quote:wat aardig
Op vrijdag 12 april 2002 20:59 schreef Leatherface het volgende:
* Vind Björk maar een vreemde IJslandse trol.
Bjork maakt haar eigen muziek overigens. Matmos en Thomas Knak (Opiate) e.d. zijn ingezet om de juiste klank te zoeken, immers zij zouden jaren aan ervaring hebben als 'geluidmakers'. Bjork zoekt gewoon de juiste mensen als het hier om gaat. Zelf componeert ze haar muziek en stuurt ze de mensen die ze zelf gekozen heeft, de juiste sfeer en ideeen samen uit te werken. Het is in iedergeval niet zo dat Bjork teksten schrijft over andermans muzieksstukken.
Over het maken van Vespertine staat op Royal Opera House 2001 een klein documentaire. Voor langere interviews en meer beelden zou je Minuscule op DVD kunnen kopen. Maar deze DVD heeft de zelfde beelden als de documentaire op Royal Opera House 2001 plus een ander interview waar ongeveer het zelfde vertelt wordt, maar dan na de Vespertine tour.
Op de DVD Inside Bjork zie je het meest van Bjork en haar hele carriere tot dusver. Hier zie je ook weer hoe ze muziek maakt en met wie en waarom. Leuk om allemaal eens te weten, maar luister vooral gewoon naar Bjorks muziek, daar gaat het om.
Bachelorette en Yoga zijn zo goed!!!
De videoclips zijn in het algemeen ook hartstikke goed, maar 2 clips met full frontal nudity van haar....dat wil je niet op je netvlies hebben! (Met eentje waren de belangrijkste dingen wel weggewerkt met computeranimaties, maar met eentje niet.)
quote:Ja, die heb ik ook. Leuk om te hebben, maar toch zo mijlenver verwijderd van haar latere solowerk dat ik hem eigenlijk nooit draai.
Op vrijdag 2 januari 2004 19:50 schreef prinsrob het volgende:
Wie kent dat eerste album van haar, dat ze op haar elfde heeft gemaakt? Vind ik heel leuk, leuke melodieën. Het is wel wat kinderlijk, en de typische Bjorkstem heeft ze dan nog niet, maar dat vind ik eerder een voordeel. Ze zingt in het IJslands op dat album.
KUKL en vooral de Sugarcubes draai ik wel vaak, vooral omdat mijn vriend dat leukere muziek vind dan Bjork solo.( Hij was overigens wel zo lief om mee te gaan naar de Stopera)
Mijn favoriete Bjorkalbum is meestal het meest recente, ik vind alles ongeveer even goed, behalve Gling Glo en in mindere mate Selmasongs.Ik ben benieuwd naar het nieuwe album, want het materiaal wat ze op Werchter ten gehore bracht viel me eerlijk gezegd nog al tegen .
quote:Het is precies eeuwen geleden dat ik nog iets van Bloem de Ligny hoorde.... Treedt ze nog op? Maakt ze nog platen? Leeft ze nog????
Op woensdag 6 november 2002 23:17 schreef Machiel het volgende:
Ja echt fantastisch [img=29,15]i/s/yes.gif[/img] Ben har steeds beter gaan vinden in ieder geval, ze is een van de weinige huidige artiesten die echt een eigen stijl heeft. Behalve Bloem deLingy niemand gehoord die in de buurt van haar stijl komt. Zag laatst in het programma BOM op MTV een special over haar erg interresant, daar bleek ookweer dat ik me moet schamen dat ik alleen Vespertine nogmaar in m'n bezit heb. Homogenic wordt voor mij de volgende, denk dat die langer in m'n CD-wisselaar zal zitten tochwel.Hoop dat ze ons nog heel lang met juweeltjes blijft bestoken
al heb ik alleen debut en the best of maar toch kan ik björk zeer versmaden
quote:oeh ben benieuwd es ff kieke
Op zondag 11 januari 2004 22:52 schreef RichardQuest het volgende:
De film Dancer in the Dark (waarin ze een hoofdrol speelt) komt woensdag om 21.00 uur op de Belg
quote:Ze is bijna blind en moet dood op het einde. Dat gun je haar ook als je dat gejank de hele tijd hoort.
Op woensdag 14 januari 2004 17:07 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
oeh ben benieuwd es ff kieke
quote:dank je wel..
Op woensdag 14 januari 2004 20:44 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
SPOILER!!
quote:het is niet zo alsof ik 1-0 vertel oid. De film is wel meer dan dat
Op woensdag 14 januari 2004 22:33 schreef Mr.Black het volgende:[..]
dank je wel..
quote:Je bent een held
Op woensdag 14 januari 2004 23:41 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
het is niet zo alsof ik 1-0 vertel oid. De film is wel meer dan dat
quote:had je de film anders wel uitgezien dan?
Op woensdag 14 januari 2004 23:45 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Je bent een held
quote:Het wordt vast nog wel een keer uitgezonden
Op woensdag 14 januari 2004 23:49 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ja....
Ik heb het gelukkig neit gelezen en ik vond het een superfilm ... terwijl ik niet van musicals houdt maar björk maakt veel goed. De andere acteurs hadden van mij ook niet hoeven zingen, dan hoor je hoe zo'n mooie stem björk eigenlijk wel niet heeft. Ook sprak het thema van de musical me wel aan iig niet zo'n happdepeppy film. En zelfs komt björk hier weg met een nummer uit the sound of music ![]()
al met al een geweldige film
Lars von Trier
Björk
quote:huh? welke zijn dat dan?
Op woensdag 17 december 2003 10:14 schreef ToT het volgende:
De videoclips zijn in het algemeen ook hartstikke goed, maar 2 clips met full frontal nudity van haar....dat wil je niet op je netvlies hebben! (Met eentje waren de belangrijkste dingen wel weggewerkt met computeranimaties, maar met eentje niet.)
wil het wčl zien
quote:yup ook wel eens gezien weet niet meer welke
Op donderdag 15 januari 2004 10:36 schreef Kwark het volgende:[..]
huh? welke zijn dat dan?
wil het wčl zien
quote:In pagan poetry zie je d'r ballen
Op donderdag 15 januari 2004 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
yup ook wel eens gezien weet niet meer welke
Maar om dat nou full frontal nudity te noemen
/
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef Kwark het volgende:[..]
In pagan poetry zie je d'r ballen
Maar om dat nou full frontal nudity te noemen
/
quote:Ranzige clip vind ik dat
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef Kwark het volgende:
In pagan poetry zie je d'r ballenMaar om dat nou full frontal nudity te noemen
/
quote:Ik vind 'm wel stoer, die jurk van piercings. Ik vind haar clips sowieso bijna altijd wel cool, behalve Hunter en It's oh so quiet.
Op donderdag 15 januari 2004 14:32 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ranzige clip vind ik dat
.
Björk - "debut"
B'jörk - homogenic
Als ze zo bekeken worden zijn de beste nummers ervan:
1) Human Behaviour
6) Big Time Sensuality
01) Hunter
en
06) Years
Ze is echt geweldig
quote:Hunter is toch die clip dat ze steeds in een beer verandert? Die vind ik ook niet zo, maar voor de rest vind ik ze wel allemaal mooi. Vooral All Is Full Of Love.
Op donderdag 15 januari 2004 14:50 schreef Kwark het volgende:
Ik vind 'm wel stoer, die jurk van piercings. Ik vind haar clips sowieso bijna altijd wel cool, behalve Hunter en It's oh so quiet.
Pagan Poetry qua nummer vind ik wel erg mooi, maar die clip vind ik gewoon niet nodig
. Ik wil niet weten hoe Bjork's tepels er in close up uitzien, ik wil ook niet weten hoeveel haar er onder haar oksels groeit.
quote:Geen, toch?
Op donderdag 15 januari 2004 15:19 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Hunter is toch die clip dat ze steeds in een beer verandert? Die vind ik ook niet zo, maar voor de rest vind ik ze wel allemaal mooi. Vooral All Is Full Of Love.
Ik wil niet weten hoe Bjork's tepels er in close up uitzien, ik wil ook niet weten hoeveel haar er onder haar oksels groeit.
En een closeup van haar tepels heb ik ook niet kunnen ontdekken
.
quote:Ik heb er wel een paar gezien
Op donderdag 15 januari 2004 15:25 schreef Kwark het volgende:
Geen, toch?![]()
En een closeup van haar tepels heb ik ook niet kunnen ontdekken
.
Maar goed, de muziek is goed. Gister Dancer in the Dark gezien, en de muziek in die film vind ik ook erg gaaf. En daar gaat het uiteindelijk allemaal om.
quote:oh, je bedoelt deze:
Op donderdag 15 januari 2004 15:31 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ik heb er wel een paar gezien
. En die close-up van haar tepels zie je als er een piercing doorheen wordt gejast.

Echter in de clip heeft ze een heel 'trouwjurk' aan kralen aan, die vastzitten aan haar huid. En op de hoes van de singel lijkt het toch erg veel dat ze een piercing heeft...
geen afbeelding mogelijk dan maar een link ervan
Watch the video!
[Dit bericht is gewijzigd door Colour op 03-02-2004 23:56]
quote:* Salvor kust 3FM goodbye, klikt op link en raakt in extase
Op dinsdag 3 februari 2004 23:08 schreef Colour het volgende:
Das niet Bjork's tepel. Bjork heeft alleen een gaatje in haar oor geprikt voor de video van Pagan Poetry.Echter in de clip heeft ze een heel 'trouwjurk' aan kralen aan, die vastzitten aan haar huid. En op de hoes van de singel lijkt het toch erg veel dat ze een piercing heeft...
geen afbeelding mogelijk dan maar een link ervan
Watch the video!
* Salvor fan is namelijk
Whoeiquote:Björk is now in London finalizing her upcoming album The Lake Experience, which is expected to be released later this year. The album has no instruments, every single beat and backround music is done by the voices of Björk and her cooperatives. Among those who contribute their voices to this project are; Dokaka (the Japanese voice-artist), Mike Patton (lead singer of Fantomas) and the Canadian singer Tagaq. Also appearing: Mark Bell, Rahzel and an Icelandic choir, specially formed for performing on this album
Včččččt!!! ik beatbox zelf ook, dus Björk + Beatbox = perfectquote:Op donderdag 29 april 2004 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Whoei
Wat hij zegt !quote:Op donderdag 29 april 2004 20:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Björk
Grooaarrrrrr.. Grommm
Niks meer van gehoord eigenlijk, volgens mij ook nog niet te koop.quote:Op vrijdag 30 april 2004 09:46 schreef HuubTuub het volgende:
Iemand hier nog iets over gehoord?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |