Nou ja, vanwege die eindeloze rij lieden, van wie niet duidelijk was wie of wat ze waren, die allemaal in 10 seconden mochten komen zeggen hoe geniaal Wilson wel niet was en zo vreselijk ijdel waren dat ze dat ook braafjes deden. Vreselijk clichématig, maar enfin: desondanks werd mij wel weer duidelijk dat Wilson zekere talenten niet ontbeert.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:24 schreef MuadDib het volgende:
Waarom waardeloos?
Kopen! Gegarandeerd goede aankoop. Sinds mijn aankoop heb ik 'm al tientallen keren uitgeleend aan vrienden, vaders van vrienden, ooms etc.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:13 schreef nipeng het volgende:
Dat was best leuk. Ik ben zelfs benieuwd naar het album nu.
Uhmm mijn interesse ligt normaal gesproken op een wat ander vlakquote:Op dinsdag 1 maart 2005 09:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kopen! Gegarandeerd goede aankoop. Sinds mijn aankoop heb ik 'm al tientallen keren uitgeleend aan vrienden, vaders van vrienden, ooms etc.
Best-of's van the Beachboys zijn waardeloos imho.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Iemand moet mij er helpen aan herinneren dat ik mijn Beach Boys best of van mijn vader moet terugpikken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 07:39 schreef MuadDib het volgende:
Je zit natuurlijk vast aan een tijd van zo'n 50 minuten, waarin je en de totstandkoming van Smile wilt laten zien en de opkomst en ondergang van Wilson en de herrijzenis van beide. Dat je kritische noten dan een beetje wegmoffelt, daar kan ik wel mee leven.
Vooral de laatste 20 minuten vond ik echt mooi in beeld gebracht, Brian Wilson die je z'n demonen uit het verleden ziet overwinnen. En de huilende Van Dyke Parks op het einde vond ik ook erg mooi.
In 1965 niet nee.. Dat kwam later pas. Die gozer heeft in de afgelopen 40 jaar ontzettend veel voor z'n kiezen gehad, waaronder een beroerte op jonge leeftijd. Dat 'ie zo stijf op 't podium staat heeft daar ongetwijfeld mee te maken.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:41 schreef Rasing het volgende:
Het lijkt wel of de emoties van Wilson helemaal niet kloppen. Zoals hij met een pokerface 'thank you, thank you so much' roept, na een liedje live te hebben gespeeld... ziet er heel vreemd uit. Ik wil wel eens een interview met m zien uit pakweg 1965, of het toen ook al zo was.
De originele sessies klinken inderdaad vele malen beter. Niet alleen de vocalen zijn mooier, ook de instrumenten klinken wat 'echter'.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:13 schreef Zanderrr het volgende:
Heeft iemand ook die nieuwe reconstructie van SMiLE gehoord die door fans is gemaakt met behulp van alle outtakes en bootlegs die er van de originele sessies zijn? Moet zeggen dat ik Wilson's versie wel okee vond, maar niet enorm geweldig, maar als je 't zo terug hoort met de stemmen van de echte Beach Boys en jaren 60-geluid, dan zou het echt serieus een revolutionaire plaat zijn geweest die zich zo kan meten met het beste van de Beatles. Ik ben om, in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |