Dit lijkt mij wel moeilijk te controleren bij personen.quote:Op donderdag 23 september 2004 16:10 schreef calvobbes het volgende:
Niet alle mensen die een plastische/sekse operatie ondergaan zijn ongelukkig met hun lichaam. Veel doen het om er in hun ogen mooier uit te zien. Anderen hebben bijv. geestelijke problemen over hoe hun lichaam eruit.
Daar zijn dan psychiaters voorquote:Op donderdag 23 september 2004 16:14 schreef robbedoes het volgende:
Dit lijkt mij wel moeilijk te controleren bij personen.
Dus plastische moeten ook maar vergoed worden? Er zijn mensen die zwaar ongelukkig met hun lichaam zijn en niet omdat ze het 'verkeerde' geslacht hebben. Ik ben verplicht een bril te dragen en lijd daar mijn hele leven al onder. Krijg ik nu laseroperaties vergoed?quote:Op donderdag 23 september 2004 16:10 schreef calvobbes het volgende:
Niet alle mensen die een plastische/sekse operatie ondergaan zijn ongelukkig met hun lichaam. Veel doen het om er in hun ogen mooier uit te zien. Anderen hebben bijv. geestelijke problemen over hoe hun lichaam eruit.
En dan kunnen die operaties wel vergoed worden.
Ik zeg nergens dat het moet.quote:Op donderdag 23 september 2004 16:31 schreef wonko het volgende:
Dus plastische moeten ook maar vergoed worden?
quote:Op donderdag 23 september 2004 16:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Transseksualiteit kan behoorlijk objectief worden vastgesteld. Zo iemand zit letterlijk in een verkeerd lichaam (heeft bijvoorbeeld 'vrouwelijke hersenen' en een mannelijk lichaam). Voordat iemand een volledige sekseveranderende operatie mag ondergaan, vinden er vele gesprekken met psychiaters en andere onderzoeken plaats. Als er werkelijk sprake is van genderdysforie/transseksualiteit, vind ik dat zo'n operatie wel vergoed moet worden.
Het is ook niet echt een 'ziekte', meer een aangeboren afwijking. Je kunt het bijvoorbeeld niet 'genezen' door middel van medicijnen. Er moet meestal een operatie aan te pas komen.quote:Op donderdag 23 september 2004 16:49 schreef classpc het volgende:
[..]
Mee eens.
Transseksualiteit is geen ziekte die verholpen is na een paar jaartjes psychiatrie.
Dat bedoelde ik ook, maar ik zei het verkeerd.quote:Op donderdag 23 september 2004 16:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een 'ziekte', meer een aangeboren afwijking. Je kunt het bijvoorbeeld niet 'genezen' door middel van medicijnen. Er moet meestal een operatie aan te pas komen.
Da's duidelijk. Heb je daar ook argumenten voor? Het is namelijk aangetoond dat die mensen letterlijk in een verkeerd lichaam zitten: mannelijk lichaam, vrouwelijke hersenen of andersom... Gewoon mee leren leven dan maar?quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, dit moet absoluut niet vergoed worden.
Of ze moeten er mee leren leven of ze betalen het lekker zelf. Als belastingbetaler wens ik niet op te draaien voor dit soort bullshit.quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Da's duidelijk. Heb je daar ook argumenten voor? Het is namelijk aangetoond dat die mensen letterlijk in een verkeerd lichaam zitten: mannelijk lichaam, vrouwelijke hersenen of andersom... Gewoon mee leren leven dan maar?
Sexe-operaties gebeuren zň weinig dat het met die premieverhoging wel wat mee zal vallen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:01 schreef Andoire het volgende:
M.i moet dat wel vergoed worden.. tenzij mijn premie daardoor fors omhoog gaat
Eerst moet de tandarts volledig vergoed worden, en daarna pas de sexeoperaties.
Plastische chirurgie wordt overigens wél vergoed, maar je moet wel wat artsen aflopen en het moet noodzakelijk zijn.
Als iemand zijn geslacht wil veranderen, dan moet diegene dat zelf betalen. Wat snap je daar niet aan?quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
@ Cherrymoon: Nou, je hebt je er duidelijk niet in verdiept. Ik hoop dat je een transseksueel kind krijgt.
En wat nou als dat niet gaat? Mensen totaal depressief worden, niet meer kunnen werken daardoor in de AOW belanden etc.quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Of ze moeten er mee leren leven
Dat soort mensen horen in een inrichting thuis, niet op de operatietafel.quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik wil gelukkig geen kinderen, dus met mongooltjes of miskramen zal het wel wat meevallen. Transseksualiteit is een afwijking vergelijkbaar met andere aangeboren afwijkingen. Als je een kind zonder been krijgt en dat kan met een operatie worden opgelost, dan zeg je toch ook niet dat iemand het zelf moet betalen? Met de verkeerde sexe leven lijkt me nog wel een tikkeltje erger dan met maar één been leven!
De bezem moet flink door de WAO worden gehaald. Afschaffen heb ik niet gezegd, maar in de WAO zitten een hele hoop mensen die er niet in thuis horen. WAO is jarenlang het afvoerputje geweest voor kansloze figuren.quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, dan kosten ze de gemeenschap (de belastingbetaler) nog veel meer geld. Maar Cherrymoon is blijkens zijn avatar en ondertitel een aanhanger van Bush, dus misschien vindt hij wel dat de WAO (AOW is Algemene OuderdomsWet) ook moet worden afgeschaft...?
Als je depressief bent dan kom je terecht in de AOW? Daar zullen de mensen op leeftijd blij mee zijn met die uitspraak.quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En wat nou als dat niet gaat? Mensen totaal depressief worden, niet meer kunnen werken daardoor in de AOW belanden etc.
Wat dan?
Dat soort freaks der natuur moet men gewoon uitzetten in het regenwoud. Vind ik.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat soort mensen horen in een inrichting thuis, niet op de operatietafel.
Zou je dat de dieren in het regenwoud willen aandoen? Ik vermoed dat als die figuren echt doordraaien een aap zelfs niet meer veilig is.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:10 schreef robh het volgende:
[..]
Dat soort freaks der natuur moet men gewoon uitzetten in het regenwoud. Vind ik.
Niet iedereen die depressief is komt in de AOW. Maar het kan wel gebeuren.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je depressief bent dan kom je terecht in de AOW? Daar zullen de mensen op leeftijd blij mee zijn met die uitspraak.
Ja? Toch alleen als die mensen op leeftijd zijn mag ik hopen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:14 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niet iedereen die depressief is komt in de AOW. Maar het kan wel gebeuren.
Jij bent idd een beetje wereldvreemd.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja? Toch alleen als die mensen op leeftijd zijn mag ik hopen.
Het is geen psychisch probleem! Wetenschappers kunnen aantonen dat iemand fysiek transseksueel is. Mannen en vrouwen hebben verschillende hersenen. Een transseksuele man heeft vrouwelijk hersenen. Dat los je niet op in een inrichting. Er is geen medicijn of therapie die dit probleem kan oplossen...quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat soort mensen horen in een inrichting thuis, niet op de operatietafel.
AOW is toch bedoeld voor oudere mensen of vergis ik me nu?quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:26 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij bent idd een beetje wereldvreemd.
Of je wilt gewoon geen antwoord geven op een simpele vraag.
Die is nog mooier. Zullen we dat dan meteen ook maar met alle andere mensen met een aangeboren afwijking doen? Mongooltjes, mensen met een lichamelijke handicap, spastische mensen...?quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:10 schreef robh het volgende:
[..]
Dat soort freaks der natuur moet men gewoon uitzetten in het regenwoud. Vind ik.
Nope, je vergist je niet. Dinges is gewoon een beetje domquote:Op zaterdag 25 september 2004 16:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
AOW is toch bedoeld voor oudere mensen of vergis ik me nu?
Heel leuk allemaal, maar ik vind niet dat dat vergoed moet worden. Willen ze zich laten opereren, dan moeten ze dat vooral doen maar dan wel op eigen kosten. Als ze zo graag vrouw willen zijn dan moeten ze maar minder op vakantie gaan of goedkoper gaan wonen. Aan dit soort onzin hoeft de overheid niet mee te betalen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is geen psychisch probleem! Wetenschappers kunnen aantonen dat iemand fysiek transseksueel is. Mannen en vrouwen hebben verschillende hersenen. Een transseksuele man heeft vrouwelijk hersenen. Dat los je niet op in een inrichting. Er is geen medicijn of therapie die dit probleem kan oplossen...
Nee, dat wordt te vol.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die is nog mooier. Zullen we dat dan meteen ook maar met alle andere mensen met een aangeboren afwijking doen? Mongooltjes, mensen met een lichamelijke handicap, spastische mensen...?
Calvobbes vergist zich. Dat is menselijk.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Calvobbes loopt dus maar wat te bazelen?
quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:30 schreef robh het volgende:
[..]
Nee, dat wordt te vol.
Wanneer je deze transseksuelen uitzet in een omgeving waar ze geen enkel mens meer tegenkomen hebben ze ook geen last meer van hun probleempje. Simpel toch?
Hij loopt te bazelen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Calvobbes vergist zich. Dat is menselijk.
Owjee... Wat erg! Een afkorting door elkaar gehaald... poepoe...quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Calvobbes loopt dus maar wat te bazelen?
Afkorting door elkaar gehaald? De opmerking dat het WAO moet zijn en niet AOW (daar zit nogal een verschil tussen) is al meerdere malen gemaakt in dit topic dus kennelijk heb je ook wat moeite met lezen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Owjee... Wat erg! Een afkorting door elkaar gehaald... poepoe...
Ik dacht dat jij dan toch wel zo slim was om de vraag te begrijpen en gewoon antwoord te geven...
Heb ik me toch vergist blijkbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |