Officieel komt ie pas op 27/28 september uit... Hoe kom je eraan?!quote:Op vrijdag 24 september 2004 22:21 schreef Enzo500 het volgende:
Hij is inmiddels uit.
Vanochtend opgehaald en een paar keer achter elkaar gedraaid.
Ik kan niet anders zeggen dat ik erg onder de indruk ben. 17 nummers van de nooit uitgebrachte Smile sessies opnieuw opgenomen en perfect samengevoegd tot een geheel (of eigenlijk 3 stukken van grofweg een kwartier). De plaat is opgenomen door Brain en de band waarmee hij getourd heeft in Europa dit jaar, de plaat volgt vrij nauwkeurig de uitvoering die hij live brengt.
Absolute aanrader.
Gewoon in de winkel (Velvet; ik heb hem ook bij FRS zien liggen).quote:Op vrijdag 24 september 2004 22:31 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Officieel komt ie pas op 27/28 september uit... Hoe kom je eraan?!
Met een beetje geluk liggen de cd's die maandag/dinsdag uitkomen voor dat weekend al in de schappen van de meeste winkels.quote:Op vrijdag 24 september 2004 22:31 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Officieel komt ie pas op 27/28 september uit... Hoe kom je eraan?!
Ja klopt.quote:Op maandag 27 september 2004 20:33 schreef PimD het volgende:
z'n band doet ook veel backingvocals. Vooral Jeff Foskett heeft een hele goede stem, tijdens de concerten doet hij bijv. ook de hoge noten in Surf's Up enzo. Op Getting In Over My Head doet Brian alle bv's zelf en dat is toch wel stukken minder....
Arme Paul.quote:Op maandag 27 september 2004 23:10 schreef PimD het volgende:
Ja, er is helemaal niks opnieuw gebruikt van de oude opnames
Nou hij kan nog wel zingen, maar hij heeft een vreemde stemvorming. Ik denk dat dat net als Ozzy door de drugs/medicijnen komt. Sterker nog, dat weet ik wel zeker.quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
door de stemvervorming (wilson kan totaal niet meer zingen) klinkt ie wel een beetje als Ozzy
Bron?quote:Op woensdag 29 september 2004 10:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zijn stem schijnt dus echt opgepoetst zijn.![]()
Yup. Van Pitchfork:quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:48 schreef Theeboon het volgende:
Iemand al gehoord dat ie samen met Paul McCartney een LP gaat opnemen volgend jaar?
Stel je voor dat ze dat in de jaren zestig deden...
quote:So earlier this year, when you picked up a copy of Brian Wilson's first 2004 release, Gettin' in Over My Head and skipped over to "A Friend Like You", the highly anticipated duet with Paul McCartney, what was your first reaction? Yeah, that's about what we thought. Well, you're not alone. The general consensus among critics and fans (other than that the album has the most God-awful cover art of the year) is that while his duet with the ex-Beatle was noteworthy as a historic musical event, the resulting track was unfortunately a colossal misuse of both artist's talents. Well, according to WhatGoesOn.com, the actual sessions for the song reportedly went "so well" that the pair have decided to take another crack at a musical partnership sometime in 2005.
Details are sketchy as of yet, but the word from Wilson himself is that the two legends will reconvene next year to record a full-length album together. Speaking of his future plans after wrapping up 2004's critically acclaimed Smile tour, Wilson explained: "I'll make a rock 'n' roll album with Paul. That's going to happen next year. Paul is way out there. He's a complete original."
But the proposed McCartney project isn't the only rumored album activity for the former Beach Boy. As fans may have noticed, recent Wilson interviews have made it clear that his conquering of the long-abandoned Smile has helped to reawaken the 62 year-old's confidence behind the recording console. In an interview with Steve Taylor on XFM, Wilson alluded to the possibility of another new release. When Taylor asked about a possible follow-up to Smile, Wilson responded, "Yeah, if it's successful, boom [snaps fingers]... we'll make another one" As he appears to have once again mastered the multi-sectioned recording technique he once pioneered on tracks like "Good Vibrations" and "Heroes and Villains", it'll be interesting to see how this possible project develops with current studio technology at his disposal.
Op de solo-cd van Brian Wilson hebben ze laatst ook samen een nieuw nummer opgenomen. Dat was wel aardig, maar ook wel erg zoet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:48 schreef Theeboon het volgende:
Iemand al gehoord dat ie samen met Paul McCartney een LP gaat opnemen volgend jaar?
Stel je voor dat ze dat in de jaren zestig deden...
Waarom waardeloos?quote:Op maandag 28 februari 2005 22:20 schreef pyl het volgende:
Waardeloze documentaire wat mij betreft, maar een intrigerende vent en dito muziek.
Nou ja, vanwege die eindeloze rij lieden, van wie niet duidelijk was wie of wat ze waren, die allemaal in 10 seconden mochten komen zeggen hoe geniaal Wilson wel niet was en zo vreselijk ijdel waren dat ze dat ook braafjes deden. Vreselijk clichématig, maar enfin: desondanks werd mij wel weer duidelijk dat Wilson zekere talenten niet ontbeert.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:24 schreef MuadDib het volgende:
Waarom waardeloos?
Kopen! Gegarandeerd goede aankoop. Sinds mijn aankoop heb ik 'm al tientallen keren uitgeleend aan vrienden, vaders van vrienden, ooms etc.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:13 schreef nipeng het volgende:
Dat was best leuk. Ik ben zelfs benieuwd naar het album nu.
Uhmm mijn interesse ligt normaal gesproken op een wat ander vlakquote:Op dinsdag 1 maart 2005 09:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kopen! Gegarandeerd goede aankoop. Sinds mijn aankoop heb ik 'm al tientallen keren uitgeleend aan vrienden, vaders van vrienden, ooms etc.
Best-of's van the Beachboys zijn waardeloos imho.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Iemand moet mij er helpen aan herinneren dat ik mijn Beach Boys best of van mijn vader moet terugpikken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 07:39 schreef MuadDib het volgende:
Je zit natuurlijk vast aan een tijd van zo'n 50 minuten, waarin je en de totstandkoming van Smile wilt laten zien en de opkomst en ondergang van Wilson en de herrijzenis van beide. Dat je kritische noten dan een beetje wegmoffelt, daar kan ik wel mee leven.
Vooral de laatste 20 minuten vond ik echt mooi in beeld gebracht, Brian Wilson die je z'n demonen uit het verleden ziet overwinnen. En de huilende Van Dyke Parks op het einde vond ik ook erg mooi.
In 1965 niet nee.. Dat kwam later pas. Die gozer heeft in de afgelopen 40 jaar ontzettend veel voor z'n kiezen gehad, waaronder een beroerte op jonge leeftijd. Dat 'ie zo stijf op 't podium staat heeft daar ongetwijfeld mee te maken.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:41 schreef Rasing het volgende:
Het lijkt wel of de emoties van Wilson helemaal niet kloppen. Zoals hij met een pokerface 'thank you, thank you so much' roept, na een liedje live te hebben gespeeld... ziet er heel vreemd uit. Ik wil wel eens een interview met m zien uit pakweg 1965, of het toen ook al zo was.
De originele sessies klinken inderdaad vele malen beter. Niet alleen de vocalen zijn mooier, ook de instrumenten klinken wat 'echter'.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:13 schreef Zanderrr het volgende:
Heeft iemand ook die nieuwe reconstructie van SMiLE gehoord die door fans is gemaakt met behulp van alle outtakes en bootlegs die er van de originele sessies zijn? Moet zeggen dat ik Wilson's versie wel okee vond, maar niet enorm geweldig, maar als je 't zo terug hoort met de stemmen van de echte Beach Boys en jaren 60-geluid, dan zou het echt serieus een revolutionaire plaat zijn geweest die zich zo kan meten met het beste van de Beatles. Ik ben om, in ieder geval.
Hij heeft zijn songtekstmonitor deze reis thuisgelaten en dan vergeet je wel eens wat woordjes (ik heb Bono wel eens zijn tekst zien vergeten zodat de kuip op een instrumentale versie van One werd getracteerd dus het kan altijd ergerquote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:09 schreef WHiZZi het volgende:
Nou, ik ben net terug. Ondanks dat Al Jardine niet mee was vond ik het een erg goede show. Brian was ook redelijk goed bij stem, al was hij weer eens een tekst vergeten in Heroes & Villans en was z'n 1e noot van Wouldn't it be nice gewoon vals. Ook erg leuk was z'n "Row Row Row your boat" met het publiek.
Overigens heb ik Mart Smeets en Antje Montero ook zien rondwandelen als publiek daar. Wel geinig
Inmiddels zijn de plannen voor de release al bevestigd.quote:Hopelijk komt That Lucky Old Sun nog een keer uit als album
Gaafquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:29 schreef rubbersoul het volgende:
[..]
Inmiddels zijn de plannen voor de release al bevestigd.
Holland is inderdaad het allerlaatste magische album van de Beach Boys. Love You kent ook wel wat hoogtepunten, maar die zijn toch van een héle andere categoriequote:Op zondag 5 juli 2009 10:19 schreef Idril-2 het volgende:
Okee - de zang op z'n website viel me gewoon tegen, maar nu ga ik er toch over denken. Ben meer een "Dennis" fan. Holland is![]()
Nóg mooier dan Holland vind ik die.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:15 schreef webfreak het volgende:
Over Dennis gesproken...
Eergisteren toch maar eens deze gekocht:
[ afbeelding ]
Zijn zogenaamde 'verloren meesterwerk'.
Pas één keer geluisterd, en ben nog niet helemaal om. Maar wat vindt men er hier van?
Ah, je gaat ook. Leuk!quote:
Wow, hij speelt lang zeg.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:35 schreef TheGrandWazoo het volgende:
setlist van gisteren
TLOS (faux intro!)
California Girls (instant mayhem)
Catch a Wave
Row Your Boat
Hy Little Girl
Dance Dance Dance
Surfer Girl
In My Room
Salt Lake City
409
Little Deuce Cope
Soul Searchin'
Desert Drive
Don't Worry Baby
I Get Around
Do It Again
Sail On Sailor
Marcella
Break
The Girl I Once Knew
he I Kissed Her
Imagination
Add Some Music
When I grow Up
All Summer Long
Custom Machine
Shut Down
Do You Want To Dance (I think...I was transmitting this live to the UK by phone)
Slop John B
Wouldn't It Be Nice
God Only Knows
Midnight's Another Day
Going Home
Southern California
Good Vibrations
Encore 1
Jonny B Good
Help Me Rhonda
Barbara Ann
Surfin' USA
Fun Fun Fun
Encore 2
Love and Mercy
Het begint om half negen...ik heb een trein om half elf. Volgens mij ga ik niet eens de laatste set halen
Ik kan nu met iemand terug naar huis rijden, ik ben gered. Als je op de route ligt kunnen we je misschien ergens droppen.quote:Op maandag 6 juli 2009 04:12 schreef Aisumasen het volgende:
Ben ook benieuwd hoe lang hij speelt. Ga morgen misschien een goedkope ticket op de kop te tikken. Zou dan ook met de trein terugmoeten, maar ben niet bereid om ook maar één seconde te missen... Damn trains!
Ja, ik krijg ook een lift van een vreemde. Ik kan 'm herkennen aan een lijvig postuur, hawaii-shirt en een scheve mondhoek.quote:Op maandag 6 juli 2009 08:40 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Ik kan nu met iemand terug naar huis rijden, ik ben gered. Als je op de route ligt kunnen we je misschien ergens droppen.
Je kunt me herkennen aan een zwaar Surinaams accent en meestal heb ik een bijl bij me.
Hey, ik heb dezelfde! En hij had het over dat ie met z'n handen onder zijn zolen liep...naja, we zullen zien.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:55 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, ik krijg ook een lift van een vreemde. Ik kan 'm herkennen aan een lijvig postuur, hawaii-shirt en een scheve mondhoek.
Zal mij benieuwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |