abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22153595
In dit topic wil ik ff reageren op twee brieven die mij op het oog stuitten gisteren- en vanmorgen.

Gisteren stelde N. Nomi uit Amsterdam "Het is natuurlijk te gek voor woorden dat geslachtsoperaties in het buitenland uitgevoerd wel worden vergoed, maar rugoperaties niet". Daarbij schrijft hij/zij dat "elke keer als zich misdeelde mensen hun gal willen spuien over het vergoedingenstelsel van ziekenfondsen, dan halen ze de geslachtsoperatie erbij, met een ondertoon alsof dat een luxeoperatie zou zijn".

Vanmorgen schreeft een zekere R. Verboon uit Gouda dat een Transseksueel maar naar een psychiater moet. Met de woorden dat God elk mens volmaakt schaapt onderschrijft deze persoon dat God heus geeen fouten maakt. Wanneer je dan toch met gevoelens en gedachten rond het andere geslachts rondlooopt, dan moesten deze personen maar naar psychiater of dominee.

Persoonlijk deel ik de opvatting van Verboon dat een sexe-operatie in eerste instantie niet moet worden vergoed. Plastische chirurgie wordt toch ook niet vergoed? Dergelijke mensen zijn toch ook ongelukkig met hun lichaam?
pi_22153669
Niet alle mensen die een plastische/sekse operatie ondergaan zijn ongelukkig met hun lichaam. Veel doen het om er in hun ogen mooier uit te zien. Anderen hebben bijv. geestelijke problemen over hoe hun lichaam eruit.

En dan kunnen die operaties wel vergoed worden.
pi_22153747
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:10 schreef calvobbes het volgende:
Niet alle mensen die een plastische/sekse operatie ondergaan zijn ongelukkig met hun lichaam. Veel doen het om er in hun ogen mooier uit te zien. Anderen hebben bijv. geestelijke problemen over hoe hun lichaam eruit.
Dit lijkt mij wel moeilijk te controleren bij personen.
pi_22153806
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:14 schreef robbedoes het volgende:

Dit lijkt mij wel moeilijk te controleren bij personen.
Daar zijn dan psychiaters voor
pi_22154108
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:10 schreef calvobbes het volgende:

En dan kunnen die operaties wel vergoed worden.
Dus plastische moeten ook maar vergoed worden? Er zijn mensen die zwaar ongelukkig met hun lichaam zijn en niet omdat ze het 'verkeerde' geslacht hebben. Ik ben verplicht een bril te dragen en lijd daar mijn hele leven al onder. Krijg ik nu laseroperaties vergoed?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  donderdag 23 september 2004 @ 16:35:46 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_22154206
Ik vind ook dat ze dat maar zelf moeten betalen. Anders kun je binnenkort elke vorm van plastische chirurgie gaan vergoeden.

Overigens vind ik dat bijvoorbeeld bij kinderen die als jongetje én meisje worden geboren het wél vergoed moet worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_22154275
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:31 schreef wonko het volgende:

Dus plastische moeten ook maar vergoed worden?
Ik zeg nergens dat het moet.

Ik zeg alleen dat plastische en waarschijnlijk ook sexe operaties wel eens worden vergoed als er sprake is van aantoonbare psychische problemen.

Als jij zoveel last hebt van die bril en dat kunt aantonen, dan moet je dat maar eens aankaarten bij een arts van jouw ziekteverzekering ofzo.
pi_22154433
Transseksualiteit kan behoorlijk objectief worden vastgesteld. Zo iemand zit letterlijk in een verkeerd lichaam (heeft bijvoorbeeld 'vrouwelijke hersenen' en een mannelijk lichaam). Voordat iemand een volledige sekseveranderende operatie mag ondergaan, vinden er vele gesprekken met psychiaters en andere onderzoeken plaats. Als er werkelijk sprake is van genderdysforie/transseksualiteit, vind ik dat zo'n operatie wel vergoed moet worden.
  donderdag 23 september 2004 @ 16:49:29 #9
78498 classpc
I don't like change
pi_22154543
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Transseksualiteit kan behoorlijk objectief worden vastgesteld. Zo iemand zit letterlijk in een verkeerd lichaam (heeft bijvoorbeeld 'vrouwelijke hersenen' en een mannelijk lichaam). Voordat iemand een volledige sekseveranderende operatie mag ondergaan, vinden er vele gesprekken met psychiaters en andere onderzoeken plaats. Als er werkelijk sprake is van genderdysforie/transseksualiteit, vind ik dat zo'n operatie wel vergoed moet worden.
Mee eens.
Transseksualiteit is geen ziekte die verholpen is na een paar jaartjes psychiatrie.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_22154579
Link naar een zeer boeiende site met allemaal media-artikelen over genderdysforie:

http://www.europeants.org/WTPS/

Vooral de sectie over genderdysforie bij kinderen is interessant.
pi_22154602
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:49 schreef classpc het volgende:

[..]

Mee eens.
Transseksualiteit is geen ziekte die verholpen is na een paar jaartjes psychiatrie.
Het is ook niet echt een 'ziekte', meer een aangeboren afwijking. Je kunt het bijvoorbeeld niet 'genezen' door middel van medicijnen. Er moet meestal een operatie aan te pas komen.
  donderdag 23 september 2004 @ 17:00:58 #12
78498 classpc
I don't like change
pi_22154797
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is ook niet echt een 'ziekte', meer een aangeboren afwijking. Je kunt het bijvoorbeeld niet 'genezen' door middel van medicijnen. Er moet meestal een operatie aan te pas komen.
Dat bedoelde ik ook, maar ik zei het verkeerd.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_22193681
Nee, dit moet absoluut niet vergoed worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22193764
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, dit moet absoluut niet vergoed worden.
Da's duidelijk. Heb je daar ook argumenten voor? Het is namelijk aangetoond dat die mensen letterlijk in een verkeerd lichaam zitten: mannelijk lichaam, vrouwelijke hersenen of andersom... Gewoon mee leren leven dan maar?
pi_22193836
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Da's duidelijk. Heb je daar ook argumenten voor? Het is namelijk aangetoond dat die mensen letterlijk in een verkeerd lichaam zitten: mannelijk lichaam, vrouwelijke hersenen of andersom... Gewoon mee leren leven dan maar?
Of ze moeten er mee leren leven of ze betalen het lekker zelf. Als belastingbetaler wens ik niet op te draaien voor dit soort bullshit.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22193975
M.i moet dat wel vergoed worden.. tenzij mijn premie daardoor fors omhoog gaat
Eerst moet de tandarts volledig vergoed worden, en daarna pas de sexeoperaties.
Plastische chirurgie wordt overigens wél vergoed, maar je moet wel wat artsen aflopen en het moet noodzakelijk zijn.
Что было, то прошло..
pi_22193981
@ Cherrymoon: Nou, je hebt je er duidelijk niet in verdiept. Ik hoop dat je een transseksueel kind krijgt.
pi_22193996
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:01 schreef Andoire het volgende:
M.i moet dat wel vergoed worden.. tenzij mijn premie daardoor fors omhoog gaat
Eerst moet de tandarts volledig vergoed worden, en daarna pas de sexeoperaties.
Plastische chirurgie wordt overigens wél vergoed, maar je moet wel wat artsen aflopen en het moet noodzakelijk zijn.
Sexe-operaties gebeuren zň weinig dat het met die premieverhoging wel wat mee zal vallen.
pi_22194001
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
@ Cherrymoon: Nou, je hebt je er duidelijk niet in verdiept. Ik hoop dat je een transseksueel kind krijgt.
Als iemand zijn geslacht wil veranderen, dan moet diegene dat zelf betalen. Wat snap je daar niet aan?

Kan je je trieste opmerkingen voor je houden. Ik ga ook niet roepen dat ik hoop dat jij een miskraam of een mongooltje krijgt.
pi_22194037
Ik wil gelukkig geen kinderen, dus met mongooltjes of miskramen zal het wel wat meevallen. Transseksualiteit is een afwijking vergelijkbaar met andere aangeboren afwijkingen. Als je een kind zonder been krijgt en dat kan met een operatie worden opgelost, dan zeg je toch ook niet dat iemand het zelf moet betalen? Met de verkeerde sexe leven lijkt me nog wel een tikkeltje erger dan met maar één been leven!
pi_22194097
Overigens was mijn opmerking "Ik hoop dat je een transseksueel kind krijgt" niet bedoeld om jou ellende toe te wensen, maar om te illustreren dat ik denk dat je blijkbaar geen flauw idee hebt wat het voor iemand kan betekenen om in een verkeerd lichaam te worden geboren. Ik denk dat je een heel andere mening zou hebben als je een kind, broer of zus zou hebben die transseksueel is. Die kinderen hebben een hoge kans op depressies, zelfmoord en allerhande psychologische problemen. Die trouwens ook geld kosten. Dus als je al die ellende met een operatie kan voorkomen...
pi_22194100
'in een verkeerd lichaam' geboren worden lijkt mij ook erg.
Daarom vind ik dat het vergoed moet worden maar niet met voorrang of zo.
laat ze eerst maar eens de ellenlange wachttijden wegwerken voor mensen met noodzakelijke operaties en dán gaan kijken of er ruimte/ geld is voor het uitvoeren van sexe- operaties.

En niet gaan schelden over ongeboren kinderen, da's niet aardig
Что было, то прошло..
pi_22194149
Zoals ik zei, het was niet bedoeld als 'schelden', het was bedoeld om aan te geven dat het er voor mij op lijkt dat Cherrymoon een gebrek aan inlevingsvermogen heeft als het gaat om mensen met zo'n aangeboren afwijking.

Zeggen dat transseksualiteit 'bullshit' is vind ik trouwens ook niet echt aardig...

[ Bericht 18% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 25-09-2004 14:20:59 ]
pi_22194859
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Of ze moeten er mee leren leven
En wat nou als dat niet gaat? Mensen totaal depressief worden, niet meer kunnen werken daardoor in de AOW belanden etc.
Wat dan?
pi_22194906
Ja, dan kosten ze de gemeenschap (de belastingbetaler) nog veel meer geld. Maar Cherrymoon is blijkens zijn avatar en ondertitel een aanhanger van Bush, dus misschien vindt hij wel dat de WAO (AOW is Algemene OuderdomsWet) ook moet worden afgeschaft...?
pi_22196001
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik wil gelukkig geen kinderen, dus met mongooltjes of miskramen zal het wel wat meevallen. Transseksualiteit is een afwijking vergelijkbaar met andere aangeboren afwijkingen. Als je een kind zonder been krijgt en dat kan met een operatie worden opgelost, dan zeg je toch ook niet dat iemand het zelf moet betalen? Met de verkeerde sexe leven lijkt me nog wel een tikkeltje erger dan met maar één been leven!
Dat soort mensen horen in een inrichting thuis, niet op de operatietafel.
pi_22196022
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 15:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, dan kosten ze de gemeenschap (de belastingbetaler) nog veel meer geld. Maar Cherrymoon is blijkens zijn avatar en ondertitel een aanhanger van Bush, dus misschien vindt hij wel dat de WAO (AOW is Algemene OuderdomsWet) ook moet worden afgeschaft...?
De bezem moet flink door de WAO worden gehaald. Afschaffen heb ik niet gezegd, maar in de WAO zitten een hele hoop mensen die er niet in thuis horen. WAO is jarenlang het afvoerputje geweest voor kansloze figuren.
pi_22196039
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 15:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En wat nou als dat niet gaat? Mensen totaal depressief worden, niet meer kunnen werken daardoor in de AOW belanden etc.
Wat dan?
Als je depressief bent dan kom je terecht in de AOW? Daar zullen de mensen op leeftijd blij mee zijn met die uitspraak.
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:10:53 #29
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22196047
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat soort freaks der natuur moet men gewoon uitzetten in het regenwoud. Vind ik.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22196068
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:10 schreef robh het volgende:

[..]

Dat soort freaks der natuur moet men gewoon uitzetten in het regenwoud. Vind ik.
Zou je dat de dieren in het regenwoud willen aandoen? Ik vermoed dat als die figuren echt doordraaien een aap zelfs niet meer veilig is.
pi_22196115
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Als je depressief bent dan kom je terecht in de AOW? Daar zullen de mensen op leeftijd blij mee zijn met die uitspraak.
Niet iedereen die depressief is komt in de AOW. Maar het kan wel gebeuren.
pi_22196242
Algemene Ouderdoms Wet
pi_22196255
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:14 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Niet iedereen die depressief is komt in de AOW. Maar het kan wel gebeuren.
Ja? Toch alleen als die mensen op leeftijd zijn mag ik hopen.
pi_22196373
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ja? Toch alleen als die mensen op leeftijd zijn mag ik hopen.
Jij bent idd een beetje wereldvreemd.

Of je wilt gewoon geen antwoord geven op een simpele vraag.
pi_22196380
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is geen psychisch probleem! Wetenschappers kunnen aantonen dat iemand fysiek transseksueel is. Mannen en vrouwen hebben verschillende hersenen. Een transseksuele man heeft vrouwelijk hersenen. Dat los je niet op in een inrichting. Er is geen medicijn of therapie die dit probleem kan oplossen...
pi_22196398
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jij bent idd een beetje wereldvreemd.

Of je wilt gewoon geen antwoord geven op een simpele vraag.
AOW is toch bedoeld voor oudere mensen of vergis ik me nu?
pi_22196414
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:10 schreef robh het volgende:

[..]

Die is nog mooier. Zullen we dat dan meteen ook maar met alle andere mensen met een aangeboren afwijking doen? Mongooltjes, mensen met een lichamelijke handicap, spastische mensen...?
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:28:39 #38
16625 robh
pi_22196426
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

AOW is toch bedoeld voor oudere mensen of vergis ik me nu?
Nope, je vergist je niet. Dinges is gewoon een beetje dom
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22196431
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is geen psychisch probleem! Wetenschappers kunnen aantonen dat iemand fysiek transseksueel is. Mannen en vrouwen hebben verschillende hersenen. Een transseksuele man heeft vrouwelijk hersenen. Dat los je niet op in een inrichting. Er is geen medicijn of therapie die dit probleem kan oplossen...
Heel leuk allemaal, maar ik vind niet dat dat vergoed moet worden. Willen ze zich laten opereren, dan moeten ze dat vooral doen maar dan wel op eigen kosten. Als ze zo graag vrouw willen zijn dan moeten ze maar minder op vakantie gaan of goedkoper gaan wonen. Aan dit soort onzin hoeft de overheid niet mee te betalen.

Worden ze erg gefrustreerd dan horen ze net zoals alle andere geesteszieken niet thuis in de maatschappij.
pi_22196440
AOW is de Algemene OuderdomsWet, die heeft hier dus idd niets mee te maken. WAO is de Wat op de ArbeidsOngeschiktheid.
pi_22196448
Calvobbes loopt dus maar wat te bazelen?
pi_22196458
Ja, het spijt me wel hoor, maar als jij ze nu nog steeds 'geesteszieken' noemt dan geef ik het verder maar op.
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:30:13 #43
16625 robh
pi_22196466
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Die is nog mooier. Zullen we dat dan meteen ook maar met alle andere mensen met een aangeboren afwijking doen? Mongooltjes, mensen met een lichamelijke handicap, spastische mensen...?
Nee, dat wordt te vol.

Wanneer je deze transseksuelen uitzet in een omgeving waar ze geen enkel mens meer tegenkomen hebben ze ook geen last meer van hun probleempje. Simpel toch?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22196469
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Calvobbes vergist zich. Dat is menselijk.
pi_22196490
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:30 schreef robh het volgende:

[..]

Nee, dat wordt te vol.

Wanneer je deze transseksuelen uitzet in een omgeving waar ze geen enkel mens meer tegenkomen hebben ze ook geen last meer van hun probleempje. Simpel toch?
pi_22196495
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Calvobbes vergist zich. Dat is menselijk.
Hij loopt te bazelen.
pi_22196498
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Owjee... Wat erg! Een afkorting door elkaar gehaald... poepoe...
Ik dacht dat jij dan toch wel zo slim was om de vraag te begrijpen en gewoon antwoord te geven...

Heb ik me toch vergist blijkbaar
pi_22196518
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:31 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Owjee... Wat erg! Een afkorting door elkaar gehaald... poepoe...
Ik dacht dat jij dan toch wel zo slim was om de vraag te begrijpen en gewoon antwoord te geven...

Heb ik me toch vergist blijkbaar
Afkorting door elkaar gehaald? De opmerking dat het WAO moet zijn en niet AOW (daar zit nogal een verschil tussen) is al meerdere malen gemaakt in dit topic dus kennelijk heb je ook wat moeite met lezen.

Moet ik maar constant gaan zitten denken 'wat zou Calvobbes nou toch bedoelen' ?
pi_22196529
Het ziekenfonds is jawel het staat in de naam VOOR ALS JE ZIEK BENT. Niet voor als je denkt dat je liever een pikkie als een kutje hebt of andersom.

Als ik zonodig vier armen wil omdat ik denk dat ik gordo van mortal kombat ben dan vergoedt het ziekenfonds dat toch ook niet?
Their eyes opaque.
pi_22196540
Het is een beetje flauw om daar op door de drammen... Je wist precies wat Calvobbes bedoelde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')