 11:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, SoundBlaster maakt al jaren dikke rotzooi.
Maar, wat heb je nodig? Ik bedoel, hoeveel inputs, hoeveel outputs? MIDI? ADAT? Wat moet 'ie kunnen?
Haha, die laatste zijn ook erg mooie apparaatjes. Maar dat is in mijn geval overkill. Nee ik bedoel dat de kaart evenueel zelf firewire aansluiting heeft. Maar dat is puur optioneel, zo'n kaartje kun je er zelf ook voor weinig geld bij prikken.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:31 schreef Tijn het volgende:
Bedoel je dat de geluidskaart een firewire-aansluiting moet hebben of dat de geluidskaart zelf via firewire aangesloten moet worden op je computer?
Je neemt zang op. Heb je al een mic-preamp met fantoom enzo of moet dat ook op de geluidskaart komen te zitten?quote:Op woensdag 1 december 2004 11:30 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
qua inputs heb ik geen eisen. Ik neem namelijk in elke sessie de instrumenten, zang enzo apart op.
Goeie vraag! Als zulke geluidskaarten bestaan... Graag!!!quote:Op woensdag 1 december 2004 11:34 schreef Tijn het volgende:
Oh en:
[..]
Je neemt zang op. Heb je al een mic-preamp met fantoom enzo of moet dat ook op de geluidskaart komen te zitten?
Als je een condensator microfoon gebruikt (wat wel het mooist is als je zang opneemt), moet je 48 Volt fantoom spanning op je preamp hebben staan. Anders werkt je microfoon niet.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:36 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
En wat is Fantoom?
Tja, maar dat is dan weer extern... ik wil gewoon een BPM automation hebben in Reason zelf. Zoveel moeite is dat toch niet? Is er trouwens al meer bekend over de releasedatum van 3.0?quote:Op woensdag 1 december 2004 11:19 schreef chocolatemoeze het volgende:
Een externe sequencer laat wel tempowisselingen met reason toe (midi sync). Werkt probleemloos.
Ja, het zou idd wel tof zijn als het gewoon in Reason zelf zat. Op de site staat trouwens dat je 'em niet dit jaar nog moet verwachten.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:47 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
Tja, maar dat is dan weer extern... ik wil gewoon een BPM automation hebben in Reason zelf. Zoveel moeite is dat toch niet? Is er trouwens al meer bekend over de releasedatum van 3.0?
OK, ik hoorde van diverse kanten dat ie eind januari zou komen namelijk. Kan niet wachten! Ben naast die masteringtools zeer benieuwd naar die Combinator. Kijken in hoeverre je ermee kan freaken!quote:Op woensdag 1 december 2004 12:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, het zou idd wel tof zijn als het gewoon in Reason zelf zat. Op de site staat trouwens dat je 'em niet dit jaar nog moet verwachten.
Waarschijnlijk zul je nu vanuit de combinator meerdere apparaten kunnen aanslaan en zo combineren. Dit was voorheen niet mogelijk, het enige wat er in de buurt kwam was het gebruik maken van de spider.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:56 schreef Tijn het volgende:
Mja, van die combinator weet ik niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Als ik het goed begrijp kun je er een schakeling van Reason devices mee maken en dat opslaan als 1 patch. TsjaOp dat laatste na kan dat nu toch ook al?
Nou ja, we zullen wel zien.
Je kan met de combinator bijvoorbeeld 4 subtractors tegelijk aansturen met 1 sequencer track. (althans, dat hoop ik) Aangezien ik regelmatig meerdere subtractors gebruik om een geluid te maken is dat dus reuze handig.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:56 schreef Tijn het volgende:
Mja, van die combinator weet ik niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Als ik het goed begrijp kun je er een schakeling van Reason devices mee maken en dat opslaan als 1 patch. TsjaOp dat laatste na kan dat nu toch ook al?
Nou ja, we zullen wel zien.
Wat zoek je? Toetsen? Draaiknoppen? Schuiven?quote:Op woensdag 1 december 2004 15:09 schreef teknomist het volgende:
Iemand nog tips voor een goede niet al te dure midi controller. Iemand tipte mij de Korg Midiikontrol maar die vond ik toch net iets té duur...
De M-Audio Oxygen 8 misschien? Deze wordt o.a. gebruikt door Biospherequote:Op woensdag 1 december 2004 15:09 schreef teknomist het volgende:
Iemand nog tips voor een goede niet al te dure midi controller. Iemand tipte mij de Korg Midiikontrol maar die vond ik toch net iets té duur...
Open er eentje en hou deze fijn open voor Reasonquote:Op vrijdag 3 december 2004 12:14 schreef swopfile het volgende:
Kunnen we hier beter niet een centraal producing topic van maken?
Emu 1212m bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:14 schreef swopfile het volgende:
Kunnen we hier beter niet een centraal producing topic van maken?
Welke geluidskaart is trouwens aan te raden als ik meerdere stereo audio outs wil? De welbekende m-audio audiophile 2496 die ik wilde aanschaffen heeft helaas maar 1 uitgang.![]()
Bedoel je de Spiders of de nieuwe Combinator van Reason 3.0?quote:Op maandag 6 december 2004 14:39 schreef Disorder het volgende:
Nou weet ik nog steeds niet waar die mergers nou precies voor zijn. Kan iemand dat uitleggen? Ik begrijp de uitleg op de Reason site niet helemaal.
De spidersquote:Op maandag 6 december 2004 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je de Spiders of de nieuwe Combinator van Reason 3.0?
Oh, dat is heel makkelijkquote:
Hehe die heb ikquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heel veel... en ik maak er voornamelijk (minimale) techno mee.
Maar als iemand de Speedy J - Loudboxer Refill heeft mag je me adden op MSN.
Ach, tis ook gewoon een uit de hand gelopen hobby hoor, net als bij iedereenquote:Op donderdag 9 december 2004 22:38 schreef trance40 het volgende:
[..]
En jezus tijn. Je doe vies veel met dat reason en audio zeker?
Het 'lijkt'of je er aardig wat verstand van heb
Vooral die regel waarin "refills exchangen" voorkomt staat mij enorm aan (ook al heb ik er niet zo heel veel te bieden...quote:Op donderdag 9 december 2004 22:38 schreef trance40 het volgende:
[..]
Hehe die heb ik
Maar ik zit tegen de 200 refills. Een goeie 4 gig aan refills. veel meuk overigens
Misschien kunnen we wat refills exchangen
En jezus tijn. Je doe vies veel met dat reason en audio zeker?
Het 'lijkt'of je er aardig wat verstand van heb
Ja net als plaatjes draaien bij mij een uit de hand gelopen hobby is.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, tis ook gewoon een uit de hand gelopen hobby hoor, net als bij iedereenMaar sinds ik vorig jaar een technische muziekstudie doe, is het wel hard gegaan ja.
welke opleiding doe je ? zit namelijk over te denken om naar hku tegaan , music and productions .. maar weet nog niet zeker ..quote:Op donderdag 9 december 2004 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, tis ook gewoon een uit de hand gelopen hobby hoor, net als bij iedereenMaar sinds ik vorig jaar een technische muziekstudie doe, is het wel hard gegaan ja.
Dat kan al hoor.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:45 schreef Curchulain het volgende:
[..]
En tussen verschillende automation tracks koppiepeesten zou ook wel handig zijn.
Ha, ik zit op de HKUquote:Op vrijdag 10 december 2004 21:44 schreef HRR het volgende:
[..]
welke opleiding doe je ? zit namelijk over te denken om naar hku tegaan , music and productions .. maar weet nog niet zeker ..
wat had je als toelatings eis?quote:Op zaterdag 11 december 2004 01:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ha, ik zit op de HKUFaculteit KMT in Hilversum, ik doe Audio Design, onderdeel van de richting Music & Technology.
De toelating bestond uit 3 rondes, eerst moest ik me aanmelden via een formulier, waarop ik aangaf wat ik aan muzikale bagage had enzo. Daarna moest ik een motiverende brief schrijven met een CD erbij waarop 3 nummers staan die ik had gemaakt. En tot slot werd ik uitgenodigd voor een gesprek waarin ik mezelf moest toelichten, een muziektheorietoets maken en ook een stuk moest voorspelen op een instrument naar keuze.quote:Op zaterdag 11 december 2004 10:38 schreef HRR het volgende:
[..]
wat had je als toelatings eis?(offtopic beetje
)
hoe gaat dat voorspelen in het werk ? want ik speel al lang instrumenten , maar kan geen noten lezen ..quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
De toelating bestond uit 3 rondes, eerst moest ik me aanmelden via een formulier, waarop ik aangaf wat ik aan muzikale bagage had enzo. Daarna moest ik een motiverende brief schrijven met een CD erbij waarop 3 nummers staan die ik had gemaakt. En tot slot werd ik uitgenodigd voor een gesprek waarin ik mezelf moest toelichten, een muziektheorietoets maken en ook een stuk moest voorspelen op een instrument naar keuze.
Ik heb me trouwens voor een andere opleiding aangemeld dan die ik nu doe, dus het kan zijn dat de toelating voor Audio Design eigenlijk iets anders is, maar dit is in elk geval wat ik doorlopen heb.
Ze vragen je gewoon iets om te spelen en je moet zelf iets voorbereiden. Het kan ook zijn dat ze je vragen om ergens op te improviseren.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:06 schreef HRR het volgende:
[..]
hoe gaat dat voorspelen in het werk ? want ik speel al lang instrumenten , maar kan geen noten lezen ..
Owja?quote:
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd en dat werkte idd niet. Dus als iemand iets anders weet...quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:20 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Owja?
Even geprobeerd om te checken...
Sequencer track voor de mixer, channel 5 send 2 gaat over 4 bars van 0 naar 127. Gekopieerd en geprobeerd te plakken in de automation voor channel 4 send 3...werkte niet. En dan is dat nog tussen twee automations met hetzelfde bereik. Of weet jij een andere manier?
Geven ze je dan noten voor en dat moet je dan spelen ? :xquote:Op zaterdag 11 december 2004 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze vragen je gewoon iets om te spelen en je moet zelf iets voorbereiden. Het kan ook zijn dat ze je vragen om ergens op te improviseren.
Een beetje theoretische kennis is ook wel handig trouwens, want er is dus een testje waarin je bv een melodietje hoort en die moet je dan uitschrijven enzo. Op zich stelt het niet zoveel voor, maar kzou wel zorgen dat het allemaal een beetje bekend is. Maar het hangt ook erg af van welke richting je precies gaat doen. Ik doe zelf Audio Design, wat de meest technische richting is. Daarin is aanleg voor techniek en programmeren bv veel belangrijker dan solfege.
Je hebt gelijk, ik had je vraag verkeerd gelezen. Bij verschillende automation tracks kan het idd helaas nietquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:20 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Owja?
Even geprobeerd om te checken...
Sequencer track voor de mixer, channel 5 send 2 gaat over 4 bars van 0 naar 127. Gekopieerd en geprobeerd te plakken in de automation voor channel 4 send 3...werkte niet. En dan is dat nog tussen twee automations met hetzelfde bereik. Of weet jij een andere manier?
Zoiets heb ik niet hoeven doen, maar ik weet niet of ze het nooit doen. Ik moest alleen wat intervallen spelen en zingen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:39 schreef HRR het volgende:
[..]
Geven ze je dan noten voor en dat moet je dan spelen ? :x
Er zijn twee soundbanks: de Reason Factory Soundbank en de Orkester Soundbank. Als ik het goed heb, heb je vanaf versie 2.0 die Orkester nodig. In totaal zijn het dus 3 cds. Als je die hebt (en een key natuurlijkquote:Op maandag 13 december 2004 20:52 schreef pAin het volgende:
Hallo mensen!
Mn eerste post nu en ik als noob krijg het niet eens voormekaar om het programma fatsoenlijk te installeren.
Het probleem is dat het installatieprogramma om mn Orchestra soundbank vraagt. Ik stop de 2de CD erin (waar dus de soundbanks opstaan die standaard zijn voor reason) en wacht totdat hij verder gaat. Nu doet het installatieprogramma dus helemaal niks en blijft om de 2de disc vragen, die er al in zit.
Dus geprobeerd met een omweg: ik gooi het programma opzich erop en copiër daarna de Reason soundbank van de CD naar de Reason map. Nu doet Reason het nog steeds niet, aangezien die vraagt naar een Orchestra soundbank......
Raar, aangezien de persoon waarvan ik de CD's heb, het vlekkeloos heeft kunnen installeren (het moge duidelijk zijn dat het hier gaat om een gekopiërde en niet om de legale versie).
Wie kan mij uit de brand helpen??!!
Ow ja, mn eerste ervaring met reason; was erg leuk, degene waarvan ik de CD's heb heeft me zon beetje uitgelegt wat het inhoud. Aangezien ik al bekend ben met FL weet ik wel hoe een sequencer werkt, alleen deze is dus echt stukken makkelijker. Ik vind vooral de Scream4 echt geweldig, vooral omdat ik eigenlijk uit een gitaar wereld kom en het dus echt lekker klinkt als mn bass distorted is!
For your information:quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:19 schreef pAin het volgende:
hmmm, ik heb 1 cd met het reason zelf erop, 1 cd met de soundbanks (weet eerlijk gezegt niet of de Orchestra soundbank er ook op staan) en 2 cd's met Refill's.
Bedankt voor de tip!
Dank u zeer (L)quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef Stupide het volgende:
[..]
For your information:
Factory SB is 508 mb
Orkester SB is 544 mb
dubbel....quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef Stupide het volgende:
[..]
For your information:
Factory SB is 508 mb
Orkester SB is 544 mb
Waarom een crack gebruiken als het ook zonder kan? Kwestie van een productcode, de FSB en Orkester CDs bij de hand hebben tijdens de installatie (of een kopie, Reason lijkt alleen maar naar de volumenaam te kijken) en voila, het werkt.quote:Op woensdag 15 december 2004 08:41 schreef MaartenHG het volgende:
Ik neem aan dat je weet wat een crack is?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |