abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24090446
quote:
Op zondag 19 december 2004 18:55 schreef m021 het volgende:

Daar werd hij behoorlijk pissed van en meende dat als je iets over een spel wilt weten je maar een review moet lezen.
Hoe triest ben je als je daar pissig over wordt?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24095799
Op zich ben ik tegen warez, maar sommige ontwikkelaars doen de meest idiote dingen die juist warez bevordelijk zijn. Neem als voorbeeld VALVe, aan hun Steam programma is zoveel mis en/of wat het niet doet en wat het wel doet, rammelt aan alle kanten. Zodanig zelfs dat een versie vanuit de warez hoek vele malen stabieler is dan het originele product . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24095833
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:15 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

1200 euro besparen door die ene laptop te jatten is ook okay op zich?
als jij mij zegt waar ik net zo makkelijk een laptop kan jatten als illegale software downloaden, zou ik die nog jatten ook
Life sucks
pi_24096119
Laat ik er eens een poll tegenaan gooien.

Poll: Hoeveel games heb je dit jaar gekocht/gedownload?
  • Geen gekocht, geen gedownload
  • Evenveel gekocht als gedownload
  • Alleen gekocht, niet gedownload
  • Alleen gedownload, niet gekocht
  • Meer gekocht dan gedownload
  • Meer gedownload dan gekocht
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
    quote:
    Op zondag 19 december 2004 21:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
    Hoe triest ben je als je daar pissig over wordt?
    Hier is zijn precieze reactie:
    quote:
    Ooit gehoord van een Review? Sorry dat ik het WEER zeg, maar wat een kutmentaliteit.
  • Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
    pi_24096196
    quote:
    Op zondag 19 december 2004 19:11 schreef peristilius het volgende:

[..]

Dan mag je een uurtje spelen om de ervaring op te doen
    Als je het dan leuk vind stop je en koop je het later, als je het niet leuk vind speel je nog een uurtje, als je het dan nog niet leuk vind gooi je het weg. Dan mag het wel van me
    Ja lekker is dat...

Heb je het complete spel, speel je lekker, en dan kap je ermee omdat je iets wat je al hebt in de winkel gaat kopen. Bye bye 50 euro
    pi_24096507
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 08:15 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja lekker is dat...

Heb je het complete spel, speel je lekker, en dan kap je ermee omdat je iets wat je al hebt in de winkel gaat kopen. Bye bye 50 euro
    Waarom zou je dat niet doen als je het een leuk spel vindt?
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      maandag 20 december 2004 @ 09:38:21 #182
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_24096767
    Ik ben voor Warez en doe het al voor meer dan 10 jaar toen de Dos Telnet share rooms werden opgezet gevolgd door nieuwsgroepen, IRC, Kazaa/edonkey, directconnect en nu bittorrents. per dag download ik ongeveer 3-5gb, zelfde hoeveelheid die ook per dag van mijn schijf donder.

De nederlandse wetgeving is krom wanneer het op warez aankomt. Je mag downloaden, maar je mag niet uploaden en verspreiden. Prima zeg ik, en vele andere dan, want we doen het voor ons zelf. Er is maar een relatief kleine groep die alles download, brand en dan doorverkoopt voor geld.

De industrie van muziek en films zeggen dat de verkopen door warez naar beneden zijn gegaan en daardoor de prijzen omhoog zijn gegaan. Dit is gewoon gelul om hun eigen zakken te vullen. De verkoop cijfers zijn in feite omhoog gegaan. mensen zijn wel selectiever geworden met wat ze kopen, omdat ze het eerst downloaden en proberen voordat ze het kopen.

Onnodig zet de muziek industrie een copywright protection op hun cd's. moeten hun weten. maar die protection zorgt er wel voor dat die cd het dus niet doet in je auto en regelmatig ook niet op je gewone radio. dus dat wordt de cd rippen of gewoon downloaden. dit heeft de muziek industrie aan zich zelf te danken. in het verleden had je cd's vol met goede muziek een boekje in de cover, nu krijg je een cd waar mischien 2 goede nummers opstaan met een dun stukje plastic in de cover waar de tracks opstaan. ja de kwaliteit is echt vooruitgegaan. en de industrie heeft dan een zondebok nodig en dat zijn warez gebruikers. gelukkig had Free Record shop hier wat opgevonden, maar het sloeg niet helemaal aan vanwege de prijs. Je kon in de winkel de nummers kiezen die je op een cd wilde hebben. Een goed en veelgebruikt alternatief tegenwoordig is I-Tunes. en hoe vaak komt het voor dat je een nieuwe band op het internet leert kennen en na een paar mp3's vindt je ze goed. je gaat naar de winkel, maar ze zijn niet in nederland te krijgen. een heleboel goede bands van mijn genre muziek kun je niet krijgen. en de import rechten zijn veels te duur. als de prijzen ook wat aantrekkelijker werden gemaakt zou dat ook de industry boosten. want nu zijn het gewoon mensen die hun zakken willen vullen door jou ongehoord veel te laten betalen.

Films is precies hetzelfde. Hoe vaak ga je niet naarde bioscoop of koop je een film en zeg je...tjonge wat een rip off. zo'n bizar slechte film. Veel media hype en niks leveren kost je veel geld dat je beter kon uitgeven aan een goede film. Je zou een trailer van het net kunnen downloaden, maar die zijn ook vervalst. een hele saaie film heeft 1 comedy moment en laten ze nu alleen dat comedy moment in de trailer zien. een echte goede indruk krijg je tegenwoordig niet meer met een trailer. Op het internet kun je hele screeners/pot cam versies downloaden, dit zijn de films opgenomen in de bios. de kwaliteit is niet echt geweldig, alhoewel ik sommige (zoals shrek2) met een bijna dvd kwaliteit heb gedownload. als een film goed is na hem gezien te hebben weten warez gebruikers of die film inderdaad de hype waard is of niet. ze gaan dan nog steeds naar de bios en kopen de DVD versie zodra de film uitkomt. als warez gebruikers geen films meer kopen of zien in de bios komt dat niet omdat we het al hebben gedownload. Neen dat komt dan omdat de films bizar slecht zijn qua verhaallijn en zo.

Games is hetzelfde en dit is iets wat ikzelf het meeste doe. paar jaar trug stond ik bij de gameboer en elk weekend gaf ik 200 a 300 euro/gulden uit aan de nieuwste spellen. wat een weggegooid geld. niet omdat het aan spellen is uitgegeven, maar omdat de meeste zo slecht waren. tegenwoordig download ik spellen en speel de eerste paar missies door. als het spel me wat lijkt dan koop ik het origineel. dit scheelt mij weer geld en ergernis, want ik koop nu precies wat ik wil en het geld wat ik overhoud kan ik dan weer uitgeven aan een film of muziek cd die ik ook wil. het lezen van game reviews? hoe onnozel kun je zijn? die reviews geven je een lichte indruk of het spel je mischien wat lijkt, maar aangezien het gebaseerd is op persoonlijke smaak van de reviewer (en smarte geld om positief reviews te plaatsen) zal het je geen complete indruk geven.

Dan is er nog de software. dure software zoals Photoshop, windows en boekhoud programma's gaan van 200euro tot bijna 2000euro. die prijzen zijn ongehoord voor een programma, voor de thuis gebruiker. daarom worden dit soort pakketten voornamelijk op de werkplek gebruikt en houden de software ontwikkelaars alleen die plekken in de gaten. dat zijn de plekken waar hun inkomsten liggen, niet de thuis gebruiker. ikzelf koop zulke dure programma's niet en dus gebruik alleen de illegale versie ervoor of krijg een gelicenseerde kopie van het werk. de reguliere programma's...de meeste kun je niet kopen in winkels dus dan houd het snel op. je kunt wel proberen alternatieven te gebruiken die niks kosten. maar daar doe ik persoonlijk dan ook geen moeite meer voor.

en wat is er nu zo slecht aan om te kopieren? ik durf te wedden dat een heleboel mensen wel eens muziek opnemen van de radio. of een bandje hebben gekopieerd van een vriend. of een film van tv opnemen. in princiepe is dat precies hetzelfde

een gemiddelde pc gebruiker heeft toch geen verstand van wat het allemaal is, dus een beetje scare tactics en vervalste cijfers en die sukkeltjes eten zo uit je hand. zo denkt de MPAA en RIAA etc en zo is het ook, want een heleboel mensen hebben geen verstand van waar ze het nu over hebben. de industrieen zijn nu allerlei bittorrent sites aan het sluiten, laat ze maar. wij boycotten gewoon de winkels door gezamenlijk nu echt niks te kopen. al het geld wat we normaal zouden uitgeven doneren we op een fonds dat gebruikt wordt voor gerechtelijk ondersteunen voor die mensen die onterecht aangeklaagd worden door de muziek/film industrie. en laat ik zeggen dat we heel veel geld opsparen die de industrie nu echt niet te zien krijgt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Enyalius op 20-12-2004 10:02:08 ]
    Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
    William James (1842 - 1910)
    pi_24096840
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 09:38 schreef Enyalius het volgende:

--knip--

Games is hetzelfde en dit is iets wat ikzelf het meeste doe. paar jaar trug stond ik bij de gameboer en elk weekend gaf ik 200 a 300 euro/gulden uit aan de nieuwste spellen. wat een weggegooid geld. niet omdat het aan spellen is uitgegeven, maar omdat de meeste zo slecht waren. tegenwoordig download ik spellen en speel de eerste paar missies door. als het spel me wat lijkt dan koop ik het origineel. dit scheelt mij weer geld en ergernis, want ik koop nu precies wat ik wil en het geld wat ik overhoud kan ik dan weer uitgeven aan een film of muziek cd die ik ook wil.

--knip--
    Dit vind ik dus al een stuk betere manier van warez gebruiken, eerst downloaden om te testen en als het bevalt alsnog kopen. Alleen jij doet dat, maar niet iedereen. Zoals hierboven in een reactie al staat, waarom kopen als je het complete spel al op je harde schijf hebt staan.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      maandag 20 december 2004 @ 09:50:21 #184
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_24096893
    de meeste mensen op deze aardkloot proberen het en kopen het daarna alsnog. word maar eens lid van de warez community en niet de handvol oppertunisten die iedereen denkt dat warez gebruikers in het algemeen zijn.

zoals met alles is het maar een minderheid die in het daglicht komt. meerderheid zijn de goeierikken
    Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
    pi_24096992
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 09:50 schreef Enyalius het volgende:
    de meeste mensen op deze aardkloot proberen het en kopen het daarna alsnog. word maar eens lid van de warez community en niet de handvol oppertunisten die iedereen denkt dat warez gebruikers in het algemeen zijn.

zoals met alles is het maar een minderheid die in het daglicht komt. meerderheid zijn de goeierikken
    Zoals met alles is ook de minderheid fanatieker bezig om zijn/haar standpunt bekend te maken. De goeierikken, zoals jij ze noemt, zullen bijna niet naar buiten toe treden. De minderheid daarentegen...
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      maandag 20 december 2004 @ 10:02:47 #186
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_24097058
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 09:50 schreef Enyalius het volgende:

Zonder jou aan te willen vallen is het eerste zinnetje gewoon onzin. 90% van de warez hoeren koopt dus echt geen games als ze eenmaal op de harde schijf staan. En dat "eerst proberen, dan kopen" klinkt als een goede manier, en prima dat je je games koopt. Maar ik download geen games (kan het zelfs niet eens, aangezien ik geen gemodde Xbox heb), en ik koop in 9 van de 10 gevallen echt wel games waar ik wat aan vind. Zijn ze niet goed genoeg, ruil ik ze of verkoop ik ze. Misschien heb ik dan een paar euro verlies, maargoed.

Spellen waar ik van tevoren niet overtuigd van ben, koop ik tweedehands. Betaal ik niet het volle pond, en kan ik 't altijd nog ruilen/doorverkopen als het echt een zuiggame is. Ik snap het punt niet dat je daar zo nodig warez voor nodig hebt hoor. Ik bedoel, die paar euro. Bovendien zijn er zeker voor PC gamers zat demo's te spelen.
      maandag 20 december 2004 @ 10:04:08 #187
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_24097072
    @Tain
    yup zo zit de wereld in elkaar.

de minderheid heeft altijd de grootste bek om van zich te laten horen
    kun je weinig aan doen, maar het geeft de meerderheid wel een slechte naam en dat is wel jammer.
    is met alles zo

@Twi
    hoe is het gelul?
    je vergelijkt mischien een 10.000-50.000 mensen (die idd niet kopen nadat ze het gedownload hebben) met duizend ofzo warez communities die elk minimaal 250.000 leden heeft die het wel doen zoals het hoort?

en game demo's zijn net zoals movie trailers. ze geven geen goede indruk van het product.

[ Bericht 17% gewijzigd door Enyalius op 20-12-2004 10:29:29 ]
    pi_24100983
    @Enyalius
    ik vind the lord of the rings een geweldige productie, maar nu ik hier alle 3 de gedownloade extended editions met extra's en hoesje met netjes geprinte cover heb staan ga ik echt niet naar de winkel om nog eens 100 euro neer te tellen voor die set, omdat ik em zo goed vind.
    Dus dat jij het misschien download om te testen kan zo zijn, maar ik weet zeker dat 90% van de mensen download omdat het gewoon goedkoper is.
    Jupiler is goed
    pi_24101102
    Het is ook niet het downloaden waar ik wat tegen heb (dat houd je toch niet tegen), het zijn de zielige bochten waar mensen zich in wringen om maar vooral zichzelf voor te houden dat ze "gewoon" recht hebben op die producten.
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_24102829
    Dat downloaden-en-alsnog-kopen klinkt goed, maar ik wou dat ik mezelf daar eens aan hield. Meestal heb ik het gedownload en dan denk ik, het zou wel erg nobel van me zijn om het alsnog te kopen, maar wat schiet ik er eigenlijk mee op?

Een goed geweten misschien, maar ik merk niet of ik met een origineel of met een kopie speel, en de uitgever mist die paar tientjes ook niet.
    Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
    pi_24102977
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 15:26 schreef m021 het volgende:
    Dat downloaden-en-alsnog-kopen klinkt goed, maar ik wou dat ik mezelf daar eens aan hield. Meestal heb ik het gedownload en dan denk ik, het zou wel erg nobel van me zijn om het alsnog te kopen, maar wat schiet ik er eigenlijk mee op?

Een goed geweten misschien, maar ik merk niet of ik met een origineel of met een kopie speel, en de uitgever mist die paar tientjes ook niet.
    Paar tientjes X een hele hoop = veel gemist geld
    Er zijn een hele hoop mensen die op deze manier denken, ik denk dat de uitgever het dan toch wel mist.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_24103081
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 09:07 schreef Tain het volgende:

[..]

Waarom zou je dat niet doen als je het een leuk spel vindt?
    Omdat je hem al hebt misschien?
    pi_24103388
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 15:35 schreef peristilius het volgende:
    Paar tientjes X een hele hoop = veel gemist geld
    Dat snap ik ook wel.
    Maar ja, ik vind het op een of andere manier gewoon zonde geld uit te geven aan een spel dat ik in feite al heb.

Als uitgevers een goede (vrij lange) demo maken, durf ik het wel aan om zo een spel te kopen. Maar als ik de demo in 5 minuten hebt uitgespeeld, ben ik niet meteen overtuigd om te gaan kopen. Dan maar downlloaden.
    Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
    pi_24103561
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 15:43 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Omdat je hem al hebt misschien?
    Leuke manier van developers supporten heb je, ga vooral door totdat er geen degelijk spel meer uitkomt
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_24103927
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 16:20 schreef Tain het volgende:

[..]

Leuke manier van developers supporten heb je, ga vooral door totdat er geen degelijk spel meer uitkomt
    tis niet zo dat hij het koopt als hij et niet kan downloaden
    RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
    pi_24104097
    als ik de games niet kon downloaden zou ik ze sowieso ook niet kopen. Zo simpel is het, zo erg zal ik het gamen dan ook niet missen als ik niet kon downloaden. 55 euro voor een game is mij te gortig.
      maandag 20 december 2004 @ 16:57:51 #197
    66779 Brasco125
    gamertag: DirtyBrasco NL
    pi_24104109
    Ik heb de warez al sinds de MSX mee gemaakt. Ik heb twee xboxen, een gemodde en een niet gemodde.

Over het algemeen Gebruik ik de gemodde als mediacenter dat via WiFi en het netwerk streaming divx kan draaien. Ik download wel spellen, maar voornamelijk spellen waar ik geringe intresse in heb en zeker niet van plan was te kopen. alleen om ff te kijken. Spellen waar ik naar uit kijk en Perse wil hebben, koop ik of koop ik als nog( ik heb ongeveer 40 Xbox spellen, meeste wel met Live mogelijkheden). Ik speel al maanden de ESPN games, die tot op heden niet waren gereleased in nederland, ga ik in januari gewoon kopen.

Films download ik zonder enige géne. Meestal gaat het toch om independed releases die misschien alleen in Maastricht of Groningen draait in nederland. Ik zou graag de independed filmmakers willen steunen, maar het is hier niet te zien/te koop). Daarnaast vind ik de prijs van DVD's een pure rip-off. Een dvd-release koop ik niet boven de ¤ 14 (ik heb intussen wel zo'n 120 dvd's). Net als muziek, de cd's van mijn favo bands koop ik (ik heb iets van 500 cd's) alles wat maar interesant lijkt donwload ik, vanwege de schandalige oplichters prijs.

En inderdaad, de holy one's hier, moeten hun pc software er eens op na laten checken aan wat voor kapitalen aan illegaliteit ze er op hebben staan. Dat angry mob gedrag vind ik ten eerste erg hypocriet en ten tweede nogal triest. Daarnaast zitten er denk ik een hoop tussen die zich heilger gedragen dan ze zijn, in een poging binnen fok! kringen niet afgestoten te worden. Maar het is net zo triest als lui die niet warez-peeps lopen te pochen met reeds gespeelde beta's en vervolgens lol voor een ander verknallen.
    pi_24104206
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 16:57 schreef Brasco125 het volgende:
    En inderdaad, de holy one's hier, moeten hun pc software er eens op na laten checken aan wat voor kapitalen aan illegaliteit ze er op hebben staan. Dat angry mob gedrag vind ik ten eerste erg hypocriet en ten tweede nogal triest.
    Heb je ook nog een beter argument dan "ja maar juf, zij doen het ook"? Het is altijd erg leuk dat mensen zelf wel even de prijs gaan bepalen die ze willen betalen en bij alles daarboven zich alsnog het gebruiksrecht toeëigenen "vanwege de schandalige oplichtersprijs", maar om dan andere mensen hypocriet te noemen is wel weer een stap verder .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_24104313
    heb ooit alleen gta 3 gekocht, voor de rest heb ik alleen illegaal spul. En ach boeie als die game/film/muziek fabrikanten minder geld binnen krijgen. Zal me echt een worst wezen als de kwaliteit minder wordt, wat ie overigens toch niet wordt. Er is zoveel kartelvorming in deze business, ze helpen elkaar met het systematisch omhoog houden met de prijzen, belachelijk!

Lange leve bittorrent, Newsgroups, Mirc, p2p!!!!!!!!!!!!!!
    pi_24104394
    quote:
    Op maandag 20 december 2004 17:09 schreef ASroma het volgende:
    heb ooit alleen gta 3 gekocht, voor de rest heb ik alleen illegaal spul. En ach boeie als die game/film/muziek fabrikanten minder geld binnen krijgen. Zal me echt een worst wezen als de kwaliteit minder wordt, wat ie overigens toch niet wordt. Er is zoveel kartelvorming in deze business, ze helpen elkaar met het systematisch omhoog houden met de prijzen, belachelijk!

Lange leve bittorrent, Newsgroups, Mirc, p2p!!!!!!!!!!!!!!
    Jij bent stoerrrrrrrrrrrrrrr
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')