abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2004 @ 05:55:18 #26
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22052337
quote:
Op zondag 19 september 2004 00:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Goh, en dat is iets wat bijvoorbeeld het CDA nooit zou doen he? Zeker al de soap na de verkiezingen van 22/1/2003 vergeten?
De soap hebben we nu toch met reacties als:
quote:
Balkenende die voordat de onderhandelingen begonnen al riep dat hij liever met de VVD wou regeren
De man mag zijn voorkeur toch uitspreken in ons democratische land? Gezien de draaikonterij rondom humanitaire hulp in Irak, de visie op vormgeving aan de participatiestaat en de stringentere monitoring van de Zorg namen Verhage en balkenende een zeer wijs besluit. Daarbij was het politiek zeer slim om gebruik te maken van de gelegenheid om de grootste oppositiepartij alvast in de kaarten te kijken.
quote:
en vervolgens een CDA wat willens en wetens de onderhandelingen met de echte winnaar van de verkiezingen opblies?
Tevoren gaf het CDA haar voorkeur aan, vervolgens handelde zij daarnaar. Vervolgens kwam de gebruikelijke dreinende klaagzang van de PvdA die zichzelf handig in de slachtofferrol manoevreerde.

De echte winnaar van de verkiezingen is doorgaans gewoon de club met de meeste zetels Lord_Vetinari. Behalve natuurlijk als het niet de PvdA is...

Wanneer wordt Lodewijk de Waal nu gevraagd de PvdA over te nemen?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 19 september 2004 @ 06:01:41 #27
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22052343
Sjun, kan je alsjeblieft, wellicht vanwege mijn luiheid, nu eens toelichten wat er onder een "participatiestaat" verstaan wordt?
  zondag 19 september 2004 @ 06:17:30 #28
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22052351
quote:
Op zondag 19 september 2004 06:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Sjun, kan je alsjeblieft, wellicht vanwege mijn luiheid, nu eens toelichten wat er onder een "participatiestaat" verstaan wordt?
Het woord zegt het al. verstrekking van geld voor levensonderhoud en andere zaken wordt nog steeds verleend maar het doel daarvan is nu niet langer afkopen van onrust of tevredenhouden van de uitkeringsgerechtigde, het doel is nu toewerking naar participatie op de arbeidsmarkt. Voor wie dat daadwerkelijk niet kan verandert er weinig. Ieder sraagt immers naar vermogen bij aan de overheidsbezuinigingen. Voor wie dat niet wil verandert er veel. er wordt nu toegewerkt naar actieve deelname aan het arbeidsproces. De sociale hangmat van voorheen wordt omgevormd tot een sociaal vangnet zodat ons sociale stelsel tot in lengte van jaren kan voortduren omdat het betaalbaar kan blijven.
  zondag 19 september 2004 @ 06:27:03 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22052356
quote:
Op zondag 19 september 2004 06:17 schreef sjun het volgende:

[..]

Het woord zegt het al. verstrekking van geld voor levensonderhoud en andere zaken wordt nog steeds verleend maar het doel daarvan is nu niet langer afkopen van onrust of tevredenhouden van de uitkeringsgerechtigde, het doel is nu toewerking naar participatie op de arbeidsmarkt. Voor wie dat daadwerkelijk niet kan verandert er weinig. Ieder sraagt immers naar vermogen bij aan de overheidsbezuinigingen. Voor wie dat niet wil verandert er veel. er wordt nu toegewerkt naar actieve deelname aan het arbeidsproces. De sociale hangmat van voorheen wordt omgevormd tot een sociaal vangnet zodat ons sociale stelsel tot in lengte van jaren kan voortduren omdat het betaalbaar kan blijven.
Dank je voor de toelichting. Misschien kan je voor de retoriek beter een term als "springkussen" e.d. gebruiken om je argumenten kracht bij te zetten (slechts een tip )
  zondag 19 september 2004 @ 07:16:45 #30
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22052394
quote:
Op zondag 19 september 2004 06:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dank je voor de toelichting. Misschien kan je voor de retoriek beter een term als "springkussen" e.d. gebruiken om je argumenten kracht bij te zetten (slechts een tip )
Zonder provocatie geen discussie
IRL maak ik graag gebruik van je tip

De overprovocatie van Lodewijk de Waal zie ik meer als misplaatste profilering. Naar mijn idee heeft de man zich daarmee op voorhand reeds buiten de discussie geplaatst.
  zondag 19 september 2004 @ 11:05:15 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22053635
als je in een vergadering het woord neemt en dan voordat de onderhandelingen al beginnen een monoloog start waarbij je degenen waarmee je moet onderhandelt beledigt en persoonlijk aanvalt kun je niet verwachten dat er nog enig resultaat te behalen valt en creëer je bewust een loopgravenstelling....

wellicht valt het kabinet te verwijten dat er te weinig speelruimte was, maar met een andere opstelling van de Waal had er meer mogelijk geweest en bovendien en veel belangrijker had hij tegen de mensen kunnen zeggen dat er echt niet meer in zat zonder dat je het gevoel had dat het wel eens aan de onmogelijke houding van de Waal lag.......

Door de idiote houding van de Waal krijgt de FNV volledige schuld van het mislukken van het overleg en zal men ook minder geneigd zijn de straat op te gaan met hen. Zo dupeert hij met name zn eigen leden., maar ondergraaft hij vooral de positie van de vakbonden die toch al niet best is...

Als de demonstraties een flop worden is de vakbond voor het collectieve belang definitief verworden tot een tandeloze tijger en heeft de Waal vooral het belang van het kabinet gediend door zijn organisatie "vakkundig" buitenspel te zetten..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 19 september 2004 @ 11:42:51 #32
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22054209
prachtige analyse BHFH.
pi_22055355
quote:
Op zondag 19 september 2004 11:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je in een vergadering het woord neemt en dan voordat de onderhandelingen al beginnen een monoloog start waarbij je degenen waarmee je moet onderhandelt beledigt en persoonlijk aanvalt kun je niet verwachten dat er nog enig resultaat te behalen valt en creëer je bewust een loopgravenstelling....
Je typeert de heren Zalm en De Geus voortreffelijk
pi_22058648
Na Nova gister ben ik fan van Lodewijk de Waal. Wat een prachtige relnicht is dat toch
pi_22058673
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:13 schreef pberends het volgende:
Na Nova gister ben ik fan van Lodewijk de Waal. Wat een prachtige relnicht is dat toch
En ik ben ook weer fan van NOVA - prachtige reconstructie
  zondag 19 september 2004 @ 15:18:46 #36
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22058753
quote:
Op zondag 19 september 2004 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Je typeert de heren Zalm en De Geus voortreffelijk
het gaat om de beeldvorming, de Waal kan dan wel vinden dat hij gelijk heeft en dat hij bedrogen wordt door Zalm en de Geus, maar door zich zo te laten kennen krijgt hij het publiek tegen zich en dat kan toch niet zijn bedoeling zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22058791
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

het gaat om de beeldvorming, de Waal kan dan wel vinden dat hij gelijk heeft en dat hij bedrogen wordt door Zalm en de Geus, maar door zich zo te laten kennen krijgt hij het publiek tegen zich en dat kan toch niet zijn bedoeling zijn.
Hij had het rechtse gedeelte van het volk toch al tegen, de mensen die sowieso niks zien in vakbonden. Een heel groot gedeelte van de mensen is tegen de kabinetsplannen en steunt dus de koers van de vakbonden en andere organisaties.

En zij zien De Waal echt niet als hun verlichte leider. Dat is een trucje van rechts, op de persoon spelen. Dat doen ze ook met Wouter Bos. En ze gaan hun gang maar - en jij ook vanuit Belgie
  zondag 19 september 2004 @ 15:25:39 #38
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22058873
wat een onzin.. Ik ben pro-vakbonden, maar ik denk alleen dat je door een andere opstelling meer kan betekenen voor je leden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22058907
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:14 schreef SCH het volgende:

[..]

En ik ben ook weer fan van NOVA - prachtige reconstructie
Lodewijk: "Als het kabinet valt is het goed"
pi_22058994
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat een onzin.. Ik ben pro-vakbonden, maar ik denk alleen dat je door een andere opstelling meer kan betekenen voor je leden.
Waarom speel je het dan zo op de persoon? Dat is zo flauw en gemakzuchtig. De vakbonden trekken 1 lijn en de FNV en de CNV trekken vrijwel volledig gezamenlijk op. Het gaat niet om De Waal. Het CNV heeft nog een extra poging gedaan om het gesprek vlot te trekken maar daar wilde het kabinet ook niet aan.

Dus het in onzinnig en populistisch om de bal louter bij De Waal te leggen. Maar wat kan je verwachten van iemand die in Co Adriaanse een goed politicus ziet.
  zondag 19 september 2004 @ 15:38:45 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22059138
ik speel op de persoon, omdat de Waal persoonlijk er de oorzaak van is dat de FNV grote schade heeft opgelopen... natuurlijk was het wellicht anders ook stuk gelopen, maar zoals ik al zei gaat het daar niet om... lees je wel wat ik schrijf?? Het gaat om de beeldvorming! Ik zie de waal niet in staat veel mensen te mobiliseren, veel mensen zullen denken, "moet ik de straat op omdat jij je daar als een klein kind hebt zitten gedragen?" terwijl anders de zwarte piet bij het kabinet had gelegen en de mensen veel gewilliger waren geweest om samen de Waal de straat op te gaan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22059173
De zwarte piet ligt bij het kabinet hoor. Fok is de samenleving niet.
En lees jij wel wat ik schrijf? Mensen zijn boos over dat pre-pensioen, niet over De Waal - die hoeft ook helemaal geen mensen te mobiliseren. De slechte maatregelen van dit kabinet laten het Museumplein volstromen.
pi_22059232
Ik ben geen fan van De Waal verder- al niet vanaf het moment waarop hij aantrad. Ella Vogelaar was een uitgelezen kandidaat voor die plek en is door het haantjesgedrag van Lodewijk op een zijspoor gezet. Maar dat heeft Ella wel laten gebeuren en de rest van de FNV was daar gewoon bij.
  zondag 19 september 2004 @ 16:24:47 #44
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_22060051
quote:
Op zondag 19 september 2004 00:10 schreef Tup het volgende:

Een dergelijke veelgebezigde hautaine houding tav. de "gemiddelde burger"
Hautain of niet, in hetzelfde onderzoek van de Volkskrant stond, "de weerstand" tegen dit kabinet uitgesplitst naar opleidingsniveau. Onder hoger opgeleiden was een groter percentage voor dit kabinet dan tegen!
  zondag 19 september 2004 @ 16:55:38 #45
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22060689
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:20 schreef SCH het volgende:
Dat is een trucje van rechts, op de persoon spelen. Dat doen ze ook met Wouter Bos. En ze gaan hun gang maar.
Hm, op de persoon spelen zie ik toch écht vaker bij links georiënteerden dan bij de andere kant. Kijk alleen maar naar de reacties over (het uiterlijk van) Balkenende, of de reacties op de frontpage nav berichten over de voet van Balkenende.

Zoveel neerbuigendheid heb ik van rechts nooit gezien over bijvoorbeeld Kok. Mijn ervaring is dat juist politiek links (vooral GroenLinks en PvdA) op een erg onder-de-gordel-manier oppositie voert.

Verder word je over het algemeen door linksstemmers neergezet als een achterlijk figuur als je ervoor uitkomt dat je CDA of VVD stemt. Andersom wordt eea veel meer opgevat als 'iemand die gewoon andere ideeën heeft'. Is althans mijn ervaring in het 'gewone leven'.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 19 september 2004 @ 17:16:35 #46
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22061102
quote:
Op zondag 19 september 2004 16:24 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Hautain of niet, in hetzelfde onderzoek van de Volkskrant stond, "de weerstand" tegen dit kabinet uitgesplitst naar opleidingsniveau. Onder hoger opgeleiden was een groter percentage voor dit kabinet dan tegen!
Hetgeen mij nog meevalt van de Volkskrant maar wellicht spreekt hier dan toch de koele rekenmeester een woordje mee. Het lijkt me overigens verklaarbaar dat mensen met wat meer opleiding die willen rekenen wel door het anti-balki offensief heenprikken en de man op woorden en daden in plaats van op toeschrijvingen of uiterlijk beoordelen.

Ook dit kan echter een vorm van wensdenken zijn omdat voor mij niet helder is wat de Volkskrant precies onder hogere opleiding verstaat. Als hieronder ook al een HBO opleiding gerekend wordt dan heeft zelfs de Volkskrant vooral een publiek van hoger opgeleiden...

Nu weer terug naar Lodewijk. Hoe lang zou hij kunnen blijven zitten nadat zijn egofestatie op een flop is uitgelopen?
  zondag 19 september 2004 @ 17:37:27 #47
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22061556
Mijn inschatting is dat ie meteen na 2 oktober zn biezen moet pakken... mag iemand anders puin ruimen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 19 september 2004 @ 18:13:06 #48
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22062330
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn inschatting is dat ie meteen na 2 oktober zn biezen moet pakken... mag iemand anders puin ruimen.
De laatste 13 dagen van lodewijk de Waal bij de FNV. U maakt dit moment geschiedenis mee en bevindt zich in een queeste van de Waal naar maatschappelijke legitimiteit.

Zal onze 'held' voldoende zielen weten te ronselen om op 2 oktober te triomferen over zijn critici of verdwijnt hij vlotter dan de ergernis intrad als men hem aanschouwde, uit de schijnwerpers.

Maak het mee, volg deze draad.
pi_22065861
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Waar baseer je dat op? Er is weinig reden om te denken dat die manifestatie een flop wordt.
pi_22065916
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:16 schreef sjun het volgende:

[..]

Hetgeen mij nog meevalt van de Volkskrant maar wellicht spreekt hier dan toch de koele rekenmeester een woordje mee. Het lijkt me overigens verklaarbaar dat mensen met wat meer opleiding die willen rekenen wel door het anti-balki offensief heenprikken en de man op woorden en daden in plaats van op toeschrijvingen of uiterlijk beoordelen.
Het ligt meer voor de hand dat hogeropgeleiden ook hogerverdienenden zijn en dus beter uit de voeten kunnen met het begrip zelfredzaamheid.
quote:
Nu weer terug naar Lodewijk. Hoe lang zou hij kunnen blijven zitten nadat zijn egofestatie op een flop is uitgelopen?
Wat is voor jou een flop?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')