De soap hebben we nu toch met reacties als:quote:Op zondag 19 september 2004 00:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh, en dat is iets wat bijvoorbeeld het CDA nooit zou doen he? Zeker al de soap na de verkiezingen van 22/1/2003 vergeten?
De man mag zijn voorkeur toch uitspreken in ons democratische land? Gezien de draaikonterij rondom humanitaire hulp in Irak, de visie op vormgeving aan de participatiestaat en de stringentere monitoring van de Zorg namen Verhage en balkenende een zeer wijs besluit. Daarbij was het politiek zeer slim om gebruik te maken van de gelegenheid om de grootste oppositiepartij alvast in de kaarten te kijken.quote:Balkenende die voordat de onderhandelingen begonnen al riep dat hij liever met de VVD wou regeren
Tevoren gaf het CDA haar voorkeur aan, vervolgens handelde zij daarnaar. Vervolgens kwam de gebruikelijke dreinende klaagzang van de PvdA die zichzelf handig in de slachtofferrol manoevreerde.quote:en vervolgens een CDA wat willens en wetens de onderhandelingen met de echte winnaar van de verkiezingen opblies?
Het woord zegt het al. verstrekking van geld voor levensonderhoud en andere zaken wordt nog steeds verleend maar het doel daarvan is nu niet langer afkopen van onrust of tevredenhouden van de uitkeringsgerechtigde, het doel is nu toewerking naar participatie op de arbeidsmarkt. Voor wie dat daadwerkelijk niet kan verandert er weinig. Ieder sraagt immers naar vermogen bij aan de overheidsbezuinigingen. Voor wie dat niet wil verandert er veel. er wordt nu toegewerkt naar actieve deelname aan het arbeidsproces. De sociale hangmat van voorheen wordt omgevormd tot een sociaal vangnet zodat ons sociale stelsel tot in lengte van jaren kan voortduren omdat het betaalbaar kan blijven.quote:Op zondag 19 september 2004 06:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Sjun, kan je alsjeblieft, wellicht vanwege mijn luiheid, nu eens toelichten wat er onder een "participatiestaat" verstaan wordt?
Dank je voor de toelichting. Misschien kan je voor de retoriek beter een term als "springkussen" e.d. gebruiken om je argumenten kracht bij te zettenquote:Op zondag 19 september 2004 06:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Het woord zegt het al. verstrekking van geld voor levensonderhoud en andere zaken wordt nog steeds verleend maar het doel daarvan is nu niet langer afkopen van onrust of tevredenhouden van de uitkeringsgerechtigde, het doel is nu toewerking naar participatie op de arbeidsmarkt. Voor wie dat daadwerkelijk niet kan verandert er weinig. Ieder sraagt immers naar vermogen bij aan de overheidsbezuinigingen. Voor wie dat niet wil verandert er veel. er wordt nu toegewerkt naar actieve deelname aan het arbeidsproces. De sociale hangmat van voorheen wordt omgevormd tot een sociaal vangnet zodat ons sociale stelsel tot in lengte van jaren kan voortduren omdat het betaalbaar kan blijven.
Zonder provocatie geen discussiequote:Op zondag 19 september 2004 06:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dank je voor de toelichting. Misschien kan je voor de retoriek beter een term als "springkussen" e.d. gebruiken om je argumenten kracht bij te zetten(slechts een tip
)
Je typeert de heren Zalm en De Geus voortreffelijkquote:Op zondag 19 september 2004 11:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je in een vergadering het woord neemt en dan voordat de onderhandelingen al beginnen een monoloog start waarbij je degenen waarmee je moet onderhandelt beledigt en persoonlijk aanvalt kun je niet verwachten dat er nog enig resultaat te behalen valt en creëer je bewust een loopgravenstelling....
En ik ben ook weer fan van NOVA - prachtige reconstructiequote:Op zondag 19 september 2004 15:13 schreef pberends het volgende:
Na Nova gister ben ik fan van Lodewijk de Waal. Wat een prachtige relnicht is dat toch
het gaat om de beeldvorming, de Waal kan dan wel vinden dat hij gelijk heeft en dat hij bedrogen wordt door Zalm en de Geus, maar door zich zo te laten kennen krijgt hij het publiek tegen zich en dat kan toch niet zijn bedoeling zijn.quote:Op zondag 19 september 2004 12:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Je typeert de heren Zalm en De Geus voortreffelijk![]()
Hij had het rechtse gedeelte van het volk toch al tegen, de mensen die sowieso niks zien in vakbonden. Een heel groot gedeelte van de mensen is tegen de kabinetsplannen en steunt dus de koers van de vakbonden en andere organisaties.quote:Op zondag 19 september 2004 15:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het gaat om de beeldvorming, de Waal kan dan wel vinden dat hij gelijk heeft en dat hij bedrogen wordt door Zalm en de Geus, maar door zich zo te laten kennen krijgt hij het publiek tegen zich en dat kan toch niet zijn bedoeling zijn.
Lodewijk: "Als het kabinet valt is het goed"quote:Op zondag 19 september 2004 15:14 schreef SCH het volgende:
[..]
En ik ben ook weer fan van NOVA - prachtige reconstructie
Waarom speel je het dan zo op de persoon? Dat is zo flauw en gemakzuchtig. De vakbonden trekken 1 lijn en de FNV en de CNV trekken vrijwel volledig gezamenlijk op. Het gaat niet om De Waal. Het CNV heeft nog een extra poging gedaan om het gesprek vlot te trekken maar daar wilde het kabinet ook niet aan.quote:Op zondag 19 september 2004 15:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat een onzin.. Ik ben pro-vakbonden, maar ik denk alleen dat je door een andere opstelling meer kan betekenen voor je leden.
Hautain of niet, in hetzelfde onderzoek van de Volkskrant stond, "de weerstand" tegen dit kabinet uitgesplitst naar opleidingsniveau. Onder hoger opgeleiden was een groter percentage voor dit kabinet dan tegen!quote:Op zondag 19 september 2004 00:10 schreef Tup het volgende:
Een dergelijke veelgebezigde hautaine houding tav. de "gemiddelde burger"
Hm, op de persoon spelen zie ik toch écht vaker bij links georiënteerden dan bij de andere kant. Kijk alleen maar naar de reacties over (het uiterlijk van) Balkenende, of de reacties op de frontpage nav berichten over de voet van Balkenende.quote:Op zondag 19 september 2004 15:20 schreef SCH het volgende:
Dat is een trucje van rechts, op de persoon spelen. Dat doen ze ook met Wouter Bos. En ze gaan hun gang maar.
Hetgeen mij nog meevalt van de Volkskrant maar wellicht spreekt hier dan toch de koele rekenmeester een woordje mee. Het lijkt me overigens verklaarbaar dat mensen met wat meer opleiding die willen rekenen wel door het anti-balki offensief heenprikken en de man op woorden en daden in plaats van op toeschrijvingen of uiterlijk beoordelen.quote:Op zondag 19 september 2004 16:24 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Hautain of niet, in hetzelfde onderzoek van de Volkskrant stond, "de weerstand" tegen dit kabinet uitgesplitst naar opleidingsniveau. Onder hoger opgeleiden was een groter percentage voor dit kabinet dan tegen!
De laatste 13 dagen van lodewijk de Waal bij de FNV. U maakt dit moment geschiedenis mee en bevindt zich in een queeste van de Waal naar maatschappelijke legitimiteit.quote:Op zondag 19 september 2004 17:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn inschatting is dat ie meteen na 2 oktober zn biezen moet pakken... mag iemand anders puin ruimen.
Waar baseer je dat op? Er is weinig reden om te denken dat die manifestatie een flop wordt.quote:Op zondag 19 september 2004 17:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn inschatting is dat ie meteen na 2 oktober zn biezen moet pakken... mag iemand anders puin ruimen.
Het ligt meer voor de hand dat hogeropgeleiden ook hogerverdienenden zijn en dus beter uit de voeten kunnen met het begrip zelfredzaamheid.quote:Op zondag 19 september 2004 17:16 schreef sjun het volgende:
[..]
Hetgeen mij nog meevalt van de Volkskrant maar wellicht spreekt hier dan toch de koele rekenmeester een woordje mee. Het lijkt me overigens verklaarbaar dat mensen met wat meer opleiding die willen rekenen wel door het anti-balki offensief heenprikken en de man op woorden en daden in plaats van op toeschrijvingen of uiterlijk beoordelen.
Wat is voor jou een flop?quote:Nu weer terug naar Lodewijk. Hoe lang zou hij kunnen blijven zitten nadat zijn egofestatie op een flop is uitgelopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |