abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:34:39 #51
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22196547
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Habla Espagnol? Sprechen Sie Deutsch? Parlez vous Fancais?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22196562
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:33 schreef rashudo het volgende:
Het ziekenfonds is jawel het staat in de naam VOOR ALS JE ZIEK BENT. Niet voor als je denkt dat je liever een pikkie als een kutje hebt of andersom.

Als ik zonodig vier armen wil omdat ik denk dat ik gordo van mortal kombat ben dan vergoed het ziekenfonds dat toch ook niet?
Ik heb nu toch al aardig wat keren uitgelegd dat transseksualiteit een fysieke, aangeboren afwijking is. Het heeft niets te maken met 'liever willen'. Het gaat hier om mensen die gigantisch met zichzelf in de knoop zitten omdat de natuur een foutje heeft gemaakt: ze hebben letterlijk het verkeerde lichaam. Probeer het je heel even voor te stellen.
pi_22196567
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Afkorting door elkaar gehaald?
WAO - AOW

Lijkt me niet zo moeilijk he dat dat wel eens gebeurd...

Maar goed speciaal voor jou zal ik de vraag nog maar eens stellen...

En wat nou als mensen niet kunnen leven met een verminking of "verkeerd lichaam"? Wat nou als ze er totaal depressief worden, niet meer kunnen werken daardoor in de WAO belanden etc.
Wat dan?
pi_22196576
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het is een beetje flauw om daar op door de drammen... Je wist precies wat Calvobbes bedoelde.
In het begin kwam het over als een foutje. Toen maakte iemand er een opmerking over, maar Vobje bleef doorbazelen over zijn AOW. Dan ga ik er vanuit dat het niet zo maar een vergissing meer is, maar dat hij het gewoon niet echt weet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22196588
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:35 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En wat nou als mensen niet kunnen leven met een verminking of "verkeerd lichaam"? Wat nou als ze er totaal depressief worden, niet meer kunnen werken daardoor in de WAO belanden etc.
Wat dan?
Dat lijkt me geen goede reden om die mensen dan maar een uitkering te verschaffen. Ze hebben altijd de keuze om zich te laten opereren op eigen kosten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22196611
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat lijkt me geen goede reden om die mensen dan maar een uitkering te verschaffen.
Dus die mensen moeten maar gewoon thuis (of uiteindelijk op straat) zitten niks doen en langzaam dood van de honger gaan ofzo?
pi_22196622
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus die mensen moeten maar gewoon thuis (of uiteindelijk op straat) zitten niks doen en langzaam dood van de honger gaan ofzo?
Zich op eigen kosten laten opereren of zich niet aanstellen en gewoon aan de slag gaan.
pi_22196634
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

niet aanstellen en gewoon aan de slag gaan.
Helaas zit de wereld niet zo makkelijk in elkaar CMT,
pi_22196650
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Helaas zit de wereld niet zo makkelijk in elkaar CMT,
Ik denk dat er maar weinig landen op deze wereld zijn waar overheden dit soort operaties gaan vergoeden.
pi_22196669
Zo'n operatie is voor bijna niemand uit eigen zak te betalen.
pi_22196675
Ik ben er blij om en trots op dat het in Nederland wèl vergoed wordt...
pi_22196684
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Na zo'n operatie hebben ze in elk geval geen eigen zak meer.

Een huis is ook voor veel mensen niet uit eigen zak te betalen en zelfs een auto niet. Dan lenen ze het maar ergens.
pi_22196694
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik heb nu toch al aardig wat keren uitgelegd dat transseksualiteit een fysieke, aangeboren afwijking is. Het heeft niets te maken met 'liever willen'. Het gaat hier om mensen die gigantisch met zichzelf in de knoop zitten omdat de natuur een foutje heeft gemaakt: ze hebben letterlijk het verkeerde lichaam. Probeer het je heel even voor te stellen.
En ondertussen loop ik hier met 2 armen in plaats van 4 rond en niemand begrijpt me
Their eyes opaque.
pi_22196700
Ik ben blij dat mensen als jij hier in Nederland niet aan de macht zijn...
pi_22196713
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Oh god je bent een leraar in opleiding.. ik vrees voor mijn kinderen.
Their eyes opaque.
pi_22196731
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het triest dat mensen als jij in de toekomst kinderen les moeten gaan geven.
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:46:44 #67
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22196736
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, nog wel.

Gewoon de pil weer in het ziekenfonds, dan worden er minder van dit soort kids geboren.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22196753
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik voel me eigenlijk een beer in plaats van een mens. Ik denk dat de natuur een foutje heeft gemaakt! Vergoed jij even de haartransplantaties?
Their eyes opaque.
pi_22201035
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind het triest dat mensen als jij in de toekomst kinderen les moeten gaan geven.
Gelukkig voor jou ben ik niet van het type docent dat haar leerlingen haar eigen mening opdringt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 25-09-2004 20:39:57 ]
pi_22201076
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:47 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ik voel me eigenlijk een beer in plaats van een mens. Ik denk dat de natuur een foutje heeft gemaakt! Vergoed jij even de haartransplantaties?
Ik snap werkelijk niet dat mensen een aangeboren afwijking die mensen enorm veel ellende kan bezorgen op zo'n manier belachelijk maken. Ik vind dat echt geen stijl.
pi_22201586
[edit: doe effe normaal]

[ Bericht 92% gewijzigd door calvobbes op 26-09-2004 00:27:36 ]
Their eyes opaque.
pi_22201798
Ik denk dat ik maar helemaal niet meer reageer. Have a nice life.
  zondag 26 september 2004 @ 00:25:22 #73
83951 rashudo
project 2501
pi_22207131
edit: trollen is niet nodig.

[ Bericht 90% gewijzigd door calvobbes op 26-09-2004 00:27:57 ]
Their eyes opaque.
pi_29650209
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zich op eigen kosten laten opereren of zich niet aanstellen en gewoon aan de slag gaan.
Zeg je dit ook tegen mensen die depressief zijn, schizofreen zijn of aan AD(H)D lijden? Medische hulp niet vergoeden, want ze stellen zich maar aan?
pi_29650281
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Op zich valt het wel mee. Buiten de EU is het niet zo duur als in Nederland, en er zijn er best veel die daar voor kiezen, omdat het in het buitenland over het algemeen sneller kan, en wanneer de goede chirurg wordt gekozen kan zelfs het resultaat nog veel beter zijn.

Er zijn echter veel transseksuelen die door hun transseksualiteit in de problemen komen met hun werk, en uiteindelijk worden ontslagen, of in de WAO of bijstand belanden. Die mensen komen vaak niet opnieuw aan de bak voordat hun geslachtsverandering compleet is. Als we het kosten-argument gebruiken kost het dus veel meer om niet te vergoeden dan om wel te vergoeden in die gevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')