abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:34:39 #51
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22196547
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Habla Espagnol? Sprechen Sie Deutsch? Parlez vous Fancais?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22196562
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:33 schreef rashudo het volgende:
Het ziekenfonds is jawel het staat in de naam VOOR ALS JE ZIEK BENT. Niet voor als je denkt dat je liever een pikkie als een kutje hebt of andersom.

Als ik zonodig vier armen wil omdat ik denk dat ik gordo van mortal kombat ben dan vergoed het ziekenfonds dat toch ook niet?
Ik heb nu toch al aardig wat keren uitgelegd dat transseksualiteit een fysieke, aangeboren afwijking is. Het heeft niets te maken met 'liever willen'. Het gaat hier om mensen die gigantisch met zichzelf in de knoop zitten omdat de natuur een foutje heeft gemaakt: ze hebben letterlijk het verkeerde lichaam. Probeer het je heel even voor te stellen.
pi_22196567
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Afkorting door elkaar gehaald?
WAO - AOW

Lijkt me niet zo moeilijk he dat dat wel eens gebeurd...

Maar goed speciaal voor jou zal ik de vraag nog maar eens stellen...

En wat nou als mensen niet kunnen leven met een verminking of "verkeerd lichaam"? Wat nou als ze er totaal depressief worden, niet meer kunnen werken daardoor in de WAO belanden etc.
Wat dan?
pi_22196576
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het is een beetje flauw om daar op door de drammen... Je wist precies wat Calvobbes bedoelde.
In het begin kwam het over als een foutje. Toen maakte iemand er een opmerking over, maar Vobje bleef doorbazelen over zijn AOW. Dan ga ik er vanuit dat het niet zo maar een vergissing meer is, maar dat hij het gewoon niet echt weet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22196588
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:35 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En wat nou als mensen niet kunnen leven met een verminking of "verkeerd lichaam"? Wat nou als ze er totaal depressief worden, niet meer kunnen werken daardoor in de WAO belanden etc.
Wat dan?
Dat lijkt me geen goede reden om die mensen dan maar een uitkering te verschaffen. Ze hebben altijd de keuze om zich te laten opereren op eigen kosten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22196611
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat lijkt me geen goede reden om die mensen dan maar een uitkering te verschaffen.
Dus die mensen moeten maar gewoon thuis (of uiteindelijk op straat) zitten niks doen en langzaam dood van de honger gaan ofzo?
pi_22196622
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus die mensen moeten maar gewoon thuis (of uiteindelijk op straat) zitten niks doen en langzaam dood van de honger gaan ofzo?
Zich op eigen kosten laten opereren of zich niet aanstellen en gewoon aan de slag gaan.
pi_22196634
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

niet aanstellen en gewoon aan de slag gaan.
Helaas zit de wereld niet zo makkelijk in elkaar CMT,
pi_22196650
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Helaas zit de wereld niet zo makkelijk in elkaar CMT,
Ik denk dat er maar weinig landen op deze wereld zijn waar overheden dit soort operaties gaan vergoeden.
pi_22196669
Zo'n operatie is voor bijna niemand uit eigen zak te betalen.
pi_22196675
Ik ben er blij om en trots op dat het in Nederland wčl vergoed wordt...
pi_22196684
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Na zo'n operatie hebben ze in elk geval geen eigen zak meer.

Een huis is ook voor veel mensen niet uit eigen zak te betalen en zelfs een auto niet. Dan lenen ze het maar ergens.
pi_22196694
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik heb nu toch al aardig wat keren uitgelegd dat transseksualiteit een fysieke, aangeboren afwijking is. Het heeft niets te maken met 'liever willen'. Het gaat hier om mensen die gigantisch met zichzelf in de knoop zitten omdat de natuur een foutje heeft gemaakt: ze hebben letterlijk het verkeerde lichaam. Probeer het je heel even voor te stellen.
En ondertussen loop ik hier met 2 armen in plaats van 4 rond en niemand begrijpt me
Their eyes opaque.
pi_22196700
Ik ben blij dat mensen als jij hier in Nederland niet aan de macht zijn...
pi_22196713
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Oh god je bent een leraar in opleiding.. ik vrees voor mijn kinderen.
Their eyes opaque.
pi_22196731
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het triest dat mensen als jij in de toekomst kinderen les moeten gaan geven.
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:46:44 #67
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22196736
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, nog wel.

Gewoon de pil weer in het ziekenfonds, dan worden er minder van dit soort kids geboren.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22196753
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik voel me eigenlijk een beer in plaats van een mens. Ik denk dat de natuur een foutje heeft gemaakt! Vergoed jij even de haartransplantaties?
Their eyes opaque.
pi_22201035
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind het triest dat mensen als jij in de toekomst kinderen les moeten gaan geven.
Gelukkig voor jou ben ik niet van het type docent dat haar leerlingen haar eigen mening opdringt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 25-09-2004 20:39:57 ]
pi_22201076
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:47 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ik voel me eigenlijk een beer in plaats van een mens. Ik denk dat de natuur een foutje heeft gemaakt! Vergoed jij even de haartransplantaties?
Ik snap werkelijk niet dat mensen een aangeboren afwijking die mensen enorm veel ellende kan bezorgen op zo'n manier belachelijk maken. Ik vind dat echt geen stijl.
pi_22201586
[edit: doe effe normaal]

[ Bericht 92% gewijzigd door calvobbes op 26-09-2004 00:27:36 ]
Their eyes opaque.
pi_22201798
Ik denk dat ik maar helemaal niet meer reageer. Have a nice life.
  zondag 26 september 2004 @ 00:25:22 #73
83951 rashudo
project 2501
pi_22207131
edit: trollen is niet nodig.

[ Bericht 90% gewijzigd door calvobbes op 26-09-2004 00:27:57 ]
Their eyes opaque.
pi_29650209
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zich op eigen kosten laten opereren of zich niet aanstellen en gewoon aan de slag gaan.
Zeg je dit ook tegen mensen die depressief zijn, schizofreen zijn of aan AD(H)D lijden? Medische hulp niet vergoeden, want ze stellen zich maar aan?
pi_29650281
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Op zich valt het wel mee. Buiten de EU is het niet zo duur als in Nederland, en er zijn er best veel die daar voor kiezen, omdat het in het buitenland over het algemeen sneller kan, en wanneer de goede chirurg wordt gekozen kan zelfs het resultaat nog veel beter zijn.

Er zijn echter veel transseksuelen die door hun transseksualiteit in de problemen komen met hun werk, en uiteindelijk worden ontslagen, of in de WAO of bijstand belanden. Die mensen komen vaak niet opnieuw aan de bak voordat hun geslachtsverandering compleet is. Als we het kosten-argument gebruiken kost het dus veel meer om niet te vergoeden dan om wel te vergoeden in die gevallen.
pi_45621517
Ik heb dit hele stuk met veel verbazing gelezen. De totale kosten die in Nederland worden uitgegeven vanwege transseksualiteit vervallen in het niets bij bv verkeersongevallen, longkanker. Dus iemand die een ongeval veroorzaakt en daardoor ernstig verwond is moet dit maar zelf betalen (is immers geen ziekte). Zelfde als iemand die zoveel rookt dat ie longkanker krijgt, vanaf het moment dat ie z'n deel geld wat ie hiervoor gespaard heeft door de accijns op sigaretten,dan moet diegene het zelf maar gaan betalen. Of al die overwerkte managers die hun dichtgeslibde kransslagaders moeten laten vervangen etc ook maar zelf laten betalen ? Slechts enkele vergelijkingen die je kunt maken !
pi_45624537
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:33 schreef rashudo het volgende:
Het ziekenfonds is jawel het staat in de naam VOOR ALS JE ZIEK BENT. Niet voor als je denkt dat je liever een pikkie als een kutje hebt of andersom.
Denk je werkelijk dat dat geslachtsdeel hetgene is waar alles om draait?
pi_45625725
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:21 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat dat geslachtsdeel hetgene is waar alles om draait?
Ik sluit me volledig bij je aan. Ik ben in 1998 geopereerd, en mag nu leven als wie ik ben, en hoef geen toneel meer te spelen, me anders voor te doen dan ik ben.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:22:16 #79
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45627860
Wat een ongelofelijke kortzichtigheid en gebrek aan inlevingsvermogen wordt hier tentoon gespreid zeg.

Ontopic: Ja, natuurlijk moet dat vergoed worden. Het zal je maar gebeuren dat je in het verkeerde lijf zit. Dat er mensen zijn die dat niet begrijpen, en zelfs veroordelen is diep treurig en vooral ook erg dom.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_45628888
Ik vind niet dat je plastische chirurgie en sekseveranderingen met elkaar kunt vergelijken.
Ik vind dat sekseveranderingen zeker vergoed moeten worden, daar lijd je veel meer onder dan als je een cup AA hebt maar een cup B wilt en dat soort onzin.
pi_45630862
Ik vind het absoluut niet in aanmerking komen voor vergoeding. Het is een puur cosmetische behandeling. Als je zo iemand wil helpen stuur je hem naar de psychiater om te leren blij te zijn met wat hij/zij is. Anders kun je natuurlijk net zo goed beargumenteren dat alle onnodige cosmetische chirurgie vergoed moet worden...

Een veer in je reet steken maakt je echt geen kip, ook al voel je je van binnen zo.
pi_45631104
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:57 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind niet dat je plastische chirurgie en sekseveranderingen met elkaar kunt vergelijken.
Ik vind dat sekseveranderingen zeker vergoed moeten worden, daar lijd je veel meer onder dan als je een cup AA hebt maar een cup B wilt en dat soort onzin.
En daar zit dus een groot knelpunt; wie bepaalt dat, jij?
pi_45631143
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind het absoluut niet in aanmerking komen voor vergoeding. Het is een puur cosmetische behandeling. Als je zo iemand wil helpen stuur je hem naar de psychiater om te leren blij te zijn met wat hij/zij is. Anders kun je natuurlijk net zo goed beargumenteren dat alle onnodige cosmetische chirurgie vergoed moet worden...

Een veer in je reet steken maakt je echt geen kip, ook al voel je je van binnen zo.
De psychiater kan dus niet iemand leren blij te zijn met een lichaam dat niet overeenkomst met het psychische geslacht. Dit is vele tientallen jaren geprobeerd en heeft niet tot resultaten geleid. Het lichaam aanpassen aan de psyche heeft daarentegen wel tot goede resultaten geleid. Het voorgaande is de reden dat een geslachtsaanpassende behandeling (die meer omvat dan alleen een operatie) wordt erkend als een zinvolle behandeling voor G.I.D.

De vergelijking met cosmetische chirurgie gaat niet op omdat de bron van G.I.D. gelegen is in een conflicterende identiteit en niet aan onvrede met het lichaam an sich.

Zie eventueel ook Genderdysforie deeltje 5 en eerdere topics uit die reeks voor achtergrond-informatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door BetaWolff op 24-01-2007 15:24:33 (Linkje goed gezet) ]
pi_45631335
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:08 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

De psychiater kan dus niet iemand leren blij te zijn met een lichaam dat niet overeenkomst met het psychische geslacht. Dit is vele tientallen jaren geprobeerd en heeft niet tot resultaten geleid. Het lichaam aanpassen aan de psyche heeft daarentegen wel tot goede resultaten geleid. Het voorgaande is de reden dat een geslachtsaanpassende behandeling (die meer omvat dan alleen een operatie) wordt erkend als een zinvolle behandeling voor G.I.D.

De vergelijking met cosmetische chirurgie gaat niet op omdat de bron van G.I.D. gelegen is in een conflicterende identiteit en niet aan onvrede met het lichaam an sich.

Zie eventueel ook http://forum.fok.nl/user/history/125345 en eerdere topics uit die reeks voor achtergrond-informatie.
Maar waar leg je die grens voor conflicterende identiteit? Zaken als lengte, ras en veel meer uiterlijke zaken kunnen net zo goed voor grote conflicten zorgen, moet ik dan ook op kosten van de belastingbetaler mezelf kunnen veranderen in een kleine Chinees?

Serieuze medische aandoeningen mogen van mij vergoed worden, en in extreme gevallen (verminking) ook cosmetische chirurgie. Maar een geslachtsoperatie is zoiets oppervlakkigs en zinloos dat ik niet inzie waarom een maatschappij daarvoor zou moeten oprdraaien. Als je dat per se wilt, dan betaal je het maar zelf.
pi_45631666
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:14 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar waar leg je die grens voor conflicterende identiteit? Zaken als lengte, ras en veel meer uiterlijke zaken kunnen net zo goed voor grote conflicten zorgen, moet ik dan ook op kosten van de belastingbetaler mezelf kunnen veranderen in een kleine Chinees?
Je lengte heeft nauwelijks maatschappelijke relevantie, waar geslacht alleszins maatschappelijk relevant is.
quote:
Serieuze medische aandoeningen mogen van mij vergoed worden, en in extreme gevallen (verminking) ook cosmetische chirurgie. Maar een geslachtsoperatie is zoiets oppervlakkigs en zinloos dat ik niet inzie waarom een maatschappij daarvoor zou moeten oprdraaien. Als je dat per se wilt, dan betaal je het maar zelf.
Je vindt het oppervlakkig omdat je kennelijk het achterliggende identiteitsprobleem niet begrijpt. Zou jij jezelf zijn en normaal kunnen leven in het lichaam van een vrouw?
pi_45635714
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:23 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Je lengte heeft nauwelijks maatschappelijke relevantie, waar geslacht alleszins maatschappelijk relevant is.
[..]
Natuurlijk heeft lengte maatschappelijke relevatie, evenals de andere genoemde zaken. Die kunnen allemaal beinvloeden hoe mensen je behandelen, wat voor werk je (kunt) doen enzovoorts.
quote:
Je vindt het oppervlakkig omdat je kennelijk het achterliggende identiteitsprobleem niet begrijpt. Zou jij jezelf zijn en normaal kunnen leven in het lichaam van een vrouw?
Ik geloof best dat er een dieper probleem achter ligt, alleen vind ik deze oplossing nogal oppervlakkig. Ze verminken je penis (of vagina) en dan ben je ineens een ander geslacht? Als je daarin gelooft ben je denk ik een beetje te geobsedeerd met uiterlijkheden. (Die indruk krijg ik eerlijk gezegd ook van veel - niet alle - transsexuelen; lager-opgeleid, oppervlakkig en geobsedeerd door uiterlijk)

En hoe ik me zou voelen in het lichaam van een vrouw kan ik in alle eerlijkheid niet beantwoorden, dat weet ik gewoon niet omdat dan een boel zaken anders zouden zijn gelopen.
pi_45638442
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:21 schreef Evil_Jur het volgende:

Natuurlijk heeft lengte maatschappelijke relevatie, evenals de andere genoemde zaken. Die kunnen allemaal beinvloeden hoe mensen je behandelen, wat voor werk je (kunt) doen enzovoorts.
Er is niet zoiets als een lengterol.
quote:
Ik geloof best dat er een dieper probleem achter ligt, alleen vind ik deze oplossing nogal oppervlakkig. Ze verminken je penis (of vagina) en dan ben je ineens een ander geslacht? Als je daarin gelooft ben je denk ik een beetje te geobsedeerd met uiterlijkheden.
Dat is ook niet het idee. Het idee is dat je een man of vrouw bent (dus vanaf je geboorte), maar dat je lichaam wordt aangepast zodat je een normaal lichaam hebt.
quote:
(Die indruk krijg ik eerlijk gezegd ook van veel - niet alle - transsexuelen; lager-opgeleid, oppervlakkig en geobsedeerd door uiterlijk)
Ik ken er niet zoveel die aan dat beeld voldoen eigenlijk. Weet je zeker dat je transseksualiteit niet verwart met andere vormen van genderdysforie en dat bovendien nog met tunnelvisie bekijkt ook?

Maargoed, laten we uitgaan van het deel dat volgens jou niet aan dat beeld voldoet. Wat speelt er volgens jou dan? Hoe zit dat met interseksuelen die als baby worden aangepast naar een bepaald geslacht en later genderdysfoor blijken (bij interseksuelen komt genderdysforie erg veel voor)?
quote:
En hoe ik me zou voelen in het lichaam van een vrouw kan ik in alle eerlijkheid niet beantwoorden, dat weet ik gewoon niet omdat dan een boel zaken anders zouden zijn gelopen.
Je hele leven zou anders zijn geweest. De kans is echter zeer groot dat je je niet gelukkig voelt in die situatie.
pi_45640285
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:51 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als een lengterol.
Maar het kan wel degelijk je maatschappelijke rol beinvloeden.
quote:
[..]

Dat is ook niet het idee. Het idee is dat je een man of vrouw bent (dus vanaf je geboorte), maar dat je lichaam wordt aangepast zodat je een normaal lichaam hebt.
Dat is jouw mening, in mijn ogen vermink je gewoon je eigen lichaam op een ingrijpende maar onherstelbare manier. Ik zal een transsexueel uit beleefdheid als zijn/haar gewenste geslacht behandelen, maar slechts tot op zekere hoogte. Ik zou nooit intiem willen of kunnen zijn met iemand die(lichamelijk) geboren is als man, misschien pijnlijk en volgens sommige zelfs oneerlijk, maar ik denk dat maar heel weinig mensen er in werkelijkheid anders over denken. Zo iemand heeft voor mij niet zoals jij beweert een "normaal" lichaam van een vrouw.
quote:
[..]

Ik ken er niet zoveel die aan dat beeld voldoen eigenlijk. Weet je zeker dat je transseksualiteit niet verwart met andere vormen van genderdysforie en dat bovendien nog met tunnelvisie bekijkt ook?
Ik zal eerlijk zeggen dat ik persoonlijk geen transseksuelen goed ken, maar het is het algemene beeld dat ik heb. Misschien een stereotype, maar stereotypes komen niet uit de lucht vallen.
quote:
Maargoed, laten we uitgaan van het deel dat volgens jou niet aan dat beeld voldoet. Wat speelt er volgens jou dan? Hoe zit dat met interseksuelen die als baby worden aangepast naar een bepaald geslacht en later genderdysfoor blijken (bij interseksuelen komt genderdysforie erg veel voor)?
Ik ben bekend met sommige voorbeelden, het is ook goed mogelijk dat de hersenen fysiek niet van het juiste geslacht zijn. Dan is er nog de hele nature-nurture discussie, maar daarvoor beschik ik niet over voldoende kennis. Punt blijft: Ik vind een cosmetische operatie dus oppervlakkig, het is niet 'echt'.
quote:
[..]

Je hele leven zou anders zijn geweest. De kans is echter zeer groot dat je je niet gelukkig voelt in die situatie.
Dat kan ik dus niet beoordelen, mijn hele hormoonhuishouding alleen al zou zo ontzettend veel veranderen aan wie ik ben.

Dus als iemand er gelukkig van wordt moet hij/zij dat vooral doen en zelf betalen, maar ik zie geen reden om het te behandelen als andere meer noodzakelijke medische ingrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 24-01-2007 20:18:31 ]
pi_45642412
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar het kan wel degelijk je maatschappelijke rol beinvloeden.
In zekere mate natuurlijk wel (maar dat is met alle lichamelijke kenmerken het geval)
quote:
Dat is jouw mening, in mijn ogen vermink je gewoon je eigen lichaam op een ingrijpende maar onherstelbare manier. Ik zal een transsexueel uit beleefdheid als zijn/haar gewenste geslacht behandelen, maar slechts tot op zekere hoogte. Ik zou nooit intiem willen of kunnen zijn met iemand die(lichamelijk) geboren is als man, misschien pijnlijk en volgens sommige zelfs oneerlijk, maar ik denk dat maar heel weinig mensen er in werkelijkheid anders over denken. Zo iemand heeft voor mij niet zoals jij beweert een "normaal" lichaam van een vrouw.
Als ik heel eerlijk ben... Vind ik juist jou oppervlakkig hier. JIJ bent hier degene die puur afgaat op het geboren lichaam/geslacht en de hele genderidentiteit niet in je plaatje wilt of kunt zien.
quote:
Ik zal eerlijk zeggen dat ik persoonlijk geen transseksuelen goed ken, maar het is het algemene beeld dat ik heb. Misschien een stereotype, maar stereotypes komen niet uit de lucht vallen.
Stereotypes zijn precies dat : Stereotypes.
quote:
Ik ben bekend met sommige voorbeelden, het is ook goed mogelijk dat de hersenen fysiek niet van het juiste geslacht zijn. Dan is er nog de hele nature-nurture discussie, maar daarvoor beschik ik niet over voldoende kennis. Punt blijft: Ik vind een cosmetische operatie dus oppervlakkig, het is niet 'echt'.
Wat is volgens jou dan een alternatief om iemand toch een leven met enige kwaliteit te laten leven? Hoe vindt je dat we moeten omgaan met interseksuelen?
quote:
Dat kan ik dus niet beoordelen, mijn hele hormoonhuishouding alleen al zou zo ontzettend veel veranderen aan wie ik ben.
Het heeft een zeer grote invloed. Het kan ook veranderingen teweeg brengen die je als GD niet wilt.
quote:
Dus als iemand er gelukkig van wordt moet hij/zij dat vooral doen en zelf betalen, maar ik zie geen reden om het te behandelen als andere meer noodzakelijke medische ingrepen.
Hoe kijk jij aan tegen de noodzaak van behandeling van depressie, schizofrenie, een gebroken been, een verminkt geslachtsdeel (primair), een verminkt geslachtsdeel (secundair), verbranding, een afgesneden pink, een teveel aan testosteron, een tekort aan testosteron, een tekort aan oestrogenen, onvruchtbaarheidsbehandelingen; om maar een paar zijstraten te noemen?
pi_45643792
Als ik in een vrouwenlichaam zou zitten, zou ik in lesbische pornofilms spelen en de hele dag naakt voor de spiegel staan. Hmm, eigenlijk helemaal niet zo erg.

Maar even serieus, ik vind niet dat dit soort grapjes vergoed moeten worden. Leer er maar mee leven en als je dat niet kan, dan laat je je maar op eigen kosten ombouwen. Niet van mijn centen. Het is geen ziekte, je bent niet ,,ziek''. Plastische chirurgie zou alleen vergoed moeten worden als je verminkt bent.
pi_45643913
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:14 schreef Golradir het volgende:
Als ik in een vrouwenlichaam zou zitten, zou ik in lesbische pornofilms spelen en de hele dag naakt voor de spiegel staan. Hmm, eigenlijk helemaal niet zo erg.

Maar even serieus, ik vind niet dat dit soort grapjes vergoed moeten worden. Leer er maar mee leven en als je dat niet kan, dan laat je je maar op eigen kosten ombouwen. Niet van mijn centen. Het is geen ziekte, je bent niet ,,ziek''. Plastische chirurgie zou alleen vergoed moeten worden als je verminkt bent.
Golradir, zou jij ook op dit deel van mijn post aan Evil_Jur willen reageren?
quote:
Hoe kijk jij aan tegen de noodzaak van behandeling van depressie, schizofrenie, een gebroken been, een verminkt geslachtsdeel (primair), een verminkt geslachtsdeel (secundair), verbranding, een afgesneden pink, een teveel aan testosteron, een tekort aan testosteron, een tekort aan oestrogenen, onvruchtbaarheidsbehandelingen; om maar een paar zijstraten te noemen?
pi_45644298
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:17 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Golradir, zou jij ook op dit deel van mijn post aan Evil_Jur willen reageren?

Men kijke allereerst naar de chromosomen. Is het een mannetje of een vrouwtje?

Depressie, schizofrenie, gebroken been, verbranding, afgesneden pink allemaal zonder meer vergoeden.

Een verminkt geslachtsdeel (primair), een verminkt geslachtsdeel (secundair), een teveel aan testosteron, een tekort aan testosteron, een tekort aan oestrogenen en onvruchtbaarheidsbehandelingen behandelen overeenkomstig het biologische geslacht.
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:26:26 #93
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45644333
Bwhehhe als dat vergoed gaat worden wil ik een gratis boobjob en liposuctie
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:27:28 #94
150152 Queen_Bee
pi_45644392
En als we dan toch bezig zijn, ik wil ook wel een andere neus.
I'm super sonic man
pi_45644674
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:25 schreef Golradir het volgende:

[..]

Men kijke allereerst naar de chromosomen. Is het een mannetje of een vrouwtje?

Depressie, schizofrenie, gebroken been, verbranding, afgesneden pink allemaal zonder meer vergoeden.

Een verminkt geslachtsdeel (primair), een verminkt geslachtsdeel (secundair), een teveel aan testosteron, een tekort aan testosteron, een tekort aan oestrogenen en onvruchtbaarheidsbehandelingen behandelen overeenkomstig het biologische geslacht.
Hoe moet GID in dat geval volgens jou wel behandeld worden? Het is - op dit moment - een psychische aandoening die met dezelfde methode wordt vastgesteld als depressie of schizofrenie.
pi_45644709
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:26 schreef Queen_Bee het volgende:
Bwhehhe als dat vergoed gaat worden wil ik een gratis boobjob en liposuctie
Het gaat niet vergoed worden, maar wordt al vergoed.
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:51:21 #97
150152 Queen_Bee
pi_45645329
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:34 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Het gaat niet vergoed worden, maar wordt al vergoed.
Nou dan wil ik die boobjob en liposuctie nu

ffs, wat belachelijk zeg.
I'm super sonic man
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:29:46 #98
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_45646664
TT gefixt
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:32:25 #99
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_45646778
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:51 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Nou dan wil ik die boobjob en liposuctie nu

ffs, wat belachelijk zeg.
leef je eens in in de amterie, en oordeel pas als je weet waar het over gaat..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_45647988
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:37 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan een alternatief om iemand toch een leven met enige kwaliteit te laten leven? Hoe vindt je dat we moeten omgaan met interseksuelen?
Net zoals met andere mensen, ik zie niet hoe een oppervlakkige cosmetische behandeling een daadwerkelijk nut of verandering geeft. Daarbij, als gelukkig voelen het criterium is, is de grens aanw wat vergoed moet worden natuurlijk nooit te stellen.
quote:
[..]

Daarvoor is behandeling in alle gevallen noodzakelijk en geoorloofd. Ik vind geen van deze voorbeelden dan ook vergelijkbaar met een geslachtsoperatie, je hebt me nog niet kunnen overtuigen dat dat meer is dan andere voorbeelden van plastische chirurgie. Je normale uiterlijk aanpassen aan je innerlijk, op een kunstmatige manier, dus gewoon nep.

Nou zullen wij het hierover wel nooit echt met elkaar eens worden, maarja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')