abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22124436
Gister was minister De Geus en FNV-voorman De Waal in debat in het programma Netwerk. De Waal zei dat als hij De Geus +spijt invulde bij Google dat hij meer dan 700 treffers had. Als klap op de vuurpijl had De Geus gister een 'goed' fragment dat zijn departement goed bezig is, maar het was een voorbeeld van nota bene de FNV

Deze minister wordt constant in benarde positie's gebracht door zijn eigen kabinet en moet dus stuk aan been liegen over zijn beleid omdat er geen geld is of om dat anderen dat verkloten. Enkele uitspraken:

De Geus vreest 2 miljoen kanslozen

"Geen oplossing"

Brinkhorst wil WW verder uitkleden

WW-drempel
Zijn collega De Geus (Sociale Zaken) zei eerder dat de bezuinigingen in de sociale zekerheid nu wèl voorbij waren. De WW-drempel gaat omhoog in 2005. Alleen wie 39 weken van de laatste 52 heeft gewerkt en bovendien vier van de afgelopen vijf jaar, krijgt nog WW.

"Niemand gaat er meer op achteruit dan 1%"

"Koppeling uitkeringen wordt niet afgeschaft als ik minister ben, anders stap ik op"

"De Geus wil geld van hogere inkomens voor minima"

"Ik kan ook steeds moeilijker rondkomen" (van 120.000 euro per jaar)

"De Geus maakt excuses in zaak-UWV"

"Spijt De Geus voor steun Robin Hood-plan"

"Het is niet erg om een baan te verliezen"

Wie heeft er ook zo'n medelijden met deze man?

[ Bericht 8% gewijzigd door pberends op 22-09-2004 12:46:07 ]
pi_22124516
Absoluut niet. Als ie het niet kan vinden met z'n ministermaatjes, moet ie maar eens staan voor z'n mening en ontslag nemen.
pi_22124765
Volgens mij is het een van de beste ministers van het kabinet. Laat zich niet leiden door persoonlijke populariteit of de populariteit van zijn partij, maar is slechts bezig nmet het landsbelang.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22124849
En dan zit hij weer met zijn treurige hondekop op TV iets te vertellen wat hij volgens mij zelf niet eens meer gelooft.
pi_22125141
hij heeft de baan aangeboden gekregen en genomen, dan verdien je geen medelijden
pi_22125159
quote:
Op woensdag 22 september 2004 11:12 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij is het een van de beste ministers van het kabinet. Laat zich niet leiden door persoonlijke populariteit of de populariteit van zijn partij, maar is slechts bezig nmet het landsbelang.
'het landsbelang' grapjas
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_22125199
Ik heb medelijden met ons, omdat we zo'n fijne minstersploeg hebben...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22125242
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:55 schreef pberends het volgende:
You're shitting me, right?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 22 september 2004 @ 11:44:32 #9
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_22125416
quote:

Dat is natuurlijk wel een hele domme opmerking..
  woensdag 22 september 2004 @ 11:48:35 #10
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22125490
ik heb zoveel medelijden met die man, dat ik 'm gun dat hij zijn baan verliest
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_22125531
De beste man is bezig met een Mission Impossible, namelijk de post Sociale Zaken bekleden in een kabinet dat de betekenis van het woord "sociaal" niet eens kent. In dat verband verbaast het me zelfs dat ze überhaupt die ministerspost nog in stand hebben gehouden. Ze hadden het hele arbeidsmarkt-verhaal net zo goed gelijk bij Laurens-Jan (werken tot je tachtigste is goed voor onze concurrentiepositie) Brinkhorst kunnen neerleggen.

Maar medelijden met De Geus? Nee, dat niet. Als hij zelf zo veel spijt heeft en inziet dat hij binnen dit kabinet geen humaan sociaal beleid kan voeren, dan moet hij de eer aan zichzelf houden en opstappen. Hayo Apotheker deed dat een aantal jaren geleden ook op Landbouw. Het beleid dat hij wilde voeren werd door rechters gedwarsboomd, Apotheker kwam tot de conclusie dat hij zo geen beleid kon uitvoeren en trok de enig juiste conclusie.

De Geus blijft echter liever zitten en weet steeds weer bijzonder knullig uit de hoek te komen met zijn uitspraken. Mocht het kabinet vroegtijdig vallen, of mocht het CDA na de komende verkiezingen weer in de oppositiebankjes terechtkomen, dan hoeven we met De Geus in elk geval ook geen medelijden te hebben. Het is tenslotte niet erg om je baan te verliezen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2004 15:17:36 ]
pi_22125733
quote:
Op woensdag 22 september 2004 11:31 schreef Abbadon het volgende:

[..]

'het landsbelang' grapjas
Dat zegt jou misschien niets, maar het betekent dat je bezig bent met maatregelen te nemen die het beste zijn voor het land en niet dat je beleid uitvoert waar jezelf en je partij populair van wordt maar waarmee je ondertussen het totale systeem ontwricht zodat voor komende generaties er amper nog sociale voorzieningen overblijven omdat ze simpelweg onbetaalbaar zijn geworden.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22125781
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat zegt jou misschien niets, maar het betekent dat je bezig bent met maatregelen te nemen die het beste zijn voor het land en niet dat je beleid uitvoert waar jezelf en je partij populair van wordt maar waarmee je ondertussen het totale systeem ontwricht zodat voor komende generaties er amper nog sociale voorzieningen overblijven omdat ze simpelweg onbetaalbaar zijn geworden.
Dus eigenlijk breken we de sociale voorzieningen af om te zorgen dat er sociale voorzieningen blijven?
pi_22125951
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus eigenlijk breken we de sociale voorzieningen af om te zorgen dat er sociale voorzieningen blijven?
Je versobert de sociale voorzieningen zodat ze betaalbaar blijven.
pi_22126349
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heb jij een doorrekening van deze plannen op lange termijn? Die heb ik nog steeds niet gezien. Sterker nog, ik hoor Zalm wel steeds roepen dat het op lange termijn allemaal fantastisch wordt, maar enige onderbouwing daarvan heb ik nog steeds niet gezien en Zalm geloof ik nou niet bepaald op zijn woord, die heeft ie al te vaak gebroken.
pi_22126601
Ow ja "Koppeling uitkeringen wordt niet afgeschaft als ik minister ben, anders stap ik op"

pi_22126669
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:33 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Heb jij een doorrekening van deze plannen op lange termijn?
Nee, maar iedereen kan wel inzien dat het versoberen van de sociale voorzieningen de enige mogelijkheid is om bij een sterk vergrijzende samenleving ook voor toekomstige generaties een betaalbare verzorgingsstaat over te houden.
pi_22127769
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:48 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee, maar iedereen kan wel inzien dat het versoberen van de sociale voorzieningen de enige mogelijkheid is om bij een sterk vergrijzende samenleving ook voor toekomstige generaties een betaalbare verzorgingsstaat over te houden.
'tuurlijk, maar dan rijst de vraag met hoeveel er versobert moet worden en daar heb je toch echt een deugdelijke cijfermatige grondslag voor nodig om dat te kunnen verkopen. Die grondslag heeft de overheid niet, die zit naar eigen goeddunken maar lekker te schrappen, zonder dat er ook maar 1 stukje aantoonbaar bewijs is dat het op de lange termijn een fatsoenlijke sociaal stelse achterlaat, waaruit wij ook nog eens een AOWtje kunnen krijgen, waar we ons nu blauw voor betalen.
pi_22129293
quote:
Op woensdag 22 september 2004 13:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Die grondslag heeft de overheid niet, die zit naar eigen goeddunken maar lekker te schrappen, zonder dat er ook maar 1 stukje aantoonbaar bewijs is dat het op de lange termijn een fatsoenlijke sociaal stelse achterlaat, waaruit wij ook nog eens een AOWtje kunnen krijgen, waar we ons nu blauw voor betalen.
Hoe weet jij dat nu weer. Ik begreep dat het RTL nieuws gisteren cijfers had over de lange termijn gevolgen van het beleid.
pi_22130413
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nu weer. Ik begreep dat het RTL nieuws gisteren cijfers had over de lange termijn gevolgen van het beleid.
Nou, post eens een linkje, ik ben heel erg benieuwd
pi_22131161
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:30 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nou, post eens een linkje, ik ben heel erg benieuwd
Probeer info@rtlnieuws.nl eens en vraag of ze je de uitzending van gisteren op band willen toesturen.
pi_22131337
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Probeer info@rtlnieuws.nl eens en vraag of ze je de uitzending van gisteren op band willen toesturen.

Hallo zeg, jij komt met die bron aanzetten, dan is het minste dat ik verwacht, dat jij mij ook die bron kunt tonen.
pi_22131561
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:14 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hallo zeg, jij komt met die bron aanzetten, dan is het minste dat ik verwacht, dat jij mij ook die bron kunt tonen.
Ja knul, Ik zei dat het op RTLNIEUWS schijnt langs te zijn gekomen. RTL Nieuws is een nieuwsprogramma dat elke avond om half acht op RTL4 verschijnt. Oftewel een B-R-O-N...

pi_22131664
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:25 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ja knul, Ik zei dat het op RTLNIEUWS schijnt langs te zijn gekomen. RTL Nieuws is een nieuwsprogramma dat elke avond om half acht op RTL4 verschijnt. Oftewel een B-R-O-N...

Leuk, maar laat ik die uitzending nou net gemist hebben. Het is JOUW bron, die dus voor mij niet verifieerbaar is en ik daarom niet serieus neem. Mocht je ooit een doorberekening vinden die na te slaan is, hoor ik het graag.
pi_22131826
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Leuk, maar laat ik die uitzending nou net gemist hebben. Het is JOUW bron, die dus voor mij niet verifieerbaar is en ik daarom niet serieus neem.
Dat moet je helemaal zelf weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')