abonnement Unibet Coolblue
pi_1555028
Eerlijk gezegd heb ik nooit zoveel met de muziek van Bjork gehad. Ik vond de singletjes (op 1 of 2 na) altijd te vaag, te onsamenhangend, te kunstig.

Maar ik heb toch stiekem de nieuwe cd 'Vespertin' gekocht. En ik ben aangenaam verrast. Lang niet zo onsamenhangend als ik verwacht had, heel melancholiek en vredig. Een hele mooie plaat.
Vooral de nummers 'It's not up to you', 'Pagan Poetry', 'Aurora' zijn erg indrukwekkend.

pi_1555517
Mja, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat Björk roeleert?

Er was trouwens al een topic over Vespertine.

pi_1555528
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 02:06 schreef k_man het volgende:
Er was trouwens al een topic over Vespertine.
Klopt, gevonden nu.

De eerste keer dat ik een dubbel topic open in bijna een jaar tijd. Allemaal door die KUT-search!

Slotje!

  dinsdag 4 september 2001 @ 02:24:55 #4
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1555544
nee geen slotje!

* Juan Zueco wil de discussie wel een andere wending geven...

* Juan Zueco vindt Björk absoluut slecht!

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_1556140
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 02:06 schreef k_man het volgende:
Mja, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat Björk roeleert?
Nee hoor, dat denk je maar.

Ik vond het persoontje wel grappig, echter totdat ze iets te veel aandacht kreeg van de media. Ik houd van Bjork van de Sugarcubes.

Trouwens de titel van de oor jaren terug: klinkt altijd in mijn hoofd als ik hoor als het over Bjork gaat:

"Bjork een pop in een jurk"

zo schattig


Ik vind trouwens die ene video van Cunningham voor Bjork goed, tis van een oud niet scorend nummer, helaas naam vergeten.

fake a dream
pi_1556685
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 10:23 schreef Kimmie het volgende:
Ik vond het persoontje wel grappig, echter totdat ze iets te veel aandacht kreeg van de media. Ik houd van Bjork van de Sugarcubes.
Mja, kgeloof dat Björk door veel media-mensen gezien werd als een wandele definitie van hip. Was vooral erg bij Debut en Post. Maar tegenwoordig is dat toch al weer een stuk mnder geworden.
quote:
Trouwens de titel van de oor jaren terug: klinkt altijd in mijn hoofd als ik hoor als het over Bjork gaat:

"Bjork een pop in een jurk"

zo schattig



Ik vond dat wel zo'n stomme kop. Neerbuigend. Het wordt stomvervelend dat ze iedere keer weer afgeschilderd wordt als een schattig kindvrouwtje of (erger nog) elfje.
quote:
Ik vind trouwens die ene video van Cunningham voor Bjork goed, tis van een oud niet scorend nummer, helaas naam vergeten.
De meeste singles van haar scoren niet echt. Daarvoor zijn te nog altijd net iets te ver van de algemene smaak verwijderd. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke video Cunningham gedaan heeft; kun je vertellen hoe ie eruit zag? Dan weet ik wel weer welk nummer dat is.

De video voor Hidden Place al gezien trouwens? Die is, net als het artwork voor Verspertine, van Inez van Lamsweerde.

pi_1556770
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 12:02 schreef k_man het volgende:
Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke video Cunningham gedaan heeft; kun je vertellen hoe ie eruit zag? Dan weet ik wel weer welk nummer dat is.
Al gevonden. Het was die video met die crash-test-dummy achtige poppen voor All is Full of Love. Die was inderdaad erg fraai.
pi_1558237
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 12:02 schreef k_man het volgende:


Ik vond dat wel zo'n stomme kop. Neerbuigend. Het wordt stomvervelend dat ze iedere keer weer afgeschilderd wordt als een schattig kindvrouwtje of (erger nog) elfje.
[..]

De video voor Hidden Place al gezien trouwens? Die is, net als het artwork voor Verspertine, van Inez van Lamsweerde.


Ik vond het niet neerbuigend, uiteindelijk is ze het toch?

Nee nog niet gezien, heb al meer dan 2 weken geen tv gekeken, is het een nieuwe nummer?

fake a dream
pi_1558297
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 16:00 schreef Kimmie het volgende:
Ik vond het niet neerbuigend, uiteindelijk is ze het toch?

Nee nog niet gezien, heb al meer dan 2 weken geen tv gekeken, is het een nieuwe nummer?


Misschien is ze het, maar dat weten we nu onderhand wel.

Hidden Place is idd nieuw. De eerste single van het nieuwe album Vespertine.

pi_1558365
k vind die stem van Bjork zo ontzettend irritant...
pi_1558645
Kan iemand trouwens die 2 puntjes in de topictitel even op de juiste plek neerzetten?
pi_1561520
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 16:51 schreef k_man het volgende:
Kan iemand trouwens die 2 puntjes in de topictitel even op de juiste plek neerzetten?
Mierenneuker.
pi_3813568
* Vind Björk maar een vreemde IJslandse trol.

Bepaalde nummer van d'r vind ik wel goed. Play Dead, It's oh so quiet en Human Behaviour vind ik mooie nummers.

Maar ik hou niet van al haar muziek. Een aantal nummers vind ik maar wazig.

  vrijdag 1 november 2002 @ 21:31:39 #14
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6577943
Wat vinden we van Björk?

Of moet dat op het muziekforum

muh....

Je moeder
pi_6578022
schopje muziek
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_6578109
Björk.. 1 woord : GEWELDIG..
Ze is zo goed Meesterlijk..
als ik naar haar muziek luister ben ik in mn hele eigen wereld..

*wijst ook nog even naar dr icon *

Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
pi_6578149
pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
niemand vind dr leuk geloofk
Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
  vrijdag 1 november 2002 @ 21:45:48 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_6578195
Ja, geweldig... in elk geval haar eerste 2 albums.
De laatste ben ik nog steeds niet zo kapot van... ook maar heel weinig geluisterd eigenlijk. maar dat zegt ook al wat.
pi_6578219
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 21:45 schreef ranja het volgende:
Ja, geweldig... in elk geval haar eerste 2 albums.
De laatste ben ik nog steeds niet zo kapot van... ook maar heel weinig geluisterd eigenlijk. maar dat zegt ook al wat.
Haar eerste twee als in toen ze in dr eentje ging of de eerste twee als in de eerste twee die ze gemaakt heeft?
Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
pi_6578294
Zwaar goede muziek; vooral de cd 'Homogenic' vind ik een meester album
Ik hoop dat ze een beetje op die toer door blijft gaan en niet te veel aan der stijl veranderd.

Ik ben trouwens wel blij dat er hier zo weinig mensen de nuziek van bjork mooi vinden, anders word het veel te snel zo commercieel en dat komt de muziek niet te goede (meestal).

Dream like your going to live forever, live life like your going to die tomorrow!!
pi_6578319
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 21:50 schreef memphisto het volgende:
Zwaar goede muziek; vooral de cd 'Homogenic' vind ik een meester album
Ik hoop dat ze een beetje op die toer door blijft gaan en niet te veel aan der stijl veranderd.

Ik ben trouwens wel blij dat er hier zo weinig mensen de nuziek van bjork mooi vinden, anders word het veel te snel zo commercieel en dat komt de muziek niet te goede (meestal).


Ik vind zelf debut erg leuk maar dat komt denk ik ook door de herinneringen erbij..
En glinglo vinnik ook erg leuk maar daar hebbik meer n kerst gevoel bij alhoewel de meeste liedjes daarop er echt niet over gaan
Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
  vrijdag 1 november 2002 @ 22:10:34 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_6578663
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 21:47 schreef FFantaghiro het volgende:

[..]

Haar eerste twee als in toen ze in dr eentje ging of de eerste twee als in de eerste twee die ze gemaakt heeft?


Debut en Post dus

Maar haar sugarcubes-tijd vind ik ook erg goed...
En ik heb ook haar jazz-cd (Gling Glo) en eentje van Kukl, tja, beetje verzamelaar he

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 01-11-2002 22:29]

  vrijdag 1 november 2002 @ 22:22:52 #23
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6578843
De 1e 2 zijn "Debut" en "Post"

Sugarcubes vind ik ook goed

Ik ben vooral fan van Vespertine eigenlijk.....

En van haar zelf.... ik ben stiekem beetje verliefd op Björk

Die Icon is wel vet..... ik moet er nog ff achterkomen hoe die icons werken enzow....

Je moeder
pi_6579165
jupz.. maar cd's van haar van nog voooor de sugercubes.. die zijn cool.. björk in dr punk tijd
ghheheh echt super..
Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
  vrijdag 1 november 2002 @ 22:42:21 #25
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6579248

Daar ken ik ook wel wat van ja

Je moeder
pi_6579744
Ik heb 2 dvd-videoclips van haar :

All is full of love

&

Hidden Places

Vooral met dat 5.1 geluid klinkt het geweldig...

pi_6579801
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:06 schreef vicz het volgende:
All is full of love
Da's toch die clip waarin Bjork wordt opgebouwd als een soort robot?
Je kan veel over haar zeggen, maar d'r clips zijn erg goed!
pi_6579929
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:09 schreef Tom_Tom- het volgende:

Da's toch die clip waarin Bjork wordt opgebouwd als een soort robot?


En IJsbeer toch ook???
quote:
Je kan veel over haar zeggen, maar d'r clips zijn erg goed!
Zijn idd briljante clips!!!
pi_6579956
IJsbeer, dat kan ook wel...
En ook die clip met dat boek en toneelstuk enzo, en die clip dat ze als ze draait dat ze dan een soort ijzeren panter wordt. Waar haalt ze de inspiratie vandaan?

En de film Dancer in the Dark, is die goed?

pi_6582759
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
IJsbeer, dat kan ook wel...
En ook die clip met dat boek en toneelstuk enzo, en die clip dat ze als ze draait dat ze dan een soort ijzeren panter wordt. Waar haalt ze de inspiratie vandaan?

En de film Dancer in the Dark, is die goed?


die boek-clip is zo'n droste-effect clip, in haar boek wordt haar boek weer nagespeeld ad infinitum... erg kewl bedacht
dan is er ook nog 'army of me' waarin ze in een soort grote truck rijdt, die tandpijn/motorpech krijgt, die tandarts maakt er een diamant van etc... ook erg wazig

inspiratie is ook van regisseurs van clips soms!

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6582946
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:15 schreef Tom_Tom- het volgende:En de film Dancer in the Dark, is die goed?
Jaaaah! Zekers!

Heel veel muziek, met oa échte 'industrial' , heel indrukwekkend, zeer emotioneel doch niet dramatisch, een 'verstikkend' einde...

Af en toe wat van de realiteit verwijderd, maar tegelijk zeer realistisch gespeeld.
Top-acteurs, voor diegenen die voor het betere acteerwerk gaan (imho)

Als hij ergens nog draait (filmhuis?), absoluut de centjes waard!

"If flesh could crawl, my skin would roll off from my bones and run away from here, as far from God as heaven is wide, as far from God as angels can fly"
pi_6583009
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 07:27 schreef brammus het volgende:

[..]

Jaaaah! Zekers!

Heel veel muziek, met oa échte 'industrial' , heel indrukwekkend, zeer emotioneel doch niet dramatisch, een 'verstikkend' einde...

Af en toe wat van de realiteit verwijderd, maar tegelijk zeer realistisch gespeeld.
Top-acteurs, voor diegenen die voor het betere acteerwerk gaan (imho)

Als hij ergens nog draait (filmhuis?), absoluut de centjes waard!


Die film is zo goed.. en zoo zielig.. en het einde

Ennuhm hij is op dvd te koop voor niet zo heel veel hij ligt meestal in die bakken van zoek hier maar wat uit, bij de freerecord shop.
Tis echt een hele mooie film, maar je moet niet iemand erbij hebben zitten die niet van zielige films houd (of een hekel heeft aan björk)
Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
pi_6583719
Zijn er ook opnames van haar muziek, alleen instrumentaal?
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van haar stem maar vind de muziek wel mooi, vooral van dat laatste nummer dat ze uit heeft gebracht waarbij ze in die clip alles in het donker hebben opgenomen.
pi_6583807
Ze is goeoed, maar sommige muziek is een beetje duister, daar hou ik niet van, ik vind het cool dat ze een eigen stijl heeft.

Mijn lievelingsnummer is: It's oh so quiet. Geweldig nummer!

Billie Holiday is Lady Day!
pi_6588017
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 10:51 schreef Disorder het volgende:
Zijn er ook opnames van haar muziek, alleen instrumentaal?
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van haar stem maar vind de muziek wel mooi, vooral van dat laatste nummer dat ze uit heeft gebracht waarbij ze in die clip alles in het donker hebben opgenomen.
De muziek maakt ze (bijna) nooit zelf, cd's worden vaak gemaakt mbv artiesten uit de electronica scene o.a. matmos, bogdan raczynski, plaid.
Dus check o.a. die artiesten als je wel van bjork-muziek houdt maar niet de vocals ;-)
En dan zou ik met plaid beginnen, hun remix van all is full of love is erg mooi, en ook lilith is een erg mooi nummer met bjork. Alle nummers zonder bjork zijn nog mooier ;-)
pi_6600971
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 17:52 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Alle nummers zonder bjork zijn nog mooier ;-)
mooi, maar mooier? bjork heeft echt een fabuleuze stem...
de muziek is mooi, maar je kunt bjork onmogelijk afdoen als een zangeres die andermans muziek opleukt

ik ben nu naar de cd bjork & brodsky quartet aan het luisteren, dat is dus bjork + violen/cello... bjorks stem is toch hetgene dat de muziek maakt. (geweldig concert echt een aanrader)

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zondag 3 november 2002 @ 18:13:49 #37
33881 drg
on my own
pi_6603027
geweldig er komt een weer fijn dure box uit 'family tree' 6 cds maar wat er ook al weer op zit? hmm en een greatest hits album van bjork

ik ben zelf nogal fan van mijn bootlegs van bjork, b-sides en remixes oa van alec empire -geweldig

debut&post zijn geweldig, homogenic zet ik liever in de winter op en de andere cds luister ik eerlijk gezegd niet zo vaak naar
heh

Somebody's boring me. I think it's me.
  maandag 4 november 2002 @ 10:38:31 #38
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6614512
quote:
Op zondag 3 november 2002 18:13 schreef drg het volgende:
geweldig er komt een weer fijn dure box uit 'family tree' 6 cds maar wat er ook al weer op zit?
Die 6cd-boxset vind ik een beetje oplichterij eigenlijk

Volstrekt overbodig, zelfs als je (zoals ik) echt een grote fan bent

Je moeder
pi_6614745
quote:
Op maandag 4 november 2002 10:38 schreef 1LLMATIC het volgende:

[..]

Die 6cd-boxset vind ik een beetje oplichterij eigenlijk

Volstrekt overbodig, zelfs als je (zoals ik) echt een grote fan bent


Vind je? Er zitten toch leuke dingetjes tussen. Ik ga em zeker halen deze week (als ik em ergens kan vinden tenminste).

Wat ik pas vaag vind is dat er ook een greatest hits DVD uitkomt
een dezer dagen. Maar in december komt ook Volumen II uit (alle videoclips), deze heeft echter exact dezelfde tracklist als de greatest hits DVD!

(overigens wacht ik al maanden op DVD "Live At The Royal Opera House" van de laatste tour)

*access denied*
  dinsdag 5 november 2002 @ 23:53:07 #40
33881 drg
on my own
pi_6648703
quote:
- packaged in a custom made transparent rose coloured plastic case
sorry maar dat klinkt al goed voor mij hahaha
voor meer -->http://www.etoile-polaire.com/bjork/special/gh&ft/familytree.htm
Somebody's boring me. I think it's me.
  woensdag 6 november 2002 @ 20:26:02 #41
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6663718
quote:
Op maandag 4 november 2002 10:55 schreef facedown het volgende:

[..]

Vind je? Er zitten toch leuke dingetjes tussen. Ik ga em zeker halen deze week (als ik em ergens kan vinden tenminste).


Ik heb hem toch maar besteld, er zitten inderdaad leuke dingen tussen. Het is een mooie box..... maar ja ¤70 he. En er zit zoveel tussen wat je al hebt als je de gewone studio albums hebt...

Hij is niet "volstrekt overbodig" Alleen beetje duur. En hier en daar een klein beetje overbodig

Je moeder
  woensdag 6 november 2002 @ 23:17:25 #42
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_6667420
Ja echt fantastisch Ben har steeds beter gaan vinden in ieder geval, ze is een van de weinige huidige artiesten die echt een eigen stijl heeft. Behalve Bloem deLingy niemand gehoord die in de buurt van haar stijl komt. Zag laatst in het programma BOM op MTV een special over haar erg interresant, daar bleek ookweer dat ik me moet schamen dat ik alleen Vespertine nogmaar in m'n bezit heb. Homogenic wordt voor mij de volgende, denk dat die langer in m'n CD-wisselaar zal zitten tochwel.

Hoop dat ze ons nog heel lang met juweeltjes blijft bestoken

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_6672600
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:26 schreef 1LLMATIC het volgende:

[..]

Hij is niet "volstrekt overbodig" Alleen beetje duur. En hier en daar een klein beetje overbodig


Duur zeker, maarja. Zal wel door het doosje komen? Ik heb nog steeds geen tijd gehad om em te kopen (dit weekend maybe).

Ook weer klote dat er een nieuwe Volumen DVD komt (en een add-on voor de oude Volumen). Heb ik daarom speciaal alle DVD singles gespaard? (pagan poetry, cocoon, hidden place, all is full of love)

*access denied*
  maandag 11 november 2002 @ 14:21:11 #44
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6739424
Ik heb nog geen enkele Björk-DVD, ik ga denk ik die nieuwe Volumen kopen
Je moeder
  maandag 11 november 2002 @ 15:24:12 #45
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6740558
Bjork is.... is....ehm....

Bjork is apart

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6815216
quote:
Op maandag 11 november 2002 14:21 schreef 1LLMATIC het volgende:
Ik heb nog geen enkele Björk-DVD, ik ga denk ik die nieuwe Volumen kopen
Zou ik zeker doen ja!

Volgens mij heb ik momenteel alle Bjork DVD's, volgende week
komt er weer 1'tje uit van de afgelopen tour (en dat was )

*access denied*
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:01:38 #47
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_6883533
Bachelorette vind ik toch haar beste liedje,, krijg er kippevel van.
pi_7007223
Bjork kicks ass bigtime....
The Sugarcubes waren leuk... maar ik houd wel van die housy invloeden die er daarna bijkwamen.

Dus daarom her-openen we dit topic maar weer eens.
Bjork... mmm, lekker.

(Keb ff Hyper-ballad opgezet)

pi_7007803
Ik vind de muziek van Björk wel leuk, maar die stem vind ik niks.
Heeft ze al haar uitgebrachte nummers niet instrumentaal misschien?
pi_7008075
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 19:31 schreef Disorder het volgende:
Ik vind de muziek van Björk wel leuk, maar die stem vind ik niks.
Heeft ze al haar uitgebrachte nummers niet instrumentaal misschien?
Snap ik niet... haar stem IS haar muziek.
pi_7016801
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 20:59 schreef Leatherface het volgende:
* Vind Björk maar een vreemde IJslandse trol.
wat aardig
pi_7016845
Ik vind alleen it's oh so quiet leuk van haar, voorderest snap ik er weinig van.
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 23 mei 2003 @ 23:50:43 #53
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_10641816
Zou niet weten wat er niet aan te snappen is, naja als je je er een beetje in verdiept dan. Hoe danook ik kan iedereen Homogenic aanraden wilde ik al een tijd hebben vooral door het geniale eng mooie Joga(duurde heel lang voor ik wist dat het nummer zo heette) maar vind de rest ook heel behoorlijk. Vooral Joga, Immature en Alarm call vind eruit springen als echte toppers van haar
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_15397194
Ik heb een aantal DVD's van Bjork waaronder Royal Opera House 2001. Deze draai ik als ik haar nieuwere werk wil horen. Ik vind Vespertine live mooier dan de CD namelijk. Het is waanzinnig om Matmos - het geluid van een aai over een rug en kaartenschudden als geluidsbronnen gebruikend - en Zeena (harpiste) en het Groenlandse Zangkoor met een willekeurig orkest in de intieme en romantische sfeer van een concertzaal samen die 'fragile' muziek van Vespertine te zien spelen. Die opbouw van dit concert, buitengewoon indrukwekkend.

Bjork maakt haar eigen muziek overigens. Matmos en Thomas Knak (Opiate) e.d. zijn ingezet om de juiste klank te zoeken, immers zij zouden jaren aan ervaring hebben als 'geluidmakers'. Bjork zoekt gewoon de juiste mensen als het hier om gaat. Zelf componeert ze haar muziek en stuurt ze de mensen die ze zelf gekozen heeft, de juiste sfeer en ideeen samen uit te werken. Het is in iedergeval niet zo dat Bjork teksten schrijft over andermans muzieksstukken.

Over het maken van Vespertine staat op Royal Opera House 2001 een klein documentaire. Voor langere interviews en meer beelden zou je Minuscule op DVD kunnen kopen. Maar deze DVD heeft de zelfde beelden als de documentaire op Royal Opera House 2001 plus een ander interview waar ongeveer het zelfde vertelt wordt, maar dan na de Vespertine tour.

Op de DVD Inside Bjork zie je het meest van Bjork en haar hele carriere tot dusver. Hier zie je ook weer hoe ze muziek maakt en met wie en waarom. Leuk om allemaal eens te weten, maar luister vooral gewoon naar Bjorks muziek, daar gaat het om.

pi_15397229
heb Volumen vorige week voor mijn verjaardag gekregen, is erg OK! Die stem maakt de muziek. Favo nummer is toch wel Army of Me, maar de rest is helemaal niks mis mee.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 14 december 2003 @ 10:39:19 #56
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_15397270
Björk

Bachelorette en Yoga zijn zo goed!!!

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 december 2003 @ 10:14:47 #57
74056 crew  ToT
pi_15475865
Ja ik vind d'r hartstikke cool! Goeie muziek!
Het schint overigens wel een bitch te zijn in real life.

De videoclips zijn in het algemeen ook hartstikke goed, maar 2 clips met full frontal nudity van haar....dat wil je niet op je netvlies hebben! (Met eentje waren de belangrijkste dingen wel weggewerkt met computeranimaties, maar met eentje niet.)

pi_15476813
Hyperballad, iedere keer weer kippenvel...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_15907848
Wie kent dat eerste album van haar, dat ze op haar elfde heeft gemaakt? Vind ik heel leuk, leuke melodieën. Het is wel wat kinderlijk, en de typische Bjorkstem heeft ze dan nog niet, maar dat vind ik eerder een voordeel. Ze zingt in het IJslands op dat album.
pi_15999132
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 19:50 schreef prinsrob het volgende:
Wie kent dat eerste album van haar, dat ze op haar elfde heeft gemaakt? Vind ik heel leuk, leuke melodieën. Het is wel wat kinderlijk, en de typische Bjorkstem heeft ze dan nog niet, maar dat vind ik eerder een voordeel. Ze zingt in het IJslands op dat album.
Ja, die heb ik ook. Leuk om te hebben, maar toch zo mijlenver verwijderd van haar latere solowerk dat ik hem eigenlijk nooit draai.

KUKL en vooral de Sugarcubes draai ik wel vaak, vooral omdat mijn vriend dat leukere muziek vind dan Bjork solo.( Hij was overigens wel zo lief om mee te gaan naar de Stopera)

Mijn favoriete Bjorkalbum is meestal het meest recente, ik vind alles ongeveer even goed, behalve Gling Glo en in mindere mate Selmasongs.Ik ben benieuwd naar het nieuwe album, want het materiaal wat ze op Werchter ten gehore bracht viel me eerlijk gezegd nog al tegen .

pi_16012918
quote:
Op woensdag 6 november 2002 23:17 schreef Machiel het volgende:
Ja echt fantastisch [img=29,15]i/s/yes.gif[/img] Ben har steeds beter gaan vinden in ieder geval, ze is een van de weinige huidige artiesten die echt een eigen stijl heeft. Behalve Bloem deLingy niemand gehoord die in de buurt van haar stijl komt. Zag laatst in het programma BOM op MTV een special over haar erg interresant, daar bleek ookweer dat ik me moet schamen dat ik alleen Vespertine nogmaar in m'n bezit heb. Homogenic wordt voor mij de volgende, denk dat die langer in m'n CD-wisselaar zal zitten tochwel.

Hoop dat ze ons nog heel lang met juweeltjes blijft bestoken


Het is precies eeuwen geleden dat ik nog iets van Bloem de Ligny hoorde.... Treedt ze nog op? Maakt ze nog platen? Leeft ze nog????
pi_16012969
Heeft er nog iemand die live box....
Super super super!!!!
pi_16169730
De film Dancer in the Dark (waarin ze een hoofdrol speelt) komt woensdag om 21.00 uur op de Belg
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16257206
Vanavond dus
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16257689
ben benieuwd of ze ook een beetje kan acteren.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  Moderator woensdag 14 januari 2004 @ 17:07:02 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16257848
Björk is leuk

al heb ik alleen debut en the best of maar toch kan ik björk zeer versmaden

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 14 januari 2004 @ 17:07:57 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16257876
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:52 schreef RichardQuest het volgende:
De film Dancer in the Dark (waarin ze een hoofdrol speelt) komt woensdag om 21.00 uur op de Belg
oeh ben benieuwd es ff kieke
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:44:27 #68
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16263880
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 17:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oeh ben benieuwd es ff kieke


Ze is bijna blind en moet dood op het einde. Dat gun je haar ook als je dat gejank de hele tijd hoort.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 14 januari 2004 @ 22:33:24 #69
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_16267186
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:44 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

SPOILER!!


dank je wel..
Don't love if you want to die in peace.
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:41:57 #70
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16269995
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:33 schreef Mr.Black het volgende:

[..]

dank je wel..


het is niet zo alsof ik 1-0 vertel oid. De film is wel meer dan dat
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_16270161
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:41 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

het is niet zo alsof ik 1-0 vertel oid. De film is wel meer dan dat


Je bent een held

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:46:47 #72
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16270212
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Je bent een held


had je de film anders wel uitgezien dan?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_16270340
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:46 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

had je de film anders wel uitgezien dan?


Ja....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:53:44 #74
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16270496
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:49 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja....


Het wordt vast nog wel een keer uitgezonden
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_16270585
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:53 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Het wordt vast nog wel een keer uitgezonden


Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 08:51:02 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16275978
wat een kut actie hierboven

Ik heb het gelukkig neit gelezen en ik vond het een superfilm ... terwijl ik niet van musicals houdt maar björk maakt veel goed. De andere acteurs hadden van mij ook niet hoeven zingen, dan hoor je hoe zo'n mooie stem björk eigenlijk wel niet heeft. Ook sprak het thema van de musical me wel aan iig niet zo'n happdepeppy film. En zelfs komt björk hier weg met een nummer uit the sound of music

al met al een geweldige film Lars von Trier Björk

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_16277699
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:14 schreef ToT het volgende:
De videoclips zijn in het algemeen ook hartstikke goed, maar 2 clips met full frontal nudity van haar....dat wil je niet op je netvlies hebben! (Met eentje waren de belangrijkste dingen wel weggewerkt met computeranimaties, maar met eentje niet.)
huh? welke zijn dat dan?

wil het wčl zien

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  donderdag 15 januari 2004 @ 11:44:40 #78
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_16279280
Ik heb de film opgenomen.. ga van het weekend kijken...
Don't love if you want to die in peace.
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 11:49:35 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16279399
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 10:36 schreef Kwark het volgende:

[..]

huh? welke zijn dat dan?

wil het wčl zien


yup ook wel eens gezien weet niet meer welke
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_16280427
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

yup ook wel eens gezien weet niet meer welke


In pagan poetry zie je d'r ballen

Maar om dat nou full frontal nudity te noemen /

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 13:31:39 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16282119
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef Kwark het volgende:

[..]

In pagan poetry zie je d'r ballen

Maar om dat nou full frontal nudity te noemen /


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_16283836
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef Kwark het volgende:
In pagan poetry zie je d'r ballen

Maar om dat nou full frontal nudity te noemen /


Ranzige clip vind ik dat .
pi_16284269
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:32 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ranzige clip vind ik dat .


Ik vind 'm wel stoer, die jurk van piercings. Ik vind haar clips sowieso bijna altijd wel cool, behalve Hunter en It's oh so quiet.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16284924
Bjork is top, zelf liggen hier twee cd's van haar, zal ze ff pakken....

Björk - "debut"
B'jörk - homogenic

Als ze zo bekeken worden zijn de beste nummers ervan:

1) Human Behaviour
6) Big Time Sensuality

01) Hunter
en
06) Years

Ze is echt geweldig

pi_16285042
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:50 schreef Kwark het volgende:
Ik vind 'm wel stoer, die jurk van piercings. Ik vind haar clips sowieso bijna altijd wel cool, behalve Hunter en It's oh so quiet.
Hunter is toch die clip dat ze steeds in een beer verandert? Die vind ik ook niet zo, maar voor de rest vind ik ze wel allemaal mooi. Vooral All Is Full Of Love.

Pagan Poetry qua nummer vind ik wel erg mooi, maar die clip vind ik gewoon niet nodig . Ik wil niet weten hoe Bjork's tepels er in close up uitzien, ik wil ook niet weten hoeveel haar er onder haar oksels groeit.

pi_16285215
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:19 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Hunter is toch die clip dat ze steeds in een beer verandert? Die vind ik ook niet zo, maar voor de rest vind ik ze wel allemaal mooi. Vooral All Is Full Of Love.

Ik wil niet weten hoe Bjork's tepels er in close up uitzien, ik wil ook niet weten hoeveel haar er onder haar oksels groeit.


Geen, toch?

En een closeup van haar tepels heb ik ook niet kunnen ontdekken .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16285392
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:25 schreef Kwark het volgende:
Geen, toch?

En een closeup van haar tepels heb ik ook niet kunnen ontdekken .


Ik heb er wel een paar gezien . En die close-up van haar tepels zie je als er een piercing doorheen wordt gejast.

Maar goed, de muziek is goed. Gister Dancer in the Dark gezien, en de muziek in die film vind ik ook erg gaaf. En daar gaat het uiteindelijk allemaal om.

pi_16289350
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:31 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ik heb er wel een paar gezien . En die close-up van haar tepels zie je als er een piercing doorheen wordt gejast.


oh, je bedoelt deze:

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16290267
Ja.

Als de clip over frambozentaartjes had gegaan had ik ook geloofd dat dat het was. Dus .

pi_16864938
Das niet Bjork's tepel. Bjork heeft alleen een gaatje in haar oor geprikt voor de video van Pagan Poetry.

lees deze link maar eens.

Echter in de clip heeft ze een heel 'trouwjurk' aan kralen aan, die vastzitten aan haar huid. En op de hoes van de singel lijkt het toch erg veel dat ze een piercing heeft...

geen afbeelding mogelijk dan maar een link ervan

Watch the video!

Bjorkradio

[Dit bericht is gewijzigd door Colour op 03-02-2004 23:56]

  dinsdag 17 februari 2004 @ 21:43:11 #91
63591 Salvor
spastische avatar
pi_17268868
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:08 schreef Colour het volgende:
Das niet Bjork's tepel. Bjork heeft alleen een gaatje in haar oor geprikt voor de video van Pagan Poetry.

lees deze link maar eens.

Echter in de clip heeft ze een heel 'trouwjurk' aan kralen aan, die vastzitten aan haar huid. En op de hoes van de singel lijkt het toch erg veel dat ze een piercing heeft...

geen afbeelding mogelijk dan maar een link ervan

Watch the video!

Bjorkradio


* Salvor kust 3FM goodbye, klikt op link en raakt in extase WEEEWW!! mijn dank is groot

* Salvor fan is namelijk

Ik heb een saaie signature,
.
.
Met 3 loze regels.
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 11:26:16 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18766828
quote:
Björk is now in London finalizing her upcoming album The Lake Experience, which is expected to be released later this year. The album has no instruments, every single beat and backround music is done by the voices of Björk and her cooperatives. Among those who contribute their voices to this project are; Dokaka (the Japanese voice-artist), Mike Patton (lead singer of Fantomas) and the Canadian singer Tagaq. Also appearing: Mark Bell, Rahzel and an Icelandic choir, specially formed for performing on this album
Whoei
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_18773302
Björk roeleert gewoon. Ik heb haar vrij laat ontdekt maar beter laat dan nooit hahahaaha...
  donderdag 29 april 2004 @ 19:43:55 #94
63591 Salvor
spastische avatar
pi_18778153
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Whoei
Včččččt!!! ik beatbox zelf ook, dus Björk + Beatbox = perfect

Ik wist al dat Dokaka mee ging doen, maar Rahzel...
Ik heb een saaie signature,
.
.
Met 3 loze regels.
  donderdag 29 april 2004 @ 20:16:08 #95
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18778891
Spem !

Björk
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 29 april 2004 @ 20:24:52 #96
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_18779055
Björk

Grooaarrrrrr.. Grommm
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 30 april 2004 @ 03:44:56 #97
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18786671
quote:
Op donderdag 29 april 2004 20:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Björk

Grooaarrrrrr.. Grommm
Wat hij zegt !

Maar dan ... kirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

[ Bericht 5% gewijzigd door ondeugend op 30-04-2004 04:02:02 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 30 april 2004 @ 07:48:51 #98
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_18787647
Vergeet "puuuurrrrrrrrrrrrrrr" niet
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
  vrijdag 30 april 2004 @ 09:46:03 #99
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_18788203

Looks like some sort of itch is setting in, because for 7 years, we have had plans to make a SINGLES BOX SET and guess what - that soup is being stirred again as it certainly looks like it is has gotten a confirmed final release for April!

It is the complete singles box. Every single, mix and white label combined in one box. This is being released to cater for the demand for the obscure mixes which are no longer available, hard to get or were never released in some countries.

www.bjork.com


Iemand hier nog iets over gehoord?
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_18788318
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 09:46 schreef HuubTuub het volgende:

Iemand hier nog iets over gehoord?
Niks meer van gehoord eigenlijk, volgens mij ook nog niet te koop.
Volgens mij heeft deze box ook alleen de CD1 cd-singles van alle uitgebracht singles, dus niet ALLE CD-singles ooit verschenen. (van veel singles zijn 2 of 3 CD-singles verschenen).

Volgens mij heb ik de meeste wel, een keer een lijstje maken wat ik nog mis en dan langs een platenbeurs ofzo.
*access denied*
  vrijdag 30 april 2004 @ 10:05:01 #101
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_18788334
Björk geweldig, Verassende muziek altijd Fris
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  zondag 2 mei 2004 @ 10:52:22 #102
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_18828407
van www.bjork.com

It is stating the obvious, but the Singles Box Set has not seen the light of release. We do not see it yet on the release horizon. This is contrary to the information we had previously posted with much excitement earlier this year. We apologize for any undue confusion and coitus singles interreptus for this release.
We shall ofcourse come forward with any new release date when it becomes available. Until then be prepared for more information on the new album, which incidentally is NOT called Lake Experience.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 08:43:39 #103
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_20823607
Nog een dikke maand (30 augustus) en dan komt het nieuwe Björk album ' Medulla'
Dit keer is er geen gebruik gemaakt van instrumenten, maar alles wat te horen is op het album is gemaakt door stemgebruik. Met uitzondering van de drumcomputer.



01____________Pleasure Is All Mine
02____________Show Me Forgiveness
03____________Where Is The Line?
04____________Vökurķ
05____________Öll Birtan
06____________Who Is It
07____________Oceania
08____________Submarine
09____________Sonnets / Unrealities XI
10____________Desired Constellation
11____________Ancestors
12____________Mouth's Cradle
13____________Miđvikudags
14____________Triumph Of A Heart (is al op internet te vinden)

a limited edition of "Medúlla" will have expanded artwork and a 16-panel poster.
the Japanese release will feature a bonus track.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_20835981
meteen download aanzet

ben zeer benieuwd naar het nieuwe album. Ik vind het jammer dat ze nog niet direct gaat touren, want had haar graag snel nog eens live willen zien.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 23:31:39 #105
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_20836850
Nee ze gaat 2 albums achter elkaar opnemen.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_20870957
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 08:43 schreef HuubTuub het volgende:
Nog een dikke maand (30 augustus) en dan komt het nieuwe Björk album ' Medulla'
Het zou ook eens een keer tijd worden. Na al eerst een Best Off en toen die livebox. Het laatste nieuwe werk is al weer jaren oud inmiddels.
  maandag 26 juli 2004 @ 17:15:41 #107
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20871209
+ collaborators
. beats - Rahzel, Shlomo and Dokaka
. vocals - Björk, Mike Patton, Robert Wyatt, Gregory Purnhagen, Tanya Tagaq, Icelandic + London choirs
. songwriters - Björk, Sjķn, Olivier Alary, Tanya Tagaq, Jķrunn Viđar & Jakobína Sigurđardķttir, E.E. Cummings
. programming - Valgeir Sigurđsson, Mark Bell, Leila Arab, Matmos, Jake Davies, Olivier Alary, Björk
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 26 juli 2004 @ 20:11:46 #108
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_20874656
Bjork!

Army of Me Play Dead All is Full of Love
lief, saai & lui
  maandag 26 juli 2004 @ 20:37:09 #109
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_20875261
quote:
Op maandag 26 juli 2004 20:11 schreef Spleed het volgende:
Bjork!

Army of Me Play Dead All is Full of Love
lief, saai & lui
pi_20875455
Spleed stond hier nog ingelogd. Ik bedoel dus:

  vrijdag 30 juli 2004 @ 00:23:03 #111
99676 Tagaq
Inuit Throat Singer
pi_20944237
I thaught Björk how to sing traditional Inuit throat songs .
Throat singing is a unique traditional Inuit art form, passed down through the generations.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:45:54 #112
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_20949407
Triumph of a Heart klinkt helaas nergens naar...

Ik moet overigens wel nog steeds 'Vespertine' een keer kopen. 'Hidden Place' is een magistraal lied...
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 08:17:10 #113
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_21278200
Het nummer Oceania klonk gisteren wel leuk tijdens de opening van de Olympische spelen, Hoewel het volgens mij playback was... maar dat maakt niks uit. Het ging om het nummer.
Nog een dikke 2 weken voor de cd.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_21280384
Ik vond het nummertje van Bjork op de opening niet zo heel erg gaaf.
Jammer, ik denk namelijk dat het overige publiek er ook zo over dacht.
Wat was de reden dat zij de opening mocht zingen trouwens?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21284236
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 19:31 schreef Disorder het volgende:
Ik denk dat je er ondertussen wel achter bent (in die 2 jaar tijd) dat haar muziek geproduceerd wordt door o.a. matmos, plaid, howie b, opiate, matthew herbert, mark bell van LFO...dus die moet je dan gaan checken :-)
pi_21284316
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 08:17 schreef HuubTuub het volgende:
Het nummer Oceania klonk gisteren wel leuk tijdens de opening van de Olympische spelen, Hoewel het volgens mij playback was... maar dat maakt niks uit. Het ging om het nummer.
Nog een dikke 2 weken voor de cd.
Dacht ik eerst ook, maar toen zag ik toch een soort microfoontje tussen haar kapsel zitten.

Trouwens snel overgeschakled naar de BBC toen die lul van Van Gelder er dwars doorheen begon te neuzelen.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:17:27 #117
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_21285817
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:47 schreef k_man het volgende:

[..]


Trouwens snel overgeschakled naar de BBC toen die lul van Van Gelder er dwars doorheen begon te neuzelen.
Van Gelder voelde al de hele avond de behoefte om aan een stuk door te blaaaaaten, dus nog voordat Bjork kwam zat ik al op de BBC.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_21294261
De clip van Oceania staat nu op haar site.. echt weer een meesterwerk.
pi_21300481
De clip is super, het liedje vind ik heel wa minder. Het beklijft gewoon niet...
  zondag 15 augustus 2004 @ 18:13:24 #120
101076 Starwalker
Heading To Orion
pi_21306485
'k vind het jammer dat ik de openingsceremonie van de Olympische Spelen niet gezien heb. Die jurk klonk heel fantastisch.

Soms kan ik haar muziek appriciëren, soms niet. It's all so quiet vind ik gewoon fantastisch. Dat nummer raakt me echt.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:18:00 #121
39446 303
(C) Roland
pi_21367543
Ik heb de nieuwe cd en hij is erg erg goed, vooral de nummers in het IJslands zijn spek naar mijn bek.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_21367596
Dat ze zelf ondertussen niet eens moe wat van die stem...maar goed. Die remixen van plaid zijn wel erg leuk.
underground forever baby
pi_21375607
Goed gezegd Laton ;-)

[ Bericht 79% gewijzigd door Seborik op 18-08-2004 17:19:06 (Warez.) ]
  vrijdag 3 september 2004 @ 23:43:35 #124
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21738718
"Who Is It" en "Where Is The Line" zijn echt lekker.
Ik wil meer van dat soort nummers!

Dit album had zo verschrikkelijk goed geweest,
als ze diezelfde agressie in de rest van de nummers had doorgezet.

Ik baal er bijna van.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 4 september 2004 @ 01:08:37 #125
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21740070
Oh ja, het ging natuurlijk om het nieuwe album ; Medulla.
Maar dat hadden jullie vast al wel begrepen.

De ketting die ze op het hoesje draagt spelt overigens Medulla, viel me zojuist op. .

[ Bericht 0% gewijzigd door De-oneven-2 op 04-09-2004 01:59:58 ]
...dass wir fliegen.
pi_21740803
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 01:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh ja, het ging natuurlijk om het nieuwe album ; Medussa.
Maar dat hadden jullie vast al wel begrepen.

De ketting die ze op het hoesje draagt spelt overigens Medussa, viel me zojuist op. .
Medussa

Medúlla

En hij is:
  zaterdag 4 september 2004 @ 02:02:40 #127
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21740843
Potverdikkeme, je hebt helemaal gelijk, jonge.
Ik verbaas mezelf nog steeds.
Nou ja, da's ook niet zo slecht.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:26:15 #128
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22363464
Morgenochtend 11:00 is Bjork te zien bij Vrije Geluiden (nederland 3)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:05:57 #129
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_22370928
was erg interessant, leuke interviews en live beelden!
'T best bewaarde geheim van Nederland
  zondag 3 oktober 2004 @ 20:43:29 #130
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_22380428
Ik kwam er net te laat achter. Ik heb nog net de laatste 15 minuten gezien.
Medulla is wel wennen maar ik begin het allemaal wel steeds meer te waarderen. Behalve het nummer Ancestors, die skip ik gewoon altijd.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_22384007
Leuk programma, vanmorgen! Ik vind het nieuwe album overigens heel oke! Moest er in het begin heel erg aan wennen, maar nu vind ik het geweldig. Vooral 'Oceania' .
  zondag 3 oktober 2004 @ 23:59:50 #132
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_22385576
Wat een kut cd.
weg
pi_22385684
Ik vind eigenlijk alleen Constellation en Oceania twee prachtige eerlijke nummers op haar nieuwe CD. Ze spelen ook achter elkaar af gelukkig . De rest is of te glad of nog in experimentele fase verkerend.

Op Vespertine blijft elk nummer favoriet, daarna Homogenic eveneens in zijn geheel afdraaien en dan mag Possibly Maybe en Army of Me van Post op, en als laatste Human Behaviour en Come to Me van Debut.

De DVD 'Inside Bjork' wat werd uitgezonden deze zondag is gewoon te koop bij Bol en dergelijke. Op deze DVD word de titel RZA van de Wu-Tany Clan wel goed gespeld overigens

[ Bericht 0% gewijzigd door Colour op 04-10-2004 00:09:31 ]
pi_22387372
Ik vind Oceania een geweldig nummer, net als Who Is It en Triumph Of A Heart. Ik hoorde geruchten dat Who Is It als een volwaardige single zal uitkomen?

Medulla is verder een aardig album, met - naar mijn smaak - net iets te veel half-af klinkende nummers. Homogenic is nog altijd mijn favoriete Björk-album, vanwege nummers als Joga, Bachelorette en Hunter.
pi_22392992
was gisteren opeens weer in een bjork stemming. Heb de gehele live box nog eens geluisterd, met als toetje de nieuwe cd.

eigeniljk een beetje aangewakkerd omdat ik 's-morgens op ned3 toevallig Inside Bjork zag langskomen, een docu van 50 minuten. Eigenlijk zag ik Thom Yorke en bleef ik daarom hangen, maar goed
pi_22760425
Ik wilde even melden dat ik super zit te genieten van Bachelorette op dit moment .
pi_22761057
Als het goed is, is sinds maandag de nieuwe single verkrijgbaar (kheb nog niet gezocht).

Weer in drie uitvoeringen uiteraard. OLI moet kennelijk nog steeds heel veel centjes verdienen aan trouwe fans.
pi_22778892
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:58 schreef Foxxy het volgende:
Ik wilde even melden dat ik super zit te genieten van Bachelorette op dit moment .
geweldig nummer!

Ddie singles is wel weer prijzig ja. Ik denk niet dat Bjork zo erg op geld belust is, maar de fans vragen het zelf ook om zo veel mogelijk uit te brengen. Beter dan fan zijn van een band die nauwelijks wat uitbrengt (spreek uit ervaring)
pi_22780158
De fans vragen er niet om. Die kopen het om de verzameling compleet te houden, maar drie varianten van elke single is gewoon geldklopperij.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:05:57 #140
6536 dwerg
chagrijn
pi_35741458
Isobel
I intend to live forever, or die trying.
pi_35741973
Iemand Drawing Restraint 9 al gehoord?
  zondag 5 maart 2006 @ 17:36:16 #142
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_35746905
Waneer komt er nou eens een concert
Ik wacht pas 5 jaar ofzo! En toen ze op werchter kwam kon ik niet
of niet natuurlijk
pi_35747501
Idem, toen ze in de Stopera kwam was ik op vakantie. Daarna is ze niet meer in Nederland geweest.

ik kom jou ook overal tegen hč?
  zondag 5 maart 2006 @ 18:07:22 #144
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_35747789
ik d8 het zelfde toen ik gepost had
of niet natuurlijk
pi_35748612
Ik heb haar gezien op een piepklein festivalletje in Belgie, toen volgens mij alleen Human Behaviour nog maar uit was en het album nog niet. De Sugarcubes waren geen supergrote naam en Bjork solo toen ook nog totaal niet, dus er was bepaald geen grote toeloop en we konden alles vanaf de voorste rij perfect zien, ook hoe haar zoontje op de schouders van 1 of andere geluidsman meeswingde

Daarna ben ik d'r al gauw uit het oog verloren, want ik hou helemaal niet van dat aanstellerige gekir. Toen ze op Werchter kwam stonden we dan ook alleen maar vooraan omdat daarna Radiohead zou komen....maar ze gaf een dijk van een concert weg zeg! De eerste helft niet, die bestond uit rustige nummers met aanstellerige uithalen. Maar daarna kwamen de toffe ritmes en de geweldige composities....ik geloof dat ik Bjork het tofst vind als ze zoveel mogelijk haar bek dicht houdt
pi_36096791
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:56 schreef k_man het volgende:
Idem, toen ze in de Stopera kwam was ik op vakantie. Daarna is ze niet meer in Nederland geweest.
Aww.. Dat was zo mooi *kippenvel
I will take the sun in my mouth
pi_36097522
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:20 schreef k_man het volgende:
Iemand Drawing Restraint 9 al gehoord?
De meest abstracte CD van haar tot nu toe. Dit is pure avantgarde. Maar ik vind dat ze zich op een positieve manier ontwikkelt. Op Drawing Restraint 9 laat ze eindelijk horen wat haar vocale vaardigheden zijn. Ik doel op Storm, waarin ze haar stem (anders dan normaal) perfect onder controle heeft. Zowiezo vind ik het de kroon op haar werk, want met vocalen, geluidseffecten en contrast weet ze ten gehore te brengen wat in de film uitgebeeld wordt.

Ik was vroeger een ontzettende fan van haar, maar nu kijk ik anders tegen haar. Toch vind ik haar nog steeds bijzonder.
pi_36098083
DR9 is iets wat bij de film hoort.. Ouch, na het zien van de trailer ben ik zķ benieuwd! (http://quicktime.allocine.fr/nmedia/18/36/02/20/18600005_fa1_vost_h.mov)
I will take the sun in my mouth
pi_36140786
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:02 schreef Netflier het volgende:
Ik was vroeger een ontzettende fan van haar, maar nu kijk ik anders tegen haar. Toch vind ik haar nog steeds bijzonder.
Maar mijn houding ten opzichte van haar is wel enorm veranderd. Een paar jaar terug werd ik laaiend enthousiast als ik in de media (TV, krant of tijdschrift) maar een kleine glimp van haar opving. En ik droomde ervan haar te ontmoeten.

Nu is dat anders. Ik vind haar muziek niet altijd even geweldig. Ze gaat altijd heel chaotisch en impulsief te werk. Het heeft geen structuur. Het is prima dat ze een eigen stemgeluid heeft, maar ze moet naar mijn mening een paar jaar serieus zangles nemen om te leren grip te krijgen op haar vocale vaardigheden. Het is niet zo dat ze haar identiteit verliest naarmate ze verschillende zangtechnieken leert. Veel muzikanten zijn daar bang voor, maar ze zijn dan gewoon bang voor het onbekende. Ze zijn dan bang dat ze anders over dingen gaan denken. Terwijl die angst onterecht is, want je identiteit verander je niet, je kan idd anders over dingen gaan denken, maar de basis blijft altijd.

Iemand zei tegen me dat Björk's muziek weinig emotie bevat. Vooral in de instrumentale begeleiding. Ik ben daar eens op gaan letten en in veel gevallen ben ik het met hem eens. Ook al is het soms gespeeld met akoestische instrumenten, het lijkt vaak toch geprogrammeerd met de computer. Je hoort geluid en melodie, maar geen dynamiek.

Ook jammer is het dat ze altijd met jan en alleman samenwerkt en te weinig van haarzelf laat horen.

Om nu maar eens wat positiefs over haar te zeggen, ze kan wel heel goed arrangeren. De verschillende instrumentklanken en geluiden in een song zijn altijd goed samengesteld. En Björk gaat altijd innovatief te werk, ze grijpt niet naar succesformules om in de smaak te vallen. Ik denk dat ze heel getalenteerd is, veel meer dan ze van zichzelf bewust is. Ze is ook geen popster vind ik, maar een kunstenares.

Ik ben benieuwd hoe het in de toekomst met haar gaat. Zal ze langzaam maar zeker uit de picture verdwijnen of zal ze opnieuw in de belangstelling komen? En zal ze dan verandert zijn?
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:30:19 #150
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41944687
quote:
Sugarcubes Reunite!

We heard rumors all week long, but now it's official: After 14 years solo, Björk will reunite with Icelandic alternative pop icons and former bandmates the Sugarcubes in Reykjavic, Iceland on November 17, as part of the band's 20th "Birthday" celebration. The announcement was made today in a press release and reported by Björk's official website.

All proceeds from the concert will go to the prestigious non-profit Icelandic record label Smekkleysa SM. Created by Sugarcubes co-founder Einar Örn Benediktsson, Smekkleysa was responsible for the band's earliest releases-- not to mention those of Sigur Rķs and a host of others-- and still operates today.

Presently, November 17 is the only announced Sugarcubes date-- and given Björk's current popularity in contrast to that of her former band, we're not exactly confident that a full-scale tour is even being considered. Granted, this is the band's 20th anniversary, which would make it pretty much mandatory, but even so, it's probably not a great idea to get your hopes up.

No information regarding tickets for the concert has been made available just yet, but if you're one of those fans, you might want to start hunting for reasonable airfare: We just checked online and from NYC and it's about $2,350. But there is good news: We hear November is summertime in Reykjavic lolz!
http://www.pitchforkmedia.com/page/news/Sugarcubes_Reunite
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_41946423
Gaaf.

Maar november is zomer in Reykjavik?
pi_41948554
Björk in actie!

Hmm, ik hoop dat er een dvd'tje van gemaakt wordt. Voor veel fans is het natuurlijk onmogelijk om zomaar voor een concert naar Reykjavik te gaan..
I will take the sun in my mouth
pi_41948639
Al zou dat wel lukken, de vraag naar kaartjes zal vast erg groot zijn.

Als ik een kaartje zou kunnen krijgen zou ik er wel voor naar IJsland vliegen. Een Sugarcubes concert meemaken zou ik toch graag eens willen.
  woensdag 20 september 2006 @ 22:15:06 #154
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41998616
Björk.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_42057557
Hoewel ik haar laatste CD nog niet gehoord heb, moet ik zeggen dat Vespertine één van mijn favoriete albums aller tijden is.

Veel mensen 'beschuldigen' haar vaak van 'moeilijk doen' en 'arty farty' muziek, het grappige is dat ik dat eerst ook even had bij het luisteren van Vespertine, maar na een paar keer draaien kwam ik er achter dat het juist een hele instinctieve, organische plaat is in de zin van 'ze is echt zichzelf'.

Daarnaast gewoon hele mooie mix van klassieke elementen, aparte dance beats en erg goede teksten.
pi_42142619
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:02 schreef k_man het volgende:
Al zou dat wel lukken, de vraag naar kaartjes zal vast erg groot zijn.

Als ik een kaartje zou kunnen krijgen zou ik er wel voor naar IJsland vliegen. Een Sugarcubes concert meemaken zou ik toch graag eens willen.
Ik ga er heen.
pi_42161861
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ga er heen.
HOERA! Neem je cameraatje met je mee, ok?
I will take the sun in my mouth
pi_43689921
Whaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Het was héél goed!!
pi_43690343
Oh, this blue eyed pop, is just fabulous!
pi_43703144
Pff, ohja, je was er bij!
En? Heb je foto's? Video?
I will take the sun in my mouth
pi_43705758
http://community.livejournal.com/bjorkish/1472135.html



Oeh, het zag er in ieder geval wel gezellig uit
Of al die linkjes echt leuk zijn weet ik niet, morgen kijk ik ze pas..
I will take the sun in my mouth
pi_43711966
Video mocht niet. Het zal vast toch wel gebeurd zijn, maar om me heen werden diverse mensen gemaand te stoppen met filmen. Ook geen foto's gemaakt. Beetje bizar dat je tegenwoordig op de voorste rijen van het publiek allemaal oplichtende schermpjes ziet van alles toestelletjes. Mensen die met niks anders bezig lijken te zijn dan constant foto's maken.

Ik stond trouwens vrijwel vooraan, midden voor het podium. Het was inderdaad gezellig, en het was vooral een behoorlijk goed concert. Dat is bij de Sugarcubes wel eens anders geweest! Er werd druk (professioneel) gefilmd, dus hopelijk volgt er nog een dvd.

Been there, done that, bought the t-shirt.
pi_43731252


Filmpje

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2006 22:26:44 ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:08:54 #164
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45434802
Ben Björk weer helemaal aan het herontdekken de laatste tijd. Ik kende haar natuurlijk vooral van de vele singles die ze over de jaren had uitgebracht, en had op basis daarvan ook al eens Debut en Homogenic aangeschaft; maar op de een of andere manier draaide ik die nooit echt vaak. Tot het kwartje onlangs ineens viel. Ben me nu ook langzaam door Post en Vespertine heen aan het werken, de rest volgt daarna wel.
pi_45445632


Björk werkt met Timbaland
pi_45450528
Hell yeah!
I will take the sun in my mouth
pi_45525549
Post vind ik een geweldig album!
Hyper Ballad is zo mooi! <3
  zaterdag 20 januari 2007 @ 08:56:38 #168
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45527162
Bjork Taps Antony, Timbaland, Lightning Bolt for LP

Anticipate! The Björk countdown has bjegun: according to a recent post on the Icelandic songstress's official website by the mysterious Meester Fly (high five to reader Adam for the tip), Björk has commenced work on her latest LP, the follow-up to 2004's Medulla-- and she's rounded up quite the little rodeo of special guests and collaborators.

Laying previous doubts to waste, the record will in fact feature a pair of duets with androgynous dude-about-town Antony. It's due in "late spring" and also boasts "some beats" from red-hot producer Timbaland on a couple tracks, "percussive delights" from Lightning Bolt's Brian Chippendale, electric thumb piano magic from Konono N°1 (but you knew that), Kora action from Toumani Diabate, and additional drum-work from Chris Corsano.

Icelandic scribe Sjķn contributes some lyrics, and frequent Björk producer Mark Bell is involved once again. There's no title yet, says Meester Fly, who also reports that "nothing sounds really familiar about this experience." The presence of "beats" and "drums" and, um, instruments leads us to believe this won't sound much like Medulla.

Last but not least: Björk will be touring! No details yet, but she will have a band, and, if the words of Meester Fly are to be believed, "We are in for a treat."

As previously reported, Björk covers Joni Mitchell's "Boho Dance" on the forthcoming Joni tribute on Nonesuch, due out this spring.

http://www.pitchforkmedia(...)ing_Bolt_for_L#40589

Antony. Die heeft al aardig wat tenenkrommende collaboraties gedaan met o.a.My Robot Friend en Joan as Policewoman. Ik hoop maar dat de samenwerkingen met Björk wat minder irritant zullen worden. Konono No. 1 is wel heel cool, dus daar ben ik weer wel benieuwd naar.
pi_45528896
Ik ben benieuwd of de concertkaartjes weer zo duur zullen zijn.. Destijds had ik er als 15-jarig klein Warreltje 100 gulden voor betaald.. Maar pff, het was het zo waard!
I will take the sun in my mouth
pi_45531531
Ik kan niet wachten op de Timbaland nummers 2 van mijn favoriete artiesten die samen werken
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:31:40 #171
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_45531573
WTF Lightning Bolt, dat moet echt geniaal worden
pi_45616998
Björk treed op in Coachella
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:40:28 #173
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45617224
Bjork en Lightning Bolt
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:35:51 #174
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45632047
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:40 schreef nipeng het volgende:
Bjork en Lightning Bolt
Was me niet eens opgevallen. Nou goed, in ieder geval nog een reden te meer om dit nieuwe album in de gaten te houden, ondanks de aanwezigheid van Antony.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 08:08:34 #175
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_46870981
Bjork to Share Volta in May

At last! After months of speculation and a little Internet mischief, Icelandic swan princess Björk has revealed the title and release date for her sixth full-length proper and follow-up to 2004's a cappella experiment Medúlla.

Volta includes 10 new songs and graces the earth May 7 via, we presume, Elektra.

As previously reported, it's quite an eclectic, star-studded affair: Björk duets with Antony, trades beats with Timbaland, and receives "percussive delights" (oh my) from Lightning Bolt's Brian Chippendale, mbira merriment from Konono N°1, kora joys from Toumani Diabate, pipa playing from Min Xiao-Fen, and even more percussive delights from Chris Corsano (my oh my). Björk even assembled a 10-piece all-female brass section from Iceland to toot horns on three tracks.

Contrary to previous reports, Volta was written and produced entirely by Björk, according to her website. The ever-inventive songstress debuts the new record at a bunch of festivals this spring and summer, including Coachella, Sasquatch!, and Glastonbury.

http://www.pitchforkmedia(...)e_Volta_in_May#41499
pi_46935890
Bjork is het beste dat ik tot nu toe gevonden heb in muziek.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 01:31:03 #177
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_46964019
Exclusive: Bjork Talks Volta for the Very First Time

On Friday, Björk opened her music box and revealed its latest treasure: Volta, the Icelandic powerhouse's forthcoming album, due out May 7 on One Little Indian/Atlantic.

The record was produced by Björk herself, and features a globe-trotting all-star cast of contributors, including Timbaland, Antony, Lightning Bolt's Brian Chippendale, percussionist Chris Corsano, African collective Konono N°1, kora virtuoso Toumani Diabaté, Chinese pipa player Min Xiao-Fen, and a ten-piece Icelandic brass section.

Last week in New York City, Pitchfork's Brandon Stosuy sat down with Björk for her first interview about the new album. (Full disclosure: Stosuy is a friend of Matthew Barney, Björk's partner.) During their lengthy chat, Björk opened up about the politics and sonics of Volta, her relationships with her collaborators, and her plans for the future.

In the first part of a series that will continue over the course of the coming weeks, Björk talks about the rhythms of Volta: how they're different from the rhythms of her previous work, and how a trip to tsunami-stricken Indonesia inspired the life-force behind the beats.

Pitchfork: On your last album, Medulla, you focused on the human voice. This album has more of a percussive feel. Were you consciously trying to focus on percussion on this album?

Björk: I guess it was really different from how I usually work. Because at least with Homogenic, Vespertine, and Medulla, if there was a starting point, it was rhythms. I don't know why, maybe because it's the thing that I don't do. With Homogenic, I would start with a programmer, just to do distorted rock beats. And we did, I think, 100 just one bar things. And by the time I had written enough songs, I would just sit down, and then I could just sort of call it, 'okay, for the chorus of this song, like beat 73, and for the verse, number two' or whatever. And for Vespertine, I had just gotten my first laptop, and it was very much about the static universe of the internet, and all the beats clicking and everything whispered. So that would be the starting point. And obviously, Medulla was a vocal album.

But with this one, it was different because I knew more emotionally what I wanted. And because I'd done two or three projects in a row that were quite serious, maybe I just needed to get that out of my system or something. So all I wanted to do for this album was just to have fun and do something that was full-bodied and really up.

I actually did the whole album, and it wasn't until the last two or three months where the only jigsaw that hadn't been solved was the rhythms. We had done a lot of experiments with rhythms but I just threw them all away because it was like every time we did something really clever with drum programming beats, it was just too pretentious for this album, it just didn't stick.

For some reason, for me it was maybe a little bit nostalgic going back to 1992, where you had really simple 808 and 909 really lo-fi drum machines, not doing anything fancy but really basic, almost like rave stuff or trance stuff, and then really, really acoustic drums. So there are a couple of tracks on this album which are actually programs, with many programming hours spent, and you listen to it, and it sounds like kettle drums or something.

Pitchfork: Marching--both the rhythm of feet and the concept of marching itself--seems to play a big part in this record. What's the significance of marching?

Björk: I just wanted to get rhythmic again. Medulla was my way of pulling out of that, refusing to be categorized as 'Oh what rhythm is she going to do next?' Just feeling the pressure of all these young drum programmers or producers or whatever you call them contacting me, like, who was going to be the flavor of the month. It had become this kind of fashion statement, it just wasn't right.

I mean, I do love one-upmanship sometimes, like when you see kids breakdancing and who can do the best tricks. It's common, it's in our nature as animals, like the birds of paradise who've got the best feathers and that sort of stuff. But it's fun when it's impulsive and it's about fun. When it becomes clever, when it becomes more of a left-brain, who can mathematically out-do the other, it's not so fun anymore. And maybe I just sort of pulled out and did a whole vocal album.

But I definitely missed my rhythms. I mean, I love rhythms. I started an all-girl punk band when I was 14 and I was the drummer, not the singer. I'm very, very, very picky when it comes to rhythms. So it was fun to approach it from another angle on this one.

And I'd be lying if I didn't say it was some sort of reaction to the state of the world today. I mean, I went in January over a year ago to Indonesia, to the area where the tsunami hit the worst. Just seeing a village of 300,000 people and 180,000 died, and people were still there digging people out and the smell of corpses and bone. The tsunami kind of scraped houses away, you could still see the floor, and the people I was with found their mom's favorite dress kind of in the mud and it was just like, outrageous.

I mean, the human race, we are a tribe, let's face it, and let's stop all this religious bullshit. I think everybody, or at least a lot of my friends, are just so exhausted with this whole self-importance of religious people. Just drop it. We're all fucking animals, so let's just make some universal tribal beat. We're pagan. Let's just march.

http://www.pitchforkmedia(...)for_the_Very_F#41528
pi_47540414
Even een laffe Björk-kick: Op de weblog van Sprk staat een track-to-track beschrijving van Björks nieuwe album Volta, die binnenkort uitkomt. Het klinkt veelbelovend, vooral omdat ik het eens ben met zijn smaak wat betreft de vorige albums van haar.
pi_47618474
Van onze eigenste frontpage: Ook Björk waarschijnlijk in Westerpark
I will take the sun in my mouth
pi_47627014
Ik ga niet naar een festival
pi_47628519
Het is toch geen festival? Het lijkt me een reeks van afzonderlijke (gratis ) openluchtconcerten.
pi_47628689
Volgens mij zeker niet gratis. The Scissor Sisters komen er ook, volgens mij is het in/bij de Westergasfabriek, en daar moet je ¤36 voor neerleggen.
't Is allemaal nog een beetje vaag..
I will take the sun in my mouth
pi_47628934
Ze hebben het over 15.000 mensen per optreden. Dat past ten eerste niet in de Westergasfabriek en ten tweede komen er nooit 15.000 mensen op een Björk concert af, als het niet gratis is.
pi_47635954
Kan iemand me een update geven als alles duidelijk is?
  zondag 25 maart 2007 @ 14:36:00 #185
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_47639512
Gewoon het topic volgen lijkt me.
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:33:29 #186
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_47954752
Eh, tja. Het artwork van Volta is ondertussen ook bekend gemaakt.



Björk's album covers have always been visual feasts, reflecting the spirit of the music inside while helping to maintain Björk's status as a brilliant artist. A new addition to the collection is always exciting, but the unveiling of the artwork for Volta (due out May 7 in the UK and May 8 in the U.S. on One Little Indian/Atlantic) is extra special, as Pitchfork was able to discuss the image with Björk herself.

(For part one of Brandon Stosuy's interview with Björk, click here. For part two, here. And part three, here!)

As you can see, the photo's bright colors contrast sharply with the muted tones of the covers of her last two albums, Medulla and Vespertine. This mirrors the sound of Volta, which was inspired by the universal urge to dance.

"All I wanted to do for this album was just to have fun and do something that was full-bodied and really up," Björk told Stosuy in the first part of their chat. The album cover is meant to evoke pagan femininity and, to some degree, feminism, which is a running theme throughout the music of Volta. "It's not necessarily about me as a woman, but just women," Björk told Stosuy. "Kind of that long leap of 10,000 years back, when they [were] in harmony with nature, and just little things like the fact that there are 13 full moons in a year and most women have certain things happening to them 13 times a year, but Christianity wanted to have 12 months, just to try to put that off."

Conflict with conventional organized religion is another undercurrent of Volta. "It's about being exhausted with the self-importance of religion, and thinking, 'okay, wait a minute, maybe we are one tribe, and we're actually part of nature,'.

"I was reading a lot of books the last couple of years, especially about things that interest me a lot, like neuroscience, about the two hemispheres and about how we actually are animal species, and, like, female medicine from nature, and how Christianity forced us to ignore nature and the body. There's a lot of interesting books being written by my generation of scientists that they're kind of looking at things slightly differently from how I was taught about it, at least when I was 12.

"It's sort of trying to put out some good vibes for the little princesses out there. There are actually other things than losing a glass slipper. I mean, part of it was having a little daughter and realizing, what are we telling girls? All these books out there about finding your prince. All these little girls, all they want to do is be pretty and find their prince, and I'm like, what happened to feminism here?"

"I also wanted to have some sort of shaman sort of voodoo thing, to get rid of a lot of tension. But in a happy way, not as a destructive thing, more like a celebration."

The voodoo/shaman aspect is most evident in the Volta promotional shots, the album's inside artwork, and the cover of the first single, "Earth Intruders", which will be released as a digital download on April 9. A taste of that artwork is visible on Bjork's website right now.

"It was a magical atmosphere in the photo shoot. It was kind of fun, because it wasn't about me, it was about this sort of spirit of-- like a woman who is kind of...into rave, no I'm just kidding. Like, a sort of celebration of that ancient, but at the same time kind of neon."
Volta tracklist:

01 Earth Intruders
02 Wanderlust
03 Dull Flame of Desire
04 Innocence
05 I See Who You Are
06 Vertebrae by Vertebrae
07 Pneumonia
08 Hope
09 Declare Independence
10 My Juvenile

http://www.pitchforkmedia(...)ai-artwork-tracklist
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:59:17 #187
27648 Weakling
available in strong mint
pi_47955401
Hmm apart ... ik had eerder ergens anders een hele andere cover gezien


Ook geen hoogstandje, maar wel anders ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:03:10 #188
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_47959818
Ik vind beide covers wel grappig eigenlijk. Heel weird, maar erg leuk.

Het stukje Earth Intruders wat al gelekt is klinkt erg mysterieus en een beetje tribalachtig. Cool.

[ Bericht 14% gewijzigd door MadGuy op 03-04-2007 20:06:01 ]
pi_47968848
.......................

Kan niet wachten op de album
pi_47974227
Björk is een paasei geworden.
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:30:27 #191
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_47977966
Het is ook dat het op 2 april online is gezet, anders had ik nog wel een goede 1 april-grap kunnen beschouwen. Nou goed, wellicht is het toch die van Weakling, al gok ik er zelf op dat die van de eerste single zal zijn.
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:51:09 #192
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_47978889
Ik hoop eigenlijk stiekem op die van Grobbel. Op www.bjork.com presenteren ze hem volgens mij ook als de cover van Volta. De Earth Intruders single heeft een veel simpelere cover.

Heeft iedereen de 16 seconden refrein van Earth Intruders al gehoord?
pi_47985617
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:51 schreef MadGuy het volgende:
Heeft iedereen de 16 seconden refrein van Earth Intruders al gehoord?
http://www.beyazcorap.com/volta/mp3/earthintruders.mp3
I will take the sun in my mouth
  woensdag 4 april 2007 @ 10:57:26 #194
27648 Weakling
available in strong mint
pi_47996964
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:51 schreef MadGuy het volgende:
Heeft iedereen de 16 seconden refrein van Earth Intruders al gehoord?
Ondertussen heb ik dat stukje gehoord en het was een behoorlijk WTF! momentje ...

In ieder geval weet ik nu weer precies waarom ik liever niet naar fragmentjes luister en bij voorkeur wacht totdat ik een plaat volledig gehoord heb ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 4 april 2007 @ 12:56:15 #195
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48000861
Ik vond het eigenlijk wel intrigerend.
pi_48075786
Hopelijk is Volta beter dan Drawing Restraint 9
Medulla heb ik ook weinig beluisterd
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:31:07 #197
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_48075920
Bjork
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:39:19 #198
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48076189
Volgens mij weet ik wel wawt de lelijkste cover van 2007 gaat worden...
pi_48103322
Ik vind het een hele mooie cover.

En Earth Intruders is inmiddels in zijn geheel op internet te vinden. Ik vind 'm erg tof.
pi_48105840
Ik heb eindelijk Homogenic maar eens beluisterd, en ik moet zeggen: erg cool. Hunter blijft toch wel zo ontzettend gaaf.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:53:37 #201
168576 Idioteque
take the money and run
pi_48107067
Ik heb mn kaartje binnen heb ook het hele nummer earth intruders, klinkt goed.
pi_48113026
Earth Intruders klinkt geweldig Niet zo geweldig als haar muziek voor 2001 maar zeker een vooruitgang na DR9..

+ Ben zeker aan het twijfelen of ik kaartjes moet kopen Volgens mij ben ik dan al op vakantie.. + vervoer word ook moeilijk
pi_48123391
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:53 schreef Idioteque het volgende:
Ik heb mn kaartje binnen heb ook het hele nummer earth intruders, klinkt goed.
Ik ook! HELL YEAH! Ik heb er zo'n zin in!
I will take the sun in my mouth
pi_48125708
Kaartje?
pi_48126463
Ja, ze doet een openluchtconcert in het Westerpark.
http://www.westergasfabriek.nl/nieuws/nieuws_artikel.php?id=968
I will take the sun in my mouth
pi_48128946
Ik zie het nu op de site van Mojo staan ja. Maar nog niet bevestigd op bjork.com.
pi_48143448
Waarom zou het bevestigd moeten worden? Ik heb de kaartjes, en ze zijn echt hoor..
I will take the sun in my mouth
pi_48145600
Earth Intruders is echt een vet nummer. Ben erg nieuwsgierig naar haar album.
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
  maandag 9 april 2007 @ 15:05:35 #209
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_48146387
tvp
  maandag 9 april 2007 @ 15:39:59 #210
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48147238
Ik vind Earth Intruders ook erg vet klinken.
pi_48148335
Hij klinkt vet, alleen de kwaliteit van het rondgaande mp3tje is te slecht.. Ik heb 'm weggegooid, ik luister straks wel naar het origineel..
I will take the sun in my mouth
  maandag 9 april 2007 @ 17:43:11 #212
175958 Spinhead72
Kansrijke inbeciel
pi_48150180
Mooi, Björk staat samen met Sinead O`Conner (mits niet religieus) en The Smashing Pumpkins op mijn nog-nooit-gezien wensenlijstje (Billy Corgan trouwens wel in Paradiso gezien, 2 jaar geleden).

Zondag 8 juli in Amsterdam dus.

tevens niet verkapte tvp
Op maandag 9 april 2007 21:21 schreef Disana het volgende:
Ik niet. Ik hou niet van gecultiveerd-sukkelige figuren die NSB-lijsten aan willen mogen leggen over users met wie ze het niet eens zijn... ook niet voor de grap.
  maandag 9 april 2007 @ 19:01:43 #213
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48152172
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:37 schreef warrel het volgende:
Hij klinkt vet, alleen de kwaliteit van het rondgaande mp3tje is te slecht.. Ik heb 'm weggegooid, ik luister straks wel naar het origineel..
Dan zijn er meerdere in de omloop denk ik. Ik heb geloof ik een radio edit en een betere extended edit. Weet niet of het het beide originele of officiële versies zijn...
pi_48158000
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:22 schreef warrel het volgende:
Waarom zou het bevestigd moeten worden? Ik heb de kaartjes, en ze zijn echt hoor..
Ik kan ook wel kaartjes gaan verkopen voor een concert van Björk. Dat wil nog niet zeggen dat ze dan komt.

Hoewel het bij Mojo wel goed zal zitten. Het verbaasde me alleen.
pi_48158282
Op youtube kan jet het nummer ook beluisteren, helaas ook niet heel goede kwaliteit. Ik vind het ook een fantastisch nummer.
Aldus.
pi_48159035
Net gehoord op youtube. Klinkt inderdaad lekker!

Veel toegankelijker dan de vorige albums.
  maandag 9 april 2007 @ 22:10:53 #217
175958 Spinhead72
Kansrijke inbeciel
pi_48159586
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:59 schreef k_man het volgende:
Net gehoord op youtube. Klinkt inderdaad lekker!

Veel toegankelijker dan de vorige albums.
Ik krijg bij Earth Intruders op You Tube alleen maar de volgende mededeling:

This video is no longer available due to a copyright claim by Warner Music Group

Ik hoop overigens wel op moeilijke ontoegankelijke muziek.
En ik ga zeker de 5 studio-albums nog een (be/ her) luisteren.
Op maandag 9 april 2007 21:21 schreef Disana het volgende:
Ik niet. Ik hou niet van gecultiveerd-sukkelige figuren die NSB-lijsten aan willen mogen leggen over users met wie ze het niet eens zijn... ook niet voor de grap.
pi_48160729
Klik dan eens op het linkje in m'n sig.
  maandag 9 april 2007 @ 22:52:40 #219
175958 Spinhead72
Kansrijke inbeciel
pi_48161419
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:36 schreef k_man het volgende:
Klik dan eens op het linkje in m'n sig.
Klinkt goed en energiek, een herkenbaar Björkgeluid, en toch niet iets voor de hands liggends (eerste indruk).
Op maandag 9 april 2007 21:21 schreef Disana het volgende:
Ik niet. Ik hou niet van gecultiveerd-sukkelige figuren die NSB-lijsten aan willen mogen leggen over users met wie ze het niet eens zijn... ook niet voor de grap.
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:15:55 #220
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48533317
Preview van de video: http://unit.bjork.com/quicktime/video.html Ziet er tof uit.

En op Björks MySpace kun je Innocence in zijn geheel horen: http://www.myspace.com/bjork

Wat een geweldig vreemd liedje!
pi_48534604
Ik heb op de MySpace de liedjes geluisterd, en ik word er weer blij van. Na het nogal tegenvallende optreden op Werchter 2003 (Torhout 1998 en Stopera A'dam 2001 waren super !!) en Medúlla was mijn interesse behoorlijk gedaald, maar die is nu wel weer terug.

En K-man, ik ben jaloers
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:37:12 #222
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48538294
Medúlla was sowieso té gaar. Het enige dat daarvan mijn aandacht trok was Oceania.
pi_48547568
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:49 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
En K-man, ik ben jaloers
Vanwege het Sugarcubes concert, bedoel je? Nou ik kan je verzekeren... die jaloezie is volkomen terecht!
pi_48549728
Innocence

Bjork, Timbaland, bedankt
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:27:52 #225
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48549894
Timbaland bedankt

Beter gaat bjork ook zo wulps doen als furtado
pi_48550163
Volledige video is ook online bij de weg
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:15:06 #227
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48551507
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:

Beter gaat bjork ook zo wulps doen als furtado
!

Innocence is heerlijk maf.

Waar is de video te vinden btw? Youtube?
pi_48558413
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:15 schreef MadGuy het volgende:

[..]

!

Innocence is heerlijk maf.

Waar is de video te vinden btw? Youtube?
http://www.youtube.com/watch?v=FuhRlhaKX_0

Het gaat volgens mij over haar droom over de tsunami over mensen waar ze het laatst over had. Op het laatst word ze wakker
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:29:10 #229
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48576847
Dank je! Wat een geweldige video!
pi_48619066
Ik wil dit in mijn kamer



  maandag 23 april 2007 @ 10:21:57 #232
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48624415
En er dan af en toe in gaan zitten.
  maandag 23 april 2007 @ 10:27:26 #233
11502 nipeng
The last ride is free
  maandag 23 april 2007 @ 10:49:28 #234
69950 MadGuy
Fever Ray
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:16:01 #235
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48680255
Ik heb ook maar een kaartje gestuurd. Dit optreden deed me overstag gaan.
pi_48685642
Kaartje gestuurd? Aan wie?
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:45:59 #237
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48686782
Gekocht.

Enthousiasme is een bitch...
pi_48717768
Album aan het downloaden
  woensdag 25 april 2007 @ 21:23:38 #239
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48719487
Ik vind tot nu toe de tribalachtige Timbaland liedjes het leukste (Earth Intruders en Innocence). Declare Independance is bijna technoterror. Wanderlust kan ik ook wel waarderen. Veel blazers, dat mag ik wel, denk ik. Maar soms iets te wereldvreemd voor me. Maar misschien moet het wat inzinken...
  donderdag 26 april 2007 @ 00:31:41 #240
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48725825
Declare Independance is met die gast van Lightning Bolt?
pi_48805899
Ok.. Hij is nu echt mijn favoriet

http://www.youtube.com/watch?v=aM8SXfB5NHg
pi_48805989
Volta is geweldig. Vooral Declare Independence en The Dull Flame Of Desire. .

Heb zin in Werchter & Westerpark!

Review van haar optreden op Coachella gister (van nme.com):
quote:
Bjork dazzles in the desert
The star pulls out all the stops at Coachella



Bjork performed an unorthodox and visually stunning set at Coachella tonight, closing out Day 1 of the massive festival.

Backed by an all-female choir and brass section that included trumpets, trombones and French horns, the Icelandic chanteuse reinterpreted some of her hits and previewed new material from her forthcoming album, 'Volta'.

Bjork took the stage wearing a colourful costume and a giant headdress, which she soon shed to reveal a colourful dress underneath.

Multi-coloured flags adorned the stage and green lasers bounced around the audience.

The neon-clad band and choir added colour and depth to every song. Giant screens on the main stage revealed the use of high-tech synthesizers with touch screen control panels, as well as a sonic croupier dealing electronic cards to create a dazzling display of lights and sound.

"It's great to be here in the desert with you!" Bjork told the audience who roared back in response.

Keeping between-song banter to a minimum, she didn't say much more than "thank you" or "gracias" throughout the evening.

Hits including 'All Is Full Of Love', 'Bachelorette', and 'Army Of Me' were reinterpreted by Bjork and her new band, often taking on a cinematic quality.

Bjork performed the only encore of the evening, returning to the stage for a rousing rendition of her new song 'Declare Independence', bringing the first day of Coachella to a close.

For full coverage straight from the California desert including news, blogs and pictures stay tuned to NME.COM for all the action.
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:35:06 #243
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48809586
Het klinkt fantastisch. De setlist was ook super, zo te zien:

01. Earth Intruders
02. Hunter
03. Unravel
04. Oceania
05. All Is Full Of Love
06. Pleasure Is All Mine
07. Jķga
08. Pagan Poetry
09. Bachelorette
10. Vökurķ
11. Army Of Me
12. Innocence
13. Wanderlust
14. Hyperballad
15. Pluto

encore
16. Declare Independence

Kunnen wij ellicht ook zoiets verwachten? Open air concert en alles, goede reden om wederom uit te pakken, lijkt me.
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:40:42 #244
27648 Weakling
available in strong mint
pi_48809726
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:28 schreef Erotica_ het volgende:
Ok.. Hij is nu echt mijn favoriet

http://www.youtube.com/watch?v=aM8SXfB5NHg
OMG Independance ... Bjork goes Atari Teenage Riot .... nou ja, zo komt het wel een beetje op mij over ... te gek!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:20:28 #245
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_48810581
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:40 schreef Weakling het volgende:

[..]

OMG Independance ... Bjork goes Atari Teenage Riot .... nou ja, zo komt het wel een beetje op mij over ... te gek!
zit ook wat PJ Harvey in dat nummer.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:45:57 #247
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48811062
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:40 schreef Weakling het volgende:

[..]

OMG Independance ... Bjork goes Atari Teenage Riot .... nou ja, zo komt het wel een beetje op mij over ... te gek!
die remix van Atari Teenage Riot is vet
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:57:34 #248
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48811316
OMG, door die live performance van Declare Independence heb ik er meer zin in.
pi_48819211
Bjo:rk meet doen?
  maandag 30 april 2007 @ 20:56:12 #250
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48870975
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:31 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Declare Independance is met die gast van Lightning Bolt?
Nee, dat is The Dull Flame of Desire volgens mij.
pi_48872904
quote:
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:31 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Declare Independance is met die gast van Lightning Bolt?

Nee, dat is The Dull Flame of Desire volgens mij.
nee, dat is antony van antony and the johnsons
  dinsdag 1 mei 2007 @ 08:52:24 #252
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48880283
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:55 schreef fretclick het volgende:

[..]

nee, dat is antony van antony and the johnsons
Ja, ķķk. Maar de drums worden gedaan door Brian Chippendale van The Lightning Bolt volgens mij...
pi_48912764
Damn colonists!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:09:45 #254
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49008025
Leuk, die limited edition, alleen waarom o waarom worden de luikjes afgesloten met een sticker? Dat scheurt geheid. Mooi design hoor, maar praktisch kut.
pi_49017808
sticker kan je makkelijk verwijderen en gewoon op de hoes plakken.. alleen gaat 'ie dan niet meer goed dicht..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 21:52:06 #256
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49020698
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:31 schreef fretclick het volgende:

sticker kan je makkelijk verwijderen en gewoon op de hoes plakken.. alleen gaat 'ie dan niet meer goed dicht..
Dat is het rotte inderdaad. Beetje jammer. Ze hadden er gewoon een kartonnen insteekpen van moeten maken ofzo.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:58:01 #257
27648 Weakling
available in strong mint
pi_49033855
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:09 schreef MadGuy het volgende:
Leuk, die limited edition, alleen waarom o waarom worden de luikjes afgesloten met een sticker? Dat scheurt geheid. Mooi design hoor, maar praktisch kut.
Nou idd, maar dat is voorlopig ook het enige minpunt dat ik heb wat betreft de nieuwe van Bjork! Heerlijke plaat en eindelijk weer eens eentje waar niet al te zweverig op gedaan wordt. Of zoals ze zelf ongeveer aangaf "less celestial, more earth". Zit dicht tegen mijn favo Bjork CD Homogenic aan.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_49034898
Waar je je ook zorgen om kunt maken

Ik ben al blij als ik een hq-versie heb, rip 'm dan meteen en zet 'm op mijn iPod. Kijk dan verder nooit meer naar het hoesje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:03:37 #259
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49042718
Ik ook niet hoor. Ik rip hem ook meteen.

Overigens vind ik de langzamere liedjes toch een partij zwakker dan de upbeat tracks. Vespertine blijft een huge favo.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:21:26 #260
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49262844
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:28 schreef Erotica_ het volgende:
Ok.. Hij is nu echt mijn favoriet

http://www.youtube.com/watch?v=aM8SXfB5NHg
Deze is idd erg goed! Tof liedje!

Verder wordt de cd steeds beter naar mate je hem meer luistert. Alleen vind ik de liedjes waarin ze een duet doet minder. Die stem van die vent trekt mij totaal niet. Toffe cd!
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_49365960
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik naar het concert zal gaan... ik vind 39 euro nogal veel om naar Bjork te gaan. Jaren geleden ben ik bij haar geweest in Ahoy en dat was toch goedkoper...

Vinden jullie 39 euro ook niet veel geld voor zo'n concert?
  maandag 14 mei 2007 @ 15:21:06 #262
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_49366414
JAren geleden waren alle concerten goedkoper
pi_49367619
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
JAren geleden waren alle concerten goedkoper
Ja, dat is waar

Maar dit is in de open lucht (kans op regen), heel lastig bereikbaar (geen parkeerplekken bijna) en het is op een onmogelijke dag (zondag, moet volgende dag werken)... ik ga er wel eens rustig over nadenken. Straks heb ik een kaartje en regent het de hele dag en dan ga ik toch niet. Dat is ook zonde.

Begin juli staat helaas niet bekend om zijn goede weer...
  maandag 14 mei 2007 @ 16:35:26 #264
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49369308
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:11 schreef doshi het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik naar het concert zal gaan... ik vind 39 euro nogal veel om naar Bjork te gaan. Jaren geleden ben ik bij haar geweest in Ahoy en dat was toch goedkoper...

Vinden jullie 39 euro ook niet veel geld voor zo'n concert?
Ik weet niet of je vaker naar concerten gaat maar 40 euro is tegenwoordig de gangbare prijs voor concerten. Het is gewoon standaard. Prijzen van de stones, madonna en u2 liggen nog wat hoger maar bij alle andere bands met naam is 40 euro de standaard prijs zoiets.

Om het nog mooier te maken is die 39euro zonder servicekosten dus uiteindelijk betaal je iets van 42 a 43 euro

Het is een afweging die je zelf moet maken. Als je een band heel graag wilt zien dan zul je het toch moeten betalen. Goedkoper krijg je het niet. Ik twijfel zelf nog tussen bjork 39 euro of Riders on the Storm (the doors) 45 euro omdat deze een week na elkaar vallen en ik riders on the storm inmiddels al 3 x heb gezien. Dus waarschijnlijk bjork.

Keuzes keuzes keuzes zal je moeten maken, voor niks gaat de zon op. Ik weet niet hoe de locatie verder is maar je kan er misschien dicht bij in de buurt komen zodat je niet hoeft te betalen maar buiten de hekken de muziek wel mee kan krijgen.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_49369553
Het zijn wellicht gangbare prijzen voor grote acts maar dan kan je dat nog steeds duur vinden. En kennelijk kopen zat mensen voor dat geld toch kaartjes dus zal mojo(?) zich niet geneigd voelt de prijs wat te laten dalen.
Aldus.
pi_49370557
Weet iemand hoe laat het concert ongeveer afgelopen zal zijn? Aanvangtijd is is 18:00 uur. Ik wil namelijk met het OV gaan.
pi_49371513
Ik kan me niet voorstellen dat de hoofdact om 18:00 begint. Maar het zal ook vast niet tot heel laat mogen duren vanwege de geluidsoverlast. Dus zeg tot een uur of 23:00 ofzo? Mocht het wel om 18:00 beginnen is het vast rond 20:30 weer afgelopen.
Aldus.
  maandag 14 mei 2007 @ 18:58:13 #268
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49373865
Ik denk ook niet dat Björk zelf om 18:00u begint. Hara show bevat volgens mij lasereffecten en die zijn pas leuk als het enigszins donker is, toch?
pi_49381424
Als ze moet wachten tot het donker wordt kan ze midden in juli lang wachten...
pi_49386754
40 euri voor een concertkaart, de tering.
pi_49394076
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:35 schreef denka het volgende:
Ik weet niet of je vaker naar concerten gaat maar 40 euro is tegenwoordig de gangbare prijs voor concerten. Het is gewoon standaard. Prijzen van de stones, madonna en u2 liggen nog wat hoger maar bij alle andere bands met naam is 40 euro de standaard prijs zoiets.
Madonna vorig jaar was inderdaad bizar, daar heb ik volgens mij rond de 100 euro voor betaald (in iedergeval veel , weet het niet meer precies).

Jammer dat de prijzen zo gestegen zijn in een paar jaar tijd. Nu wij een kleine op komst hebben moet ik gewoon goed nadenken voordat ik zomaar naar een concert ga en er komen nog veel kosten bij (reiskosten, drinken, etc.) en dat kan ik niet zomaar missen meer (helaas).

Even iets anders, op marktplaats zie ik deze advertentie staan: http://www.marktplaats.nl(...)BfkCMa8yRg%253D%253D, is dit een originele DVD of door iemand zelf gemaakt?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:59:24 #272
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49394248
Die dvd is niet origineel.

De duurte van concertkaartjes houden wij als concertgangers stiekem ook zelf in stand. Ik doe er ook aan mee, moet ik bekennen. Concerten raken nog steeds uitverkocht, dus artiesten vragen die prijzen.
pi_49394269
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:53 schreef doshi het volgende:

Even iets anders, op marktplaats zie ik deze advertentie staan: http://www.marktplaats.nl(...)BfkCMa8yRg%253D%253D, is dit een originele DVD of door iemand zelf gemaakt?
Nee, is nep. Maar ik zag op een aantal site wel torrents staan op DVD kwaliteit van dat concert dus als het goedkoop is zou ik 'm zeker proberen.
pi_49394415
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:00 schreef Erotica_ het volgende:
Nee, is nep. Maar ik zag op een aantal site wel torrents staan op DVD kwaliteit van dat concert dus als het goedkoop is zou ik 'm zeker proberen.
Ik ga eens zoeken op wat torrentsites / nieuwsgroepen. Zal vast nog wel een keer voorbijkomen en als het niet origineel is, dan kan ik het zelf wel even downloaden. De tracklist sprak mij wel aan.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:08:15 #275
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49394476
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:53 schreef doshi het volgende:

[..]

Madonna vorig jaar was inderdaad bizar, daar heb ik volgens mij rond de 100 euro voor betaald (in iedergeval veel , weet het niet meer precies).

Jammer dat de prijzen zo gestegen zijn in een paar jaar tijd. Nu wij een kleine op komst hebben moet ik gewoon goed nadenken voordat ik zomaar naar een concert ga en er komen nog veel kosten bij (reiskosten, drinken, etc.) en dat kan ik niet zomaar missen meer (helaas).

Even iets anders, op marktplaats zie ik deze advertentie staan: http://www.marktplaats.nl(...)BfkCMa8yRg%253D%253D, is dit een originele DVD of door iemand zelf gemaakt?
Ik snap je helemaal Doshi. Het is niet alleen het kaartje van het concert maar ook nog eens al die andere kosten en dan is zo'n avondje behoorlijk duur.

Om op je tweede vraag terug te komen is het geen originele DVD. 2 a 3 weken geleden is het Coachella Festival geweest en daar heeft Bjork ook opgetreden. Dit is wel opgenomen door professionele camera's en live uitgezonden op de TV daar in Amerika. Er zijn mensen die dit hebben gecaptured van de tv en dit online hebben gezet. Om een beeld te krijgen van het beeld en geluid moet je maar eens op deze link klikken. Dit concert kun je gewoon downloaden en ik heb het inmiddels ook op mijn pc staan.

Dit was de setlist:

01 Earth Intruders
02 Hunter
03 Unravel
04 Oceania
05 All is Full of Love
06 Pleasure is All Mine
07 Jōga
08 Pagan Poetry
09 Bachelorette
10 Vökurķ
11 Army of Me
12 Innocence
13 Wanderlust
14 Hyperballad
15 Pluto
encore
16 Declare Independance
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:11:58 #276
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49394561
-edit- Dit is niet toegestaan. Ik zou dit niet meer doen. -edit-

[ Bericht 58% gewijzigd door nipeng op 27-05-2007 13:40:15 ]
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_49396085
-edit- Warezrequest, dit is niet toegestaan. -edit-

[ Bericht 82% gewijzigd door nipeng op 27-05-2007 13:39:19 ]
pi_49397657
-edit- Warezrequest, dit is niet toegestaan. -edit-

[ Bericht 89% gewijzigd door nipeng op 27-05-2007 13:39:28 ]
pi_49404959
-edit- Warezrequest, dit is niet toegestaan. -edit-

[ Bericht 90% gewijzigd door nipeng op 27-05-2007 13:39:37 ]
I will take the sun in my mouth
pi_49440900
-edit- Warezrequest, dit is niet toegestaan. -edit-

[ Bericht 69% gewijzigd door nipeng op 27-05-2007 13:39:45 ]
pi_49555371
Ik heb Volta ook gekocht en vind 'm erg goed. Klinkt een stuk toegankelijker dan Vespertine, Medúlla en de Drawing Restraint 9 soundtrack, maar het is tegelijkertijd ook weer lekker eigenzinnig. Geluidskwaliteit is top!

Hoewel Björk zichzelf nooit blijft herhalen, doet deze plaat me toch wel enigzins denken aan Debut. Die blazersensembles bijvoorbeeld en ook haar manier van zingen* hoor ik op Debut terug. Misschien ben ik de enige die deze vergelijking trekt? Wellicht komt het omdat Björk met Volta weer onder de aandacht komt bij het commerciele publiek, zoals het 14 jaar geleden ook met Debut gebeurde.

* Haar manier van zingen is nooit veranderd, maar het komt deze keer wat beter tot zijn recht.
pi_49556289
Ik zag Earth Intruders pas op MTV. Hele tijd geleden dat ik een clip van haar op tv zag. Maar dat kan ook komen doordat ik vrijwel nooit naar MTV kijk en ze daar überhaupt nauwelijks nog clips uitzenden.

De recensies die ik heb gezien waren wel erg lovend. OOR was erg positief. De Volkskrant ook, alleen vind die kerel haar stem irritant en beweert ie dat ze niet kan zingen. Terwijl in de OOR sprake is van de 'technische zangkunst' van Björk.
pi_49563559
En ik heb in Veronica Magazine twee sterren toegeschreven aan Volta. De composities zijn op zich wel okay, heel spannend in ieder geval. Maar ze verneukt het zelf zodra ze begint te zingen. En ook de samenwerking met Antony valt zwaar tegen. En dat terwijl Antony me met zijn Johnsons (en met Michael Cashmore) toch echt goed kan raken.
Kein Schwanz ist so hard wie das Leben
  zondag 20 mei 2007 @ 11:37:47 #284
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49563698
Ik vind juist dat haar stem bijdraagt aan de composities. In de meer upbeat nummers dan. Toch blijft Vespertine mijn favoriet.
pi_49564441
Haar stem is nogal karakteristiek. Je kunt er van houden of niet. Maar om te beweren dat ze technisch niet goed kan zingen, gaat me wat te ver.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:24:03 #286
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49564902
Inderdaad, vind ik ook. Zij is één van de weinige zangeressen die probeert haar stem in dienst van het liedje te stellen. Haar stem is ķķk een instrument in de compositie.
pi_49564964
Maar wij zijn niet objectief
Het is maar een recentie van de Veronica Kan ik niet veel waarde aan hechten. Én, het is maar een mening..
I will take the sun in my mouth
pi_49565715
Veronica valt niet serieus te nemen, inderdaad. Die richten zich sowieso niet echt op kwaliteit. Van de Volkskrant vind ik het wat erger.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:02:32 #289
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_49566336
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:46 schreef k_man het volgende:
Veronica valt niet serieus te nemen, inderdaad. Die richten zich sowieso niet echt op kwaliteit. Van de Volkskrant vind ik het wat erger.
Volkskrant is zelden positief. Volgens mij wordt een medewerker van de Volkskrant ontslagen als iets een (te) positieve recentie krijgt.

Volta is te moeilijk voor de Veronicagids.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_49566579
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:02 schreef HuubTuub het volgende:
Volkskrant is zelden positief. Volgens mij wordt een medewerker van de Volkskrant ontslagen als iets een (te) positieve recentie krijgt.
Wat een onzin. Lees je de cd-recensies in de Volksrant wel eens? Die zijn echt niet altijd negatief.

Probleem is wel dat alle recensies daar - in tegenstelling tot OOR - door dezelfde persoon gedaan worden (Gijsbert Kramer). Dan krijg je dus steeds hetzelfde beeld van bepaalde artiesten.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:04:29 #291
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_49568640
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat een onzin. Lees je de cd-recensies in de Volksrant wel eens? Die zijn echt niet altijd negatief.

Probleem is wel dat alle recensies daar - in tegenstelling tot OOR - door dezelfde persoon gedaan worden (Gijsbert Kramer). Dan krijg je dus steeds hetzelfde beeld van bepaalde artiesten.
Dan lees ik wellicht alleen de negatieve recensies.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_49568723
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat een onzin. Lees je de cd-recensies in de Volksrant wel eens? Die zijn echt niet altijd negatief.

Probleem is wel dat alle recensies daar - in tegenstelling tot OOR - door dezelfde persoon gedaan worden (Gijsbert Kramer). Dan krijg je dus steeds hetzelfde beeld van bepaalde artiesten.
Maar goed, dat weet je dan toch. Ik heb met bepaalde recensenten dat als zij iets goed vinden weet ik dat ik het niets vind en vice versa.
Aldus.
pi_49812471
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:06 schreef k_man het volgende:
Haar stem is nogal karakteristiek. Je kunt er van houden of niet. Maar om te beweren dat ze technisch niet goed kan zingen, gaat me wat te ver.
Ik ken een klassiek geschoolde sopraanzangeres en die zei pas tegen me dat Björk technisch gezien goed kan zingen, omdat ze haar stem op verschillende manieren kan toepassen. Dat in tegenstelling tot veel popzanger(s/essen) die hun stem altijd op dezelfde manier gebruiken.

Het is inderdaad een kwestie van smaak; je houdt ervan of je houdt er niet van. Ik vind Björk's stem ook niet altijd even leuk om te horen, maar op Volta komt hij goed tot zijn recht.
  zondag 27 mei 2007 @ 11:55:49 #294
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_49814088
Ach, de Veronicagids moet je ook zeker niet serieus nemen qua muzikale kennis. Ik heb toch aardig kunnen lachen toen iemand in een recensie over The Decemberists de band vergeleek met the Kelly Family (!). Ik weet niet of die ook was geschreven door klaezman, maar daar sloeg de recensent de plank toch aardig mis - ondanks het feit dat de vier sterren die eraan werden toebedeeld wel meer dan terecht waren.
pi_50102381
ik vind Volta een heerlijke plaat!
pi_50255988
Vanavond is ze bij Later op de BBC.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:04:52 #297
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50256000
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef Grobbel het volgende:
Ach, de Veronicagids moet je ook zeker niet serieus nemen qua muzikale kennis. Ik heb toch aardig kunnen lachen toen iemand in een recensie over The Decemberists de band vergeleek met the Kelly Family (!). Ik weet niet of die ook was geschreven door klaezman, maar daar sloeg de recensent de plank toch aardig mis - ondanks het feit dat de vier sterren die eraan werden toebedeeld wel meer dan terecht waren.
Zyggie.
pi_50258249
Op welke BBC is Later? Want nu is de Friday night with Jonathan Ross is nu bezig op BBC1, en Björk staat niet bij de gasten op tvgids.nl..
I will take the sun in my mouth
pi_50258506
Ok, BBC2 en het is nu bezig met Paul McCartney.. Komt ze nog, komt ze nog?!
I will take the sun in my mouth
pi_50258529
Het programma heet gewoon Later, zo moeilijk is dat toch niet?

Nou vooruit, BBC 2 00.35 - 01.40 uur.
pi_50258653
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:17 schreef warrel het volgende:
Ok, BBC2 en het is nu bezig met Paul McCartney.. Komt ze nog, komt ze nog?!
Nu bezig?

Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar vast niet naar Later.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')