Daft Punk - Homeworkquote:If you only ever get to listen to one record then this is it, nothing has ever come close to it, often imitated but never bettered.
Model 500 - Classicsquote:Absolutely brilliant all the way through - this is the album that gave house a kick up the arse.
Goldie - Timelessquote:One of those first albums you listen to early in your life that says to you "this is what you've been waiting for all this time". Cracking, quality Detroit electro-soul.
Dit is voor mij ieder geval het topje van de ijsberg vol dance-hoogtepunten. Ik ben benieuwd naar die van julliequote:The vocals are just like one big transcendental wave across all the cuts. Amazing work that beats out any of those Rings of Saturn by far.
Da's dus van het groene albumquote:Op donderdag 16 september 2004 14:42 schreef appies het volgende:
Zal eens kijken voor de exacte albumnamen, maar tot zover zeg ik:
Orbital - eerste album "Wie weet hun eerste vette single eind jaren '80 te herinneren, genaamd 'Chime'.?! "
Persoonlijk vind ik het bruine album veeel beter, misschien bedoelde je die ook?quote:Orbital - the green album (ware klassieker)
Mee eens! (Exit Planet Dust)quote:Chemical Brothers - ook eerste album
You've Come A Long Way Baby? Mwah, wel een bepalend album voor de big beat, maar niet mijn keuze.quote:Fatboy Slim - (nog opzoeken hoe dat album heet)
Ook dat kwam bij mij op ja, met name (de bekende) nummers als Born Slippy en Two Months Off zijn briljantquote:Op donderdag 16 september 2004 15:34 schreef Foxxy het volgende:
Misschien iets van Underworld? Ik ken niet alle albums, dus kan ik er niet zelf over oordelen.
Beste album van Moloko!quote:Op vrijdag 17 september 2004 01:06 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik vind dit een geweldig album:
[afbeelding]
Heerlijke plaatjes!quote:Op vrijdag 17 september 2004 00:33 schreef MaartenHG het volgende:
Cassius - 1999
Les Rythmes Digitales - Darkdancer
Fiat Lux Racing Team '99
Daft Punk - Discovery
Ik geef toch zonder meer de voorkeur aan Discovery. Homework heeft best wat leuke dingen, maar op Discovery vind je haast geen enkel zwak moment. Met je nominaties voor Cassius en Les Rhythmes Digitales ben ik het trouwens ook helemaal eens.quote:Op vrijdag 17 september 2004 00:33 schreef MaartenHG het volgende:
Daft Punk - Discovery
[afbeelding]
Homework blijft een klassieker, maar naar mijn mening doet Discovery zeker niet onder! De ruwe kant van Homework is geslepen, en heeft plaats gemaakt voor een gelikte sound. Hoewel veel mensen die Homework te gek vonden, dit album verafschuwen blijft het onbetwist een juweel...
Thnx, wist je dat Super Discount 2 ook al gereleased is? De EP's op vinyl wel namelijk. Op SoulSeek zwerft de compilatie CD al rond...quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:44 schreef Frollo het volgende:
En deze natuurlijk:
[afbeelding]
Hier is het naar mijn idee allemaal mee begonnen qua Franse house.
Ja ik vind ze beiden steengoed, alleen is het vaak zo dat de mensen die Homework helemaal te gek vonden, Discovery totaal verwerpen en viceversa...quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:02 schreef dVTB het volgende:
Ik geef toch zonder meer de voorkeur aan Discovery. Homework heeft best wat leuke dingen, maar op Discovery vind je haast geen enkel zwak moment.
quote:Op zaterdag 18 september 2004 09:41 schreef apestaartje het volgende:
Ik nomineer bij deze verder Tempovision van Etienne de Crecy. Beschouwt men dat hier ook als dance?
Vaag bij mij is ie nog bij 1 pagina met firefox (wel onder mac osx) en laat ie gewoon alles zien.quote:Op zondag 19 september 2004 03:02 schreef hydraulix het volgende:
Offtopic: ligt het aan mij of krijg ik de eerste bladzijde van deze topic niet te zien? Met Firefox krijg ik dit topic helemaal niet te zien en ik gebruik nu IE en krijg ik alleen page 2 te zien... :S
Hoe kon ik die vergeten!quote:Op zaterdag 18 september 2004 01:49 schreef wizarddragon het volgende:
Jam & Spoon - Tripomatic Fairytales 2001
Zeker een hele sterke plaat. Over het algemeen vind ik de meeste Drexciya-producties erg sterk... ik kan er zeg maar niet één beste uitkiezenquote:Op maandag 20 september 2004 11:42 schreef minton het volgende:
Drexciya - Neptunes Lair
quote:Op donderdag 16 september 2004 21:33 schreef Summoner het volgende:
Propellerheads - Decksandrumsandrockandroll
Hey Beetje me plaatjes doorlinkenquote:Op zaterdag 18 september 2004 01:49 schreef wizarddragon het volgende:
[afbeelding]
Toch wel belangrijk geweest voor de (commerciele) italo-house. De cappella-sound blijft herkenbaar en technisch moeilijk te kopieren. Grote hits zoals U Got 2 Let The Music, Move On Baby!!, U&Me en Move It up. Veel nummers zijn ook door Mauro Picotto geproduceerd.
[afbeelding]
Ik kon natuurlijk ook The Madman's Return (3rd Edition) nemen, maar dat was meer een hiphopalbum met de danceklassiekers Rhythm is a Dancer, Do You See The Light en Exterminate. Naar mijn mening was Welcome to tomorrow best wel vernieuwend destijds voor de wat softe housemuziek.
[afbeelding]
De sash!-sound. Schopte met Uncore Une Fois zover dat het in het modewereldje op de catwalk en reclames nog steeds wordt gedraaid. Grote hits zoals Equador, Encore une Fois en stay. Helaas waren alle opvolgers beduidend slechter.
[afbeelding]
Iedereen had wel een mening over 2 Unlimited. Hun hits waren simpel maar ow zo doeltreffend. Maar met hun albums Get Ready, No Limits and Real things waren ze wel beetje de leiders destijds op het gebied van de commerciele housemuziek met een duo-act. Duo-act werd ff dunnetjes overgedaan door bijvoorbeeld 2 brothers on the 4th floor en de wat mindere twenty 4 seven.
[afbeelding]
Dat de albums 18 en play als dancealbums worden beschouwd is voor mij een raadsel. Het valt eerder onder Ikea-woonboulevard-muziek. Everything is wrong was gelukkig nog terug in de tijd toen hij nog lekkere muziek maakte. Klassiekers zoals Hymn, Feeling So Real, Everytime You Touch Me en Bring Back My Happiness.
[afbeelding]
Danceproject uit Duitsland. Meesterlijke nummers als Stella, Right In The Night (met populaire b-side Follow Me), Find Me en later werd Angel (Ladadi O-Heyo) toegevoegd. Ik noem het wel experimentele housemuziek. Jam&Spoon vond ik per nieuwe album telkens weer steeds anders/vernieuwender klinken. De mensen achter Jam&Spoon hadden ook hits onder de projecten Tokyo Ghetto Pussy (I kiss your lips) en Storm (van time to burn)
Andere koele dancealbums:
Marusha - Raveland
Westbam - Bam Bam Bam
Maxx - To The Maxximum
Magic Affair - Omen (The Story Continues...)
Niet allemaalquote:Op maandag 20 september 2004 21:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hey Beetje me plaatjes doorlinken
Ik vond er weinig aanquote:Meat Beat Manifesto - Storm the studio (1989)
Het is echter geen dance voor op de dansvloerquote:Op maandag 20 september 2004 10:50 schreef Disorder het volgende:
Deze mag ook niet ontbreken:
[afbeelding]
Eén van de beste minimale techno-albums ooit gemaakt. Vooral als "Minus" hoort val je van je stoel, althans ik welquote:Op zaterdag 4 december 2004 22:43 schreef Landmass het volgende:
[afbeelding]
Zier er veel belovend uit.
Wat is het precies?
oh help dit topic is al 3 pagina's oud. Volgens de search waren er nog maar 3 replies. Sorry!quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:57 schreef Theeboon het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Geeft niks , ik vind het wel vemakelijk leesvoerquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:24 schreef Corelli het volgende:
oh help dit topic is al 3 pagina's oud. Volgens de search waren er nog maar 3 replies. Sorry!
Volgens mij worden hier electronische dance-albums bedoeld. Anders kan je Beethoven en Bob Dylan ook wel gaan opnoemen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:13 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Doet even een oproep voor een 'oudje':
Prince - 1999
1 van de meeste invloedrijke platen van de laatste 25 jaar: van Daft Punk tot The Neptunes, van Beck tot de Freestylers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |