Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard...quote:Op woensdag 22 september 2004 23:24 schreef Dizzee het volgende:
Ik heb ook eens voor de gein zitten kijken naar die prijzen. Maar die gaan soms wel 4 x over de kop. Gelukkig ben ik niet zo heel lang, dus heb ik geen problemen met eco. Al lijkt het me wel leuk een keer business te vliegen.
Ja, ik ben afgelopen zomer naar de VS gevlogen en kon toen voor 200 dollar upgraden naar Star Class en dat was het zeker waard. Vooral omdat ik nogal lang ben en ik in Economy Class echt klem zit.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard...
Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen!quote:Op donderdag 23 september 2004 17:27 schreef MikeyMan het volgende:
Nou, op korte vluchten vind ik het niet zo'n probleem om economy te vliegen... Maar op lange vluchten wordt het denk ik wel een vereiste... Maar dan vooral om de ruimte en de betere stoelen. Na 4 uur in het vliegtuig onderweg naar kreta had ik redelijk wat pijn in m'n rug... Dus naar veel verdere bestemmingen zal ik denkik niet zo snel economy vliegen...
Dat zou eventueel moeten kunnen ja, als ik het belangrijk zou vinden... Als ik al mijn hifi spul kan kopen kan ik ook een ticket kopen van 2000 euro...quote:Op donderdag 23 september 2004 17:33 schreef Roellio het volgende:
[..]
Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen!
uiteraard; al ben ik van WBC ook echt niet gecharmeerd.quote:Op donderdag 23 september 2004 17:37 schreef chillemundo het volgende:
@SHE
Ik denk dat u het verschil qua stoelen tussen Europe Select en Economy bedoelt?!
Het verschil tussen World Business Class en Economy is aanzienlijk.....
quote:Op woensdag 22 september 2004 00:35 schreef Exuimtum het volgende:
Nooit business class gevlogen maar wel vaak in de eerste klas van de trein gezeten.
quote:Op donderdag 30 september 2004 09:17 schreef yvette1982 het volgende:
ik vind het allemaal bagger. Ik kan zitten waar ik wil maar ik raak toch verkouden en ziek. Die temperatuurverschillen in het vliegtuig zijn waardeloos zeg.
welk type vliegtuig was dat dan?quote:Op donderdag 30 september 2004 10:13 schreef yvette1982 het volgende:
nou ik wel hoor. Vorige maand weer een week ziek en verkouden geweest toen ik thuis was. Het ene moment was het koud en dan weer warm. Ik word gek in zo'n vliegtuig.
ten eerste is het wel zo dat de opbrengst van de business class het verlies van de economy class weer opheft. Met andere woorden, op de economy class verdient de KLM (bijna) niets, het grootste deel van de inkomsten komt van de sectie voorin.quote:Op donderdag 30 september 2004 10:22 schreef AapNootMies het volgende:
Ik vlieg regelmatig Business Class (een van de voordelen van een baan bij de KLM) maar de prijs-kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal scheef. Wel erg prettig op hele lange vluchten, het is geen pretje in een totaal volgeboekte Economy Class naar Bangkok. Wat ik absoluut niet snap is dat mensen Business Class willen vliegen (en betalen) naar Parijs of Londen. Geloof het of niet maar de Business Class naar Parijs is bijna altijd vol!
Ook al betaalt het bedrijf, het verschil is tussen Business en Economy is toch te verwaarlozen op een 737 vlucht naar Parijs?quote:Op donderdag 30 september 2004 10:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
ten eerste is het wel zo dat de opbrengst van de business class het verlies van de economy class weer opheft. Met andere woorden, op de economy class verdient de KLM (bijna) niets, het grootste deel van de inkomsten komt van de sectie voorin.
en ten tweede, ik denk dat meer dan de helft, zo niet nog meer van de business class reizigers niet zelf het ticket heeft betaald. Voor een bedrijf dat zijn werknemers opstuurt naar bijvoorbeeld Parijs is het beter om een business ticket te kopen, het kan toch als bedrijfsuitgaven geclaimed worden...
Vaak zijn mensen die op zo'n korte vlucht in de business class zitten overstappers, d.w.z. dat ze daarvoor of daarna een aansluitende (lange) vlucht in de business class hebben. omdat ze voor die lange vlucht een business class ticket hebben, worden ze op het eerste (of laatste) korte traject ook in de business class gestopt. bijvoorbeeld je vliegt eerst van Frankfurt naar A'dam, om daar over te stappen op een vlucht naar Los Angeles. Als je voor die laatste vlucht een business class ticket hebt, en de eerste vlucht is met de zelfde maatschappij, is de kans heel groot dat je van Frankfurt naar A'dam ook in de business class zit.quote:Op donderdag 30 september 2004 10:48 schreef AapNootMies het volgende:
[..]
Ook al betaalt het bedrijf, het verschil is tussen Business en Economy is toch te verwaarlozen op een 737 vlucht naar Parijs?
Ligt ook aan de bezetting van het vliegtuig. Afgelopen zaterdag vloog ik 14 uur in een Airbus waar 40 man in zat. Ik kon languit liggen op 4 stoelen en had ook nog 2 stoelen tot mijn beschikking voor mijn handbagage. Dan had het weinig waarde gehad om 900 euro extra neer te tellen voor businessclass.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:50 schreef MikeyMan het volgende:
Flinke kick...
Maar het eten en champagne zijn voor mij niet de punten die meerwaarde geven...
De betere stoelen en extra ruimte met mijn 2m wel...
De kans dat dat gebeurt is natuurlijk nihil, en vliegtuigmaatschappijen zullen alles doen om dat te voorkomen... En dus ga ik er vantevoren maar liever niet vanuit dat ik 4 stoelen tot mijn beschikking heb...quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ligt ook aan de bezetting van het vliegtuig. Afgelopen zaterdag vloog ik 14 uur in een Airbus waar 40 man in zat. Ik kon languit liggen op 4 stoelen en had ook nog 2 stoelen tot mijn beschikking voor mijn handbagage. Dan had het weinig waarde gehad om 900 euro extra neer te tellen voor businessclass.
Je weet het niet vantevoren, dá´s het probleem. Op de heenvlucht was het vliegtuig een mierennest, op de terugvlucht zo goed als leeg. Het komt overigens wel vaker voor dat je meerdere stoelen tot je beschikking hebt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:57 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
De kans dat dat gebeurt is natuurlijk nihil, en vliegtuigmaatschappijen zullen alles doen om dat te voorkomen... En dus ga ik er vantevoren maar liever niet vanuit dat ik 4 stoelen tot mijn beschikking heb...
Jezus wat een kansloze bedoeling zeg...quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:14 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb van de zomer 4 keer business class gevlogen (Amsterdam-london, london-frankfurt, frankfurtt-london, london-amsterdam) maar voor die korte afstanden is het het zeker niet waard (die tickets kosten voor een particulier geloof ik 500+ voor een retourtje, ik vlieg zelf voor 5 tientjes met een budgetmaatschappij) maar op lange afstanden lijkt het mij wel ideaal. Amsterdam-Hong Kong economy is toch een flinke zit, maar ook dan zit ik liever 14 uur een beetje krap als ik er bijna 2000 euro mee uit spaar....
als je met je e-ticket inchecked op internet, of vroeg inchecked kun je zelf je zitplaats kiezen.. er zijn een aantal plaatsen met veel meer beenruimte (scheelt per vliegtuig) ik heb bijna altijd wel goede plekken als ik vroeg ben... om het risico te verminderen dat je omkomt als het vliegtuig neerstort kun je overigens beter net achter de vleugel gaan zitten (in de buurt van een nooduitgang) het vliegtuig breekt meestal daarvoor en je hebt statisctisch gezien de meeste kans om een crash te overleven.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:42 schreef Liejannuh het volgende:
Business class heeft volgens mij alleen maar toegevoegde waarde op lange vluchten. En dan moet het eigenlijk ook nog wel zakelijk zijn en je hele snel na het landen op een vergadering verwacht worden ofzo, want anders lijkt mij het prijsverschil te groot.
Overigens hoop ik nog steeds een keer op een upgrade naar business class ofzo, maar op de een of andere manier krijg ik altijd een van de kloterigste plekken in het vliegtuig.
Ik ging toen met mijn pa. Hij heeft zijn eigen bedrijf.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maar heb je het zelf betaald, of het bedrijf?? van het bedrijf zou ik het niet accepteren, omdat ik het verkwisting zou vinden en zelf zou ik het er niet voor over hebben!
Dat is dus het foute aan die hele regeling, bij ons was het zo dat wij uitstapten en daarna kwamen dus de EC passagiers achter ons aan lopen en stonden we ook tegelijk te wachten bij de bagageband.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Liejannuh het volgende:
Eerder uitstappen is leuk, maar sta je dan niet gewoon langer op je bagage te wachten???
In theorie gaat de bagage van de businessklanten het laatst in het vliegtuig en dus het eerst er weer uit.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is dus het foute aan die hele regeling, bij ons was het zo dat wij uitstapten en daarna kwamen dus de EC passagiers achter ons aan lopen en stonden we ook tegelijk te wachten bij de bagageband.![]()
Het enige verschil is dan dus dat je niet al die EC mensen langs je heen krijgt....![]()
![]()
da's waar..... mag je al blij zijn dat je koffer er is..quote:Op woensdag 29 december 2004 11:19 schreef Jaguarized het volgende:
We zaten ook in Quito he....;)
Geef eens een voorbeeld van een maatschapij dan?quote:Het enige dat nog als argument geldt bij mij is veiligheid, ik ga niet voor een paar euro goedkoper vliegen in een kist die aan een paar draadjes aan elkaar hangt bij een dubieuze maatschappij.
dat voordeel had ik ook wel op de terug weg, we hadden als 1e ingecheckt en kregen de rij kaartje met stoelnummers en die van mij was toevallig bij de nooduitgangquote:Op donderdag 30 december 2004 19:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in de nieuwe 777 vloot van KLM heb je ook in de economy class een eigen scherm met spelletjes, je eigen films, muziek etcetera.. dus dat voordeel valt dan ook al weg.. al helemaal als je slim inchecked en ervoor zorgt dat je een van de stoelen met extra beenruimte bij de nooduitgnagen of de gangscheidingen bemachtigt.
Verder kun je de stewardessen zo vaak je wil om hapjes en drankjes vragen, daar heb je geen BC voor nodig.
http://www.hvdm.nl/pers/241003.htm
(ik vloog ermee v.v. naar sao paulo vorige week nog)
ja wij kregen zo'n ding. Ze smeerde die dingen gewoon aan. We wouden die dingen eigenlijk niet, want wat moet je ermee? Maar ze moesten van die dingen af, ze vroegen zelfs of we nog een 2e wouden. En in BC van KLM mag je ook zelf films uitkiezenquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:22 schreef Dizzee het volgende:
Bij de KLM krijg je op BC toch een molentje oid? Of is dat niet meer?
zit anders wel drank in hoor...quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:07 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja wij kregen zo'n ding. Ze smeerde die dingen gewoon aan. We wouden die dingen eigenlijk niet, want wat moet je ermee? Maar ze moesten van die dingen af, ze vroegen zelfs of we nog een 2e wouden. En in BC van KLM mag je ook zelf films uitkiezen![]()
Drank? het is toch een huisje met nix erin?quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
zit anders wel drank in hoor...
als het goed is zit er jenever in....quote:Op zaterdag 1 januari 2005 01:22 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Drank? het is toch een huisje met nix erin?
Amsterdam - New York met Delta Airlines.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 05:14 schreef PLAE@ het volgende:
Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd?
Ik vloog vorige week naar Milaan heen en weer. Nou ik was maar wat blij dat ik 2x bij de nooduitgang kon. Anders was ik echt de lul. Dan konden ze me met trombose dat vlieguig weer uitdragen![]()
ja, ik weet het: te moe het vliegtuig in.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:36 schreef Jaguarized het volgende:
Je komt ook niet altijd "geradbraakt" aan bij een economy vlucht. Indien wel dan doe je natuurlijk iets fout.
210 euro, op een ticket incl. belasting van circa 700 euro (Amsterdam - Bangkok) (bron: www.333travel.nl )quote:
Nette prijs. Hoe boek je die optie? Kan dat bij elke travel agency?quote:
ja, is niks bijzonders, alleen via internet lijkt me lastiger. Eva noemt het Evergreen klasse, maar ik meen vaag dat China Airlines ook zoiets heeft. Zou het iets specifieks voor Taiwanese carriers zijn?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 07:20 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nette prijs. Hoe boek je die optie? Kan dat bij elke travel agency?
Niet echt, martinair biedt een soortgelijke stoel aan, vraag is wel in hoeverre dat te vergelijken is.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zou het iets specifieks voor Taiwanese carriers zijn?
Ok das waar, maar ik wil niet echt voor schut staan daar. Is de kans aanwezig dat ze hem geven alleen omdat je een FB member bent?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:25 schreef k_man het volgende:
Je kunt altijd om een upgrade vragen. Of je 'm krijgt is natuurlijk vers twee.
Vragen kan altijd. Negen van de 10 keer doen ze het niet overigens.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:05 schreef Public_NME het volgende:
Als je een FB card hebt (niet het hoogste leven), kan je dan ook gewoon voor upgrades vragen of is dat brutaal?!
Welk level heb je?quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij mij doen ze het 9 van de 10 keer wel en dan is de FB card nog niet eens van mij
Uit persoonlijke ervaring:quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:36 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ok das waar, maar ik wil niet echt voor schut staan daar. Is de kans aanwezig dat ze hem geven alleen omdat je een FB member bent?
Als de vlucht overboekt is, dan is de kans groot dat je 'm krijgt, zeker als je alleen reist. Bij elke overboekte vlucht heb ik tot nu toe BC gekregen, ook gewoon zelf om gevraagd.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:45 schreef k_man het volgende:
Er is altijd een (klein) kansje dat je 'm krijgt. Of het meespeelt dat je member bent zou ik niet weten.
Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby)quote:Op zaterdag 1 april 2006 08:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als de vlucht overboekt is, dan is de kans groot dat je 'm krijgt, zeker als je alleen reist. Bij elke overboekte vlucht heb ik tot nu toe BC gekregen, ook gewoon zelf om gevraagd.
Dat lijkt me ook wel mooi. Met name bij het stijgen en landen natuurlijk. Ik heb het nooit meegemaakt dat er iemand in de cockpit mocht zitten, weleens dat iemand op het klapstoeltje bij de WC moest zitten.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby)
Hoe vet is dat? In de cockpit van een 747 meevliegen
Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten...quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby)
Hoe vet is dat? In de cockpit van een 747 meevliegen
CUR is meer richting de 9 á 10uur geloof ik, zal idd wel een jumpseat zijn. Maarja, mij zou dat niet zoveel uitmaken, daar ik sterke interesse heb voor luchtvaart!quote:Op zondag 2 april 2006 05:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten...
Ik wist niet dat ze naar Curacao ging.quote:Op zondag 2 april 2006 11:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
CUR is meer richting de 9 á 10uur geloof ik, zal idd wel een jumpseat zijn. Maarja, mij zou dat niet zoveel uitmaken, daar ik sterke interesse heb voor luchtvaart!
Captains discretionquote:Op zondag 2 april 2006 05:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten...
Ja klopt, vooral naar Curacao aangezien je bijna alleen maar over zee vliegt... Eerste stuk is leuk, Engeland en dan het laatste stuk over de Caribbean. Voor de rest alleen maar zee...quote:Op zondag 2 april 2006 14:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lijkt me ook niet. Zo heel boeiend is het sowieso niet in de cockpit volgens mij. Leuk om even te zien, maar na 10 minuten geloof je het wel.
Kan alleen over de Blauwe zwaan vertellen, maar daar mogen, afgezien van bedrijfsmedewerkers tijdens een werktrip (bijvoorbeeld familiarisatie met het bedrijfsonderdeel vliegdienst of beginnende piloten), inspecteurs van IVW-DL ("rijksluchtvaartdienst), ook familieleden van de vliegers in de cockpit mee. Zij krijgen daarvoor een aparte "pas"(kartonnetje).quote:Op maandag 3 april 2006 05:30 schreef LOCALMOTION het volgende:
Public-NME,het mocht waar zijn dat je vriendin een plaatsje kreeg in de cockpit gedurende vlucht.
Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.Rules and regulations,al is pappa gezagvoerder gedurende de vlug.Of de regels zijn anders in Europa of Nederland.
Cherrymoon Traxx het is awesome in de cockpit als je in mag zitten.Ik ben met je eens hoor over water is het niets.By the way ik werk bij een luchtvaart maatschappy over 36jaren.
FAA heeft er niks mee te maken aangezien de vlucht niet naar Amerikaans grondgebied ging...quote:Op maandag 3 april 2006 05:30 schreef LOCALMOTION het volgende:
Public-NME,het mocht waar zijn dat je vriendin een plaatsje kreeg in de cockpit gedurende vlucht.
Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.
Nee.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:50 schreef TGV2 het volgende:
Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd?
Waarom zou je uberhaupt vliegen naar Parijs?quote:Op donderdag 30 september 2004 10:22 schreef AapNootMies het volgende:
Ik vlieg regelmatig Business Class (een van de voordelen van een baan bij de KLM) maar de prijs-kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal scheef. Wel erg prettig op hele lange vluchten, het is geen pretje in een totaal volgeboekte Economy Class naar Bangkok. Wat ik absoluut niet snap is dat mensen Business Class willen vliegen (en betalen) naar Parijs of Londen. Geloof het of niet maar de Business Class naar Parijs is bijna altijd vol!
Even reagerenquote:Op woensdag 29 maart 2006 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij mij doen ze het 9 van de 10 keer wel en dan is de FB card nog niet eens van mij
Het prijsverschil tussen business class en economy is afhankelijk van de vlucht en wanneer je die boekt. Dit varieert enorm. Tip: check bij KLM eens de business class ('WBC') tarieven als je toch een vlucht overweegt. Als het ver van tevoren is dan wordt het mogelijk aangeboden voor het 'WBC holiday fare' tarief. Uiteraard is dit wel hoger dan het economy tarief op dat moment, maar vaak valt de prijs erg mee en die kan zelfs lager zijn dan een economy ticket dat op het laatste moment wordt aangeschaft.quote:Op zondag 2 april 2006 13:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij KLM kost het zo'n ¤ 3.000,00 terwijl het ticket normaal ¤ 1.000,00. Dat is het me gewoon echt niet waard.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 06:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb diverse keren business class gevlogen (geen upgrades). Dit was voornamelijk bij American Airlines. Ruime stoelen, meestal vrij rustig, cadeautjes, personeel dat je direct bij je achternaam aanspreekt, prima eten, onbeperkt toblerone, tv-schermpjes (had de economy toen meestal nog niet). Nou ja, ik weet op zich niet of het het geld waard was, want mijn allereerste vlucht ooit was al business class. Na veel van dat soort vluchten een keer met schoonouders met Martinair in de economy class gevlogen...en na een tijdje moest ik van mezelf ophouden met mopperen en klagen![]()
Dus als je ooit nog iets klaar wil krijgen bij Isa....quote:Op donderdag 30 december 2004 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Paar keer business class gevlogen bij American Airlines en ik vond het de moeite waardAls eerste instappen, de steward(ess) weet je naam, elke keer een soort leren toilettasje met inhoud (lotion, pepermuntjes, tandenborstel, tandpasta, sokken etc) voor de reis, je eigen tv-tje (met oa vluchtinformatie), brede comfortabele stoelen, champagne (maar dat heb ik dus niet genomen, vind ik niet zo lekker, heb maar gewoon JD gedronken) en voor mij onbeperkt toblerone
(hey, gewoon zeggen dat je er dol op bent)
En leuke zakenmannen die je horloges schenken (okay, is 1x voorgekomen)
Later 1x naar Venezuela geweest met EC en dat viel qua stoelruimte en beenruimte eigenlijk vies tegen....maar ja, je gaat niet klagen als je schoonouders betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |