quote:Veel plezier!
Eerdere delen:
Binnenkort komt The Sims 2
[PC] The Sims 2 [deel 2]
[PC] The Sims2 [Deel 3]
[PC] The Sims2 [Deel 4]
PC Sims2 Deel 5
Door: woutabest
Doe es spel leren ofzo...quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:06 schreef daeri het volgende:
Hey,
Mijn sims doet het niet hij geeft aan dat ik geen buurten heb
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja halloooo ik heb net 60 euro uitgegeven voor dit spel om er achter te komen dat ik geen buurten hebquote:Op dinsdag 14 september 2004 20:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Doe es spel leren ofzo...
En trouwens.... OP
Maar misschien moet je dat eerst doorlopen...quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:10 schreef daeri het volgende:
[..]
Ja halloooo ik heb net 60 euro uitgegeven voor dit spel om er achter te komen dat ik geen buurten heb![]()
Ja sorry van de OP maar er was geen nieuw topic enzo maar ik heb de hulp wel hard nodig want ik MOET buurten hebben, ik heb het niet gekocht om er achter te komen dat ik vandaag helemaal niet meer kan spelen!
Zoals ik al zeiquote:Op dinsdag 14 september 2004 20:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Maar misschien moet je dat eerst doorlopen...
Doe maar op slot dan, beter kan mijn dag toch niet meer worden..quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:14 schreef speknek het volgende:
Maak een OP svp, of ik doe alsnog deze op slot en die andere open.
Heeey, niet zo sjago... ik zal morgen wel even kijken...misschien dat ik je morgen kan helpen...quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:13 schreef daeri het volgende:
[..]
Zoals ik al zeihij doet het niet, ik heb het hele boekje al doorgepluist omdat ene meneer (JA JIJ DUS) Noodle zei dat ik het boekje eens moest gaan lezen...
en toen heb ik op aanraden van (alweer) jou opnieuw geinstalleerd, en nu heb ik nog steeds het zelfde probleem dus daar ligt het blijkbaar niet aan....
![]()
quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:16 schreef daeri het volgende:
[..]
Doe maar op slot dan, beter kan mijn dag toch niet meer worden..![]()
:'(
Die staat daar idd, ik vond dat wel handig omdat mijn bodyshop creaties daar ook stonden, en hij gaf zelf in de installatie aan dat hij hem daar wou plaatsen, dus waarom niet?quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:26 schreef rmi het volgende:
staat er in de folder "mijn documenten" een folder EA GAMES? ik denk dat daar iets mis mee is .
Ik wil je wel toevoegen op msn ofzo, want je bent een prima gozer, maar ik ben nu gewoon gestresst, en boos, en verdrietig enzo.. en ik sprong vandaag nog een gat in de lucht (letterlijk) en nu doet hij het gvd niet en kan ik wel door de grond zakken...quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heeey, niet zo sjago... ik zal morgen wel even kijken...misschien dat ik je morgen kan helpen...
heel raar, en hoe groot is die folder de sims 2, (328 Mb hier)quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:27 schreef daeri het volgende:
[..]
Die staat daar idd, ik vond dat wel handig omdat mijn bodyshop creaties daar ook stonden, en hij gaf zelf in de installatie aan dat hij hem daar wou plaatsen, dus waarom niet?
Heej, niet zo triest....ik heb em ook niet eens...quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:28 schreef daeri het volgende:
[..]
Ik wil je wel toevoegen op msn ofzo, want je bent een prima gozer, maar ik ben nu gewoon gestresst, en boos, en verdrietig enzo.. en ik sprong vandaag nog een gat in de lucht (letterlijk) en nu doet hij het gvd niet en kan ik wel door de grond zakken...![]()
mét bodyshop 526 zonder 214quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:34 schreef rmi het volgende:
326 Mb, denk ik
en vind je nergens een folder met neigborhoods? ik denk dat die leeg is
Kan het proberen, ik ga nu ff tv kijken, van simsen komt het toch niet meer vandaag..quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:37 schreef V2i het volgende:
Ik kan wel een regiobestand van Simcity 4 online zetten, kan je iig proberen of het dan wel werkt?
*aan het uploaden is.
daar ligt het probleem, op deze pc staan 4 mapjes N001 N002 N003 en tutorialquote:Op dinsdag 14 september 2004 20:36 schreef daeri het volgende:
[..]
mét bodyshop 526 zonder 214
In de map met neigborhoods zit wel wat, maar heel veel mapjes zijn leeg..
Ik ga nu álles grondig eraf gooien (met regcleaner en andere dingen) en het dan nog eens proberen, echt de laatste keer anders ga ik morgen terug...quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:40 schreef rmi het volgende:
[..]
daar ligt het probleem, op deze pc staan 4 mapjes N001 N002 N003 en tutorial
daarmee dat je geen buurt kan kiezen
Start-->Uitvoeren-->Typ: "dxdiag"quote:Op dinsdag 14 september 2004 21:04 schreef Qarinx het volgende:
Hoe kan je zien welke grafische kaart je hebt, ik moet nl. nieuwere drivers installeren... want hij loopt om de zoveel tijd vast.
Eigenschappen Beeldscherm->Geavanceerd->Adapterquote:Op dinsdag 14 september 2004 21:04 schreef Qarinx het volgende:
Hoe kan je zien welke grafische kaart je hebt, ik moet nl. nieuwere drivers installeren... want hij loopt om de zoveel tijd vast.
ctrl+shift+c en dan kaching. en ze zeggen dat dat ;!;! weer helpt maar dat lukt bij mij nietquote:Op dinsdag 14 september 2004 21:44 schreef daeri het volgende:
Zijn er al cheats voor geld enzo als ik straks wél het spel kan spelen?
(ben nu voor de 5e x aan het installeren)
Leven je kinderen nog?quote:Op dinsdag 14 september 2004 21:29 schreef Elvi het volgende:
Tis af en toe nog best moeilijk... Maar wel n vet spel!![]()
(ja mn pa heeft m erop gezet)
Na, 5x installerenquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:20 schreef daeri het volgende:
JA! Hij doet het, eindelijk, ik heb dus idd 3 buurten, en ik ben begonnen in de verona buurt..
Dat hoeft echt niet hoor, ik heb bijv. al 4x een zware bonus gehad tijdens m'n werk (50.000 simdollar of meer). Dan koop je al snel zo'n huisje hoorquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:25 schreef Markster het volgende:
volgens mij zit iedereen te cheaten, ik help al minstens 5 huizen gezien die je echt niet nu al kan hebben.
Zijn er al performancetweaks ala doom3 ?
---quote:NIEUWE ENGINE, MEER INTERACTIE
Met 34 miljoen verkochte exemplaren is The Sims (plus alle add-ons) de beste verkochte PC spellenserie aller tijden! Echter, zeven uitbreidingen en vier jaar later, werd het zoetjesaan tijd voor een écht vervolg. Power Unlimited speelde als eerste in de Benelux bij EA inhouse met De Sims 2.
Will Wright, geestelijke vader van The Sims en brein achter spellen als SimCity, SimCity 2000, SimCity 4, SimCopter, SimEarth en SimAnt, is een veteraan. Maar ook hij had niet kunnen bedenken dat The Sims zo'n overweldigend succes zou worden.
Toen het eerste deel in 2000 uitkwam (wie herinnert zich nog de presentatie in het Big Brother Huis met BB-ster Ruud?), wist de pers eigenlijk niet zo goed wat men aan moest met dit gekke, levenssimulatie spel waarbij je virtuele bewoners van open poppenhuizen allerlei trivale maar ook compleet gestoorde dingen kon laten doen.
In vier jaar tijd is de The Sims echter een begrip geworden en doet 't qua bekendheid niet onder voor Pokémon, Pac-Man en Pong. Veel ontwikkelaars hebben getracht The Sims te imiteren maar niemand slaagde daar daadwerkelijk in. En met De Sims 2 ('The' is in Nederland en België definitief vervangend door 'De') leggen Maxis en EA de lat wederom hoog.
Als er nog iemand dacht de concurrentie aan te kunnen met de serie dan wordt die ijdele hoop met De Sims 2 voorgoed de nek omgedraaid.
EMOTIES & ANIMATIES
De Sims 2 is een aangename, fucked-up versie van The Sims alleen dam met een volledig 3D engine en meer interactie tussen de Sims onderling dan ooit.
Nu denk je dat een grafische oppoetsbeurt wel het minste is dat het spel nodig had, maar de nieuwe inhouse custom made engine is zó gedetailleerd... onwaarschijnlijk gewoon.
De balans is gelukkig niet te ver doorgeslagen naar realisme, waardoor de koddige, funny personages toch die cartoony uitstraling behouden.
Tegerlijkertijd hebben ze zoveel persoonlijkheid dat gezichtsuitdrukkingen even komisch als ontroerend werken. Emoties als lachen, huilen, verliefdheid, honger, vermoeidheid, verbazing, boosheid enzovoort, komen zo fijzinnig in beeld dat je al heel snel gehecht raakt aan de wonderbaarlijke gezinnetjes van De Sims 2.
De mooiste veer steek ik in het poepgaatje van de animaties van de Sims zelf. Dat is nog beter gedaan dan in menig third-person game!
Ook het in- en uitzoomen van de camera, alsmede het volledig 360 graden om z'n as draaien, tonen de grafische kunsten in alle glorie.
VRIJHEID, BLIJHEID
Het leuke is dat je ook in De Sims 2 weer alles kan doen wat je maar wilt. De Sims zijn deze keer een stuk slimmer geworden, waardoor ze zichzelf redelijk goed weten te redden met betrekking tot toiletbehoeften, eten en drinken, slapen en ga zo maar door (al zal menig Sim zo nu en dan de vloer onder pissen als je hem of haar niet op tijd naar de WC stuurt).
Het team achter De Sims 2 - dat uit ongeveer 125 man bestaat - is ongeveer een derde van hun tijd alleen maar bezig (geweest) met de A.I. De Sims kunnen dan ook veel meer en reageren gevarieerder op verschillende situaties. Situaties die je volgens een strakke missie na missie structuur mode kunt ontdekken, of gewoon in de Sandbox mode op je eigen gemak ervaart. In die mode kun je zelf een huis maken met daarin een gezin of je kiest een kant-en-klaar huis met inwoners.
Ik koos tijdens mijn speelsessie op een gegeven moment voor een alleenstaande vader met drie dochters. De vader was een beetje een ouwe sukkel, terwijl zijn dochters jong en onstuimig waren en van de geneugten van het leven wilden genieten. Op een gegeven moment stopte ik de vader in een kamer met een TV en een bank.
Met de Built mode haalde ik de deur eruit en wisselde deze in voor een muur. Vervolgens liet ik de meiden hun vriendinnen en vrienden bellen, en werd er een dampende zwembadparty met barbeque georganiseerd waarbij de Sims flink uit de band sprongen. Papa luisterde met zijn oor tegen de muur, keek paniekerig uit het raam en bonkte met zijn knuisten tegen de wand aan. Uiteraard ging het feestje gewoon door, werd er in het zwembad gekotst, vormden er zich koppeltjes... kortom, het was nog lang onrustig in de Simsbuurt.
DNA & OUDERDOM
Volkomen nieuw is het fenomeen ouder worden en generaties in deel 2. De Sims doorlopen nu daadwerkelijk een leven waarbij ze beginnen bij baby en van peuter, puber tot volwassenheid komen en tenslotte bejaard worden. Hierdoor zul je ook specifieke op leeftijdsafhankelijke behoeften en wensen moeten inspelen.
Ook kun je kindjes maken die genetisch kenmerken van vader en moeder Sim overnemen. En aangezien je zelf je Sims mag ontwerpen, kunnen daar bizarre wezentjes uit voorkomen.
Opvoeding en de huiselijke sfeer spelen eveneens een rol. Een asociaal gezin als The Osbournes levert lastige ontregelde kids op, terwijl een gezin waar alles pais en vree is, relatief gelukkigere kinderen voortbrengt (en wellicht bravere taferelen).
BODYSHOP
De Sims 2 Body Shop is een op zichzelf staande versie van het onderdeel 'Een Sim creëren', dat straks ook in De Sims 2 zit. En deze bodyshop kun je nu al downloaden!
Op dit moment zijn dus al duizenden en duizenden Sim-fans kleding en karakters aan het maken voor de aankomende game want met de Body Shop kun je zelf Sims maken en bepalen hoe ze eruitzien.
Als je je creatie in het spel introduceertm kun je zien hoe natuur en opvoeding (streng, losjes, lamlendig of absurd?) samen hun werk doen. De genetische eigenschappen (denk aan vorm neus, kleur ogen) die jij hebt gemaakt, worden ook doorgegeven aan kinderen en kleinkinderen.
Je kunt je eigen vreatie opslaan zodat vrienden ermee kunnen spelen of je exporteert de DNA-gegevens naar TheSims2.com, zodat iedereen ze kan zien. Daarnaast kun je kiezen uit 'Onderdelen Creëren', hierin kun als een echte Dr. Frankenstein bestaande Sims-onderdelen veranderen. Verander kapsels, huidskleur, oogkleur, kleding, en nog veel meer naar je eigen (verknipte?) smaak.
De BodyShop kun je van de Nederlandse of Internationale website downloaden...
MOVIE MAKER
Een andere, superleuke nieuwe feature - die de Sims Community ongetwijfeld nog populairder zal maken - is Moviemaker. Hiermee kun je zelf filmpjes maken, knippen, plakken, titels toevoegen en muziek onder je filmpjes plaatsen.
Ter illustratie; filmpje op onderstaande website is helemaal gemaakt door Sims 2 produces Lucy Bradshaw met de moviemaker, dus zonder externe software. http://thesims.ea.com/us/(...)the_sims2_091_hi.mov
VOORLOPIGE CONCLUSIE
Het is nog te vroeg om een definitief oordeel te geven over The Sims 2 maar het stemt positief dat EA de speler alle aspecten van de gameplay voorschotelt. Ben je een gamer die aan het handje genomen wil worden dan werk je de missies af. Wil je alleen maar vrij klooien en de meest absurde situaties creëren dan ga je voor de Sandbox mode. Creatievelingen kunnen meer dan ooit nieuwe kleding, voorwerpen, meubels, huizen én Sims ontwerpen (en DNA zorgt ervoor dat je virtuele genen op keer worden doorgegeven).
De gameplay lijkt dus schier oneindig en tegelijkertijd fris en funny, en dat is toch een hele prestatie.
---quote:NEDERLANDSE SIMS COMMUNITY
Nederland telt een fanatiek aantal Sims spelers en maar liefst 57.000 daarvan staan ingeschreven bij de Nederlandse Sims Community website van EA. Iedere maand komen daar nog honderden tot soms wel duizenden bij, vooral veel meiden en vrouwen.
Zo spraken we met Isabelle de Meyer, 14 jaar en vaste bezoeker van [url=http://www.thesims.eagames.nl]www.thesims.eagames.nl . "Dit is een leuke plek voor Simsfans. Je kunt er altijd met je vragen terecht en je vindt er de allerlaatste info over de nieuwe games.
Daarnaast leer je ook de leden beter kennen. Ik heb ook contact met leden buiten de site, op MSN... dat is meestal hartstikke gezellig!
Nu speel ik The Sims niet zo vaak meer omdat ik al zoveel over De Sims 2 heb gehoord én gezien en dan gaat je interesse minderen voor The Sims. Vroeger speelde ik het zowat elke dag, nu nog 2 á 3 keer per weel.
Ik verheug me echt op De Sims 2 want ik weet zeker dat ik daar weer maanden zoet mee gaan zijn!"
quote:IN GESPREK MET LUCY BRADSHAW: PRODUCER DE SIMS 2
PU: Wat is volgens jou de verklaring van het enorme succes van The Sims tot nu toe?
Lucy: Ten eerste is de game herkenbaar; het gaat over het leven zelf. Die toegankelijkheid heeft de deur opengezet voor een grote groep.
Ten tweede kan de game op vele manieren worden gespeeld.
Sommige spelers gaan de uitdaging net zo lang aan tot ze boven aan de carrièreladder staan of, in Superstar, de beroemste Sim zijn.
Andere spelers putten de albumfunctie helemaal uit om het verhaal van hun Sims op websites te zetten. Weer andere spelers zijn scheppers, die houden van het bouwelement of gebruiken de tools om eigen inhoud aan de game te geven.
Ten derde is het spelen van The Sims echt een unieke gedeelde ervaring. Je wilt niet weten hoe vaak ik gamers elkaar hoor vertellen wat huns Sims hebben gedaan. Ik zie ook vaak hele gezinnen een buurt spelen, waarin iedereen een apart huis heeft. Die mensen lachen zich helemaal slap als de Sims van hun broer of zus op bezoek komt in het huis van hun eigen Sim.
De fansites en websites over The Sims hebben uiteraard meegeholpen aan dit sociale aspect. Mensen treffen elkaar om over de inhoud van de game te praten. Het is voor ons ontzettend inspirerend om te zien wat de fans met de game hebben gedaan.
PU: Waarom vallen The Sims zo in de smaak bij vrouwen?
Lucy: Steeds meer meisjes zijn opgegroeid met een computer of game console maar ook als je nog niet veel games hebt gespeeld, levert The Sims je al snel plezier op. Naarmate games toegankelijker worden, meer dimensies hebben en sterker de nadruk leggen op ontwikkeling, open werelden en sociale contacten, zullen meer vrouwen (gaan) spelen.
PU: Wat zijn wua gameplay de grootste verbeteringen in de serie?
Lucy: De Aspiration-functie zorgt voor een geheel nieuwe benadering van spelen. Als je een Sim aanmaakt (of in de game laat opgroeien) geef je hem of haar een Aspiration mee: Romance, Family, Pupolarity, Fortune of Knowledge. Hiermee wordt grotendeels bepaald wat een Sim wil of juist waar hij bang voor is. Dat laat hij je zien in de interface; in het Aspiration-venster.
Voorzie je in de behoeften van je Sim, dan krijgt die niet alleen punten om te besteden maar leeft ook echt langer. Geef echter toe aan zijn angsten, en je Sim zal onder meer sporen van bezorgdheid en vertwijfeling vertonen.
Het mooie hiervan is dat de keuzes die je als speler maakt op het gebied van vervulde behoeften, de persoonlijkheid van je Sim en de herinneringen die hij heeft, allemaal van invloed zijn op wat ze willen. Dus de gameplay is niet eendimensionaal, die groeit naarmate je verder speelt. Om ervoor te zorgen dat je je daar meer mee bezig kunt houden, hebben we de Sims een stuk slimmer gemaakt, zodat ze beter voor zichzelf kunnen zorgen.
PU: Wat zou je willen zeggen tegen de hardcore-gamers die vinden dat The Sims alleen voor watjes en meisjes zijn?
Lucy: Volgens mij is het nog steeds een hele uitdaging om in de game te winnen, dat wil zeggen, de simulatie te "verslaan" en je Sim aan de top te krijgen. Eerlijk gezegd, als gamer en als gamemaker, heb ik het liefste games met meer dimensies, en The Sims 2 heeft die zeker.
PU: Waar zie je de Sims-franchise naar toe gaan in, zeg, tien jaar tijd?
Lucy: Tien jaar is erg lang. Ik denk eerder aan de komende paar jaar... Ik zou graag zien dat er meer contact komt, niet alleen tussen de Sims, maar tussen de spelers onderling. We hebben veel inspiratie geput uit de websites die helemaal aan The Sims zijn gewijd. Ik hoop dat er meer van die sites komen én meer nieuwe manieren waarop spelers hun ervaringen delen, zoals de Movie Maker.
Verder moeten we natuurlijk de A.I. van De Sims blijven verbeteren om ze nog geloofwaardiger te laten reageren op de speler.
PU: Heeft EA voor De Sims 2 ook zeven uitbreidingen op stapel staan?
Lucy: We gaan ér echt voor om The Sims 2 zo groot te maken als we maar kunnen. Er zijn nog zat ideeën over wat we kunnen doen met deze nieuwe engine en in het bijzonder de verschillende leeftijdsgroepen. Maar voorlopig gaan we nog aan de game zelf sleutelen en poetsen totdat je er steil van achterover slaat.
Halloquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:55 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Hallo allemaalMorgen heb ik sims 2
Bovendien ben je met het levenselixer vrijwel ontvatbaar voor ouderdom en kun je dus eeuwig blijven promoveren etc. Het geld bij elkaar sprokkelen voor zo'n huis kost misschien even tijd, maar cheats zijn echt niet nodigquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat hoeft echt niet hoor, ik heb bijv. al 4x een zware bonus gehad tijdens m'n werk (50.000 simdollar of meer). Dan koop je al snel zo'n huisje hoor
Idd ik heb het spel nu zo'n 12 uur ofzo gespeeld, en m'n vent zit nog steeds aan het begin van z'n volwassen leven zeg maarquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien ben je met het levenselixer vrijwel ontvatbaar voor ouderdom en kun je dus eeuwig blijven promoveren etc. Het geld bij elkaar sprokkelen voor zo'n huis kost misschien even tijd, maar cheats zijn echt niet nodig
Drivers & Softwarequote:Op dinsdag 14 september 2004 22:57 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb al een andere driver geinstalleerd, maar kennelijk moet ik ook een andere chipset installeren.. alleen ik weet niet wat ik moet downloaden op de www.ati.com site.
Ik heb een Radeon IGP 345 M.. snap er niets van
met screenshots van je eigen sims ?quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:00 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik beloof jullie dat de volgende deel een nieuwe inhoud krijgt (qua opbouw van screenshots)
haha dan heb je gewoon een kutPC hoor. Onderhoud windows eens wat beter ofzo.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:10 schreef Djeez het volgende:
Wat een buggy spel, ik breng hem morgen terug!Hij draait absoluut niet op mijn PC, een PIV-2,8, Radeon 9800 PRO, 1 GB RAM. Hij loopt vast als ik een familienaam wil aanmaken, dan ben je gelijk helemaal uit het spel. Ik heb de nieuwste drivers gedownload, de Hd geformatteerd, maar hij weigert gewoon te draaien! Of heb je soms een PXI-25Ghz en 40 GB RAM nodig ? Een systeem wat pas over een jaar of tien zal komen ? Schijtspel, ik heb het helemaal gehad! Ik breng hem morgen terug en ga lekker Keen 4 spelen ofzo.
Vage shit, ik heb 'em tot nu toe op twee laptops geprobeerd (een P3 800 met GeForce2 Go en een Centrino 1,7 GHz met ATi Mobility Radeon) en dat draait rete-stabiel, nog geen vastloper gehad.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:10 schreef Djeez het volgende:
Wat een buggy spel, ik breng hem morgen terug!Hij draait absoluut niet op mijn PC, een PIV-2,8, Radeon 9800 PRO, 1 GB RAM. Hij loopt vast als ik een familienaam wil aanmaken, dan ben je gelijk helemaal uit het spel. Ik heb de nieuwste drivers gedownload, de Hd geformatteerd, maar hij weigert gewoon te draaien! Of heb je soms een PXI-25Ghz en 40 GB RAM nodig ? Een systeem wat pas over een jaar of tien zal komen ? Schijtspel, ik heb het helemaal gehad! Ik breng hem morgen terug en ga lekker Keen 4 spelen ofzo.
Ik heb ook 1GB RAM, ik hoop dat het m'n magere videokaart een beetje compenseert.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:15 schreef Retuobak het volgende:
Overigens begin ik te denken dat een extra reepje RAM niet mis zou zijn hier, zie iedereen met 1GB zeggen dat het lekker draait
Fout, ik heb 1 GB, maar hij draait hier totaal niet! Enne, ik onderhoud mijn Windows altijd goed, drivers houd ik bij, maar toch werkt dat kutspel niet. En net nu ik een nudepatch voor Sims2 gevonden heb!quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:15 schreef Retuobak het volgende:
zie iedereen met 1GB zeggen dat het lekker draait
512 is ook prima hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:15 schreef Retuobak het volgende:
Andere draaiende software lijkt me het waarschijnlijkst.
Overigens begin ik te denken dat een extra reepje RAM niet mis zou zijn hier, zie iedereen met 1GB zeggen dat het lekker draait
Niet op de settings waarop ik het draai blijkbaar, want ik zit op framedrops tot 8fpsquote:Op dinsdag 14 september 2004 23:18 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
512 is ook prima hoor.
Maar Djeez, misschien ligt het eraan dat je antivirus software en dat soort zooi aan hebt staan? Crasht het spel ook zo vaak als je die uitzet voor het spelen?
Ook al geprobeerd, werd ook aangeraden in de handleiding. Maar helpt helaas geen zak.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:18 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
512 is ook prima hoor.
Maar Djeez, misschien ligt het eraan dat je antivirus software en dat soort zooi aan hebt staan? Crasht het spel ook zo vaak als je die uitzet voor het spelen?
Ik had die package 1 gedaan, maar die kan hij niet installeren.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:09 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Drivers & Software
Je Operating system
Graphic Driver
Radeon Family
Display Driver
Dan ben je er volgens mij
Ik heb geen idee..........quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:27 schreef Tijn het volgende:
Ben ik erg voorbarig als ik concludeer dat de warez-versie beter draait dan het origineel?
quote:Processor Intel® Pentium® 4 processor 2.66 Ghz
Network 10Base-T/100Base-TX
Cache 512 KB (on die)
Memory 512 MB
(Upgradeable to 1024 MB)
Memory Information SO-DIMM 266Mhz (DDR)
Hard Disk Drive 40 GB (IDE)
Video Chipset ATI Radeon IGP 345M
Video Memory Up to 128 MB
Display 15" TFT XGA 1024x768 (Ultra Bright)
Sound Chip Analog Devices AD1981B • 16-bit CD-quality stereo sound • AC 97 2.3
Zou wel een stunt zijn. Normaal is het juist andersom.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:27 schreef Tijn het volgende:
Ben ik erg voorbarig als ik concludeer dat de warez-versie beter draait dan het origineel?
Onboard videochipset... die ik niet echt ken...quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:29 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Ik heb geen idee..........
Maar heb ik dan echt zo'n kutcomputer ofzo ??
Specs:
[..]
Ik weet het verder ook niet, maar ik zie mensen die 'em hebben gedownload 'em vrolijk spelen en mensen die 'em gekocht hebben het ene vage gezeik na het andere hebben.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:32 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Zou wel een stunt zijn.
Mmmh die heb ik over het hoofd gezien, die moet je dan idd hebben, sorry.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:26 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Ik had die package 1 gedaan, maar die kan hij niet installeren.
Moet ik trouwens niet die onderste motherboard/IGP family hebben?
Ik baal er zo van he, dat het spel het niet 100% doet
Thanx...quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:38 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mmmh die heb ik over het hoofd gezien, die moet je dan idd hebben, sorry.
En het is je onboard videochip die je hele systeem omlaag haalt. Prop er een 9800 pro voor 200 euro in en je hebt spontaan een geweldig gamesysteem
Ja maar ik heb een laptop....quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:38 schreef Retuobak het volgende:
En het is je onboard videochip die je hele systeem omlaag haalt. Prop er een 9800 pro voor 200 euro in en je hebt spontaan een geweldig gamesysteem
quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:41 schreef Retuobak het volgende:
Norton uitzetten idd, en vergeet die videokaart. Zag net pas dat je een laptop had, die dingen zijn gewoon niet gemaakt voor gamen
Nee, dat helpt toch niet. Ik heb Norton uitgezet en jawel, hij loopt weer vast. Geef nu maar gewoon toe dat Sims 2 buggy crap is. EA heeft hem veel te vroeg gereleased, hij zou pas in november/december moeten uitkomen heb ik gelezen...quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:40 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Norton enzo kan je ook maar beter uitzetten?
Tja, enige wat je kon doen is nieuwe drivers installeren....quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:42 schreef Qarinx het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat ie het wel gaat doen!
quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:43 schreef Djeez het volgende:
Nee, dat helpt toch niet. Ik heb Norton uitgezet en jawel, hij loopt weer vast. Geef nu maar gewoon toe dat Sims 2 buggy crap is. EA heeft hem veel te vroeg gereleased, hij zou pas in november/december moeten uitkomen heb ik gelezen...
Beetje huillie hoor...quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:43 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, dat helpt toch niet. Ik heb Norton uitgezet en jawel, hij loopt weer vast. Geef nu maar gewoon toe dat Sims 2 buggy crap is. EA heeft hem veel te vroeg gereleased, hij zou pas in november/december moeten uitkomen heb ik gelezen...
Iemand ?quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:43 schreef Herta het volgende:
Hoe maak je eigenijk screenshots, zodat ik die hier ook kan plaatsen ?
Ja mag ik ik ? Ik betaal godverdomme 60 Euro voor een spel, en dan verwacht je dat hij het ook doet! Ruilen kan binnen 24 uur, dus als ik hem niet aan de praat krijg, moet hij morgen terug. HElaas geen geld terug, nee een tegoedbon!quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Beetje huillie hoor...
Ok, de performance is wat trager dan verwacht, maar om het nou gelijk "buggy crap" te noemen. Omdat 'ie bij jou niet loopt? Whatabout al die andere mensen bij wie het uitstekend draait dan?quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:43 schreef Djeez het volgende:
[..]
Of een echt mannelijk spel....quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:47 schreef Djeez het volgende:
Kan ik mooi voor 60 Euro Lego kopen...
Om maar in de termen te blijven: n00b. Het heeft volgens mij niets met dit spel te maken maar met ligt het gewoon aan je eigen systeem. Aangezien the sims ook een bepaalde doelgroep treft die over het algemeen háást geen andere spelletjes spelen, gaan mensen opeens 'klagen'.quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:43 schreef Djeez het volgende:
[..]
Tja, maar je ziet ook dat het bij vele anderen ook wel draait...quote:Op dinsdag 14 september 2004 23:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja mag ik ik ? Ik betaal godverdomme 60 Euro voor een spel, en dan verwacht je dat hij het ook doet! Ruilen kan binnen 24 uur, dus als ik hem niet aan de praat krijg, moet hij morgen terug. HElaas geen geld terug, nee een tegoedbon!Kan ik mooi voor 60 Euro Lego kopen...
Ja ik gok van niet, the sims is blijkbaar toch een relatief zwaar spel. En als je het op een laptop speelt (bekend om z'n slechte videokaarten) dan kan het wel eens problemen geven.quote:Op woensdag 15 september 2004 00:00 schreef Qarinx het volgende:
Kan ik concluderen dat mijn grafische kaart gewoon niet goed genoeg is?
Blijkbaar niet. Er zit een onboard videochipset en d'r valt niks aan te sleutelen of bij te prikken. Enige wat je dus kon doen is die nieuwe videodrivers installeren... Maar verder vrees ik dat je weinig kan doen. Maar met een beetje geluk brengt EA een patch uit. Is meestal wel zo dat de game nog wat "Bugjes" bevat, waardoor erna nog een patch uit komt om het te fixen. Maar je moet er niet van te voren uitgaanquote:Op woensdag 15 september 2004 00:00 schreef Qarinx het volgende:
Kan ik concluderen dat mijn grafische kaart gewoon niet goed genoeg is?
Het eerste kun je doen door "defragmenteren" of als je het rigoreuzer wil aanpakken alles opnieuw installeren...quote:Op woensdag 15 september 2004 00:22 schreef Qarinx het volgende:
Maar m'n pc start sowieso de laatste tijd erg traag op.. wat kan ik daar aan doen dan?
Enne die chipset driver heb ik nog steeds niet gevonden
In het boekje van de sims staan anders 2 verschillende dingen..quote:Op woensdag 15 september 2004 00:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het eerste kun je doen door "defragmenteren" of als je het rigoreuzer wil aanpakken alles opnieuw installeren...
En dat van die chipsetdriver is gewoon je "video(kaart)driver" die je net geïnstalleerd hebt...
De 2e alinea dekt de eerste regel...quote:Op woensdag 15 september 2004 00:36 schreef Qarinx het volgende:
[..]
In het boekje van de sims staan anders 2 verschillende dingen..
1)Het nieuwste stuurprogramma voor je grafische kaart te downloaden
Als er geen verbetering optreddt, kun je proberen het nieuwste stuurprogramma van de fabrikant van de chipset van de grafische kaart te downloaden. De chipset van je grafische kaart is de beeldverwerkingschip die zich op de grafische kaart bevindt.
Het staat wel echt aangegeven als.. probeer eerst dit en als dat niet werkt, download dan de driver voor de chipset.quote:Op woensdag 15 september 2004 00:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
De 2e alinea dekt de eerste regel...
dit dacht ik ook al... ik mis zoveel dingen.. zoals de draaitrap.. grotere eettafels.. vr-bril etc, van alles is idd maar een beperkt aantal.. en ik vind t ook erg jammer dat je de kleren eerst moet kopen voor 200 simdollar per kledingstuk.. heb ik daarvoor zoveel uur met de bodyshop zitten kloten?quote:Op woensdag 15 september 2004 00:07 schreef Steeven het volgende:
Aantal items valt me tegen, maar deze gaan ze vanzelf net zo uitmelken als de eerste Sims. Wel leuk dat je voor sommige items een andere kleur kunt kiezen, maar toch blijft je keuze beperkt. Ik denk dat deze versie net als de vorige een week of twee leuk blijft en daarna heel erg eentonig wordt.
Ja, dat kan misschien wel maar vertrouw me maar... ik weet waarvoor ik geleerd hebquote:Op woensdag 15 september 2004 01:01 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Het staat wel echt aangegeven als.. probeer eerst dit en als dat niet werkt, download dan de driver voor de chipset.
Maarre... ik kan dus dit spel never nooit niet spelen op mijn computer... of is het mogelijk om een andere kaart in een laptop te zetten?quote:Op woensdag 15 september 2004 01:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ja, dat kan misschien wel maar vertrouw me maar... ik weet waarvoor ik geleerd heb
Dat laatste kun je vergeten... of je moet een nieuwe computer kopen...quote:Op woensdag 15 september 2004 01:06 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Maarre... ik kan dus dit spel never nooit niet spelen op mijn computer... of is het mogelijk om een andere kaart in een laptop te zetten?
Naaaaaaaaaaaaaaaah.... dan heb ik dus echt een slechte aankoop gedaan wat computer betreft. Nooit geweten dat een grafische kaart zo belangrijk wasquote:Op woensdag 15 september 2004 01:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat laatste kun je vergeten... of je moet een nieuwe computer kopen...
Maaruh, dat eerste is nog best lastig. Je hebt al nieuwe videodrivers geïnstalleerd...
Je gaf al aan dat je wel in het spel kwam maar halverwege eruit knalde ofzo.
Probeer anders de instellingen in het spel wat lager te zetten....
dus lagere resolutie, minder kleurrijke poespas e.d. misschien dat dat helpt.
Soms kost het gewoon wat gepriegel om een spel aan de gang te krijgen....
Maar goed, aan de andere kant is zoals eerder gezegd een laptop niet echt gemaakt voor "spelletjes" sommige kunnen het wel aan, maar die beschikken gewoon over een andere en betere grafische chip.
Tja, spellen gaan hand in hand samen met je videokaart zeg maar.... de spellen van tegenwoordig vereisen steeds een betere videokaart en als er betere videokaarten komen, worden de mogelijkheden voor het maken van spellen ook groter. En deze markt groeit explosief...quote:Op woensdag 15 september 2004 01:16 schreef Qarinx het volgende:
Ik hoop dat SIMS2 dan op de GameCube uitkomt.. heb ik tenminste nog een reden om dat aan te schaffen..
De fout die elke computerleek maakt.quote:Op woensdag 15 september 2004 01:14 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Naaaaaaaaaaaaaaaah.... dan heb ik dus echt een slechte aankoop gedaan wat computer betreft. Nooit geweten dat een grafische kaart zo belangrijk was
De IGP kan ie niet installeren, omdat hij zegt dat ik daar de hardware of software niet voor heb.quote:Op woensdag 15 september 2004 08:59 schreef Retuobak het volgende:
Reactie op ver hierboven, neem bijv. een Asus AX800 Pro TVD
Dan is de chipset de ATi X800 Pro
En de videokaart bovenstaande.
Veel fabrikanten hebben namelijk ook zelf drivers uitgebracht, al download bijna niemand die meer en gaat vrijwel iedereen bij ATi bijv. voor Catalysts. Alleen het is niet van toepassing op jou want jouw IGP is puur ATi.
Ik wacht wel op een patch.. heb deze computer in januari aangeschaft, dus geloof niet dat ik voor een nieuw spel ook maar gelijk een nieuw systeem koopquote:En tja, een nieuw systeem is de enige optie. Het is een dure oplossing, maar wel de enige goede.
kun je je laptop dan niet verkopen en dan voor dat geld een nieuw systeem kopenquote:Op woensdag 15 september 2004 09:11 schreef Qarinx het volgende:
[..]
De IGP kan ie niet installeren, omdat hij zegt dat ik daar de hardware of software niet voor heb.
[..]
Ik wacht wel op een patch.. heb deze computer in januari aangeschaft, dus geloof niet dat ik voor een nieuw spel ook maar gelijk een nieuw systeem koop
Dat zie ik niet zo snel gebeuren..ben op zich wel heel blij met m'n laptop!quote:Op woensdag 15 september 2004 09:23 schreef Timmai het volgende:
kun je je laptop dan niet verkopen en dan voor dat geld een nieuw systeem kopen
quote:Geachte..,
uw configuratie bekeken en we kunnen u de volgende oplossingen aanbevelen voor u om uit te proberen:
- U kunt uw videodrivers voor uw videokaart beter updaten. De oude drivers moet u volledig de-installeren in het configuratiescherm. U kunt daar komen onder start->configuratiescherm -> daar moet u zoeken naar het icoon 'toevoegen/verwijderen' software of 'software'.
- De nieuwste videodrivers staan op www.ati.com onder ' download drivers'. Tijdens het installeren van de drivers moeten alle achtergrondtaken (zoals virusscanners) uit staan.
- U kunt ook een scherm resolutie instellen in 16 bit in plaats van 32 bit onder configuratiescherm -> beeldscherm. Mogelijkerwijs doet het spel het dan wel.
- Uw virtueel geheugen is te laag. U vindt dit onder configuratiescherm --> Systeem --> Geavanceerd --> Prestaties (--> Geavanceerd) --> Virtueel Geheugen. Maak hier minstens 1024 mb van (begingrootte 1024 mb, eindgrootte 2048 mb). Belangrijk: Vergeet niet op de knop instellen te klikken om de begin en eindgrootte die u vast stelt, vast te zetten.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux BV
Customer Support Team
Nou niet te ingewikkeld gaan doenquote:Op woensdag 15 september 2004 12:43 schreef Markster het volgende:
Als je veel geheugen hebt, kan je beter Disablepagingexecutive in je register op 1 zetten, zo zal hij eerst het RAM gebruiken, en daarna als het echt nodig is (ligt aan je hoeveelheid RAM) je pagefile gebruiken.
Alleen die windows service pack is 77 mb......., maar ik krijg de driver niet geinstalleerd.. dus zal het wel nodig hebben dan die service pack?quote:CATALYST Windows XP 4.9 - Motherboard/IGP Drivers
Instructions:
For more details, please review the RELEASE NOTES for each bundle below.
Notes:
The display driver requires Windows XP Service Pack 1 or higher to be installed.
The drivers below supports 24 languages.
Hmm.. naja, hij is ook al bezig met service pack 2.quote:Op woensdag 15 september 2004 12:58 schreef Retuobak het volgende:
Ervan uitgaande dat je laptop windows bijgeleverd had lijkt het me gek dat er geen SP1 bij zit, deze PC is zo'n 2 jaar oud en heeft ook een SP1 windows schijfje bijgeleverd gekregen.
Computers...wat een krengen zijn het ook..quote:Op woensdag 15 september 2004 13:00 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Hmm.. naja, hij is ook al bezig met service pack 2.
Grr.. het zal ook wel...
Ja echt!quote:Op woensdag 15 september 2004 13:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Computers...wat een krengen zijn het ook..
Als je weet wat je koopt, heb je nergens last van.quote:Op woensdag 15 september 2004 13:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Computers...wat een krengen zijn het ook..
Vaak, niet altijd.quote:Op woensdag 15 september 2004 13:44 schreef Markster het volgende:
(.)(.)
Het is de onwetendheid van gebruikers die computers laat flippen, crashen ed.
vrijwel altijd.quote:Op woensdag 15 september 2004 13:51 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Vaak, niet altijd.
Dus als iemand een geheugenreepje (goed merk) koopt, maar hij blijkt niet goed te zijn, ligt het evengoed aan de gebruiker, terwijl het systeem instabiel is. Daarnaast kan je ook nog programma's hebben die brak zijn geprogrammeerd.quote:Op woensdag 15 september 2004 13:52 schreef Markster het volgende:
(.)(.)
vrijwel altijd.
Ik hoop voor je dat ie werktquote:Op woensdag 15 september 2004 14:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Naja, tijd voor een poging om mijn Sims eens te installeren...
Bij mij werkt het altijd....quote:Op woensdag 15 september 2004 14:10 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat ie werkt
Fabrieksfouten aan hardware natuurlijk buitengeslotenquote:Op woensdag 15 september 2004 13:56 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dus als iemand een geheugenreepje (goed merk) koopt, maar hij blijkt niet goed te zijn, ligt het evengoed aan de gebruiker, terwijl het systeem instabiel is. Daarnaast kan je ook nog programma's hebben die brak zijn geprogrammeerd.
Je snapt me wel.
Huh!quote:Op woensdag 15 september 2004 14:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gadverdamme, moet ik nou die Trivia game spelen om die Sims langer te laten leven...
Ik daar helemaal geen zin in...
Die Trivia en dat memory spel wat ze in het begin tijdens het installeren vragen.... ik heb 460 punten....quote:Op woensdag 15 september 2004 14:36 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Huh!
quote:Geinig.. Wist je dat je in Mijn documenten\EA Games\Sims\Broadcast\...\ kleine AVI bestanden kunt plaatsen die dan vervolgens in de Sims op de TV worden getoond ? Kun je je favoriete film aan de sims laten zien
Hmmm, dit brengt me op Ideëenquote:Op woensdag 15 september 2004 14:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Ergens anders gelezen:
[..]
Iemand een antwoord please? wil deze graag kopen maar heb geen zin om Sims 1 te moeten verwijderen..quote:Op woensdag 15 september 2004 14:53 schreef La-Fosca het volgende:
Even een andere vraag....hebben jullie nu gewoon nog de Sims 1 op je PC staan..of die eerst verwijdert?
Lijkt me gewoon te werken hoor. Het wordt in een aparte map gekopieerd en ze maken echt geen gebruik van elkaars bestanden hoor...quote:Op woensdag 15 september 2004 15:03 schreef La-Fosca het volgende:
[..]
Iemand een antwoord please? wil deze graag kopen maar heb geen zin om Sims 1 te moeten verwijderen..
quote:Op woensdag 15 september 2004 15:08 schreef Patries86 het volgende:
Ligt sims 2 al in de winkel?? zou toch pas 16 sept uitkomen?
Dat kon in Sims 1 ook al.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmmm, dit brengt me op Ideëen
Toch leuk, dan kan ik ook natuurlijk m'n eigen mp3'tjes er tussen voegen ofzo
Bij de Free Record Shop lag-t-ie vanochtend: 59,99 euro.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:14 schreef Patries86 het volgende:
ik spam niet ik vraag gewoon wat...
en antwoord is heel simpel
Ja hij ligt al in de winkel of nee hij ligt er nog niet
Ehm.... wat voor screens bekijk jij?quote:Op woensdag 15 september 2004 15:19 schreef qwertyuiop het volgende:
ik vind die graphics wel flink tegenvallen zeg.........het lijkt erger als de sims 1............animaties zjin wel mooi!!!
lol doe normaal manquote:Op woensdag 15 september 2004 15:19 schreef qwertyuiop het volgende:
ik vind die graphics wel flink tegenvallen zeg.........het lijkt erger als de sims 1............animaties zjin wel mooi!!!
Zet gladde randen eens op maximaal...quote:Op woensdag 15 september 2004 15:19 schreef qwertyuiop het volgende:
Ach, als je weet wat je koopt, heb je nergens last van.quote:Op woensdag 15 september 2004 16:19 schreef Markster het volgende:
holy shit, ik krijg gewoon bluescreens zonder tekst!
argggg
quote:Op woensdag 15 september 2004 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, als je weet wat je koopt, heb je nergens last van.
Het is de onwetendheid van gebruikers die computers laat flippen, crashen ed.
Wanneer leert men dat nou eens.
Dit meen je toch niet he?quote:Op woensdag 15 september 2004 16:25 schreef Steeven het volgende:
Het wordt eens tijd dat ontwikkelaars meer games gaan ontwikkelen waarbij je zelf kunt bepalen wat je doet.
Hij vind het blijkbaar slecht uitgevoerd, ik heb het spel nog niet gespeeld dus kan geen oordeel vellenquote:Op woensdag 15 september 2004 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet he?
Dat is hèt concept van The Sims in één zin, man
Het valt toch niet te ontkennen dat je een enorme vrijheid krijgt. Alleen al met welke characters je gaat spelen en hoeveel en hoe hun omgeving eruit ziet, maar ook wat ze van moment tot moment doen, kun je helemaal zelf bepalen. Er zijn weliswaar wat wensmeters en andere elementen waarmee je voor jezelf een doel zou kunnen bepalen, maar dat hoeft helemaal niet, je kunt het ook glashard negeren en helemaal je eigen weg gaan. Ik ben nu zelf bezig om zoveel mogelijk wijven te neuken bijvoorbeeld. Dat staat helemaal niet in m'n wensenpatroon, ik heb niet eens een sociale wens, maar dat wil ik gewoon zelf. Dus doe ik dat.quote:Op woensdag 15 september 2004 16:27 schreef pmponer het volgende:
[..]
Hij vind het blijkbaar slecht uitgevoerd, ik heb het spel nog niet gespeeld dus kan geen oordeel vellen
Nou..niet echt. Je MOET ze laten schijten, je MOET met mensen praten. Je MOET werken voor geld. Je moet gewoon te veel. Ik hou niet van games waarin ik alles MOET of lineair alles moet volgen. Hoewel ik wel snap dat mensen dit leuk vinden natuurlijk.quote:Op woensdag 15 september 2004 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet he?
Dat is hèt concept van The Sims in één zin, man
Oh?quote:Op woensdag 15 september 2004 16:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Het doel van het spel is jezelf voortplanten en je genen doorgeven.
Je kunt er juist niet mee maken wat je wilt. Je kunt wel zeggen: dit is mn Playboy Mansion, maar dat is je fantasie. Je kunt er geen bord bij zetten met: Playboy Mansion.quote:En zo kan iedereen er z'n eigen spel van maken. Dat is nou juist de kracht van The Sims, dat is de vrijheid die je krijgt. Ik wil niet zeggen dat je het leuk moet vinden ofzo, maar als je het eentonig of saai vind, ligt dat denk ik in de eerste plaats aan jezelf. Want je kunt ervan maken wat je wil.
Je kunt het huis een naam geven, je kunt het huis op internet zetten. Daar is weinig fantasie aan.quote:Op woensdag 15 september 2004 16:47 schreef Steeven het volgende:
[..]
Je kunt er juist niet mee maken wat je wilt. Je kunt wel zeggen: dit is mn Playboy Mansion, maar dat is je fantasie. Je kunt er geen bord bij zetten met: Playboy Mansion.
Tsja. Ik vind het niet zo'n punt eigenlijk. Het ziet eruit als Playboy Mansion, het heet Playboy Mansion, ik heb het zelf gebouwd van het geld wat ik zelf verdiend heb op de manier die ik zelf gekozen heb. Het is precies wat ik wil. Dat is wat ik vrijheid noem. Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het er gewoon niet mee eens.quote:Op woensdag 15 september 2004 16:57 schreef Steeven het volgende:
Je huis een naam geven noem ik geen vrijheid. Bovendien zie je die naam alleen op het dorpoverzicht.
quote:Op woensdag 15 september 2004 17:02 schreef MuseMuse het volgende:
ik heb hem en het is gewoon de sims 1 in een mooier jasje![]()
quote:Op woensdag 15 september 2004 17:02 schreef MuseMuse het volgende:
Geforce 4 MX 460quote:Op woensdag 15 september 2004 17:16 schreef RayMania het volgende:
Denken jullie dat ik de game kan draaien met:
* Pentium 3 933mhz
* 256 RAM
* Geforce 4 MX 660
ik heb hem al een aantal uur gespeelt, en die wensen en extra opties etc zijn wel grappig maar ik had er gewoon wat meer van verwacht...quote:Op woensdag 15 september 2004 17:05 schreef Markster het volgende:
[..]
als je tien minuten gespeeld hebt misschien, daarna ontdek je allerlei leuke en nieuwe dingen, zoals wensen en angsten, hoe dat in zijn werk gaat.
Raar dan, ik vond The Sims 1 echt een kutspel. En ik vind The Sims 2 zeer vermakelijkquote:Op woensdag 15 september 2004 17:02 schreef MuseMuse het volgende:
Wat doe je dan achter de comp?quote:Op woensdag 15 september 2004 17:26 schreef Nijna het volgende:
Heb al 2 kindjes gebaard, nou ja mijn sim dan... De ene is nu kind de ander is nog baby. Ze ging lopen kotsen toen ze zwanger was, hahaha. En ze krijgt echt een dikke buik.
Ja, ik ben er helemaal blij meeHeb nu maar even pauze genomen... anders krijg ik vierkante ogen...
Die zat er toch nooit?quote:Op woensdag 15 september 2004 17:41 schreef Fillipe het volgende:
Hoe wis je nou bepaalde dingen bij het bouwen van het huis want ik zie die bulldozer maar niet meer
Is het dan geen FPS gewordenquote:Op woensdag 15 september 2004 17:09 schreef Tijn het volgende:
Lekker naïef ook als je verwacht dat het opeens een compleet ander spel geworden is ofzo.
Jaquote:Op woensdag 15 september 2004 17:52 schreef gieling het volgende:
[..]
Is het dan geen FPS geworden
Gewoon met ctrl ingedrukt eroverheen slepen terwijl je het ding geselecteerd hebt wat je wil verwijderen. Wil je bijvoorbeeld muren verwijderen, dan selecteer je eerst de muren in het menu (alsof je muren gaat bouwen) en dan "bouw" je een muur over de bestaande muur met ctrl ingedrukt. Voila, weg muur.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:05 schreef Fillipe het volgende:
Contact? Hoe wis ik dingen als ik aan het bouwen ben??
Ik heb geen idee hoor, maar heeft het misschien wat te maken met de grootte van je huis of het aantal feest-achtige features die je hebt in je huis?quote:Op woensdag 15 september 2004 18:17 schreef Markster het volgende:
okay, vraag. Waarom kan ik nooit meer dan 4 mensen uitnodigen voor een feestje? Beetje suf.
Ook al ken ik 10 mensen, ik kan er maar 4 toevoegen om te komen, weet iemand waarom ?
fuck hee.. zie ik net dat er al 2 op's gemaakt zijn... waarom lees ik ook niet het HELE topic doorquote:Op woensdag 15 september 2004 18:16 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Hmm grootte van mij huis denk ik niet, aangezien ik nu een heel klein huisje heb (opnieuw begonnen, single) en eerst een vrij groot huis had.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoor, maar heeft het misschien wat te maken met de grootte van je huis of het aantal feest-achtige features die je hebt in je huis?
Dan weet ik het ook niet. Ik ga 'em morgen weer spelen, dan zal ik eens proberen een feestje te geven en kijken of er meer dan 4 mensen willen komen.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:23 schreef Markster het volgende:
[..]
Hmm grootte van mij huis denk ik niet, aangezien ik nu een heel klein huisje heb (opnieuw begonnen, single) en eerst een vrij groot huis had.
Feest achtige features... hmmm. Ook niet denk ik, want ook al heb ik niets, het blijft bij vier, en wanneer ik een bar, partyspel, champagne en een radio heb, blijft het bij 4
okay, dan kijk ik vanavond nog evenquote:Op woensdag 15 september 2004 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan weet ik het ook niet. Ik ga 'em morgen weer spelen, dan zal ik eens proberen een feestje te geven en kijken of er meer dan 4 mensen willen komen.
misschien ken je maar 4 mensenquote:Op woensdag 15 september 2004 18:32 schreef Markster het volgende:
[..]
okay, dan kijk ik vanavond nog even
Zou een beetje suf zijn om maar 4 mensen uit te kunnen nodigen, lekker feest
ik heb net een huwelijksparty gegeven, ik kon 8 mensen uitnodigen, het was "gezellig" totdat ik m'n verloofde begon te zoenen, gelijk dikke ruzie tussen de gasten. 2 mannen begonnen mijn verloofde uit te schelden en te slaan, echt grappig gezicht. Toen heb ik die 2 maar weggestuurdquote:Op woensdag 15 september 2004 18:17 schreef Markster het volgende:
okay, vraag. Waarom kan ik nooit meer dan 4 mensen uitnodigen voor een feestje? Beetje suf.
Ook al ken ik 10 mensen, ik kan er maar 4 toevoegen om te komen, weet iemand waarom ?
staat gewoon bij je voorwerpen die je kan kopen.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:55 schreef Nijna het volgende:
Weet iemand hoe of waar je aan taart kan komen? Want mijn feestje toen mn peuter kind werd, ging nergens over zeg maar... ik had niet eens taart
Oh, moest je een feestje gevenquote:Op woensdag 15 september 2004 18:55 schreef Nijna het volgende:
Weet iemand hoe of waar je aan taart kan komen? Want mijn feestje toen mn peuter kind werd, ging nergens over zeg maar... ik had niet eens taart
Ik dacht dat je de kinderen pas kon besturen als de ouders doodwaren...quote:Op woensdag 15 september 2004 19:00 schreef Drakul het volgende:
[afbeelding]
Ben hem nou aan't leren lopen en aan't zinderlijk maken
quote:Op woensdag 15 september 2004 19:12 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de kinderen pas kon besturen als de ouders doodwaren...
* FritsFlits haalt trappetje zwembad weg.quote:Op woensdag 15 september 2004 19:12 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de kinderen pas kon besturen als de ouders doodwaren...
Kan je nou wel je spullen meenemen trouwens?quote:Op woensdag 15 september 2004 20:35 schreef Drakul het volgende:
Iemand enig idee hoe je je familie moet verhuizen naar een ander huis? Ik zal vast wel iets over het hoofd zien..
vond ik ook al erg matig, wel beter is dat je kleuren kan kiezen, en die desnoods zelf kan maken als ik het goed heb.quote:Op woensdag 15 september 2004 20:59 schreef Evil_Jur het volgende:
En hoe pomp ik mijn sims over naat mijn laptop? Is er ergens een map 'saves'?
Ik vind het trouwens wel overduidelijk dat we zeer snel uitbreidingen krijgen, op zich zijn de spulletje nauwelijks uitgebreider dan de originele sims zonder uitbreidingen.
Er is een map "UserData" waar volgens mij alles in staat. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga morgen proberen wat er gebeurt als ik die map overzet naar een andere installatie. In The Sims 1 werkte dat iig prima.quote:Op woensdag 15 september 2004 20:59 schreef Evil_Jur het volgende:
En hoe pomp ik mijn sims over naat mijn laptop? Is er ergens een map 'saves'?
helaasquote:Op woensdag 15 september 2004 21:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is een map "UserData" waar volgens mij alles in staat. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga morgen proberen wat er gebeurt als ik die map overzet naar een andere installatie. In The Sims 1 werkte dat iig prima.
Kut. Ik haat het als games buiten hun map schrijven.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:03 schreef Markster het volgende:
[..]
helaas
Hij zet alles in Mijn Documenten in een map EA Games - de sims
Jup ik ook. Maar het blijkt een rage te zijn, NFSU, GTA VC, Max Payne2, SC4 etc, het irritantste is dat je het niet kan bepalen.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kut. Ik haat het als games buiten hun map schrijven.
quote:Op woensdag 15 september 2004 21:07 schreef Tijn het volgende:
Nou ja, maar weer overnieuw beginnen dan. Kvond toch al dat het aantal vrouwen in Vreemdvoort wat tegenviel
Ik heb geen flauw idee. Maar ik heb zelf ook een Radeon, dus ik laat de 4.9 drivers voorlopig maar ff links liggenquote:Op woensdag 15 september 2004 21:08 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik ga ff 4.8 installeren, weet jij niet toevallig wat een bluescreen zonder tekst kan zijn?
ik heb hier geen problemen met catalyst 4.9quote:Op woensdag 15 september 2004 21:08 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik ga ff 4.8 installeren, weet jij niet toevallig wat een bluescreen zonder tekst kan zijn?
juist wel, als je mee kijkt zie je een schermpje dat verdacht veel op een msn scherm lijktquote:Op woensdag 15 september 2004 21:41 schreef woutabest het volgende:
Hebben ze vast geen msn...
Je bedoelt Trillianquote:Op woensdag 15 september 2004 21:43 schreef Timmai het volgende:
[..]
juist wel, als je mee kijkt zie je een schermpje dat verdacht veel op een msn scherm lijkt
\Hmm ik dus wel, nu weer 4.8 geinstalleerd, en het lijkt te werkenquote:Op woensdag 15 september 2004 21:21 schreef Timmai het volgende:
[..]
ik heb hier geen problemen met catalyst 4.9
Nee, overduidelijk MSN.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:47 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Je bedoelt Trillian
quote:Op woensdag 15 september 2004 21:33 schreef PlaagGeest het volgende:
Vooral van me mannelijke sim [..] elke keer als als ik haar in haar ondergoed laat slapenen ze staat op.. gaat ie fluiten!
Hij fluit, als zij opstaat, omdat ie der sexy vind in der ondergoed ?quote:Op woensdag 15 september 2004 21:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
zal morgen wel ff wat aan de OP toevoegen.. want denk dat vanavond deel 6 ook nog wel vol zit. Dus als je hem wilt gebruiken kan morgen iemand het zo ff wijzigen...quote:Op woensdag 15 september 2004 19:00 schreef Georges het volgende:
@ Ericjuh, mooi gedaan met al die kleine screens.
Lijkt me goede nieuwe OP als je er nog iets meer bij zet.
Nee, tenzij je kakkerlakken als huisdieren ziet...quote:Op woensdag 15 september 2004 21:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Huisdieren zitten er dus nog niet in he?
Het is een geestquote:Op woensdag 15 september 2004 22:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nee, tenzij je kakkerlakken als huisdieren ziet...
Hebben trouwens meer mensen hier dat die teddybeer raar doet? Je kan voor kinderen zo'n beer kopen maar dat ding zweeft overal in mn huis, ligt op de pleebril enzovoort. Mijn sims kunnen erdoorheen lopen, dus hij ligt volgens mij niet echt op de plek waar ik em zie liggen...![]()
\Ben ook net 1 kwartier bezigquote:Op woensdag 15 september 2004 22:47 schreef Retuobak het volgende:
1 vriendin maar?
Die van mij heeft er inmiddels 6
Overigens vind ik wel dat je wat te weinig personeel in kan huren, ik had eigenlijk nu wel bodyguards met waakhonden in willen huren die m'n terrein patrouilleren.
Bloemetjesdekbed!quote:
Selecteren en dan op verkopen klikken of gewoon met het handje oppakken van de ezel en plaatsen in je huis.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:54 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Heeft iemand al eens een schilderij afgemaakt? Ik wel, en toen gaf het spel aan dat je het kon verkopen of in het koop-menu kon kijken en dan zelf ophangen. Maar waar kan ik hem dan vinden? Bij kunst/schilderijen in ieder geval niet...
De nieuwe Formule 1quote:
Dit is mijn echte vriendin. Wij gaan trouwenquote:Op woensdag 15 september 2004 23:11 schreef Mister_T het volgende:
[..]
De nieuwe Formule 1![]()
Ben echt zwaar verslaafd aan de sims, heb ook iets van 3 vriendinnen![]()
6000 punten (voor elixers enzo dus), schilderijen met 10 creativity gemaakt gaan voor 500-650 simdollarsquote:Op woensdag 15 september 2004 23:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
6000 simoleans?
Mijn schilderij heb ik verkocht voor 2 $im...
Gaat dat niet gewoon via je kledingkast?quote:Op woensdag 15 september 2004 23:53 schreef Ajaxno1 het volgende:
Hmmz raar vraagje maar heb dus net kleren in de stad gekocht, hoe kan ik zorgen dat m'n Sims die ook aandoen?
Koop je toch een nieuwe computerquote:Op woensdag 15 september 2004 23:51 schreef Qarinx het volgende:
Ik voel me echt benadeeld door die kut computer van mij
Volgens mij zijn er tegenwoordig meer mensen met een ATI, dus dan zouden er ook relatief meer mensen met problemen moeten zijn.quote:Op donderdag 16 september 2004 00:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ligt het nu aan mij, maar als ik dit topic helemaal doorlees, zijn de enige mensen die problemen hebben, mensen met een ATI videokaart...
Naja, ik bedoel meer de mensen met een oudere generatie ATI, die van tegenwoordig zijn wel goed. Al kwam ik er wel één tegen met een ATI Radeon 9800 PRO, die niet werkte...wat best vreemd is, omdat dit toch wel de populairste en redelijk te betalen kaart is..quote:Op donderdag 16 september 2004 00:38 schreef ToMm het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er tegenwoordig meer mensen met een ATI, dus dan zouden er ook relatief meer mensen met problemen moeten zijn.
Ikzelf heb ook een ATI, en die doet het prima... Spel hapert af en toe wel, maar dat komt meer omdat hij dan gegevens van de HD leest, en daar kan de videokaart niets aan doen.
Ik had volgens mij ergens in de Readme.txt gelezen dat het spel afhankelijk van je PC-Configuratie 4 of meerdere personen tegelijkertijd kon laten zien. En met name de videokaart..had je top of the bill videokaart kon je meer mensen uitnodigen. Zit je in de middel-range of lager dan kun je er max 4 uitnodigen...quote:Op woensdag 15 september 2004 18:17 schreef Markster het volgende:
Heb je dan niet gewoon meer geheugen nodig zodat 'ie je harddisk niet elke keer hoeft aan te spreken?quote:Op donderdag 16 september 2004 00:44 schreef Markster het volgende:
Ik heb een nieuwe HD nodig man, elke keer als er iets gebeurt hoor ik me HD als een debiel brullen en hapert me beeld.
1gb lijkt me toch zatquote:Op donderdag 16 september 2004 00:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je dan niet gewoon meer geheugen nodig zodat 'ie je harddisk niet elke keer hoeft aan te spreken?
Dat ligt denk ik niet aan de HD... In principe zou alles in het werkgeheugen geladen moeten zijn, anders loopt het niet soepel. De data-overdracht tussen HD en de rest is gewoon niet snel genoeg om het beeld vloeiend te laten blijven, dat ligt niet aan de HD zelf.quote:Op donderdag 16 september 2004 00:44 schreef Markster het volgende:
Ik heb een nieuwe HD nodig man, elke keer als er iets gebeurt hoor ik me HD als een debiel brullen en hapert me beeld.
Klinkt niet onlogisch, aangezien ik ontdekt heb, dat als ik al iemand in huis heb (een gast) ik maar 3 mensen mag uitnodigen.quote:Op donderdag 16 september 2004 00:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik had volgens mij ergens in de Readme.txt gelezen dat het spel afhankelijk van je PC-Configuratie 4 of meerdere personen tegelijkertijd kon laten zien. En met name de videokaart..had je top of the bill videokaart kon je meer mensen uitnodigen. Zit je in de middel-range of lager dan kun je er max 4 uitnodigen...
Maar ik moet dan even precies kijken waar ik het gelezen heb....
Hm ik heb wel vaker problemen gehad met deze HD, maar het kan idd ook aan mijn MoBo liggen. (met VIA kt333, beetje oud dus)quote:Op donderdag 16 september 2004 00:47 schreef ToMm het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik niet aan de HD... In principe zou alles in het werkgeheugen geladen moeten zijn, anders loopt het niet soepel. De data-overdracht tussen HD en de rest is gewoon niet snel genoeg om het beeld vloeiend te laten blijven, dat ligt niet aan de HD zelf.
Dat werkt toch averechts? Als je disablepagingexecutive op 1 zet ipv 0, laadt ie sommige delen van Windows (kernel enzo) in het geheugen, en kan dat er niet meer uitgegooid worden. Met als gevolg dat Windows zelf sneller is, maar als je een 3D game gaat spelen kan ie die delen niet meer eruit gooien, en blijft er minder ruimte over voor die game. Waardoor hij weer moet gaan swappen en De Sims meer van de HD vraagt....quote:Op donderdag 16 september 2004 00:47 schreef Markster het volgende:
[..]
1gb lijkt me toch zatHeb nog ingesteld in mijn register, dat hij eerst mijn RAM gebruikt, en daarna me page file (disablepagingexecutive)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |