abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 september 2004 @ 07:53:45 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22098656
quote:
Wilders: Grens dicht voor Turken en Marokkanen
Door Sandra Donker

De komende vijf jaar mogen er in Nederland geen Turken en Marokkanen bij komen. Dat vindt Kamerlid Geert Wilders. Hij wil een onmiddellijke immigratiestop voor alle niet-westerse allochtonen die naar familie in Nederland willen verhuizen.

Wilders vormt een eenmansfractie in de Tweede Kamer nadat hij twee weken geleden na een hoog opgelopen ruzie de VVD-fractie verliet. Hij noemt de problemen met de integratie zo 'immens en acuut', dat meteen moet worden ingegrepen. ,,Alle aandacht moet worden gericht op de allochtonen die hier al wonen'', zegt hij in een reactie op de begrotingsplannen van het kabinet.

De 'rechtse conservatief' wil allochtonen die een Nederlands paspoort hebben het land uitzetten en hun Nederlanderschap afpakken als zij niet bereid zijn de taal goed te leren. Dat moet ook als ze misdaden plegen of de openbare orde verstoren. Hetzelfde geldt voor imams die haat zaaien of aanzetten tot geweld.

Op het gebied van criminaliteitsbestrijding is het kabinetsbeleid veel te soft, vindt Wilders. Wat hem betreft krijgen zware misdadigers en geweldplegers levenslang bij een derde veroordeling, en verspelen zij het recht op strafvermindering. De politie moet minder tijd steken in het beboeten van burgers die een paar kilometer te hard rijden, aldus Wilders.

Naar de zorg moet volgens hem meer geld. "Het is stuitend dat de mensen die Nederland na de oorlog hebben helpen opbouwen, nu luiers moeten dragen, omdat er geen tijd is om hen naar de wc te brengen." De extra kosten kunnen worden betaald door het budget voor ontwikkelingssamenwerking geheel te schrappen. Dat levert zo'n 3,8 miljard euro per jaar op. "Hulp aan Afrika is prachtig, maar problemen met veiligheid en zorg in ons eigen land verdienen voorrang."

Hoewel Wilders het in de opiniepeilingen goed doet, hoeft hij in de Kamer niet op veel steun voor zijn plannen te rekenen. "Ik wil eerst de discussie aanzwengelen", zegt hij. "Daarna is het tijd te kijken of er een meerderheid voor is. Hopelijk ziet de LPF wat in mijn ideeën." Ook gokt hij op zijn oude VVD-collega's. "Als zij hun ware gezicht laten zien, kunnen we een heel eind komen."
Bron: AD

Ach ja.. Je moet wat om je bestaan in de Kamer te rechtvaardigen. Hij had een zetel minder in de barometer, dus er moest weer even aan de boom geschud worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_22098667
Ik denk niet echt dat de kamer zich wat gaat aantrekken van één malloot...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:00:15 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22098675
Niet de kamer, maar wel de gemiddelde (misschien de iets lager opgeleide dan gemiddelde) Nederlander....
pi_22098697
"Oh kijk, de nieuw Pim!"
pi_22098712
Goeie vent die zegt wat ie denkt.
=Hee,.. was jij er bij? Nou dan. Sodeflikker dan op!=
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:09:17 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22098720
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:08 schreef SailingAce het volgende:
Goeie vent die zegt wat ie denkt.
Misschien zou ie dus eens moeten denken VOORDAT ie wat zegt...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_22098722
quote:
De extra kosten kunnen worden betaald door het budget voor ontwikkelingssamenwerking geheel te schrappen. Dat levert zo'n 3,8 miljard euro per jaar op. "Hulp aan Afrika is prachtig, maar problemen met veiligheid en zorg in ons eigen land verdienen voorrang."
Ja hier in Nederland hebben we het pas echt zwaar. Zo'n gemiddelde leeftijd van 75 gaat je niet in de koude kleren zitten natuurlijk.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_22098726
quote:
De 'rechtse conservatief' wil allochtonen die een Nederlands paspoort hebben het land uitzetten en hun Nederlanderschap afpakken als zij niet bereid zijn de taal goed te leren.
Dus in feite verbanning opnieuw instellen? Wat een gelul.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:11:05 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22098729
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:10 schreef julekes het volgende:

[..]

Dus in feite verbanning opnieuw instellen? Wat een gelul.
Het kan (Grond)wettelijk niet eens.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_22098733
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het kan (Grond)wettelijk niet eens.
Mijn punt.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_22098742
Grondwetten zijn te veranderen
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_22098761
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:14 schreef Calella het volgende:
Grondwetten zijn te veranderen
Zal de EU ook wel tof vinden. En de Verenigde Naties. En onze NAVO bondgenoten zoals Turkije.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:17:25 #14
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_22098763
Grenzen open, iedereen is welkom

ik betaal wel
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_22098767
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:16 schreef julekes het volgende:

[..]

Zal de EU ook wel tof vinden. En de Verenigde Naties. En onze NAVO bondgenoten zoals Turkije.
Dat is een andere discussie
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_22098775
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:18 schreef Calella het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie
Nee dus.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_22098777
Wilders.

Wordt nu net zo naar voren gepushed als Fortuyn.
Iemand moet voor marionet spelen om de vlam in de pan te laten slaan hier in Nederland.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_22098807
MIsschien kan Jan em nog wel wat tips geven.
pi_22098816
Helaas wordt die meneer Wilders misbruikt om de aandacht van de door bakellende over het volk uitgegoten ellende te maskeren.
Helaas laat hij zich daar nog voor gebruiken ook.
Een klein poesje aaien is leuk, maar als later blijkt dat het een tijger is moet je wel al je vingers blijven tellen!
Dare to be different, dare to be you!
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:29:29 #20
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22098826
Pim zou het zo gewild hebben
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:46:54 #21
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_22098937
quote:
De komende vijf jaar mogen er in Nederland geen Turken en Marokkanen bij komen. Dat vindt Kamerlid Geert Wilders.
Dus mijn buurvrouw mag niet meer zwanger raken?
pi_22099038
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:46 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dus mijn buurvrouw mag niet meer zwanger raken?
Vijf kinderen is echt wel genoeg.
Big dick.
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:02:54 #23
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_22099060
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:00 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Vijf kinderen is echt wel genoeg.
Als ze er zes wilt, moet dat kunnen..
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:05:06 #24
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_22099074
Ze moeten in het algemeen stoppen met mensen toelaten in Nederland vanuit andere landen , gezinshereniging kan ook de andere kant op (dus in Marokko of Turkeije) , mensen die vluchten vanuit oorlogs gebieden moeten worden opgevangen in de regio.
Ik ben inmiddels overleden
pi_22099075
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:46 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dus mijn buurvrouw mag niet meer zwanger raken?
Volgens mij krijgt je buurvrouw Nederlandse kindertjes
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:08:01 #26
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22099105
Wilders is goed bezig!
Als ie dit nu allemaal in een solide partij gegoten krijgt heeft ie mijn stem!

Ik heb nog geen minpuntjes kunnen ontdekken...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:08:20 #27
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_22099107
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:05 schreef Calella het volgende:

[..]

Volgens mij krijgt je buurvrouw Nederlandse kindertjes
Volgens mij niet
pi_22099161
Wilders, tsja... Ik kan me hier en daar wel vinden in zijn plannen, maar deze man mist verdomme de juiste uitstraling. Voor hem wil je toch niet vechten!?
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:02 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Als ze er zes wilt, moet dat kunnen..
Ja, leuk he, de Nederlander vervangen...
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:15:31 #29
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_22099184
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:13 schreef Darth-Vader het volgende:
Wilders, tsja... Ik kan me hier en daar wel vinden in zijn plannen, maar deze man mist verdomme de juiste uitstraling. Voor hem wil je toch niet vechten!?
[..]

Ja, leuk he, de Nederlander vervangen...
Vervangen?
pi_22099213
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:15 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Vervangen?
Hoe wil je het dan noemen?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:20:02 #31
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22099250
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:46 schreef TimmyAsd het volgende:

Dus mijn buurvrouw mag niet meer zwanger raken?
Jawel hoor, maar dan moet ze gewoon 1 kindje inleveren, daar maakt dokter Schumacher zo een gezond Hollands kindje van binnen twee uitzendingen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:28:07 #32
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_22099356
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:17 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen?
Een allochtoon kindje vervangt geen autochtoon kindje.. tenzij je elk autochtoon kindje bij geboorte afslacht.. Wat niet de bedoeling is lijkt me..
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:59:54 #33
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22099706
Ik had het ook wel grappig gevonden als de TS inhoudelijk op Wilder's voorstellen was ingegaan

Maar em met dedain beschuldigen van populisme is natuurlijk veel gemakkelijker

Want het principe dat iemand die hier al meerdere jaren zit, hier niet geboren is, de taal nog niet spreekt, ook geen werk heeft, tja, vind ik het niet onredelijk om die persoon ens te vragen wat'ie hier komt doen.

Ook het (waargebeurde) voorbeeld van ouderen met luiers, zo schrijnend als het is, en dat maar op te lossen met ontwikkelingssamenwerking op te heffen, klinkt me allezins redelijk in de oren.

Ik hoef denk niet uit te leggen, dat decennielang geld geven onder de noemer 'ontwikkelingssamenwerking' tot op heden nogal weinig resultaat heeft geboekt.

En dan vind ik de gedachte "Eerst hier de boel goed op orde, daarnaast ens kijken of we de rest kunnen helpen" best redelijk.

Maar nee, er dient ingehamerd te worden dat'ie populist is

Je merkt dat de gevestigde orde al weer bang aan het worden is.
&lt;signature here&gt;.
pi_22099977
Wilders doet het heel erg goed.
Natuurlijk is dat Populisme en als je met Wilders een borreltje drinkt, zal hi dat zelf ook best wel toegeven

Hell, de man is een 1.man fractie en die moet met slogans naar buiten komen om waar te worden genomen.

Dat is geen utivinding van Wilders maar Politieke startegie. de PcvdA heeft in het verleden ook wel hele raer dingen gezegd.-

Afgerekend wordt na de verkiezingen.
pi_22100284
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:13 schreef Darth-Vader het volgende:
Wilders, tsja... Ik kan me hier en daar wel vinden in zijn plannen, maar deze man mist verdomme de juiste uitstraling. Voor hem wil je toch niet vechten!?
[..]

Ja, leuk he, de Nederlander vervangen...
Maak je hier nou een grap of ben je echt serieus?


pi_22100290
Wanneer moet ik komen opdraven voor mijn verplichte taaltest?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22100299
wanneer gaat hij zich aansluiten bij NieuwRechts?
pi_22100350
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:34 schreef Zander het volgende:
Wanneer moet ik komen opdraven voor mijn verplichte taaltest?
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk licht op m'n fiets installeren
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22100589
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:35 schreef zakjapannertje het volgende:
wanneer gaat hij zich aansluiten bij NieuwRechts?
Wanneer ga jij je aansluiten bij NieuwRechts?
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_22100705
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:52 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Wanneer ga jij je aansluiten bij NieuwRechts?
dan moet er daar eerst flink wat veranderen

maar Wilders zegt bijna letterlijk wat Smit zegt over (islamitische) allochtonen, over hoe criminele allochtonen aangepakt moet worden, ook Nawijn heeft dat gedaan, in de media als eerste trouwens dacht ik, maar Nawijn heeft zich ervoor geexcuseerd later dacht ik (het ging trouwens bij hen om criminele Marokkanen)

het is trouwens door haast iedere jurist afgeschoten, want het blijft immers discriminatie en daarmee verboden, juridisch en ethisch
pi_22101122
Tja, je mag dan niet meer vinden dat -ie populistisch bezig is, maar dat issie natuurlijk wel. Sommige van zijn ideeën zijn zeker niet verkeerd, maar hij slaat er te ver in door en wil te veel ineens.

Een onmiddellijke immigratiestop vind ik bijvoorbeeld zwaar overdreven. Als nieuwkomers zich hier goed aanpassen, heb ik niet zo veel problemen met hun aanwezigheid. Wel kan ik me weer vinden in het aanpakken van allochtonen die na TIG jaar in Nederland nog de taal niet beheersen en ook op het punt van haatzaaiende imams ben ik het voor 100 procent met hem eens. Weg met die zooi. Ook criminaliteit verdient hardere aanpak.

Tuurlijk, naar zorg moet meer geld, maar om dan maar geheel met ontwikkelingssamenwerking te stoppen, vind ik weer veel te ver gaan. Echt weer zo'n egocentrisch liberaal standpunt. Dat vind ik oprecht jammer, want op bepaalde issues die hij aansnijdt steun ik hem volledig. Helaas verspeelt hij die steun weer met loze opmerkingen als het afschaffen van ontwikkelingssamenwerking.
pi_22101187
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:35 schreef zakjapannertje het volgende:
wanneer gaat hij zich aansluiten bij NieuwRechts?
Daar past ie wel thuis:





Pipo de Clown en Mama Loe
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_22101308
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:19 schreef pro_jeex het volgende:
Wilders.

Wordt nu net zo naar voren gepushed als Fortuyn.
Iemand moet voor marionet spelen om de vlam in de pan te laten slaan hier in Nederland.
En daar zit een samenleving, die geforceerd tot rust probeert te komen net niet op te wachten.
De huidige politieke plánnen zijn in mijn optiek al veel te radicaal om de stabiliteit in dit land weer terug te krijgen. Ik vind het een slechte zaak dat burgers menen, dat ze vooruitgang boeken door elkaars ontevredenheid op te fokken; met één politicus als boegbeeld.

Het wordt eens tijd dat we ons -hoe dan ook- realiseren, dat daadkrachte maatregelen onvermijdbaar zijn. Daarnaast, dat de situatie in dit land echt zo slecht nog niet is; de prognose voor de economische groei ligt al op 1,5% en het bedrijfsleven is blijkbaar ook weer gematigd positief.

Publieke opinie is naar mijn idee dus niet altijd bevordelijk voor een realistische beeldvorming.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_22101717
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:37 schreef Davidboaz het volgende:

[..]

En daar zit een samenleving, die geforceerd tot rust probeert te komen net niet op te wachten.
De huidige politieke plánnen zijn in mijn optiek al veel te radicaal om de stabiliteit in dit land weer terug te krijgen. Ik vind het een slechte zaak dat burgers menen, dat ze vooruitgang boeken door elkaars ontevredenheid op te fokken; met één politicus als boegbeeld.

Het wordt eens tijd dat we ons -hoe dan ook- realiseren, dat daadkrachte maatregelen onvermijdbaar zijn. Daarnaast, dat de situatie in dit land echt zo slecht nog niet is; de prognose voor de economische groei ligt al op 1,5% en het bedrijfsleven is blijkbaar ook weer gematigd positief.

Publieke opinie is naar mijn idee dus niet altijd bevordelijk voor een realistische beeldvorming.
De mensen achter de schermen willen helemaal geen rust, ze willen de Moslims uit Europa omdat die een oncontroleerbare (onhandelbaar/ niet in de hand te houden) factor geworden zijn.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_22101924
quote:
De komende vijf jaar mogen er in Nederland geen Turken en Marokkanen bij komen. Dat vindt Kamerlid Geert Wilders. Hij wil een onmiddellijke immigratiestop voor alle niet-westerse allochtonen die naar familie in Nederland willen verhuizen.
D'r zit wel iets in natuurlijk.
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:11:59 #46
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_22101967
Het schijnt dat Wouter Bos al bij de Bijlmerbajes is gesignaleerd om een weekendverlof voor Volkert te regelen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:12:35 #47
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22101981
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:08 schreef nikk het volgende:


D'r zit wel iets in natuurlijk.
Tot je een vriendinnetje uit Argentinnie krijgt met wie je in NL wil samenwonen en je geen lid bent van een voorname familie
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:22:35 #48
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_22102185
OT: het gaat er niet om dàt er Turrokanen bij komen, maar wàt voor Turrokanen erbij komen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:24:21 #49
3542 Gia
User under construction
pi_22102216
Als we alle criminele inwoners van Nederland voor de duur van hun detentie in de ontwikkelingslanden aan het werk zetten, kan die financiële ontwikkelingshulp best wat minder.

Dat geld kan dan weer ten goede komen aan de zorg.

Verder ben ik het wel deels eens met zijn uitspraak over immigratie van Turken en Marokkanen. Familie is bij die mensen zo'n ruim begrip. Ik vind dat een echtgenoot of eigen kinderen gewoon naar Nederland moet mogen komen, maar niet de vader en moeder van die echtgenoot of de broers en zusters van die echtgenoot. Want dan komen het jaar daarop de broers en zusters van die vader en moeder, en diens kinderen en kleinkinderen, enz......

En allemaal meeëten!!
pi_22102261
Go Wilders!
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_22102346
Geweldige vent

Als hij een goede partij weet op te bouwen kan hij op mijn stem rekenen
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:32:22 #52
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22102388
quote:
Hoofdlijnen beleid minister van Justitie
Om het aantal vreemdelingen te beperken wenst de minister van Justitie een stringent toelatingsbeleid te voeren. Dit houdt ondermeer in dat:

§ Alle vreemdelingen na drie jaar Aruba moeten verlaten;

§ Zij pas na drie jaar weer mogen terugkomen voor weer een termijn van maximaal drie jaren ;

§ De leges en de retributies worden verdrievoudigd;

§ De vergunning wordt telkens voor een jaar verleend;

§ De ruimte op de arbeidsmarkt is bepalend voor de toekenning van een verblijfsvergunning met toestemming tot werk;

§ In projectgebonden situaties wordt een vergunning voor de duur van het project gegeven;

§ De vreemdeling met een ondeugdelijk antecedent wordt niet toegelaten;

§ Bij de toelating tot verblijf dient de vreemdeling te beschikken over goede gezondheid (op de functie gericht);

§ Bij de toelating tot verblijf dient de vreemdeling te beschikken over adequate huisvesting ;

§ Gezinshereniging wordt niet toegestaan;

§ Bij verwijdering van illegale werknemers worden de kosten steeds op de betrokken werkgever verhaald;

§ Ter voorkoming van fraude en misbruik (belasting, AZV, SVB etc.) dienen de gegevensuitwisseling tussen betrokken diensten te worden geoptimaliseerd;

§ Ter beperking van het aantal schijnhuwelijken en het grote aantal kinderen dat jaarlijks met die buitenlandse echtgeno(o)t(e) van een landskind meekomt om in Aruba te verblijven, zal de LTU worden gewijzigd in dier voege dat de desbetreffende personen vergunningsplichtig zijn;

§ Werkgevers die illegalen in dienst hebben zullen worden vervolgd en beboet;

§ De duur van de behandeling van de vergunningsaanvraag wordt aanzienlijk verkort. Binnen twaalf weken zal een vergunning moeten worden afgegeven of een weigering schriftelijk en gemotiveerd zijn gegeven;

§ Een wettelijk identificatieplicht zal worden ingevoerd. Hiermee wordt bedoeld het aan de autoriteiten desgevraagd kunnen overleggen van een geldig identificatiebewijs waaruit ook de verblijfstitel voor een toegelaten vreemdeling blijkt;

§ De toelatingsregeling voor de niet in Aruba geboren Nederlanders wordt aanzienlijk versoepeld, terwijl noch de drie jaren termijn, noch het verbod van gezinshereniging /- vorming voor deze categorie gelden.
Zou hij niet gewoon het Arubaanse immigratierecht moeten overnemen?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22102477
Wilders staat op de loonlijst van de Mossad man .
quote:
Het kamerlid zegt de waarschuwing vorige week te hebben vernomen tijdens een bezoek aan Israël. Daar had hij naar eigen zeggen een urenlang onderhoud met functionarissen van Israëlische inlichtingendiensten, waaronder de Mossad. Het bezoek vond plaats in het Mossad-hoodkwartier in Herzliya.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=27398
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_22102571
net zo figuur as fortuyn, hij weet wat er speelt, er roept dan wat ononderbouwds, maar goed, as je die man ziet, daar ga je toch niet op stemmen of wel :S
I'm just lying to bend the truth
pi_22102771
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:24 schreef Gia het volgende:
Als we alle criminele inwoners van Nederland voor de duur van hun detentie in de ontwikkelingslanden aan het werk zetten, kan die financiële ontwikkelingshulp best wat minder.

Dat geld kan dan weer ten goede komen aan de zorg.

Verder ben ik het wel deels eens met zijn uitspraak over immigratie van Turken en Marokkanen. Familie is bij die mensen zo'n ruim begrip. Ik vind dat een echtgenoot of eigen kinderen gewoon naar Nederland moet mogen komen, maar niet de vader en moeder van die echtgenoot of de broers en zusters van die echtgenoot. Want dan komen het jaar daarop de broers en zusters van die vader en moeder, en diens kinderen en kleinkinderen, enz......

En allemaal meeëten!!
yeah right ze staan daar te popelen om hulp te krijgen van onze moordenaars
pi_22102831
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:36 schreef pro_jeex het volgende:
Wilders staat op de loonlijst van de Mossad man .
[..]

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=27398
Right...waar kan ik me aanmelden?

Sjonge jonge....en jij op de loonlijst van extreem links?

Trol...
pi_22102854
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Right...waar kan ik me aanmelden?

Sjonge jonge....en jij op de loonlijst van extreem links?

Trol...
Extreem-Links? Ik? Kan merken dat jij mij duidelijk NIET kent.
Ga ff iemand anders beledigen en voor Extreem-Links uit maken.

geitenwollensok.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:57:19 #58
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22102890
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:52 schreef Chadi het volgende:


yeah right ze staan daar te popelen om hulp te krijgen van onze moordenaars
Naja een gedetineerde kost in NL meer dan 15.000 pj, geef zo'n lokaal stamhoofd in Soedan een leuke Landcruiser en een SLK en hij wil er best een kudde van ergens opbergen in een kuil ofzo
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:00:37 #59
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22102961
Ach, laat de man lekker blaten, heeft ie ook z'n verzetje.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:03:20 #60
99727 Zero-Nine
Dr. of forumalism
pi_22103017
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef Fixxxer het volgende:
Go Wilders!
Idd, al mag hij nog wel een beetje aan zijn nuances werken.

Ik zat zelf te denken aan gezinshereniging niet meer in NL te doen maar in marokko en turkije.
As your attorney, I advise you to drive at top speed. It'll be a goddamn miracle if we can get there before you turn into a wild animal.
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:04:47 #61
3542 Gia
User under construction
pi_22103054
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

yeah right ze staan daar te popelen om hulp te krijgen van onze moordenaars
Uiteraard zitten ze daar in kampen en werken ze onder voortdurende bewaking.

En als ze zich goed gedragen, mogen ze misschien nog eens terug naar Nederland.
pi_22103193
VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld. Veruit de meeste moslims (tweederde) zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst, blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Terecht natuurlijk anders loopt het nog verder uit de hand.. Wilders
pi_22103243
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Uiteraard zitten ze daar in kampen en werken ze onder voortdurende bewaking.

En als ze zich goed gedragen, mogen ze misschien nog eens terug naar Nederland.
En dat is inderdaad goed koop ja
En hoe voelt u zich nu?
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:19:40 #64
3542 Gia
User under construction
pi_22103315
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:14 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

En dat is inderdaad goed koop ja
Als dat in plaats van miljarden aan financiële steun aan ontwikkelingslanden is, dan is dat denk ik een stuk goedkoper. Vreten moeten ze toch, of ze nou hier zitten of daar.
pi_22103411
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:12 schreef Koos Voos het volgende:
VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld. Veruit de meeste moslims (tweederde) zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst, blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Terecht natuurlijk anders loopt het nog verder uit de hand.. Wilders
Op naar de 2 miljoen.
pi_22103488
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Als dat in plaats van miljarden aan financiële steun aan ontwikkelingslanden is, dan is dat denk ik een stuk goedkoper. Vreten moeten ze toch, of ze nou hier zitten of daar.
Wat denk je dat dat voor organisatie is? hmm? Je moet 1 op 1 bewaking hebben anders kun je het nooit organiseren, + vervoer, + opstanden die je krijgt.... get real, wilders plan vinden jullie allemaal belachelijk... ik vind dit veel belachelijker.. (wat niet weg neemt dat het idee op zich wel leuk is, maar het is niet realistisch)
En hoe voelt u zich nu?
pi_22103589
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:55 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Extreem-Links? Ik? Kan merken dat jij mij duidelijk NIET kent.
Ga ff iemand anders beledigen en voor Extreem-Links uit maken.

geitenwollensok.
Ah...jij mag geert wilders wel beledigen dat ie door de Mossad betaald wordt?
Je kent hem zeker...

'Gevallen' als jij wil ik niet eens kenne, dus eet je geitensok lekker op trol
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:39:28 #68
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_22103694
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Op naar de 2 miljoen.
In dertien jaar tijd een verdubbeling is natuurlijk belachelijk en een niet gezonde demografische aardverschuiving, dat zouden onze Fok!vrienden met roots uit die landen ook eens in moeten zien.

Ik vraag me af hoe Nederland er uit ziet voor mijn kleinkinderen als dat zo doorgaat.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:01:01 #69
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22104121
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef Fixxxer het volgende:
Go Wilders!
Uitstekende voorstellen.
pi_22104146
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Als dat in plaats van miljarden aan financiële steun aan ontwikkelingslanden is, dan is dat denk ik een stuk goedkoper. Vreten moeten ze toch, of ze nou hier zitten of daar.
Euuh we geven ze hulp omdat daar niks te vreten valt Misschien moet hulp anders. Niet meer in zakken met graan alleen maar ook lessen hoe ze hun grond moeten bebouwen. Meer informatieve hulp dus.
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:03:08 #71
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22104173
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:30 schreef Tikorev het volgende:
Geweldige vent

Als hij een goede partij weet op te bouwen kan hij op mijn stem rekenen
Yep. De VVD lijkt vastbesloten een linkse koers te varen (onbegrijpelijk natuurlijk) dus dan wordt het aantal partijen om op te stemmen ook wel erg klein.
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:16:43 #72
3542 Gia
User under construction
pi_22104507
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Euuh we geven ze hulp omdat daar niks te vreten valt
Precies, lekker goedkoop toch!
pi_22104511
Als ik femke Halsema hoor praten in B&W dan vind ik dat ook een behoorlijke populist
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:18:02 #74
3542 Gia
User under construction
pi_22104529
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:16 schreef PFP het volgende:
Als ik femke Halsema hoor praten in B&W dan vind ik dat ook een behoorlijke populist
Da's die meid bij wie de onder- en bovenkaak aan elkaar vastzitten, toch?

Zo irritant!!
pi_22104617
Zonder populisme kom je niet in de picture en win je geen zetels onder de zwevende kiezers. Zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant heeft mijn populisme nodig om zetels te pakken, op de christelijke partijen na.

Laat die Wilders maar roepen, ook al ben ik het niet altijd met hem eens. Het maakt het politieke landschap, toch een stuk kleurrijker.
pi_22106156
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's die meid bij wie de onder- en bovenkaak aan elkaar vastzitten, toch?

Zo irritant!!
...
pi_22106525
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ah...jij mag geert wilders wel beledigen dat ie door de Mossad betaald wordt?
Je kent hem zeker...

'Gevallen' als jij wil ik niet eens kenne, dus eet je geitensok lekker op trol
Waarom loop jij mij te trollen?
Het is algemeen bekend dat Wilders vaak op bezoek gaat in "Israël" en daar vaak op de koffie gaat bij o.a. de Mossad. Lees eens een krant zou ik zo zeggen.

Ik wil jou ook niet kennen, ik houd niet van linksen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_22106935
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:51 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Waarom loop jij mij te trollen?
Het is algemeen bekend dat Wilders vaak op bezoek gaat in "Israël" en daar vaak op de koffie gaat bij o.a. de Mossad. Lees eens een krant zou ik zo zeggen.

Ik wil jou ook niet kennen, ik houd niet van linksen.
graag een bron ??? ( het is mij niet bekend dat Wilders bij de Mossad op de koffie gaat .)
pi_22107016
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:09 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

graag een bron ??? ( het is mij niet bekend dat Wilders bij de Mossad op de koffie gaat .)
Ik had een link al eerder geplaatst, maar speciaal voor jou:

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=27398
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_22107090
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:51 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Waarom loop jij mij te trollen?
Het is algemeen bekend dat Wilders vaak op bezoek gaat in "Israël" en daar vaak op de koffie gaat bij o.a. de Mossad. Lees eens een krant zou ik zo zeggen.

Ik wil jou ook niet kennen, ik houd niet van linksen.
Uit dat artikel kan ik niet opmaken dat de heer Wilders vaak bij de Mossad op de koffie gaat.
Het lijkt mij eerder te vergelijken met een prominente PvdA'er die VAAK bij Arafat op de thee gaat.
pi_22107157
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:16 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Uit dat artikel kan ik niet opmaken dat de heer Wilders vaak bij de Mossad op de koffie gaat.
Het lijkt mij eerder te vergelijken met een prominente PvdA'er die VAAK bij Arafat op de thee gaat.
Ik geef toch ook maar 1 kranten bericht, maar doe vooral dom, maakt mij niks uit.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_22108194
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:12 schreef Koos Voos het volgende:
VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld. Veruit de meeste moslims (tweederde) zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst, blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Terecht natuurlijk anders loopt het nog verder uit de hand.. Wilders
Volgens mij is dat gewoon omdat die mensen er kind na kind uit ploppen.

Wat telt men eigenlijk als Moslim? Zijn dat ook alle kinderen van Turken en Marokkanen, of bedoelen ze echt mensen die actief het geloof bedrijven?
pi_22108501
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:03 schreef Toeps het volgende:

[..]

Volgens mij is dat gewoon omdat die mensen er kind na kind uit ploppen.

Wat telt men eigenlijk als Moslim? Zijn dat ook alle kinderen van Turken en Marokkanen, of bedoelen ze echt mensen die actief het geloof bedrijven?
Wat is dat voor vraag? Mensen die geregistreerd staan als zijnde moslim. Net zoals de gemiddelde limburger hier geregistreerd staat als R.K.
En hoe voelt u zich nu?
pi_22108756
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:17 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Wat is dat voor vraag? Mensen die geregistreerd staan als zijnde moslim. Net zoals de gemiddelde limburger hier geregistreerd staat als R.K.
Geregistreerd? Dus als ik me bekeer tot de Bagwan moet ik me ergens registreren? Goh, dat wist ik niet, hoe gaat dat in zijn werk?
pi_22109163
Als jij of je grootouders ooit lid waren van de kerk (en die kans is best groot) sta jij als nakomeling ook geregistreerd als 'gelovige'.
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:50:45 #86
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_22109234
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het schijnt dat Wouter Bos al bij de Bijlmerbajes is gesignaleerd om een weekendverlof voor Volkert te regelen.
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:54:46 #87
3542 Gia
User under construction
pi_22109338
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:47 schreef nikk het volgende:
Als jij of je grootouders ooit lid waren van de kerk (en die kans is best groot) sta jij als nakomeling ook geregistreerd als 'gelovige'.
Kijk, en dat is bij Katholieken gewoon lekker duidelijk. Ben je gedoopt, dan hoor je erbij, zoniet, dan niet.
pi_22109433
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:54 schreef Gia het volgende:
Kijk, en dat is bij Katholieken gewoon lekker duidelijk. Ben je gedoopt, dan hoor je erbij, zoniet, dan niet.
Hmm, ik geloof dat ik dan ook als katholiek in de boeken sta, maar ik heb al jaren geen kerk meer van binnen gezien, behalve op vakantie om de architectuur te bewonderen. Ik zal wel niet de enige zijn.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:01:24 #89
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_22109477
Wilders !!!
pi_22109495
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:19 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ik geef toch ook maar 1 kranten bericht, maar doe vooral dom, maakt mij niks uit.
Dus wat jij hier naar voren brengt, dat Wilders vaak op de koffie gaat bij de Mossad, verzin jij gewoon zelf ?
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:08:44 #91
3542 Gia
User under construction
pi_22109638
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:59 schreef Zander het volgende:

[..]

Hmm, ik geloof dat ik dan ook als katholiek in de boeken sta, maar ik heb al jaren geen kerk meer van binnen gezien, behalve op vakantie om de architectuur te bewonderen. Ik zal wel niet de enige zijn.
Dat maakt toch niet uit. Het doet toch geen pijn.
En stel dat er ooit iets in je leven gebeurt, waardoor je toch de behoefte voelt om eens een kerk in te lopen en een kaarsje te branden, dan weet je ook dat je welkom bent.
Kerkbezoek en bidden is niet verplicht.
pi_22109838
Het maakt wel degelijk uit, want het vertekent de statistieken. Het is vast niet in het belang van de Katholieke of Gereformeerde kerk om het aantal gelovigen naar beneden bij te stellen. Voor moslims geldt hetzelfde, want hoeveel van die 900.000 geregistreerde moslims zijn nou werkelijk actieve gelovigen die de moskee regelmatig bezoeken?

Het maakt mij overigens persoonlijk inderdaad niet zoveel uit of ik nou als katholiek of atheist in de boeken geregistreerd sta.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22109893
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het schijnt dat Wouter Bos al bij de Bijlmerbajes is gesignaleerd om een weekendverlof voor Volkert te regelen.
Goh, bedankt.

Jammer dat de rechtse media er zich voor leent om dergelijke vullis te publiceren. Het kan alleen maar betiteld worden als populisme omdat het dat is. Het is niet onderbouwd en het is niet realistisch en het is niet eens mogelijk dus: dat noemen we populisme.
pi_22110744
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Goh, bedankt.

Jammer dat de rechtse media er zich voor leent om dergelijke vullis te publiceren. Het kan alleen maar betiteld worden als populisme omdat het dat is. Het is niet onderbouwd en het is niet realistisch en het is niet eens mogelijk dus: dat noemen we populisme.
"Media'' is meervoud. En dat voor een journalist.
Over welk vullis hebben wij het eigenlijk?
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:07:09 #95
103177 Phaze1
A pain in the ass
pi_22110921
Ik vind Wilders een raar kapsel hebben.
You like me? Good!
You don't like me? Okay, your loss.. Drown yourself, see if I care.
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:29:54 #96
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22111450
Die gare Wilders mailt zomaar ongevraagd, ik vertel hem toch ook niet welke websites ik edit :S
quote:
Den Haag, 21 september 2004



Beste mensen,



Vandaag is mijn internetsite HYPERLINK "http://www.geertwilders.nl/"www.geertwilders.nl weer actief geworden.

Het is nog een tijdelijke site, binnen een paar weken zal de site met een verbeterde

lay-out worden aangepast. Op deze tijdelijke site vindt u ook mijn reactie van vandaag op de Miljoenennota 2005!



Met vriendelijke groet,



Geert Wilders


Disclaimer
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
pi_22111796
Schitterend.
Wat een minachting weer, en niet alleen naar WIlders maar ook naar zijn kiezerspotentieel van honderdduizenden.
Het nut van ontwikkelingshulp is niet algemeen erkend. Het ter discussie stellen is een recht en wat mij betreft een plicht van een scherpe parlementarier.
Beter dan berichten uit de kranten aanhalen en daar vervolgens vragen over stellen, de dagelijkse praktijk in Den Haag.
Vervolgens zijn standpunt over de Turken en Marokkanen.
Wegens de huidige problematiek rond deze twee bevolkingsgroepen moeten onconventionele maatregelen niet worden geschuwd.
Dat deze maatregel wat mij betreft iets te ver gaat doet niets af aan de zinvolheid van het ter sprake stellen van ons te softe immigratiebeleid.
Wilders doet dit. Onconventioneel, maar daarom niet iets om zo minachtend over te praten.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 20:14:57 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22112677
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:43 schreef Overlast het volgende:
Wilders doet dit. Onconventioneel, maar daarom niet iets om zo minachtend over te praten.
Waarom dan? Hij mag dit soort geblaat uitslaan en anderen mogen daar met minachting op reageren. Weet jij hoe wij dat noemen?

Vrijheid van meningsuitting

Of mag je alleen je mening uitten op een door jou goedgekeurde manier?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22112722
Als Wilders een betrouwbare club om zich weet te verzamelen is hij zeker een kandidaat voor mijn stem over 2 jaar.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 21 september 2004 @ 20:35:50 #100
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_22113346
Wilders kan wel marketing goeroe worden. Gewoon blaten wat de meeste mensen willen (nee, zeg niet dat ik bij "de meeste mensen" hoor).
er word teveel abstract gedingest
pi_22114516
quote:
Denaturalisatie en verplichte emigratie

Ook stelt de Groep Wilders voor de Wet op het Nederlanderschap zo te wijzigen dat genaturaliseerden hun Nederlandse nationaliteit verliezen en worden uitgezet indien zij de Nederlandse taal niet alsnog leren, in criminaliteit vervallen dan wel veroordeelt worden wegens handelingen in strijd met de openbare orde. Voor personen die haat zaaien dan wel aanzetten tot geweld geldt uiteraard hetzelfde. Voor imams zal geen uitzondering worden gemaakt, ook zij zullen na een veroordeling hun nationaliteit verliezen en het land uit moet worden gezet.
Dit is gewoon de allereerste keer dat een Tweedekamerlid dit taboe doorbreekt, een mijlpaal. Ik word er bijna emotioneel van
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22114620
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:35 schreef misterikke het volgende:
Wilders kan wel marketing goeroe worden. Gewoon blaten wat de meeste mensen willen (nee, zeg niet dat ik bij "de meeste mensen" hoor).
Precies, het is populisme van het zuiverste soort. Zonder onderbouwing, zonder uitgewerkte ideeen, gewoon roepen wat de mensen willen horen. En ze tuinen er ook nog in.
Iets roepen is niet zo moeilijk meneer Wilders, verdeeldheid zaaien ook niet en mensen tegen elkaar opzetten of in het verdomhoekje zetten ook niet, meneer Wilders. Helaas denkt u niet na over de gevolgen van uw harde en domme uitspraken, waar andere mensen weer de rotzooi van kunnen opruimen.
pi_22114693
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:46 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dus mijn buurvrouw mag niet meer zwanger raken?
!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22114784
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dit is gewoon de allereerste keer dat een Tweedekamerlid dit taboe doorbreekt, een mijlpaal. Ik word er bijna emotioneel van
Ja, jammer voor je alleen dat het wettelijk niet mogelijk zal zijn.
pi_22114856
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, jammer voor je alleen dat het wettelijk niet mogelijk zal zijn.
Wetten kun je veranderen, verdragen kun je opzeggen en uit organisaties kun je je terugtrekken. Niets is dus onmogelijk
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22114898
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, het is populisme van het zuiverste soort. Zonder onderbouwing, zonder uitgewerkte ideeen, gewoon roepen wat de mensen willen horen. En ze tuinen er ook nog in.
Iets roepen is niet zo moeilijk meneer Wilders, verdeeldheid zaaien ook niet en mensen tegen elkaar opzetten of in het verdomhoekje zetten ook niet, meneer Wilders. Helaas denkt u niet na over de gevolgen van uw harde en domme uitspraken, waar andere mensen weer de rotzooi van kunnen opruimen.
Ach, hetzelfde kan gezegd worden van Wouter B. , Jan M, Lodewijk de W, en alle andere socialistische criminelen.
pi_22114919
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wetten kun je veranderen, verdragen kun je opzeggen en uit organisaties kun je je terugtrekken. Niets is dus onmogelijk
Ja, als jij denkt dat we op afzienbare termijn de EU verlaten - ik denk het niet.
pi_22114921
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wetten kun je veranderen, verdragen kun je opzeggen en uit organisaties kun je je terugtrekken. Niets is dus onmogelijk
Grondwetten veranderen is anders verdomd moeillijk, uit de EU en de NAVO of wat dan ook stappen is ook niet zonder gevolgen, maar in principe is het mogelijk, je bent alleen een idioot als je denkt dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22115136
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Grondwetten veranderen is anders verdomd moeillijk, uit de EU en de NAVO of wat dan ook stappen is ook niet zonder gevolgen, maar in principe is het mogelijk, je bent alleen een idioot als je denkt dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Uit de NAVO stappen is helemaal niet nodig. Uit de EU stappen ook niet zolang er geen EU Grondwet is of zolang er geen probleem van wordt gemaakt dat landen af en toe de EU-regels overtreden.

Blijft over de Nederlandse grondwet. Inderdaad lastig, maar zeker niet onmogelijk. Alleen 'even' tweederde achter dit plan krijgen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22115161
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Grondwetten veranderen is anders verdomd moeillijk, uit de EU en de NAVO of wat dan ook stappen is ook niet zonder gevolgen, maar in principe is het mogelijk, je bent alleen een idioot als je denkt dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Met de grondwet, EU of NAVO heeft het niet veel te maken.
pi_22115224
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Met de grondwet, EU of NAVO heeft het niet veel te maken.
Hoezo niet? Volgens mij heeft dit alles met Europese wetgeving te maken hoor.
pi_22115336
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:41 schreef Tikorev het volgende:
Blijft over de Nederlandse grondwet. Inderdaad lastig, maar zeker niet onmogelijk. Alleen 'even' tweederde achter dit plan krijgen.
Juist, de laatste tijd de verhoudingen in de kamer nog gecheckt, misschien dat je een stem of 10 voor kan krijgen als je mazzel hebt...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22115452
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Juist, de laatste tijd de verhoudingen in de kamer nog gecheckt, misschien dat je een stem of 10 voor kan krijgen als je mazzel hebt...
Nu ja, maar als na de volgende verkiezingen Wilders met dit standpunt flink wat zetels pakt wordt het voor het CDA, het overblijfsel van de VVD en eventueel wat andere partijtjes misschien ook wel bespreekbaar.

Het gaat snel hoor tegenwoordig
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22115542
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:51 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Waarom loop jij mij te trollen?
Het is algemeen bekend dat Wilders vaak op bezoek gaat in "Israël" en daar vaak op de koffie gaat bij o.a. de Mossad. Lees eens een krant zou ik zo zeggen.

Ik wil jou ook niet kennen, ik houd niet van linksen.
Je houd niet van linksen?! Wat een bekrompen houding en gesloten mentaliteit.
pi_22115622
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:51 schreef Tikorev het volgende:
Het gaat snel hoor tegenwoordig
Precies, je knippert 3 x met je ogen en er is een linkse meerderheid en daar sta je dan met je nationalistische idealen
pi_22115929
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo niet? Volgens mij heeft dit alles met Europese wetgeving te maken hoor.
Je kunt de Rijkswet op het Nederlanderschap prima aanpassen zonder de Europese wet- en regelgeving te negeren. Daarnaast, de Europese regelgevingen zijn nog in ontwikkeling, dus een beetje bijsturen hier en daar is broodnodig.
pi_22115941
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, je knippert 3 x met je ogen en er is een linkse meerderheid en daar sta je dan met je nationalistische idealen
Komende 2,5 jaar kun je in ieder geval nog knipperen wat je wil. En daarna geef ik Wilders een goede kans.

Bovendien hoeven nationalistische idealen niet beperkt te blijven tot alleen links of rechts. Het idee van Marijnissen voor een nationaal historisch museum steun ik bijvoorbeeld van harte.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22115974
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Je kunt de Rijkswet op het Nederlanderschap prima aanpassen zonder de Europese wet- en regelgeving te negeren. Daarnaast, de Europese regelgevingen zijn nog in ontwikkeling, dus een beetje bijsturen hier en daar is broodnodig.
Onzin - je kunt niet iemands nationaliteit afnemen - wat wil je dan met die persoon doen?
pi_22115976
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:51 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nu ja, maar als na de volgende verkiezingen Wilders met dit standpunt flink wat zetels pakt wordt het voor het CDA, het overblijfsel van de VVD en eventueel wat andere partijtjes misschien ook wel bespreekbaar.

Het gaat snel hoor tegenwoordig
2/3 meerderheden gaan niet snel, ook niet tegenwoordig. Het CDA zie ik al helemáál nooit met een dergelijke maatregel instemmen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22116050
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin - je kunt niet iemands nationaliteit afnemen - wat wil je dan met die persoon doen?
Er komt nu anders al wetgeving die het mogelijk maakt om terroristen te denaturaliseren.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22116217
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Er komt nu anders al wetgeving die het mogelijk maakt om terroristen te denaturaliseren.
Ja - die komt er ook niet doorheen. Waar moeten die mensen dan heen? Alsof er een land is dat mensen zonder nationaliteit opneemt.
pi_22116367
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja - die komt er ook niet doorheen. Waar moeten die mensen dan heen? Alsof er een land is dat mensen zonder nationaliteit opneemt.
Naar het land waar die mensen of hun ouders geboren zijn. Die zet je gewoon flink onder druk om ze terug te nemen en ze een paspoort te verschaffen.

En anders koop je met 50 miljoen gewoon even een of ander straatarm landje om zodat ze ons afval willen opnemen in hun samenleving.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:23:05 #123
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22116539
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Uit de NAVO stappen is helemaal niet nodig. Uit de EU stappen ook niet zolang er geen EU Grondwet is of zolang er geen probleem van wordt gemaakt dat landen af en toe de EU-regels overtreden.

Blijft over de Nederlandse grondwet. Inderdaad lastig, maar zeker niet onmogelijk. Alleen 'even' tweederde achter dit plan krijgen.
Zolang als Nederland deel uitmaakt van de EU, dient Nederland het EVRM te respecteren.
Het is welliswaar zo dat de rechter nieuwe nationale wetgeving niet mag toetsen aan de grondwet, maar volgens artikel 94 grondwet gaat internationale en supranationale wetgeving voor de Nederlandse wetgeving net zoals verdragen voor gaan.
Dus jammer voor je, wanneer Nederland onder aanvoering van Wilders dit door wil voeren zullen ze wel degelijk de EU moeten verlaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kopstoot op 21-09-2004 22:28:07 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_22116665
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin - je kunt niet iemands nationaliteit afnemen - wat wil je dan met die persoon doen?
Dat kan hoor. Je kunt nu wel het tegendeel beweren, maar het verlies van het Nederlanderschap is mogelijk. Je kunt het gerust opzoeken in een wetboek ofzo.
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:32:39 #125
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22116846
Wat is het ook een kandidaat voor een nekschot, die Wilders
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22117044
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:23 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dus jammer voor je, wanneer Nederland onder aanvoering van Wilders dit door wil voeren zullen ze wel degelijk de EU moeten verlaten.
Je kan dus ook gewoon artikel 94 afschaffen
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:39:40 #127
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22117080
Het zal wel loslopen. Hopelijk hebben de fatsoenlijke partijen, na het vorige echec, geleerd hoe ze met dergelijke idioten normaal in debat moeten gaan, zodat ze voor de kiezers getoond worden voor wat ze werkelijk zijn, ondanks hun mooie woordjes.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22117423
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:32 schreef robh het volgende:
Wat is het ook een kandidaat voor een nekschot, die Wilders
idioot ..
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:54:58 #129
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22117509
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je kan dus ook gewoon artikel 94 afschaffen
Ik verwacht dat je dan best wel oorlog hebt, je trekt je in dat geval namelijk niets meer aan van de internationale gemeenschap en jammer genoeg hebben wij niet de militaire macht die de V.S. of Noord-Korea wel hebben
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 23:55:33 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22119050
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:38 schreef Tikorev het volgende:

Je kan dus ook gewoon artikel 94 afschaffen
Tuurlijk, grondwetje aanpassen, artikeltje afschaffen, verdragjes afschaffen....doen we even, wilt u daar ook nog een spam filtertje bij mischien?

Nog meer wensen in jouw fantasie wereldje?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 23:56:51 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22119087
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:32 schreef robh het volgende:
Wat is het ook een kandidaat voor een nekschot, die Wilders
Doe mij een lol, zeg, dan krijgen we LPF part deux...alsof er nog niet genoeg puin gemaakt is door de eerste versie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22119181
Of je het nou wel of niet eens bent met Wilders, hij loopt tenminste niet te kontedraaien wat het hele haagse zooitje (Zowel links als rechts) wel doet. Net als Pim zegt hij gewoon wat 90% van de nederlanders denkt maar niet durft te zeggen. Daarnaast lijkt het me ook iemand die woord bij daad houdt en dat is ook niet in Den haag geloof ik.
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_22119348
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tuurlijk, grondwetje aanpassen, artikeltje afschaffen, verdragjes afschaffen....doen we even, wilt u daar ook nog een spam filtertje bij mischien?
Nee knul, zoals je kon lezen was het afschaffen van artikel 94 genoeg...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 22 september 2004 @ 00:26:54 #134
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22119710
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:35 schreef misterikke het volgende:
Wilders kan wel marketing goeroe worden. Gewoon blaten wat de meeste mensen willen (nee, zeg niet dat ik bij "de meeste mensen" hoor).
Jan Marijnissen, Wouter Bos en hun clubjes zijn er ook groot mee geworden... De man komt met zijn mening, vervolgens is het een zaak van publiek en media om via belichting en argumentatie tot een gepaste reactie te komen. Indien Wilders echter een meerderheid van de bevolking achter zich zou krijgen dan heet dat evenzeer democratie als Bos of Marijnissen dit zouden krijgen.

Het lijkt erop dat diverse maatschappelijke misstanden te lang onbenoemd gebleven zijn er er te weinig resultaat geboekt is bij tegengaan ervan. Een van die misstanden is dat bepaalde bevolkingsgroepen de verkeerde lijstjes aanvoeren, een andere misstand is dat mensen maar al te gemakkelijk misdragingen van individuen op een hele bevolkingsgroep projecteren. Ik vermoed dat gebrek aan openheid en stereotypering hand in hand gaan en dat je stereotypering slechts kunt tegengaan door voldoende belichting en openheid van zaken.

Eeuwig zonde dat GroenLinks het moet doen met Femke Halsema en dat mensen als Meindert Fennema zich weinig met deze partij laten associëren. Zo kan het gebeuren dat vanaf links slechts een dramatiserende belichting van het alledaagse leven te verwachten is waar een intellectuele doorvorsing gekoppeld aan eenduidige verifieerbare uitspraken geëigend zou zijn. Het populisme van Marijnissen, Halsema en Bos die de aandacht bepalen bij de slachtoffers van kabinetsbeleid en apathie tegenover het populisme van Wilders die de aandacht bepaalt bij de kansarme slachtoffers van migratieproblematiek en de maatschappelijke kosten die deze problematiek met zich meebrengt...

De diverse issues hebben natuurlijk een andere kant van de medaille. Ik ben benieuwd of ons journaille in staat is tot het bieden van een evenwichtige kijk op zaken.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 22 september 2004 @ 00:41:45 #135
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_22119981
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:24 schreef Gia het volgende:
Als we alle criminele inwoners van Nederland voor de duur van hun detentie in de ontwikkelingslanden aan het werk zetten, kan die financiële ontwikkelingshulp best wat minder.

Dat geld kan dan weer ten goede komen aan de zorg.

Verder ben ik het wel deels eens met zijn uitspraak over immigratie van Turken en Marokkanen. Familie is bij die mensen zo'n ruim begrip. Ik vind dat een echtgenoot of eigen kinderen gewoon naar Nederland moet mogen komen, maar niet de vader en moeder van die echtgenoot of de broers en zusters van die echtgenoot. Want dan komen het jaar daarop de broers en zusters van die vader en moeder, en diens kinderen en kleinkinderen, enz......

En allemaal meeëten!!
Familie is echt geen ruim begrip hoor. Dat staat mooi omschreven in da wet.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_22120325
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:39 schreef Posdnous het volgende:
Het zal wel loslopen. Hopelijk hebben de fatsoenlijke partijen, na het vorige echec, geleerd hoe ze met dergelijke idioten normaal in debat moeten gaan, zodat ze voor de kiezers getoond worden voor wat ze werkelijk zijn, ondanks hun mooie woordjes.
Nou ik zou Geert wel eens zijn uitspraken verder horen onderbouwen in een debat. Wat hij nu al zegt klinkt mij als muziek in de oren. Het zijn ook totaal geen onredelijke voorstellen. En niemand heeft er last van en iedereen in Nederland heeft er baat bij. Want Nederland is maar een klein landje op de wereld en er zijn er nog zat andere landen om naar toe te gaan voor die emigranten.
Those who know how to think for themselves need no teachers.
pi_22120530
quote:
Op woensdag 22 september 2004 01:01 schreef Mr.Mad het volgende:

[..]

Nou ik zou Geert wel eens zijn uitspraken verder horen onderbouwen in een debat. Wat hij nu al zegt klinkt mij als muziek in de oren. Het zijn ook totaal geen onredelijke voorstellen. En niemand heeft er last van en iedereen in Nederland heeft er baat bij. Want Nederland is maar een klein landje op de wereld en er zijn er nog zat andere landen om naar toe te gaan voor die emigranten.
je haalt de woorden uit mijn mond.

Ik denk dat wilders zich zeker staande kan houden in een debat, alleen denk ik dat er grote kans is dat zo'n debat onderbroken wordt door wat achterlijke peope.....
Can I? could I? would I?
  woensdag 22 september 2004 @ 08:01:07 #138
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22122322
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:07 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee knul, zoals je kon lezen was het afschaffen van artikel 94 genoeg...
Zeg kerel, artikel 94 GW staat nog altijd in de grondwet, dus zal de grondwet wel degelijk gewijzigd dienen te worden. Wanneer je artikel 94 GW schrapt zeg je indirect internationale wetgeving en verdragen op.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_22122501
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:32 schreef robh het volgende:
Wat is het ook een kandidaat voor een nekschot, die Wilders
Gaat veel te snel man.
pi_22122506
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:26 schreef sjun het volgende:
Eeuwig zonde dat GroenLinks het moet doen met Femke Halsema en dat mensen als Meindert Fennema zich weinig met deze partij laten associëren.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 september 2004 @ 09:05:15 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_22122843
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:18 schreef Tikorev het volgende:


En anders koop je met 50 miljoen gewoon even een of ander straatarm landje om zodat ze ons afval willen opnemen in hun samenleving.
Ik zie een kans voor derde wereld landen om snel geld te verdienen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_22123960
quote:
Op woensdag 22 september 2004 08:01 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Wanneer je artikel 94 GW schrapt zeg je indirect internationale wetgeving en verdragen op.
Wat een onzin. Internationale verdragen die ondertekend zijn blijven dan gewoon van kracht. Ze staan alleen niet meer boven de Nederlandse grondwet. Maar kun jij een aantal artikelen uit de Nederlandse grondwet noemen die in strijd zijn met internationale verdragen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22124079
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:18 schreef Tikorev het volgende:
Naar het land waar die mensen of hun ouders geboren zijn. Die zet je gewoon flink onder druk om ze terug te nemen en ze een paspoort te verschaffen.
Slaap rustig verder maar dat gaat dus niet lukken. Onzinnige bewering en dat tekent het populisme van Widlers - gewoon wat roepen zonder dat het kan.
quote:
En anders koop je met 50 miljoen gewoon even een of ander straatarm landje om zodat ze ons afval willen opnemen in hun samenleving.
Idem
pi_22124142
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Slaap rustig verder maar dat gaat dus niet lukken. Onzinnige bewering en dat tekent het populisme van Widlers - gewoon wat roepen zonder dat het kan.
Nogmaals, nu al komt er wetgeving die het mogelijk maakt om van terroristen het Nederlanderschap af te nemen. Het lijkt mij niet zo moeilijk om dat even door te trekken naar criminelen.

Zolang maar genoeg mensen achter een plan staan is bijna niets onmogelijk...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22124418
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nogmaals, nu al komt er wetgeving die het mogelijk maakt om van terroristen het Nederlanderschap af te nemen. Het lijkt mij niet zo moeilijk om dat even door te trekken naar criminelen.

Zolang maar genoeg mensen achter een plan staan is bijna niets onmogelijk...
Tuurlijk hoor - als er maar genoeg mensen achter staan, kun je de hele Europese wetgeving die moeizaam is opgebouwd om ver donderen. Die wetgeving rond het afnemen van het Nederlanderschap is een wassen neus, die zal er nooit door komen omdat het eenvoudig weg niet kan. Je kan iemand niet statenloos maken - althans daar mee ben je nog niet van die persoon af.
  woensdag 22 september 2004 @ 11:21:34 #146
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22124943
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:29 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat een onzin. Internationale verdragen die ondertekend zijn blijven dan gewoon van kracht. Ze staan alleen niet meer boven de Nederlandse grondwet. Maar kun jij een aantal artikelen uit de Nederlandse grondwet noemen die in strijd zijn met internationale verdragen?
Neen, op het moment niet, dan zou ik even moeten speuren in mijn wettenbundels die ik nu niet bij de hand heb , maar daar gaat het in dit geval niet om, het gaat erom dat de wetten die Wilders door zou willen voeren in strijd zijn met bepaalde internationale verdragen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_22125312
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:26 schreef sjun het volgende:
.... De man (Wilders) komt met zijn mening, vervolgens is het een zaak van publiek en media om via belichting en argumentatie tot een gepaste reactie te komen. Indien Wilders echter een meerderheid van de bevolking achter zich zou krijgen dan heet dat evenzeer democratie als Bos of Marijnissen dit zouden krijgen.
Als Wilders stemmen krijgt, is dat een volkomen normaal democratisch proces. Daar gaat het niet om. Het gaat erom of hij nu wel of niet populistisch bezig is.
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:26 schreef sjun het volgende:
... Het populisme van Marijnissen, Halsema en Bos die de aandacht bepalen bij de slachtoffers van kabinetsbeleid en apathie tegenover het populisme van Wilders die de aandacht bepaalt bij de kansarme slachtoffers van migratieproblematiek en de maatschappelijke kosten die deze problematiek met zich meebrengt...
Ik ben dit dus pertinent NIET met je eens. Als je bijvoorbeeld naar de SP kijkt, zit daar gewoon een gedegen partijvisie aan vast. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar het is beslist niet zo dat de SP zich aan populisme schuldig maakt. Ze hebben gewoon al jaren hun uitgangspunten en tja, het is niet zo verwonderlijk dat ze momenteel hun onvrede over het kabinetsbeleid uiten. Ten eerste omdat de regering precies het tegenovergestelde doet van wat zij willen, ten tweede omdat ze nu eenmaal een oppositiepartij zijn.

De kritiek die de SP levert is compleet anders dan wat Wilders nu doet. Die gaat WILLENS EN WETENS als volksvertegenwoordiger voor de VVD in de kamer zitten, confirmeert zich meer dan een jaar aan het kabinetsbeleid, stapt dan uit de partij en gaat allerlei popie-jopie-standpunten uitkramen. Het gaat me nog niet eens zo zeer over dat allochtonen-verhaal, zijn populisme vind ik nog veel meer blijken uit loze kreten als 'verhoging van de maximumsnelheid naar 160 kilometer per uur', of 'ontwikkelingssamenwerking volledig afschaffen.' Daar straat het populisme gewoon van af.
pi_22125550
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk hoor - als er maar genoeg mensen achter staan, kun je de hele Europese wetgeving die moeizaam is opgebouwd om ver donderen. Die wetgeving rond het afnemen van het Nederlanderschap is een wassen neus, die zal er nooit door komen omdat het eenvoudig weg niet kan. Je kan iemand niet statenloos maken - althans daar mee ben je nog niet van die persoon af.
Dan kan je nog wel niet van ze af zijn, maar het is wel een gebaar wat iets duidelijk maakt. Zie het als een stadionverbod. Je moet toch iets doen tegen die terroristen?

Daarnaast vind ik (indirecte) doodverwensingen zoals :
quote:
Gaat veel te snel man
helemaal een teken van zwakheid.
Can I? could I? would I?
pi_22125942
quote:
Op woensdag 22 september 2004 11:51 schreef Can_I_kick_it het volgende:
Dan kan je nog wel niet van ze af zijn, maar het is wel een gebaar wat iets duidelijk maakt. Zie het als een stadionverbod. Je moet toch iets doen tegen die terroristen?
Aan symboolpolitiek hebben we niks, dat is nou juist het punt. Energie steken in zaken die geen rendement opleveren maar er wel mee pronken en doen alsof je je sterk opstelt. Het is een wassen neus.
quote:
Daarnaast vind ik (indirecte) doodverwensingen zoals :
[..]
helemaal een teken van zwakheid.
Ook genieen kennen hun zwakke momenten Maar ik heb helemaal niks met die Wilders en had gehoopt dat hij nog wat inhoudeiljk zou zijn. Maar als ik dit soort berichten lees dan vrees ik dat hij louter voor het populisme en de polarisatie gaat en aan dat soort mensen heb ik een broertje dood.
pi_22129144
Deze denkbeelden zijn niet gericht op populisme. Echter toen Pim Fortuyn met deze denkbeelden kwam heeft ie nooit de kans gehad om zijn plannen uit te werken. Dit dankzij kortzichtige mensen die gelijk alles afdoen met rasicme en populisme.
Can I? could I? would I?
  woensdag 22 september 2004 @ 14:41:09 #151
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22129283
Het hele populisme verhaal komt nogal zwak over.

'Het is niet uitgewerkt, het kan helemaal niet'

De bron is notabene een artikel in het AD, en daar durven mensen uit te concluderen dat het niet uitgewerkt is?

Wat had'ie voor die simpele zielen dan moeten doen, integraal een draaiboeik publiceren?

Cheap scoren

En 'kan niet' is helemaal een kul argument.

Wetten zijn mensenwerk, wetten kunnen veranderd worden.

En kom helemaal niet met wetten van dat europese praathuis, want daar trekt legio land zich geen reet van aan.

'Kan niet' is een gelegenheidsargument voor ventjes die graag aan de rem hangen. Voor de rest is het nergens op gebaseerd.
&lt;signature here&gt;.
pi_22129566
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:35 schreef Can_I_kick_it het volgende:
Deze denkbeelden zijn niet gericht op populisme. Echter toen Pim Fortuyn met deze denkbeelden kwam heeft ie nooit de kans gehad om zijn plannen uit te werken. Dit dankzij kortzichtige mensen die gelijk alles afdoen met rasicme en populisme.
idd.. ik denk dat er nu een betere beveiliging is en dat het demoniseren, zoals sommige Fokkers hier bv al volop doen, beter aangepakt kan worden.

zie http://www.nieuws-platform.nl/index.php?itemid=1086&catid=3
pi_22129735
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:35 schreef Can_I_kick_it het volgende:
Deze denkbeelden zijn niet gericht op populisme. Echter toen Pim Fortuyn met deze denkbeelden kwam heeft ie nooit de kans gehad om zijn plannen uit te werken. Dit dankzij kortzichtige mensen die gelijk alles afdoen met rasicme en populisme.
Bij mijn beste weten is Fortuyn toch echt door één persoon omgebracht, niet door een groep. De keuze voor het woord "mensen" is dus misplaatst.

Verder word ik moe van dat modewoord demoniseren. Kan dat alsjeblieft worden afgeschaft? Wilders *is* gewoon een populist, dat heeft met demoniseren niks te maken.
  woensdag 22 september 2004 @ 15:19:58 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22130176
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:41 schreef ExTec het volgende:
'Het is niet uitgewerkt, het kan helemaal niet'

De bron is notabene een artikel in het AD, en daar durven mensen uit te concluderen dat het niet uitgewerkt is?
Het was een interview met het AD. Als meneer Wilders niet van populisme beschuldigd wil worden, moet ie de gelegenheid grijpen zijn plannen uitgewerkt aan het volk voor te leggen. Als ie dat niet doet, kun je dit soort teksten gaan roepen zoveel je wilt, maar dan heeft ie het toch echt aan zichzelf te wijten.

Overigens 'De bron is notabene een artikel in het AD' wat wil je daarmee zeggen?

De rest van je reactie is geblaat, dus daar ga ik niet op in. Er is voldoende leesvoer in dit topic om dat onderuit te schoppen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_22130278
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:35 schreef Can_I_kick_it het volgende:
Deze denkbeelden zijn niet gericht op populisme. Echter toen Pim Fortuyn met deze denkbeelden kwam heeft ie nooit de kans gehad om zijn plannen uit te werken. Dit dankzij kortzichtige mensen die gelijk alles afdoen met rasicme en populisme.
Onjuist. Het gaat wel om populisme. Het gaat om het makkelijk roepen van dingen zonder je iets aan te trekken van de uitvoerbaarheid en de consequenties.
pi_22130296
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:41 schreef ExTec het volgende:
Het hele populisme verhaal komt nogal zwak over.
Je kan toch wel beter dan dit? Je post komt nogal zwak over.
Doe eens je best
pi_22130469
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het was een interview met het AD. Als meneer Wilders niet van populisme beschuldigd wil worden, moet ie de gelegenheid grijpen zijn plannen uitgewerkt aan het volk voor te leggen. Als ie dat niet doet, kun je dit soort teksten gaan roepen zoveel je wilt, maar dan heeft ie het toch echt aan zichzelf te wijten.

Overigens 'De bron is notabene een artikel in het AD' wat wil je daarmee zeggen?

De rest van je reactie is geblaat, dus daar ga ik niet op in. Er is voldoende leesvoer in dit topic om dat onderuit te schoppen.
en die ' gelegenheid ' grijpt hij bij de volgende verkiezingen.
Dus alle akties die erop gericht zijn om dit kabinet te laten vallen zijn prima.. maak er maar een chaos van
pi_22133209
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Onjuist. Het gaat wel om populisme. Het gaat om het makkelijk roepen van dingen zonder je iets aan te trekken van de uitvoerbaarheid en de consequenties.
Ten eerste weet je niet of het uitvoerbaar is en tot hoeverre wel of niet. Want het is nog nooit geprobeerd.

Ten tweede wat zijn de consequenties? Dat het hier in nederland wat georganiseerder wordt, moordenaars/pedo's/verkrachters die niet na 3 jaar weer op straat staan en dat soort ongein. Misschien komen we ooit nog van ons laffe imago af, nederland wordt zo ongeveer een broednest van criminelen, omdat hier toch niets zwaar bestraft wordt!
Can I? could I? would I?
pi_22135146
Kijk, nu snap ik je voorkeur voor populistische teksten. Je kan er zelf ook wat van :U
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:46 schreef Can_I_kick_it het volgende:
Ten eerste weet je niet of het uitvoerbaar is en tot hoeverre wel of niet. Want het is nog nooit geprobeerd.
Nou en? Dat is geen argument - het is niet voor niks nog nooit geprobeerd. Sommige dingen zullen gewoon altijd onmogelijk blijven omdat het juridisch volstrekt onhaalbaar is.
quote:
Ten tweede wat zijn de consequenties? Dat het hier in nederland wat georganiseerder wordt, moordenaars/pedo's/verkrachters die niet na 3 jaar weer op straat staan en dat soort ongein.
Misschien heb je hier wat voorbeelden van? Ik denk het niet want het is volstrekte onzin.
quote:
Misschien komen we ooit nog van ons laffe imago af
Laf imago, leg uit. Bij wie leeft dat zo?
quote:
nederland wordt zo ongeveer een broednest van criminelen, omdat hier toch niets zwaar bestraft wordt!
Precies joh, het is hier echt een bananenrepubliek: alles kan, alles mag.
  woensdag 22 september 2004 @ 19:33:00 #160
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22135420
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:41 schreef ExTec het volgende:

'Kan niet' is een gelegenheidsargument voor ventjes die graag aan de rem hangen. Voor de rest is het nergens op gebaseerd.
Als je door niemand meer serieus genomen wil worden wel ja.

Lijkt me ook erg goed voor de economie
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22135522
Dat gedeelte van 3 keer iets fouts en je hebt levenslang vind ik wel een goed idee !
  woensdag 22 september 2004 @ 19:38:42 #162
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22135564
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:36 schreef jpzegthallo het volgende:
Dat gedeelte van 3 keer iets fouts en je hebt levenslang vind ik wel een goed idee !
Je criminele geschiedenis wordt nu ook al meegenomen in de strafmaat hoor. Niet bepaald iets nieuws
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22135619
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:36 schreef jpzegthallo het volgende:
Dat gedeelte van 3 keer iets fouts en je hebt levenslang vind ik wel een goed idee !
3 Keer een reep chocola stelen en je krijgt levenslang ? Ik weet niet of je weet wat een reep chocola kost en een levenslange gevangenisstraf... Doorgaans krijgen 3-voudige verkrachters en moordenaars al levenslang of TBS voor de rest van hun leven. Voor een (ex)VVD'er heeft Wilders weinig kijk op de economische aspecten van z'n ideëen. Eigenlijk kan ie maar 1 ding goed; het volk naar de mond praten. Zijn aanhang spreekt dan ook boekdelen.
  woensdag 22 september 2004 @ 19:46:29 #164
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22135778
Er heeft in een Turkse krant een negatief artikel over hem gestaan met zijn email adres er bij zodat de Turken hem eens "flink de waarheid" kunnen vertellen.

Nou dat zal helpen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22135987
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:40 schreef Gallo het volgende:

[..]

3 Keer een reep chocola stelen en je krijgt levenslang ? Ik weet niet of je weet wat een reep chocola kost en een levenslange gevangenisstraf... Doorgaans krijgen 3-voudige verkrachters en moordenaars al levenslang of TBS voor de rest van hun leven. Voor een (ex)VVD'er heeft Wilders weinig kijk op de economische aspecten van z'n ideëen. Eigenlijk kan ie maar 1 ding goed; het volk naar de mond praten. Zijn aanhang spreekt dan ook boekdelen.
Zelfs met het extreme voorbeeld van een reep chocola vind ik het rechtvaardig.

Na 1 keer stelen (mongolen-niveau):
Hmm.. misschien is dit niet goed.

Na 2 keer stelen (twisted mind-niveau):
aah, ik kan nog een keer.

Na 3 keer stelen (hoe godsamme ziek kun je zijn niveau):
ohw kut. Ik zit in de gevangenis.

Je steelt iets van iemand, dat is niet van jou, dus moet je er met je gore poten vanaf blijven.
pi_22136033
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:54 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Zelfs met het extreme voorbeeld van een reep chocola vind ik het rechtvaardig.
Nou, zet er dan meteen even bij hoe je het financieel allemaal denkt te regelen want de cellen zullen vol zitten met mensen die er hun hele leven blijven.
pi_22136085
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, zet er dan meteen even bij hoe je het financieel allemaal denkt te regelen want de cellen zullen vol zitten met mensen die er hun hele leven blijven.
I don't give a fuck. Mogen ze allemaal zelf gaan betalen. Als ze dat niet kunnen wordt de kwaliteit van de cel elke week minder .
pi_22136112
Denk je trouwens echt dat mensen na 2 keer nog een keer wat gaan proberen te stelen? Diegenen die het dan nog wel doen zijn ziek in hun hoofd.
  woensdag 22 september 2004 @ 20:01:51 #169
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_22136172
Ik heb zo het idee dat men Wilders tegen de tijd dat de verkiezingen er weer zijn weer zal zijn vergeten. Ik verwacht dat hij hoogstens nog een zeteltje of twee kan meepikken, maar meer niet. Hij is nu even in de media met populaire standpunten zonder werkelijke onderbouwing, maar zodra hij geen 'nieuwtje' meer is, zal hij langzaam op de achtergrond verdwijnen. Marijnissen doet het ook altijd goed in de peilingen, maar als de verkiezingen er eenmaal zijn worden one-liners ineens een heel stuk minder belangerijk voor de kiezer...
Leef in vrede
  Moderator woensdag 22 september 2004 @ 20:25:42 #170
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22136777
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:59 schreef jpzegthallo het volgende:
Denk je trouwens echt dat mensen na 2 keer nog een keer wat gaan proberen te stelen? Diegenen die het dan nog wel doen zijn ziek in hun hoofd.
Vraag maar in de USA hoe goed dat systeem werkt, er zitten meer mensen dan ooit in de gevangenis en dat kost de gemeenschap kapitalen.

Van een kale kip valt niet te plukken trouwens dus jouw idee raakt kant noch wal, de meeste 'veelplegers' hebben niets.

PS: van wie ben jij nu weer een relkloon?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22136936
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:58 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

I don't give a fuck. Mogen ze allemaal zelf gaan betalen. Als ze dat niet kunnen wordt de kwaliteit van de cel elke week minder .
Ja natuurlijk joh. Het valt me op hoeveel van die volgelingen van Wilders zelf ook lijden aan het populisten-syndroom: lekker makkelijk roepen maar niet nadenken over de uitvoering, de haalbaarheid en de onderbouwing.
pi_22137116
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:40 schreef Gallo het volgende:

[..]

3 Keer een reep chocola stelen en je krijgt levenslang ? Ik weet niet of je weet wat een reep chocola kost en een levenslange gevangenisstraf... Doorgaans krijgen 3-voudige verkrachters en moordenaars al levenslang of TBS voor de rest van hun leven. Voor een (ex)VVD'er heeft Wilders weinig kijk op de economische aspecten van z'n ideëen. Eigenlijk kan ie maar 1 ding goed; het volk naar de mond praten. Zijn aanhang spreekt dan ook boekdelen.
wat ben jij voor een achtergestelde ziel? het gaat niet om reepjes chocola, het gaat hier om zware misdrijven. Dus een of andere findfuckbasterd die mensen vermoord, veelvuldige geweldpleging, verkracht en dat soort dingen.
Can I? could I? would I?
pi_22137200
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:40 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

wat ben jij voor een achtergestelde ziel? het gaat niet om reepjes chocola, het gaat hier om zware misdrijven. Dus een of andere findfuckbasterd die mensen vermoord, veelvuldige geweldpleging, verkracht en dat soort dingen.
Het gaat om three strikes your out, de nuances die jij aanbrengt, heeft Wilders echt niet vermeld.
pi_22137297
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om three strikes your out, de nuances die jij aanbrengt, heeft Wilders echt niet vermeld.
Bovendien wordt de geschiedenis van veelplegers van zware delicten al meegenomen in de strafmaat. Serieverkrachters en andere malloten krijgen doorgaans al levenslang hetzij door celstraf of door TBS. Wilders misbruikt alleen maar de gevoelens van het Telegraaf lezende klootjesvolk dat de krantekop "3 jaar cel voor verkrachting" heeft gelezen.
pi_22139416
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vraag maar in de USA hoe goed dat systeem werkt, er zitten meer mensen dan ooit in de gevangenis en dat kost de gemeenschap kapitalen.

Van een kale kip valt niet te plukken trouwens dus jouw idee raakt kant noch wal, de meeste 'veelplegers' hebben niets.

PS: van wie ben jij nu weer een relkloon?
Laat ik wat nuances aanbrengen dan.

Als iemand tot 3 keer aan toe zo dom is om iets te stelen of dergelijks, hoef ik hem niet meer te zien op straat. Nu is dat schijnbaar vanwege moeilijke regeltjes als mensenrechten niet mogelijk.

Dus moet er een andere oplossing gevonden worden. Een weekje cel en een boete bijvoorbeeld vind ik lachwekkend als straf na het 3x plegen van iets. Dat is toch geen straf? Dan kun je hem net zo goed huisarrest geven ofzo .

Je steelt godverdomme wat van iemand!!

ik ben _geen_ relkloon. :
  woensdag 22 september 2004 @ 22:33:14 #176
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22140200
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja natuurlijk joh. Het valt me op hoeveel van die volgelingen van Wilders zelf ook lijden aan het populisten-syndroom: lekker makkelijk roepen maar niet nadenken over de uitvoering, de haalbaarheid en de onderbouwing.
Nu nog even Jan Marijnissen, Wouter Bos en lodewijk de Waal onder eenzelfde belichting geplaatst. dan komen we er zeker ook op lange termijn.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22141608
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:04 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Laat ik wat nuances aanbrengen dan.

Als iemand tot 3 keer aan toe zo dom is om iets te stelen of dergelijks, hoef ik hem niet meer te zien op straat. Nu is dat schijnbaar vanwege moeilijke regeltjes als mensenrechten niet mogelijk. :')

Dus moet er een andere oplossing gevonden worden. Een weekje cel en een boete bijvoorbeeld vind ik lachwekkend als straf na het 3x plegen van iets. Dat is toch geen straf? Dan kun je hem net zo goed huisarrest geven ofzo :') .

Je steelt godverdomme wat van iemand!!

ik ben _geen_ relkloon. :
hou maar op je bent niet eens volgroeid amateur in het nuanceren . vind je ook dat minderjarigen na 1x 'snicker snatchen' een strafblad hebben en bij herhaling voor goed uit het straatbeeld moet verdwijnen? Tenslotte vind je detentie is een inrichting bv niet genoeg na het "3x plegen van iets " . Of gaat dit voorstel alleen op voor allochtonen aangezien Wilders hier nogmaals zonder veel nuancering zo de nadruk op legt, sterker nog je word statenloos ongeacht of je hier geboren bent want als gekleurde nederlander dien je extra op je tellen te passen bij het in aanraking komen met justitie m.a.w allochtonen moet als t even kan met dwang tot correcte modelburgers gekneed e worden (want dat zijn ze volgens groep wilders in principe niet) zo niet hoor je hier niet thuis, fair enough..maar niet heus. Dit is ongeveer de strekking van de Wilders evangelie zoals valt te lezen uit de eerste post, weliswaar zonder nuance. Juist ja mensenrechten daar heeft t linkse deel van t politieke spectrum gelukkig nog oog voor, we knuffelen veelplegers niet dood maar ontnemen hun elke kans op verbetering ook niet. Nu zal de oppositie hier opwerpen dat ik doorsla met overdrijven omdat het alleen om zware misdrijven en misdadigers zou gaan , tja die nuance lees ik vooralsnog niet in t artikel ....
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:04 schreef SCH het volgende:
Het valt me op hoeveel van die volgelingen van Wilders zelf ook lijden aan het populisten-syndroom: lekker makkelijk roepen maar niet nadenken over de uitvoering, de haalbaarheid en de onderbouwing.
neem deze constatering aan als evangelie jp en beter u zelf

[ Bericht 3% gewijzigd door Razz_Gul op 22-09-2004 23:26:42 ]
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  donderdag 23 september 2004 @ 00:17:16 #178
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22143178
quote:
Op woensdag 22 september 2004 20:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vraag maar in de USA hoe goed dat systeem werkt, er zitten meer mensen dan ooit in de gevangenis en dat kost de gemeenschap kapitalen.

Van een kale kip valt niet te plukken trouwens dus jouw idee raakt kant noch wal, de meeste 'veelplegers' hebben niets.

PS: van wie ben jij nu weer een relkloon?
Wist je dat een Amerikaanse gevangene vrijwel niets kost?
Het is in ieder geval minder dan 20 Dollar per dag, een Nederlandse gevangene daarentegen kost de maatschappij honderden Euro's per dag, dus het voorbeeld wat je nu aanhaalt raakt kant noch wal.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  Overall beste user 2022 donderdag 23 september 2004 @ 06:55:47 #179
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_22145067
MS Windows illegaal - strike 1
MS Office zonder licensie - strike 2

tering, ik moet gaan oppassen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_22145943
quote:
Op donderdag 23 september 2004 06:55 schreef Ulx het volgende:
MS Windows illegaal - strike 1
MS Office zonder licensie - strike 2

tering, ik moet gaan oppassen.
je snapt het nog steeds niet he, boomknuffelaar.
Can I? could I? would I?
pi_22145967
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:33 schreef sjun het volgende:

[..]

Nu nog even Jan Marijnissen, Wouter Bos en lodewijk de Waal onder eenzelfde belichting geplaatst. dan komen we er zeker ook op lange termijn.
Voor hen geldt dat niet, vind ik. Of in ieder geval niet meer dan voor andere politici van de coalitiepartijen. Een zeker populisme is iedere politicus niet vreemd maar als het de basis wordt, zoals bij bv. Wilders en Fortuyn dan wordt het bedenkelijk.
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 09:40:42 #182
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22146053
quote:
Op donderdag 23 september 2004 00:17 schreef Kopstoot het volgende:

Wist je dat een Amerikaanse gevangene vrijwel niets kost?
Het is in ieder geval minder dan 20 Dollar per dag, een Nederlandse gevangene daarentegen kost de maatschappij honderden Euro's per dag, dus het voorbeeld wat je nu aanhaalt raakt kant noch wal.
Eerst zeg je dat het vrijwel niets kost en dan kun je er geen bedrag aanhangen?
Dan zoek ik het wel even voor je op.

Ga hier maar eens kijken wat het in Florida kost dan, beste onwetende. Bijna 50 dollar per dag gemiddeld met uitschieters naar boven en naar onder.
http://www.dc.state.fl.us/pub/annual/0203/budget.html#imcost
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 23 september 2004 @ 10:11:39 #183
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22146310
quote:
Op donderdag 23 september 2004 09:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat het vrijwel niets kost en dan kun je er geen bedrag aanhangen?
Dan zoek ik het wel even voor je op.

Ga hier maar eens kijken wat het in Florida kost dan, beste onwetende. Bijna 50 dollar per dag gemiddeld met uitschieters naar boven en naar onder.
http://www.dc.state.fl.us/pub/annual/0203/budget.html#imcost
Je hebt me inderdaad beet op 't punt dat ik eventjes geen bedrag kon noemen, en ik weet niet hoe groot de verschillen per staat zijn, maar 50 Dollar is zo'n 40 Euro, beduidend minder dan een Nederlandse gevangene kost.
Dus je argument raakt nog steeds kant noch wal.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zondag 26 september 2004 @ 12:52:04 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22212595
quote:
Op donderdag 23 september 2004 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor hen geldt dat niet, vind ik. Of in ieder geval niet meer dan voor andere politici van de coalitiepartijen. Een zeker populisme is iedere politicus niet vreemd maar als het de basis wordt, zoals bij bv. Wilders en Fortuyn dan wordt het bedenkelijk.
Komop zeg, niemand zo populistisch als Wouter Bos. Jij bent zó ongegeneerd overduidelijk bevooroordeeld
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_22212924
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:52 schreef Lemmeb het volgende:
Komop zeg, niemand zo populistisch als Wouter Bos. Jij bent zó ongegeneerd overduidelijk bevooroordeeld
Wat heb ik in vredesnaam met Wouter Bos te schaften man.
  zondag 26 september 2004 @ 13:17:27 #186
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22212999
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heb ik in vredesnaam met Wouter Bos te schaften man.
Geen idee, maar als je met droge ogen beweert dat hij geen populist is (of in elk geval niet meer dan andere politici), ben je gewoon bevooroordeeld. Zal wel iets met je eigen politieke voorkeur te maken hebben, ofzo.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_22213033
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Geen idee, maar als je met droge ogen beweert dat hij geen populist is (of in elk geval niet meer dan andere politici), ben je gewoon bevooroordeeld. Zal wel iets met je eigen politieke voorkeur te maken hebben, ofzo.
Nee, Bos is natuurlijk geen grotere populist dan Van Aartsen, Marijnissen, Halsema, Rouvoet of Verhagen. Dat kun je niet hard maken. Voor Wilders en Fortuyn ligt dat anders, dat is wel hard te maken.
  zondag 26 september 2004 @ 13:23:52 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22213131
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, Bos is natuurlijk geen grotere populist dan Van Aartsen, Marijnissen, Halsema, Rouvoet of Verhagen. Dat kun je niet hard maken.
Bos is zonder enige twijfel in Nederland de grootste populist van dit moment.

Hoe verzin je het overigens om Rouvoet qua populisme op dezelfde hoogte te stellen als Bos
quote:
Voor Wilders en Fortuyn ligt dat anders, dat is wel hard te maken.
En hoe wil je dat hardmaken? Zeker puur omdat 'je gevoel' dat zegt?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_22215170
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 07:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron: AD

Ach ja.. Je moet wat om je bestaan in de Kamer te rechtvaardigen. Hij had een zetel minder in de barometer, dus er moest weer even aan de boom geschud worden.
Wat lul je nou man? Elke keer als Wilders met een plan komt lopen autisten zoals jou met een soort Gilles-de-la-Tourette automatisme als een achterlijke de plannen van Wilders af te kraken, terwijl hij juist andere meningen heeft dan al die andere partijen, en daarmee een verrijking voor de democratie is.
pi_22215343
quote:
Op zondag 26 september 2004 15:21 schreef pberends het volgende:

[..]

autisten zoals jou
pi_22217811
Wilders speelt in op de onderbuikgevoelens van de mensen en vergroot daarmee juist de tegenstellingen. Van nuances plaatsen heeft hij ook niet veel kaas gegeten. Ik zal een een voorbeeld aanhalen. Wilders is voor sluiting van moskees als die over de scheef gaan. Ik zeg dan op mijn beurt dat dat helemaal niet hoeft omdat je ook die elementen (bestuur, imam etc etc) kunt verwijderen die de wet overtreden. De moskee kan dan gewoon open blijven.

Maar goed, Wilders speelt dus liever in op de angstgevoelens van de mensen. Mensen die daadwerkelijk denken dat Nederland een moslimland compleet met de sharia zwetgeving zal worden.
pi_22217887
Op een andere manier is het juist wel weer goed dat er iemand is als Wilders. Het zorgt er, denk ik, voor dat er gewoon, zonder consequenties gepraat kan worden over problemen met zogenaamd islamitische jongeren en allerlei andere, natuurlijk, 'islamitische' problemen. Want, hoewel híjzelf wellicht niet direkt bijdraagt aan oplossing, toch breekt het het ijs een beetje, vermoed ik.
  zondag 26 september 2004 @ 17:29:35 #193
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22217931
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:24 schreef schatje het volgende:
Wilders speelt in op de onderbuikgevoelens van de mensen
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_22218131
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, je bent altijd al een jankerd geweest.
  zondag 26 september 2004 @ 17:41:13 #195
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22218217
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:38 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, je bent altijd al een jankerd geweest.
Ik heb nu eenmaal vaak last van 'onderbuikgevoelens'. Enig idee hoeveel zeer dat doet
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 26 september 2004 @ 17:49:02 #196
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_22218438
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:24 schreef schatje het volgende:
Wilders speelt in op de onderbuikgevoelens van de mensen en vergroot daarmee juist de tegenstellingen. Van nuances plaatsen heeft hij ook niet veel kaas gegeten. Ik zal een een voorbeeld aanhalen. Wilders is voor sluiting van moskees als die over de scheef gaan. Ik zeg dan op mijn beurt dat dat helemaal niet hoeft omdat je ook die elementen (bestuur, imam etc etc) kunt verwijderen die de wet overtreden. De moskee kan dan gewoon open blijven.

Maar goed, Wilders speelt dus liever in op de angstgevoelens van de mensen. Mensen die daadwerkelijk denken dat Nederland een moslimland compleet met de sharia zwetgeving zal worden.
de nuance mist.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_22218680
Het is de taak van volksvertegenwoordigers om onderbuik gevoelens te vertolken.
  zondag 26 september 2004 @ 18:00:33 #198
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22218735
wat zat ie vanochtend nou bij Harry Mens te oreren over de dingen die de vvd laat liggen? Veiligheid, Zorg en Turkije geloof ik ... geweldig
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
pi_22218758
quote:
Op zondag 26 september 2004 18:00 schreef Harry_Sack het volgende:
wat zat ie vanochtend nou bij Harry Mens te oreren over de dingen die de vvd laat liggen? Veiligheid, Zorg en Turkije geloof ik ... geweldig
Wilders gaan de VVD van van Aartsen helemaal kapotmaken
pi_22225908
quote:
Op zondag 26 september 2004 15:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Elke keer als Wilders met een plan komt lopen autisten zoals jou met een soort Gilles-de-la-Tourette automatisme als een achterlijke de plannen van Wilders af te kraken, terwijl hij juist andere meningen heeft dan al die andere partijen, en daarmee een verrijking voor de democratie is.
ge-niaal
Can I? could I? would I?
pi_22226742
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef George-Butters het volgende:

[..]

de nuance mist.
Duh.
pi_22226763
Maar soms is het gebrek aan nuance toch wel verduidelijkend, dat moet ik toch wel toegeven, hoor.
pi_22227415
quote:
Op zondag 26 september 2004 23:01 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

ge-niaal
pi_22227615
Op zich vind ik het niet vreemd dat wilders zoiets zegt.

Deze groepen mensen halen vaak hun bruiden uit het buitenland met alle negatieve gevolgen van dien. En vergeet niet dat deze mensen vaak 2 nationaliiteiten bevatten.
pi_22227698
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:10 schreef Bijsmaak het volgende:
Deze groepen mensen halen vaak hun bruiden uit het buitenland met alle negatieve gevolgen van dien. En vergeet niet dat deze mensen vaak 2 nationaliiteiten bevatten.
En?
  maandag 27 september 2004 @ 00:16:19 #206
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22227718
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:10 schreef Bijsmaak het volgende:
Op zich vind ik het niet vreemd dat wilders zoiets zegt.

Deze groepen mensen halen vaak hun bruiden uit het buitenland met alle negatieve gevolgen van dien. En vergeet niet dat deze mensen vaak 2 nationaliiteiten bevatten.


Ingrediënten: Emulgator, vruchtensap (23%), 2 nationaliteiten

"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 27 september 2004 @ 01:02:20 #207
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22228525
En maar weer ff bj de draad, een verhaal van Geert Wilders:
[quote]
Eerste reactie Groep Wilders op Miljoenennota 2005 21 september 2004

KABINET LIJKT CONTACT MET KIEZER TE HEBBEN VERLOREN

VERKEERDE KEUZEN: ONVOLDOENDE AANDACHT VOOR IMMIGRATIE, VEILIGHEID EN ZORG

De Miljoenennota die het kabinet-Balkenende II vandaag heeft gepresenteerd, kenmerkt zich vooral door verkeerde keuzes.

Dat in economisch moeilijke tijden ingrijpende maatregelen en bezuinigingen nodig zijn, wordt door de Groep Wilders onderkend. Maar waar het kabinet Balkenende met de mond belijdt dat onderwerpen als veiligheid, immigratie, zorg en terrorisme kernpunten van beleid zijn, blijkt daar uit de gemaakte keuzes en de allocatie van financiële middelen weinig tot niets van. De Nederlandse burger heeft terecht geheel andere verwachtingen van dit kabinet en wordt op vele punten in de kou gezet.

Onmiddellijke immigratiestop niet-westerse allochtonen
De problemen met de integratie van niet-westerse allochtonen in ons land zijn acuut en van een immense omvang. De immigratie dient dan ook aanzienlijk verder te worden beperkt. Het is zeer de vraag of de aanscherping van de eisen voor gezinsvorming en gezinshereniging, zoals het kabinet die heeft voorgesteld, ook daadwerkelijk substantiële effecten zullen hebben.

De Groep Wilders ziet slechts één effectieve oplossing voor de integratieproblematiek waardoor alle aandacht en middelen uit kan gaan naar de integratie van de groep niet-westerse allochtonen die reeds in ons land zijn: een verdere beperking van de immigratie. De Groep Wilders pleit dan ook voor de onmiddellijke introductie van een immigratiestop voor de duur van vijf jaar als het gaat om gezinsvorming- en hereniging ten aanzien van niet-westerse allochtonen.

Dit zal vooral voor Turken en Marokkanen effecten hebben.


Denaturalisatie en verplichte emigratie
Ook stelt de Groep Wilders voor de Wet op het Nederlanderschap zo te wijzigen dat genaturaliseerden hun Nederlandse nationaliteit verliezen en worden uitgezet indien zij de Nederlandse taal niet alsnog leren, in criminaliteit vervallen dan wel veroordeeld worden wegens handelingen in strijd met de openbare orde. Voor personen die haat zaaien dan wel aanzetten tot geweld geldt uiteraard hetzelfde. Voor imams zal geen uitzondering worden gemaakt, ook zij zullen na een veroordeling hun nationaliteit verliezen en het land uit moeten worden gezet.

Veiligheid
Ondanks het Veiligheidsprogramma waarmee het kabinet zo schermt, stijgt het aantal slachtoffers van geweldsdelicten nog steeds. Ook de overlast op straat en in buurten is niet afgenomen. Op ongepaste wijze meldt het kabinet vol trots dat het aantal uitgedeelde boetes voor lichte (verkeers)overtredingen is toegenomen en verder zal toenemen tot meer dan 10 miljoen in 2005. De realiteit is dat mensen zich doodergeren aan een overheid die vooral om het geld boetes uitschrijft indien men een paar kilometer te hard rijdt, terwijl bij inbraak in auto of overlast in de buurt de politie in geen velden of wegen te bekennen is. De Groep Wilders bepleit een vierledige aanpak als het gaat om het vergroten van de veiligheid.

- een anders functionerende en meer aan de burger dienstbare politie: minder nadruk op het uitschrijven van financieel voor de overheid aantrekkelijke boetes voor lichte (verkeers)overtredingen en meer dienstbaarheid aan de burger en aandacht voor zware criminaliteit
- meer investeren in extra agenten ook op langere termijn
- het verhogen van de straffen voor zware criminaliteit en geweldsdelicten door de invoering van het principe van de “three strikes you’re out”: na drie zware misdrijven levenslang zonder de mogelijkheid van vervroegde invrijheidsstelling
- meer extra geld voor de bestrijding van terrorisme. Het door het kabinet vrijgemaakte bedrag van 10 miljoen euro voor AIVD en politie (niet meer dan 100 fte’s) is niet meer dan een doekje voor het bloeden


Zorg
Ook de Groep Wilders is van mening dat kostenbeheersing in de zorg noodzakelijk is en meer marktwerking geboden. Maar het is stuitend om te zien dat ouderen die ons land na de Tweede Wereldoorlog hebben helpen opbouwen, in verzorgings- en verpleeghuizen luiers moeten dragen omdat er geen personeel is om hen naar het toilet te begeleiden, of honger hebben omdat er niemand is om hen bij het eten te helpen. Het is stuitend dat volgens de Inspectie voor de Gezondheidszorg maar liefst 80 procent van de onderzochte verpleeghuizen niet aan de gestelde eisen voldoet. De Groep Wilders vindt dit schandalig. In de zorg zal anders en efficiënter gewerkt moeten worden. Maar mocht het nodig zijn, bijvoorbeeld om meer mensen in de zorg aan het werk te krijgen, dan is de groep Wilders bereid hiervoor extra geld uit te trekken. De ouderen van ons land verdienen respect en een menswaardig bestaan ook in verzorgings- en verpleeghuizen.


Financiering wensen Groep Wilders: schrappen OS-begroting
De Groep Wilders heeft hiervoor aangegeven meer geld te willen voor veiligheid/politie, voor de bestrijding van terrorisme en indien nodig ook voor verpleeg- en verzorgingstehuizen. Hiervoor kan naar de mening van de Groep Wilders op twee posten worden bezuinigd:
- Ontwikkelingssamenwerking: Nederland betaalt 0,8% van haar BNP oftewel zo’n 4 miljard euro per jaar aan Ontwikkelingshulp terwijl de andere Europese landen gemiddeld niet meer dan zo’n 0,2% van het BNP aan OS uitgeven. De Groep Wilders stelt voor het Nederlandse OS-budget geheel te schrappen. De 3.8 mrd Euro die hier jaarlijks aan wordt besteed zal niet meteen geheel maar in de loop van de komende jaren vrijkomen, gelet op reeds aangegane verplichtingen. De Groep Wilders pleit er derhalve voor geen nieuwe verplichtingen aan te gaan met bijvoorbeeld medefinancieringsorganisaties en ook bilaterale OS-relaties zo snel mogelijk te beëindigen. Hulp aan Afrika is prachtig maar problemen met veiligheid en zorg in ons eigen land verdienen voorrang.
- Subsidies: Nog steeds kent Nederland een waaier aan subsidies aan allerhande instellingen en organen die hiervoor afhankelijk worden van een overheid die zich met de subsidiepot ver verwijdert van haar oorspronkelijke kerntaken. Ook hier kan nader in worden gesneden.

Ik ga er nog wel nader op in maar niet nu. Intussen kunnen anderen alvast schieten of voortborduren...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22230270
Ontwikkelingssamenwerking: Nederland betaalt 0,8% van haar BNP oftewel zo’n 4 miljard euro per jaar aan Ontwikkelingshulp terwijl de andere Europese landen gemiddeld niet meer dan zo’n 0,2% van het BNP aan OS uitgeven. De Groep Wilders stelt voor het Nederlandse OS-budget geheel te schrappen. De 3.8 mrd Euro die hier jaarlijks aan wordt besteed zal niet meteen geheel maar in de loop van de komende jaren vrijkomen, gelet op reeds aangegane verplichtingen. De Groep Wilders pleit er derhalve voor geen nieuwe verplichtingen aan te gaan met bijvoorbeeld medefinancieringsorganisaties en ook bilaterale OS-relaties zo snel mogelijk te beëindigen. Hulp aan Afrika is prachtig maar problemen met veiligheid en zorg in ons eigen land verdienen voorrang.


Idioot veel geld wordt er jaarlijks wegegeven terwijl er hier op alles en nog wat wordt bezuinigd.
Prima plan van Wilders.
pi_22230717
quote:
Op maandag 27 september 2004 08:05 schreef Koos Voos het volgende:
Ontwikkelingssamenwerking: Nederland betaalt 0,8% van haar BNP oftewel zo’n 4 miljard euro per jaar aan Ontwikkelingshulp terwijl de andere Europese landen gemiddeld niet meer dan zo’n 0,2% van het BNP aan OS uitgeven. De Groep Wilders stelt voor het Nederlandse OS-budget geheel te schrappen. De 3.8 mrd Euro die hier jaarlijks aan wordt besteed zal niet meteen geheel maar in de loop van de komende jaren vrijkomen, gelet op reeds aangegane verplichtingen. De Groep Wilders pleit er derhalve voor geen nieuwe verplichtingen aan te gaan met bijvoorbeeld medefinancieringsorganisaties en ook bilaterale OS-relaties zo snel mogelijk te beëindigen. Hulp aan Afrika is prachtig maar problemen met veiligheid en zorg in ons eigen land verdienen voorrang.


Idioot veel geld wordt er jaarlijks wegegeven terwijl er hier op alles en nog wat wordt bezuinigd.
Prima plan van Wilders.
Hier zit wel wat in, maar ik vraag me af waarom de ontwikkelingshulp in eerste instantie is aangegaan. Ik kan me niet voorstellen dat men belangeloos 4 miljard weggeeft. Hier moeten haast wel voordelen voor Nederland aan vast zitten. Na de tweede wereldoorlog gaf Amerika ook niet Marshallhulp omdat ze zichzelf dan op de borst konden kloppen. Dat was eigenbelang. Misschien werkt het ook wel zo met ontwikkelingshulp. Je helpt een land, je gaat hele voordelige handel met ze drijven, en voilà, je verdient er op. Zou kunnen natuurlijk.
pi_22231171
quote:
Op maandag 27 september 2004 08:05 schreef Koos Voos het volgende:
Idioot veel geld wordt er jaarlijks wegegeven terwijl er hier op alles en nog wat wordt bezuinigd.
Prima plan van Wilders.
Inderdaad, het is een schande om kinderen die omkomen van de honger te helpen terwijl we hier misschien geen nieuwe dvd-speler kunnen kopen
  maandag 27 september 2004 @ 10:51:07 #211
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22231864
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:15 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hier zit wel wat in, maar ik vraag me af waarom de ontwikkelingshulp in eerste instantie is aangegaan. Ik kan me niet voorstellen dat men belangeloos 4 miljard weggeeft.
Vaak moet het geld in Nederland besteed worden.
  Moderator maandag 27 september 2004 @ 10:57:57 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22231960
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:51 schreef freako het volgende:

Vaak moet het geld in Nederland besteed worden.
Behalve voor noodhulp is dat dacht ik altijd het geval dat Nederlandse bedrijven en/of producten moeten worden benut.

PS: de groep Wilders? Wat voor groep? het is een eenmansfractie zonder partij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 27 september 2004 @ 11:01:06 #213
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22232002
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:57 schreef Tijger_m het volgende:

PS: de groep Wilders? Wat voor groep? het is een eenmansfractie zonder partij.
De benaming "Groep" is de standaardnaam in de Tweede Kamer voor afgesplitste Kamerleden, ook al is het er maar 1.
  maandag 27 september 2004 @ 11:39:59 #214
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_22232621
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:51 schreef freako het volgende:

[..]

Vaak moet het geld in Nederland besteed worden.
Ik geloof je direct Freako, maar heb je misschien een link waarin het beleid op gebied van ontwikkelingshulp toegelicht wordt?
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_22232675
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, het is een schande om kinderen die omkomen van de honger te helpen terwijl we hier misschien geen nieuwe dvd-speler kunnen kopen
ach.. een miljardje minder weggeven om onze ouders minstens 3x per week te laten douchen lijkt mij prima..
  maandag 27 september 2004 @ 11:45:42 #216
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22232729
Wilders is eigenlijk de nieuwe Janmaat: in vreselijk veel van zijn punten worden allochtonen, islamieten en terrorisme, plus veel problemen van de maatschappij genoemd. Blijkbaar ligt het grootste deel van de problemen aan de buitenlanders in Nederland.
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:01 schreef SCH het volgende:
Inderdaad, het is een schande om kinderen die omkomen van de honger te helpen terwijl we hier misschien geen nieuwe dvd-speler kunnen kopen
[ikbenlinksmaarreageerrechts]
Maar die gelden komen zo slecht terecht, bij een of andere dictator bijvoorbeeld. Zolang " ze" hun zaakjes niet op orde hebben...blabla
[/ikbenlinksmaarreageerrechts]
Wasserwunderland
pi_22232904
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:45 schreef Tup het volgende:
Wilders is eigenlijk de nieuwe Janmaat: in vreselijk veel van zijn punten worden allochtonen, islamieten en terrorisme, plus veel problemen van de maatschappij genoemd. Blijkbaar ligt het grootste deel van de problemen aan de buitenlanders in Nederland.
[..]

[ikbenlinksmaarreageerrechts]
Maar die gelden komen zo slecht terecht, bij een of andere dictator bijvoorbeeld. Zolang " ze" hun zaakjes niet op orde hebben...blabla
[/ikbenlinksmaarreageerrechts]
Tuurlijk joh.. bij gebrek aan argumenten gelijk maar met Janmaat vergelijken.. demoniseren is zoooo 2003 ..
pi_22232961
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:54 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.. bij gebrek aan argumenten gelijk maar met Janmaat vergelijken.. demoniseren is zoooo 2003 ..
Janmaat is toch juist ontzettend hip? Ik zie veel users hier hem rehabiliteren dus dat moet juist een compliment voor blonde Geert zijn.
pi_22232975
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:39 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik geloof je direct Freako, maar heb je misschien een link waarin het beleid op gebied van ontwikkelingshulp toegelicht wordt?
http://www.minbuza.nl/def(...)DF464D467X1X52086X57
pi_22232998
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Janmaat is toch juist ontzettend hip? Ik zie veel users hier hem rehabiliteren dus dat moet juist een compliment voor blonde Geert zijn.
steek jij je kop is onder de kraan ... want dit slaat echt nergens op.
pi_22233037
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:59 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

steek jij je kop is onder de kraan ... want dit slaat echt nergens op.
Toch wel hoor. Janmaat is helemaal hip tegenwoordig, heb je dat gemischt?
pi_22233111


Lijkt een beetje op een karikatuur, een typetje van een of andere cabaretier, en is net zo serieus te nemen in mijn ogen.
  maandag 27 september 2004 @ 12:06:01 #223
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22233130
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:45 schreef Tup het volgende:
Wilders is eigenlijk de nieuwe Janmaat: in vreselijk veel van zijn punten worden allochtonen, islamieten en terrorisme, plus veel problemen van de maatschappij genoemd. Blijkbaar ligt het grootste deel van de problemen aan de buitenlanders in Nederland.
Vind ik op zich wel goed. Hij geeft aan waar zijn prioriteiten liggen (niet dat ik het er mee eens ben). Die schijnheilige NVU plakt er gelijk maar een hoop andere onderwerpen aan, die zogenaamd minstens zo belangrijk voor hen zijn, terwijl iedereen weet dat ze gewoon de buitenlanders willen aanvallen.

Maar goed, als Wilders eenmaal een programma moet opstellen ,zullen er bij hem ook wel allerlei onderwerpen met de haren bij getrokken worden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 27 september 2004 @ 21:12:18 #224
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22245519
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:54 schreef Koos Voos het volgende:
Tuurlijk joh.. bij gebrek aan argumenten gelijk maar met Janmaat vergelijken.. demoniseren is zoooo 2003 ..
Roepen dat iemand gedemoniseerd wordt is zó 2004.
Wasserwunderland
pi_22246906
quote:
Op maandag 27 september 2004 21:12 schreef Tup het volgende:

[..]

Roepen dat iemand gedemoniseerd wordt is zó 2004.
[afbeelding]


..
  maandag 27 september 2004 @ 22:02:24 #226
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22247030
quote:
Op maandag 27 september 2004 21:58 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

[afbeelding]

..
Wasserwunderland
  dinsdag 28 september 2004 @ 08:07:47 #227
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22252609
Bewijs dat Wilders alleen op de onderbuikgevoelens speelt:
quote:
VVD zakt verder weg
Van onze politieke redactie

De VVD kan nog maar op 18 zetels rekenen als er nu verkiezingen zouden worden gehouden voor de Tweede Kamer, een nieuw dieptepunt. Het vertrek van de 'rechtsbuiten' Geert Wilders heeft dramatische gevolgen voor de liberalen. De Groep Wilders zou op 12 zetels kunnen rekenen.

CDA en D66 hebben in de peiling van Maurice de Hond 30 en 4 zetels. Dat betekent dat de coalitiepartijen samen goed zijn voor 52 zetels, evenveel als de PvdA van Wouter Bos alleen zou halen.
Bron: AD
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 28 september 2004 @ 09:38:01 #228
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22253362
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bewijs dat Wilders alleen op de onderbuikgevoelens speelt:

Bron: AD
Zou toch wel leuk zijn als dat inderdaad de verkiezingsuitslag was, dan kunnen alle rechtse huilies eens meemaken wat een Linkse regering is
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22256854
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 09:38 schreef Tijger_m het volgende:
Zou toch wel leuk zijn als dat inderdaad de verkiezingsuitslag was, dan kunnen alle rechtse huilies eens meemaken wat een Linkse regering is
En voor al die idealisten hier zou een confrontatie met de realiteit ook wel nuttig zijn, alleen jammer dat Nederland dan binnen no time naar de klote is geholpen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator dinsdag 28 september 2004 @ 13:04:59 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22257036
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:55 schreef Strolie75 het volgende:

En voor al die idealisten hier zou een confrontatie met de realiteit ook wel nuttig zijn, alleen jammer dat Nederland dan binnen no time naar de klote is geholpen.
Klopt ja, dat zien we nu met de Puynhopen van Fortuyn en Balkenende

Eerst een stel amateurs wat letterlijk vechtend over de grond gaat omdat hun ego's te groot zijn voor een gebouw en nu Balkenende II, het meest impopulaire kabinet aller tijden wat een blindegeleidehond nodig heeft om hun visie te vinden.

Met dank aan Fortuyn en zijn rechts idealistische achterban
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22257456
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

En voor al die idealisten hier zou een confrontatie met de realiteit ook wel nuttig zijn, alleen jammer dat Nederland dan binnen no time naar de klote is geholpen.
Daar is dit kabinet anders hard mee bezig, beroerder kan het niet.
  dinsdag 28 september 2004 @ 13:35:25 #232
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22257767
Als er niks te verdelen is behalve rekeningen die moeten worden voldoen is het altijd een prachtige tijd voor de oppositie die slechts kan wijzen terwijl ze aan de kant staan. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat zowel links als rechts links het beste scoort als ze in de oppositie zitten.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:58:52 #233
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_22259789
quote:
Op zondag 26 september 2004 23:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Duh.
Als het zo duh was, zouden niet zoveel mensen het eensch zijn met zijn standpunten.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_22261841
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bewijs dat Wilders alleen op de onderbuikgevoelens speelt:
[..]

Bron: AD
Nogmaals, wat is er mis mee om op de onderbuikgevoelens te spelen? Dat doet de SP en PvdA toch ook met het afschaffen van de VUT. Beetje asociaal dit asociaal dat noemen is toch ook op de onderbuikgevoelens inspelen. Waarom hoor ik jou daar dan niet over, maar wel telkens over Wilders? Schijnheilig ventje.
pi_22261877
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt ja, dat zien we nu met de Puynhopen van Fortuyn en Balkenende

Eerst een stel amateurs wat letterlijk vechtend over de grond gaat omdat hun ego's te groot zijn voor een gebouw en nu Balkenende II, het meest impopulaire kabinet aller tijden wat een blindegeleidehond nodig heeft om hun visie te vinden.

Met dank aan Fortuyn en zijn rechts idealistische achterban
Beetje zielig van je om Fortuyn te dissen, terwijl die nooit een kans heeft gekregen door figuren zoals jou.
pi_22262761
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Beetje zielig van je om Fortuyn te dissen, terwijl die nooit een kans heeft gekregen door figuren zoals jou.
Ja Berends.. links staat aan de zijlijn, en dat zal zo wel een poosje blijven ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Koos Voos op 28-09-2004 17:14:15 ]
  Moderator dinsdag 28 september 2004 @ 17:31:48 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22263818
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:21 schreef pberends het volgende:

Beetje zielig van je om Fortuyn te dissen, terwijl die nooit een kans heeft gekregen door figuren zoals jou.
Ik heet geen Volkert van der G.

Ik vond Fortuyn bij leven al niks en na zijn dood is het alleen maar erger geworden dankzij zijn holle frasen manier van politiek bedrijven wat dankzij hem opgang heeft gedaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22263870
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heet geen Volkert van der G.

Ik vond Fortuyn bij leven al niks en na zijn dood is het alleen maar erger geworden dankzij zijn holle frasen manier van politiek bedrijven wat dankzij hem opgang heeft gedaan.
Nou, dan ben je het sterk oneens met Jan M. en Wouter Bos. Die zagen een stuk beter in wat de boodschap van Fortuyn was, en hoe belangrijk die wel niet was.
  Moderator dinsdag 28 september 2004 @ 17:34:36 #239
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22263891
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:54 schreef Koos Voos het volgende:

Ja Berends.. links staat aan de zijlijn, en dat zal zo wel een poosje blijven ..
Inderdaad, en wat gaat het goed, he, Koos? 80% van de bevolking is tegen het beleid van deze regering...da's nou een regering zonder Links, die gingen het even oplossen volgens de 'Wil Van Het Volk'
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22263927
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad, en wat gaat het goed, he, Koos? 80% van de bevolking is tegen het beleid van deze regering...da's nou een regering zonder Links, die gingen het even oplossen volgens de 'Wil Van Het Volk'
Met potverteren kan rechts zich ook superpopulair maken hoor, dus wat lul je?
  Moderator dinsdag 28 september 2004 @ 17:36:53 #241
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22263947
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:33 schreef pberends het volgende:

Nou, dan ben je het sterk oneens met Jan M. en Wouter Bos. Die zagen een stuk beter in wat de boodschap van Fortuyn was, en hoe belangrijk die wel niet was.
Ja en? In tegenstelling tot bij sommige stromingen mogen wij 'linksen' er een eigen mening op na houden.

Bovendien is jouw bewering sterk afhankelijk van wat jij als 'de boodschap van Fortuyn' beschouwd, he? Zijn 'oplossingen' worden iig door niemand overgenomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 28 september 2004 @ 17:38:36 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22263992
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:35 schreef pberends het volgende:

Met potverteren kan rechts zich ook superpopulair maken hoor, dus wat lul je?
Ook zuinige regeringen zoals die in de tijd van Lubbers konden nog steeds rekenen op de steun van de meerderheid van de bevolking dus wie lult er nou? Juist, jijzelf
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22264221
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ook zuinige regeringen zoals die in de tijd van Lubbers konden nog steeds rekenen op de steun van de meerderheid van de bevolking dus wie lult er nou? Juist, jijzelf
Valt mee hoor, die waren ook niet al te populair. Maar mensen zijn wat materialistischer geworden, zeker na de vette jaren van Paars.

Als je van een dikzak een reep chocola afpakt is ie ook niet blij, terwijl het wel beter voor hem is.
pi_22264227
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja en? In tegenstelling tot bij sommige stromingen mogen wij 'linksen' er een eigen mening op na houden.

Bovendien is jouw bewering sterk afhankelijk van wat jij als 'de boodschap van Fortuyn' beschouwd, he? Zijn 'oplossingen' worden iig door niemand overgenomen.
LOL bijna alle partijen in de 2e kamer hebben wel wat dingen gejat.
pi_22264549
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad, en wat gaat het goed, he, Koos? 80% van de bevolking is tegen het beleid van deze regering...da's nou een regering zonder Links, die gingen het even oplossen volgens de 'Wil Van Het Volk'
80% ? ....
80% van de bevolking wil geen Turken in de EU ... want dat gaat Nederland 2 miljard per jaar kosten... en als we het aan de geitenwollensokken overlaten zijn we straks gast in EIGEN land
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:05:25 #246
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22264611
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:35 schreef sjun het volgende:
Als er niks te verdelen is behalve rekeningen die moeten worden voldoen is het altijd een prachtige tijd voor de oppositie die slechts kan wijzen terwijl ze aan de kant staan. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat zowel links als rechts links het beste scoort als ze in de oppositie zitten.
Ach, nu ligt het weer aan de moeilijke tijden dat rechts het zo zwaar heeft. *snif*

Maar zij weten heel goed wat het beste is voor het volk he? wat was er ook alweer gebeurd met luisteren naar het volk wat Paars zogenaamd niet deed?

Juist nu geven ze aan de grootste 'regenten' te zijn die over de hoofden van het volk beslissen, maar deze keer is het schijnbaar wel opeens goed,...voor hun eigen bestwil
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Moderator dinsdag 28 september 2004 @ 18:05:43 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22264618
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:48 schreef pberends het volgende:

Valt mee hoor, die waren ook niet al te populair. Maar mensen zijn wat materialistischer geworden, zeker na de vette jaren van Paars.

Als je van een dikzak een reep chocola afpakt is ie ook niet blij, terwijl het wel beter voor hem is.
Yep, alleen Balkenende pakt niet de reep chocola af maar pakt de fiets van de dikzak af
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 28 september 2004 @ 18:08:22 #248
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22264669
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:05 schreef Posdnous het volgende:

Juist nu geven ze aan de grootste 'regenten' te zijn die over de hoofden van het volk beslissen, maar deze keer is het schijnbaar wel opeens goed,...voor hun eigen bestwil
Blijkbaar zijn de meesten hier te jong om zich te realiseren waarom de meerderheid van Nederland zo blij was met Paars..dan was het CDA eindelijk eens uit het centrum van de macht.

Die lessen worden nu dan nog maar een keer geleerd, hopelijk nu goed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_22264963
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep, alleen Balkenende pakt niet de reep chocola af maar pakt de fiets van de dikzak af
Mooie vergelijking
  woensdag 29 september 2004 @ 01:01:47 #250
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22276319
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
Yep, alleen Balkenende pakt niet de reep chocola af maar pakt de fiets van de dikzak af
En Zalm kleedt hem daarna uit...
Wasserwunderland
pi_22354874
quote:
107 Teletekst za 02 okt
***************************************
Herben wil volkspartij met Wilders

***************************************
DEN HAAG Fractieleider Mat Herben van
de LPF overweegt zijn partij op te
laten gaan in een nieuwe volkspartij.
Dat zei hij in het Vara-radioprogramma
'Spijkers met koppen'.

In die partij zou ook plaats zijn voor
het ex-VVD-Kamerlid Wilders,met wie al
diverse gesprekken zijn gevoerd.

Wilders ontkende echter tegenover
Teletekst dat hij op dit punt ook maar
één keer met Herben gesproken heeft.Hij
ziet niets in een samengaan met de LPF.

De LPF en Wilders dienden onlangs samen
een initiatief-wetsvoorstel in om
radicale moskeeën te kunnen aanpakken.
***************************************
Wilders wil het bij een vrijage laten nog steeds en geen serieus huwelijk, de peilingen geven hem vooralsnog gelijk voor het aantal zetels maar toch zou Wilders er goed bijpassen als de rechtervleugel van de LPF
pi_22355470
Tja, de LPF is een zinkend schip, staan momenteel op 2 zetels in de peilingen. Die komen nooit meer van hun loser-imago af, dus geen wonder dat Herben wel iets in een 'nieuwe volkspartij' met Wilders ziet. Komt dat ge-emmer tussen de partij en de fractie ook nog eens bij, natuurlijk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22355615
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Wilders wil het bij een vrijage laten nog steeds en geen serieus huwelijk, de peilingen geven hem vooralsnog gelijk voor het aantal zetels maar toch zou Wilders er goed bijpassen als de rechtervleugel van de LPF
Ik snap het niet; Wilders heeft al o vaak aangegeven totaal niet met de LPF in zee te willen (terecht want hij krijgt hun kieers toch wel voor ich gewonnen) maar Herben blijft maar toespelingen maken in de media. Zo zet je jezelf toch voor lul?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:54:36 #254
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_22362721
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:04 schreef Toeps het volgende:
"Oh kijk, de nieuw Pim!"
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:09:19 #255
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22363042
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:54 schreef Nyrem het volgende:

[..]
Nieuwe Pim? Wilders mist de persoonlijke noot van de valse grap die Fortuyn kenmerkte.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 3 oktober 2004 @ 01:52:11 #256
92476 Gallo
Zinfandel
pi_22366466
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 23:09 schreef sjun het volgende:

[..]

Nieuwe Pim? Wilders mist de persoonlijke noot van de valse grap die Fortuyn kenmerkte.
Wat maakt dat uit ? Hij lult over buitenlanders en moslims. De nieuwe Pim dus.
pi_22368284
Dit zijn toch de partijen die naar het volk luisteren ? Zijn ze ook op het Museumplein geweest gisteren ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 3 oktober 2004 @ 11:18:05 #258
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22369183
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 01:52 schreef Gallo het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit ? Hij lult over buitenlanders en moslims. De nieuwe Pim dus.
Jij lult momenteel ook over buitenlanders en moslims....

Kom eens met argumenten in plaats van met een absolutisme.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 3 oktober 2004 @ 11:19:39 #259
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22369203
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:42 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik snap het niet; Wilders heeft al o vaak aangegeven totaal niet met de LPF in zee te willen (terecht want hij krijgt hun kieers toch wel voor ich gewonnen) maar Herben blijft maar toespelingen maken in de media. Zo zet je jezelf toch voor lul?
Daar heeft Herben talent voor...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:20:29 #260
92803 Bela
homo ludens
pi_22390111
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 08:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit zijn toch de partijen die naar het volk luisteren ? Zijn ze ook op het Museumplein geweest gisteren ?
Ze zouden het in de geest van Fortuyn met dit kabinet eens zijn geweest dat maatregelen noodzakelijk zijn om de begroting in evenwicht te krijgen. Waarom zouden ze dan speciaal moeten gaan winkelen in Amsterdam op een treinkaartje van de FNV, gesteld dat ze vakbondslid waren?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_22390334
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 23:09 schreef sjun het volgende:

[..]

Nieuwe Pim? Wilders mist de persoonlijke noot van de valse grap die Fortuyn kenmerkte.
Geert heeft wel het zelfde merk zakagenda als Fortuyn.
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:48:57 #262
85889 lucida
équilibre
pi_22408222
quote:
Op donderdag 23 september 2004 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor hen geldt dat niet, vind ik. Of in ieder geval niet meer dan voor andere politici van de coalitiepartijen. Een zeker populisme is iedere politicus niet vreemd maar als het de basis wordt, zoals bij bv. Wilders en Fortuyn dan wordt het bedenkelijk.
Het woord populisme verwordt binnen deze topic tot een zoveelste containerbegrip. Zodra politici in dit land al te nadrukkelijk in de schijnwerpers treden, krijgen zij het verwijt van populisten voor de voeten geworpen. Terwijl een zekere volkse afgunst en of juist bewondering al gauw is opgewekt... Immers een ervaren en bedreven retoricus weet maar al te goed hoe te spreken, en weet ook hoe de sentimenten van het volk te bespelen.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')