abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2005 @ 18:10:47 #101
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_24375817
Delta
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:33:03 #102
71048 Tokay
makes your day!
pi_24398338
Geen idee wat het prijsverschil met een normaal ticket is, maar dat zal ongetwijfeld erg groot zijn.

Heb één keer het genoegen gehad op een lange vlucht business class te vliegen, van Colombo (Sri Lanka) naar Amsterdam, met KLM.
En ik moet zeggen dat het toch wel érg lekker was.
Veel beter eten, betere stoelen, meer (been)ruimte, veel persoonlijke aandacht van de stewardessen/stewards, maar vooral RUST.

Normaal ben ik na een vliegreis gaar, maar die ene keer was ik gewoon uitgerust!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  zaterdag 25 maart 2006 @ 05:14:45 #103
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36347659
Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd?

Ik vloog vorige week naar Milaan heen en weer. Nou ik was maar wat blij dat ik 2x bij de nooduitgang kon. Anders was ik echt de lul. Dan konden ze me met trombose dat vlieguig weer uitdragen
pi_36386330
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 05:14 schreef PLAE@ het volgende:

Ik vloog vorige week naar Milaan heen en weer. Nou ik was maar wat blij dat ik 2x bij de nooduitgang kon. Anders was ik echt de lul. Dan konden ze me met trombose dat vlieguig weer uitdragen
Amsterdam - New York met Delta Airlines.

Geen kans dat ik ruim 2000 euro voor een BC ticket zou neertellen ipv 300 euro, als de opdrachtgever niet betaalde. Tjsa, je kunt 'gewoon' doorwerken, en komt niet geradbraakt aan, maar 1700 euro is bij ons normaal gesproken goed voor een vliegticket naar Asia + een paar maanden vakantie....

New York is ook niet echt ver weg: circa 7 uur.
  zondag 26 maart 2006 @ 21:36:26 #105
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36388854
Je komt ook niet altijd "geradbraakt" aan bij een economy vlucht. Indien wel dan doe je natuurlijk iets fout.
pi_36397506
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:36 schreef Jaguarized het volgende:
Je komt ook niet altijd "geradbraakt" aan bij een economy vlucht. Indien wel dan doe je natuurlijk iets fout.
ja, ik weet het: te moe het vliegtuig in.

Maar bij een vlucht van 14 uur of meer is wat meer ruimte wel erg fijn. In BC lukt met me wel om te slapen, in Coach bijna nooit. Puur ruimte. Daarom is Evergreen Class bij Eva bijvoorbeeld zo aadig. Wel de ruimte en stoelen van BC, niet de service.Tegen een geringe opslag. Dat zouden meer maatschappijen moeten doen.
  maandag 27 maart 2006 @ 10:19:17 #107
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36397615
Hoe groot is die geringe toeslag?
pi_36398963
quote:
Op maandag 27 maart 2006 10:19 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe groot is die geringe toeslag?
210 euro, op een ticket incl. belasting van circa 700 euro (Amsterdam - Bangkok) (bron: www.333travel.nl )
  maandag 27 maart 2006 @ 11:31:35 #109
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36399361
Das niet duur. Is dat per retour?
pi_36404834
BC in de MD-11 is als EC in 'n iets nieuwere kist.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36409570
quote:
Op maandag 27 maart 2006 11:31 schreef Jaguarized het volgende:
Das niet duur. Is dat per retour?
yep
  dinsdag 28 maart 2006 @ 07:20:54 #112
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424791
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

yep
Nette prijs. Hoe boek je die optie? Kan dat bij elke travel agency?
pi_36427749
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 07:20 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nette prijs. Hoe boek je die optie? Kan dat bij elke travel agency?
ja, is niks bijzonders, alleen via internet lijkt me lastiger. Eva noemt het Evergreen klasse, maar ik meen vaag dat China Airlines ook zoiets heeft. Zou het iets specifieks voor Taiwanese carriers zijn?
pi_36429061
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zou het iets specifieks voor Taiwanese carriers zijn?
Niet echt, martinair biedt een soortgelijke stoel aan, vraag is wel in hoeverre dat te vergelijken is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:05:24 #115
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36444175
Als je een FB card hebt (niet het hoogste leven), kan je dan ook gewoon voor upgrades vragen of is dat brutaal?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_36444841
Je kunt altijd om een upgrade vragen. Of je 'm krijgt is natuurlijk vers twee.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:13 #117
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36445179
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:25 schreef k_man het volgende:
Je kunt altijd om een upgrade vragen. Of je 'm krijgt is natuurlijk vers twee.
Ok das waar, maar ik wil niet echt voor schut staan daar. Is de kans aanwezig dat ze hem geven alleen omdat je een FB member bent?
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_36445393
business class is voor paupers, first class moet je hebben. heb ik 1 keer gehad vanwege overboeking van een vliegtuig, en dat was echt zwaar relaxed. fijne stoelen die kunnen draaien en kantelen, a la carte eten, een continue stroom van hapjes en drankjes, etc.
pi_36445414
Er is altijd een (klein) kansje dat je 'm krijgt. Of het meespeelt dat je member bent zou ik niet weten.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:50:46 #120
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36451158
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:05 schreef Public_NME het volgende:
Als je een FB card hebt (niet het hoogste leven), kan je dan ook gewoon voor upgrades vragen of is dat brutaal?!
Vragen kan altijd. Negen van de 10 keer doen ze het niet overigens.
pi_36452642
Bij mij doen ze het 9 van de 10 keer wel en dan is de FB card nog niet eens van mij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:33:59 #122
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36456506
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij mij doen ze het 9 van de 10 keer wel en dan is de FB card nog niet eens van mij
Welk level heb je?
pi_36460523
Geen idee, hij is namelijk niet van mij. Ik neem hem wel mee als ik trans-atlantisch vlieg met KLM
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36471835
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ok das waar, maar ik wil niet echt voor schut staan daar. Is de kans aanwezig dat ze hem geven alleen omdat je een FB member bent?
Uit persoonlijke ervaring:

Als je je upgrade "eist" omdat je een bepaalde kaart hebt, neemt de kans erg af dat je 'm daadwerkelijk krijgt (niets is zo ergerlijk als een wat-voor-een-kaart-dan-ook-in-bezit-hebbend-figuur die daarom een upgrade eist )

Breng je het op een normale manier, dan heeft een kaarthouder vaak voorrang...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_36485026
Ik heb met mijn Ivory kaart echt nog nooit een gratis upgrade gekregen. Enige keer dat ik business class heb gevlogen was op een overboekte vlucht naar Quito.
pi_36496862
Je hebt in business class gewoon veel meer rust om je heen dan in economy... gewoon veel relaxter. En goeie stoelen natuurlijk.
Her name was Lola, she was a showgirl..........
pi_36544112
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:45 schreef k_man het volgende:
Er is altijd een (klein) kansje dat je 'm krijgt. Of het meespeelt dat je member bent zou ik niet weten.
Als de vlucht overboekt is, dan is de kans groot dat je 'm krijgt, zeker als je alleen reist. Bij elke overboekte vlucht heb ik tot nu toe BC gekregen, ook gewoon zelf om gevraagd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:19:49 #128
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36547223
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 08:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als de vlucht overboekt is, dan is de kans groot dat je 'm krijgt, zeker als je alleen reist. Bij elke overboekte vlucht heb ik tot nu toe BC gekregen, ook gewoon zelf om gevraagd.
Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby)
Hoe vet is dat? In de cockpit van een 747 meevliegen
pi_36547249
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby)
Dat lijkt me ook wel mooi. Met name bij het stijgen en landen natuurlijk. Ik heb het nooit meegemaakt dat er iemand in de cockpit mocht zitten, weleens dat iemand op het klapstoeltje bij de WC moest zitten.
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:21:48 #130
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_36561010
Vroeger tussen Amsterdam en Nairobi een aantal keer KLM business class gevlogen. Geen idee hoe het met de prijs zit, het werd betaald door BuZa. Comfort is natuurlijk groter, je hebt meer ruimte.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  zondag 2 april 2006 @ 05:00:46 #131
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36569591
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten...
  zondag 2 april 2006 @ 11:32:29 #132
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36571831
quote:
Op zondag 2 april 2006 05:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten...
CUR is meer richting de 9 á 10uur geloof ik, zal idd wel een jumpseat zijn. Maarja, mij zou dat niet zoveel uitmaken, daar ik sterke interesse heb voor luchtvaart!
  zondag 2 april 2006 @ 11:42:57 #133
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36572023
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:32 schreef Public_NME het volgende:

[..]

CUR is meer richting de 9 á 10uur geloof ik, zal idd wel een jumpseat zijn. Maarja, mij zou dat niet zoveel uitmaken, daar ik sterke interesse heb voor luchtvaart!
Ik wist niet dat ze naar Curacao ging.
pi_36575909
quote:
Op zondag 2 april 2006 05:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Captains discretion

Als hij zegt dat persoon X in de pit mag, dan is dat zo Het is idd een klapstoeltje wat niet prettig zit voor zo'n lange reis, maar ik heb het nooit erg gevonden

Verder vlieg ik meestal wel business class, kom je veel uitgeruster uit Of dat het geld waard is? Niet als ik het zelf moet betalen
pi_36575929
Bij KLM kost het zo'n ¤ 3.000,00 terwijl het ticket normaal ¤ 1.000,00. Dat is het me gewoon echt niet waard.
  zondag 2 april 2006 @ 13:59:32 #136
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36575969
Verscherpte security moet bedoelde ik natuurlijk.
pi_36575999
Ik heb het ook weleens gezien dat mensen in de cockpit mochten, maar dat waren dan wel moeders met kleine kinderen die even een kijkje mochten nemen.

Raar vind ik het wel. Je verscherpt je beveiling of je doet het niet. Dit slaat nergens op. Wel meer beveiliging, wat vertraagt en geld kost, maar wel de deur open zetten zodat Jan en alleman in de cockpit kan neuzen.
  zondag 2 april 2006 @ 14:02:54 #138
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36576056
En het lijkt me ook niet eens comfortabel om de hele reis op zo'n klapstoeltje te zitten ondanks dat je in de cockpit mag zitten.
pi_36576075
Lijkt me ook niet. Zo heel boeiend is het sowieso niet in de cockpit volgens mij. Leuk om even te zien, maar na 10 minuten geloof je het wel.
  zondag 2 april 2006 @ 14:20:05 #140
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36576664
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lijkt me ook niet. Zo heel boeiend is het sowieso niet in de cockpit volgens mij. Leuk om even te zien, maar na 10 minuten geloof je het wel.
Ja klopt, vooral naar Curacao aangezien je bijna alleen maar over zee vliegt... Eerste stuk is leuk, Engeland en dan het laatste stuk over de Caribbean. Voor de rest alleen maar zee...
Maarja toch wel leuk om de ATC te volgen etc
  zondag 2 april 2006 @ 14:23:12 #141
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36576758
En dat stuk Caribbean is ook alleen maar St. Maarten.
  maandag 3 april 2006 @ 05:30:47 #142
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_36598696
Public-NME,het mocht waar zijn dat je vriendin een plaatsje kreeg in de cockpit gedurende vlucht.
Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.Rules and regulations,al is pappa gezagvoerder gedurende de vlug.Of de regels zijn anders in Europa of Nederland.
Cherrymoon Traxx het is awesome in de cockpit als je in mag zitten.Ik ben met je eens hoor over water is het niets.By the way ik werk bij een luchtvaart maatschappy over 36jaren.
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
  maandag 3 april 2006 @ 09:24:17 #143
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36599901
Nu weer even terug naar business class ervaringen, meningen en andere opmerkingen omtrent dat onderwerp. Voor andere zaken ben je van harte welkom in [SC] HTL #75 - Vakantiepret in Tegucigalpa
pi_36601724
Wannabe-mod.
  maandag 3 april 2006 @ 10:52:53 #145
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_36601746
Dus er zijn hier mensen die ook omkomen in dit kuthuisjes van KLM.
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_36614099
quote:
Op maandag 3 april 2006 05:30 schreef LOCALMOTION het volgende:
Public-NME,het mocht waar zijn dat je vriendin een plaatsje kreeg in de cockpit gedurende vlucht.
Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.Rules and regulations,al is pappa gezagvoerder gedurende de vlug.Of de regels zijn anders in Europa of Nederland.
Cherrymoon Traxx het is awesome in de cockpit als je in mag zitten.Ik ben met je eens hoor over water is het niets.By the way ik werk bij een luchtvaart maatschappy over 36jaren.
Kan alleen over de Blauwe zwaan vertellen, maar daar mogen, afgezien van bedrijfsmedewerkers tijdens een werktrip (bijvoorbeeld familiarisatie met het bedrijfsonderdeel vliegdienst of beginnende piloten), inspecteurs van IVW-DL ("rijksluchtvaartdienst), ook familieleden van de vliegers in de cockpit mee. Zij krijgen daarvoor een aparte "pas"(kartonnetje).
Dit alles wel na goedkeuring van de captain en helemaal zwart op wit is deze regel niet, meer een grijstintje... (en wie controleert de familierelatie?)

Met andere woorden, genoeg ruimte voor het een en ander, en elke maatschappij zal wel een eigen regel hebben, zolang deze de overkoepelende regels maar niet overtreedt.
C. Sagan
  maandag 3 april 2006 @ 19:46:31 #147
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36617898
quote:
Op maandag 3 april 2006 05:30 schreef LOCALMOTION het volgende:
Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.
FAA heeft er niks mee te maken aangezien de vlucht niet naar Amerikaans grondgebied ging...

Anyway, on topic please
pi_39160084
pi_39165704
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 20:50 schreef TGV2 het volgende:
Nee.

Maar naar Barcelona heb ik ook eens in de cockpit mogen loeren. Is wel 10 jaar geleden ofzo.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 02:21:31 #150
111528 Viajero
Who dares wins
pi_39169750
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:22 schreef AapNootMies het volgende:
Ik vlieg regelmatig Business Class (een van de voordelen van een baan bij de KLM) maar de prijs-kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal scheef. Wel erg prettig op hele lange vluchten, het is geen pretje in een totaal volgeboekte Economy Class naar Bangkok. Wat ik absoluut niet snap is dat mensen Business Class willen vliegen (en betalen) naar Parijs of Londen. Geloof het of niet maar de Business Class naar Parijs is bijna altijd vol!
Waarom zou je uberhaupt vliegen naar Parijs? Thalys is sneller en comfortabeler

Business class ligt een beetje aan de maatschappij, Delta en Continental zijn prima, veel beenruimte, goed eten, veel alcohol. Aeromexico en Mexicana zijn
Binnenkort een tour van Zuid Amerika met Avianca, ik ben benieuwd..

Zelf zou ik het geld er trouwens niet voor over hebben, maar als mijn bedrijf betaald vind ik het toch wel prettig

[ Bericht 1% gewijzigd door Viajero op 24-06-2006 02:33:02 ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')