quote:Laatst,
Klant: "Kom je de honderdduizend brengen?"
Ik: *kijkt ff in de post en zegt:"Nee, 2 bekeuringen, rouwkaart en de telefoonrekening...".
Je had z'n kop moeten zien.
quote:als je weereens voor de zoveelste keer ergens een "discreet verpakt" pakketje aanbiedt en dan zegt: "Veel plezier ermee, geniet maar wel met mate" doet het
ook altijd goed.
Vooral die vragende blik van die mensen: "zou hij het weten?"![]()
Let's Continuequote:borstels achter bussen die de bus
verkleinen... pakjes passen er dan net niet door.... wat
wel een leuk effect geeft is om een enorme rotschop tegen
zo'n pakje te geven dan waardoor je die borstel een meter
of 3 de gang in hoort vliegen... xD
ja ik stop per 1 novemberquote:Op woensdag 22 september 2004 10:58 schreef Liquidist het volgende:
haha dat afschuwelijke grapje van 'kom je de honderdduizend brengen?' heb ik ook héél vaak gehoord. Ben nu gekapt, maar heb 3,5 jaar bij de TPG gewerkt
whahaha als je dat echt doet, en volhoud, heb je wél stijlquote:Op woensdag 22 september 2004 11:48 schreef Bensel het volgende:
Ach, op de oude grapjes als 'neem die rekeningen maar weer mee', of 'verscheur ze maar' doe ik gewoon wat ze zeggen.
Wat is dan het perfecte tegenwoord hierop? Hoor 't echt elke week, zeg altijd maar wat maar t is niet echt "raak" zeg maar.quote:Op woensdag 22 september 2004 11:48 schreef Bensel het volgende:
Ach, op de oude grapjes als 'neem die rekeningen maar weer mee', of 'verscheur ze maar' doe ik gewoon wat ze zeggen. (nou ja... ga ze niet echt verscheuren, maar maak wel aanstalten toe..
of ik zeg gewoon: wil ik wel doen, maar dan komt er op den duur zo'n man bij de deur (meestal begrijpen ze het dan wel
Bij ons was het dus zo erg dat we stikkertjes met nummers moesten maken en die op de bundels plakken....quote:Op woensdag 22 september 2004 12:12 schreef Cart_man het volgende:
Verlost van al die kutklanten, verdoemd tot de binnendienst.
Kut postbezorgers.
Wel een maffe klacht gezien onlangs. Voor de postbezorgers schrijven we nummers op de bundels, zodat ze weten op welke volgorde ze moeten lopen. Krijg ik de volgende dag een klacht van een vrouw die boos was omdat er een cijfer op de envelop zat en of we dat nooit meer willen doen.![]()
Je hebt van die zeikerds.
lol.. als je n wijk n beetje kent zet je er geen nummers meer op.. dan weet je t gewoonquote:Op woensdag 22 september 2004 12:12 schreef Cart_man het volgende:
Verlost van al die kutklanten, verdoemd tot de binnendienst.
Kut postbezorgers.
Wel een maffe klacht gezien onlangs. Voor de postbezorgers schrijven we nummers op de bundels, zodat ze weten op welke volgorde ze moeten lopen. Krijg ik de volgende dag een klacht van een vrouw die boos was omdat er een cijfer op de envelop zat en of we dat nooit meer willen doen.![]()
Je hebt van die zeikerds.
quote:Op woensdag 22 september 2004 16:17 schreef Bensel het volgende:
ja, maar niet iedereen kent een wijk meteen.. wij gooien het meestal gewoon op volgorde in de bakken (of tassen) en dan word de nieuweling vertelt waar hij moet beginnen. maar we hebben het idd al wel eens met cijfers gedaan.. nog nooit gehoord van een klacht daarover (werd meestal ook gedaan met een apart papiertje)
Idd, ik ben het bezorgen in de regen wel een beetje zatquote:Op woensdag 22 september 2004 16:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zou een best relaxt bijbaantje zijn
Je overschat de capaciteiten van de postbezorger, vriend.quote:Op woensdag 22 september 2004 16:04 schreef Liquidist het volgende:
[..]
lol.. als je n wijk n beetje kent zet je er geen nummers meer op.. dan weet je t gewoon
bij ons niet.. ja, met een echt groentje wel, maar als je een paar maand wat routes gelopen hebt, word je geacht wel zelf een route uit te kunnen vinden (en ik mag altijd zelf maar uitzoeken hoe een route gelopen moet wordenquote:Op woensdag 22 september 2004 16:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
bij ons is het zo dat iemand 3 keer meeloopt met een ervaren iemand.....
Dat was idd de beste grap die ik in mijn 2 1/2 jaar TPG heb gemaakt ja, als ik er aan terug denk krijg ik spontaan weer een smile op mijn gezichtquote:Op woensdag 22 september 2004 16:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die zijn het leukst
leuk icoontjequote:Op woensdag 22 september 2004 17:16 schreef Cart_man het volgende:
Je overschat de capaciteiten van de postbezorger, vriend.![]()
het regent net een weekje ofzo...quote:Op woensdag 22 september 2004 16:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Idd, ik ben het bezorgen in de regen wel een beetje zat
De herft komt eraan flapdrolquote:Op woensdag 22 september 2004 21:57 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
het regent net een weekje ofzo...
neem dan ontslag ofzo
de postjesmarokkaanquote:Op woensdag 22 september 2004 22:03 schreef Youssef het volgende:
[..]
De herft komt eraan flapdrolEn ik doe het al zo een 5 jaar
roep dan gewoon KIJK UIT!!!quote:Op donderdag 23 september 2004 08:13 schreef mark_03 het volgende:
Ben een keer bijna aangereden. Ik fiets de oprit op, douw de post in de bus, zie ik ineens die auto die op de oprit stond vol achteruit rijden. Ze had me nooit gezien. Ik schreeuwen, HE JE RIJDT DE POSTBODE TOCH NIE OPVER!!!. Dat deed ze dan ook maar niet.
kleinmeiske blij dat ze eindelijk weet waarom er soms een nummer op de post staatquote:Op woensdag 22 september 2004 12:12 schreef Cart_man het volgende:
Voor de postbezorgers schrijven we nummers op de bundels, zodat ze weten op welke volgorde ze moeten lopen.
Pst, soms is het ook een cijfer voor de kwaliteit van de klant...quote:Op donderdag 23 september 2004 12:58 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
kleinmeiske blij dat ze eindelijk weet waarom er soms een nummer op de post staat![]()
Ja, idd. Het gevaar is groot dat het anders zoiets wordt als "HEE, JE RIJDT DE...." *fluts*quote:Op donderdag 23 september 2004 12:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
roep dan gewoon KIJK UIT!!!
Spannend! Je woont aan het begin van een "bundel"!quote:Op donderdag 23 september 2004 12:58 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
kleinmeiske blij dat ze eindelijk weet waarom er soms een nummer op de post staat![]()
Grappig, want ik woon toch middenin een straat ... maar da's wel een straat met nummer 60 aan het eind en naast ons (een nummer hoger zal ik maar zeggen) ligt een grote parkeerplaats. Misschien dat dat het is?quote:Op donderdag 23 september 2004 15:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Spannend! Je woont aan het begin van een "bundel"!
Als het een beetje een straat is bestaat ie ook uit meerdere bundels, dus dat kan heel goed.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:16 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Grappig, want ik woon toch middenin een straat ... maar da's wel een straat met nummer 60 aan het eind en naast ons (een nummer hoger zal ik maar zeggen) ligt een grote parkeerplaats. Misschien dat dat het is?
kleinmeiske is altijd erg blij met post en is altijd aardig tegen postbodes. Moet ook wel, 't zwagertje is er ook een
cool, GNR - Civil Warquote:What we've got here, is failure to communicate. Some men you just can't reach..."
Yup!quote:Op donderdag 23 september 2004 15:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
cool, GNR - Civil War
Dan moet je solliciteren bij TNT pakketservice. (Dûh, haha)quote:Op woensdag 22 september 2004 16:40 schreef Youssef het volgende:
Hej, kan je eigenlijk autowerk vinden bij de TPG zoals alleen pakketbezorging of het legen van brievenbussen?Of moet je daarvoor eerst 'groeien' in het bedrijf?
Hahaha, flapdrol, hahaha. (ik ook zoiets, 6 jaar in november...OMGquote:Op woensdag 22 september 2004 22:03 schreef Youssef het volgende:
De herft komt eraan flapdrolEn ik doe het al zo een 5 jaar
quote:Op donderdag 23 september 2004 15:01 schreef Adagio het volgende:
Ja, idd. Het gevaar is groot dat het anders zoiets wordt als "HEE, JE RIJDT DE...." *fluts*
Ik ben in augustus anders ook vaak zat nat geworden tijdens het werk...quote:Op woensdag 22 september 2004 21:57 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
het regent net een weekje ofzo...
neem dan ontslag ofzo
Watte?quote:Op donderdag 23 september 2004 18:10 schreef Rebbedebje het volgende:
IK HAAT KUTSANDD!!!
Niet echtquote:Op donderdag 23 september 2004 21:16 schreef mark_03 het volgende:
Je kent de "concurrenten" toch wel?
heb ik afgelopen 2 weken 3 keer meegemaaktquote:Op donderdag 23 september 2004 22:05 schreef MR.Lurch het volgende:
Ik maak meestal mee dat mensen vergeten dat hun huissleutels nog gewoon in de voordeur zitten.Dan bel ik maar aan en zeg dan dat de sleutels nog in het slot zitten. Zijn de bewoners meestal erg blij mee.
![]()
welk respect? ik geef de vuilnisman toch ook geen fooi omdat ie me vuilnis wegbrengt?quote:Op donderdag 23 september 2004 22:09 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een kansloos figuur was dat zeg. Zo'n één hersencellige werkloze feyenoord hooligan, waar is het respect gebleven voor TPG'ers
Gebeurt kleinmeiske ook nog wel eensquote:Op donderdag 23 september 2004 22:05 schreef MR.Lurch het volgende:
Ik maak meestal mee dat mensen vergeten dat hun huissleutels nog gewoon in de voordeur zitten.Dan bel ik maar aan en zeg dan dat de sleutels nog in het slot zitten. Zijn de bewoners meestal erg blij mee.
![]()
Leg eens uit... Wat maakt een postBODE beter dan een postBEZORGER???quote:Op woensdag 22 september 2004 17:16 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Je overschat de capaciteiten van de postbezorger, vriend.![]()
Geen respect voor mensen die Feijenoordsupporters zowel hersenloos als werkloos noemen.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:09 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een kansloos figuur was dat zeg. Zo'n één hersencellige werkloze feyenoord hooligan, waar is het respect gebleven voor TPG'ers
Een postbode bereidt ook nog zijn/haar eigen wijk voor. Postbezorgers doen dat niet. Die bezorgen alleen de post.quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:09 schreef es70 het volgende:
[..]
Leg eens uit... Wat maakt een postBODE beter dan een postBEZORGER???
Uiteindelijk doen ze hetzelfde werk volgens mij![]()
Het gaat niet om een fooi maar de manier waarop die man tegen mij begon te blaten. Dat vind ik tamelijk primitief om te doen want als hij 25% van die ene hersencel had gebruikt kon hij inzien dat ik de auto daar neer ging zetten. Het was mss niet de beste plek waar ik die auto neerzette maar het was heel druk in die straat, dat moest hij ook wel in kunnen zien. Het is fnuikend dat mensen zo met onbekende mensen omgaan, voor hetzelfde geldt stapt zo'n vent uit en geeft me een pak slaag.quote:Op vrijdag 24 september 2004 03:54 schreef donald_dick het volgende:
[..]
welk respect? ik geef de vuilnisman toch ook geen fooi omdat ie me vuilnis wegbrengt?
Fan? ik zei hooligan dat is volgens mij iets anders dan een fan. Deze man was gewoon een stereotype kansloze feyenoord hooligan. Ik woon al lang genoeg in de buurt van rotterdam om dat soort mensen te herkennen. Trek het je niet zo aan of was jij het toevallig?quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:42 schreef Cart_man het volgende:
Geen respect voor mensen die Feijenoordsupporters zowel hersenloos als werkloos noemen.![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:36 schreef Lexi het volgende:
ook altijd leuk: Ronde buizen (voor posters etc)
kom dus bij zo'n deur aan, en ja hoor ze zijn er niet. kijk wat om me heen en zie een kattenluikje. Na lang denken (halve seconde) besluit ik hem daar dan maar in te doen. Het pakje wil niet echt door dus ik geef met mn voet een schopje ertegenaan. gevolg: MIAAAAAAAAAAAAAUW en een kat die de gordijnen naar beneden haalt.
En ineens deden de bewoners wel open :/
Nee, zijn we inderdaad niet blij mee.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:40 schreef kleinmeiske het volgende:
Bedenk me net dat ik wel een erg TPG-onvriendelijke brievenbus heb. Een kleintje (cm of 20 breed) en ook nog onderin de deur ... erfenis van de vorige bewoner. Zijn jullie denk ik ook niet echt blij mee?
En als hij dan toch bezig is, zorg dat hij dan ook dat harending RECHT achter de brievenbus monteert... Dus niet iets naar boven of naar onderquote:Op vrijdag 24 september 2004 11:40 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
![]()
Bedenk me net dat ik wel een erg TPG-onvriendelijke brievenbus heb. Een kleintje (cm of 20 breed) en ook nog onderin de deur ... erfenis van de vorige bewoner. Zijn jullie denk ik ook niet echt blij mee?
*maakt mentale notitie dat het mannetje aan het werk moet worden gezet om fatsoenlijke brievenbus te fabriceren
kleinmeiske zal manneke direct vanavond aan het werk zetten. Geen harending in kleinmeiskes brievenbus, heb een onverklaarbare aversie tegen die dingen. Er zit toch een tochtdeur in m'n gang.quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:21 schreef es70 het volgende:
[..]
En als hij dan toch bezig is, zorg dat hij dan ook dat harending RECHT achter de brievenbus monteert... Dus niet iets naar boven of naar onder, want dan is de kans aanwezig dat je je post verfrommeld binnen krijgt...
Zijn we idd niet blij mee. Het komt nogal eens voor dat een wat groter poststuk daar niet fatsoenlijk doorheen te krijgen is, moeten wij weer een briefje schrijven en jullie weer naar het postkantoor om het op te halen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:40 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
![]()
*maakt mentale notitie dat het mannetje aan het werk moet worden gezet om fatsoenlijke brievenbus te fabriceren
whahahaquote:Op vrijdag 24 september 2004 15:43 schreef Man_Made_God het volgende:
Komt die vent naar buiten: wat is dit? Zie je niet dat deze nieuwe oprit nog aangestampt moet worden?
Dus ik probeer vrolijk: Ja klopt, daar was ik voor gebeld, bij deze. En u krijgt dit pakket er gratis bij!
En terecht dat je daar niet blij mee bent. kleinmeiske stuurt haar manneke trouw naar het postkantoor als er weer zo'n briefje ligt (en dat gebeurt regelmatig ...). moet 'ie maar eens aan de nieuwe brievenbus beginnenquote:Op vrijdag 24 september 2004 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zijn we idd niet blij mee. Het komt nogal eens voor dat een wat groter poststuk daar niet fatsoenlijk doorheen te krijgen is, moeten wij weer een briefje schrijven en jullie weer naar het postkantoor om het op te halen.
Ben blij dat je het inziet , nou nog alle andere 1000den klanten die niet snappen dat ze een andere brievenbus moeten nemen....quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:59 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
En terecht dat je daar niet blij mee bent. kleinmeiske stuurt haar manneke trouw naar het postkantoor als er weer zo'n briefje ligt (en dat gebeurt regelmatig ...). moet 'ie maar eens aan de nieuwe brievenbus beginnen![]()
Bij ons krijgen we na de invoering van de huisnummer sorteermachines ook veel opmerkingen hierover. Ik zeg meestal iets in de trant van: "Ja, de diensten zijn veranderd, dus in het vervolg komt de post later.". En dan gewoon verder gaan met je wijk, met dit antwoord zijn ze doorgaans wel tevreden.quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
En de prognose voor morgen doet vermoeden dat er morgen veel mensen naar buiten komen om te zaniken waarom de post zo laat is...
Ja mevrouw, we halen de korte kant altijd even onder de kraan door, dat is service, kunt u uw post makkelijker open krijgen!quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:08 schreef Jordy-B het volgende:
Of de post altijd zo wordt "aangeleverd", vroeg de mevrouw die naar buiten kwam met de grote envelop waarvan de korte kant nat was geworden en daardoor meer deed denken aan papier maché.
Bij ons stikt het van de tassen waar zulke grote gaten in zitten dat je bij een wat kleinere bundel uit moet kijken dat hij er niet uit valtquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:18 schreef es70 het volgende:
(Ook al omdat die fietstassen zo lek als een mandje zijn... )
Of ze waaien half open waardoor er regen in komt. Pakketjes kun je helemaal niet droog houden zeker niet als je tassen vol zitten.... dus ja. Mensen denken dat wij wonderen kunnen verrichtenquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:18 schreef es70 het volgende:
[..]
.............
(Ook al omdat die fietstassen zo lek als een mandje zijn... )
quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:39 schreef Cart_man het volgende:
Je zou haast in staat zijn om met een pistool je wijk te lopen en iedereen, die zijn mond opentrekt voor zijn flikker te schieten.
Stond ook in de krant dat er in 2005 , 700 of was het 7000quote:Op vrijdag 24 september 2004 17:15 schreef BushRanger het volgende:
Eigenlijk baal ik er wel stevig van, ook al kunnen ze er bij ons op kantoor niks aan doen. Het wordt toch van hogerhand zo beslist. Ik denk trouwens wel dat de kwaliteit een stuk minder gaat worden. Dat zie je nu al met die sorteermachines en mensen die meerdere wijken moeten voorbereiden die ze zelf niet rondbrengen. Sommige mensen voelen zich echt niet meer verantwoordelijk voor een wijk en houden niets bij. En van postbezorgers mag je ook niet verwachten dat ze een 'warm' gevoel bij TPG krijgen. Ze komen nooit binnen, zien geen collega's en duwen alleen maar post door bussen voor een paar euro in het uur.
over verantwoordelijkheidsgevoel gesproken, ofzo...quote:Op vrijdag 24 september 2004 17:18 schreef BushRanger het volgende:
Vandaag kwam er een mevrouw naar buiten en die ging breed lachend voor haar auto staan die op de stoep stond. Ik liep met een karretje. Vraagt ze of ik het lastig vind als auto's zo op de stoep staan...Nee hoor, daar kras ik gewoon lekker langs heen! Het lachen werd een stuk minder...
Jawel, ik ben eigenlijk zaterdagwerker... Ik ben een paar keer op reis geweest en daarna kan ik meestal bij de post aan de gang (tot ik iets anders heb of tot ik weer op reis ga), tot nu toe hebben ze altijd werk voor me gehad. Voor doordeweeks krijg ik dan wel contracten voor bepaalde tijd natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 september 2004 17:23 schreef Jordy-B het volgende:
Hoezo heb je geen contract voor onbepaalde tijd, eigenlijk? Als je er al zo'n poos werkt...
quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
En de prognose voor morgen doet vermoeden dat er morgen veel mensen naar buiten komen om te zaniken waarom de post zo laat is...
Hulde aan mensen zoals jijquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo vaak zeuren! Ik heb echt nooooit problemen met de postbodes bij ons in de straat! Ik ga ook geen suffe opmerkingen maken en pakketjes voor de buren neem ik ook vaak genoeg aan. Ik had echt niet gedacht dat er zoveel bijdehandjes zouden zijn...
Hulde hoor postbodes!
Nope. Ik had het gisteren (donderdag) weer. Dus ik bel bij dat huis aan en zeg dat de sleutels nog in het slot zitten. Bewoner lacht een beetje en zegt oh ja, en hij doet daarna gewoon de deur terwijl de sleutels er nog steeds in zitten.quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:37 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Gebeurt kleinmeiske ook nog wel eensLang leve de postbodes! Was jij dat toevallig afgelopen zaterdag?
sleutels pakken en 's nachts het bier jattenquote:Op vrijdag 24 september 2004 20:29 schreef MR.Lurch het volgende:
[..]
Nope. Ik had het gisteren (donderdag) weer. Dus ik bel bij dat huis aan en zeg dat de sleutels nog in het slot zitten. Bewoner lacht een beetje en zegt oh ja, en hij doet daarna gewoon de deur terwijl de sleutels er nog steeds in zitten.![]()
Wat is er zo erg dan morgen? Ik heb gvd morgen op papier een dienst van 9,5 uur... We komen nogal wat personeel tekort....quote:Op vrijdag 24 september 2004 18:44 schreef Carport het volgende:
Ja, idd ik zag de boel voor morgen liggen... ze mogen bij ons geen extra krachten meer inzetten, dus op een normale zaterdag zijn we al bezig tot 18-19 uur. Ben benieuwd wat het dan morgen moet worden.. ach ik maak me er inmiddels niet meer terug om.![]()
hier in Assen is de verwachting dat er morgen 25% meer post is dan normaal.quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is er zo erg dan morgen? Ik heb gvd morgen op papier een dienst van 9,5 uur... We komen nogal wat personeel tekort....
Als het vooral dunne post is kan ik er niet zo mee zitten.quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
hier in Assen is de verwachting dat er morgen 25% meer post is dan normaal.
Als je veel klein spul hebt, raak je veel tijd kwijt in de wijk.quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als het vooral dunne post is kan ik er niet zo mee zitten.
Ik hoef maar een klein wijkje weg te brengen en 2 heel grote voorbereiden (plus nog een zooi andere werkzaamheden), dus laat het maar veel klein spul zijn graag. Scheelt ook in het zeulen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je veel klein spul hebt, raak je veel tijd kwijt in de wijk.
Als je veel groot spul hebt, raak je veel tijd kwijt op kantoor. Als de HSM's op jouw kantoor reeds in gebruik zijn genomen, iig
Dus als je zowel moet voorbereiden als wegbrengen, ben je sowieso een stuk langer bezig, morgen.
quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:47 schreef paarse_paashaas het volgende:
prachtig om te lezen, nu snap je pas echt de betekenis van "going postal"
Hoe doen ze dat berekenen dan? Welke factoren?quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
hier in Assen is de verwachting dat er morgen 25% meer post is dan normaal.
Beroerd, zo berekenen ze dat, bij ons klopt er vaak geen hol van.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:00 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat berekenen dan?
Morgen hebben wij de stembiljetten voor de verkiezingen van RIjnland (Hoogheemraadschap). Dat zijn dikke A4-enveloppen... Daarnaast zag ik ook nog (in de breedte) halve A4-enveloppen ook van Rijnland. Niet te hopen dat elk huis twee van die dingen heeftquote:Op vrijdag 24 september 2004 20:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is er zo erg dan morgen? Ik heb gvd morgen op papier een dienst van 9,5 uur... We komen nogal wat personeel tekort....
Als grote bedrijven veel post sturen, moeten ze dat van te voren aangeven en aanleveren. Die post is dan geen 24-uurs post meer, maar 48-uurs. Als je van alle bedrijven optelt hoeveel ze verwachten te versturen kunnen de teamleiders daarop hun mensen inzetten.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:00 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat berekenen dan? Welke factoren?
Ja, idd,quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:59 schreef Rebbedebje het volgende:
Stormloop topic.![]()
Ik ben postbezorgster sinds een maand of vier. Bevalt me heel erg goed (wat best verwonderlijk is als ik hier de reacties lees af en toequote:Op vrijdag 24 september 2004 22:01 schreef Carport het volgende:
[..]
Ja, idd,
Merk dat er veel zijn die ook bij TPG werken. Misschien leuk om een lijstje te maken wie er allemaal werken en wat doet?![]()
't is onwijs leuk werk...quote:Op vrijdag 24 september 2004 23:39 schreef Strijkplank het volgende:
wist nog niet dat dit topic bestond. Zou dan ook wel 100ste zijn die dit zegt, maar toch: ZOEK - EEN ANDERE - BAAN
Het was dus drukker dan verwacht...quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:37 schreef Jordy-B het volgende:
Het klopt niet altijd... (en meestal is het drukker dan verwacht... da's iig mijn ervaring op de zaterdagen)
Is die van jou ook zo megagroot? Volgens mij meet je je maten en tellen ze er bij dat "kleermakersbedrijf" daar nog eens 5 maten bij op. Echt alles is te groot. Bij die polo's en jassen maakt 't me nie zoveel uit, maar die broek kan echt niet. Dus lekker in m'n spijkerbroekiequote:Op zaterdag 25 september 2004 19:41 schreef nixxx het volgende:
positief... vandaag lekker met mijn schipperstrui kunnen rondlopen.. wel weer heen en weer fietsen om mijn middagwijkje voor te bereiden en weer weg te brengen..
hahahaquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:42 schreef Lexi het volgende:
wat je ook kan doen:
AL je bundels bij 1 iemand naar binnen gooien en dan briefje erbij doen:
"per abuis heb ik de post verkeerd bezorgt, zou u zo vriendelijk willen zijn deze bij de rechtmatige eigenaar te bezorgen? met vriendelijke groeten, uw postbode"
Wat een hufters bij ons in de leiding zeg.quote:Op zondag 26 september 2004 00:28 schreef Rebbedebje het volgende:
@ zjroentje,
Dat is wel heel erg voor je collega, zowel op emotioneel als op zakelijk vlak.![]()
Jammer dat ie korte mouwen heeft,... maar daar passen we wel ff een mouw aanquote:Op zondag 26 september 2004 03:02 schreef Lexi het volgende:
dat zomerblousje is trouwens in tpg termen wel hip![]()
zelfs in de winter aan dus
Communicatie is een woord wat ze bij de post niet eens kunnen uitspreken laat staan snappen wat het inhoud. Telkens weer sta ik versteld over de slechte communicatie binnen de post.quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:45 schreef zjroentje het volgende:
Paniek in de tent vandaag, ik had een postzak te weinig op m'n zakadres.
En ook leuk. Collega kreeg vandaag pas te horen dat dit haar laatste werkdag was. Wat een klojo's zeg.
Je hebt iig aardig wat verdiendquote:Op zondag 26 september 2004 11:49 schreef Foxxy het volgende:
Wat een klote-dag was het gister! Ik was om half 3 nog aan het zetten. Weet niet of het aan mijn tempo lag of aan de hoeveelheid post. Was pas om 4 uur klaar met bezorgen. Zo laat was ik alleen maar de eerste keer dat ik alleen moest bezorgen
.
Mijn trui past ook prima. Mijn polo is veel te lang, met een riempje erom heb ik een jurk :p .quote:Op zondag 26 september 2004 11:57 schreef nixxx het volgende:
Mijn schipperstrui past prima... dat nieuwe raar geruite zomerbloesje... daar zwem ik pas in die afritsbroek die erbij hoort ook... meestal heb ik gewoon een eigen broek aan.. heb wel een zomer en winter pantalon, maar die zitten ook niet zo lekker
Ja, mijn broek is veels te groot en mn jas is te klein! Echt een topcombinatie!quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:19 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Is die van jou ook zo megagroot? Volgens mij meet je je maten en tellen ze er bij dat "kleermakersbedrijf" daar nog eens 5 maten bij op. Echt alles is te groot. Bij die polo's en jassen maakt 't me nie zoveel uit, maar die broek kan echt niet. Dus lekker in m'n spijkerbroekie
Wow das echt heftigquote:Op zondag 26 september 2004 12:23 schreef Carport het volgende:
Gister was echt een t*ring zooi bij ons. Om half 6 zaten er nog mensen wijken te zetten en zijn er mensen van ons kantoor naar vestiging Voorburg gebracht, omdat daar nog hele wijken moesten worden ingegooid. Niemand daar wilde dat doen... Bij ons zijn ze rond 5 uur - half 6 nog met een klepperwagen tot de nok toe vol met post weggereden...
Ik ben, toen ik om 6 uur terugkwam, 2 anderen collega's gaan helpen die ook nog 2 grote wijken moesten lopen. Om half 9 belden er nog een collega op of ik asjeblieft naar Ypenburg wilde komen, want ze hadden nog 3 grote wijken te doen... Ja, dat werd dus heeeeel laat. Er gaan ook een aantal brieven richting de OR en we willen nu een gesprek met de leiding over hoe het verder moet gaan bij ons, anders hebben ze een serieus groot probleem.
Dan begin je op het pakket te schrijven (iets als retour afzender) en vraag je even hoe je teringlijers schrijft.quote:Op zondag 26 september 2004 11:30 schreef SilentChaos het volgende:
Ik zaterdag, pakketje bezorgen. Ik bel aan dat ik een pakketje had, vrouw komt naar beneden (gelukkig maar, hoef ik niet naar boven te lopen !), zegt ze: hebben die teringlijers nou alweer een pakketje gestuurd? ik hoef die pakketten van hun niet en zeg dat maar tegen hun!
Wilt u teringlijers met of zonder sterretjesquote:Op zondag 26 september 2004 12:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dan begin je op het pakket te schrijven (iets als retour afzender) en vraag je even hoe je teringlijers schrijft.
Gebeurt nog best vaak met pakketten van ECI en hun vriendjes. (Meestal passen die gelukkig wel door de bus...)
wat is dat voor gelul dat ze in Voorburg geen wijken wilden voorbereiden? En om half negen nog wijken te doen hebben, is bijna humor.quote:Op zondag 26 september 2004 12:23 schreef Carport het volgende:
Gister was echt een... serieus groot probleem.
Ja, dat zeker. Iedereen waarbij het contract afliep was niet meer welkom. Daarnaast mogen ze bij ons ook geen extra personeel inzetten als het drukker wordt. Echt allemaal hele stomme dingen, maar het werk wordt er zo echt niet leuker op!quote:Op zondag 26 september 2004 12:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
... Iets te hard de bezem door het personeelsbestand gehaald?...
En ik dacht dat het bij ons al erg was met het personeelstekort....quote:Op zondag 26 september 2004 12:23 schreef Carport het volgende:
Gister was echt een t*ring zooi bij ons. Om half 6 zaten er nog mensen wijken te zetten en zijn er mensen van ons kantoor naar vestiging Voorburg gebracht, omdat daar nog hele wijken moesten worden ingegooid. Niemand daar wilde dat doen... Bij ons zijn ze rond 5 uur - half 6 nog met een klepperwagen tot de nok toe vol met post weggereden...
Ik ben, toen ik om 6 uur terugkwam, 2 anderen collega's gaan helpen die ook nog 2 grote wijken moesten lopen. Om half 9 belde er nog een collega op of ik asjeblieft naar Ypenburg wilde komen, want ze hadden nog 3 grote wijken te doen... Ja, dat werd dus heeeeel laat. Er gaan ook een aantal brieven richting de OR en we willen nu een gesprek met de leiding over hoe het verder moet gaan bij ons, anders hebben ze een serieus groot probleem.
Even voor mijn duidelijkheid... dit zijn tijden in de middag en avond!? Ik dacht dat het bij ons al niet zo lekker liep met mensen die rond vijf uur klaar zijn, maar om om half negen 's avonds nog te moeten gaan bezorgenquote:Op zondag 26 september 2004 12:23 schreef Carport het volgende:
Ik ben, toen ik om 6 uur terugkwam, 2 anderen collega's gaan helpen die ook nog 2 grote wijken moesten lopen. Om half 9 belde er nog een collega op of ik asjeblieft naar Ypenburg wilde komen, want ze hadden nog 3 grote wijken te doen... Ja, dat werd dus heeeeel laat. Er gaan ook een aantal brieven richting de OR en we willen nu een gesprek met de leiding over hoe het verder moet gaan bij ons, anders hebben ze een serieus groot probleem.
Dat is idd te belachelijk voor woorden.... Ik zou het ook vertikken, zoek maar een andere idioot.quote:Op zondag 26 september 2004 15:51 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Even voor mijn duidelijkheid... dit zijn tijden in de middag en avond!? Ik dacht dat het bij ons al niet zo lekker liep met mensen die rond vijf uur klaar zijn, maar om om half negen 's avonds nog te moeten gaan bezorgenDan wil ik gedouched en geschoren klaar zitten om uit te kunnen gaan
![]()
Hier kon je op wachten natuurlijk:quote:Op zondag 26 september 2004 12:09 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Mijn trui past ook prima. Mijn polo is veel te lang, met een riempje erom heb ik een jurk :p .
Ik vind eigenlijk dat iedereen hier dan een keer een foto moet posten waarop hij/zij in zijn/haar werkotufit opstaat, das wel zo eerlijkquote:Op zondag 26 september 2004 17:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hier kon je op wachten natuurlijk:
FOTO!!!!!!!!![]()
Heb in de vijf jaar dat ik bij de TPG werk, nog nooit een compleet werkoutfit aangehad. Laatste maanden af en toe zo een overhemd. Ga meestal casual naar mijn werk...quote:Op zondag 26 september 2004 18:06 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat iedereen hier dan een keer een foto moet posten waarop hij/zij in zijn/haar werkotufit opstaat, das wel zo eerlijk.
's Winters heb ik altijd een t-shirtje, of warm iets onder mn normale postshirt en dan daarover mn jas. Aan mn handen heb k idd zo'n handschoen zonder vingers, maar ik vind ze niet zo heel erg lekker werken. Ik heb vaak nog het probleem dat ik de post dan niet goed kan vastpakken. Maar het helpt wel iets tegen de kou natuurlijk.quote:Op zondag 26 september 2004 20:12 schreef es70 het volgende:
Het overhemd is lelijk, en de trui kriebelt![]()
Ik doe gewoon mijn gewone kleren aan en dan die fraaie jas erover. (Hij is niet mooi, maar wel lekker warm).
De polo is niks mis mee, alleen wat groot idd.
Vraagje: Wat doen jullie in de winter aan jullie handen? Handschoenen werkt natuurlijk niet, maar die handschoenen zonder vingers, is dat wat?
Ik ben toevallig een collega van MrX1982, en ik heb de dag hiervoor dezelfde rit gereden. Ik denk dat die loser achter hem geluk heeft gehad dat ik die rit niet reed, anders had hij nog een paar minuten kunnen wachten omdat ik hem had klemgezet met de auto. Heb ik ook wel meer gehad, dan vragen mensen niet of je opzij kunt maar gaan ze lopen schelden, dan blijf ik minstens 5 minuten wachten om ze te laten afkoelen.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ik moest vandaag grote klanten rijden waarbij ik ook een aantal brievenbussen moet lichten. Zette ik mijn auto op de stoep en liep naar de brievenbus kwam er een ventje naast de brievenbus staan en liep een beetje tegen me te blaten dat ik lachte toen ik uitstapte. Hij reed namelijk achter me en moest dus achteruit om er langs te kunnen omdat ik de auto op de stoep zette. Na wat geblaat riep hij mongool en ging weg. Ik wist niet zoveel uit te brengen. Had ook weinig zin om in discussie te gaan met dat soort mensen.
Gone postalquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:39 schreef Cart_man het volgende:
Je zou haast in staat zijn om met een pistool je wijk te lopen en iedereen die zijn mond opentrekt voor zijn flikker te schieten.
wat ben jij toch een stoere jongen... mag ik je aanraken?quote:Op zondag 26 september 2004 23:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik ben toevallig een collega van MrX1982, en ik heb de dag hiervoor dezelfde rit gereden. Ik denk dat die loser achter hem geluk heeft gehad dat ik die rit niet reed, anders had hij nog een paar minuten kunnen wachten omdat ik hem had klemgezet met de auto. Heb ik ook wel meer gehad, dan vragen mensen niet of je opzij kunt maar gaan ze lopen schelden, dan blijf ik minstens 5 minuten wachten om ze te laten afkoelen.
Mijn beste collega op één naquote:Op zondag 26 september 2004 23:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik ben toevallig een collega van MrX1982, en ik heb de dag hiervoor dezelfde rit gereden. Ik denk dat die loser achter hem geluk heeft gehad dat ik die rit niet reed, anders had hij nog een paar minuten kunnen wachten omdat ik hem had klemgezet met de auto. Heb ik ook wel meer gehad, dan vragen mensen niet of je opzij kunt maar gaan ze lopen schelden, dan blijf ik minstens 5 minuten wachten om ze te laten afkoelen.
Ik vind ze wel fijn, ik trek meestal zelfs 2 paar over elkaar aan.quote:Op zondag 26 september 2004 23:51 schreef Lexi het volgende:
die handschoenen zonder vingers zijn een ramp. zeker als je op de fiets/brommer zit.
Sorry hoor, maar ik moest even snel. Ik kan echt wel foutloos een stuk tekst typen, maar niet als je binnen 5 min. eigenlijk ergens anders hoort te zijn. Bovendien werkte m'n toetsenbord niet mee (net nieuw, en nog niet ingewerkt.. gaat allemaal vrij stroef...)quote:Op zondag 26 september 2004 21:47 schreef Rebbedebje het volgende:
En ik maar denken dat ik een van de weinigen ben die in haar eigen spijkerbroekie loopt.
Wel met een postblouse natuurlijk, die witte.(niet die afschuwelijke tafelkleden
)
@ Bensel.
Lees anders eerst je bericht even voordat je hem neerzet...![]()
Oh wacht, ik zie aan je ondertitel dat het daar waarschijnlijk aan ligt.![]()
mwa, heb ook in een fabriek gewerkt, en de eerste week droomde ik ook vrij vaak dat ik nog aan het inpakken was.. waarschijnlijk heb je die avond het werk niet goed van je afgezet.quote:Op maandag 27 september 2004 11:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Oef, het wordt hoog tijd dat ik eens een andere baan vind, ik heb vannacht zelfs gedroomd over de TPG... Dat gaat me echt te ver...
Wij hebben er elke dag 1 deze week...quote:Op maandag 27 september 2004 18:12 schreef BushRanger het volgende:
Lekker weinig HAH deze week, twee partijen op dinsdag en dat is het!!
Vorige week heb ik er acht weg gebracht, dus het mag dan ook wel...
Ik laat me morgen verrassen.quote:Op maandag 27 september 2004 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wij hebben er elke dag 1 deze week...
Morgen zal wel de AH bonus zjin ... maar we hebben soms van die dingen dat van papier is gemaakt dat nogal snel scheurt, dat is pas vervelend....quote:Op maandag 27 september 2004 18:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat we er maar 1 per dag hebben is voor ons eigenlijk al een hele opluchting, we zijn in september echt helemaal kapotgegooid met Hah.
Ik verwacht de Gamma, de AH krijgen we standaard op woensdag.quote:Op maandag 27 september 2004 18:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Morgen zal wel de AH bonus zjin ... maar we hebben soms van die dingen dat van papier is gemaakt dat nogal snel scheurt, dat is pas vervelend....![]()
de AH bonus is toch best een lekker strak boekie?quote:Op maandag 27 september 2004 18:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Morgen zal wel de AH bonus zjin ... maar we hebben soms van die dingen dat van papier is gemaakt dat nogal snel scheurt, dat is pas vervelend....![]()
Pff, inderdaad.quote:Op maandag 27 september 2004 16:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er was me vandaag toch een kwak post voor op de maandag... En dan krijgen we natuurlijk weer de opmerkingen:"Wat zijn we laat posje!".
Oh, bedankt dat je het even zegt, had ik zelf nog niet door...
Ikke niet eigenlijkquote:Op dinsdag 28 september 2004 09:38 schreef Smeich het volgende:
Ben al benieuwd naar de KNJ-post
"het went wel" was de standaardreactie hierquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:02 schreef BushRanger het volgende:
waar ze tot half negen 's avonds nog zaten te zetten... Is daar nog iets over gezegd door de leiding?!?
Het was niet normaal en voortaan mag er al eerder worden gestopt met bezorgen. Deze tijden zijn absurd en er moeten oplossingen worden bedacht.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:02 schreef BushRanger het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de 'evaluatie' van ...
De post laten staan en zeggen dat ze het in hun hol kunnen steken zou mijn standaardreactie zijn..quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:44 schreef Smeich het volgende:
[..]
"het went wel" was de standaardreactie hier![]()
quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De post laten staan en zeggen dat ze het in hun hol kunnen steken zou mijn standaardreactie zijn..
Idd, doe ik ook altijd... zo met 'zo'n grijns van dat ik wel weet wat er in zitquote:Op maandag 4 oktober 2004 15:30 schreef Man_Made_God het volgende:
Weer een pakketje van de Pabo af moeten leveren afgelopen zaterdag.
Kan het niet laten om dan altijd even "veel plezier ermee" te roepen.
Maar de man die het dit keer aannam, was er zeer blij mee. "Dat zal wel lukken" met een grote glimlach, was zijn reactie.
Ja ik ken dat. Moet je bezorgen in een dorpje wat bekend staat als zwaar gelovig, maar de Pabo heeft daar een aantal vaste klanten zitten.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:41 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Idd, doe ik ook altijd... zo met 'zo'n grijns van dat ik wel weet wat er in zit.
De mensen die wel s wat bestellen staan daar in zo'n bestand en krijgen geregeld ook van die geadresseerde reclamefolders (laatst met roze plastic erom heen). En 't waren er best veel in m'n wijk.
Nee, je moest tegen een 'stootje' kunnen....quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:50 schreef mark_03 het volgende:
Staat er niet op dat je sterk moet zijn om 't te openen?
Dat is idd opvallend, af-en-toe...quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind dat er de laatste tijd veel Pabo en dat soort dingen tussen de post zitten. Verbaas me nog best hoeveel mensen dat krijgen, ook mensen van wie je het niet verwacht
Altijd leuk als er in postbode in je wijk woontquote:Op maandag 4 oktober 2004 17:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is idd opvallend, af-en-toe...
Alleen postbodes kopen niet bij de Pabo... tenzij ze daar op het werk mee geconfronteerd willen worden, natuurlijk...
Hee! Ik heb wel eens wat besteld bij de Pabo.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:43 schreef Jordy-B het volgende:
Alleen postbodes kopen niet bij de Pabo... tenzij ze daar op het werk mee geconfronteerd willen worden, natuurlijk...
hmmmz dat had ik dus ook bij een homo stelletje:quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:30 schreef Man_Made_God het volgende:
Weer een pakketje van de Pabo af moeten leveren afgelopen zaterdag.
Kan het niet laten om dan altijd even "veel plezier ermee" te roepen.
Maar de man die het dit keer aannam, was er zeer blij mee. "Dat zal wel lukken" met een grote glimlach, was zijn reactie.
quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:04 schreef Lexi het volgende:
[..]
hmmmz dat had ik dus ook bij een homo stelletje:
ik: "veel plezier ermee"
hij: "hoezo, wil je meedoen?
Toen ik een contract kreeg ging dat een maandje via Tempo team en daarna gewoon via de TPGquote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:57 schreef mark_03 het volgende:
Gaat dat via Randstad dan?
ik heb hier nu n 20pagina's tellende werkinstuctie van hun.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:57 schreef mark_03 het volgende:
Gaat dat via Randstad dan?
Ga je in 't Forepark werken?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:18 schreef mechatronics het volgende:
avond (voor particulieren, niet bedrijven) koerier is dus wel wat?
mooi
k wil dat ook wel doen, nl. in haaglanden. me al n weekje geleden ingeschreven bij randstad uitzendbureau
Haha!quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:04 schreef Lexi het volgende:
[..]
hmmmz dat had ik dus ook bij een homo stelletje:
ik: "veel plezier ermee"
hij: "hoezo, wil je meedoen?
Dat aantal pakjes is best te doen hoor, soms heb je meerdere pakken voor hetzelfde adres. 7,5 pakje per uur is wel erg weinig, tenzij je de straten en werkmethode nog niet kent natuurlijk (zoals in jou situatie). Maar in ieder geval veel plezier, het is best leuk werk!quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:45 schreef mechatronics het volgende:
[..]
ik heb hier nu n 20pagina's tellende werkinstuctie van hun.
ze verwachten dat ik 7,5 pakketjes per uur ga brengen. 25 per avond
wat weken later wel naar de 15 per uur
t gaat over n part-time job van 16.30 tot edit:20.30dacht ik,
van dinsdag tm vrijdag
Daar werk ik nu bijna een half jaar...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:52 schreef mechatronics het volgende:
Schipluidenseweg 13
2291 PC Wateringen
zegt je dat iets?
staat trouwens nog niks vast, er zijn er weet ik hoeveel ingeschreven
maar ik wil zo graag die baan !
als chaffeur moet ik in bezit zijn van een verklaring van terbeschikkingstelling
nou wtf is dit?
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:01 schreef Carport het volgende:
Wateringen ligt een paar plaatsen verderop bij mij, maar heb daar verder geen contact mee ofzo. Kan me voorstellen dat je t baantje graag wil... lekker rijden in die auto's
Op de site van de Inspectie verkeer en waterstaat staat het een en ander over de terbeschikkingstelling:
http://vervoer.ivw.nl/zak(...)ls/Uitzendbureau.asp
ok das mooi, das niet een of andere certificatie, niet dat ik 1 of andere cursus moet gaan volgen ofzo.quote:van de site
Het uitzendbureau verstrekt deze verklaring.
lekker motiverendquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:53 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Daar werk ik nu bijna een half jaar...slechtste rayon van heel Nederland!!!! maar ga tegenwoordig wel elke zaterdag met plezier naar m'n werk, is wel leuk daar hoor
Ik had )*(&$*()@#& vijf van die bakken... en dat waren alleen nog maar die hygiene setjes. Heb 't voordeel dat mijn wijk voor het grootste deel het winkelcentrum is, en de rest bestaat uit 5 straten en 4 grote flats waar je alles op de beneden verdieping in die busjes kunt flikkeren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 17:03 schreef Jordy-B het volgende:
hier hadden heel veel wijken een fijne hoeveelheid kleine pakjes (of dikke enveloppen... net hoe je het ziet) met doe-het-zelf mondhygiënetestjes, ofzo...
gewoon doodleuk twee volle (maar dan dus echt dat het boven de rand uitsteekt) blauwe bakken per wijk...
En ik had lekker niks, want ik loop in een nieuwbouwwijk
Altijd fijn om mensen daar gelukkig mee te maken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 18:05 schreef Man_Made_God het volgende:
Wat een KUTdag. Teveel post, maar wel een heerlijk zonnetje en goede muziek in de auto dus dat compenseerde weer een beetje.
Kwam op een gegeven moment bij een gozer voor wie ik op zaterdag vrijwel nooit post heb. Komt op me aflopen: "Zeker allemaal reclame of niet?"
Waarop ik zeg: "Bijna goed, 1 van de Postbank, 1 van Essent en maar liefst 2 van het Justitieel IncassoBureau."
Vond ie niet leuk... Ik wel, en daar ging het om
Ja en de Postbank was ook geen goed nieuws, want daar was ie nog het meest pissed over.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 18:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Altijd fijn om mensen daar gelukkig mee te maken.
Fantastisch, zijn weekend verpest en jouw weekend goed begonnenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 18:16 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Ja en de Postbank was ook geen goed nieuws, want daar was ie nog het meest pissed over.
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:47 schreef SilentChaos het volgende:
hahaha ja ach...ligt een beetje aan het beleid daar! Maar dat is hun eigen schuld..ik zou daar beter baas kunnen zijn
1 keer gehad, maar die mensen waren op vakantie , en 2 weken later hing ie erweer.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 00:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ook altijd irritant: mensen met een groene brievenbus aan de straat die het ding opeens aan het huis hangen, of hem maar helemaal weghalen.
Jezelf benaderen in de derde persoonsvorm, komt erg dom over.. Hou oud ben je? 4, 5?quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:31 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
kleinmeiske zal manneke direct vanavond aan het werk zetten. Geen harending in kleinmeiskes brievenbus, heb een onverklaarbare aversie tegen die dingen. Er zit toch een tochtdeur in m'n gang.
Je eigen mening als een feit verkondigen komt nou ook niet echt volwassen over. Beoordeel jij altijd iemand naar aanleiding van 1 post?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:52 schreef Roosjuh het volgende:
[..]
Jezelf benaderen in de derde persoonsvorm, komt erg dom over.. Hou oud ben je? 4, 5?![]()
Nou nee... kennelijjk heb je ook nog s last van een defect in je korte termijngeheugen.. aangezien je aardig vaak deze constructie gebrukt..quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:57 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Je eigen mening als een feit verkondigen komt nou ook niet echt volwassen over. Beoordeel jij altijd iemand naar aanleiding van 1 post?
't zal wel een gave zijn...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:37 schreef kleinmeiske het volgende:
Met mijn kortetermijngeheugen is niks mis. Sorry, ik zal voortaan volwassen en in correct Nederlandsch mijn postings doen. Ik wist niet dat dit een superserieus forum was. Gegroet.
Dan zal jij wel stoned zijn. Ontopic maar weer hè, Roosjuh (over kinderlijk gesproken)quote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:42 schreef Roosjuh het volgende:
[..]
't zal wel een gave zijn...
mwoa.. ok.. die is wel juist.. ware het niet dat het gewoon de naam is die iedereen voor me gebruikt, hoewel dat meer met mn lengte te maken heeft dan met mn gedrag.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:17 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Dan zal jij wel stoned zijn. Ontopic maar weer hè, Roosjuh (over kinderlijk gesproken)
kleinmeiske vs Roosjuhquote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:28 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Catfight!!!![]()
Das pas kinderachtig
Waarom denk je dat ik ontopic schreef? En nee hoor, ik heb helemaal geen behoefte aan een eigen topic, maar het is lief aangeboden.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hee! Deze reeks is niet voor 'bitchfights'!![]()
Als jullie er behoefte aan hebben wil ik wel een apart topic voor jullie openen, zo ben ik dan ook wel weer.
Postbodes zijn liefquote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:09 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik ontopic schreef? En nee hoor, ik heb helemaal geen behoefte aan een eigen topic, maar het is lief aangeboden.
Wij zorgen ervoor!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:27 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Postbodes zijn lief![]()
De postbodes die ik irl ken in ieder geval wel (John, ik zit helemaal niet te slijmen hoor!)quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:27 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Postbodes zijn lief![]()
Heb er ook 2 in mijn wijk. Vooral irritant vooraan bij een bundel, met je handen vol.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:46 schreef renz0r het volgende:
In zwijndrecht heb je een straat waar de kleppen van de brievenbussen suprt strak aangedraaid zitten. Die zijn gewoon niet te openen. Met 2 handen lukt het net om die superstrakke klep te openen en dan post in te schuiven. De post wordt dan wel 3 keer afgeklemd waardoor en een paar vouwen in komen. Nu is dit een x aangegeven bij de mensen en 3kwart heeft een andere bus genomen of een brievenbus opgehangen
Nu had ik post naar binnen gedaan bij 1 van de mensen in de straat die de bus niet had vervangen. De bewonder kwam witheet naar buiten dat er vouwen in zijn post zat. Aangezien ik er niet tegenkan dat ik onterecht wordt uitgescholden (die man weet dondersgoed dat zijn brievenbus fout is) heb ik zonder pardon gezegd: Dan moet u maar het voorbeeld nemen van bijna alle andere huizen in deze straat *wijst ondertussen naar opgehangen brievenbussen en vervangde bussen. Die vent ging weer witheet naar binnen en de week daarop hing er een brievenbus naast zijn deur
Ja inderdaad, vooral als je je handen vol hebt. Maar ik duw de post er gewoon met heel veel kracht met één hand doorheen, zonder mijn vingers IN de bus te doen. Resultaat is dat ze meestal verfrommelde post hebben die nog een stukje uit de bus steekt...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:43 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Heb er ook 2 in mijn wijk. Vooral irritant vooraan bij een bundel, met je handen vol.![]()
Ja, heb ze ook gezien. Bij ons op kantoor hebben we al die dingen ook. De fietsaanhanger past op geen enkele fiets bij ons... alleen op die nieuwe fietsen, maar zo'n beetje elke postbode doet zn loop op een ouderwetse fiets... Hebben ze alleen verbindingen voor nieuwe fietsenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:44 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hebben jullie btw het Mail! krantje binnen. Pagina 4 met die nieuwe dingen om te bezorgen.
die "honkbalhandschoen" , die is echt vervelend lijkt me
Die tas op je stuur moet ik ook , lekker voor je straat wat je helemaal op de fiets kan doen.
Je geeft jezelf al antwoordquote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:01 schreef Kremers het volgende:
Waarom komen die pakketbezorgers altijd s'middags?, lijkt me nogal logisch dat 70/80% dan niet thuis is, zou het niet veel logischer zijn om de pakketten s'avonds rond te brengen
Oh nee, want dan moet er toeslag betaald worden![]()
Dat wist ik niet ):, maar met toeslag doelde ik meer op avondtoeslag op het salaris van de pakketbezorgerquote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:36 schreef Carport het volgende:
[..]
Je geeft jezelf al antwoord
Verzenders van pakjes kunnen wel aangeven dat deze 's avonds bezorgd moeten worden (althans bij de beroemde Rabobankbrieven wel), daar wordt dan dacht ik ook meer voor betaald. Er komt natuurlijk ook bij kijken dat niet alle pakjes 's avonds bezorgd kunnen worden, want als je normaal van 9-17 pakjes bezorgd, kan je dat niet ff snel tussen 18-21 doen.
Maar ik vind het idd ook best wel raar dat er 's avonds niet veel pakjes worden bezorgd.
maar ik maar 30% vanquote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:01 schreef Kremers het volgende:
Ik heb een klacht over TPG, leg die even bij jullie baas neer
Waarom komen die pakketbezorgers altijd s'middags?, lijkt me nogal logisch dat 70/80% dan niet thuis is, zou het niet veel logischer zijn om de pakketten s'avonds rond te brengen
Oh nee, want dan moet er toeslag betaald worden![]()
Dat wou ik ff kwijt
Omdat de meeste mensen liever overdag werken?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:01 schreef Kremers het volgende:
Waarom komen die pakketbezorgers altijd s'middags?
Juist, buren roeleren!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ben vaak de pakjes kwijt. Ook door het aan de buren te geven
Ik rijd vaak pakketdienst en ik raak bijna alles kwijt. Soms een paar pakjes niet, omdat er een aanvullende dienst is, maar verder ligt het percentage best hoog hoor. Het gebeurt bij ons op kantoor dat er de volgende dag NUL pakketten meegaan voor de tweede aanbieding!! Maar ja, landelijke omgeving he, buren nog te vertrouwen, tuinen met tuinhuisjes, deuren die niet afgesloten zijn etcquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
maar ik maar 30% van![]()
Ben vaak de pakjes kwijt. Ook door het aan de buren te geven
Hoe kom jij erbij om dat niet te doenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:16 schreef Yeahinho het volgende:
Hoe kom je er trouwens bij om post op je arm leggen?
Op ons kantoor wordt het zo geleerd aan nieuwelingen (en dus ook aan de postbezorgers, maar die zijn eigenwijs). In het begin had ik er ook wel moeite mee, maar het wendt snel, en ik weet nu niet beter meer.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:47 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij om dat niet te doenHeb je zulke grote handen?
Helemaal met je eens. Ik zet de HaH (zeker als het er 2 zijn) er dan ook liever tussen, maar dat is sinds een tijdje (sinds de sorteermachines in Maart zijn gekomen) verboden, omdat ze er al snel achterkwamen dat het toch wel erg veel tijd in beslag neemt.....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:47 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]
maar mijn hele kantoor vind het een belachelijk idee om 2 grote HAH achter het handje te moeten houden. Idee van mensen die in een pak achter hun dure gewaxte bureau zitten en nog nooit een bundel in hun klauwen hebben gehouden.
Zoals eerder gezegd. De bundels in de 2 wijken die ik om de tijd doe , zijn soms enorm Als ik het op mijn rechteronderarm leg en met mijn hand vastklem kan ik echt wel een grote bundel vasthouden. Meer dan als je alles in de hand houdt. Een collega keek mij ook verbaast aan naar mijn methode. Maar ik ben het gewoon gewend.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:16 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Hoe kom je er trouwens bij om post op je arm leggen?![]()
ja en nu kost het je bergen tijd op straat, maar ach dat zien de hoge heren niet, dus dat kan ze geen klap schelen. Dr wordt nu gewoon veelsteveel gefocust op de voorbereidingstijd, die over het algemeen veel te krap staatquote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:25 schreef Yeahinho het volgende:
Helemaal met je eens. Ik zet de HaH (zeker als het er 2 zijn) er dan ook liever tussen, maar dat is sinds een tijdje (sinds de sorteermachines in Maart zijn gekomen) verboden, omdat ze er al snel achterkwamen dat het toch wel erg veel tijd in beslag neemt.....
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:32 schreef Cart_man het volgende:
Heeft dat gehucht een postkantoor dan.
Net onze nieuwe voorbereidingstijden gezien.... Daar word je niet echt vrolijk van...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 05:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
ja en nu kost het je bergen tijd op straat, maar ach dat zien de hoge heren niet, dus dat kan ze geen klap schelen. Dr wordt nu gewoon veelsteveel gefocust op de voorbereidingstijd, die over het algemeen veel te krap staat![]()
Ik las 't ook... lijkt me ook niks. Veel te zwaar.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 18:01 schreef K-Man het volgende:
[quote]Op donderdag 14 oktober 2004 20:16 schreef Yeahinho het volgende:
Die honkbalhandschoen uit MAIL! kunnen ze aan mij ook niet kwijt. Maar mijn ervaring is dat de verspreiding van die handige hulpmiddelen na de testfase toch wat tegen valt, vanwege beperkt budget. Wij hebben nu twee roodrunners (waarvan 1 opgebouwd uit twee oude kapotte), en die nieuwe ergonomische schoudertas die vorig jaar is geintroduceerd heb ik hier ook nog niet gezien.
Koop een stratenboekje.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:24 schreef mark_03 het volgende:
Niemand die deze vakantie wat bijklust? Ben de hele week ingepland... op zich wel fijn. Nieuw dienstje gedaan vandaag, zonder ook maar een opleiding gehad te hebben... wat een doolhof. Heb best wat ervaring, maar dit sloeg (net niet, heb wel s erger gehad in m'n beginperiode) alles.
Was gewoon complete straten kwijt. Bende... maarja, morgen de herkansing
Bedoel meer dat de dienst anders uit de machine kwam dan dat ik 'm zelf gezet had... dacht dat 't makkelijker zou zijn. Niet dus ...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:38 schreef Youssef het volgende:
[..]
Koop een stratenboekje.Ontzettend handig, ook voor buiten je werk
![]()
'k heb zelf een kaartje (A4-formaat) van de stad en enkele kleinere kaartjes van de verschillende codegebieden... Geweldig als je 'ns moet invallen in een vreemde wijkquote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:38 schreef Youssef het volgende:
[..]
Koop een stratenboekje.Ontzettend handig, ook voor buiten je werk
![]()
Ik heb daar geen problemen mee. Ik heb altijd 4 nabrengzakken. En de 2 tassen op de fiets kunnen netjes dicht. Steekt ook geen enkele brief uitquote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:05 schreef Jordy-B het volgende:
Dan moet je 'ns minder in je tassen proppen en 'n nabrengzak klaarmaken...
Bij ons hebben we welgeteld 1 wijk waar je nabrengzakken mag makenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:05 schreef Jordy-B het volgende:
Dan moet je 'ns minder in je tassen proppen en 'n nabrengzak klaarmaken...
Serieus??quote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij ons hebben we welgeteld 1 wijk waar je nabrengzakken mag maken.... Voor de rest mag je mooi op en neer fietsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |