abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21992017
Ik heb de search gebruikt maar ik kon helaas niets gelijks vinden Maar efin, !

Hier een overzicht wat mijns inziens de beste en meest invloedrijke dancealbums zijn.

Leftfield - Leftism

Eén van de eerste baanbrekende albums op dancegebied. Hoewel het heel lang geleden was dat ik em gehoord heb heb ik het album pas geleden maar eens opnieuw beluisterd en hij blijft tijdloos .
quote:
If you only ever get to listen to one record then this is it, nothing has ever come close to it, often imitated but never bettered.
Daft Punk - Homework

Wat een ongelofelijk vooruitstrevend doch erg funky album! Het album dat iedereen aan de Franse house bracht maar nooit is geëvenaard - hoewel ik 'Discovery' qua luistergenot beter te behappen vind...
quote:
Absolutely brilliant all the way through - this is the album that gave house a kick up the arse.
Model 500 - Classics

Dit is wat mij betreft het album dat het techno-tijdperk inluidde. Ongekende innovatief, futuristisch en funky.
quote:
One of those first albums you listen to early in your life that says to you "this is what you've been waiting for all this time". Cracking, quality Detroit electro-soul.
Goldie - Timeless

Brilliant en supermooi drum 'n bass-album. Misschien wel één van de beste d&b-albums ooit...
quote:
The vocals are just like one big transcendental wave across all the cuts. Amazing work that beats out any of those Rings of Saturn by far.
Dit is voor mij ieder geval het topje van de ijsberg vol dance-hoogtepunten. Ik ben benieuwd naar die van jullie .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_21993695
Zal eens kijken voor de exacte albumnamen, maar tot zover zeg ik:

1. Orbital - the green album
"Wie weet hun eerste vette single eind jaren '80 te herinneren, genaamd 'Chime'.?! "
2. Orbital - the brown album (ware klassieker)
3. Chemical Brothers - Exit Planet Dust
4. Fatboy Slim - You've Come A Long Way Baby?

aangepast dankzij: Weakling, m.b.t. fatboy slim, het album was in die tijd zeer bepalend vandaar, dit gaf weakling trouwens ook al aan:)

[ Bericht 7% gewijzigd door appies op 16-09-2004 15:58:05 ]
pi_21993909

Hoewel dit hun 2e cd is, hebben ze hiermee toch wel een statement gemaakt! Eerste cd (The Experience) is waardig, maar deze opvolger is is gewoon de bom! Met de klassiekers voodoo people en poison. Zelf kon ik niet kiezen tussen deze en hun opvolger (Fat of the Land). Hoewel beide gewoon ijzersterk zijn, begon het allemaal met dit album.

Geweldig cd van Aphex Twin. Het laat goed zien hoe divers hij is; dromerig of onheilspellend. Rauw of ambient. Aphex Twin is hiermee gewoon brilliant en geeft aan op wat voor hoge niveau hij zit.

Tot zover dan, zal ff kijken of ik er meer weet
pi_21994894
Misschien iets van Underworld? Ik ken niet alle albums, dus kan ik er niet zelf over oordelen.
pi_21994945
ISOS 1 t/m 3 van Tiesto !
  donderdag 16 september 2004 @ 15:47:29 #6
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21995272
Definieer dance
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:42 schreef appies het volgende:
Zal eens kijken voor de exacte albumnamen, maar tot zover zeg ik:

Orbital - eerste album "Wie weet hun eerste vette single eind jaren '80 te herinneren, genaamd 'Chime'.?! "
Da's dus van het groene album
quote:
Orbital - the green album (ware klassieker)
Persoonlijk vind ik het bruine album veeel beter, misschien bedoelde je die ook?
quote:
Chemical Brothers - ook eerste album
Mee eens! (Exit Planet Dust)
quote:
Fatboy Slim - (nog opzoeken hoe dat album heet)
You've Come A Long Way Baby? Mwah, wel een bepalend album voor de big beat, maar niet mijn keuze.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_21995342
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:34 schreef Foxxy het volgende:
Misschien iets van Underworld? Ik ken niet alle albums, dus kan ik er niet zelf over oordelen.
Ook dat kwam bij mij op ja, met name (de bekende) nummers als Born Slippy en Two Months Off zijn briljant
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  donderdag 16 september 2004 @ 15:54:47 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_21995455
Meat Beat Manifesto - Storm the studio (1989)

Hier hebben de Chemical Brothertjes en de Prodigy'tjes de mosterd vandaan.
De eersten (bij mijn weten) die het rockgevoel in de dance brachten -- of omgekeerd.
pi_21995565
The KLF - White Room

Meat Beat Manifesto's Storm The Studio ook zeker ... maar die is dus al genoemd
Trois Pistoles
pi_21998135
Hallucinogen- Twisted
Hallucinogen- The Lone Deranger
Infected Mushroom- Classical Mushroom
Protoculture- Refractions
Prodigy- Music for the jilted generation

Hmm underworld, ik vind juist de albums van underworld niet zo geweldig, het zijn meer uitzonderlijke nummers die goed zijn.
  donderdag 16 september 2004 @ 21:26:00 #11
27648 Weakling
available in strong mint
pi_22003678
Quazar - Spring EP / Here & Now
Luke Slater - Freek Funk
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 16 september 2004 @ 21:33:11 #12
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_22003892
Een lijstje van een zeer gematigde 'dance' liefhebber:

Aphex Twin - Selected Ambient Works
Chemical Brothers - Exit Planet Dust
Chemical Brothers - Dig Your Own Hole
Prodigy - Music For the Jilted Generation
Propellerheads - Decksandrumsandrockandroll
Orbital - Orbital 2
Orbital - Middle of Nowhere
Daft Punk - Homework
Kid 606 - The Action Packed Mentallist Brings You the Fucking Jams
pi_22004471
Isle of MTV
En eigenlijk beter, Innercity 2001, die japanse, en vooral de muziek op de DVD dan.
-
pi_22007107
Ik nomineer

'God Is A DJ'

Vanaf 'James Brown Is Dead' geniaal.

En deze... want de combinatie van D'n'B en Strings maken dit album imo tot een juweeltje. Ik draai hem na 6 jaar nog steeds.
pi_22008624
Cassius - 1999

Nadat Daft Punk Homework had gereleased, vond ik dit toch wel een mooi toevoeging aan de Franse house scene. Funky beats, electric boogie invloeden, disco elementen; het zit er allemaal in.

Les Rythmes Digitales - Darkdancer

Heerlijke retro 80's pop sounds, dansbaar, en ver vooruit op de hele electro hype die nu gaande is...

Fiat Lux Racing Team '99

Een compilatie van tracks die uitgekomen zijn op het Franse Fiat Lux label. Disco- en funkloops gesampled over rauwe beats. Zelfs wat garage invloeden zijn te horen, maar de Franse filterhouse overheerst op de CD.

Daft Punk - Discovery

Homework blijft een klassieker, maar naar mijn mening doet Discovery zeker niet onder! De ruwe kant van Homework is geslepen, en heeft plaats gemaakt voor een gelikte sound. Hoewel veel mensen die Homework te gek vonden, dit album verafschuwen blijft het onbetwist een juweel...

[ Bericht 12% gewijzigd door MaartenHG op 17-09-2004 00:39:01 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 september 2004 @ 01:02:58 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_22009188
Saturday night fever natuurlijk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 17 september 2004 @ 01:06:19 #17
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_22009253
Ik vind dit een geweldig album:

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_22012461
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 01:06 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik vind dit een geweldig album:

[afbeelding]
Beste album van Moloko!
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:44:18 #19
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_22012600
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 00:33 schreef MaartenHG het volgende:
Cassius - 1999

Les Rythmes Digitales - Darkdancer

Fiat Lux Racing Team '99

Daft Punk - Discovery
Heerlijke plaatjes!

De Sourcelab verzamelaars zijn ook zeer te pruimen trouwens.

En deze natuurlijk:

Hier is het naar mijn idee allemaal mee begonnen qua Franse house.
pi_22012996
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 00:33 schreef MaartenHG het volgende:

Daft Punk - Discovery

[afbeelding]
Homework blijft een klassieker, maar naar mijn mening doet Discovery zeker niet onder! De ruwe kant van Homework is geslepen, en heeft plaats gemaakt voor een gelikte sound. Hoewel veel mensen die Homework te gek vonden, dit album verafschuwen blijft het onbetwist een juweel...
Ik geef toch zonder meer de voorkeur aan Discovery. Homework heeft best wat leuke dingen, maar op Discovery vind je haast geen enkel zwak moment. Met je nominaties voor Cassius en Les Rhythmes Digitales ben ik het trouwens ook helemaal eens.

En als we Play van Moby gaan nomineren, moet 18 ook mee. Onderschat album is dat namelijk. Iedereen klaagt alleen maar dat het in het verlengde van Play ligt, terwijl 18 eigenlijk veel consistenter is en minder zwakke momenten bevat. En als we 'Play' als dance betitelen, gooi ik er ook een nominatie in voor Melody AM van Röyksopp.
pi_22014785
Ik mis Beaucoup Fish van Underworld nog
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_22016603

Of je er echt op kunt dansen is weer een ander verhaal, maar deze platen hebben mijn oren iig destijds wel meer geopend voor electronische muziek. Het zijn misschien net als Underworld of de Chem. Brothers ook wel een beetje voorspelbare keuzes van "de rockliefhebber die ook wat dance in z'n kast heeft staan".
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22018681
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:44 schreef Frollo het volgende:

En deze natuurlijk:

[afbeelding]

Hier is het naar mijn idee allemaal mee begonnen qua Franse house.
Thnx, wist je dat Super Discount 2 ook al gereleased is? De EP's op vinyl wel namelijk. Op SoulSeek zwerft de compilatie CD al rond...
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 11:02 schreef dVTB het volgende:
Ik geef toch zonder meer de voorkeur aan Discovery. Homework heeft best wat leuke dingen, maar op Discovery vind je haast geen enkel zwak moment.
Ja ik vind ze beiden steengoed, alleen is het vaak zo dat de mensen die Homework helemaal te gek vonden, Discovery totaal verwerpen en viceversa...

edit: vergeten:

Basement Jaxx - Rooty

Alhoewel ik denk dat de meesten Remedy, het debuutalbum van BJ, beter vinden, kies ik toch voor Rooty.

[ Bericht 6% gewijzigd door MaartenHG op 17-09-2004 15:37:37 ]
pi_22019553

pi_22027846
Bijna vergeten, hoe bestaat het!
Jean Michel Jarre, bijna alles van deze man is subliem

2 must haves:

google maar eens op deze man..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')