he-le-maal mee eens, als ik alles zou moeten kopen wat ik nu gebruik, pfoe.. 10 000 euro ?quote:Op woensdag 22 september 2004 20:07 schreef Esproc het volgende:
[..]
Lijkt me niet... Het lijkt mij gewoon de ideale manier om aan gratis dingen te komen...

lol wel heel simpel genomen. Neem maar van mij aan dat er geen 50000 mensen zijn die deze gamen van het internet halen. Haal er maar een nulletje af hoorquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:25 schreef Tain het volgende:
[..]
stel 50.000 mensen in nederland denken van 'Hee Doom 3 is uit, die ga ik downloaden want kopen is te duur'
gemiddelde prijs voor Doom 3 zal iets van 50 euro zijn
50.000 x 50 = 2.500.000 euro
Dit is dan alleen nederland dan heb je nog zoveel andere landen waar nog veel meer mensen wonen, maar dat is toch in totaal aardig wat verlies of niet?
bedragen en aantallen zijn gewoon simpel rekenvoorbeeld

en 5000 is weer veels te weinigquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:43 schreef ASroma het volgende:
[..]
lol wel heel simpel genomen. Neem maar van mij aan dat er geen 50000 mensen zijn die deze gamen van het internet halen. Haal er maar een nulletje af hoor

Je kan nooit teveel nodig hebben en er zijn tegenwoordig voor de meeste softwarepakketen ook echt gratis alternatieven te vindenquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:42 schreef Rodie83 het volgende:
Nou en. Vooe software betalen doe ik principieel niet, omdat ik teveel nodig heb en het niet te betalen is wat ik allemaal gebruik. Dat dat jatten is, best. Ik had het anders toch niet gekocht dus om nou te zeggen dat de industrie geld op me verliest...kul.
Games koop ik wel (moet wel, met een niet gemodde xdoos, en als het een goede game is dan gun ik de makers van het spel ook de credits ervoor.
Warez is wat mij betreft dus onderscheid maken in dingen die je download die je anders toch nooit had gekocht (lekker belangrijk, niemand heeft er pijn van), en dingen die je download die je best kan betalen, maar er te gierig voor bent.

tis maar net hoe je het bekijkt...er waren mischien 500 mensen geweest die em uiteindelijk hadden gekocht als ze em niet konden downenquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:25 schreef Tain het volgende:
[..]
stel 50.000 mensen in nederland denken van 'Hee Doom 3 is uit, die ga ik downloaden want kopen is te duur'
gemiddelde prijs voor Doom 3 zal iets van 50 euro zijn
50.000 x 50 = 2.500.000 euro
Dit is dan alleen nederland dan heb je nog zoveel andere landen waar nog veel meer mensen wonen, maar dat is toch in totaal aardig wat verlies of niet?
bedragen en aantallen zijn gewoon simpel rekenvoorbeeld

daarom heeft doom 3 zeker 2 weken op #1 qua verkopen gestaan... dat was denk ik echt langer geweest met hogere verkopen als het niet te downloaden wasquote:Op zaterdag 25 september 2004 21:41 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
tis maar net hoe je het bekijkt...er waren mischien 500 mensen geweest die em uiteindelijk hadden gekocht als ze em niet konden downen

Fifa is ook een matig spel, maar verkoopt welquote:Op zaterdag 25 september 2004 22:12 schreef Gamedemon het volgende:
et blijft een matig spel...

50 miljoen verlies wereldwijd door warez red je makkelijk, in nederland wordt al best veel gedownload laat staan in amerika, australie enzoquote:Op zaterdag 25 september 2004 22:24 schreef Gamedemon het volgende:
maar ik koop et niet..
maargoed als een bedrijf zegt we maken 50 miljoen verlies door warez is het niet waar...mischien maximaal 1 miljoen aangezien de rest het niet gekocht had...
en doom 3 is ook het eerste pc spel dat 60 euro moet opleveren...ook belachelijk

http://www.bsa.org/nether(...)iraterij-cijfers.cfmquote:Op zondag 26 september 2004 04:58 schreef Steeven het volgende:
Zolang je geen cijfers hebt kun je er niets over zeggen hoeveel het de bedrijven kost.

Probleem hierbij is natuurlijk dat je niet weet hoeveel van die 37% de software ook zou hebben gekocht als ze het niet konden downloaden. Een deel ervan zou niks gebruiken, een deel ervan iets anders (dat goedkoper is bv.)quote:Op zondag 26 september 2004 08:11 schreef Tain het volgende:
http://www.bsa.org/nether(...)iraterij-cijfers.cfm

nee het is wat overdreven maar stel dat je 20% van dat getal kan nemen, dan zit je nog steeds aan een lekker hoog bedragquote:Op zondag 26 september 2004 08:29 schreef TripleM het volgende:
[..]
Probleem hierbij is natuurlijk dat je niet weet hoeveel van die 37% de software ook zou hebben gekocht als ze het niet konden downloaden. Een deel ervan zou niks gebruiken, een deel ervan iets anders (dat goedkoper is bv.)
Dat is ook de reden dat die mooie rekensommetjes van de BSA voor geen meter kloppen. Zo kan ik mezelf ook rijk rekenen, maar zo werkt het dus niet.

Tja, het is en blijft gewoon natte vingerwerk. Want het is ook zo dat mensen door downloaden en op andere laagdrempelige manieren kennis maken met dingen waar ze anders nooit mee in contact waren gekomen. Zo heb ik veel bands leren kennen (en daar ook genoeg cd's van gekocht) doordat ik muziek heb gedownload.quote:Op zondag 26 september 2004 08:48 schreef Tain het volgende:
nee het is wat overdreven maar stel dat je 20% van dat getal kan nemen, dan zit je nog steeds aan een lekker hoog bedrag

dat heb ik inderdaad ook met muziek gehad, van iedereen horen dat band a heel goed is en dan een paar nummers downloaden of het echt wat is en als het bevalt de cd kopenquote:Op zondag 26 september 2004 16:31 schreef TripleM het volgende:
[..]
Tja, het is en blijft gewoon natte vingerwerk. Want het is ook zo dat mensen door downloaden en op andere laagdrempelige manieren kennis maken met dingen waar ze anders nooit mee in contact waren gekomen. Zo heb ik veel bands leren kennen (en daar ook genoeg cd's van gekocht) doordat ik muziek heb gedownload.
het is en blijft een heel moeilijk iets om echt te zeggen zoveel mensen zouden het ook echt gekocht hebben als het niet te downloaden wasquote:Al die percentages zeggen dus niks. Vast staat natuurlijk altijd dat het illegaal is en goedpraten kan dus niet (al heeft iedereen z'n eigen redenen om wel of niet te downloaden).

Dan mag je een uurtje spelen om de ervaring op te doenquote:Op zondag 19 december 2004 18:55 schreef m021 het volgende:
*kick*
Had zojuist een 'gesprek' met iemand op een ander forum. Ik zei dat ik een spel aan het downloaden was, omdat er geen (goede) demo van bestond, maar dat ik het toch wel ging kopen als deze "fullsize demo" me goed zou bevallen.
Daar werd hij behoorlijk pissed van en meende dat als je iets over een spel wilt weten je maar een review moet lezen.
OK, nou keur ik mijn eigen daden ook niet helemaal goed, maar ik heb wel het idee om het spel echt te gaan kopen als ik het leuk vindt. En zijn argument 'lees dan maar een review' vindt ik helemaal nergens op slaan; alsof je een spel kan beoordelen door een review.
Wat vinden jullie daarvan: als er geen (of een onvolledige) demo is van een spel, mag je dan het complete spel downloaden als "demo"?
zit ik me rot te zoeken naar warez-discussie deel 4, hebben ze het verstopt onder deze topictitelmisschien een idee om de titel wat aan te passen?

dit topic is geopent omdat ik het gezeik zat werd van : Warezhoer!!! als iemand ook maar iets over een spel zei...vandaar...quote:Op zondag 19 december 2004 18:55 schreef m021 het volgende:
zit ik me rot te zoeken naar warez-discussie deel 4, hebben ze het verstopt onder deze topictitelmisschien een idee om de titel wat aan te passen?

Edit die laatste zin aub even...dat lokt aleen maar irritante reakties uit...quote:Op zondag 19 december 2004 20:37 schreef Aurelium het volgende:
Ik download alles tegenwoordig.
Vroeger kocht ik nog wel eens wat, moraal enzo, support the companies, maar nu heb ik echt zoiets van schijt aan. Bier kun je niet downloaden en games wel, dan is de keuze voor mij snel gemaakt waar ik mn geld aan uit geef.
Simpele economische regel: als consument probeer je zoveel mogelijk goederen te krijgen met je inkomen.
En daarnaast heb ik ook eigenlijk geen behoefte meer om bedrijven als EA te sponseren die met agressieve reclame campagnes consumenten zoveel mogelijk troep proberen te verkopen die ze eigenlijk niet eens nodig hebben.
En wat doe je nou verkeerd? je kopieert iets, je jat het niet, ze hebben er geen materiele schade aan. Alleen het punt dat je het misschien wel gekocht zou hebben als je het niet gedownload had.
Tja, op die fiets kun je iedereen wel oppakken.
"Jij hebt ons benadeelt door onze software niet te kopen, want stel dat je dat wel had gedaan dan hadden wij weer 50 euro gehad! Piraat die je er bent!"

Hmm, vooruit dan, opdat het een gezonde discussie blijft danquote:Op zondag 19 december 2004 21:43 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Edit die laatste zin aub even...dat lokt aleen maar irritante reakties uit...
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |