Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard...quote:Op woensdag 22 september 2004 23:24 schreef Dizzee het volgende:
Ik heb ook eens voor de gein zitten kijken naar die prijzen. Maar die gaan soms wel 4 x over de kop. Gelukkig ben ik niet zo heel lang, dus heb ik geen problemen met eco. Al lijkt het me wel leuk een keer business te vliegen.
Ja, ik ben afgelopen zomer naar de VS gevlogen en kon toen voor 200 dollar upgraden naar Star Class en dat was het zeker waard. Vooral omdat ik nogal lang ben en ik in Economy Class echt klem zit.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard...
Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen!quote:Op donderdag 23 september 2004 17:27 schreef MikeyMan het volgende:
Nou, op korte vluchten vind ik het niet zo'n probleem om economy te vliegen... Maar op lange vluchten wordt het denk ik wel een vereiste... Maar dan vooral om de ruimte en de betere stoelen. Na 4 uur in het vliegtuig onderweg naar kreta had ik redelijk wat pijn in m'n rug... Dus naar veel verdere bestemmingen zal ik denkik niet zo snel economy vliegen...
Dat zou eventueel moeten kunnen ja, als ik het belangrijk zou vinden... Als ik al mijn hifi spul kan kopen kan ik ook een ticket kopen van 2000 euro...quote:Op donderdag 23 september 2004 17:33 schreef Roellio het volgende:
[..]
Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen!
uiteraard; al ben ik van WBC ook echt niet gecharmeerd.quote:Op donderdag 23 september 2004 17:37 schreef chillemundo het volgende:
@SHE
Ik denk dat u het verschil qua stoelen tussen Europe Select en Economy bedoelt?!
Het verschil tussen World Business Class en Economy is aanzienlijk.....
quote:Op woensdag 22 september 2004 00:35 schreef Exuimtum het volgende:
Nooit business class gevlogen maar wel vaak in de eerste klas van de trein gezeten.
quote:Op donderdag 30 september 2004 09:17 schreef yvette1982 het volgende:
ik vind het allemaal bagger. Ik kan zitten waar ik wil maar ik raak toch verkouden en ziek. Die temperatuurverschillen in het vliegtuig zijn waardeloos zeg.
welk type vliegtuig was dat dan?quote:Op donderdag 30 september 2004 10:13 schreef yvette1982 het volgende:
nou ik wel hoor. Vorige maand weer een week ziek en verkouden geweest toen ik thuis was. Het ene moment was het koud en dan weer warm. Ik word gek in zo'n vliegtuig.
ten eerste is het wel zo dat de opbrengst van de business class het verlies van de economy class weer opheft. Met andere woorden, op de economy class verdient de KLM (bijna) niets, het grootste deel van de inkomsten komt van de sectie voorin.quote:Op donderdag 30 september 2004 10:22 schreef AapNootMies het volgende:
Ik vlieg regelmatig Business Class (een van de voordelen van een baan bij de KLM) maar de prijs-kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal scheef. Wel erg prettig op hele lange vluchten, het is geen pretje in een totaal volgeboekte Economy Class naar Bangkok. Wat ik absoluut niet snap is dat mensen Business Class willen vliegen (en betalen) naar Parijs of Londen. Geloof het of niet maar de Business Class naar Parijs is bijna altijd vol!
Ook al betaalt het bedrijf, het verschil is tussen Business en Economy is toch te verwaarlozen op een 737 vlucht naar Parijs?quote:Op donderdag 30 september 2004 10:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
ten eerste is het wel zo dat de opbrengst van de business class het verlies van de economy class weer opheft. Met andere woorden, op de economy class verdient de KLM (bijna) niets, het grootste deel van de inkomsten komt van de sectie voorin.
en ten tweede, ik denk dat meer dan de helft, zo niet nog meer van de business class reizigers niet zelf het ticket heeft betaald. Voor een bedrijf dat zijn werknemers opstuurt naar bijvoorbeeld Parijs is het beter om een business ticket te kopen, het kan toch als bedrijfsuitgaven geclaimed worden...
Vaak zijn mensen die op zo'n korte vlucht in de business class zitten overstappers, d.w.z. dat ze daarvoor of daarna een aansluitende (lange) vlucht in de business class hebben. omdat ze voor die lange vlucht een business class ticket hebben, worden ze op het eerste (of laatste) korte traject ook in de business class gestopt. bijvoorbeeld je vliegt eerst van Frankfurt naar A'dam, om daar over te stappen op een vlucht naar Los Angeles. Als je voor die laatste vlucht een business class ticket hebt, en de eerste vlucht is met de zelfde maatschappij, is de kans heel groot dat je van Frankfurt naar A'dam ook in de business class zit.quote:Op donderdag 30 september 2004 10:48 schreef AapNootMies het volgende:
[..]
Ook al betaalt het bedrijf, het verschil is tussen Business en Economy is toch te verwaarlozen op een 737 vlucht naar Parijs?
Ligt ook aan de bezetting van het vliegtuig. Afgelopen zaterdag vloog ik 14 uur in een Airbus waar 40 man in zat. Ik kon languit liggen op 4 stoelen en had ook nog 2 stoelen tot mijn beschikking voor mijn handbagage. Dan had het weinig waarde gehad om 900 euro extra neer te tellen voor businessclass.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:50 schreef MikeyMan het volgende:
Flinke kick...
Maar het eten en champagne zijn voor mij niet de punten die meerwaarde geven...
De betere stoelen en extra ruimte met mijn 2m wel...
De kans dat dat gebeurt is natuurlijk nihil, en vliegtuigmaatschappijen zullen alles doen om dat te voorkomen... En dus ga ik er vantevoren maar liever niet vanuit dat ik 4 stoelen tot mijn beschikking heb...quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ligt ook aan de bezetting van het vliegtuig. Afgelopen zaterdag vloog ik 14 uur in een Airbus waar 40 man in zat. Ik kon languit liggen op 4 stoelen en had ook nog 2 stoelen tot mijn beschikking voor mijn handbagage. Dan had het weinig waarde gehad om 900 euro extra neer te tellen voor businessclass.
Je weet het niet vantevoren, dá´s het probleem. Op de heenvlucht was het vliegtuig een mierennest, op de terugvlucht zo goed als leeg. Het komt overigens wel vaker voor dat je meerdere stoelen tot je beschikking hebt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:57 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
De kans dat dat gebeurt is natuurlijk nihil, en vliegtuigmaatschappijen zullen alles doen om dat te voorkomen... En dus ga ik er vantevoren maar liever niet vanuit dat ik 4 stoelen tot mijn beschikking heb...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |