abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:41:37 #101
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23344657
quote:
Op maandag 15 november 2004 11:13 schreef teknomist het volgende:

[..]

Okee bedankt, maar waar staat "tape" voor .
Gewoon, tape, oftewel: band Vroeger namen ze in studio's alle muziek op bandrecorders op. Een beetje hetzelfde als in een cassettebandje zit, maar dan veel breder, waardoor er meerdere sporen op kunnen met een veel hogere kwaliteit.

Het coole van tape is dat het een maximale bandbreedte heeft. Wordt deze overschreden (als je het geluid wat je erin stuurt te hard is), dan past er gewoon niet meer geluid op (tape verzadiging of 'saturation'), en wordt de boel in elkaar gedrukt (= compressie). Dit zou je kunnen vergelijken met oversturing of vervorming, daarom is tape verzadiging ook in Reason in de Scream4 te vinden.

In digitale audio gebeurt dit ook, maar dat klinkt heel lelijk (clippen). Op tape klinkt het echter heel mooi en is het vaak een effect wat je juist wil hebben.

Drums worden bijvoorbeeld in studio's vandaag de dag nog vaak door tape gecompressed, terwijl de mix verder wel op harddisk wordt opgenomen.
pi_23345288
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:41 schreef Tijn het volgende:
Thanks voor de uitleg .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23346241
Het is geen slecht idee om vandaag of morgen even http://www.subco.org te checken. Het zou toch best eens kunnen dat daar een hele nieuwe E.P. onder recent releases staat die in zijn geheel in Reason is geproduceerd op natuurlijk de mastering na.

Daarnaast heb ik zo'n flauw vermoeden dat die E.P. ook best wel uiteen zal lopen van breakbeat en drum en bass tot psychedelic trance.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tranceptor op 16-11-2004 13:02:33 ]
pi_23350397
tvp
...when logic and proportion have fallen sloppy dead.
pi_23360994
Hey allemaal,

Ik heb even een vraagje,(hoop dattie nog niet gesteld is,maar heb nu niet ff de tijd om alle pagina's te lezen)
Weet iemand hoe ik de samples uit de refills kan halen,wil met recycle een breakbeatje bewerken
maar ik kan hem met recycle niet zo uit een refill openen,hij kan dus niet in de refills kijken,dus hoopte ik dat er iets was waarmee ik ze (rx2 files) eruit kan halen

Alvast bedankt
Some say.... He eats pigeons for breakfast
pi_23366576
Dat is dus klote van Refills, dat kan niet zover ik weet, er bestaan geen Refill unpackers. Het enige wat je kan doen is de beat samplen en zelf opnieuw gaan slicen...
pi_23377286
Eruitgooien in wav en dan weer openen in recycle. Mijn versie van Recycle kan ook geen recycle-files openen, alleen wavs :|

http://www.subco.org --> Recent Releases: Gated Reality E.P. --> download
pi_23389268
[quote]Op woensdag 17 november 2004 14:35 schreef Tranceptor het volgende:
Eruitgooien in wav en dan weer openen in recycle. Mijn versie van Recycle kan ook geen recycle-files openen, alleen wavs :|

Thnx,dat ga ik eens ff proberen,daar had ik nog niet aan gedacht
Some say.... He eats pigeons for breakfast
pi_23454834
Hoe zat het ook al weer? Ik wil graag een deuntje maken met de substractor. Deze wil ik vervolgens naar Cubase routen zodat ik dat deuntje in Cubase door een VST instrument af kan laten spelen. Wie weet hoe dit moet?
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:47:11 #110
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23455618
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 21:13 schreef Disorder het volgende:
Hoe zat het ook al weer? Ik wil graag een deuntje maken met de substractor. Deze wil ik vervolgens naar Cubase routen zodat ik dat deuntje in Cubase door een VST instrument af kan laten spelen. Wie weet hoe dit moet?
Ik weet niet of dit je vraag beantwoord, maar zo werkt ReWire met Cubase en Reason iig:

Eerst start je Cubase en maak je een project aan. Dan start je Reason en hang je een Subtractor in je rack. Reason staat nu in ReWire-mode.

Om het deuntje in te voeren kun je gewoon de sequencer van Reason gebruiken, dat spreekt voor zich. Echter, als je nu in de MIDI-module bovenin het rack de Subtractor op bv Channel 1 zet, kun je vanuit Cubase de Subtractor kiezen als een output voor een MIDI-track. Zo kun je dus nootjes programmeren in Cubase die naar de Subtractor van Reason gaat.

Nu moet alleen de audio output van de Subtractor nog naar Cubase geroute worden. Dat kan bij Cubase in het "devices"-menu. Daar klik je op "Reason" en zet je het kanaal aan waar de Subtractor op zit aangesloten in Reason. Standaard bij een leeg rack is dat het eerste kanaal. Als je dat hebt gedaan, zie je in je Cubase mixer dat kanaal binnen komen en kun je daar de boel verder afmixen.
pi_23455647
Ik zal het eens proberen. Bedankt in ieder geval.
Hmmm. Ik krijg Cubase wel zo ver om in Cubase zelf gebruik te maken van de substractor. Maar ik krijg het nog niet voor elkaar om een deuntje in reason te maken en dat in cubase door een ander instrument te laten afspelen. Ik kan me herinneren dat het wel kon. Dacht ik. Misschien. Ik weet het niet meer

[ Bericht 79% gewijzigd door Disorder op 20-11-2004 21:55:24 ]
pi_23461625
Weet iemand of je de knoppen waar in reason niet rechtsklikken > edit automation kan doen kaan aansturen anders dan met de muis ?
pi_23463505
Als je rechtermuisknop op een knop doet en er staat 'midi learn' bij, dan is het mogelijk zo'n knop met een midicontroller te besturen.
  zondag 21 november 2004 @ 14:00:11 #114
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23466295
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 21:48 schreef Disorder het volgende:
Ik zal het eens proberen. Bedankt in ieder geval.
Hmmm. Ik krijg Cubase wel zo ver om in Cubase zelf gebruik te maken van de substractor. Maar ik krijg het nog niet voor elkaar om een deuntje in reason te maken en dat in cubase door een ander instrument te laten afspelen. Ik kan me herinneren dat het wel kon. Dacht ik. Misschien. Ik weet het niet meer
Je bedoelt dat je de score in Reason maakt en dat laat spelen door een VSTi in Cubase?

Hmm... ik zou niet weten hoe dat moet. Ik zie er ook het nut niet zo van eigenlijk. Als ik een VSTi wil programmeren, gebruik ik de sequencer van Cubase wel.
pi_23482128
Doe dan export MIDI file voor dat kanaal en import die in Cubase
pi_23485023
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:27 schreef Disorder het volgende:
Als je rechtermuisknop op een knop doet en er staat 'midi learn' bij, dan is het mogelijk zo'n knop met een midicontroller te besturen.
Helaas bewegen dan meerdere parameters in je rack Je zou eigenlijk de midi implementation chart uit moeten printen en dan een controller kiezen die niet ergens aan toegewezen is.
quote:
Op zondag 21 november 2004 14:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je de score in Reason maakt en dat laat spelen door een VSTi in Cubase?

Hmm... ik zou niet weten hoe dat moet. Ik zie er ook het nut niet zo van eigenlijk. Als ik een VSTi wil programmeren, gebruik ik de sequencer van Cubase wel.
De sequencer van Reason is dan wel veel beperkter maar in mijn ogen toch veel prettiger en sneller werken dan de logge, lompe sequencer van Cubase, dus om die reden zou ik het kunnen begrijpen. Anders zou ik ook niet weten waarom een mens dat zou willen.
pi_23492343
Ik heb thuis een plaatje met alle CC nummers van reason die zal ik straks wel even uploaden
pi_23495972
http://efx.endoria.net/zooi/rack.jpg << plaatje van 1,5 MB
pi_23664092
Zoals jullie misschien weten komt Reason 3.0 eraan. Hier even een kort overzicht van de site geplukt:

The Combinator

It's not an effect unit. It's not a synth. It sure isn't a sampler. It's... all of it. And more. The all new Combinator is a sophisticated device that allows you to build elaborate chains of Reason units - instruments, effects, pattern sequencers, you name it - and save as Combi patches.

The MClass Mastering Suite

Want big, tight, loud sounding tracks? Need extra stereo width, increased clarity, punchier bass? Say hello to MClass, the new mastering suite in Reason 3.0. MClass brings you four separate pro level mastering units designed to add power, presence and an overall professional feel to your Reason mixes.

Line Mixer 6:2

Line Mixer 6:2 is a simple but effective 6-channel stereo line mixer. Built primarily for use in the Combinator, the Line Mixer 6:2 handles basic mixing and panning of Combi devices, but can of course be inserted anywhere in Reason: use it for submixing large drum kits, or to add extra mixer channels when Reason's main mixer is starting to fill up. Each of the six channels feature level and pan controls, mute and solo buttons plus an AUX send level control. Need more sends? Extra channels? Just create another Line Mixer.

Ik ben vooral benieuwd naar die Mastering Suite . Hopelijk eindelijk een goede manier om mijn nummers een beetje vol te laten klinken. Want zelfs met de compressor, EQ en/of Vocoder en Hard Limiting-functie van Adobe Audition kom ik vaak nog niet bij het gewenste resultaat.

Ook las ik dat er eindelijk een goede manier komt om patches te previewen .

Bron
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23664534
vraagje ?

welke refill's gebruiken jullie allemaal en welke muziek maken jullie ermee ?
pi_23664575
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:15 schreef DJ_WB het volgende:
vraagje ?

welke refill's gebruiken jullie allemaal en welke muziek maken jullie ermee ?
Heel veel... en ik maak er voornamelijk (minimale) techno mee.

Maar als iemand de Speedy J - Loudboxer Refill heeft mag je me adden op MSN .
pi_23664724
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

Heel veel... en ik maak er voornamelijk (minimale) techno mee.

Maar als iemand de Speedy J - Loudboxer Refill heeft mag je me adden op MSN .
en welke zijn dat
pi_23664804
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:25 schreef DJ_WB het volgende:

[..]

en welke zijn dat
Ik heb het over meer dan vijftig... maar dit zijn mijn meest gebruikte:

- 160db Drum&Bass Interface
- Drummer Boy (complete 808, 909, 707 etc.)
- Norman Cook - Skip To My Loop
- Zero G NuHouse
  woensdag 1 december 2004 @ 00:00:51 #124
12221 Tijn